mijn pc

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik hoop dat ik het in de goede topic plaats.

Ik heb een zelfuitgezochte pc.

Met:
Moederbord: crosshair asus
Processor: AMD Athlon 64 x2 4000+ dual
Werkgeheugen: 2 x 1024 mb kingston 667 Mhz
Videokaart: Xpertvision nvidia 7600 GT 253 mb
Hdd: 320 GB western digital en 500 GB samsung

Wat vinden jullie van deze combinatie.

Ik vraag dit omdat ik erg veel last heb van stopfouten, de hcc heeft mij aangeraden om hier te vragen om dit een goede combinatie is. Omdat het eigenlijk niet kan dat de onderdelen kapot zijn ( de oudste zijn +- 1.5 jaar oud).

p.s. op moment heb ik de pc in reperatie ( door een stopfout tijdens het updaten van de bios, heeft mijn pc geen bios meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:46

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:16:
Hallo,

Ik hoop dat ik het in de goede topic plaats.

Ik heb een zelfuitgezochte pc.

Met:
Moederbord: crosshair asus
Processor: AMD Athlon 64 x2 4000+ dual
Werkgeheugen: 2 x 1024 mb kingston 667 Mhz
Videokaart: Xpertvision nvidia 7600 GT 253 256 mb
Hdd: 320 GB western digital en 500 GB samsung

Wat vinden jullie van deze combinatie.

Ik vraag dit omdat ik erg veel last heb van stopfouten, de hcc heeft mij aangeraden om hier te vragen om dit een goede combinatie is. Omdat het eigenlijk niet kan dat de onderdelen kapot zijn ( de oudste zijn +- 1.5 jaar oud).

p.s. op moment heb ik de pc in reperatie ( door een stopfout tijdens het updaten van de bios, heeft mijn pc geen bios meer)
Als je ons even verteld wat je zelf al gedaan hebt, en welk OS je draait.

Ik lees dat je een bios update probeerde wat mislukte. Dat zou kunnen wijzen op een moederbord defect.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wil je de HCC dan svp aanraden om hun mond te houden? Ze hebben er duidelijk de ballen verstand van. Check de policy van een forum om te kijken of het mag of niet, wat de HCC zegt is niet relevant.

Ga de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter maar eens doorlopen, en test de onderdelen. Verder moet je de QVL-lijst van je Asus moederbord nakijken of je geheugen daar wel op staat.

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 27-10-2007 15:21 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Heb je ook al nagedacht over welke voeding je wil?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het eigenlijk niet kan dat de onderdelen kapot zijn ( de oudste zijn +- 1.5 jaar oud).
Dus? Komt vaak genoeg voor dat er productiefoutjes ergens in zitten. Kan ook zijn dat je koeling niet goed is, en dat je dus gewoon fouten krijgt door te hoge temperatuur. En je bent het belangrijkste onderdeel vergeten, en dat is je voeding. Die moet voldoende kracht hebben (en niet van het merk Q-tec zijn)

Zelf denk ik dat je het beste eerst naar je voeding en het geheugen kunt kijken. (memtest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:56

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Ik zou de codes van de stopfouten opzoeken en kijken waar het probleem vandaan komt. Ik weet niet of er een compitabeliteits fout is tussen de onderdelen. Daar zou je eventueel zelf op kunnen zoeken op google, anders kunnen wij het ook niet weten. Je zou ook even kunnen kijken of 1 van de geheugenlatjes defect is, en heb je processor niet overgeclockt? Dus je zou even memtest kunnen uitproberen, en ook zoiets voor de HD.

Die graka van 253 kan al niet, als je dat gevonden hebt in windows is dat het probleem dus ;) .
Je mag btw ook wel vertellen of je windows draait, dat vermoed ik van wel. Maar vermoeden hebben we hier niks aan.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat zijn veel reacties.

goed, ik heb veel gedaan, kabels van hdd vervangen (sata) werkgeheugen op de juiste sloten gezet (zoals in boekje staat) windows opnieuw geinstalleert, drivers geupdate.

Ik heb windows xp pro. media center (legaal)

zoals ik al zei wordt de bios er opnieuw opgezet, dus ik heb hem hier niet.

ik heb er een sweet 650 W in zitten

de pc zit altijd rond de 40 graden ( processor) en videokaar 52 graden. speel ik een spel dan wordt de videokaart 62 graden en zet ik de arco aan die er koude licht inblaast.

geheugen is naar gekeken met memtest geen foutje te bekennen.

voeding.......?????

ik ben geen overclocker, zou wel gek zijn als ik dat zou doen 8)7 .

de wd hdd heb ik gestest, de schijven die erin zitten zijn inorde......

sorry van die ram, moet het uit mijn hoofd doen ;) .

mijn windows zelf draait als nooit tevoren, had hiervoor een ecs moederbord van 50 euro en daar kreeg ik veel windows fouten. heb nu alleen!!!!!!! nog!!!!! maar last!!!!!!van stopfouten.

ik heb al de vragen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:54
ik heb er een sweet 650 W in zitten ik neem aan Sweex.

Die zouw ik zowiezo vervangen want Sweex is bah, dat zou nog is best jou nummer 1 oorzaak zijn een niet stabiele voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Vaak veroorzaken slechte (o.a. Sweex) deze problemen. Leen eens een andere.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
welke voeding zou goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariusbrouwe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:11
Je moet geen airco gebruiken om je computer te koelen...het bouwt namelijk statisch elektriciteit op! Wat je hardware kan verknoeien. Beetje aan de late kant maar misschien handig om te weten voor in de toekomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coolermaster bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:05

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Welke voeding heb ik nodig? Deel 18

Vergeet ook niet alle laatste (en juiste!) drivers te installeren

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk dat er wel een paar honderd voedingen zijn die het wel aardig doen. Oftewel, kijk eens verder dan je neus lang is. In Welke voeding heb ik nodig? Deel 18 kun je een schat van informatie vinden en in de Pricewatch kun je alle prijzen vinden van de voedingen. Verder is het een kwestie van reviews lezen welke in geruime mate met Google te vinden zijn.
Zo moet je er wel uit kunnen komen.

Tip: Neem geen goedkope troep, want als je voeding eraan gaat heb je de kans dat het de rest van je hardware meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke ik zal de voeding gaan controleren door hem in een (oude) andere pc te zetten.

heeft er iemand positieve en negatieve ervaringen met antec voedings?

bedankt mariusbrouwe zal er rekening mee houden.

Heeft iemand dezelfde pc en daar ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:08:
oke ik zal de voeding gaan controleren door hem in een (oude) andere pc te zetten.

Veel vragen, maar weinig eigen inzet. Begin eens met de zoekfunctie te gebruiken, de meeste van je vragen kun je makkelijk zelf beantwoorden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:08:

Dat lijkt me niet relevant. Het ligt niet aan de pc, maar aan (waarschijnlijk) een enkel onderdeel. Dat iemand een setup met dezelfde onderdelen heeft is dus totaal geen zinnige vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:33
mariusbrouwe schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:55:
Je moet geen airco gebruiken om je computer te koelen...het bouwt namelijk statisch elektriciteit op! Wat je hardware kan verknoeien. Beetje aan de late kant maar misschien handig om te weten voor in de toekomst ;)
Serieus? Nooit wat over gehoord... In serverruimtes gebruiken ze toch ook airco of ben ik nou gek? 8)7
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:32:
ik ben geen overclocker, zou wel gek zijn als ik dat zou doen 8)7 .
Heu heu, niet meteen mensen uit gaan schelden he :P

En ja, Sweex 650 watt heb ik zelf ervaring mee en die ging ook dood ja :+ CoolerMaster ExtremePower 430 watt is een goedkoop en zeer goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je er nou aan om je sweex in een andere (oude, veel minder energie-verbruikende) pc te controlleren?

Neem gewoon een andere voeding. Vind de combinatie Asus Crosshair en Sweex voeding zoiezo een beetje scheef. Da's net zoiets als een Ferrarie met een 1.2 liter motor uitrusten ofzo. Enorm veel investeren in een veel te duur moederbord en dan voor 25euro een voeding aanschaffen.... :?

Ga gewoon voor Tagan, Antec, Coolermaster etc. Genoeg over te vinden. En het voordeel van 1x een goede voeding is dat je daar zeker een hele tijd plezier van hebt, ook voor toekomstige pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar kreeg je ook stopfouten door die sweex?. Als er iemand is met dezelfde onderdelen en hetzelfde heeft en opgelost heeft dan kan ik er toch van leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gooi gewoon die Sweex eruit. Sweex maakt brakke voedingen dus je loopt gewoon risico. Investeer wat geld in een goede voeding, het is het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de voeding was 50 euro, en sorry dat ik er een verkeerde motor in gegooid heb. maar ik leer elke dag bij. Wist ik veel dat sweex (die ik overgens niet zelf heb uitgezocht) slecht was.

Dat plan is al van tafel, met mijn ouders overlegt en er komt zodra er bios opnieuw opstaat een andere voeding en.

Kan er nog ietsanders kapot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariusbrouwe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:11
leonpwner1 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:15:
Serieus? Nooit wat over gehoord... In serverruimtes gebruiken ze toch ook airco of ben ik nou gek? 8)7
Ik had het artikel gelezen op t.net hier is die http://tweakers.net/nieuw...lecht-voor-harddisks.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ah ok. Maar het bouwt geen statische elektriciteit op zoals jij zei, het slurpt gewoon veel stroom waardoor de spanning instabiel wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar zo.n arco bedoel ik niet. het zijn 2 simpele waaiers die tegen een stoffenhoningraad wandje aanblazen, waardoor het aangezogen water onder in de bak de lucht kouder maakt zo'n 15 graden en dat de pc inblaast. Daardoor wordt de pro. 30 graden

p.s. hij verbruikt zo.n 50- 70 watt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
Gooi er nu maar eerst eens een andere voeding in en test vervolgens eens opnieuw.
Ik vraag me trouwens af waarom je een nieuwe BIOS erin zette.
Als het BIOS wel werkt en alles verder herkend is het niet nodig om het BIOS bij te werken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
In Search of Sunrise schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:47:
Gooi er nu maar eerst eens een andere voeding in en test vervolgens eens opnieuw.
Ik vraag me trouwens af waarom je een nieuwe BIOS erin zette.
Als het BIOS wel werkt en alles verder herkend is het niet nodig om het BIOS bij te werken.
Wellicht om z'n BSOD probleem op te lossen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:34:
de voeding was 50 euro, en sorry dat ik er een verkeerde motor in gegooid heb. maar ik leer elke dag bij. Wist ik veel dat sweex (die ik overgens niet zelf heb uitgezocht) slecht was.

Dat plan is al van tafel, met mijn ouders overlegt en er komt zodra er bios opnieuw opstaat een andere voeding en.

Kan er nog ietsanders kapot zijn?
gambieter schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:20:

Ga de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter maar eens doorlopen, en test de onderdelen. Verder moet je de QVL-lijst van je Asus moederbord nakijken of je geheugen daar wel op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nu kan ik kiezen tussen antec en cooler master (tuurlijk zijn er meerdere) maar ook in deze merken zijn meedere voedingen ook van bijv. 600 of 650 watt. Welke en waar moet ik als leek nu op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:02:
nu kan ik kiezen tussen antec en cooler master (tuurlijk zijn er meerdere) maar ook in deze merken zijn meedere voedingen ook van bijv. 600 of 650 watt. Welke en waar moet ik als leek nu op letten?
Welke voeding heb ik nodig? Deel 18

Zoals hier boven ook al aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in search of sinrise eigenlijk heel simpel, iemand van hcc zei dat ik dat moest doen, het zou namelijk daar aan kunnen liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de vage vraagsteeling van welke voeding. anders gezegt, welke ampere moet ik nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:11:
sorry voor de vage vraagsteeling van welke voeding. anders gezegt, welke ampere moet ik nemen?
Je moet meer naar merk kijken dan naar hoeveelheid watt. Een coolermaster 380watt heb ik een hele hoop meer vertrouwen in dan een Sweex 600watt. En lees dat 'welke voeding moet ik nemen' topic nou eens door!

Er is hier niemand die je zal vertellen van 'die en die voeding moet je nemen'. Dat moet je zelf uitzoeken. Dat is ook het idee achter GoT. We zijn hier een forum (waar dus discussies gevoerd worden), en geen Helpdesk waar je je vraag neergooit en verwacht binnen een half uur een antwoord te hebben

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
prima, dan wil ik graag meer horen over de andere onderdelen in mijn pc ( de voeding wordt verandert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:16:
prima, dan wil ik graag meer horen over de andere onderdelen in mijn pc ( de voeding wordt verandert)
Wat wil je horen dan ? Of het allemaal goed is ? Je hebt niet eens aangeven wat je met de PC wilt doen. Als je er alleen mee wilt internetten voldoet ie prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:16:
Wat wil je weten? Dat de processor berekeningen uitvoert en dat je op de harddisk gegevens kunt opslaan?!?

Als je hier op got zit zul je alles zelf moeten uitzoeken, en als je er écht niet meer uitkomt kun je om de meningen van andere tweakers vragen (en dan in een topic mét onderbouwing en welke stappen je zelf al hebt ondernomen om je probleem op te lossen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 23:12

BHQ

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:04:
in search of sinrise eigenlijk heel simpel, iemand van hcc zei dat ik dat moest doen, het zou namelijk daar aan kunnen liggen
Mensen bij de HCC hebben dus -echt- geen niveau meer 8)7 Uberhaupt al dat ze je met zo'n vraag naar GoT sturen..

Anyway, gooi die Sweex voeding in godsnaam in een ravijn, voor dat geld had je een voeding kunnen kopen die zijn wattage wel waarmaakt. die sweex gaat de "650" nowhere near halen en dit heb je zeker ook niet nodig voor je machine. Koop in godsnaam een ~400W Antec/Chieftec/Coolermaster en de kans is heel groot dat je in 1x van je probleem af bent.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:11:
wut?

[ Voor 13% gewijzigd door BHQ op 27-10-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo veel gedaan dat ik wel een uur bezigg ben om alles op te schrijven. ik heb eerst windows fouten gehad, ander moederbord gekocht ( crosshair) toen alleen nog maar stopfouten. de stopfout nummers op internet opgezocht, het zou de ram of hdd kunnen zijn allemaal nagekeken medere keren. niets hielp. tot nu, jullie zeggen schiet de sweex met een tank weg blablabla. en koop een antec of coolermaster, maar nu snap ik de 400 Wat niet??

Ik heb deze topic geplaatst omdat ik er ook niet meer uitkwam. Als ik de stopfouten zou geloven kan ik de hele pc wel weggooien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Een voor een je geheugenmodules 24 uur testen met memtest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ER IS ECHT HELEMAAL NIETS MIS MET MIJN RAM, dat weet ik 100% zeker (het enige wat ik zeker weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:05

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Anno15, koop nu eerst eens een nieuwe voeding (er zijn er genoeg aangeraden en anders heb je het Welke voeding moet ik nemen?-topic altijd nog) en kijk daarna eens verder of je nog problemen ondervindt. Nu verder gaan met discussiëren zal niet echt opschieten, want je specs zijn verder prima en niemand kan de toekomst voorspellen.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke, dan ga ik nu verder in topic welke voeding moet ik nemen. bedankt voor nu allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:45:
oke, dan ga ik nu verder in topic welke voeding moet ik nemen. bedankt voor nu allemaal
Begin dan met lezen voor je gaat vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:30:
ER IS ECHT HELEMAAL NIETS MIS MET MIJN RAM, dat weet ik 100% zeker (het enige wat ik zeker weet)
Hoe weet je dat? :P Zelfs na 10 uur kan een module nog een error geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
getest, gevoel, laad geheugen tot 100% met game medere malen. doet het onverwachts als hij met bepaalde dingen bezig is. piek na doodgaan in spel, instaleren en updaten van nero en bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:57:
getest, gevoel, laad geheugen tot 100% met game medere malen. doet het onverwachts als hij met bepaalde dingen bezig is. piek na doodgaan in spel, instaleren en updaten van nero en bios.
Huh? Test nou gewoon met memtest86, en dan iets van 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan niet om 2 redenen 1. ik heb de pc niet en 2. krijg het niet op floppy/cd-rom pc ziet het niet als boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:22:
kan niet om 2 redenen 1. ik heb de pc niet en 2. krijg het niet op floppy/cd-rom pc ziet het niet als boot
Dan weet je dus ook niet of het geheugen wel/niet in orde is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JAWEL, heb er 60 euro voor betaald, kingston en wat als er 1 kapot is krijg er nooit garantie op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:26:
JAWEL, heb er 60 euro voor betaald, kingston en wat als er 1 kapot is krijg er nooit garantie op
Waar slaat dat nou op :S Dat je er 60 euro voor betaald hebt betekent niet dat het 100% foutloos is...

Wees eens wat duidelijker, leg duidelijk uit wat je geprobeerd hebt en wáárom je geheugen niet kapot kan zijn volgens jou. En let alsjeblieft ook eens op je hoofdletter-, interpunctie en grammatica gebruik, de meeste zinnen die je schrijft begrijp ik niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Avalaxy op 27-10-2007 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik snap niet dat de instelling van got is zoek het zelf maar uit. er zijn heeel veel mensen die nouwelijks wat snappen van een pc, en dan moet je wel uitweiken naar forums. dit forum staat bekent als goed. dus ik snap de instelling van jullie absoluut niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:28

QinX

Shai-Hulud

dat is geen reden dat het kapot is het kan ook zijn dat er een fout is het geheugen zelf( als scherm een klein foutje heeft lees:dode pixel dan valt het hele scherm toch niet uit nou hier idem.)

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:35:
ik snap niet dat de instelling van got is zoek het zelf maar uit. er zijn heeel veel mensen die nouwelijks wat snappen van een pc, en dan moet je wel uitweiken naar forums. dit forum staat bekent als goed. dus ik snap de instelling van jullie absoluut niet
Waarom dat is kun je hier lezen: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Op GoT wordt ook verwacht dat je zelf iets doet en niet dat je alles maar laat doen. als jij echt alles hebt gedaan wat je zelf weet dan kom je om advies vragen, dat heb je gekregen hier, en dan zoek je verder en zeg je weer iets als je er dan niet uitkomt(Dus lees dat Welke voeding moet ik nemen? topic en als je dan nog vragen hebt over dat topic zelf dan post je dat daar en als je dan een voeding hebt en er is nog iets dan post je hier wat er dan alsnog fout is.

Edit:
De reden dat dit forum goed is omdat dit forum regels heeft waar iedereen zich aan hoort te houden en ook respecteert.

[ Voor 7% gewijzigd door QinX op 27-10-2007 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die staat uitgelegd in de FAQ en beleid. Dit is geen helpdesk, je wordt hier geacht zelf dingen uit te proberen en op te zoeken. Tot nu toe ben je alleen maar passief met bambioogjes aan het kijken of iemand je kan helpen, en dat is hier niet de bedoeling.

Het is niet onze instelling die fout is. Jouw verwachtingen zijn verkeerd, dit is geen forum waar je aan het handje wordt gehouden.

Oftewel: er zijn al zat tips gegeven in dit topic, ga ermee aan de slag en ga dingen uittesten. Als je om de 5 minuten een nieuwe vraag post, dan ben je niet zelf bezig, en dan gaat er niets werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dit is ook een forum voor de gevorderde PC gebruiker, geen helpdesk. Voor mensen die niets van PC's afweten zijn er forums zoals beginnersweb.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:30:
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:26:
Het merkje zegt niets of een geheugenmodule goed is. De prijs (er zijn veeel duurdere modules in omloop) zegt evenmin iets. Er kunnen gewoonweg fouten inzitten die pas na enkele uren memtesten geopenbaard worden.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:28:
Ik heb zo veel gedaan dat ik wel een uur bezigg ben om alles op te schrijven. ik heb eerst windows fouten gehad, ander moederbord gekocht ( crosshair) toen alleen nog maar stopfouten. de stopfout nummers op internet opgezocht, het zou de ram of hdd kunnen zijn allemaal nagekeken medere keren. niets hielp.
Wie zegt dat die informatie -altijd- accuraat is?
tot nu, jullie zeggen schiet de sweex met een tank weg blablabla. en koop een antec of coolermaster, maar nu snap ik de 400 Wat niet??
Wat is er niet aan te snappen dat je een voedinkje moet hebben met een wattje of 400? Dat is meer dan zat voor je systeem. Die sweex komt noway neer de "650" watts die ze opgeven, een redelijk merk komt dichter in de buurt.
Ik heb deze topic geplaatst omdat ik er ook niet meer uitkwam. Als ik de stopfouten zou geloven kan ik de hele pc wel weggooien.....
Voor mensen als jij zijn computerwinkels uitgevonden. Je levert je PC af, zegt wat er mis is, je lapt een berg ballen en je krijgt een werkende PC terug. Ooit aan gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1. helpdesk helpt ook niet met stopfouten.
2. mijn instelling is: als ik weet wat de stopfout veroorzaakt dan kan ik het kopen en is het over, maar zoals het er nu naar uitziet kan ik wel alles nieuw kopen+voeding.
3. vandaar dat ik op dit forum mijn vraag stel omdat stopfouten geen beginners fouten zijn.

en 4. dit zijn de meest voorgekomen stopfouten: 0xF4, 0x77,0x402, 0x7A, 0xEA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:50:
Correct. Maar een computerboer kan wel stukje hardware voor stukje hardware testen -wat- er nou rot is.
2. mijn instelling is: als ik weet wat de stopfout veroorzaakt dan kan ik het kopen en is het over, maar zoals het er nu naar uitziet kan ik wel alles nieuw kopen+voeding.
Probably zijn al je problemen over met een nieuwe voeding. Wat zijn de voltages die eruit komen?
3. vandaar dat ik op dit forum mijn vraag stel omdat stopfouten geen beginners fouten zijn.
Wij kunnen vanaf hier ook niet ruiken -wat- het uiteindelijk veroorzaakt, maar een dooie PSU is vrij zeker omdat het een sweex is en 9 vd 10 keer de problemen worden opgelost met het plaatsen van een degelijke PSU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:50:
Je instelling is: laat een ander het svp uitzoeken. Je bent al gewezen op de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, ga daar nu eens mee aan de slag. Met die troubleshooter kun je uitzoeken welke hardware niet goed werkt.
en 4. dit zijn de meest voorgekomen stopfouten: 0xF4, 0x77,0x402, 0x7A, 0xEA
En daar is Google en de Microsoft Knowledgebase voor.

Als je het niet zelf wilt of kunt doen, dan is www.beginnersweb.nl inderdaad een betere optie voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik nou weten welke voltages eruit komen? heb geen meetaperatuur. maar ik zal nu stoppen, zodra ik de pc terug heb zet ik er een nieuwe voeding en en kijk wat er gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:59:
Hoe moet ik nou weten welke voltages eruit komen? heb geen meetaperatuur. maar ik zal nu stoppen, zodra ik de pc terug heb zet ik er een nieuwe voeding en en kijk wat er gebeurt
Uhh, google bijvoorbeeld? Speedfan kan dit, om maar iets geks te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet wel van de kracht van google. maar niet dat er speedfan bestaat en dat je dat soort dingen softwarematig kan meten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:59:
Hoe moet ik nou weten welke voltages eruit komen? heb geen meetaperatuur.
Daarvoor is de bios een perfect iets..
maar ik zal nu stoppen, zodra ik de pc terug heb zet ik er een nieuwe voeding en en kijk wat er gebeurt
Good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moet alleen nog weten welke van al die voedingen ik moet nemen ookal lees ik dat hele welke voeding heb ik nodig deel 18 lees dan nog weet ik het niet. en waar ik hem het beste kan kopen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:12:
Moet alleen nog weten welke van al die voedingen ik moet nemen ookal lees ik dat hele welke voeding heb ik nodig deel 18 lees dan nog weet ik het niet. en waar ik hem het beste kan kopen......
Kijk eens naar de antwoorden op vragen van andere mensen in dat topic. Het antwoord op de vraag 'wat moet ik kopen bij dit mid-end systeem' is al 100x gegeven.

Zoek een PC op die op die van jou lijkt in dat topic en je hebt je antwoord.

Ik heb heel vaak vragen beantwoord in dat topic maar de zelfde vraag komt 1000x voorbij, vandaar dat ik het niet meer doe. Gewoon ff lezen dat topic en je ziet zo wat je het beste kan kopen.

Voor waar je het beste je spullen kan kopen is er de Pricewatch samen met Shop-Survey. Zoek een goedkope winkel en kijk of het een goede zaak is of niet.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 27-10-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Niemand zal je een concreet koop advies geven, maar ga nou maar ik zou zeggen, ga naar de pricewatch. en kijk daar eens rond of je bv een leuke Coolermaster kan vinden, rond de 400 Watt. Daar staat een mooi lijstje shops waar je die coolermaster zoiezo kan kopen, inclusief de prijs. Je kan kijken wat de tweakers van die shop vinden en soms direct naar de bestel pagina klikken. Optie twee is gewoon naar de computershop te gaan (nee, niet mediamarkt) en daar te vragen naar een goede 400 watt (kijk voor goede merken toch maar even in het voeding topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX

QinX

Shai-Hulud

waarschijnlijk is een Coolermaster van 300-400 meer dan genoeg voor jouw pc. Je kunt ook eens hier rondzoeken over andere vragen over voedingen vaak noemen tweakers dan alweer 5 voedingen die als A-merk worden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 17:15

the mod man

iets van beeldmaker

........ en waar ik hem het beste kan kopen......
Waar je hem het beste kan kopen (als je er 1 uitzoekt) hangt ervan af of je internet winkels vertrouwt of niet, als je ze vertrouwt kijk dan in de pricewatch naar de winkel die jouw voeding (jouw keuze) het goedkoopste aanbied. Anders ga je naar de pc boer om de hoek en koop je hem daar (dit is meestal duurder)

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke, waarom 400 watt en geen 700 wat bijv.
kan thermaltake ook?
kleine fan of grote fan?
voor een crosshair moederbord atx1,2 of 3?
moet ik alleen kijken naar de watt?

ik denk dat je deze vragen niet 1000x beantwoord hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:53

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Heb je dit topic nou uberhaupt al een keer doorgenomen: Welke voeding heb ik nodig? Deel 18? Want daarin worden al je vragen over voedingen beantwoordt.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1. heb de eerste topic gelezen en 2. hoe moet ik 28 pagina's doorlezen O_o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigi
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:26:
kan thermaltake ook?
kleine fan of grote fan?
voor een crosshair moederbord atx1,2 of 3?

ik denk dat je deze vragen niet 1000x beantwoord hebt
Waarom geen 3.8 liter motor in een Susuki Alto? Waarom geen 3.0 bar om je gras mee te besproeien? Het is gewoon niet nodig, en een voeding van 700 watt loopt nou eenmaal niet zo goed als een 400 watt voeding als je maar 300 watt nodig hebt.

Voor alle andere vragen kijk nou eindelijk eens in het "welke voeding moet ik kiezen" topic..
DIT DUS (toch zo gek om de post te zoeken waar je alles kan vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:38:
Door inzet te tonen ipv luiheid en gemakzucht zoals je nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:38:
Je moet niet lezen, je moet gericht zoeken. De quicksearch bovenaan het topic kan daarbij van toepassing zijn. Met de basisinformatie uit de startpost moet je al voldoende kennis bezitten om op zoek te kunnen gaan naar een goede voeding. Vergeet daarbij ook niet de bronnen buiten GoT. Er zijn een heleboel reviews te vinden als je zoekt met Google.

Vergeet ook niet dat het uitzoeken van componenten niet iets is wat je binnen 5 minuten doet. Althans, zo doen we dat hier op GoT niet. Vooral als je er maar weinig verstand van hebt kan het even duren voordat je jezelf ingelezen hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 27-10-2007 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke, dus jullie willen mij niet zeggen welke bij dit systeem past. Jullie weten waar je op moet letten met componenten. Ik niet, en ik leer meer van het antwoord en waarom. Dan zelf zoeken en een grote kans lopen de verkeerde uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:26:
Omdat je nowwhere near zoveel gebruikt, de voeding zelf is gewoonweg veel duurder dan en minder efficient met zo'n lage belasting.
kan thermaltake ook?
Ga je gang, een heel cheap merk is het niet...
kleine fan of grote fan?
Denk eens na? Een grotere fan kan met minder herrie een groter oppervlakte koel houden, een kleine zal meer lucht moeten verplaatsen (herrie maken).
Niet alleen. Je moet ook kijken naar de reputatie van de voeding bij anderen en dingen als dat.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:45:
oke, dus jullie willen mij niet zeggen welke bij dit systeem past. Jullie weten waar je op moet letten met componenten. Ik niet, en ik leer meer van het antwoord en waarom. Dan zelf zoeken en een grote kans lopen de verkeerde uit te zoeken.
there. daar. hier.

Kwestie van een beetje rondklikken in de pricewatch en voor het gemak ook nog eens op aantal leveranciers / de reputatie bij de tweakerts gesorteerd.

[ Voor 36% gewijzigd door BHQ op 27-10-2007 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:45:
oke, dus jullie willen mij niet zeggen welke bij dit systeem past.
Jawel, maar een eindeloze lijst met voedingen zit niemand op te wachten en is ook behoorlijk onzinnig.
Jullie weten waar je op moet letten met componenten. Ik niet, en ik leer meer van het antwoord en waarom. Dan zelf zoeken en een grote kans lopen de verkeerde uit te zoeken.
Dan doe je iets niet goed. In het voedingentopic wordt je alle benodigde basisinformatie aangeboden waarna je zelf op zoekt kunt. Heb je daarna een paar leuke voedingen gevonden? Dan ga je reviews zoeken met Google en eventueel ervaringen op GoT of in de Productsurvey op de FP. Zo komt er vanzelf jouw ideale voeding uit rollen.
Simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wel erg veel reacties op een topic met een vraag die op GoT niet gesteld mag worden. Waarom reageren als de TS zelf ogenschijnlijk geen moeite heeft gedaan of doet dan wel de materie niet begrijpt. Door te reageren wordt "beleid" totaal nutteloos.

@TS

Lees de BBG's en pas deze zonodig aan.

Of , een simpele truuk. Neem van 3 of 4 goed bekendstaande leveranciers een kant en klaar configuratie over met een prijs die je kunt betalen en klaar ben je.

Vergelijk ook eens wat de meeste leveranciers hebben gekozen, lees wat reviews, benchmarks of wat je dan ook wilt lezen, en pas de configuratie desgewenst aan.

Lees voortaan ook de FAQ wat wel en niet mag en zorg voor een duidelijke topictitel. "Mijn computer" slaat nergens op.

Oh, enne... :w welkom op GoT natuurlijk. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Guardian Angel op 27-10-2007 19:59 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.cool-prices.nl...W%20(ATX%2012V%20V%202.3)
of
http://www.digitique.nl/c...en-power-watt-p-2275.html

he b je gelijk in slechte benaming voor het topic.

dankje

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat denk je er zelf van? Welke reviews heb je al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Uhhh ja? Wat is het nut van die twee links? Moeten anderen en ik jouw geld gaan uitgeven? Zoek in het eerdergenoemde topic over voedingen naar die twee of op het internet naar reviews.

Voor zover ik weet heeft Corsair momenteel een van de beste/stilste voedingen maar zelf gebruik ik al jaren Nexus, MIJN keus dus en zo heeft iederen wel een voorkeur.

Maar goed, ik volg het beleid verder. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Guardian Angel op 27-10-2007 20:09 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zelf lijken deze mij wel prima iets minder dan ik dacht te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik schaf deze http://tweakers.net/productreview/5297 aan. lijkt mij prima en voor 80 euro niet ontzettend duur

past deze wel bij mijn crosshair moederbord?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigi
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:22:
ik schaf deze http://tweakers.net/productreview/5297 aan. lijkt mij prima en voor 80 euro niet ontzettend duur

past deze wel bij mijn crosshair moederbord?
Ik zie op je crosshair een 24 en een 8 pins aansluiting zitten, die review heeft het over beide stekkers. Dus ik zie geen reden dat het niet zou passen. En het is een flinke stap voorwaards wat je Sweex voeding betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://tweakers.net/productreview/3064 mij lijkt deze voor mij nog beter, omdat hij volgens deze review stil is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Hoe is dit systeemvragen zijn niet gewenst, zie Wat is er nu anders in CSL?. Hold on voor een uitgebreider sluitbericht.

anno15: Welkom op GoT :) . We verwachten hier dat je zelf inzet vertoond voordat je een topic opent. Het doel van dit forum is namelijk niet, zoals je hier kan lezen, om zoveel mogelijk mensen te helpen. GoT is een forum waarbij een zeker niveau nagestreefd wordt. Daarom vragen we van gebruikers om zichzelf eerst in te lezen, en als er dán nog vragen over blijven wordt het tijd voor een topic. Dus ja, als je nog niet veel weet zal je eerst een tijd aan het lezen zijn. Als je daar geen zin in hebt zijn er ook andere fora met minder strenge eisen :) . Meer over het beleid kan je vinden in Lieve Adjes.

Eén van de dingen die bij die inzet hoort is het doorlezen van de faq / stickies van het relevante subforum. Daar had je, zie het voorgenoemde topic, kunnen lezen dat het niet de bedoeling is om zomaar een topic te openen met de vraag of dat goed is. Als het gaat om een niet functionerende computer zat je hier waarschijnlijk sowieso verkeerd, en had je beter in bijvoorbeeld Processors, Mobo's & Geheugen kunnen kijken. Daar had je vervolgens Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kunnen vinden, welke je vast wel richting de oplossing had geholpen :) .

Succes verder iniedergeval met je probleem!

Veel reagerende mensen zou ik graag nog even op Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics willen wijzen..

[ Voor 83% gewijzigd door JHS op 27-10-2007 21:36 ]

DM!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.