Godfather Bodybuilding topic reeks
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Uhmm echt helemaal geen winst zelfs hier en daar verlies. En de HD2900 XT is daar meestal iets sneller dan de HD3870. In andere reviews was er nog wel eens winst te zien. Nja gewoon het kaartje flink overclocken dan komt het wel goed
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Ik denk niet dat het mogelijk is om AFR te patenteren, althans niet in de brede zin.CJ schreef op zondag 25 november 2007 @ 01:34:
[...]
Ik weet toch echt bijna zeker dat AFR door ATI ontwikkeld werd omdat ze eerst een andere techniek wilden gebruiken, maar dat niet door kon gaan (MegaBytes PGC oftewel Parallel Graphics Configuration, wat later doorontwikkeld is in SFR/Sciscors). Daarom werd een nieuwe techniek ontwikkeld ontwikkeld onder de noemer Project Aurora, wat later Alternate Frame Rendering heette.
http://forum.beyond3d.com....php?p=411805&postcount=9Quote: Originally Posted by ChrisRay
As its been pointed out. AFR was used on ATI cards before Nvidia cards. Anyway..
and in several generations of sgi machines going back to at least 1991
trouwens, CJ tijd voor nieuw topic!
goeie test
jammer dat ze de single 8800gtx niet hebben meegenomen, maar kan niet alles hebben he
@rappierappie, Ik vind het dat ze genoeg spellen getest hebben, al mocht CoD4 er van mij ook wel bij.
Nukezone FTW
[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]
Wow, Crossfire presteert dan wel erg goed tov SLI. Bij SLI zie je performance increases van 20~70%, bij Crossfire zie ik meestal 40~100%Powrskin schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:10:
http://www.xtremesystems....php?p=2579010#post2579010
goeie test
jammer dat ze de single 8800gtx niet hebben meegenomen, maar kan niet alles hebben he
@rappierappie, Ik vind het dat ze genoeg spellen getest hebben, al mocht CoD4 er van mij ook wel bij.
Ook wel opvallend dat de HD3870 telkens wint zonder AA en met AA ineens verliest, het is om-en-om
[ Voor 6% gewijzigd door Avalaxy op 25-11-2007 15:34 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Anoniem: 226494
Vergeet niet dat sli ook nog niet optimaal werkt ( na lange na niet) Ik verwacht dat het nog vele malen beter kan. Zelfde geld ook voor crossfireRappieRappie schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:14:
Tja, als ik de reakties van CF gebruikers hier lees is het met de HD3870 en 2900XT ook nog niet optimaal, het CF gebeuren.
AMD moet idd zorgen dat het fatsoenlijk werkt. Ik bedoel; je kan wel 100FPS hebben, maar als een game dan bijvoorbeeld WEL stottert (ik noem maar een voorbeeld), heb je er niks aan en wordt je er helemaal gek van!
[...]
In die test zelf zie ik er ook maar 6. Dezelfde als op XS.
Anoniem: 156281
SLI heeft nog nooit optimaal gewerkt, ook CF niet. Wat doet je denken dat dat ineens hard zal verbeteren?Anoniem: 226494 schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:07:
[...]
Vergeet niet dat sli ook nog niet optimaal werkt ( na lange na niet) Ik verwacht dat het nog vele malen beter kan. Zelfde geld ook voor crossfire
Theoretisch is het helemaal niet zo'n probleem, binnen die kaart gaat ook alles parrallel dus waarom zou dat niet over meerdere kaarten kunnen?Anoniem: 156281 schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:28:
[...]
SLI heeft nog nooit optimaal gewerkt, ook CF niet. Wat doet je denken dat dat ineens hard zal verbeteren?
Alleen is de implementatie op het moment brak, maar na wat ik over crossfireX heb gelezen (multi monitor, kaarten hoeven niet gelijk geclockt te zijn) krijg ik de indruk dat het technisch veel netter in elkaar zit, wat dus hoop biedt tot verbetering.
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Houd het voorlopig bij de Ultra die altijd lekker snel draait en me gewoon standaard dual display laat draaien tov. de hele tijd CF uit te moeten zetten om me 2e monitor aan te willen sluiten.
Elke spel wat ik momenteel op me PC heb staan draait nu namelijk minder met CF HD3870 dan met me ene trouwe Ultra ...... dus daar is me keus op gebaseerd.
Ik ga geen games spelen omdat er CF support in moet zitten ik wil doen en spelen wat ik wil spelen zonder daar rekening mee te moeten houden
En vooral FSX - DX10 - 1920x1200 - 8xQ AA - 16x AF @ Ultra op +/- 40 fps =
[ Voor 7% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 25-11-2007 16:40 ]
Turn it off and on again.
Omdat drivers nog veel beter kunnen. Langzaam maar tog word het steeds beter met sli / cf. Meer spellen ondersteunen sli / crossfire. Ik verwacht daarom ook dat het met enkele maanden vast wel veel beter word omdat de ati/en Nv nu steed meer sli/cf gebruikers krijgen en omdat steeds meer games er gegruik van maken.Anoniem: 156281 schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:28:
[...]
SLI heeft nog nooit optimaal gewerkt, ook CF niet. Wat doet je denken dat dat ineens hard zal verbeteren?
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 226494 op 25-11-2007 16:51 ]
Ik ben eens wat aan het experimenteren geweest.SmokeyTheBandit schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:38:
Nou voor wie het nog niet gezien had heb ik een eind gemaakt aan me CF avontuur.
Houd het voorlopig bij de Ultra die altijd lekker snel draait en me gewoon standaard dual display laat draaien tov. de hele tijd CF uit te moeten zetten om me 2e monitor aan te willen sluiten.
Elke spel wat ik momenteel op me PC heb staan draait nu namelijk minder met CF HD3870 dan met me ene trouwe Ultra ...... dus daar is me keus op gebaseerd.
Ik ga geen games spelen omdat er CF support in moet zitten ik wil doen en spelen wat ik wil spelen zonder daar rekening mee te moeten houden
Je moet voor de gein eens UT3 in single kaart mode draaien (wel eerste rebooten voor het beste resultaat na geswitched te hebben van CF- naar single). Ik draaide net Deck met dezelfde snelheid als m'n Ultra, smooth as silk

Ook in Oblivion (1600x1200 4xaa 16AF HDR) doet 1 3870 niet veel onder voor de 8800Ultra en dat voor een kaartje van €200.
Als ATI CF scaling met de nieuwe games, COD4, UT3, Timeshift, Hellgate ed voor elkaar krijgt, gaat m'n Ultra weg.
[ Voor 5% gewijzigd door edward2 op 25-11-2007 16:49 ]
Niet op voorraad.
[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]
Anoniem: 219166
SLI en Crossfire zijn beide multi-GPU oplossingen. Hoe ze dit afhandelen is dan weer verschillend, op meerdere vlakken. Zo heeft Crossfire een Composition Chip als basis, maar er zijn uitzonderingen: een heel aantal kaarten hadden dit niet. Hier viel de prestatie dan ook wel tegen. Dan heb je ook nog de gebruikte methode die van belang is, de snelheid van het systeem zelf (CPU, RAM, chipset) en natuurlijk: de games.
Als er bij 1 van die ook maar iets schort, dan zakt de prestatie vaak wel serieus in. Dat de resultaten uiteenlopen ligt dan voornamelijk eraan dat het nog niet echt volwassen genoeg is. Game developers houden er niet altijd genoeg rekening mee, drivers optimaliseren kost al tijd genoeg voor de single card oplossingen, etc.
Voorlopig blijft de technologie nog te jong, ook al is het zo vergevorderd.
-duel gamemode in single cardmode levert constant 60-62 fps op;
-multibothmatch in single cardmode geeft dips naar 38 fps, ook in spectator mode;
-duel en multibotmatch in multicardmode geeft dips naar 38, ook in spectator mode.
De enige conclussie die ik hier als leek uit zou kunnen trekken is dat de drivers problemen hebben met meerdere threads in de code?
Niet op voorraad.
Niet veel meer dan SLI, zou ik zeggen. Wel doet het me denken aan wat een tijdje geleden is geschreven over het programmeren van multi-threaded code voor spellen; over 1 ding waren de debateerders het eens; het coderen van multi-threaded code is zeer gecompliceert. Dat zou een goede reden kunnen zijn waarom we nog steeds zoveel problemen en snelheids issue's zijn rondom SLI en Crossfire. Het is waarschijnlijk dat de coders nog een lange weg te gaan hebben om multi-gpu support optimaal en probleemloos te laten werken.Anoniem: 219166 schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:35:
ik weet het niet zo. SLI bestaat nu toch ook al een aantal jaren en ik vind dat het niet zo fel verbetert is. crossfire zal wel totaal anders werken maar het is toch ook al een tijdje uit? Is crossfire dan zo goed geëvolueerd?
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Heb diverse reviews gezien waar vooral op hoge resoluties met AA en AF de 3870 beter presteert dan de 8800GT, op wat normalere/lagere resoluties is de 8800GT wel hoger.Astennu schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:47:
Als AMD dat AA probleem niet had gehad was het echt een super kaart geweest. Nu nog steeds maar dan al helemaal. Crossfire schaalt best goed ben benieuwd naar de prestaties. Ga het wel heel even testen maar de kaart gaat daar na naar mijn vader zijn pc. Als het super werkt koop ik volgend jaar een 2e. Want er is helaas iets anders tussen gekomen waar geld voor nodig was...
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Zijn die 3870 kaartjes te koop??SmokeyTheBandit schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:38:
Nou voor wie het nog niet gezien had heb ik een eind gemaakt aan me CF avontuur.
En vooral FSX - DX10 - 1920x1200 - 8xQ AA - 16x AF @ Ultra op +/- 40 fps =![]()
Niet meer
Na enig onderzoek ben ik bij de volgende kaarten uitgekomen;
HIS HD3850 €150,- (wellicht morgen weer op voorraad bij Komplett) hdmi via verloop?
Sapphire HD3580 ~€160,- geen hdmi aansluiting? in de specs kan ik helaas niks terugvinden
Club3d HD3850 ~€150,- volgens de fabrikant website wel, echter op de sites van computershops vind ik hier niets over terug.
PowerColor HD3850 ~€190,- ik weet dat de PCS versie een native hdmi aansluiting heeft echter de levertijd is onbekend en het budget is eigenlijk net iets lager.
De overige merken, MSI bijv, geeft aan dat de DVI-HDMI adapter puur "optional" is. Wordt deze in NL dan standaard bijgeleverd?
Weet of kan iemand wellicht bevestigen dat één van deze kaarten een dvi->hdmi adapter heeft (of native) en daar toevallig nog een adres voor heeft?
I browse with Vivaldi
Anoniem: 23009
Kijk daar heb ik wat aan FSX resultaten !! thanx for the news!!!SmokeyTheBandit schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:38:
En vooral FSX - DX10 - 1920x1200 - 8xQ AA - 16x AF @ Ultra op +/- 40 fps =![]()
twee R680's on my wishlist
btw: Is het niet al tijd voor deeltje 76 ??
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Hij haalt die scores met de 8800GTX Ultra, hoeze twee R680'sAnoniem: 23009 schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:49:
[...]
Kijk daar heb ik wat aan FSX resultaten !! thanx for the news!!!
twee R680's on my wishlist

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Anoniem: 162433
Het is dus mogelijk maar het zijn vaak alleen de nieuwste voedingen die deze connectors hebben.
Is er by de weg al iemand die het lef heeft gehad om die nieuwe bios in zijn 3870 te flashen?
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 162433 op 25-11-2007 22:02 ]
Anoniem: 198805
In de hoop dat dit een aantal problemen (met mijn HD2600XT onder Vista) zou oplossen heb ik de nieuwe Catalist 7.11 driver geladen. Resultaat was dat deze driver mijn kaart niet eens meer herkende en alleen maar de resolutie 768x1024 had (basic driver), die niet anders in te stellen was.
Pakte ook het verkeerde niet aangesloten scherm bij opstarten. Ik moest een systeem herstelpunt
gebruiken om de boel weer terug te draaien naar 7.5.
Heeft iemand vergelijkbare ervaringen met 7.11?
Anoniem: 100386
Goeie vraagrlkz schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:32:toon volledige bericht
Goed ik ga voor het eerst overstappen van nVidia naar ATi. Voornaamste reden is dat ik de pc ga aansluiten via HDMI met mijn LCD. Echter op dit moment zie ik door de bomen het bos niet meer, ik weet dat voor mij de HD3850 voldoet, maar dan zoek ik wel één die ook daadwerkelijk een HDMI aansluiting heeft of via een adapter (DVI->HDMI).
Na enig onderzoek ben ik bij de volgende kaarten uitgekomen;
HIS HD3850 €150,- (wellicht morgen weer op voorraad bij Komplett) hdmi via verloop?
Sapphire HD3580 ~€160,- geen hdmi aansluiting? in de specs kan ik helaas niks terugvinden
Club3d HD3850 ~€150,- volgens de fabrikant website wel, echter op de sites van computershops vind ik hier niets over terug.
PowerColor HD3850 ~€190,- ik weet dat de PCS versie een native hdmi aansluiting heeft echter de levertijd is onbekend en het budget is eigenlijk net iets lager.
De overige merken, MSI bijv, geeft aan dat de DVI-HDMI adapter puur "optional" is. Wordt deze in NL dan standaard bijgeleverd?
Weet of kan iemand wellicht bevestigen dat één van deze kaarten een dvi->hdmi adapter heeft (of native) en daar toevallig nog een adres voor heeft?
* Anoniem: 100386 is ook nog steeds op zoek naar een HDMI-capable kaart
Maa voor mij is ook een eis dattie stil is, zit er niet op te wachten om ook nog aparte koelingstoestanden te moeten uithalen. De tijd dat ik mijn eigen mods maakte is inmiddels wel voorbij (lees: ik ben een beetje lui geworden
Want daar lees je idd niet altijd wat van op de verschillende sites (bv: bij Alternate onder de accesoires staat er vaak geen verloop bij).Xadeon schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:51:
Als het goed is krijg je standaard bij elke HD38xx kaart een DVI>HDMI connector erbij. Behalve bij kaarten waar een HDMI aansluiting is ingebouwd.
btw: Is het niet al tijd voor deeltje 76 ??
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 25-11-2007 22:14 ]
TG800-U33 ?. Ff bestelling aanpassen dus...Anoniem: 162433 schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:59:
Die voedingen zijn er wel, ik heb zelf 2 x 8pin PCI-e, 2 x 6pin PCI-e connectors en een 8pin connector voor het moederbord. Dat is een 800W voeding van Tagan, 2-force II serie.
Het is dus mogelijk maar het zijn vaak alleen de nieuwste voedingen die deze connectors hebben.
Is er by de weg al iemand die het lef heeft gehad om die nieuwe bios in zijn 3870 te flashen?
[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 25-11-2007 22:36 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Google het dan?bartgrefte schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:19:
[...]
TG800-U33 ? , die (nou ja, iig de 900w versie) is verdorie goedkoper dan de TG700-U25 die ik in bestelling heb staan. Ff bestelling aanpassen dus...

[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 25-11-2007 22:37 ]
Oscar Wilde
Anoniem: 162433

Ja het is de Tagan U33
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 162433 op 25-11-2007 22:44 ]
Anoniem: 219166 schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:29:
haha die is grappig. zijn Ultra scoort daar net goed in die crossfire niet.
InderdaadMadrox schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:55:
[...]
Hij haalt die scores met de 8800GTX Ultra, hoeze twee R680's
[ Voor 31% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 25-11-2007 23:03 ]
Hacku zou je die eens in de pricewatch willen linken? Ik kan het niet vinden namelijk en ik wil er zo eentje hebben, omdat mijn eigen voeding geen 8 pins heeft (wel 4x 6 pins). Wil eens kijken of je met 1x 8pins en 1x 6pins wat meer uit de 2900XT kunt halen (met OC dus, omdat ie dan wat meer stroom krijgt). Of heeft het hier niet mee te maken en dus zinloos?
Lijken mij niet echt duur dus ik wil het wel eens proberen, plus heb ik er dan 1 als de R680 uitkomt, die ook een 8 pins aansluiting zal krijgen (+ een 6 pins of course).

Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.