Je mag mensen / vragen niet uitsluiten?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 649 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic Vega
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

crisp schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:11:
[...]
Ik vind het echter wel belangrijk dat nieuwe leden zich welkom voelen, en daar is in jouw geval blijkbaar al iets mis gegaan en dat trek ik me aan. Als we daartoe niet in staat zijn als forum dan is er imo iets mis en dat baart me zorgen...
Natuurlijk, iedereen moet zich welkom voelen. Nieuwe leden zijn immers nodig voor continuïteit van een forum. Niemand mag nooit, maar dan ook nooit, worden uitgesloten omdat hij/zij minder/meer weet dan een ander. Echter, iedereen die zich heeft aangemeld op GoT, heeft de voorwaarden moeten accepteren. Uitzonderingen heb ik in de loop der tijd niet gezien. Naar mijn weten wordt hier iedereen op voorhand op gelijke voet behandeld (mocht je je houden aan de voorwaarden).
Maar als iemand (in algemene zin) telkens de voorwaarden naast zich neerlegt, dan denk ik dat er reacties komen zoals we ook in dit topic zien.

"Are you gonna bark all day, little doggy... or are you gonna bite?" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goedwillende mensen zijn wokschotel en crisp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:18:
Mijn conclusie uit dit alles is dat er iets goed mis is met de mentaliteit van meedere van jullie.
Gelukkig, het ligt dus niet aan jou... :z

(is dit nu struisvogelgedrag of Calimero-gedrag? ;) )

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:22:
goedwillende mensen zijn wokschotel en crisp.
Nee, dat zijn de mensen die het met je eens zijn. Blijkbaar is dat het enige wat telt voor jou want het lijkt erop dat je je totaal afsluit voor alles wat niet strookt met jouw eigen gedachten. Je reageert niet op de argumenten van de mensen hier en loopt gewoon ongefundeerd te flamen naar anderen.

Sorry hoor, maar wat wil je hiermee bereiken?

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 28-10-2007 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is niet waar. Deze mensen begrijpen wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wokschotel schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:16:
Maar om van iemand te eisen om neer te schrijven welke faqs ie allemaal heeft gelezen.... Sorry, maar dat is belachelijk.
Dat zal je dan ook niet letterlijk op die manier in de diverse subforum richtlijnen zien staan, wel dat je aangeeft waar je mee bezig bent geweest.
Dat dat voordelen heeft omdat je dan niet in herhalingen gaat vallen met vragen naar zaken die je al nagekeken hebt zal duidelijk genoeg zijn ;)
Om er maar vanuit te gaan dat iedereen hier z'n problemen komt dumpen is sowieso al fout.
Daar gaan wij als moderator ook niet vanuit.
Een topic wat een letterlijke herhaling is van iets wat in de topiclijst al voorkomt is anders wel een redelijk goede indicatie van iemand die nog niet verder heeft gekeken dan de submit button ;)
Liever dat soort topics dan het zoveelste grote topic.
psst: Invulling en behandeling Grote Topics aangepast ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:18:
Mijn conclusie uit dit alles is dat er iets goed mis is met de mentaliteit van meedere van jullie.
Dat is jammer, mensen proberen je te helpen, maar je moet er natuurlijk wel voor openstaan. Ik hoop dan maar dat je ons verkeerd begrijpt, de enige andere reden die ik me namelijk kan bedenken is dat je ontzettend eigenwijs bent en zelf niet in wilt zien dat je mogelijk wat dingen zou kunnen verbeteren.
Geloof me, we zijn hier niet om je weg te jagen, we willen dat het forum gewoon gezellig blijft voor iedereen. Daarvoor gelden nu eenmaal regeltjes, maar zonder die regels valt niet te leven op een forum als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

gambieter schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:20:
[...]

Het is niet belachelijk, jij vind het belachelijk. Probeer svp een beetje normaal en onpersoonlijk te definieren?
Dit is mijn normale manier van posten.
Het is geen eer om op GoT te mogen posten, maar er mag wel een minimum kwaliteit en inzet worden verwacht. Al zal je dat dan ook wel arrogant vinden. Het is echter een manier om de helpdeskers te ontmoedigen, en dat is duidelijk nog steeds nodig.
Oh ja? Als jij dat vindt, fine. Kwaliteit okay, inzet kun je niet afdwingen. Als iemand in z'n post een lamballerige indruk maakt, reageer dan gewoon niet op die post.
In z'n post? Dat was een letterlijke quote.
Het is gewoon nodig dat je duidelijk uitlegt wat je gedaan hebt. Het hoeft echt geen boekwerk te worden, maar het moet wel duidelijk zijn. Want zoals gezegd, wij hebben geen glazen bol, en het is hier geen helpdesk.
Spreek voor jezelf. Als iemand z'n probleem duidelijk omschrijft en als het kan nog wat screenshots of weet ik veel kan laten zien is het voldoende. Naast een forum is het ook een kennisdatabase. Hoe meer problemen, hoe meer oplossingen. Of zoek je liever in grote topics? :')

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus voor 200000 leden gezellig houden, of voor de kern gezellig houden. Mij lijkt het namelijk vrij onmogelijk om met deze regels het voor 200000 leden aantrekkelijk te maken om er te blijven excl de kern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic Vega
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:25:
Maar begrijp JIJ ook wat er aan de hand is? Men probeert je telkens te helpen, maar je legt elke aanwijzing, tip, hint (wat dan ook) heel simpel opzij. We zitten hier met z'n allen, omdat dit ons hobby is, omdat we iets nieuws willen leren, ect...
Blijkbaar denk je dat wij hier voor jou zitten. We zitten hier omdat we ons zelf, en bovenal elkaar willen helpen. En als je help wilt, dan ben je meer dan welkom op GoT.
/me Vic Vega mompelt iets over eerst zelf inzet vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:25:
Ja, alhoewel ik ook vind dat jouw startpost in het betreffende topic onder de maat was. Het gaat mij niet om jouw specifieke geval maar om de algemene regeltjesgeilheid af en toe. Niet altijd want vaak is het nodig, maar soms gaat het te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naast een forum is het ook een kennisdatabase. Hoe meer problemen, hoe meer oplossingen. Of zoek je liever in grote topics?

*** Zijn jullie een forum met kennisdatabase of zijn jullie dat niet?**** gambieter wil jij hier op antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wokschotel schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:27:
Oh ja? Als jij dat vindt, fine. Kwaliteit okay, inzet kun je niet afdwingen. Als iemand in z'n post een lamballerige indruk maakt, reageer dan gewoon niet op die post.
Inzet kun je WEL afdwingen. Doet iemand z'n best niet gaat z'n topic op slot. Zo gaat dat in alle fora in HW (daar kan ik het over zeggen, gezien ik daar 95% van m'n posts neerzet :P). Zo is de policy en daar is niets mis mee.
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:28:
dus voor 200000 leden gezellig houden, of voor de kern gezellig houden. Mij lijkt het namelijk vrij onmogelijk om met deze regels het voor 200000 leden aantrekkelijk te maken om er te blijven excl de kern.
Voor iedereen gezellig houden. Als jij je gewoon aan de regels houdt en integreert met de rest van het forum geloof ik dat je het hier heel leuk kan hebben. Tuurlijk hoef je het niet overal mee eens te zijn, dat kan nou eenmaal niet. Maar je eigen mening doordrukken wat je imho nu een beetje aan het doen bent is ook not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wokschotel schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:27:
[...]
Dit is mijn normale manier van posten.
Dan heb je daar nog een verbeterpunt :)
[...]
Ook inzet kun je afdwingen, door topics van luilakken dicht te doen. En het staat zelfs letterlijk in de FAQ: Als je een probleem hebt waar je niet uit komt, mag je uiteraard een topic openen. Daar zitten wel een paar voorwaarden aan: 1) Probeer het eerst zelf op te lossen.
[...]
In z'n post? Dat was een letterlijke quote.
Oh ja? Mijn quote was over de specificatie van wat je gedaan hebt. De BS over "eer" is geheel en al jouw interpretatie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de regels zoals ze er nu zijn is het best mogelijk om de overgrote meerderheid van alle users tevreden te houden. Ik ga hier niet nog eens herhalen wat al tientallen keren gezegd is, maar het is niet de bedoeling om te gaan flamen (zoals zeggen dat er aan onze mentaliteit iets scheelt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:28:
Waar doel je nu precies op? :)

Je begrijpt hopelijk wel dat met een dergelijk groot aantal geregistreerde users een aantal basisregels nodig zijn.
Dat onder die hoeveelheid mensen zijn die daar in meer of mindere mate strikter of juist makkelijker mee zijn is ook logisch, maar dat kan ook bijna niet anders.

Dat laat echter niet onverlet dat die basisregels wel nodig zijn :)

Vergelijk het desnoods met een stad (gezien het aantal niet eens zo gek).
Ook in het dagelijks leven heb je te maken met een flink aantal regels waar je je aan dient te houden om het leefbaar te houden in zo'n gemeenschap.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:31:
Naast een forum is het ook een kennisdatabase. Hoe meer problemen, hoe meer oplossingen. Of zoek je liever in grote topics?

*** Zijn jullie een forum met kennisdatabase of zijn jullie dat niet?**** gambieter wil jij hier op antwoorden.
We zijn een forum met een kennisdatabase. Ik heet dan wel geen gambieter, maar reageer er ook op. Wat we op GoT belangrijk vinden is de kwaliteit van de topics, dat zullen de meeste met me eens zijn. Wil je ook een deugdelijke knowledgebase mag je best verwachten van je users dat ze de moeite steken om gewoon duidelijk te zijn in het omschrijven van problemen, (mogelijke) oplossingen en conclusies.

Ik ben het niet eens met de stelling, hoe meer problemen hoe meer oplossingen. Hoe meer problemen die maar op het forum worden gedumpt, hoe lastiger het is om daar een goed antwoord uit te halen. Daarom is er ook een duidelijke troubleshooter, daarmee is het namelijk prima te doen om de meeste hardware problemen te achterhalen. Deze troubleshooter is niet zomaar uit de lucht komen vallen. Hij is geschreven nav de problemen die langskwamen en de oplossingen die daarvoor werden aangedragen. Dus je hoeft niet eens meer in bergen topics te zoeken, het staat allemaal netjes bij elkaar.
En juist omdat het netjes bij elkaar staat is het niet nodig om ieder probleem te posten, omdat het antwoord al klaarligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:31:
Met plezier. We zijn inderdaad een forum met kennisdatabase. Nergens staat dat dit een helpdesk is met verplichting tot hulp aan mensen die zelf geen inzet vertonen. Of aan mensen die niet willen inzien dat ze al heel veel tips hebben gekregen. Of aan mensen die weigeren aan te nemen dat ze fout zitten en hun hoofd in het zand steken. GoT heeft users, geen personeel voor vragenstellers.

Ik hoop echt dat je begint in te zien dat je zelf de eerste stap moet zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

gambieter schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:32:
[...]

Dan heb je daar nog een verbeterpunt :)
Nee hoor, gaat al bijna 8 jaar goed. Wel met de nodige op/aanmerkingen, maargoed :P

[...]
Ook inzet kun je afdwingen, door topics van luilakken dicht te doen. En het staat zelfs letterlijk in de FAQ: Als je een probleem hebt waar je niet uit komt, mag je uiteraard een topic openen. Daar zitten wel een paar voorwaarden aan: 1) Probeer het eerst zelf op te lossen.
Willen we hier nou topic of niet? Ik vind het wel verfrissend, nieuwelingen met nieuwe problemen, MITS DIE MAAR DUIDELIJK OMSCHREVEN WORDEN.

[...]
Oh ja? Mijn quote was over de specificatie van wat je gedaan hebt. De BS over "eer" is geheel en al jouw interpretatie.
Ik bedoelde deze zin van jou: "een verplichting tot specificatie". Jeukverwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kunnen jullie die onderlinge discussie over de interpretatie van jullie kanten ook op een normale manier voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wokschotel schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:37:

Willen we hier nou topic of niet? Ik vind het wel verfrissend, nieuwelingen met nieuwe problemen, MITS DIE MAAR DUIDELIJK OMSCHREVEN WORDEN.

Ik bedoelde deze zin van jou: "een verplichting tot specificatie". Jeukverwekkend.
verplichting tot specificatie klinkt wel een beetje autoritair vind ik, maar het is wel waar. Sterker nog, het is eigenlijk niet meer als wat je in CAPS erboven het staan. Mist die maar duidelijk omschreven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

RoD schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:24:
[...]

Nee, dat zijn de mensen die het met je eens zijn. Blijkbaar is dat het enige wat telt voor jou want het lijkt erop dat je je totaal afsluit voor alles wat niet strookt met jouw eigen gedachten. Je reageert niet op de argumenten van de mensen hier en loopt gewoon ongefundeerd te flamen naar anderen.
Nee, ik ben het niet met anno15 'eens', maar als ik me in zijn schoenen verplaats dan kan ik me voorstellen dat bepaalde reacties nogal vijandelijk over kunnen komen en ik probeer van beide kanten begrip te kweken voor de situatie wanneer een nieuweling zijn eerste schreden zet op dit forum. Ik denk dat we het aan onszelf verplicht zijn om ervoor te zorgen dat dat in ieder geval voor de nieuweling in kwestie toch een zo positief mogelijke ervaring is, zelfs als de persoon in kwestie 'fouten' maakt.

1 negatieve reactie kan al een negatieve spiraal in werking stellen, en dat is iets wat we denk ik moeten zien te voorkomen. Ik proef uit anno15's reacties dat hij niet onwelwillend is; hij toont betrokkenheid en gedrevenheid en dat zou op een positieve manier gestimuleerd moeten worden :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wokschotel schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:37:
[...]
Nee hoor, gaat al bijna 8 jaar goed. Wel met de nodige op/aanmerkingen, maargoed :P
[...]
Lastig he, zo'n Caps Lock toets. :z
[...]
Dus eigenlijk vind je de forumregels jeukverwekkend. Nog een quote uit de forumregels:
Maak duidelijk wat je zelf hebt geprobeerd en vertel waarom dit je niet verder geholpen heeft. Wees hierbij specifiek, zodat de info relevant is. "Niets helpt" is dus niet voldoende.

Geef aan met welke termen je hebt gezocht en waar, en waarom de resultaten niet voldeden. "Ik heb niets gevonden" zegt niets.
Wat is hier anders aan dan iemand verplichten specifiek te zijn? Toch verrassen dat je het al 6 jaar hebt uitgehouden zonder de FAQ te lezen... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Anno15, wil jij mij nou is uitleggen waarom jij denkt dat wij jouw iets verplicht zijn?

Dit is een gathering of tweakers. Het staat zelfs in de naam!
Mensen met een boven normale intresse in computers komen hier om op hoog niveau te praten over hun hobbie / professie.

Denk je dat wij er plezier uit halen om constant problemen van anderen op te lossen? Niet dus. (Die mensen hangen rond op Beginnersweb). Daarvoor zijn wij hier niet.

Dus volgens jouw redernatie zijn wij in onze vrije tijd verplicht ondersteuning te bieden aan "beginners" met problemen. Of we het nou leuk vinden of niet. Beetje kromme redernatie, vindt je niet?

[ Voor 14% gewijzigd door Nijn op 28-10-2007 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beetje kromme conclusie, als ik deze reactie's vooraf had geweten had ik mij nog wel een aantal keren bedacht om gebruik te maken van jullie kennis. Willen jullie kennis niet delen? Eigenlijk is het heel raar dat jullie denken dat ik jullie verplicht om mij ondersteuning te geven.

Gaat dat altijd zo bij nieuwelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

crisp schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:39:
[...]

Nee, ik ben het niet met anno15 'eens',
offtopic:
Dat snap ik, ik doelde er meer op dat jij hem niet tegenspreekt, waardoor jouw reactie in zijn straatje past.
maar als ik me in zijn schoenen verplaats dan kan ik me voorstellen dat bepaalde reacties nogal vijandelijk over kunnen komen en ik probeer van beide kanten begrip te kweken voor de situatie wanneer een nieuweling zijn eerste schreden zet op dit forum. Ik denk dat we het aan onszelf verplicht zijn om ervoor te zorgen dat dat in ieder geval voor de nieuweling in kwestie toch een zo positief mogelijke ervaring is, zelfs als de persoon in kwestie 'fouten' maakt.

1 negatieve reactie kan al een negatieve spiraal in werking stellen, en dat is iets wat we denk ik moeten zien te voorkomen. Ik proef uit anno15's reacties dat hij niet onwelwillend is; hij toont betrokkenheid en gedrevenheid en dat zou op een positieve manier gestimuleerd moeten worden :)
De meeste mensen die hier en in zijn gesloten topic reageren waren ook ongetwijfeld positief ingesteld. Als de TS ietwat meer open had gestaan voor de gegeven tips en argumenten was het denk ik ook niet zo ver gekomen. Blijkbaar is er dan ergens toch een misverstand ontstaan als de TS wél welwillend is. In dat geval komt het ook vast wel goed, maar dan moet je er wel voor open staan. Voorzover ik dat kan beoordelen ontbreekt het daar wat aan bij de TS.

Als ik het verhaal wat anno15 hier post over zijn pc-probleem zo lees, dan twijfel ik er ook niet aan dat er best een Tweaker in hem schuilt, het moet er alleen wel uit komen. Het is daarbij jammer dat hij de reacties hier en in het andere topic niet juist interpreteert of niet zo wil interpreteren.

Zo bekijk ik het tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

gambieter schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:42:
[...]

Lastig he, zo'n Caps Lock toets. :z
Ik zal eens op beginnersweb vragen waar dat ding zit.
Dus eigenlijk vind je de forumregels jeukverwekkend. Nog een quote uit de forumregels:
Sommige forumregels wel ja. Ik ben het met je eens dat je hier een bovengemiddeld kennisniveau mag verwachten.

[...]
Wat is hier anders aan dan iemand verplichten specifiek te zijn? Toch verrassen dat je het al 6 jaar hebt uitgehouden zonder de FAQ te lezen... :z
8 jaar, dank u. En tadaa, blijkbaar is het niet nodig om de faqs te lezen als je zelf een beetje nadenkt en je gezond verstand gebruikt. Ik vind het alleen zo kinderachtig om aan te geven welke faqs je hebt gelezen. Laat iemand gewoon een duidelijke probleemomschrijving neerzetten en evt. wat testresultaten, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

gambieter schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:42:
[...]

[...]

Het is geen GoTboek van strafrecht hoor maar meer algemene richtlijnen waaruit een bepaald verwachtingspatroon wordt geschetst waar wij onze leden aan willen confirmeren. We delen dan ook niet meteen boetes of straffen uit als dat niet helemaal het geval is. Probeer het ook eens van de andere kant te bekijken...
Nijn, alsjeblieft: een dergelijke houding naar een nieuwkomer toe is niet bepaald constructief...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:36
Ik zie hier af en toe voorbij komen dat GoT geen helpdesk is. Dat het een discussieforum voor en door tweakers is. Daar kan ik mee leven.

Maar dan mag je voor mijn part het volledige "General Chat" buiten gooien want dat geeft weinig met tweaken te maken. Spielerij is ook wat een randgeval. Maar laten we op zijn minst "Spielerij - Problemen & Vragen" er uit gooien. Want hey, discussiëren mag maar een vraag stellen over een probleem niet want we zijn geen helpdesk!

Wat kunnen we dan nog doen... Hmm, even wat lopen patsen met oc-resultaten natuurlijk. En wat leuk discussiëren over digicam's, videokaarten en moederborden. Maar dat wel allemaal zonder een vraag te stellen? GoT is dus wel een soort van "helpdesk" want je kan niet verwachten dat iedereen altijd alles weet.

Ik irriteer me ook mateloos aan simpele vragen die met de search of google in een halve minuut opgelost kunnen worden. En sommigen willen echt niet (bij)leren en zien GoT inderdaad als helpdesk waar ze telkens opnieuw simpele vragen stellen om snel een antwoord te krijgen. Hoe vaak ze er ook op geduid worden dat wat meer inzet nodig is. Zo'n topic mag voor mijn part onmiddelijk op slot. Maar je kan niet iedereen over dezelfde kam scheren. Niet iedereen is even technisch onderlegd. Niet iedereen weet wat wij soms als basiskennis beschouwen. Maar als die persoon bereid is om bij te leren, waar kan hij dat beter dan op GoT? ;) Ik ben er zeker voorstander van om de lat hoog te leggen en het niveau hoger te houden dan op een gemiddeld forum. Want GoT is al lang niet meer "voor en door tweakers". Maar regelmatig merk ik toch dat een topic op slot wordt gegooid nog voor de TS een kans heeft gekregen. En dat vind ik jammer, zeker als het een nieuweling is.

edit:
Mijn post is gewoon algemeen bedoeld en heeft niet meteen iets te maken met anno15. Aangezien zijn gesloten topic toch al heel wat posts bevat, heeft hij toch al een kans gehad ;) Maar als hij even doorbijt, kan hij best z'n draai vinden op GoT. Nu en in de toekomst. :)
Het is echter simpel om te zeggen tegen een nieuweling; lees de FAQ. Maar zelfs ik heb het merendeel van die dingen niet gelezen. Soms zijn ze verouderd, soms zijn ze zo uitgebreid dat een newbie er al de moed bij verliest net na het openen er van, enz.

[ Voor 16% gewijzigd door D-Three op 28-10-2007 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:52:
Beetje kromme conclusie, als ik deze reactie's vooraf had geweten had ik mij nog wel een aantal keren bedacht om gebruik te maken van jullie kennis. Willen jullie kennis niet delen? Eigenlijk is het heel raar dat jullie denken dat ik jullie verplicht om mij ondersteuning te geven.
Tuurlijk willen we kennisdelen, maar dan mag je ook wel wat goede input verwachten als je een vraag stelt. Kennis delen bestaat uit kennis ontvangen maar ook kennis geven. Maar wat goede input is moet je niet in regeltjes vastleggen.
Ligt eraan.

[ Voor 4% gewijzigd door Wokschotel op 28-10-2007 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoe vaak moet er nog verteld worden dat wij hier best onze kennis willen delen maar dat je er wel zelf wat voor moet doen? Als jij nou simpelweg zodra je pc weer hebt een topic opent waarin je duidelijk uitlegt wat je probleem is, wat je zoal gedaan hebt qua Googlewerk en met de tips die je al gekregen hebt, dan krijg je prima reacties en blijft je topic gewoon open.
Nee, absoluut niet.
Wokschotel schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:55:

8 jaar, dank u. En tadaa, blijkbaar is het niet nodig om de faqs te lezen als je zelf een beetje nadenkt en je gezond verstand gebruikt. Ik vind het alleen zo kinderachtig om aan te geven welke faqs je hebt gelezen. Laat iemand gewoon een duidelijke probleemomschrijving neerzetten en evt. wat testresultaten, klaar.
Misschien moet je het niet zo letterlijk nemen. Het is gewoon nodig dat je aangeeft wat je zelf gedaan hebt, en het noemen van de FAQs die je gelezen hebt met de bijbehorende relevante tips die wel/niet werkten kan daar best onderdeel van zijn. Lijkt me niet dat je persé alles *precies* moet documenteren wat je gelezen hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik vind het vrij jammer dat je niet inziet dat we je graag willen helpen, want er is niemand in het topic die je niet wil helpen.
Voor iedereen, dus ook voor iedere newbie gelden de zelfde regels, dus wat betreft, ja, het gaat altijd zo bij nieuwelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
misschien heb ik een valse start gemaakt met mijn eerste topic. Maar het is niet met opzet gebeurd. Ik heb jullie nooit willen dwingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Beetje kromme conclusie, als ik deze reactie's vooraf had geweten had ik mij nog wel een aantal keren bedacht om gebruik te maken van jullie kennis. Willen jullie kennis niet delen?
Ik denk eerlijk gezegd dat jouw verwachtingspatroon niet helemaal aansloot op dat van ons ;)
Dat kan nou eenmaal gebeuren, maar daarom is het meestal wel zo verstandig om in het begin je een beetje in te lezen om zo erachter te komen hoe een bepaalde community in elkaar steekt.
Eigenlijk is het heel raar dat jullie denken dat ik jullie verplicht om mij ondersteuning te geven.

Dat is denk ik ook een gevolg van de wisselwerking in je eerste topic ;)
Die indruk kan namelijk gewekt worden als een topic loopt zoals je gesloten topic deed helaas. Ook al was die bedoeling er helemaal niet van beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 01:00:
misschien heb ik een valse start gemaakt met mijn eerste topic. Maar het is niet met opzet gebeurd. Ik heb jullie nooit willen dwingen
Nou, je weet in ieder geval hoe of wat nu lijkt me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic Vega
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

Fouten maken is heel menselijk. Niemand die jou daar op zal aanspreken. Iedereen is hier welkom op GoT. Ook jij. Volgens mij heb je ook niet echt iets geëist van ons. Je had gewoon andere verwachtingen toen je je aanmelde, vermoed ik.
Nogmaals welkom! :)

ps: ga je ons advies ook opvolgen, om maar eens te beginnen met troubleshooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je hebt inderdaad een valse start gemaakt. Zie het positief in, je kunt er wel van leren. :)
Laagvliegerke schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:56:
Ik zie hier af en toe voorbij komen dat GoT geen helpdesk is. Dat het een discussieforum voor en door tweakers is. Daar kan ik mee leven.

Maar dan mag je voor mijn part het volledige "General Chat" buiten gooien want dat geeft weinig met tweaken te maken.
quote: Registratievoorwaarden
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen.
Spielerij is ook wat een randgeval. Maar laten we op zijn minst "Spielerij - Problemen & Vragen" er uit gooien. Want hey, discussiëren mag maar een vraag stellen over een probleem niet want we zijn geen helpdesk!
Vragen mag altijd, mits je het maar goed uitlegd en meldt wat je zelf zoal al gedaan hebt. Zoals overal op GoT.
Wat kunnen we dan nog doen... Hmm, even wat lopen patsen met oc-resultaten natuurlijk. En wat leuk discussiëren over digicam's, videokaarten en moederborden. Maar dat wel allemaal zonder een vraag te stellen? GoT is dus wel een soort van "helpdesk" want je kan niet verwachten dat iedereen altijd alles weet.
Dat men op GoT antwoord geeft op vragen staat niet gelijk aan het zijn van een helpdesk. Als ik naar Planet internet bel met de melding dat mijn internet stuk is, dan doe ik dat bij een helpdesk. Ik dump bij hun mijn vraag en eis van ze dat ze het oplossen. Dát is een helpdesk.
Ik irriteer me ook mateloos aan simpele vragen die met de search of google in een halve minuut opgelost kunnen worden. En sommigen willen echt niet (bij)leren en zien GoT inderdaad als helpdesk waar ze telkens opnieuw simpele vragen stellen om snel een antwoord te krijgen. Hoe vaak ze er ook op geduid worden dat wat meer inzet nodig is. Zo'n topic mag voor mijn part onmiddelijk op slot. Maar je kan niet iedereen over dezelfde kam scheren. Niet iedereen is even technisch onderlegd. Niet iedereen weet wat wij soms als basiskennis beschouwen. Maar als die persoon bereid is om bij te leren, waar kan hij dat beter dan op GoT? ;) Ik ben er zeker voorstander van om de lat hoog te leggen en het niveau hoger te houden dan op een gemiddeld forum. Want GoT is al lang niet meer "voor en door tweakers". Maar regelmatig merk ik toch dat een topic op slot wordt gegooid nog voor de TS een kans heeft gekregen. En dat vind ik jammer, zeker als het een nieuweling is.
Daarom staan er in sluitposts ook vaak linkjes waar de TS wat mee kan, bijvoorbeeld naar FAQ's. Vooral bij beginners zie je vaak een uiterst vriendelijke en behulpzame sluitpost. En zo hoort het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat je een valse start hebt gemaakt boeit niet, dat doen zoveel users. Maar wat je ziet is dat users uiteindelijk onder te verdelen zijn in 2 kanten die ze op gaan.
1. ze posten nog wat simpele topics, krijgen daar niet de antwoorden die ze zoeken omdat ze geen moeite doen en blijven vervolgens weg of blijven slotje na slotje krijgen omdat ze maar dezelfde topics blijven openen wat uiteindelijk resulteert in een (N)OW. Dit zijn de zgn helpdeskers, users waar een community niets aan heeft.

2. users leren van hun fouten, steken wat meer moeite in hun posts en komen erachter dat ze een heel eind kunnen komen met hun eigen moeite en het laatste stukje krijgen ze vanuit de community en ze steken zelf ook moeite in andermans topics. En daarmee heb je een gotter die gewoon meedraait in de community net als duizenden anderen.

Welke kant jij op wil ligt helemaal aan jezelf, maar ben niet bang dat 1 slecht topic je al veroordeelt heeft tot de eerste richting die ik beschreef, als je wil leren en inzet toont, dan kom je een heel eind.

[ Voor 11% gewijzigd door TERW_DAN op 28-10-2007 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Terw_Dan schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 01:07:
[...]

Dat je een valse start hebt gemaakt boeit niet, dat doen zoveel users.
Yep, zélfs de meest behulpzame user op GoT heeft ooit wel eens een fout topic gemaakt, kijk maar eens naar deze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De conclusie uit dit alles is dat er nogal verschillend gedacht wordt binnen de club. En dat is goed binnen bepaalde grenzen. Mij lijkt het goed de komende tijd deze onenigheid die hier naar boven is gekomen uit te praten.

Ik heb het nagelezen, ik ben wel tevreden over de manier waarop ik mijn probleem stelling en vragen aan jullie heb voorgelegd ( zie mijn pc eerste topic laatste alinea).

Als jullie willen weten hoe ik alles in de komende weken zal oplossen mail mij dan (zie profiel).

denk goed na over dit alles, vergeet de klok niet en slaap lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:42:
ik vind het gewoon bijzonder dat jullie de kennis niet gebruiken om mensen te helpen met problemen. (als beginnersweb van tweakers is dan oke, maak het bekender dan.)
Bekijk het zo: jij bent hobbyist 10246 (nofi) die met een vraag komt aanzetten die al ettelijke malen beantwoord geweest is, hier, of op andere fora. Denk je dat mensen zin hebben om elke keer dezelfde uitleg te geven?

GoT is streng maar niet onredelijk. Als je het niveau niet hebt om hier te posten, dan is dat pech. Er zijn Nederlandstalige techfora zat waar de post- en registratievoorwaarden minder strak zijn en je dus ook makkelijker geholpen wordt.

Zoals de mod ook al aangaf is een minimaal bewijs van eigen inzet vereist. Als jij Google binnenstebuiten gekeerd hebt en geen oplossing gevonden hebt, dan signaleer je dat in je openingspost. Je overloopt welke opties je al geprobeerd (en dus uitgesloten) hebt. Zeggen dat de HCC jou naar GoT doorverwijst is geen excuus, en nog minder een valide reden om zo'n topic neer te plempen.

We zijn allemaal zo begonnen - de eerste pc die we zelf in elkaar steken, fingers crossed dat dat ding werkt. En als het niet marcheert, kijken wat het probleem zou kunnen vormen.
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 01:15:
Ik heb het nagelezen, ik ben wel tevreden over de manier waarop ik mijn probleem stelling en vragen aan jullie heb voorgelegd ( zie mijn pc eerste topic laatste alinea).
Leuk voor jou, maar jij bepaalt het beleid niet. Het draait dus ook niet om jouw mening over je eigen post, wel of die voldoet aan de voorwaarden die GoT stelt.

[ Voor 14% gewijzigd door Borromini op 28-10-2007 01:18 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

I know ;)

ik zie in ieder geval nu ook meer positief gerichte reacties, dat was ook alles wat ik voor ogen had d:)b

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

RoD schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 01:10:
[...]

Yep, zélfs de meest behulpzame user op GoT heeft ooit wel eens een fout topic gemaakt, kijk maar eens naar deze :P
:+ ja goed he :P
Ach, zo zie je maar, mijn posthistory is ook lang niet vlekkeloos, maar goed, ik denk wel dat ik in die 6 jaar tijd wat geleerd heb en iets meer inzet heb gedaan in m'n topics dan dat topic :P
Als jullie willen weten hoe ik alles in de komende weken zal oplossen mail mij dan (anno15 [at] planet.nl).

nog een tip, e-mail kun je gewoon in je profiel zetten, als je het op deze manier post kun je wel eens last krijgen van spam omdat er vast op GoT nog wel wat spidertjes langskomen die posts doorzoeken op dit soort dingen (en GoT is nu eenmaal bekend, ook bij de spammers).

of verander je e-mail even in iets dat niet standaard aan te klikken is, doe je je mailbox een plezier mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De conclusie uit dit alles is dat er nogal verschillend gedacht wordt binnen de club. En dat is goed binnen bepaalde grenzen. Mij lijkt het goed de komende tijd deze onenigheid die hier naar boven is gekomen uit te praten.
Er is niet zoveel onenigheid als dat je denkt...
Of je tevreden ermee bent is niet zo belangrijk, hij voldoet niet aan de policy en je voedingsvragen kun je allemaal zelf oplossen.
Tip: doe het denkwerk voorlopig vooral zelf.

Ik zie een goede beweging richting aanpassing, maar een opmerking als dat wij na moeten denken, dat overtuigd me nog niet dat je doorhebt dat je je methodes aan GoT aan moet passen, niet andersom. Maar ik hoop dat je je kans grijpt, en je topics en denkwijze weet te verbeteren :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je gaat hier vrij kort door de bocht. Iedereen is het hier eens dat GoT geen helpdesk is en dat de manier waarop jij om hulp gevraagd hebt niet een goede was - deels omdat het niet conform de regels op GoT was, maar zeker ook omdat je niet genoeg informatie geeft om geholpen te worden.

De 'onenigheid' hier is vergeleken daarmee gerommel in de marge over exact hoe en wat en vooral over hoe het te brengen. Daar valt zeker genoeg over te discussiëren (wat we nu ook aan het doen zijn :z ), maar zie het in proportie: dit gaat niet over het fundamentele beleid van GoT. Dat is niet waar die 'onenigheid' over bestaat.
Ik heb het ook maar eens nagelezen en ben bang dat we er echt niets mee kunnen. Zelfs als we een helpdesk wilden zijn zouden we echt de exacte foutmelding nodig hebben, plus de voorgeschiedenis (wanneer treedt het op, is daar regelmaat in te zien?), plus overige gegevens (welk OS en welke driver versies gebruik je?).

En zoals al duidelijk gemaakt is (niet alleen hier, maar ook in de registratievoorwaarden), GoT is geen helpdesk en we verwachten dat je laat zien wat je zelf gedaan hebt. Dat is niet omdat we graag de schoolmeester uithangen of zo, we hebben dat ook nodig om goed in te schatten wat je al gedaan hebt en wat de volgende stap moet zijn. Zo voorkomen we dubbel werk of dingen overslaan.

Vergeet niet dat jij hulp vraagt. Dat betekent dat hoeveel werk je er ook ingestoken hebt, hoeveel je denkt uitgesloten te hebben - met wat je zelf kon doen kwam je er niet uit. Dus alles vanaf stap 1 moet opnieuw bekeken worden en ter discussie staan. Daarom moeten we dus weten wat je exact gedaan hebt. Zonder die info kunnen we niet meedenken :o
Als jullie willen weten hoe ik alles in de komende weken zal oplossen mail mij dan (zie profiel).
Als je het zelf kunt de komende weken is dat mooi, maar waarschijnlijk ga je hulp nodig hebben. Dat op deze manier per email zoeken is niet echt zinnig - email is geen goed medium voor troubleshooting. Je bent zeer welkom om die hulp op GoT toe zoeken, en ik weet zeker dat je positief verrast zult zijn hoeveel mensen met je mee willen denken - maar daar is een simpele voorwaarde voor: dat je post conform het beleid hier. Niet alleen omdat wij vinden dat je dat moet doen, maar bovenal omdat dat beleid erop gericht is dat je genoeg informatie geeft en dat doet op een manier dat anderen je ook kunnen helpen :)

Ik zou voorstellen dat je allereerst wacht tot je je PC weer terug hebt. Tot die tijd kan niemand iets zinnigs zeggen. Als je je PC terug hebt, allereerst kijken of het probleem nog aanwezig is. Zo niet is dat natuurlijk mooi, maar er even vanuit gaande dat dat niet het geval is:

- zoek voor jezelf even duidelijk je specs op (zie PMG Beleid voor wat minimaal nodig is, let vooral op de gegevens over je geheugen!)
- zoek voor jezelf op welke software en driverversies je gebruikt
- pak Hangen en Opstartproblemen troubleshooter erbij
- doe in ieder geval een memtest. Als daar fouten in voorkomen, controleer of jouw geheugen wel op de QVL van dat moederbord voorkomen (Asus borden zijn zeer kieskeurig)
- als memtest geen problemen geeft, controleer temperatuur van CPU, moederbord en videokaart
- als temperaturen goed zijn (<70C is altijd goed), zoveel mogelijk loskoppelen om voeding te ontlasten.
- voorzover mogelijk onderdelen los testen in een ander systeem of onderdelen daaruit in dit systeem testen.
- vaak kun je in die stopfouten zien welk bestand problemen gaf. Als dat je videodriver is, probeer een andere driver
- brand een Knoppix of Ubuntu CD (LiveCDs die Linux vanaf CD draaien zonder dat je iets hoeft te installeren). Kijk of het dan ook fout gaat. Zo niet weet je bijna zeker dat je probleem in software/drivers zit, zo ja weet je 100% zeker dat het probleem in de hardware zit.

Kom je er niet uit zo? Post dan een topic (in Processors, Mobo's & Geheugen) met alle bovenstaande info erin en alle andere relevante zaken er nog bij. Doe de moeite om het in een beetje verstaanbaar Nederlands te schrijven (ben je dyslectisch? Firefox heeft tegenwoordig automatische spelingscontrole - maak daar gebruik van!). Als je dat doet garandeer ik je dat je goede reacties gaat krijgen - en als je ook nog goed omgaat met wat anderen zeggen en wat ze voorstellen ook probeert, dan verwacht ik dat je vrij snel het probleem gaat vinden :)

Maar goed, open je weer een topic zoals je dat in mijn pc deed, dus met veel te weinig informatie, waardoor wat je precies zelf gedaan hebt niet duidelijk was, en met zo'n slordig taalgebruik dat het hier en daar nauwelijks te lezen was, dan gaat ook een nieuwe topic op slot. Ook als je een goede topicstart maakt, maar je vervolgens als anderen met suggesties komen alleen met oneliners antwoordt en niet de moeite doet om te proberen te begrijpen wat ze zeggen heeft het ook weinig zin.

Het klinkt misschien als een flauwe cliche, maar het is zonder meer waar: GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen :)

Help jezelf (en maak duidelijk dat je dat doet), dan helpen wij je graag :)
* dion_b kijkt naar klok - en schrikt zich rot :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 02:40:
Of je tevreden ermee bent is niet zo belangrijk, hij voldoet niet aan de policy ...
Ik vind dit echt een tenenkromende reactie (hoewel ik het uit de context heb gehaald). Ik vraag mij dan af wie de policy creëert en bewaakt. Mijns inziens is dat dat nog steeds GoT (en dus de medewerkers), niet de mensen die GoT als thuisbasis hebben. Enige sociale controle is goed, maar dit is gewoon onbeleefd. ;)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

AlainS schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:05:
[...]
Ik vind dit echt een tenenkromende reactie (hoewel ik het uit de context heb gehaald). Ik vraag mij dan af wie de policy creëert en bewaakt. Mijns inziens is dat dat nog steeds GoT (en dus de medewerkers), niet de mensen die GoT als thuisbasis hebben. Enige sociale controle is goed, maar dit is gewoon onbeleefd. ;)
Ik vind het eerder tenenkrommend als iemand (die van stapels mensen te horen heeft gekregen dat zijn post en vragen van onvoldoende inzet getuigen en niet voldoen) met droge ogen durft te beweren dat hij tevreden is met zijn post en aanpak. Dat suggereert eerder de aanwezigheid van een vierkant object voor het aangezicht.

Het zijn zowel de crew als de users die de policy bewaken. De crew is daarnaast de uitvoerende macht die kan ingrijpen. Zie ook dion_b in "Je mag mensen / vragen niet uitsluiten?" en eerder in dit topic, waar ook de crew aangeeft dat de aanpak van de TS niet voldeed.

En inderdaad, je haalt het uit de context. Die context bestaat uit twee topics waar de TS onstellend eigenwijs is en heel lang heeft geweigerd aan te nemen dat hij fout zat, en persoonlijk ben ik door de laatste post nog niet echt overtuigd. Maar ik hoop dat ik ongelijk heb, en dat de TS zijn aanpak zal verbeteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

De policy is zo slecht nog niet. Ik moet alleen zeggen dat ik ook vind dat er wel iets soepeler mee mag worden omgegaan dan sommigen willen. Natuurlijk hoef je niet precies neer te zetten wat je allemaal wel en niet gelezen hebt (dan kan je net zo goed een standaard disclaimer gebruiken), als je maar duidelijk je probleem omschrijft, duidelijk aangeeft wat je zoal zelf al geprobeerd hebt (zodat je iig die tips niet nutteloos nog een keer kijkt) en eerst wel ff probeert het zelf op te lossen door even te zoeken.

Dat is eigenlijk alles. Verder zouden alle gebriukers die elkaar op die 'fout' zitten te wijzen, zelf even de registratievoorwaarden moeten lezen en dan vooral dit:
# Ga niet de moderator uithangen, maar gebruik topicreport en "Schop een Modje".

Wat voor de een basiskennis is, is voor de ander compleet nieuw. Kom je wel iets tegen wat niet door de beugel kan (op welke manier dan ook), dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de moderator gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt mbv een topicreport of een topic in Schop een Modje als het erg dringend is. Moderators kunnen dan ingrijpen. Als je zelf commentaar geeft, resulteert dat alleen maar in verdere escalatie. Doe dat dus niet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

gambieter: Het enige 'bewaken' dat users zouden moeten doen is het indienen van TR's, niet het bijsturen van andere users :) . Een punt wat, denk ik zo, toch wel belangrijk is.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JHS schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:21:
gambieter: Het enige 'bewaken' dat users zouden moeten doen is het indienen van TR's, niet het bijsturen van andere users :) . Een punt wat, denk ik zo, toch wel belangrijk is.
@JHS: en dat is ook wat gedaan is. Het is echter een grijs gebied als je iemand verwijst naar de FAQ waarmee je hem helpt (als de persoon maar aan de slag gaat), en dan een schurende of klagende respons krijgt dat je iemand moet helpen en dat je hem niet naar de FAQ mag verwijzen.

Het CSL deel is een forumdeel waar een stevig deel van de "luie" helpdeskusers posten, en waar helaas de moderators relatief weinig aanwezig zijn. Dit is een tijdje deels opgevangen door andere moderators die meehielpen, maar nog steeds zie je dat er maar eens of max twee maal per dag opgeruimd wordt. Dat moet trouwens niet gezien worden als klacht over de moderatie, die gewoon goed werk doet, alleen blijven dus dergelijke topics relatief lang open staan in een druk forum als GoT. Dus geven verschillende mensen de TS een verwijzing geven naar FAQs en topics, en de TS dan telkens klagend reageert, dan krijg je sneller topics als waar de discussie hier over gaat, met irritaties.

Dit praat het geirriteerde reageren niet goed, maar legt wel de eerste verantwoordelijkheid waar deze hoort: bij de helpdeskvragenstellers die niet openstaan voor hulp. En waar je je 9 topics weet in te houden, is het bij de 10e soms even moeilijker.

Edit:
Wat voor mij persoonlijk meespeelt is dat ik bij GoT terecht ben gekomen omdat hier hogere eisen aan de topics worden gesteld, en dat ook een verademing vind. Ik ben ook actief op forums als computeridee.nl, en begon me daar toch behoorlijk te ergeren aan de vragenstellers die helemaal niets zelf willen doen, en alleen maar het handje ophouden zonder enige eigen inzet. Ik zou het juist heel jammer vinden als de policy versoepeld werd; je hoeft geen keiharde eisen te stellen, maar je kunt aan een user snel merken of deze bereid is eigen inzet te tonen of dat het een passieve helpdeksuser is.

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 28-10-2007 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

gambieter: Maar dat wil niet zeggen dat andere users die, deels verklaarbare 'geirriteerde' FAQ verwijzingen moeten gaan doen :) . Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics is daar denk ik best duidelijk over :P . Natuurlijk kan een faq verwijzing behulpzaam zijn, maar het maakt enorm uit hoe je dat doet. "Lees 's de faq: [...]." of een reactie die iemand op weg helpt en eindigt met "O ja, in dit forum denken we dat het beter gaat als je zelf eerst [...] doet, zie ook [...]."

In het eerste geval jaag je iemand tegen je in het harnas, in het tweede geval creëer je potentieel meer begrip :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JHS schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:50:
gambieter: Maar dat wil niet zeggen dat andere users die, deels verklaarbare 'geirriteerde' FAQ verwijzingen moeten gaan doen :) . Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics is daar denk ik best duidelijk over :P . Natuurlijk kan een faq verwijzing behulpzaam zijn, maar het maakt enorm uit hoe je dat doet. "Lees 's de faq: [...]." of een reactie die iemand op weg helpt en eindigt met "O ja, in dit forum denken we dat het beter gaat als je zelf eerst [...] doet, zie ook [...]."

In het eerste geval jaag je iemand tegen je in het harnas, in het tweede geval creëer je potentieel meer begrip :) .
Waarom zou iemand geirriteerd raken door "Lees eens de FAQ", of "Zie de xxx FAQ"? Het is een verwijzing naar een nuttig topic. Het is wat anders als er staat "als je eersr de FAQ had gelezen, dan had je topic niet nodig geweest". Maar iemand die een gewone verwijzing naar de FAQ als vervelend ziet, die heeft duidelijk weinig zin in eigen arbeid. Of het moet zijn dat ze zich op de vingers getikt voelen, maar om eerlijk te zijn: dat is niet geheel onterecht.

Als je ergens geen verstand van hebt en je hebt hulp nodig, dan siert het je als je je bescheiden opstelt. Iets wat blijkbaar niet elke vragensteller doorheeft :)

(waarbij RTFM of in dit geval RTFF nu ook weer niet nodig is :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Nou, als jij denkt een ingewikkelde vraag te stellen en iemand reageert met een korte / botte verwijzing naar één of ander document met allemaal ingewikkelde regels, dan kan ik me wel voorstellen dat je zoiets hebt van 'laat maar' :) . Ik merk elke weer hoeveel je niet kan bereiken met een vriendelijke post / mail / etc. richting een user waarvan je eerst zou denken dat die echt geen zin heeft om zich aan de regels te houden.

Daarnaast is het echt simpelweg niet de bedoeling dat users andere gebruikers op de regels gaan zitten wijzen :) . Keer op keer blijkt dat dat alleen maar nodeloos veel irritatie bij beide partijen oplevert. Natuurlijk kan je als deel van een uitgebreidere post een link naar de faq opnemen, maar laat het bijsturen zelf verder alsjeblieft aan moderatoren over :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

offtopic:
wat hekel ik toch hier de wannabe mod gedrag :/

Dit is weer zo'n discussie over een bepaald topic waar eigenlijk weinig inzet in heeft gezeten. Als men die persoon nou een keer helpt ipv zit te bleren dat de gebruiker een FAQ moet leren lezen, wordt het gewoon weer eens drama.

[ Voor 67% gewijzigd door Outerspace op 28-10-2007 19:06 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Outerspace schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:05:
Dit is weer zo'n discussie over een bepaald topic waar eigenlijk weinig inzet in heeft gezeten. Als men die persoon nou een keer helpt ipv zit te bleren dat de gebruiker een FAQ moet leren lezen, wordt het gewoon weer eens drama.
En iemand verwijzen naar de FAQ waar de oplossing in staat, dat is gewoon helpen. Je kunt ook mensen verwijzen naar artikelen met oplossingen, en zo kun je de FAQ gewoon zien. Het is echter wat anders dan iemands hand vasthouden.

offtopic:
sneren dat jij dat als wannabe mod gedrag ziet helpt de discussie nou ook niet bepaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 22:24
Ik mag mezelf geruste een ervaren tweaker noemen, maar toch vind ik dat Tnet/GoT wat elitair begint te worden. Zo heb ik eens deze topic geplaatst. Ik weet dat deze topic neigt naar een "wat moet ik kopen" topic en dat dit niet toegestaan is omdat velen zelf te weinig moeite doen. Maar als je de topic bekijkt dan kun je me niet verwijten dat ik zelf geen moeite deed en dat ik met heel specifieke vragen zat die in geen enkele faq, andere topic of google te vinden zijn. Ik zorgde voor een duidelijke verzorgde opstelling van de topic waar ik duidelijk aangaf wat ik al wist en wat niet. Deze topic schreef ik nadat ik wekenlang opzoekingswerk had gedaan, maar uiteindelijk waren er toch nog een heleboel vragen die ik niet kon beantwoorden. Waarom mag ik die dan niet stellen op GoT?

En ook al zou de topic niet geschikt zijn, waarom komen er dan toch reacties op van hulpvaardige tweakers, voordat een of andere mod het op slot doet?

En waarom mogen "wat moet ik kopen" topics niet meer als je na veel zoeken, NERGENS het antwoord kunt vinden?

En waarom worden bijvoorbeeld onderstaande topics NIET gesloten? Inhoudelijk zijn ze nochtans veel minder in orde dan de mijne:

Aanschaf mediacenter
betaalbare en simpele micro pc
[Laptop] Desktop vervanger

Als er regels gesteld worden, voer ze dan ook consequent uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ShaiNe schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:16:
Ik mag mezelf geruste een ervaren tweaker noemen, maar toch vind ik dat Tnet/GoT wat elitair begint te worden. Zo heb ik eens deze topic geplaatst. Ik weet dat deze topic neigt naar een "wat moet ik kopen" topic en dat dit niet toegestaan is omdat velen zelf te weinig moeite doen. Maar als je de topic bekijkt dan kun je me niet verwijten dat ik zelf geen moeite deed en dat ik met heel specifieke vragen zat die in geen enkele faq, andere topic of google te vinden zijn. Ik zorgde voor een duidelijke verzorgde opstelling van de topic waar ik duidelijk aangaf wat ik al wist en wat niet. Deze topic schreef ik nadat ik wekenlang opzoekingswerk had gedaan, maar uiteindelijk waren er toch nog een heleboel vragen die ik niet kon beantwoorden. Waarom mag ik die dan niet stellen op GoT?
Heb even naar je topic gekeken. Misschien had het geholpen als je het niet in CSL had geplaatst, waar de policy veel strenger is omdat het overspoeld werd/wordt door boodschappenlijstjes. Je systeemvraag (een boodschappenlijstje) was relatief goed zelf te beantwoordenn en voldeed niet aan de CSL policy, je audiovragen waren veel specifieker en pasten waarschijnlijk goed in AUD. Als je het daar had geplaatst had het misschien een veel betere kans gehad :)

Het is eigenlijk gewoon locatie, locatie ;) .
En ook al zou de topic niet geschikt zijn, waarom komen er dan toch reacties op van hulpvaardige tweakers, voordat een of andere mod het op slot doet?

En waarom mogen "wat moet ik kopen" topics niet meer als je na veel zoeken, NERGENS het antwoord kunt vinden?
Wat vaak helpt is je vraag eerst voorleggen aan een moderator van het subtopic, zodat deze kan aangeven of het a) daar past en b) voldoet aan de policy. Sta je niet voor verrassingen. Het is is iets wat ik zelf ook al eens gedaan heb, toen ik niet zeker was over mijn vraag. De mods die ik tot nu benaderd heb, die waren altijd hulpvaardig en gaven aan of het wel of niet kon. En dan kun je dat ook melden in het topic, zodat andere mods hem niet op slot gooien :)
En waarom worden bijvoorbeeld onderstaande topics NIET gesloten? Inhoudelijk zijn ze nochtans veel minder in orde dan de mijne:

Aanschaf mediacenter

Heb je een TR geplaatst? Wijzen naar andere foute topics maakt je eigen topic niet beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

gambieter schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:10:
[...]

En iemand verwijzen naar de FAQ waar de oplossing in staat, dat is gewoon helpen. Je kunt ook mensen verwijzen naar artikelen met oplossingen, en zo kun je de FAQ gewoon zien. Het is echter wat anders dan iemands hand vasthouden.

offtopic:
sneren dat jij dat als wannabe mod gedrag ziet helpt de discussie nou ook niet bepaald
Als iemand een vraag stelt over 'welk moederbord' moet ik nemen, hoef jij hem echt niet door te verwijzen naar PMG FAQ en Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?. Je kan dat gerust overlaten aan een moderator.

Wat je dan minstens kan doen is de gebruiker het een en ander uitleggen over hoe hij een moederbord moet uitzoeken zonder dat je direct linkt naar een FAQ. Gewoon linkjes naar FAQ's strooien kan iedereen wel, het gaat hem over hoe je het presenteert ;)

offtopic:
maar goed, dit is toch een discussie die uiteindelijk bij de moderators komt en zij zullen het wel uitleggen etc etc. Daar hoef ik verder niet mijn handen voor in het vuur steken.

Ik verbaas me gewoon over het feit dat ik vaak dezelfde mensen zie reageren in dit soort topics. Daarbij laat ik het.

[ Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 28-10-2007 19:29 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mjah, een beetje te strikt uitvoeren van de regels.

Ik zou je vraag (zonder specificatieboodschappenlijstje) in het Audioforum neerzetten. Je nette gedeelte lijdt onder het feit dat het gedeeltelijk gewoon en "is dit een goed systeem" vraag was.

Ik vind wel dat het erg rucksichtloos dichtgeknikkerd is alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:13

SmartDoDo

Woeptiedoe

Aanschaf mediacenter

Omdat we hier met vrijwilligers werken? :)

Er zullen altijd topics blijven die dicht zouden moeten maar het niet gaan, heel goed mogelijk dat het niet is opgevallen bij de crew. Zoals gambieter al zegt, een topicreport aanmaken voor een fout topic is het beste om het op te laten vallen :)

Wat betreft de verwijzingen naar faq's, dat mag op zich best maar blijft wel afhankelijk van de manier waarop.
of
Hoi <insert nick>, als je de PMG FAQ nalees zul je zien dat <insert antwoord>
is natuurlijk nogal een verschil. Het eerste kan enkel bot overkomen ondanks dat het ook goed bedoelt kan zijn, het 2e is behulpzaam en doet hetzelfde als de eerste quote, iemand wijzen op het bestaan van een stuk leesvoer. Iemand die dat verschil niet snap kan dan ook maar beter geen link naar faqwerk plaatsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

JvS schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:34:
(...) Ik zou je vraag (zonder specificatieboodschappenlijstje) in het Audioforum neerzetten. Je nette gedeelte lijdt onder het feit dat het gedeeltelijk gewoon en "is dit een goed systeem" vraag was. Ik vind wel dat het erg rucksichtloos dichtgeknikkerd is alleen.
Zonder naar het topic te kijken: Wat denk ik in CSL meespeelt is dat daar een enorme boel topics langskomen die niet op het forum horen. Helaas kan het dan gebeuren dat een topic dat naast het deel dat er níet heeft een wél goed deel heeft daar de dupe van is :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Outerspace schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:05:
Dit is weer zo'n discussie over een bepaald topic waar eigenlijk weinig inzet in heeft gezeten. Als men die persoon nou een keer helpt ipv zit te bleren
[...]
"Give a man a fish and he'll eat for a day.
Teach a man to fish and he'll eat all his life."

En hoewel de wijze waarop dat gebeurt nog wel eens wil verschillen* is dat laatste toch een betere aanpak, en dat is dan ook de optie waar we hier op GoT voor gekozen hebben.

*en ook wel eens voor verbetering vatbaar is

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 28-10-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

alt-92 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:30:
[...]
Daar is nog een versie van:
Teach a man to fish and he'll spend his days in a boat not accomplishing anything."

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

alt-92 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:30:
[...]

En hoewel de wijze waarop dat gebeurt nog wel eens wil verschillen* is dat laatste toch een betere aanpak, en dat is dan ook de optie waar we hier op GoT voor gekozen hebben.

*en ook wel eens voor verbetering vatbaar is
En wie hoort dat dan te doen ;) Dat is namelijk het punt waar menig een zich aan zit te storen :) Wie laat die gebruiker dan weten wat hij precies moet doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 28-10-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Outerspace schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:54:
[...]

En wie hoort dat dan te doen ;) Dat is namelijk het punt waar menig een zich aan zit te storen :) Wie laat die gebruiker dan weten wat hij precies moet doen?
Ik vind dat iedereen dat kan doen. Als je een user behulpzaam op weg helpt, door hem te verwijzen naar de juiste stukken in de FAQ, de plekken waar het te vinden is of door aan te geven welke zoektermen hij moet gebruiken, dan is daar toch niets mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wie laat die gebruiker dan weten wat hij precies moet doen?
Is dat niet wat er in de Aanmeldingsvoorwaarden staat?
# Wees te allen tijde behulpzaam.
# Toon respect voor anderen en het forum.
# Hou reacties ontopic.
# Reageer alleen als je de intentie hebt de topicstarter ontopic te helpen
# Ga niet de moderator uithangen, maar gebruik topicreport en "Schop een Modje".

Wat voor de een basiskennis is, is voor de ander compleet nieuw. Kom je wel iets tegen wat niet door de beugel kan (op welke manier dan ook), dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de moderator gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt mbv een topicreport of een topic in Schop een Modje als het erg dringend is. Moderators kunnen dan ingrijpen. Als je zelf commentaar geeft, resulteert dat alleen maar in verdere escalatie. Doe dat dus niet.
Dat zijn de grote lijnen die voor iedereen gelden :)
Daar kun je uit destilleren dat je ook als user door middel van je manier van antwoorden geven (behulpzaam, maar bijvoorbeeld wel sturend naar een manier van oplossen) daaraan kan bijdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Terw_Dan schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 23:02:
[...]

Ik vind dat iedereen dat kan doen. Als je een user behulpzaam op weg helpt, door hem te verwijzen naar de juiste stukken in de FAQ, de plekken waar het te vinden is of door aan te geven welke zoektermen hij moet gebruiken, dan is daar toch niets mis mee?
Ik weet wel hoe je een user op de weg moet helpen, dat is ook niet mijn punt. Het gaat mij om hoe presenteer je iets zodat je de gebruiker op weg helpt. Zoals SmartDoDo aangeeft een paar posts omhoog is het een verschil hoe je iets naar de gebruiker brengt.
# Reageer alleen als je de intentie hebt de topicstarter ontopic te helpen
Dit is een punt waar ik over struikel. Wanneer is het wannabe moderator gedrag en wanneer niet. Ik ben in het verleden vaak genoeg op mijn stoel gewezen omdat het 'wannabe' gedrag was terwijl ik het nu kan lezen als 'intentie om de gebruiker te helpen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou zou je kunnen zeggen dat je uit die ervaring op kan maken wat in ieder geval niet de manier was toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Outerspace schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 23:25:
[...]
Dit is een punt waar ik over struikel. Wanneer is het wannabe moderator gedrag en wanneer niet. Ik ben in het verleden vaak genoeg op mijn stoel gewezen omdat het 'wannabe' gedrag was terwijl ik het nu kan lezen als 'intentie om de gebruiker te helpen'.
Dat is inderdaad heel moeilijk, en hangt veelal van de gebruiker af. Sommige gebruikers reageren goed en constructief, en helaas zijn er ook die zeer lange tenen hebben en denken dat ze niet geholpen worden, en dan zwaar overdreven reageren of die adviezen negeren en door blijven vragen/zeuren.

Maar je hebt groot gelijk: de grens is vaag en niet stabiel. En dat gaat vaak goed en soms fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het komt in bijna alle gevalen belerend over. De praktijk wijst uit dat het ook niet gewaardeerd wordt als je zoiets schrijft:
Hoi <insert nick>, als je de PMG FAQ nalees zul je zien dat <insert antwoord>
Ik vind daarom: Help iemand op weg en wijs iemand op info in een FAQ, maar ga niet naar een "dit had je moeten lezen" achtige reactie (waar het wel vaak op neerkomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JvS schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 23:37:
Het komt in bijna alle gevalen belerend over. De praktijk wijst uit dat het ook niet gewaardeerd wordt als je zoiets schrijft:
[...]
Ik vind daarom: Help iemand op weg en wijs iemand op info in een FAQ, maar ga niet naar een "dit had je moeten lezen" achtige reactie (waar het wel vaak op neerkomt).
Tja, je zou aan de forumregels kunnen toevoegen dat je niet beledigd mag zijn als iemand je naar de FAQ verwijst, maar de nieuwelingen lezen die regels toch eigenlijk nooit ;)

Wat wel jammer is, is dat als je naar een specifiek subdeel uit een FAQ verwijst, dit niet altijd duidelijk is.

Voorbeeld: ik wil verwijzen naar een subdeel van de FAQ over EIST, en link gelijk naar de juiste pagina:
PMG FAQ. Dat ziet er echter hetzelfde uit als linken naar de hele FAQ: PMG FAQ. Terwijl het eerste toch heel hulpvaardig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Daar zit zeker wat in, misschien een feature request voor React waard :)

Om jouw voorbeeld te nemen - als ik een link wil maken naar Mijn CPU draait soms op een lagere kloksnelheid? Wat zijn EIST en Cool'n'Quiet?, dan moet ik nu het volgende doen:
code:
1
2
[url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/649229//#cpulangzaam]Mijn CPU
draait soms op een lagere kloksnelheid? Wat zijn EIST en Cool'n'Quiet?[/url]

Dat is twee copy-pastes en wat tags neuzelen, dus flink wat werk... en dan weet je gewoon dat 9 van de 10 keer iemand dat niet gaat doen. Als mod probeer ik het wel zoveel mogelijk te doen, maar ik weet dat ik het ook soms laat schieten.

Maar goed, nog belangrijker is gewoon de context waarin je iemand naar de FAQ verwijst. Als je dat op een constructieve manier doet en wat houvasten geeft waar hij het kan vinden, dan zal het veel sneller positief opgepikt worden dan plompweg "hee jij, FAQ lezen, en wel hier en hier" roept. Dat neemt niet weg dat het toch altijd wel een beetje belerend zal worden ervaren, maar dat hoeft -met mate- niet fout te zijn. Zo blijft het een beetje carrot & stick - de carrot is dat degene volgende keer (of deze keer al) zelf sneller de informatie heeft die hij zoekt, de stick is dat hij weet dat als hij geen gebruik maakt van de hulpmiddelen die we ter beschikking stellen, daar wat over gezegd gaat worden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dion_b schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 01:36:
Daar zit zeker wat in, misschien een feature request voor React waard :)
Ik zal een request doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

gambieter schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 23:46:
[...]

Tja, je zou aan de forumregels kunnen toevoegen dat je niet beledigd mag zijn als iemand je naar de FAQ verwijst, maar de nieuwelingen lezen die regels toch eigenlijk nooit ;)
Dit probleem is er meer eentje veroorzaakt door mensen die er al langer zitten hoor :). Het probleem is dat het niet helpt als je zo'n regel bedenkt. Mensen vinden hun eigen reactie: "dit is toch heel behulpzaam!?" terwijl het ontzettend bot en belerend over kan komen.

Ik ben er nog iets extremer in. Ik vind dat users andere users gewoon zelfs helemaal niet op de regels moeten zitten wijzen. Daar kan je een mod voor inschakelen. Maar daarin ben ik helaas in een zware minderheid omdat 'user het ook goed zouden moeten kunnen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JvS schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 08:10:
[...]
Dit probleem is er meer eentje veroorzaakt door mensen die er al langer zitten hoor :). Het probleem is dat het niet helpt als je zo'n regel bedenkt. Mensen vinden hun eigen reactie: "dit is toch heel behulpzaam!?" terwijl het ontzettend bot en belerend over kan komen.
Dit was dan ook geen serieus voorstel, zie de ;) . De meeste TS'en die beledigd zijn hebben de forumregels niet gelezen, zoals ook de TS van dit stuk. Daar begint het probleem! Ik ben het dan ook niet met je eens: het probleem wordt veroorzaakt door de TS, en in verergerd door de ervaren users.
Ik ben er nog iets extremer in. Ik vind dat users andere users gewoon zelfs helemaal niet op de regels moeten zitten wijzen. Daar kan je een mod voor inschakelen. Maar daarin ben ik helaas in een zware minderheid omdat 'user het ook goed zouden moeten kunnen'.
Dat kan heel goed als de mods veel aanwezig zijn, maar in CSL staan de topics vaak minstens een dag open. En dan krijg je dus veel onwaardige topics waar toch geholpen wordt, en de TS helemaal niets leert en denkt dat het normaal is om baggervragen te stellen. Verder is het verwijzen naar de FAQ niet hetzelfde als verwijzen naar de forumregels.

Merk trouwens dat in dit specifieke geval de TS vroeg waarom hij niet simpelweg geholpen werd, en dat er toen naar de regels is verwezen. Daarmee is de regelverwijzing een antwoord op een vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het hier gaat wordt je als beginnende tweaker gewoon bang als je iets wil plaatsen. En er komt nog iets bij ondanks alle zoekmachines is het moeilijk om de juiste informatie eruit te halen als je nog niet goed de weg kent. Zo is de ene site overzichtelijker dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik krijg het idee dat je doelt op een topic van je welke ik een tijdje terug gesloten heb.

Het punt is volgens mij vergelijkbaar met wat eerder verteld is:
Je stelt vragen die je met wat zoeken heel goed zelf kunt beantwoorden, het is al veel vaker langsgekomen en ook is er op andere websites ontzettend veel over geschreven.

Ik heb absoluut niets tegen beginnende tweakers, integendeel zelfs, ik vind het hartstikke leuk om nieuwe tweakers tegen te komen en te helpen. Enige verwachting die daar tegenover staat is dat ze zich conform het beleid gedragen. Wat inhoud dat er voldoende gezocht is alvorens ergens een topic over wordt geopend. Er zijn veel vragen welke vele malen vaker, door verschillende personen, zijn gesteld en beantwoord zijn. Dezelfde vragen over dergelijke onderwerpen, zoals in dit geval het fenomeen "SLi", worden dan gezien als "gemeengoed" omdat ze al veel vaker beantwoord zijn en die antwoorden dus teruggezocht kunnen worden.

Om even een poging te doen om het in een andere context te plaatsen:
Vergelijk het met een cursus/college waar keer op keer iemand dezelfde vraag stelt als iemand een week geleden en iemand een week daarvoor, enzovoort. Als iemand dan voor zoveelste keer dezelfde vraag stelt kan dat als vervelend worden ervaren, je bent immers elke week dan bezig met dezelfde stof.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 29-10-2007 23:31 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

edit: dit topic was WEL groter dan 1 pagina..

[ Voor 88% gewijzigd door Edmin op 29-10-2007 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een leerkract op een school verteld elk jaar hetzelfde, vandaar de naam leerkracht. Ik las ergens dat als je een bijzonder systeem hebt de informatie moeilijk kan vinden of zelfs helemaal niet. Nou kan er niet veel informatie zijn over de 8800 GT omdat hij net uit is. En ik vroeg naar veerbeelden/ervaringen.

Nou heb ik wel gezocht naar sli in combinatie met de nieuwe 8800 GT. Wat ik zou willen horen is bijv. dat als ik spiderman 3 blu-ray met een enkele videokaart bekijk dan ziet het er zo uit, maar kijk ik hem met een dubbele videokaart dan zo ( versterkt met foto's).

Iedereen is anders, ik begrijp een gedeelte van de regels, en ik kan en zal niet ontkennen dat er regels nodig zijn maar soms gaan ze te ver of zijn ze onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Euh, met alle respect maar:
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:38:
Ik wil weten, ook in het vooruitzicht van de vanavond uitgekomen artikel over de 8800 GT wat de meerwaarde is van 2 videokaarten gekoppeld via sli.

Er zijn hier vast genoeg mensen die zo iets hebben. Wat is jullie ervaring.
Daar haal ik, en ik vermoed niemand, niet uit dat het je specifiek om de 8800 GT gaat (en dat zou ook sterk zijn als 't ding net nieuw is qua ervaringen e.d.). En al helemaal niet als je de topictitel ook nog in ogenschouw neemt: "wat te verwachten van 2 sli kaarten?".

En los daarvan; ik weet geen drol van videokaarten, laat staan SLi, maar ik kan je wel vertellen dat kaart X in SLi en kaart Y in SLi vergelijkbare resultaten (min of meer) zullen vertonen met de 8800 GT in SLi ("los" en "in SLi" dan) qua verbeteringen. Ik zie dus ook niet in waarom het specifiek om de 8800 GT zou moeten gaan tenzij je harde cijfers wil (en die kunnen er dus nog niet (of amper) zijn als 't ding net nieuw is) en ook dat haal ik weer niet uit je vraag.

Voor enige onderbouwde resultaten kun je (zover ik weer) dan dus alleen terecht bij de reviewers die de kaart al eerder in handen gehad hebben; en die zijn prima vermeld in het artikel zélf (AnandTech en Guru3D).

Daarnaast vraag je ook niet (in het betreffede topic) om blu-ray of om voorbeeldafbeeldingen met de verschillen, maar hier. Doe dat dan meteen in je topicstart; dat scheelt frustratie ;)

Misschien is het handiger voortaan je vraag dan uitgebreider te stellen?
Ook ik heb helemaal geen moeite met 'nieuwe tweakers' (welkom trouwens ;) :w ) en vele tweakers met mij. Maar het vergelijk dat je maakt met de leerkracht die ieder jaar hetzelfde uitlegt gaat niet op en dat is hier ook meermalen uitgelegd; dingen die prima te vinden zijn met de search (en dan heb ik het niet over 1 topicje, maar talloze topics) gaan we niet tot in den treure 'behandelen'; daarvoor moet je dus eerst jezelf inlezen in de gevonden resultaten en als je dan nog concrete vragen over hebt ben je van harte welkom.

Als je dan ook nog laat zien/merken dat je je ingelezen hebt in de stof en aangeeft wat je verwacht (van ons, maar ook van de resultaten die (in dit geval) de SLi zouden opleveren) dan toon je in ieder geval al aan zélf ook moeite te willen doen.

Voor de duidelijkheid; ik ben geen VB mod (en misschien maar goed ook :P ), maar zo is het toch min-of-meer forum-wide geregeld. Béétje zelf moeite doen en dan helpen we je van harte (waar mogelijk).

Ik begrijp dat GoT, zeker met "zo veel regels" even 'wennen' is voor beginnelingen, maar we hebben het beste met iedereen voor (dus ook de regulars). Wat mij betreft mag je je dan ook wel een piepklein beetje minder in de slachtoffer rol opstellen.

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 29-10-2007 23:57 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Grappig dat je die vraag stelt. Naar aanleiding van [BBG] High-end gamesysteem november 2007 waar de 8800GT ook in beeld kwam, ben ik even naar wat informatie gaan zoeken, en vond binnen 5 minuten genoeg informatie over de kaart om deze post te maken. Verder vond ik over de prestaties van de kaart in SLI nog deze. Hieruit kun je (ruwweg en in het algemeen) prima afleiden wat de meerwaarde is van SLI (jouw vraag).
Weinig informatie? Dacht het niet. En dat alles met een paar minuutjes Googlen én lezen.

Nu is het niet mijn bedoeling om je hier alsnog voor te kauwen, maar zie je nu niet zelf in hoe makkelijk het is? Zoeken met termen als "8800GT benchmark" en "8800GT SLI" waren al voldoende. En als het dan al zo is dat je geen informatie kon vinden (wat ik sterk betwijfel), waarom post je dan niet waar je precies op gezocht hebt? Door het zo openen van een topic geef je sowieso een verkeerde indruk, zelfs al zou er op het hele wereldwijde web niks te vinden zijn van deze kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal dan wel komen omdat jij weet waar je op moet letten en wat alles betekent. Niet iedereen heeft evenveel kennis van pc's als jullie hier.

Ben trots dat er zovel mensen om hulp vragen. Maar ik hoor hier alleen geklaag. Dat alles zo vaak gezegt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:54:
Dat zal dan wel komen omdat jij weet waar je op moet letten en wat alles betekent. Niet iedereen heeft evenveel kennis van pc's als jullie hier.
Euh, jij hebt een vraag over de 8800GT, en wel deze kaart in SLI. Is het dan zo moeilijk om de termen 8800GT en SLI te combineren als zoekterm, of ben ik gewoon briljant? Dat laatste sluit ik niet uit :+
Ben trots dat er zovel mensen om hulp vragen.
Waarom moet je daar trots op zijn?
Maar ik hoor hier alleen geklaag.
Dat is het gevolg van dat het hier Lieve Adjes is.
Dat alles zo vaak gezegt moet worden.
Je bedoelt dat wij hier steeds hetzelfde lopen te vertellen? Tsja, dat komt omdat jij het allemaal gewoon negeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat zal dan wel komen omdat jij weet waar je op moet letten en wat alles betekent.
Zoals ik al aangaf; ik weet geen drol van videokaarten, maar ik weet wel hoe ik de search / google moet gebruiken ;)
Ben trots dat er zovel mensen om hulp vragen. Maar ik hoor hier alleen geklaag. Dat alles zo vaak gezegt moet worden.
We zijn heel blij met ons forumpje ( :P ) ja, maar willen dat ook graag zo houden. Dat is ondertussen vaak genoeg uitgelegd hier. En mij hoor je niet klagen dat alles vaak gezegd moet worden; als ik iets te vaak moet herhalen zet ik het wel in een FAQ (Frequently Asked Questions, ofwel vaak gestelde vragen) en dan verwijs ik diegene wel daar naar toe :+

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar daarvoor hebben we de FAQs gemaakt, juist omdat daarin precies staat wat je wil en moet weten. Met deze basisbegrippen is het prima mogelijk om je in te lezen op wat je nodig hebt kwa videokaarten.
Het is niet zo dat je naar de FAQ verwezen wordt om maar van je af te zijn, maar juist omdat daar precies instaat wat er nodig is om ervoor te zorgen dat je zelf je probleem kunt oplossen.
Het moge duidelijk dat GoT er niet is om je probleem op te lossen, maar om je te helpen bij het oplossen van je probleem en laten begrijpen waarom zoiets is.

Verder is het natuurlijk zo dat we users hier totaal niet afstraffen op de kennis die ze hebben, wel op de inzet en moeite die ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:34:
Een leerkract op een school verteld elk jaar hetzelfde, vandaar de naam leerkracht.
De vergelijking met de leerkracht is inderdaad niet de beste, die wordt ervoor betaald. Vergelijk het maar met een vrijwilliger die in een bibliotheek werkt, en die een hele mooie kaartenbak en zoekterminal heeft neergezet. En toch lopen mensen naar binnen, die kijken nergens naar maar ploffen in een stoel neer en zeggen "kun je dit en dit boek voor me pakken?". ;)

Of iemand die handig is met fietsen. Die wil lekker over fietsen en auto's kleppen met andere mensen, maar wordt door iedereen gezien als degene die hun fietsen repareert of banden voor niets plakt. En dan komt er weer iemand langs met een lekke band, en dan zegt de fietsenmaker: "daar staat een bandenplaksetje en een pomp, zoek in die map maar een handleiding en ga maar aan de slag. Als je er echt niet uitkomt, dan mag je me roepen maar moet je wel zeggen wat je precies geprobeerd hebt". En dan is de persoon met de lekke band boos/teleurgesteld en zegt "je mag mij niet uitsluiten, jij kan die band heel goed plakken en ik niet, dus waarom kan je dat niet gewoon doen? Flauw hoor". Zie je de vergelijking? Hier zijn veel bandenplakkers (en ook lichtenreparateurs), en die willen best helpen maar de algemene tendens is dat je zelf eerst maar eens moet proberen de band te plakken :P .

Maar iedereen kan Googlen. En als je het met de eerste zoekopdracht niet vind, dan pas je de zoektermen aan en ga je kijken wat beter werkt. Zo leer je ook logischer nadenken, en kun je in de toekomst beter zoeken.
Iedereen is anders, ik begrijp een gedeelte van de regels, en ik kan en zal niet ontkennen dat er regels nodig zijn maar soms gaan ze te ver of zijn ze onbegrijpelijk.
Die regels gaan niet te ver, en ik kan me niet voorstellen dat ze onbegrijpelijk zijn. Er wordt gewoon verwacht dat je eerst zelf dingen probeert of zoekt, en als je het niet kan vinden, dat je dan aangeeft waarop je gezocht hebt. En dan kan het zijn dat iemand je een suggestie doet om je zoektermen te optimaliseren, en dan kan je weer zelf aan de slag :) .

Oplossingen in topics worden meestal niet geserveerd op presenteerblaadjes, dus geen hapklare brokken. Die hapklare brokken staan echter wel in de FAQs, waar de meeste standaardvragen worden behandeld. In veel gevallen levert het doorkijken van de FAQs je al veel ideeen op voor zoektochten en leggen ze basisbegrippen uit, dus zelfs al staat je specifieke probleem of vraag niet in de FAQ, dan nog helpt deze je beter zoeken/testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 23:38
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:34:
Een leerkract op een school verteld elk jaar hetzelfde, vandaar de naam leerkracht. Ik las ergens dat als je een bijzonder systeem hebt de informatie moeilijk kan vinden of zelfs helemaal niet. Nou kan er niet veel informatie zijn over de 8800 GT omdat hij net uit is. En ik vroeg naar veerbeelden/ervaringen.

Nou heb ik wel gezocht naar sli in combinatie met de nieuwe 8800 GT. Wat ik zou willen horen is bijv. dat als ik spiderman 3 blu-ray met een enkele videokaart bekijk dan ziet het er zo uit, maar kijk ik hem met een dubbele videokaart dan zo ( versterkt met foto's).
Dan moet je dat meteen vragen..? Wij weten niet wat jij wilt.
Vind jij.

Deze regels bestaan zover ik weet al sinds het begin van GoT. Het is nooit zo dat iedereen het met alle regels eens is. Maar je zult je er toch aan moeten houden.
[overdrijving]Als ik geen zin heb om belasting te betalen, krijg ik een straf, ook al ben ik het er niet mee eens. Als jij geen zin hebt om je topic te voorzien van voldoende informatie, krijg jij een "straf" in de vorm van een slotje en of verwijzingen naar FAQ's.[/overdrijving]

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

--WaaZaa-- schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:37:
Deze regels bestaan zover ik weet al sinds het begin van GoT.
Nou...het was vroeger stuk minder strict qua regels. En dat zie je helaas terug in alle topics van toen.
Ik heb altijd geleerd dat je eerst moeite moet doen alvorens je iets gaat vragen. En besides, wat is er makkelijker dan een paar zoektermen in google plempen? ;)
Ben trots dat er zovel mensen om hulp vragen.
Trots? Waarom zou ik trots zijn. Ik ben blij met de mensen die iets bijdragen aan het forum. Hetzij in een vraag, hetzij in een behulpzaam antwoord. Maar mensen die zonder enige vorm van inzet hun vraag dumpen omdat ze gehoord hebben dat men dat op Tweakers.net wel even oplost, mogen van mij eens goed achter hun oren krabben.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet mijn vraag beandwoord krijgen als ik de FAQ lees. Want daarin staat niet vermeld wat de meerwaarde is van Sli. Alleen wat wil je......... soms is dat een probleem. Ik zou gewoon de duurste kaart kopen, omdat ik denk deze is het beste. Waarom zou ik dit doen, ik zie geen verschil tussen goedkopere kaarten, dan wil ik hier op dit forum wat weten over sli. En dan komen de FAQ's weer als andwoord.

Ik voel mij hier gewoon niet welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:36:
Ik kan niet mijn vraag beandwoord krijgen als ik de FAQ lees. Want daarin staat niet vermeld wat de meerwaarde is van Sli. Alleen wat wil je......... soms is dat een probleem. Ik zou gewoon de duurste kaart kopen, omdat ik denk deze is het beste. Waarom zou ik dit doen, ik zie geen verschil tussen goedkopere kaarten, dan wil ik hier op dit forum wat weten over sli. En dan komen de FAQ's weer als andwoord.

Wellicht vergeet je dat GoT in principe een discussie-platform is en géén knowledge-base!

Discusseren over SLI, sure, maar "wat is SLI" zoek je maar mooi op via Google, want zo'n suffe en simpele vraag is toch echt o-ver-al wel te vinden?

[ Voor 8% gewijzigd door Osiris op 30-10-2007 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maar dan kijk je niet goed, en doet het vermoeden dat je eventjes kijkt, en dan al opgeeft. Er zijn stapels Wiki's, google-links en FAQs. Er zijn ook zat benchmark websites zoals Tom's hardware. De FAQ is niet bedoeld als antwoord op alles, maar om je een basiskennis te geven waarmee je daarna verder kunt zoeken.
Als je niet bereid bent je aan te passen aan wat er verwacht wordt van je, dan is inderdaad de vraag of je moet blijven. Dat is niet onvriendelijk bedoeld, maar als je als Ajax-supporter in het Feyenoordvak staat, dan kun je ook maar beter je gedrag aanpassen en Hup Feyenoord roepen :P .

Hier wordt nu eenmaal verwacht dat je het zelf doet (zelf je band plakt in het fietsenmakervoorbeeld). Als je SLi niet eens kan vinden, dan kun je inderdaad maar beter een dure kaart kopen en van het gedoe af zijn. Maar als je wilt optimaliseren, dan zul je zelf moeten investeren en moeite gaan doen. Tot nu toe doe je eventjes iets, maar geef je snel op en stelt een vraag. Die passiviteit gaat hier niet werken, zoals intussen al vaak uitgelegd is :)

Dus klagen dat het zo moeilijk is, en dat de GoT-ers onvriendelijk zijn, dat is nog steeds gevolg noemen (en het is niet eens waar). Oorzaak is dat je te snel opgeeft en de vele tips die je hier gegeven zijn maar hoogstens halfslachtig opvolgd. :)

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 30-10-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Misschien handig om dan eerst voor jezelf op een rijtje te zetten waarom je er niet uitkomt? Dan kun je namelijk gerichter gaan zoeken en als je er dan niet uitkomt gericht een vraag stellen.
Wat de meerwaarde van SLI is is bijvoorbeeld iets dat zeer makkelijk te vinden is, pak de benchmarks erbij en je ziet in 1 keer wat het verschil tussen 1 en 2 kaarten is.
Dat is jammer, gezien je hier zeker wel welkom bent, maar als je overal tegenin gaat kun je wat weerstand verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:11

Standeman

Prutser 1e klasse

@anno15 en geheel offtopic:
Een hoop users (inclusief ik) hebben in hun begindagen op dit forum wel topics geopend of berichten gepost die niet door de beugel konden. Voor mij was het even wennen hoe het er hier aan toe gaat, maar na een tijdje raak je er aan gewend en zie je ook in dat "de regels" wel nodig zijn en ook behoorlijk goed werken om de kwaliteit van GoT hoog te houden.

Mijn advies, wanneer je je PC weer terug hebt:

* probeer aan de hand van FAQ's en de search je probleem op te lossen.
* Als dat niet lukt, open een topic waarin je meld wat je geprobeerd hebt en omschrijf het probleem zo exact mogelijk met foutmeldingen e.d.

Je zal dan zien dat je vrij rap geholpen wordt (of dat je topic op zijn minst open blijft, niet elk probleem wordt hier altijd opgelost).

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zou gewoon de duurste kaart kopen, omdat ik denk deze is het beste.
Als je dat denkt, waarom trek je geen doos reviews open? Kan je gewoon bij-elkaar googlen. Dat is niet de taak van je mede-GoTters.
Waarom zou ik dit doen, ik zie geen verschil tussen goedkopere kaarten, dan wil ik hier op dit forum wat weten over sli. En dan komen de FAQ's weer als andwoord.
Wat jij wilt zijn 2 dingen: 1) je zin en 2) ervaringen van een splinternieuwe kaart. Komt het je wel eens op dat van een splinternieuwe kaart de ervaringen nog schaars zijn? Op GoT kan het goed voorkomen dat er ervaringen zijn, dat is niet aan jouw om te eisen dat die ervaringen panklaar voor jouw gepost worden.
Je mentaliteit die GoT afdoet voor een googlemachine is niet welkom. Wij zijn itt Google, net als jij BTW, gewoon mensen die ervaringen en discussies uitwisselen. Dat heeft niets met het klaarzetten voor gebruiker 237951 te maken of andere voorrechten.

Dat er bot gesloten kan worden geef ik je zo toe, maar er zijn zoveel mensen die daarom vragen dat niemand meer een pasklaar keurig antwoord mag verwachten. De politie op straat is ook na zoveel bekeuringen op een andere manier klantvriendelijk dan jij hier stelt en van de politie zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
_the_crow_ schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:45:
[...]
Nou...het was vroeger stuk minder strict qua regels. En dat zie je helaas terug in alle topics van toen.
En juist die draadjes zijn nu veel zinniger als je een probleem met je pc hebt.
Al die ervaringen met produkt-x vind ik nu juist zo oninteressant.

Zou overigens een mod-systeem zoals op de frontpage van tweakers geen idee zijn? Dus dat mensen kunnen stemmen op een draadje, zodat zeer interessante draadjes naar +2 gaan en onzinnige draadjes naar -1. Wellicht is dat een oplossing voor iedereen.
Nieuwkomers kunnen posten wat ze willen en de oude garde kan die, in hun ogen, onzindraadjes wegstemmen zodat ze ze niet zien....

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Quacka schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 17:11:
[...]

Toch is dat een zeer belangrijk deel van GoT. Het is immers primair een discussieforum/
Zou overigens een mod-systeem zoals op de frontpage van tweakers geen idee zijn? Dus dat mensen kunnen stemmen op een draadje, zodat zeer interessante draadjes naar +2 gaan en onzinnige draadjes naar -1. Wellicht is dat een oplossing voor iedereen.
Nieuwkomers kunnen posten wat ze willen en de oude garde kan die, in hun ogen, onzindraadjes wegstemmen zodat ze ze niet zien....
Ik denk niet dat het lekker werkt op een forum. Daar wordt het ook zo kunstmatig allemaal van. Dat idee is overigens ook al eens aangedragen in een topic in LA (kan het zo even niet terugvinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat lijkt me nogal ongewenst omdat je zo een soort 'underground' creeërt aan draadjes en zo dus een beginnersweb-achtig-iets tussen de ('hogere niveau')-tweakers-posts begint te mixen.

Waar ik niet bij kan is dat mensen hier komen vragen of de regels wat minder strict mogen (lees: het niveau verlagen) terwijl er prima zat alternatieven (zoals beginnersweb e.d.) zijn. Je hoeft hier toch niet je 'laag-niveau'-post te plaatsen? Doe het dan gewoon meteen elders. Hoeven wij de regels niet aan te passen; het niveau blijft zoals gewenst en degene met het probleem wordt toch (elders weliswaar) geholpen. Iedereen blij.

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 02-11-2007 17:20 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Het mooie van GoT is juist dat dit niet echt nodig is. De onzinnige draadjes gaan op slot, zodat de goede overblijven. Verder is een positieve waardering ook niet echt nodig, omdat die wel blijkt uit de posts van de users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Elk topic heeft schijnbaar een reden van bestaansrecht. Dat jij dat toevallig niet interessant vindt, doet daar niks aan af.
Dus dan sta je dus toch de mindere topics toe. Dat lijkt me de wereld op z'n kop. Daarnaast gaat iedereen dan weer mekkeren over de, in hun ogen, te lage waardering. Er moet gewoon een lijn getrokken worden tussen gewenst en niet gewenst. Waarbij de onwenselijke topics gewoon dicht moeten en de betreffende topicstarter een duidelijke en vriendelijke uitleg krijgt waar het bij hem/haar fout ging.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
@TS Nog even over het topic mijn pc, bekijk dit nu eens als iemand die thuis zit, met een pc met stopfouten en via google / GoT-search op dit topic uitgekomen is. Of door iemand ben je op dat topic gewezen omdat daar de oplossing in zou staan.

Dan denk ik na post 1, het is niet mijn pc, want ik heb geen sweex voeding en de foutmelding die ik heb staat ook nergens genoemd ( Want er staat gewoon geen foutnr ) . Dus ook niet mijn probleem
Na deze post denk ik : In dit topic heb ik echt niets te zoeken, want de voeding wordt vervangen en het gaat nu meer naar een algemeen hardware topic toe, niets meer te maken met de stopfouten.
Nu ben ik er echt zeker van dat het niet meer over het stopprobleem gaat maar gewoon over wat is de beste hardware voor mijn pc...
Hier lees ik opeens dat zijn geheugen wel goed is, maar het kan dus ook aan het geheugen liggen, even teruglezen hoe hij dit heeft uitgesloten, he dat staat nergens...
Als ik ooit hier uitkom dan zie ik opeens dat het toch wel over mijn fouten gaat, wtf was dat gedoe over voedingen dan net, daarmee zou de Topicstarter het toch opgelost hebben???
Wtf, nu is het toch weer vragen over welke voeding hij moet hebben.

Ik als gebruiker denk dan, hier heb ik niets aan ald at geneuzel verspreid over meerder pagina's , ik open wel een nieuw topic.
En op deze manier ontstaat het al door jouzelf genoemde feit dat als je op google zoekt dat je dan 1000 en 1 antwoorden vind die allemaal andere richtingen opwijzen...

Terwijl dit op zich heel simpel te voorkomen is door gewoon gewoon een goede topicstart te geven ( is zo af en toe moeilijk, maar bij stopfouten krijg je juist foutcodes, je zegt zelf al veel documentatie en foutcodes te hebben opgeschreven, geef die dan ook ) on topic te blijven, te laten zien dat je adviezen opvolgt etc. Het hele voedings verhaal had ook gewoon afgedaan kunnen zijn met 1 simpele post van jouw kant : Ik ga een nieuwe voeding kopen, maar eerst even in de FAQ's nalezen welke voeding ik moet hebben. Als dit het probleem niet verhelpt dan post ik hier weer.
Pagina: 1 2 3 Laatste