torp schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:21:
[...]Het enige voordeel van die belachelijke prijs is dat m'n ouwe mini nu ook nog voor een leuke prijs weg kan... Maar ja, merk ik dan überhaupt het verschil, dat is de vraag. Van de nVidia, misschien. Maar dan moet ik nog verloopkabeltjes kopen ook, voor beeldscherm en firewire... Kortom, nee. Nee. Nee.
Ik vind het eigenlijk best meevallen. De mini kan eindelijk weer mee (vooral qua videokaart), en hij is niet van lagere spec dan de instap-MacBook (zelfs de aluminium), behalve het geheugen. Vroeger was de mini altijd beduidend slechter dan zelfs de instap MacBook. Ik vind het alleen wel jammer dat ze zo zuinig zijn geweest met het geheugen, maar ik was toch al van plan om gelijk het plamuurmes in de mijne te zetten en hem vol te stampen met goedkoop geheugen.
Het enige dat ik jammer vind is dat hij 100 euro duurder geworden is, maar volgens mij komt dat door de gestegen dollarkoers, waardoor ze nu weer gewoon euro=dollar doen. In Amerika was hij gisteren ook al $599 als ik me niet vergis.
Maar je hebt nog steeds de goedkoopste Mac die je kan krijgen en nu eens niet met een chipset en GPU die een jaar achterloopt op de andere modellen.
Er wordt trouwens een mini-DVI naar DVI kabel meegeleverd.
Edit: Ik heb trouwens een sterk vermoeden dat de 2.26Ghz processor bij het duurdere model eigenlijk inbegrepen zou zijn maar ze zich op het laatste moment bedacht hebben. Als je de tabel ziet op
deze pagina, zie je in de tabel tussen eigenschappen waarin de twee mini's verschillen, een dun lijntje. (Dus het zijn twee aparte cellen van de tabel). Eigenschappen die hetzelfde zijn lopen gewoon door. De processor is de enige eigenschap die niet verschilt en toch een lijntje heeft, dat daar dus niet functioneel is. Apple is meestal zorgvuldiger dan dat en het ziet er in mijn ogen uit als een last-minute aanpassing.
@Biff: Was het eigenlijk nog gelukt om hem in dual screen te draaien?
[
Voor 22% gewijzigd door
GekkePrutser op 03-03-2009 21:36
]