[PW][Suggestie] HD Radeon 3xxxx serie

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat vandaag in de PW te zoeken naar de nieuwere serie grafische kaarten gebaseerd op de Radeon HD 3xxx serie. Hoofdzakelijk omdat ik zit te wachten totdat de PowerColor X3850 extreme PCS op de markt komt.

Precies deze kaart is in NL nog niet op de markt schijnbaar, maar Club3D heeft al wel 2 kaarten op de markt die op deze chips zijn gebaseerd. En ook zijn er al meerdere shops in NL die die kaarten van Club3d op zijn site heeft gezet.

Maar deze fabrikant is natuurlijk niet de enige die kaarten zal gaan maken die op deze chips zijn gebaseerd, meer zullen snel volgen (waaronder degene die ik zoek, die al wel in DLD is te krijg).

Dus mijn suggestie is dan ook logisch: Is het niet handig om nu alvast de nieuwe cathegorie toe te voegen in de pricewatch, naast de nu al bestaande 1xxxx en de 2xxxx cathegorien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:25

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Voor die twee HD 3xxx kaarten gaan we nog geen aparte categorie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Longbeard schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 08:45:
Voor die twee HD 3xxx kaarten gaan we nog geen aparte categorie maken.
Tja, maar het zijn natuurlijk de eerste twee virtuele schapen die over de dam komen; Je kunt erop rekenen dat het er snel meer worden.

De meerwaarde van het creeren van de extra cathegorie is er ook in gelegen dat je tevens kunt overwegen om een verdere cathegorie in te voeren "PCI-E 2.0", aangezien je kunt voorzien dat die cathegorie in de nabije toekomst ook snel opgevuld zal gaan worden.

Mijn idee erachter is ook dat het "dan alvast maar gebeurt is", en je straks niet achteraf een hele selectie hoeft te gaan zitten maken om alles toch nog goed ingedeeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-06 20:11
Ik besef dat geduld een schone deugd is, maar als je ziet dat de kaarten als een 8800GT en de 3850 en 3870 de laatste 2 weken dagelijks in de top 10 van de populaire produkten staan, dan zou het misschien toch wel handig zijn als de ATI kaarten in de pricewatch zouden verschijnen, en dat je ze dan liefst nog onder een juiste categorie kan toevoegen. We praten hier over 3 (jawel, 3850 256mb ook al :+ ) types kaarten, maar minstens een 20-tal versies/fabrikanten. Prijzen van de 3870 in Sapphire, HIS en andere livrei's zijn nu toch al vlot beschikbaar bij verschillende shops, zou leuk zijn om te kunnen vergelijken.

Als het druk is bij jullie, kunnen dan de meest populaire produkten in de pricewatch niet even een klein beetje voorrang genieten op minder populaire produkten ?

Om concreet te zijn : waar voeg ik een 3870 512mb, een 3850 512mb en een 3850 256mb toe ? Onder Radeon HD2xxx Serie, of onder ATi Overigen ?

www.beneluxracingonline.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik zal eens even op speurtocht gaan, maar ik weet zeker dat ik afgelopen weekend in ieder geval 3 merken op de NLD webshops heb gezien. Club3d, Sapphire en Asus. Als ik tijdens werktijd (nu dus) wat tijd heb zal ik ze hier posten.

Bottom line is dat de serie er nu eenmaal is EN de komende dagen/weken alleen maar verder gevuld gaat worden. Vooruit zien is regeren, niet waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Idd beginnen er nu steeds meer HD38xx kaarten te verschijnen, ik zat hier zelf ook al naar te zoeken in de pricewatch maar het feit dat er nog geen appart mapje is maakt het zoeken wel wat lastiger..gemak dient de mens nietwaar ;)

In mijn zoektocht ben ik idd ook al een aantal verschillende merken tegen gekomen, waaronder zoals al aangegeven;

Sapphire (4 types; HD3850 256/512MB GDDR3, HD3850 512MB GDDR3 Passief en de HD3870 512MB GDDR4)

ASUS (2 types; HD3870 512MB GDDR4 en HD3850 256MB GDDR3)

Club3D (3 types; zelfde als Sapphire - Passief gekoelde)

His ( Sowieso de HD3850 256MB en HD3870 512MB, de HD3850 512MB zal er ook wel al zijn)

Gigabyte ( HD3850 256MB en de HD3870 512MB)

Dat zijn dus al 5 Fabrikanten, welke goed zijn voor 14 of 15 entries..Vrijwel alle al te vinden bij enkel Azerty webshop. Prijsverschillen tussen de verschillende webshops beginnen nu toch ook al duidelijk te worden dus gemak of toch redelijke noodzaak ondertussen?
Lijkt mij nu toch wel een mapje waard niet? Zodra dat mapje er is zullen de updates snel volgen denk ik zo.

[ Voor 26% gewijzigd door ScytheNL op 20-11-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maleficen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-06-2017
De dollarshop heeft er ook 2, jetway 3850 em 3870

heb er ook al 1 besteld :)

Don't forget to check my Ad's ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:32:
[...]
Tja, maar het zijn natuurlijk de eerste twee virtuele schapen die over de dam komen; Je kunt erop rekenen dat het er snel meer worden.
[...]
Ik dacht wel dat het zo snel zou gaan, vandaar ook dat ik deze vraag stelde cq. deze suggesie deed.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Tja voor twee kaarten ga je geen menu maken. Maar je kunt er van uit gaan dat komende weken er nog wel 7 merken bij komen met ook 2-3 kaarten. En later komen de after market versies nog. + begin volgend jaar de opvolger van de HD2400 en HD2600 dus menu moet er toch komen ;) En wij kunnen die kaartjes dan makkelijk terug vinden.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Vraag me toch af wat de reactie van de admins hierop is, want na LB zijn (ietwat korte) reactie is het wat stilletjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Edmin schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:48:
Vraag me toch af wat de reactie van de admins hierop is, want na LB zijn (ietwat korte) reactie is het wat stilletjes...
Inderdaad, vroeg het me ook al af. En in de "top 6" bij de Ati-cathegorie staan inmiddels hoofdzakelijk de nieuwe 38xx kaarten (Club3D, Jetway etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Voor vier kaarten ga ik eveneens geen extra categorie aanmaken. Als er een behoorlijk aantal producten in de Pricewatch komt te staan maak ik tegen die tijd wel een aparte categorie.

Zeker niet eerder.

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Tegen die tijd word dus vandaag of morgen dus ga maar alvast beginnen zou ik zeggen ;)
na m'n laatste post zijn er dus alweer een aantal fabrikanten bijgekomen bij verschillende webshops en dus raad ik ook iedereen hier aan om alle even op te zoeken en toe te voegen aan de pricewatch.

Het zijn overigens geen 4 kaarten maar ondertussen al minimaal 7 fabrikanten met 2 of 3 kaarten die bekend zijn bij verschillende webshops, welke dus hopelijk morgen in de pricewatch vermeld zullen staan >:)

Verwijderd

Topicstarter
Deathscythehell schreef op donderdag 22 november 2007 @ 10:54:
Tegen die tijd word dus vandaag of morgen dus ga maar alvast beginnen zou ik zeggen ;)
na m'n laatste post zijn er dus alweer een aantal fabrikanten bijgekomen bij verschillende webshops en dus raad ik ook iedereen hier aan om alle even op te zoeken en toe te voegen aan de pricewatch.

Het zijn overigens geen 4 kaarten maar ondertussen al minimaal 7 fabrikanten met 2 of 3 kaarten die bekend zijn bij verschillende webshops, welke dus hopelijk morgen in de pricewatch vermeld zullen staan >:)
Dus we hebben het inmiddels over een stuk of 20 à 25 verschillende kaarten. Mooi, eens zien of ik dan al mijn keus kan maken ;)

edit:

Maar die kaarten staan niet in de Pw, maar op diverse sites/diverse shops. Ik wacht nog wel tot het in de PW zit, kan niet elke shop in NL langs gaan om te zien of ze ze al hebben :/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 13:33 ]

• Laar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-06 20:11
Hmpfff, ik geef het op, kan hier en hier al wel weer even verder...

www.beneluxracingonline.com

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Echt heel scharrig...kieskeurig.nl loopt voor op tweakers...

• Longbeard

Longbeard

Hierbij gaat het topic dan ook dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.