Leuke discussie.... behalve dan het respect loze gedrag van sommige gebruikers

. Die dan wel een grote mond hebben maar nog nooit zelf iemand geholpen hebben alleen maar vragen gesteld.
Ik zal eens vertellen hoe het bij mij ging. Ik was ook een n00b met een grote bek die dacht dat die alles als wist. (die mensen zoeken ook nooit echt een antwoord alleen maar een bevestiging van hun eigen mening

)
Dit was mijn eerste post op Got ooit -->
Connect3D X850 PRO VIVO AGP 256
Totaal onoverzichtelijk en zo en ook zonder de FAQ te lezen of een beetje moeite te doen om het zelf op te zoeken.
Toen ik zag dat het topic meteen gesloten was na één reactie was ik best wel kwaad.
Maar toen ik de reactie doorlas bedaarde mijn woede meteen. Deze reactie heeft mij goed geholpen. Daarna heb ik gedaan was er in de reactie stond. Ik ben zelf gaan zoeken. Heb de registratie voorwaarden gelezen, de FAQ's. Ben op zoek gegaan naar andere vergelijkbare berichten.
Op een paar dagen tijd ontzettend veel geleerd op een aangename manier. GoT is een goudmijn. Dit is een forum dat in principe gebruikers geld kan vragen. Ik verbaas me er echt over dat bijna elke vraag die je hebt hoe exotisch hij ook is in één of andere vorm te vinden is op dit forum. Goed leren zoeken op GoT is dan ook iets wat je veel frustratie kan besparen. Ik bedoel als je al meteen de oplossing kan vinden waarom dan nog een vraag stellen? Dan moet je toch nog gaan wachten op het antwoord terwijl het gewoon als op het forum staat.
Daarna heb ik met mijn nieuwe kaart mijn pc om zeep geholpen.
In paniek open ik een nieuw topic. Ik wist zelf ook wel prima wat er waarschijnlijk aan de hand was maar ik wou gewoon bevestiging op mijn eigen mening.
X850 geflashed, pc kapot
Dit topic bleef open terwijl ze het eigenlijk hadden kunnen sluiten. Maar wederom heeft iedereen mij goed geholpen. En als de mensen die je helpen merken dat je naar hun hulp luistert en daarop anticipeert dan blijven ze je ook helpen.
Daarna mijn eerste topic wat een beetje bestaan recht had.
Game Systeem 2400 Euro
Wat ik gedaan heb is de FAQ goed gelezen (In die tijd werden dit soort topics nog toegestaan) en andere topics bekeken die over het zelfde gingen. Daarna een pracht van een topic geopend. Ik werd ook geprezen met mijn mooie topic start.
Daarna ben ik meer en meer tweakers.net en GoT gaan lezen. Af en toe wat gereageerd om iemand te helpen. Topics openen was niet meer nodig. Ik vond alles wat ik nodig had in de ontzettend grote database van GoT. Goed zoeken is de boodschap. Je moeite word dan altijd beloond. Daarna toegang gevraagd tot de huiskamer en nu amuseer ik me prima
En altijd als ik iets doms deed werd ik vaderlijk en op een respectvolle manier terecht gewezen. Je moet alleen bereid zijn om daar iets mee te doen. Maar zeggen dat tweakers je niet willen helpen is bullshit

. Er zijn geen mensen op deze planeet te vinden die behulpzamer en grappiger zijn als tweakers.

En alles is nog in het Nederlands ook !
Er zijn nu gewoon eenmaal regels om alles in goede bannen te leiden en je moet je gewoon open opstellen. Dat is alles. GoT is zalig

En als die regels er niet zouden zijn en mods alles zouden toestaan dan zou GoT een stuk minder zalig zijn.
[
Voor 3% gewijzigd door
Kain_niaK op 01-11-2007 19:52
]