[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 75 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 8.118 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
op de download pagina bij de 64bit vista catalyst suite staat 1.5 mb haha! moet 51,5 mb zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASUS has the highest OC-ed HD 3800 series

Bron: Fudzilla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:15

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

In Half-Life 2: Episode Two, Crysis en CoD 4, merk ik geen performance verbeteringen.

Op naar 7.11 hotfix, hopen dat deze wat meer te bieden heeft.

[ Voor 45% gewijzigd door Splinter Cell op 21-11-2007 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Hacku schreef:
Dus we mogen in een discussie topic niet praten over de slechte financiële status van een bedrijf omdat dat negatief is? Dit is een discussie topic, geen fanboy club!
Het gaat om de manier waarop iemand het brengt Hacku. nu breng je het al heel anders (positiever) dan in je andere post(s)

back on-(ati) topic:
klopt het dat de R680 kaartjes niet in normale midi-towers passen ?
ik las dit op een engels-tech forum... :| heb die plaatjes bekeken en ik moet zeggen dat als ik naar mijn kastje kijk dat ik ook denk hmmmz.... "ik moet 'm gaan verlengen" O-)

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Splinter Cell schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:12:
In Crysis en CoD 4, merk ik nog geen performance verbeteringen.
voor crysis moet je deze driver ook niet gebruiken staat er, kan je beter de crysis hotfix driver gebruiken...

[ Voor 45% gewijzigd door edgarf28 op 21-11-2007 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

edgarf28 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:14:
[...]

voor crysis moet je deze driver ook niet gebruiken staat er, kan je beter de crysis hotfix driver gebruiken...
Ik had misschien gedacht, dat ze ook de singel kaarten, zouden aanpakken. Jammer. Dit zelfde geldt ook voor de hotfix. Biedt alleen wat AA performance, en biedt Crossfire performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Is er al iets bekend over een All-In-Wonder HD2xxx of HD3xxx? Of worden die niet meer gemaakt?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Nope, inderdaad worden niet meer gemaakt.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
All-In-Wonders worden niet meer gemaakt. Tenminste... ze komen niet meer op de roadmaps voor. Dus dat zegt genoeg. Hiervoor in de plaats heb je de TV-Wonders.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:02

Apoca

Array Technology Industry

HotFix 7.11
Driver Packaging Version 8.431.1-071113a-0555588E-ATI
Direct3D Version 6.14.10.0540
OpenGL Version 6.14.10.7057

Cat 7.11
Driver Packaging Version 8.432-071101a-054435C-ATI
Direct3D Version 6.14.10.0540
OpenGL Version 6.14.10.7056

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:06:
ASUS has the highest OC-ed HD 3800 series

Bron: Fudzilla
Ik vind die 25 db wel erug interressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
FnF schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:53:
[...]

Niet te vergeten:
Crysis players should continue using the Crysis hotfix driver.

Lijkt dat dit een behoorlijk oude build is dan.
Klopt. Iets ouder (zie ook OGL driver). Vergeet niet dat deze driver al enkele weken (maanden) oud is. Een hotfix is dan per definitie bijna altijd nieuwer dan de WHQL Catalyst.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Dat is zeker interessant. Al produceren de stockkoelers naar het schijnt ook niet zoveel decibels. Ik heb ook liever dat de warme lucht de kast uit wordt geblazen.

[YouTube: http://nl.youtube.com/watch?v=Axd3sU20EC0%5B]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Laatst online: 22:02

Apoca

Array Technology Industry

2600XT AGP
Afbeeldingslocatie: http://www.hkepc.com/database/images/2007111511560969.jpg

http://www.hkepc.com/?id=346
http://www.hisdigital.com...ct_ov.php?id=351&view=yes

[ Voor 8% gewijzigd door Apoca op 21-11-2007 22:08 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MauSS schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:14:
[...]

Het gaat om de manier waarop iemand het brengt Hacku. nu breng je het al heel anders (positiever) dan in je andere post(s)

back on-(ati) topic:
klopt het dat de R680 kaartjes niet in normale midi-towers passen ?
ik las dit op een engels-tech forum... :| heb die plaatjes bekeken en ik moet zeggen dat als ik naar mijn kastje kijk dat ik ook denk hmmmz.... "ik moet 'm gaan verlengen" O-)
Jah dat vraag ik me nu ook af.. aardig lang zijn die dingen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Leuke kaart. Wist niet dat er uberhaupt nog AGP kaarten zou worden gereleased. Neemt niet weg dat dit soort kaartjes ideaal zijn voor een Low-EC Mediacenter. :)

edit:
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:12:
[...]

Jah dat vraag ik me nu ook af.. aardig lang zijn die dingen :>
Deze vraag is ook al eens eerder gesteld. Ik gok dat de kaart toch wel minimaal 25cm lang zal zijn. Dus pak even je meetlat.... :7

[ Voor 51% gewijzigd door Xadeon op 21-11-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Als ik naar de release notes kijk van 7.11 zie ik nog geen reden op die voor mijn Crysis Hotfix in te ruilen. Er staat geen enkele performance improvement tussen voor 7.11, terwijl we inmiddels toch al bij de 'performance drivers' waren aangekomen...

Het blijft toch lastig voor AMD, door de complexere architectuur van de R600 generatie duurt het toch veel langer om de performance op goed niveau te krijgen dan bij de 'straightforward' G80 architectuur.

Maargoed, met de Crysis Hotfix kan ik ook al lekker gamen en de driver is stabiel genoeg. Ik denk dat ik deze dan maar oversla ;)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Vraag me toch af hoeveel meer performance 7.11 geeft, dus als iemand even 2x 3Dmark06 (7.10/7.11) wil draaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

3Dmark06 zegt mij niets. Heb liever game performance. Alle games, die ik zonet opnoemde, zat niks tussen. Deze driver heeft niets te bieden, voor mij. En al helemaal niet, als je XP draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 09:29

Pubbert

random gestoord

Xadeon schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:24:
Vraag me toch af hoeveel meer performance 7.11 geeft, dus als iemand even 2x 3Dmark06 (7.10/7.11) wil draaien. :)
7.10: 13018

7.11: 13190

2900XT @ 840/1050, C2D E6600 @ 3.6Ghz

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Ah ok thx. Zo te zien niet schrikbarend veel performance. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een totaal offtopic vraagje, hoe reply/mail ik een bieder van mijn advertentie? Dit is absoluut nodig om morgen een HD3870 crossfire setup te gaan draaien 8)7 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
Hoe lang is een R680 kaart?
Ik hoop korter dan 35 cm, dan passen ze nog in mijn Stacker 832.
Het was toch HD2900XT size + 5cm? komt uit op 29.5 cm!

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
N0taFAma schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:47:
Hoe lang is een R680 kaart?
Ik hoop korter dan 35 cm, dan passen ze nog in mijn Stacker 832.
Het was toch HD2900XT size + 5cm? komt uit op 29.5 cm!
zoiets zal het idd zijn zo te zien.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Hacku schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:48:
[...]

Dus we mogen in een discussie topic niet praten over de slechte financiële status van een bedrijf omdat dat negatief is? Dit is een discussie topic, geen fanboy club!
Klopt helemaal gelijk. Moet kunnen zo'n discussie.

Het gaat niet goed met AMD als geheel bedrijf. Maar dit topic gaat natuurlijk niet direct over AMD als geheel, maar richt zich op de Graphics Division. En uit de laatste cijfers is gebleken dat de divisies die van voormalig ATI zijn (chipset, GPU, overige (digital TV/consoles)) het niet slecht deden. De chipset divisie maakte winst, net als de digital TV/console divisie. En de GPU divisie verloor 'slechts' 3 miljoen, nadat ze veel meer verlies draaiden in de periode er voor. Daar was dus een stijgende lijn te zien die voornamelijk te danken is aan de HD2400 en HD2600. De HD3800 (en straks de HD3400 en HD3600) zullen dit ongetwijfeld weer naar de plus brengen.

Als ATI dus nog een onafhankelijk bedrijf was geweest, dan had het er helemaal niet zo verkeerd uitgezien voor ATI. Maar helaas is het nu onderdeel van AMD, dus in het groter geheel ziet het er minder positief uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Zit er kwa performance nou heel veel verschil tussen de 3850 en de 3870 met 512mb? Ik wil eigenlijk wel graag de passief gekoelde, maar zie ook dat de passief gekoelde duurder is dan een 3870.

Ik kom nu voornamelijk reviews tegen waar ik de 3870 zie naast de 3850 met 256mb.

In principe is de passief gekoelde kaart exact gelijk aan de 3870 maar dan met een lagere klok.

[ Voor 32% gewijzigd door MXL op 21-11-2007 23:32 ]

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
CJ schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:23:
[...]

Het gaat niet goed met AMD als geheel bedrijf. Maar dit topic gaat natuurlijk niet direct over AMD als geheel, maar richt zich op de Graphics Division. En uit de laatste cijfers is gebleken dat de divisies die van voormalig ATI zijn (chipset, GPU, overige (digital TV/consoles)) het niet slecht deden. De chipset divisie maakte winst, net als de digital TV/console divisie. En de GPU divisie verloor 'slechts' 3 miljoen, nadat ze veel meer verlies draaiden in de periode er voor. Daar was dus een stijgende lijn te zien die voornamelijk te danken is aan de HD2400 en HD2600. De HD3800 (en straks de HD3400 en HD3600) zullen dit ongetwijfeld weer naar de plus brengen.

Als ATI dus nog een onafhankelijk bedrijf was geweest, dan had het er helemaal niet zo verkeerd uitgezien voor ATI. Maar helaas is het nu onderdeel van AMD, dus in het groter geheel ziet het er minder positief uit.
ATI is nu volledig van AMD. Wat gebeurt er wanneer AMD failliet gaat (dat zal wel niet, maar stel). Kan ATI dan alleen verder gaan, is daar geld voor? Of koopt iemand anders de ATI afdeling op? Sowieso wordt het tijd voor herorganisatie. Hector moet maar eens opstappen, altijd maar beloftes maken waar niks van in huis komt. Bedrijven verliezen hun geduld met AMD.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Hacku schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:14:
[...]
En Phenom is er nu ook en straks komen er nog nieuwe producten. Ik zei niet dat er geen nieuwe producten meer komen.
[...]
Ze draaien nog steeds verlies.
[...]
Vandaar dat ik allemaal ATI en AMD materiaal in m'n pc heb zitten, en zelf mijn avatar is AMD _O- Tuurlijk heb ik veel opmerkingen over AMD, gewoonweg omdat het _slecht_ gaat met dat bedrijf, of ga je anders beweren?
[...]
Daarmee redt je het bedrijf niet. Ik kijk gewoon realistisch op zulke dingen.
Sorry, maar wat is je punt nu eigenlijk ? Wat je vertelt nml. is niks nieuws, dacht je dat wij daar niks van weten ofzo ? Ik ga erop in omdat ik niet snap waarom jij je verplicht voelt dit ter sprake te brengen. Verder kan je me niet betichten van Fanboy gedrag; ik meld gewoon de feiten over de hardware, dat is wat me boeit en wat de meesten boeit. Hoe het financieel gaat met een bedrijf zal me eerlijk gezegt een worst wezen. Dat klinkt misschien hard; maar is wel zo. Mocht Ati verdwijnen, zal er wel weer een ander bedrijf opduiken en anders maar niet.

Waar we over praten zijn twee videokaarten, die echt niet slechter worden als de koers daalt of de kwartaalwinst onder druk staat. Daar mag over gepraat worden, natuurlijk. Maar eerlijk gezegt vind ik dat dat niet thuis hoort in een gesprek over de kwaliteiten van een videokaart. Doe dat dan lekker ergens anders.

Just my 0.002 eurocents.

ps: als je dit leest wordt het ook wat duidelijker.
http://nl.wikipedia.org/wiki/ATI

Ati verloor dus in het middensegment, mijn inziens 1 van de belangrijkste doelgroepen. Nu, met deze nieuwe serie 38** kaarten; maken ze een goede kans om dat in 1 klap terug te pakken.

Verder zie je dat zo ook zonder AMD (misschien zelfs juist zonder) winst maakten. Het is dan ook helemaal niet onwaarschijnlijk, mocht AMD kopje onder gaan, dat ook voor ATI geldt. Er is nog een lange weg te gaan, maar er zijn zeker lichtpuntjes.

[ Voor 14% gewijzigd door Madrox op 21-11-2007 23:49 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik antwoordde gewoon op jouw bericht. Het is weer eens niet goed :') Ohja, laten we in dit discussie topic niet meer op elkaar antwoorden.

[ Voor 35% gewijzigd door XWB op 21-11-2007 23:40 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Er zit inderdaad wel verschil in, met name dat de kloks van de 3870 dus hoger zijn en deze GDDR4 heeft ipv GDDR3 op de 3850...
De 512MB versie ben ik zelf inderdaad nog geen reviews van tegen gekomen (of ik heb er finaal overheen gekeken) maar ik verwacht dat de performance tussen de 256MB 3850 en de 3870 in zal liggen, wel wat dichter tegen de 256MB 3850 aan dan.
Op een slide van een of andere fabrikant staat het aantal Gflops/s dan ook tussen beide andere kaarten in. (kan de slide zo 123 niet vinden)

BTW mensen, can't we all just get along? Don't be hatin' etc. etc.

[ Voor 7% gewijzigd door ScytheNL op 21-11-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Hacku schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:39:
Ik antwoordde gewoon op jouw bericht. Het is weer eens niet goed :') Ohja, laten we in dit discussie topic niet meer op elkaar antwoorden.
Mijn bericht was gericht op iemand anders, die een behoorlijk neagtief beeld schertste en naar mijn smaak de dingen te zwart voorstelde. Daarop vond jij het nodig om mijn kennis van de financieele zaken in twijfel te trekken.

Dat mag, maar dan kan je ook een reactie verwachten. Helaas val je alleen over dat ene onderwerp; geen woord hoor ik je over de andere dingen. "cherry-picken" , noem ik dat.

Laten we idd maar niet meer praten over dit onderwerp; het is zowiezo subjectief. Alleen de toekomst zal ons leren hoe het met AMD/ATI gaat. Waar we wel meer over kunnen zeggen, zijn de produkten die er verkocht worden. Laten we het daar bij houden, da's handiger.

[ Voor 16% gewijzigd door Madrox op 21-11-2007 23:56 ]

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:21
CJ schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:23:
[...]

Gaan geruchten dat Apple of Nvidia AMD gaat overnemen, zoals altijd veel geruchten en gespeculeer, maar AMD is gezien de lage beurswaarde een interessante prooi. Zie mijn post in het AMD topic; The Source in "[Algemeen] AMD nieuws en discussietopic ..."

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Madrox schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:53:
[...]

Mijn bericht was gericht op iemand anders, die een behoorlijk neagtief beeld schertste en naar mijn smaak de dingen te zwart voorstelde. Daarop vond jij het nodig om mijn kennis van de financieele zaken in twijfel te trekken.

Dat mag, maar dan kan je ook een reactie verwachten. Helaas val je alleen over dat ene onderwerp; geen woord hoor ik je over de andere dingen. "cherry-picken" , noem ik dat.
Inderdaad, er zijn veel mensen die het heel zwart zien. En de reden daarvoor heb ik toen gezegd. Namelijk, dat het met AMD niet zo goed gaat. Mensen hebben een reden om het ergste voor AMD te vrezen, die reden heb ik gewoon gezegd. Je had daarop gewoon kunnen reageren met "neen, niet akkoord, want ...". Jouw mening, onderbouwd. Dan hadden we een discussie op niveau. Maar neen, direct aanvallen. En dan de die-hards (hey MauSS ;)) springen mee op de trein en gaan "pro-nv' roepen.
Ati verloor dus in het middensegment, mijn inziens 1 van de belangrijkste doelgroepen. Nu, met deze nieuwe serie 38** kaarten; maken ze een goede kans om dat in 1 klap terug te pakken.
Eigenlijk is ze dat al gelukt, o.a. Dell is op de RV670 fiets gesprongen. Zo'n grote OEM binnen halen is heel goed.

[ Voor 13% gewijzigd door XWB op 22-11-2007 00:07 ]

March of the Eagles

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
FF een quote van www.tweakguides.com:

''ATI has released a new Catalyst 7.11 graphics driver. The driver contains a range of fixes, however note that ATI recommends Crysis players continue to use the ATI Hotfix drivers instead of these.''

Wat frankknopers al eerder zei, je kunt beter bij die hotfix blijven als je crysis wilt spelen o.a.

Eigenlijk snap ik niet waarom ze dit niet verwerkt hebben in de final 7.11... En waarom kun je ze niet bijvoorbeeld allebei draaien, dat je de een over de ander gooit zodat je alle fixes en updates hebt? Nu is het het een of het ander.

• BlackWolf666
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Lijkt mij beter dat Apple het overneemt dan nVidia.. Als nVidia het overneemt is het gedaan met de lage prijzen voor videokaarten.. Ik ben nog steeds van mening dat ATi onafhankelijk had moeten blijven, maar goed. Daar schieten we nu niks meer mee op. AMD kan het misschien in de toekomst goedmaken, maar nu is er nog geen licht aan het eind van de tunnel...

Specs

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
peakaboo schreef op donderdag 22 november 2007 @ 00:05:

''ATI has released a new Catalyst 7.11 graphics driver. The driver contains a range of fixes, however note that ATI recommends Crysis players continue to use the ATI Hotfix drivers instead of these.''

Wat frankknopers al eerder zei, je kunt beter bij die hotfix blijven als je crysis wilt spelen o.a.

Eigenlijk snap ik niet waarom ze dit niet verwerkt hebben in de final 7.11... En waarom kun je ze niet bijvoorbeeld allebei draaien, dat je de een over de ander gooit zodat je alle fixes en updates hebt? Nu is het het een of het ander.
Omdat alle bestanden overschreven worden. Inderdaad een beetje rare driver, die 7.11
Ohja, op naar 7.12 dan maar, de laatste versie van 2007.

March of the Eagles

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:21
http://www.theinquirer.ne...1/21/unlock-radeon-hd3870
Unlock your Radeon HD3870
862MHz not enough for you?

Dat al voorbij gekomen?

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hacku schreef op donderdag 22 november 2007 @ 00:08:
[...]

Omdat alle bestanden overschreven worden. Inderdaad een beetje rare driver, die 7.11
Ohja, op naar 7.12 dan maar, de laatste versie van 2007.
Ja dat snap maar waarom maken ze dan niet de 7.11 met DAARIN de hotfix??? Is dat onmogelijk of zeg ik iets heel raars :P Zoveel verstand van heb ik niet, maar je snapt natuurlijk wel dat veel mensen nu denken van ja leuk die 7.11 drivers, maar de hotfix bied meer dus laat maar zitten. Tja waarom brenge ze ze dan nu uit?

Nja idd, had mn ondertitel al aangepast :P Overigens nog interessant nieuws over de X2 next year? Dat is echt de kaart waar ik naar uit ga kyken, want dat is het enige wat ik nog ga upgraden aan m'n PC voor de komende 2 jaar.

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Geloof het wel Source,

Overigens ik wacht sowieso nog ff op de Omega drivers, misschien dat hij ze wel samen kan voegen tot 1 drivermodel. Zal waarschijnlijk wel kunnen toch?

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:10

defiant

Moderator General Chat
BlackWolf666 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 00:07:
Lijkt mij beter dat Apple het overneemt dan nVidia.. Als nVidia het overneemt is het gedaan met de lage prijzen voor videokaarten.
Apple zou juist de doodsteek zijn voor AMD, Apple is al sinds jaren geen serieuze speler meer in het hardcore segment waar het echt om gaat en richt zich alleen nog op lifestyle. Het feit alleen al dat Apple zich totaal niet richt op het zakelijke segment zegt al genoeg.
nVidia, hoe cru ook voor de gamers, zou een veel betere kandidaat zijn. De competitie komt wel weer terug, want Intel heeft al voor langere tijd plannen om het midden en high-end segment te betreden qua graphics.
Ik ben nog steeds van mening dat ATi onafhankelijk had moeten blijven
Daar kunnen de bedrijven niks aan doen, die volgen alleen de regels zoals opgelegd (en in hoever ze worden nageleefd). De politiek heeft nu eenmaal bepaald dat monopolies of duopolie's eigenlijk totaal geen slechte zaak zijn. En de politiek dat zijn wij. De reacties bijvoorbeeld op de frontpage waar tekeer wordt gegaan tegen het feit dat MS wordt aangepakt om haar monopolie zegt genoeg.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• teissie
  • Laatst online: 26-08 23:23
Heeft iemand dit al gelezen:

http://www.xbitlabs.com/n...deon_HD_3000_Pricing.html

Klinkt heen interessant ^^

• CJ
  • Niet online
(overleden)
De reden heb ik min of meer al uitgelegd hierboven. Trouwens ook al eens in het verleden gezegd. De Catalysts die de WHQL tests hebben doorstaan zijn al minstens 6 weken oud, soms zelfs 8 weken of ouder. Maar om gamers tegemoet te komen die net uitgekomen titels willen spelen, laten ze deze driver (of in ieder geval een versie van de driver met daarin optimalisaties voor een bepaalde nieuwe titel) eerder uitkomen als hotfix.

Verwijderd

Hacku schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:36:
ATI is nu volledig van AMD. Wat gebeurt er wanneer AMD failliet gaat (dat zal wel niet, maar stel). Kan ATI dan alleen verder gaan, is daar geld voor? Of koopt iemand anders de ATI afdeling op?
Je zegt al dat het niet waarschijnlijk is, maar AMD kan (op dit moment) absoluut niet failliet. Waarom niet? Omdat hun intrinsieke waarde (bezittingen - schulden) $6 mrd bedraagt. Zie:

http://finance.yahoo.com/q/bs?s=AMD&annual

Voor jouw info: het oude AMD is meer waard dan het oude ATi, dus AMD gaat sowieso ook verder als er iets zou veranderen in de eigendomssfeer.

Vergelijking AMD - nVidia:

Intrinsieke waarde AMD: $6 mrd
Intrinsieke waarde nVidia: $2 mrd

Waarde AMD: $6,5 mrd
Waarde nVidia: $16,5 mrd

Conclusie: men verwacht dat de (gediscounte) toekomstige winsten van AMD nihil zullen zijn, terwijl deze voor nVidia naar verwachting (gediscount) ~15 mrd zullen bedragen.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Hacku schreef op donderdag 22 november 2007 @ 00:03:
[...]
Inderdaad, er zijn veel mensen die het heel zwart zien. En de reden daarvoor heb ik toen gezegd. Namelijk, dat het met AMD niet zo goed gaat. Mensen hebben een reden om het ergste voor AMD te vrezen, die reden heb ik gewoon gezegd. Je had daarop gewoon kunnen reageren met "neen, niet akkoord, want ...". Jouw mening, onderbouwd. Dan hadden we een discussie op niveau. Maar neen, direct aanvallen. En dan de die-hards (hey MauSS ;)) springen mee op de trein en gaan "pro-nv' roepen.
Dat heeft AMD/ATI niet verhindert om met deze kaarten te komen. Buiten dat; vers geld word alweer binnengepompt. Voorlopig is AMD nog niet dood, dat kan nog wel even duren. Buiten dat, mocht het zover komen, kan het zomaar zo zijn dat ATI apart doorstart/verdergaat. Dat heeft ATI daarvoor ook al gedaan; met suc6.

Als je dit direct aanvallen noemt, laat maar zitten dan. Even goede vrienden ;-)

ps: ga voor eerst sinds jaren weer over op Nvidia, ben benieuwd :9

[ Voor 3% gewijzigd door Madrox op 22-11-2007 01:32 ]

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Shit lees ik nu pas. Zal het makkelijk zijn een rollback naar de 7.11Hotfix drivers te doen?

Aangezien ik Crysis nu speel op een x1950xt maar ook nog wat extra GPU power wil denk ik er aan 2x een 3870 in CF te zetten. Mijn x1950zt is echter watercooled en de stilte bevalt mij op zich wel. Heeft iemand al een indicatie van de geluidsproductie van de coolers op deze serie?

[ Voor 15% gewijzigd door MrJ op 22-11-2007 08:43 ]

Godfather Bodybuilding topic reeks

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

CJ schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:53:
[...]

Klopt. Iets ouder (zie ook OGL driver). Vergeet niet dat deze driver al enkele weken (maanden) oud is. Een hotfix is dan per definitie bijna altijd nieuwer dan de WHQL Catalyst.
Ik snap niet waarom er zo veel tijd tussen moet zitten. Je maakt een driver versie af, je test het (Kan volgens mij makkelijk binnen 1 week), en released het.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

MrJ schreef op donderdag 22 november 2007 @ 08:41:
[...]

Shit lees ik nu pas. Zal het makkelijk zijn een rollback naar de 7.11Hotfix drivers te doen?

Aangezien ik Crysis nu speel op een x1950xt maar ook nog wat extra GPU power wil denk ik er aan 2x een 3870 in CF te zetten. Mijn x1950zt is echter watercooled en de stilte bevalt mij op zich wel. Heeft iemand al een indicatie van de geluidsproductie van de coolers op deze serie?
Deze kaarten zijn een stuk zuiniger dan een hoop voorgangers en dat betekent dus een stuk minder warmteproductie en dat maakt het weer eenvoudiger om de kaart koeler te houden. Ik denk dat de kaarten dus zeker vergeleken de 1950xt en de 2900xt een stuk stiller zijn. Ze zullen het vanzelfsprekend niet winnen van een watercooled kaart :)

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

MrJ schreef op donderdag 22 november 2007 @ 08:41:
[...]

Een rollback zal makkelijk zijn, gewoon de laatste drivers verwijderen (eventueel met drivercleaner) en gewoon de hotfix installeren.
Als je even iets verder terug kijkt in dit topic dan kun je lezen dat de geluidsproductie er heel erg weinig is..de nieuwe 2slot koelers zijn wat dat betreft dus echt een hele verbetering.

Ik hoop overigens niet dat die prijsverlaging wel heel erg groot uit zal vallen :| anders is het wel heel erg lullig voor de early adopters om te horen dat je 2 weken later in een keer een boel euro's minder hoeft te betalen (in ieder geval de early adopters die er voor hebben moeten sparen :P) Dat de prijzen dalen weet je van te voren maar zo kort na beschikbaarheid al?
FnF schreef op donderdag 22 november 2007 @ 08:46:
[...]

Ik snap niet waarom er zo veel tijd tussen moet zitten. Je maakt een driver versie af, je test het (Kan volgens mij makkelijk binnen 1 week), en released het.
Er zit dus zoveel tijd tussen omdat de drivers gecertificeerd moeten worden door Microsoft, dit neemt veel tijd in beslag en ligt dus niet aan Ati/AMD zelf.
Madrox schreef op donderdag 22 november 2007 @ 01:30:
[...]

ps: ga voor eerst sinds jaren weer over op Nvidia, ben benieuwd :9
BOEEEEEEEEEE /insert random rood is beter en ga weg opmerkingen hier O-) :P

[ Voor 28% gewijzigd door ScytheNL op 22-11-2007 08:59 ]

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:42

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

The Source schreef op donderdag 22 november 2007 @ 00:02:
[...]

Gaan geruchten dat Apple of Nvidia AMD gaat overnemen, zoals altijd veel geruchten en gespeculeer, maar AMD is gezien de lage beurswaarde een interessante prooi. Zie mijn post in het AMD topic; The Source in "[Algemeen] AMD nieuws en discussietopic ..."
Mwa, ik geloof niet dat het zo'n vaart zal lopen dat Nvidia AMD gaat overnemen. Ik denk niet dat de mededingingsautoriteiten in Amerika dat toestaan (Nv zou dan een monopolie hebben op descrete graphics gebied)..

Apple zou kunnen, zou wel een beetje raar zijn... Maar misschien dat Apple dan weer helemaal overslaat op eigen systemen, met eigen cpu's (AMD) en eigen vga (ATi). Als dat zo zou gaan, kun je misschien descrete graphics vergeten voor de PC..... Maarja, het zijn maar wat hersenspinsels aan mijn kant, no harm done ;)

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• MrJ

MrJ

Deathscythehell schreef op donderdag 22 november 2007 @ 08:52:
[...]

Een rollback zal makkelijk zijn, gewoon de laatste drivers verwijderen (eventueel met drivercleaner) en gewoon de hotfix installeren.
Ja zal denk ik ook wel lukken. Kijk eerst of ik de hotfix er gewoon overheen kan halen.
Als je even iets verder terug kijkt in dit topic dan kun je lezen dat de geluidsproductie er heel erg weinig is..de nieuwe 2slot koelers zijn wat dat betreft dus echt een hele verbetering.
OK mooi. Thuis even kijken of ik nog een extra PCI-E power connector heb en dan eens gaan kijken wat CF gaat doen. :)

• CJ
  • Niet online
(overleden)
FnF schreef op donderdag 22 november 2007 @ 08:46:
[...]

Drivers zijn complex hoor. Het is niet zo simpel als je denkt. Fixen ze iets in 1 game, dan kan het zijn dat er iets kapot gaat in een andere game. Eisen worden steeds hoger, er komen steeds meer games uit, hardware wordt ingewikkelder (audio ondersteuning in de HD serie).... Zo heeft MS bijvoorbeeld sinds April van dit jaar vereist gesteld dat WHQL drivers voor Vista en XP door multi-GPU tests heen moeten komen omdat ze een zo stabiel platform aan willen bieden voor iedereen.

Het test proces is ingewikkeld. AMD wil zo stabiel mogelijke drivers afleveren. Als een driver klaar is, gaat het richting de honderden (of inmiddels duizenden) beta-testers (gewone gamers) verspreid over de wereld die het moeten testen. Dit duurt een paar weken. Daarna wordt er gekeken naar de feedback en worden de grote issues aangepakt. Als dit gebeurt is, dan wordt de boel weer getest en pas daarna gaat het naar MS voor WHQL testing. Dit proces duurt ook weer een paar dagen.

Als alles terug is gekomen bij AMD dan wordt er een leuk pakketje van gemaakt en wordt het op de site gezet. Je bent dan 6 a 10 weken verder.

In de pipeline zitten altijd meerdere driverversies bij AMD. Testers krijgen aan de lopende band nieuwe versies. Niet alle versies halen de WHQL status. Het is vaak bij hotfixen zo dat deze niet eens de WHQL status bereiken, maar dat de hotfix in een andere forum in een nieuwere versie van de driver terecht komt die nog beter is en ook tweaks/fixes bevat voor andere games.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Jammer dat die Cat 7.11 geen performance boosts bevat. Zo te zien was die performance driver zoals de 7.10 weer eenmalig. 2-0 voor Cheeta :D

En het lijkt me niet goed als Apple of nVidia AMD overneemt. Als nVidia het bedrijf overneemt krijg je een soort 2e intel qua marketing en hebben hun monopolie in de GPU markt. Als Apple AMD overneemt zullen ze die cpu's misschien alleen voor eigen pc's gaan gebruiken en niet meer aan anderen verkopen. Dan kun je nog beter een IBM hebben die het zaakje over neemt. Of nog beter dat AMD gewoon weer snel uit de schulden komt en gewoon blijft bestaan en gaat groeien.

En die Asus kaart is trouwens wel leuk geclockt. Ik ben benieuwd wat ik uit mijn kaartje ga halen na die bios flash :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Hacku schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:07:
[...]

Veel beter zou ik UVD niet durven noemen. Het werkt niet eens onder Win XP.
Dat doet PureVideo in principe ook niet; Alleen met de omweg vie .NET3 en een gepachte versie van MPC die EVR aanspreekt zouden beide kunnen werken (icm een dure decoder van PDVD). Kortom, beide werken alleen een beejte goed als je de dure versie van PowerDVD koopt. En dan nog werkt het zeer waarschijnlijk niet met X264 geencodeerde films. Nee, voor HD materiaal kan je beter vertrouwen op een fixe CPU en een goede SW decoder.

Wat aan de ati's zou zijn, hoewel dat schijnbaar dus alleen in theorie is (zie een paar pagina's terug), is de HDMI-out met audio. Hierdoor kan je in pricipe de lip-sync beter beheersen.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Zo te zien was die performance driver zoals de 7.10 weer eenmalig.
Zoals CJ al eens gezegd had, we hoeven niet met elke nieuwe driver zo een boost te verwachten.

March of the Eagles

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb de hotfix geinstalleerd die uitgebracht is vanwege crysis, maar nu mis ik functionaliteiten in CCC.
De 3D settings kan ik niet meer wijzigen. Het complete 3d menu is weg en staat niet meer in het lijstje met o.a.: display manager, display options, color, avivo e.d.. AA e.d. kan ik dus niet meer in of uitschakelen. Meer mensen last van dit probleem (met vista X64 en een HD2900XT kaart)?

• Astennu
Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2007/November/General%20News/radeon_hd_3600.jpg
RV635
128-bit memory interface
HKEPC has aparently got their hands on some more solid information about the upcoming RV635 or Radeon HD 3600-series, as well as what aparently is a picture of one of the upcoming cards.

The article confirms a lot of information we've already told you about, although what we didn't have on hand before was the clock speeds. If we're going to presume that the model names on HKEPC are correct, then the Radeon HD 3670 will be clocked at 800MHz with the memory at 1,600MHz. The Radeon HD 3650 is a fair bit slower at 600MHz with the memory at 1GHz.

These cards are aparently meant to launch some time in January, so don't expect to find one of these under the tree from Santa.

We're a bit sceptical about the picture below which HKEPC claims is an RV635 based card, as it lacks a TV-out connector, something you don't normally see on retail cards from AMD, suggesting to us that this is some kind of a FireGL card.
Grappig kaartje. Maar deze wordt dus voor de low end dus prijs 70-80 euro. Dan nog kun je beter voor een HD3850 gaan die 150 kost want die is 3x zo snel of je moet het echt niet nodig hebben :)

De opvolger van de HD2400 moet dan wel heel cheap gaan worden. En wel grappig dat low end nu dus 128 Bit krijgt.
55 nanometre in Q1 08

AMD is getting ready to unveil its 55 nanometre version of the current entry level and mainstream chips and RV620 low end chip at 55 nm is almost ready.

ATI will go for the quiet transition and obviously both RV620 and RV635 will be cheaper, smaller and will have lower heat dissipation. OEM’s will definitely embrace these chips and we are sure that you can expect the mobile version of them.

Nvidia still has to launch its first 65 nanometre entry level and even when that happens, ATI will be a step forward with its smaller and cooler chips.

The expected launch is in Q1 2008.
Als AMD die RV635 snel in mobile versie uitbrengt op een clockspeed van 800 MHz kunnen ze daar mooi concurreren met die 8700M GT. Want in dat segment is ook aardig wat te verdienen. Die HD3650M zou dan mooi de 8400/8600 kunnen verslaan. En als ze goedkoper zijn en zuiniger zul je deze kaartjes meer in laptops terug zijn en dat is weer $$. AMD moet echt harder werken aan het notebook platform want notebooks gaan straks meer verkocht worden als desktops. (Nu is dat volgens mij al het geval bij de thuisgebruikers)

[ Voor 34% gewijzigd door Astennu op 22-11-2007 10:16 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik heb thuis op m'n pc ook een plaatje staan van de RV635 en die ziet er anders uit dan deze. Andere cooler.

• Astennu
R700 mini core is 72 sq mm, Put a lot of them together

R700 looks like an interesting chip as it will change a lot of things. Nvidia currently talk about clusters but most of these chips are blocks of functional units divided in these so called clusters.

ATI will do a step forward and will introduce its mini core that will be one small part of a larger chip. If ATI puts one R700 core you will get an entry level chip, two cores will make a mainstream card and four R700 cores.

The single R700 core has just below 300 million transistors and you can do the math that even four R700 cores means over a billion transistors and a lot of graphic power.

AMD and ATI to go for it

Nvidia just went for 65 nanometre, ATI is at 55 nanometre and it looks like R700 might be the world’s first 45 nanometre graphic chip.

A 45 nanometre chip is at least 30 percent smaller than 55nm and its more than 50 percent smaller than 65 nanometre chip and at the same time it means that it will be way cooler than any 65 or 55 nanometre chip.

This also means a lower dissipation and the better clock but we still don’t know G100 can be the same deal and it can be made of many smaller cores as well. This is how it is possible to put just a bit less than 300 million transistors on a 72 sq mm.
Finally working

An AMD executive said that a year after the acquisition it is finally working and Spider is the first product that two companies have done together.

He claims that both companies have different philosophies and that this is never an easy transition. People have to change its mind and AMD is not as relaxed company as ATI once was.

Spider is the first step together and the new company is working on a many new projects. Fusion will be the ultimate goal and we still strongly believe that AMD would be in much worse position if it hadn’t acquired ATI. AMD is making some money on chipsets and graphic but it definitely needs to shape up on a CPU side.

DAAMIT, its really coming along and shaping up.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Als AMD die RV635 snel in mobile versie uitbrengt op een clockspeed van 800 MHz kunnen ze daar mooi concurreren met die 8700M GT. Want in dat segment is ook aardig wat te verdienen. Die HD3650M zou dan mooi de 8400/8600 kunnen verslaan. En als ze goedkoper zijn en zuiniger zul je deze kaartjes meer in laptops terug zijn en dat is weer $$. AMD moet echt harder werken aan het notebook platform want notebooks gaan straks meer verkocht worden als desktops. (Nu is dat volgens mij al het geval bij de thuisgebruikers)
Geen idee hoe je erop komt, maar om te kunnen opboksen tegen de mobiele 8700 moeten ze met wat beters dan een mobiele RV635 komen. En dat hij de 8400 verslaat is geen vergelijking, dat is namelijk de tegenhanger van de 2400/3400.
Dat doet PureVideo in principe ook niet;
PureVideo is aanwezig in de XP drivers, of bedoel je wat anders? Sowieso beetje dom dat het alleen op Vista werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door XWB op 22-11-2007 10:48 ]

March of the Eagles

• Astennu
Hacku schreef op donderdag 22 november 2007 @ 10:35:
[...]

Geen idee hoe je erop komt, maar om te kunnen opboksen tegen de mobiele 8700 moeten ze met wat beters dan een mobiele RV635 komen. En dat hij de 8400 verslaat is geen vergelijking, dat is namelijk de tegenhanger van de 2400/3400.
De 8700m GT is niets meer dan een 8600 desktop kaartje. De RV635 is gelijk aan de HD2600 XT desktop kaart. Dus dat is gewoon een match 50/50 win/loss. Dat tegen een lagere prijs en lager stroom verbruik is win.

Voor de 8400 Als amd die RV635 door 55nm goedkoop kan verkopen wordt deze interessanter dan de 8400 en 8600. Qua prijs in de buurt van de 8400 zou makkelijk kunnen qua die size.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Je vergeet dat nVidia haar 65nm 8400 al in december klaar zal hebben, en deze dus ook goedkoper kan.

March of the Eagles

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Hoe zit het eigenlijk met dat PCI-Express 2.0? De nieuwe HD3xxx kaarten ondersteunen dit, maar in hoever zullen ze dit nodig hebben?

Anders gezegd, ga ik veel performance verliezen als ik een HD3870 op min PCI-Express 1.0 bordje prik?

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-11-2024
weet niet of iemand deze al gelezen heeft
heel interresant 2 3850 in crossfire
http://www.legitreviews.com/article/591/1/

Ja zou ik ook zeggen

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

CJ schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:03:
[...]

Drivers zijn complex hoor. Het is niet zo simpel als je denkt. Fixen ze iets in 1 game, dan kan het zijn dat er iets kapot gaat in een andere game. Eisen worden steeds hoger, er komen steeds meer games uit, hardware wordt ingewikkelder (audio ondersteuning in de HD serie).... Zo heeft MS bijvoorbeeld sinds April van dit jaar vereist gesteld dat WHQL drivers voor Vista en XP door multi-GPU tests heen moeten komen omdat ze een zo stabiel platform aan willen bieden voor iedereen.

Het test proces is ingewikkeld. AMD wil zo stabiel mogelijke drivers afleveren. Als een driver klaar is, gaat het richting de honderden (of inmiddels duizenden) beta-testers (gewone gamers) verspreid over de wereld die het moeten testen. Dit duurt een paar weken. Daarna wordt er gekeken naar de feedback en worden de grote issues aangepakt. Als dit gebeurt is, dan wordt de boel weer getest en pas daarna gaat het naar MS voor WHQL testing. Dit proces duurt ook weer een paar dagen.

Als alles terug is gekomen bij AMD dan wordt er een leuk pakketje van gemaakt en wordt het op de site gezet. Je bent dan 6 a 10 weken verder.

In de pipeline zitten altijd meerdere driverversies bij AMD. Testers krijgen aan de lopende band nieuwe versies. Niet alle versies halen de WHQL status. Het is vaak bij hotfixen zo dat deze niet eens de WHQL status bereiken, maar dat de hotfix in een andere forum in een nieuwere versie van de driver terecht komt die nog beter is en ook tweaks/fixes bevat voor andere games.
Het lijkt mij niet nodig om testers weken en weken de tijd te geven. Als je een paar degelijke beta testers hebt dan moet je makkelijk in een week de bugs tegen komen.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:19
Of je released de beta's zoals Nv doet, en je hebt gratis beta testers! :+
indien je dat koppelt aan een goed werekend bugreport systeem en duidelijke disclaimers voor het installeren moet dat wel goed werken dachtik.
Verder gewoon doorgaan met de maandelijkse WHQL's of evt om de maand?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

wippo76 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:22:
weet niet of iemand deze al gelezen heeft
heel interresant 2 3850 in crossfire
http://www.legitreviews.com/article/591/1/
Het bevestigt min of meer wat er al bekend is. De 3850 doet het goed tov. de 8600GTS, maar is amper een concurrent voor de 8800GT. Crossfire toont nog steeds kuren, soms draait het super; soms helemaal niet.

Verder kan ik me wel vinden in de conclusie; gewoon een lekker kaartje voor niet te veel geld; typisch een kaart voor de niet veeleisende gamer.

Heb ook de review bij Tom's Hardware gelezen, over de 3850 + 3870 en het valt me op dat Ome Tom behoorlijk negatief schrijft over de 3800 series. Somige dingen mogen dan kloppen, het word wel erg dik aangezet. Het klinkt nogal "anti Ati/Amd" allemaal. Tom scoort geen punten bij mij.

Dat het ook anders kan (en beter naar mijn smaak) zie je bijv. bij Hardocp; gewoon een goede review met een evenwichtige beoordeling.

ps:
Deathscythehell schreef op donderdag 22 november 2007 @ 08:52:
BOEEEEEEEEEE /insert random rood is beter en ga weg opmerkingen hier O-) :P
Kan helaas niet meer terug, de knuppel ligt al in het hok :+
Neemt niet weg dat ik AMD/ATI een warm hart toedraag (en ik heb nog altijd een Opteron) :>
RonnieB82 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:21:
Hoe zit het eigenlijk met dat PCI-Express 2.0? De nieuwe HD3xxx kaarten ondersteunen dit, maar in hoever zullen ze dit nodig hebben?

Anders gezegd, ga ik veel performance verliezen als ik een HD3870 op min PCI-Express 1.0 bordje prik?
Je merkt het verschil (zo'n 2%) alleen als er te weinig videogeheugen is, dus bij hoge resoluties plus AA en AF. Stel dat een game 30 FPS draait met PCIe 1.0, zou dat 30.6 FPS worden met PCIe 2.0. Niet echt iets om van wakker te liggen.

[ Voor 32% gewijzigd door Madrox op 22-11-2007 12:30 ]

• JohnB
  • Laatst online: 17-03 20:11
Wat mij nog steeds niet helemaal duidelijk is met csossfire,
Moet ik nu een of twee connectors aansluiten?
Ene keer lees ik twee, nu zie ik weer, dat er een aangesloten is. :X

http://www.legitreviews.c...3850_crossfire_system.jpg

Wel haal ik score van net 16000 met 2 2900XT
op c2d 6420 @ 3600Mhz :P
Weet alleen niet helemaal zeker of 2e kaart nu ook de goede klokspeeds draait in 3d.

[ Voor 24% gewijzigd door JohnB op 22-11-2007 12:36 ]

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ik vind het jammer, dat ze gewoon niet door zijn gegaan, met de performances updates. Na 7.10, dacht ik, nou we gaan de goede kant op, nu is het echt tijd voor de performance. Na lang wachten, is daar eindelijk 7.11, weer geen performances updates.

Ze moeten weer zo nodig, oude spellen updaten. Zoals Doom 3 & Far Cry. Natuurlijk niets mis mee, maar toch. Had het graag anders gezien.

Weer wachten op een hotfix of 7.12.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

WinnieXX schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:31:
Wat mij nog steeds niet helemaal duidelijk is met csossfire,
Moet ik nu een of twee connectors aansluiten?
Ene keer lees ik twee, nu zie ik weer, dat er een aangesloten is. :X
http://www.legitreviews.c...3850_crossfire_system.jpg
Eentje dus bij twee kaarten. Twee (of drie) als je CrossfireX gaat draaien (drie of vier videokaarten).
Splinter Cell schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:34:
Ik vind het jammer, dat ze gewoon niet door zijn gegaan, met de performances updates. Na 7.10, dacht ik, nou we gaan de goede kant op, nu is het echt tijd voor de performance. Na lang wachten, is daar eindelijk 7.11, weer geen performances updates.

Ze moeten weer zo nodig, oude spellen updaten. Zoals Doom 3 & Far Cry. Natuurlijk niets mis mee, maar toch. Had het graag anders gezien.
Het zijn gewoon updates, elke keer weer. Unieke "performance updates" bestaan niet. Elke keer worden problemen gefixed en als ze iets vinden om de performance te verbeteren; zit dat er ook bij.
De ene driver zal meer boost geven dan de andere, maar het houd natuurlijk ook een keer op. Eens ben je min of meer uitgetuned en is er gewoon niet meer performance uit te halen.

Je kan het dan ook alleen maar hopen, erop rekenen kan alleen maar voor teleurstelling zorgen.

[ Voor 51% gewijzigd door Madrox op 22-11-2007 12:43 ]

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Madrox schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:38:
[...]

Eentje dus bij twee kaarten. Twee (of drie) als je CrossfireX gaat draaien (drie of vier videokaarten).

[...]

Het zijn gewoon updates, elke keer weer. Unieke "performance updates" bestaan niet. Elke keer worden problemen gefixed en als ze iets vinden om de performance te verbeteren; zit dat er ook bij.
De ene driver zal meer boost geven dan de andere, maar het houd natuurlijk ook een keer op. Eens ben je min of meer uitgetuned en is er gewoon niet meer performance uit te halen.

Je kan het dan ook alleen maar hopen, erop rekenen kan alleen maar voor teleurstelling zorgen.
Ik had toch graag, meteen al wat meer Crysis updates gezien. Want als je al die verhalen leest, kan er nog wel wat uitgeperst worden. En dat Crytek en ATi wel wat hebben samengewerkt.

Maar goed, dat zat er toch niet in, want er was al een hotfix, voor Crysis. Alleen jammer, dat die net weer voor Crossfire opstellingen zijn.

Verder had ik gehoopt, dat de nieuwe spellen ook aan bod zouden komen. Zoals CoD 4, Gears of War, Half-Life 2: Episode Two & Crysis.

Zoals je zelf ook al zei, hopen kan teleurstellingen, met zich mee brengen.

:)

[ Voor 3% gewijzigd door Splinter Cell op 22-11-2007 12:51 ]

• Astennu
hoe bedoel je met dat de nieuwe spellen aan bod moeten komen ? Met CF kun je ook wel eens proberen de EXE te renamen om dan toch de performance boosts te krijgen van andere soort gelijke games. Voor GOW zou je bv BIOSHOCK kunnen gebruiken.

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Madrox schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:38:
[...]

[...]

Je hebt helemaal gelijk. Ik kan je overigens nog vertellen dat, wanneer er niks specifieks in de releasenotes staat over performanceboosts, dat het niet wil zeggen dat games helemaal geen winst boeken.

AMD draait standaard een paar algemene gametests in veelgebruikte engines. Als er daar performancewinst in wordt geboekt dan wordt dit automatisch doorgegeven en vermeldt in de releasenotes. Daarom zie je ook vaak dezelfde games terug komen. Maar dat wil niet zeggen dat er dus helemaal geen performancewinst te vinden is in games die niet in die game-suite van AMD zitten. Een bepaalde fix of optimalisatie die gericht is op een bepaalde game kan er voor zorgen dat een andere game opeens ook sneller werkt, maar dat dit dus gewoon niet in de notes staat.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Nou, da's dan voor iedereen duidelijk. thks CJ _/-\o_

• Laar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-06 20:11
Jullie ook benieuwd hoe de prijzen evolueren voor de 3850 en 3870 ? Nadat ik hierhttp://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1259035 niet al te veel respons kreeg, over naar plan B. Niet preferred natuurlijk, maar hier en hier kunnen we voorlopig ook al wel even verder.... O-)

www.beneluxracingonline.com

• MrJ

MrJ

Iemand enig idee wanneer we een Asus of Sapphire 3870 in de shops kunnen verwachten?

En als je deze in CF gaat overclocken, moet je beide kaarten op identiek dezelfde core/mem speed houden? Dus de zwakste kaart bepaald het geheel?

• Laar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-06 20:11
MrJ schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:42:
Iemand enig idee wanneer we een Asus of Sapphire 3870 in de shops kunnen verwachten?

En als je deze in CF gaat overclocken, moet je beide kaarten op identiek dezelfde core/mem speed houden? Dus de zwakste kaart bepaald het geheel?
Vermits je met het nieuwe CrossfireX platform eender welke (CrossfireX) kaart kan combineren, lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat je ze gelijk zou moeten klokken. Een 3850 en 3870 (of ik zeg maar wat... 4890) zouden perfect (of toch goed...) samen in CF moeten lopen.

www.beneluxracingonline.com

• MrJ

MrJ

Ok, maar als de ene kaart op een hogere core kan klokken hoef ik deze niet in te houden als 't ware. Mooi. :)

Gaat alleen weer zoveel tijd inzitten, bij 2 kaarten hun max opzoeken, 3dmarks draaien etc. Naja, houd je v/d straat weer. :9

• Astennu
clockspeeds hoeven niet gelijk te zijn. Het aantal shaders en de hoeveelheid geheugen wel. Anders schakeld hij gewoon het aantal shaders en geheugen uit zodat hij gelijk wordt aan de slechtste kaart.

Verwijderd

MrJ schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:42:

Ik zag hier,- en daar meldingen die al zo ver weg stonden als half december.

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 10:18
Misschien een beetje offtopic, maar ik wil Catalyst Control Center in mijn unattended installatie integreren maar heb geen idee hoe dat te doen. Zijn er commandline opties? Is er een msi van te maken?

Ik heb nu de hele dag gezocht op internet maar kon er niet iets over vinden wat mij verder hielp. De driver kan ik wel integreren. Nu CCC nog.

OS waar het om gaat is trouwens vista

[ Voor 5% gewijzigd door Erkel op 22-11-2007 16:17 ]

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
http://www.custompc.co.uk...ature-compute-shader.html

hier staat een stukje over dx11...(wat nog minstens 2 jaar duurt)

• MrJ

MrJ

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 16:07:
[...]

Nee toch zeker.

Onbegrijpelijk dat in deze tijd qua snelle logistiek de VS nu al deze kaarten heeft liggen en Europa 3 weken kan wachten. :{

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Laar schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:36:
Jullie ook benieuwd hoe de prijzen evolueren voor de 3850 en 3870 ? Nadat ik hierhttp://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1259035 niet al te veel respons kreeg, over naar plan B. Niet preferred natuurlijk, maar hier en hier kunnen we voorlopig ook al wel even verder.... O-)
Ik mis eigenlijk Zercom in dat rijtje. Ze staan overigens ook niet in de PW. :/

Afbeeldingslocatie: http://img251.imageshack.us/img251/1970/hd38xxzercomlx9.png

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-11-2024
is hier iemand die dat heeft draaien 2x 3850 op een 790fx bordje?
geeft dat echt nog veel problemen?

als ik die legitreview zo lees werkte het aardig

Ja zou ik ook zeggen

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Zal moeilijk worden denk ik, nog niemand heeft de kaartjes in huis :P

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Grappig, kwam deze aparte HD3850 tegen. Waarom apart? Deze heeft namelijk een ingebouwde HDMI uitgang. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.expreview.com/img/news/071114/3850_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.expreview.com/img/news/071114/3850_3.jpg

Bron

Verwijderd

Powercolor heeft ook een kaart met kaart met een HDMI-poort, de 3850 Extreme PCS; Die heeft naast die poort ook 512 Mb lekker snel DDR3 geheugen. Daar was ik naar aan het kijken :)

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 21:46
Mensen, ik heb de kaart vanmiddag opgehaald. Ze liggen sinds 11u vanochtend op voorraad, er stonden wat bestellingen klaar - maar ik schat dat er nog 20 tweakers blij gemaakt kunnen worden. Het is van het merk 'Jetway'. Maar het draait tenslotte om de chip ;) .

[ Voor 4% gewijzigd door appies op 22-11-2007 18:09 ]

Verwijderd

Xadeon schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:59:
Grappig, kwam deze aparte HD3850 tegen. Waarom apart? Deze heeft namelijk een ingebouwde HDMI uitgang. :)

[afbeelding]
[afbeelding]

Bron
Dat Yeston kaartje was al eerder langs gekomen, geloof ik. Heeft wel een betreurenswaardige koeling.
/me haat 40mm fannetjes

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 16:07:
[...]

Diverse shops melden 25 November, dus dat lijkt mij wel heel stug.

[ Voor 8% gewijzigd door Phyxion op 22-11-2007 18:13 ]

• Powrskin
  • Niet online
appies schreef op donderdag 22 november 2007 @ 18:08:
Mensen, ik heb de kaart vanmiddag opgehaald. Ze liggen sinds 11u vanochtend op voorraad, er stonden wat bestellingen klaar - maar ik schat dat er nog 20 tweakers blij gemaakt kunnen worden. Het is van het merk 'Jetway'. Maar het draait tenslotte om de chip ;) .
we wachten allemaal met smart op een uitgebreide survey :P
Hoop dat overklokken al een beetje goed wordt ondersteund (buiten ccc).

Nukezone FTW

Verwijderd

En ? Bevalt die ? Maakt deze kaart veel lawaai ?

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Heh net ff snel gebeld, heb er eentje besteld en ga ik morgenochtend ophalen, dan kan ik meteen even m'n HD3850 afbestellen bij Komplett. Wel jammer dat ik het niet eerder wist anders had ik m'n monitor en voeding vandaag nog op kunnen laten sturen en had ik alles morgen in huis gehad :| nu moet ik nog even wachten tot maandag helaas aangezien TNT geen pakketten in het weekend afleverd...

Overigens hadden ze er nog een aantal over, $$ ;)

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Waar heb je hem gehaald dan?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Misschien wel zo handig als je even vermeld bij welke shop. ;) Overigens zie ik dat ze bij Dollarshop er nog 5+ in voorraad hebben staan. >>>> klik! Dus wees snel! :)

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Deathscythehell schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:10:

Overigens hadden ze er nog een aantal over, $$ ;)
Zoals al gezegd :+

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 21:46
Xadeon schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:11:
[...]

Misschien wel zo handig als je even vermeld bij welke shop. ;) Overigens zie ik dat ze bij Dollarshop er nog 5+ in voorraad hebben staan. >>>> klik! Dus wees snel! :)
Idd daar! Maar als je zoekt op jetway kom je maar bij één shop uit. Bestel hem via de site, betaal contant bij afhalen. Dan heb je het, wat een gepruts om alle overige kabels er langs op te halen. Maar ik ga hem nu maar eens testen. :+

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Ok, veel plezier. Post je straks ff je bevindingen? Screenshots en pics zijn ook welkom. :)

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Hehe ik heb gauw mijn bestelling bij complett geannuleerd en bij dollarshops besteld en gelijk betaald :P. Krijg ik hem alsnog vroeg :).

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Had ik eigenlijk ook willen doen, ware het niet dat ik al ruim een week geleden al een pre-order heb staan bij Zercom en ook al reeds heb betaald. Ik hoop dat ik m'n kaart volgende week al mag ontvangen. :)

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.