Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 50.702 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Hoe gaat portering van telefonie eigenlijk als je nu ADSL i.c.m. een analoge KPN lijn hebt? Blijft je analoge lijn dan functioneren totdat je telefoonnummer wordt geporteerd of geldt de drie dagen (of een week, zoals bij Dennis-L) vanaf het moment van afsluiting van je analoge lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09-2022
Dennis-L schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:40:
[...]

mn telefoonnummer (VOIP) wordt vandaag geporteerd :)
een week na oplevering van mijn DSL (ipv 3 dagen)

probeer net mijn eigen nummer te bellen kreeg afgelopen week een "in-gesprek-toon" en sinds net een "tuudúduut" toontje
Hmzz nou ik kreeg dit mailtje van Telfort:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw webformulier van 09-11-2007. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

De geplande opleverdatum van uw abonnement is 13 november. Standaard wordt ook op deze dag het telefoonnummer overgenomen. Wanneer technisch alles :? goed loopt, kunt u er vanuit gaan dat u 13 november ook direct gebruikt kunt maken van uw telefoonnummer via Telfort. U kunt dit op de dag zelf eventueel controleren bij onze helpdesk onder nummer 0900 - 9596.

Maar dan houd ik rekening met een week. Heb je al iets van KPN gehoord en zijn er nog anderen met ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Informatie al gevonden op de website.

[ Voor 85% gewijzigd door Bram op 12-11-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 23:36
rick77 schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:44:
Hoe gaat portering van telefonie eigenlijk als je nu ADSL i.c.m. een analoge KPN lijn hebt? Blijft je analoge lijn dan functioneren totdat je telefoonnummer wordt geporteerd of geldt de drie dagen (of een week, zoals bij Dennis-L) vanaf het moment van afsluiting van je analoge lijn?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Blijft je kpn telefoonabo actief tot het moment van nummerportering, ook als dat 3 dagen tot een week duurt?

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
rick77 schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:44:
Die blijft werken totdat je nummer is geporteerd ja. Eerst wordt ADSL op je lijn erbij gezet en daarna je nummer geporteerd (een 3 dagen later).

Bij IPB zou het dezelfde dag moeten gaan begreep ik van de helpdesk en zie je ook hierboven. Lijkt dat Dennis-L wat pech heeft gehad.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
status update aanvraag telfort

gisteren naar status 3 gegaan nu naar status 1 terug.

telfort gebeld aanvraag afgekeurd omdat er een sloop op de lijn staat (staat voor 12 December)
tot die tijd zei speedlinq dat telfort de lijn gewoon kan overnemen,

telfort gesproken zei dat speedlinq het tegenhield telfort doet nu nieuwe aanvraag voor overname lijn versneld :-) gelukkig.

nu maar weer afwachten.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

bjck schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:54:
[...]
Die blijft werken totdat je nummer is geporteerd ja.
Thanks, dus als alles goed gaat: Op adsl switch datum modem met de splitter aansluiten, wachten tot je kiestoon op de analoge lijn wegvalt, telefoon in modem prikken en dan voipen via telfort. Uitgaand telefoonverkeer werkt neem ik aan al vanaf de adsl switch datum?

[ Voor 24% gewijzigd door rick77 op 12-11-2007 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Madone schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:48:
[...]

Hmzz nou ik kreeg dit mailtje van Telfort:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw webformulier van 09-11-2007. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

De geplande opleverdatum van uw abonnement is 13 november. Standaard wordt ook op deze dag het telefoonnummer overgenomen. Wanneer technisch alles :? goed loopt, kunt u er vanuit gaan dat u 13 november ook direct gebruikt kunt maken van uw telefoonnummer via Telfort. U kunt dit op de dag zelf eventueel controleren bij onze helpdesk onder nummer 0900 - 9596.

Maar dan houd ik rekening met een week. Heb je al iets van KPN gehoord en zijn er nog anderen met ervaringen?
Ik ben op 5 nov overgegaan van KPN IPB naar Telfort met nummerbehoud. Had de ZyXEL op voorhand geconfigureerd. Toen m'n verbinding wegviel heb ik de Experia vervangen voor de ZyXEL. Daarna de activering gedaan, modem reboot en alles werkte direct. Ook telefonie. Van KPN heb ik tot op heden niets vernomen. Ik heb zelf (nog) niet opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-01-2022
Nou ik wilde dus de afspraak met de monteur annuleren. Zaterdag KPN gebeld, dat kon niet in het weekend en ik moest vandaag terugbellen. Dus ik weer KPN bellen, nee mevrouw dat gaat niet van ons uit dan moet u bij Telfort zijn. Eerst natuurlijk het gratis nummer geprobeerd. :') Ik moest naar het 0900-nummer bellen. Bel ik daarheen, krijg ik weer een ander 0900-nummer om naar te bellen :( :( Lekker handig weer, die man gewoon laten komen is goedkoper. -O-

Vraagt die van Telfort ook nog, waar heeft u uw modem besteld? Ik: :? Hoe bedoelt u? Nouja van een coupon ofzo? Ik snapte er nogsteeds niks van, dus ik zei ja gewoon via internet besteld. 7(8)7

Edit: Ik heb dat nummer gebeld en dat is zo'n thuistechniekservice. Ja daar ben ik niet bekend. |:(

[ Voor 23% gewijzigd door RockGirl op 12-11-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmd01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-07-2024
RockGirl schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:47:
Nou ik wilde dus de afspraak met de monteur annuleren. Zaterdag KPN gebeld, dat kon niet in het weekend en ik moest vandaag terugbellen. Dus ik weer KPN bellen, nee mevrouw dat gaat niet van ons uit dan moet u bij Telfort zijn. Eerst natuurlijk het gratis nummer geprobeerd. :') Ik moest naar het 0900-nummer bellen. Bel ik daarheen, krijg ik weer een ander 0900-nummer om naar te bellen :( :( Lekker handig weer, die man gewoon laten komen is goedkoper. -O-

Vraagt die van Telfort ook nog, waar heeft u uw modem besteld? Ik: :? Hoe bedoelt u? Nouja van een coupon ofzo? Ik snapte er nogsteeds niks van, dus ik zei ja gewoon via internet besteld. 7(8)7
Rockgirl; heb jij voor mij het 0900 nummer om de afspraak met de monteur te wijzigen? Zelfde probleem hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
  • Laatst online: 06-09-2022
Hakkie schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:34:
[...]

Ik ben op 5 nov overgegaan van KPN IPB naar Telfort met nummerbehoud. Had de ZyXEL op voorhand geconfigureerd. Toen m'n verbinding wegviel heb ik de Experia vervangen voor de ZyXEL. Daarna de activering gedaan, modem reboot en alles werkte direct. Ook telefonie. Van KPN heb ik tot op heden niets vernomen. Ik heb zelf (nog) niet opgezegd.
Hakkie... bedankt voor je reactie. Ga je nog actie ondernemen richting KPN?

Trouwens dat op voorhand configureren... gewoon de handleiding gevolgd of heb je meer gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
hmd01 schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:03:
[...]

Rockgirl; heb jij voor mij het 0900 nummer om de afspraak met de monteur te wijzigen? Zelfde probleem hier...
Zie mijn edit, ik had er dus niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmd01
  • Laatst online: 29-07-2024
RockGirl schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:07:
[...]

Zie mijn edit, ik had er dus niks aan.
Balen, dan maar gewoon laten komen... Had Telfort nog een mailtje gestuurd, maar geen reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
hmd01 schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:16:
[...]

Balen, dan maar gewoon laten komen... Had Telfort nog een mailtje gestuurd, maar geen reactie...
Idd, ik laat hem ook maar gewoon komen dan, heb het nu wel gehad. Ik heb geprobeerd ze tegemoet te komen, zodat ze niet voor niks komen, maar je hangt over het algemeen alleen in de wacht bij veel te dure nummers en dan heb je nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ik hoop dat deze vraag hier nog niet aan de orde is geweest:

Ik heb een KPN BelBudget vaste lijn en sinds een paar dagen is mijn Telfort 20 Mbit abonnement geactiveerd. Ik heb de installatie-instructies e.d. en het modem nog in de doos zitten, dus niets aangesloten of veranderd. Toch kan ik sinds enige dagen niet meer bellen of gebeld worden met mijn vaste telefoon. Kan dit iets te maken hebben met de activering van internet door Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
bjck schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 21:51:
[...]

[...]

Dit klopt.

Bij een overstap van aanbieder is de nieuwe ISP leidend en voort de wil van de klant uit. De latende (dus huidige/oude) kan alleen toekijken op zo'n moment. Als je een overstap aanvraagt gaat op (of rond) jou wensdatum de stekker van de oude eruit en die van de nieuwe erin.

Er is 1 situatie dat dit mis gaat, dat is als je eerder hebt opgezegd bij je huidige/oude ISP dan dat de nieuwe ISP dit kan inplannen. Er kan per lijn maar één opdracht tegelijk ingepland staan, dus als de opheffing (opdracht tot opheffen/sloop van het signaal) ingepland staat voor dat de nieuwe ISP de omzetting kan inplannen gaat het niet door. Dan wordt de ingeplande opdracht uitgevoerd en de nieuwe opdracht afgewezen voor die lijn.

Om die reden dus altijd eerst aanvragen en bij stap-4 pas opzeggen, dan weet je zeker dat het is ingepland de omzetting. Dan kan de oude partij de sloop opdracht wel indienen, maar dan wordt die afgewezen :)

[...]

Het is niet alleen een profiel aanpassen, er wordt echt een draadje omgeprikt op de centrale door een monteur van KPN. Er zijn meerdere ADSL netwerk leveranciers en dus ook meerdere kasten met apparatuur in de centrales aanwezig.

Verder klopt het van die meldingen wel, het zijn de netwerk leveranciers die elkaar melding doen en die melden dan weer de betreffende ISP waar de lijn van was.

[...]

Als je het zelf redelijk kunt aansluiten en het werkt zou ik mij er niet druk om maken. Een ISRA is eigenlijk ook niet meer dan een verbinding tussen de kabel uit de grond en de verbinding naar de kabel naar je modem (of naar je splitter).
Verhaal is heel duidelijk, alleen meld Planet aan de meeste klanten dat je pas gebruik kan maken van Telfort aan het einde van je Planet contract. Alleen lijkt mij dit niet zo. Ik ben erg benieuwd, Telfort heeft doorgegeven aan mij dat ik morgen Telfort krijg. Ik zal jullie morgen vertellen van wie ik internet heb :P

Het is toch verstandiger om aan Planet door te geven dat je door wilt gaan met je ADSL tot het einde van je contract? Dus dat je geen datum opgeeft wanneer Telfort het overneemt? Omdat je zegt dat Telfort leidend is, dus die neemt je de lijn wel over voordat je contract afgelopen is bij Planet.

[ Voor 7% gewijzigd door TheKillingBean op 12-11-2007 14:19 ]

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Madone schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:05:
[...]

Hakkie... bedankt voor je reactie. Ga je nog actie ondernemen richting KPN?

Trouwens dat op voorhand configureren... gewoon de handleiding gevolgd of heb je meer gedaan?
Ja, ik ga actie ondernemen (zelf opzeggen) als ik niet tijdig iets hoor. Ik kan per 29e van de maand opzeggen, dus ik wacht nog een weekje af.
Configureren: ja, volgens handleiding en daarnaast de dingen zoals ik ze onder IPB ook had. Bijv. NAT, lokale IP-reeks, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

bjck schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:33:
Als je statische routes kan toevoegen handmatig in je Asus gaat het wel om erbij te komen. Dan moet je een route toevoegen naar de WAN interface voor 192.168.0.1/255.255.255.0
EWK schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:09:
[...]
Bedankt, maar moet ik de Zyxel dan op Router of op bridge zetten?
Het lukt me nog steeds niet... :|

[ Voor 3% gewijzigd door EWK op 12-11-2007 13:56 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry als ik de vraag gemist heb maar...

als mijn ipb abo op 10-01-2008 verloopt is het dan wijs om nu al telfort aan te vragen of kan het dan zijn dan ineens mijn internet van IPB eruit ligt voor die telfort aanvraag ?

moet ipv namelijk tussen 10-11-2007 - 10-12-2007 opzeggen...(middels telfort aanvraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
Even vraag.

ik stap over van speedlinq naar telfort
dit zou per 14 nov gebeuren maar kon niet uitgevoerd worden door telfort omdat huidig provider (speedlinq)de lijn zou hebben opgezecht per 22 december.

telfort heeft nu opnieuw een aanvraag gedaan voor overname lijn nu mij vraag of dit niet om dezelfde reden weer kan worden afgeketst wat is wijsheid ?

wil dat mijn lijn gewoon goed word overgenomen naar telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hachy schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:31:
Het IS/RA punt verplaatsen mag natuurlijk officieel niet, maar doorgaans doen ze er niet echt moeilijk over is mijn ervaring. Een paar jaar geleden heb ik dat ook gedaan, die blauwe geshielde kabel via de kruipruimte de meterkast in gelegd, en de KPN monteur die ik destijds kreeg om ISDN aan te sluiten vond dat ik het netjes gedaan had en had er totaal geen moeite mee. 8)

Desnoods kun je natuurlijk altijd nog tegen de monteur zeggen dat e.e.a al zo zat aangesloten toen je er ging wonen :X (al wil ik jullie niet op ideeen brengen natuurlijk)
Oke, heb gekeken in de kruip ruimte en zag dat de kabel er gewoon ligt. Ik kan hem dus gewoon verplaatsen naar de meterkast zonder problemen.
Ik heb ook zo'n blauwe kabel liggen die aangesloten is in een wanddoos.

No problemo dus :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand weet hoe je het modem rechtstreeks op het is/ra-punt moet aansluiten? in het boekje wordt wel duidelijk uitgelegd hoe je de splitter er opmoet aansluiten, maar niets over de modem rechtstreeks. Ik heb alleen een kort kabeltje met aan beide uiteinden zo'n klein stekkertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat het nog iets uitmaken als ik van BBNED (Speedlinq) overstap naar Telfort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:57
Beste mede tweakers,

ik heb ondertussen ook het Telfort 20 mb internet en het werkt allemaal perfect met het basis modem. Probleem is dat ik nu wireless moet van de huisbaas en hij heeft me een sweex adsl wireless annex-a router/modem/switch gegeven en daarmee krijg ik dus het internet absoluut niet aan de praat.

Aangezien er (volgens mijn huisbaas) een modem in de router zit zou ik het door hem gegeven apparaat als vervanging van het standaard telfort modem moeten plaatsen. Maar wat ik ook probeer qua instellingen dat werkt niet. Kan iemand mij de goede instellingen hiervoor geven of is het gewoon weg niet mogelijk?
Ik kan hem sowieso niet aan mijn telfort modem hangen omdat het sweex ding alleen een ADSL kabel ingang heeft...

zucht
suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Ja, laat je huisbaas lekker zelf die sweex rommel aansluiten als hij het zo goed weet. :+

Kan' ie zelf dit topic door gaan spitten op VCI/VPI getalletjes enzo. (let op dit is dus een handige search tip). ;)

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Syntagma schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:31:
Ik hoop dat deze vraag hier nog niet aan de orde is geweest:

Ik heb een KPN BelBudget vaste lijn en sinds een paar dagen is mijn Telfort 20 Mbit abonnement geactiveerd. Ik heb de installatie-instructies e.d. en het modem nog in de doos zitten, dus niets aangesloten of veranderd. Toch kan ik sinds enige dagen niet meer bellen of gebeld worden met mijn vaste telefoon. Kan dit iets te maken hebben met de activering van internet door Telfort?
Heb je Telfort bellen ook aangevraagd, met nummer behoud? Dan heeft Telfort je nummer waarschijnlijk al overgenomen en kan je via Telfort bellen.

Als dat niet het geval is gewoon een telefonie storing aanmelden bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:57
tnx, ik zal daar eens op gaan zoeken
ik ben zelf ook niet zo'n kei in dit soort dingen namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Weet iemand of/waar ik kan zien wanneer de ZyXEL z'n IP-adres aan WAN kant heeft verkregen? In de webinterface kan het ik niet vinden, noch in de cli. Of kijk ik niet goed? Ik bedoel niet de sys uptime...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar geld de 3 dagen extra activatiedatum voor vast bellen ook voor overstap van UPC telefonie. (deze zou op 9 november bij mij geactiveerd worden maar mijn SIP account blijft nog steeds 'Not Register' aangeven, ook na herstart van het modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
Hakkie schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:27:
Weet iemand of/waar ik kan zien wanneer de ZyXEL z'n IP-adres aan WAN kant heeft verkregen? In de webinterface kan het ik niet vinden, noch in de cli. Of kijk ik niet goed? Ik bedoel niet de sys uptime...
Gewoon op de statuspagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:28:
Blijkbaar geld de 3 dagen extra activatiedatum voor vast bellen ook voor overstap van UPC telefonie. (deze zou op 9 november bij mij geactiveerd worden maar mijn SIP account blijft nog steeds 'Not Register' aangeven, ook na herstart van het modem)
Alleen als je oude telefonie aanbieder via je oude ADSL verbinding ging (bijvoorbeeld IPB of Orange of Tele2 etc) gaat het dezelfde dag begreep ik. Logisch ook want als je ADSL omgezet is kan je geen gebruik meer van hun diensten maken.

Vanaf andere aanbieders zou het +3 werkdagen na oplevering ADSL verbinding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
supersatan schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:47:
[...]

Nee, dat is iet logisch.
Bij de Speedtouch 716wl kreeg je dan (zoals het hoort) je eigen voicemail te horen i.p.v. een ingesprektoon. Bij Budgetphone MOET je je eigen nummer bellen om je voicemail af te kunnen luisteren :'(
Niemand die de oplossng weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
supersatan schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:39:
[...]

Niemand die de oplossng weet?
Geef aan bij phone dat beide poorten naar SIP1 (of SIP2, waar je hem hebt ingesteld) moeten luisteren. Volgens mij werkt dat misschien.

Let wel op dat als je dat laat staan en je bent in gesprek de beller ook gewoon overgaat en je tweede poort gaat rinkelen :)

Overigens dat het bij de ST716 wel werkt zegt niet dat het juist is natuurlijk. Als je aan een SIP registratie 1 phone poort hebt gekoppeld en die is in gesprek (dus busy) klopt het dat een SIP client natuurlijk busy rapporteert aan de server :)

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 12-11-2007 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Ik heb de wireless versie, P-2602HW-D1A. Zoals ik al zei zie ik daar wel de sys uptime. Maar is dat zeker weten gelijk aan de 'WAN DHCP lease verkregen' tijd? Bij mijn DrayTek is dat namelijk gescheiden. Ik wil weten wanneer de modem z'n WAN IP-adres heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Laatst online: 19:12
Hakkie schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:45:
[...]

Ik heb de wireless versie, P-2602HW-D1A. Zoals ik al zei zie ikdaar wel de sys uptime. Maar is dst zeker weten gelijk aan de 'WAN DHCP lease verkregen' tijd? Bij mijn DrayTek is dat namelijk gescheiden. Ik wil weten wanneer de modem z'n WAN IP-adres heeft gekregen.
die heb ik ook
en op de statuspagina staat toch echt het WAN ip adres hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:37:
[...]

Alleen als je oude telefonie aanbieder via je oude ADSL verbinding ging (bijvoorbeeld IPB of Orange of Tele2 etc) gaat het dezelfde dag begreep ik. Logisch ook want als je ADSL omgezet is kan je geen gebruik meer van hun diensten maken.

Vanaf andere aanbieders zou het +3 werkdagen na oplevering ADSL verbinding zijn.
Ik ben overgestapt van UPC internet incl. bellen. Ik kan nu al wel gebruik van het Telfort internet maken :P maar de telefoneren kan nu alleen nog via UPC :| (nu moet ik nog steeds wachten tot 19:00 uur om gratis naar vaste nummers te bellen :'( ). Ik vraag me alleen nog af of ik nu al moet betalen voor de Telfort internetaansluiting zolang het telefonie gedeelte niet is opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
[...]

Ik heb de wireless versie, P-2602HW-D1A. Zoals ik al zei zie ik daar wel de sys uptime. Maar is dat zeker weten gelijk aan de 'WAN DHCP lease verkregen' tijd? Bij mijn DrayTek is dat namelijk gescheiden. Ik wil weten wanneer de modem z'n WAN IP-adres heeft gekregen.
Oh wanneer, ik moet leren lezen. :o Ik dacht dat je wilde weten wat je ip-adres was.

[ Voor 5% gewijzigd door RockGirl op 12-11-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Dennis-L schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:46:
[...]

die heb ik ook
en op de statuspagina staat toch echt het WAN ip adres hoor
Ja, dat snap ik. Maar ik schreef 'wanneer' in de betekenis van 'op welke datum/tijd'.
Hakkie schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:27:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
RockGirl schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:48:
[...]

Oh wanneer, ik moet leren lezen. :o Ik dacht dat je wilde weten wat je ip-adres was.
No problem. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Hakkie schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:49:
[...]

Ja, dat snap ik. Maar ik schreef 'wanneer' in de betekenis van 'op welke datum/tijd'.

[...]
geen idee of dat te lezen is en of dat uberhaupt interessant is ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Dennis-L op 12-11-2007 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Dennis-L schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:51:
[...]

dat schreef je later pas ;)

maar geen idee of je kan zien wanneer je de lease gekregen hebt, lijkt me ook niet interessant om te weten?
Nee hoor, dat schreef ik gelijk. Maar dat terzijde. Het is voor mij wel interessant. Ik heb namelijk een DrayTek 2800VG. Als ik die aansluit traint ie steeds zo'n dikke 3mbit lager in dan de ZyXEL. Ik heb dat al gemeld hier. Zou kunnen liggen aan de chipset combi van modem en DSLAM. Ik heb van DrayTek enkele firmware versies gekregen en getest. Eentje daarvan was ook snel, maar bleek onstabiel te zijn. Ongveer elk uur een lijn-reset met als gevolg dat de DHCP aan WAN ook wordt ververst (wel zelfde adres, duhhhh). Ik wil nu weten of de ZyXEL (op dus dezelfde lijn, kabels en locatie) die op dik 19mbit intraint ook resets op de lijn heeft. En dat hoopte ik net als bij de DrayTek aan de DHCP aan WAN zijde te kunnen zien. Maar misschien is er een andere manier om te zien hoe lang de ADSL-lijn (NIET de modem/router) up is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
[...]

Wanneer voor de eerste keer? Dat is vlak na opstarten natuurlijk :)
Hakkie schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:58:
[...]

Nee hoor, dat schreef ik gelijk. Maar dat terzijde. Het is voor mij wel interessant. Ik heb namelijk een DrayTek 2800VG. Als ik die aansluit traint ie steeds zo'n dikke 3mbit lager in dan de ZyXEL. Ik heb dat al gemeld hier. Zou kunnen liggen aan de chipset combi van modem en DSLAM. Ik heb van DrayTek enkele firmware versies gekregen en getest. Eentje daarvan was ook snel, maar bleek onstabiel te zijn. Ongveer elk uur een lijn-reset met als gevolg dat de DHCP aan WAN ook wordt ververst (wel zelfde adres, duhhhh). Ik wil nu weten of de ZyXEL (op dus dezelfde lijn, kabels en locatie) die op dik 19mbit intraint ook resets op de lijn heeft. En dat hoopte ik net als bij de DrayTek aan de DHCP aan WAN zijde te kunnen zien. Maar misschien is er een andere manier om te zien hoe lang de ADSL-lijn (NIET de modem/router) up is?
Je wilt zien hoe lang je ADSL lijn al verbonden is dus :)

Dat staat op de status pagina onder het kopje Packet Statistics, krijg je een popup en daar staat de tijd in.

[ Voor 55% gewijzigd door bjck op 12-11-2007 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Hakkie schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:58:
[...]

als je resets wil zien zet dan System maintenance aan in de log settings...
en bij packet statistics oid rechts op de statuspagina kan je de uptime van de lijn zien

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis-L op 12-11-2007 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb planet adsl comfort en dat is way te duur.
En deze aanbieding kan ik gewoon niet laten lopen.
Ik maak me alvast klaar voor een hoop gedoe met opzeggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
Het zal wel een domme vraag zijn hoor, maar is dat normaal die lijnresets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
RockGirl schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:10:
Het zal wel een domme vraag zijn hoor, maar is dat normaal die lijnresets?
Nee. Maar ik probeer aan te tonen bij DrayTek dat de entry-model ZyXEL beter presteert dan hun semi-pro 2800VG... ;) :*) Ik wil dus zeker weten dat de ZyXEL op 19mbit WEL stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
Hakkie schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:13:
[...]

Nee. Maar ik probeer aan te tonen bij DrayTek dat de entry-model ZyXEL beter presteert dan hun semi-pro 2800VG... ;) :*) Ik wil dus zeker weten dat de ZyXEL op 19mbit WEL stabiel is.
Ik vroeg het ook naar aanleiding van m'n eigen statistieken. De uptime van het modem is ongeveer 75 uur en die van de lijn 17 uur. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Die teller in de ZyXEL is niet letterlijk ADSL lijn uptime overigens. Geeft aan hoelang je ENET ENCAP al UP is (dus een netwerk laag daarboven). Als je zeker wilt zijn moet je de logs volgen inderdaad, zit niet echt een duidelijke teller voor de ADSL lijn uptime in de ZyXEL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_B
  • Laatst online: 14-09 18:28
Heb nu ipb van KPN maar wil ook Telfort internet en bellen. Nu is er nogal wat discussie wat betreft de opzegtermijn van ipb na een jaar.
Via de mail heb ik van KPN te horen gekregen dat ik een opzegtermijn van één maand heb, te klantenservice van KPN roept constant verschillende opzegtermijnen.

Nu zou ik graag willen weten wat er gebeurd als ik Telfort aanvraag, en bij stap 4 ipb opzeg en KPN mij verteld dat de opzegtermijn een jaar is ipv een maand. Heb ik dat dubbele kosten, of kan ik Telfort in dit geval annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
bjck schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:21:
Die teller in de ZyXEL is niet letterlijk ADSL lijn uptime overigens. Geeft aan hoelang je ENET ENCAP al UP is (dus een netwerk laag daarboven). Als je zeker wilt zijn moet je de logs volgen inderdaad, zit niet echt een duidelijke teller voor de ADSL lijn uptime in de ZyXEL.
Aangezien dat dan ongeveer twaalf uur vannacht was, kan het dan dat het 1x per dag gebeurt? Of moet/hoort het eigenlijk helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik zo dom of zijn er echt 4 stappen?
Net aangevraagd (alleen adsl) en ik zie echt geen 4 stappen :?
Ik verstuur mijn opzegbrief voor planet wel gewoon als ik een bevestiging krijg van telfort of voor de maand opzegtermijn.
En ook raar vind ik dat isdn maar max 8mbit kan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:33:
Ben ik zo dom of zijn er echt 4 stappen?
Net aangevraagd (alleen adsl) en ik zie echt geen 4 stappen :?
Ik verstuur mijn opzegbrief voor planet wel gewoon als ik een bevestiging krijg van telfort of voor de maand opzegtermijn.
En ook raar vind ik dat isdn maar max 8mbit kan :/
heeft niks met ISDN te maken maar met je centrale én de afstand naar de centrale
als daar geen ADSL2(+) apparatuur van KPN en of Tiscali in hangt zal je nooit harder dan 8 of 12 Mbit kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Hmm, ik heb het vandaag ook aangevraagd, maar ik hou er een beetje een vreemd gevoel aan over.

De situatie is als volgt:

Het gaat om een huis waar ik pas 1 december kom te wonen, maar wel direct internet nodig heb. Nu heb ik het vandaag aangevraagd en gezegd dat het per 1 december in moest gaan. (anders worden de huidige bewoners afgesloten)

Nu belde ik net voor de zekerheid even terug en kreeg te horen dat het helemaal niet mogelijk was om een ingangsdatum aan te geven. Ze vertelde mij wel dat er nu nog 7 dagen bedenktijd zijn en dat dan binnen twee tot drie weken de aansluiting plaatsvindt.

Dit zou in principe voldoende moeten zijn, maar ik vind het toch een beetje eng dat het niet toch voor 1 december gebeurd. Iemand hier ervaringen mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik heb hier al eerder gemeld dat ik mijn modem rechtstreeks op het is/ra-punt moet aansluiten. Ik heb echter geen idee hoe dat moet en het installatieboekje helpt mij daar ook niet bij. Zou ik toch een splitter kunnen plaatsen tussen modem en is/ra? Dit omdat ik dan wel weet hoe en wat ik moet doen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

Heeft iemand toevallig ervaring met Telfort en een Siemens SX762 Annex A ADSL router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pizzaman schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:45:
Dit zou in principe voldoende moeten zijn, maar ik vind het toch een beetje eng dat het niet toch voor 1 december gebeurd. Iemand hier ervaringen mee ?
Je kunt alleen aangeveven wanneer je overstapt. Aangezien jij een nieuwe aansluiting moet hebben gaat dat dus niet lukken.. Gemiddelde aansluittijd klopt wel ongeveer, tenminste dat haal ik wel uit
de meeste berchten hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
Hmm, ik heb het vandaag ook aangevraagd, maar ik hou er een beetje een vreemd gevoel aan over.

Het gaat om een huis waar ik pas 1 december kom te wonen, maar wel direct internet nodig heb. Nu heb ik het vandaag aangevraagd en gezegd dat het per 1 december in moest gaan. (anders worden de huidige bewoners afgesloten)

Nu belde ik net voor de zekerheid even terug en kreeg te horen dat het helemaal niet mogelijk was om een ingangsdatum aan te geven. Ze vertelde mij wel dat er nu nog 7 dagen bedenktijd zijn en dat dan binnen twee tot drie weken de aansluiting plaatsvindt.

Alleen bij migratie van de ene naar de andere ADSL-ISP kun je een datum aangeven. Bij een aanvraag voor een nieuwe lijn niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:12:
Vraagje, ik heb hier al eerder gemeld dat ik mijn modem rechtstreeks op het is/ra-punt moet aansluiten. Ik heb echter geen idee hoe dat moet en het installatieboekje helpt mij daar ook niet bij. Zou ik toch een splitter kunnen plaatsen tussen modem en is/ra? Dit omdat ik dan wel weet hoe en wat ik moet doen.......
Hoe ziet jou aansluitpunt uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:59:
[...]

Heb je Telfort bellen ook aangevraagd, met nummer behoud? Dan heeft Telfort je nummer waarschijnlijk al overgenomen en kan je via Telfort bellen.

Ik heb nog helemaal niks aangevraagd. En nummerbehoud hoeft voor mij niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:12:
Als je de modem met het korte kabeltje met de isra wil verbinden is het een optie om aan 1 kant het rj11 plugje er af te knippen, draadeindjes bloot maken en met de 2 aanluitpunten van je isra verbinden.
Welke 2 dat zijn zou je af kunnen leiden uit de installatiehandleiding. Dat hangt ervan af wat voor soort isra je hebt.

Je kan wel een splitter gebruiken, maar de kenners hier zeggen dat het beter is dat niet te doen. Over een paar dagen ga ik ook het rj11 plugje afknippen, eindjes bloot maken en aansluiten die boel.

Succes. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ronald_B schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:24:
Nu zou ik graag willen weten wat er gebeurd als ik Telfort aanvraag, en bij stap 4 ipb opzeg en KPN mij verteld dat de opzegtermijn een jaar is ipv een maand. Heb ik dat dubbele kosten, of kan ik Telfort in dit geval annuleren?
Even los van je vraag, je moet IPB niet zelf opzeggen, zie de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik de enige die niet kan inloggen bij het "gesprekskostenoverzicht" op de Telfortsite? Inloggen om de instellingen te wijzigen etc. lukt wel, alleen om mijn gesprekskosten te bekijken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens al een verkeerde rekening gekregen.

Moet wel de maand november betalen terwijl me werd toegezegd dat dit niet hoefde omdat Telfort mijn lijn te vroeg heeft opgeleverd (mijn wensdatum was 30-11...lijn werd 5-11 opgeleverd).
En verder is het multi-pc modem in rekening gebracht terwijl ik het basismodem heb besteld. (Had in eerste instantie het multipcmodem besteld, maar heb dit toen telefonisch gewijzigd in het basismodem omdat ik een draadloze versie van iemand heb kunnen kopen. In de verdere correspondentie met Telfort staat overigens wel overal dat ik het basismodem heb besteld)

Heb maar even een mailtje gestuurd net. (het 0800 nr is nu dus echt niet meer te gebruiken voor bestaande klanten :P )

Jammer dat ik telkens zelf achter die administratieve foutjes aan moet gaan, nadat me wordt toegezegd dat alles wordt geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

nou even weer een toelichting. sta dus nog op stap 3, modem is dus al binnen, verder niks. vandaag kontact gehad met telfort, ja hoor u staat op de planning voor 14-11-07. ik maar heb nog geen inlog gegevens. heeft u die nog niet? 8)7 dat vind ik vreemd, had u toch wel al moeten hebben. nou ben dus heel benieuwd. gaat hier vast niet goed. :( wie kent dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
status update.

helaas telfort kan lijn niet overnemen omdat Speedlinq zonder mijn weten al een stopzetting heeft gedaan bij kpn die niet teruggedraaid kan worden.

nu moet ik wachten tot 3 december (dit is de datum dat mijn adsl geheel van de lijn word gehaald)nadat speedlinq de lijn vrij heeft gegeven kan ik een aanvraag doen....:-( dus een slechte ervaring voor mij met speedlinq overigens was telfort wel erg aardig en begrepen precies wat er aan de hand was.

:-) 1 week voodat mijn abo afloopt neem ik wel tijdelijk even proef abo van @home voor 2 maanden :P kan ik in elk geval internetten.

zodra ik de nieuwe aanvraag doe houd ik jullie weer op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amdboy : Is dit iets wat jij fout hebt gedaan door eerst speedlinq te bellen en erna pas telfort ?
of niet lang genoeg gewacht hebt (status4) voordat je speedlinq heb opgezegd ?

Zit namelijk nog bij speedlinq en ben ook niet erg happy met hun...

Ik vraag me ook nog steed af of het wat uitmaakt dat ik zou overstappen van Speedlinq (BBNED) naar Telfort.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:35:
[...]

Hoe ziet jou aansluitpunt uit ?
Het is een is/ra-punt met vaste kabelaansluiting (lasdop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joep meloen schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:09:
[...]

Als je de modem met het korte kabeltje met de isra wil verbinden is het een optie om aan 1 kant het rj11 plugje er af te knippen, draadeindjes bloot maken en met de 2 aanluitpunten van je isra verbinden.
Welke 2 dat zijn zou je af kunnen leiden uit de installatiehandleiding. Dat hangt ervan af wat voor soort isra je hebt.

Je kan wel een splitter gebruiken, maar de kenners hier zeggen dat het beter is dat niet te doen. Over een paar dagen ga ik ook het rj11 plugje afknippen, eindjes bloot maken en aansluiten die boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joep meloen schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:09:
[...]

Ok daar heb ik iets aan. Dank je!
Nog een vraag; op donderdag 22 november komt kpn langs om te controleren of de lijn wel actief is. Het installatiepakket heb ik al in huis maar Telfort mailde dat ze in de week van 23 november alles zullen aciveren. Kan het toch zijn dat als ik de boel nu al aansluit dat internet via telfortal werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:02:
Amdboy : Is dit iets wat jij fout hebt gedaan door eerst speedlinq te bellen en erna pas telfort ?

Ik vraag me ook nog steed af of het wat uitmaakt dat ik zou overstappen van Speedlinq (BBNED) naar Telfort.....
deels mijn fout (maar deels hun omdat ze niet begrepen wat ik vertelde)
had aangegevens bij speedlinq te willen stoppen omdat abo 2 euro duurder zou worden voor mij
maar had duidelijk aangegeven dat zij de lijn nog niet moesten stopzetten omdat het over een overname zou gaan (medewerker zei)ik begrijp het kreeg dus vandaag brief dat de adsl per 3 december zou worden opgeheven dit konden ze niet terugdraaien en daarom kan telfort de lijn niet overnemen omdat er een stopzetting al op de lijn staat.

dus advies bel ze idd niet voordat je status 4 bereikt gelukkig kan ik @home nog tijdelijk voor 2 maande hier nemen tege die tijd heb ik telfort al wel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 13:06
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:02:

Ik denk dat hij tegelijk Telfort heeft aangevraagd en Speedlinq heeft opgezegd.
Dit betekend dat Speedlinq eerder een sloop schijnbaar heeft ingediend bij KPN dan Telfort de lijn kon 'overnemen'.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:11:
[...]

Nog een vraag; op donderdag 22 november komt kpn langs om te controleren of de lijn wel actief is. Het installatiepakket heb ik al in huis maar Telfort mailde dat ze in de week van 23 november alles zullen aciveren. Kan het toch zijn dat als ik de boel nu al aansluit dat internet via telfortal werkt?
Het kan zijn dat het al eerder werkt. Gewoon aansluiten en wachten tot het DSL-lampje gaat branden. Heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

Er wordt echt niet bij die mensen zomaar de stekker eruit gehaald. En als je hebt besteld met een nieuwe aansluiting (dus geen KPN telefonie hebt wat je laat verhuizen naar dat adres) kan je met die monteur vast ook wel een afspraak maken voor 1 december als hij belt.

Kan ook zijn dat je aanvraag niet kan worden aangenomen omdat er maar 1 lijn is in dat huis en die is nog bezet misschien als de huidige bewoners KPN telefonie en/of ADSL hebben.

Aan de andere kant als je ook KPN telefonie hebt wat je naar dat adres verhuist komt je ADSL daarop als eerste, dan gaat het sowieso goed.
amdboy1983 schreef op maandag 12 november 2007 @ 20:56:
status update.

helaas telfort kan lijn niet overnemen omdat Speedlinq zonder mijn weten al een stopzetting heeft gedaan bij kpn die niet teruggedraaid kan worden.

nu moet ik wachten tot 3 december (dit is de datum dat mijn adsl geheel van de lijn word gehaald)nadat speedlinq de lijn vrij heeft gegeven kan ik een aanvraag doen....:-( dus een slechte ervaring voor mij met speedlinq overigens was telfort wel erg aardig en begrepen precies wat er aan de hand was.

:-) 1 week voodat mijn abo afloopt neem ik wel tijdelijk even proef abo van @home voor 2 maanden :P kan ik in elk geval internetten.

zodra ik de nieuwe aanvraag doe houd ik jullie weer op de hoogte.
En waarom niet de optie om gewoon een nieuwe lijn aan te leggen?

Dus naast de huidige die momenteel al opgeheven gaat worden, misschien is er wel een tweede aderpaar aanwezig waarop Telfort kan leveren.

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 12-11-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat ik dit ga bestellen heb ik nog wel een vraag (morgen ff Telfort voor de zekerheid mailen cq. bellen, maar wellicht dat iemand anders hier al iets weet).

Momenteel heeft Tele2 de overname van mijn KPN telefoonlijn in handen. En 21 november zou dit overgezet moeten zijn. Nu is dat Tele2 contract volgens mij al direct per maand opzegbaar.

In januari 2008 wordt mijn Planet Internet opgezegd. Dus ik ben op zoek naar een nieuwe provider.

Zou ik Telfort alles kunnen laten overnemen van Tele2 ook incl. bellen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je zien in welke stap je zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:18:
Hoe kan je zien in welke stap je zit?
Kijk op telfort.nl bij status van uw bestelling, rechts bij klantenservice internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
bjck schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:59:
[...]

Thanks! Ik heb alleen internet bij Telfort aangevraagd, niet inclusief bellen..
Zal KPN eens vragen. Toch vaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:13:
Voordat ik dit ga bestellen heb ik nog wel een vraag (morgen ff Telfort voor de zekerheid mailen cq. bellen, maar wellicht dat iemand anders hier al iets weet).

Momenteel heeft Tele2 de overname van mijn KPN telefoonlijn in handen. En 21 november zou dit overgezet moeten zijn. Nu is dat Tele2 contract volgens mij al direct per maand opzegbaar.

In januari 2008 wordt mijn Planet Internet opgezegd. Dus ik ben op zoek naar een nieuwe provider.

Zou ik Telfort alles kunnen laten overnemen van Tele2 ook incl. bellen dus?
Volgens mij werkt Tele2 momenteel met een eerste contracttermijn van 2 jaar. Ik hoop voor jou dat ik ongelijk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat hebben ze me aan de telefoon verteld, dus dat is gewoon per maand opzegbaar.
Zit geen internet of tv aan vast. Ging puur om de overname van de het abonnement voor vaste telefonie van de KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:11:
[...]

nagekomen bericht.

Ik zie net bij mijn kabeltje dat er 4 aders in de rj 11 zitten. Als je de rj11 afknipt dan is het de bedoeling dat je de 2 binnenste draadjes gaat gebruiken voor de aansluiting. De 2 buitenste hebben geen functie bij adsl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joep meloen schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:21:
[...]

Kijk op telfort.nl bij status van uw bestelling, rechts bij klantenservice internet.
Dank je.
Ik moet dus wachten op de brief met mijn ordernummer voordat ik überhaupt de status kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:20
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:34:
[...]

Dank je.
Ik moet dus wachten op de brief met mijn ordernummer voordat ik überhaupt de status kan zien.
Stond bij mij ook in een mailtje. Ik sta na 10 dagen nog steeds op status 1 :?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:34:
[...]

Dank je.
Die melding is bij het aanmelden al eens langs gekomen. Ik heb hem toen opgeschreven. Nu zal je tot morgen of overmorgen moeten wachten op je brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

Gewenste overstap datum 13-11-2007 (Speedtest geeft bijna 20 mbit aan (4461 Goes))

Huidige status: 4

20-10-2007 Bestelling geplaatst (status: 1)
23-10-2007 Twee brieven van Telfort ontvangen met standaard informatie over mijn aanvraag (status: 1)
01-11-2007 Naar status 3 gegaan (status: 3)
01-11-2007 Naar status 4 gegaan en ga over in de week van 12 november. 's middags even gebeld naar Telford (2 min in de wacht gestaan (best netjes)), want ik zag dat bij mijn orderstatus mijn huisnummer toevoeging is verdwenen terwijl deze wil in de mail en brieven staan. Volgens de klantenservice staat het overal goed en komt het ook goed. Daar gaan we maar vanuit dan :) (status: 4)
03-11-2007 Brief met gegevens ontvangen en box met multipc modem (had single gevraagd, maar deze gekregen ivm. leveringsproblemen (status:4)
12-11-2007 Vanochtend werkte me internet niet meer (vrouwtje belde om te klagen) ik heb vanavond de Zyxel aangesloten en alles werkt! Ik heb nog steeds status 4 en kan nog niet via POP3 inloggen, wel via webmail. (status: 4)

DSL line gegevens:
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 22 db 
attenuation upstream: 9 db
tone   0- 31: 00 00 00 07 9a bb cc cc bb cc cc cc cc cb bb aa 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 24 db
tone  32- 63: 02 44 56 77 78 88 89 99 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone  64- 95: 99 98 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 87 77 78 
tone  96-127: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 
tone 128-159: 77 77 77 77 77 77 67 67 67 76 66 66 66 66 66 66 
tone 160-191: 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 76 66 66 66 
tone 192-223: 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 
tone 224-255: 66 65 66 66 65 55 66 66 62 65 55 55 55 65 56 78 
tone 256-287: 29 99 9a a9 aa 99 aa aa aa a9 aa 99 aa 9a 99 aa 
tone 288-319: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 320-351: 99 99 99 99 99 98 98 88 88 88 87 88 88 88 88 88 
tone 352-383: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 77 88 87 87 77 77 77 
tone 384-415: 87 77 77 77 77 77 77 46 77 77 77 77 77 77 77 77 
tone 416-447: 77 77 77 77 77 77 77 66 77 77 77 77 66 66 66 66 
tone 448-479: 66 66 66 62 56 66 55 66 55 55 55 55 55 54 55 55 
tone 480-511: 44 44 44 44 43 33 33 33 33 33 22 22 22 21 21 00 

De Zyxel traint 2 mbit hoger in dan me Speedtouch... ik ben aangesloten via het KPN netwerk.

Mijn snelheid schommelt met een 0,2 mbit per router reboot waarbij onderstaande de ondergrens ongeveer is.
12156 kbps / 1031 kbps

De check zei bijna 20 bit dus zit er wel flink onder..., maar ik kan me nog herinneren dat ik van KPN een brief kreeg dat ik misschien de 3 mbit niet ging halen bij me Direct ADSL abonnement :)

Pings:
C:\WINDOWS\system32>ping www.google.nl

Pinging www.l.google.com [64.233.183.104] with 32 bytes of data:

Reply from 64.233.183.104: bytes=32 time=23ms TTL=246
Reply from 64.233.183.104: bytes=32 time=24ms TTL=246
Reply from 64.233.183.104: bytes=32 time=24ms TTL=246
Reply from 64.233.183.104: bytes=32 time=23ms TTL=246

Ping statistics for 64.233.183.104:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 23ms, Maximum = 24ms, Average = 23ms

C:\WINDOWS\system32>ping www.telfort.nl

Pinging www.telfort.nl [81.173.34.225] with 32 bytes of data:

Reply from 81.173.34.225: bytes=32 time=11ms TTL=60

Ping statistics for 81.173.34.225:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 11ms, Maximum = 11ms, Average = 11ms

C:\WINDOWS\system32>

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
inVision schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:38:

DSL line gegevens:
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 22 db 
attenuation upstream: 9 db

noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 24 db

De Zyxel traint 2 mbit hoger in dan me Speedtouch... ik ben aangesloten via het KPN netwerk.

Mijn snelheid schommelt met een 0,2 mbit per router reboot waarbij onderstaande de ondergrens ongeveer is.
12156 kbps / 1031 kbps

De check zei bijna 20 bit dus zit er wel flink onder..., maar ik kan me nog herinneren dat ik van KPN een brief kreeg dat ik misschien de 3 mbit niet ging halen bij me Direct ADSL abonnement :)
Het kan aan heel veel dingen liggen uiteraard maar
met jou waardes had ik toch iets hoger verwacht dan 12 Mbit...
ik heb eigenlijk exact dezelfde waardes als jij hebt behalve dat mijn attenuation downstream nog 2 db hoger is en ik haal tussen de 15 en 16 Mbit, afhankelijk van het tijdstip van de dag...

maar kan bij jou dus nog de afstand van het modem tot het isra zijn, de kwaliteit van het koper in de grond eventuele overbodige splitter.....

en 3 Mbit niet halen op die afstand van de centrale?....raar, zal dan wel slecht koper in de grond zijn ofzo

ps. bind me hier niet aan vast hoor ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis-L op 12-11-2007 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Er is niet iets als een vaste snelheid die je moet kunnen halen bij een bepaalde demping (lengte) natuurlijk. Het kan enorm verschillen omdat de verstoring op de lijn of de kwaliteit van de lijn (indirect ook verstoring) heel anders is bij iedereen.

Zo heeft de een met 25dB attenuation 12Mbps maximaal en de ander haalt nog 15Mbps inderdaad.

Het is niet 'verwachten', maar 'hopen' dus ;)

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 12-11-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
bjck schreef op maandag 12 november 2007 @ 23:13:
Er is niet iets als een vaste snelheid die je moet kunnen halen bij een bepaalde demping (lengte) natuurlijk. Het kan enorm verschillen omdat de verstoring op de lijn of de kwaliteit van de lijn (indirect ook verstoring) heel anders is bij iedereen.

Zo heeft de een met 25dB attenuation 12Mbps maximaal en de ander haalt nog 15Mbps inderdaad.

Het is niet 'verwachten', maar 'hopen' dus ;)
daarom ook mijn ps ;)
het kan aan zoveel dingen maar ik had iets meer verwacht O-)

zo heb ik de afgelopen dagen geleerd dat ik beschik over een stap58 aansluiting :P, maar dat terzijde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joep meloen schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:31:
[...]

nagekomen bericht.

Ik zie net bij mijn kabeltje dat er 4 aders in de rj 11 zitten. Als je de rj11 afknipt dan is het de bedoeling dat je de 2 binnenste draadjes gaat gebruiken voor de aansluiting. De 2 buitenste hebben geen functie bij adsl!
Kijk daar heb ik wat aan! Bedankt Joep! Ik wacht met aansluiten tot het weekend, dan heb ik meer tijd. Laatste weekje met slow@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt gesteld dat je bij een overgang van IPB van KPN naar Telfort zelf helemaal niets moet doen. Maar wat wordt dan je officiele opzegdatum voor wat betreft de beeindiging bij KPN? Ik bedoel dus met oog op de 1-maand opzegtermijn.

Stel dat je contract 15-12 afloopt bij KPN en dat je 8-11 Telfort aanvraagt. Stuur je meteen ook een brief naar KPN dan weet je zeker dat je binnen de 1-maand opzegtermijn zit. Maar hoe zit dat als je het aan Telfort overlaat? Loop je dan niet het risico dat dat b.v. 16-11 bij KPN aankomt en dat ze daar doodleuk zeggen 'Jammer, 1 dag te laat, nog een jaartje dan maar!' ?

Los van dit, je hoeft weliswaar niets te doen, maar ik neem toch aan dat het verder geen kwaad meer kan als je na stap 4 toch een opzegbrief naar KPN verstuurt? Dit i.v.m. bovenstaande situatie, dat je nog net voor je 1-maand opzegtermijn in ieder geval zelf bewijzen hebt van de op-tijd opzegging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:40

Vrijdag

De Zwarte

Nou, vanmiddag komt de KPN monteur om het aanwezige koper door te meten. Volgens de brief zou het in deze week worden opgeleverd (van de 14e, morgen dus).

Ik hoop dat het goed gaat, misschien, héél misschien dat het vanmiddag al werkt? Of is dat echt pas vanaf morgen? ....áls het al werkt, that is...

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 07:17:
Er wordt gesteld dat je bij een overgang van IPB van KPN naar Telfort zelf helemaal niets moet doen. Maar wat wordt dan je officiele opzegdatum voor wat betreft de beeindiging bij KPN? Ik bedoel dus met oog op de 1-maand opzegtermijn.

Stel dat je contract 15-12 afloopt bij KPN en dat je 8-11 Telfort aanvraagt. Stuur je meteen ook een brief naar KPN dan weet je zeker dat je binnen de 1-maand opzegtermijn zit. Maar hoe zit dat als je het aan Telfort overlaat? Loop je dan niet het risico dat dat b.v. 16-11 bij KPN aankomt en dat ze daar doodleuk zeggen 'Jammer, 1 dag te laat, nog een jaartje dan maar!' ?

Los van dit, je hoeft weliswaar niets te doen, maar ik neem toch aan dat het verder geen kwaad meer kan als je na stap 4 toch een opzegbrief naar KPN verstuurt? Dit i.v.m. bovenstaande situatie, dat je nog net voor je 1-maand opzegtermijn in ieder geval zelf bewijzen hebt van de op-tijd opzegging?
Na stap-4 kan het geen kwaad, de oude ISP kan dan niet meer de lijn slopen en de overstap blokkeren. Echter kan die je wel, ondanks je een ADSL verbinding hebt, je internet toegang blokkeren natuurlijk en je mailboxen afsluiten.

Gewoon opzeggen als het moet, anders zit je weer een jaar vast.
TroonStaal schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 07:27:
Nou, vanmiddag komt de KPN monteur om het aanwezige koper door te meten. Volgens de brief zou het in deze week worden opgeleverd (van de 14e, morgen dus).

Ik hoop dat het goed gaat, misschien, héél misschien dat het vanmiddag al werkt? Of is dat echt pas vanaf morgen? ....áls het al werkt, that is...
Werkt vanmiddag al lijkt mij.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 13-11-2007 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Het zat er wel in... Ik heb hier al gemeld dat mijn DrayTek 2800VG dik 3mbit lager intraint dan de ZyXEL. Natuurlijk HOEF ik de 2800VG niet te gebruiken, maar waar heb je hem anders voor. DrayTek neemt het gelukkig serieus, zeker omdat Tiscali een groot netwerk heeft. Ik heb met verschillende firmware versies aangetoond dat de 2800VG niet optimaal traint. DrayTek (hoofdkantoor Taiwan) wil de modemchipset firmware van de 2800 reeks graag aanpassen. Daartoe heb ik een vragenlijst gekregen m.b.t. technische info van de DSLAM apparatuur in kwestie. Is hier iemand die zelf of via via mij in contact kan brengen met een techneut die deze info kan, wil en MAG verstrekken? Ik vraag het eerst maar hier en indien nodig later nog in het Tiscali topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hakkie schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 08:39:
Het zat er wel in... Ik heb hier al gemeld dat mijn DrayTek 2800VG dik 3mbit lager intraint dan de ZyXEL. Natuurlijk HOEF ik de 2800VG niet te gebruiken, maar waar heb je hem anders voor. DrayTek neemt het gelukkig serieus, zeker omdat Tiscali een groot netwerk heeft. Ik heb met verschillende firmware versies aangetoond dat de 2800VG niet optimaal traint. DrayTek (hoofdkantoor Taiwan) wil de modemchipset firmware van de 2800 reeks graag aanpassen. Daartoe heb ik een vragenlijst gekregen m.b.t. technische info van de DSLAM apparatuur in kwestie. Is hier iemand die zelf of via via mij in contact kan brengen met een techneut die deze info kan, wil en MAG verstrekken? Ik vraag het eerst maar hier en indien nodig later nog in het Tiscali topic.
Waarom vraag je Draytek niet om zelf contact op te nemen met Tiscali? Waarom zou je jezelf voor hun karretje laten spannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
bjck schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 08:46:
[...]

Waarom vraag je Draytek niet om zelf contact op te nemen met Tiscali? Waarom zou je jezelf voor hun karretje laten spannen?
Zit iets in, maar het is ook wel leuk om betrokken te zijn, ook al is mijn inbreng gering. :z Ik ga DrayTek NL in stelling brengen. Aan de andere kant ben ik ook bang dat de Tiscali reactie zal zijn dat alleen door Tiscali geselecteerde modems mogen worden gebruikt en ondersteund. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hakkie schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 08:52:
[...]

Zit iets in, maar het is ook wel leuk om betrokken te zijn, ook al is mijn inbreng gering. :z Ik ga DrayTek NL in stelling brengen. Aan de andere kant ben ik ook bang dat de Tiscali reactie zal zijn dat alleen door Tiscali geselecteerde modems mogen worden gebruikt en ondersteund. :/
Lijkt mij dat als een fabrikant contact opneemt met een netwerk aanbieder dat heel anders behandeld wordt dan wanneer je als consument de helpdesk belt voor ondersteuning op een apparaat wat niet geleverd is/ondersteund wordt door de firma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
bjck schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 08:55:
[...]
Lijkt mij dat als een fabrikant contact opneemt met een netwerk aanbieder dat heel anders behandeld wordt dan wanneer je als consument de helpdesk belt voor ondersteuning op een apparaat wat niet geleverd is/ondersteund wordt door de firma.
Ik hoop het en we zullen zien. Dank voor je suggestie in elk geval. Ik meld het wel als er 'n zinnige ontwikkeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:28

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik lees dat je ook van DirectADSL afkomt, moet je daar nu wel of niet opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:55
majoh schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 09:00:
[...]
Ik zou het voor de zekerheid wel doen zodra je in stap 4 bij Telfort. Het signaal kunnen ze dan niet meer slopen. Als je niet opzegt kunnen ze moeilijk doen over je contract, ook al leveren ze de dienst niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

majoh schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 09:00:
[...]
Ja, volgens de website van Telfort wel... al lig ik nu ook overhoop met KPN, want me brief hebben ze nog niet verwerkt en het mailtje dat er 2 weken later achteraan is gegaan met de brief als bijlage kreeg ik terug met de melding dat ik via Telfort op moet zeggen. Heb in mijn reply duidelijk gemaakt dat dit niet het geval is en ik mijn machtiging op 5 december intrek.

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Dennis-L schreef op maandag 12 november 2007 @ 23:02:
[...]

Het kan aan heel veel dingen liggen uiteraard maar
met jou waardes had ik toch iets hoger verwacht dan 12 Mbit...
ik heb eigenlijk exact dezelfde waardes als jij hebt behalve dat mijn attenuation downstream nog 2 db hoger is en ik haal tussen de 15 en 16 Mbit, afhankelijk van het tijdstip van de dag...

maar kan bij jou dus nog de afstand van het modem tot het isra zijn, de kwaliteit van het koper in de grond eventuele overbodige splitter.....

en 3 Mbit niet halen op die afstand van de centrale?....raar, zal dan wel slecht koper in de grond zijn ofzo

ps. bind me hier niet aan vast hoor ;)
ISRA tot modem is de standaard geleverde kabel, zonder splitter... ik denk dat mijn koper een beetje geoxideerd is ;)

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je gegevens wilt plaatsen in je bericht van bijvoorbeeld je lijn uit je modem zet het dan even tussen [ pre ] en [ /pre ] (zonder spaties) tags in. Dan blijft het leesbaar :)