ThaDude schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:32:
Nee heb KPN duidelijk aangegeven dat ik een telco-telco migratie wil en dat hebben ze vandaag ook nog eens telefonisch herhaald (dat dit mijn wensen waren). Dus neem aan dat dit duidelijk is daar..
Stel dat dit wel gebeurd, wat dat?
Dan wijst de nieuwe ISP de aanvraag af omdat een overname aanvraag niet kan slagen. Je zal dan of de sloop opdracht door de oude ISP moeten laten annuleren wat eigenlijk nooit lukt omdat ze dat vanaf een helpdesk niet kunnen (en moet snel gebeuren).
Dus moet je aanvraag omgezet worden (of op nieuw aanvragen, is bij elke ISP anders) naar een aanvraag alsof je geen ADSL hebt en dan zit je even zonder.
CappieL schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:43:
[...]
Het pand is best wel oud, heeft 4 verdiepingen en is opgedeeld in 4 woonlagen.
Begane grond is een winkel (heeft huisnummer 143), verdieping 1, 2, 3 zijn woonadressen en 4e staat al lange tijd leeg volgens mij. Aangezien ik op de 1e verdieping woon, heb ik adres 143A1.
Dus: Ik ga KPN en Telfort bellen...
Leuk heen en weer gesprek met Telfort en KPN,
KPN zegt dat Telfort (of welke provider dan ook) tegenwoordig zijn eigen lijnen legt en zij dus niets voor mij kunnen doen.
Telfort zegt dat zij (en welke andere ADSL-aanbieder dan ook) afhankelijk is van de lijnen van KPN en ik dus voor zo'n lijn bij KPN moet zijn. Wat ze mij adviseren is kabel-internet of een telefoonabonnement bij KPN en dat dan weer opzeggen.
Waar komt die A dan vandaan?
Het zou 143, 143 A, 143 B & 143 C kunnen zijn of 143, 143 1, 143, 2 & 143 3 lijkt mij. Die A1 is dubbelop.
Heeft heeft geen zin om KPN te bellen inderdaad. Je gaat immers geen dienst van KPN afnemen en ze kunnen aan die kant niets voor je betekenen. Andere ISP's nemen ADSL lijnen af bij ADSL netwerk leveranciers. Die huren/bestellen bij KPN losse koperlijnen die ze aan hun apparatuur laten koppelen. Dat is niet de kant van KPN die je te spreken krijgt als consument.
PimpDiddy schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:46:
[...]
Heb even m'n ISRA punt - een dubbele wandcontactdoos - opengeschoeft, de bovenste contactdoos is als volgt aangesloten (foto is niet van mijzelf, tekening wel

):
[
afbeelding]
Het witte snoertje heb ik op beide punten losgehaald. Momenteel is enkel het rode en blauwe snoertje aangesloten. Vervolgens het modem gerest maar de snelheid is nog steeds gelijk (op een paar kbps na).
Melden aan de helpdesk dat je intern de boel hebt gecontroleerd en opnieuw hebt aangesloten. Er is dan misschien iets met de lijn naar je huis toe iets aan de hand of de aansluiting op de centrale niet optimaal.
[
Voor 63% gewijzigd door
bjck op 09-11-2007 21:12
]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.