Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Ja? 2 dingen getest (Crysis, 3DMark06), 8800GT wint beide.Xadeon schreef op woensdag 21 november 2007 @ 02:35:
1.http://iax-tech.com/video/3870/38703.htm << Overigens met de 7.10 drivers, dus nog zonder optimalisatie.
3870 wint idd 1 van de benchmarks: 1 van de 12 3DMark06 benches om precies te zijn.
Je houdt er i.m.o. ietwat vreemde ideeen op na over de betekenis van 'gelijkwaardig'.2. http://www.computerbase.d...t_ati_radeon_hd_3870/5/<< Zoals je ziet, verliest de HD3870 met name vrijwel alleen in games die voor de Nvidia Graka's zijn geoptimaliseerd. Bij de andere games is het verschil al een heel stuk kleiner (5 a 6fps), of wint de HD3870 't zelfs van de 8800GT. Oftewel in mijn ogen gelijkwaardig.
Een 'los' uit context aantal fps zegt weinig. 6fps verschil as in 60 vs 66fps scheelt al 10%. Bij 24 vs 30 fps schelen diezelfde 6 fps 25%, en maken ze het verschil tussen speelbaar en niet.
Maar goed, we laten anders computerbase zelf even aan het woord in hun conclusie:
Bei der Performance weiß die ATi Radeon HD 3870 ebenfalls zu gefallen. Zwar arbeitet der 3D-Beschleuniger unter vielen Auflösungen und Einstellungen etwas langsamer als die GeForce 8800 GT, in höheren Qualitätseinstellungen kann die Radeon HD 3870 aber gut auf- und hier und da gar überholen. [...]
Abschließend sollte man sich gründlich überlegen, ob man zu einer Radeon HD 3870 oder zu einer GeForce 8800 GT greift. Wir persönlich tendieren trotz der guten Leistungen immer noch zur Nvidia GeForce 8800 GT, da die Grafikkarte einfach eine sehr gute Leistung bei einer (beinahe) einwandfreien Bildqualität zeigt und, bis auf den aktuellen Marktpreis, keine wirklichen Schwachstellen hat. Trotzdem macht man auch mit einer ATi Radeon HD 3870 nichts falsch, wobei die Grafikkarte weniger als die GeForce 8800 GT kosten sollte.
De meeste sites hebben met 7.10 of '7.11 beta' getest.CJ schreef op woensdag 21 november 2007 @ 02:47:
Over welke versie van de beta heb je het nu? Alle sites hebben zo'n beetje met andere drivers getest. De een met de meegeleverde release driver 8.43.1, anderen met 8.43 beta RC1, 8.43 beta RC2 of 8.43 beta RC3 en een aantal zelfs met 8.44 RC1/RC2. En tussen elke driverrelease konden soms best grote verschillen zitten. 8.44 RC2 was de snelste. Wel even nuanceren over welke driver je het hebt als je het over de beta hebt... er zijn er zo veel van.
Ik had niet in de gaten dat ATi de pers had verblijd met 5 verschillende Cat 7.11 beta's...
Overigens non-WHQL drivers met miraculeuze boosts in enkele games daterend 2 dagen voor release van een nieuwe ATi kaart hebben we in recente historie al eens eerder gezien... in de vorm van de 8.37.4.2 'miracledriver' @2900XT release, waarvan we nu 7 maanden na dato nog steeds op de WHQL zitten te wachten. Het doet mij 'bijzondere' beta's wantrouwen i.i.g.
De computerbase review wil ik de 3870 wel meegeven. Overigens moet ik er wel bij zeggen dat CB de enige site is waar het overall verschil zo klein is. Vrijwel alle andere sites die AA gebruiken laten aanmerkelijk andere dingen zienDe uitgebreide test van Computerbase laat zien dat HD3870 met 8xAA veel minder in elkaar zakt dan een 8800GT. Beter gezegd.. met 8xAA/16xAF is de HD3870 sneller dan een GF8800GT.
Trouwens, while we're at it, ik kwam op Computerbase nog iets anders tegen, ivm de vermeende toename van performance op de 2900XT in de afgelopen maanden (Cat 7.5-7.9): Klik
Goed, dus nVidia heeft volgens jou niet alleen Crytek, maar zelfs Microsoft volkomen in z'n greep...?CJ schreef op woensdag 21 november 2007 @ 04:53:
Misschien leuk om te weten... Dat bericht is gesponsord door nVidia.
Heb ik iets gemist over een overname
nV's 'greep' over beide was in 't vorig topic toch al duidelijk weerlegd?
Het getuigd van goede manieren om iets terug on-level te brengen wanneer je ziet dat het sterk overhyped wordt (zoals wanneer het onterecht tot main onderwerp van een marketingcampagne wordt gebombardeerd). Verwachtingsmanagement, 1 van de belangrijkste elementen van klantmanagement, is een hele goede reden om te levelenDit zat er in de note die NV rond stuurde vlak voor de lancering van de HD3800-serie: "No developer has plans for DX10.1 exclusive content. We encourage you to contact developers to confirm our findings."
En probeer eens een goede reden te verzinnen waarom MS z'n eigen duur ontwikkelde API neer zou gaan sabelen?
Als onze klanten (onterecht) de hemel van een stuk software verwachten is het de verantwoordelijkheid van zowel accountmanagement als ons ontwikkelaars om ze terug op aarde te praten
[ Voor 3% gewijzigd door Cheetah op 21-11-2007 10:18 ]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
MS is hypocriet als ze dx10.1 niet steunen, dx10.1 is meer dan api features alleen, het is ook een geüpdate driver model (wddm2.1), die beter in elkaar steekt.
Cheetah, waarom loop je toch altijd zo moeilijk te doen? Wat boeit jouw die kaarten nou? Je hebt toch een 8800Ultra XXX dus waar maak je je druk om?[b]Cheetah schreef op woensdag 21 november 2007 @ 08:57
Verhaal..
Andere mensen storen zich eraan dat je van die posts maakt. Stop er dan mee. Ga gamen ofzo of ga in het Nvidia topic lopen zeuren, want je verprutst het voor de rest..
Op een of andere manier zal hij er wel veel genoegen uit krijgen als hij in zijn opzicht weer een discussiepuntje "gewonnen" heeft ofzo.
Past ook wel bij de vervelende, elitaire, verbeterende, aggressieve toon die hij meestal heeft.
Tuurlijk, je hoeft het niet te lezen, maar aan de andere kant hij hoeft het ook niet zo te posten.
Het punt is wel (was het al 15-20 delen geleden) duidelijk, de manier waarop , mij volledig niet.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Gelijk even een S1 besteld met nexus fan. Hopelijk istie dan wat stillerEdmin schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:28:
[...]
Van Hardware Canucks:
Upon further research it seems that the HD3870 and HD3850 will fit nearly every heatsink which is compatible with the X1900 and HD2900 series of graphics cards. Add to that the fact that any non full coverage HD2900XT and X1900-series water block is compatible with this card and the choices are nearly endless.
oeLangOetan schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:19:
Je hebt nu al 4 keer ofzo gezegd dat je met deze discussie zou stoppen cheetah, stop er dan ook mee, je hebt je punt gemaakt.
Will do. Zelfbeheersing is soms een moeilijk ding, maar gezien zowel de tijd die 't kost, zinloosheid ervan als een aantal reacties erop zal ik er maar meer blijk van gaan geven
Ted56 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:30:
Cheetah, waarom loop je toch altijd zo moeilijk te doen? Wat boeit jouw die kaarten nou? Je hebt toch een 8800Ultra XXX dus waar maak je je druk om?
Andere mensen storen zich eraan dat je van die posts maakt. Stop er dan mee.
De RV670 en G92 boeien mij wel degelijk, want ze worden beide de basis voor de volgende high-end: X2, dual GPU kaarten.
Ik stoor mij eraan dat door sommige anderen dingen als waarheid gepost worden die in tegenspraak zijn met de werkelijkheid. Als je 't als je mening presenteert, prima, maar als je 't als feit neerzet - zeker waar feit waar we het mee eens zouden moeten zijn, terwijl alle reviewsites er iets heel anders over zeggen - dan is 't niet zo gek dat er response op komt. Een wederzijdse stop (as in: stop met opschrijven van nonsense incorrecte 'feiten' waarbij ik de neiging krijg om 't te weerleggen) zou dus het prettigst zijn voor iedereen... maar hoe dan ook ga ik hier niet mee door.
Het gaat ook niet om 'niet steunen'. Als ze het niet zouden steunen zouden ze het uberhaupt niet ontwikkeld hebben. Het gaat er meer om niet de wonderen ervan te verwachten die er (door sommige marketing) aan toegeschreven wordt, nog afgezien van dat 't er tot na Vista SP1 - ergens in 2008 (+ enkele extra maanden voor implementatie door de 1ste gamedevs) - ook niet toe doet.MS is hypocriet als ze dx10.1 niet steunen, dx10.1 is meer dan api features alleen, het is ook een geüpdate driver model (wddm2.1), die beter in elkaar steekt.
[ Voor 40% gewijzigd door dion_b op 21-11-2007 11:26 ]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz
Verwijderd
Of dat ook echt nodig is, dat betwijfel ik echter. Het brengt voordelen met zich mee, maar ik denk niet dat die geweldig zijn dat mensen hun 8800GT (bijvoorbeeld) in gaan ruilen voor een dx10.1 kaart.
Maar omdat ik maar een keer in de 3 jaar ofzo een nieuwe videokaart koop, is het nu voor mij wel een punt om mee te nemen in de overweging.
overigens vindt ik het spel te zwaar gehyped. Een engine die zo slecht presteert onder huidige en nabij-toekomstige hardware kan niet goed zijn. En future-proof engine my ass. Er zijn andere devs die net zo mooie games neerzetten die minder zwaar zijn.
De houding van MS bevreemd me dan weer wel. Ze hebben zelf de feature gepromoot. Implementeren hem bij SP1 (dus binnenkort) en hebben eerder de meerwaarde beaamd. Nu zou het ineens niets meer toevoegen?
[ Voor 18% gewijzigd door XWB op 21-11-2007 10:25 ]
Dat is weldegelijk een groot verschil. Dat is zelfs zo'n groot verschil dat het de 3870 in veel benches boven de 8800GT zou plaatsen.
Waar haal je die schatting vandaan?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=4327&Itemid=34R700 is indeed a multi core device
That is why R680 makes sense
It looks like ATI wants to go multi core and this time it can put more smaller cores on a single chip. You can expect that the high end R700 might end up with more than four smaller cores that will shape up this card.
This is why R680, Radeon 3870 X2 is extremely important for ATI’s future as it looks like that the future looks really multicore. We still don’t know if G100 uses the same approach but we would not be surprised.
R700XT the high end version of the chip will use four or more smaller cores to reach the performance crown and in this case you need an excellent crossfire, multichip driver.
R680 is actually a warm up product as ATI will test the crossfire X with two, three and four cores and this will give them predictions about the future. R700 is still scheduled for middle of 2008.
Had ik ook al bij een andere site gezien. Cooler kost wel weer 30 euro he. Dus dat vind ik veel geld op een bedrag van 190 euro. Als ik mijn Hd3870 heb zal ik die cooler wel eens goed bekijken. Misschien draait de fan gewoon te sloom. En is hij op ene hogere fan speed ook nog stil. Misschien even pasta vervangen of iets dergelijks. Want het voordeel van die ATi cooler is ook nog dat de lucht de kast uit gaat.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
5-10% klinkt als een redelijke inschatting. Je komt er ook al snel met de huidige (trage) DX10 performance... Een game waar je nu 30 fps in haalt, zou dan 33 fps halen. Het is maar 3 fps, maar wel 10%. En dat soort verschillen kan je als je iets niet hebt (NV dus) ondervangen door bijvoorbeeld je videokaarten sneller te klokken. Dus de eindgebruiker merkt er in dat opzicht misschien weinig van.Hacku schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:24:
Waarschijnlijk gaan we heel weinig merken van DX10.1. Ik gok dat games met een DX10.1 path maximaal 5-10% sneller zullen zijn. Veel kans dat je er zelf niks van merkt (als end user dan).
R700 is nog een echt ATI product. Het is wel een product waar voor het eerst alle 3 de developmentsites van ATI echt samen aan hebben gewerkt.Edmin schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:35:
Dit strookt natuurlijk geheel met het beleid van AMD's native multi-core approach. Zou de r700 nou nog een Ati inhouse productie zijn, of is dat al Fusion?
R2x0 -> Marlborough
R3x0 -> Silicon Valley
R4x0 -> Silicon Valley
Xbox360 -> Marlborough
R5x0 -> Silicon Valley
Wii -> Marlborough
R6x0 -> Orlando, Silicon Valley, Marlborough met het centrale architectuurteam in Silicon Valley
R7x0 -> Orlando, Silicon Valley, Marlborough met ondersteuning van AMD
ATI liet in 2004 al weten dat R800 de eerste GPU zou zijn die echt door 1 "unified team" gemaakt zou zijn. Dus daarvoor lagen de plannen ook al op tafel. Maar nu ze onderdeel van AMD zijn, kan je er van uit gaan dat deze ook een grote vinger in de pap zal hebben, zeker gezien de tijd die het nog duurt voordat deze uit komt.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Ik ben juist heel blij dat sommige mensen (als Cheetah) de moeite nemen om goed onderbouwde punten te komen. Hij is niet de enige hoor, maar wel een van de weinige.
Zelf wil ik ook een nieuwe graka kopen, heb absoluut geen merkvoorkeur, dus sta open voor alles. Beetje voor het geld maar voornamelijk voor de fun wil ik een goede keuze maken. Ik hoop dan ook op dit soort forums goede en betrouwbare informatie daarover te vinden.
Vind het persoonlijk ook niet heel netjes, aardig, eerlijk, etc. een persoon als Cheetah iedere keer in feite uit de tent gelokt wordt met ongefundeerde zaken als "gelijkwaardige kaarten" (of het nu waar is of niet, de onderbouwing rammelt aan alle kanten. Op mijn werk kan ik daar ook helemaal gek van worden: besteed je weken of maanden aan bepaalde dicussies, kom je zowel met kamp A als kamp B overeen waar je het wel of niet over eens bent, komt er daarna weer iemand langs die een boute uitstpraak doet die totaal geen recht doet aan de reeds gevoerde discussie. Wellicht gaat deze analogie niet helemaal op, maar ik kan me goed voorstellen dat Cheetah (en anderen) kromme tenen krijgen van uitspraken die geen recht doen aan de reeds gevoerde discussie en de daarbij geleverde onderbouwing c.q. argumentatie.
ontopic: misschien dat ik eroverheen gelezen heb, maar zou een 3870 werken op een Asus A8N-E (pci 1.0a)?
Ik had begrepen dat ATi al voor overgang naar AMD deze plannen had. Vermoedelijk stamt het originele R700 design dus ook van voor AMD, maar het strookt idd wel met hun approach.Edmin schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:35:
Dit strookt natuurlijk geheel met het beleid van AMD's native multi-core approach. Zou de r700 nou nog een Ati inhouse productie zijn, of is dat al Fusion?
Misschien dat dat mede een reden was voor AMD om ATi over te nemen.
Full Specz
Cheetah ik word echt schijtziek van jou. Jij bent degene die altijd zit te zeuren dat iedereen ziet wat ze willen zien en dat ze met feiten komen die in tegenspraak zijn met de werkelijkheid, maar in jou quote van Computerbase onderstreep je precies de onderdelen die JOU mening ondersteunen, terwijl er genoeg zinnen zijn die de mening van de anderen ondersteunen. Daarnaast heb je het steeds over andere reviews altijd een ander beeld laten zien, maar jij was ook nog degene die eerst zeurde dat er amper reviews zijn die AA op hoge resoluties gebruiken etc. En dan kom je met als argument dat alle reviews hetzelfde zeggen. Ja, terwijl ze allemaal bij 1600x1200 en bij 4xAA stoppen. Als je computerbase bekijkt, boven 1600x1200 en 8xAA +16xAF verslaat de HD3870 vaak genoeg de 8800GT. DAT zijn de feiten. Dus kap nou maar met jou gezever en dat je altijd gelijk wilt hebben want zo objectief ben je totaal niet. Ik begin zelfs te denken dat je het expres hier aan het verzieken bent. Kap er maar gewoon mee. Ik zal nu misschien wel een modbreak krijgen, maar ik moest jou gewoon even laten zien dat jij het zelfs nog meer verkeerd doet dan anderen. Anderen geven hun mening, maar drammen het niet door. Jij wel. Snap?? Mooizo. Nu gewoon kop dicht.
[ Voor 188% gewijzigd door dion_b op 21-11-2007 13:23 ]
Kunnen we weer ouderwets gaan concureren met elkaar Frank
Turn it off and on again.
Verwijderd
Beetje raar dat als je een multicore R700 hebt, een "excellente multichip" driver nodig hebt. Of stelt ie voor hier dat ze t CF protocol gaan gebruiken voor on chip communicatie? Dit is weer typisch een klok-klepel fudo verhaal.t looks like ATI wants to go multi core and this time it can put more smaller cores on a single chip. You can expect that the high end R700 might end up with more than four smaller cores that will shape up this card.
R700XT the high end version of the chip will use four or more smaller cores to reach the performance crown and in this case you need an excellent crossfire, multichip driver.

Zijn procenten dan belangrijk? Leuk voor de grafiekjes, maar als user kan ik mijn game nog steeds niet vlot spelenHet is maar 3 fps, maar wel 10%.
Als een kaart 10% langzamer is, scheelt dat bij 24 fps geen 6 fps, maar 2.4 fps. Je gooit dingen door elkaar om je punt te scoren. Al begrijp ik wat je bedoelt te zeggen.Cheetah schreef op woensdag 21 november 2007 @ 08:57:
Ik ging niet meer reageren, maar dit is bijna niet negeerbaar. Goed dan...
Je houdt er i.m.o. ietwat vreemde ideeen op na over de betekenis van 'gelijkwaardig'.
Een 'los' uit context aantal fps zegt weinig. 6fps verschil as in 60 vs 66fps scheelt al 10%. Bij 24 vs 30 fps schelen diezelfde 6 fps 25%, en maken ze het verschil tussen speelbaar en niet.
Maar goed, we laten anders computerbase zelf even aan het woord in hun conclusie:
24 FPS of 26.4 FPS, het zal bar weinig uitmaken. Beide zijn eigenlijk net ff te traag, maar misschien nog wel speelbaar.
Bij Tweaktown zie je trouwens dat de 3870 twee van de drie DX10 bencmarks wint (spellen). Als je bovendien goed naar alle reviews kijkt zie je dat vrijwel alles speelbaar is, op Crysis na. Verder heeft de 3870 UVD en DX10.1, is stiller en blijft koeler. Kortom, genoeg punten om deze kaart serieus te overwegen. Het is maar net waar je je prioriteiten legt.
Ja, de 3870 is vaak langzamer dan de 8800GT. Maar vaak boeit dat verschil niet. De 3870 heeft andere pluspunten; dan heb ik het nog niet eens over Triple Crossfire
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Het zal afhangen van de implementatie van het multi-core gebeuren.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:27:
Beetje raar dat als je een multicore R700 hebt, een "excellente multichip" driver nodig hebt. Of stelt ie voor hier dat ze t CF protocol gaan gebruiken voor on chip communicatie? Dit is weer typisch een klok-klepel fudo verhaal.
Gezien de push die ATi lijkt te willen gaan geven aan Crossfire X multi-gpu in de komende periode zou dit wel degelijk iets met hun R700 implementatie te maken kunnen hebben.
Het meest ideaal zou echter natuurlijk een multi-gpu kaart zijn die geen specifieke multi-gpu (CF) drivers - en game-ondersteuning - nodig heeft om de workload over de cores te verdelen.
Hoe 't gaat uitpakken zullen we moeten afwachten
[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 21-11-2007 13:23 ]
Full Specz
Ghehe is goedSmokeyTheBandit schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:26:
Heb via een leverancier ook maar een setje HD3870's in order gezet ga ze eerst eens testen en dan zie ik wel of ik ze houd ipv. mijn huidige 8800 Ultra 700/2400 Mhz .... die kaartjes krijgen het iig. knap lastig![]()
Kunnen we weer ouderwets gaan concureren met elkaar Frank![]()
En die 3.8 Ghz op air is wel lekker zeg
[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 21-11-2007 13:00 ]
Verwijderd
Ik kom de laatste tijd helemaal niet in de discussietopics van nVidia of Ati, omdat er alleen maar op een fan-boy achtige manier wordt gereageerd; Met 1 kamp die voor nVidia is en1 kamp die voor Ati is.
De meeste van deze discussies is ook nog eens gerelateerd aan benchmarks of aan fps-geilheid; Een inhoudelijke discussie over andere features wordt botweg genereerd.
Zo heb ik al eens vragen gesteld over de comptabiliteit van de HDMI-poorten op de Ati's, over de audio-functionaliteit en over de UVD-prestaties in het algemeen. Nooit antwoord op gekomen, wel werd er door gefoeterd over dat Ati 3 fps'jes meer of minder zou hebben.
Mijns inziens hebben de discussie-topics (zowel Ati als nVidia) hun beste tijd inmiddels al lang al gehad; Er wordt alleen maar over game/bench/fps-prestaties geouwehoerd, samen met nVidia vs. Ati standpunten. En dat kan ik dan geen "discussietopic" meer noemen.
Want in de discussietopic komen ook andere onderwerpen aan bod, zoals wat ik vroeg mbt. de video-decodermogelijkheden en de beeldkwaliteit. Maar ook dingen als bv. stroomverbruik, service en driver probleempjes etc etc. Maar al deze andere onderwerpen worden helemaal weggedrukt door de hoofd discussie (fps/game/bench en nVidia vs. Ati).
Daarnaast kan je ook opmerken dat er niet echt wordt gediscussieerd, maar dat er alleen standpunten over,- en weer worden gesmeten, en dat soms ook nog eens op een ruzie-achtige toon.
Kortom; We kunnen imho net zo goed met deze topics stoppen. Tenzij we weer neutraal verder praten, en ook andere onderwerpen aan bod laten komen of zonder de hakken in het zand te steken een concurrent aan bod laten komen.
Kortom tot zover mijn € 0,02.
En nu dus voor de x-ste maal mijn vraag;
Hoe zit het met de HDMI-comptabiliteit van de Ati's (welke versie HDMI is het eigenlijk) ?. Kunnen moderne receivers ermee overweg ? (bv. zijn er geen handshake problemen). Is de transmitter een beetje krachtig ? (kan je er bv. een 10 meter lange HDMI-kabel op gebruiken ?).
Hoe zit dat met de audio-functionaliteit ? Kan de audio-functie ook als pure passthrough werken ? Kan ie ook de HD-audio-formaten (DTS-MA etc.) ?
En tot slot: Is er een idee wanneer de Ati's volledig HDMI 1.3 compliant gaan worden (dus inclusief HD-audio formaten, deep color etc. )?
Verwijderd
Kijk als je de boel on-chip houdt dan scheelt dat behoorlijk in latencies. In principe laag genoeg zodat het transparant gemaakt kan worden voor de software, en dat is wel aanlokkelijk naar mijn mening. De 'workload' distributie met de ringbus is dan ideaal, zij het dan met wat extra t-stops om ervoor te zorgen dat je van de slechte exemplaren tricores kunt maken bijvoorbeeld.Cheetah schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:55:
Het meest ideaal zou echter natuurlijk een multi-gpu kaart zijn die geen specifieke multi-gpu (CF) drivers - en game-ondersteuning - nodig heeft om de workload over de cores te verdelen.
Hoe 't gaat uitpakken zullen we moeten afwachten
Op je eerste vraag heb ik geen antwoord; behalve dat de compabiliteit net zo goed is als met de 2600 serie. Tenminste, dat kan je uit de documentatie halen.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:08:
Hoe zit het met de HDMI-compabiliteit van de Ati's (welke versie HDMI is het eigenlijk) ?. Kunnen moderne receivers ermee overweg ? (bv. zijn er geen handshake problemen). Is de transmitter een beetje krachtig ? (kan je er bv. een 10 meter lange HDMI-kabel op gebruiken ?).
Hoe zit dat met de audio-functionaliteit ? Kan de audio-functie ook als pure pass-through werken ? Kan ie ook de HD-audio-formaten (DTS-MA etc.) ?
En tot slot: Is er een idee wanneer de Ati's volledig HDMI 1.3 compliant gaan worden (dus inclusief HD-audio formaten, deep color etc. )?
Wat de audio betreft, ben bang dat het niet aan jouw verwachten voldoet als dit klopt:
Op je laatste vraag heb ik geen antwoord; alleen AMD/ATI weet dat.As I read through the review I first was very surprised to read HD Audio but 5.1 AC§ Bitstream can be carried out by a simple SPDIF Link. This is again a totally faked HDMI connector. The only Chip that support Multichannel PCM Audio over HDMI is the Intel. I already tested this and it worked but with this ATI: No way. I think we have to wait until ATI releases the next generation.
Verwijderd
ThxMadrox schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:20:
[...]
Op je eerste vraag heb ik geen antwoord; behalve dat de compabiliteit net zo goed is als met de 2600 serie. Tenminste, dat kan je uit de documentatie halen.
Wat de audio betreft, ben bang dat het niet aan jouw verwachten voldoet als dit klopt:
[...]
Op je laatste vraag heb ik geen antwoord; alleen AMD/ATI weet dat.
Ik vermoed dat dat laatste te maken heeft met de inhoud van die quote die jij gaf; Pas vanaf HDMI 1.3 is bitstream HD-audio mogelijk namelijk. En ik kan nergens vandaan halen welke versie HDMI er nu daadwerkelijk op de kaarten zit, en specifiek of ook die is geupdate bij het uitkomen van de 38xx versie.
Jammer dat Audio via HDMI schijnbaar zo slecht werkt, scheelt weer een (lange) kabel nl. Maar goed dan maar via spdif (Coax) voorlopig ... en dus nog steeds zonder mooie HD - audioformaten.
Slecht? Hoezo als ik vragen mag, je hebt toch 5.1 Dolby digital met die kaarten ? Lees er niet echt slechte dingen over, wat bedoel je daarmee ? (guru3d zegt er het een en ander over).Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:27:
[...]
Thx
Ik vermoed dat dat laatste te maken heeft met de inhoud van die quote die jij gaf; Pas vanaf HDMI 1.3 is bitstream HD-audio mogelijk namelijk. En ik kan nergens vandaan halen welke versie HDMI er nu daadwerkelijk op de kaarten zit, en specifiek of ook die is geupdate bij het uitkomen van de 38xx versie.
Jammer dat Audio via HDMI schijnbaar zo slecht werkt, scheelt weer een (lange) kabel nl. Maar goed dan maar via spdif (Coax) voorlopig ... en dus nog steeds zonder mooie HD - audioformaten.
Echt balen dat het zo lastig is. Nou is bij mij ook nog niet eerder de 'noodzaak' zo groot geweest, maar het blijft natuurlijk ontzettend lastig als het niet normaal verkrijgbaar is. Maar goed, zal eens snel gaan kijken wat evt de mogelijkheden zijn.Astennu schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:50:
Nergens op vooraad. En overal veel preorders dus als er al wat binnen komt is dat al verkochtWordt denk ik moeilijk..... Misschien komplett..... Die krijgen de 26 wat binnen maar volgens mij is dat al uitverkocht en anders Alternate.
Je kunt natuurlijk gewoon bij komplett bestellen en dan betalen bij ophalenappies schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:59:
[...]
Echt balen dat het zo lastig is. Nou is bij mij ook nog niet eerder de 'noodzaak' zo groot geweest, maar het blijft natuurlijk ontzettend lastig als het niet normaal verkrijgbaar is. Maar goed, zal eens snel gaan kijken wat evt de mogelijkheden zijn.
Idd, goed idee. Ik heb er eentje gevonden bij dollarshops - dit is er een van het merk jetway. Heb eigenlijk alleen ervaring met Club3D en Asus, zou Jetway een goed alternatief zijn?Astennu schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:02:
[...]
Je kunt natuurlijk gewoon bij komplett bestellen en dan betalen bij ophalenmochten ze dan de 26e on stock zijn kun je em alsnog halen. Zelfde geld voor Alternate en andere winkels.
Verwijderd
Ik heb liever 5.1 DTS @ 1.5 mbit, zoals dat in feite bij vrijwel alle alle HD-films zit (de zgn. DTS core track). Dus als de HDMI-port/Ati-kaart pass-trough zou kunnen doen, is dat een stuk beter (DTS 1.5 mbit tov DD5.1 640kbps...woei da's nogal een verschil).Madrox schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:58:
[...]
Slecht? Hoezo als ik vragen mag, je hebt toch 5.1 Dolby digital met die kaarten ? Lees er niet echt slechte dingen over, wat bedoel je daarmee ? (guru3d zegt er het een en ander over).
En daarnaast AC3 5.1 is niet te kwalificeren als HD-audio, dus als je dat bij de ati-kaarten op de doos leest klopt het niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 15:10 ]
Verwijderd
Dat is iets wat ik nog niet echt bent tegen gekomen in benchmarks van de HD 3870
Aangezien ATi de 3870 serie voor het eerst presenteerde met FSX zal de performance wel niet zo slecht zijnVerwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:12:
weet iemand hoe een CF setup van twee HD 3870's presteerd met Flight SImulator X Deluxe Edition in DX9.0c als DX10 modus op Ultra settings?
Dat is iets wat ik nog niet echt bent tegen gekomen in benchmarks van de HD 3870
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
ik weet niet hoe met de nieuwe native HDMI Radeon's zit, maar ik gebruik een 10m lange DVI to HDMI kabel voor het gamen op m'n Sony Bravia icm m'n X1900XTX en dat werkt perfect.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:08:
Hoe zit het met de HDMI-compabiliteit van de Ati's (welke versie HDMI is het eigenlijk) ?. Kunnen moderne receivers ermee overweg ? (bv. zijn er geen handshake problemen). Is de transmitter een beetje krachtig ? (kan je er bv. een 10 meter lange HDMI-kabel op gebruiken ?).
Audio over HDMI naar een AV reciever kan ik helaas niets over zeggen maar beeld over 10meter gaat hier prima
Enige waar ik mee zit is het geluid dat via spdif (coax) naar m'n AV reciever met films kijken niet gelijk loopt, maar daar gebruik ReClock voor zodat het beeld video gesynct wordt via m'n Soundblaster Audigy.
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Verwijderd
Lieve schat, Sims 2 draait niet op of onder DirectX 10amoi schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:18:
weet iemand ook of de sims2 op een hogere FPS draait met dx10 i.p.v. DX9?
Bovendien is dit een beetje off-topic
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 15:26 ]
Verwijderd
Inderdaad, dat was ook zo mooi aan het idee van Ati; Om de audio op de kaart te integreren. Dat voorkomt al die lip-sync problemen. Gelukkig heeft mijn receiver een optie om de synchronisatie aan te passen.Demon_Eyez schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:22:
[...]
ik weet niet hoe met de nieuwe native HDMI Radeon's zit, maar ik gebruik een 10m lange DVI to HDMI kabel voor het gamen op m'n Sony Bravia icm m'n X1900XTX en dat werkt perfect.
Audio over HDMI naar een AV reciever kan ik helaas niets over zeggen maar beeld over 10meter gaat hier prima
Enige waar ik mee zit is het geluid dat via spdif (coax) naar m'n AV reciever met films kijken niet gelijk loopt, maar daar gebruik ReClock voor zodat het beeld video gesynct wordt via m'n Soundblaster Audigy.
Naja, wellicht komt het dan bij de volgende generaties in orde. Of het nu Ati of nVidia is; Een kaart die een echt werkelijk de juiste functionaliteit heeft voor Home Theater is echt nodig imho.
Hieronder wat slides er uit. Links staat wat er mogelijk is met DX10.1 en rechts staat hoe dit dan in DX10 gedaan moet worden via een fallback path. Ook wordt er gekeken naar de verschillen tussen DX9 -> DX10 en DX10.1 en gaat men in op geometryshading (waar de Radeons in uitblinken) en waarom DX10.1 belangrijk is voor deferred shading:

Interessant discussie topic: http://forum.beyond3d.com/showpost.php?p=1092644
Gamefest Slides: http://download.microsoft...t3D%2010%20and%2010.1.zip
Andere interessante presentaties: http://www.xnagamefest.com/presentations.htm
Zoals je in de presentatie kan zien pushed Microsoft de developers om vooral gebruik te maken van de nieuwigheden en ze zeggen zelfs dat er binnenkort hardware is die DX10.1 ondersteunt (HD3000 serie dus) om mee te experimenteren.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Verwijderd
Wat de toekomstige API's betreft wel ja als de price/perfromance factors als de image quallity zijn de HD 3800 series tot nu toe de beste op de markt.Ted56 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:11:
Dus kun je hier uit concluderen dat je beter af bent met een HD3870? Dan ga ik denk voor die.
Vergeet niet UVD, wat stukken beter is dan de PureVideo op de 8800GT.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:37:
[...]
Wat de toekomstige API's betreft wel ja als de price/perfromance factors als de image quallity zijn de HD 3800 series tot nu toe de beste op de markt.
Verwijderd
Dat het er op papier mooi uitziet is nog nooit eer garantie geweest voor real life verbetering.
Toch is het voor mij een van de redenen geweest om toch maar een 3870 te bestellen

Veel beter zou ik UVD niet durven noemen. Het werkt niet eens onder Win XP.FnF schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:52:
[...]
Vergeet niet UVD, wat stukken beter is dan de PureVideo op de 8800GT.
Vanmiddag met Alternate aan de lijn gehangen. Ook zij weten niks meer dan geruchten en zijn ze afhankelijk van wat er in Duitsland gebeurd.Astennu schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:50:
Nergens op vooraad. En overal veel preorders dus als er al wat binnen komt is dat al verkochtWordt denk ik moeilijk..... Misschien komplett..... Die krijgen de 26 wat binnen maar volgens mij is dat al uitverkocht en anders Alternate.
Zoek me bijvoorbeeld rot naar de 3870 OC van Gecube. Iemand een idee waar ze te halen zijn?
Mij motto: beter mee verlegen dan om verlegen.
Uit al hetgeen ik nu heb gelezen over DX10.1 krijg ik het gevoel dat het wel degelijk een zinvolle ugrade van de API is.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Ik weet het nog niet zo of het verschil echt zo groot is.. Van de onderstaande bron kan ik niks maken omdat ik geen russisch snap, zo ff babelfish checken
http://www.kkk.com.ua/?p=245
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Mmmm een week geleden gepreordered bij Alternate.. ik hoop dat ie snel komt, maar er staat bij, word waarschijnlijk verwacht in december..Pheebster schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:35:
[...]
Vanmiddag met Alternate aan de lijn gehangen. Ook zij weten niks meer dan geruchten en zijn ze afhankelijk van wat er in Duitsland gebeurd.
Zoek me bijvoorbeeld rot naar de 3870 OC van Gecube. Iemand een idee waar ze te halen zijn?
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
http://www.google.com/tra...air=ru%7Cen&hl=en&ie=UTF8Apoca schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:45:
PCIe 1.1 vs 2.0 performance test
[afbeelding]
Ik weet het nog niet zo of het verschil echt zo groot is.. Van de onderstaande bron kan ik niks maken omdat ik geen russisch snap, zo ff babelfish checken![]()
Die grafiek is van AMD, dus........
Tuurlijk
Maar goed winst is wist en daar gaat het uiteindelijk weer om he
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Dat laatste klopt, het is een verbetering. Maar of je dat waardig vindt, dat is persoonlijkApoca schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:59:
[...]
TuurlijkMaar je moet het ook weer in perspectief zien. Wat is 10 % nu op zeg 30 frames op een resolutie van 19x12. Daar blijft ook niks van over, der is winst 10% ja maar dat merk je niet.
Maar goed winst is wist en daar gaat het uiteindelijk weer om he
Update: Wanneer komen die 7.11 drivers nu eens zeg, we gaan al richting de laatste week van november... Ik hoop snel want dan kan ik mooi eerst die nieuwe drivers er vers opzetten, en dan crysis clean installen, hoop dat dat wat performance boost bied.. Aangezien ik nu geen optie heb in het upgraden van videokaart..
[ Voor 15% gewijzigd door peakaboo op 21-11-2007 18:15 ]
@Pheebster:Pheebster schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:35:
[...]
Vanmiddag met Alternate aan de lijn gehangen. Ook zij weten niks meer dan geruchten en zijn ze afhankelijk van wat er in Duitsland gebeurd.
Sry ik kon niet eerder reageren op je PM, dus reageer ik even nu: de Gecube HD3870 X-Turbo III zal binnenkort worden verkocht in Duitsland. En wel te vinden via de volgende linkjes:
Idealo.de of Geizhals.
De Gecube zal standaard OC lopen op: 800 Core - 1440~1450 Mem.
ATi Overdrive laat toe: 857 Core - 2500 Mem.
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
http://www2.ati.com/relnotes/catalyst_711_release_notes.htmlpeakaboo schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:04:
Update: Wanneer komen die 7.11 drivers nu eens zeg, we gaan al richting de laatste week van november... Ik hoop snel want dan kan ik mooi eerst die nieuwe drivers er vers opzetten, en dan crysis clean installen, hoop dat dat wat performance boost bied.. Aangezien ik nu geen optie heb in het upgraden van videokaart..

Verwijderd
Ja maar wat heb je er aan ?Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:58:
DX10.1 is er nog niet, dus het is onmogelijk om nu al te zeggen dat het goed/beter presteert.
Dat het er op papier mooi uitziet is nog nooit eer garantie geweest voor real life verbetering.
Toch is het voor mij een van de redenen geweest om toch maar een 3870 te bestellen
of draaien dx10 games beter op dx10.1 ?
Verwijderd
Hoe kom je er achter of je moederboard PCIe 2.0 heeft ? Ik heb al zitten zoeken voor mijn MSI K9AGM3, maar overall staat alleen PCIe, maar niet of dat 1.1 of 2.0 is.Apoca schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:45:
[afbeelding]
Ik weet het nog niet zo of het verschil echt zo groot is.. Van de onderstaande bron kan ik niks maken omdat ik geen russisch snap, zo ff babelfish checken![]()
Is er software die dit kan detecteren ?
Verwijderd
Ik heb een asus p5w dh deluxe, dat is pcie 1.0a, maar volgens ati moet t werken, nou ben benieuwd.. hier op Got staat een hele lijst met chipsets en welke versie..Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:45:
[...]
Hoe kom je er achter of je moederboard PCIe 2.0 heeft ? Ik heb al zitten zoeken voor mijn MSI K9AGM3, maar overall staat alleen PCIe, maar niet of dat 1.1 of 2.0 is.
Verwijderd
Dat is het punt eigenlijk;Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:44:
[...]
Ja maar wat heb je er aan ?
of draaien dx10 games beter op dx10.1 ?
Nu heb je er niets aan. Er is geen game die dx10.1 heeft en dx10.1 komt pas in vista SP1.
Daardoor is er dus nog geen enkele manier om vast te stellen wat we er wel of niet aan hebben.
Gepreordered bij Alternate NL of Alternate Dld. Vanmiddag zeiden ze namelijk dat ze de Gecube helemaal niet hebben in Nederland???Donski schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:46:
[...]
Mmmm een week geleden gepreordered bij Alternate.. ik hoop dat ie snel komt, maar er staat bij, word waarschijnlijk verwacht in december..
2.0 is het iniedergeval niet, die borden komen nu net een beetje in de verkoop. De x38's enz..Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:45:
[...]
Hoe kom je er achter of je moederboard PCIe 2.0 heeft ? Ik heb al zitten zoeken voor mijn MSI K9AGM3, maar overall staat alleen PCIe, maar niet of dat 1.1 of 2.0 is.
Bedankt!Indy91 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:23:
[...]
@Pheebster:
Sry ik kon niet eerder reageren op je PM, dus reageer ik even nu: de Gecube HD3870 X-Turbo III zal binnenkort worden verkocht in Duitsland. En wel te vinden via de volgende linkjes:
Idealo.de of Geizhals.
De Gecube zal standaard OC lopen op: 800 Core - 1440~1450 Mem.
ATi Overdrive laat toe: 857 Core - 2500 Mem.
Heb je nog een goede tip voor een shop die aan NL-ers levert?

Gepreordered bij Alternate Nederland..Pheebster schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:54:
[...]
Gepreordered bij Alternate NL of Alternate Dld. Vanmiddag zeiden ze namelijk dat ze de Gecube helemaal niet hebben in Nederland???
Dat is inderdaad een nadeel, maar als je Vista draait heb je wel een heel stuk minder CPU load met diverse bestanden.Hacku schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:07:
[...]
Veel beter zou ik UVD niet durven noemen. Het werkt niet eens onder Win XP.
Verwijderd
Thanks Donki,Donski schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:52:
[...]
Ik heb een asus p5w dh deluxe, dat is pcie 1.0a, maar volgens ati moet t werken, nou ben benieuwd.. hier op Got staat een hele lijst met chipsets en welke versie..
Hier staat het : Overzicht PCIe 1.0 en 1.1 Moederborden
Ik heb PCIe 1.1a, dus dat werkt in ieder geval met de PCIe 2.0 kaarten
Verwijderd
jeps een pci-e 2.0 kaart werkt idd op een 1.0a en 1.1 slot. Op een enkele asus mobo pci-e 1.0a naVerwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:01:
[...]
Thanks Donki,
Hier staat het : Overzicht PCIe 1.0 en 1.1 Moederborden
Ik heb PCIe 1.1a, dus dat werkt in ieder geval met de PCIe 2.0 kaarten
Volgens deze shop heeft je mobo pcie1.0a >>> klik!Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:45:
[...]
Ik heb even geneusd op het AMD/ATI forum, maar ook daar staat er vrijwel geen info over. Alleen 1 iemand wist te melden, dat hij/zij had vernomen dat de 7.11 uiterlijk in de 1ste week van december zal verschijnen.peakaboo schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:04:
[...]
Kan. Maar zodra de Crysis patch uit komt, komt ook de driver uit. Dit heb ik gelezen en hier ook gepost.Xadeon schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:12:
[...]
Volgens deze shop heeft je mobo pcie1.0a >>> klik!
[...]
Ik heb even geneusd op het AMD/ATI forum, maar ook daar staat er vrijwel geen info over. Alleen 1 iemand wist te melden, dat hij/zij had vernomen dat de 7.11 uiterlijk in de 1ste week van december zal verschijnen.
Splinter Cell in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."
[ Voor 5% gewijzigd door Splinter Cell op 21-11-2007 19:18 ]
Verwijderd
Hier staat toch echt 1.1a en ik neem aan dat dit klopt.Xadeon schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:12:
[...]
Volgens deze shop heeft je mobo pcie1.0a >>> klik!
[...]
Ik heb even geneusd op het AMD/ATI forum, maar ook daar staat er vrijwel geen info over. Alleen 1 iemand wist te melden, dat hij/zij had vernomen dat de 7.11 uiterlijk in de 1ste week van december zal verschijnen.
http://www.amd.com/us-en/...0_118_14603_14764,00.html
Hah wat een gedoe, maar wanneer gaat die crysis patch dan weer uitkomen? Ook 'binnenkort' of? Overigens ben ik zeer benieuwd naar de vooruitgang (hopelijk moge deze er zijn).Splinter Cell schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:17:
[...]
Kan. Maar zodra de Crysis patch uit komt, komt ook de driver uit. Dit heb ik gelezen en hier ook gepost.
Op 15 november is er een chat gehouden, met de makers van Crysis. Ze zeiden toen, dat de patch over 7-14 dagen zou komen.peakaboo schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:20:
[...]
Hah wat een gedoe, maar wanneer gaat die crysis patch dan weer uitkomen? Ook 'binnenkort' of? Overigens ben ik zeer benieuwd naar de vooruitgang (hopelijk moge deze er zijn).
De shops die normaliter wél aan NL leveren staan hier nog niet tussen.Pheebster schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:56:
[...]
Heb je nog een goede tip voor een shop die aan NL-ers levert?
Ik meen me ter herinneren dat een mede-tweaker het volgende heeft gedaan: contact opgenomen met met Alternate Duitsland en vervolgens verzocht de hardware intern naar een Alternate NL te leveren, voor de Duitse prijs.
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Hoop dat de p5w dh deluxe niet tot die enkele behoort..Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:09:
[...]
jeps een pci-e 2.0 kaart werkt idd op een 1.0a en 1.1 slot. Op een enkele asus mobo pci-e 1.0a na
Je haalt me de woorden uit de mond...Madrox schreef:
Ati is op haar retour ? OMG, wat een drama allemaal. Wat word het weer zwaar aangedikt allemaal.
Ze komen nu juist met een paar heel interressante kaarten uit, en je klinkt alsof ze aan het doodbloeden zijn.
Mooi gezegd MadroxMadrox schreef:
Beide kaarten hebben voor en nadelen, de een heeft UVD en DX10.1 aan boord en eventueel de mogelijkheid tot CrossfireX; de ander heeft de betere performance, maar mindere video-playblack ondersteuning en geen dx10.1.
Wat niet?

Klopt
(hoewel dat in de begin periode met m'n 2900XT wel met een hells-kabaal samen ging)
Ik ook maar we weten allemaal dat hij net "iets" te fanatiek is, ik bedoel je gaat ook niet in een FC-utrecht supporters home lopen met een Ajax-sjaaltje en proberen te onderbouwen met feiten dat Ajax beter is en dat de FC-ut-ers meningen misplaatsen in feiten...Sandor Scheffer schreef:
Ik ben juist heel blij dat sommige mensen (als Cheetah) de moeite nemen om goed onderbouwde punten te komen.

(ben trouwens voor geen enkele echte voetbalclub maar dat terzijde)
Ik had het iets ander onder woorden gebracht maar ik ben het wel met je eens!BlackWolf666 schreef:
......verhaal voor Cheetah........
Tja wat zal ik ervan zeggen...had er eerlijk gezegd wel iets meer van verwacht...het is leuk! en beter maar denk niet dat mensen er speciaal daarvoor een nieuw mobo zullen kopen. als het meer dan 50% zou zijn dan is het een ander verhaal maar... tis gewoon leukApoca schreef:
@ HD3800 freaks
niet zoveel posten over levertijden,beschikbaarheid en shops.. anders moet CJ weer zo snel een nieuw topic maken... gun die jongen ook eens wat rust / tijd. MauSS snapt ook niet dat dat soort korte posts niet worden gewist..
A world without gadgets is no world ;)
Ja, en dat is heel goed voor de verkoop. Zou AMD ook moeten doenmaar het valt me wel op dat nvidia vrij agressief is in dat soort dingen... promotie reclame geld in games pompen
Misschien volg je de zaken niet, maar met AMD gaat het op dit moment heel slecht.Ati is op haar retour ? OMG, wat een drama allemaal. Wat word het weer zwaar aangedikt allemaal.
Ze komen nu juist met een paar heel interressante kaarten uit, en je klinkt alsof ze aan het doodbloeden zijn.
Ik weet niet of je tegen mij praat Hacku maar ik volg de zaken wel degelijk goed!!Hacku schreef:
Misschien volg je de zaken niet, maar met AMD gaat het op dit moment heel slecht.
alleen het drama gedoe en flames op AMD zijn beetje nutteloos / overdreven.
dat het momenteel niet perfect gaat met AMD wil nog niet zeggen dat ze volgend jaar een bordje voor hun pandjes hebben met te koop / te huur erop hoor!
(vind trouwens ook dat jij erg pro-nv bent en altijd wel op of aanmerkingen hebt op AMD/ATI dingen..) maar goed dat is een ander verhaal
edit: sorry of ik ben in de war met iemand anders!? maar soms kom je mij zo over.. ik bedoel gewoon iets positiever denken helpt ook een hoop hoor! dus pro ati dan maar?
@ Madrox hieronder
Juist, goed omschreven mag dat drama-gedoe ook niet lezen hier..

[ Voor 19% gewijzigd door MauSS op 21-11-2007 20:17 ]
Dat heeft AMD/ATI niet verhindert om met deze kaarten te komen. Buiten dat; vers geld word alweer binnengepompt. Voorlopig is AMD nog niet dood, dat kan nog wel even duren. Buiten dat, mocht het zover komen, kan het zomaar zo zijn dat ATI apart doorstart/verdergaat. Dat heeft ATI daarvoor ook al gedaan; met suc6.Hacku schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:03:
[...]
Ja, en dat is heel goed voor de verkoop. Zou AMD ook moeten doen
[...]
Misschien volg je de zaken niet, maar met AMD gaat het op dit moment heel slecht.
En Phenom is er nu ook en straks komen er nog nieuwe producten. Ik zei niet dat er geen nieuwe producten meer komen.Dat heeft AMD/ATI niet verhindert om met deze kaarten te komen.
Ze draaien nog steeds verlies.Buiten dat; vers geld word alweer binnengepompt.
Vandaar dat ik allemaal ATI en AMD materiaal in m'n pc heb zitten, en zelf mijn avatar is AMD(vind trouwens ook dat jij erg pro-nv bent en altijd wel op of aanmerkingen hebt op AMD/ATI dingen..) maar goed dat is een ander verhaal

Daarmee redt je het bedrijf niet. Ik kijk gewoon realistisch op zulke dingen.ik bedoel gewoon iets positiever denken helpt ook een hoop hoor!
[ Voor 50% gewijzigd door XWB op 21-11-2007 20:18 ]
Slecht betekend nog niet "dood" hoorHacku schreef:
Vandaar dat ik allemaal ATI en AMD materiaal in m'n pc heb zittenTuurlijk heb ik veel opmerkingen over AMD, gewoonweg omdat het _slecht_ gaat met dat bedrijf, of ga je anders beweren?

realistisch en drama-maken zijn 2 andere zakenHacku schreef:
Ik kijk gewoon realistisch op zulke dingen.
maar genoeg hierover ik bekijk het positief punt.
MauSS hijst de rodevlag weer hoog!
edit: ga eens naar een Feyenoord-supporters home... en roep daar: "het gaat slecht met feyenoord" en dan kijken wat er gebeurd, ze maken je niet meteen koud ofzo maar van dat soort mensen houden ze gewoon niet van. sorry voor het aanval-gevoel maar als je negatief wilt praten over ATI/AMD zal dat niet altijd gewaardeerd worden omdat het al zovaak aan de orde is geweest. dat kun je toch wel begrijpen lijkt me? bedoel je kunt er ook bij zeggen: ik hoop dat het beter wordt! maar dingen komen soms raar over...
[ Voor 30% gewijzigd door MauSS op 21-11-2007 20:30 ]
Dat is goed voor jou, maar omdat ik de zaken liever bekijk zoals ze zijn noem je mij "pro-nv"? Wat heeft nVidia hiermee te maken trouwens? AMD is meer dan alleen videokaarten.maar genoeg hierover ik bekijk het positief punt.
[ Voor 39% gewijzigd door XWB op 21-11-2007 20:27 ]
Verwijderd
Daarom hoop ik ook niet dat bijv. Cheetah stopt (of moet stoppen) met zijn - onderbouwde - kritieken. Anders verzandt het hier echt in één of ander fanclubje waar alleen nog maar door roze (rode) brillenHacku schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:23:
Ik maak geen drama. Ik heb gewoon één idiote zin gezegd "het gaat niet goed met AMD", wat ook gewoon zo is, en ik wordt aangevallen. Jullie ATI fans zijn gewoon erg. Werkelijkheid of dromen, er mag geen verkeerd woord gezegd worden.
wordt gekeken.
Dus we mogen in een discussie topic niet praten over de slechte financiële status van een bedrijf omdat dat negatief is? Dit is een discussie topic, geen fanboy club!ga eens naar een Feyenoord-supporters home... en roep daar: "het gaat slecht met feyenoord" en dan kijken wat er gebeurd, ze maken je niet meteen koud ofzo maar van dat soort mensen houden ze gewoon niet van. sorry voor het aanval-gevoel maar als je negatief wilt praten over ATI/AMD zal dat niet altijd gewaardeerd worden omdat het al zovaak aan de orde is geweest. dat kun je toch wel begrijpen lijkt me? bedoel je kunt er ook bij zeggen: ik hoop dat het beter wordt! maar dingen komen soms raar over...
Meteen even testen. Maar de release notes, zeggen niet, dat er performance updates zijn....edgarf28 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:42:
de catalyst 7.11 driver is eindelijk uit! zie http://game.amd.com/us-en/default.aspx
http://www2.ati.com/relnotes/catalyst_711_release_notes.html
Nieuwe driver dus uit, heel misschien ook straks de Crysis patch
[ Voor 12% gewijzigd door Splinter Cell op 21-11-2007 20:52 ]
Niet te vergeten:Splinter Cell schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:50:
[...]
Meteen even testen. Maar de release notes, zeggen niet, dat er performance updates zijn....
http://www2.ati.com/relnotes/catalyst_711_release_notes.html
Nieuwe driver dus uit, heel misschien ook straks de Crysis patch.
Crysis players should continue using the Crysis hotfix driver.
Lijkt dat dit een behoorlijk oude build is dan.
waar lees je dat?FnF schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:53:
[...]
Niet te vergeten:
Crysis players should continue using the Crysis hotfix driver.
Lijkt dat dit een behoorlijk oude build is dan.

Hier ben ik dus niet happy mee.
Hoop dat Omega dan binnen een paar dagen een driver weet uit te brengen die meer tot de verbeelding spreekt.
Ah ok, dat wist ik niet.Splinter Cell schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:17:
[...]
Kan. Maar zodra de Crysis patch uit komt, komt ook de driver uit. Dit heb ik gelezen en hier ook gepost.
edit: Lees net pas, dat 7.11 gereleased is.
Hm ja, daar zou ik ook vanuit gaan. Aangezien het ook in dit lijstje aan wordt gegeven. >>> kalizec in "Overzicht PCIe 1.0 en 1.1 Moederborden"Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:20:
[...]
Hier staat toch echt 1.1a en ik neem aan dat dit klopt.
http://www.amd.com/us-en/...0_118_14603_14764,00.html
[ Voor 3% gewijzigd door Xadeon op 21-11-2007 21:06 ]
Kijk eens bij die link hierboven
http://game.amd.com/us-en/latest_news.aspx?id=AMD000000016edgarf28 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:55:
waar lees je dat?
Een regel boven de Linux Catalyst 7.11 Release Highlights
Dit topic is gesloten.