Een normale vraag is op tweakers echt onmogelijk

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 734 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parawaus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:56
Ik snap best dat jullie het forum schoon willen houden maar dit gaat echt alles te buiten.

Ik stel gewoon een normale vraag en lever alle informatie om het zo duidelijk mogelijk te maken.
maar de overijverige mods maken dat onmogelijk.

Wat heb ik aan antwoorden van kijk het faq en je hebt al eerder dat soort vragen gesteld?
Ik vraag naar iets wat op het moment bij mijn IT gebeuren speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 17:03
Waar doel je dan precies op? En wat is precies je bedoeling met dit topic?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 05:51
En deze gaat ook weer dicht vanwege het verkeerde subforum waar je in post ;)
Probeer eens een mail te sturen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:14
* eensch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kan er wel inkomen dat je dat zegt TS, show het topic waar het om gaat :)

Edit: Hmm, inderdaad verkeerd forum... O-)

[ Voor 25% gewijzigd door SanderTje! op 31-10-2007 21:32 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parawaus
Hierop:

GPU upgrade vraag!

En hierop:

GPU uprgade....wat zal ik doen.

Ik heb niks aan die antwoorden van de mods.
Ik stel toch een normale vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:40

Bezulba

Formerly known as Eendje

je krijgt gelijk antwoord in de eerste reply.. en om dan het topic nog een x aan te maken is echt de manier om het weer snel gesloten te krijgen

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verkeerde forumdeel, je had in Lieve Adjes moeten zijn. Daar staat ook Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! waar al je vragen beantwoord worden.

Behalve dan je originele vraag, die is met eigen inzet zelf te beantwoorden. En anders is er altijd nog een andere oplossing. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parawaus
gambieter schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:33:
Verkeerde forumdeel, je had in Lieve Adjes moeten zijn. Daar staat ook Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! waar al je vragen beantwoord worden.

Behalve dan je originele vraag, die is met eigen inzet zelf te beantwoorden. En anders is er altijd nog een andere oplossing. :)
Verplaats hem dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik dus gedaan maar daar staat het antwoord voor mijn persoonlijke vraag niet in!!!....
Niemand zijn persoonlijke vraag staat in de FAQ, dat is omdat de FAQ algemeen is! Het is goed dat je allerlei informatie geeft, maar het probleem zit er in dat JIJ degene bent die de keuze moet maken

En een keuze zou je altijd zelf kunnen/moeten maken op basis van informatie die je kan vinden. Stel nu dat je 2 uit alles overhoudt waar je gigantisch tussen twijfelt omdat het beide z'n voordelen hebben, dan vind ik dat je alle recht hebt om een topic te maken! Gewoon duidelijk aangeven waarom je zo twijfelt en wat de voor's en na's zijn van de 2, gebaseerd op de informatie en reviews die je hebt gevonden

Wat je nu doet is een vraag neergooien die je makkelijk zelf kan beantwoorden met goed zoekwerk, dan kost het maar 2uur zoeken; het is het waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het probleem is toch echt dat jouw kaart gewoon zelf ong. 100 euro is... en het daarom al vrij kansloos is, net als de meeste welke graka, cpu moet ik nemen topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zum befehl of zo? Lees svp het antwoord, je vraag/klacht is zinloos. Er staat in Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! precies wat je moet doen als je het niet eens bent met een topicslotje :)

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 31-10-2007 21:39 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:14
Weer niet goed. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt toch duidelijk antwoord op je vragen van medetweakers en Dion helpt je in zijn sluitpost ook op weg. Naast het feit dat dit soort topics niet wenselijk worden geacht op dit forum, getuigt het ook van weinig zelf-onderzoek. Het is toch niet zo moeilijk om uit te zoeken welke kaarten je voor je budget kan krijgen en wat de prestaties van deze kaarten zijn? Maar goed, mijn reactie is op je topic is al niet wenselijk, maar ik doe het toch omdat je zo volhardend bent en ik in een goeie bui ben.

offtopic:
sorry Dion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 13:03
hehe, wedden dat jij de FAQ met je ogen dicht hebt gelezen?

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De topics die gesloten zijn zijn te scharen onder de noemer zoekvraag. Als je zelf zoekt naar benchmarks dan weet je precies welke kaart voor jou het interessantste is. Waarom zou dit dan een topic waardig zijn?
Bedenk daarbij dat er niet 1 beste videokaart is, het hangt af van wat je eisen en wensen zijn. Dus zet die eens op een rijtje, dan hoef je alleen nog weg te strepen.
Dat valt dan natuurlijk een beetje onder de noemer "is het niet goed, haal het dan maar weg" iets, wat natuurlijk niet de bedoeling is.

[ Voor 14% gewijzigd door TERW_DAN op 31-10-2007 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:29

Thandor

SilverStreak

Je stelt een 'welke moet ik nemen?'-vraag. Iets wat niet zo gewenst is daar het heel eenvoudig zelf op te zoeken is. Je hebt €100,- te besteden. Je zoekt op wat je voor die €100,- kunt krijgen en zoekt op (a.d.v. benchmarks of reviews) of dat sneller is dan hetgeen wat je nu in de PC hebt. Daar is toch geen topic (laat staan twee!) voor nodig? :)

Dat er in de FAQ niet gesproken wordt over *jouw* videokaart i.c.m. een budget van €100,- is nogal logisch. Als een FAQ op een dergelijke manier wordt opgebouwd dan zouden er 10000 videokaarten in voorkomen met 'upgrade-bugetten' vanaf €50,- t/m €500. Er is niemand die dat even gratis in elkaar gaat zetten :). Er wordt wél gesproken over het benchmarks en het zélf nazoeken van jouw specifieke geval.

[ Voor 37% gewijzigd door Thandor op 31-10-2007 21:47 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

parawaus schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:28:
Ik stel gewoon een normale vraag en lever alle informatie om het zo duidelijk mogelijk te maken.
maar de overijverige mods maken dat onmogelijk.
Je stelt inderdaad een normale vraag, maar wel een die we hier liever zo niet zien :)

Je bent door dion_b verwezen naar **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? en daar lees ik:
we verwachten van een tweaker dat je de moeite doet je in te lezen als je met een vraag zit. Het heeft dan ook geen enkele zin om een topic te openen zonder aantoonbaar zelf alles wat hieronder staat nagelopen te hebben, zo'n topic gaat zonder pardon met een verwijzing hierheen dicht :o
En dat is nu net wat verkeerd gaat ;) Op GoT verwachten we een stukje zichtbare inzet en dat laat je niet blijken uit je topic. GoT is nu eenmaal geen helpdesk waar je even een vraag kunt stellen.
TheNymf schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:41:
hehe, wedden dat jij de FAQ met je ogen dicht hebt gelezen?
Trollen in LA is niet zo'n strak plan dus laat dat svp in het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 07:05

Standeman

Prutser 1e klasse

Buiten alles wat hierboven gepost is.... Waarom wil je een andere videokaart? Ik zie niet echt een beschrijving van het probleem...

my 2 cents

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie Mijn XFX geforce is gecrasht. voor poging 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 07:05

Standeman

Prutser 1e klasse

Dat is wel ;(
Alsof tweakers een glazen bol hebben....

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik dacht dat ik lui was toen ik voor het eerst van videokaarten en mobo's en ram hoorde :P Mischien kan een admin in het sluitingspostje even snel een kaart voor hem opnoemen, naar ons luisterd hij niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Heren, zouden jullie in het vervolg een ontopic bijdrage willen leveren hier? Het lijkt de HK wel en dat is het hier echt niet.

parawaus: als je een topic opent, vervolgens wordt het gesloten maar ben je het er niet mee eens, open dan geen nieuw topic maar lees Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! even door. Je kunt altijd contact opnemen met de persoon die het slot heeft gezet om nadere uitleg te krijgen over dat slotje.

[ Voor 9% gewijzigd door SmartDoDo op 31-10-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:50

ralpje

Deugpopje

SmartDoDo schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:03:
Heren, zouden jullie in het vervolg een ontopic bijdrage willen leveren hier? Het lijkt de HK wel en dat is het hier echt niet.

parawaus: als je een topic opent, vervolgens wordt het gesloten maar ben je het er niet mee eens, open dan geen nieuw topic maar lees Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! even door. Je kunt altijd contact opnemen met de persoon die het slot heeft gezet om nadere uitleg te krijgen over dat slotje.
Dat wordt de nieuwe standaard in plaats van de FAQ? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door SmartDoDo op 31-10-2007 22:07 . Reden: Jep :Y) ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parawaus
Het is hier gewoon onmogelijk om een vraag te stellen.
Ondanks alle research wordt er toch moeilijk gedaan.

Een antwoord van lees de faq(waar te makkelijk mee gegooid wordt) heb ik niks aan.
Ik stel een vraag omdat ik uit de faq mijn antwoord niet kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:29

Thandor

SilverStreak

FAQ
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan.
Die mensen kunnen prima even een benchmark opzoeken :). Lukt dat niet? Lees dan gambieter in "Een normale vraag is op tweakers echt on..." nog even :).

Het is niet dat wij iets tegen jou hebben, het is dat wij enige inzet, basiskennis en zelfstandigheid verwachten :).

[ Voor 13% gewijzigd door Thandor op 31-10-2007 22:14 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parawaus
Thandor schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:12:
FAQ

[...]
Die mensen kunnen prima even een benchmark opzoeken :). Lukt dat niet? Lees dan gambieter in "Een normale vraag is op tweakers echt on..." nog even :).
wat is dit nah weer voor een kansloze post?
Ik dacht dat tweakers voor iedereen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

parawaus schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:10:
Het is hier gewoon onmogelijk om een vraag te stellen.
Ondanks alle research wordt er toch moeilijk gedaan.
Maar uit je vraag is niet af te lezen dat je research hebt gedaan :) . Je wilt weten welke videokaart beter is dan je huidige, binnen een bepaalde prijsklasse. Dan zoek je eerst op welke nieuwere videokaarten binnen de prijsklasse vallen, en dan zoek je daarna benchmarks op waar je huidige kaart wordt vergeleken met de nieuwe kaarten. En daarna neem je een beslissing :)
Een antwoord van lees de faq(waar te makkelijk mee gegooid wordt) heb ik niks aan.
Zie hierboven. Het gaat gewoon om eigen inzet, ipv passief af te wachten. De FAQ is er niet om al je vragen te beantwoorden, maar om je op weg te helpen. Echter, je bent geen oud dametje dat moet worden geholpen met oversteken en pap krijgt gevoerd, je wordt de weg gewezen en je mag je eigen eten gaan regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 13:51

Zoefff

❤ 

parawaus schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:14:
[...]

Voor iedereen die zelf ook wat moeite doet ja. Heb je daar geen zin in dan is dat prima, maar is GoT wellicht niet de aangewezen plek voor jou :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[...]

Tweakers is voor iedereen, maar er gelden natuurlijk wel enkele regels.

Maar waar(om) loop je dan vast met de FAQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 22:23
[...]

Parawaus, wil jij mij even mailen? Mijn e-mail adress staat in mijn profiel, Thnx!

Zoals ik eerder hier al heb opgemerkt worden ontopic bijdragen best gewaardeerd, dit soort offtopic zaken zeker niet.

[ Voor 17% gewijzigd door SmartDoDo op 31-10-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

parawaus schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:10:
De reden dat je die faq voor je voeten geworpen krijgt is omdat je ook niet meldt hem te hebben gelezen. Het blijkt ook niet uit je openingspost omdat je nergens kenbaar maakt wat je zoal hebt gedaan. Los daarvan is je vraag simpelweg niet passend.

Iedereen kan zich inlezen in welke hardware er beschikbaar is voor jouw budget, dan kun jij dat ook. Kom je er vervolgens niet uit en meldt je wat je allemaal gelezen en bekeken hebt dan is een topic een stuk logischer :)
[...]

Tweakers.net is er voor iedereen die geïnteresseerd is in IT gerelateerde zaken die ook laten blijken inzet te willen tonen. Dat laatste mis ik in je topics.

Bedenk het zo, zou jij antwoord willen geven aan iemand die even snel een antwoord wil? De mensen die hier aanwezig zijn vinden het leuk om behulpzaam te zijn, maar niet als iemand zonder zelfinzet even een antwoord wil hebben. Dat is namelijk het kenmerk van een helpdesk en dat zijn we dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parawaus
Laat maar hangen ik zoek mijn antwoorden wel ergens anders....

Troosteloos gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Tweakers is voor iedereen die geïnteresseerd is in computers. Uiteraard mag je een vraag plaatsen, maar aangezien dat soort vragen vele malen aan bod komen is er een speciaal stukje in de FAQ/Policy aan gewijd. Thandor geeft hierboven een uitstekende methode om tot een beslissing te komen welke kaart je het beste kan kopen.
Budget bepalen, AGP of PCIe en dan een site als TomsHardware.com voor de reviews bekijken. Er staat op die site zelfs een aanbeveling per budget genoemd. Zie hier bijvoorbeeld. Simpeler kan niet zou ik zeggen. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Vanaf 2007 heb je alleen nog maar Topics geopend, en dus in principe alleen maar om antwoorden gevraagd. De meeste zijn op slot, en je hebt dus verder niet bijgedragen aan Tweaker discussies.
Bron: Jou React.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 23:48
parawaus schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:19:
Laat maar hangen ik zoek mijn antwoorden wel ergens anders....

Troosteloos gebeuren
Offtopic: Troosteloos gebeuren? van mensen met zulke reacties gaat nederland kapot :P
Maar om bijvoorbeeld in het videokaartenwereldje te komen zul je het een en ander door moeten lezen.
Tip: begin altijd met google (klik). Met de eerste paar zoekresultaten kun je al veel.
Ik zou dan zoeken naar de prestaties van je huidige kaart. Dan kun je kaarten van +/- €100 met je eigen kaart vergelijken.
Het niveau van t.net is best hoog, ik kan me voorstellen dat veel mensen, waaronder ik 8) , denken: daar heb je weer zo'n n00b en wat kortaf reageren. En in dit geval toch wel een beetje terecht denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan.
Dat is gelul.
Wat jullie bedoelen is:
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig veel kennis hebben over computers en de randverschijnselen daarvan.
En dat is een belangrijk verschil.
Nu ben ik het wel eens dat deze vraag wel erg simpel is, maar iedereen op deze site heeft het recht en de mogelijkheid om NIET te reageren op een vraag.

Wellicht is het een idee om een 2e forum te starten op Tweakers.net. AoT: Amateurs of Tweakers...
Hier kan iedereen dan de wat simpelere vragen stellen en hier kunnen dan de (in de ogen van GoT-modjes) onzinnige draadjes op GoT heen geplaatst worden. En eventueel vice versa.

Overigens als jullie consequent zijn, dan moeten jullie ook de draadjes en vooral de opmerkingen in "Internetproviders en Hosting" eens gaan controleren. Als je eens ziet wat een gelul daarin plaats vind, met de meest onzinnige en vooral dubbele vragen.
Een voorbeeld:
Ik zit er aan te denken om over te stappen naar Alice, alleen zit ik nog erg te twijfelen.
Ik wordt een beetje duizelig van alle kbit, mbit, Mbyte etc. waar ze je mee om de oren gooien

Ik heb nu een @home Intensief 15000 abonnement. Is Alice hiermee vergelijkbaar wat snelheid betreft?
Dan denk ik: waarom mogen dit soort nitwit-vragen wel op tweakers?
En het is er niet 1, maar het zijn er veel meer.

Nu ben ik van mening dat een forum als dit er ook is om mensen te helpen. Dat is de reden waarom ik dit soort fora bekijk. Natuurlijk ben ook ik begonnen met een vraag, omdat ik een probleem had. Maar uiteindelijk vind ik het ook erg leuk om mensen te helpen. Dus van mij mogen dergelijke vragen best.
Maar wanneer je in het ene onderdeel van GoT heel streng bent, dan moet je het overal zijn.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
ff_tweake schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:31:
[...]

Offtopic: Troosteloos gebeuren? van mensen met zulke reacties gaat nederland kapot :P
Maar om bijvoorbeeld in het videokaartenwereldje te komen zul je het een en ander door moeten lezen.
Tip: begin altijd met google (klik). Met de eerste paar zoekresultaten kun je al veel.
Ik zou dan zoeken naar de prestaties van je huidige kaart. Dan kun je kaarten van +/- €100 met je eigen kaart vergelijken.
Het niveau van t.net is best hoog, ik kan me voorstellen dat veel mensen, waaronder ik 8) , denken: daar heb je weer zo'n n00b en wat kortaf reageren. En in dit geval toch wel een beetje terecht denk ik.
Nope, niet reageren is veel terechter.
En je zal zien dat er ook mensen zijn die het niet erg vinden om mensen te helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Quacka schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:39:
[...]

Dat is gelul.
Wat jullie bedoelen is:

[...]

Kennis != interesse.

Als je de kennis niet hebt, maar de interesse wel en dus ook de moeite wil doen om dingen te lezen, dan komt de kennis vanzelf wel. Er wordt door geen enkele mod beweert dat het kennis niveau in deze topics tekort schiet, wel de inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

[...]
Dat is gelul.
Wat jullie bedoelen is:
[...]

Nu ben ik het wel eens dat deze vraag wel erg simpel is, maar iedereen op deze site heeft het recht en de mogelijkheid om NIET te reageren op een vraag.
Voor dit soort simpele helpdeskvragen zijn er andere forums. Je hoeft als forum niet alle computeraars te bedienen. Zie verder ook Je mag mensen / vragen niet uitsluiten?, waar ook al geeist werd dat zelfs de domste of meest luie mensen recht op antwoord hebben. En gelukkig is dat niet zo.
Wellicht is het een idee om een 2e forum te starten op Tweakers.net. AoT: Amateurs of Tweakers...
Hier kan iedereen dan de wat simpelere vragen stellen en hier kunnen dan de (in de ogen van GoT-modjes) onzinnige draadjes op GoT heen geplaatst worden. En eventueel vice versa.
"Amateurs of Tweakers", dat is echt een contradictio in terminis... :P
Overigens als jullie consequent zijn, dan moeten jullie ook de draadjes en vooral de opmerkingen in "Internetproviders en Hosting" eens gaan controleren. Als je eens ziet wat een gelul daarin plaats vind, met de meest onzinnige en vooral dubbele vragen.
Een voorbeeld:
[...]

Nu ben ik van mening dat een forum als dit er ook is om mensen te helpen. Dat is de reden waarom ik dit soort fora bekijk. Natuurlijk ben ook ik begonnen met een vraag, omdat ik een probleem had. Maar uiteindelijk vind ik het ook erg leuk om mensen te helpen. Dus van mij mogen dergelijke vragen best.
Maar wanneer je in het ene onderdeel van GoT heel streng bent, dan moet je het overal zijn.
En heb je Topicreports geplaatst? Help dan de moderators het forum schoon te houden van luie en simpele topics. En ergens anders een slecht topic is geen rechtvaardiging voor andere slechte topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Quacka schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:40:
[...]
Nope, niet reageren is veel terechter.
Dus de kwaliteit van het forum verlagen voor luie mensen? Hernoem het dan beginnersweb. Oh nee, dat bestaat al ;)
En je zal zien dat er ook mensen zijn die het niet erg vinden om mensen te helpen...
Dus jij wilt suggereren dat alleen mensen die luie topicstarters steunen aan het helpen zijn? :z

[ Voor 34% gewijzigd door gambieter op 31-10-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

Dat is gelul.
Wat jullie bedoelen is:

[...]

Onzin, je hebt helemaal geen hoop kennis nodig. Je hoeft er echt niet voor gestudeerd te hebben om benchmarks af te lezen en de Pricewatch te gebruiken.
Al vaak voorbijgekomen dat idee, en al even vaak afgeschoten. Waarom moet Tweakers.net hier in voorzien? Beginnersweb.nl bestaat al.
Een voorbeeld:

[...]

Zet een TR, dat doet vaak wonderen.
Nu ben ik van mening dat een forum als dit er ook is om mensen te helpen.
Ja, maar GoT is geen helpdesk, dat is een verschil. Het is onzin om te zeggen dat hier geen mensen geholpen worden, want kijk maar eens hoeveel hulptopics er zijn en hoeveel van deze er openblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:39
offtopic:
Ligt het aan mij of komen hier steeds meer mensen die snel een vraag stellen, direct antwoord een verwachten, en boos worden als ze dat niet krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Terw_Dan schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:41:
[...]

Kennis != interesse.

Als je de kennis niet hebt, maar de interesse wel en dus ook de moeite wil doen om dingen te lezen, dan komt de kennis vanzelf wel. Er wordt door geen enkele mod beweert dat het kennis niveau in deze topics tekort schiet, wel de inzet.
Tja, ik heb het dan ook niet over de inhoud van de vragen van de TS. Ik zeg zelf al dat de laatste vraag wel erg simpel was. Maar anderzijds vind ik tevens wel eens dat er wel heel erg streng wordt gemod. Wel eens... Eigenlijk altijd.
Natuurlijk kan je sommige vragen voorkomen door goed te zoeken. Maar ja, dan moet je wel de juiste termen kennen. Om maar iets te noemen. Hoe kom je aan die termen? Door kennis. Hoe kom je aan kennis? Door veel te zoeken. Maar als je uren en uren aan het zoeken bent, dan begin je al snel gefrustreerd te worden.
Ik heb zelf dat probleem ook vaak genoeg gehad. Ik heb het tegenwoordig wat minder, omdat ik een hoop problemen al eens eerder heb meegemaakt, waardoor het zoeken naar een oplossing al wat simpeler wordt (of ik weet gewoon de oplossing gewoon inmiddels)

Het is juist leuker om mensen op weg te helpen. Wellicht is het zelfs beter om niet altijd de juiste antwoorden te geven, maar om de juiste termen te noemen. Dat heeft mij in het verleden wel eens geholpen.

En wat ik echt niet begrijp is wat het probleem is van wat extra vragen op GoT.
Raakt het forum vol? Kan men niet meer wat extra schijfruimte opkopen? Zou het financieel echt zo slecht gaan met tweakers? Dat lijkt me niet.
Het is puur omdat bepaalde mensen zich ergeren aan een gebrek aan kennis bij mensen. Een gebrek aan kennis verwarren ze dan met weinig inzet. Natuurlijk kan dit wel eens het geval zijn, maar vaak is dat echt niet zo.

Ook vergeten mensen dat ze zelf ook vaak genoeg hebben getwijfeld. Of wellicht vergeten deze mensen zelfs dat ze zelf ook wel eens over dingen twijfelen. Misschien vragen zij bij financiele problemen (ik noem maar iets) ook wel eens aan verschillende mensen advies. Die mensen geven dan ook dat advies. Die gaan dan echt niet zeggen: 'Zoek maar op Google. Ik ben te slim om jou antwoord te geven.' Ik geloof niet dat er mensen zijn die nergens over twijfelen.
EEn hoop opmerkingen en halve vragen kan je opvatten als twijfel waar ze het advies over willen van experts: de tweakers. Want die mensen op GoT hebben er tenminste verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Quacka schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:56:
[...]

Tja, ik heb het dan ook niet over de inhoud van de vragen van de TS. Ik zeg zelf al dat de laatste vraag wel erg simpel was. Maar anderzijds vind ik tevens wel eens dat er wel heel erg streng wordt gemod. Wel eens... Eigenlijk altijd.
Natuurlijk kan je sommige vragen voorkomen door goed te zoeken. Maar ja, dan moet je wel de juiste termen kennen. Om maar iets te noemen. Hoe kom je aan die termen? Door kennis. Hoe kom je aan kennis? Door veel te zoeken. Maar als je uren en uren aan het zoeken bent, dan begin je al snel gefrustreerd te worden.
Als je kennis echt 0 is, dan duurt het even voordat je jezelf ingelezen hebt ja. Maar het was ook al bekend dat GoT een bepaalde drempel heeft. De echte noob kan dan ook beter op Beginnersweb beginnen.
Ik heb zelf dat probleem ook vaak genoeg gehad. Ik heb het tegenwoordig wat minder, omdat ik een hoop problemen al eens eerder heb meegemaakt, waardoor het zoeken naar een oplossing al wat simpeler wordt (of ik weet gewoon de oplossing gewoon inmiddels)

Het is juist leuker om mensen op weg te helpen. Wellicht is het zelfs beter om niet altijd de juiste antwoorden te geven, maar om de juiste termen te noemen. Dat heeft mij in het verleden wel eens geholpen.
Dat wordt ook gedaan. Bij een slotje wordt zeer vaak verwezen naar relevante FAQs.
Raakt het forum vol? Kan men niet meer wat extra schijfruimte opkopen? Zou het financieel echt zo slecht gaan met tweakers? Dat lijkt me niet.
Het is puur omdat bepaalde mensen zich ergeren aan een gebrek aan kennis bij mensen. Een gebrek aan kennis verwarren ze dan met weinig inzet. Natuurlijk kan dit wel eens het geval zijn, maar vaak is dat echt niet zo.
Het is ook niet leuk om elke keer weer dezelfde basisvraagjes voorbij te zien komen terwijl deze echt niet moeilijk zélf op te lossen zijn. Voor helpdesker spelen is niet leuk.
Ook vergeten mensen dat ze zelf ook vaak genoeg hebben getwijfeld. Of wellicht vergeten deze mensen zelfs dat ze zelf ook wel eens over dingen twijfelen. Misschien vragen zij bij financiele problemen (ik noem maar iets) ook wel eens aan verschillende mensen advies. Die mensen geven dan ook dat advies. Die gaan dan echt niet zeggen: 'Zoek maar op Google. Ik ben te slim om jou antwoord te geven.' Ik geloof niet dat er mensen zijn die nergens over twijfelen.
EEn hoop opmerkingen en halve vragen kan je opvatten als twijfel waar ze het advies over willen van experts: de tweakers. Want die mensen op GoT hebben er tenminste verstand van.
Vaak is het zo dat je best een topic mag openen, als je het maar voldoende onderbouwd met waar je precies vastloopt en wat je precies gedaan hebt, en waar je specifiek een vraag over hebt.

Toen ik hier kwam wist ik nog niet eens dat er verschillende processoren bestonden en was ik in de veronderstelling dat alle processoren op alle moederborden pasten. Een paar jaar verder heb ik al een heleboel systemen samengesteld zonder ooit een techtopic te hebben geopend waar ik om hulp vroeg.
Betekent dit dat ik nu gewoon ontzettend intelligent ben? :?

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 31-10-2007 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
RoD schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:46:
[...]

Onzin, je hebt helemaal geen hoop kennis nodig. Je hoeft er echt niet voor gestudeerd te hebben om benchmarks af te lezen en de Pricewatch te gebruiken.
Als ik aan al mijn (niet-IT) collega's vraag of zij weten wat benchmarks zijn, dan zullen een hoop mij vaag aankijken.
Nu snap ik wel dat mensen dit kunnen lezen in de diverse FAQ's, maar het gaat mij meer om het principe: Wij hebben veel kennis, anderen mensen niet.
Hebben wij hier nu een forum om mensen te helpen, of om met gelijk geinteresseerden te praten (en af en toe elkaar te helpen als die problemen hebben). Ik denk dat daar een belangrijk punt speelt.
Voor een hoop mensen is GoT kennelijk een soort sociaal leven, ipv een tool (wat het voor mij is).
Al vaak voorbijgekomen dat idee, en al even vaak afgeschoten. Waarom moet Tweakers.net hier in voorzien? Beginnersweb.nl bestaat al.
Nu zet dan de adressen van andere fora in de slotjes-berichten en in de FAQ's. Dan weten de mensen tenminste dat ze hier niet welkom zijn. Want daar komt het uiteindelijk dan toch op neer.
Zet een TR, dat doet vaak wonderen.
Geloof ik best. Als ik het eens zou zijn met het beleid dan zou ik dat ook doen.
In de tijd dat ik 'complete systemen' volgde heb ik ook de echt onzinnige lijstjes draadjes aangemeld. Gewoonweg omdat ik de logica van de regels begreep en het daar ook mee eens was.
Ja, maar GoT is geen helpdesk, dat is een verschil. Het is onzin om te zeggen dat hier geen mensen geholpen worden, want kijk maar eens hoeveel hulptopics er zijn en hoeveel van deze er openblijven.
Wellicht zit daar inderdaad het probleem. Maar voor buitenstaanders, Nou ja, zelfs voor mij, is het dan niet echt duidelijk wat het wel is.
Toch een soort 'social networking'-site?
Toch raar dat ik al jaren dit niet door heb, maar dat kan aan mij liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[...]

Dat is niet voor niets, je kunt een forum met ruim 230.000 geregistreerde leden niet maar laten aanklooien, dan is het binnen de kortste keren echt niet leuk meer om hier rond te hangen.
Dat het af en toe frustrerend is als je iets niet kunt vinden of als iets niet lukt zal ik ook niet ontkennen, maar moeten we daarom dit soort dingen maar toe gaan laten op GoT? Alles in het leven kan tegenzitten, maar als je zelf de moeite doet kom je een heel eind.

En daarbij moet er ook niet overdreven worden, iedereen kan FAQs lezen, iedereen kan hardware uitzoeken op basis van reviews en de PW. En zit je met een echt probleem en je hebt de moeite gedaan dan kun je zonder problemen een topic openen. Er is nog nooit een topic op slot gegaan waarin de TS duidelijk heeft laten blijken dat hij gezocht heeft, de FAQs doorgenomen heeft en zich inzet voor eigen probleem.
Dat is ervaring, dat helpt iedereen, ik open ook bijna geen topics meer t.o.v. een paar jaar terug. Desalniettemin wil dat niet zeggen dat iemand met minder ervaring niet de moeite kan nemen om te proberen zijn probleem op te lossen.
Mensen helpen is leuk als mensen de moeite nemen om zichzelf te helpen. Dan zie je ook iemand die zelf achter antwoorden komt. Als je iemand op de FAQ wijst, hij neemt deze door en ziet dan hoe zijn probleem in elkaar zit is dat natuurlijk alleen maar mooi.
Mensen die hier komen helpdesken daarentegen zullen nooit iets leren, ook al geef je de juiste termen, het moet op een presenteerblaadje, bij voorkeur met een mooie neonpijl naar het antwoord. En dat is niet de bedoeling.
Het gaat om de community. De community is goud waard, door dit soort kansloze topics toe te laten verneuk je de community, omdat de vaste bezoekers het niet meer leuk vinden om langs te komen waardoor de kwaliteit ook nog eens flink achteruit gaat. Gevolg is dat je een forum hebt dat een zooitje is en waar niemand met kennis meer zit, omdat die weggaan.
Het is puur omdat bepaalde mensen zich ergeren aan een gebrek aan kennis bij mensen.
Niet waar, een gebrek aan inzet.
Een gebrek aan kennis verwarren ze dan met weinig inzet. Natuurlijk kan dit wel eens het geval zijn, maar vaak is dat echt niet zo.
Ik ben het nog nooit tegengekomen dat iemand wel voldoende inzet had, maar niet de kennis had en daardoor dat zijn topics op slot werden gegooid, zonder dat hij zich zelf verder kon helpen. En ik heb toch al de nodige topics gezien.
En weer, als je zelf inzet genoeg toont kun je dit prima vinden. Dingen die niet te vinden zijn kun je prima vragen, maar dan hebben we het natuurlijk niet over een vraag als 'welk mobo is beter' of 'welke videokaart is sneller'. Dat is gewoon op te zoeken.
En dat is dus fout. Je moet hier niet komen omdat je hier informatie kunt krijgen. Je moet hier komen om je eigen kennis te delen met anderen. We zijn geen helpdesk en ook geen beginnersweg.
Quacka schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:08:
[...]

Als ik aan al mijn (niet-IT) collega's vraag of zij weten wat benchmarks zijn, dan zullen een hoop mij vaag aankijken.
Nu snap ik wel dat mensen dit kunnen lezen in de diverse FAQ's, maar het gaat mij meer om het principe: Wij hebben veel kennis, anderen mensen niet.
Hebben wij hier nu een forum om mensen te helpen, of om met gelijk geinteresseerden te praten (en af en toe elkaar te helpen als die problemen hebben). Ik denk dat daar een belangrijk punt speelt.
Voor een hoop mensen is GoT kennelijk een soort sociaal leven, ipv een tool (wat het voor mij is).
Tuurlijk is een forum er om mensen te helpen, maar zoals vaker gezegd, got helpt mensen die zichzelf helpen. Dat jij het een tool vind wil niet zeggen dat het zo is. GoT is een community en simpelgezegd is het zo dat je eruit haalt wat je er zelf insteekt.
[...]

Nu zet dan de adressen van andere fora in de slotjes-berichten en in de FAQ's. Dan weten de mensen tenminste dat ze hier niet welkom zijn. Want daar komt het uiteindelijk dan toch op neer.
het staat in de FAQ en wordt vaak zat in de slotjes benoemd als het relevant is.
Wellicht zit daar inderdaad het probleem. Maar voor buitenstaanders, Nou ja, zelfs voor mij, is het dan niet echt duidelijk wat het wel is.
Toch een soort 'social networking'-site?
Toch raar dat ik al jaren dit niet door heb, maar dat kan aan mij liggen...
GoT is een community zoals ik al zei, geen helpdesk. Social networking site is het niet eens primair, het is gewoon een plek om te kunnen communiceren op niveau met mensen die interesse hebben in IT en alles wat ermee te maken heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door TERW_DAN op 31-10-2007 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[...]

En zo zijn we gekomen op de plaats waar we nu zijn, een van de grootste en m.i. beste fora van Nederland op het gebied van computer gerelateerde praat. :)
Natuurlijk kan je sommige vragen voorkomen door goed te zoeken. Maar ja, dan moet je wel de juiste termen kennen. Om maar iets te noemen. Hoe kom je aan die termen? Door kennis. Hoe kom je aan kennis? Door veel te zoeken.
Vaak nemen mensen niet eens de moeite om te googlen op "8800GT benchmark", en dat zijn zaken die je toch echt zelf uit moet kunnen vinden. En ja je leert beter zoeken door het veel te doen.
Dus waarom zouden we dan 'geen inzet' belonen? :?
Bullshit opmerkingen en dat weet je zelf (hopelijk) ook best. :/ Zoals iedereen hier al stelt, en al tig keer in andere soortgelijke topics naar voren kwam, GoT streeft naar een hoog niveau qua informatie. En niet 1 waardevol/specifiek topic tussen 1000 algemene/dezelfde vragen. Daarnaast, het is een discussieforum geen helpdesk. Als je een helpdesk nodig hebt, bel je maar een op, of ga je naar beginnersweb waar men wat makkelijker doet. Al wordt (althans dat hoop ik) daar ook verwacht dat je zelf ook je best doet.
Dat valt reuze mee, tuurlijk zijn noob-vragen wel eens 'frustrerend'. Maar als duidelijk wordt uit de topicstart dat de TS zijn best heeft gedaan, en niet stomweg verwacht dat wij het wel even voor hem oplossen, blijft zo'n topic gewoon open en wordt zijn vraag beantwoord. :)

Kortom, ik kan mij compleet níet vinden in alles wat je zegt.

offtopic:
Shit Terw_Dan ik heb je grasmaaier niet gehoord! Die grasmaaier waarmee je al het gras voor mijn voeten weg maaide :P (GMTA)

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 31-10-2007 23:15 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
RoD schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:05:
[...]

Als je kennis echt 0 is, dan duurt het even voordat je jezelf ingelezen hebt ja. Maar het was ook al bekend dat GoT een bepaalde drempel heeft. De echte noob kan dan ook beter op Beginnersweb beginnen.
Waarop GoT staat dan dat die mensen beter op Beginnersweb kunnen gaan kijken?
Volgens mij nergens.
Wanneer dat algemeen geaccepteerd is als beleid, dan moet het ook naar buiten toe gecommuniceerd worden. Meldt het dan in elke FAQ.
Dat wordt ook gedaan. Bij een slotje wordt zeer vaak verwezen naar relevante FAQs.
Tja, soms wordt er iets zinnigs bij gezet, door verwijzen naar de FAQ vind ik maar erg simpel.
Al kan ik me het tijdgebrek wel voorstellen. Verwijs liever naar andere fora door.
Het is ook niet leuk om elke keer weer dezelfde basisvraagjes voorbij te zien komen terwijl deze echt niet moeilijk zélf op te lossen zijn. Voor helpdesker spelen is niet leuk.
Nee. JIJ vindt helpdesk spelen niet leuk. Er zijn zat mensen die dit wel leuk vinden.
Ik kan me nog herinneren dat jij lang alle vragen beantwoordde, ook de vrij simpele. Dat is gaat vervelen is natuurlijk wel logisch. Maar vaak is het dan ook zo dat anderen mensen het dan wel weer overnemen. Ipv zeuren, kan je ook gewoon stoppen met helpdesk spelen. Is er dan niemand om die rol over te nemen, dan heeft de vragensteller pech: hij krijgt geen antwoord.
Toen ik hier kwam wist ik nog niet eens dat er verschillende processoren bestonden en was ik in de veronderstelling dat alle processoren op alle moederborden pasten. Een paar jaar verder heb ik al een heleboel systemen samengesteld zonder ooit een techtopic te hebben geopend waar ik om hulp vroeg.
Betekent dit dat ik nu gewoon ontzettend intelligent ben? :?
Wellicht. Maar misschien ben je gewoon iemand die niet zoveel twijfelt. Althans, op dit soort gebieden. (ik geloof, nogmaals, niet dat er veel mensen bestaan die nergens over twijfelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Mee eens.
Als je veel op GOT zit, dan wen je aan de informatie verstrekking / het gewenste gedrag / het sociale aspect / de controle & de community in zijn algemeen. Iedereen moet beginnen, daarom zijn een paar 'foutjes' acceptabel...maar moet niet blijven. Vandaar de waarschuwingen etc.

Je ziet het vaak ook aan iemand React, wat ie allemaal uitspookt.

[ Voor 5% gewijzigd door NeoMe op 31-10-2007 23:19 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 19:17

JdM

Humbled

Ik post hier ook al wel een tijdje zeg maar en heb het volgende al vaker gehad:

Ik heb een probleem en begin een topic te openen, tijdens het maken van het topicschieten me toch nog wel wat plekken te binnen waar ik alsnog kan kijken.
Ik spit FAQ's door, ik kom daar termen tegen die ik weer kan gebruiken als zoekstring en ik zoek weer door. Ik kom weer in topics met andere termen en zoek weer door, als ik het dan toch echt niet gevonden of opgelost krijg, open ik een topic met alles erin wat ik al gedaan heb.
Er is zo nog nooit een topic, die ik op deze manier heb opgesteld, met een vraag van me op slot gegaan, eigenlijk is het allemaal heel simpel en terecht....

En nee, dit is geen opmerking van het caliber: kijk eens hoe goed ik ben
Ik ben echt van mening dat als je gewoon zelf wat tijd ergens in steekt, je gewoon geholpen wordt.
Opmerkingen als van de TS komen hier op het forum trouwens ook in een golfbeweging voor, elke zoveel tijd is het ineens klaagtijd. (zal wel aan het seizoen liggen denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Quacka schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:16:
[...]

Volgens mij nergens.
Wanneer dat algemeen geaccepteerd is als beleid, dan moet het ook naar buiten toe gecommuniceerd worden. Meldt het dan in elke FAQ.
Het algemeen beleid
2e alinea van het algemene beleid. Iets dat iedereen toch eventjes door moet nemen als hij hier komt lijkt me, wil je weten wat de regeltjes zijn.
Tja, soms wordt er iets zinnigs bij gezet, door verwijzen naar de FAQ vind ik maar erg simpel.
Al kan ik me het tijdgebrek wel voorstellen. Verwijs liever naar andere fora door.
Als in de FAQ het antwoord staat, waarom er dan niet naar verwijzen. Helpen de mods de user nog een beetje op weg, is dat weer niet goed.
Nee. JIJ vindt helpdesk spelen niet leuk. Er zijn zat mensen die dit wel leuk vinden.
Ik kan me nog herinneren dat jij lang alle vragen beantwoordde, ook de vrij simpele. Dat is gaat vervelen is natuurlijk wel logisch. Maar vaak is het dan ook zo dat anderen mensen het dan wel weer overnemen. Ipv zeuren, kan je ook gewoon stoppen met helpdesk spelen. Is er dan niemand om die rol over te nemen, dan heeft de vragensteller pech: hij krijgt geen antwoord.
Maar de regels zijn dat het hier geen helpdesk is, staat ook in Het algemeen beleid
Daarom komen hier ook de mensen naar toe die geen zin hebben om helpdesk te spelen, maar wat meer moeite verwachten. Dat jij het toevallig niet erg vind om basic vraagjes te beantwoorden is leuk voor de users die die vragen stellen, maar niet de insteek van GoT.

@wolkje
volgende keer laat ik wel wat gras staan ;)
idd, je doet gewoon moeite en als je dan een vraag hebt en die stelt blijft je topic gewoon open. zoals ik zei, ik heb nog nooit een topic op slot zien gaan terwijl er duidelijk de inzet bleek van de user.

[ Voor 8% gewijzigd door TERW_DAN op 31-10-2007 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Blijft staan dat het dan een goed idee is om mensen duidelijker te wijzen op het feit dat dit forum kennelijk een 'social network' is en geen helpdesk. Dat mensen die dat zoeken beter kunnen kijken op andere fora en dan gelijk die sites noemen.

Wanneer men dat doen, dan zal je mij in elk geval niet meer horen, maar hoef je ook deze discussies niet meer te voeren.

Ook zullen andere fora GoT dankbaar zijn. Het is namelijk inderdaad zo dat GoT bekend staat als een groot IT-forum. En dus hebben de kleinere spelers toch minder aanloop, doordat mensen sneller op GoT kijken. Nu, stuur die mensen dan actiever door.

En anders blijf je dit soort discussies houden en blijf je die ergernissen houden tussen newbies en de experts-gotters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop hier al bijna 5 a 6 jaar rond, en het is me inderdaad opgevallen dat het beleid erg aangescherpt is. Ik heb zelf in het topic gereageerd en ik weet wel wat de TS bedoeld, zijn topic wordt heel snel weer gesloten. Dat is erg jammer, zeker wanneer je nog geen antwoord hebt op je vraag, maar het basisprincipe is is dat je wat vooronderzoek verricht, eerdat je je vraag komt stellen.

Jij wilt een nieuwe videokaart? Goed. :) Dan zijn er talloze sites te vinden o.a Tomshardware die een leuke grafiek online hebben staan van elk mogelijke videokaart die er is. Als je vervolgens je keus op een kaart hebt laten vallen, dan ga je checken wat de nieuwprijs hiervan is, op bijv Pricewatch en desnoods Vraag & Aanbod. Is even wennen, geef ik toe , maar als je het eenmaal geleerd hebt is er geen kunst meer aan.

Voor de discussie heb je nu de grotere topics, zoals het ATI / NVidia discussie-topic. Daar kan je je kleinere vragen kwijt, of je bijv erop vooruit gaat als je Kaart X gaat aanschaffen terwijl je nog Kaart Y in je Kast draaien hebt.

Success :) dit consult kost overigens 45€. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Quacka schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:27:
Blijft staan dat het dan een goed idee is om mensen duidelijker te wijzen op het feit dat dit forum kennelijk een 'social network' is en geen helpdesk. Dat mensen die dat zoeken beter kunnen kijken op andere fora en dan gelijk die sites noemen.

Wanneer men dat doen, dan zal je mij in elk geval niet meer horen, maar hoef je ook deze discussies niet meer te voeren.
Is het vermelden in de FAQ en in de sluitmessages dan niet duidelijk genoeg?
Daarbij krijgen users dit ook per PM van mods (maar dat is niet publiek, dus dat zijn dingen die je niet ziet).
En anders blijf je dit soort discussies houden en blijf je die ergernissen houden tussen newbies en de experts-gotters.
De ergernissen tussen newbs en regulars zijn er niet echt, meer tussen n00bs en de regulars. En tja, n00bs houdt je altijd, er zijn immers altijd mensen die de regels niet willen lezen en daaaruit krijg je dit soort discussies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als mensen een beetje moeite nemen om zich in GoT te verdiepen dan gaat het wel goed. Echter, degenen die het hardste brullen dat ze geholpen moeten worden zijn ook de mensen die te beroerd zijn om eigen inzet te tonen. Je kunt nog zoveel in de regels zetten, de helpdeskers zullen dat negeren en hun probleem als enige relevante onderwerp zien. En dan krijg je topics als dat van de TS.

Merk trouwens de reactie van de TS als je deze suggereert beginnersweb te gebruiken: parawaus in "Een normale vraag is op tweakers echt on...". Een eis tot hulp, en een compleet onvermogen om in te zien dat het topic hier niet thuis hoort.
Ook zullen andere fora GoT dankbaar zijn. Het is namelijk inderdaad zo dat GoT bekend staat als een groot IT-forum. En dus hebben de kleinere spelers toch minder aanloop, doordat mensen sneller op GoT kijken. Nu, stuur die mensen dan actiever door.

Die krijg je doordat helpdeskusers hier gaan klagen, en er mensen blijven die vinden dat je ook deze users hier moet helpen. Als je de zwakke topics rucksichlos op slot gooit zoals nu gebeurd, dan zal het luie deel van de topicstarters weggaan, en de mensen van goede wil zullen het opnieuw proberen.

Er is al eens eerder gezegd: een voetbalclub hoeft ook niet faciliteiten voor alle niveau's aan te bieden. Er zijn zat andere clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:50

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:27:
Jij wilt een nieuwe videokaart? Goed. :) Dan zijn er talloze sites te vinden o.a (...) Is even wennen, geef ik toemaar als je het eenmaal geleerd hebt is er geen kunst meer aan.
Maar dat staat al in de FAQ (toch?), dus daarom hoef je geen topic te openen.
Wat mij verder verbaasd is dat er volgens de TS geen antwoord op zijn vraag in de FAQ staat (nee, niet letterlijk inderdaad) en daarom een topic opent waarin geantwoord wordt (door o.a. mij) waar het antwoord te vinden is, een topic wat op slot gaat. Vervolgens wordt er een nieuw topic met dezelfde vraag geopend (zijn de antwoorden uit het oude topic niet meer bruikbaar als een topic op slot gaat?) waar dezelfde antwoorden worden gegeven, wat op slot gaat. Vervolgens wordt er een derde topic geopend met weer dezelfde vraag etc.

Dan heb je toch wel een bord voor je kop hoor, als je de FAQ mist, soortgelijke topics niet kan vinden met de search waar naar dezelfde sites verwezen wordt en dan zelf na 3 topics met antwoorden nog steeds niet weet waar je nou kan vinden welke videokaart sneller is dan de huidige..

Kun je wel je energie gaan steken in een klaagtopic, maar je had al zonder 1 topic (of misschien na 1 topic als je per ongeluk niets had kunnen vinden) al het antwoord op je vraag kunnen weten :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Terw_Dan schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:22:

Het algemeen beleid
2e alinea van het algemene beleid. Iets dat iedereen toch eventjes door moet nemen als hij hier komt lijkt me, wil je weten wat de regeltjes zijn.

Als in de FAQ het antwoord staat, waarom er dan niet naar verwijzen. Helpen de mods de user nog een beetje op weg, is dat weer niet goed.

Maar de regels zijn dat het hier geen helpdesk is, staat ook in Het algemeen beleid
Daarom komen hier ook de mensen naar toe die geen zin hebben om helpdesk te spelen, maar wat meer moeite verwachten. Dat jij het toevallig niet erg vind om basic vraagjes te beantwoorden is leuk voor de users die die vragen stellen, maar niet de insteek van GoT.
Hmm, inderdaad dat beginnersweb staat ergens genoemd. Dat valt dan weer mee. Maar misschien is het dan zinvol om het vaker te melden, zodat je van het helpdesk-stempel afkomt. Want bij mij heeft het echt een dergelijk stempel, wat er ook in de algemene voorwaarden staan. Deze lees je immers hooguit 1 keer. En de meeste mensen lezen die nauwelijks.

Overigens beantwoord ik op dit moment ook geen vragen meer. Omdat ik weet dat die draadjes toch al in no time dicht gaan. Dus ik zie het nut ook niet meer. Ik heb zelf al gezegd dat ik het normale forum zoveel mogelijk zal mijden, en dat zal ik ook blijven proberen. Helaas moet ik rond zaken over tweakers.net: nieuws, pricewatch e.d. toch op GoT komen, waardoor ik vaak weer meer lezen, dan ik eigenlijk wil. Zoals oa dit draadje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Quacka schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:16:
[...]

Volgens mij nergens.
Staat gewoon in het algemeen beleid
Al kan ik me het tijdgebrek wel voorstellen.
De FAQ helpt mensen goed op weg, als ze ook bereid zijn om zichzelf ervoor in te zetten. Het lijkt me niet noodzakelijk om naar andere fora te verwijzen. Veel mensen leren ervan, alleen die hoor je hier niet.
Op GoT heerst toch in het algemeen wel de consensus dat het voor helpdesk spelen niet leuk is.
Ik kan me nog herinneren dat jij lang alle vragen beantwoordde, ook de vrij simpele.
Dat klopt gedeeltelijk. Ik was vroeger fanatieker met zeiken op mensen dat ze de FAQ's ed moesten lezen (waar de modjes ook niet altijd even blij mee waren). Maargoed, dat is irrelevant voor deze discussie.
Dat is gaat vervelen is natuurlijk wel logisch. Maar vaak is het dan ook zo dat anderen mensen het dan wel weer overnemen. Ipv zeuren, kan je ook gewoon stoppen met helpdesk spelen. Is er dan niemand om die rol over te nemen, dan heeft de vragensteller pech: hij krijgt geen antwoord.
Oftewel: laat vragen van alle niveaus toe. Lijkt mij persoonlijk niet echt tof. Dan wordt GoT een stuk minder leuk om rond te hangen.
Wellicht. Maar misschien ben je gewoon iemand die niet zoveel twijfelt. Althans, op dit soort gebieden. (ik geloof, nogmaals, niet dat er veel mensen bestaan die nergens over twijfelen)
Reken maar dat ik wel twijfel. Maar ik maak toch zelf mijn keuzes. Het is bij hardware kopen simpelweg een kwestie van prestaties vs. budget. Als je twijfelt betekent het dat je of je eisen niet goed op een rij hebt, of wellicht je budget. Dat kan ook best, maar het blijft een afweging die je zelf kunt, en ook moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je wat het gemiddelde antwoord was nadat ik mensen verwees met hun vraag om op GoT te posten? 'Die faq is teveel... Het lezen duurt te lang... Teveel info om allemaal in 1 keer op te nemen als met een brandende vraag zit ... '

Ik geef toe dat lezen van de kleine lettertjes nu eenmaal lastig is, en met een populair forum zoals dit wel nodig zal zijn, maar by god iemand die leek is op gebied van computers, kan je beter naar beginnersweb sturen.

Wat betreft Search en dergelijk, als ik iets nodig heb van de search, dan is het alweer snelvoorbij omdat er redelijk veel topics naar boven komen met soms wel en soms geen nuttige info. Daarom stelde ik ongeveer dezelfde vraag een tijdje terug 2900Pro of anders? en ontving in minder dan een uur tijd al een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Closed_off.gif.

Later met de desbetreffende mod over gehad en idd, hij heeft gelijk. Ik had makkelijk een stuk zelf-inzet kunnen doen in mijn missie of de kaart daadwerkelijk wel goed zou zijn.

12.501'ste post *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Quacka schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:37:
[...]

Hmm, inderdaad dat beginnersweb staat ergens genoemd. Dat valt dan weer mee. Maar misschien is het dan zinvol om het vaker te melden, zodat je van het helpdesk-stempel afkomt. Want bij mij heeft het echt een dergelijk stempel, wat er ook in de algemene voorwaarden staan. Deze lees je immers hooguit 1 keer. En de meeste mensen lezen die nauwelijks.
En vooral dat laatste valt ze kwalijk te nemen. Ze komen op een nieuw forum, hebben geen idee hoe het hier werkt en plempen hun vragen maar neer en eisen ook nog direct geholpen te worden.
Overigens beantwoord ik op dit moment ook geen vragen meer. Omdat ik weet dat die draadjes toch al in no time dicht gaan. Dus ik zie het nut ook niet meer. Ik heb zelf al gezegd dat ik het normale forum zoveel mogelijk zal mijden, en dat zal ik ook blijven proberen. Helaas moet ik rond zaken over tweakers.net: nieuws, pricewatch e.d. toch op GoT komen, waardoor ik vaak weer meer lezen, dan ik eigenlijk wil. Zoals oa dit draadje...
No offence, maar als je graag veel mensen helpt met computerproblemen dan kan je op tig andere fora terecht. Op die fora worden iets lagere eisen gesteld aan de users, waardoor er veel vragen zullen zijn (bv beginnersweb, fora van CT en PCM, etc.)

12.602'ste post _O-

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[...]

En hoe is het de fout van GoT als mensen de regels niet lezen?
Ehh, ik snap niet waar iedereen het idee vandaan haalt dat alles op slot gaat. Als dat zo was, hoe had ik dan ooit aan zoveel posts kunnen komen als ik nu heb (niet om te patsen met postcount, maar het laat wel zien dat er meer dan zat discussies worden gevoerd). Dus daarin antwoorden is zeker niet nutteloos. Dat je niet gaat antwoorden in alle simpele vraag topics kan ik inkomen, dat doe ik ook niet, omdat ik ook niet zo houd van simpele helpdeskvraagjes.

@Gambieter en RoD:
Merken jullie ook dat wij met z'n 3en prima in staat zijn vlak achter elkaar hetzelfde te antwoorden als elkaar, in posts die zo'n beetje tegelijkertijd worden getikt :+

[ Voor 6% gewijzigd door TERW_DAN op 31-10-2007 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:39:
[...]
Weet je wat het gemiddelde antwoord was nadat ik mensen verwees met hun vraag om op GoT te posten? 'Die faq is teveel... Het lezen duurt te lang... Teveel info om allemaal in 1 keer op te nemen als met een brandende vraag zit ... '

Ik geef toe dat lezen van de kleine lettertjes nu eenmaal lastig is, en met een populair forum zoals dit wel nodig zal zijn, maar by god iemand die leek is op gebied van computers, kan je beter naar beginnersweb sturen.
Precies, of naar forum.computeridee.nl. Als ik op een forum iemand naar GoT verwijs, dan zeg ik daar heel duidelijk bij dat dit alleen zinvol is als de persoon eigen inzet toont. Mensen waarvan ik al zie dat ze dat niet gaan doen of willen, die zeg ik van te voren dat ze beter weg kunnen blijven, om problemen te voorkomen. En voor alle duidelijkheid: die problemen worden door de n00bs veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Het staat toch vrij duidelijk vermeldt dat er op GoT een wat hoger niveau nagestreefd wordt. Dat je ten eerste al de registratievoorwaarden en alle LEES DIT EERST!! stickies weet te missen vind ik al knap. Dan krijg je dus een slecht topic. Vervolgens wordt deze dichtgegooid door een mod met verwijzingen naar relevante artikeltjes omtrend de werking van GoT. Als je dan NOG een keer zo'n topic opent, welke ook weer dichtgegooid wordt, en dan nog vrolijk hier komt klagen.. dan wordt het misschien tijd om eens aan de topicstarter te twijfelen in plaats van de schuld van de onduidelijkheid bij GoT neer te leggen.
En dat is hoe ik er persoonlijk over denkt. Je kunt best helpdeskers op weg helpen, maar er zijn grenzen..
Overigens beantwoord ik op dit moment ook geen vragen meer. Omdat ik weet dat die draadjes toch al in no time dicht gaan.
Dat is gewoon onzin, weet je zelf ook wel. Er blijven zat topics open waarin om hulp wordt gevraagd.
Dus ik zie het nut ook niet meer. Ik heb zelf al gezegd dat ik het normale forum zoveel mogelijk zal mijden, en dat zal ik ook blijven proberen. Helaas moet ik rond zaken over tweakers.net: nieuws, pricewatch e.d. toch op GoT komen, waardoor ik vaak weer meer lezen, dan ik eigenlijk wil. Zoals oa dit draadje...
Nouja, dat moet je zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Laatst online: 19-09 12:29

KRG

Buiten het feit dat de TS niet echt inzet toonde mbt zijn startpost, deed hij ook helemaal niks met opbouwende kritiek en verdere hulp, hij deed het af als gezeur ipv dat hij echt de linkjes die door mensen worden gepost te gebruiken, tja dan is het logisch dat hij gesloten wordt imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ehmm. Ik weet niet of jullie met alleen it-ers om gaan, maar als ik kijk naar de mensen waar ik mee om ga, dan zijn de mensen die naar tweakers gaan sowiezo al de mensen die moeite doen om hun probleem op te lossen. De mensen die ik ken, die komen gewoon naar mij met problemen.
Die gaan geen moeite doen om op Internet te zoeken...., laat staan om zich aan te melden op tweakers en hun probleeem daar uit te leggen.
maar goed.... dat is even een zijnoot.

Ik heb even op beginnersweb gekeken. Ik vind het maar raar om precies daar naar toe te verwijzen. Dat forum heeft 1 onderdeel voor hardware, om maar iets te noemen.
Zinniger is dan om naar helpmij.nl, hardware.info, of dergelijke wat meer uitgebreide forums te verwijzen. Daarnaast heeft beginnersweb wel een heel erg negatieve bijtoon.

Wellicht is het beste om maar naar http://forum.computeridee.nl te verwijzen. Deze is immers van dezelfde eigenaar (VNU Media). Het is natuurlijk niet logisch om naar forums buiten VNU te verwijzen....
Hoe denkt VNU er trouwens over? Zijn zij het ermee eens dat minder diepgaande vragen op GoT niet welkom zijn?

edit:
pven schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:40:
No offence, maar als je graag veel mensen helpt met computerproblemen dan kan je op tig andere fora terecht. Op die fora worden iets lagere eisen gesteld aan de users, waardoor er veel vragen zullen zijn (bv beginnersweb, fora van CT en PCM, etc.)
Daarin heb je inderdaad gelijk in. Nu heb ik momenteel toch weinig tijd, maar ik was al van plan om dat te gaan doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Quacka op 01-11-2007 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Quacka schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:58:
Ehmm. Ik weet niet of jullie met alleen it-ers om gaan, maar als ik kijk naar de mensen waar ik mee om ga, dan zijn de mensen die naar tweakers gaan sowiezo al de mensen die moeite doen om hun probleem op te lossen. De mensen die ik ken, die komen gewoon naar mij met problemen.
Die gaan geen moeite doen om op Internet te zoeken...., laat staan om zich aan te melden op tweakers en hun probleeem daar uit te leggen.
Wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen? :?
Wellicht is het beste om maar naar http://forum.computeridee.nl te verwijzen. Deze is immers van dezelfde eigenaar (VNU Media). Het is natuurlijk niet logisch om naar forums buiten VNU te verwijzen....
Hoe denkt VNU er trouwens over? Zijn zij het ermee eens dat minder diepgaande vragen op GoT niet welkom zijn?
Goed punt. Echter: T.net heeft altijd aangegeven dat ze zelf ook nog wat vrijheid hebben en verwijzen naar beginnersweb is er daar eentje van. Aan de andere kant zou het idd veel logischer zijn om naar CI te verwijzen, dan blijft het binnen hetzelfde bedrijf. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nah, dan zouden we onder de duiven van www.beginnersweb.nl , iksnaphetniet.nl, het HCC forum en dergelijke gaan zitten schieten.

Ik zou daar de toegevoegde waarde niet van inzien eerlijk gezegd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

[...]
Dus jij beantwoord geen vragen meer, maar vind wel dat anderen vragen van helpdeskusers en n00bs moeten beantwoorden? Dat geeft je eerlijk gezegd wat weinig recht van spreken.
Je hebt een probleem, en het registreren op GoT moet als inzet worden gezien? Straks is het opstarten van de PC nog eigen inzet... Verder geldt dat men netjes wordt verwezen naar FAQs en tips krijgt hoe een en ander zelf te doen, maar users als de TS verwachten blijkbaar een presenteerblaadje gedragen door een paar slaven die de oplossing als een druif in de mond leggen. En dat mag nooit de bedoeling zijn.
Terw_Dan schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:42:
@Gambieter en RoD:
Merken jullie ook dat wij met z'n 3en prima in staat zijn vlak achter elkaar hetzelfde te antwoorden als elkaar, in posts die zo'n beetje tegelijkertijd worden getikt :+
offtopic:
Zullen we maar toegeven dat Terw_Dan, RoD en gambieter kloonusers zijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En die mensen vormen dan ook niet echt de doelgroep van GoT lijkt me.
Ik heb even op beginnersweb gekeken. Ik vind het maar raar om precies daar naar toe te verwijzen. Dat forum heeft 1 onderdeel voor hardware, om maar iets te noemen.
Zinniger is dan om naar helpmij.nl, hardware.info, of dergelijke wat meer uitgebreide forums te verwijzen. Daarnaast heeft beginnersweb wel een heel erg negatieve bijtoon.
Waarom heeft beginnersweb een negatieve bijtoon.
Verder, beginnersweb was zeker in het begin een van de grotere fora naast got, er zijn er steeds meer, maar het lijkt me voor de meeste users alleen maar verwarrend als je ze naar 6 fora verwijst, dan weten ze nog niet waar ze naar toe moeten.
Voor zover ik weet heft VNU niet veel, zo niet niets te maken met het beleid van GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
alt-92 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:04:
[...]

Nah, dan zouden we onder de duiven van www.beginnersweb.nl , iksnaphetniet.nl, het HCC forum en dergelijke gaan zitten schieten.

Ik zou daar de toegevoegde waarde niet van inzien eerlijk gezegd.
Je houdt mensen binnen tweakers.net.
Amateurs worden vaak vanzelf een stuk beter. Als beginnelingen elders zitten, zullen ze niet zo snel meer overstappen. Dat is dus de toegevoegde waarde.
Tweakers.net groot houden en groter maken. Dat zou toch een doel van de leiding moeten zijn.

Of ben ik nu echt te commercieel aan het denken?

Nu kan ik me best voorstellen dat ze het niveau op GoT hoog willen houden. Maar ik kan niet begrijpen waarom mensen weggestuurd moeten worden, als het met weinig financiele middelen anders kan.
pven schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:01:
[...]

Wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen? :?
Niets eigenlijk, behalve dat alleen mensen die eigen inzet tonen op internet gaan zoeken en zo op tweakers terecht komen. Want voor welk probleem je ook zoekt op IT-gebied, je komt vaak al snel bij tweakers uit... Zo komen een hoop beginners hier dus ook binnen (gok ik)
Mensen die geen eigen inzet tonen, die vragen liever hulp aan een bekende...

edit:
Voor zover ik weet heft VNU niet veel, zo niet niets te maken met het beleid van GoT.
Uiteindelijk gaat het VNU wel aan als veel gebruikers naar andere fora zouden verdwijnen. Als minder mensen tweakers zouden bezoeken, dan zal ook de commerciele waarde afnemen. En VNU wil toch echt winst maken (welk bedrijf niet)

[ Voor 11% gewijzigd door Quacka op 01-11-2007 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Quacka schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:13:
[...]
Dan zijn er dus gradaties in gebrek aan eigen inzet. Maar het blijft een te laag niveau.

Even voor de duidelijkheid: er zijn zat users die wel de hint oppakken nadat hun eerste topic(s) gesloten zijn wegens een te laag niveau/te weinig inzet. Maar die gaan geen topic in LA openen om te eisen dat ze toch geholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoe is dat relevant?
Hoezo? Waarom is een beginner negatief? Er zijn zat gebieden waarop ik een beginner ben, daar schaam ik me ook niet voor. Je moet ook ergens beginnen. Dat ze verder maar één hardwareforum hebben zal wel te wijten zijn aan dat het beginners zijn. Ik zie ook niet in waarom het daar niet zou kunnen werken. Ook niet echt relevant, want dan moeten ze daar zelf maar uitzoeken :)
8)7
Ik denk niet dat zij zich ermee bemoeien, de site wordt nog steeds gerund door onze oppertweaker Femme (en zijn handlangers), als ik het goed heb.
Terw_Dan schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:42:

@Gambieter en RoD:
offtopic:
Dat is me ook al meerdere malen opgevallen ja :P Meestal ben ik weer de spuit 11 -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[...]

Amateurs worden vaak vanzelf een stuk beter. Als beginnelingen elders zitten, zullen ze niet zo snel meer overstappen. Dat is dus de toegevoegde waarde.
Tweakers.net groot houden en groter maken. Dat zou toch een doel van de leiding moeten zijn.

Of ben ik nu echt te commercieel aan het denken?

Nu kan ik me best voorstellen dat ze het niveau op GoT hoog willen houden. Maar ik kan niet begrijpen waarom mensen weggestuurd moeten worden, als het met weinig financiele middelen anders kan.
Je mist een heel duidelijk punt. Ook beginners zijn op tweakers.net meer dan welkom. MITS ze moeite doen. Als ze dat niet doen dan zien we die mensen liever niet op GoT. Dus om ze dan weer naar een ander subforum op het t.net domein te gooien is dan weer totaal overbodig.
Als mensen het juiste niveau en instelling hebben komen ze toch wel hier uit als ze daar zin in hebben.
[...]

Niets eigenlijk, behalve dat alleen mensen die eigen inzet tonen op internet gaan zoeken en zo op tweakers terecht komen. Want voor welk probleem je ook zoekt op IT-gebied, je komt vaak al snel bij tweakers uit... Zo komen een hoop beginners hier dus ook binnen (gok ik)
Nogmaals, beginners zijn hier meer dan welkom.
edit:

[...]

Uiteindelijk gaat het VNU wel aan als veel gebruikers naar andere fora zouden verdwijnen. Als minder mensen tweakers zouden bezoeken, dan zal ook de commerciele waarde afnemen. En VNU wil toch echt winst maken (welk bedrijf niet)
Ik durf het andersom te stellen. Als er meer mensen op GoT gehouden worden, puur om maar een userbase te houden dan daalt de kwaliteit als er niet opgetreden wordt tegen dit soort helpdeskvraagjes. Als dat namelijk zo is dan wordt GoT en T.net niet meer gezien als een plek die kwaliteit levert, omdat toch alles er maar neergeplempt kan worden. Dan moet je eens bedenken hoe snel daarmee de waarde van een forum afneemt.
Maar goed, dat is denk ik een beetje buiten de discussie, hoe VNU en de T.net crew het wil regelen dat moeten ze zelf weten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
gambieter schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:09:
[...]

Dus jij beantwoord geen vragen meer, maar vind wel dat anderen vragen van helpdeskusers en n00bs moeten beantwoorden? Dat geeft je eerlijk gezegd wat weinig recht van spreken.
Tja, als jij dat zo wil lezen.

Ik heb genoeg mensen proberen te helpen, totdat ik merkte dat de regels steeds strenger werden. (of ik reageerde veel in een tijd dat de regels net wat soepeler waren geworden, dat weet ik niet)

[...]
Je hebt een probleem, en het registreren op GoT moet als inzet worden gezien? Straks is het opstarten van de PC nog eigen inzet... Verder geldt dat men netjes wordt verwezen naar FAQs en tips krijgt hoe een en ander zelf te doen, maar users als de TS verwachten blijkbaar een presenteerblaadje gedragen door een paar slaven die de oplossing als een druif in de mond leggen. En dat mag nooit de bedoeling zijn.
Dat zeker niet.
Ik ben niet tegen regels. Ik ben tegen dat overdreven gedoe van tegenwoordig.
Als ik nu was begonnen op GoT dan was ik waarschijnlijk binnen een dag weg geweest... (was misschien ook wel beter geweest... en dan hadden we ook deze discussie niet gehad)
offtopic:
Zullen we maar toegeven dat Terw_Dan, RoD en gambieter kloonusers zijn? :+
Denk je dan dat mensen dat niet door hebben gehad tot jij het vertelde? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Potentiële Tweakers zullen écht wel de weg naar www.tweakers.net weten te vinden. Dat zal het probleem niet zijn. Dat "amateurs" (of liever beginners) vanzelf een stuk beter worden hoeft helemaal niet zo te zijn. Er zijn genoeg mensen die alleen voor zichzelf aan het posten zijn, de helpdeskers. Je ziet er zelfs een flink stuk van op GoT.
Mensen worden niet weggestuurd, mensen worden verzocht hun manier van posten cq. mentaliteit aan te passen.
Zie je? Mensen proberen aan te trekken is niet nodig, ze komen hier wel heen :) Dat het kennisniveau hier hoog is, is natuurlijk een belangrijke factor. Daarom is het met het oog op de waarde van het forum niet interessant om de drempel te verlagen.
Niet alleen maar, dat hebben we nu wel gezien.
Tsja, Tweakers.net hoeft zich niet aan te passen omdat sommige mensen zich niet willen aanpassen. Zoals gezegd, bij veel beginnelingen gaat het wél goed. Af en toe springt er eens eentje uit waarbij het wat stroever gaat.

Verder, als je de drempel hier gaat verlagen zullen de mensen met kennis uiteindelijk wegblijven. Het upgrade-topic in CSL is daar een mooi voorbeeld van.

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 01-11-2007 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Quacka schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:23:
[...]

Tja, als jij dat zo wil lezen.

Ik heb genoeg mensen proberen te helpen, totdat ik merkte dat de regels steeds strenger werden. (of ik reageerde veel in een tijd dat de regels net wat soepeler waren geworden, dat weet ik niet)

Dat zeker niet.
Ik ben niet tegen regels. Ik ben tegen dat overdreven gedoe van tegenwoordig.
Wat noem jij overdreven gedoe?
De regels waren toen ik hier kwam hetzelfde en dat is zo'n 6 jaar geleden. Alleen als je groter wordt dan zijn er soms kleine aanpassingen nodig in het beleid, al is het maar omdat kleine irritaties dan echt op gaan vallen. Maar de insteek en de hoofdlijnen van het beleid zijn wat dat betreft echt niet verandert.
VAndaar dat ik me echt afvraag wat jij nu zo overdreven vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RoD schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:24:
[...]
Verder, als je de drempel hier gaat verlagen zullen de mensen met kennis uiteindelijk wegblijven. Het upgrade-topic in CSL is daar een mooi voorbeeld van.
Heel CSL was een voorbeeld, maar niet mooi. Veel dezelfde vragen van mensen die te beroerd zijn om zelfs maar een zoekfunctie te gebruiken, en boodschappenlijstjes posten. Een Q6600, G.E.I.L. RAM en hoeveel is de bloemkool vandaag?

Beginners zijn hier van harte welkom, gevorderden ook. Zolang ze maar eigen inzet tonen en dat doen voor ze een topic openen. En als het gesloten wordt dat zien als een aanmoediging ipv een belediging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
RoD schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:24:
[...]

Potentiële Tweakers zullen écht wel de weg naar www.tweakers.net weten te vinden. Dat zal het probleem niet zijn. Dat "amateurs" (of liever beginners) vanzelf een stuk beter worden hoeft helemaal niet zo te zijn. Er zijn genoeg mensen die alleen voor zichzelf aan het posten zijn, de helpdeskers. Je ziet er zelfs een flink stuk van op GoT.
Je weet niet wat die mensen buiten GoT doen. Wellicht helpen ze daar wel mensen. Maar oke, daar ziet GoT niets van en heeft daar op zich niets aan.
Maar de vraag die gesteld wordt, en beantwoord wordt, die staat wel op het forum.
Ik ben iemand (net als de meeste mensen) die wel de zoekfunctie gebruikt, maar ik moet toegeven dat ik ook geen draadje meer gebruik van 6 jaar geleden. Deze sla ik gewoon over. Is dat fout?
Wellicht soms wel. Maar als je ziet hoe snel zaken veranderen, dan veranderen ook de antwoorden op vragen. Dus die nieuwe vragen zorgen weer voor antwoorden die volledig aangepast zijn op de huidige tijd.
Neem het "hoeveel is dit nog waard"-gedoe op het forum. Ik geloof dat 1,5 jaar bij het sluiten van dit soort draadjes verwezen werd naar een oud draadje over dat onderwerp. Alsof het uitmaakt wat een een P3 1,5 jaar geleden waard was. Mijn 7800GT videokaart was 2 jaar geleden ook 400 euro waard....
Zie je? Mensen proberen aan te trekken is niet nodig, ze komen hier wel heen :)
Ja... door google. Op het moment dat GoT daar zal wegzakken, dan zal dit toch wel meevallen...
Juist dat upgrade-topic had dit draadje voorkomen. Want dergelijke vragen kwamen in dat draadje terecht. Het probleem was dat alleen jij daar geregeld in keek.
Het was erg simpel om bij simpele upgrade vragen even te verwijzen naar dat draadje. Ook ik deed dat in de periode dat ik actief bezig was.

Het probleem was alleen dat op het eind er alleen nog dit draadje was waarin gereageerd kon worden. Draadjes over nieuwe systemen werden namelijk al snel geblokkeerd. (ik had er nog 1 in september geopend die gek genoeg wel open is gebleven: ik wist toen nog niet dat de regels veranderd waren). Hierdoor waren er ook minder mensen die in dat forumonderdeel kwamen en dus ook te weinig mensen die in 'jouw' upgrade-topic kwamen. Dat is logisch.
In CSL kwamen veel mensen die bezig waren met een nieuwe computer. Die lazen de systemen van andere mensen en gaven advies (althans een deel van de mensen). Op een gegeven moment posten ze hun eigen systeem en daarna kwamen ze weer wat minder. En dan kwamen er weer andere mensen. Er zat een duidelijke doorstroom in.
gambieter schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:39:
[...]

Heel CSL was een voorbeeld, maar niet mooi. Veel dezelfde vragen van mensen die te beroerd zijn om zelfs maar een zoekfunctie te gebruiken, en boodschappenlijstjes posten. Een Q6600, G.E.I.L. RAM en hoeveel is de bloemkool vandaag?

Beginners zijn hier van harte welkom, gevorderden ook. Zolang ze maar eigen inzet tonen en dat doen voor ze een topic openen. En als het gesloten wordt dat zien als een aanmoediging ipv een belediging.
Er waren nogmaals zat mensen die hielpen en het leverde in mijn ogen totaal geen problemen op. Behalve dat er op neer werd gekeken door een deel van het GoT-publiek (ik blijf het zo zien, wat jullie ook zeggen)
En hoe mensen het sluiten opvatten is altijd de vraag.
De een heeft moeite gedaan en verwacht dus niet dat het gesloten wordt. Die kan best kwaad reageren. Een tweede die weet dat hij niet zoveel moeite heeft gedaan en die zal er dus best begrip voor hebben. Een derde heeft gewoon een bord voor zn kop (ik geef toe dat die er zeker zijn)

Maar goed... We zullen er toch niet uitkomen en ik geloof niet dat ik het voor elkaar zal krijgen dat de regels versoepeld worden, noch dat julle mij kunnne overtuigen van het nut van die strenge regels: Dus eigenlijk is het een onzinnige discussie die alleen maar tijd kost.

Tijd om de boel te sluiten, lijkt me. Dan wordt de discussie tenminste op zn GoT's beeindigd.... 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Quacka op 01-11-2007 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Quacka schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:40:
[...]

Je weet niet wat die mensen buiten GoT doen. Wellicht helpen ze daar wel mensen. Maar oke, daar ziet GoT niets van en heeft daar op zich niets aan.
Maar de vraag die gesteld wordt, en beantwoord wordt, die staat wel op het forum.
Ik ben iemand (net als de meeste mensen) die wel de zoekfunctie gebruikt, maar ik moet toegeven dat ik ook geen draadje meer gebruik van 6 jaar geleden. Deze sla ik gewoon over. Is dat fout?
Wellicht soms wel. Maar als je ziet hoe snel zaken veranderen, dan veranderen ook de antwoorden op vragen. Dus die nieuwe vragen zorgen weer voor antwoorden die volledig aangepast zijn op de huidige tijd.
Neem het "hoeveel is dit nog waard"-gedoe op het forum. Ik geloof dat 1,5 jaar bij het sluiten van dit soort draadjes verwezen werd naar een oud draadje over dat onderwerp. Alsof het uitmaakt wat een een P3 1,5 jaar geleden waard was. Mijn 7800GT videokaart was 2 jaar geleden ook 400 euro waard....
Het gaat ook niet om de antwoorden, het gaat om de manier waarop die gevonden worden. De denkwijzes blijven hetzelfde.
Hetzelfde geldt voor het taxatietopic. dion_b heeft daar een opsomming gemaakt van waar je naar kunt kijken. In de post van hem waar naar verwezen wordt staat dus geen taxatie zelf. Dus wat dat betreft is het ding prima bruikbaar.
En dan komen we weer op hetzelfde punt uit, mensen moeten moeite doen voor hun antwoord. Dus de hulpmiddelen aanpakken die ze krijgen en daarmee hun probleem oplossen.
Juist dat upgrade-topic had dit draadje voorkomen. Want dergelijke vragen kwamen in dat draadje terecht. Het probleem was dat alleen jij daar geregeld in keek.
Het was erg simpel om bij simpele upgrade vragen even te verwijzen naar dat draadje. Ook ik deed dat in de periode dat ik actief bezig was.
Gevolg was dat het een topic was dat zwaar onder niveau was waar niemand in zocht en waar kennis steeds minder werd (in het begin ben ik er nog wel eens geweest, maar als het niveau er niet is blijf ik weg.
Het probleem was alleen dat op het eind er alleen nog dit draadje was waarin gereageerd kon worden. Draadjes over nieuwe systemen werden namelijk al snel geblokkeerd. (ik had er nog 1 in september geopend die gek genoeg wel open is gebleven: ik wist toen nog niet dat de regels veranderd waren). Hierdoor waren er ook minder mensen die in dat forumonderdeel kwamen en dus ook te weinig mensen die in 'jouw' upgrade-topic kwamen. Dat is logisch.
In CSL kwamen veel mensen die bezig waren met een nieuwe computer. Die lazen de systemen van andere mensen en gaven advies (althans een deel van de mensen). Op een gegeven moment posten ze hun eigen systeem en daarna kwamen ze weer wat minder. En dan kwamen er weer andere mensen. Er zat een duidelijke doorstroom in.
Nee, veel mensen die daar een topic openden bleven helpdeskers en voegden weinig toe. De mensen die dat niet deden konden in principe prima uit de voeten met de BBGs, waar nu ook de nadruk wat meer op komen te liggen.

Het punt van CSL was gewoon dat het een forumdeel was dat zwaar onder niveau was (maar voor de discussie daarvoor is het CSL feedback topic).

en nu ga ik slapen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

gambieter schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:39:
[...]

Mooi is het zeker niet nee :P Laat ik het dan een goede illustratie van mijn punt noemen :+
Quacka schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:40:
[...]

Feit blijft dat men de weg naar Tweakers.net wel weet te vinden. Hoeveel extra users er bij zouden kunnen komen door beleidsaanpassingen is de vraag, maar imo niet interessant. Als je op deze manier mensen binnen moet halen.. Bovendien raak je, zoals gezegd, aan de "andere kant" de mensen met kennis kwijt omdat GoT minder interessant wordt. En dat wil men voorkomen.
Nee? Oude topics kicken is vaak ongewenst, dus dat lijkt me niet verkeerd.
Er werd verwezen naar algemene tips omtrendt de waare van tweedehands hardware. Er wordt dus niet verwacht dat je informatie gaat afleiden uit wat iemand anderhalf jaar geleden voor z'n P3 vroeg :P
Ja... door google. Op het moment dat GoT daar zal wegzakken, dan zal dit toch wel meevallen...
Hoe weet je dit? Zolang GoT interessant blijft qua kennis en niveau zal men de weg wel weten te vinden.
Juist dat upgrade-topic had dit draadje voorkomen. Want dergelijke vragen kwamen in dat draadje terecht.
Helaas wel ja.
Het probleem was dat alleen jij daar geregeld in keek.
Euh, ik ben het probleem? :/
Dus jij pleit voor een "dump hier je vragen als je het zelf niet uit wil zoeken"-topic leidt ik hier uit af? Want het topic was bijzonder GoT-onwaardig op het moment dat het gesloten werd.
Overigens mis je hier mijn punt dat de mensen met kennis dus wegbleven.
Het topic had eerder gesloten mogen worden ja. Echter hier niet relevant voor de discussie.
Ik heb vaak gekeken wie nou die mensen waren die zulke topics maakten, en een groot gedeelte ervan was van het helpdeskniveau. Er zal ongetwijfeld doorstroming in zitten, maar dat is slechts een gedeelte.. en het lijkt me ook niet de juiste manier om nieuwe users te kweken. De kwaliteit van de replies was vaak ook bedroevend. Hoe vaak zag je wel niet mensen die bij een boodschappenlijstjestopic simpelweg hun eigen systeem posten zonder verdere onderbouwing.
Topicstarts zonder kwaliteit, replies zonder kwaliteit...

Maargoed, lijkt me verder niet zo relevant om op door te gaan. In [Feedback] CSL FAQ / Beleid is er ook al veel over gesproken.

Edit: Natuurlijk is Terw_Dan weer eerder waardoor een groot stuk van mijn post weer eens dubbel is :P
Edit2:
Er waren nogmaals zat mensen die hielpen en het leverde in mijn ogen totaal geen problemen op. Behalve dat er op neer werd gekeken door een deel van het GoT-publiek (ik blijf het zo zien, wat jullie ook zeggen)
Het leverde geen problemen op omdat deze tijdelijke verlaging van het niveau slechts in een klein gedeelte van GoT bestond. Duidelijk was dat de mensen met kennis wegbleven. Gebeurd dit op heel GoT dan laat het gevolg zich makkelijk raden.

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 01-11-2007 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topics met onvoldoende niveau in de startpost op slot, geen enkel probleem daarmee. :)
Het posten door gebruikers in de trant van: "Beginnersweb", "Google", "FAQ al gebruikt?" wekt denk ik meer irritatie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:56:
Topics met onvoldoende niveau in de startpost op slot, geen enkel probleem daarmee. :)
Het posten door gebruikers in de trant van: "Beginnersweb", "Google", "FAQ al gebruikt?" wekt denk ik meer irritatie op.
Dat is ook zo. Daar wordt ook tegen opgetreden: Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics

Heb zelf ook wel eens een PM gehad :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 01 november 2007 @ 01:00:
[...]

Dat is ook zo. Daar wordt ook tegen opgetreden: Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics

Heb zelf ook wel eens een PM gehad :$
Toch zie ik veel van die topics reacties van users waarvan ik denk, moet dat nu? Een Mod is ervoor om de topicopener uit te leggen hoe 't werkt in een nette sluitpost.
Niet reageren is ook een kunst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tsja, net als dat je slechte topics blijft houden, zul je ook dat soort reacties wel houden. Achteraf zullen diegenen die zo reageren wel een PM of iets dergelijks krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Tijd om de daad bij het woord te voegen, lijkt me. :)
[..] (ik blijf het zo zien, wat jullie ook zeggen)
Exact. Je bent ervan overtuigd dat hier een idioot streng beleid gevoerd wordt dat z.sp.m op de helling moet. Waarom dat zou moeten onderbouw je niet, behalve dan dat het een idioot streng beleid is. Er worden van alle kanten argumenten aangevoerd waarom dat beleid in de praktijk nog zo gek niet is, maar ja, jij blijft van mening dat het een idioot etc. is. Vooralsnog heb je mij iig nog niet overtuigd dat het beleid zo rampzalig is, laat staan idioot streng etc.
Tijd om de boel te sluiten, lijkt me. Dan wordt de discussie tenminste op zn GoT's beeindigd....
Zal ik happen? Ja. Da's kul en dat weet je, al past het wel weer naadloos in de blinde overtuiging dat op GoT een idioot streng beleid etc. Het topic had inderdaad direct op slot gemoeten, simpelweg omdat LA niet bedoeld is voor klaagbaak over slotjes. Maar ja, dan ontstaat er iets van discussie en een fatsoenlijke discussie sluiten we niet. Nooit. daar zijn we idioot streng in. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 01 november 2007 @ 01:06:
Tsja, net als dat je slechte topics blijft houden, zul je ook dat soort reacties wel houden. Achteraf zullen diegenen die zo reageren wel een PM of iets dergelijks krijgen.
Het is ook die community in dit topic al eerder genoemd die nogal voorspelbaar reageert en sneller een post plaatst dan een topicreport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 01:27:
[...]
Het is ook die community in dit topic al eerder genoemd die nogal voorspelbaar reageert en sneller een post plaatst dan een topicreport.
Hoe weet je dat? Ben je helderziend of heb je modrechten? Misschien plaatsen die mensen zowel een TR als een post. Verder: de discussies over FAQ-verwijzingen e.d. en hoe dat te doen hebben we al in Je mag mensen / vragen niet uitsluiten? gedaan.

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 01-11-2007 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als er nou eens 1 centraal "kleine-vragen-dump-topic" komt (zoals bv hoe heet die muziek/film van topic) met de naam
"Ik wil wel zelf zoeken maar ik weet niet waar"
Waar alle kleine goedbedoelde naieve vragen (slecht gestarte topics) in worden gezet.
Daar dan ook geen hele uitleg in posten maar reacties zoals "kijk daar eens" of "zoek eens met deze woorden".
Dan hou je het forum schoon en tegelijkertijd laat je nieuwelingen merken wat er van een topic verwacht wordt.
Streng maar toch behulpzaam.

[ Voor 15% gewijzigd door enchion op 01-11-2007 01:59 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

enchion schreef op donderdag 01 november 2007 @ 01:55:
Als er nou eens 1 centraal "kleine-vragen-dump-topic" komt (zoals bv hoe heet die muziek/film van topic) met de naam
Waar alle kleine goedbedoelde naieve vragen (slecht gestarte topics) in worden gezet.
Dan hou je het forum schoon en tegelijkertijd laat je nieuwelingen merken wat er van een topic verwacht wordt.
Dat is al eerder voorgesteld en van de hand gewezen. Je kunt rommel (nofi ;) ) een plek in het huis geven of je kunt het buiten zetten, het laatste geeft een schoner huis :P . Zie verder Opheldering over nieuw beleid 'grote topics', men wil geen grote topics meer. Het al genoemde upgradetopic was al zo'n vergaarbak van zwakke vragen, en geen succes.

Bottomline is dat je mensen wilt trekken die bereid zijn inzet te tonen. Het is ook een beetje een toegangscontrole: als je geen eigen inzet wilt tonen om je probleem op te lossen, dan is het blijkbaar niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Daar dan ook geen hele uitleg in posten maar reacties zoals "kijk daar eens" of "zoek eens met deze woorden".
Wat dus tegelijk een dumptopic wordt voor mensen die het liever niet zelf uitzoeken. Lijkt me geen goed plan. Ik zie uberhaubt niet in waarom de drempel verlaagd moet worden terwijl er zat alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:39

rapture

Zelfs daar netwerken?

gambieter schreef op donderdag 01 november 2007 @ 02:02:
Dat is al eerder voorgesteld en van de hand gewezen. Je kunt rommel (nofi ;) ) een plek in het huis geven of je kunt het buiten zetten, het laatste geeft een schoner huis :P . Zie verder Opheldering over nieuw beleid 'grote topics', men wil geen grote topics meer. Het al genoemde upgradetopic was al zo'n vergaarbak van zwakke vragen, en geen succes.
De upgrade-topic werd overspoeld met specslijstjes/budget/wat-ermee-doen en antwoorden kwamen meestal van de vaste antwoorders. Zo'n vergaarbak (vol eenrichtingsverkeer) moedigt niet aan om te antwoorden, ik antwoord af en toe een reeks vragen om mijn hardware/prijs-kennis beetje op te frissen. Dan weet ik na een pagina vragen beantwoorden, wat de huidige situatie in het hardwarelandschap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op donderdag 01 november 2007 @ 01:36:
[...]

Hoe weet je dat? Ben je helderziend of heb je modrechten? Misschien plaatsen die mensen zowel een TR als een post. Verder: de discussies over FAQ-verwijzingen e.d. en hoe dat te doen hebben we al in Je mag mensen / vragen niet uitsluiten? gedaan.
Dit is nu zo'n post die irritatie opwekt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Doe me een lol zeg :P Waarom zouden we het niveau gaan verlagen van GoT? Daarmee vernaggel je de hele community. Nieuwelingen worden nu al prima opweg geholpen, als blijkt dat ze zelf moeite doen, daar hebben we echt geen los topic voor nodig.
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 01:27:
[...]

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar als ik een user een zetje de goede richting in kan schoppen met de verwijzing naar wat hij precies nodig heeft dan post ik dat af en toe wel. Daarnaast komt er netjes een TR op het topic, maar dan heeft de user toch nog wat houvast om z'n probleem op te lossen en de mods hebben daardoor ook minder tijd nodig om een topic op slot te gooien (als alle links er al in staan hoeven zij die er immers niet meer in te gaan zetten).

[ Voor 30% gewijzigd door TERW_DAN op 01-11-2007 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind dat de topicstarter gelijk heeft !.. als je hier een hele normale vraag stelt..maar niet goed genoeg zoekt.. wordt je topic mooi geslolen...zijn zoveel forums waar je dus wel (LEES): normale vragen ken stellen..

En als je gaat zoeken krijg je zoveel mogelijke hits met andere gesloten topics dat je niet meer weet waar je eventueel het antwoord op je vraag eventueel zou kunnen vinden.
--------------------------------EN hier wat een Banned user van jullie vond-----------------------------------------------:

De gebanned ex user vond het forum en de frontpage erg leuk maar ohwee als je iets negatief of positief over een shop zegd waar naar mijn idee tweakie niet genoeg euro's krijgt dan word je review verwijderd en de user krijg een ban. Dan is het plezier wat ik had in tweakie snel weg, en als je daar wat overzegd tegen de mod dan ben jij altijd de schuldige. Dus techzine.nl heeft er een user bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:00:
Vind dat de topicstarter gelijk heeft !.. als je hier een hele normale vraag stelt..maar niet goed genoeg zoekt.. wordt je topic mooi geslolen...zijn zoveel forums waar je dus wel (LEES): normale vragen ken stellen..
Fijne onderbouwing ook. Misschien handig als je eerst het topic even doorleest..
En als je gaat zoeken krijg je zoveel mogelijke hits met andere gesloten topics dat je niet meer weet waar je eventueel het antwoord op je vraag eventueel zou kunnen vinden.
Dan doe je toch iets niet goed. Ten eerste kun je zoeken op topics die open zijn, en verder kunnen gesloten topics best een bron van informatie zijn, aangezien er in de sluitmessage vaak behulpzame linkjes geboden worden.
--------------------------------EN hier wat een Banned user van jullie vond-----------------------------------------------:
Euh, hoe is dit relevant?
De gebanned ex user vond het forum en de frontpage erg leuk maar ohwee als je iets negatief of positief over een shop zegd waar naar mijn idee tweakie niet genoeg euro's krijgt dan word je review verwijderd en de user krijg een ban. Dan is het plezier wat ik had in tweakie snel weg, en als je daar wat overzegd tegen de mod dan ben jij altijd de schuldige. Dus techzine.nl heeft er een user bij.
Leuke ononderbouwde rant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er word meestal wel erg veel aangegeven (vooral door de tweakers zelf) van leest de FAQ en dergelijken. Terwijl de meeste vragen een hele simpele oplossing hebben.

Dus misschien kunnen we als we toch gaan posten gewoon de mensen helpen i.p.v maar voor wannabe modje te gaan spelen. Ik bedoel als je niet wil antwoorden op een post omdat het een simpele vraag is die voor jou algemeen is dan antwoord je toch gewoon niet.

Daar irriteer ik me meer aan dan al die voor de hand liggende vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:39:
Er word meestal wel erg veel aangegeven (vooral door de tweakers zelf) van leest de FAQ en dergelijken. Terwijl de meeste vragen een hele simpele oplossing hebben.

Dus misschien kunnen we als we toch gaan posten gewoon de mensen helpen i.p.v maar voor wannabe modje te gaan spelen. Ik bedoel als je niet wil antwoorden op een post omdat het een simpele vraag is die voor jou algemeen is dan antwoord je toch gewoon niet.

Daar irriteer ik me meer aan dan al die voor de hand liggende vragen
Het is beter om iemand op weg te helpen dan om iemand een kant en klaar antwoord te geven. Zo leert iemand er nog wat van. Bovendien geef je het verkeerde signaal af als je kant en klare antwoorden gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:00:
Vind dat de topicstarter gelijk heeft !.. als je hier een hele normale vraag stelt..maar niet goed genoeg zoekt.. wordt je topic mooi geslolen...
En dat is ook exact wat we beloven te doen :o

GoT is er voor de vragen waar je met redelijke eigen inzet zelf niet uit kunt komen. Als je die inzet niet toont, gaat je topic dicht. Toon je die inzet wel, dan zal een topic zeer zelden dicht gaan :)
zijn zoveel forums waar je dus wel (LEES): normale vragen ken stellen..
Als jij "normale vragen" definieert als "vragen zonder voldoende zoekwerk", dan zou ik je vooral aanraden om die vragen te stellen in fora waar dat soort vragen wel welkom zijn.
Kijk eens naar de GoT Search
Kijk naar het kopje "Status van Topic"
Probeer dat voor de grap eens op "Open" te zetten O-)

Kritiek is zowel in het forum als op de frontpage te allen tijde toegestaan. Alleen eisen we wel dat het onderbouwd is. Geflame - tegen mede-users of bedrijven - wordt niet getolereerd. Zonder verdere informatie zou ik veronderstellen dat ex-user in kwestie herhaaldelijk ononderbouwd heeft zitten flamen. Bij herhaling geven we daar inderdaad een ban voor. Als dergelijke sfeerverpesting op andere fora of sites welkom is, dan wensen we hem daar veel plezier. Wij hebben er geen behoefte aan.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 2 Laatste