Overbodig quoten all-over GoT

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Zouden de mods er wellicht eens massaal op kunnen wijzen om quotes kort en zakelijk te houden? Voor de opwarming van de aarde zal het niet veel uitmaken maar ik zie in replies telkens complete berichten opnieuw voorbijkomen. Dat maakt het lezen van een thread nogal vermoeiend (voorbeeld hier maar de praktijk is tegenwoordig all-over GoT).
Het zou me trouwens niet verbazen als een reply-knop bij elk bericht hieraan zou kunnen bijdragen. De quote-knop is nl. veel makkelijker te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 19:37

Dido

heforshe

torp schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:40:
Het zou me trouwens niet verbazen als een reply-knop bij elk bericht hieraan zou kunnen bijdragen. De quote-knop is nl. veel makkelijker te bereiken.
Ik snap je punt, maar wat bedoel je met die reply-knop bij ieder bericht? Wat zou je daarmee kunnen wat niet met de quick-reply kan?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het zou me trouwens niet verbazen als een reply-knop bij elk bericht hieraan zou kunnen bijdragen.
Bijdragen aan de verwarring ja, omdat iedereen dan denkt dat zo op een specifieke post reageren. :P

Overigens ben ik het wel eens met het quote-alleen-relevante-tekst punt. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dido schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:57:
Ik snap je punt, maar wat bedoel je met die reply-knop bij ieder bericht? Wat zou je daarmee kunnen wat niet met de quick-reply kan?
Hij bedoelt dat er bij elk bericht wel een quote knop staat, maar geen reply knop. Daardoor is het dus makkelijker om te quoten dan om snel te replyen. Daarvoor moet je helemaal naar de onderkant van de pagina natuurlijk :P

Verder vind ik het wel meevallen. Tuurlijk zijn er wel eens mensen die niet de moeite nemen om alleen de belangrijke stukken uit een quote te selecteren, maar voor de rest; niets aant handje.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

misschien een idee om een soort max aantal characters in te stellen bij de quote knop, en dan bedoel ik niet dat er characters moeten wegvallen, maar dat er onderin de quote met rode letters komt te staan dat je het hele bericht gaat quoten en of dat wel een goed idee is.

Ik quote ook wel eens een heel bericht en meestal is dat dan om op delen in te haken en de quote in stukjes te hakken, het weghalen van één regel zou in dat geval amper moeite meer kosten. Daarnaast is een volledig bericht quoten soms ideaal, kijk naar wolkje z'n post waar hij Dido quote.

Dus misschien net zoiets als de verborgen quick-reply bij oude topics, niet onmogelijk maken, maar wel de drempel iets hoger leggen :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

wolkje schreef op vrijdag 09 november 2007
Hij bedoelt dat er bij elk bericht wel een quote knop staat, maar geen reply knop. Daardoor is het dus makkelijker om te quoten dan om snel te replyen. Daarvoor moet je helemaal naar de onderkant van de pagina natuurlijk :P
Dat is eerder een voordeel dan een nadeel, daarmee voorkom je wellicht toch een klein beetje dat mensen op de TS of een vroege post gaan zitten replyen terwijl het onderwerp in de daaropvolgende posts al tig keer uitgekauwd is.

Met andere woorden: een replyknop bij iedere reactie werkt tegengesteld aan de lees-de-draad-voor-je-blaat-policy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Volgens mij miste je de betekenis van mijn smiley. Dat was sarcasme natuurlijk. De quickreply is prima bereikbaar d.m.v. een druk op de "End" toets op je toetsenbord.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
[...]daarmee voorkom je wellicht toch een klein beetje dat mensen op de TS of een vroege post gaan zitten replyen terwijl het onderwerp in de daaropvolgende posts al tig keer uitgekauwd is.
Interessant punt. Dus je denkt dat dit voorkomen wordt met een quote-knop, die in essentie toch een reply-knop is maar dan met een hoop rommel erbij?

Volgens mij speelde dit vroegah minder, ik heb het idee dat men toen zorgvuldiger citeerde. Ik ben tegenwoordig echt de hele tijd quotes aan het doorscrollen. De essentie van de discussies gaat volgens mij toch een beetje verloren tussen al die grijze blokken.

Ook ik begrijp dat het quoten handig is aan te geven op welke boodschap je reageert, maar misschien kan het citeren van complete berichten toch iets minder makkelijk gemaakt worden. Bovendien staan de replies vaak direct onder het bericht waarop gereageerd wordt. Dan is het extra irritant.
De quickreply is prima bereikbaar d.m.v. een druk op de "End" toets op je toetsenbord.
Aangenomen dat je weet dat die daar staat, ja. Het is gewoon makkelijker om op de quote-knop te drukken. Zo doe ik het ook, alleen neem ik dan wel de moeite om de quote weg te halen of in te korten.

[ Voor 4% gewijzigd door torp op 09-11-2007 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 10:17

Stoffel

Engineering the impossible

Kijk en dat ^^ vind ik dus vele malen irritanter. Als je iemand quote wil ik wel kunnen zien wie dat was. Dat is namelijk zeer belangrijk voor de hele discussie, niet alleen voor de persoon die gequote wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Stoffel schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 09:36:
Kijk en dat ^^ vind ik dus vele malen irritanter. Als je iemand quote wil ik wel kunnen zien wie dat was. Dat is namelijk zeer belangrijk voor de hele discussie, niet alleen voor de persoon die gequote wordt.
Je bedoelt omdat ik de namen had weggehaald? Wil je dan terugscrollen naar die boodschap of zo? Volgens mij heb ik zo juist alles weggefilterd wat niet nodig is voor de voortgang van de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

torp schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 09:40:
[...]
Je bedoelt omdat ik de namen had weggehaald? Wil je dan terugscrollen naar die boodschap of zo? Volgens mij heb ik zo juist alles weggefilterd wat niet nodig is voor de voortgang van de discussie.
Je hoeft niet terug te scrollen, je kunt juist op de ID van die quote drukken en dan ga je automagisch naar die post toe.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

torp schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 09:40:
In deze discussie is het misschien niet nodig nee. Maar het weghalen van de oorspronkelijke persoon die je quote, vind ik ook erger dan het quoten van iets teveel tekst.
Niet altijd lees je een topic vanaf het begin door, dus als je dan een interessante quote ziet, wil je daar wel naartoe kunnen 'springen'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
gambieter schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 09:42:
Je hoeft niet terug te scrollen, je kunt juist op de ID van die quote drukken en dan ga je automagisch naar die post toe.
Hmm, nooit gemerkt. Maar in dat geval kan de rest van de quote dus best weggelaten worden. :)

Waar ik me aan erger, zijn ellenlange quotes waarna er één kort zinnetje volgt. Ik vind dat vervuiling van de discussie, en de quote-functie maakt dat mijns inziens te gemakkelijk.

[ Voor 30% gewijzigd door torp op 09-11-2007 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:50

ralpje

Deugpopje

wolkje schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 09:43:
[...]

Maar het weghalen van de oorspronkelijke persoon die je quote, vind ik ook erger dan het quoten van iets teveel tekst.
De bedoeling in een discussie is dat je inhoudelijk reageert. Reageren op de post dus, en niet op de persoon die die post maakt. Ik snap zijn punt dus wel enigszins, die namen zijn in die zin niet relevant.
Niet altijd lees je een topic vanaf het begin door, dus als je dan een interessante quote ziet, wil je daar wel naartoe kunnen 'springen'. :)
Lees de draad.... Juist :) Het is juist wél de bedoeling dat je de hele draad leest voor je reageert :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb er weinig moeite mee, hoewel het wel fijn is om de irrelevante delen van de quote te wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

ralpje schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 09:46:
De bedoeling in een discussie is dat je inhoudelijk reageert. Reageren op de post dus, en niet op de persoon die die post maakt. Ik snap zijn punt dus wel enigszins, die namen zijn in die zin niet relevant.
Tuurlijk is dat de bedoeling. Het wel of niet weergeven van de naam van de oorspronkelijke poster doet daar niets aan af. Maar ik ben het absoluut niet met je eens dat de namen niet relevant zijn.
Lees de draad.... Juist :) Het is juist wél de bedoeling dat je de hele draad leest voor je reageert :)
Tuurlijk behoor je de hele draad te lezen. Maar doe jij dat ook in alle "Het Grote xxx deel XVI" topics als je gewoon iets met de zoekfunctie gevonden hebt? Dan vind je een post, waar iets gezegd wordt en iemand gequote wordt. Dan heb ik echt geen zin om het héle topic door te moeten spitten om te kijken wie de oorspronkelijke post maakte die gequote werd. Dat is ongelooflijk onhandig.

Discussies, hoe inhoudelijk deze ook zijn, vinden plaats tussen personen. Deze personen moeten dan gewoon ook getoond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

ralpje schreef op vrijdag 09 november 2007
Namen kunnen wel degelijk relevant zijn, zeker ook als je op de inhoud ingaat.
Als je alleen de relevante zin waar je specifiek op reageert quote en vervolgens ingaat op de (niet gequote) onderbouwing, is het wel heel handig dat je als lezer de context kunt zien.
Ook als je op meerdere mensen reageert komt een post soms heel raar over als je verschillende meningen of invalshoeken gaat quoten zonder bronvermelding.

Sowieso verdient het aanbeveling bronvermelding te gebruiken, zeker in een inhoudelijke discussie. Kijk eens naar wat er kan gebeuren als je het niet doet:
ja, jullie kunnen wel allemaal gan zitten zeiken over dattik teveel quote, maar dat is gewoon makkelijk weet je dus moet je maar eff chillen en en egwoon je bek houwe
Kijk, met zulke reacties wordt de discussie vrij zinloos. Opvallend dat mensen die zich niet in het minder-quoten standpunt kunnen vinden vaak ook degenen zijn die niet op een behoorlijke manier een mening kunnen formuleren en die hun moerstaal beheersen op het niveau van een driejarige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:26

Cyphax

Moderator LNX
Alleen, delen gaan quoten lijkt me overigens ook miscommunicatie in de hand werken. De kans is groot dat je door slechts een of 2 zinnen te quoten de context niet meeneemt. Je ziet dat weleens, verontwaardigde reacties van poster A omdat meneer B een deel van zijn post gequote heeft en door het gebrek aan context de boel uit z'n verband trekt. Ik zou daarom niet het beleid gaan aanpassen. Het is inderdaad wat anders wanneer mensen echt een lange post quoten (met een grote opsomming ofzo bijvoorbeeld) en dan alleen reageren op de hoofdmoot. Maar eerlijk gezegd zie ik dat maar heel weinig. En als het voorkomt kan een moderator iemand daar wel op wijzen, eventueel met een modbreak, anders middels een normaal berichtje. Lijkt mij. :)

Overigens, mede vanwege bovenstaande reden vind ik het erg prettig dat ik op de naam van de poster in de quote kan klikken. In een quote worden geen quotes meegenomen en juist voor de context van de post is dat wel zo handig. Zo ga ik met regelmaat achteruit door een discussie die dankzij deze functionaliteit nog te volgen is.
[edit]
Net als Dido ook meldt zie ik :+

[ Voor 19% gewijzigd door Cyphax op 09-11-2007 10:14 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Ahum, gaat deze discussie niet enigszins off-topic? Het gaat langzamerhand meer over de manier van quoten, terwijl mijn vraag ging over het overbodige gemakzuchtige quoten.
Zou een uitklap-functie voor quotes wat zijn, zoals je op de frontpage weggemodde comments ook kunt openklappen? Op die manier bestrijd je (helaas) niet de bandbreedtevervuiling maar in elk geval wel de discussievervuiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

torp schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:23:
Ahum, gaat deze discussie niet enigszins off-topic? Het gaat langzamerhand meer over de manier van quoten, terwijl mijn vraag ging over het overbodige gemakzuchtige quoten.
De manier van quote heeft direct te maken met het 'overbodig' gemakzuchtig quoten ;)
Dus totaal irrelevant is het zeker niet.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een quote uitklap functie :D
Wat een idee! Zoals de bekende 1 pagina's quote met het antwoord "Ik ook". Nu moet ik zeggen dat het meeste wat ik zie wel correct is gequote(d?), sommige quoten al vrij snel hele blokken tekst terwijl ze enkel op 1 regel reageren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

torp schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:23:
Zou een uitklap-functie voor quotes wat zijn, zoals je op de frontpage weggemodde comments ook kunt openklappen? Op die manier bestrijd je (helaas) niet de bandbreedtevervuiling maar in elk geval wel de discussievervuiling.
Helaas is hier geen mod-factor van toepassing. Dus je kunt niet automatisch quotes inklappen op waarde. Dat zou dan betekenen dat je standaard alle quotes moet inklappen, wat al helemaal niet wenselijk is. Misschien dat het mogelijk kan worden om quotes handmatig dicht te klappen? Al hoeft het van mij niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
SinergyX schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:25:
sommige quoten al vrij snel hele blokken tekst terwijl ze enkel op 1 regel reageren.
Juist, dat is precies waar ik me ook aan erger, en waarom ik vroeg om er eens wat nadrukkelijker op te letten. Helaas werd daar nogal lauw op gereageerd en daarom stelde ik zo'n uitklapfunctie voor.
wolkje schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:27:
Helaas is hier geen mod-factor van toepassing. Dus je kunt niet automatisch quotes inklappen op waarde. Dat zou dan betekenen dat je standaard alle quotes moet inklappen, wat al helemaal niet wenselijk is. Misschien dat het mogelijk kan worden om quotes handmatig dicht te klappen? Al hoeft het van mij niet. :)
Handmatig dichtklappen? Wat zou daarvan het nut zijn als je ze eerst voorbij moet scrollen? Met de mod-functie heeft dit verder niks te maken. In de nieuwe design voor GoT zou een uitklapfunctie natuurlijk best toegevoegd kunnen worden, waarbij bijvoorbeeld alleen de message-ID nog in beeld blijft.
Maar van mij hoeft dat hele technische gedoe helemaal niet, als het quoten gewoon iets minder wordt aangemoedigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

wolkje schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:27:
[...]

Om niet ellenlange teksten te hoeven doorbladeren is dat juist wel een prima functie. Alleen om te kijken naar de reactie en indien wenselijk even de quote uitklappen om de context te zien. Ik zie dat wel zitten.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

c70070540 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:39:
Om niet ellenlange teksten te hoeven doorbladeren is dat juist wel een prima functie. Alleen om te kijken naar de reactie en indien wenselijk even de quote uitklappen om de context te zien. Ik zie dat wel zitten.
Wat zie je zitten? Het standaard inklappen van alle quotes? Ik kan je verzekeren dat dat niet lekker leest ;)
Twee voorbeeldjes:
Volgens sommigen wel, hoor.
Helemaal mee eens, met name die tweede alinea. Daarnaast speelt natuurlijk het idee van bronvermelding, wat ik al eerder noemde.
torp schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:38:
Juist, dat is precies waar ik me ook aan erger, en waarom ik vroeg om er eens wat nadrukkelijker op te letten.
Op zich een redelijk voorstel hoewel ik het idee heb dat er op veel plaatsen op het forum best wel op gelet wordt.

Als je je eraan ergert kun je in concrete gevallen natuurlijk altijd een topicrapport aanmaken :)

[ Voor 20% gewijzigd door Dido op 09-11-2007 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Ah, een enthousiaste reactie... Het uitklappen werkt hier natuurlijk niet, maar zo zou dat eruit kunnen zien (een icoontje is natuurlijk mooier).

Dido: overtuigende simulatie en misschien werkt het uitklappen niet.
Dan ga ik maar een topicrapport aanmaken. Waar doe ik dat? Ik kom hier omdat a) het niet op prijs wordt gesteld dat men zelf de mod gaat uithangen en b) dit forum wordt aangeraden als iets je niet bevalt.

[ Voor 62% gewijzigd door torp op 09-11-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik zou die optie gelijk uitzetten (mocht het in de instellingen komen) ;)

Wat misschien beter is dat een bepaald aantal karakters getoond worden en boven dat aantal de rest van de reactie inklappen of "meer" linkje.
Voorbeeld (van t.net)
09:12 - Softwaremaker Microsoft werkt aan enkele aanpassingen in ActiveX waardoor internetters een interactief element op een website niet langer hoeven te activeren voordat deze kan worden uitgevoerd. »

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik ben op zich wel voor 'selectief' quoten, maar daar moet je wel ontzettend mee oppassen. Als je te veel gaat weglaten verneuk je soms de hele context. Als een post bestaat uit 10 alinea's, dan kun je best alleen de relevante alinea quoten. Scheelt veel lezen en veel ruimte op de pagina :P

Maar kijk dan wel uit dat je uit die alinea bijv niet maar 1 zin pikt terwijl de rest van de alinea een inleiding of een nuancering is van die ene zin. Dan krijg je echt scheve discussies.

Oja, en het weglaten van iemands naam in een quote is pas echt rete-irritant imho :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik vind het zelf eigenlijk vervelend dat mensen het bericht erboven letterlijk quoten. Het is toch snel zat te zien of je iets zegt tegen de persoon direct voor je of niet? En als je het tegen een specifiek iemand hebt, anders dan de persoon voor je, dan kun je wat mij betreft de quote weghalen, tenzij je op specifieke punten ingaat of puntsgewijs gaat reageren.

Dit:
gambieter in "Overbodig quoten all-over GoT"

Vind ik dus bijvoorbeeld een overbodige quote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:02:
Ik vind het zelf eigenlijk vervelend dat mensen het bericht erboven letterlijk quoten. Het is toch snel zat te zien of je iets zegt tegen de persoon direct voor je of niet?
Is het jou nog nooit gebeurd dat er dan stiekum zo'n onverlaat met een heel ander punt vlak voor jou wat neerknalt?
Dat je dus ziet staan dat iemand gratis bier wil uitdelen, jij wilt reageren met "ja, lekker, doe maar".

Dan post je, en dan blijkt dat je dat geantwoord hebt op de vraag of iemand even lekker in je bek moet komen s******n. :P

Zeker in wat snellere topics is preventief quoten dus wel handig. En om dan bij elke post te controleren of je hem misschien moet editten is ook were zo wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:02:
Ik vind het zelf eigenlijk vervelend dat mensen het bericht erboven letterlijk quoten.
Dat is inderdaad niet nodig nee. Maar als een topic erg hard gaat, kunnen er wel wat posts tussen jouw post en 'de post erboven' inkomen. Als je dan niet quote of een persoon noemt, heeft niemand een idee tegen wie je het hebt natuurlijk ;)

edit:
pvd, wat Dido zegt dus! :P
Precies een voorbeeld van iemand die ertussenin komt met een totaal ander verhaal. Als ik je nu niet gequote had, had iedereen een beetje raar opgekeken.

[ Voor 18% gewijzigd door Cloud op 09-11-2007 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dido schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:06:
[...]

Is het jou nog nooit gebeurt dat er dan stiekum zo'n onverlaat met een heel ander punt vlak voor jou wat neerknalt?
Dat overkomt mij weleens ja, maar bij dat zie je direct na het plaatsen van je post, dus dan kun je het altijd nog editen, door bv "@dido" erbij te zetten of toch een quote te gebruiken. Of je doet het andersom, je plaatst voor de zekerheid een quote en haalt hem later weg.

Edit: Zoals nu dus :P
Zeker in wat snellere topics is preventief quoten dus wel handig. En om dan bij elke post te controleren of je hem misschien moet editten is ook were zo wat.
Is ook wel zo, maar in een snel topic als dit kun je het dus wel doen (het voor de zekerheid quoten), maar de meeste topics gaan ook weer niet zo hard. Ik pas best vaak mijn posts aan, omdat ik het zelf irritant vind dat er zo gigantisch veel gequote wordt. Vooral als iemand een lang verhaal heeft en bij de eerste reactie in het topic staat meteen het hele verhaal gequote. Ik probeer het dus tot een minimum te beperken. Leest gewoon fijner. Kost misschien wat moeite, maar goed als ik mij er aan stoor, moet ik natuurlijk zelf ook niet te veel onnodig quoten.

[ Voor 75% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 09-11-2007 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Dido schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:06:Is het jou nog nooit gebeurt [...]
Interessant voorbeeld maar juist in snellere topics zijn al die quotes erg irritant.

edit: (quote toegevoegd) dit topic is ook nogal snel momenteel

[ Voor 55% gewijzigd door torp op 09-11-2007 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

[...]

Is het jou nog nooit gebeurt dat er dan stiekum zo'n onverlaat met een heel ander punt vlak voor jou wat neerknalt?
Dat je dus ziet staan dat iemand gratis bier wil uitdelen, jij wilt reageren met "ja, lekker, doe maar".

Dan post je, en dan blijkt dat je dat geantwoord hebt op de vraag of iemand even lekker in je bek moet komen s******n. :P

Het irritante is, ik quoot nu dido, die drie punten maakt. Ik ga er maar op een reageren (nouja nu helemaal niet). Nu kan je niet snel erachter komen waar ik het over ga hebben. Terwijl als ik dit doe:
[...]
Kan je binnen 2 seconden lezen waar ik het over ga hebben :)

Onhandig, handig. Mensen gebruiken alles gewoon nooit op de juiste manier. Dat maakt het quoten niet fout, maar de mensen wel.

En die reactie boven mij! Dat is pas een irritante quote. Een regel met naam en opmerking. Ben je eerst een minuut aan het zoeken naar de opmerking :P

[ Voor 5% gewijzigd door disjfa op 09-11-2007 11:11 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 15:12

KhaZ

Alfa Romeo

Ik gebruik zelf alleen de quote functie als het om een post gaat die een paar posts eerder dan de laatste post staat. Alléén quoten als het nodig is dus. Als ik snel een reactie plaats na de laatste post, is het voor iedereen duidelijk dat ik een reactie geef op het laatste bericht, ik snap de frustratie van de TS dan ook.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik begrijp op zich de wens wel om quotes kort maar krachtig te houden en alleen dát te quoten waar je daadwerkelijk op wil reageren, maar je kan iemand moeilijk dwingen. Het lijkt me niet iets waar je regels over moet gaan maken, want regels impliceren ook dat de modforce die regels aan iedereen oplegt en zorgt dat ze nageleefd worden. We hebben al veel teveel regels as is, lijkt me niet dat daar meer bij moet komen.

Wat wél een optie is, is iemand die vaker op zo'n vervelende manier quote even aan te spreken middels een PM, en dat wil ik dan ook wel doen. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

-NMe- schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:28:
Ik begrijp op zich de wens wel om quotes kort maar krachtig te houden en alleen dát te quoten waar je daadwerkelijk op wil reageren, maar je kan iemand moeilijk dwingen. Het lijkt me niet iets waar je regels over moet gaan maken, want regels impliceren ook dat de modforce die regels aan iedereen oplegt en zorgt dat ze nageleefd worden. We hebben al veel teveel regels as is, lijkt me niet dat daar meer bij moet komen.
Ben ik het helemaal mee eens :) Het is iets wat de gebruikers zelf moeten oplossen. Ik denk ook niet dat je hiervoor nog regels kunt opstellen. Ik zou niet weten hoe je het moet zeggen.
Wat wel zou kunnen is het volgende in Algemeen Beleid neerzetten, of een dergelijke plaats: "Zorg bij het quoten dat je alleen de essentiële regels/alinea's quote". Iets in die trend.
Wat wél een optie is, is iemand die vaker op zo'n vervelende manier quote even aan te spreken middels een PM, en dat wil ik dan ook wel doen. :P
Als je mij die knop ook even geeft, doen we het samen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

wolkje schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:33:
[...]

Als je mij die knop ook even geeft, doen we het samen :P
Je kan het ook gewoon melden aan mods als je zulke users tegen komt. Hebben ze een knopje voor :+ Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif

Handig!

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Fijn, dat is waar ik in mijn eerste post om vroeg. Als je je collega's ook even wilt aansporen, dan ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Misschien kunnen we kort en krachtig wat vuistregels opstellen voor quoten en die een maandje lang in beeld brengen als mensen de quoteknop gebruiken? Net zoals je nu ook algemene waarschuwingen bij topics hebt staan als je een bericht plaatst. Denk bv aan het Wii topic waar de waarschuwing is opgenomen over mod-chips.

Dan voedt je de community even op en daarna zal het wel weer slechter gaan en nieuwe gebruikers weten het dan niet, maar je doet iig wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

torp schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:37:
[...]

Fijn, dat is waar ik in mijn eerste post om vroeg. Als je je collega's ook even wilt aansporen, dan ben ik tevreden.
Dat aansporen doe je zelf al met dit topic. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:38:
Denk bv aan het Wii topic waar de waarschuwing is opgenomen over mod-chips.
Vind ik een goeie suggestie.
-NMe- schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:41:
Dat aansporen doe je zelf al met dit topic. ;)
Dan zullen we maar hopen dat dit topic door alle mods gelezen wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Het maakt toch niet uit of de mods dit topic lezen. (doen ze toch wel, daarnietvan) Gebruikers kunnen mods ook in alle andere topics aansporen tot actie. En mods hebben over het algemeen wel benul van algemene gebruikersregels van fora ;)

[ Voor 7% gewijzigd door disjfa op 09-11-2007 11:48 ]

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

En ik mij maar afvragen waarom je users zou blijven opvoeden. Lange quotes zijn ongewenst maar niet echt schadelijk.... binnen bepaalde mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

disjfa schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:48:
Het maakt toch niet uit of de mods dit topic lezen. (doen ze toch wel, daarnietvan) Gebruikers kunnen mods ook in alle andere topics aansporen tot actie. En mods hebben over het algemeen wel benul van algemene gebruikersregels van fora ;)
klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

We hebben al veel teveel regels as is, lijkt me niet dat daar meer bij moet komen.
Ach welnee, die ene kan er ook nog wel bij :P
Zouden de mods er wellicht eens massaal op kunnen wijzen om quotes kort en zakelijk te houden?
Dat gaat er los van dit topic niet in zitten, omdat het door de crew niet als "big issue" wordt gezien. Je punt is op zich zeker iets wat weer eens aangehaald mag worden, als je quote doe het dan praktisch en leesbaar :)

Als ik de voorbeelden hier eens lees dan blijkt er toch best reden te zijn om soms lange stukken te quoten, het afstraffen of aanpakken van lange quotes is daarom niet haalbaar. Sowieso kunnen we WL dan wel opdoeken en dat stond volgens mij niet in de planning :+

Zoals al door -NMe- is gemeld, als een quote nergens op slaat, kun je altijd melding hiervan maken bij de crew via een TR (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif <= Clique) zodat de post aangepast, en de user aangesproken kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 14:50

Arethusa

Niet die server

Misschien kan er in de registratie(faq) een paar extra regels toegevoegd worden met de melding dat overbodig quoten niet wenselijk is? Dan heb je (indien de nieuwe gebruiker het leest) alvast een melding gemaakt. En kun je hen daar later op aanspreken.

Of is dit al eerder genoemd :$

[ Voor 8% gewijzigd door Arethusa op 09-11-2007 15:02 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arethusa schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:01:
Misschien kan er in de registratie(faq) een paar extra regels toegevoegd worden.
Dat kan. Het is de vraag of 't ook nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

een voorbeeld van een echt totaal overbodige quote:
ChessSpider in "Kans op dode (sub)pixel"

als 2de post de topic-starter quoten is wmb al onzin, iedereen weet namelijk waar je op reageert. En om dan de post weg te halen en er verhaal neer te pleuren, weet je zelf ook dat quoten onzin is. Maar waarom gebeurt dit dan?

De quote in de 4de post hoeft ook niet echt, iedereen weet nog steeds wie er op wie reageert.

[ Voor 12% gewijzigd door Chubbchubb op 09-11-2007 16:36 ]