Een normale vraag is op tweakers echt onmogelijk

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 734 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind dat de topicstarter gelijk heeft !.. als je hier een hele normale vraag stelt..maar niet goed genoeg zoekt.. wordt je topic mooi geslolen...zijn zoveel forums waar je dus wel (LEES): normale vragen ken stellen..

En als je gaat zoeken krijg je zoveel mogelijke hits met andere gesloten topics dat je niet meer weet waar je eventueel het antwoord op je vraag eventueel zou kunnen vinden.
--------------------------------EN hier wat een Banned user van jullie vond-----------------------------------------------:

De gebanned ex user vond het forum en de frontpage erg leuk maar ohwee als je iets negatief of positief over een shop zegd waar naar mijn idee tweakie niet genoeg euro's krijgt dan word je review verwijderd en de user krijg een ban. Dan is het plezier wat ik had in tweakie snel weg, en als je daar wat overzegd tegen de mod dan ben jij altijd de schuldige. Dus techzine.nl heeft er een user bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:00:
Vind dat de topicstarter gelijk heeft !.. als je hier een hele normale vraag stelt..maar niet goed genoeg zoekt.. wordt je topic mooi geslolen...zijn zoveel forums waar je dus wel (LEES): normale vragen ken stellen..
Fijne onderbouwing ook. Misschien handig als je eerst het topic even doorleest..
En als je gaat zoeken krijg je zoveel mogelijke hits met andere gesloten topics dat je niet meer weet waar je eventueel het antwoord op je vraag eventueel zou kunnen vinden.
Dan doe je toch iets niet goed. Ten eerste kun je zoeken op topics die open zijn, en verder kunnen gesloten topics best een bron van informatie zijn, aangezien er in de sluitmessage vaak behulpzame linkjes geboden worden.
--------------------------------EN hier wat een Banned user van jullie vond-----------------------------------------------:
Euh, hoe is dit relevant?
De gebanned ex user vond het forum en de frontpage erg leuk maar ohwee als je iets negatief of positief over een shop zegd waar naar mijn idee tweakie niet genoeg euro's krijgt dan word je review verwijderd en de user krijg een ban. Dan is het plezier wat ik had in tweakie snel weg, en als je daar wat overzegd tegen de mod dan ben jij altijd de schuldige. Dus techzine.nl heeft er een user bij.
Leuke ononderbouwde rant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er word meestal wel erg veel aangegeven (vooral door de tweakers zelf) van leest de FAQ en dergelijken. Terwijl de meeste vragen een hele simpele oplossing hebben.

Dus misschien kunnen we als we toch gaan posten gewoon de mensen helpen i.p.v maar voor wannabe modje te gaan spelen. Ik bedoel als je niet wil antwoorden op een post omdat het een simpele vraag is die voor jou algemeen is dan antwoord je toch gewoon niet.

Daar irriteer ik me meer aan dan al die voor de hand liggende vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:39:
Er word meestal wel erg veel aangegeven (vooral door de tweakers zelf) van leest de FAQ en dergelijken. Terwijl de meeste vragen een hele simpele oplossing hebben.

Dus misschien kunnen we als we toch gaan posten gewoon de mensen helpen i.p.v maar voor wannabe modje te gaan spelen. Ik bedoel als je niet wil antwoorden op een post omdat het een simpele vraag is die voor jou algemeen is dan antwoord je toch gewoon niet.

Het is beter om iemand op weg te helpen dan om iemand een kant en klaar antwoord te geven. Zo leert iemand er nog wat van. Bovendien geef je het verkeerde signaal af als je kant en klare antwoorden gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vind dat de topicstarter gelijk heeft !.. als je hier een hele normale vraag stelt..maar niet goed genoeg zoekt.. wordt je topic mooi geslolen...
En dat is ook exact wat we beloven te doen :o

GoT is er voor de vragen waar je met redelijke eigen inzet zelf niet uit kunt komen. Als je die inzet niet toont, gaat je topic dicht. Toon je die inzet wel, dan zal een topic zeer zelden dicht gaan :)
zijn zoveel forums waar je dus wel (LEES): normale vragen ken stellen..
Als jij "normale vragen" definieert als "vragen zonder voldoende zoekwerk", dan zou ik je vooral aanraden om die vragen te stellen in fora waar dat soort vragen wel welkom zijn.
Kijk eens naar de GoT Search
Kijk naar het kopje "Status van Topic"
Probeer dat voor de grap eens op "Open" te zetten O-)

Kritiek is zowel in het forum als op de frontpage te allen tijde toegestaan. Alleen eisen we wel dat het onderbouwd is. Geflame - tegen mede-users of bedrijven - wordt niet getolereerd. Zonder verdere informatie zou ik veronderstellen dat ex-user in kwestie herhaaldelijk ononderbouwd heeft zitten flamen. Bij herhaling geven we daar inderdaad een ban voor. Als dergelijke sfeerverpesting op andere fora of sites welkom is, dan wensen we hem daar veel plezier. Wij hebben er geen behoefte aan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat is dan ook de doel van het slotje. We verwachten inzet en moeite voor je eigen probleem. Is dat er niet dan is een slotje op z'n plaats.
Nog een reden dat topics op slot gaan. Zodat je kunt zoeken op de open topics en je de 'slechte' topics daar niet tussenuit hoeft te gaan halen.

Tja, dit ziet er voor mij uit gewoon als flame. Een gebande user is het natuurlijk niet eens met de reden waarom hij gebanned is en zonder enige vorm van inhoudelijke onderbouwing is hier natuurlijk niets zinnigs over te zeggen, dan dat het gewoon sfeermakerij is.

Je kunt mensen toch prima op weg helpen om hun probleem op te lossen. Als er een kant en klaar antwoord is krijgen ze dat wel, of er wordt naar gelinkt. Is dat er niet, dan moeten ze moeite doen.

[edit]
@dion_b
doe eens niet zo naar en precies zeggen wat ik ook al wilde zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:48:
[...]

En dat is ook exact wat we beloven te doen :o

Pas als de topic starter goed zoekt.. anders komt er een slot op ZON ZIELIG PATHETIC GEDOE HIER .. i say.

GoT is er voor de vragen waar je met redelijke eigen inzet zelf niet uit kunt komen. Als je die inzet niet toont, gaat je topic dicht. Toon je die inzet wel, dan zal een topic zeer zelden dicht gaan :)

[...]

Als jij "normale vragen" definieert als "vragen zonder voldoende zoekwerk", dan zou ik je vooral aanraden om die vragen te stellen in fora waar dat soort vragen wel welkom zijn.

[...]

Kijk eens naar de GoT Search
Kijk naar het kopje "Status van Topic"
Probeer dat voor de grap eens op "Open" te zetten O-)

oh men jij voelt je echt een god hier he
[...]

Kritiek is zowel in het forum als op de frontpage te allen tijde toegestaan. Alleen eisen we wel dat het onderbouwd is. Geflame - tegen mede-users of bedrijven - wordt niet getolereerd. Zonder verdere informatie zou ik veronderstellen dat ex-user in kwestie herhaaldelijk ononderbouwd heeft zitten flamen. Bij herhaling geven we daar inderdaad een ban voor. Als dergelijke sfeerverpesting op andere fora of sites welkom is, dan wensen we hem daar veel plezier. Wij hebben er geen behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zeg tegen alle mensen : zoek een beter forum dan zon lame forum waar je nie eens normale vragen ken stellen en shopreviews ken geven zonder gebanned te worden in dit k*t forum.

en daar komt nog bij dat de mods zelf aangeven dat je een beter forum moet zoeken... dus...dat is dus loyaliteit

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2007 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

l*t :?

Overigens hoef je hier niet te komen he? Dat punt mis ik altijd in dit soort discussies. GoT legt je niet op om hier te blijven, posten, ranten, whatever.

Als er genoeg fora zijn die zich "normaler" gedragen, dan kan je daar toch resident worden?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:26:
ik zeg tegen alle mensen : zoek een beter forum dan zon lame forum waar je nie eens normale vragen ken stellen en shopreviews ken geven zonder gebanned te worden in dit k*t forum.
Je moet je forum zoeken waar je het best bij past. Dat zeker :)

Voor veel mensen hier zitten ze waarschijnlijk hier lekker. Voor wat minder ervaren mensen zijn er de fora die jij aankaart en nog vele andere :) En dan een eigen keuze erbij en iedereen is tevrede :)

Ik zit hier goed iig.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

en daar komt nog bij dat de mods zelf aangeven dat je een beter forum moet zoeken... dus...dat is dus loyaliteit
IMO is er geen beter forum dat GoT voor technische vragen (in het Nederlands zeker niet) Er zit hier zoveel kennis en enthousiasme, dat vind je niet snel ergens anders (naast het community gevoel)

Magoed, als jij het niet aankan is jouw probleem. Niemand legt je op om hier te komen. Ga lekker naar beginnersweb.nl ofzo. Kan je alle vragen stellen die je wilt :D

Verder ben ik het eens met ^^^^^^

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:32:
[...]

IMO is er geen beter forum dat GoT voor technische vragen (in het Nederlands zeker niet) Er zit hier zoveel kennis en enthousiasme, dat vind je niet snel ergens anders (naast het community gevoel)

Magoed, als jij het niet aankan is jouw probleem. Niemand legt je op om hier te komen. Ga lekker naar beginnersweb.nl ofzo. Kan je alle vragen stellen die je wilt :D

Verder ben ik het eens met ^^^^^^
is wat voor jou ja..dat is ook voor kleine *******kertjes zoals jij en alle mods

ik ben het volkomen met alwaysconnected eens over jullie kinderachtig gedoe hier

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

:w bye bye zwaai zwaai.

Blijf je ook naar de kroeg gaan waar de uitsmijter je altijd eruit gooit omdat je je niet aan de huisregels houdt? Of zoek je een andere kroeg waar je je beter thuis voelt?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 13:15

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Soms wordt er ook een beetje te enthousiast gemodereerd:
Hier is dus bijvoorbeeld iemand die ook nieuw is en zijn vraag in een gerelateerd topic post:
[uTorrent] Enorme pieken en dalen
Hij heeft ook last van cyclische verstoring alleen volgens de mod is dat niet gerelateerd en gooit het topic gelijk dicht. Zo dwing je hem weer nieuw topic te openen terwijl het misschien minder moeite is om hem hier gewoon antwoord te laten krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

discussie prima, graag zelfs, daar staan we voor open, maar hou je wel even aan de normale omgangsnormen s.v.p.

[ Voor 93% gewijzigd door moto-moi op 01-11-2007 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 07:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:35:
[...]

is wat voor jou ja..dat is ook voor kleine *******kertjes zoals jij en alle mods

ik ben het volkomen met alwaysconnected eens over jullie kinderachtig gedoe hier
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:40:
discussie prima, graag zelfs, daar staan we voor open, maar hou je wel even aan de normale omgangsnormen s.v.p.
Haha kinderachtig :')

Ik snap niet dat je zo rant tegen mensen die je niet eens kent. Ga lekker een ander forum zoeken ofzo. Snel simpel en effectief

offtopic:
Wees dan ook een echte kerel en gebruik gewoon het scheldwoord ipv *****

[ Voor 35% gewijzigd door moto-moi op 01-11-2007 14:04 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

(jarig!)
Het is echt een klein wonder dat je niet, net als best wat andere mensen die hier eerder half GoT inclusief gerespecteerde mods uitscholden, allang weggejorist bent. Je durft echt zeg! Geen enkel gevoel voor nette formulering.

GoT is één van de weinige fora waar je als mens wordt behandeld met je vraag, niet als onpersoonlijke digitale entiteit. Je gaat niet zomaar mensen lopen uitschelden. Als je netjes en rustig blijft zal je vraag, ook als hij wat minder dan optimaal is gesteld, professioneel en enthousiast worden beantwoord. En echt hoor, GoT is een goudmijn aan technische informatie. Ook in andere talen ken ik geen beter tech-forum.

Sterker nog - ik ken genoeg topics die niet conform het beleid waren opgezet, waarna uiteraard een verwijzing volgde naar de FAQ en het beleid. In plaats van de hele crew uit lopen schelden ging de TS daadwerkelijk zijn best doen (OMG!!) en gaf een relevante, informatiedichte opvolgpost waarna een fatsoenlijk en goedlopend topic volgde. Je wordt niet meteen afgestraft - je wordt gewoon in mindere of meerdere mate de juiste kant op geduwd. Als je daar niet tegen kunt, tsja, dan is dit geen plek voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook altijd hetzelfde liedje. Iedereen die wat minder verstand heeft van computers gaat er maar vanuit dat de mensen die dat wel hebben overal en altijd bereid moeten zijn om hun vragen te beantwoorden. Waar ze de arrogantie vandaan halen dat ze het recht hebben een antwoord te eisen is mij een volstrekt raadsel.

Niet ieder forum is een helpdesk (voor welk niveau dan ook). M.i. is GoT daar een goed voorbeeld van: het is primair een discussieplatform voor mensen met een bovenmatige interesse in IT. Daarnaast kun je er uiteraard wel vragen stellen, maar dat is niet primair het doel en om het niveau op peil te houden (en de community interessant) worden daar wel eisen aan gesteld. Het gebruik van GoT is ook een gunst, geen recht. Ik heb persoonlijk ook nog nooit een topic gestart, en toch voel ik mij hier thuis (al zul je dat misschien niet zo goed merken aangezien ik veel lees maar relatief weinig post).

Ik ben het persoonlijk ook helemaal eens met het beleid hier. Een gebrek aan kennis is niet erg, meer kennis hebben maakt iemand ook absoluut geen beter mens. Het is wel erg als je te beroerd bent om zelf even wat moeite te doen en van anderen verwacht dat zij dat voor jou doen (door je vraag te beantwoorden en evt. dingen voor je uit te zoeken). Dat is m.i. arrogant en ronduit asociaal. Veel mensen vinden "nerds" arrogant, zou dat misschien iets te maken hebben met het feit dat je ze nerds noemt en totaal geen respect toont voor hen, de kennis die ze hebben en het apparaat waar het om gaat? Nou ben ik geen aanbidder van een computerreligie of whatever, maar ik kan me behoorlijk ergeren aan n00bs die de hele dag lopen te schelden op computers terwijl ze zelf het probleem zijn.

Tot zo ver mijn rant, dit topic heeft me nu al weer veel te veel (werk)tijd gekost. :X ;)

ps: Overigens is dit alles zoals ik dit zie, ik ben geen admin of mod ofzo, dus correct me if I'm wrong. :)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2007 13:56 . Reden: Layout ietwat aangepast om de wat langer uitgevallen post wat leesbaarder te maken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:05

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:40:
Ik zit me echt af te vragen waarom je in godsnaam hier nog komt? Het lijkt op een enorm tekort aan aandacht of iets dergelijks.

enfin, ik krijg het vermoeden dat jano10 binnenkort niet meer kan inloggen op GoT :Y

[ Voor 18% gewijzigd door moto-moi op 01-11-2007 14:04 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Drie jaar geregd bij GOT, int totaal 90 berichtjes...dus das ongeveer 30 per jaar, dus ongeveer 2/3 per maand. Zelf bijna alle topics geopend, dus zoekende naar antwoorden. Dus dan zou je verwachten van zo iemand dat ie echt iets te melden heeft en wat krijg je dan: F*CK OFF MET JULLIE ZIELIGE HUISREGELS.

Knap staaltje bijdrage :)

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ssj3gohan schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:42:
Je wordt niet meteen afgestraft - je wordt gewoon in mindere of meerdere mate de juiste kant op geduwd. Als je daar niet tegen kunt, tsja, dan is dit geen plek voor je.
Sterker nog, je moet echt wel heel volhardend zijn met baggerposts maken wil je gestraft worden. In het begin wordt je eerst gewezen op het feit dat er regels zijn en dat je gevraagd wordt te posten volgens die regels. En voordat je echt OWs en bans krijgt gaan daar heel wat modbreaks, pms en slotjes aan vooraf.

Tenzij je natuurlijk gaat schelden, flink flamen of dingen doet die ECHT niet kunnen, maar daarmee overschreid je niet alleen de regels van het forum, ook de fatsoensnormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Leuke discussie.... behalve dan het respect loze gedrag van sommige gebruikers :( . Die dan wel een grote mond hebben maar nog nooit zelf iemand geholpen hebben alleen maar vragen gesteld. :?

Ik zal eens vertellen hoe het bij mij ging. Ik was ook een n00b met een grote bek die dacht dat die alles als wist. (die mensen zoeken ook nooit echt een antwoord alleen maar een bevestiging van hun eigen mening |:( )

Dit was mijn eerste post op Got ooit -->

Connect3D X850 PRO VIVO AGP 256

Totaal onoverzichtelijk en zo en ook zonder de FAQ te lezen of een beetje moeite te doen om het zelf op te zoeken.

Toen ik zag dat het topic meteen gesloten was na één reactie was ik best wel kwaad.
Maar toen ik de reactie doorlas bedaarde mijn woede meteen. Deze reactie heeft mij goed geholpen. Daarna heb ik gedaan was er in de reactie stond. Ik ben zelf gaan zoeken. Heb de registratie voorwaarden gelezen, de FAQ's. Ben op zoek gegaan naar andere vergelijkbare berichten.

Op een paar dagen tijd ontzettend veel geleerd op een aangename manier. GoT is een goudmijn. Dit is een forum dat in principe gebruikers geld kan vragen. Ik verbaas me er echt over dat bijna elke vraag die je hebt hoe exotisch hij ook is in één of andere vorm te vinden is op dit forum. Goed leren zoeken op GoT is dan ook iets wat je veel frustratie kan besparen. Ik bedoel als je al meteen de oplossing kan vinden waarom dan nog een vraag stellen? Dan moet je toch nog gaan wachten op het antwoord terwijl het gewoon als op het forum staat.

Daarna heb ik met mijn nieuwe kaart mijn pc om zeep geholpen.

In paniek open ik een nieuw topic. Ik wist zelf ook wel prima wat er waarschijnlijk aan de hand was maar ik wou gewoon bevestiging op mijn eigen mening.

X850 geflashed, pc kapot

Dit topic bleef open terwijl ze het eigenlijk hadden kunnen sluiten. Maar wederom heeft iedereen mij goed geholpen. En als de mensen die je helpen merken dat je naar hun hulp luistert en daarop anticipeert dan blijven ze je ook helpen.

Daarna mijn eerste topic wat een beetje bestaan recht had.

Game Systeem 2400 Euro

Wat ik gedaan heb is de FAQ goed gelezen (In die tijd werden dit soort topics nog toegestaan) en andere topics bekeken die over het zelfde gingen. Daarna een pracht van een topic geopend. Ik werd ook geprezen met mijn mooie topic start.

Daarna ben ik meer en meer tweakers.net en GoT gaan lezen. Af en toe wat gereageerd om iemand te helpen. Topics openen was niet meer nodig. Ik vond alles wat ik nodig had in de ontzettend grote database van GoT. Goed zoeken is de boodschap. Je moeite word dan altijd beloond. Daarna toegang gevraagd tot de huiskamer en nu amuseer ik me prima :)

En altijd als ik iets doms deed werd ik vaderlijk en op een respectvolle manier terecht gewezen. Je moet alleen bereid zijn om daar iets mee te doen. Maar zeggen dat tweakers je niet willen helpen is bullshit :( . Er zijn geen mensen op deze planeet te vinden die behulpzamer en grappiger zijn als tweakers. :) En alles is nog in het Nederlands ook !

Er zijn nu gewoon eenmaal regels om alles in goede bannen te leiden en je moet je gewoon open opstellen. Dat is alles. GoT is zalig :+ En als die regels er niet zouden zijn en mods alles zouden toestaan dan zou GoT een stuk minder zalig zijn. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 01-11-2007 19:52 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 19:29

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik kan het niet beter bewoorden dan Kain denk ik. Dus Kain bedankt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

ik denk dat van héél veel GoT anciens hier hun eerste topic meteen gesloten werd (hetzelfde voor mij :)), maar iedereen hier is dan ook bereid om te LEREN uit hun fouten en forum wordt er een zeer aangename plaats door. Het valt op dat degenen die een grote mond opzetten en klagen ook degenen zijn die zeer onvolwassen taalgebruik hebben en zowat alles en iedereen moeten uitschelden. Mensen die zowiso niet op normaal niveau kunnen discussiëren zijn we liever kwijt dan rijk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik weet dat je helemaal gelijk hebt, maar is het nu zo moeilijk om dit op een vriendelijke manier te brengen? Ik heb er al eens een opmerking over gemaakt, en in dit topic was er ook al iemand. Snap je nu werkelijk niet dat je als user ook vriendelijk kan zijn? Ok, het voldoet niet aan de policy, maar moet je nu echt de held uithangen die alles weet?

Get a life :(

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je wat mij vervelend lijkt?

Je komt op een forum. Nietsvermoedend open je een topic zonder te zoeken, dat logischerwijs dus ook gesloten wordt. Het topic wordt echter ook een beetje op een botte manier gesloten, dus je opent een topic in LA.

Opeens valt heel GoT over je heen! Je bent nieuw, dus je wilt je wel graag een beetje conformeren aan de regulars op een forum, maar daar is geen beginnen aan: met z'n duizenden keren ze zich tegen jou, en als de een even geen antwoord weet, dan zegt iemand anders wel iets. Je raakt er een beetje gefrustreerd van, dus je gaat flink vloekend achter je pc zitten en scheldt ff en komt nooit weer op GoT terug.

Óf een alternatieve situatie: je opent een topic in LA, waarin een mod uitlegt wat wel de bedoeling is en je eventueel uitnodigt op ICQ/MSN/IRC om het een en het ander nog wat verder te verduidelijken. Je blijft, leert gaandeweg steeds meer en wordt een regular in een technisch forum, waardoor je uiteindelijk misschien zelfs mod wordt! :)

Dit is niet het eerste topic dat iemand opent als ie kwaad is. Er is bijvoorbeeld zelfs een blogpost aan gewijt door iemand die het vol goede moed heeft geprobeerd, maar toch heeft moeten afhaken. En ik wil individuele gevallen ook zeker niet goedpraten, in alle gevallen had de TS meer moeten zoeken en was een topic in LA niet gerechtvaardigd. Maar is het dan werkelijk nodig om met z'n allen dat duidelijk te maken aan de user? Is een mod, die namens heel het forum kan spreken niet ruimschoots voldoende? Dan is een user minder hard over de zeik, die hoeft dan geen posts meer te lezen als " :w bye bye zwaai zwaai", en het kost ons allemaal minder moeite om posts te typen. Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Juist ja, laten we iedere nieuwe gebruiker vanaf nu persoonlijke psychologische begeleiding geven. Eventueel ook een welkomspakketje met cake en limonade via de post 8)7

Het lijkt de laatste weken een nieuwe trend te worden om te zagen over het forumbeleid terwijl de topicstarts waarnaar verwezen wordt nog altijd even mager zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door boe2 op 01-11-2007 20:53 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:51:
[...]

Juist ja, laten we iedere nieuwe gebruiker vanaf nu persoonlijke psychologische begeleiding geven. Eventueel ook een welkomspakketje met cake en limonade via de post 8)7

Het lijkt de laatste weken een nieuwe trend te worden om te zagen over het forumbeleid terwijl de topicstarts waarnaar verwezen wordt nog altijd even mager zijn.
Als je nou nog eens leest, zie je dat ik het nergens over 'forumbeleid' heb. Wat mij betreft mogen die slotjes gewoon gezet worden, dat boeit me allemaal niet zoveel. Je wordt als nieuwe user echter zo hard neergesabeld in een topic als dit, terwijl dat eigenlijk helemaal nergens voor nodig is. Als een mod de nieuwe user gewoon netjes duidelijk maakt hoe GoT een beetje werkt, dat er enig zoekwerk van je verwacht wordt, dan hoeven alle users dat niet te doen. Ik heb liever dat mensen even wachten met posten, gewoon wachten tot er een mod is geweest. Dat komt vriendelijker op de user over, waardoor de kans groter is dat hij blijft. En misschien is hij dan over een of twee maanden ook wel een rasechte Tweaker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Zo te zien wordt het tijd om dit topic maar eens met rust te laten. :)

TS reageert niet meer en de standpunten zijn redelijk helder: er zijn gebruikers die licht tot uitermate ontevreden zijn over het gevoerde beleid en er is gelukkig ook een -grote- groep gebruikers die wel achter het beleid kunnen staan. En dan zijn er nog mensen die tweakers.net een ranzige klote site vinden vol zeurderige, gefrustreerde, machtbeluste nerds en arrogante klote mods. mar er desondanks toch blijven terugkomen.

Niks nieuws onder de zon dus.

Voor wat betreft het reageren in slechte topics geldt ook nog steeds Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics met als kern: reageer on topic of reageer niet, en laat het sturen en modden aan de mods over. Tweakers.net heeft voor een internetforum een behoorlijk strakke policy en het draagvlak daarvoor hou je alleen door inderdaad niet met zijn tienen op een gebruiker te springen.

Kortom, lees de draad voor je blaat en post alleen als je iets toevoegt wat niet al tig keer door anderen onder woorden is gebracht.

[ Voor 8% gewijzigd door Lustucru op 01-11-2007 21:03 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

(jarig!)
[edit] @hierboven: Inderdaad, das nog een beter idee.

[ Voor 93% gewijzigd door mux op 01-11-2007 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Hij opent hier toch zelf een topic om door te kankeren terwijl hij van te voren weet wat er gaat gebeuren. :( Na 3 gesloten topics zou je euro toch moeten te vallen. Maar nee hoor lekker toch nog een topic openen en dan nog op verkeerde plaats niet om reacties te lezen of in discussie te gaan maar gewoon om af te reageren. :X Vervolgens nemen zat tweakers de moeite en tijd om inhoudelijk te reageren op al zijn vragen en bedenkingen en ze geven zelfs nog extra antwoorden over zijn oorspronkelijke computer vraag. Hoezo niet helpen? :? Dan komen er nog andere gebruikers kankeren. En ze beginnen onze mods te beledigen. Dat pik ik niet hoor! :(

Dat er dan bye bye word gezegd..... ze vragen er toch zelf om? Als mensen niet willen luisteren naar argumenten met inhoud dan is een bye bye af en toe zeker op zijn plaats.

[ Voor 7% gewijzigd door Kain_niaK op 01-11-2007 21:03 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:03:
Hij opent hier toch zelf een topic om door te kankeren terwijl hij van te voren weet wat er gaat gebeuren. :( Na 3 gesloten topics zou je euro toch moeten te vallen. Maar nee hoor lekker toch nog een topic openen en dan nog op verkeerde plaats niet om reacties te lezen of in discussie te gaan maar gewoon om af te reageren. :X Vervolgens nemen zat tweakers de moeite en tijd om inhoudelijk te reageren op al zijn vragen en bedenkingen en ze geven zelfs nog extra antwoorden over zijn oorspronkelijke computer vraag. Hoezo niet helpen? :? Dan komen er nog andere gebruikers kankeren. En ze beginnen onze mods te beledigen. Dat pik ik niet hoor! :(

Dat er dan bye bye word gezegd..... ze vragen er toch zelf om? Als mensen niet willen luisteren naar argumenten met inhoud dan is een bye bye af en toe zeker op zijn plaats.
Ik heb het niet eens over dit voorbeeld in het bijzonder, ik bedoel het in het algemeen. Verplaats je eens in de situatie van een nieuwkomer: je opent goede moed een topic, krijgt een slotje en opent een topic in LA om je beklag te doen. Sommige Tweakers zijn niet zo handig in hun communicatie, dus die geven ook wel eens kortaf antwoord - zoals ook in dit topic is gebeurd. Je krijgt dus het gevoel dat je wordt afgeblaft. Misschien vind jij dat het in dit topic allemaal vriendelijk is verlopen, maar ik zie er posts tussen staan waar ik ook chagrijnig van zou worden.

En daarom zeg ik dat het misschien handig is om gewoon niet te reageren, totdat er een modje is langsgekomen die de user op weg weet te helpen - want daar zijn ze ook voor. Dan behoud je een user, en daar wint de community bijna altijd mee. :)

edit:
Maar nu weet ik niet of dit nou wel iets toevoegt aan de draad? :o

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

En ze beginnen onze mods te beledigen. Dat pik ik niet hoor! :(
Lief van je ;) Maar dat kunnen we zelf ook heel goed af. En nu jij ook naar het modje luisteren :P
er een modje is langsgekomen die de user etc
Modje is langsgekomen en heeft een modbreak gezet. Drie posts boven je :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:05

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:07:
[...]

Ik heb het niet eens over dit voorbeeld in het bijzonder, ik bedoel het in het algemeen. Verplaats je eens in de situatie van een nieuwkomer: je opent goede moed een topic, krijgt een slotje en opent een topic in LA om je beklag te doen. Sommige Tweakers zijn niet zo handig in hun communicatie, dus die geven ook wel eens kortaf antwoord - zoals ook in dit topic is gebeurd. Je krijgt dus het gevoel dat je wordt afgeblaft. Misschien vind jij dat het in dit topic allemaal vriendelijk is verlopen, maar ik zie er posts tussen staan waar ik ook chagrijnig van zou worden.

En daarom zeg ik dat het misschien handig is om gewoon niet te reageren, totdat er een modje is langsgekomen die de user op weg weet te helpen - want daar zijn ze ook voor. Dan behoud je een user, en daar wint de community bijna altijd mee. :)

edit:
Maar nu weet ik niet of dit nou wel iets toevoegt aan de draad? :o
Ik denk dat je in dit specifieke geval niet goed gekeken hebt. Het is niet een newbie user waar z'n eerste topic gesloten wordt en direct een topic in LA opent (Waarom zou als newbie gelijk een topic in LA openen?). De TS loopt hier al > 3 jaar rond en heeft bijna alleen gereageerd in eigen topics. Ik bedoel, als je dan nog niet weet hoe het hier werkt dan ben je gewoon niet goed bezig. In drie jaar tijd heb je toch wel eens een faq doorgelezen en al behoorlijk wat bijgedragen wanneer dit kon?

Verder heb je wel een beetje gelijk. Sommige slotjes mogen wel wat vriendelijker (zeker als het een newbie betreft) en replies zoals "RTFM!!!oneoneone" en lees de "FAQ!!oneone" mogen achterwege gelaten worden en zelfs bestraft wat mij betreft.

En ja, je voegt iets toe aan de draad. :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

AlainS schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:25:
[...]
Ik weet dat je helemaal gelijk hebt, maar is het nu zo moeilijk om dit op een vriendelijke manier te brengen? Ik heb er al eens een opmerking over gemaakt, en in dit topic was er ook al iemand. Snap je nu werkelijk niet dat je als user ook vriendelijk kan zijn? Ok, het voldoet niet aan de policy, maar moet je nu echt de held uithangen die alles weet?

Get a life :(
Excuse me? Vanwaar de flame hierboven? Iemand heeft het over een k*t forum, lame forum en vertelt mensen hier niet te komen. En dan zie je bye bye zwaai zwaai als van een "held die alles weet"?

Misschien kun je toch beter eerst proberen begrijpend te lezen staat voor je iemand nodeloos aanvalt.
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:46:
[...]
Dan is een user minder hard over de zeik, die hoeft dan geen posts meer te lezen als " :w bye bye zwaai zwaai", en het kost ons allemaal minder moeite om posts te typen. Just my 2 cents.
En idem hier. Deze opmerking was een respons op Verwijderd in "Een normale vraag is op tweakers echt on...", en niet op de TS.

[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 01-11-2007 22:42 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Mijn reactie was inderdaad meer aanvallend dan ik het bedoelde. Het is alleen dat ik me de laatste dagen erger aan sommigen die in LA constant moeten vertellen hoe je je hier op het forum moet gedragen. Dat je je mening uit is mijns inziens alleen maar goed, maar dat doorzagen de hele tijd ...

Ik zal LA maar een poosje mijden om geen irritatie's op ze lopen.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:46:
Opeens valt heel GoT over je heen! Je bent nieuw, dus je wilt je wel graag een beetje conformeren aan de regulars op een forum, maar daar is geen beginnen aan: met z'n duizenden keren ze zich tegen jou, en als de een even geen antwoord weet, dan zegt iemand anders wel iets. Je raakt er een beetje gefrustreerd van, dus je gaat flink vloekend achter je pc zitten en scheldt ff en komt nooit weer op GoT terug.
Kleine nuance: parawaus is geen nieuwe user, hij is al ruim drie jaar geregistreerd. In die drie jaar heeft hij laten blijken dat hij willens-en-wetens zich niet aan de huisregeltjes van GoT wil houden. Tevens is het hebben van lange teentjes nooit een goede eigenschap. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het probleem is dat de reacties van mede tweakers nogal lullig uit de toetsen komt. (sorry van de vergelijking maar) echt zo'n uberform lid die de nieuweling effen op zijn plaats wijst en laat zien dat hij beter is en beter weet. Daarom juich ik het ook toe dat alleen Mods dit soort reacties en acties kunnen doen. Ik vind zelf dat de mods zelf goed werk leveren. Ze handhaven alleen de regels die hier gelden.

Het is gewoon niet leuk als je als een klein kind behandeld word. Je kan iemand ook op een normale manier vertellen dat hij het hier niet goed doet en hem wijzen op de juiste manier.

Als jij denkt dat men een simpele vraag stelt geeft dit niet het recht om iemand als een kind te behandelen. De n00b van vandaag kan een grote hulp of Mod van morgen worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023

En wat gebeurt er dan als je iemand 1 simpel rechtstreeks antwoord geeft
vb. in dit topic
Heeft het nut deze kaart te vervangen? Ja, waarschijnlijk wel.
Ik vroeg me dus af of er een kaart bestaat met betere specs dan mijn huidige voor +/- 100 euro.Ja
Dit zijn naast de faqs en zoekverwijzingen de enige antwoorden die ik kan verzinnen die nu geldig zijn, over 1 week geldig zijn, over een jaar geldig zijn. Die dus ook zin hebben voor zoekfunctie.
Ga je typenrs noemen dan krijg je gewauwel over persoonlijke voorkeuren van mensen die 0,0 onderbouwing geven over hun keuze ( zie : deze reply ) waar de TS dus ook niets aan heeft, want hij heeft geen idee wat de persoonlijke voorkeuren van die mensen zijn ( ATI-fan / NVIDIA-fan ??? ) en over een week krijg je precies dezelfde vraag nog een keer omdat er weer een paar kaarten in prijs verlaagd zijn. ( met zelfs nog het risico dat het dezelfde TS is omdat hij 1 week geleden het product nog niet kon kopen ) .
Dit vernaggelt gewoon je hele forum als dit niet je doelstelling is. En dat is het niet van GoT.

Kijk, iemand kan best zo'n topic starten en niets van videokaarten afweten, dan doorverwezen worden naar pricewatch / tomshardware / faqs etc. hier heel vaak de term benchmark of sli tegenkomen, dit eens door Google heengooien, even wat lezen en dan gewoon terugkomen op GoT en dan een nieuw topic openen met onderbouwing waarin hij vraagt welke van de volgende 2 kaarten ( dit hij uitgezocht heeft ) het beste is voor zijn situatie zodat hij deze kan kopen. Hier kunnen gerichte reacties op gegeven worden.

Dan heeft de gebruiker in ieder geval geleerd dat hij volgende keer als hij hardware zoekt hij eerst eens bij pricewatch / tomshardware / faqs / googlen op benmarks kan doen zodat hij in ieder geval een Topicstart kan maken waar mensen op kunnen reageren. En zelfs beter, hij weet nu ook hoe hij moet zoeken dus kan hij ook zelf iets uitzoeken zonder GoT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gomez12 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:34:
[...]
Kijk, iemand kan best zo'n topic starten en niets van videokaarten afweten, dan doorverwezen worden naar pricewatch / tomshardware / faqs etc. hier heel vaak de term benchmark of sli tegenkomen, dit eens door Google heengooien, even wat lezen en dan gewoon terugkomen op GoT en dan een nieuw topic openen met onderbouwing waarin hij vraagt welke van de volgende 2 kaarten ( dit hij uitgezocht heeft ) het beste is voor zijn situatie zodat hij deze kan kopen. Hier kunnen gerichte reacties op gegeven worden.
Die topics zijn nog steeds niet de bedoeling op GoT. Het blijven "welke moet ik kopen" topics en die staan in elke policy als niet toegestaan. Als je het al tot 2 of 3 teruggebracht hebt, dan kun je de rest van de keuze ook wel maken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

neehoor, als je een specifieke vraag hebt over een bepaalt aspect, mag je vraag (hopelijk!) toch wel stellen? Het moet wel iets meer zijn dan "welke is sneller" want dat moet je gewoon altijd uit benchmarks halen. Die zijn daarvoor.

Als je daarentegen iets wilt weten over HD acceleratie, beeldkwaliteit, werking van de drivers of andere specifeke dingen, dan mag je daar volhens mij echt wel een topic over openen (ik heb het vaak zat gedaan).

Zolang je maar niet komt met "ik heb 200 euro, ik heb deze benchmarks bekeken en daar komen deze drie kaarten uit. Welke moet ik nu kopen", moet dat toch gewoon mogen (en mag het ook volgens mij).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JvS schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:40:
neehoor, als je een specifieke vraag hebt over een bepaalt aspect, mag je vraag (hopelijk!) toch wel stellen? Het moet wel iets meer zijn dan "welke is sneller" want dat moet je gewoon altijd uit benchmarks halen. Die zijn daarvoor.

Als je daarentegen iets wilt weten over HD acceleratie, beeldkwaliteit, werking van de drivers of andere specifeke dingen, dan mag je daar volhens mij echt wel een topic over openen (ik heb het vaak zat gedaan).

Zolang je maar niet komt met "ik heb 200 euro, ik heb deze benchmarks bekeken en daar komen deze drie kaarten uit. Welke moet ik nu kopen", moet dat toch gewoon mogen (en mag het ook volgens mij).
Zoals het gesteld werd ging het juist om het laatste type vraag. Het hangt er ook vanaf wat er gevraagd wordt, als het om specifieke dingen gaan die niet 1-2-3 op te zoeken zijn, dan zal het vast en zeker mogelijk zijn. Is aan de moderators :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, als het je puur om snelheid gaat dan heeft zo'n topic nooit toegevoegde waarde. Benchmarks zijn er in overvloed en die info kan je gewoon daaruit opzoeken.

Ik weet niet of het al zo is, maar een link vanuit een FAQ naar grote benchmarks tests zou handig kunnen zijn :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ GoT is nu eenmaal geen helpdesk waar je even een vraag kunt stellen.
Uhm, ik ben in het verleden (weliswaar onder een andere account) gewaarschuwd en zelf een keer tijdelijk gebanned ook omdat ik me gigantisch stoor aan de " we zijn geen helpdesk mentaliteit " van de moderators en dat goed heb ge-uit toendertijd.

Schijnbaar is er behoefte aan een soort van helpdesk voor tweakers, je kan dit als probleem zien en constant maar mensen schoppen en topics sluiten maar ook als kans.

Waarom niet een sub-forum of een betaald
forum waar mensen wel zonder enig eigen onderzoek hun vragen kunnen neerzetten?

In problemen zitten vaak kansen, doe daar wat mee!! (tweakers is toch een bedrijf met als doelstelling geld verdienen of niet dan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:24:
Ik denk niet mensen gaan betalen voor z'n forum. Dit zijn vaak de mensen die zich snel registreren en dan een matige topic start produceren. Die vinden het denk ik niet waard om er ook nog eens voor te betalen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Omdat er genoeg websites en forums zijn waar je wel gewoon je vraag kan dumpen. Hoe ik het begrijp wil tweakers alleen voor kwaliteit gaan.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Schijnbaar is er behoefte aan een soort van helpdesk voor tweakers, je kan dit als probleem zien en constant maar mensen schoppen en topics sluiten maar ook als kans.
Om het bot te zeggen: dit moet een probleem zijn. Zoals inmiddels al tientallen keren is gezegd, wil iedereen dat het niveau een beetje op peil blijft. Dus mensen die niet zoeken en geen enkele moeite doen, zijn gewoon niet welkom. Je schoffeert ook nog eens de mensen die mogelijk het probleem willen oplossen door die 'ik weet niets en ik lees lekker niets'-mentaliteit. Ook als mensen ervoor betalen, lijkt me het niet wenselijk. :)

Overigens niets mis met mensen die het gewoonweg niet weten en alle moeite ervoor doen.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kixtart schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:28:
Omdat er genoeg websites en forums zijn waar je wel gewoon je vraag kan dumpen. Hoe ik het begrijp wil tweakers alleen voor kwaliteit gaan.
Ja en wie zegt dat helpdesks voor non-kwaliteit gaan? Er zijn ook helpdesks met mensen op hoog niveau hoor, tweakers kan juist een soort helpdesk worden op hoog niveau, maar dus wel waar mensen al dan niet ook domme vragen kunnen stellen.

Het concept van tweakers wat er nu is, is juist een forum is dat mensen een keus hebben of ze reageren of niet, tis niet dat mensen verplicht zijn om domme vragenstellers te helpen of wel dan?

Mensen die domme vragen stellen en dan 0 op hun recest krijgen leren vanzelf wel hun vragen beter formuleren zodat mensen vanzelf zin krijgen om te helpen. (zelfregulering inplaats van dictatorschap(dit mag wel en dat mag niet en dat bepalen wij lekker ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

[...]
Waarom niet een sub-forum of een betaald forum waar mensen wel zonder enig eigen onderzoek hun vragen kunnen neerzetten?
Er zijn al zat forums voor beginners. men komt naar GoT omdat hier veel meer kennis zit, maar men verwacht nu eenmaal wat voor die kennis.
In problemen zitten vaak kansen, doe daar wat mee!! (tweakers is toch een bedrijf met als doelstelling geld verdienen of niet dan?)
En de crew is niet in dienst van Tweakers. Dus dat heeft er niets mee te maken.

Anyway, jij denkt dus dat moderators al gniffelend topics sluiten en wedstrijdjes met elkaar doen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:34:
[...]
Ja en wie zegt dat helpdesks voor non-kwaliteit gaan? Er zijn ook helpdesks met mensen op hoog niveau hoor, tweakers kan juist een soort helpdesk worden op hoog niveau, maar dus wel waar mensen al dan niet ook domme vragen kunnen stellen.
Jij hint dat tweakers een helpdesk zou zijn. Dit is natuurlijk absoluut niet zo. GoT is een discussie forum, geen helpdesk.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 13:51

Zoefff

❤ 

Je draait natuurlijk de boel om als je zegt dat "wij" constant mensen schoppen en topics sluiten, er is namelijk duidelijk uitgelegd in de verschillende FAQ's en Policies wat het niveau is en wat we verwachten. Voldoet een topic daar niet aan dan gaat het op slot, en dat is iets wat je al voor het openen van het topic aan kan zien komen.

Er is blijkbaar inderdaad een behoefte aan een soort helpdesk, echter, de mensen die daar behoefte aan hebben zou ik geen tweakers willen noemen. Daarnaast is het gewoon niet de richting die Tweakers.net op dit moment volgt. Er wordt geprobeerd een hoge kwaliteit en kennisniveau te behouden, een forum waar mensen (al dan niet betaald) hun vragen kunnen dumpen hoort daar simpelweg niet in thuis. Daarnaast bied mijns inziens geen enkele toegevoegde waarde voor een community als mensen hier alleen langs komen om eenmalig hun vraag te dumpen en weer weg te wandelen met een antwoord.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:34:
[...]
Het concept van tweakers wat er nu is, is juist een forum is dat mensen een keus hebben of ze reageren of niet, tis niet dat mensen verplicht zijn om domme vragenstellers te helpen of wel dan?
Daar denken die "domme vragenstellers" anders over. En dacht je nu echt dat de ervaren en kundige computeraars hier blijven komen als je er een vuilnisbelt van n00b-topics van maakt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

gambieter schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:37:
[...]

Daar denken die "domme vragenstellers" anders over. En dacht je nu echt dat de ervaren en kundige computeraars hier blijven komen als je er een vuilnisbelt van n00b-topics van maakt? :P
Die dan waarschijnlijk ook elke dag hun topic omhoog kicken omdat ze geen reactie krijgen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
[...]

Uhm, ik ben in het verleden (weliswaar onder een andere account) gewaarschuwd en zelf een keer tijdelijk gebanned ook omdat ik me gigantisch stoor aan de " we zijn geen helpdesk mentaliteit " van de moderators en dat goed heb ge-uit toendertijd.

Naar mijn mening bestaat die behoefte helemaal niet en betreft het alleen om personen die geen enkele moeite nemen om informatie over hun vraag op te zoeken. Iedereen die hier lid is van het forum, heeft zelf zijn kennis opgedaan. Het is geen aangeboren gave en het is ook niet uit de lucht komen vallen.
De "wij zijn geen helpdesk mentaliteit" is daarmee logisch te verklaren. Bijna alles wat je wilt weten is tegenwoordig te vinden op het internet.

Voor hardware reviews is de frontpage T.Net uitermate geschikt. Zo heb je de "best-buy guides" en ook nieuwsberichten met reviews van andere tech-sites (Anandtech, Tomshardware, enz. enz.) over bepaalde hardware. Door de reviews te lezen zul je merken dat je veel achtergrond informatie meekrijgt en natuurlijk zul je niet alles begrijpen maar 9 van de 10 keer wordt in de conclusie van zo'n review wel uitgesproken welke hardware je het beste kunt kopen. Er zijn zelfs tech-sites bij die in bepaalde budget categoriën hardware keuren en daaraan de beste koop toewijzen. Je krijgt het zo wat op een bordje gepresenteerd. Je moet je dan ook afvragen waarom hier een speciaal topic dan voor geopend moet worden, is het logisch :?

Voor veel voorkomende problemen met software is het vaak al voldoende om de foutmelding in Google te dumpen. 8 van de 10 keer ben je niet eerste die deze foutmelding krijgt. Ook met de opkomst van wiki's, howto's en tutorials worden bepaalde handelingen over gebruik van bepaalde software uitgelegd. Ook hier geld: waarom hier een speciaal topic voor openen, is het logisch :?

Het leuke aan GoT is juist dat je met je opgedane kennis met andere kunt discussiëren en zo elkaar op een nog hoger niveau kan tillen. Kijk maar is voor de gein naar de ervaringen topics. Er is er altijd wel één die wel iets heeft uitgevogeld en met de rest deelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here, ben het eens met de stelling "een normale vraag op tweakers is echt onmogelijk."
Ze nemen al bij voorbaat aan dat je er niets zelf aan gedaan hebt, ookal zeg je van wel maarja. geloven ze toch niet. Als je vraagt naar een term dan word je topic gesloten omdat je dan niet genoeg inzet toont het zelf op te zoeken. Elke vraag die ook maar iets vraagt van de ander is zo van, kan je zelf ook opzoeken. Als iemand het weet kost het je 10 seconde tijd om het even te posten. maar nee je topic gaat meteen op slot, wat resulteerd in dat je nog een keer een topic kan openen omdat je nogsteeds het zelfde probleem hebt. Zelfs een link posten waar het antwoord op je vraag staat is al te veel moeite.. die modjes hier moeten echt dimmen, als je iets van iemand verwacht zeg dat dan gewoon in plaats van meteen een slot op het topic te gooien. als het nergens over gaat ja ok,, logisch dat er een slot op komt maar ik had een normale vraag ( Games, niet te spelen, FPS 2-3 )
het enige wat ik vroeg:
Advies: check de lijnen van de kabels wel voor de zekerheid als het voldoende stroom lever.
Hoe moet je iets zien, wat moet er goed/fout zijn?
Maar nee, dat maakte mij meteen lui, slotje
En per definitie was mijn hardware niet veranderd.. dingen kunnen stuk gaan, maarja, had meneer de moderator niet echt door.
nog een punt is dat ze hier in plaats van een topic te verplaatsen er gewoon per direct een slot op pleuren. Verplaats het dan even anders kan je nog een keer dat topic gaan aanmaken in een ander subforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Wat me opvalt is dat vooral users met relatief weinig posts een probleem hebben met GoT. :?

Btw: hetzelfde topic opnieuw maken is simpel: klik op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/view.gif en kopieer je bericht. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:48:
Same here, ben het eens met de stelling "een normale vraag op tweakers is echt onmogelijk."
Ze nemen al bij voorbaat aan dat je er niets zelf aan gedaan hebt, ookal zeg je van wel maarja. geloven ze toch niet.
Je moet het niet zeggen, je moet het laten zien.
Als je vraagt naar een term dan word je topic gesloten omdat je dan niet genoeg inzet toont het zelf op te zoeken. Elke vraag die ook maar iets vraagt van de ander is zo van, kan je zelf ook opzoeken.
Vragen wat een bepaalde term inhoudt kun je ook vaak genoeg prima zelf opzoeken. Tik het even in op Google en er komt zo een antwoord uitrollen. Zoals vaker gezegd, het is hier geen helpdesk.
Als iemand het weet kost het je 10 seconde tijd om het even te posten. maar nee je topic gaat meteen op slot,
Dat is totaal irrelevant.
wat resulteerd in dat je nog een keer een topic kan openen omdat je nogsteeds het zelfde probleem hebt.
Dat is dus niet toegestaan.
Zelfs een link posten waar het antwoord op je vraag staat is al te veel moeite.. die modjes hier moeten echt dimmen, als je iets van iemand verwacht zeg dat dan gewoon in plaats van meteen een slot op het topic te gooien. als het nergens over gaat ja ok,,
Inzet doe je vantevoren, niet gaandeweg het topic. Doe je dat niet, gaat het op slot. Logisch toch? Staat ook gewoon in de regels..
logisch dat er een slot op komt maar ik had een normale vraag ( Games, niet te spelen, FPS 2-3 )
het enige wat ik vroeg:
Advies: check de lijnen van de kabels wel voor de zekerheid als het voldoende stroom lever.
Hoe moet je iets zien, wat moet er goed/fout zijn?
Maar nee, dat maakte mij meteen lui, slotje
En per definitie was mijn hardware niet veranderd.. dingen kunnen stuk gaan, maarja, had meneer de moderator niet echt door.
nog een punt is dat ze hier in plaats van een topic te verplaatsen er gewoon per direct een slot op pleuren. Verplaats het dan even anders kan je nog een keer dat topic gaan aanmaken in een ander subforum.
Ze willen het ook best verplaatsen, maar je topic was niet GoT-waardig, dus in dat geval gaat het op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Als je vraagt naar een term dan word je topic gesloten omdat je dan niet genoeg inzet toont het zelf op te zoeken. Elke vraag die ook maar iets vraagt van de ander is zo van, kan je zelf ook opzoeken. Als iemand het weet kost het je 10 seconde tijd om het even te posten.
Maar we hebben geen zin om 100x tien seconden uit te trekken om dat te doen. Het is saai. Het is bovendien veel leerzamer als je zelf opzoekt wat iemand bedoeld, want dan krijg je meteen meer informatie. Wil je dat niet? Dan zit je hier op Tweakers niet goed. Wij zitten hier niet om helpdeskmedewerker te spelen.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Confusion schreef op woensdag 14 november 2007 @ 18:08:
[...]
Wij zitten hier niet om helpdeskmedewerker te spelen.
Maar soms is het wel eventjes relaxed om op simpele vragen een snel antwoord te plaatsen. Houdt je ook bezig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 18:14:
[...]

Maar soms is het wel eventjes relaxed om op simpele vragen een snel antwoord te plaatsen. Houdt je ook bezig :P
Tsjah, als je voor de rest echt niets anders te doen hebt kan dat een leuk tijdverdrijf zijn. Ik persoonlijk besteed mijn tijd liever aan andere zaken. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op woensdag 14 november 2007 @ 18:14:
[...]

Tsjah, als je voor de rest echt niets anders te doen hebt kan dat een leuk tijdverdrijf zijn. Ik persoonlijk besteed mijn tijd liever aan andere zaken. :Y)
waarom zit je hier dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

GoT is een discussieforum. Geen dump-hier-je-vraag-en-wacht-op-antwoord-forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
[my 2 cents]
Als je dat zelf niet kan bedenken dan hoor je hier niet thuis ... :/
[/my 2 cents]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op woensdag 14 november 2007 @ 18:20:
Als je dat zelf niet kan bedenken dan hoor je hier niet thuis ... :/
Nou.. om vragen te stellen over problemen met je pc ofzo en andere te helpen met hun problemen. Om te discussieren over pc's en software enzo neem ik aan?

en ik vind het "Geen dump-hier-je-vraag-en-wacht-op-antwoord-forum." een beetje kort door de bocht. ik neem toch aan dat je een vraag mag stellen op dit forum.
Ik heb alles gedaan wat ik zelf kon doen om het probleem te verhelpen, maar dat was dus blijkbaar niet genoeg. ik kon er niet meer aan doen dan dat en het lukte dus ging ik hier vragen of mensen misschien eventueel nog oplossingen hadden. als ik nou 2000 posts had gehad, was ik nu al wel klaar geweest en hadden mensen gewoon gereageerd met ideeën. maar nee, ik ben hier nieuw, dus ik mag niets vragen want dan ben ik meteen lui.
en je zit toch ook op dit forum om elkaar te helpen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 18:29:
[...]

Nou.. om vragen te stellen over problemen met je pc ofzo en andere te helpen met hun problemen. Om te discussieren over pc's en software enzo neem ik aan?

en ik vind het "Geen dump-hier-je-vraag-en-wacht-op-antwoord-forum." een beetje kort door de bocht. ik neem toch aan dat je een vraag mag stellen op dit forum.
Ja, maar daar zitten dus voorwaarden aan. Voor helpdesker spelen doen wij hier niet aan, zoals je kon lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar wie bepaald of je aan die voorwaarde's voldoet? één of andere gozer/dame die toevallig mod is! en wanneer heb je genoeg gedaan voor je een vraag mag stellen.. als je de faq's gelezen hebt (gedaan), er topic over gelezen hebt (gedaan), jezelf in gezet/dingen geprobeerd hebt (gedaan), de zoekfunctie gebruikt hebt (gedaan), de nieuwste drivers hebt (gedaan), en ga zo maar door (gedaan). Maarja, de mods zijn toch wel weer van mening dat je je niet voldoende hebt ingezet, je kan hier niet gewoon een vraag stellen. Je topic wordt gesloten omdat je het zelf niet weet en daarom naar iemands deskundige kennis vraagt. Krom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 18:40:
ja maar wie bepaald of je aan die voorwaarde's voldoet? één of andere gozer/dame die toevallig mod is!
Die zijn niet toevallig mod.
en wanneer heb je genoeg gedaan voor je een vraag mag stellen.. als je de faq's gelezen hebt (gedaan), er topic over gelezen hebt (gedaan), jezelf in gezet/dingen geprobeerd hebt (gedaan), de zoekfunctie gebruikt hebt (gedaan), de nieuwste drivers hebt (gedaan), en ga zo maar door (gedaan). Maarja, de mods zijn toch wel weer van mening dat je je niet voldoende hebt ingezet, je kan hier niet gewoon een vraag stellen. Je topic wordt gesloten omdat je het zelf niet weet en daarom naar iemands deskundige kennis vraagt. Krom?
Je topic wordt niet gesloten omdat je het niet weet, maar omdat het niet aan de policies voldoet. Staat ook gewoon in de sluitmessage van het topic wat van je gesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er staat in dat ik niet genoeg inzet toonde ;) goh.. wat vreemd dat ik niet meer weet wat ik verder nog zou kunnen doen na een paar weken dag in dag uit te hebben zitten prutsen met dat probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:05:
er staat in dat ik niet genoeg inzet toonde ;) goh.. wat vreemd dat ik niet meer weet wat ik verder nog zou kunnen doen na een paar weken dag in dag uit te hebben zitten prutsen met dat probleem..
Als je aantoonbaar genoeg inzet toont dan zal een mod daar echt niet over gaan zeuren. Als je echter de meest voor de hand liggende dingen niet doet of er geen moeite in wil steken dan is er de kans op een slotje.
Dus als je gewoon aangeeft wat je gedaan hebt en je hebt alles gedaan wat er in de FAQs staat, dan is er niets aan de hand. Als dat niet het geval is dan kan een mod beslissen je topic op slot te zetten (en daarvoor zijn ze immers mod).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is dus het punt.. ik weet niet wat ik nog meer had kunnen doen maarja, de mod vond blijkbaar anders en dan gaat het topic meteen op slot zonder dat je de kans hebt te reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:23:
dat is dus het punt.. ik weet niet wat ik nog meer had kunnen doen maarja, de mod vond blijkbaar anders en dan gaat het topic meteen op slot zonder dat je de kans hebt te reageren
Je kunt em een DM sturen voor meer informatie. Zie ook Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet ik wel ;) maar het gaat me niet echt om mijn specefieke topic, het gaat me om de mentaliteit van de mods hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mods kijken ook verder dan dat ene topic en kijken naar het overall-beeld van je (ik zie bv een Verwijderd in "20 vragen over een moederbord"). Als ik naar het topic kijk wat je aanhaalt, dan stel je alleen maar vragen zonder echt iets uit te zoeken (zoek bv. eens naar 'pio mode' op google en je had geweten wat het was). Ik geef je topic een goede kans in het juiste forum, maar dan moet je wel uitgebreid aangeven wat je hebt onderzocht en niet alleen maar melden wat voor software je op je PC hebt draaien.
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:31:
[...]

weet ik wel ;) maar het gaat me niet echt om mijn specefieke topic, het gaat me om de mentaliteit van de mods hier :)
Hou nou toch aub op over de mentaliteit van de mods (mods zijn heilig! O+), die 'mentaliteit' waar jij op doelt wordt grotendeels veroorzaakt door users die het niet willen begrijpen.

[ Voor 20% gewijzigd door pven op 14-11-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als ik even in de recente slotjes kijk van je dan staan er toch wel een aantal tips in die Ultraman en dion_b je geven. Doe daar wat mee, zoals gezegd, ze hebben ook allemaal mail, DM en evt ook IM. Vragen kun je het altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:31:
[...]

Je bedoelt de mentaliteit op GoT. Want de moderators voeren slechts uit wat er hier op GoT qua regels afgesproken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:31:
(zoek bv. eens naar 'pio mode' op google en je had geweten wat het was).
Ja leuk, ik vraag er gewoon naar en meteen slot er op? zeg dat dan gewoon in plaats van er een slot op pleuren
Ik geef je topic een goede kans in het juiste forum, maar dan moet je wel uitgebreid aangeven wat je hebt onderzocht en niet alleen maar melden wat voor software je op je PC hebt draaien.
Welk forum, what am i, some kind of psykick? moet ik meteen ruiken in welk forum het moet als ik niet eens weet waardoor het nou veroorzaakt word. Software of hardware. ik dacht hardware dus zette ik het daar neer..
en volgens mij heb ik dat gemeld, misschien heb je de eerste versie van mijn topic die was inderdaad een beetje kort door de bocht
maar de tweede heb ik dat zeker in staan.
Hou nou toch aub op over de mentaliteit van de mods (mods zijn heilig! O+), die 'mentaliteit' waar jij op doelt wordt grotendeels veroorzaakt door users die het niet willen begrijpen.
Vind je de billen van de mods zo lekker?
RoD schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:38:

Je bedoelt de mentaliteit op GoT. Want de moderators voeren slechts uit wat er hier op GoT qua regels afgesproken is.
Wat jij wil schat ;)
Terw_Dan schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:35:
[...]

Als ik even in de recente slotjes kijk van je dan staan er toch wel een aantal tips in die Ultraman en dion_b je geven. Doe daar wat mee, zoals gezegd, ze hebben ook allemaal mail, DM en evt ook IM. Vragen kun je het altijd.
Maar mijn probleem was nog niet opgelost

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2007 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Jammer dat sommige userts een dermate negatief beeld proberen neer te zetten van de mods / got dat discussie verder weinig zin meer heeft. Dergelijke posts kappen meer constructieve vormen van discussie af.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:39:
[...]

Ja leuk, ik vraag er gewoon naar en meteen slot er op? zeg dat dan gewoon in plaats van er een slot op pleuren
Moeten we je gaan melden dat je 'pio mode' op Google in moet tikken om er meer info over te vinden? Vraag jezelf nu nog eens af wat er mis is met de mentaliteit van sommige users.
Welk forum, what am i, some kind of psykick? moet ik meteen ruiken in welk forum het moet als ik niet eens weet waardoor het nou veroorzaakt word. Software of hardware. ik dacht hardware dus zette ik het daar neer..
en volgens mij heb ik dat gemeld, misschien heb je de eerste versie van mijn topic die was inderdaad een beetje kort door de bocht
maar de tweede heb ik dat zeker in staan.
Je topic staat in een hardware-forum, niet in een software-forum en ik zit naar het juiste topic te kijken. Lees de stickies van de fora, lees de policies en je zou moeten weten wat je in welk forum kan posten.
Jaloers? :9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:39:

[...]

Wat jij wil schat ;)
kijk, je eerste argumenten vond ik nog enigsinds redelijk, maar met dit soort comments zie ik je liever gaan dan komen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:42:
Moeten we je gaan melden dat je 'pio mode' op Google in moet tikken om er meer info over te vinden? Vraag jezelf nu nog eens af wat er mis is met de mentaliteit van sommige users.
Je topic staat in een hardware-forum, niet in een software-forum en ik zit naar het juiste topic te kijken. Lees de stickies van de fora, lees de policies en je zou moeten weten wat je in welk forum kan posten.
Jaloers? ;)
Volgens mij had ik al gemeld dat ik vermoedde dat het een hardwareprobleem was. Dus poste ik het daar, klinkt logisch toch? En eve typen wat Pio mode is is dus te veel gevraagd? ok, dan weet ik dat ik dat moet opzoeken in google, dat is niet het probleem. vind het gewoon flauw dat naar aanleiding daarvan je topic op slot gedaan word.. (gaat even eten :P )
Boeboe schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:42:

kijk, je eerste argumenten vond ik nog enigsinds redelijk, maar met dit soort comments zie ik je liever gaan dan komen :|
Please dont take life so seriously

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2007 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Boeboe schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:42:
[...]

^^^ met hem ...
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:45:
[...]

Volgens mij had ik al gemeld dat ik vermoedde dat het een hardwareprobleem was. Dus poste ik het daar, klinkt logisch toch?
Maar als een mod je vervolgens meldt dat het geen hardware-probleem kan zijn, dan neem je niet de moeite om een nieuwe topic met meer software-gerichte informatie te openen in een software-forum?
En eve typen wat Pio mode is is dus te veel gevraagd? ok, dan weet ik dat ik dat moet opzoeken in google, dat is niet het probleem. vind het gewoon flauw dat naar aanleiding daarvan je topic op slot gedaan word.. (gaat even eten :P )
Waar haal je vandaan dat je topic op slot is gegaan omdat je het verdomde om 'pio mode' op Google in te tikken? En waarom moeten wij vooor jou opzoeken op Google wat 'pio mode' betekent ?!? Kom op zeg ... En waar haal je vandaan dat je topic op slot is gegaan omdat je te lui was om even naar Google te gaan? Dat staat nergens, dat is wat jij er van maakt.

Maar goed: deze 'discussie' leidt idd nergens toe.

[ Voor 67% gewijzigd door pven op 14-11-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:45:
[...]
Please dont take life so seriously
Misschien is dat het punt wel: voor veel mensen is GoT een serieuze aangelegenheid (hoewel je hier ook veel lol kunt hebben). Met dit soort posts maak jij duidelijk er anders tegen aan te kijken en de regels / fatsoensnormen niet zo serieus te nemen. Wanneer dergelijke regels al niet serieus neemt vraag ik mij af hoe je de regels uit de policy en faqs wel kunt hanteren.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Normaal ben ik best bereid om naar commentaar te luisteren want soms is het ook zeer terecht :)

Ik zag vandaag echter wat van jouw hand voorbij komen:
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 12:30:
haal dit forum down, er zitten toch alleen maar hypocriete zielige K*t lui. Mensen, Spread the word, zoek een ander forum. Hier zijn ze toch te vol van zichzelf om je te helpen!

AJU. Krijg allemaal maar ff lekker de k*nker met dit k*tforum
en ondanks deze, in mijn ogen, nogal lompe posting zijn we nog steeds bereid naar je te luisteren ;)
Ik deel je mening dan ook niet dat een normale vraag niet te stellen is.

Waar het om gaat is dat als jij een probleem hebt en je wilt daarvoor een oplossing zoeken op GoT, wij ook goede en voldoende informatie en een stukje inzet willen zien. Ook mensen die niet erg technisch zijn kunnen hier terecht, mits ze laten zien dat ze moeite doen en tips etc. oppakken.
Ze nemen al bij voorbaat aan dat je er niets zelf aan gedaan hebt, ookal zeg je van wel maarja. geloven ze toch niet.
Of jij al een week bezig bent en op het punt staat om te gaan stampvoeten, kunnen wij enkel met een glazen bol zien en de meesten van ons hebben die niet :)
Maak gerust een topic maar lees hem daarna eens door en bedenk je wat een ander ermee kan. De frustratie en moeite die jij hebt gedaan kunnen we enkel zien als je ook neerzet wat je gedaan hebt, wat je niet verteld kunnen wij ook niet weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we ons aan alle regels in de FAQ moeten houden, en aan alle uitbreidende regels die de Mods er bij verzinnen, dan zou je geen topic meer mogen openen.
Ik kan me best voorstellen dat topics als ;

*Cpu upgrade*

Ik heb nu een AMD4400X2 zal ik deze upgraden?

Worden gesloten, maar soms is het echt té overdreven, ik zie dit ook altijd door dezelfde mods gebeuren.

*Modje* - Ik heb de W in de topictitel aangepast naar een hoofdletter, dit ziet namelijk niet uit*

Dan vraag ik me toch af hoe nuttig de functie mod word gebruikt door de persoon die daarachter zit.

Who cares of die W in het begin van de topictitel met een hoofdletter begint of met een kleine letter?
Is het nodig om daarvoor een apart berichtje in het topic te plaatsen?
Dit voegt toch niks toe aan de discussie?

En zo zie ik heel veel van dat soort miereneukerij, en o wee als een normale user daar kritiek op geeft, dan ziet binnen een paar dagen het hele topic rood van de mod-nicknames ;(
Modjes zijn altijd beter, doen niks fout, en hebben in 99.9% van de gevallen wel een opmerking te maken over hoe je topic beter kan, die overige 0,1% zijn topics van de mods zelf.
Dat antwoorden van mods in een twilight manier overkomen boeit niet, want de topicstarter is fout bezig en heeft niet alle FAQ's gelezen die verspreid staan over het hele internet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Heb je naast een behoorlijk aantal generalisaties ook concrete opmerkingen? Want we verlangen geen perfecte topics of postings, maar zichtbare inzet. Overigens ben ik het met
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:24:
Modjes zijn altijd beter, doen niks fout
niet eens. Moderators zijn mensen en dus die maken zij ook fouten :) En áls je van mening bent dat een moderator iets niet goed doet, is hij/zij daar altijd buiten een topic om op aan te spreken.
en heeft niet alle FAQ's gelezen die verspreid staan over het hele internet ;(
Dat verlangen we inderdaad van al onze users :Y) Je snapt neem ik aan toch wel dat als je in forum A post, je ook faq en policy A moet lezen? Dat je het halve internet afzoekt voor een antwoord vind ik daarnaast ook niet onlogisch, we verwachten zoals gezegd wel wat inzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor dat scheld topic, ik ging inderdaad stampvoeten ;) ik raak nogal gefrustreerd en dat is precies om de reden die hierboven vermeld staat al vind ik dat ramon het wel goed verwoord :P
en volgens mij had ik wel vermeld in dat topic wat ik onder andere gedaan heb.. het is ook gewoon te veel om elke keer alles te moeten opsommen wat ik twee weken lang er aan geprobeerd heb. Waarom nemen mods niet gewoon even aan dat als je dat zegt dat je dat dan ook gedaan hebt. :S
SmartDoDo schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:32:
Dat je het halve internet afzoekt voor een antwoord vind ik daarnaast ook niet onlogisch, we verwachten zoals gezegd wel wat inzet :)
Weet je hoe groot het internet is :|

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als we ons aan alle regels in de FAQ moeten houden, en aan alle uitbreidende regels die de Mods er bij verzinnen, dan zou je geen topic meer mogen openen.
Ik kan me best voorstellen dat topics als ;

*Cpu upgrade*

Ik heb nu een AMD4400X2 zal ik deze upgraden?

Worden gesloten, maar soms is het echt té overdreven, ik zie dit ook altijd door dezelfde mods gebeuren.

*Modje* - Ik heb de W in de topictitel aangepast naar een hoofdletter, dit ziet namelijk niet uit*

Dan vraag ik me toch af hoe nuttig de functie mod word gebruikt door de persoon die daarachter zit.

Who cares of die W in het begin van de topictitel met een hoofdletter begint of met een kleine letter?
Nee, maar dat kun je ook met de mod zelf bespreken. Mijn ervaring is niet dat dit nu structureel is.
En zo zie ik heel veel van dat soort miereneukerij, en o wee als een normale user daar kritiek op geeft, dan ziet binnen een paar dagen het hele topic rood van de mod-nicknames ;(
Modjes zijn altijd beter, doen niks fout, en hebben in 99.9% van de gevallen wel een opmerking te maken over hoe je topic beter kan, die overige 0,1% zijn topics van de mods zelf.
Dat antwoorden van mods in een twilight manier overkomen boeit niet, want de topicstarter is fout bezig en heeft niet alle FAQ's gelezen die verspreid staan over het hele internet ;(
Leuk, zomaar wat roepen zonder enige vorm van onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Men neme een zoekmachine, men tikt relevante zoekwoorden in en er verschijnen links ;)

Dat je voor een oplossing zoekt op zeg een Google vind ik logisch. Plaats je dan een topic op GoT omdat je het antwoord niet kunt vinden en je uit de faq van het subforum ook geen oplossing hebt gevonden, meldt dan ook dát je op Google hebt gezocht op <insert zoekwoorden> en dat je de subforum faq hebt geraadpleegd maar je niet verder komt. Kans is groot dat je topic gewoon open blijft :) Je laat dan namelijk zien dat je inzet hebt getoond en laat zien wat je zelf hebt geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op google gezocht op "Nvidia FX 5200" met een van deze woorden FPS, LAG, Gamerate, Ingame, Slow,
Maarja, ik ben het er niet helemaal mee eens dat mijn topic niet in het hardware forum past. Omdat de mod zegt dat het geen hardwareprobleem kan zijn kan het geen hardwareprobleem zijn? Niets gewijzigd? Dingen gaan kapot weet je.. heb je met spullen, die slijten. Software kan het niet aan liggen. Met een clean installation had ik het zelfde probleem als voordat ik hem opnieuw installeerde.. Maarja, ik ga eens ff kijken of mijn pctje een schoonmaakbeurt geven (nog een keer) helpt.
maar bedankt voor de post tips :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik zie dit soort dingen vrij zelden, maar mocht je je hier aan ergeren kun je dit gerust ter sprake brengen. Modacties van mods zijn gewoon bespreekbaar en kritiek kun je gerust uiten.
Ik heb ongeveer een idee, maar juist omdat het zo groot is is er veel te vinden, gebruik een searchengine met de goede zoektermen en dan kun je het prima zelf vinden is mijn ervaring.
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:50:
Ik heb op google gezocht op "Nvidia FX 5200" met een van deze woorden FPS, LAG, Gamerate, Ingame, Slow,
Maarja, ik ben het er niet helemaal mee eens dat mijn topic niet in het hardware forum past. Omdat de mod zegt dat het geen hardwareprobleem kan zijn kan het geen hardwareprobleem zijn? Niets gewijzigd? Dingen gaan kapot weet je.. heb je met spullen, die slijten. Software kan het niet aan liggen. Met een clean installation had ik het zelfde probleem als voordat ik hem opnieuw installeerde.. Maarja, ik ga eens ff kijken of mijn pctje een schoonmaakbeurt geven (nog een keer) helpt.
maar bedankt voor de post tips :/
Defecte hardware kun je testen, zoals ook in de troubleshooter staat, dat is ook de reden geweest dat je daarop gewezen bent, omdat je daarmee je probleem kunt oplossen.

[ Voor 35% gewijzigd door TERW_DAN op 14-11-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Je topic is toch gesloten met tips en adviesen. Ga daar eerst achteraan. Dat doen mensen niet zonder reden. Leer daarvan, en volgende keer kan je mee discusieren ipv alleen vragen stellen :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

En nog altijd geldt:
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Modbreak:LA is niet de plek om individuele slotjes te bespreken. Punt.
Als je het niet eens bent met een slotje neem je contact op met de moderator die je topic sloot. Kom je er met de mod niet uit dan kun je ook nog contact opnemen met het doktersteam, maar in geen geval ga je dat met een omweggetje in LA doen.

En waarom niet: individuele gevallen bespreken we nooit openbaar. Kwestie van bescherming van users en modcrew. De gebruiker is er niet bij gebaat dat er on masse mensen over hem heen vallen en evenmin hoeft een mod en plein public gecorrigeerd te worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Lustucru op 14-11-2007 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

ik zie dit ook altijd door dezelfde mods gebeuren.

Voor jou zijn er drie anderen die topicreports plaatsen met de strekking 'Zou je even een hoofdletter aan het begin willen zetten; dit ziet er niet uit'. Gebrekkige verzorging van je post wordt als storend ervaren.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

parawaus schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:31:
Hierop:

GPU upgrade vraag!

En hierop:

GPU uprgade....wat zal ik doen.

Ik heb niks aan die antwoorden van de mods.
Ik stel toch een normale vraag?
Dubbele vraag dus je maakt een crosspost aan en dat is op geen enkel fora gewenst. Dat staat duidelijk in de FAQ en misschien doe je het niet expres, maar het wekt wel irritatie op.

Ik vraag me ook af wat mijn volgend systeem gaat worden, maar ik ga eerst rustig kennismaken met GoT, ik lees reviews door en uiteindelijk ligt de keuze toch bij ons zelf ;)

Heb je echt een vraag, maak een duidelijke topic aan en ik heb bijvoorbeeld vragen over paq8o8. Ik heb er een topic voor gemaakt en ik denk dat het onderwerpt niet pakt. Kan gebeuren en er loopt een ander gerelateerd topic, maar omdatr de laatste reply 2 jaar oud is durf ik hem niet te kicken. Als ik twijfel of iets wel of niet door de beugel kan doe ik het maar helemaal niet.

Ik probeer het over een tijdje weer opnieuw en ik zal eerst zelf meer experimenteren met het programma.

Beste kerel, het is de kunst nooit opdringerig te zijn want dan vinden mensen je irritant en gooit een moderator hem dicht. Ja, dat snap ik wel en als ik mod was idendito.
Je moet proberen tactisch te zijn en probeer krachtige duidelijk onderbouwde vragen te stellen en elke normal vraag is mogelijk op GoT anders waren er ook geen topic's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over die modbreak. Ik had het niet in het speciaal over mijn geval voor zover ik het me kan herinneren maar gebruikte mijn topic als voorbeeld over wat ik bedoelde maar mensen hier gingen er op in alsof ik hiet wilde bespreken waarom ik het niet eens was met dat slotje en dat was zegmaar niet mijn bedoeling :S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die suggestie wek je natuurlijk wel in Verwijderd in "Een normale vraag is op tweakers echt on..." ;)

Soms doe je er beter aan om niet gelijk op [verstuur bericht] te klikken, maar eventjes goed lezen, of (nog beter) kijken hoe het in andere topics die wel gewoon open blijven loopt :)

offtopic:
Het was vroeger de gewoonte om eerst door middel van 'lurken' - meelezen, niet gelijk actief posten - alvast door te krijgen hoe een forumcommunity in elkaar zit.
Dat schijnt tegenwoordig niet echt meer 'in' te zijn, helaas.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:17:
Die suggestie wek je natuurlijk wel in Verwijderd in "Een normale vraag is op tweakers echt on..." ;)

Soms doe je er beter aan om niet gelijk op [verstuur bericht] te klikken, maar eventjes goed lezen, of (nog beter) kijken hoe het in andere topics die wel gewoon open blijven loopt :)

offtopic:
Het was vroeger de gewoonte om eerst door middel van 'lurken' - meelezen, niet gelijk actief posten - alvast door te krijgen hoe een forumcommunity in elkaar zit.
Dat schijnt tegenwoordig niet echt meer 'in' te zijn, helaas.
Misschien even iets verder teruglezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou wil ik niet vervelend doen, maar het hele punt wat ik maak wordt onderschreven door je reactie ;)

Niet gelijk op die knop rammen, maar even twee tellen lezen.
Ik zeg alleen maar dat het niet vreemd is dat erop gewezen wordt dat LA niet voor afhandeling van afzonderlijke topics is.
Daarnaast:
Een hele reactie quoten als je met maar één regel reageert is niet echt zinvol..
In ditzelfde forum staat Overbodig quoten all-over GoT als je je afvraagt waarom :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor :S tjee, ben ik eens net zo lui als de gemiddelde tweaker.. ja moet anders extra moeite doen die regels weg te halen hè.. tja.. te veel moeite.. maarja, het ging mij niet echt om mijn topic maar meer om het algemeentje zegmaar.. misschien kwam dat niet helemaal over maarja, ben ook maar een mens, laat het verder maar lekker hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:40:
maarja, het ging mij niet echt om mijn topic maar meer om het algemeentje zegmaar.. misschien kwam dat niet helemaal over maarja, ben ook maar een mens, laat het verder maar lekker hangen
Wij zijn ook mensen, hoor :)
Maar om het dan ook maar in het algemeen te houden: in het dagelijks leven pas je je ook wat aan aan een nieuwe leefomgeving als je bijvoorbeeld verhuist of in een nieuwe baan.

Wat we hier van je vragen is eigenlijk niet anders, namelijk 'try to fit in' :)
En dat werkt het beste door niet gelijk je kont in de krib te gooien als het even tegen zit, maar het desnoods aan anderen die hier wat langer zitten (of een mod, we bijten echt niet) te vragen hoe je bepaalde zaken hier kan aanpakken. :)

Pagina: 1 2 Laatste