Het Nintendo Wii en Gamecube Ervaringen Topic Deel 95 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.077 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 22:00

rajackar

Blood Minister

disjfa schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:49:
Ik zat laats idd te wii`en met een kerstboom naast de tv en overal waxinelichtjes. Dat geeft een leuk resultaat :D
Ook grappig. Je wiimote neerleggen en de cursor bewegen door een sigaret voor de wiimote langs te bewegen 8)7

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07 20:47

S2S

Whollabilla schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:48:
[...]

Er zijn vandaag geen "nieuwe" games. Waarschijnlijk was DKC3 de update voor deze week.
Hmm okay, DKC3 is dan ook wel tof imo, heb ik direct gekocht.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:32

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

als ik een component kabel wil om de Wii aan te sluiten op onze LCD tv kan ik dan het beste de originele Nintendo kabel kopen? of zijn er 3th party kabels die evengoed of beter zijn?

de orgineele Nintendo kabel kost 29,95 en die anderen zitten rond de 18,- (Piranha) 20,- (madcatz en Nyko) of 23,- (big ben)

[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 28-12-2007 14:18 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Laatst online: 08:27
Bekijk even wat reviews van de verschillende kabels, dan weet je het zo. Bekijk even mijn laatste posts in de laatste.. euhm.. 5 delen ofzo van dit topic. Ik link nog wel eens naar review site die veel reviews maakt van hardware/kabels/leuke gadgets voor de Wii. Volgens mij iets van dc-emu ofzo, maar ik weet het niet uit m'n hoofd (en ben nu op 't werk). Ik weet wel dat zij ook verschillende kabels hebben gereviewd.

En.. tsja... het is natuurlijk lastig. De meeste kabels zijn goed. Die van Nintendo so-wie-so... Dan maakt die extra €10 toch eigenlijk ook niet uit? Denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
De Japanse releases op de VC voor januari:
Japanese VC schedule for January:

Famicom:
-Yie Air Kung Fu (January 8th)
-(Master Takahashi's) Adventure Island
-Devil World
-Mappy

Super Famicom:
-Super R-Type

Nintendo 64:
-1080 Snowboarding

Mega Drive:
-Phantasy Star II
-Monster World IV

PC Engine:
-Samurai Ghost (January 8th)
-Super Air Zonk
-Neo Nectaris (A CD installment of the Military Madness series)

Neo Geo:
-Nothing this month (Again!)
VC-reviews.com

In Europa komt voor de TG-16 Riot Zone uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Chaoss schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:13:
als ik een component kabel wil om de Wii aan te sluiten op onze LCD tv kan ik dan het beste de originele Nintendo kabel kopen? of zijn er 3th party kabels die evengoed of beter zijn?

de orgineele Nintendo kabel kost 29,95 en die anderen zitten rond de 18,- (Piranha) 20,- (madcatz en Nyko) of 23,- (big ben)
Ik zou voor dat geringe verschil meer gewoon de Nintendo kabel kopen, weet je zeker dat je goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Anoniem: 215024 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 11:11:
[...]

de wii kan moeilijk gears of war of call of duty 4 aan.
ik zeg ook niet dat het een geweldig spel is
maar het is wel een van de enige shooters die wel fatsoenlijk te spelen is.

als ik het spel een cijfer zou geven zou het een 7,5 zijn :/

het is gewoon jammer dat er weinig keuze qua shooters is voor de wii :|
Nee ik zeg ook niet dat ik het zou verwachten er zo een goede shooter uit zou komen hoor :)

Heb alleen het gevoel dat er geen goede shooter komt op de Wii, dat wil zeggen, ze zullen natuurlijk nooit COD4 kwaliteit halen. Dus zal het altijd wel wat achterhaald blijven denk ik.. verwacht iig van MOH heroes 2 ook geen daverende multiplayer.

Wanneer je een goede shooter wilt spelen moet je een pc/ps3/360 kopen, zelfde wanneer je een goede platformgame wil spelen juist geen pc/ps3/360 moet kopen

[ Voor 9% gewijzigd door SOCO_cola op 28-12-2007 14:56 ]

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Kabels zijn kabels. Zit zo goed als 0,0 verschil in soort. Alleen merknaam laat kosten oplopen.

En SOCO_cola: er komen geen goede shooters op de wii uit. Klaar.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220233

Mjah als je IR constant van het scherm gaat ben je gewoon een retard, je ziet toch dat je bijna niet veder kan? dan stop je toch? als je muis aan de rand van je scherm is ga je toch ook niet veder naar die kant muizen.

Nee maar de truc is om dat weer terug te komen, onee onee nog sneller , en dan flipt die helemaal. En dat is niet goed voor de sfeer om dan diegene een headshot te geven. Ikzelf snap het wel, maar als de ander te enthiousast is en met dat ding steeds proberen hem op het scherm te krijgen, dan is dat niet leuk.

Er komt vast wel een keer een leuke shooter op de wii, maar nu nog even goldeneye op de N64, wat ik de leukste multiplayer shooter op een console is. Als je een shooter wil, daarvoor heb je toch een PC?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 220233 op 28-12-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
disjfa schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:00:

Dat zeg ik toch 8)7

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Dat durf ik dus echt wel te betwijfelen... Ik weet niet of je RE4 hebt gespeeld op de Wii... Ok, misschien geen 100% shooter, maar het liet wel zien dat je met de Wiimote leuke dingen kan doen! Ook hoor ik ook heel goede dingen over Metroid 3 (nog niet gespeeld... nog steeds niet. :S), dat is toch ook een shooter/adventure achtig iets... Dus er zijn veel mogelijkheden, volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Metroid Prime 3 (Metroid 3 is een heel ander ook geweldig spel) is inderdaad ook een shooter-achtige game met een sublieme interface.

Vele uurtjes mee zoet geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215024

ChrisM schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:13:
[...]

Dat durf ik dus echt wel te betwijfelen... Ik weet niet of je RE4 hebt gespeeld op de Wii... Ok, misschien geen 100% shooter, maar het liet wel zien dat je met de Wiimote leuke dingen kan doen! Ook hoor ik ook heel goede dingen over Metroid 3 (nog niet gespeeld... nog steeds niet. :S), dat is toch ook een shooter/adventure achtig iets... Dus er zijn veel mogelijkheden, volgens mij!
het ging een beetje over multiplayer shooters.
maar RE4 en MP3 zijn jammer genoeg geen multiplayer shooters.
maar ze zijn allebij wel super vet :P

-[off-topic]-
dsjfa lees de rest eerst ff voor dat je wat zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Anoniem: 215024 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:19:
[...]
dsjfa lees de rest eerst ff voor dat je wat zegt
De non discussie is gewoon raar.

En RE4 is een actie game en MP3 is een First person action adventure game :P Geen shooters dus. Een game in first person fiew maakt het niet direct een shooter :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Ik zeg ook bij allebei niet dat het pur sang shooters zijn... Maar ik zeg wel dat de mogelijkheden er zijn, want 1st person adventure/actie games kunnen wel... Als er zelfs een shooter zou komen op een console, kan die volgens mij veel beter op de Wii dan een 360 of PS3 ofzo, omdat de Wii controller veel dichter tegen een muis aanligt dan een controller/gamepad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kabels zijn kabels. Zit zo goed als 0,0 verschil in soort. Alleen merknaam laat kosten oplopen.

Wat een onzin, er kan wel degelijk veel verschil zitten tussen bepaalde (analoge) kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

disjfa schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:23:
[...]

De non discussie is gewoon raar.

En RE4 is een actie game en MP3 is een First person action adventure game :P Geen shooters dus. Een game in first person fiew maakt het niet direct een shooter :)
Ik vond red steel erg leuk, het is alleen ff doorbijten in het begin, maar halverwege word hij stukken mooier, en krijgt hij een betere framerate, en hele mooie originele levels en vette gevechten.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220439

Collaborator schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:35:
[...]

Ik vond red steel erg leuk, het is alleen ff doorbijten in het begin, maar halverwege word hij stukken mooier, en krijgt hij een betere framerate, en hele mooie originele levels en vette gevechten.
Overdrijven is ook een vak apart, de framerate is daar niet beter op geworden, de variatie per level
(gelukkig) wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Exorcist schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:31:
[...]
Wat een onzin, er kan wel degelijk veel verschil zitten tussen bepaalde (analoge) kabels.
Als jij nu naar de winkel zou lopen, twee componente kabels gaat halen voor de wii. Een van nintendo en een van willekeurig welk merk. Welk verschil komt er dan op mijn tv (we nemen een 720p tv als voorbeeld)?
Collaborator schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:35:
[...]
Er zullen ook vast mensen komen die ninjabread man een leuke game zullen vinden. Weet ik zeker. Maar dat zegt niet dat de meerderheid van de mensen red steel niet minder vinden dan andere gemiddelde games :)

[ Voor 38% gewijzigd door disjfa op 28-12-2007 15:56 ]

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

Shooters op de Wii hmm...

Timesplitters 3: Future Perfect (Gamecube)
Metroid Prime 3: Corruption(Geen multiplayer en geen 'echte' shooter)
Red Steel(leuk probeersel maar geen 60 euro waard)
Call of Duty 3(Call of Duty zonder multiplayer en nogal crappy beelden, besturing is wel beter dan Red Steel)
Medal of Honor(De gebruikelijke rotzooi, 3 in een jaar ... doe normaal of zo)

Het wordt tijd voor Timesplitters 4, Unreal of een VALVE game op de Wii. :P
Als jij nu naar de winkel zou lopen, twee componente kabels gaat halen voor de wii. Een van nintendo en een van willekeurig welk merk. Welk verschil komt er dan op mijn tv (we nemen een 720p tv als voorbeeld)?
Er zit wel degelijk verschil in, het is gewoon een feit. Ten tijde van de Gamecube kocht ik een RGB kabeltje voor 15 euro, het beeld leek wel zwartwit. Een vriend van me heeft een MadCatz Component kabel omdat er toen nog geen van Nintendo verkrijgbaar waren, hij heeft later toch de Nintendo versie gekocht en die was nog beter. Koop gewoon altijd Nintendo spul vooral als het om kabels/controllers gaat. Hoewel de nieuwe controller van Thrustmaster ook heel goed blijkt te zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.game-addicts.com/wp-content/uploads/2007/09/thrustmaster-wii-controller.jpg
Kreeg een 9 op IGN en zag ik gister bij Bartsmit/Intertoys/Eplaza liggen voor 2 tientjes.

Er bestaat natuurlijk ook verschil tussen een 10 euro kabel en een 30 euro kabel. Nintendo vraagt niet voor niets iets extra's.

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 28-12-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik lees net dat in maart 2008 eindelijk een 2d shooter komt voor de Wii: Karous. Dit spel komt uit de speelhal en is reeds eerder verschenen voor de Dreamcast. Als bonus zal Karous ook de spellen Chaos Field en Radirgy bevatten. Deze twee shooters waren al uitgebracht voor de Game Cube. Voor de Wii worden ze waarschijnlijk 1:1 overgenomen. Wel veel waar voor je geld dacht ik zo.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

disjfa schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:55:
[...]

Daar hoéft geen verschil in te zitten nee. Ik beweer dan ook alleen maar, dat het weldegelijk uit kán maken welke kabel je koopt. Dit geldt wellicht meer voor audio-kabels, maar voor video is er ook genoeg onderscheid te maken. De component-kabel die, als voorbeeld, bij mijn Joytech 245C zat, was een stuk beroerder dan de component-kabel die er later voor heb aangeschaft.
Minder ruis, helderder beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07 21:10
Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:58:
Hoewel de nieuwe controller van Thrustmaster ook heel goed blijkt te zijn:
[afbeelding]
Kreeg een 9 op IGN en zag ik gister bij Bartsmit/Intertoys/Eplaza liggen voor 2 tientjes.
Trustmaster maakt zeer degelijk spul. Ik heb een Dual Analog gamepad voor m'n PC en die werkt na pakweg 8 jaar vrij intensief gebruik (veel race spellen) nog steeds perfect...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Shooters op de Wii hmm...

Timesplitters 3: Future Perfect (Gamecube)
Metroid Prime 3: Corruption(Geen multiplayer en geen 'echte' shooter)
Red Steel(leuk probeersel maar geen 60 euro waard)
Call of Duty 3(Call of Duty zonder multiplayer en nogal crappy beelden, besturing is wel beter dan Red Steel)
Medal of Honor(De gebruikelijke rotzooi, 3 in een jaar ... doe normaal of zo)
Als er 1 game is met crap besturing op de Wii dan is het Call of Duty wel, dat aimen werkt echt voor geen meter. Bij Red Steel kan je nog enigszins aimen, iig veel beter dan bij CoD..... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 10:37

spaceboy

Op grote hoogte

[afbeelding]
Ik vind hem echt spuug- maar dan ook spuug-lelijk. Of kun je deze onder de douche gebruiken ofzo? (only God knows why you would do that...)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spaceboy schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:37:
[...]

Ik vind hem echt spuug- maar dan ook spuug-lelijk. Of kun je deze onder de douche gebruiken ofzo? (only God knows why you would do that...)
Tja, het gaat er mij op zich niet zoveel om hoe een controller eruit ziet
Afbeeldingslocatie: http://www.pennoaks.net/archive64/gcn_controller.jpg
Ik ben jarenlang aan het gamen geweest met dit fisherprice ding.
Daarnaast heb ik hem in het echt gezien en dan is het een iets minder opzichte kleur blauw. Maar voor het PR plaatje is die natuurlijk net even strakker en fletser gemaakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]
Was ook mijn eerste gedachte ja. Volgens mij zit er effectief douchegel in.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zowat elke shooter voor de Wii gespeeld, en ik vind de beste toch wel (qua controls) MOH:H2
Call of duty 3 (vet verhaal, intens maar de controls en framerate en graphics vallen erg tegen)
MP3 (goeie controls, mooi graphics, goed verhaal maar geen multiplayer)
Vanguard ( Slecht verhaal maar graphics gaan wel, controls vallen tegen)
Red Steel (Tof verhaal, speelt OK maar iets te moeilijk voor multiplayer en verveelt na een tijdje. De graphic vielen mij tegen vooral bij wapens pakken enzo)
MOH:H2 (mooiste graphic tot nu toe, alles customizable qua controls, bagger verhaal!!, totaal geen actie!!!!)

MOH:H2 is echt geen goed spel, online werkt goed maar je moet al je kogels in iemand zeven, wil diegene neergaan. Maar de controls werken lekker soepel! En daarom is het toch de beste shooter. Maar nog even over dat verhaal, dat is 3x niks en vooral de actie! Je rent midden in vijandelijk gebied, draait al schietend een rondje en naar het volgende doel. Tevens is het bijna arcade, je schuilt achter een doos, staat op schiet 3 mannetjes dood, bukt en herlaad, staat op schiet 2 aanlopende mannetjes dood en loopt door. En zo maar door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

[...]

Boeboe schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:53:
[...]

Was ook mijn eerste gedachte ja. Volgens mij zit er effectief douchegel in.
Idd, zelfde geldt voor de 'zappers' ze zeuren allemaal dat de zapper er niet uit ziet als een gun maar liever de echte zapper dan zo'n lelijk third party gedoe. Beter dat er betere uitkomen maar moeten ze nou zo foeilelijk zijn?

Btw Red Steel ook niet echt mijn smaak, wel lache enzo maar afwerking niet zo lekker, en zeker die 60 euro niet waard (gelukkig niet gekocht maar geruild met een tweaker ;)) maar gelukkig biedt marktplaats uitkomst. Marktplaats wordt helemaal vol gespammed met RS voor ~30 euro, zelf vandaag voor 25 euro verkocht.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

Anoniem: 220439 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:52:
[...]

Overdrijven is ook een vak apart, de framerate is daar niet beter op geworden, de variatie per level
(gelukkig) wel
Jawel de framerate werd wel degelijk beter. in sommige vroege levels zaten echt verschikkelijke memory leaks / bugs waardoor de framerate laag was.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
Dit is bedoeld als info over de technische mogelijkheden van de Wii, niet als info over modden van Wii's of andere narigheid.
Het lijkt iemand gelukt te zijn om (simpele) homebrew Wii-code te kunnen draaien. Dat zou betekenen dat homebrew van de Wii-mote gebruik zou kunnen maken. (Klein) artikeltje hier. Incl kleine YouTube-video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[afbeelding]
Reden voor mij om toch voor Nintendo's eigen Wavebird te kiezen is dat in de Thrustmaster maar liefst 3 potloodcel batterijen moeten. In een Wavebird gaan twee penlites. Beetje rondkijken op internet en je betaalt niet veel meer dan voor de Thrustmaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Soldeer je Wavebird-ontvanger onzichtbaar binnenin je Wii Mod:
http://www.modpulse.com/a...al-wavebird-receiver-mod/

:9 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Whollabilla schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 20:38:
Dit is bedoeld als info over de technische mogelijkheden van de Wii, niet als info over modden van Wii's of andere narigheid.
Hoewel het te verwachten was, is het toch weer erg jammer. Wanneer de encryptiesleutels bekend zijn krijgen we weer bootloaders voor gekopieerde spellen. En dat allemaal onder de vlag van homebrew. Gezien de ervaringen met de Xbox en de PSP zal homebrew weer voor 99% uit ports van emulators bestaan met wederom veel illegaal gekopieerde ROMs. Erg jammer dat deze lieden daar zo onverantwoordelijk mee omgaan. Hoop dat ze de sleutels nooit publiek maken.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Het lijkt iemand gelukt te zijn om (simpele) homebrew Wii-code te kunnen draaien. Dat zou betekenen dat homebrew van de Wii-mote gebruik zou kunnen maken. (Klein) artikeltje hier. Incl kleine YouTube-video.
Vet! Hoop dat het allemaal klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
ari3 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 20:57:
[...]
Gezien de ervaringen met de Xbox en de PSP zal homebrew opnieuwe weer voor 99% uit ports van emulators bestaan met wederom veel illegaal gekopieerde ROMs. Erg jammer dat deze lieden daar zo onverantwoordelijk mee omgaan. Hoop dat ze de sleutels nooit publiek maken.
Met de oudere generatie consoles heb ik er niet zoveel moeite mee om emulators te draaien. Ik heb zelf tot de Wii dan wel geen consoles gehad, maar ik kan me voorstellen dat je toen wel je oude spellen wilde draaien. Aangezien je geen SNES-cart in je xbox kon stoppen, is een emulator dan de enige manier. Het niet meer kopen van die dingen in de tijd van de xbox was ook niet slecht voor Nintendo/SEGA etc., omdat ze die spellen en consoles toch al lang niet meer verkopen.
Als je nu dat alsnog zou gaan doen op de Wii, dan ben je wel een beetje zielig bezig, omdat je ze nu gewoon weer op een fatsoenlijke manier kan krijgen (via de VC, XBLA, PSN). Toch is het ook nu wel grappig om iets als GC-linux te kunnen maken (WiiLi. Ook had je zo'n Media Center achtig ding voor de oude xbox. Van die dingen zie ik zelf niet echt het probleem. Ook vind ik het simpelweg knap van de mensen die zo'n hack weten uit te vinden (op een schijnbaar simpele manier, weinig moeilijker dan een GC-hack).

edit: Nog een leuk dingetje van eBay: een prototype van de SNES CD controller, die ooit door Nintendo en Sony werd gemaakt. Via GoNintendo voor een whopping $2999

[ Voor 13% gewijzigd door Whollabilla op 28-12-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Interessant filmpje, maar hier kunnen de mensen zonder een gemodde Wii toch weinig mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
monnick schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:24:
[...]

Interessant filmpje, maar hier kunnen de mensen zonder een gemodde Wii toch weinig mee?
Inderdaad, volgens mij kan je hier zonder mod niks mee. Het werkt, als ik het goed snap, in feite net als wanneer je GC homebrew op je Wii zou draaien, alleen heb je nu toegang tot alle nieuwe Wii-dingen als extra geheugen, snellere processor, en bluetooth.

[ Voor 0% gewijzigd door Whollabilla op 28-12-2007 21:36 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Vanmiddag naar apeldoorn geweest om o.a. ff wat nieuwe kleren te halen. En als ik in apeldoorn ben moet ik natuurlijk wel ff langs Nedgame. En daar kwam ik het volgende tegen:

Afbeeldingslocatie: http://files.myopera.com/Vanitas1440/albums/265148/Ikaruga_PN03.jpg

:D Ikaruga *O*

Bij Ikaruga zit echt een dik boekje bij, het moet natuurlijk weer in 7 talen vertaald worden... :P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
monnick schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:24:
[...]

Wat versta je in dit geval onder een gemodde Wii? Eentje met een extra chip? De uitdaging is natuurlijk om homebrew *zonder* hardwaremod mogelijk te maken, zoals bij de PSP. Ik kijk uit naar de dag dat ik Linux kan draaien op m'n Wiitje. Voor de illegale kopieën van spellen doe ik het niet hoor!

[ Voor 13% gewijzigd door BamSlam_ op 28-12-2007 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
  • Laatst online: 06-07 17:33
Volgens mij heb je hier geen mod voor nodig. Ze kunnen nu gewoon hun eigen software signen omdat ze die sleutels hebben. Dan denkt de Wii dat t officiele software is en zal hij die gewoon afspelen. Als je je eigen code kan signen kun je eigenlijk gewoon van de complete wii mogelijkheden gebruik maken als developer.

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 09:52
_.-SuperstaR-._ schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:41:
Ze kunnen nu gewoon hun eigen software signen omdat ze die sleutels hebben.
Digitale handtekeningen worden gegenereerd met een assymetrische encryptiesleutel. Dat wil zeggen dat de sleutel om de handtekening te zetten een compleet andere sleutel is dan de sleutel waarmee de handtekening geverifieerd wordt. Aangezien alleen Nintendo zelf een digitale handtekening hoort te genereren, zou het niet logisch zijn om deze ook in het geheugen van de Wii te bewaren. Het lijkt mij daarom absoluut niet realistisch dat ze de encryptiesleutel hebben die nodig is om software zelf te signen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
MetroidPrime schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:52:
[...]

Digitale handtekeningen worden gegenereerd met een assymetrische encryptiesleutel. Dat wil zeggen dat de sleutel om de handtekening te zetten een compleet andere sleutel is dan de sleutel waarmee de handtekening geverifieerd wordt.
Op de GameCube had Nintendo een "fout" gemaakt en het juist symmetrisch geencrypt. (Filmpje @ ~2:20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:33

ralpje

Deugpopje

_.-SuperstaR-._ schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:41:
Volgens mij heb je hier geen mod voor nodig. Ze kunnen nu gewoon hun eigen software signen omdat ze die sleutels hebben. Dan denkt de Wii dat t officiele software is en zal hij die gewoon afspelen. Als je je eigen code kan signen kun je eigenlijk gewoon van de complete wii mogelijkheden gebruik maken als developer.
Punt is dan natuurlijk nog wel dat je homebrew software (gesigned en wel) op een cd gebrand moet worden, die de wii moet afspelen. Zonder drive-chip speelt de Wii per definitie geen zelf gebrande cd's af. Je hebt dus alsnog die drive-chip nodig :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Whollabilla schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:04:
[...]

Op de GameCube had Nintendo een "fout" gemaakt en het juist symmetrisch geencrypt. (Filmpje @ ~2:20)
Encryptie is heel iets anders dan een digitale handtekening(ondanks dat de basisprincipes hetzelfde zijn). Het is onmogelijk om een digitale handtekening te maken met een symmetrische key, dat kan echt alleen met een assymetrische key.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
MetroidPrime schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:18:
[...]

Encryptie is heel iets anders dan een digitale handtekening(ondanks dat de basisprincipes hetzelfde zijn). Het is onmogelijk om een digitale handtekening te maken met een symmetrische key, dat kan echt alleen met een assymetrische key.
Oeps :P

In dat filmpje zeggen ze trouwens aan het eind:
  • On the GC, disc content was not encrypted or signed
  • So if we can run (possibly modified) copies, we can just as well run our own code
  • On the Wii, disc content is encrypted and signed
  • We can run identical copies, but none of our own code
Als ik het nu goed snap, is unauthorized code laten werken mogelijk met de modchips (=backups), en de encryptie met wat net bekend werd. Hoe het dan in het hele verhaal zit met signed code snap ik niet helemaal.

[ Voor 0% gewijzigd door Whollabilla op 28-12-2007 22:35 . Reden: Foutje met [list] ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Vanitas schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:37:
Vanmiddag naar apeldoorn geweest om o.a. ff wat nieuwe kleren te halen. En als ik in apeldoorn ben moet ik natuurlijk wel ff langs Nedgame. En daar kwam ik het volgende tegen:

[afbeelding]

:D Ikaruga *O*

Bij Ikaruga zit echt een dik boekje bij, het moet natuurlijk weer in 7 talen vertaald worden... :P
Gefeliciteerd! :) Ikaruga is echt een heel tof spel. Lekker arcade, retro, en focking frustrerend en moeilijk! Heerlijk. :) Daarbij is het altijd al een zeldzame game geweest, dus goede aankoop! PN03 is minder boeiend, maar goed, mag de pret niet drukken. :P

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik heb Ikaruga hier nog gesealed liggen :9
Nog steeds geen tijd voor gehad om te spelen.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Captain N schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:38:
[...]

Gefeliciteerd! :) Ikaruga is echt een heel tof spel. Lekker arcade, retro, en focking frustrerend en moeilijk! Heerlijk. :) Daarbij is het altijd al een zeldzame game geweest, dus goede aankoop! PN03 is minder boeiend, maar goed, mag de pret niet drukken. :P
Ja, dat PN03 niet al te goed scoort wist ik wel. Maar tot nu toe valt er me nog niks aan tegen. Hij is eigenlijk leuker dan verwacht :P Ik denk eigenlijk doordat ik het spel zo laag had ingeschat dat het het uiteindelijk leuker maakt :P

Nu nog ergens een keer Paper Mario TTYD, Killer 7, Pikmin 1 / 2 en Viewtiful Joe 2 vandaan zien te halen en ik heb de grootste toppers van de GC wel binnen :P

Overigens lag bij Nedgame (Apeldoorn) ook nog Resident Evil 2 en Code Veronica. Ook zeldzaam, misschien dat er nog fans voor zijn :)
NinTeNdO_FrEaK schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 23:09:
Ik heb Ikaruga hier nog gesealed liggen :9
Nog steeds geen tijd voor gehad om te spelen.
Nou, hou em nog een jaartje of 4 gesealed en verkoop em voor 150 euro :+

[ Voor 13% gewijzigd door Vanitas op 28-12-2007 23:14 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Laatst online: 10-07-2024
Haha Vanitas de games die jij noemt mis ik ook op pikmin 2 na dan, die heb ik wel :D

Paper Mario gaat helaas voor nogal veel (40 euro) weg op ebay, en dat vind ik net iets teveel.

Heb zo'n 40 gamecube games en 15 wii games, de meeste toppers heb ik dus wel.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
ralpje schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:07:
[...]Punt is dan natuurlijk nog wel dat je homebrew software (gesigned en wel) op een cd gebrand moet worden, die de wii moet afspelen. Zonder drive-chip speelt de Wii per definitie geen zelf gebrande cd's af. Je hebt dus alsnog die drive-chip nodig :)
Nee, je zou gewoon een executable kunnen maken die je gewoon vanaf SD kaart laadt. Je kunt nu ook al VC spellen van/naar SD kaart overzetten van/naar de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-07 12:17

tazzman

a real boardmonkey

Vanavond maar een tweede setje Wii-mote + bijlage gehaald bij de MM zodat mijn vriendin en ik samen lekker aan de Wii sport kunnen. Is toch wel een heel stuk leuker zo. :)

Tegelijk ook maar een quizz spelletje voor d'r meegenomen .. en kon de verleiding niet weerstaan en maar meteen Zelda Shadow Princess meegenomen voor moi. Ik hoop alleen dit ik ook tijd heb om het echt te spelen. :P

Welke games zijn overigens uitstekend met z'n 2'n tegelijk met dan wel tegen elkaar te spelen op de Wii? Van Zelda had ik het niet verwacht (lijkt me ook moeilijk gaan in een RPG/adventure spel) maar het zou natuurlijk wel grandioos zijn om lekker met z'n 2tjes te kunnen gamen. (Vooral om mijn vriendin al helemaal niet zo gamer-like is, eigenlijk geheel niet maar met de Wii hoop ik daar wel verandering in te kunnen brengen.. hebben net 3 uurtjes tennis zitten spelen dus dat bevalt kennelijk wel!).

Overigens: waar kan je het beste games online bestellen in NL? Ik woon zelf namelijk in DE en een Duitse versie van Zelda wil ik nog wel kunnen verkroppen (toch geen gesproken dialogen) maar het moet niet te gek worden natuurlijk :P Staat in de topic start natuurlijk..dduuh |:( :9

[ Voor 13% gewijzigd door tazzman op 28-12-2007 23:58 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm dat nieuwe homebrew zou op zich kunnen werken met alleen een disc omdat ze volgens mij niet over een Modchip o.i.d. praten. Het voordeel daarvan is dat Datel daadwerkelijk aan een freeloader kan werken, aan de andere kant(mocht het allemaal waar zijn) dan is de Wii net zo lek als de Dreamcast en we weten allemaal hoe dat afgelopen is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 23:40:
Hmm dat nieuwe homebrew zou op zich kunnen werken met alleen een disc omdat ze volgens mij niet over een Modchip o.i.d. praten. Het voordeel daarvan is dat Datel daadwerkelijk aan een freeloader kan werken, aan de andere kant(mocht het allemaal waar zijn) dan is de Wii net zo lek als de Dreamcast en we weten allemaal hoe dat afgelopen is. :/
Als dit verhaal waar is, dan is kan Nintendo altijd met een firmware update extra controles toevoegen die het onmogelijk maken om homebrew te draaien. Nintendo heeft dit al een keer eerder gedaan met de Gamecube Action Replay en Freeloader discs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219203

Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 23:40:
ik niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 08:52

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Chaoss schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:13:
Ik heb sinds vandaag mijn kabeltje uit Hong Kong binnen, en het beeld is echt super strak vergeleken met composiet op een 42" plasma. Heb geen echte Nintendo kabel om hem mee te vergelijken, maar het onscherpe/wollige van de composietkabel is totaal weg en de grauwe zweem is ook verdwenen. Ik ben tevreden dus :)
Misschien wat beter zoeken op internet? Mijn kabel (merk Dragon) was €6 :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Naar wat ik begreep zou de Wii 2 tot 3x zo snel moeten zijn als de GameCube.
Maar zie je dit ook grafisch gezien werkelijk af aan de games?
Volgens mij schelen Mario Galaxy en Mario sunshine niet veel van elkaar kwa grafics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

melly schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 00:46:
Naar wat ik begreep zou de Wii 2 tot 3x zo snel moeten zijn als de GameCube.
Maar zie je dit ook grafisch gezien werkelijk af aan de games?
Volgens mij schelen Mario Galaxy en Mario sunshine niet veel van elkaar kwa grafics.
http://www.gametrailers.com/player/28233.html
:/

Vooral ronde vormen waren in Sunshine nog erg hoekig.

Er zijn maar een paar games waarbij je het verschil ziet.
Tot nu toe:
Super Smash Bros. Brawl
Super Mario Galaxy
Metroid Prime 3: Corruption
Sonic and the Secret Rings
SSX: Blur
Excite Truck

De Wii is ook niet 3x maar 1.5x de Gamecube. In principe een overclockte Gamecube met wat nieuwe GPU features. Het verschil zie je wel degelijk bij bovenstaande en nog een aantal games. Wil je mooie graphics koop dan een Xbox 360 of PS3 die blazen alles weg wat op de Wii te krijgen is, qua beelden dan. Super Mario Galaxy is toch wel een hele mooie game.
Ik niet :/
Nog even een korte history of SEGA dan. SEGA Saturn was geflopt en SEGA zette alles op alles om een console te bouwen die beter zou uitpakken. Om het ontwikkelen van de games sneller te laten verlopen werd er een code ingebouwd zodat je naast de GD-Roms ook gewone CD-Roms kon laden op de Dreamcast. De code werd verborgen en uiteindelijk vergeten, de Dreamcast werd gelanceert en na slechts een jaar werd de geheime code ondekt. Rom sites schoten als paddestoelen uit de grond en via het eigen SEGANET was het voor iedereen makkelijk om aan illegale downloads te komen. Simpelweg Bootdisk+gebrande CD en je kon alles draaien op de Dreamcast. SEGA zat in de financiele problemen en had de software inkomsten van bijvoorbeeld Shenmue, Sonic Adventure heel hard nodig. Daarnaast zagen ook de third party bedrijven de inkomsten teruglopen. SEGA gebruikte de oude verkoop strategie. Hardware goedkoop tegen een klein verlies, games vrij duur om winst te maken. De games werden niet meer verkocht. SEGA's inkomsten daalden naar een dieptepunt en tot overmaat van ramp werden er allerlei titels gecancelled. Peter Moore wilde als laatste zet de prijs van het apparaat verlagen, maar kon dat pas doen totdat de productie kosten daalden. WalMart besloot om SEGA vroegtijdig hiertoe te dwingen door de prijs van de Dreamcast te verlagen naar $99. Hierdoor werd de hardware met nog meer verlies verkocht en werd de laatste $500 miljoen geldreserves vooral gebruikt om geen verlies te leiden. Het lukte Moore om nog een keer de Dreamcast een hart onder de riem te steken met zijn geweldige marketing campagne maar tegen de piraterij, de backstab van Wal-Mart en het massaal wegtrekken van third party's kon hij niet op. Het einde van SEGA was al in zicht, maar het hele Bootdisk fiasco was de druppel die de emmer liet over of beter gezegd leeg lopen.

Software inkomsten zijn het allerbelangrijkst, verkopen de games niet dan zit je in de problemen. De moderne hardware van de Xbox360 is wel even duurder dan de 350 euro die ze er tegenwoordig voor vragen. Door de miljoenen exemplaren van HALO kunnen ze het verlies gemakkelijk terugverdienen. Een normale gamer zal niet zo snel een modchip o.i.d. in laten bouwen een Bootdisk zonder enige hardware matige aanpassingen, wie zegt daar nee tegen? Zie ook het topic: "Is PC gaming dood". Artiesten kunnen nog hun nummers verkopen aan MTV/TMF of een concert geven. Films worden in de bioscoop vertoond, games zijn echter alleen gebonden aan de consoles vandaar dat je tegenwoordig zoveel multiplatform releases hebt.

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 29-12-2007 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 09-07 20:16

Sagat

Is pappa x2!

Anoniem: 104593 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 01:13:
[...]
Artiesten kunnen nog hun nummers verkopen aan MTV/TMF of een concert geven. Films worden in de bioscoop vertoond, games zijn echter alleen gebonden aan de consoles vandaar dat je tegenwoordig zoveel multiplatform releases hebt.
Het grappige vind ik dan wel weer dat internet. De bron van al je wares, nu word ingezet door de consolebouwers om terug te slaan. Zie het bannen van xbox live, zie (helaas, modden voor import gebruik vind ik niets mis mee) het disabelen van de freeloader. Ik denk dat er hierdoor dus wel hoop is voor 'onze' markt en dat het kopieeren geen pc (of desnoods dreamcast) achtige vormen gaat aannemen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Vandaag is het spel Myth Makers SuperKart GP uitgebracht in Europa. Zijn er mensen die hier iets over gehoord hebben of enig idee hebben of dit spel leuk is (als kleine voorloper van Mario Kart)?

Linkje: http://www.wiionly.nl/game.php?gid=164

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
MetroidPrime schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 23:52:
[...]

Als dit verhaal waar is, dan is kan Nintendo altijd met een firmware update extra controles toevoegen die het onmogelijk maken om homebrew te draaien. Nintendo heeft dit al een keer eerder gedaan met de Gamecube Action Replay en Freeloader discs.
In dat geval koop ik gewoon een tweede Wii.. m'n oude voorzie ik dan niet langer van firmware-updates, de nieuwe uiteraard wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Laatst online: 10-05-2024
Dat wordt lastig als nieuwere games die firmware upgrades nodig hebben om überhaupt te kunnen draaien. ;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitfighter
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 15:16

Bitfighter

To Switch Or Not To Switch

Daarom koopt die ook nog een tweede Wii, die die dan wel van updates voorziet.

PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Bitfighter schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 13:04:
Daarom koopt die ook nog een tweede Wii, die die dan wel van updates voorziet.
En op de eerste Wii kun je dan zonder updates alleen homebrew spelen.

Ik zet nog steeds vrij grote vraagtekens bij dit hele verhaal. Er is geen enkele reden om de encryptiesleutels die nodig zijn om code te voorzien van een digitale handtekening in het geheugen van de Wii te bewaren. Daarnaast zijn ze vrij vaag over hoe ze uit de Gamecube mode zijn gebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
MetroidPrime schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 13:34:
[...]
En nog tig andere, oudere spellen die geen gebruik maken van de nieuwe mogelijkheden in toekomstige firmwares.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-01 15:53
MetroidPrime schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 13:34:
[...]

Ik zet nog steeds vrij grote vraagtekens bij dit hele verhaal. Er is geen enkele reden om de encryptiesleutels die nodig zijn om code te voorzien van een digitale handtekening in het geheugen van de Wii te bewaren. Daarnaast zijn ze vrij vaag over hoe ze uit de Gamecube mode zijn gebroken.
Keys worden bijna altijd op de hardware bewaard (zoals bij hddvd bv), hierbij komt ook nog dat security by obscurity een vrij veel gebruikt "beveiligings" mechanisme is (bijzonder goedkoop te implementeren).

Voor zover ik weet zijn ze ook niet uit gamecube mode gebroken, ze hebben de key van lego starwars 2 kunnen uitlezen, hebben daarna de content van de dvd aangepast en deze opnieuw gesigned.
Hierdoor blijft de wii in wiimode.

Naar verluid zouden er op de 30e meer informatie gegeven worden op de 24C3. (De huidige hack was een teaser op het einde van de xb360 presentatie).

Er zou overigens wel nog steeds een drivemod noodzakelijk zijn, waardoor een simplele bootdisk niet voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215024

simpele uitleg : zie jij nog een nieuwe console van sega?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
vanThijs schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 13:49:
[...]

Keys worden bijna altijd op de hardware bewaard (zoals bij hddvd bv), hierbij komt ook nog dat security by obscurity een vrij veel gebruikt "beveiligings" mechanisme is (bijzonder goedkoop te implementeren).

Voor zover ik weet zijn ze ook niet uit gamecube mode gebroken, ze hebben de key van lego starwars 2 kunnen uitlezen, hebben daarna de content van de dvd aangepast en deze opnieuw gesigned.
HDDVD is een compleet ander verhaal. Bij HDDVD wordt er alleen gebruik gemaakt van encryptie en niet van digitale handtekeningen om de mogelijke content te beperken. Iemand die thuis een homevideo op HDDVD wil zetten moet dat ook nog kunnen doen. Bij de Wii wordt alle code voorzien van een digitale handtekening zodat de Wii weet of de software goedgekeurd is door Nintendo. Dit gebeurd altijd met een asymmetrische encryptiesleutel. Er is geen enkele reden om de sleutel om de digitale handtekening te kunnen zetten op de spel disc te zetten of in het geheugen van de Wii te laden. Deze sleutel hoort ergens in Japan in een kluis te liggen waar deze alleen uit gehaald wordt als er een nieuw spel van een handtekening voorzien moet worden.

Als alles goed geïmplementeerd is, dan zouden ze in het Wii geheugen alleen een decryptiesleutel kunnen vinden om speldiscs te decoderen(vergelijkbaar met de sleutel die bij HDDVD is gevonden) en een sleutel om de handtekening van het spel te kunnen controleren. Op de speldisc zelf zal hooguit een (gecodeerde) session key te vinden zijn waarmee het spel gecodeerd is. Ze hebben het in de presentatie overigens wel degelijk over het uit het geheugen vissen van de encryptiesleutels.

Ik denk dat dit of een hoax is, of er heeft iemand bij Nintendo het IQ van een walnoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-01 15:53
MetroidPrime schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 14:16:
[...]

HDDVD is een compleet ander verhaal. Bij HDDVD wordt er alleen gebruik gemaakt van encryptie en niet van digitale handtekeningen om de mogelijke content te beperken. Iemand die thuis een homevideo op HDDVD wil zetten moet dat ook nog kunnen doen. Bij de Wii wordt alle code voorzien van een digitale handtekening zodat de Wii weet of de software goedgekeurd is door Nintendo. Dit gebeurd altijd met een asymmetrische encryptiesleutel. Er is geen enkele reden om de sleutel om de digitale handtekening te kunnen zetten op de spel disc te zetten of in het geheugen van de Wii te laden. Deze sleutel hoort ergens in Japan in een kluis te liggen waar deze alleen uit gehaald wordt als er een nieuw spel van een handtekening voorzien moet worden.

Als alles goed geïmplementeerd is, dan zouden ze in het Wii geheugen alleen een decryptiesleutel kunnen vinden om speldiscs te decoderen(vergelijkbaar met de sleutel die bij HDDVD is gevonden) en een sleutel om de handtekening van het spel te kunnen controleren. Op de speldisc zelf zal hooguit een (gecodeerde) session key te vinden zijn waarmee het spel gecodeerd is. Ze hebben het in de presentatie overigens wel degelijk over het uit het geheugen vissen van de encryptiesleutels.

Ik denk dat dit of een hoax is, of er heeft iemand bij Nintendo het IQ van een walnoot.
Gezien de origine van de hack lijkt het mij toch wel echt te zijn, ik kan me niet indenken dat een hacker al zijn credibility weggooit door een valse hack de wereld in te sturen vanop zo'n beurs.
Ik denk niet dat ze de volledige encryption sleutels uit het geheugen gehaald hebben, maar de key waarmee dit spel versleuteld is.
Hopelijk wordt er snel meer info verspreid.
Ik ben razend benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 18:30

13art

Moderator Mobile
monnick schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 09:52:
Vandaag is het spel Myth Makers SuperKart GP uitgebracht in Europa. Zijn er mensen die hier iets over gehoord hebben of enig idee hebben of dit spel leuk is (als kleine voorloper van Mario Kart)?

Over een tijdje kan ik het je vertellen dus nog even geduld :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mijn tweede Wii is kapot :( De eerste na 3 weken, die werd vervangen, en nu de 2de na 5 maanden. Ik dacht dat de 360 gaar was :)

In beide gevallen leest hij gewoon de discs niet meer. Maandag maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 14:50

Snippertje

Light up your life

PWM schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 18:24:
Mijn tweede Wii is kapot :( De eerste na 3 weken, die werd vervangen, en nu de 2de na 5 maanden. Ik dacht dat de 360 gaar was :)

In beide gevallen leest hij gewoon de discs niet meer. Maandag maar eens bellen.
Hmm, ik hoop dat dat geen voorbode is voor mij wii. Leest de discs soms ook niet. Dan moet ik ze eruit halen en er weer indoen voordat die het doet.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-07 20:26
PWM schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 18:24:

Ligt het echt niet aan de disk? Ik heb ervaren dat de Wii namelijk érg gevoellig is voor krasjes en vingervlekken. Een klein krasje of vlekje op de DVD heeft bij mij al het gevolg dat de Wii hem niet wil lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Cubic X schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 18:28:
[...]

Ligt het echt niet aan de disk? Ik heb ervaren dat de Wii namelijk érg gevoellig is voor krasjes en vingervlekken. Een klein krasje of vlekje op de DVD heeft bij mij al het gevolg dat de Wii hem niet wil lezen.
Heb 5 spellen geprobeerd :) Hij wil ze gewoon echt niet lezen. De eerste keer toen ik mijn probleem voorlegde werd het meteen herkend door de helpdesk medewerker. Niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 21:12

greatgonzo

schit-te-rend!

Gisteren hadden vrienden er een staan, en laat ik het zo zeggen: ik weet nu waar mijn kerstgratificatie aan op gaat :)

Nu woon ik vlakbij de grens, en in Duitsland wil electronica nog wel eens goedkoper zijn. Weet iemand de prijs van de Wii in Duitsland?

het hele verhaal gaat natuurlijk niet op, als je dan een compleet Duits ingestelde Wii krijgt, ik moet hem nog wel in het engels of nederlands kunnen besturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:17
Razor.Timo schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 18:26:
[...]
Hmm, ik hoop dat dat geen voorbode is voor mij wii. Leest de discs soms ook niet. Dan moet ik ze eruit halen en er weer indoen voordat die het doet.
Heb ik ook al een paar keer gehad met de disc van Super Mario Galaxy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Razor.Timo schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 18:26:
[...]

De mijne is net 2 weken oud en ik heb hetzelfde.
oude gamecube spellen laden nauwelijks terwijl ze op de cube het prima doen.
En zelfs nieuwe Wii games die ik van vrienden leen willen wel eens moeilijk doen.
Is mij wel opgevallen dat als je hem op zijn zijkant zet in die houder hij de meeste leesfouten geeft.
Zit nu idd met de vraag of mijn exemplaar niet deugt of dat dit Wii eigen is.
Weet niet goed of ik nu moet klagen of dit moet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StruvusMaximus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-01 20:37
Great Gonzo -> Prijsstelling is hetzelfde ook voor plusminus € 249,95 te krijgen bij bijv. Saturn of mediamarkt in Duitse winkels.

Daarnaast is het exact hetzelfde model als in Nederland, dus ook gewoon Nederlandse taal ook in handleiding etc...

2 vrienden van mij hebben in Duitsland inmiddels ook eentje opgehaald, ivm beperkte levering tijdens decembermaand in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 14:50

Snippertje

Light up your life

Er!k schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 19:28:
[...]

Heb ik ook al een paar keer gehad met de disc van Super Mario Galaxy...
Ik heb het ook voornamelijk met galaxy ja... En op zijn zij of plat maakt niet uit.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Om misschien even voor de mensen duidelijk te maken, ik heb sinds vandaag ook het internetkanaal op de Wii staan en ik werk er nu op het moment ook op ( typ dit berichtje er ook ).

Ik typ dit tevens met een Logitech usb keyboard. :)

Ik heb vandaag ook Weekend Miljonairs gehaald, even gespeeld, leuk spelletje... ik denk vooral leuk als je het met vrienden / familie als groepen tegen elkaar gaat spelen 8)

Edit// Hoe doe je de gamecube games trouwens ? Gewoon een schijfjes er in plaatsen in het midden ?

[ Voor 11% gewijzigd door -Thunder- op 29-12-2007 21:53 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:52

Rudedadude

Maybe we were born to run

Al een tijdje hier niets meer over geleverd, maar wat zijn andere ervaringen over de levertijd van het hoesje om de wiimote door Nintendo? Ik heb een maand geleden er eentje aangevraagd en tot nu toe niets gezien. Natuurlijk ben ik de afgelopen tijd de absolute enige die een wii gekocht heeft in Nederland, maar ik was benieuwd wat de ervaringen van anderen hiermee zijn.

vandaag trouwens Mario Galaxy gekocht, afgezien van de intro en het eerste beginnetje nog niet verder gespeeld, ik ben nog aan het werken aan mijn slaggemiddelde met golfen...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 23:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik speel nu ook Ikaruga van de NGC maar die game is echt absurd moeilijk :p. Snap onderhand wel aardig hoe het moet (2e hands, geen boekje van een maat van me broer). Je schip ontploft bij 1 verkeerde kogel? Hoe kan je extra schepen verdienen (zodat je vaker kapot kan) en als laatst hoe zit het met dat "continue game" scherm? Waarom zit het daar, worden je punten etc niet meer opgeslagen daarna?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 10:37

spaceboy

Op grote hoogte

Rudedadude schreef op donderdag 27 december 2007 @ 09:56:
Dat hele verhaal over Tiger Woods 07. :)
Ik heb vanavond voor 't eerst Tiger Woods 08 gespeeld. Ik kan er geen zak van, maar het voelt ERG goed. Dit is volgens mij echt een leuk spel. En het voelt ook wel alsof het echt uitmaakt hoe je je club eh... wiimote vasthoudt.

Zijn hier nog meer mensen die Tiger Woods spelen?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 07:44
Vandaag ook een Wii gehaald, in Duitsland. 6 winkels afgebeld (Saturn, Mediamarkt, Nordhorn, Oberhausen), uiteindelijk hadden ze er nog 1 liggen bij GameStop Oberhausen :)
Terug twee uur in de file gestaan, maar het was het waard!

Tot nu toe alleen Wii Play en Wii Sport erbij gekocht. Tennis, bowlen en golf vind ik erg cool. Vooral bij golf is het leuk dat je "echt" moet slaan, dus binnenkort ook maar ff Tiger Woods halen gok ik.
Wilde Guitar hero III nog meenemen, maar ze wisten niet 100% zeker dat de Duitse versie ook Engelse taal ondersteunt (IT, SP, FR, DU staat erop)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 18:30

13art

Moderator Mobile
monnick schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 09:52:

Heb het even gespeeld. Wel een grappig spel. Een rip off van Mario kart als je het mij vraagt. Ik ken de versie op de PS2 niet maar lijkt er een beetje op dat het gewoon omgezet is naar een variant voor de Wii. In ieder geval is het grafisch niet hoogstaand ivm Zelda of Mario Galaxy.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
DjWannaB2002 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 23:12:
[...]

Heb het even gespeeld. Wel een grappig spel. Een rip off van Mario kart als je het mij vraagt. Ik ken de versie op de PS2 niet maar lijkt er een beetje op dat het gewoon omgezet is naar een variant voor de Wii. In ieder geval is het grafisch niet hoogstaand ivm Zelda of Mario Galaxy.
Kan je je er een beetje leuk mee vermaken als je tegen elkaar racet? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-02 04:38
Wii's die discs niet meer kunnen lezen is een erg vervelend probleem. De mijne (bijna 1 jaar oud destijds in Duitsland gekocht) begon een paar weken terug kuren te vertonen en uiteindelijk hielp niets meer. Stand van de console veranderen, discs schoonmaken, enz.

Na contact met Nintendo mocht ik de oude met een bewijs van aankoop opsturen en ik kreeg binnen een week (en dat vlak voor Kerst!) een vervangend exemplaar. Op de 'reparatie' bon staat de opmerking om als het even kan 24 connect uit te zetten. Blijkbaar wordt de Wii nogal warm wanneer je de internet verbinding aan laat staan en beinvloed dat de levensduur van je drive nadelig. (ik vond de discs ook altijd behoorlijk warm wanneer ik ze wisselde)

Mijn nieuwe Wii maakt trouwens veel minder herrie bij het lezen van de discs. Voortaan laat ik m'n Wii netjes uit staan. Zo interessant waren de paar mailtjes van Nintendo nu ook weer niet.

Over de service van Nintendo ben ik dik te spreken. Wel jammer dat de Wii hardware blijkbaar een zwak punt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 09-07 21:12

greatgonzo

schit-te-rend!

matthijst schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 23:07:
Vandaag ook een Wii gehaald, in Duitsland. 6 winkels afgebeld (Saturn, Mediamarkt, Nordhorn, Oberhausen), uiteindelijk hadden ze er nog 1 liggen bij GameStop Oberhausen :)
Terug twee uur in de file gestaan, maar het was het waard!

Tot nu toe alleen Wii Play en Wii Sport erbij gekocht. Tennis, bowlen en golf vind ik erg cool. Vooral bij golf is het leuk dat je "echt" moet slaan, dus binnenkort ook maar ff Tiger Woods halen gok ik.
Wilde Guitar hero III nog meenemen, maar ze wisten niet 100% zeker dat de Duitse versie ook Engelse taal ondersteunt (IT, SP, FR, DU staat erop)...
als ik vragen mag, hoeveel heb je er voor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
greatgonzo schreef op zondag 30 december 2007 @ 00:49:
[...]

als ik vragen mag, hoeveel heb je er voor betaald?
Gewoon 249?
Standaardprijs voor Wii Sportspack?
En Wii Play voor 49 dacht ik. Wii Play weinig bijzonders, maar je hebt toch 2 remotes nodig...

[ Voor 11% gewijzigd door matthijst op 30-12-2007 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

boshar schreef op zondag 30 december 2007 @ 00:12:
Wel jammer dat de Wii hardware blijkbaar een zwak punt heeft.
Ik snap dat nog steeds niet, volgens een aantal berichten en sites wordt de grafische chip tijdens Standby/WiiConnect 24 te warm waardoor de Wii kapot gaat. Maar de grafische chip zit helemaal niet in de buurt van de Wifi chip en wordt ook niet warm. Ik denk dat de chips uit de fabriek vandaan gewoon al half doorbakken zijn en er met stroomwisselingen uit/aan/standby iets stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-07 17:39
matthijst schreef op zondag 30 december 2007 @ 00:59:
[...]

Gewoon 249?
Standaardprijs voor Wii Sportspack?
En Wii Play voor 49 dacht ik. Wii Play weinig bijzonders, maar je hebt toch 2 remotes nodig...
voor de prijs vind ik wiiplay best vermakelijk, aaangezien een controller ook 40 euro kost. En vaak zijn de controllers uitverkocht maar wiiplay niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 23:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hm dan moet ik toch leren me Wii uit te zetten, die heb ik soms gewoon dagen achter elkaar aan staan ...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Hoe zet je hem "echt" uit dan, stekker eruit?
Blijft wifi verbonden als hij op dat geelgroenige standby staat?

Beetje omslachtig om elke keer te connecten als je de Wii opstart. Of kan heeft die 24-connect daar niks mee te maken en connect hij sowieso altijd wel als je de Wii aanzet?

[ Voor 44% gewijzigd door matthijst op 30-12-2007 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:02
matthijst schreef op zondag 30 december 2007 @ 01:36:
Hoe zet je hem "echt" uit dan, stekker eruit?
Uitknop ingedrukt houden totdat het LEDje van oranje naar rood springt.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

RayNbow schreef op zondag 30 december 2007 @ 01:45:
[...]
Uitknop ingedrukt houden totdat het LEDje van oranje naar rood springt.
Dat moet je toch instellen. "uit naar oranje of uit naar rood"

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:02
disjfa schreef op zondag 30 december 2007 @ 01:52:
[...]

Dat moet je toch instellen. "uit naar oranje of uit naar rood"
Nope, dat hoeft niet. Zelfs al heb je ingesteld dat de Wii tijdens standby verbonden mag zijn, dan nog kan je je Wii uitzetten door de powerknop ingedrukt te houden totdat het ledje van oranje naar rood springt.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Anoniem: 104593 schreef op zondag 30 december 2007 @ 01:16:
[...]

Ik snap dat nog steeds niet, volgens een aantal berichten en sites wordt de grafische chip tijdens Standby/WiiConnect 24 te warm waardoor de Wii kapot gaat. Maar de grafische chip zit helemaal niet in de buurt van de Wifi chip en wordt ook niet warm. Ik denk dat de chips uit de fabriek vandaan gewoon al half doorbakken zijn en er met stroomwisselingen uit/aan/standby iets stuk gaat.
Dat komt doordat in standby de CPU en chipset wel nog steeds draaien (hetzij op een lagere snelheid en lager voltage), maar de fan nooit aan zal gaan. Hierdoor kan de boel intern blijven opwarmen zonder ooit af te koelen.

Bij een zwakkere chip en een slecht contact met het koelblok intern, plus een ongunstige omgeving (zoals in een kastje) kan ervoor zorgen dat de chip te heet wordt en dus kapot gaat.

Het percentage waarbij dit gebeurt is echter erg laag, de temperatuur loopt normaal gezien niet hoog genoeg op om schade te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn Wii altijd op rood staan, gewoon even naar setting-->wiiconnect24off en dan hoef je er niet meer heen te lopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 20-06 09:07
Dat is inderdaad het hele verhaal. Ik heb echter ook later nog eens een ander verhaal gelezen, tenminste, een beetje een aanvulling op dat verhaal.. Over Sega of America (iig de Amerikaanse divisie) en het feit dat de PR van de Dreamcast in the states jammerlijk gefaald heeft. Mede door de PR afdeling daar ter plekke schijnbaar, welke nogal de naam hadden feestbeesten te zijn. Daarnaast schijnt dat tussen SoA en de Japanse divisie nogal redelijk wat miscommunicatie en "gedoe" onderling was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Laatst online: 07:03
Anoniem: 104593 schreef op zondag 30 december 2007 @ 01:16:
[...]

Die van mij gaat ook vanaf nu permanent uit.

De Wii staat overigens wel op een ijskoude marmeren vloer, ik zou bijna zeggen dat deze wii nooit te warm kan worden.

Ik mail niet met de Wii en ik heb ook een media center in de huiskamer staan waar je veel meer mee kan als me de wii kanalen.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beschikbaarheid van de Wii en Wii-points hoeft hier niet besproken te worden.