Je mag mensen / vragen niet uitsluiten?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 646 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik snap gedeeltelijk de regels, maar omdat hier veel mensen zitten die verstand heben van computers en hun fouten. kun je niet zeggen wij helpen mensen niet.

maak dan een apart forumdeel voor diegene die radeloos zijn en hulp/ informatie zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Daar is beginnersweb al voor.
Dit forum is voor tweakers en door tweakers.

Dat terzijde, misschien is het wel handig om erbij te vermelden waarom je dit vertelt, want het is een zeer incompleet verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

computeridee ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 15:34
Voor die mensen zijn speciaal de FAQs in het leven geroepen. Deze staan bovenaan in elk subforum, en als je vragen erover hebt, kan je nog altijd even Googelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Er worden geen mensen uitgesloten, er wordt alleen verwacht dat je zelf onderzoek doet naar je probleem.

Onwijs veel oplossingen zijn namelijk al te vinden op google en op GOT zelf.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

En waarom kan je niet zeggen dat je mensen niet wilt helpen met 'makkelijke' problemen, oftewel problemen die iemand met een beetje inzet zelf op kan lossen :) ? Kan je je niet voorstellen dat als jij veel van een onderwerp afweet het erg vervelend is om voor de zoveelste keer eenzelfde type vraag te moeten beantwoorden? En dat het dus logisch is om dat soort vragen niet toe te staan, zodat de mensen die veel van dingen afweten niet verdwijnen?

Overigens is het erg prettig als je hoofdletters en interpunctie gebruikt, en hele zinnen formuleert. Dat leest een stuk prettiger ;) .

[ Voor 8% gewijzigd door JHS op 27-10-2007 22:31 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik hier dacht hulp te krijgen. 1. beginnersweb was bij mij niet bekent 2. tweakers wel, en ik dacht dat hier veel kennis zat, zodat iniedergeval mijn zeer moeilijke probleem verholpen kon worden.

ik heb een pc zie topic mijn pc waar ik stopfouten mee heb. niet het eerste de beste prbleem lijkt mij. er is uitgekomen dat ik iniedergeval mijn sweex voeding moet vervangen, heb een antac 500w al besteld, nu even wachten tot bios weer op mijn moederbord staat en dan duimen. maar heb geen garantie

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Alhouwel een radeloos topic opzich best zou kunnen om mensen op weg te helpen naar de faq's e.d. iedereen maakt wel eens de fout eerst te vragen en dan te lezen. En ook ik vind het zelfs een beetje onbeschoft als topics domweg worden* gesloten.

*alhouwel de modders vaak netjes de moeite nemen er een goede reden te planten

[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 27-10-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:34:
omdat ik hier dacht hulp te krijgen.
Dit is geen helpdesk, maar een discussieforum.
ik vind het gewoon bijzonder dat jullie de kennis niet gebruiken om mensen te helpen met problemen. (als beginnersweb van tweakers is dan oke, maak het bekender dan.)
Je wilt dus dat andere mensen zich voor je gaan inspannen, zonder zelf enige inzet te tonen. Stel je nu eens voor dat iedereen zo denkt? Mensen die wel komen halen, maar niet willen brengen.

Net als in het echte leven zul je eigen inzet moeten tonen als je wat wilt hebben. Het komt niet op een presenteerblaadje. Vergelijk je post maar met dat jij geen geld hebt, en vind dat mensen met geld jou maar een deel moeten geven.
DukeBox schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:36:
Alhouwel een radeloos topic opzich best zou kunnen om mensen op weg te helpen naar de faq's e.d. iedereen maakt wel eens de fout eerst te vragen en dan te lezen. En ook ik vind het zelfs een beetje onbeschoft als topics domweg worden* gesloten.

*alhouwel de modders vaak netjes de moeite nemen er een goede reden te planten
In dit specifieke geval is de TS gewezen op FAQs, troubleshooters e.d. maar bleef vragen zonder eigen inzet te tonen :)

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 27-10-2007 22:39 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MaCe1337 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:28:
Dat terzijde, misschien is het wel handig om erbij te vermelden waarom je dit vertelt, want het is een zeer incompleet verhaal.
Het gaat om mijn pc :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja dat klopt, toen ik sweex las herrinnerde ik met het topic, had hem ook gelezen.

[ Voor 122% gewijzigd door DukeBox op 27-10-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik vind het gewoon bijzonder dat jullie de kennis niet gebruiken om mensen te helpen met problemen. (als beginnersweb van tweakers is dan oke, maak het bekender dan.)

OKEE, ik gebruikte al de komma en punt. Maar jij was eerder dan dit bericht. Ik had niet het idee dat ik een "standaard"probleem had. Je kan toch ook automatisch antwoorden maken??

En het is na mijn mening moeilijk vooral als het om stopfouten gaat de juiste informatie te vinden. Bijv. WMSidle heb ik via google kunnen vinden, het is een nero process.

maar zoek je op 0x77 dan krijg je veruitlopende oplossingen, vind daar maar de juiste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

anno15, als tip kan ik je meegeven, volg het lijstje wat onderin dat topic is opgegeven.. vink ze een voor een af (met kort commentaar) en open een nieuw topic waar je dat verteld.
Vaak heb je met het doorlopen van de faq's zelf al het probleem gevonden/opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:42:
Als dat hier toegestaan werd kwamen er ontelbaare topics met simpele vraagjes van mensen die het hele forum geen bal interesseert en alleen komen om hulp te krijgen. Ik denk niet dat er veel Tweakers zijn die hier zin in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Raar voorbeeld Gembieter. Vaak reng je de pc terug naar de winkel en je haalt hem weer op. Maar op forums zoals deze stel je zo goed als mogelijk een vraag en krijg je antwworden, raad, wat je moet doen. Maar dan moet je het zelf nog wel doen, dus het is niet zo dat je zelf niets doet. Alleen moet je de nodige informatie hebben om iets te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:42:
Beginnersweb is niet van Tweakers, maar wel geschikter voor mensen die geen verstand hebben van computers. Alhoewel je ook daar niet moet verwachten dat je het op een presenteerblaadje krijgt, zullen ze daar wel wat meer geduld hebben.

Maar waarom moet GoT zich aanpassen? Beginnersweb staat gewoon in de http://gathering.tweakers.net/forum/faq genoemd:
GoT is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze enthousiasteling. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf onderzoek en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:34:
omdat ik hier dacht hulp te krijgen. 1. beginnersweb was bij mij niet bekent 2. tweakers wel, en ik dacht dat hier veel kennis zat, zodat iniedergeval mijn zeer moeilijke probleem verholpen kon worden.
Hulp krijg je ook niet zomaar, hulp verdien je. Je zult zien dat gebruikers een stuk behulpzamer worden als je dat zelf ook bent, en moeite hebt gestoken in je topic(s). Dit omdat je dan niet overkomt als een zgn helpdesker. Dit zijn users die een vraag dumpen zonder eigen moeite gedaan te hebben en vervolgens nooit meer op het forum terugkomen, en zeker de regulars hebben echt niet zin om dit soort mensen te helpen (en dat zijn juist de mensen met kennis die je nodig hebt).

Mensen die moeite doen en dat ook laten merken worden daarvoor gewaardeerd en daardoor zal een ander ook wat meer moeite doen om zo'n user te helpen. Het klinkt misschien wat overdreven, maar uiteindelijk werkt het wel zo.

Daarbij worden mensen hier niet uitgesloten, als je je aan de regels houdt ben je van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:45:
Raar voorbeeld Gembieter. Vaak reng je de pc terug naar de winkel en je haalt hem weer op. Maar op forums zoals deze stel je zo goed als mogelijk een vraag en krijg je antwworden, raad, wat je moet doen. Maar dan moet je het zelf nog wel doen, dus het is niet zo dat je zelf niets doet. Alleen moet je de nodige informatie hebben om iets te kunnen doen.
Mja, en veel van de informatie die je nodig hebt, vindt je in de faq's/search ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opzich is dat een probleem dat je ontelbare topics krijgt, maar daar is toch wel iets op te bedenken. Niet "lees de faq's of topics, maar bijv. een goede zoekmachine binnen GoT waarin je fouten kunt aangeven. En als het er dan niet in voorkomt dat er dan een topic gemaakt kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Die search is er ook.. en die is best wel goed.
Anders gebruik je google met site:gathering.tweakers.net tag wat een got bezoeker nivo ook behoordt te weten.

[ Voor 17% gewijzigd door DukeBox op 27-10-2007 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, pas dan maar de registratie aan dan ben je af van al die .....mensen zoals ik waar jullie geen zin in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:49:
Opzich is dat een probleem dat je ontelbare topics krijgt, maar daar is toch wel iets op te bedenken. Niet "lees de faq's of topics, maar bijv. een goede zoekmachine binnen GoT waarin je fouten kunt aangeven. En als het er dan niet in voorkomt dat er dan een topic gemaakt kan worden
En waarom zou dat luie topics voorkomen? Je hebt zelf ook geen FAQ doorgelezen toen je je topic startte, en hebt dat ook niet gedaan toen je erop gewezen bent. Waarom zouden anderen dat wel doen?

En opnieuw: waarom moet GoT aangepast worden? GoT is een succesvol forum, juist omdat het mensen afschrikt die geen eigen inzet tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:49:
http://gathering.tweakers.net/forum/find
We hebben een prima zoekfunctie, daarin kun je dus prima kijken of jouw probleem al eerder langs is geweest. GoT bestaat al vrij lang, dus we hebben een gigantische knowledgebase waar genoeg in te vinden is.

Maar ook al gebruik je de search, je komt toch uit op de faqs en topics, omdat daar alle info instaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

tijdens het registreren wordt je op de faq's gewezen en ben je ook met de huisregels akkoord gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met geen eigen inzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zit overal, laat mensen schrijven wat ze kunnen en kennen met pc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:55:
Je hebt de registratievoorwaarden en algemene FAQ toch wel gezien bij het registreren he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:52:
Nouja, pas dan maar de registratie aan dan ben je af van al die .....mensen zoals ik waar jullie geen zin in hebben.
Bij het registeren krijg je de registratievoorwaarden voor je neus waar je akkoord mee moet gaan. Iets wat jij dus ook hebt gedaan ;)
Overigens, ik denk niet dat er mensen zijn waar we geen zin in hebben. Iedereen kan een Tweaker worden, als je er maar wat moeite voor doet. Je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben ofzo.

Edit: Spuit 11 dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals overal kruis je (iedereen) dat gewoon aan. Ik ging er namelijk van uit dat dit een forum was met veel goede kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:55:
Mensen die vragen stellen zonder eerst zelf de FAQs te hebben bekeken en/of de zoekfunctie en Google te gebruiken, en dit blijven doen als ze op deze mogelijkheden worden gewezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat was er nou mis mee mij te helpen? Heb ik dan zo'n standaard probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat is het ook, en om die kennis te bewaren zoals eerder gemeld is zijn daar richtlijnen voor opgesteld, je bent oud en wijs genoeg om te begrijpen hoe dat in elkaar zit.

ja en nee, je hebt een probleem wat standaard zou kunnen zijn, daarom wordt je verzocht eerst de faq te volgen.
Als je er vervolgens niet mee verder komt, dan meld je de uitkomst van alles wat je gedaan hebt in de faq's en andere gevonden topics op got en open je daar een nieuw topic mee.

[ Voor 46% gewijzigd door DukeBox op 27-10-2007 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:01:
Dat is nu al een paar keer gemeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik persoonlijk zal nooit metheen naar een forum stappen. Zoek eerst zelf op google, ik ben er ook al meer dan 2 maanden mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je wilt het niet begrijpen? Je hebt al zoveel tips gehad, maar je wilt het gewoon op een presenteerblaadje hebben? Probeer nu eens begrijpend te lezen, dit is geen helpdesk, dit is een discussieforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:59:
Zoals overal kruis je (iedereen) dat gewoon aan.
..En dus is (iedereen) er gewoon mee akkoord gegaan :)
Als je een contract tekend voor een baan, ga je toch ook niet na een paar maanden miepen dat ze wel weten dat niemand het echt goed doorleest?
Ik ging er namelijk van uit dat dit een forum was met veel goede kennis.
Dat is het ook.
Wat was er nou mis mee mij te helpen?
Zoals gezegd, we zijn geen helpdesk.
Heb ik dan zo'n standaard probleem?
Ja, iets wat echt al 100.000 keer terug te vinden is op Google, in de FAQ's en allerlei gesloten topics hier op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:03:
Ik persoonlijk zal nooit metheen naar een forum stappen. Zoek eerst zelf op google, ik ben er ook al meer dan 2 maanden mee bezig.
Wat heb je dan gevonden met Google? Welke tips heb je gevonden, wat heb je ermee gedaan, wat kwam eruit? Enz. Dat soort informatie ontbreekt allemaal. Je topic komt nu over als: "help mijn pc doet het niet, ik krijg stopfouten, wat moet ik doen?" Verwacht je dan dat wij je even in twee zinnen uitleggen wat je moet doen om je systeem weer werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wat er mis mee was is dat je zelf geen moeite deed om je probleem op te lossen. De vragen waarmee je komt zijn zelf prima uit te zoeken door je even in te lezen. Als je dat niet doet moet je niet verwachten dat mensen je nog graag willen helpen.

Of je probleem standaard is of niet is nog niet eens belangrijk, want een standaard probleem is prima op te lossen door even in de FAQ te kijken en te doen wat daar staat en met een niet standaard probleem kun je toch al heel wat aangeven wat er gedaan is en wat wel en wat niet werkt, zodat je het probleem zo klein mogelijk maakt, waardoor het weer makkelijk op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:59:
Zoals overal kruis je (iedereen) dat gewoon aan. Ik ging er namelijk van uit dat dit een forum was met veel goede kennis.
Dus dan gelden ze niet meer :? Dus als je ooit eens een contract tekent zonder te lezen kun je er ook nooit aan gehouden worden?

Dat je de registratievoorwaarden niet leest is tot daar aan toe maar ga dan niet lopen miepen als je er op gewezen wordt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen 1 dus, omdat stopfouten met zoveel te maken kunnen hebben.(wat ik al gezegt had) Ik wist zelf ook dat het erg moeilijk was om antwoord te geven op mijn vraag, maar ik was echt radeloos. Wat ik niet verwachte was dat dit geen hulpforum (meer?) is. Sorry dat ik dacht dat ik geen standaard probleem heb/had. Overgens was mijn eerste vraag (dacht ik) of er iets mis was met de combinatie van de componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Er is veel, heel veel mis met jouw gesloten topic vergelijk jouw topictitel en startpost eens met die van anderen in bijv. PMG, waar jouw topic eigenlijk in thuis hoorde, en lees nog eens de sluitpost.

Als je het niet eens bent met dit slot, dan is volgens de FAQ kontakt opnemen met de moderator een optie en beslist niet een topic openen in LA.

Wil je echter een discussie in LA of beginners een eigen plek moeten krijgen op GoT dan ben je zeker niet de eerste die zal merken dat dit niet zal gaan gebeuren. Dat wordt al duidelijk als je de FAQ's leest en de reacties hierboven.

Het probleem is dat, naar ik het begrijp, je PC nu niet thuis staat. Alleen al om die reden heeft hulp totaal geen enkele zin, je kunt immers adviezen uit de FAQ en van andere gebruikers niet uitvoeren.

Kortom, wacht even af tot je PC retour is en loop dan eens de FAQ in PMG zorgvuldig door. Daar staan uitstekende tips die je stuk voor stuk kunt nalopen. Kom je er dan nog niet uit dan kun je alsnog een topic openen maar dan graag wél duidelijk en conform de alleszins redelijke eisen die daaraan worden gesteld.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar een werkcontract is iets anders dan het zoveelste registratievoorwaarden van de zoveelste web-site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:16:
Maar een werkcontract is iets anders dan het zoveelste registratievoorwaarden van de zoveelste web-site.
Misschien is het eens tijd om toe te geven dat je fout zit? Probeer ervan te leren, je hebt zat tips gehad om aan de slag te kunnen zodra de PC terug is.

En een tip: die pagina's met registratievoorwaarden zijn er niet voor niets. Dit is net als het echte leven: je houdt je aan de huisregels, of je gaat weg. Er is geen middenweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erg jammer. Ik zal dit onthouden en doorgeven dat tweakers een besloten club is en alleen informatie uitgeft in de vorm van faq. Aangezien dit geen enkele zin heeft... echt jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 12:57

crisp

Devver

Pixelated

Hoi anno15 :)

Ik ben geen Harde Waren mod dus zal verder geen oordeel vellen over de inhoud van je topic en of dat in die zin al dan niet wenselijk is in dat betreffende forum, dat is aan de HW-crew om te beoordelen.

Wel wil ik je graag uitleggen dat GoT een hechte community is met veel 'stamgasten' om het maar zo te zeggen. Als 'nieuweling' is het dan ook gepast om jezelf eerst een beetje in te leven in de community; dat doe je bijvoorbeeld door bijvoorbeeld eerst eens de forumregels en voor jou relevante FAQ's door te lezen en ook eens mee te lezen in een aantal fora om de sfeer te proeven.

Doe je dat niet dan zie je al snel wat er gebeurd: je wordt gewoonweg niet goed geholpen omdat je 'uit de toon valt', en de stamgasten raken dan geirriteerd en reageren ook op die manier (en niet iedereen is daar even tactvol in ;)). Ook hier merk je al een zekere mate van irritatie in de replies door GoT-regulars.

Ik zou je willen aanraden in beginsel gewoon eerst goed na te denken over je antwoorden en zelf niet al te snel te ageren. Het is heel natuurlijk dat bepaalde opmerkingen bij jou ook weer een bepaalde reactie oproepen, maar bedenk je dan dat jij hier in feite nog 'te gast' bent en jezelf eerst goed zal moeten profileren.

Ik wens je veel succes met je 'integratie' hier op GoT :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:21:
Erg jammer. Ik zal dit onthouden en doorgeven dat tweakers een besloten club is en alleen informatie uitgeft in de vorm van faq.
Als dit een juiste conclusie is, dan begrijpen de >125.000 >200.000 andere geregistreerde gebruikers het niet. :)

offtopic:
>200.000 gebruikers.... 't gaat hard.

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 27-10-2007 23:28 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat weet je niet. Voor hetzelfde geld staat erin dat je binnen 2 dagen je CC-nummer op moet geven om een overboeking van €xx te laten maken ;)

Verder gaat het er gewoon om, zoals al gezegd, dat het voorwaarden zijn, en daar ga je mee akkoord als je het vakje aanvinkt en op OK klikt. Of die nu om je baan gaan of om hoe je dit forum dient te gebruiken, dat maakt niets uit, en het is dan ook geen excuus.
Dat je ze niet leest kan ik wel begrijpen, maar als je topic op slot gaat met een verwijzing naar de voorwaarden moet je niet verontwaardigd gaan lopen zeuren, maar hoor je toch maar eens FAQ's te gaan lezen en wat te gaan inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Erg jammer. Ik zal dit onthouden en doorgeven dat tweakers een besloten club is en alleen informatie uitgeft in de vorm van faq. Aangezien dit geen enkele zin heeft... echt jammer
Nee, het is GEEN besloten club. Het is voor mensen die bereid zijn om:
1) te leren
2) eigen inzet te tonen
3) zelf zoekwerk te verrichten.
Een FAQ is heel nuttig en behulpzaam, behalve voor mensen die denken dat ze recht op hulp en assistentie hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 27-10-2007 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
crisp Ik wist helemaal niet dat dit zo'n forum was, en naar mijn mening om in deze gemeenschap te komen moet je verstand hebben van pc's, en dat heb ik wel een beetje maar nauwelijks tijd, doe VWO klas 5,6 staatsexamens. Wel jammer dat ik dit nu pas weet anders had ik het wel anders gedaan of zelfs helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je kan ook even de moeite doen om alle tips die je gegeven zijn goed door te lezen in plaats van dit soort rare conclusies te trekken. Het is geen besloten club, want anders waren er namelijk geen honderdduizend geregistreerden. Informatie kun je hier ook best krijgen, als je maar inzet toont en aangeeft wat er precies mis is of wat je precies wilt weten.

Wil je nou gewoon niet toegeven dat je fout zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar waarom klik je dan wel op het knopje waarin je aangeeft akkoord te gaan en het gelezen te hebben.
Je had kunnen weten wat we van je verwachten, dan vind ik het achteraf een beetje jammer dat je daarover gaat zeuren. Je hoeft hier niet te komen natuurlijk, dat doe je omdat je het leuk vind en omdat je anderen wilt helpen.
Tweakers is geen besloten club, we willen alleen de helpdeskers eruit houden, daarom is er een strak beleid. GoT heeft nu ruim 230.000 leden. Als je dan geen regels of fatsoensnormen hanteert dan wordt het 1 grote chaos, iets waar niemand wat aan heeft.

En dat je nu zegt dat we alleen info in FAQs geven, dat verduidelijkt het punt imho steeds meer dat je zelf niet echt de moeite wil nemen om je probleem op te lossen. Misschien dat ik dat verkeerd zie, maar zo laat je het wel op de meeste users hier over komen, en wij zijn toch degenen die reageren in de topics en helpen problemen op te lossen.

GoT is er om mensen te helpen die zichzelf weten te helpen en dat ook bij anderen doen, het is heel simpel, je haalt eruit wat je er zelf instopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik zet niet fout, werd gewoon afgedaan en weggestuurt naar de faq's. Daar ben ik niet van gedient, en ik gaf alle informatie die ik wist. Zo moeilijk is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Klopt de leeftijd wel in je profiel ? Is niet echt consistent met je reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:29:
Maar ik zet niet fout, werd gewoon afgedaan en weggestuurt naar de faq's. Daar ben ik niet van gedient, en ik gaf alle informatie die ik wist. Zo moeilijk is het probleem.
Vraag je zelf eens af WAAROM je daarnaar verwezen werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil zoveel mogelijk informatie verzamelen, daar steek ik veel tijd in. Ik ben nu al 3 dagen achter elkaar bezig met het oplossen van die stopfouten, wat kan ik er nog meer insteken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

wat kan ik er nog meer insteken??
de FAQ's doorlezen !

[ Voor 54% gewijzigd door DukeBox op 27-10-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat jij daar niet van gediend bent betekent dat je niet fout zit? :? Beetje rare redenatie. Je opent een topic wat niet op GoT thuishoort en daar loop je nu over te klagen. Terwijl alles duidelijk in de registratievoorwaarden, waar jij je akkoord mee hebt verklaard, staat uitgelegd. Wat je achteraf ook meerdere malen is verteld.

En dat je alle informatie gaf die jij had geeft alleen maar aan dat je niet genoeg vooronderzoek hebt gedaan. Je had bijvoorbeeld de troubleshooter die je in dat topic aangereikt werd niet bekeken, terwijl dat toch wel echt de basis is. Je geeft verder ook niet aan wát je nu precies gedaan hebt, terwijl dat óók hoort. Verder is dit je nu al behoorlijk vaak verteld door veel verschillende mensen, dus nu wordt het toch wel eens tijd om die oogkleppen af te zetten imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maar ik zet niet fout, werd gewoon afgedaan en weggestuurt naar de faq's.
Je werd verwezen naar de FAQs en de Troubleshooter, en in plaats van hiermee te beginnen ben je gewoon doorgegaan met vragen stellen. Je hebt geen poging gedaan om zelf iets op te zoeken of uit te proberen, of zelfs maar aan te geven dat je dit gaat doen. Alles wat er zichtbaar was is een barrage van n00b-vragen.
Daar ben ik niet van gedient, en ik gaf alle informatie die ik wist. Zo moeilijk is het probleem.
Of je het leuk vind, dat is niet relevant. Je hebt geen recht op hulp, en wij hebben geen plicht tot hulp. Maar we helpen graag mensen die moeite doen, maar mensen die alleen hun hand ophouden, die zijn een stuk minder geliefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Zelfs als je dit zou hebben gedaan, wat m.i. niet zo is, dan nog kun je bij gebrek aan de PC niets testen en dus ook geen resultaten melden.

Heb je ooit wel eens nagedacht als je een garage belt en zegt dat je auto niet rijdt en verder niets?

Dan krijg je reacties van:
Heb je de handleiding gelezen?
Zit de sleutel erin?
Is de accu leeg?
Zit er benzine in?
Zit er nergens een kabel los?
enz.

Chill eventjes en lees mijn eerdere reactie en trek je conclusie maar dan komt het t.z.t. vast wel goed.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:26:
crisp Ik wist helemaal niet dat dit zo'n forum was, en naar mijn mening om in deze gemeenschap te komen moet je verstand hebben van pc's, en dat heb ik wel een beetje maar nauwelijks tijd, doe VWO klas 5,6 staatsexamens. Wel jammer dat ik dit nu pas weet anders had ik het wel anders gedaan of zelfs helemaal niet.
Een forum is natuurlijk wat de gebruikers er van maken en daarin is natuurlijk enige sturing vanuit de crew ook niet onbelangrijk. Je ziet echter hier op GoT dat veel fora drijven op 'zelf-regulatie' en meestal gaat dat ook prima, maar van regulars kan je niet het geduld en tact verwachten die je van crewleden wel zou mogen verwachten. Dat zie je helaas ook terug in dit topic...

Ik vind persoonlijk niet dat kennis een echte vereiste is om hier op GoT te 'mogen' rondhangen; affiniteit, inzet en inzicht wel. Helaas hebben we geen regels mbt tactvol en op een positieve manier reageren jegens nieuwe leden hoewel netiquette dat volgens mij wel impliceert - zelfs regulars kunnen hier misschien nog wel iets van leren ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de links gelezen, maar ER is niets kapot aan mijn componenten (even de voeding buiten beschouwing laten) zoals ik al aangaf was/ ben ik radeloos, sins ik deze pc (en het is mijn eerste) heb samengesteld heb ik alleen maar problemen met dit ding gehad, zo'n anderjalf jaar geleden. Nou wil ik eens afzijn van deze shit, en dan vraag ik iets aan jullie voor de eerste keer, en ik wordt verwezen naar de faq's, ik ben nog niet de beroerste ik lees het door, maar vind geen antwoord op mijn vraag, "waarom krijg ik stopfouten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Omdat er iets niet goed is en dus MOET je je PC in huis hebben om het e.e.a. te testen. Een simpeler antwoord valt er i.m.o. niet te geven. Dat er niets kapot is valt dus niet met 100% zekerheid te zeggen. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Guardian Angel op 27-10-2007 23:40 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:44

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:32:
Ik wil zoveel mogelijk informatie verzamelen, daar steek ik veel tijd in. Ik ben nu al 3 dagen achter elkaar bezig met het oplossen van die stopfouten, wat kan ik er nog meer insteken??
Bij zo'n stopfout staat over het algemeen gewoon een foutmelding. Of in elk geval een aantal kreten waarmee je een heel eind in de juiste richting komt. Zoals het soort stop fout, eventueel een gerelateerde bestandsnaam en in elk geval altijd zo'n 0x000... code. Dat is nuttige informatie. Daarmee kan je zelf aan de slag om oplossingen te zoeken.

Kom je er dan nog niet uit, dan kan je best hier een topic starten waarin je aangeeft dat je een bepaalde stopfout krijgt. Geef die info dus ook, want glazen bollen hebben we hier niet heel erg ruim voorrradig. Nu ontbreekt de info om welke foutmelding het gaat en tevens welke mogelijke oplossingen je al geprobeerd hebt maar niet werken.

Daarnaast vind ik het ook tamelijk vreemd dat je een topic opent, terwijl de pc op dit moment weg is voor reparatie van het BIOS. Als je dus nu hier tips of vragen krijgt kan je die niet eens uitzoeken of uitproberen, omdat de betreffende pc er even niet is. Dat gaat niet echt helpen natuurlijk.

En ja, dan gaat je topic dus op slot bij gebrek aan inzet. Is dat nu echt zo heel erg moeilijk om te snappen en toe te geven?

Nog afgezien van de totaal nutteloze titel en het behoorlijk brakke taalgebruik

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:32:
No offence, maar als je al 3 dagen hebt gezocht en de info die je in de startpost van je vorige topic zet is alles wat je hebt weten te vinden, dan ben ik bang dat je verkeerd aan het zoeken bent.
Het klinkt misschien flauw, maar dan kom je toch uit op de FAQ om gestructureerd te gaan troubleshooten.

Ik durf te wedden dat ik het probleem dat jij met die pc hebt binnen no-time heb weten te achterhalen en dus ook een mogelijke oplossing. Waarom weet ik dat, omdat ik heel veel ervaring heb met het troubleshooten door dit gewoon gedaan te hebben en door veel FAQs gelezen te hebben als ik er niet uitkwam. Door veel te lezen op GoT leer je heel erg veel. Door te posten leer je anderen weer bij en op die manier heb je een community. Dat is de moeite die je erin moet steken.

Je hoeft natuurlijk niet eerst jaren geregistreerd te zijn, of duizenden posts gemaakt te hebben, maar een basisniveau aan moeite moet je toch wel gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even al het voorgaande samen te vatten: voordat je een topic opent, wordt er veracht dat je zoekt via google, de search enz. Indien dit niet geholpen heeft en je echt niets meer weet te bedenken, dan kan je een topic openen waarin je aangeeft wat je al gedaan hebt, wat de uitkomst daarvan was enz. Wat ook zeer belangrijk is, is het aangeven wat de specificaties van het systeem zijn, welk OS enz, omdat het anders zoeken naar een speld in een hooiberg is, wij hebben geen glazen bol...

Een topic waaruit duidelijk blijkt dat de gebruiker met het probleem er al veel tijd en moeite heeft ingestoken en er echt geen raad meer mee weet, heeft een veel grotere kans om open te blijven, en, die gebruiker heeft ook veel meer kans op goede antwoorden, zoals al tientallen keren hierboven is aangegeven, is Tweakers.net geen helpdesk maar een community van pc liefhebbers die inzet verwachten..

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 23:44 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

crisp schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:37:
[...]

Een forum is natuurlijk wat de gebruikers er van maken en daarin is natuurlijk enige sturing vanuit de crew ook niet onbelangrijk. Je ziet echter hier op GoT dat veel fora drijven op 'zelf-regulatie' en meestal gaat dat ook prima, maar van regulars kan je niet het geduld en tact verwachten die je van crewleden wel zou mogen verwachten. Dat zie je helaas ook terug in dit topic...

Ik vind persoonlijk niet dat kennis een echte vereiste is om hier op GoT te 'mogen' rondhangen; affiniteit, inzet en inzicht wel. Helaas hebben we geen regels mbt tactvol en op een positieve manier reageren jegens nieuwe leden hoewel netiquette dat volgens mij wel impliceert - zelfs regulars kunnen hier misschien nog wel iets van leren ;)
Persoonlijk vind ik dat er in zijn topic door het overgrote deel prima gereageerd is met veel tips om hem op "het juiste spoor" te zetten (heb het zelf ook getracht).
Maar dat is weer een andere discussie
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:38:
Ik heb de links gelezen, maar ER is niets kapot aan mijn componenten (even de voeding buiten beschouwing laten) zoals ik al aangaf was/ ben ik radeloos, sins ik deze pc (en het is mijn eerste) heb samengesteld heb ik alleen maar problemen met dit ding gehad, zo'n anderjalf jaar geleden. Nou wil ik eens afzijn van deze shit, en dan vraag ik iets aan jullie voor de eerste keer, en ik wordt verwezen naar de faq's, ik ben nog niet de beroerste ik lees het door, maar vind geen antwoord op mijn vraag, "waarom krijg ik stopfouten".
Het probleem is, het komt niet terug in het topic dat je aangemaakt hebt. Zo lijkt het voor ons alsof je pc ermee opgehouden is en je meteen naar GoT gerend bent om daar zo snel mogelijk antwoord te krijgen. Als je uitgelegd had wat je gedaan hebt (Googlen, welke tips, wat werkte, wat werkte niet, enz) dan had je ten eerste behulpzamere replies gehad en ten tweede, was je topic nog open geweest.

[ Voor 32% gewijzigd door RoD op 27-10-2007 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dubbelpost, foutje.

[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 27-10-2007 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

crisp schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:37:
[...]

Ik kan je insteek begrijpen, maar wil toch wel kwijt dat de TS dit over zichzelf afroept. Hij is geholpen met een stevig aantal tips, maar reageert niet of nauwelijks op deze tips, behalve met klagen dat het niet voor hem wordt opgelost. Wat eventuele geirriteerde reacties niet goedpraat, maar ik zou de TS toch wel een groot deel verantwoordelijkheid willen toeschuiven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
crisp, ik ben het voledig met je eens. Overgens als ik iets hier post krijg ik alleen maar hetzelfde te lezen.gaurdian, mijn garage rouder weet dat ik niet GEK en DOM ben, ik kan wel tegen hem zeggen de auto stat niet, ik hoor dit en dat. maar een pc geeft geen kick alleen een 0x0000000000000000 nummer typ in google weet ik, krijg je dit kan van alles zijn. Wat moet je dan????????

Ik ben echt geen huisvrouw (als ik een vrouw zou zijn) Het is gewoon zo simpel, na anderhalf jaar shit wil je er vanaf zijn, en dan zo afgescheept worden...... onbegrijpelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

gambieter schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:44:
[...]

Ik kan je insteek begrijpen, maar wil toch wel kwijt dat de TS dit over zichzelf afroept. Hij is geholpen met een stevig aantal tips, maar reageert niet of nauwelijks op deze tips, behalve met klagen dat het niet voor hem wordt opgelost. Wat eventuele geirriteerde reacties niet goedpraat, maar ik zou de TS toch wel een groot deel verantwoordelijkheid willen toeschuiven ;)
Ondanks enige irritatie blijft het toch netjes en informatief, imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Precies, wat moet je dan? Mja, dat weten wij ook niet, als we alleen horen dat 'ie 0x0000000000 zegt ;)
Ik ben echt geen huisvrouw (als ik een vrouw zou zijn) Het is gewoon zo simpel
Bedankt namens alle Nederlandse huisvrouwen :o

[ Voor 0% gewijzigd door TheZeroorez op 27-10-2007 23:47 . Reden: Dit topic gaat best... hard :o ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:44:
Ik ben echt geen huisvrouw (als ik een vrouw zou zijn) Het is gewoon zo simpel, na anderhalf jaar shit wil je er vanaf zijn, en dan zo afgescheept worden...... onbegrijpelijk
Ik heb je topic even vlug doorgenomen, maar ik heb nergens gezien waar je afgescheept werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:44

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

crisp, ik ben het voledig met je eens. Overgens als ik iets hier post krijg ik alleen maar hetzelfde te lezen.gaurdian, mijn garage rouder weet dat ik niet GEK en DOM ben, ik kan wel tegen hem zeggen de auto stat niet, ik hoor dit en dat. maar een pc geeft geen kick alleen een 0x0000000000000000 nummer typ in google weet ik, krijg je dit kan van alles zijn. Wat moet je dan????????

Zoals ik al zei. Zet dan op z'n minst dat nummer in je startpost en geef aan welke mogelijke oplossingen je hebt gevonden die niet werken. Net zoals je dus tegen je garagehouder dus ook aangeeft dat hij het niet doet en dat je bepaalde gekke geluiden hoort etc. En niet alleen maar "het is stuk". Dat geef je nu dus zelf ook al aan dat dat niet werkt.

Als je auto het niet meer doet zeg je bovendien toch ook niet tegen de garagehouder dat het nooit aan de onderdelen van je auto kan liggen, omdat ie pas een paar jaar oud is? En naar de garage gaan met de opmerking dat je auto het niet meer doet, terwijl hij op dat moment bij een andere garage al in reparatie is, is ook een beetje vreemd niet?

Zeker als je dus schijnbaar al 1,5 jaar problemen met die PC hebt, dan is er dus gewoon iets mis mee. Waarom dan nu ineens verwachten dat wij vanaf de andere kant van het internet kunnen zien wat er mee mis is, zonder enige gedetailleerde info te geven over wat er precies voor problemen zijn.

En nogmaals: let even een beetje op je spelling etc. want dat maakt je posts er niet bepaald aantrekkelijker op ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Orion84 op 27-10-2007 23:49 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat je steeds hetzelfde te lezen krijgt komt ook omdat je steeds op dezelfde manier reageert en niet op de gegeven tips in wilt gaan (zoals je in dit topic ook bepaalde argumenten hardnekkig negeert, imo).
En het is ook niet zo dat je probleem niet topicwaardig zou zijn, de manier waarop je hem start is GoT-onwaardig omdat je geen enkele inzet toont (waarmee ik dus niet wil zeggen dat je jezelf niet ingezet hebt) en veel te weinig informatie geeft.
Moeten we dan het topic wél toe laten staan omdat jij er al een tijd mee zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... Het is gewoon zo simpel, na anderhalf jaar shit wil je er vanaf zijn, en dan zo afgescheept worden...... onbegrijpelijk
Je wordt niet afgescheept, er wordt je gewoon gewezen op FAQ's en dergelijke omdat er inzet verwacht wordt, niet meer en niet minder. Het zou trouwens ook al een klein beejte helpen als er een goede topic titel zou staan, er een deftige (leesbare) topicstart zou zijn (leestekens n hoofdletters, zonder is echt ondoenbaar om lange tijd te lezen, laat staan nog te volgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is gewoon zo simpel, na anderhalf jaar shit wil je er vanaf zijn, en dan zo afgescheept worden...... onbegrijpelijk
*diepe zucht*

Je wordt niet afgescheept, probeer dat nu eens in te zien. Maar blijkbaar denk je dat wij een plicht hebben je probleem op te lossen? Zodra je PC terug is kan je beginnen met de troubleshooter, en dingen gaan proberen. Daar leer je dan gelijk ook dingen van, ook wijze levenslessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

anno15: laat de inhoud van je gesloten topic hier maar beter achterwege. Wacht liever tot je je PC weer terug hebt zodat je zelf nog wat testen kan doen en dat als input kan gebruiken voor een goed onderbouwd topic in het forum waar het thuis hoort. Je discussiepunt hier is van heel andere aard (of zou dat in ieder geval moeten zijn).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Overigens wij moeten het hier doen met een glazen bol. We kunnen niet in jouw pc kijken, en we worden er niet voor betaald. Dat is nog een behoorlijk verschil met de garagehouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit loopt zo uit de hand, ik geef eerlijk aan dat mijn pc er niet is, maar ondertussen mag ik toch verder met informatie in te winnen en mogelijke problemen, want het probleem is goed bekent daarvoor heb ik niet de pc nodig, alles heb ik opgeschreven. Inderdaad kan ik het niet testen maar nu moet ik ook wachten op de nieuwe voeding die komt op zijn vroegst pas dinsdag.

terw geef mij je adres breng ik hem langs, ga de weddenschap wel aan.

Om even al het voorgaande samen te vatten: voordat je een topic opent, wordt er veracht dat je zoekt via google, de search enz. Indien dit niet geholpen heeft en je echt niets meer weet te bedenken, dan kan je een topic openen waarin je aangeeft wat je al gedaan hebt, wat de uitkomst daarvan was enz. Wat ook zeer belangrijk is, is het aangeven wat de specificaties van het systeem zijn, welk OS enz, omdat het anders zoeken nar een speld in een hooiberg is, wij hebben geen glazen bol...
** komt mij bekent voor, en ik gaf al aan dat ik weet dat het een speld in een hooiberg is, voor mij is het zelfs een molecuul in een hooiberg**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Je wordt niet afgescheept hoor. Ik heb o.a. op een vriendelijke manier proberen duidelijk te maken dat je niet geholpen kunt worden omdat je te weinig informatie gaf. In eerste instantie dacht ik zelfs dat je de PC nog moest kopen omdat je iets vroeg in de trant van "wat vinden jullie van mijn systeem?". Pas in 2e instantie begreep ik het verhaal.

Als je nu had gepost:

Als titel:
PC slaat vast met diverse stopfouten.

Mijn PC slaat al langere tijd vast/uit met de volgende stopfouten
de stopfouten opgeven
Ik heb de FAQ's gelezen en alle daarin gegeven mogelijke oplossingen geprobeerd maar helaas zonder enig resultaat.
Zoeken op de stopfout in dit forum en met Google lijkt onmogelijk want na uren lezen vond ik allemaal verschillende mogelijkheden.

Mijn configuratie bestaat uit:
.............

Iemand die een oplossing heeft?

Maar nogmaals, zonder PC heeft hulp geen enkele zin.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:51:
Dit loopt zo uit de hand, ik geef eerlijk aan dat mijn pc er niet is, maar ondertussen mag ik toch verder met informatie in te winnen en mogelijke problemen, want het probleem is goed bekent daarvoor heb ik niet de pc nodig, alles heb ik opgeschreven. Inderdaad kan ik het niet testen maar nu moet ik ook wachten op de nieuwe voeding die komt op zijn vroegst pas dinsdag.

terw geef mij je adres breng ik hem langs, ga de weddenschap wel aan.

Om even al het voorgaande samen te vatten: voordat je een topic opent, wordt er veracht dat je zoekt via google, de search enz. Indien dit niet geholpen heeft en je echt niets meer weet te bedenken, dan kan je een topic openen waarin je aangeeft wat je al gedaan hebt, wat de uitkomst daarvan was enz. Wat ook zeer belangrijk is, is het aangeven wat de specificaties van het systeem zijn, welk OS enz, omdat het anders zoeken nar een speld in een hooiberg is, wij hebben geen glazen bol...
** komt mij bekent voor, en ik gaf al aan dat ik weet dat het een speld in een hooiberg is, voor mij is het zelfs een molecuul in een hooiberg**
Daarom moet je gericht zoeken. Begin met de FAQ's die je de basis vertellen, waarna je vervolgens specifiek kunt gaan zoeken, bijvoorbeeld met de troubleshooter die je aangeboden is. Als je dat allemaal geprobeerd hebt, kun je met gemak een topic openen waarin je uitlegt wat er aan de hand is wat je dus geprobeerd hebt.
Als je willekeurig wat rond gaat zoeken dan schiet het inderdaad weinig op. Als je de geboden tips gebruikt weet ik zeker dat je een heel eind op weg komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou geef ik in het begin topic inderdaad geen stopfouten, maar even later wel. Iedereen maakt fouten. wat crisp al zei. hier moet het gaan "waarom de GoT niet een "helpdesk"is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Guardian Angel schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:52:
Als je nu had gepost:

Als titel:
PC slaat vast met diverse stopfouten.

Mijn PC slaat al langere tijd vast/uit met de volgende stopfouten
de stopfouten opgeven
Ik heb de FAQ's gelezen en alle daarin gegeven mogelijke oplossingen geprobeerd maar helaas zonder enig resultaat.
Zoeken op de stopfout in dit forum en met Google lijkt onmogelijk want na uren lezen vond ik allemaal verschillende mogelijkheden.

Mijn configuratie bestaat uit:
.............

Iemand die een oplossing heeft?
Dan ook nog specifiek aangeven wat je gedaan hebt, welke FAQs je hebt doorgekeken, of je de Troubleshooter hebt gedaan en wat de uitkomsten waren ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:55:
nou geef ik in het begin topic inderdaad geen stopfouten, maar even later wel. Iedereen maakt fouten. wat crisp al zei. hier moet het gaan "waarom de GoT niet een "helpdesk"is
Hopelijk pik je ook het belangrijkste advies op: dat je niet allemaal kleine vraagjes moet stellen, maar adviezen moet opvolgen en dat ook laat merken. Als je naar de FAQ wordt verwezen, geef aan dat je die gelezen hebt, en waarom die niet helpt. Vraag niet "is Tagan een goed merk", want dat kan je gewoon opzoeken. En klaag niet dat je een topic van 28 pagina's moet lezen, want dat is geen toonbeeld van inzet :)

[ Voor 31% gewijzigd door gambieter op 27-10-2007 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

gambieter schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:55:
[...]

Dan ook nog specifiek aangeven wat je gedaan hebt, welke FAQs je hebt doorgekeken, of je de Troubleshooter hebt gedaan en wat de uitkomsten waren ;)
Nou, dát lijkt me nogal erg logisch want dat staat in de FAQ. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Guardian Angel schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:57:
[...]

Nou, dát lijkt me nogal erg logisch want dat staat in de FAQ. :)
In jouw voorbeeld staat alleen gegeven dat alles geprobeerd is, zonder specificatie. Dat zie ik wel vaker langskomen; dan is iemand verwezen naar de FAQ en het antwoord "helpt niet" komt 2 minuten later ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al aangaf heb ik alle linken die in het topic staan gelezen. maar meeste dingen had ik al gecontroleerd. Ik heb later aangegeven wat ik zoal gedaan heb, maar als je dat nogmaals wil lezen typ ik het met genoegen nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:00:
Zoals ik al aangaf heb ik alle linken die in het topic staan gelezen. maar meeste dingen had ik al gecontroleerd. Ik heb later aangegeven wat ik zoal gedaan heb, maar als je dat nogmaals wil lezen typ ik het met genoegen nog eens.
Dat is prima, maar dan moet je dat ook wat uitvoeriger beschrijven. Dan kunnen wij er ook wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic Vega
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

anno15,

Er zijn al zoveel tips, links en adviezen gegeven... Je weet niet hoe gelukkig je eigenlijk moet zijn met al deze reacties (komt later wel als je weer tot bezinning bent gekomen ;) ). Maar, tot m'n grote verbazing lijk je er totaal niet op te reageren. Je zegt steeds dat je hebt gelezen, maar dit blijkt niet uit je posts. Ik zou je willen aanraden om eens rustig adem te halen, en nogmaals je vorige topic en deze rustig door te nemen. En doe ook eens wat met die tips, aanwijzingen ect. :)
Wat verwacht je eigenlijk nu van ons? Dat er kant en klare oplossingen zijn, die we uit de kast trekken? Die zijn er helaas niet. Ik ben zelf ook niet iemand die heel veel van hard- en software weet/wist. Maar door gericht zoeken en lezen ben ik een heel eind gekomen. Mijn advies is dus ook aan jou: begin eens rustig alles opnieuw te lezen, en probeer je probleem te lokaliseren. Als je dat hebt gedaan, open een nieuwe topic met alle info die je hebt, en wat je al hebt geprobeerd. Dan zul je zien dat de tweakers hier je van harte willen helpen. Hoe harder je je best doet, des te meer hulp je kunt verwachten. :)

"Are you gonna bark all day, little doggy... or are you gonna bite?" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

hier moet het gaan "waarom de GoT niet een "helpdesk"is
Omdat we dat niet zijn, en ook niet willen zijn is de reden :)
Dat staat ook in de aanmeldingsvoorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan, ook al schuif je dat wat gemakkelijk opzij.

Het is overigens niet zo dat 'wij' niet helpen, maar we stellen daar wel een aantal eenvoudige voorwaarden aan :)
Die zijn inmiddels al een aantal keren genoemd en staan dan ook in de Algemene ForumFAQ

Nu even op de titel zelf bekeken: Waarom zouden wij als community geen eisen mogen stellen aan het gebruik van het forum? Je begeeft je namelijk op servers die eigendom zijn van en door Tweakers.net beheerd worden, en Tweakers.net verbind aan het gebruik van de diensten waaronder het forum de voorwaarden zoals genoemd.

Als die je niet bevallen, dan heb je de vrijheid om een forum te kiezen wat beter aansluit bij jouw verwachtingen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:52

Wokschotel

Op 6 wielen

gambieter schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:55:
[...]

Wat een bullshit, als iemand gewoon kan aangeven dat er een bepaalde fout is en die duidelijk omschrijft, aangeeft dat ie ongeveer aan zelfonderzoek heeft gedaan lijkt het mij meer dan voldoende. Wat heeft het voor zin om precies aan te geven welke faqs ie allemaal heeft doorgenomen? Het duidelijk omschrijven van een foutmelding is veel belangrijker dan het neerpleuren van een hele zelf-onderzoek-verantwoording.

[ Voor 3% gewijzigd door Wokschotel op 28-10-2007 00:06 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En waarom GoT geen helpdesk is lijkt me wel duidelijk als je kijkt naar de algemene tendens in de reacties op dit topic. GoT is een erg hechte community waarbij we elkaar proberen te helpen en waarbij mensen die inzet hebben getoond in hun topics daardoor makkelijker worden geholpen, omdat mensen kunnen meedenken en er op die manier wederzijds moeite gestoken wordt in een topic.

Op langere termijn is het voornamelijk om GoT een hechte community te houden. Je bent je regulars namelijk zo kwijt op het moment dat allerlei basisvraagjes langs mogen komen, dan doet namelijk niemand meer z'n best en is de sfeer op het forum heel snel weg.
Wokschotel schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:06:
[...]
Wat een bullshit, als iemand gewoon kan aangeven dat er een bepaalde fout is en die duidelijk omschrijft, aangeeft dat ie ongeveer aan zelfonderzoek heeft gedaan lijkt het mij meer dan voldoende. Wat heeft het voor zin om precies aan te geven welke faqs ie allemaal heeft doorgenomen? Het duidelijk omschrijven van een foutmelding is veel belangrijker dan het neerpleuren van een hele zelf-onderzoek-verantwoording.
Duidelijke foutomschrijving is idd belangrijk, maar ook wat er zelf is gedaan is belangrijk. Doe je dat niet dan moet je imho niet gaan miepen als je daardoor op de FAQ wordt gewezen waarin staat dat je iets moet proberen. Dingen proberen moet je immers zelf doen, anders krijg je je probleem niet opgelost.

[ Voor 31% gewijzigd door TERW_DAN op 28-10-2007 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
RoD schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:26:
[...]

Wil je nou gewoon niet toegeven dat je fout zit?
cognitieve dissonantie alert! ;)

Maar goed, het is natuurlijk niet ons probleem dat jij het zo druk hebt met staatsexamens. De meesten hier werken fulltime of zijn studenten, dus wij zitten gewoon in hetzelfde schuitje als jij. Daarom kun je ook gewoon net zoveel moeite voor je lidmaatschap doen als de andere leden. Simpel verhaal eigenlijk.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:00:
Waar ik het over heb zijn replies als deze:
Verwijderd in "mijn pc"
Verwijderd in "mijn pc"
Verwijderd in "mijn pc"
Verwijderd in "mijn pc"
Verwijderd in "mijn pc"
Verwijderd in "mijn pc"
Allemaal oneliners met kleine vraagjes of je een 400W of 700W voeding nodig hebt, iets wat al vaak behandeld is en je bent notabene naar het voedingentopic verwezen. Wat je niet doorleest, want dat vind je te veel werk.

Reageren binnen een paar minuten betekent gewoon dat je nog niets met de informatie of tips hebt gedaan, en dat is heel vervelend voor de mensen die de moeite nemen om te antwoorden. Ook in dit topic laat je nog niet echt merken dat je accepteert dat je je aanpak moet veranderen om hier te slagen.

Als je daar wel toe bereid bent, dan kun je hier heel veel leren. Maar het moet bij jezelf beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke dus hierbij komt het nog eens. anderhalf jaar geleden,

Sorry, maar het is niet de bedoeling dat we hier je probleem gaan behandelen. Ik heb je informatie over je computer probleem dan ook weggehaalt.

zo dit is het verhaal

[ Voor 73% gewijzigd door elevator op 28-10-2007 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Inderdaad :)

Note overigens dat ik voornamelijk reageerde met de vraagstelling van dit topic in gedachte: "Je mag mensen / vragen niet uitsluiten?" en mijn antwoord daarop is in eerste instantie: nee, je mag in beginsel niemand uitsluiten en er zijn geen domme vragen, hooguit vragen die al vaker zijn gesteld of domme antwoorden ;)

Ik vind het echter wel belangrijk dat nieuwe leden zich welkom voelen, en daar is in jouw geval blijkbaar al iets mis gegaan en dat trek ik me aan. Als we daartoe niet in staat zijn als forum dan is er imo iets mis en dat baart me zorgen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Leuk, maar ook hier geef je aan je niks aan te trekken van de huisregels.

Lieve Adjes is niet bedoeld om alsnog je (gesloten) topic hier wéér door te zetten.

Bovendien is het niet het onderwerp van dit topic, zoals je zelf al eerder aangaf.
Probeer die twee dingen eens gescheiden te houden?
Dat komt de discussie denk ik wel ten goede :)

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 28-10-2007 00:14 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wokschotel schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:06:
[...]
Omdat je anders mensen krijgt die roepen dat ze alles al geprobeerd hebben. Alles? Wat is alles? Er zijn al zat topics geweest waarbij de TS aangaf de FAQs te hebben gelezen en gegoogled, en dan bleek dat helemaal niet zo te zijn. Door een verplichting tot specificatie kun je de mensen met echte inzet makkelijk onderscheiden van hen die dit nog niet hebben gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Terw_Dan schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:06:
Duidelijke foutomschrijving is idd belangrijk, maar ook wat er zelf is gedaan is belangrijk. Doe je dat niet dan moet je imho niet gaan miepen als je daardoor op de FAQ wordt gewezen waarin staat dat je iets moet proberen. Dingen proberen moet je immers zelf doen, anders krijg je je probleem niet opgelost.
Uiteraard. Maar om van iemand te eisen om neer te schrijven welke faqs ie allemaal heeft gelezen.... Sorry, maar dat is belachelijk. Om er maar vanuit te gaan dat iedereen hier z'n problemen komt dumpen is sowieso al fout. Liever dat soort topics dan het zoveelste grote topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je zult me vast een klootzak vinden om deze opmerking, maar ik zou toch de FAQ eens induiken en de troubleshooter gaan uitvoeren. Als ik je verhaal zo lees zijn er namelijk zat dingen die ik me af ga vragen, die je zelf kunt ondervangen door de troubleshooter te lezen en uit te voeren.

Dus als je je pc straks terug hebt en je blijft te fouten houden, pak je oude topic erbij en neem alles eens door, ik weet zeker dat je dan minstens weet waar je probleem vandaan komt en hoe dat het op te lossen is.
Wokschotel schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:16:
[...]

Uiteraard. Maar om van iemand te eisen om neer te schrijven welke faqs ie allemaal heeft gelezen.... Sorry, maar dat is belachelijk. Om er maar vanuit te gaan dat iedereen hier z'n problemen komt dumpen is sowieso al fout. Liever dat soort topics dan het zoveelste grote topic.
Tuurlijk, maar laten we eerlijk zijn, zeggen dat je je voeding hebt vervangen van merk X naar merk Y is 1 of 2 zinnen en zijn wel redelijk cruciaal voor het topic.
Dus dat iemand aangeeft welke dingen uit de FAQ wel al zijn gedaan en wat de uitkomst daar voor is vind ik zeker niet belachelijk, wil je een goede oplossing hebben.

[ Voor 36% gewijzigd door TERW_DAN op 28-10-2007 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

gambieter schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:13:
[...]

Omdat je anders mensen krijgt die roepen dat ze alles al geprobeerd hebben. Alles? Wat is alles? Er zijn al zat topics geweest waarbij de TS aangaf de FAQs te hebben gelezen en gegoogled, en dan bleek dat helemaal niet zo te zijn. Door een verplichting tot specificatie kun je de mensen met echte inzet makkelijk onderscheiden van hen die dit nog niet hebben gedaan :)
"De verplichting tot specificatie". Lees het zelf nog eens en zie hoe belachelijk het klinkt. Net of het een soort eer is om op got te mogen posten.

Pagina: 1 2 3 Laatste