Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 50.703 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis-L schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:22:
[...]

Grote kans dat je attenuation iets omhoog gaat bij een 20 Mbit abo
hoezo zou je attenuation omhoog gaan als de lijnlengte hetzelfde blijft

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 19:12
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:29:
[...]

hoezo zou je attenuation omhoog gaan als de lijnlengte hetzelfde blijft
Omdat ik dat ook had 8)
van 22 naar 26
modem staat op dezelfde plek, zelfde kabels.. en toch 4db erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 23:36
Dennis-L schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:43:
[...]

Omdat ik dat ook had 8)
van 22 naar 26
modem staat op dezelfde plek, zelfde kabels.. en toch 4db erbij.
Dank je voor je antwoord. Ben natuurlijk benieuwd naar de snelheid die ik ga krijgen en probeer die een beetje in te schatten.
Best belangrijk wat de snelheid wordt natuurlijk. Je zal het daar een aantal jaartjes mee moeten doen totdat nieuwe techniek zoals vdsl voor iedereen beschibaar komt.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:42
Datafeest schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:30:
[...]

Oftewel, een ruime verdubbeling, hoewel je dat waarschijnlijk niet of nauwelijks zal merken.
Naar wat ik heb gehoord wordt dit veroorzaakt doordat het Tiscali netwerk gebruik maakt van een andere techniek, hierdoor heb je minder kans op packet loss maar wordt je "ping" (/latency) wel verhoogd :P
Klopt, dat komt idd door foutcorrectie.

Enig idee hoe je erachter kan komen of je op KPN netwerk of Tiscali netwerk zit? Of kan je kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:40:
RQT200 : Heb jij een emailadres of anders waar ik je wat vragen omtrend --Speedling vs Telfort mag vragen... en dan met name over overzetten / beeindigen speedlinq abb.

Kan hier nergens vinden of en hoe ik je een PM kan sturen...

Hoor het wel !
Ik heb in het Speedlinq topic iets gepost voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
jeroen84 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 15:40:
[...]

Klopt, dat komt idd door foutcorrectie.

Enig idee hoe je erachter kan komen of je op KPN netwerk of Tiscali netwerk zit? Of kan je kiezen?
nee dat is niet te kiezen

maar als je een postcode check doet op tiscali.nl en daar staat dat tiscali ADSL niet mogelijk is op jouw adres word je aangesloten op KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmcvanleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-01 14:36
heeft iemand ook al eens geprobeerd of het faxen over voip (t38) goed werkt

rvl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie denkt er even met mij mee?

Op dit moment heb ik een Comfort abonnement van Planet (6 MB). Dit kost mij maandelijks € 54,95, waarvan Planet € 27,00 incasseert en € 27,95 via mijn gewone telefoonnota naar KPN gaat. Nu loopt mij contract met Planet pas juli 2008 af, maar ik zou graag (veel) eerder overstappen naar Telfort.

Stel dat ik per 1 januari a.s. mijn contract met Planet zou opzeggen, dan moet ik sowieso tot juli 2008 € 27,00 per maand aan Planet blijven betalen. Op zich zou dat nog niet zo’n ramp zijn, want ik neem aan dat het KNP deel van € 27,95 per maand zou dan vervallen.
Het zou dan betekenen dat ik tot juli 2008 € 46,95 per maand kwijt ben. Dat is dus al € 8,00 per maand minder dan nu, waar echter wel een snelheidsverhoging van 6 MB naar 20 MB tegenover staat. Met ingang van juli 2008 zou ik dan € 19,95 gaan betalen. Haast te mooi om waar te zijn.

Mijn vraag is nu: klopt deze redenering?
Ik kan namelijk nergens achterhalen of Planet in het hiervoor geschetste scenario bereid is om de lijn al vrij te geven voor Telfort.
Wie kan mij wat duidelijkheid verschaffen? (Planet in ieder geval niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:05:
Wie denkt er even met mij mee?

Op dit moment heb ik een Comfort abonnement van Planet (6 MB). Dit kost mij maandelijks € 54,95, waarvan Planet € 27,00 incasseert en € 27,95 via mijn gewone telefoonnota naar KPN gaat. Nu loopt mij contract met Planet pas juli 2008 af, maar ik zou graag (veel) eerder overstappen naar Telfort.

Stel dat ik per 1 januari a.s. mijn contract met Planet zou opzeggen, dan moet ik sowieso tot juli 2008 € 27,00 per maand aan Planet blijven betalen. Op zich zou dat nog niet zo’n ramp zijn, want ik neem aan dat het KNP deel van € 27,95 per maand zou dan vervallen.
Het zou dan betekenen dat ik tot juli 2008 € 46,95 per maand kwijt ben. Dat is dus al € 8,00 per maand minder dan nu, waar echter wel een snelheidsverhoging van 6 MB naar 20 MB tegenover staat. Met ingang van juli 2008 zou ik dan € 19,95 gaan betalen. Haast te mooi om waar te zijn.

Mijn vraag is nu: klopt deze redenering?
Ik kan namelijk nergens achterhalen of Planet in het hiervoor geschetste scenario bereid is om de lijn al vrij te geven voor Telfort.
Wie kan mij wat duidelijkheid verschaffen? (Planet in ieder geval niet)
Misschien kan je ook nog een downgrade naar het laagste abo doen, zodat je nog minder betaalt, een vriend van mij heeft dat gehad toen ie KPN opzegde en nog wel een contract met planet had.
de berekening klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:18:
[...]

Misschien kan je ook nog een downgrade naar het laagste abo doen, zodat je nog minder betaalt, een vriend van mij heeft dat gehad toen ie KPN opzegde en nog wel een contract met planet had.
de berekening klopt wel.
Dat zou wellicht een optie zijn, maar is het niet zo dat er met een downgrade in feite een nieuw contract van één jaar gaat lopen? Bovendien blijft de hamvraag of Planet de lijn wil vrijmaken voor Telfort. Zo niet, dan zou ik pas in mei/juni Telfort kunnen aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:36
Vandaag ook maar eens aangesloten.

Op de site werd aangegeven 7,5 mbit en ik haal ongeveer 850 kB/s.
Pings volgens speedtest 12 ms.
Upload was ook boven de 100 kB/s.

Voor alsnog erg tevreden :)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:26:
[...]

Dat zou wellicht een optie zijn, maar is het niet zo dat er met een downgrade in feite een nieuw contract van één jaar gaat lopen? Bovendien blijft de hamvraag of Planet de lijn wil vrijmaken voor Telfort. Zo niet, dan zou ik pas in mei/juni Telfort kunnen aanvragen.
Volgens mij gooit Tiscali/Telfort gewoon het Planet lijntje los en steken ze hun eigen lijntje erin... ze melden het bij Planet maar geven volgens mij vragen ze niet om toestemming. (Maar dat kan bjck of een andere netwerk goeroe vast bevestigen?).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
[...]

Als je gewoon telfort aanvraagt en daarna KPN opzegt,dan zou Planet je auto naar het laagste abo zetten, om je mail nog te checken en dergelijke, dat is een situatie die mij bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
franssie schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:04:
[...]

Volgens mij gooit Tiscali/Telfort gewoon het Planet lijntje los en steken ze hun eigen lijntje erin... ze melden het bij Planet maar geven volgens mij vragen ze niet om toestemming. (Maar dat kan bjck of een andere netwerk goeroe vast bevestigen?).
Telfort doet de aanvraag bij de netwerkleverancier (Tiscali of KPN)
deze gooit op de dag dat je Telfort aansluiting wordt opgeleverd je oude profiel uit de centrale en zet het Telfort profiel er in.
Daarna meldt je nieuwe netwerkleverancier aan de oude netwerkleverancier dat de lijn is overgenomen en de oude netwerkleverancier meldt het aan je oude isp
volgens mij zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Hoeveel keer per dag traint het zyxel modem in? wat is een goed gemiddelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:17:
Het modem traint om de 2uur in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:55
thefxr schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:17:
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 19:18:
[...]

Het modem traint om de 2uur in.
Als je modem om de 2 uur opnieuw gaat intrainen is er iets goed mis. De modem hoort dat alleen tijdens het opstarten te doen en vervolgens het zo te houden. Zou erg vervelend zijn als je modem midden in een telefoongesprek besluit opnieuw in te trainen.

De DHCP lease wordt wel elke 2 uur vernieuwd. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dolan op 10-11-2007 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:12:
[...]

Als het werkt dan werkt het.

Hangt je ISRA half los aan de muur of valt het uit elkaar als je ernaar kijkt zou ik ze gewoon laten komen :)
Heb nu (na verhuizing van aansluiting) IPB van KPN. Deze wordt straks door Telfort overgenomen. Vanwege deze overname is er niet standaard een monteur die komt. Merkte dat de vorige bewoners het ISRA-punt gruwelijk hebben aangepakt. Zou het alsnog mogelijk zijn om (kosteloos) een monteur te krijgen die het ISRA-punt herstelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
trolleystad schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 19:36:
[...]

[...]

Als je modem om de 2 uur opnieuw gaat intrainen is er iets goed mis. De modem hoort dat alleen tijdens het opstarten te doen en vervolgens het zo te houden. Zou erg vervelend zijn als je modem midden in een telefoongesprek besluit opnieuw in te trainen.

Ja vond het al raar ;)
Het modem traint in tijdens het opstarten of als je DSL signaal wegvalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:56

CSB

:D

Gisteren schriftelijke bevestiging ontvangen. Mij benieuwen hoelang Telfort erover gaat doen. Telfort kennende een maand of 5...

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:07
CSB schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 21:22:
Gisteren schriftelijke bevestiging ontvangen. Mij benieuwen hoelang Telfort erover gaat doen. Telfort kennende een maand of 5...
Tiscali (dat Telfort Internet aanstuurt) kennende wel wat korter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
[...]

franssie schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:04:
[...]

Dit klopt.

Bij een overstap van aanbieder is de nieuwe ISP leidend en voort de wil van de klant uit. De latende (dus huidige/oude) kan alleen toekijken op zo'n moment. Als je een overstap aanvraagt gaat op (of rond) jou wensdatum de stekker van de oude eruit en die van de nieuwe erin.

Er is 1 situatie dat dit mis gaat, dat is als je eerder hebt opgezegd bij je huidige/oude ISP dan dat de nieuwe ISP dit kan inplannen. Er kan per lijn maar één opdracht tegelijk ingepland staan, dus als de opheffing (opdracht tot opheffen/sloop van het signaal) ingepland staat voor dat de nieuwe ISP de omzetting kan inplannen gaat het niet door. Dan wordt de ingeplande opdracht uitgevoerd en de nieuwe opdracht afgewezen voor die lijn.

Om die reden dus altijd eerst aanvragen en bij stap-4 pas opzeggen, dan weet je zeker dat het is ingepland de omzetting. Dan kan de oude partij de sloop opdracht wel indienen, maar dan wordt die afgewezen :)
Dennis-L schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:16:
[...]

Telfort doet de aanvraag bij de netwerkleverancier (Tiscali of KPN)
deze gooit op de dag dat je Telfort aansluiting wordt opgeleverd je oude profiel uit de centrale en zet het Telfort profiel er in.
Daarna meldt je nieuwe netwerkleverancier aan de oude netwerkleverancier dat de lijn is overgenomen en de oude netwerkleverancier meldt het aan je oude isp
volgens mij zoiets...
Het is niet alleen een profiel aanpassen, er wordt echt een draadje omgeprikt op de centrale door een monteur van KPN. Er zijn meerdere ADSL netwerk leveranciers en dus ook meerdere kasten met apparatuur in de centrales aanwezig.

Verder klopt het van die meldingen wel, het zijn de netwerk leveranciers die elkaar melding doen en die melden dan weer de betreffende ISP waar de lijn van was.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 19:43:
[...]

Heb nu (na verhuizing van aansluiting) IPB van KPN. Deze wordt straks door Telfort overgenomen. Vanwege deze overname is er niet standaard een monteur die komt. Merkte dat de vorige bewoners het ISRA-punt gruwelijk hebben aangepakt. Zou het alsnog mogelijk zijn om (kosteloos) een monteur te krijgen die het ISRA-punt herstelt?
Als je het zelf redelijk kunt aansluiten en het werkt zou ik mij er niet druk om maken. Een ISRA is eigenlijk ook niet meer dan een verbinding tussen de kabel uit de grond en de verbinding naar de kabel naar je modem (of naar je splitter).

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 10-11-2007 21:52 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
trolleystad schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 19:36:
[...]

[...]

Dan is er iets mis met mijn modem, want hij traint vele malen per dag opnieuw in.
varierend van 11000 kbps-17000 kbps. vandaar ook mijn wisselende snelheden, is dat ergens in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
thefxr schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 23:45:
[...]

Dan is er iets mis met mijn modem, want hij traint vele malen per dag opnieuw in.
varierend van 11000 kbps-17000 kbps. vandaar ook mijn wisselende snelheden, is dat ergens in te stellen?
Dat zou eerder beteken dat hij steeds zijn DSL signaal kwijt is
en het is nogal een groot verschil per keer, 6 Mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Dennis-L schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 23:47:
[...]

Dat zou eerder beteken dat hij steeds zijn DSL signaal kwijt is
en het is nogal een groot verschil per keer, 6 Mbit...
kan het ook zijn dat de snelheid veranderd zonder, dat ie het signaal kwijt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
thefxr schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 23:59:
[...]

als het modem teveel "moeite" moet doen om up te blijven wel geloof ik
maar eigenlijk niet dus ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis-L op 11-11-2007 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
thefxr schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 23:45:
[...]

Is niet in te stellen, je modem probeert bij elke keer verbinden in overleg met de centrale wat het maximale is voor je aansluiting.
thefxr schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 23:59:
[...]

Nee, dat kan niet.

Ervaring leert dat 98 uit de 100 gevallen met deze klacht een aansluitfout of probleem heeft thuis. Heb je alles al eens grondig nagelopen? Geen aftakkingen voor je modem op de lijn naar (extra/ongebruikte) aansluitpunten? Modem wel echt bij je hoofdaansluiting aangesloten? Misschien een 'varkensneus stekker' die niet lekker contact maakt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal het dat de output power downstream en noise margin downstream veranderen als je het modem herstart? (Volgens BBnet zit ik op 646 meter van de centrale)

14005 kbps / 1031 kbps
Noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 8 db
noise margin downstream: 10 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 21 db

Na een reboot van het modem veranderen de volgende waardes:
15221 kbps / 1031 kbps
output power downstream: 20 db
noise margin downstream: 8 db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 08:02:
Is het normaal het dat de output power downstream en noise margin downstream veranderen als je het modem herstart? (Volgens BBnet zit ik op 646 meter van de centrale)
Het is elke keer weer anders. Elke keer als je je modem herstart gaat hij samen met de centrale de lijn beoordelen opnieuw. Soms is er net iets meer verstoring dan op een ander moment.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 11-11-2007 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 15-08 17:35
bjck schreef op zondag 11 november 2007 @ 09:18:
[...]
Het is elke keer weer anders. Elke keer als je je modem herstart gaat hij samen met de centrale de lijn beoordelen opnieuw. Soms is er net iets meer verstoring dan op een ander moment.
Zo is het maar net. Overdag van 07:00 tot 17:00 houd ik mijn lijn prima stabiel met zo'n 5-6 dB SNRM en haal dan 8000 kbps.

's Avonds moet ik soms tot 12-16 dB opkrikken (4200-5800 kbps) om te zorgen dat hij niet steeds wegvalt.

Ik heb overigens Speedlinq met een Speedtouch 716v5 modem (en de DMT tool) maar wil z.s.m. migreren naar Telfort. Met Telfort verwacht ik hetzelfde verhaal te krijgen qua maximale snelheden omdat de koperlijn an sich niet verandert natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik ben er nog niet in geslaagd Budgetphonle perfect aan de praat te krijgen.

Probleem 1:
Voicemai lafluisteren gaat niet. Als je je eigen nummer belt krijg je een ingesprektoon i.p.v. de voicemail. Antwoord van de Helpsesk van Budgetphone:
Geachte heer,

Dit komt omdat de Zyxcel het gesprek naar u eigen nummer tegenhoud, u kunt dan alleen u voicemail beluisteren van een andere telefoon of wachten op het email bericht.

Met vriendelijke groet,
De helpdesk
Is dit op te lossen met instellingen van de ZyXEL?

Probleem 2 is groter:
Als ik aan het downloaden ben (bewust maar 80% van m'n upload en download ingesteld in uTorrent) dan is de gesprekskwaliteit erg slecht zowel bij de G711A als G729 codec.
Het lijkt er dus op dat QOS niet goed staat ingestelt. Hoe staat dit precies ingesteld bij mensen die ook bellen via Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Naast de maximum snelheid zou ik ook eens kijken naar het aantal connecties wat je uTorrent geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
job schreef op zondag 11 november 2007 @ 12:28:
Naast de maximum snelheid zou ik ook eens kijken naar het aantal connecties wat je uTorrent geeft.
Die heb ik helemaal verlaagt naar 80 connecties. Heel laag dus.

Mij QOS settings zijn als volgt:

SIP TOS Priority Setting: 5
RTP TOS Priority Setting: 5

Bij beide moet je een waarde invullen tussen de 0 en 255. Welke setting geeft VOIP 100% voorrang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb nu het ISRA-punt in mijn woonkamer en zou deze graag naar de meter kast willen verhuizen.
Mag/kan ik dit zelf zomaar doen ?
Volgens mij is het niet anders dan een shielded coax wat ik er zo van gezien heb.
Of komt er meer bij kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Thombias schreef op zondag 11 november 2007 @ 12:44:
Ik heb nu het ISRA-punt in mijn woonkamer en zou deze graag naar de meter kast willen verhuizen.
Volgens mij is het niet anders dan een shielded coax wat ik er zo van gezien heb.
je isra punt mag je niet zomaar verhuizen dat moet kpn doen...isra is van kpn

maar waar jij het over hebt is volgens mij je CAI aansluiting (kabel tv)
want dat is coax....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dennis-L schreef op zondag 11 november 2007 @ 12:52:
[...]

je isra punt mag je niet zomaar verhuizen dat moet kpn doen...isra is van kpn

maar waar jij het over hebt is volgens mij je CAI aansluiting (kabel tv)
want dat is coax....
Ik bedoelde eigenlijk een shielded twisted pair.
Ik denk dat ik even onder de vloer moet gaan kijken. (Denk dat daar het ISRA-punt zit).
Verwacht namelijk dat het aansluitpunt in de kamer niet het ISRApunt is maar aangesloten is aan het ISRApunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Thombias schreef op zondag 11 november 2007 @ 12:59:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk een shielded twisted pair.
Ik denk dat ik even onder de vloer moet gaan kijken. (Denk dat daar het ISRA-punt zit).
Verwacht namelijk dat het aansluitpunt in de kamer niet het ISRApunt is maar aangesloten is aan het ISRApunt.
Het is altijd in de meterkast of in de huiskamer. Een ISRA punt hoort niet in de vloer te zitten. De adder mag daar wel lopen, maar daar mag je ook niet zomaar in gaan snijden. De adder is shielded maar de pair(s) zelf niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Lekkere Loempia op 11-11-2007 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Lekkere Loempia schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:12:
[...]

Het is altijd in de meterkast of in de huiskamer. Een ISRA punt hoort niet in de vloer te zitten. De adder mag daar wel lopen, maar daar mag je ook niet zomaar in gaan snijden. De adder is shielded maar de pair(s) zelf niet.
Inderdaad
Als de kpn kabel niet in de meterkast binnenkomt is het punt in je woonkamer gewoon je IS/RA punt.
Deze mag je nooit zelf verplaatsen!
En als je het door KPN laat doen kost het veel geld geloof ik (google maar is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:48

kraats

Ik rol

kraats schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:37:
Zojuist Telfort Internet aangevraagd. Ik probeer 'm aan te laten sluiten op een tweede aderpaar, om zo geen downtime te hebben. Na het opleveren van de verbinding probeer ik ook Vast Bellen af te nemen en daarbij mijn hoofdnummer van mijn huidige ISDN te laten porteren. Volgens de helpdesk van Telfort allemaal geen probleem. Ik houd u op de hoogte
En ja, het is zover.. Pas aanstaande woensdag komt een monteur de nieuwe lijn doormeten, maar gisteren het modem gekregen, ingeprikt en ik heb signaal. Netjes geactiveerd en alles werkt. Ben niet supertevreden over de intrain-snelheid (10458 kbps / 1154 kbps, op een afstand van ca. 2300 meter), maar aangezien ik bij mijn andere ADSL-lijn niet eens de 6mbit (over ISDN) kon halen is het al een flinke verbetering.

En ja.. over dat IS/RA-punt. Als de PTT vroeger gewoon zo slim was geweest dat punt in de meterkast af te monteren zou er toch niemand zo ongehoorzaam zijn als ik om het te verplaatsen naar die plek waar alle externe verbindingen binnenkomen :)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike4y
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 13:02
kraats schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:25:
[...]
...................maar aangezien ik bij mijn andere ADSL-lijn niet eens de 6mbit (over ISDN) kon halen is het al een flinke verbetering.
@Kraats : Nu nog steeds ADSL over ISDN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
kraats schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:25:
[...]
En ja, het is zover.. Pas aanstaande woensdag komt een monteur de nieuwe lijn doormeten, maar gisteren het modem gekregen, ingeprikt en ik heb signaal. Netjes geactiveerd en alles werkt. Ben niet supertevreden over de intrain-snelheid (10458 kbps / 1154 kbps, op een afstand van ca. 2300 meter), maar aangezien ik bij mijn andere ADSL-lijn niet eens de 6mbit (over ISDN) kon halen is het al een flinke verbetering.

En ja.. over dat IS/RA-punt. Als de PTT vroeger gewoon zo slim was geweest dat punt in de meterkast af te monteren zou er toch niemand zo ongehoorzaam zijn als ik om het te verplaatsen naar die plek waar alle externe verbindingen binnenkomen :)
post is je DSL lijnwaardes
dan kunnen we even kijken of de intrainsnelheden een beetje overeen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
supersatan schreef op zondag 11 november 2007 @ 12:13:
Ik ben er nog niet in geslaagd Budgetphonle perfect aan de praat te krijgen.

Probleem 1:
Voicemai lafluisteren gaat niet. Als je je eigen nummer belt krijg je een ingesprektoon i.p.v. de voicemail. Antwoord van de Helpsesk van Budgetphone:

[...]

Is dit op te lossen met instellingen van de ZyXEL?
Is vrij logisch dat je ZyXEL dan ingesprek geeft toch?

Je hebt aan die SIP configuratie 1 phone poort toegewezen. Dus als je daarmee belt naar je eigen nummer zal het inkomende gesprek alleen naar die phone poort gaan en die is ingesprek. Dus rapporteert je ZyXEL aan de SIP server van budgetphone dat hij ingesprek is en de call niet kan aannemen met die reden.
Probleem 2 is groter:
Als ik aan het downloaden ben (bewust maar 80% van m'n upload en download ingesteld in uTorrent) dan is de gesprekskwaliteit erg slecht zowel bij de G711A als G729 codec.
Het lijkt er dus op dat QOS niet goed staat ingestelt. Hoe staat dit precies ingesteld bij mensen die ook bellen via Telfort?
supersatan schreef op zondag 11 november 2007 @ 12:36:
[...]

Die heb ik helemaal verlaagt naar 80 connecties. Heel laag dus.

Mij QOS settings zijn als volgt:

SIP TOS Priority Setting: 5
RTP TOS Priority Setting: 5

Bij beide moet je een waarde invullen tussen de 0 en 255. Welke setting geeft VOIP 100% voorrang?
Heb je het over een gesprek via Telfort bellen of met Budgetphone?

Als het die laatste is en het gaat om je downstream kan je daar weinig aan doen. Als het je upstream is heeft het instellen van die TOS waarde geen zin, je ZyXEL geeft sowieso voorrang aan upstream VoIP verkeer als het van de poorten uit de ZyXEL zelf komt. Laat die wel gewoon op 5 staan, dat stelt Telfort vast niet voor niets op 5 in lijkt mij.
Thombias schreef op zondag 11 november 2007 @ 12:44:
Je kan wel vanaf je ISRA in de woonkamer verlengen natuurlijk. Het wordt altijd sterk afgeraden omdat niet iedereen dat op de juiste manier (juiste kabel, juiste verbindingen) doet en daarmee eigen problemen/storingen creëren. Latere lijnsnelheid en instabiliteit is het gevuld meestal dan.

Pak een stuk CAT5 of CAT5E (of hoger) kabel en gebruik een pair zoals bijvoorbeeld blauw+blauw-wit en zorg dat het één stuk kabel is. Zorg ook dat je de kabel bij het aanleggen niet door gootjes en kabelbuizen gaat sjorren, dan gaat hij stuk van binnen.

[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 11-11-2007 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Dennis-L schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:31:
post is je DSL lijnwaardes
dan kunnen we even kijken of de intrainsnelheden een beetje overeen komen
Your wish is my command ;)
DSL 10661 kbps / 1154 kbps
noise margin upstream: 8 db
attenuation upstream: 15 db
tone   0- 31: 00 00 00 0c dd ee ee fe ff ff fe fe dd dc cb a6 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 5 db
attenuation downstream: 35 db
tone  32- 63: 01 25 77 78 99 99 99 99 aa 9a a9 9b bb bc cc cd 
tone  64- 95: cc cc cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone  96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb bb 2b bb ab aa aa aa aa 
tone 128-159: aa aa aa aa aa aa aa aa 9a a9 99 99 99 99 99 99 
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 83 68 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 192-223: 99 99 99 89 88 88 88 88 88 88 88 88 88 87 77 77 
tone 224-255: 76 66 55 43 20 01 24 55 56 66 77 77 77 88 87 85 
tone 256-287: 06 78 98 99 99 99 99 99 99 99 98 89 99 99 88 88 
tone 288-319: 88 58 88 88 88 88 88 88 88 78 78 87 77 77 77 77 
tone 320-351: 77 64 46 77 77 63 46 77 66 66 76 66 66 66 66 66 
tone 352-383: 66 65 55 65 55 55 54 54 44 44 32 44 44 44 44 34 
tone 384-415: 32 33 33 33 34 33 33 33 22 33 32 22 32 32 22 22 
tone 416-447: 22 22 22 22 22 22 22 11 22 22 22 22 22 22 10 01 
tone 448-479: 11 11 10 00 00 00 00 10 11 11 00 00 00 00 00 00 
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
mike4y schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:31:
@Kraats : Nu nog steeds ADSL over ISDN?
Nope.. omdat ik helemaal van ISDN af wil en geen downtime wil hebben, heb ik dit abonnement op een tweede aderpaar laten aansluiten (eindelijk geven ze aan dat het mag, al jaren geprobeerd via andere aanbieders).
Binnenkort het hoofdnummer van mijn huidige ISDN laten overzetten naar Telfort en ik sloop alles van de oude lijn er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
kraats schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:30:
[...]
Your wish is my command ;)
DSL 10661 kbps / 1154 kbps
noise margin upstream: 8 db

noise margin downstream: 5 db
attenuation downstream: 35 db

[...]
Nope.. omdat ik helemaal van ISDN af wil en geen downtime wil hebben, heb ik dit abonnement op een tweede aderpaar laten aansluiten (eindelijk geven ze aan dat het mag, al jaren geprobeerd via andere aanbieders).
Binnenkort het hoofdnummer van mijn huidige ISDN laten overzetten naar Telfort en ik sloop alles van de oude lijn er uit.
Mits alles goed is aangesloten heb je een nette intrainsnelheid hoor.
Op 2,5 km moet je met ADSL2+ ook niet meer dan 10 Mbit verwachten volgens verschillende schema's
Tussen de 8 en 10 is dan netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dennis-L schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:35:
[...]

Op 2,5 km moet je met ADSL2+ ook niet meer dan 10 Mbit verwachten volgens verschillende schema's
Daarbij haalde zijn annexB (ADSL over ISDN) lijn de 6Mbps niet zelfs op die lengte. En harder dan deze 10Mbps ga je niet halen met ADSL2+ techniek op dit adres ook. Je moet wel tevreden zijn eigenlijk :)

Enige opties zijn anders namelijk: wachten op nieuwe technieken (ala fiber of VDSL2), kabelinternet of verhuizen :)

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 11-11-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarry
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-02-2024
In heb afgelopen vrijdag Telfort Internet besteld. En afgelopen vrijdag InterNLnet opgezegd. De planning is dat het 07-12-07 wordt overgezet. Nu hebben we ook ISDN, maar dit wil ik ook opzeggen. Zo snel mogelijk doen? Advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Dennis-L schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:35:
Beter aangesloten is redelijk onmogelijk, denk ik ;) Allemaal lekker korte kabels, rechtstreeks in de meterkast. Enneh... ontevreden met de snelheid ben ik ook zeker niet. Het is nu al een verdrievoudiging van mijn andere verbinding. Voor heel wat minder geld. Nu maar niet aan mijn baas vertellen, aangezien ik nog een vergoeding krijg voor de duurdere lijn :D
bjck schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:00:
Daarbij haalde zijn annexB (ADSL over ISDN) lijn de 6Mbps niet zelfs op die lengte. En harder dan deze 10Mbps ga je niet halen met ADSL2+ techniek op dit adres ook. Je moet wel tevreden zijn eigenlijk :)

Enige opties zijn anders namelijk: wachten op nieuwe technieken (ala fiber of VDSL2), kabelinternet of verhuizen :)
Tevreden? Dat nooit.. ik blijf een ICT-er :) Ik ben al wel mijn kabelprovider aan het pushen me te laten meedoen in een proeftraject voor 100mbit fiber. Maar voorlopig kan ik daar alleen op mijn werk van genieten.
Maarre.. bedankt voor jullie inbreng in dit topic, trouwens. _/-\o_ Mede hierdoor de keuze voor een overstap genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Tarry schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:25:
In heb afgelopen vrijdag Telfort Internet besteld. En afgelopen vrijdag InterNLnet opgezegd. De planning is dat het 07-12-07 wordt overgezet. Nu hebben we ook ISDN, maar dit wil ik ook opzeggen. Zo snel mogelijk doen? Advies?
Zie startpost, kopje overstappen.
Je zegt dat je je signaal wilt laten overnemen. Nu heb je interNLnet al opgezegd, dus dat kan al fout gaan. Zeg je je ISDN op (terwijl telfort denkt dat je nog een telefoonabbo hebt) dan gaat het opleveren niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
  • Laatst online: 21:13
Ik heb zojuist mijn telfort modem aangesloten. Netjes gewacht tot de lampjes branden en tot mijn verbazing brandde ook het Internet lampje terwijl aanstaande woensdag de monteur pas komt.
Wil dit zeggen dat ik mijn internet al kan gebruiken?
Ik heb de modem meteen aangesluiten op mijn router(die netgear die je via @home kan bestellen) en proberen te activeren, maar de website wilde niet laten.
Kan dit komen doordat ik de pc rechtstreeks moet verbinden om te activeren op ligt het eraan dat de router ingesteld is op kabel internet en niet telfort adsl?
Of wil het branden van het internet lampje niets zeggen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Als het internet lampje aan is, dan heeft de modem een IP adres verkregen. Kijk of het DSL lampje ook brand en kijk in de modem wat voor IP adres de modem heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
Wij hebben een router van @Home, De Netgear WGR614v6 om precies te zijn. Kan ik gewoon mijn telfort internet hierin pluggen en moet hij het dan doen? Deze router is standaard geconfigureerd met een netwerk door @Home. Maar het lijkt me niet dat het uit moeten maken van wie het internet komt dat erin gaat. Kan het zijn dat het door de router komt dat ik niet op de modem in kan loggen en mijn internet dus niet kan activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Waarom wil je nog je @home router gebruiken? Die is speciaal voor de @home-lijn en dus niet voor Telfort.
Als je je Telfort-modem rechstreeks op je IS/RA-punt aansluit en dan eens kijkt of 'ie netjes signaal krijgt? Dan is de kans zeker aanwezig dat je al kunt internetten via dit modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
Dat snap ik, maar het IS/RA punt zit beneden in de woonkamer en alle computers staan boven. Er ligt geen ethernet kabel naar boven dus was de draadlose router de ideale oplossing. En aangezien @Home ons deze toen der tijd aangeboden heeft hebben wij deze altijd gebruikt. Ik vraag me dus af. Als het internet het dadelijk eenmaal doet. En geactiveerd is. Kan ik dan door deze router als accesspoint in te stellen zoals in de startpost staat nog gewoon gebruik maken van de wifi-functie? hier ben ik wel van uit gegaan bij het bestellen en heb daarom gewoon de Single(multi gekregen) pc modem besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Als ik mag gokken kan het wel met deze router, maar ik zou eerst proberen het modem zelf goed verbinding te laten maken en daarna pas met deze extra router proberen. Hij zal sowieso anders ingericht moeten worden qua IP-adressen, enzo. Voor zover ik kan zien op deze site kun je 'm wel met een wizard zelf een goede instelling laten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Kremx schreef op zondag 11 november 2007 @ 17:01:
Kan ik dan door deze router als accesspoint in te stellen zoals in de startpost staat nog gewoon gebruik maken van de wifi-functie?
Bijna elke router kan dit. Dus antwoord is hoogstwaarschijnlijk ja. Gewoon doen wat in de startpost staat en het gaat je wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-01-2022
kraats schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:58:
Waarom wil je nog je @home router gebruiken? Die is speciaal voor de @home-lijn en dus niet voor Telfort.
Die router is hetzelfde als iedere andere router, alleen bij @home besteld. Dat staat los van het @home modem. :)

Maar eerst activeren zonder router is idd beter denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje..

Mijn huidige IPB contract loop op 10 januarie af... die moet tussen 10 nov - 10 dec opzeggen.
Nu wil alvast het telfort abonnemtn bestellen voor 10-01-2008 (telfort zal zorgen dat IPB word opgezegd door overname) Maar nu staan er de volgende worden waar ik mijn vraag tekens bij zet.
(zie dik gedrukte zin)

U heeft Telfort opdracht gegeven tot overname van uw huidige internet of internet met vast bellen verbinding binnen enkele weken. De omzetting staat gepland op 10-01-2008.

betekent dit dat ik mogelijk eind nov bijvoorbeel al mijn IPB kwijt ben ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist modem aangesloten en het werkt. Postcode check zei 16Mbit, ik haal bijna 10 Mbit.
Afstand dbase zei 1400 meter. Als ik naar de waardes kijk zou dit een kilometer meer zijn. Kan dit toch wel grote verschil kloppen of vermoeden jullie wat anders?

Modem zit direct op het IS/RA punt dus dat kan het niet zijn. Wel moet morgen nog een monteur langskomen van KPN, kan dit er nog effect op hebben?

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 21 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 99 ab bc cc cd cd dd dc cc cb ba 99
attenuation downstream: 33 db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
bjck schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:59:
[...]

Is vrij logisch dat je ZyXEL dan ingesprek geeft toch?

Je hebt aan die SIP configuratie 1 phone poort toegewezen. Dus als je daarmee belt naar je eigen nummer zal het inkomende gesprek alleen naar die phone poort gaan en die is ingesprek. Dus rapporteert je ZyXEL aan de SIP server van budgetphone dat hij ingesprek is en de call niet kan aannemen met die reden.
Nee, dat is iet logisch.
Bij de Speedtouch 716wl kreeg je dan (zoals het hoort) je eigen voicemail te horen i.p.v. een ingesprektoon. Bij Budgetphone MOET je je eigen nummer bellen om je voicemail af te kunnen luisteren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
dubbel

[ Voor 152% gewijzigd door supersatan op 11-11-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
bjck schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:59:
[...]

Heb je het over een gesprek via Telfort bellen of met Budgetphone?

Als het die laatste is en het gaat om je downstream kan je daar weinig aan doen. Als het je upstream is heeft het instellen van die TOS waarde geen zin, je ZyXEL geeft sowieso voorrang aan upstream VoIP verkeer als het van de poorten uit de ZyXEL zelf komt. Laat die wel gewoon op 5 staan, dat stelt Telfort vast niet voor niets op 5 in lijkt mij.
Ik bel inderdaad via Budgetphone. Het probleem zit bij het downloaden. Ook als de upload 0 is maar de download hoog, dan begint het geluid te stotteren. Is er geen enkele optie in de ZyXEL om de downstream van VOIP voorrang te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Ik heb de rekening gehad, moet Nov en Dec in 1 keer betalen, daar ben ik niet blij mee :( , dacht dat ik per maand kon betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
thefxr schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:38:
Ik heb de rekening gehad, moet Nov en Dec in 1 keer betalen, daar ben ik niet blij mee :( , dacht dat ik per maand kon betalen.
Dat is nu alleen aan het begin dat je 2 maanden moet betalen. Maar wist je dat niet dan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:45:
Zojuist modem aangesloten en het werkt. Postcode check zei 16Mbit, ik haal bijna 10 Mbit.
Afstand dbase zei 1400 meter. Als ik naar de waardes kijk zou dit een kilometer meer zijn. Kan dit toch wel grote verschil kloppen of vermoeden jullie wat anders?

Modem zit direct op het IS/RA punt dus dat kan het niet zijn. Wel moet morgen nog een monteur langskomen van KPN, kan dit er nog effect op hebben?

tone 0- 31: 00 00 00 06 99 ab bc cc cd cd dd dc cc cb ba 99
attenuation downstream: 33 db
Postcode checks zijn hemelsbreed........
Soms klopt dit
Maar meestal ligt een telefoonkabel nooit rechtstreeks van de centrale naar jouw huis
kan best wel via bochten en via andere straten enzo lopen..
Vertrouw daar dus niet op!

jij zit ongeveer op iets meer dan 2 km van de centrale af dus tot 10 Mbit is dan netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
Hmm ik haal maar 1,20 MB/s met mijn Eweka Payserver van Nieuwsgroepen. Kan het komen doordat de monteur nog moet komen maar het internet het wel al deed? De monteur van KPN komt aanstaande woensdag en het internet zou ik de week van 16 November geactiveerd worden. Kan het zijn dat het nog niet de volledige snelheid heeft:

DSL Line Status:
tone 0- 31: 00 00 00 07 9a ab bc bc cc dd cc cc cc cc ba 9a
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
attenuation downstream: 22 db

Toch geeft de modem dit: DSL Up 16830 kbps / 1031 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
supersatan schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:51:
[...]

Ik bel inderdaad via Budgetphone. Het probleem zit bij het downloaden. Ook als de upload 0 is maar de download hoog, dan begint het geluid te stotteren. Is er geen enkele optie in de ZyXEL om de downstream van VOIP voorrang te geven?
Volgens mij moet ik uTorrent een lage prioriteit en VOIP een hoge prioriyeit geven in het volgende menu:
Bandwidth MGMT

Echter weet ik niet precies wat ik daar precies in moet vullen om dit voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Kremx schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:47:
Hmm ik haal maar 1,20 MB/s met mijn Eweka Payserver van Nieuwsgroepen. Kan het komen doordat de monteur nog moet komen maar het internet het wel al deed? De monteur van KPN komt aanstaande woensdag en het internet zou ik de week van 16 November geactiveerd worden. Kan het zijn dat het nog niet de volledige snelheid heeft:

DSL Line Status:

Kan zoveel redenen hebben
Kan aan je nieuwsprogramma liggen
Het aantal threads dan je gebruikt in je nieuwsprogramma

Download is een testbestand van 100mb ofzo
http://www.leaseweb.com/index.php?p=network.test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu internet en alles werkt naar behoren. Toch komt er volgens de planning morgen een KPN monteur langs. Is er een goede reden dat deze man nog langs dient te komen want heb weinig zin om een (halve) dag vrij te moeten nemen voor iets wat niet nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:09:
Ik heb nu internet en alles werkt naar behoren. Toch komt er volgens de planning morgen een KPN monteur langs. Is er een goede reden dat deze man nog langs dient te komen want heb weinig zin om een (halve) dag vrij te moeten nemen voor iets wat niet nodig is...
Ik heb gisteren KPN gebeld en ik kreeg te horen dat als alles werkt ik de afspraak kon annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tarry schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:25:
trolleystad schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:02:
[...]

Zie startpost, kopje overstappen.
Je zegt dat je je signaal wilt laten overnemen. Nu heb je interNLnet al opgezegd, dus dat kan al fout gaan. Zeg je je ISDN op (terwijl telfort denkt dat je nog een telefoonabbo hebt) dan gaat het opleveren niet lukken.
Als je nu IPB hebt heb je toch geen ISDN telfonie meer? Dan heb je alleen ADSL op de lijn (annexB) en telefonie komt uit je Experiabox van KPN.

Als je overstapt en je wilt je nummer meenemen naar Telfort moet je zeker niets opzeggen qua telefonie bij je huidige aanbieder. Gewoon het nummer laten overnemen door Telfort, dan stopt het vanzelf.
Kremx schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:47:

DSL Line Status:
attenuation downstream: 22 db

Dennis-L schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:54:
[...]

Kan zoveel redenen hebben
Kan aan je nieuwsprogramma liggen
Het aantal threads dan je gebruikt in je nieuwsprogramma

Download is een testbestand van 100mb ofzo
http://www.leaseweb.com/index.php?p=network.test
't Kan aan van alles liggen. Je TCP window size op je Windows XP machine die niet optimaal staan. Je gebruikt Wireless wat niet hoger dan dat zal gaan halen of het kan aan Eweka liggen (aan de newsreader die je hebt toegewezen gekregen).

Wat haal je inderdaad bij zo'n testfile van Leaseweb? En als je er twee tegelijk download op je PC? Wel je PC met een kabel rechtstreeks aan je ZyXEL aansluiten, dus geen wireless of andere routers er tussen zetten.
supersatan schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:51:
[...]

supersatan schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:50:
[...]

Volgens mij moet ik uTorrent een lage prioriteit en VOIP een hoge prioriyeit geven in het volgende menu:
Bandwidth MGMT

Echter weet ik niet precies wat ik daar precies in moet vullen om dit voor elkaar te krijgen.
Dat heeft geen zin, gaat om de downstream en daar kan je geen voorrang op geven. Dat kan alleen de andere kant van de ADSL verbinding doen en niet je modem. Je modem ziet het immers pas als het al door je ADSL lijn heen is en dan is het al te laat.

Er zijn wel hele slimme truken om downstream QoS te doen aan een modem kant maar dat kom je nooit tegen eigenlijk in consumenten producten. Dan moet je modem de TCP sessies afremmen en zo het downstream verkeer afremmen.

Telefonie via VoIP van een derde partij, dus niet van je internet aanbieder zelf, heeft dit probleem altijd. Als je door je downstream volledig te belasten het VoIP verkeer laat 'vechten' om ruimte ga je dat merken in geluid. Je download via uTorrent of een andere download merk je dat niet in natuurlijk, maar wel in een realtime toepassing als VoIP. Je download limiteren tot 90% van je lijnsnelheid is wel een redelijke oplossing.

(dus lijnsnelheid die je in je modem ziet delen door 9.6 en daar dan 90% van nemen)

[ Voor 47% gewijzigd door bjck op 11-11-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
Ik haal inderdaad 1800KB/s bij het Testbestand van 100MB van Test EasyNet Netwerk, dus nu wil ik uitvogelen waarom ik dat niet haal met nieuwsgroepen, zal eens een bestand downloaden dat heel recent gepost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Voortgang abo

31-10-2007 : aanvraag gedaan voor overstap van speedlinq naar telfort inclusief overname telefoonnummer van speedlinq (ga over officieel op 14 novenber

2-11-2007 : 2 Brieven gekregen van telfort over de aanvraag

11-11-2007 : Van status 1 naar status 3 gegaan :-)

ben benieuwd hoop dat ik eerder dan de 14e al over ben.

trouwens heb je bij adsl van telfort een wachtwoord en gebruikersnaam nodig? bij speedlinq hoefde ik alleen de cd-rom te draaien namelijk (heb nu st780 modem)die ik ook bij telfort wil blijven gebruiken of is toch de zyxel gedraad modem beter(ervaring)

ik houd jullie op de hoogte

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

Nou ik ga de stap ook maar wagen, ga XS4all na heel wat jaartjes verlaten wordt me nu echt te duur . :(

Maar wordt er nog steeds het multipcmodem uitgeleverd als je de gewone besteld scheelt weer 30 euro. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Bacosjaco schreef op zondag 11 november 2007 @ 21:19:
Nou ik ga de stap ook maar wagen, ga XS4all na heel wat jaartjes verlaten wordt me nu echt te duur . :(

Maar wordt er nog steeds het multipcmodem uitgeleverd als je de gewone besteld scheelt weer 30 euro. :P
Voor zover ik heb gemerkt heeft nog niemand het basis modem gekregen hier dus dat zou heel goed kunnen. Moet je alleen niet gaan huilen als je toch de basis variant krijgt. (even een switch achter plaatsen en je bent klaar. Geen router!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

Ik wil Telfort ook gaan bestellen en vraag mij af of ik zelf onderstaand modem zou kunnen gebruiken:
In dat geval zou ik gewoon het standaard modem voor EUR. 0,- mee laten komen en zelf als ik kan vinden waar die te koop is onderstaand modem of iets gelijkwaardigs aanschaffen.
Kan n.m.l. gelijk mijn telefooncentrale het huis uit...

P-2302HWUDL-P Series
DECT and 802.11g VoIP Station Gateway with USB 2.0 Ports

- All-in-one Internet Sharing with Wireless 802.11g 54Mbps Access Point
- Multiple SIP Numbers and Voice Channels Enable Feature-Rich Phone Services with Internet Connection
- Flexibly Forward Calls from PSTN to VoIP and Vise Versa
- DECT Station Gateway Supports up to 6 Cordless Handsets
- Built-in USB 2.0 for Disk and Printer Sharing

Benefits Specification Application Diagram

Benefits

Wireless VoIP Phone with DECT Base Station
The P-2302HWUDL-P Series is a wireless 802.11g VoIP router combining with a DECT phone base station. With two built-in standard phone jacks and a DECT station, the P-2302WHUDL-P Series allows you to enjoy VoIP conversations via wired phone or DECT handset such as ZyXEL V250 or other DECT compliant device. This offers unprecedented flexibility and freedom for you to talk nonstop over high-speed broadband connections.

Save on Phone Bills
By routing calls through PSTN or VoIP network flexibly, economical calling plans can be made to minimize phone tolls by leveraging low-cost IP telephony. For example, users can make long-distance calls to P-2302HWUDL-P Series through Internet VoIP, and switch to traditional PSTN for local access.

Storage for File Sharing
The P-2302HWUDL-P Series is equipped with two high-speed USB 2.0 interfaces for hard drives or memory disks to share the files, music and pictures to others over the LAN or WLAN.; in addition, the printer server function enables a USB printer to serve all family/office computers through wired or wireless Ethernet without complicated cable wirings.

Security and Protection
The P-2302HWUDL-P Series provides both wired and wireless security and protection. Based on Stateful Packet Inspection, it provides the first-line defense against hackers, network intruders, and other malicious threats. Furthermore, technologies like WPA2 and 802.1x authentication can also effectively keep confidential user data from unauthorized access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verbinding klapt er om de 5 minuten uit en wanneer het DSL signaal weer terug is heb ik de volgende waardes:
DSL 4512 kbps / 832 kbps

Iets is er dus nog niet helemaal in orde.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 21:57:
De verbinding klapt er om de 5 minuten uit en wanneer het DSL signaal weer terug is heb ik de volgende waardes:
DSL 4512 kbps / 832 kbps

Iets is er dus nog niet helemaal in orde.
je hebt het modem zo dicht mogelijk bij het IS/RA punt staan?

hmm laat dat de monteur maar lekker uitzoeken ja 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Dennis-L op 11-11-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het antwoord niet zo snel vinden: ik heb nu Speedlinq 8Mb en een gewone KPN-beldbudget lijn. Kan ik dan inderdaad over naar Telfort, en m'n KPN lijn opzeggen? Zou toch bijna te mooi zijn om waar te zijn...
Ik hoef namelijk geen telefonie of nummer te porteren, want ik gebruik al voip (van een andere provider).
Helaas blijft het hier 8Mb, want niemand wil kennelijk onze centrale hier in Abcoude aanpassen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 22:27:
Kan het antwoord niet zo snel vinden: ik heb nu Speedlinq 8Mb en een gewone KPN-beldbudget lijn. Kan ik dan inderdaad over naar Telfort, en m'n KPN lijn opzeggen? Zou toch bijna te mooi zijn om waar te zijn...
Ik hoef namelijk geen telefonie of nummer te porteren, want ik gebruik al voip (van een andere provider).
Helaas blijft het hier 8Mb, want niemand wil kennelijk onze centrale hier in Abcoude aanpassen :(
die speedlinq loopt over die budget lijn?
dan kan je gewoon ADSL aanvragen
gewoon opgeven dat je al ADSL hebt en zodra je dan in status 4 zit je speedlinq opzeggen en natuurlijk je belbudget opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 22:27:
Dennis-L schreef op zondag 11 november 2007 @ 22:29:
[...]

die speedlinq loopt over die budget lijn?
dan kan je gewoon ADSL aanvragen
gewoon opgeven dat je al ADSL hebt en zodra je dan in status 4 zit je speedlinq opzeggen en natuurlijk je belbudget opzeggen
Alles klopt behalve het laatste.

Eerst heel je ADSL over zetten en Speedlinq opzeggen bij stap-4 pas inderdaad. Maar pas als alles is opgeleverd en omgezet KPN telefonie abonnement opzeggen. Als je niet kiest voor Telfort bellen en je wilt wel van je KPN telefonie lijn af die pas opzeggen dan nadat je ADSL is omgezet en Telfort internet is opgeleverd..

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 11-11-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik heb het dan uiteindelijk ook maar aangevraagd.
@home gaat er per 1 december uit en hopelijk rond die tijd weer nieuw internet via Telfort :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekkie schreef op zondag 11 november 2007 @ 22:31:
Ik heb het dan uiteindelijk ook maar aangevraagd.
@home gaat er per 1 december uit en hopelijk rond die tijd weer nieuw internet via Telfort :Y
Wanneer heb jij Home opgezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 11 november 2007 @ 22:31:
[...]

[...]

Alles klopt behalve het laatste.

Eerst heel je ADSL over zetten en Speedlinq opzeggen bij stap-4 pas inderdaad. Maar pas als alles is opgeleverd en omgezet KPN telefonie abonnement opzeggen. Als je niet kiest voor Telfort bellen en je wilt wel van je KPN telefonie lijn af die pas opzeggen dan nadat je ADSL is omgezet en Telfort internet is opgeleverd..
Thanks! Weer 10 euro extra zakgeld iedere maand :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zaterdag een doos gekregen waarop staat: "Doe het zelf installatiepakket". In de doos zat een handleiding voor de instalatie van internet en bellen en de draadloze modem die ik besteld had. Maar geen spitter, telefoonaansluitdoosje en telefoonstekker te vinden. Worden deze soms appart geleverd of is mijn pakket niet juist??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 22:48:
Ik heb zaterdag een doos gekregen waarop staat: "Doe het zelf installatiepakket". In de doos zat een handleiding voor de instalatie van internet en bellen en de draadloze modem die ik besteld had. Maar geen spitter, telefoonaansluitdoosje en telefoonstekker te vinden. Worden deze soms appart geleverd of is mijn pakket niet juist??? :?
heb je aangegeven al ADSL te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dennis-L schreef op zondag 11 november 2007 @ 22:49:
[...]

Of een nieuwe lijn, dus geen KPN telefonie en/of geen ADSL al. Dan heb je ook geen splitter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
bjck schreef op zondag 11 november 2007 @ 22:51:
[...]

Of een nieuwe lijn, dus geen KPN telefonie en/of geen ADSL al. Dan heb je ook geen splitter nodig.
Ik heb een nieuwe lijn, maar er zat bij mij geen stekker bij. :? Het is dat ik er zelf nog 1 had van vroeger, lijkt me toch een essentieel onderdeel. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis-L schreef op zondag 11 november 2007 @ 22:49:
[...]

Nee heb aangegeven dat ik overstap van @Home. Ik zal ze morgenwel ff proberen te bellen. KPN komt gelukkig over anderhalve week toch pas. Voor die tijd kan ik toch niets installeren..toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 22:45:
[...]

Wanneer heb jij Home opgezegd?
Eind oktober 24e geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RockGirl schreef op zondag 11 november 2007 @ 22:57:
[...]

Ik heb een nieuwe lijn, maar er zat bij mij geen stekker bij. :? Het is dat ik er zelf nog 1 had van vroeger, lijkt me toch een essentieel onderdeel. :/
Geen splitter nodig bij een nieuwe lijn? Waarom staat daar niets over geschreven in het installatieboekje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 23:16:
[...]

Geen splitter nodig bij een nieuwe lijn? Waarom staat daar niets over geschreven in het installatieboekje?
je hebt een splitter alleen nodig als je analoge telefonie nog gebruikt naast je ADSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 12:22
Ik miste inderdaad ook het kastje, moest er 1 gaan halen, gezien ik een lasdop in de meterkast heb.
Ik heb eindelijk wel na 2 pechlijnen in mijn nu dan in mijn nieuwe huisje geluk.

DSL Up 20002 kbps / 1031 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maandag 5 november hebben ze het XS4ALL profiel naar het telfort profiel omgegooid.
De boel ingesteld en hoppa internet met telfort :D
Vrijdag 9 november kreeg ik een brief van KPN met een bevestiging dat ik overgestapt ben naar een andere operator en dat ze mn adsl verbinding gaan afsluiten per 24november. en dat eventuele resterende kosten gecrediteerd worden en wordt deze regel niet te letterlijk genomen.
Ik verwacht deze week een brief van XS4ALL, zoniet, dan stuur ik zelf een opzegbrief die kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
2 November aanvraag ingediend voor NLS (nieuwe lijn) een 20Mbit abonnement (over bestaande KPN-telefoonlijn) voor mijn nieuwe appartement.
Het zal mij benieuwen hoe lang het precies duurt :)

Reden tot de KPNlijn is de zekerheid van het telefoneren :)

[ Voor 34% gewijzigd door Sjowhan op 12-11-2007 08:45 ]

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekkie schreef op zondag 11 november 2007 @ 23:14:
[...]

Eind oktober 24e geloof ik
Ik op de 30e oktober. Per 1 december is mijn @Home abonnement afgelopen. Sta sinds 8 november op status 3.
Dus nog ff wachten op de volgende stap. We hebben geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Het IS/RA punt verplaatsen mag natuurlijk officieel niet, maar doorgaans doen ze er niet echt moeilijk over is mijn ervaring. Een paar jaar geleden heb ik dat ook gedaan, die blauwe geshielde kabel via de kruipruimte de meterkast in gelegd, en de KPN monteur die ik destijds kreeg om ISDN aan te sluiten vond dat ik het netjes gedaan had en had er totaal geen moeite mee. 8)

Desnoods kun je natuurlijk altijd nog tegen de monteur zeggen dat e.e.a al zo zat aangesloten toen je er ging wonen :X (al wil ik jullie niet op ideeen brengen natuurlijk)

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hachy schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:31:
Het IS/RA punt verplaatsen mag natuurlijk officieel niet, maar doorgaans doen ze er niet echt moeilijk over is mijn ervaring. Een paar jaar geleden heb ik dat ook gedaan, die blauwe geshielde kabel via de kruipruimte de meterkast in gelegd, en de KPN monteur die ik destijds kreeg om ISDN aan te sluiten vond dat ik het netjes gedaan had en had er totaal geen moeite mee. 8)

Desnoods kun je natuurlijk altijd nog tegen de monteur zeggen dat e.e.a al zo zat aangesloten toen je er ging wonen :X (al wil ik jullie niet op ideeen brengen natuurlijk)
Als je zo'n blauwe kabel hebt zou het nog kunnen, maar die situatie tref je weinig. Soms zit hij in de muur vast gesmeerd en komt uit in een wandaansluiting in de woonkamer. Dan zou je hem moeten los knippen/zagen beneden in de kruipruimte zefls.

Of je hebt nog zo'n oude kabel met lasdop met loden mantel of nog erger. Als je die losmaakt gaat hij nooit meer vast en valt uit elkaar in je handen.

* bjck zou er afblijven en eerder netjes verlengen als je weet wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Ja ik had zo' n dikke blauwe kabel met rode en witte streepjes, die gewoon los onderin de kruipruimte lag. Was dus zeer makkelijk te verplaatsen. Even voor de duidelijkheid: van situaties zoals jij ze beschrijft zou ik ook absoluut niet adviseren om 'aan te pakken' .

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
  • Laatst online: 06-09-2022
Is er al iemand geweest die een overstap heeft gedaan van IPB en een portering van telefoonnnummer heeft aangevraagd en al iets heeft gehoord van de KPN (bevestiging of iets dergelijks?).

wat een zin... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Madone schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:35:
Is er al iemand geweest die een overstap heeft gedaan van IPB en een portering van telefoonnnummer heeft aangevraagd en al iets heeft gehoord van de KPN (bevestiging of iets dergelijks?).

wat een zin... 8)7
mn telefoonnummer (VOIP) wordt vandaag geporteerd :)
een week na oplevering van mijn DSL (ipv 3 dagen)

probeer net mijn eigen nummer te bellen kreeg afgelopen week een "in-gesprek-toon" en sinds net een "tuudúduut" toontje

en nu krijg de voicemail....geporteerd dus :D 8)

[ Voor 22% gewijzigd door Dennis-L op 12-11-2007 11:51 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je gegevens wilt plaatsen in je bericht van bijvoorbeeld je lijn uit je modem zet het dan even tussen [ pre ] en [ /pre ] (zonder spaties) tags in. Dan blijft het leesbaar :)