Toon posts:

Games, niet te spelen, FPS 2-3

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij vrij lichte spellen zoals unreal tournament 99, 2004, Garry's Mod, CSS maar wel voornamelijk alleen maar first persons.. games als generals, act of war heeft de pc geen moeite mee. klinkt als 3d probleem ofzo.
----------------------------------------------------------------------------------------
Specs:
Voeding 350 Watt Max
Mobo: Intel D865GLC
Processor: P4 CPU 2,8 Ghz
Geheugen: 2x 512 MB DDR
Vplank: Nvidia FX5200 (omega drivers 1.6693) (128 Mb, AGP 8X)
Aplank: Trust SC5250
Interne Audio: Soundmax achtig ding
LG DVD Speler en een LG DVD Brander
Zitten 6 USB 2.0 Poorten in
Netwerk ook intern (Intel PRO/100 VE Network Connection)
HDD: Western Digital S-ATA 160 GB
----------------------------------------------------------------------------------------
Softe Goederen:
XP Professional Service Pack 2
Avg Free, Winamp, Firefox, Hele meuk soundsoftware, maar wel 2 sounddrivers dus, Soundmax voor intern en standaard trust meuk voor de SC5250, Geen firewall (zit al achter firewall van onze server), openoffice,
Heb even uitgebreid uitgetypt zodat jullie misschien kunnen zeggen waar het aan ligt, of dat mijn voeding wel goed genoeg is enzo.
Verder zit de standaard fan nog op de MOBO en heb ik een fan achterop bij dat rooster zitten (vlak onder de voeding), zie verder niet iets wat softwarematig conflicteerd volgens mij.
Misschien de 2 audiodrivers? Zou dit mijn FPS kunnen beinvloeden zodanig dat ik UT2004 op 3 FPS speel?

Maarja, dat is dus het probleem, heb alles al geprobeerd behalve hardware veranderen maar daar heb ik de goederen niet echt voor. Heb niet zo overal een tweede onderdeel voor zodat ik kan testen of het daar aan ligt. Mogelijkheden? Dan kan ik die onderdelen aan mijn stiefvader vragen en dan even proberen of het daar aan ligt. Het rare is dus dat ik met deze zelfde configuratie al heel lang deze spellen speel zonder problemen en het zo ineens zonder reden niet meer wilde. :|
Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen?
Heb intussen ook al mijn pc opnieuw geinstalleerd. Verschillende drivers geprobeerd, met instellingen gerotzooid. 1 geluidskaart aan gehad in plaats van 2. Heb wel nog een andere geluidskaart geprobeerd dus daar ligt het denk ik niet aan.
Qua videokaarten heb ik alleen nog een oude Diamond Viper 550 van 32 mb ofzo liggen dus dat schiet niet op :z

Wie helpt mij |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:21

Sebazzz

3dp

Dit moet niet in Overige hardware maar in VB of in WOS maar dat is aan de mods.

Om te beginnen kan je beter eerst je drivers updaten. De omega drivers deinstalleren en gewoon Forceware van nVidia pakken. Waarschijnlijk komt het ook deels omdat je een FX5200 kaart hebt, en dat is het laagste kaartje dat je kan krijgen in de Geforce 5 / FX serie dus ik zou niet te veel soep van deze kaart verwachten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 08:53:
Softe Goederen:
XP Professional Service Pack 2
Avg Free, Winamp, Firefox, Hele meuk soundsoftware, maar wel 2 sounddrivers dus, Soundmax voor intern en standaard trust meuk voor de SC5250, Geen firewall (zit al achter firewall van onze server), openoffice,
Hoeveel programma's heb je open staan als je aan het spelen bent?
Heb even uitgebreid uitgetypt zodat jullie misschien kunnen zeggen waar het aan ligt, of dat mijn voeding wel goed genoeg is enzo.
Voeding is voldoende, check de lijnen van de kabels wel voor de zekerheid als het voldoende stroom lever.
Verder zit de standaard fan nog op de MOBO en heb ik een fan achterop bij dat rooster zitten (vlak onder de voeding),
Dat is niet erg
Misschien de 2 audiodrivers? Zou dit mijn FPS kunnen beinvloeden zodanig dat ik UT2004 op 3 FPS speel?
Normaliter zou dat geen invloed moeten hebben, maar deinstalleer de drivers en installeer het opnieuw zou ik zeggen :)
Wie helpt mij |:( 8)7
Ik! Installeer je moederbord drivers eens voor de grap :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

je hd draait niet in pio mode?
die kaart heb ik ook gehad, en was iid niet zoveel soeps maar ik kon hl2 of ccs toch wel met meer fps spelen, ik zou even normale drivers installeren, en kijken of je de rest van je drivers wel (goed) geinstalleerd hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je hd draait niet in pio mode?
ik kon hl2 of ccs toch wel met meer fps spelen, ik zou even normale drivers installeren, en kijken of je de rest van je drivers wel (goed) geinstalleerd hebt
Pio Mode? Wat is dat? Ja ik kon spelletjes als CSS en UT2004 maar vooral die laatste gewoon op full graphics behalve antialiasing gewoon goed spelen maar nu doet ie dus super traag.
Drivers zijn ok volgens mij. Heb alle compatible drivers van Nvidia officieel al geprobeerd en die draaiden 2 fps, en die omega's halen soms zelfs eens 3 of wow.. 4 !!! :O
Hoeveel programma's heb je open staan als je aan het spelen bent?
Zet over het algemeen alles uit behalve Geluidsding van soundmax en volumeregeling ;) ik heb zelfs via processen geprobeerd nog van alles weg te halen en virusscanner uit te zetten maar had geen effect.
check de lijnen van de kabels wel voor de zekerheid als het voldoende stroom lever.
Hoe moet je iets zien, wat moet er goed/fout zijn?
Ik! Installeer je moederbord drivers eens voor de grap :)
Moederbord is up to date.
Dit moet niet in Overige hardware maar in VB of in WOS maar dat is aan de mods.
Sorry, het is een algemeen hardware probleem dacht ik dus zette ik hem hier
Om te beginnen kan je beter eerst je drivers updaten. De omega drivers deinstalleren en gewoon Forceware van nVidia pakken. Waarschijnlijk komt het ook deels omdat je een FX5200 kaart hebt, en dat is het laagste kaartje dat je kan krijgen in de Geforce 5 / FX serie dus ik zou niet te veel soep van deze kaart verwachten.
Kraak mijn lieve kaartje niet af :( ut2004 moet hij makkelijk kunnen draaien. Die draait nog op een pentium 3 met 64 mb videokaartje ;) maar die doet dus zelfs al niets
Forceware van nVidia werkte nog slechter zoals ik al zei. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mij maak je niet wijs dat dit een hardwareprobleem is. Met deze zelfde hardware heb je in het verleden namelijk wel voor jou aanvaardbare resultaten behaald. Je hardware is niet veranderd. Wat dan wel? Juist, iets in je software. Ik durf niet te zeggen wat, maar dat komt omdat je zelf verdraaide weinig eigen inzet toont. Als anderen dingen aanraden en je weet niet gelijk wat ze bedoelen, zoek dat dan op (bijvoorbeeld mbt hoe voedingslijnen uit te lezen)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.