Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 50.704 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 21:21
Inmiddels is de knoop doorgehakt, de aanvraag bij Telfort loopt. Uiteindelijk toch gekozen voor een signaal op de bestaande ISDN-lijn, welke dan overgenomen zal worden door Telfort.

Wat ik me echter nog afvraag is hoe ik straks e.e.a. ga aansluiten. Nu komt de lijn binnen, gaat de splitter in en daar vandaan één touwtje naar de NT1, een andere naar het modem.

In de nieuwe situatie is de splitter m.i. overbodig. Kan ik de NT1 ook omzeilen en het binnenkomende lijntje rechtstreeks op de Zyxel prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:55
consono_md110 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:11:
Inmiddels is de knoop doorgehakt, de aanvraag bij Telfort loopt. Uiteindelijk toch gekozen voor een signaal op de bestaande ISDN-lijn, welke dan overgenomen zal worden door Telfort.

Wat ik me echter nog afvraag is hoe ik straks e.e.a. ga aansluiten. Nu komt de lijn binnen, gaat de splitter in en daar vandaan één touwtje naar de NT1, een andere naar het modem.

In de nieuwe situatie is de splitter m.i. overbodig. Kan ik de NT1 ook omzeilen en het binnenkomende lijntje rechtstreeks op de Zyxel prikken?
Dat moet zelfs, tenzij je een zeer instabiele verbinding wilt, of een modem die helemaal niet intraint. Ik neem aan dat je dus je telefoonnummer laat porteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 21:21
trolleystad schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:18:
[...]

Dat moet zelfs, tenzij je een zeer instabiele verbinding wilt, of een modem die helemaal niet intraint. Ik neem aan dat je dus je telefoonnummer laat porteren?
Ik heb inderdaad gekozen voor nummerportering.
Mijn 'reserveaders' zijn in het verleden gebruikt om een vierdraads huurlijn aan te leggen bij de buurman, welke ook al telefonie had. Die huurlijn is inmiddels al wel verdwenen, maar m'n reserveaders heb ik nog steeds niet terug vrees ik... :(
Ik heb de gok niet genomen dat de aanvraag niet kan worden uitgevoerd vanwege bovenstaande, vandaar een nummerportering. Enige nadeel is m.i. dat ik op ISDN blijf, ik had gelijk de overstap naar een enkelvoudige aansluiting willen maken. Helaas.

Maar als ik het dus goed begrijp trek ik de stekker uit de 'line' van de splitter, prik die in de Zyxel en klaar is Kees (Consono in dit geval)?

[ Voor 8% gewijzigd door consono_md110 op 09-11-2007 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Correct. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey peeps,

Na 7 jaar internet bij "dezelfde" aanbieder ga ik mijn overstap maken naar Telfort. Ik zit nu bij Tele2, voorheen genaamd Versatel en daarvoor Zonnet. Feitelijk is het adsl basis van KPN (6mb) voor het astronomische bedrag van 50 euro / maand. Ik zit nog een klein jaar vast aan analoge telefonie via Tele2 dus vooralsnog eerst alleen adsl overstap.

Nu heb ik dus al een splitter zitten en een lijn lopen naar mijn modem bij mijn pc. Is het dan een kwestie van modem (en router) er uit, nieuwe eraan klikken, pc erin, instellingen aanpassen en gaan? Of moet ik ook de splitter vervangen die wordt geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

splitter kan je nog gewoon gebruiken, volgens mij krijg je er niet eens een van telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

Ik heb voor de derde keer Telfort moeten aanvragen als 2x wordt hij geweigerd omdat Orange een opzegging heeft staan op de lijn (hoe verassend ik wil er inderdaad weg) dus kan Telfort hem niet overnemen.
Bij Orange zeggen ze dat alles goed staat voor een Telco-Telco migratie
Bij KPN is bekend dat de lijn een orange signaal heeft en er geen sloop gepalnd staat.
Maar ondertussen wordt mijn aanvraag steeds geweigerd. Wie maakt hier nou een zooitje van.

Iemand een tip hoe ik het telfort en orange kan laten oplossen van 3x beide helpdesken bellen en horen dat iedereen gewoon zijn werk doet lijkt mij niet voldoende

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
redyak schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:18:
Ik heb voor de derde keer Telfort moeten aanvragen als 2x wordt hij geweigerd omdat Orange een opzegging heeft staan op de lijn (hoe verassend ik wil er inderdaad weg) dus kan Telfort hem niet overnemen.
Bij Orange zeggen ze dat alles goed staat voor een Telco-Telco migratie
Bij KPN is bekend dat de lijn een orange signaal heeft en er geen sloop gepalnd staat.
Maar ondertussen wordt mijn aanvraag steeds geweigerd. Wie maakt hier nou een zooitje van.

Iemand een tip hoe ik het telfort en orange kan laten oplossen van 3x beide helpdesken bellen en horen dat iedereen gewoon zijn werk doet lijkt mij niet voldoende
Je hebt twee opties:
  1. Orange moet de sloop van de lijn annuleren bij KPN. Echter geef ik je weinig kans omdat ze zelf al denken dat het mogelijk moet zijn dat je overstapt nog.
  2. Wachten tot het Orange signaal van de lijn is en dan een nieuwe aanvraag indienen alsof je geen ADSL hebt. Een beetje plannen dat je bij Telfort 7 dagen eerder aanvraagt dan dat het Orange signaal van de lijn gaat. Dan zit je het kortst zonder verbinding.
Dit is nu exact waarom je pas moet opzeggen als je in stap 4 bent van je aanvraag bij Telfort. De fout zit hier bij jezelf en bij Orange. De nieuwe ISP kan hier niets aan doen of tegen doen. Er kan maar 1 opdracht tegelijk ingepland worden op een lijn. En nu staat de opdracht tot opheffen van je ADSL signaal van Orange ingepland op de ljin en dus wordt je overstap aanvraag afgewezen.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 09-11-2007 12:30 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
bjck schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:26:
[...]

Je hebt twee opties:
  1. Orange moet de sloop van de lijn annuleren bij KPN. Echter geef ik je weinig kans omdat ze zelf al denken dat het mogelijk moet zijn dat je overstapt nog.
  2. Wachten tot het Orange signaal van de lijn is en dan een nieuwe aanvraag indienen alsof je geen ADSL hebt. Een beetje plannen dat je bij Telfort 7 dagen eerder aanvraagt dan dat het Orange signaal van de lijn gaat. Dan zit je het kortst zonder verbinding.
Dit is nu exact waarom je pas moet opzeggen als je in stap 4 bent van je aanvraag bij Telfort. De fout zit hier bij jezelf en bij Orange. De nieuwe ISP kan hier niets aan doen of tegen doen. Er kan maar 1 opdracht tegelijk ingepland worden op een lijn. En nu staat de opdracht tot opheffen van je ADSL signaal van Orange ingepland op de ljin en dus wordt je overstap aanvraag afgewezen.
Je kunt ook proberen nu al op een nieuwe lijn aan te vragen, dan wordt de ADSL lijn naast die van Orange opgeleverd op het tweede aderpaar. Ik weet niet tot wanneer je Orange loopt, moet je zelf even kijken naar de overlap. Opleveren van dedicated nieuwe lijn is rond de 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alles eens goed doorgenomen hier en het is toch mogelijk je gewone kpn telefoonlijn te behouden (analoge lijn) en via een splitter internet van Telfort te nemen? Dus net als ik nu xs4all internet heb en ble via kpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:30:
Ik heb alles eens goed doorgenomen hier en het is toch mogelijk je gewone kpn telefoonlijn te behouden (analoge lijn) en via een splitter internet van Telfort te nemen? Dus net als ik nu xs4all internet heb en ble via kpn?
Ja.

edit:
Aangezien ik deze vraag nu al een paar keer heb gezien, toegevoegd aan FAQ in startpost

[ Voor 13% gewijzigd door Dolan op 09-11-2007 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt, dacht het ook al, maar toch even vragen voordat ik hier gedonder krijg (we huren namelijk bij kpn een centrale en dat kan alleen als ik daar ook als klant blijf bellen).

Andere vraag die vast heel simpel is: ik moet tot 29 januari lid blijven van xs4all. Kan ik pas na die datum telfort aanvragen of kan dat al eerder? Ik denk dat ik moet wachten tot het minimale contract bij xs4all verlopen is (dat is dus de 29e januari pas)? Of kan je al een aanvraag indienen en datum 29 januari opgeven bij de aanvraag voor telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Staat in de startpost:
trolleystad schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:47:

Opleverdatum

Een kale lijn opleveren duurt meestal 3 weken. Het is niet mogelijk een exacte datum te kiezen. Dit kan alleen als er al een DSL signaal op deze locatie is en deze wordt overgenomen. Wil je zo snel mogelijk weten wanneer je lijn aangesloten gaat worden? Wacht dan tot 7 dagen na je bestelling (de cooldown periode) en bel 0900-9596. Vaak zal er echter nog geen datum bekend zijn omdat de KPN dit bepaald na het telefoontje voor de afspraak betreffende het testen en labelen van de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat gedeelte heb ik gelezen . Ook kwam ik een bericht tegen van iemand die het (nog) niet kon nemen omdat de lijn niet werd vrijgegeven door Orange (opzegging was in behandeling). Ik vraag mij nu af of xs4all mijn lijn blijft blokkeren tot de einddatum van het contract of dat ik nu al de overgang in gang kan zetten. Ik heb namelijk het vermoeden dat ik het pas na de 29e januari kan aanvragen?

Wat ik uit de openingspost haal moet het mogelijk zijn om bij de aanvraag de 29e als datum op te geven?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-01-2022
RockGirl schreef op woensdag 07 november 2007 @ 23:21:
Ik heb m'n modem gisteren ontvangen. Wat is dat ding groot, kan ik daarmee behalve op internet surfen ook op zee surfen. :X

Maar voor geïnteresseerden een overzicht.

19-10 besteld voor nieuwe lijn
6-11 modem ontvangen
7-11 brief met inloggegevens ontvangen

14-11 komt een monteur de lijn meten en van Telfort kreeg ik een mail dat in de week van 15 november mijn abonnement wordt geactiveerd.

Ik heb er zin in. *O*
Hij doet het al. :o Ik droomde vannacht dat hij het deed en ik kijk net zo naar dat modem, brandt het DSL-lampje gewoon. :D Leuke verrassing dus. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
RockGirl schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:14:
[...]

Hij doet het al. :o Ik droomde vannacht dat hij het deed en ik kijk net zo naar dat modem, brandt het DSL-lampje gewoon. :D Leuke verrassing dus. :9
Jij wilt wel heul graag internetten als je er zelfs al van droomt. Ik heb de mijne gisteren aangevraagd :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
giohardcore schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:25:
[...]

Jij wilt wel heul graag internetten als je er zelfs al van droomt. Ik heb de mijne gisteren aangevraagd :>
Nouja ik heb nog tot eind deze maand m'n oude kabelverbinding nog dus als het wat langer had geduurd was dat ook niet erg geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
RockGirl schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:27:
[...]

Nouja ik heb nog tot eind deze maand m'n oude kabelverbinding nog dus als het wat langer had geduurd was dat ook niet erg geweest.
Ik heb nog helemaal nooit zelf internet gehad (woonde nog thuis) en hoef dus niks op te zeggen / over te laten nemen. Nu maar hopen dat het een beetje opschiet, dat ik een mooi multi-pc modem krijg en dat ik plankgas 20 mbit trek (zit op 700 meter van de centrale die ADSL2Plus geschikt is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
giohardcore schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:29:
[...]

Ik heb nog helemaal nooit zelf internet gehad (woonde nog thuis) en hoef dus niks op te zeggen / over te laten nemen. Nu maar hopen dat het een beetje opschiet, dat ik een mooi multi-pc modem krijg en dat ik plankgas 20 mbit trek (zit op 700 meter van de centrale die ADSL2Plus geschikt is).
700 meter lukt wel. Ik zit trouwens op 536 meter. Ik schrok eerst want hij stond eerst op 12Mbit ofzo, maar toen moest ik nog activeren en daarna ging hij gelukkig naar de 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarry
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-02-2024
Tarry schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 09:11:
Ja ik heb een snelle vraag!

Vandaag is de laatste dag dat ik interNLnet kan opzeggen. Wat een geluk dat ik er nu mee begin!

Maar nu zit ik met de vraag: Als ik nu internet aanvraag bij telfort is "stap4" van telfort internet al vandaag?
Wat ik uiteindelijk heb gedaan (allemaal op 09-11-07):
Telfort internet (20 euro) aangevraagd. Met aangegeven dat ik al ADSL + ISDN had. (heb de hele situatie uitgelegd en was volgens telfort-klantenservice het beste.) Toen brief van Telfort gebruikt om interNLnet op te zeggen. InterNLnet loopt nu 09-12-07 af. En ik wordt op 07-12-07 overgezet op telfort.
Iemand anders had het contract van interNLnet aangevraagd en dus moest hij het ook opzeggen :/ . We wonen dus in een studentenhuis en die gast was allang weg :X . Opgezoekt en blijkt dat hij in het ziekenhuis ligt. Daar naar toe praatje+handtekening en daarna voor de 2de keer naar InterNLnet gefaxd. Nu kreeg ik aan de telefoon te horen dat InterNLnet het abonnement zal beeindigen. _/-\o_

Naja als ik (zo jullie reacties lees) 1-3 weken zonder internet zal zitten: het moet maar. Heb geen zin om nog 1 jaar 30 euro per maand voor 10Mbit te betalen.

Volgende stap:
Nu ik toch naar telfortinternet overstap (en die geen koperlijn-kosten kennen) wil ik ook het KPN abonnement opzeggen. Wanneer kan ik dit het best doen? Nadat telfort is overgezet? of maakt het niet uit? Zal uberhaupt door kpn nog wel een paar maanden duren denk ik. Dus gewoon doen denk ik.
Zijn er dan ook nog "kosten" die gemaakt worden? Ik hoorde zoiets als naar analoog overstappen.

En zo gaan we door. :P

/edit typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
Tarry schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:40:
[...]

Iemand anders had het contract van interNLnet aangevraagd en dus moest hij het ook opzeggen :/ . We wonen dus in een studentenhuis en die gast was allang weg :X . Opgezoekt en blijkt dat hij in het ziekenhuis ligt. Daar naar toe praatje+handtekening en daarna voor de 2de keer naar InterNLnet gefaxd. Nu kreeg ik aan de telefoon te horen dat InterNLnet het abonnement zal beeindigen. _/-\o_
:X _O-

Klinkt erg kort door de bocht. Voor de vorm nog gevraagd wat ie had en hoe het ging? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarry
  • Laatst online: 15-02-2024
RockGirl schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:50:
[...]

:X _O-

Klinkt erg kort door de bocht. Voor de vorm nog gevraagd wat ie had en hoe het ging? :')
Het is inderdaad kort door de bocht. Er waren vele kleine dingetjes die niet 123 makkelijk verliepen. Maar tuurlijk heb ik een praatje gemaakt en gevraagd hoe het ging (ik ken hem ook gewoon). Maar een fruitmandje zat er niet in (had ie ook niet kunnen eten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 19:12
Net mailtje gehad
Mijn IPB telefoonnummer wordt 12 november geactiveerd.
Dat is wel jammer, dat is een week na activering van mijn ADSL terwijl in de brief tot 3 dagen verwerkingstijd voor het telefoniegedeelte werd genoemd.

Nou ja ben geduldig persoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:05:
[...]

dat gedeelte heb ik gelezen . Ook kwam ik een bericht tegen van iemand die het (nog) niet kon nemen omdat de lijn niet werd vrijgegeven door Orange (opzegging was in behandeling). Ik vraag mij nu af of xs4all mijn lijn blijft blokkeren tot de einddatum van het contract of dat ik nu al de overgang in gang kan zetten. Ik heb namelijk het vermoeden dat ik het pas na de 29e januari kan aanvragen?

Wat ik uit de openingspost haal moet het mogelijk zijn om bij de aanvraag de 29e als datum op te geven?
Dat niet vrijgeven betekent dat Orange al een sloop order heeft gegeven aan KPN. Dat doen ze alleen als je je huidige abonnement al hebt opgezegd. Heb je dat niet gedaan, dan kan het inderdaad zo overgenomen worden. En je kunt inderdaad tijdens het bestellen aangeven op welke datum Telfort de lijn mag omzetten. Dus:
  • Telfort bestellen
  • Aangeven dat je al ADSL hebt
  • Juiste datum kiezen
  • Status in de gaten houden. Bij stap 4 mag je je huidige provider opzeggen. Die kan de lijn dat niet meer slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vandaag is Telfort ook bij mij aangesloten.
Voorheen XS4all gehad (6mbit) zo dit is dus een flinke vooruitgang.

Nu heb ik de volgende vraag, op mijn Linksys WAG200G heb ik de volgende waardes sinds ik Telfort heb:

Downstream Rate: 21243 kbps
Upstream Rate: 1117 kbps
Downstream Margin: 5 db
Upstream Margin: 8 db
Downstream Line Attenuation: 6 db
Upstream Line Attenuation: 0.5 db

Met Xs4all zijn de waardes altijd rond de 20+ geweest, en ik vind het vreemd dat het verschil zo groot is. Nu weet ik niet of dit negatief of positief is aangezien ik in dit topic alleen mensen met hogere waardes voorbij heb zien komen.

En nog een tweede vraag:

Voordat ik Telfort aangevraagd had, heb ik gebeld met iemand van Xs4all, en zij vertelde dat ik op moment van overname een email zal krijgen gestuurd om Xs4all op te zeggen en de lijn over te dragen aan Telfort, maar tot op heden heb ik hier nog niets van vernomen. Heeft hier iemand ervaringen mee? Het is niet de bedoeling dat op de een of andere manier mijn abbo bij Xs4all blijft doorlopen, zal ik nu toch alsnog een brief moeten sturen voor de opzegging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
swipe schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:42:

Nu heb ik de volgende vraag, op mijn Linksys WAG200G heb ik de volgende waardes sinds ik Telfort heb:

Met Xs4all zijn de waardes altijd rond de 20+ geweest, en ik vind het vreemd dat het verschil zo groot is. Nu weet ik niet of dit negatief of positief is aangezien ik in dit topic alleen mensen met hogere waardes voorbij heb zien komen.

En nog een tweede vraag:

Voordat ik Telfort aangevraagd had, heb ik gebeld met iemand van Xs4all, en zij vertelde dat ik op moment van overname een email zal krijgen gestuurd om Xs4all op te zeggen en de lijn over te dragen aan Telfort, maar tot op heden heb ik hier nog niets van vernomen. Heeft hier iemand ervaringen mee? Het is niet de bedoeling dat op de een of andere manier mijn abbo bij Xs4all blijft doorlopen, zal ik nu toch alsnog een brief moeten sturen voor de opzegging?
ik zal een moord doen voor die waardes van jou 8)
jij woont praktisch in de centrale ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
swipe schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:42:

Je waardes (vooral Margin's) waaren heel hoog omdat je nog ruimte had in je ADSL verbinding voor meer snelheid. De verhouding tussen ruis en signaal was heel groot omdat je lijn 20Mb kan hebben zo te zien en je een 6Mb verbinding had.

Nu loopt hij maximaal en dus zit je rond de minimale waardes van 5 tot 10dB margin (SNR) :)
En nog een tweede vraag:

Nu kan XS4all zeker je verbinding niet meer opheffen (slopen) of wat dan ook. Je bent al over zelfs. Je kan gewoon veilig opzeggen nu zeker natuurlijk :)

Er gaan twee berichten over en weer bij een overstap. Eerst een aankondiging dat een lijn over gaat per XX-XX-XXXX en dan nog een keer als het is uitgevoerd. Ik vermoed dat XS4all op de laatste wacht van KPN en daarop acteert in hun systemen en niet op de eerste al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swipe
  • Niet online
bjck schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:47:
[...]

Je waardes (vooral Margin's) waaren heel hoog omdat je nog ruimte had in je ADSL verbinding voor meer snelheid. De verhouding tussen ruis en signaal was heel groot omdat je lijn 20Mb kan hebben zo te zien en je een 6Mb verbinding had.

Nu loopt hij maximaal en dus zit je rond de minimale waardes van 5 tot 10dB margin (SNR) :)

[...]

Nu kan XS4all zeker je verbinding niet meer opheffen (slopen) of wat dan ook. Je bent al over zelfs. Je kan gewoon veilig opzeggen nu zeker natuurlijk :)

Er gaan twee berichten over en weer bij een overstap. Eerst een aankondiging dat een lijn over gaat per XX-XX-XXXX en dan nog een keer als het is uitgevoerd. Ik vermoed dat XS4all op de laatste wacht van KPN en daarop acteert in hun systemen en niet op de eerste al.
Ok dank voor het snelle antwoord, duidelijk nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swipe
  • Niet online
Dennis-L schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:43:
[...]
ik zal een moord doen voor die waardes van jou 8)
jij woont praktisch in de centrale ;)
Haha, als ik de postcode checks mag geloven zit ik er zo een 159 meter vandaan :)
Aan de downstream/upstream te zien zit ik ook boven het (theoretisch) maximum (20x1024 = 20480, en ik zit op 21243), toch wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
swipe schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:54:
[...]

Haha, als ik de postcode checks mag geloven zit ik er zo een 159 meter vandaan :)
Aan de downstream/upstream te zien zit ik ook boven het (theoretisch) maximum (20x1024 = 20480, en ik zit op 21243), toch wel vreemd.
gezien je downstream attenuation zit je er ongeveer 500 meter vandaag inderdaad ;)
ADSL2(+) traint altijd iets hoger in :)
Je upstream doet dat ook, zou maximaal 1024 zijn maar hij laat een hogere waarde zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
Volgens de postcodecheck zit ik op 536 meter van de centrale. Mijn waardes zijn:

Down 20817 kbps
Up 1154 kbps

noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 22 db 
attenuation upstream: 5 db
tone   0- 31: 00 00 00 0c cc de fe fe ff ff ff ff ff ed ba 75 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 16 db
tone  32- 63: 22 45 77 89 9a bb cc cd dd ee ee ee ee ff ef fe 
tone  64- 95: ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ed ed dd 
tone  96-127: dd dd dd dd dd dd ee dd ee ee ee ee ee ee ee ee 
tone 128-159: ee ed dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd 
tone 160-191: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd 
tone 192-223: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dc cd cc cc 
tone 224-255: cc cc cc dc dc cc dd dd cc cc 2c dd dd dd dd dd 
tone 256-287: ad dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd 
tone 288-319: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd cc cc cc cc cc 
tone 320-351: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc 
tone 352-383: cc cc cc cc cc cc bc bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 384-415: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 416-447: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb aa aa aa aa aa aa 
tone 448-479: aa aa aa aa aa a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 480-511: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 88 88 88 88 88

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 09-11-2007 16:12 . Reden: even modem gegvens tussen [ pre ] ... [ /pre ] gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik hoop alleen dat XS4ALL dat laatst bericht ook krijgt van Telfort. Een half jaar geleden heb ik hetzelfde gezeur gehad, toen ik overstapte op Demon. XS4ALL gaf aan dat ze dat laatste bericht nooit hadden gehad en Demon had geen idee wat ze bedoelde. Uiteindelijk 'geluk' doordat de 2 samengevoegd werden, maar heeft me wel heel wat telefoontjes gekost :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
RockGirl schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:02:
Volgens de postcodecheck zit ik op 536 meter van de centrale. Mijn waardes zijn:

Down 20817 kbps
Up 1154 kbps

noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 5 db

attenuation downstream: 16 db
iets verder, ongeveer 1 km ofzo
maar wat je vraag? ;) je waardes zijn prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
Dennis-L schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:03:
[...]

iets verder, ongeveer 1 km ofzo
maar wat je vraag? ;) je waardes zijn prima
Het was ook ter informatie. Als ze niet goed waren had ik er toch wel commentaar op gehad. ;)

Maar da's mooi dat ze goed zijn. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
swipe schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:54:
[...]

Op extreem korte lijnen geldt de delen door 13.8 niet echt meer. Meestal heb je op 200m ook wel een 6 a 8dB attenuation. En vergeet niet dat in een centrale een lijn niet vanaf de apparatuur rechtstreeks naar buiten gaat door een gaatje in de muur :)
Dennis-L schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:56:
[...]

gezien je downstream attenuation zit je er ongeveer 500 meter vandaag inderdaad ;)
ADSL2(+) traint altijd iets hoger in :)
Je upstream doet dat ook, zou maximaal 1024 zijn maar hij laat een hogere waarde zien ;)
Dat is niet iets van ADSL2+, maar iets van het Tiscali netwerk. Lang niet iedereen haalt de 20Mb stipt, maar als je het kan halen ga je er zelfs iets overheen :)
IJsbeer schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:03:
Ik hoop alleen dat XS4ALL dat laatst bericht ook krijgt van Telfort. Een half jaar geleden heb ik hetzelfde gezeur gehad, toen ik overstapte op Demon. XS4ALL gaf aan dat ze dat laatste bericht nooit hadden gehad en Demon had geen idee wat ze bedoelde. Uiteindelijk 'geluk' doordat de 2 samengevoegd werden, maar heeft me wel heel wat telefoontjes gekost :(
Voor de duidelijkheid communiceren ISP's niet onderling met elkaar!

De ADSL netwerk leveranciers communiceren bij zo'n overstap onderling met elkaar. En de betreffende ADSL netwerk leverancier (telco) communiceert weer door aan de ISP van de lijn. Dus XS4all krijgt bericht van KPN als de lijn via het KPN ADSL netwerk liep.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 09-11-2007 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
bjck schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:11:
[...]

Op extreem korte lijnen geldt de delen door 13.8 niet echt meer. Meestal heb je op 200m ook wel een 6 a 8dB attenuation. En vergeet niet dat in een centrale een lijn niet vanaf de apparatuur rechtstreeks naar buiten gaat door een gaatje in de muur :)
Heb je gelijk in ;)
bjck schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:11:
[...]

Dat is niet iets van ADSL2+, maar iets van het Tiscali netwerk. Lang niet iedereen haalt de 20Mb stipt, maar als je het kan halen ga je er zelfs iets overheen :)
IPB (KPN) trainde ook hoger in dan 3 Mbit op ADSL2
en nu heb ik Telfort ADSL via KPN en is mijn upstream ook hoger dan 1024 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis-L op 09-11-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
Een moderator wijzigde dit bericht 09-11-2007 16:12 (0%)
Reden: even modem gegvens tussen [ pre ] ... [ /pre ] gezet
Sorry :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 23:36
IJsbeer schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:03:
Ik hoop alleen dat XS4ALL dat laatst bericht ook krijgt van Telfort. Een half jaar geleden heb ik hetzelfde gezeur gehad, toen ik overstapte op Demon. XS4ALL gaf aan dat ze dat laatste bericht nooit hadden gehad en Demon had geen idee wat ze bedoelde.
Daarom lijkt het me verstandig om in zo'n situatie een opzegbrief te sturen. Dan heb je altijd een datum waarop je opzegging in behandeling is genomen en heb je in ieder geval enige houvast.

Als je de opzegbrief verstuurt na stap 4 van je aanvraag van Telfort, dan kan je oude provider de overstap niet meer vertragen door de lijn te slopen.
Ook na het sturen van je opzegbrief wil Xs4all je opzegging niet in laten gaan. Dat mag volgens hen pas nadat je over bent naar Telfort en dan vangt je maand opzegtermijn pas aan. Daar heb ik ze vandaag een laatste brief over gestuurd. Ik heb daar zelf de einddatum in vermeld van onze overeenkomst en de intrekking van mijn machtiging bijgevoegd. Ook laat ik een blokkade instellen voor incasso's van Xs4all.
Volgens mij heb ik alles goed afgedekt en alle datums zwart op wit staan en van alle communicatie kopieën bewaard. Als dit niet geaccepteerd wordt dan kom ik ze wel tegen bij de nieuwe internet geschillencommissie. Kost 25 euro maar dan heb je ook wat. Laat nog horen hoe dat af loopt.

Bij IPB van KPN moet je juist geen opzegbrief sturen. Daardoor kun je juist problemen veroorzaken.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

17 December loopt m'n contract bij Planet af, dus moet ik voor 17 november opzeggen.
Heb op 6 november een nieuw abo aangevraagd bij Telfort op een nieuwe lijn, dus naast m'n bestaande.
In december ben ik niet echt afhankelijk van Internet, dus kan ik toch makkelijk mijn Planet abo opzeggen voor de 17de?
Blijft het natuurlijk nog wel de vraag of Telfort wel een nieuwe lijn kan maken... :? Want kunnen ze dat niet dan heb ik in januari wel een dik probleem. |:(

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Laatst online: 09:18
Krijg ik vandaag een reactie van Telfort waarom ik van status 3 naar 1 ben teruggezet.
quote: Mail Telfort
Uw order is terug naar stap 1 omdat wij helaas een afwijzing van KPN hebben gehad betreffende uw adres. U heeft de aanvraag geplaatst op ****** 143-a1 **** ** ROTTERDAM. Dit adres wordt niet door KPN herkend waardoor de levering van internet niet kan plaatsvinden.
Om toch Telfort internet te kunnen aanvragen, adviseren wij u contact op te nemen met KPN om bij hen na te vragen hoe uw adres bekend staat. U kunt daarna met de juiste gegevens een nieuwe aanvraag plaatsen.
Dat het moeilijk kan zijn om in dit pand een ADSL-lijn aan te leggen, OK.
Zijn er meer mensen met het geval dat KPN het adres niet herkent? De vorige bewoners hadden wel gewone telefoon en die lijn ligt er nog steeds in, dus het lijkt me sterk dat KPN het hele adres niet kent.

Wat zou ik hier nu mee moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geurt-kun schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:01:
17 December loopt m'n contract bij Planet af, dus moet ik voor 17 november opzeggen.
Heb op 6 november een nieuw abo aangevraagd bij Telfort op een nieuwe lijn, dus naast m'n bestaande.
In december ben ik niet echt afhankelijk van Internet, dus kan ik toch makkelijk mijn Planet abo opzeggen voor de 17de?
Blijft het natuurlijk nog wel de vraag of Telfort wel een nieuwe lijn kan maken... :? Want kunnen ze dat niet dan heb ik in januari wel een dik probleem. |:(
Gewoon de 15de of 16de (aangetekend) de opzegging naar Planet sturen. En duidelijk aangeven dat je gaat overstappen per XX-XX-XXXX naar Telfort en dat je per die datum (of einde contract als dat later is) je abonnement wilt opzeggen.

Duidelijk aangeven dat je wilt overstappen en dat ze de ADSL verbinding niet moeten opheffen omdat die wordt overgezet door Telfort.

De meeste ISP's hebben sowieso een verwerkingstijd van de post en plannen het niet direct in allemaal. Komt wel goed dit lijkt me.
CappieL schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:05:
Krijg ik vandaag een reactie van Telfort waarom ik van status 3 naar 1 ben teruggezet.

[...]

Dat het moeilijk kan zijn om in dit pand een ADSL-lijn aan te leggen, OK.
Zijn er meer mensen met het geval dat KPN het adres niet herkent? De vorige bewoners hadden wel gewone telefoon en die lijn ligt er nog steeds in, dus het lijkt me sterk dat KPN het hele adres niet kent.

Wat zou ik hier nu mee moeten doen?
Gaat om de toevoeging die ze niet kennen dan, huisnummer is het niet meestal.

Die zal wel A of 1of I ofzo zijn bij KPN in de systemen, dan kunnen ze die niet vinden en dus geen koperlijn om ADSL op aan te sluiten. Zou het een andere notatie kunnen hebben? Heb ik nog nooit van gehoord dat iemand toevoeging A1 heeft eigenlijk :?

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 09-11-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:25

ThaDude

Hang Loose

Vraagje he, op de aanvraag van 5 november heb ik 28-11-2007 ingevuld, hoe groot is de kans dat ik dan ook daadwerkelijk wordt aangesloten? Vandaag eindelijk positief bericht van KPN gekregen dat ik weg mag, ze hanteren alleen per 1 december..

Gaat dit lukken denken jullie?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ThaDude schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:26:
Vraagje he, op de aanvraag van 5 november heb ik 28-11-2007 ingevuld, hoe groot is de kans dat ik dan ook daadwerkelijk wordt aangesloten? Vandaag eindelijk positief bericht van KPN gekregen dat ik weg mag, ze hanteren alleen per 1 december..

Gaat dit lukken denken jullie?
Als KPN geen ophef/sloop opdracht op de lijn zet gaat het gewoon lukken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:25

ThaDude

Hang Loose

Nee heb KPN duidelijk aangegeven dat ik een telco-telco migratie wil en dat hebben ze vandaag ook nog eens telefonisch herhaald (dat dit mijn wensen waren). Dus neem aan dat dit duidelijk is daar..

Stel dat dit wel gebeurd, wat dat?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Laatst online: 09:18
Gaat om de toevoeging die ze niet kennen dan, huisnummer is het niet meestal.

Die zal wel A of 1of I ofzo zijn bij KPN in de systemen, dan kunnen ze die niet vinden en dus geen koperlijn om ADSL op aan te sluiten. Zou het een andere notatie kunnen hebben? Heb ik nog nooit van gehoord dat iemand toevoeging A1 heeft eigenlijk :?
Het pand is best wel oud, heeft 4 verdiepingen en is opgedeeld in 4 woonlagen.
Begane grond is een winkel (heeft huisnummer 143), verdieping 1, 2, 3 zijn woonadressen en 4e staat al lange tijd leeg volgens mij. Aangezien ik op de 1e verdieping woon, heb ik adres 143A1.

Dus: Ik ga KPN en Telfort bellen...
Leuk heen en weer gesprek met Telfort en KPN,

KPN zegt dat Telfort (of welke provider dan ook) tegenwoordig zijn eigen lijnen legt en zij dus niets voor mij kunnen doen.
Telfort zegt dat zij (en welke andere ADSL-aanbieder dan ook) afhankelijk is van de lijnen van KPN en ik dus voor zo'n lijn bij KPN moet zijn. Wat ze mij adviseren is kabel-internet of een telefoonabonnement bij KPN en dat dan weer opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

bjck schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:12:
Maak die contactdoos eens open en kijk of beide draadjes (op A en B ) de enige zijn die vast zitten en of ze netjes + goed vast zitten. Als ze helemaal zwart zijn aangeslagen of eentje is zwart maak ze even voorzichtig een beetje schoon met iets wat krast en ook de contact puntjes.

Er staat geen stroom op, kan je gewoon aanzitten :)

Alle overige draadjes losmaken, binnenkomende lijn vanaf de centrale kan je gewoon aan A & B vastmaken (volgorde maakt niet uit) en de rest kan/mag/moet los.
Heb even m'n ISRA punt - een dubbele wandcontactdoos - opengeschoeft, de bovenste contactdoos is als volgt aangesloten (foto is niet van mijzelf, tekening wel 8) ):

Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/7356/dsc00668ls9.jpg

Het witte snoertje heb ik op beide punten losgehaald. Momenteel is enkel het rode en blauwe snoertje aangesloten. Vervolgens het modem gerest maar de snelheid is nog steeds gelijk (op een paar kbps na).

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Daarnet kon ik niet meer inloggen in mijn modem. Zonder foutmelding kreeg ik gewoon steeds weer de inlogpagina voor mijn neus. Uiteindelijk de boel maar helemaal gereset, maar na het veranderen van een paar instellingen (o.a. vaste IP's via de DHCP server) kwam ik er weer niet in.

Wat blijkt: je kunt maar vanaf 1 computer tegelijk inloggen in het modem. Zolang je op de 1e computer niet uitlogt, krijg je op een 2e computer zonder foutmelding steeds de inlogpagina. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Arjen Tempel schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:53:
Daarnet kon ik niet meer inloggen in mijn modem. Zonder foutmelding kreeg ik gewoon steeds weer de inlogpagina voor mijn neus. Uiteindelijk de boel maar helemaal gereset, maar na het veranderen van een paar instellingen (o.a. vaste IP's via de DHCP server) kwam ik er weer niet in.

Wat blijkt: je kunt maar vanaf 1 computer tegelijk inloggen in het modem. Zolang je op de 1e computer niet uitlogt, krijg je op een 2e computer zonder foutmelding steeds de inlogpagina. :(
Als je inlogt en je sluit je webpagina af en daarna probeert in te loggen kom je er ook niet in
Het heeft te maken dat je maar 1 sessie open mag hebben.
Je hoeft niet alles te resetten maar gewoon 5 minuten wachten dan sluit het modem de sessie vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
Arjen Tempel schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:53:

Ik had ook al ontdekt dat als ik een ander (vast) adres nam dat ik niet meer kon inloggen. Na wat uitproberen ontdekte ik dat als je eerst telnet en dan weer uitlogt, je weer op de webinterface kan inloggen. Het is een foutje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
RockGirl schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:59:
[...]

Ik had ook al ontdekt dat als ik een ander (vast) adres nam dat ik niet meer kon inloggen. Na wat uitproberen ontdekte ik dat als je eerst telnet en dan weer uitlogt, je weer op de webinterface kan inloggen. Het is een foutje dus.
gewoon 5 minuten wachten :)
zodat je eerste sessie afgesloten wordt in het modem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ThaDude schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:32:
Nee heb KPN duidelijk aangegeven dat ik een telco-telco migratie wil en dat hebben ze vandaag ook nog eens telefonisch herhaald (dat dit mijn wensen waren). Dus neem aan dat dit duidelijk is daar..

Stel dat dit wel gebeurd, wat dat?
Dan wijst de nieuwe ISP de aanvraag af omdat een overname aanvraag niet kan slagen. Je zal dan of de sloop opdracht door de oude ISP moeten laten annuleren wat eigenlijk nooit lukt omdat ze dat vanaf een helpdesk niet kunnen (en moet snel gebeuren).

Dus moet je aanvraag omgezet worden (of op nieuw aanvragen, is bij elke ISP anders) naar een aanvraag alsof je geen ADSL hebt en dan zit je even zonder.
CappieL schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:43:
[...]

Het pand is best wel oud, heeft 4 verdiepingen en is opgedeeld in 4 woonlagen.
Begane grond is een winkel (heeft huisnummer 143), verdieping 1, 2, 3 zijn woonadressen en 4e staat al lange tijd leeg volgens mij. Aangezien ik op de 1e verdieping woon, heb ik adres 143A1.

Dus: Ik ga KPN en Telfort bellen...
Leuk heen en weer gesprek met Telfort en KPN,

KPN zegt dat Telfort (of welke provider dan ook) tegenwoordig zijn eigen lijnen legt en zij dus niets voor mij kunnen doen.
Telfort zegt dat zij (en welke andere ADSL-aanbieder dan ook) afhankelijk is van de lijnen van KPN en ik dus voor zo'n lijn bij KPN moet zijn. Wat ze mij adviseren is kabel-internet of een telefoonabonnement bij KPN en dat dan weer opzeggen.
Waar komt die A dan vandaan?

Het zou 143, 143 A, 143 B & 143 C kunnen zijn of 143, 143 1, 143, 2 & 143 3 lijkt mij. Die A1 is dubbelop.

Heeft heeft geen zin om KPN te bellen inderdaad. Je gaat immers geen dienst van KPN afnemen en ze kunnen aan die kant niets voor je betekenen. Andere ISP's nemen ADSL lijnen af bij ADSL netwerk leveranciers. Die huren/bestellen bij KPN losse koperlijnen die ze aan hun apparatuur laten koppelen. Dat is niet de kant van KPN die je te spreken krijgt als consument.
PimpDiddy schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:46:
[...]

Heb even m'n ISRA punt - een dubbele wandcontactdoos - opengeschoeft, de bovenste contactdoos is als volgt aangesloten (foto is niet van mijzelf, tekening wel 8) ):

[afbeelding]

Het witte snoertje heb ik op beide punten losgehaald. Momenteel is enkel het rode en blauwe snoertje aangesloten. Vervolgens het modem gerest maar de snelheid is nog steeds gelijk (op een paar kbps na).
Melden aan de helpdesk dat je intern de boel hebt gecontroleerd en opnieuw hebt aangesloten. Er is dan misschien iets met de lijn naar je huis toe iets aan de hand of de aansluiting op de centrale niet optimaal.

[ Voor 63% gewijzigd door bjck op 09-11-2007 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
Ik heb nog een vraag. Komende woensdag zou een monteur de lijn komen meten. Ik heb mijn abo vandaag geactiveerd en de lijn ziet er goed uit. Moet ik ze afbellen of zouden ze nog persé langs willen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
RockGirl schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:10:
Ik heb nog een vraag. Komende woensdag zou een monteur de lijn komen meten. Ik heb mijn abo vandaag geactiveerd en de lijn ziet er goed uit. Moet ik ze afbellen of zouden ze nog persé langs willen komen?
Als het werkt dan werkt het.

Hangt je ISRA half los aan de muur of valt het uit elkaar als je ernaar kijkt zou ik ze gewoon laten komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
bjck schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:12:
[...]

Als het werkt dan werkt het.

Hangt je ISRA half los aan de muur of valt het uit elkaar als je ernaar kijkt zou ik ze gewoon laten komen :)
Nee het hangt niet los en het valt niet uit elkaar als ik ernaar kijk. :D Maarja misschien willen ze dat zelf "for the record" ofzo. Ik bel ze morgen wel even.

[ Voor 11% gewijzigd door RockGirl op 09-11-2007 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

komt er eigenlijk altijd een kpn monteur langs? ook als er al een werkende lijn ligt? wat komt íe dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
rick77 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:31:
komt er eigenlijk altijd een kpn monteur langs? ook als er al een werkende lijn ligt? wat komt íe dan doen?
Nee dat is niet altijd zo. Als je een werkende lijn hebt hoeft dat niet. Bij mij zat er niks op de lijn (2 jaar geleden telefoonabo opgezegd), dus dan komen ze controleren of de goede aderparen zijn aangesloten in de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
rick77 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:31:
Sowieso komt er alleen iemand als je nu geen ADSL hebt en geen KPN telefonie. Dus als je van helemaal niets naar ADSL gaat. Dus als een nu compleet ongebruikte lijn weer in gebruik wordt genomen voor ADSL.

Hij komt langs om de lijn te testen/controleren/aanwijzen. Kijkt dus welke het is als er meerdere mogelijk zijn en kijkt of ze op de centrale kant ook de juiste te pakken hebben.

Nu kan het zijn dat het netjes zit en al eerder de lijn is ingeprikt op de centrale. Als je dan je modem hebt aangesloten kan het prima werken al eerder. Alleen voor de gevallen dat het niet werkt ben je echt wel heel blij met die afspraak :)

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 09-11-2007 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Wat zijn de ervaringen tot nu toe?(beetje samengevat voor en nadelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
barzi schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:40:
Wat zijn de ervaringen tot nu toe?(beetje samengevat voor en nadelen)
snelle levering
duidelijke levering
goede levering
goede stabiele verbinding (vanaf 5 november)
alleen dat mn telefoonnummer een week duurde om te porteren hadden ze me niet verteld ;)
maar mailtje naar KS en volgende dag netjes mail terug

heb nu al wat films gedownload O-) +/- 1.78 Mb/s
modem valt niet uit, snelheid valt niet terug
gewoon perfect eigenlijk stiekem
nog ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Dennis-L op 09-11-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeferij
  • Laatst online: 31-10-2024
Ondersteunt Telfort 20 Mb nieuwsgroepen naar bijvoorbeeld Eweka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:06
leeferij schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:58:
Wat denk je van even zoeken in dit topic op Eweka en op nieuwsgroepen?

Niet vragen naar de bekende weg dus.

[ Voor 21% gewijzigd door musicfreak op 09-11-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeferij
  • Laatst online: 31-10-2024
Als ik jou toch niet had .... ;)
musicfreak schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:01:
[...]

Wat denk je van even zoeken in dit topic op Eweka en op nieuwsgroepen?

Niet vragen naar de bekende weg dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
leeferij schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:58:
Ja 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Dennis-L schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 07:37:
[...]

hmm je downstream noise margin is wat laag...maar dat heb ik soms ook wel is
wat geeft DSL mode aan op de statuspagina?
ADSL2 of ADSL2plus
en waar traint je modem op in, welke snelheid?
Hij geeft ADSL2plus aan en de snelheid is up 10846 kbps / down 1031 kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
thefxr schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:17:
[...]

up 10846 kbps / down 1031 kbps.
Dat moet andersom waarschijnlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
[...]

hmm wel ADSL2+ dus
ik vind alleen jouw downstream wat langzaam in vergelijking met je lijn waardes en mijn eigen waardes..

heb je toevallig nog een splitter er tussen terwijl je geen analoge telefoon meer hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Nu breekt mijn klomp. KPN monteur is geweest en hoera we hebben een DSL signaal. Activatiepagina doorlopen. Modem herstart. Modem krijgt een IP adres, maar geen dataverkeer meer. Modem een volledige reset gegeven. Hetzelfde. DNS lookups werken niet. Pingen naar IP adressen lukt niet. Echter vanaf een andere verbinding de modem pingen (ZyXEL) lukt wel. Ander modem aangesloten (Speedtouch 546), weer geen dataverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig om te zien, ik bestelde vorige week Telfort en m'n vader deed hetzelfde 30 uur later. Het ordernummer van m'n vader ligt 1300 hoger dan de mijne. Was wel midden in de advertentiecampagne, maar zou Telfort werkelijk meer dan 1000 aanvragen per etmaal krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
trolleystad schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:24:
Nu breekt mijn klomp. KPN monteur is geweest en hoera we hebben een DSL signaal. Activatiepagina doorlopen. Modem herstart. Modem krijgt een IP adres, maar geen dataverkeer meer. Modem een volledige reset gegeven. Hetzelfde. DNS lookups werken niet. Pingen naar IP adressen lukt niet. Echter vanaf een andere verbinding de modem pingen (ZyXEL) lukt wel. Ander modem aangesloten (Speedtouch 546), weer geen dataverkeer.
Heb je jezelf toevallig een vast ipadres/dns gegeven ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 045Crew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-07 18:52
Weer een update van mijn kant:

24-10 besteld
2-11 naar Status 3
5-11 naar status 1 (gezeik met mijn adres, mijn toevoeging zou niet bestaan)
7/11 weer naar status 3 (adres aangepast na overleg en heen en weer bellen tussen KPN en Telfort)
9-11 naar status 4 (gebeld door KPN, lijntest word gedaan op 19-11)
21-11 oplevering lijn (volgens Telfort)

ik houd jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
Komt er een KPN monteur om de aansluiting in de centrale om te prikken of huurt Telfort een ander bedrijf in om hun klanten in de centrale om te zetten?

Is dat een kwestie van kabeltjes van de oude provider los maken en de nieuwe monteren? Wat voor onderdelen moet Telfort leveren om de verbinding in de kast om te kunnen zetten voor hun nieuwe klanten?

Niet zo'n hele belangrijke vraag voor mijn migratie, maar ben wel benieuwd naar de technische achtergrond van het omprikken in de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Dennis-L schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:26:
[...]

Heb je jezelf toevallig een vast ipadres/dns gegeven ofzo?
Nee uiteraard niet. Modem heeft ook een reset gehad. Grappig detail, het IP adres van de modem is via de buurman gewoon te pingen. Vond net nog een B-EB lus in mijn wandcontactdoos. Deze eruit gesloopt. Nog steeds hetzelfde. Met beide modems. Splitter er weer tussen gezet. Hetzelfde. Dit is erg frustrerend omdat ik meestal mensen help de DSL problemen op te lossen en nu kom ik er zelf niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
trolleystad schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:43:
[...]

Nee uiteraard niet. Modem heeft ook een reset gehad. Grappig detail, het IP adres van de modem is via de buurman gewoon te pingen. Vond net nog een B-EB lus in mijn wandcontactdoos. Deze eruit gesloopt. Nog steeds hetzelfde. Met beide modems. Splitter er weer tussen gezet. Hetzelfde. Dit is erg frustrerend omdat ik meestal mensen help de DSL problemen op te lossen en nu kom ik er zelf niet uit.
De zyxel is inderdaad vanaf internet te pingen
er zit een standaard regel in de firewall die icmp doorlaat van wan naar wan
kan je op afstand controleren of je modem het nog doet.

maar geen verkeer tussen je computer en de zyxel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Dennis-L schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:24:
[...]

hmm wel ADSL2+ dus
ik vind alleen jouw downstream wat langzaam in vergelijking met je lijn waardes en mijn eigen waardes..

heb je toevallig nog een splitter er tussen terwijl je geen analoge telefoon meer hebt?
nee, heb geen splitter, rechtstreeks op de varkenssnuit aangesloten, heb ook alleen ADSL op een kale lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Ik weet dat de zyxel van buiten te pingen is. Wat ik bedoelde is dat er DUS wel dataverkeer is tussen de zyxel en 'intenet'. Pingen vanuit modem naar www.google.com mislukt. Naar de default gateway pingen vanuit modem werkt wel. Alle IP adressen buiten het 212.123.136.* bereik pingen lukt dus niet. Subnetmask = 255.255.255.0.... hmmmz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
thefxr schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:51:
[...]

nee, heb geen splitter, rechtstreeks op de varkenssnuit aangesloten, heb ook alleen ADSL op een kale lijn.
Dan weet ik het zo ook niet
Zou nog kunnen zijn dat er in de grond een kabel van jou niet helemaal lekker is
Maar dat gaat niemand onderzoeken tenzij je helemaal geen DSL meer hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
trolleystad schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:53:
Ik weet dat de zyxel van buiten te pingen is. Wat ik bedoelde is dat er DUS wel dataverkeer is tussen de zyxel en 'intenet'. Pingen vanuit modem naar www.google.com mislukt. Naar de default gateway pingen vanuit modem werkt wel. Alle IP adressen buiten het 212.123.136.* bereik pingen lukt dus niet. Subnetmask = 255.255.255.0.... hmmmz.
jouw internet ip valt in een /24 subnet?
klein subnetje dan...raar

default gateway is in ieder geval goed want je kan het modem ook van buitenaf pingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Dennis-L schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:54:
[...]

Dan weet ik het zo ook niet
Zou nog kunnen zijn dat er in de grond een kabel van jou niet helemaal lekker is
Maar dat gaat niemand onderzoeken tenzij je helemaal geen DSL meer hebt
wel vreemd aangezien ik 1700kb/s down heb gehad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
thefxr schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 23:00:
[...]

Mja je zou even een mailtje richting Telfort kunnen sturen, misschien dat zij iets raars zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Dennis-L schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:57:
[...]

jouw internet ip valt in een /24 subnet?
klein subnetje dan...raar

default gateway is in ieder geval goed want je kan het modem ook van buitenaf pingen..
Dat is inderdaad vreemd. Niet eerder gezien. Ik denk dat dit het hele eieren eten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
trolleystad schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 23:03:
[...]

Dat is inderdaad vreemd. Niet eerder gezien. Ik denk dat dit het hele eieren eten is.
je buurman heeft ook telfort?
wat je anders nog is kan doen, modem gewoon vanacht uitlaten
hopen dat je DHCP lease verloopt en dat je dan wel goede gegevens krijgt enzo

al heb ik daar een hard hoofd in want ik had hem pas een hele nacht uit en krijg de volgende dag gewoon hetzelfde ip weer terug

[ Voor 37% gewijzigd door Dennis-L op 09-11-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Ik heb het opgelost. Heb de DNS servers van OpenDNS in de modem gezet. Ik post dit nu vanaf m'n eigen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
trolleystad schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 23:13:
Ik heb het opgelost. Heb de DNS servers van OpenDNS in de modem gezet. Ik post dit nu vanaf m'n eigen verbinding.
hmm
welke dns servers had je dan via telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
195.241.77.55
en nog één, ben ik al kwijt. die 55 was dan 53 volgens mij. of 57.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
trolleystad schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 23:23:
195.241.77.55
en nog één, ben ik al kwijt. die 55 was dan 53 volgens mij. of 57.
58 denk ik
ns3 en ns4 van tiscali
gebruik ik hier ook geen problemen mee eigenlijk

nou ja, raar :D

wat is je snelheid enzo? :P 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis-L op 09-11-2007 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
[...]

thefxr schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:51:
[...]

thefxr schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 23:00:
[...]

Soms wil zo'n varkenssnuit niet lekker contact maken. Dan zijn de pinnen van de stekker smaller dan de klemmetjes kunnen vasthouden in de kuiltjes. Haal hem dan een klein stukje terug zodat hij steviger zit en beter contact maakt, probeer dat even.

En kijk even wat je ziet als je je stekkerdoosje opent. Misschien zit er iets niet lekker vast, compleet zwart aangeslagen wat niet goed is voor je contacten of er zit misschien een afsplitsing bijgeschroeft die daar niet hoort en verstoring veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 23:13:
Dit was vast niet de oplossing van je probleem, aangezien je ip addressen buiten je eigen subnet al niet kon pingen ;)

Maar blij voor je dat het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

bjck schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:23:
[...]

Bla bla.

Duidelijk aangeven dat je wilt overstappen en dat ze de ADSL verbinding niet moeten opheffen omdat die wordt overgezet door Telfort.

Bla bla
Juist toch wel helemaal op laten heffen?
Ik heb namelijk gedaan alsof ik helemaal niets heb. Dit ivm in de toekomst omzetten van ISDN naar PSTN lijn.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geurt-kun schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 00:06:
[...]

Juist toch wel helemaal op laten heffen?
Ik heb namelijk gedaan alsof ik helemaal niets heb. Dit ivm in de toekomst omzetten van ISDN naar PSTN lijn.
Dan staat je opzegging van je huidige ISP helemaal los van je nieuwe aansluiting. Je hebt dan een ISDN aansluiting voor telefoon met daarop ADSL van je huidige ISP.

De nieuwe ISP gaat met zo'n aanvraag proberen een aparte/nieuwe/ongebruikte lijn te vinden en die in gebruik te nemen voor je ADSL signaal naast de huidige die al in gebruik is.

Dat is de bedoeling dan neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Dennis-L schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 23:24:
[...]

58 denk ik
ns3 en ns4 van tiscali
gebruik ik hier ook geen problemen mee eigenlijk

nou ja, raar :D

wat is je snelheid enzo? :P 8)
DSL  9531 kbps / 1022 kbps
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 21 db 
attenuation upstream: 17 db
tone   0- 31: 00 00 00 0c cd dd ee ed ed dd dd cc cc ba a9 73 
attenuation downstream: 39 db
tone  32- 63: 00 00 12 34 57 78 99 9a aa aa aa aa bb bb cc dd 
tone  64- 95: dd dd cc cc cc cc cc cc cc bb bb bb bb bb bb bb 
tone  96-127: bb bb ba bb bb bb bb cb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb a9 9a aa aa aa 
tone 160-191: aa aa aa aa aa aa a8 aa aa aa aa aa aa aa bb ab 
tone 192-223: 2a aa aa aa a9 79 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 224-255: 99 99 99 99 99 79 99 98 88 78 77 77 65 75 55 41 
tone 256-287: 02 57 77 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 67 77 77 
tone 288-319: 77 77 76 67 65 55 50 52 45 55 55 55 55 54 55 55 
tone 320-351: 55 54 45 44 44 04 40 04 44 04 02 23 22 22 22 22 
tone 352-383: 00 00 00 00 20 20 00 00 10 00 12 11 11 21 11 00 
tone 384-415: 10 00 00 01 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 

Ik zit ook meer dan 2 km van de centrale af dus had niet al te hoog verwacht. Ik heb eerder 14 mbit down gehaald, maar dat was 't andere aderpaar. Dus kan verschil in zitten. Ik ga nog wel een keer de aansluiting hier beter maken. Het is nu een type 1A IS/RA met een kabel van ongeveer 1,5 meter naar een wandcontactdoos met RJ-11 aansluiting.

Het probleem is opgelost door Telfort :) Jammer dat het helaas niet zo vlekkeloos ging als ik had gehoopt, maar vind het toch mooi dat de probleempjes die ik tegen kwam snel opgelost waren.

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 10-11-2007 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Als goed is gaat vanaf maandag mijn aanvraag verder lopen (zat op de 7 dagen periode)
word dan omgezet van speedlinq naar telfort staat gepland voor de 14e maar hoop dat ze hem eerder omzetten (wat ook wel vaak gebeurd)

dan maar is kijke of de 20 in beeld komt(heb al wel getest via kpn trainde in op 19Mbit dus :-) toen was me outputpower nog niet op hoogste dus 20 vol haal ik wel)houd jullie op de hoogte

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
trolleystad schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 09:33:
[...]

noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 21 db 
attenuation upstream: 17 db
tone   0- 31: 00 00 00 0c cd dd ee ed ed dd dd cc cc ba a9 73 
tone  32- 63: 00 00 12 34 57 78 99 9a aa aa aa aa bb bb cc dd 
tone  64- 95: dd dd cc cc cc cc cc cc cc bb bb bb bb bb bb bb 
tone  96-127: bb bb ba bb bb bb bb cb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb a9 9a aa aa aa 
tone 160-191: aa aa aa aa aa aa a8 aa aa aa aa aa aa aa bb ab 
tone 192-223: 2a aa aa aa a9 79 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 224-255: 99 99 99 99 99 79 99 98 88 78 77 77 65 75 55 41 
tone 256-287: 02 57 77 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 67 77 77 
tone 288-319: 77 77 76 67 65 55 50 52 45 55 55 55 55 54 55 55 
tone 320-351: 55 54 45 44 44 04 40 04 44 04 02 23 22 22 22 22 
tone 352-383: 00 00 00 00 20 20 00 00 10 00 12 11 11 21 11 00 
tone 384-415: 10 00 00 01 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 

Ik zit ook meer dan 2 km van de centrale af dus had niet al te hoog verwacht. Ik heb eerder 14 mbit down gehaald, maar dat was 't andere aderpaar. Dus kan verschil in zitten. Ik ga nog wel een keer de aansluiting hier beter maken. Het is nu een type 1A IS/RA met een kabel van ongeveer 1,5 meter naar een wandcontactdoos met RJ-11 aansluiting.

Het probleem is opgelost door Telfort :) Jammer dat het helaas niet zo vlekkeloos ging als ik had gehoopt, maar vind het toch mooi dat de probleempjes die ik tegen kwam snel opgelost waren.
das 5 Mbit verschil das wel jammer dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn status: 26 oktober aangevraagd, 30 oktober brieven binnen, 7 november status 2 en 3 en 9 november status 4. Nu heb ik een vraag: ik heb al eerder een brief naar mijn huidige adsl aanbieder gestuurd (direct adsl), maar tot op heden nooit een brief/e-mail op ontvangen dat mijn abonnenment wordt stopgezet en telco-telco migratie. Ik zit inmiddels in stap 4 en mag ik nu gewoon keihard opzeggen of moet ik nog steeds aangeven dat het om een telco telco migratie gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:42
Hoe staan de ping tijden bij telfort/het tiscali netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
jeroen84 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:20:
Hoe staan de ping tijden bij telfort/het tiscali netwerk?
code:
1
2
3
4
--- uucp1.xs4all.nl ping statistics ---
12 packets transmitted, 12 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 11.163/11.698/12.513/0.421 ms
macbook-renko:~ renko$

Gemiddeld 12ms over wifi, oftewel 10ms over bedraad. Dit is Telfort over het KPN netwerk, zodra je gebruik maakt van het Tiscalli netwerk zullen deze waardes rond de 15~20ms zitten. Waarom? Zie een eerdere post van mij:

Datafeest in "Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95"
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:59:
Internet via het tiscali netwerk levert je qua ping tijden 15 ms ongeveer exrta bovenop je xs4all lijntje, is mijn ervaring. Een marginale verhoging dus.
Oftewel, een ruime verdubbeling, hoewel je dat waarschijnlijk niet of nauwelijks zal merken.
Naar wat ik heb gehoord wordt dit veroorzaakt doordat het Tiscali netwerk gebruik maakt van een andere techniek, hierdoor heb je minder kans op packet loss maar wordt je "ping" (/latency) wel verhoogd :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
trolleystad schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 09:33:
[...]

Waren die waardes van bv. je attenuation bij je oude verbinding ook al zo hoog? Of zijn die hoger geworden doordat je op een 20Mbit verbinding bent aangesloten.

Ik heb nu een attenuation downstream van 28 db met een 6 Mbit Xs4all verbinding en hoop dat deze na het aanluiten woensdag a.s. nog hetzelfde of wat lager is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
trolleystad schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:53:
Welk adres, mask, def.gway en DNS heeft je WAN kant gekregen? En ik neem aan dat je vanuit je modem ook je interne IP's kunt pingen?

Edit: Sorry, had de laatste updates van je gemist. Negeer mijn reactie.... :X

[ Voor 6% gewijzigd door Hakkie op 10-11-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Hakkie schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:36:
[...]

[...]

DrayTek NL verwees me naar HIER voor een lijst met verschillende 2800 series modem firmwares. Ik heb ze allemaal getest en versie D.16.2.1 Annex A presteert verreweg het beste. Snelheid hiermee is 17,5mbit, met de ZyXEL haalde ik 18.5mbit. Nog steeds een verschil, wat ik bij DrayTek NL en TW heb gemeld. Hopelijk duikt men hier in, maar met dit snelheidsverschil kan ik wel leven. Stabiliteit en VoIP etc. zijn tot op heden prima, ook onder volle belasting.
Update: 't draait toch niet lekker. Heb de syslog aangezet gedurende 24 uur en zie bijna elk uur een ADSL reset/retraining. Zo lang de verbinding er is, is de snelheid hoog en werkt het goed. Maar zoveel lijnresets per dag kun je niet betrouwbaar noemen natuurlijk. Ik heb nu de oorspronkelijke E.38.2.23 Annex A weer teruggezet. Snelheid is nu bijna 16mbit, maar gedurende dik 5 uur tot op heden geen lijnreset. Ik heb dit bij DrayTek gemeld en hoop een oplossing te krijgen. Maar of hiervoor een firmware update komt... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

bjck schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 00:08:
[...]

Dan staat je opzegging van je huidige ISP helemaal los van je nieuwe aansluiting. Je hebt dan een ISDN aansluiting voor telefoon met daarop ADSL van je huidige ISP.

De nieuwe ISP gaat met zo'n aanvraag proberen een aparte/nieuwe/ongebruikte lijn te vinden en die in gebruik te nemen voor je ADSL signaal naast de huidige die al in gebruik is.

Dat is de bedoeling dan neem ik aan?
Ja, dat is de bedoeling.
Helaas moet ik m'n oude abo voor 17 nov opzeggen, dus er bestaat een kans dat ik binnenkort helemaal niets meer heb, omdat een nieuwe lijn naast de bestaande helemaal niet kan...

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
joep meloen schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:49:
[...]

Waren die waardes van bv. je attenuation bij je oude verbinding ook al zo hoog? Of zijn die hoger geworden doordat je op een 20Mbit verbinding bent aangesloten.

Ik heb nu een attenuation downstream van 28 db met een 6 Mbit Xs4all verbinding en hoop dat deze na het aanluiten woensdag a.s. nog hetzelfde of wat lager is :)
Grote kans dat je attenuation iets omhoog gaat bij een 20 Mbit abo
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je gegevens wilt plaatsen in je bericht van bijvoorbeeld je lijn uit je modem zet het dan even tussen [ pre ] en [ /pre ] (zonder spaties) tags in. Dan blijft het leesbaar :)