Je mag mensen / vragen niet uitsluiten?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 647 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Quacka schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 17:11:
[...]

En juist die draadjes zijn nu veel zinniger als je een probleem met je pc hebt.
Al die ervaringen met produkt-x vind ik nu juist zo oninteressant.
Toch is dat een zeer belangrijk deel van GoT. Het is immers primair een discussieforum/
Zou overigens een mod-systeem zoals op de frontpage van tweakers geen idee zijn? Dus dat mensen kunnen stemmen op een draadje, zodat zeer interessante draadjes naar +2 gaan en onzinnige draadjes naar -1. Wellicht is dat een oplossing voor iedereen.
Nieuwkomers kunnen posten wat ze willen en de oude garde kan die, in hun ogen, onzindraadjes wegstemmen zodat ze ze niet zien....
Ik denk niet dat het lekker werkt op een forum. Daar wordt het ook zo kunstmatig allemaal van. Dat idee is overigens ook al eens aangedragen in een topic in LA (kan het zo even niet terugvinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nieuwkomers kunnen posten wat ze willen en de oude garde kan die, in hun ogen, onzindraadjes wegstemmen zodat ze ze niet zien....
Dat lijkt me nogal ongewenst omdat je zo een soort 'underground' creeërt aan draadjes en zo dus een beginnersweb-achtig-iets tussen de ('hogere niveau')-tweakers-posts begint te mixen.

Waar ik niet bij kan is dat mensen hier komen vragen of de regels wat minder strict mogen (lees: het niveau verlagen) terwijl er prima zat alternatieven (zoals beginnersweb e.d.) zijn. Je hoeft hier toch niet je 'laag-niveau'-post te plaatsen? Doe het dan gewoon meteen elders. Hoeven wij de regels niet aan te passen; het niveau blijft zoals gewenst en degene met het probleem wordt toch (elders weliswaar) geholpen. Iedereen blij.

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 02-11-2007 17:20 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zou overigens een mod-systeem zoals op de frontpage van tweakers geen idee zijn? Dus dat mensen kunnen stemmen op een draadje, zodat zeer interessante draadjes naar +2 gaan en onzinnige draadjes naar -1. Wellicht is dat een oplossing voor iedereen.
Het mooie van GoT is juist dat dit niet echt nodig is. De onzinnige draadjes gaan op slot, zodat de goede overblijven. Verder is een positieve waardering ook niet echt nodig, omdat die wel blijkt uit de posts van de users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

En juist die draadjes zijn nu veel zinniger als je een probleem met je pc hebt.
Al die ervaringen met produkt-x vind ik nu juist zo oninteressant.
Elk topic heeft schijnbaar een reden van bestaansrecht. Dat jij dat toevallig niet interessant vindt, doet daar niks aan af.
Dus dan sta je dus toch de mindere topics toe. Dat lijkt me de wereld op z'n kop. Daarnaast gaat iedereen dan weer mekkeren over de, in hun ogen, te lage waardering. Er moet gewoon een lijn getrokken worden tussen gewenst en niet gewenst. Waarbij de onwenselijke topics gewoon dicht moeten en de betreffende topicstarter een duidelijke en vriendelijke uitleg krijgt waar het bij hem/haar fout ging.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
@TS Nog even over het topic mijn pc, bekijk dit nu eens als iemand die thuis zit, met een pc met stopfouten en via google / GoT-search op dit topic uitgekomen is. Of door iemand ben je op dat topic gewezen omdat daar de oplossing in zou staan.

Dan denk ik na post 1, het is niet mijn pc, want ik heb geen sweex voeding en de foutmelding die ik heb staat ook nergens genoemd ( Want er staat gewoon geen foutnr ) . Dus ook niet mijn probleem
Na deze post denk ik : In dit topic heb ik echt niets te zoeken, want de voeding wordt vervangen en het gaat nu meer naar een algemeen hardware topic toe, niets meer te maken met de stopfouten.
Nu ben ik er echt zeker van dat het niet meer over het stopprobleem gaat maar gewoon over wat is de beste hardware voor mijn pc...
Hier lees ik opeens dat zijn geheugen wel goed is, maar het kan dus ook aan het geheugen liggen, even teruglezen hoe hij dit heeft uitgesloten, he dat staat nergens...
Als ik ooit hier uitkom dan zie ik opeens dat het toch wel over mijn fouten gaat, wtf was dat gedoe over voedingen dan net, daarmee zou de Topicstarter het toch opgelost hebben???
Wtf, nu is het toch weer vragen over welke voeding hij moet hebben.

Ik als gebruiker denk dan, hier heb ik niets aan ald at geneuzel verspreid over meerder pagina's , ik open wel een nieuw topic.
En op deze manier ontstaat het al door jouzelf genoemde feit dat als je op google zoekt dat je dan 1000 en 1 antwoorden vind die allemaal andere richtingen opwijzen...

Terwijl dit op zich heel simpel te voorkomen is door gewoon gewoon een goede topicstart te geven ( is zo af en toe moeilijk, maar bij stopfouten krijg je juist foutcodes, je zegt zelf al veel documentatie en foutcodes te hebben opgeschreven, geef die dan ook ) on topic te blijven, te laten zien dat je adviezen opvolgt etc. Het hele voedings verhaal had ook gewoon afgedaan kunnen zijn met 1 simpele post van jouw kant : Ik ga een nieuwe voeding kopen, maar eerst even in de FAQ's nalezen welke voeding ik moet hebben. Als dit het probleem niet verhelpt dan post ik hier weer.
Pagina: 1 2 3 Laatste