Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 50.567 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

bjck schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 07:31:
[...]

Werkt vanmiddag al lijkt mij.
Ik hoop het, jullie zijn de eersten die ik het zal laten weten :D

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Even zodat ik zeker weet dat ik het goed begrijp:

Als ik geen splitter nodig heb (alleen ADSL, geen telefoon) moet ik het draadje uit de modem onthoofden, de draad een klein stukje strippen en de twee binnenste draadjes verbinden met mijn IS/RA punt?

Is daar ergens een handleiding van te vinden voor alle zekerheid?

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 10:56
Crayne schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:18:
Even zodat ik zeker weet dat ik het goed begrijp:

Als ik geen splitter nodig heb (alleen ADSL, geen telefoon) moet ik het draadje uit de modem onthoofden, de draad een klein stukje strippen en de twee binnenste draadjes verbinden met mijn IS/RA punt?

Is daar ergens een handleiding van te vinden voor alle zekerheid?
Wat voor ISRA heb je?

Mis je niet gewoon alleen een stekker?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-06 15:00

Hachy

Laadpas Nerd

Het mooiste is gewoon als je een RJ11 doosje op het isra punt monteert. Dan kan je het telefoondraadje uit je modem daar gewoon op aansluiten en hoef je dus verder niets meer te strippen e.d.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-04 23:48
Advies gevraagd:

Ik ga overstappen naar telfort en zit op dit moment in status 4. Ik heb als wens datum 22 november opgegeven en heb inmiddels een mail van telfort gehad dat ik in de week van 22 nov. aangesloten wordt. Ook heb ik het modem al binnen (standaard modem besteld, multi gekregen :-).

Op 24 oktober heb ik xs4all laten weten dat ik ging overstapen en dat mijn maand opzegtermijn dus per heden(24 okt. ingaat). Nu heb ik een brief gekregen dat mijn opzeging pas ingaat als xs4all bericht van mijn nieuwe provider heeft gehad dat de overstap een feit is. Dit houd dus in dat xs4all mijn opzegging negeert en afgaat op mijn nieuwe provider. Kortom ik betaal straks een maand xs4all voor niets. Net xs4all gebeld om hier opheldering over te krijgen, ze kunnen er niets aan doen ik moet maar een klacht sturen. Wat is handig?
Klacht is verstuurd met de melding dat IK een contract heb met Xs4all en niet mijn nieuwe provider. Gisteren reactie op de klacht gehad via voicemail.

In het kort:

Medewwerker Xs4all: "Aangezien het hier om een vehuizing gaat moet xs4all wachten op bericht van de nieuwe provider. Wij kunnen hier niets aan doen, als we dat wel gaan doen krijgt Xs4all problemen met de Opta"

Ik wordt er niet goed van, wat een gelul. Ze zouden Artikel 10 van het contract er eens bij moeten pakken. Morgen ga ik weer bellen want dit is van de zotte! Ik bepaal toch zeker wanneer ik opzeg? Heb alles netjes een maand van te voren opgezegd krijg je dit! Xs4all?? laat maar....

EDIT: Net de Opta gebeld. Van dit verhaal klopt dus helemaal niets. De opta vind dat ik gelijk heb en xs4all spreekt zichzelf tegen in het contract (artikel 10). Geschillencommissie, here i come :-)

[ Voor 6% gewijzigd door blablable op 13-11-2007 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Ik lees hier dat mensen een multi modem kregen terwijl ze een standaard modem bestellen. Is dat nu standaard zo of heben ook mensen een standaard modem ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237125

Anoniem: 237125 schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:55:
Ben ik de enige die niet kan inloggen bij het "gesprekskostenoverzicht" op de Telfortsite? Inloggen om de instellingen te wijzigen etc. lukt wel, alleen om mijn gesprekskosten te bekijken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

bjck schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:20:
[...]
Wat voor ISRA heb je?

Mis je niet gewoon alleen een stekker?
Ik heb zo'n rechthoekige plaat op de muur met een gewoon telefooncontact, ja. Tweede van rechts hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://www.mxstream.nl/support/Uitvraag/stekkerdoos.jpg

[ADSLnoob]
Dus ik kan gewoon die RJ-11 plug in een stekker steken en die in het IS/RA punt hangen?
[/ADSLnoob]
Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:46:
Ik lees hier dat mensen een multi modem kregen terwijl ze een standaard modem bestellen. Is dat nu standaard zo of heben ook mensen een standaard modem ontvangen?
Ik heb ook een basismodem aangevraagd en een multi-PC modem gehad. Ik begreep uit dit topic (of het vorige deel) dat dat het gevolg was van een tekort aan basismodems. Of het standaard is zou ik niet weten. Lijkt me dat als ze weer basismodems hebben, mensen die weer gaan krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Crayne op 13-11-2007 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat is gewoon een stekker vinden/kopen en daar een RJ11 stekkertje in stoppen en in de muur prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

bjck schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 11:35:
Dat is gewoon een stekker vinden/kopen en daar een RJ11 stekkertje in stoppen en in de muur prikken.
Dat scheelt een hoop gepriel. En gevloek van mijn vriendin. Thanks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:14
bjck schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 11:35:
Ah handig dat ik dat alvast weet.

Ik heb namelijk een dezelfde aansluiting :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Crayne schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 11:34:
Ik heb zo'n rechthoekige plaat op de muur met een gewoon telefooncontact, ja. Tweede van rechts hieronder:
Beetje vreemde vraag, maar kan ik van jou dat ronde afdekplaatje overnemen als je die gaat vervangen? Ik mis deze en ik kan hem nergens meer kopen. Ik wil je wel een lege envelop met postzegels e.d. toesturen. Als je dit wilt, kan je mij dan mailen op rolandsnoek@hotmail.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:04

franssie

Save the albatross

Rekkie schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:07:
[...]

Ah handig dat ik dat alvast weet.

Ik heb namelijk een dezelfde aansluiting :Y
Bij mij zat ie dacht ik zelfs in de doos bij het modem.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 13:19

job

Wie kan mij vertellen welke isra punten er tegenwoordig door kpn geinstalleerd worden.
Ikzelf heb hier de meest rechtse (van de afbeelding hierboven), maar die valt van armoede van de muur af.

De monteur komt hier langs (lijnmeting), en het liefst zou ik een isra krijgen met aansluitingen voor rj11.
Dan kan ik de boel het netste en het handigste afwerken.
Krijg ik sowieso een isra met rj11 aansluitingen, of kan ik daar gewoon om vragen?

[ Voor 5% gewijzigd door job op 13-11-2007 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-01-2022
franssie schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:19:
[...]

Bij mij zat ie dacht ik zelfs in de doos bij het modem.
Ik heb zo'n zelfde aansluiting als Crayne en ik heb geen stekker gehad. Gelukkig had ik er zelf nog 1.

[ Voor 4% gewijzigd door RockGirl op 13-11-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:19:
[...]
Beetje vreemde vraag, maar kan ik van jou dat ronde afdekplaatje overnemen als je die gaat vervangen? Ik mis deze en ik kan hem nergens meer kopen. Ik wil je wel een lege envelop met postzegels e.d. toesturen. Als je dit wilt, kan je mij dan mailen op rolandsnoek@hotmail.com ?
Zo vreemd is de vraag niet, maar ik ben bang dat ik hem niet hoef te vervangen om het modem aan de sluiten. Kun je er niet één halen bij een willekeurige Primafoon winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Ik heb gisteren toevallig het originele dubbele KPN plaatje verwijderd en er gewoon een normaal armatuurtje op gemonteerd (loos armatuurtje met afdekplaatje past zelfs gewoon op 30 jaar oude kpn inbouwzooi :)

Ik zei nog tegen m'n vrouw: nee, dat originele PTT klepje bewaar ik, kan altijd wel weer ergens van pas komen ;)

@ Snoeki, check je mail.

Trouwens standaard krijg je doorgaans het 2e doosje van links gemonteerd, als je isra in de meterkast zit tenminste. In de woonkamer weet ik het niet, misschien wel die bovenste 'varkenssnuit' .

[ Voor 13% gewijzigd door Hachy op 13-11-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-06 18:11

Totaalgeflipt

De enige echte

job schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:24:
Wie kan mij vertellen welke isra punten er tegenwoordig door kpn geinstalleerd worden.
Ikzelf heb hier de meest rechtse (van de afbeelding hierboven), maar die valt van armoede van de muur af.

De monteur komt hier langs (lijnmeting), en het liefst zou ik een isra krijgen met aansluitingen voor rj11.
Krijg ik sowieso een isra met rj11 aansluitingen, of kan ik daar gewoon om vragen?
De 2e van links word in nieuwbouw woningen geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 02:49
blablable schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:29:
[...]

Klacht is verstuurd met de melding dat IK een contract heb met Xs4all en niet mijn nieuwe provider. Gisteren reactie op de klacht gehad via voicemail.

In het kort:

Medewwerker Xs4all: "Aangezien het hier om een vehuizing gaat moet xs4all wachten op bericht van de nieuwe provider. Wij kunnen hier niets aan doen, als we dat wel gaan doen krijgt Xs4all problemen met de Opta"

Ik wordt er niet goed van, wat een gelul. Ze zouden Artikel 10 van het contract er eens bij moeten pakken. Morgen ga ik weer bellen want dit is van de zotte! Ik bepaal toch zeker wanneer ik opzeg? Heb alles netjes een maand van te voren opgezegd krijg je dit! Xs4all?? laat maar....

EDIT: Net de Opta gebeld. Van dit verhaal klopt dus helemaal niets. De opta vind dat ik gelijk heb en xs4all spreekt zichzelf tegen in het contract (artikel 10). Geschillencommissie, here i come :-)
geschillencommis kost meer dan de kosten van xs4all, je moet er ook nog eens zelf naar toe, dus reiskosten,vrij nemen,dat soort dingen.
gewoon xs4all laten storneren, als je bent overgestapt! dat zijn dan maar het geld proberen te halen bij jou, terwijl je in je recht staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Xs4all zit hier ook al moeilijk te doen. Een brief ter beëindiging zou worden verstuurd door Xs4all voordat de nieuwe lijn zou worden aangelegd, nu heb ik Telfort al een week en ik heb nog niets gehoord.
Ik heb een brief verzonden waarmee ik aangeef zelf het contract te willen beëindigen, als daar niet naar wordt gehoord stopt de automatische incasso, simpel is dat :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239909

job schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:24:

Jemig de pemig, ik heb alleen zo'n is/ra-punt als de meeste rechter op de foto. Zit in mijn meterkast. Moet ik nu al gaan prutsen met draadjes doorknippen en dergelijke of moet ik de het kpn-mannetje vragen om er een kastje op aan te sluiten waarin mijn stekkertje past? zou die dat doen denk je? Moet ik wel een week wachten maar dat scheelt wel enorm veel gepruts.

Nog een vraag; de meegeleverde (gele) kabel is nooit lang genoeg om mijn pc te halen. Heb ik verlies van snelheid als ik een langere koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:15
Anoniem: 239909 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:23:
[...]

Jemig de pemig, ik heb alleen zo'n is/ra-punt als de meeste rechter op de foto. Zit in mijn meterkast. Moet ik nu al gaan prutsen met draadjes doorknippen en dergelijke of moet ik de het kpn-mannetje vragen om er een kastje op aan te sluiten waarin mijn stekkertje past? zou die dat doen denk je? Moet ik wel een week wachten maar dat scheelt wel enorm veel gepruts.

Nog een vraag; de meegeleverde (gele) kabel is nooit lang genoeg om mijn pc te halen. Heb ik verlies van snelheid als ik een langere koop?
Als je een kop koffie klaar zet voor die monteur en alvast een aansluitdoosje koopt kun je ze soms wel overhalen om dat even te doen. Maar je kunt beter een vrouw zijn/hebben die het vraagt. :+

Cat 5 kabel mag wel 100 meter lang zijn. En je DSL gaat zowieso maar maximaal 1/5 deel van de maximum snelheid van je netwerksnelheid. (LAN = 100 mb/s, DSL max 20 mb/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233519

blablable schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:29:
[...]

In het kort:

XS4all doet vaak erg moeilijk als je daar weg wil.. ik had het zelfde probleem.. ik stuurde een fax dat ik een maand later zou overstappen naar tiscali, en de volgende dag lag mijn internet er al uit, en was ik mijn mail-adressen kwijt... xs4all kon er niks aan doen.. (zeiden ze ) dus 3 weken zonder internet als straf omdat je het allemaal goed wilde regelen en tijdig doorgaf. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Anoniem: 239909 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:23:
[...]
<knip>
Moet ik nu al gaan prutsen met draadjes doorknippen en dergelijke of moet ik de het kpn-mannetje vragen om er een kastje op aan te sluiten waarin mijn stekkertje past? zou die dat doen denk je?
<knip>
Mwah dat doet' ie wel. Meestal hebben ze die doosjes ook al bij zich in zo' n busje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
afbeelding

Is zo'n tweede van links gewoon los te kopen?

Als ik mijn isra-punt naar de meterkast wil verplaatsen is dit denk ik de mooiste optie.
Kheb hem nog nergens kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Je kan toch ook zo'n normaal telefoondoosje van de Gamma afmonteren. Of een inbouw RJ11, die hebben ze daar ook wel, maar dan moet je weer een gat in de muur maken voor je inbouwdoos en raamwerk (mooier, maar wel meer werk en duurder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:25
Goeie ervaring met Telfort, nadat KPN mijn telefoniegedeelte van IPB heeft gesloopt, is Telfort bereid gevonden de activatiedatum wat naar voren te plaatsen, zodat het zo snel mogelijk via Telfort werkend gemaakt kan worden. Per brief krijg ik te lezen welke datum het wordt; het is nu nog 30-11 en gaat minimaal 1 week vervroegd worden, alle beetjes helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:38

13art

Moderator Mobile
Ik ga binnenkort (met een maand) verhuizen en ben dan van plan om mn (dure) kabel internet de deur uit te doen en Telfort te nemen.
Zat eerst te twijfelen tussen Telfort en Alice, maar uiteindelijk gekozen voor Telfort omdat je daar ook een draadloze modem kan krijgen en bij Alice schijnt de administratie een ramp te zijn. Ook had ik Alice een aantal dagen terug een vraag gemaild maar tot op heden nog geen antwoord.

Maar als ik het dus goed begrijp duurt het opleveren van internet + telefonie zo'n 3 weken. Dus zou ik eind deze maand moeten gaan bestellen. We hebben namelijk geen kpn telefoon oid, en neem aan dat dat bedoeld wordt met een 'kale lijn'.

Ben benieuwd want volgens de indicator op de website van Telfort moeten zitten we op de max haalbare snelheid van 20 Mbit

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

foutje

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 237125 op 13-11-2007 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:06
Hier werkt het. VoIP status wel ok (geregistreerd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239909

Haha ik heb iets gevonden! Gelijk achter mijn bureau zit een aansluitpunt zoals de 3e van links op de foto (hoofdstopcontact). In een oude rommeldoos vond ik een splitter van Versatel van mijn vorige huis. Kan ik deze spitter nu met de geleverde kabeltjes gaan lussen op dit hoofdstopcontact zonder kwaliteits (lees snelheids) verlies? Zou erg mooi zijn want mijn computer staat er op minder dan een meter vandaan. Stuk handiger dan het plaatsen van de splitter in de meterkast gelijk bij het is/ra-punt, dan moet ik namelijk gaan lopen kloten met lange kabels door de woning.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 239909 op 13-11-2007 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:45
klopt het dat kpn nog geen adsl2(+) leverd, dus ook geen snelheden boven de 8mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
tabakje schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 17:05:
klopt het dat kpn nog geen adsl2(+) leverd, dus ook geen snelheden boven de 8mbit?
Niet overal inderdaad. Een kleiner deel van Nederland heeft alleen KPN dekking voor ADSL en is niet ADSL2+ geschikt gemaakt door KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hakkie schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 16:51:
Hier werkt het. VoIP status wel ok (geregistreerd)?
Ow mijn ma vertelt net dat ze misschien een verkeerd knopje had ingedrukt toen ze het geluid hoger wilde zetten... bleek dus dat ze de tone-modus naar pulse had veranderd

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 237125 op 13-11-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112420

Als je op telfort bestelling aangeeft dat je per 10-01-2008 adsl wil nemen en je hebt op dit moment IPB van kpn... vervalt de lijn van IPB dan pas 10-01 of eerder ? (telefonie word niet meegenomen van IPB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 112420 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:10:
Als je op telfort bestelling aangeeft dat je per 10-01-2008 adsl wil nemen en je hebt op dit moment IPB van kpn... vervalt de lijn van IPB dan pas 10-01 of eerder ? (telefonie word niet meegenomen van IPB)
Als je IPB niet opzegt zelfs gaat het prima.

Als je eind datum van je contract bij IPB exact die datum is zou ik een paar dagen eerder inplannen zoals 7-1-2008 bijvoorbeeld. Dan ben je wel een paar dagen eerder omgezet, maar dat maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238464

ik heb nu alles binnen; draadloos modem, wachtwoorden enz. Er staat in de brief dat "..verwachten dat u per 19 november internet kunt installeren", maar hoe groot is de kans dat wanneer ik nu het modem enz installeer, ik nu al internet heb? Ik heb momenteel nog internet en heb niet veel zin om alles van telfort te installeren en mocht blijken dat het nog niet werkt, ik weer mijn oude draadloze router moet gaan installeren. (ik ben ongeduldig haha), maar zou ik nu dus al kunnen internetten via telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 238464 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:31:
ik heb nu alles binnen; draadloos modem, wachtwoorden enz. Er staat in de brief dat "..verwachten dat u per 19 november internet kunt installeren", maar hoe groot is de kans dat wanneer ik nu het modem enz installeer, ik nu al internet heb? Ik heb momenteel nog internet en heb niet veel zin om alles van telfort te installeren en mocht blijken dat het nog niet werkt, ik weer mijn oude draadloze router moet gaan installeren. (ik ben ongeduldig haha), maar zou ik nu dus al kunnen internetten via telfort?
Als je overstapt van ADSL naar ADSL moet je wachten tot je huidige niet meer werkt, dat zal dan die datum zijn hoogst waarschijnlijk.

Als je nu kabel internet hebt kan je al je modem aansluiten en als het ADSL + Internet lampje gaat branden werkt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik stap over van adsl (direct adsl) naar telfort, maar doordat kpn mijn eerdere brieven niet heeft gehad (van eind oktober) word ik pas 12 december afgesloten. Dus ik moet dan wachten tot 12 december???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33664

Ik heb sinds gisteren Telfort. Helaas maar 8mbit, omdat we geen ADSL 2 hebben. Alleen het bellen werkt nog niet. Kan het niet activeren, krijg dan een foutmelding. Kan het zijn dat dit nog geactiveert moet worden omdat we het telefoonnummer van kpn meenemen?

We kunnen en bellen nu nog gewoon via isdn van kpn. Telfort moet dit opgezegt hebben. Of moet ik als ik om wil schakelen eerst de splitter er tussen uit halen? Als voip via telfort werkt doe ik dat toch, maar nu kunnen we anders niet meer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:09
Anoniem: 33664 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:47:
Ik heb sinds gisteren Telfort. Helaas maar 8mbit, omdat we geen ADSL 2 hebben. Alleen het bellen werkt nog niet. Kan het niet activeren, krijg dan een foutmelding. Kan het zijn dat dit nog geactiveert moet worden omdat we het telefoonnummer van kpn meenemen?

We kunnen en bellen nu nog gewoon via isdn van kpn. Telfort moet dit opgezegt hebben. Of moet ik als ik om wil schakelen eerst de splitter er tussen uit halen? Als voip via telfort werkt doe ik dat toch, maar nu kunnen we anders niet meer bellen.
Er staat ook in je brief met gebruiksgegevens dat dat 3 dagen extra duurt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 112420 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:10:
per 10-01 tenzij Telfort je een andere datum geeft.
die datum krijg later nog van Telfort per post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 238464 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:31:
Als je nu kabelinternet hebt of ADSL over een ander aderpaar heb je kans dat het al werkt (als je in status 4 zit)
maar wanneer je nu nog ADSL hebt en over datzelfde aderpaar Telfort laat lopen werkt het pas op het moment dat je huidige verbinding "uit de lucht is"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor antwoorden, maar hoe kom ik er achter of ik adsl over een ander aderpaar heb? Door het toch maar aan te sluiten? Wellicht dan n optie om eerst alles te installeren op een laptop en kijken of het werkt? kan ik daarna alles nog installeren op de pc of is eenmaal ergens geinstalleerd, altijd geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 238464 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:57:
bedankt voor antwoorden, maar hoe kom ik er achter of ik adsl over een ander aderpaar heb? Door het toch maar aan te sluiten? Wellicht dan n optie om eerst alles te installeren op een laptop en kijken of het werkt? kan ik daarna alles nog installeren op de pc of is eenmaal ergens geinstalleerd, altijd geinstalleerd?
heb je nu ADSL en aangegeven bij de bestelling van Telfort dat je al ADSL hebt dan gebruiken ze je huidige aderpaar en werkt Telfort pas op het moment dat je huidige verbinding uit de lucht is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33664

Dennis-L schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:49:
[...]

Er staat ook in je brief met gebruiksgegevens dat dat 3 dagen extra duurt toch?
Inderdaad, lezen is niet mijn sterkste kant. Dan maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 33664 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:03:
[...]

Inderdaad, lezen is niet mijn sterkste kant. Dan maar afwachten.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 238464 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:35:
ik stap over van adsl (direct adsl) naar telfort, maar doordat kpn mijn eerdere brieven niet heeft gehad (van eind oktober) word ik pas 12 december afgesloten. Dus ik moet dan wachten tot 12 december???
Je nieuwe ISP is dan leidend in het verhaal. De dag dat Telfort je aansluit is de oude verbinding van de lijn afgehaald.

Het kan wel zijn dat je abonnement nog eventjes doorloopt bij je huidige ISP (ADSL DIRECT) natuurlijk. Alleen is je verbinding al omgezet en valt er eigenlijk voor hun niets meer 'af te sluiten' letterlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:38
trolleystad schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:28:
[...]
Cat 5 kabel mag wel 100 meter lang zijn. En je DSL gaat zowieso maar maximaal 1/5 deel van de maximum snelheid van je netwerksnelheid. (LAN = 100 mb/s, DSL max 20 mb/s).
De maximale lengte van Cat 5 voor ethernet is niet afhankelijk van de snelheid van je ADSL lijn. Wat uitmaakt is welk protocol je op de kabel gebruikt. Dat zal 10BASE-T, 100BASE-T of 1000BASE-T zijn. ( In 99% van de gevallen hier zal het 100BASE-T zijn == 100 mbit/s.) De maximale kabellengte voor al deze protocollen is 100 meter, ongeacht hoe veel data per seconde je daadwerkelijk door de kabel jaagt.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:07:
[...]

Je nieuwe ISP is dan leidend in het verhaal. De dag dat Telfort je aansluit is de oude verbinding van de lijn afgehaald.

Het kan wel zijn dat je abonnement nog eventjes doorloopt bij je huidige ISP (ADSL DIRECT) natuurlijk. Alleen is je verbinding al omgezet en valt er eigenlijk voor hun niets meer 'af te sluiten' letterlijk :)
Dus ik kan wel gewoon internetten via telfort (nieuwe isp)? Maar dat is dan alleen wanneer telfort mij aansluit neem ik aan, maar zou dat dan nu ook al kunnen zijn of dan toch pas per 19 november?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 238464 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:23:
[...]

Dus ik kan wel gewoon internetten via telfort (nieuwe isp)? Maar dat is dan alleen wanneer telfort mij aansluit neem ik aan, maar zou dat dan nu ook al kunnen zijn of dan toch pas per 19 november?
heb je wel gelezen?
heb je nu al ADSL EN heb je bij je bestelling opgegeven dat je al ADSL hebt dan kan je pas via Telfort internetten als je huidige verbinding uit de lucht is........
Maar heb je nu bijvoorbeeld kabelinternet en je zit in status 4 van je bestelling dan is de kans aanwezig dat je al via Telfort kan internetten

[ Voor 12% gewijzigd door Dennis-L op 13-11-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 238464 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:23:
[...]

Als je huidige verbinding nog werkt is het nog niet omgezet. Of je huidige ISP moet toevallig dezelfde instellingen in je modem gebruiken en dat is niet het geval bij ADSL DIRECT van KPN. Dus wachten tot het niet meer werkt en meestal is het exact de datum die Telfort communiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb idd opgegeven dat ik al adsl heb, dus geen kabelinternet (zit idd al in stap 4). Maar bjck zegt dat als ik bij telfort aangesloten wordt, mijn huidige adsl verbinding vervalt (althans het signaal van direct adsl) en telfort op dat signaal gaat zitten en dat zou dan betekenen dat ik wel per 19 november kan internetten via telfort of lees ik het nog steeds verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 238464 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:31:
ik heb idd opgegeven dat ik al adsl heb, dus geen kabelinternet (zit idd al in stap 4). Maar bjck zegt dat als ik bij telfort aangesloten wordt, mijn huidige adsl verbinding vervalt (althans het signaal van direct adsl) en telfort op dat signaal gaat zitten en dat zou dan betekenen dat ik wel per 19 november kan internetten via telfort of lees ik het nog steeds verkeerd?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

RichieB schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:09:
[...]

De maximale lengte van Cat 5 voor ethernet is niet afhankelijk van de snelheid van je ADSL lijn. Wat uitmaakt is welk protocol je op de kabel gebruikt. Dat zal 10BASE-T, 100BASE-T of 1000BASE-T zijn. ( In 99% van de gevallen hier zal het 100BASE-T zijn == 100 mbit/s.) De maximale kabellengte voor al deze protocollen is 100 meter, ongeacht hoe veel data per seconde je daadwerkelijk door de kabel jaagt.
Ah, bedankt! En als ik nu mijn 10base-2 token ring thuisnetwerkje dmv een USB Multistation Access Unit (thick ethernet) aan wil sluiten ? Hoe moet ik dat dan doen? Ik heb hem nu op mijn zonnet e-tech USB modem zitten, werkt dit straks ook met Telfort ?

Voor de duidelijkheid; het is een USB 2.0 versie (om geen verwarring te krijgen over compatibiliteit met OSI laag 2 communicatie). Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:06
Madone schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:05:
[...]
Hakkie... bedankt voor je reactie. Ga je nog actie ondernemen richting KPN?
[...]
Vandaag per post de bevestiging van KPN ontvangen dat IPB wordt opgeheven per 9 november. Ik ben op 5 november over gegaan naar Telfort en heb niet zelf opgezegd. Van KPN klantenservice had ik voor de overstap al vernomen dat ik maandelijks voor de 29ste kon opzeggen. In de brief staat verder dat binnen 2 maanden een eindrekening volgt 'van de nog openstaande of teveel betaalde kosten'. Het is dus nog niet duidelijk hoe wordt omgegaan met de opzegtermijn. Mijn IPB is begin 2006 van start gegaan. Als KPN moeilijk doet bestaat -ondanks de toezegging- de kans dat ik nog een paar maanden moet betalen. Nog even in spanning afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Laatst online: 08-06 21:24
Ook ik heb Telfort aangevraagd met bellen erbij.
Als alles goed gaat wordt ik vrijdag aangesloten. heeft dan een kleine 4 weken geduurd.

Ik heb in stap 4 mijn huidige provider een opzegbrief gestuurd.
Vandaag een brief gehad waarin staat dat ik pas in juni 2008 kan stoppen.

Ligt het aan mij of lees ik onderstaand gedeelte uit de algemene voorwaarden dan verkeerd?

Lezen is niet mijn sterkste vak dus zou kunnen maar ik twijfel heel erg.

Artikel 22. Duur en beëindiging

* 22.1 Tenzij Partijen anders overeenkomen, wordt de Overeenkomst aangegaan voor een initiële duur van 12 (twaalf) maanden.
* 22.2 Na afloop van de initiële duur wordt de Overeenkomst stilzwijgend verlengd met een periode van telkens 12 (twaalf) maanden. Na afloop van de initiële duur kan de Eindgebruiker telefonisch de opzegprocedure in gang zetten met een opzegtermijn van 1 kalendermaand.

ben benieuwd hoe jullie dit lezen want volgens mij kan het op 2 manieren gelezen worden toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Buzzie schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:59:
Ook ik heb Telfort aangevraagd met bellen erbij.
Als alles goed gaat wordt ik vrijdag aangesloten. heeft dan een kleine 4 weken geduurd.

Ik heb in stap 4 mijn huidige provider een opzegbrief gestuurd.
Vandaag een brief gehad waarin staat dat ik pas in juni 2008 kan stoppen.

Ligt het aan mij of lees ik onderstaand gedeelte uit de algemene voorwaarden dan verkeerd?

Lezen is niet mijn sterkste vak dus zou kunnen maar ik twijfel heel erg.

Artikel 22. Duur en beëindiging

* 22.1 Tenzij Partijen anders overeenkomen, wordt de Overeenkomst aangegaan voor een initiële duur van 12 (twaalf) maanden.
* 22.2 Na afloop van de initiële duur wordt de Overeenkomst stilzwijgend verlengd met een periode van telkens 12 (twaalf) maanden. Na afloop van de initiële duur kan de Eindgebruiker telefonisch de opzegprocedure in gang zetten met een opzegtermijn van 1 kalendermaand.

ben benieuwd hoe jullie dit lezen want volgens mij kan het op 2 manieren gelezen worden toch??
Dit is een beetje offtopic om hier een discussie over te gaan voeren. Is er een topic over je huidige ISP? Dan kan daar een interessante discussie in ontstaan of misschien zelfs een apart topic over interessante/tegenstrijdige AV bepalingen.

offtopic:
Twee zinnen die elkaar compleet tegenspreken bij 22.2 mijn inziens. Want als na de initiële duur (=12 maanden) je de opzeg procedure in gang kan zetten met een termijn van 1 kalendermaand kan het niet verlengd zijn met 12 maanden natuurlijk.

De tweede zin heft de eerste op bij 22.2. Of de eerste maakt de tweede onmogelijk en zinloos, maar dan had je hem niet moeten schrijven.

Overigens kan je het voor laten komen als jij (en andere) het anders lezen. De consument wordt vaak in het gelijk gesteld als het bedrijf vs. consument is en aannemelijk is te maken.

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 13-11-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Laatst online: 08-06 21:24
Sorry als ik hier over iets begin wat idd niet zoveel met Telfort te maken heeft.

Ik vroeg het me alleen ff af en omdat ik Telfort heb aangevraagd besloot ik om dat hier te doen.

Van mijn huidige provider (Pilmo) bestaat idd wel al een topic maar die is uitgestorven.

Bedankt bjck dat je in elk geval hetzelfde erover denkt als ik.
Helaas denkt mijn provider er anders over maar daar ga ik uiteraard achteraan.

Ik zal uiteraard ook ff mijn bevindingen van Telfort hier neer zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165469

Zit nu in stap 4, ga er gezien de ervaringen van anderen van uit dat ik donderdag of vrijdag de gegevens + modem zal ontvangen. Moet je voor het pakket tekenen of kunnen ze 'm ook bij de buren afgeven als je niet thuis bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@rens100: in mijn geval hebben ze het modem bij de buren afgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195379

Anoniem: 238464 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:37:
offtopic: Waar ik het nog steeds niet mee eens ben omdat deze ook niet hoeft te tekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-06 20:23
M'n moeder zit nu in stap 4 van de overstap van IPB (kpnplanet.nl) naar Telfort adsl met telefonie incl. nummerbehoud.
Op 2 januari 2008 heeft ze de overstap gevraagd als overgangsdatum omdat dan haar IPB abb 2 jaar oud is. Nog steeds nix doen vwb kpn? Volgens haar heeft ze 1 of 2 maanden opzegtermijn, zelfs bij kpn winkel, primafoon, konden ze dat niet exact aan haar vertellen. We hebben naar kpn nog helemaal niets bekend gemaakt zoals in het begin van het forum beschreven staat. Is er al volk die met dit overstap-bijltje gehakt hebben? Vind het niet erg om maandje dubbel te betalen, maar met kpn zelf weet je het maar nooit. Wel de opzegbrief gedownload maar die voorlopig maar als bestand op de pc laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
scofield schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:07:
M'n moeder zit nu in stap 4 van de overstap van IPB (kpnplanet.nl) naar Telfort adsl met telefonie incl. nummerbehoud.
Op 2 januari 2008 heeft ze de overstap gevraagd als overgangsdatum omdat dan haar IPB abb 2 jaar oud is. Nog steeds nix doen vwb kpn? Volgens haar heeft ze 1 of 2 maanden opzegtermijn, zelfs bij kpn winkel, primafoon, konden ze dat niet exact aan haar vertellen. We hebben naar kpn nog helemaal niets bekend gemaakt zoals in het begin van het forum beschreven staat. Is er al volk die met dit overstap-bijltje gehakt hebben? Vind het niet erg om maandje dubbel te betalen, maar met kpn zelf weet je het maar nooit. Wel de opzegbrief gedownload maar die voorlopig maar als bestand op de pc laten staan?
Net boven je staat een eerste reactie van iemand die ook vanaf IPB is overgestapt en heeft bericht van KPN gekregen zonder op te zeggen zelf. Kan best zijn dat KPN de communicatie pas opstart na de overstap of misschien wel eerder aangezien je in de toekomst hebt gepland.

Hakkie in "Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 -..."

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 13-11-2007 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-06 21:50
heb vandaag een bericht gekregen van telfort, dat mijn aanvraag onuitvoerbaar is
maar de reden is niet bekend
heb met kpn gebeld die zegt moet je bij telfort zijn
en telfort zegt moet je bij kpn zijn
heb al een paar keer gebeld ,maar dit schiet ook niet op
als ik maar wist wat er fout zit ?
heb gewoon ipb van kpn
mijn contract loopt af op 28 dec
weet nu niet of dit nog allemaal nog lukt
maar als ik het goed begrijp kan ik elke keer naar een maand opzeggen
naar 28 dec
maar hoop dat het opgelost kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

scofield schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:07:
Op 2 januari 2008 heeft ze de overstap gevraagd als overgangsdatum omdat dan haar IPB abb 2 jaar oud is. Nog steeds nix doen vwb kpn?
Allereerst even het volgende: pas met IPB op met zelf vaststellen wat de contractvervaldatum is. Dat is dus niet de dag dat de monteur ooit langs is geweest en je kon gaan internetten en bellen, maar ongeveer 2 weken daarvoor! Dat was zowel bij mij als m'n vader (beiden van IPB -> Telfort) het geval. Ik weet niet of je 't nagevraagd hebt, maar de contractvervaldatum van je moeder zou best eens b.v. 18 december of zo kunnen zijn. Komt Telfort na 18 november bij KPN aan om een verzoek tot overname dan kan je moeder zomaar weer aan een nieuw jaar vast zitten (ok, dan krijgen we de perikelen rondom maandopzeggingen, maar die laat ik nu even terzijde). Mijn remedie bij IPB als je tegen je contracteinde aanzit (dec-feb op dit moment): Stel goed je contractvervaldatum vast en zeg in stap 4 ook telefonisch op. Er wordt dan een aantekening gemaakt dat je in ieder geval opgezegd hebt. Zo heb ik 't voor m'n vader gedaan (was net op tijd!) en zo doe ik 't zelf straks ook (Telfort vanaf 19/12, contract IPB loopt 10-1 af dus begin november zeg ik ook telefonisch op; zekerheid voor alles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-06 20:02
Ik heb momenteel InternetPlusBellen van Planet en ik wil over op Telfort.
Moet ik dan deze stappen volgen?
KPN InternetPlusBellen

* Vraag Telfort Telefonie aan.
* Zeg zelf je KPN IPB abonnement NIET op.
* Van Telfort en KPN ontvang je een brief met de porteringsdatum en de bevestiging dat je KPN abonnement beeïndigd wordt.
Of wel gewoon m'n abbo opzeggen bij stap 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Ik zie dat ik zojuist ook mijn Vaste telefooninstellingen kan wijzigen...
Hier stond alleen bij gidsvermelding alles op ja, terwijl ik bij mijn aanvraag toch echt heb gekozen voor geen vermelding.
Even in de gaten houden of ik vermeld word of niet...anders krijg ik straks de hele avond van die mensen aan de telefoon die me van alles aan proberen te smeren ;)

heb alles voor de zekerheid wel even op nee gezet

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis-L op 13-11-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-01-2022
Anoniem: 238464 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:37:
Ik ben blij dat ik thuis was, ik hou daar helemaal niet van, van bij de buren afgeven. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-06 20:23
Anoniem: 165469 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:28:
contract IPB loopt 10-1 af dus begin november zeg ik ook telefonisch op; zekerheid voor alles).
Ik zal eens goed vragen of ze ergens haar contractsvervaldatum op kan lepelen.
Het is nog geen 2 januari maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
  • Laatst online: 06-09-2022
Nou hier vandaag de overstap gemaakt naar Telfort. Ik had IPB van KPN. De internetverbinding opzetten was een fluitje van een cent... Nah ja als je tenmiste niet vergeet je IP-adres dynamisch in te stellen 8)7 . Maar ja daarna ging het als een tirelier. Aangezien ik 3,6KM van de centrale zit was ik erg benieuwd naar de snelheid. Op dit moment zit ik op 7366 kbps / 1023 kbps. Dus valt me erg mee. Had zelf iets van 6mps verwacht.

Telefonie is nog een probleem. Ondanks de mail dat ze 'dachten' dat het meteen overging is dat dus niet zo (zie ook post van mij van een tijdje geleden). Dus heb nu het nummer doorgeschakeld naar mijn mobiel. Persoon van de helpdesk gaf wel aan dat de KPN het had geaccepteerd en verwacht dus dat het binnen 3 dagen over moet zijn. We shall see.

Mail etc. moet ik nog testen maar daar heb ik nu geen zin meer in. Weet trouwens nu ook waarom een meterkast de naam meterkast heeft gekregen. Je hebt nl. geen meter ruimte :) .

Het is allemaal redelijk vlot gegaan moet ik zeggen. 23-10-2007 de aanvraag gedaan en vandaag live. :*). Alleen de telefoon duurt nog even maar dat mag de pret niet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Laatst online: 23-06-2023
Anoniem: 165469 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:18:
Zit nu in stap 4, ga er gezien de ervaringen van anderen van uit dat ik donderdag of vrijdag de gegevens + modem zal ontvangen. Moet je voor het pakket tekenen of kunnen ze 'm ook bij de buren afgeven als je niet thuis bent?
Vandaag ook het modem gekregen, gebracht door een postbode met heel veel lef......
Ik was er niet maar de deur was niet op slot, kom terug staat er een doos in de berging, DE berging waar ook mijn niet al te makkelijke honden zitten. Verder is er niets achter gebleven van de postbode >:)

ps. ook de inlog gegevens via een andere postbode binnen gekregen, oplevering op 19 november, had besteld op 28 oktober.
Wat ik tot nu toe aan communicatie gezien heb van Telfort ziet het er zeer profi uit, volgende week over. Bij stap 4 op 9 november per mail en brief opgezegd bij XS4all, moet nog wat terug horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Madone schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:02:

Telefonie is nog een probleem. Ondanks de mail dat ze 'dachten' dat het meteen overging is dat dus niet zo (zie ook post van mij van een tijdje geleden). Dus heb nu het nummer doorgeschakeld naar mijn mobiel. Persoon van de helpdesk gaf wel aan dat de KPN het had geaccepteerd en verwacht dus dat het binnen 3 dagen over moet zijn. We shall see.
Bij mij duurde het een week voordat mijn IPB nummer geporteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 045Crew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 11:51
Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07462/DSC00682.JPG.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07462/DSC00683.JPG.xs.jpg

Wat moet ik hiermee doen in godsnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
dichtmaken O-)

nee, euhm misschien even uitzoeken waar ieder draadje heen gaat en dat even in een schematje stoppen.
dan heb je meer kans dat mensen hier er iets wijs uit kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
  • Laatst online: 06-09-2022
Vraagje.... Ik kijk nog even in de setupschermen van het modem en zie iets staan waar je firmware kunt updaten. Is dit verstanding om te doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 045Crew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 11:51
Dennis-L schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:17:
[...]

dichtmaken O-)

nee, euhm misschien even uitzoeken waar ieder draadje heen gaat en dat even in een schematje stoppen.
dan heb je meer kans dat mensen hier er iets wijs uit kunnen worden
Waar het heen gaat: naar iedere verdieping 1, behalve de bovenste (de mijne) want daar zijn 2 van die "varkensneuzen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 21:35
Abonnement van Telfort besteld, zo'n 3 weken later keurig geleverd.

Ik zit zo'n 1500 meter van de centrale af, dit zijn de resultaten op speedtest.nl

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Nov 13 2007 om 22:20:14 UTC+0100)

Download : 936.4 KByte/sec
Upload : 101.1 KByte/sec
Connection : 607.0 Conn/min
Ping test Nederland : 32.0 ms

Wel okay, het is sneller dan m'n vorige isp en goedkoper ook. Echter gaan torrentjes niet heel erg lekker. Heb ze nog niet sneller zien gaan dan 200KB/s en ik heb toch echt alles open staan, M'n vorige isp haalde bijna altijd 500KB/s (ongeveer de max van dat abbo).
Krijg bijna het idee dat ze de p2p snelheid throttlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Madone schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:18:
Vraagje.... Ik kijk nog even in de setupschermen van het modem en zie iets staan waar je firmware kunt updaten. Is dit verstanding om te doen???
Kan als je nu een andere versie dan versie V3.40(AJZ.2) hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
RutgerB schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:22:
Abonnement van Telfort besteld, zo'n 3 weken later keurig geleverd.

Ik zit zo'n 1500 meter van de centrale af, dit zijn de resultaten op speedtest.nl

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Nov 13 2007 om 22:20:14 UTC+0100)

Download : 936.4 KByte/sec
Upload : 101.1 KByte/sec
Connection : 607.0 Conn/min
Ping test Nederland : 32.0 ms

Wel okay, het is sneller dan m'n vorige isp en goedkoper ook. Echter gaan torrentjes niet heel erg lekker. Heb ze nog niet sneller zien gaan dan 200KB/s en ik heb toch echt alles open staan, M'n vorige isp haalde bijna altijd 500KB/s (ongeveer de max van dat abbo).
Krijg idd bijna het idee dat ze de p2p snelheid throttlen.
En die 1500 meter basseer jij op?
En post even je DSL lijn waardes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerB
Dennis-L schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:25:
[...]

En die 1500 meter basseer jij op?
En post even je DSL lijn waardes..
Die 1500 meter heb ik van http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm uit de startpost.

Ik weet niet wat DSL lijn waardes zijn, maar volgens mij is dit het?
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 23 db 
attenuation upstream: 10 db
tone   0- 31: 00 00 00 0c cd de ed ed dd dd dc cc dd dd cb 86 
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 28 db
tone  32- 63: 24 57 78 9a ab bb bc cc bb bb bb ba ab aa ab bb 
tone  64- 95: bb aa aa aa a9 9a aa aa aa aa 99 99 99 99 99 99 
tone  96-127: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 92 99 99 
tone 128-159: 99 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 78 98 87 77 88 
tone 160-191: 88 77 78 78 77 77 76 77 77 77 77 77 77 77 77 77 
tone 192-223: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 
tone 224-255: 76 77 66 77 77 67 77 77 77 76 67 67 77 76 77 76 
tone 256-287: 26 77 67 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 
tone 288-319: 66 66 66 66 65 66 66 66 65 66 66 56 66 65 56 55 
tone 320-351: 56 55 56 65 56 55 55 55 55 55 56 66 66 66 56 65 
tone 352-383: 56 56 55 65 55 56 55 55 66 55 55 55 55 55 55 45 
tone 384-415: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 56 55 55 55 55 55 55 
tone 416-447: 55 55 55 55 55 55 55 45 55 55 55 55 55 55 55 54 
tone 448-479: 54 55 55 55 44 44 44 44 55 44 54 44 44 44 54 44 
tone 480-511: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 32 44 44 44 22 22 22 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
RutgerB schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:39:
[...]

Die 1500 meter heb ik van http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm uit de startpost.

Ik weet niet wat DSL lijn waardes zijn, maar volgens mij is dit het?
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 23 db 
attenuation upstream: 10 db

noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 28 db

en wat geef je statuspagina dan aan? want een speedtest op speedtest.nl is niet echt betrouwbaar én
zorg dat je de snelheid test via bedraad netwerk en niet via wireless!
dus download even een testbestand (niet via wireless maar bedraad)

http://www.leaseweb.com/index.php?p=network.test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerB
Dennis-L schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:49:
[...]

en wat geef je statuspagina dan aan? want een speedtest op speedtest.nl is niet echt betrouwbaar én
zorg dat je de snelheid test via bedraad netwerk en niet via wireless!
dus download even een testbestand (niet via wireless maar bedraad)

http://www.leaseweb.com/index.php?p=network.test
De verbindingssnelheid op de statuspagina is als volgt: 11056 kbps / 1070 kbps
Het downloaden van een 100MB file gaat ook consistent met 1.14MB/s dit allemaal via een 100mbit bedrade verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Even zoeken welke waarheen gaat en wat nu je binnenkomende lijn is. Dan kan de rest los :)
RutgerB schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:22:

Krijg bijna het idee dat ze de p2p snelheid throttlen.
Vergeet niet dat die ZyXEL een NAT router is en je dus de poort die je hebt ingesteld in je torrentclient moet forwarden (bij NAT).

En dat er ook nog een (statefull)firewall in zit waar je dezelfde poort even moet openzetten nog van WAN_to_LAN.

Er staat een heel erg complete uitleg op het forum van Tiscali hier.

[ Voor 113% gewijzigd door bjck op 13-11-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
RutgerB schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:55:
[...]

De verbindingssnelheid op de statuspagina is als volgt: 11056 kbps / 1070 kbps
Het downloaden van een 100MB file gaat ook consistent met 1.14MB/s dit allemaal via een 100mbit bedrade verbinding.
Dan is er niet meer uit te halen, overigens zit jij (volgens je lijnwaardes) verder van de centrale af ;)
ongeveer 2km

Je kan nog kijken of er iets snelheid te winnen is door eventuele overbodige splitter te verwijderen en het modem zo dicht mogelijk bij het isra punt te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerB
Dennis-L schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:59:
[...]

Dan is er niet meer uit te halen, overigens zit jij (volgens je lijnwaardes) verder van de centrale af ;)
ongeveer 2km

Je kan nog kijken of er iets snelheid te winnen is door eventuele overbodige splitter te verwijderen en het modem zo dicht mogelijk bij het isra punt te plaatsen
Grappig dat je die afstand er zo uit haalt:)

Er loopt inderdaad zo'n 6 meter snoer vanaf het isra punt naar de enige telefoon stekker. vanaf hier nog 2 meter en dan zit het modem er, zou ik hier nog wat op kunnen winnen?

Overigens ben ik best tevreden over de snelheid, zoals ik al zei ga ik er zowel op prijs als op snelheid mee op vooruit tenopzichte van m'n vorige abbo. Alleen die trage torrentjes dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
RutgerB schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:15:
[...]

Grappig dat je die afstand er zo uit haalt:)

Er loopt inderdaad zo'n 6 meter snoer vanaf het isra punt naar de enige telefoon stekker. vanaf hier nog 2 meter en dan zit het modem er, zou ik hier nog wat op kunnen winnen?

Overigens ben ik best tevreden over de snelheid, zoals ik al zei ga ik er zowel op prijs als op snelheid mee op vooruit tenopzichte van m'n vorige abbo. Alleen die trage torrentjes dus...
om je afstand ongeveer te berekenen (aantal km koperdraad in de grond) kan je je downstream attenuation delen door 13.6 dan heb je ongeveer de lengte

torrent zou nog kunnen zijn omdat je geen poorten hebt open gezet in het modem misschien

[ Voor 12% gewijzigd door Dennis-L op 13-11-2007 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62555

Leuk die foutieve voorlichting van Tele2. Gaat inderdaad om een jaarcontract met een opzegtermijn van 2 maanden. Nouja, dan maar ff 2 maanden bij Tele2 of zo. Rukzooi, waarom zag ik die site van Telfort nou niet eerder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerB
Dennis-L schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:17:
[...]

om je afstand ongeveer te berekenen (aantal km koperdraad in de grond) kan je je downstream attenuation delen door 13.6 dan heb je ongeveer de lengte

torrent zou nog kunnen zijn omdat je geen poorten hebt open gezet in het modem misschien
Weer wat bijgeleerd. Poortjes staan goed, want m'n pc staat in de dmz (of "Default Server" zoals dat in de Zyxel heet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62555 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:18:
Leuk die foutieve voorlichting van Tele2. Gaat inderdaad om een jaarcontract met een opzegtermijn van 2 maanden. Nouja, dan maar ff 2 maanden bij Tele2 of zo. Rukzooi, waarom zag ik die site van Telfort nou niet eerder :(
Dit is nu zo'n zeldzaam geval waar je Gert Aandewiel niet de schuld van kan geven... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
RutgerB schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:22:
[...]

Weer wat bijgeleerd. Poortjes staan goed, want m'n pc staat in de dmz (of "Default Server" zoals dat in de Zyxel heet).
Firewall vergeten? Als die alle poorten gewoon nog dicht houdt heeft dat weinig nut :)

Als je die even uitzet nu werkt het dan beter?

Als je nu je torrentclient start en het poortnummer wat je gebruikt met je client (ipv die 6000 dus) invult in deze url zegt hij dan OPEN?

http://www.utorrent.com/testport.php?port=6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerB
bjck schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:38:
[...]

Firewall vergeten? Als die alle poorten gewoon nog dicht houdt heeft dat weinig nut :)

Als je die even uitzet nu werkt het dan beter?

Als je nu je torrentclient start en het poortnummer wat je gebruikt met je client (ipv die 6000 dus) invult in deze url zegt hij dan OPEN?

http://www.utorrent.com/testport.php?port=6000
Yep, al aan gedacht, zowel op de pc als in de zyxel router staat de firewall uit. Poort staat zeker open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06 23:44
Verdorie, ik heb mijn vriendin voor haar huis telfort internet laten aanvragen maar krijg helaas nu dit mailtje terug:
Geachte mevrouw ......,

Onlangs heeft u een Telfort internetabonnement bij ons aangevraagd. Deze opdracht met ordernummer 1252198 kan Telfort tot haar grote spijt niet in behandeling nemen.
Onze netwerkleverancier heeft te kennen gegeven dat uw verzoek niet uitvoerbaar is.

Telfort kent niet de exacte oorzaak, maar de meest voorkomende redenen waarom een internetaanvraag niet uitvoerbaar is, zijn:
- u beschikt al over (breedband) internet, u dient uw aanvraag in te dienen als een overstap
- u heeft reeds een aanvraag bij een andere internetaanbieder lopen
- u heeft een meervoudige KPN-telefoonaansluiting (met groepsnummer of doorkiesnummer)
- u heeft een aanvraag ingediend alsof u een telefoonlijn heeft zonder vast KPN telefonie abonnement, terwijl uit de administratie blijkt dat u wel een vast KPN telefonie abonnement heeft, of andersom.

Wanneer de betreffende reden door u is opgeheven, kunt u uiteraard opnieuw internet bestellen.

Binnen enkele dagen ontvangt u hiervan via de post een meer uitgebreide bevestiging.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice

Tel 0900 9596 (30 eurocent p/min)
www.telfort.nl/klantenservice

(tm018.02)
-Internet ligt er als het goed is nog niet.
-We hebben geen aanvraag ergens anders liggen.

Optie 3 en 4 blijven mogelijk, maar hoe kom ik hier achter?
Mijn vriendin is verteld dat de vorige bewoonster alles afgesloten heeft, dus dat zou betekenen dat er toch echt geen KPN abbonnement actief is op de lijn.
En hoe zou ik er achter kunnen komen of ze een meervoudige telefoonaansluiting hebben? Het is wel zo dat het huis in princiepen in 2'en is gesplitst, mijn vriendin woont boven, en er woont iemand anders beneden. Het "huis" beneden heeft wel zijn eigen huisnummer (en voor de rest ook eigen meterkast en dergelijke).

Vind het wel vervelend dat ze hier pas na ruim 2 weken mee komen, mijn vriendin heeft hard internet nodig voor haar studie.

Aan de huisbaas vragen heeft helaas weinig zin, die heeft zelf al helemaal geen flauw idee wat er allemaal rond het huis gaande is denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:05
RutgerB schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:49:
[...]

Yep, al aan gedacht, zowel op de pc als in de zyxel router staat de firewall uit. Poort staat zeker open.
De link die bjck gaf geeft dus ook aan dat de poort open staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138640

misschien al aan de orde geweest maar ik kan het niet vinden... (oud en blind?)

Ik heb momenteel een tiscali + telefonie abbo en een KPN bebudget abbo. Ik heb een schakelkastje dat zorgt dat ik gebeld kan worden op mijn KPN nummer en automatisch naar buiten bel via tiscali.Dat alles met de zelfde toestellen Handmatig kan ik bij internetstoringen naar buiten bellen via KPN.

Binnenkort ga ik verhuizen en op mijn nieuwe adres is tiscali niet leverbaar. Telfort wel. Toen mijn opzegbrief bij tiscali daar binnen was belden ze me dat ik over kon stappen omdat tiscali en telfort eigenlijk hetzelfde is.
Ik heb toen gevraagd of ik dezelfde constructie op mijn nieuwe adres zou kunnen toepassen( dus gebeld worden via bel budget, bellen via telfort en belbudget als backuplijn. Dat kon,zeiden ze. Ik was vanmiddag in de Telfort winkel in Utrecht. en daar zeiden ze dat het niet kon. Volgens de meneer in de winkel was het onmogelijk om naast telfort internet + telfort telefonie een kpn-belbudget te laten bestaan. Volgens de telfort-medewerker zou bij een internetstoring de telefonie automatisch via de kpnlijn lopen en zou een internetstoring dus geen effect hebben op telefonische bereikbaarheid.
dat was nieuw voor me en het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dat zou kunnen. Telfort telefonie werkt toch alleen via voip of ben ik nou gek? vraag 1 is dus: kan de bewering van de medewerker kloppen
vraag 2 is: kan ik belbudget aanhouden naast telfort+telefonie. (Ik weet dat me dat een tientje meer zou kosten, maar dat is me de zekerheid van bereikbaar zijn waard)
vraag 3 kan ik mijn belbudget abbo eventueel wel behouden als ik telfort mijn huidige tiscalinummer laat porteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerB
Superseb schreef op woensdag 14 november 2007 @ 00:07:
[...]

De link die bjck gaf geeft dus ook aan dat de poort open staat?
Yep, was idd open.
Vandaar dat ik niet begrijp dat de torrents zo traag gaan. Heb met m'n torrentclient lopen spelen met het cappen van de upload op 20%,50% en 80% van m'n max upload en ook met het aantal maximale open connecties, maar zonder resultaat.
Wederom dit is precies dezelfde computer die vorige week nog via de kabel het maximale uit de verbinding trok maar die nu amper boven de 100KB/s per populaire torrent komt.

Is er wellicht een programma, of indien niet al te ingewikkeld, een manier om te testen of er iets met p2p wordt geblokked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Wel, zoals te verwachten ging het gisteren dus niet goed. Er was iets mis met de kabels, straks (tussen 8 en 10) komt er een lasteam langs, wat dat ook zijn moge. Die zouden het op moeten kunnen lossen, want er is iets met de lijn aan de buitenkant ofzo.

Nu gebruik ik mijn telefoon maar even als modem, gelukkig heb ik daar onbeperkt internet op, want anders was het een dure grap.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
aapenootjes schreef op woensdag 14 november 2007 @ 00:05:
Verdorie, ik heb mijn vriendin voor haar huis telfort internet laten aanvragen maar krijg helaas nu dit mailtje terug:

[...]

-Internet ligt er als het goed is nog niet.
-We hebben geen aanvraag ergens anders liggen.

Optie 3 en 4 blijven mogelijk, maar hoe kom ik hier achter?
Mijn vriendin is verteld dat de vorige bewoonster alles afgesloten heeft, dus dat zou betekenen dat er toch echt geen KPN abbonnement actief is op de lijn.
En hoe zou ik er achter kunnen komen of ze een meervoudige telefoonaansluiting hebben? Het is wel zo dat het huis in princiepen in 2'en is gesplitst, mijn vriendin woont boven, en er woont iemand anders beneden. Het "huis" beneden heeft wel zijn eigen huisnummer (en voor de rest ook eigen meterkast en dergelijke).

Vind het wel vervelend dat ze hier pas na ruim 2 weken mee komen, mijn vriendin heeft hard internet nodig voor haar studie.

Aan de huisbaas vragen heeft helaas weinig zin, die heeft zelf al helemaal geen flauw idee wat er allemaal rond het huis gaande is denk ik.
Dit kan het huisnummer toevoegingen probleem zijn wat ik eerder al eens schreef. De toevoeging van je vriendin kan bij KPN wel eens helemaal niet bestaan en alleen het hoofd adres/huisnummer. Misschien is er wel een lijntje vanaf dat aansluitpunt (ISRA) naar haar woning gelegd, maar administratief is het een lijn van de andere woning misschien.

Andere mogelijkheid is dat er geen vrije lijn is en je vraagt aan zonder dat je al ADSL hebt of zonder dat je KPN telefonie hebt.

Wat zegt de helpdesk dat de reden is? Die moeten je kunnen vertellen wat het is of je assisteren om te kijken naar andere mogelijkheden / oplossingen.
Anoniem: 138640 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 01:10:

Ik heb momenteel een tiscali + telefonie abbo en een KPN bebudget abbo. Ik heb een schakelkastje dat zorgt dat ik gebeld kan worden op mijn KPN nummer en automatisch naar buiten bel via tiscali.Dat alles met de zelfde toestellen Handmatig kan ik bij internetstoringen naar buiten bellen via KPN.

Binnenkort ga ik verhuizen en op mijn nieuwe adres is tiscali niet leverbaar. Telfort wel. Toen mijn opzegbrief bij tiscali daar binnen was belden ze me dat ik over kon stappen omdat tiscali en telfort eigenlijk hetzelfde is.
Ik heb toen gevraagd of ik dezelfde constructie op mijn nieuwe adres zou kunnen toepassen( dus gebeld worden via bel budget, bellen via telfort en belbudget als backuplijn. Dat kon,zeiden ze. Ik was vanmiddag in de Telfort winkel in Utrecht. en daar zeiden ze dat het niet kon. Volgens de meneer in de winkel was het onmogelijk om naast telfort internet + telfort telefonie een kpn-belbudget te laten bestaan. Volgens de telfort-medewerker zou bij een internetstoring de telefonie automatisch via de kpnlijn lopen en zou een internetstoring dus geen effect hebben op telefonische bereikbaarheid.
dat was nieuw voor me en het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dat zou kunnen. Telfort telefonie werkt toch alleen via voip of ben ik nou gek? vraag 1 is dus: kan de bewering van de medewerker kloppen
vraag 2 is: kan ik belbudget aanhouden naast telfort+telefonie. (Ik weet dat me dat een tientje meer zou kosten, maar dat is me de zekerheid van bereikbaar zijn waard)
vraag 3 kan ik mijn belbudget abbo eventueel wel behouden als ik telfort mijn huidige tiscalinummer laat porteren?
1. Telfort bellen gaat niet via VoIP, schakelt niet terug ergens heen nee.

2. Ja kan wel gewoon beide, is hetzelfde idee als je nu hebt exact. Je kan dus BelBudget aanhouden erbij.

3. Of dat kan geen idee. Wat je doet immers is gewoon porteren, echter zijn de adressen totaal anders van die abonnementen. Maar als het een Tiscali nummer is wat naar Telfort moet (op een ander adres) wellicht wel.
TroonStaal schreef op woensdag 14 november 2007 @ 08:13:
Wel, zoals te verwachten ging het gisteren dus niet goed. Er was iets mis met de kabels, straks (tussen 8 en 10) komt er een lasteam langs, wat dat ook zijn moge. Die zouden het op moeten kunnen lossen, want er is iets met de lijn aan de buitenkant ofzo.

Nu gebruik ik mijn telefoon maar even als modem, gelukkig heb ik daar onbeperkt internet op, want anders was het een dure grap.
Lasteam zijn de mensen die kabels ook onder de grond kunnen herstellen en koppelen. Twee losse eindjes van een koperlijn aan elkaar maken noem je (net als bij glasvezel) ook 'lassen'.

[ Voor 38% gewijzigd door bjck op 14-11-2007 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:15
Anoniem: 138640 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 01:10:

Dan is die verkoper in de Telfort winkel toch niet helemaal goed voorgelicht. Je kunt gewoon je KPN Belbudget ernaast houden. Als je dat niet zou hebben kun je ook niet bij storing via de KPN lijn bellen. Wat je moet doen is het volgende:
• Je KPN Belbudget verhuizen naar het nieuwe adres
• Via Tiscali de overstap regelen naar Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlabakje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-06 21:51
Goed, ik heb dus ook Telfort aangevraagd, in de laatste dagen van oktober. Helaas eerst naar de KPN gebeld om mijn huidige Direct ADSL zonder telefoonlijn op te zeggen (30 november), en daarna naar Telfort gebeld om de nieuwe verbinding (met overstap) aan te vragen (1 dec.). Ik ben netjes door alle statussen heen gegaan, en Telfort heeft inmiddels met de KPN bepaald dat 30 november de overgangsdatum is. Tot zover alles koek en ei.
Gisteren (13 november) ben ik door Telfort naar status 4 gezet. Sinds dat moment werkt mijn KPN adsl lijn niet meer. Aangezien ik niets veranderd heb aan mijn configuratie heb ik eerst eens Telfort gebeld om te vragen of het aan hun werkzaamheden kan liggen. Dit was volgens hen niet het geval dus ik heb contact gezocht met de KPN helpdesk. Om een lang verhaal kort te maken ben ik door de hele riedel van KPN heen gegaan (factory reset van het modem, opnieuw instellen etc.) en het werkt nog steeds niet. KPN ziet dat de lijn 100% OK is, mijn modem logt in, en krijgt een IP, maar er gaat verder geen data over de lijn heen. Ik hoor als het goed gaat vanavond meer van KPN, mijn ticket is doorgezet naar een administratieve afdeling.
Zijn er meer mensen met een soortgelijk verhaal bij een overstap?

als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je gegevens wilt plaatsen in je bericht van bijvoorbeeld je lijn uit je modem zet het dan even tussen [ pre ] en [ /pre ] (zonder spaties) tags in. Dan blijft het leesbaar :)