Connect3D X850 PRO VIVO AGP 256

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter
Hoi, ik heb eindelijk na 3 jaar de stap genomen en een nieuwe videokaart bestelt. :)
Het gaat om de retail versie van de X850 PRO AGP VIVO van Connect3D.
Voor 166 € via een duitse online winkel (lijkt me wel aardige prijs :P )
Ik vond in nederland en belgie (woon zelf in belgie) bijna geen agp kaarten meer.
Ik wou eerst de Club3D X800 RX AGP kopen maar die is niet leverbaar meer. (zijn er nog mensen die problemen hebben om een fatsoenlijke AGP kaart te kopen ? :| )
En de X800 RX schijnt 8 pipes te hebben terwijl de X850 PRO er 12 heeft (en via unlock normaal 16 met een beetje geluk :? )

Nu mijn vraag en daarvoor eerst mijn pc geschiedenis

In 2002 heb ik na lang vakantie werk mij eerste computer gekocht.
Een ECS Elite K75SA moederbord AGP 4X (OC honey bios nu)
AMD ATHLON 2000 XP
512 + 256 DDR 266mhz RAM
Gforce Ti4200 128MB

(in die tijd was dit nog een redelijke configuratie :*) )

Na een jaar echter ging de Ti 4200 kapot.
Ik was toen zo kwaad dat ik hem uit mijn pc heb gerukt en in twee stukken heb gebroken.
Zonder na te denken want er zat waarschijnlijk nog garantie op.

Na een tijdje zonder pc heb ik een oude Gforce MMX440 er in gestopt.
En daar speel ik nu al 3 jaar mee. (eigenlijk alleen multiplayer CS en DOD)
(60 fps op 1024 x 786)

Onlangs heb ik via steam HL2 gekocht plus alle andere mods (dus CS:S en DOD:S en HL2:Coast , enz)
Dankzij de wreed handige LOD scalling van valve speelt HL2 nog redelijk aardig op mijn pc. _/-\o_
Ik haal op 1024 x 786 minimal detail nog 40 fps. En de game ziet er zelfs op low detail beter uit als elke game die ik tot nu toe heb gespeeld (behalve mischien SOF2 op mijn Ti4200) 8)

Mijn vraag is of ik met mijn nieuwe videokaart HL2 kan spelen op 1152 x 864 FULL DETAIL.
Met AA op 2X (mischien 4x) en Anisotropic Filtering 2X (mischien ook 4x of 8x)
Als ik 40 a 50 FPS halen ben ik al tevreden.

Wat gaat er nu de bottleneck op mijn pc zijn?
Het moederbord is dus maar AGP 4X en de kaart 8X
AGP 4X is 1000 MB/S is die transfer rate voldoende voor de X850 PRO ?
Sommige mensen zeggen dat het niet uit maakt.
Op een benchmark op internet stond dat met zijn 9800 pro hij 5% verschil had tussen een agp4x of 8X moederbord.

Gelukkig zijn al die AGP 3.0 kaarten compatibel met de AGP 2.0 1,5 V norm. Dus normaal zou de kaart moeten werken op mijn mobo.

Is een amd 2000 XP te oud voor HL2 mee te spelen ?
Of is mijn ram mischien het bottleneck? (traag ddr 266mhz)

En hoe zit het met het unlocken van zo'n kaart naar 16 pipelines.

Ik heb verschilende positieve reacties gelezen die de C3D X850 PRO AGP hebben geunlocked en zelfs geflashed naar een X850 XT PE !

Mijn voeding is 350 W. Alleen met het warme weer word mijn pc wel 40 graden in de case. En 60 voor de processor in rust.
Hoe heet mag mijn nieuwe videokaart worden ? Zou het helpen als ik een oude koelkast met de deur open voor mijn pc zet?

Dus mijn vraag is:
-wat voor prestaties kan ik gaan verwachten met een amd 2000 xp 786 RAM 266 en X850 PRO 256 kaart op agp 4x

-kan ik de pipes unlocken zonder gevaar

-kan ik flashen naar XT PE versie zonder gevaar (en dus overclocken)

Alvast bedankt voor alle sugestie's, opmerkingen, en weetje's over mijn pc configuratie en nieuwe kaart. ;)

EDIT: Volgend jaar koop ik waarschijnlijk een volledig nieuw systeem. Ik ben aan het sparen voor een
dual moederbord met één opteron. Later zet ik daar dan een tweede opteron bij. Hopelijk vind ik dan een mobo met agp dan kan ik mijn videokaart gewoon verder gebruiken. (bestaan er trouwens mobo's met agp en pci express ?)

[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 24-07-2006 23:58 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 14:12

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kain_niaK schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:31:
• Wat gaat er nu de bottleneck op mijn pc zijn?
Je CPU en daarna de geheugenbandbreedte
Het moederbord is dus maar AGP 4X en de kaart 8X
AGP 4X is 1000 MB/S is die transfer rate voldoende voor de X850 PRO ?
Zul je weinig van merken
Zou het helpen als ik een oude koelkast met de deur open voor mijn pc zet?
Probeer het, vast wel.
-wat voor prestaties kan ik gaan verwachten met een amd 2000 xp 786 RAM 266 en X850 PRO 256 kaart op agp 4x
Wat verwacht je zelf? Uber performence zul je niet halen, maar leuk zal het er vast wel uit zien. HL2 zul je vast wel best netjes kunnen draaien.
-kan ik de pipes unlocken zonder gevaar
-kan ik flashen naar XT PE versie zonder gevaar (en dus overclocken)
-Hoe heet mag mijn nieuwe videokaart worden ?
(bestaan er trouwens mobo's met agp en pci express ?)
Zoeken doet wonderen :)

Ik draai zelf trouwens een 2400+, ECS K7S5A, 1GB PC2100 CAS2, GeForce 6800 LE (Unlocked + Overclocked), dus ik weet over wat voor systeem je het hebt. Hier draai eigenlijk alles nog behoorlijk netjes.

En nu zelf wat meer moeite doen voordat je een topic opent en probeer voortaan iets overzichtelijker topicstarts te maken want hier heb je vanalles door elkaar staan. Hup ! :w

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 25-07-2006 20:59 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.