[Mac mini Intel] Discussies en ervaringen - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 107.107 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 22:52
Anoniem: 232049 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 10:47:
[...]

Als die geruchten ergens waarheid bevatten, lijkt mij dat ook de beste verklaring. Als reden zou genoemd worden dat een Atom kleiner is dan een C2D zodat de form factor nog kleiner gemaakt kan worden. Nou sorry, hoor, hoeveel mm schelen die cpu's nou in omvang? En wat kan dat nu uitmaken in de grootte van de behuizing. Er moet immers nog steeds een harddisk, dimmetjes, koelblokje en een optische drive in passen, veel kleiner lijkt mij ook niet nodig. De mini is al schattig genoeg zo, dacht ik.
Een Atom gebruikt veel minder stroom en wordt ook veel minder warm. Daardoor is er minder ruimte nodig om voor de koeling te zorgen (koelblok en airflow).

Maar ben het eens. Ik heb liever deze mini met een C2D dan een mini die 25% kleiner is met een Atom erin. Sterker nog, ik heb liever dat ie 25% groter wordt maar dan met een 3,5" harddrive. Maar laten we het maar op de huidige houden om de htpc mensjes niet boos te maken }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232049

BlackMage schreef op maandag 19 januari 2009 @ 10:57:
[...]

Een Atom gebruikt veel minder stroom en wordt ook veel minder warm. Daardoor is er minder ruimte nodig om voor de koeling te zorgen (koelblok en airflow).
No offense, maar... dat snap ik toch niet helemaal. In een macbook zit toch ook een C2D, die heeft toch ook geen enorm (hoog) koelblok? Naar mijn idee zou dat dus sowieso een al stuk kleiner kunnen, maar Apple vond dat blijkbaar niet nodig, misschien gezien de overige compartimenten die nog in het trommeltje moeten passen. Of denk ik nu te simpel? Als er al een mini met Atom en Nvidia chipset komt, koop ik hem sowieso voor htpc denk ik. Beetje duur, maar dan heb je ook wat.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 232049 op 19-01-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

Het maakt mij niet echt uit wat er precies in de nieuwe Mini zit. Als ie maar komt in maart en krachtiger is dan de huidige en ook 4GB intern geheugen slikt. Hoop dat tegelijkertijd ook de nieuwe Apple Cinema Display 20 inch (met LED backlight) dan uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:45:
Het maakt mij niet echt uit wat er precies in de nieuwe Mini zit. Als ie maar komt in maart en krachtiger is dan de huidige en ook 4GB intern geheugen slikt. Hoop dat tegelijkertijd ook de nieuwe Apple Cinema Display 20 inch (met LED backlight) dan uit komt.
dus het maakt jou tot op zeker hoogte wel uit. Minimaal 4GB geheugen én een krachtigere configuratie dan de huidige. Dat is meestal inherent aan een niet-langzamere cpu. Ja, ik weet dat dat niet de enige factor is, ook de chipset telt mee en die zit volgens de geruchten toch wel snor, immers?

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 232049 op 20-01-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232049 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:25:
[...]

dus het maakt jou tot op zeker hoogte wel uit. Minimaal 4GB geheugen én een krachtigere configuratie dan de huidige. Dat is meestal inherent aan een niet-langzamere cpu. Ja, ik weet dat dat niet de enige factor is, ook de chipset telt mee en die zit volgens de geruchten toch wel snor, immers?
Nu ja, in zoverre maakt het me wel uit maar ik heb geen bepaalde minimumeisen voor wat betreft de nieuwe Mini. Hij/zij zal sowieso wel krachtiger zijn dus dat vind ik al snel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 10:35
BREAKING NEWS: Tijdens de audiocast over de uitstekende financiële resultaten van Apple's eerste kwartaal hoor ik als antwoord op een vraag over netbooks (zeer vrije vertaling): We houden het in de gaten maar we vinden dat de netbooks in de markt qua onderdelen en prestaties niet voldoen aan de behoeftes van het publiek. Ik neem aan dat ze dan ook niet van plan zijn om een Atom in een Mini te zetten.

edit: Uit de liveblog van Jim Goldman op CNBC:
Gene (Munster) asks about the possibility of an Apple Netbook and the sub-$500 market. Says Tim (Cook), We're watching that space, but the products in there are based on hardware much less powerful than customers want, software that is not good, small screens, cramped keyboards. Only 3 percent of the PC industry was in this category last year. But we believe the products are inferior.

[ Voor 37% gewijzigd door torp op 22-01-2009 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

torp schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 23:40:
BREAKING NEWS: Tijdens de audiocast over de uitstekende financiële resultaten van Apple's eerste kwartaal hoor ik als antwoord op een vraag over netbooks (zeer vrije vertaling): We houden het in de gaten maar we vinden dat de netbooks in de markt qua onderdelen en prestaties niet voldoen aan de behoeftes van het publiek. Ik neem aan dat ze dan ook niet van plan zijn om een Atom in een Mini te zetten.

edit: Uit de liveblog van Jim Goldman op CNBC:
Gene (Munster) asks about the possibility of an Apple Netbook and the sub-$500 market. Says Tim (Cook), We're watching that space, but the products in there are based on hardware much less powerful than customers want, software that is not good, small screens, cramped keyboards. Only 3 percent of the PC industry was in this category last year. But we believe the products are inferior.
Apple preekt voor eigen parochie. Ze hebben geen zin om mee te gaan met goedkope producten. Het is natuurlijk zo dat 90% van de laptopgebruikers voldoende zou hebben aan een 1GB XP Atom, want daarmee kun je prima surfen, chatten, bellen en zelfs 720p Blu-Ray rips bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

En toch, als je de software hébt, maakt het niet uit of je jan modaal bent of niet. Ook die 90% zal iPhoto willen gebruiken, omdat het nu éénmaal goed door iedereen kan gebruikt worden en makkelijk is.

En dan wil je toch wel een beetje performance. Het lijkt mij dat een atom toch aan de lichte kant is voor een vlotte en aangename osx beleving, maar ik kan het verkeerd hebben.

Ik geef apple gelijk dat ze zich niet in de markt willen storten. Waarvoor? Lage marges, trage pc's. (apple=zo snel mogelijk, zo dun mogelijk, toch als het op laptops aankomt) Eventueel gecompromitteerde osx beleving, slechte ergonomie, en een buyerspubliek die vooral zal bestaan uit eindeloos zeurende cheapskates...

Een apple moet een beleving zijn, niet een product waar je na twee maand op uitgekeken bent, maar iets wat je drie jaar wil kunnen gebruiken. Als ik hoor dat velen die met de netbook-hype zijn meegegaan, nu dat apparaat toch overwegend aan de kant zetten, dan weet ik genoeg.

Het is een interessant apparaat, maar niet voor iedereen geschikt. Zelf ben ik ook blij dat ik me niet heb laten vangen door de hype.

Daarbij hééft apple een netbook concurrent (dun, licht), hij is alleen 'iets' duurder. Jammer... (hoewel duurder ook relatief is, als je een macbook air vijf jaar kan gebruiken valt het goed mee. Ik wil nog wel eens zien hoelang die ultrabudget plastiek netbookjes zullen overleven, al dan niet door erop uit gekeken te raken of slijtage. Over vijf jaar ben je met een atom ook helemaal nergens meer)

Apple moet blijven doen waar het goed in is, beste fullsize notebooks in de markt blijven maken....

edit: en ziedaar:
Apple: geen iPhone nano of Apple-netbook op komst

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 22-01-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:36

seninha

god's right foot

Ik zie net de de oude vertrouwde Witte Macbook een upgrade heeft gehad wat videokaart betreft.
Intel is vervangen door een Nvidia 9400 kaart
Misschien dat ze dit ook van plan zijn met de mini.

Zou ik niet erg vinden.Hoef niet perse een nieuwe Look als ik maar HD materiaal kan afspelen.

[ Voor 8% gewijzigd door seninha op 22-01-2009 18:23 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-05 15:43
filenox schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:42:
Heeft iemand hier ervaringen met goedkope usb microfoon/headset voor de Mac Mini ?
Werken trouwens alle usb-microfoons met OS X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-04 22:40

VisionMaster

Security!

filenox schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:34:
[...]

Werken trouwens alle usb-microfoons met OS X ?
Misschien dat mijn collega's ze specifiek er op kopen, maar ik heb ze nog geen miskoop zien doen. Onbekende merken en logitec's is wat ik ze wel eens zie gebruiken.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dinsdag 27 januari alle computers en notebooks 16% korting bij de Mediamarkt........

Dus wie nog een oude Mini wil met korting, nu kan het.

Edit: van 15% gemaakt 16%.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 25-01-2009 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 10:19
Anoniem: 248577 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 22:27:
Dinsdag 27 januari alle computers en notebooks 15% korting bij de Mediamarkt........

Dus wie nog een oude Mini wil met korting, nu kan het.
Volgens mij moet dat 19% korting zijn Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

astonmbp schreef op zondag 25 januari 2009 @ 22:32:
[...]

crap :( enkel in Nederland ... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

astonmbp schreef op zondag 25 januari 2009 @ 22:32:
[...]

PS: geen 19% want de huidige prijzen zijn allemaal inclusief prijzen, de BTW zit daar al in verwerkt en bedraagt dus 19% bovenop de kale (excl.) prijs. Om de prijs exclusief BTW te berekenen kun je globaal gezegd, 16% afhalen van de huidige verkoopprijzen (exact: 15,96%).

Je krijgt dus ook gewoon een bon met daarop BTW (voor de ondernemers). Het is dus gewoon een kortingsactie en heeft belastingtechnisch niets met BTW te maken.Maar wel leuk natuurlijk deze korting :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 25-01-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

't Zou me toch niks verbazen als de Apple producten niet meedoen (*Wijzigingen en/of drukfouten voorbehouden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232049 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:33:
't Zou me toch niks verbazen als de Apple producten niet meedoen (*Wijzigingen en/of drukfouten voorbehouden)
Alle Apple producten (laptops en desktops) doen mee, dus zowel gloednieuwe modellen als oudere modellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 26-01-2009 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:37:
[...]

Alle Apple producten (laptops en desktops) doen mee, dus zowel gloednieuwe modellen als oudere modellen.
Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 15:43
Check je mail.

[ Voor 93% gewijzigd door Hoedje op 26-01-2009 14:48 ]

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-06 08:25

zAo

GPLv2 Fanboy

Anoniem: 248577 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:37:
[...]

Bij Rotterdam Centrum dus niet. Alleen oude modellen die op voorraad zijn. Aanpassingen (geheugen oid.) is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zAo schreef op maandag 26 januari 2009 @ 14:39:
[...]

Bij Rotterdam Centrum dus niet. Alleen oude modellen die op voorraad zijn. Aanpassingen (geheugen oid.) is niet mogelijk.
Uiteraard geldt het in principe alleen voor hetgeen op voorraad ligt. Maar ook de nieuwe Macbooks en Macbooks Pro liggen bij de meeste MM gewoon op voorraad en kun je met korting meenemen. Als je iets wilt laten aanpassen moet het apparaat besteld worden en geldt de korting wellicht niet (bij mij vorig jaar tijdens dezelfde actie wel trouwens: de MBP moest besteld worden en ik kreeg toch de BTW korting). Maar zelfs als je extra geheugen wilt en de korting dan niet zou gelden, dan zet je dat geheugen er toch zelf in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
  • Laatst online: 20-03 19:23
Anoniem: 248577 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:14:
[...]

(bij mij vorig jaar tijdens dezelfde actie wel trouwens: de MBP moest besteld worden en ik kreeg toch de BTW korting).
Is dit elk jaar rond deze tijd of hebben ze het meerdere keren per jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

druup schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 20:12:
[...]

Is dit elk jaar rond deze tijd of hebben ze het meerdere keren per jaar?
offtopic:
Ze hebben het vaker dacht ik. Maar reken maar met de kredietcrisis dat ze het dit jaar vaker gaan doen. De kosten van personeel en huur gaan wel door, dus als ze even krap bij kas zitten is die extra omzet mooi meegenomen, dan maar met een lagere marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Kunnen we weer ontopic gaan? Discussies over Media Markt acties horen in het Shopping Forum.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

vorige week full hd materiaal getest op een 1.83ghz mini. hij liep op zijn tenen (monitoring via iStat) maar wel soepel. probleem is dat ie natuurlijk niets anders meer ter verwerking moet aangeboden krijgen...op de 2.0ghz zal full hd geen probleem zijn. toch maar ff wachten op een update? of nu kopen in engeland. de 2.0ghz versie met 2gb geheugen thuis geleverd voor 550 euro. Da's toch aanzienlijk goedkoper dan 699 met 1gb wat het hier kost.

http://www.macuniverse.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ermo schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:35:
vorige week full hd materiaal getest op een 1.83ghz mini. hij liep op zijn tenen (monitoring via iStat) maar wel soepel. probleem is dat ie natuurlijk niets anders meer ter verwerking moet aangeboden krijgen...op de 2.0ghz zal full hd geen probleem zijn. toch maar ff wachten op een update?
Heb je het met Plex afgespeeld? Dat is het beste proggie momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:31:
[...]

Heb je het met Plex afgespeeld? Dat is het beste proggie momenteel.
Plex doet meeste hd op z'n sokken, hooguit moet de gebruiker op z'n tenen lopen om de interface/besturing door te krijgen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 232049 op 03-02-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hehe, het was inderdaad even puzzelen voordat ik mijn sources daaraan toegevoegd kreeg. :)

Ik heb trouwens alweer een tijdje geen nieuws gezien over een toekomstige Mini. Spijtig. :( Dat hij komt lijkt wel zeker te zijn, maar wanneer dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrAcid schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:04:
Hehe, het was inderdaad even puzzelen voordat ik mijn sources daaraan toegevoegd kreeg. :)

Ik heb trouwens alweer een tijdje geen nieuws gezien over een toekomstige Mini. Spijtig. :( Dat hij komt lijkt wel zeker te zijn, maar wanneer dan..
Hou www.macrumors.com in de gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*knip* dit topic gaat over de Mac Mini, niet over de Media Markt acties :)

[ Voor 87% gewijzigd door Daedalus op 08-02-2009 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2009/02/19/164552-00968_MacMini_122_978lo_800.jpg

macrumors heeft een foto en meer info over de volgende generatie mac mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
basicbeat schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 06:59:
[afbeelding]

macrumors heeft een foto en meer info over de volgende generatie mac mini.
maar offie echt is... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

De bron vermoed nu zelf van niet, en ik vind de argumentatie best geloofwaardig.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Wel jammer dat die foto nep blijkt te zijn. Ik hoopte op een Mac Mini met 2 beeldscherm aansluitingen en het liefste de zelfde form factor / design als de oude mac mini, want dan kan ik hem mooi stapelen met mijn oude.

Nu is het weer in spanning afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198279

Ben benieuwd of die nieuwe Mac Mini eindelijk eens gaat komen.

Specs zijn nice, foto duidelijk nep..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik wil een Mac Mini kopen maar ik twijfel tussen de 1.83ghz en de 2.0ghz, loont het nou nog een beetje om voor die laatste te kiezen? Gebruik voornamelijk voor muziek, internet en een beetje photoshop.

Oja, kan je vanaf een Apple wireless keyboard je Mac Mini ook aanzetten? of misschien vanaf een gewoon Apple wired keyboard, of helemaal niet? Ik wil de Mac Mini namelijk wegstoppen in een buro waar ik met me arm slecht bij kan om m'n aan te zetten namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:27

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Gewoon in stand-by zetten, dan kun je hem wel met het toetsenbord wakker maken. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:22
xabre16v schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 20:51:
Ik wil een Mac Mini kopen maar ik twijfel tussen de 1.83ghz en de 2.0ghz, loont het nou nog een beetje om voor die laatste te kiezen? Gebruik voornamelijk voor muziek, internet en een beetje photoshop.

Oja, kan je vanaf een Apple wireless keyboard je Mac Mini ook aanzetten? of misschien vanaf een gewoon Apple wired keyboard, of helemaal niet? Ik wil de Mac Mini namelijk wegstoppen in een buro waar ik met me arm slecht bij kan om m'n aan te zetten namelijk :P
Zet de mini in deep sleep en je kan hem wekken met je muis toetsenbord

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
ook als deze bluetooth zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-06 17:22
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ja dat kan maar is niet aan te raden omdat de mac mini dan op willekeurige momenten spontaan aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arro
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
BlackMage schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 21:13:
[...]

Ja dat kan maar is niet aan te raden omdat de mac mini dan op willekeurige momenten spontaan aangaat.
Ik gebruik nu ruim twee jaar een draadloos apple keyboard en muis en zet de mini meestal in sluimerstand om hem met een druk op een toets (of beweging van de muis) wakker te maken. Ik heb nog nooit meegemaakt dat de mini spontaan wakker werd behalve als ik per ongeluk de muis bewoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Digistorm schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 09:20:
De bron vermoed nu zelf van niet, en ik vind de argumentatie best geloofwaardig.
Er is nu ook een Video van! Dus in elk geval geen photoshop. Maar het is nog wel mogelijk dat iemand handig is geweest met een zaag natuurlijk, of een preproductiemodel heeft.

Ik hoop dat het waar is in elk geval! (En er geen atom in zit ;) )

[ Voor 27% gewijzigd door GekkePrutser op 20-02-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blijf het vreemd vinden. Ik had gehoopt op zwart met metaal.

Ook het aantal usb poorten is nogal overdreven, maar wie weet...

Ik ben nieuwsgierig in elk geval. Nu er geen Macworld meer is, kunnen ze om het even wanneer de store updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik zou het ook wel erg raar vinden als de mini niet past in de lijn die apple nu heeft vastgesteld: aluminium en zwart. Dus ik denk dat het eigenlijk gewoon een heel goed gemaakte fake is.

Tenzij die gast binnenkort met een filmpje komt waar je ziet dat hij aangesloten is en bij About this mac je kan zien dat het een nieuwe is ben ik niet overtuigd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
jpboere schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 00:05:
Ik zou het ook wel erg raar vinden als de mini niet past in de lijn die apple nu heeft vastgesteld: aluminium en zwart. Dus ik denk dat het eigenlijk gewoon een heel goed gemaakte fake is.

Tenzij die gast binnenkort met een filmpje komt waar je ziet dat hij aangesloten is en bij About this mac je kan zien dat het een nieuwe is ben ik niet overtuigd ;)
Denk niet dat het een neppe is hoor. Dat is veel teveel werk voor zoiets kleins, zeker omdat het helemaal niet revolutionair is. Het is de gewone oude Mac Mini met betere hardware en andere poorten op de achterkant. Het kan natuurlijk zijn dat dit gewoon een prototype/pre-productie model is en dat de de daadwerkelijke versie een zwarte bovenkant + achterkant heeft.

Ik ben blij. Ik hoop dat hij snel beschikbaar komt (en dat je beide schermaansluitingen tegelijk kan gebruiken :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109556

^^ with that!

Alu te shiny, wit past niet echt meer in de lijn. Daarbij, hoeveel werk is het voor iemand die in de branche werkt om even de backplate na te maken met wat extra uitsparingen? Eerst zien dan geloven.

Liefst een dof alu model, met een zwarte bovenkant. Zoals de rest van de huidige / nieuwe lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Nouja, de witte MacBook wordt ook nog steeds gemaakt. Dus ik zou niet verbaasd zijn als ze de mini ook gewoon zo laten. Dan blijft dat een extra argument om meer uit te geven voor de iMac.

Ik denk ook dat je qua specs iets als de witte MacBook kan verwachten. Betere specs zeker niet. De mini heeft altijd lagere specs gehad dan de rest van de Mac-lijn, op geen enkel punt zelfs. Wat dat betreft vind ik de FW800 ook wel erg vreemd. Maar het kan zijn dat ze willen standaardiseren op 1 type firewire chip misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 09:11
Anoniem: 109556 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 01:57:
[...]

^^ with that!

Alu te shiny, wit past niet echt meer in de lijn. Daarbij, hoeveel werk is het voor iemand die in de branche werkt om even de backplate na te maken met wat extra uitsparingen? Eerst zien dan geloven.

Liefst een dof alu model, met een zwarte bovenkant. Zoals de rest van de huidige / nieuwe lijn.
het is zoiezo te zien dat het fake is, artifacts en de usb porten zijn niet allemaal correct utigelijnt, tevens vind ik 1 van die display dingen wat raar geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Kan je eigenlijk de oudere Mac Mini's, met Core Solo, nog updaten naar een Core 2 Duo ofzo? Of wat is uberhaupt de snelste CPU die je in een Core Solo zou kunnen zetten? (eerste generatie Intel mini's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05 21:50
xabre16v schreef op zondag 22 februari 2009 @ 13:12:
Kan je eigenlijk de oudere Mac Mini's, met Core Solo, nog updaten naar een Core 2 Duo ofzo? Of wat is uberhaupt de snelste CPU die je in een Core Solo zou kunnen zetten? (eerste generatie Intel mini's)
Ja hoor. De snelste cpu die er beschikbaar is voor de mac mini, is geloof ik 2,33 GHz C2D.
Hier een tweakers blogje (velen ging u voor)
http://www.o0o.it/mini/

[ Voor 4% gewijzigd door autoreverse op 23-02-2009 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Mooi, ik heb namelijk de volgende onderdelen liggen uit een defect notebook: T7200 core2duo 2.16ghz , 2 x 1gb 667mhz pc5300 ddr2 + 120gb sata hdd.. gaat wel lukken dacht ik op een core solo 1,5ghz mac mini :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-04 19:02

HJR

xabre16v schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:21:
Mooi, ik heb namelijk de volgende onderdelen liggen uit een defect notebook: T7200 core2duo 2.16ghz , 2 x 1gb 667mhz pc5300 ddr2 + 120gb sata hdd.. gaat wel lukken dacht ik op een core solo 1,5ghz mac mini :)
ehmm ik hoop voor je dat de T7200 niet op het moederbord van je laptop is gesoldeerd, want de macmini heeft dus een voetje nodig....
de 2.33GHz is de T7600 en die kan je voor 200euro op ebay vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Zullen zien, zal 'm binnenkort open halen :)

edit: net open gehaald, de cpu zit in een socket :D

[ Voor 38% gewijzigd door xabre16v op 24-02-2009 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMad
  • Laatst online: 05-05 10:55
De macmini. Ja, zo is het. DE DADER VAN MIJN MAC VERSLAVING. Waarom apple doe je zo'n super product maken? Nu kan ik geen minuut zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Laatst online: 23-05 21:50

Precies de reden waarom ik deze filmpjes/foto's niet geloof. Het blijft wel hardstikke leuk om te zien hoeveel moeite mensen hiervoor doen, hehe. Als ik die mini had, zou ik niet alleen een filmpje of een foto op internet mieteren en verder _niets_. Op z'n minst een about this mac screenie zou geloofwaardiger zijn (want ook dat valt allemaal vast om de tuin te leiden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Laatst online: 20-07-2021
Ok, ik ga me een nieuwe TV kopen en wil een mac mini als mediacenter gebruiken met PLEX.

Ik denk dat ik nodig heb :

- Een TV met Full HD & DVI
- Mac mini (is de 1.8 versie met 1gb sterk genoeg?)
- DVI naar HDMI kabel voor de mini (moet ik dan mijn geluid nog apart doorsturen?)
- Externe USB disk : 1gb voor films & muziek (of zou ik voor een klein nasje gaan?)
- Bluetooth toetsenbord + muis

Ik wil de mini ook aansluiten op mijn stereo, nu doe ik dat met een apple airport express. Maar aangezien de mini in de tv kast komt, kan ik deze wellicht rechstreeks aansluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door Dieter op 28-02-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Dieter schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 13:38:
Ok, ik ga me een nieuwe TV kopen en wil een mac mini als mediacenter gebruiken met PLEX.

Ik denk dat ik nodig heb :

- Een TV met Full HD & DVI
- Mac mini (is de 1.8 versie met 1gb sterk genoeg?)
- DVI naar HDMI kabel voor de mini (moet ik dan mijn geluid nog apart doorsturen?)
- Externe USB disk : 1gb voor films & muziek (of zou ik voor een klein nasje gaan?)
- Bluetooth toetsenbord + muis

Ik wil de mini ook aansluiten op mijn stereo, nu doe ik dat met een apple airport express. Maar aangezien de mini in de tv kast komt, kan ik deze wellicht rechstreeks aansluiten.
volgens mij zijn er wel handigere en goedkopere alternatieven voor een mediacenter...waarom een mac mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
zijn er goedkopere ? :)
Een mac mini is natuurlijk handig omdat daar ook een torrent op kan draaien. Design en het feit dat er een OS op draait, maakt het natuurlijk redelijk 'breed'. Komt er ooit een ander mooi mediacenter software, kan deze gemakkelijk daarop draaien.

Maar als er alternatieven zijn hoor ik graag dewelke hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arro
Mijn Mini 1.66 core solo gebruik ik ook als mediacenter. Via een DVI naar HDMI adapter aan mijn LCD aangesloten. M.b.v. een TOSlink kabel de audio op de receiver aangesloten voor digitaal geluid. Keyboard en muis via bluetooth. Dezelfde setup als die jij wil gaan inzetten dus.

Mijn ervaring is zeer positief. De mini is heerlijk stil (de via firewire aangesloten extrene HDD maakt meer geluid dan de mini (ook onder hoge belasting). Plex gebruik ik niet aangezien ik nog op OSX10.4 draai. M.b.v. Perian en VLC kan ik 720p netjes afsprelen.
Downloaden, internetten, e-mail en licht office werk lukt ook makkelijk vanaf de bank (ca 4meter met 32inch LCD).
Het meeste werk zat hem in het aansturen van mijn Sony Bravia ivm de overscan waardoor de menubalk niet zichtbaar was.
Zodra er een nieuwe Mini uitkomt zal ik de huidige vervangen zodat ook 1080p een optie wordt.

Natuurlijk zijn er andere alternatieven, maar het genot van OSX en de heerlijk stille Mini wegen voor mij niet op tegen een eventueel goedkopere windows PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
Arro schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:13:
Mijn Mini 1.66 core solo gebruik ik ook als mediacenter. Via een DVI naar HDMI adapter aan mijn LCD aangesloten. M.b.v. een TOSlink kabel de audio op de receiver aangesloten voor digitaal geluid. Keyboard en muis via bluetooth. Dezelfde setup als die jij wil gaan inzetten dus.

Mijn ervaring is zeer positief. De mini is heerlijk stil (de via firewire aangesloten extrene HDD maakt meer geluid dan de mini (ook onder hoge belasting). Plex gebruik ik niet aangezien ik nog op OSX10.4 draai. M.b.v. Perian en VLC kan ik 720p netjes afsprelen.
Downloaden, internetten, e-mail en licht office werk lukt ook makkelijk vanaf de bank (ca 4meter met 32inch LCD).
Het meeste werk zat hem in het aansturen van mijn Sony Bravia ivm de overscan waardoor de menubalk niet zichtbaar was.
Zodra er een nieuwe Mini uitkomt zal ik de huidige vervangen zodat ook 1080p een optie wordt.

Natuurlijk zijn er andere alternatieven, maar het genot van OSX en de heerlijk stille Mini wegen voor mij niet op tegen een eventueel goedkopere windows PC.
Hola wacht eens : overscan. De mini heef toch een reso 1920x.... Full HD ?
In principe moet dit toch werken ? Of moet hier 'gefoefeld' worden ?

Alvast bedankt voor je bericht ... klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arro
Dieter schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:41:
[...]

Hola wacht eens : overscan. De mini heef toch een reso 1920x.... Full HD ?
In principe moet dit toch werken ? Of moet hier 'gefoefeld' worden ?
De mini kan vele resoluties aan, maar mijn TV helaas niet. Via DVI aangesloten verschillende resoluties geprobeerd. Met overscan (is een optie in de beelscherminstellingen in OSX) uitgeschakeld leverde me lelijke balken op. De oplossing was de overscan in te schakelen en met SwitchResX een custom resolutie aan te maken. Dat was even wat werk om de juiste instellingen te vinden. Mijn bravia was in ieder geval best lastig goed aan te sturen aangezien deze bij een afwijkende instelling meteen het beeld op zwart laat gaan. 1280x720 (HD ready resolutie) is niet de native scherm resolutie helaas. Als je ook een LCD gaat aanschaffen loont het misschien de moeite om naar ervaringen van gebruikers te zoeken met de combi OSX en het type TV wat je op het oog hebt.

Edit: Middels VGA aangesloten geen enkel probleem met welke resolutie dan ook, maar omdat de Bravia dan zelf de up/downscaling voor je doet leverde dit me een duidelijk minder scherp beeld op. Aangezien ik nogal een pietje precies ben wat dit soort dingen betreft was een VGA aansturing dus geen optie. De beeldkwaliteit is nu met custom resolutie via HDMI echt perfect.

[ Voor 15% gewijzigd door Arro op 28-02-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensz
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik heb na aanschaf mijn Mac mini 1,83 GHz Core Duo ook aan de TV (Sony KDL-26U4000) gehangen. Gewoon bij de lokale computerboer een DVI-HDMI kabel gekocht. Na het aansluiten van de kabel had ik meteen super beeld. Geen last van missende pixels of balken. Ik heb geen gebruik gemaakt van SwitchResX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0sty
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09-2023
Ik wil zelf ook de mac mini als onderandere mediacenter gaan gebruiken maar vind het nu een beetje zonde om de mac mini te kopen gezien de verouderde hardware. Vraag me alleen af wanneer de nieuwe mac mini daadwerkelijk vernieuwd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282664

Wanneer hij vernieuwd gaat worden weet niemand, behalve apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-06 14:58

Tourniquet

Hiya, fellas!

Laatste gerucht is dat ie wel heel eerdaags uitkomt, wellicht morgen al. Er is ook weer een nieuwe foto, met het design in de lijn van de eerder gelekte foto en video:

http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=4016

Afbeeldingslocatie: http://forum.onemorething.nl/album_pic.php?pic_id=23385

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:50
Tourniquet schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:15:
Laatste gerucht is dat ie wel heel eerdaags uitkomt, wellicht morgen al. Er is ook weer een nieuwe foto, met het design in de lijn van de eerder gelekte foto en video:

http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=4016

[afbeelding]
Het zal me benieuwen. Dit ziet er op zich best plausibel uit. Ben alleen erg benieuwd naar wat er onder "the hood" zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-06 08:25

zAo

GPLv2 Fanboy

Wat mij betreft een fake, hij lijkt wel erg veel op de tas van de oude Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Maar zonder remote en andere CPU teken en ilife teken hmmmm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:56

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Waarom zou dat een reden zijn om fake te zijn?
Ik vind het eerder vreemd dat die firewire poort vierkant is :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
SaURoN schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:34:
Maar zonder remote en andere CPU teken en ilife teken hmmmm :P
Remote zit er vast niet meer bij, die krijg je ook bij alle andere nieuwe Macs niet meer tegenwoordig. En het andere CPU teken is het logo van de nVidia 9400M. Dat is zeker een selling point dus dat kan best.

Ik hoop alleen zooooo erg dat er geen Atom in komt! Als het gewoon een Core 2 Duo is dan koop ik hem gelijk!

Edit: @Spike_Wolf: Die vierkante firewire poort is een Firewire 800, die zijn zo.

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 02-03-2009 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Laatst online: 13:50
GekkePrutser schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:56:
[...]

Remote zit er vast niet meer bij, die krijg je ook bij alle andere nieuwe Macs niet meer tegenwoordig. En het andere CPU teken is het logo van de nVidia 9400M. Dat is zeker een selling point dus dat kan best.
Ik heb nog keurig een remote gekregen bij m'n iMac 24" vorig jaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij zal wel fake zijn .. of dit is een nogal vreemde/domme fout van Apple.

Afbeeldingslocatie: http://twitpic.com/img/1syr5-efc5b5039b45a75d15fecf2c9ceaa0c7.49ac4d7b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109556

Spike_wolf schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:46:
Waarom zou dat een reden zijn om fake te zijn?
Ik vind het eerder vreemd dat die firewire poort vierkant is :P
Om na 2,5 jaar alleen de interne specs te wijzigen en het uiterlijk ongemoeid te laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

UPDATE
Er komt bij OMT steeds meer informatie binnen over de Mac mini en de iMac. Hieronder vind je de specificaties waarover de nieuwe Mac mini en iMac zullen beschikken. Daarnaast is wederom bevestigd dat de updates morgen zullen worden aangekondigd.

Mac mini
- 5x USB
- 1x FireWire 800
- 1x mini DVI
- 1x Display poort
- Nvidia chipset (net als de nieuwe MacBooks)
- 2.0 Ghz Intel Core 2 Duo
- 1 of 2 GB DDR3 ram geheugen (max 4 GB)
- 120 GB harde schijf (max 320 GB)

iMac
- 1x 20" model, 3x 24" modellen
- Intel Core 2 Duo (géén quad core dus): 2.66 Ghz, 2.93 Ghz en 3.06 Ghz
- 1x Display poort
- 20" 2 GB DDR3 ram geheugen, 24" 4 GB DDR3 ram geheugen (max 8 GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou ook wel leuk zijn als de prijs iets omlaag gaat en dat er snow leopard op staat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik was vanavond bij de MediaMarkt en terwijl ze altijd Mac Mini's op voorraad hebben hadden ze deze nu niet meer.

Dus ik verwacht wel binnen korte tijd de nieuwe Mac Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Oh wat geweldig als dat waar is! Ik hoop trouwens dat je de 2 display poorten tegelijk kan gebruiken. Zou wel cool zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

GekkePrutser schreef op maandag 02 maart 2009 @ 23:06:
Oh wat geweldig als dat waar is! Ik hoop trouwens dat je de 2 display poorten tegelijk kan gebruiken. Zou wel cool zijn :)
Ik ook inderdaad, alleen gek genoeg verwacht ik van Apple dat het of of is. Ik weet niet waarom en kan het ook niet onderbouwen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.hardmac.com/news/2009-03-02/#9671

- Details about Forthcoming iMac and Mac mini - Lionel - 20:42:47

We successfully collected information about the new models to be released tomorrow:

The new iMac models and their corresponding references:
- MB417: Entry level model
- MB418: "Mass market" model
- MB419: high-end model
- MB420: ultimate model
The entry level model should come with a 20" display, while the three other models will feature a 24" panel.

For the Mac mini, the references are the following:
- MB463: entry-level model
- MB464 high-end model

All models should be available almost immediately following their announcement and you could even already find them in the APR near you

[translation by Linathael]
React Add your comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:10
Fake.
Er zit nog steeds intel in, het nvidia logo van de chipset afbeelden is niet logisch. Chipset zegt de mensen niet zo veel. En de grafische chip op de doos vermelden, weet eigenlijk niet of ze dat doen. Ook het wireless logo lijkt me niet logisch.
Verder denk ik, en dat kun je niet uit deze beelden halen, dat de bovenkant zwart is, eventueel glas, net als veel andere van hun producten. Ik heb horen zeggen dat de remote, muis en keyboard ook zwart worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:14
Ik gok erop dat ie echt is, en bij Apple heb je altijd "van horen zeggen".
Dus ik ga verder niet speculeren. Wel weet ik dat het chipset logo ook op de huidige MB en MBP dozen staat. Wat dat betreft.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens AppleInsider is de foto zeer betrouwbaar http://www.techzine.nl/nieuws/19475/Wederom-foto-van-nieu...

Citaat:

Naar nu blijkt is de foto naar meerdere Apple-nieuwswebsites gestuurd. MacFreak.nl heeft de grote variant van de foto online staan en claimt dat deze gemaakt is met een HTC Touch Diamond op een instelling met weinig licht. Volgens AppleInsider lijkt de afbeelding niet bewerkt te zijn, wat de foto zeer betrouwbaar maakt.

Link grote foto: http://images.appleinsider.com/macmini_full_size_090302.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:10
Ten tijde van de introductie van de MacBook Air (waar nog steeds een intel chipset in zit) waren ze zo blij met intel. Grote baas van intel op het toneel. Goeie vriendjes, mooie woorden. Nieuwe MacBook en MacBook Pro komen uit en de grafieken waaruit je eigenlijk kon lezen : "intel chipset sucks en nvidia chipset rocks" worden groot geprojecteerd. Ik kan me zo voorstellen dat intel zich daar op zo'n moment 'niet zo blij' mee is en de voorkeursbehandeling die ze bij de air gaven niet nog eens geven (iemand al en Mac Pro gezien met een i7 ;))

Op dat plaatje is een verticale rand zichtbaar aan de linkerkant, zeg een cm vanaf de zijkant.

[ Voor 8% gewijzigd door Dancing_Animal op 03-03-2009 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Dancing_Animal schreef op maandag 02 maart 2009 @ 23:45:
Fake.
Er zit nog steeds intel in, het nvidia logo van de chipset afbeelden is niet logisch. Chipset zegt de mensen niet zo veel. En de grafische chip op de doos vermelden, weet eigenlijk niet of ze dat doen. Ook het wireless logo lijkt me niet logisch.
Verder denk ik, en dat kun je niet uit deze beelden halen, dat de bovenkant zwart is, eventueel glas, net als veel andere van hun producten. Ik heb horen zeggen dat de remote, muis en keyboard ook zwart worden.
Niet logisch zeg jij, wel logisch zeg ik:

Afbeeldingslocatie: http://onlygizmos.com/wp-content/uploads/2008/10/packing.jpg

Als je kijk naar de MacBook doos dan staan daar exact dezelfde logo's op. De chipset op de doos zou dus best nog wel eens kloppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 248577 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 23:37:
http://www.hardmac.com/news/2009-03-02/#9671

- Details about Forthcoming iMac and Mac mini - Lionel - 20:42:47

We successfully collected information about the new models to be released tomorrow:

The new iMac models and their corresponding references:
- MB417: Entry level model
- MB418: "Mass market" model
- MB419: high-end model
- MB420: ultimate model
The entry level model should come with a 20" display, while the three other models will feature a 24" panel.

For the Mac mini, the references are the following:
- MB463: entry-level model
- MB464 high-end model

All models should be available almost immediately following their announcement and you could even already find them in the APR near you

[translation by Linathael]
React Add your comment
Als dat de typenummers zijn, dan is het voor het eerst dat Apple (bijna) alle computers in dezelfde reeks (MB4..) heeft zitten. De Unibodies zijn in ieder geval MB465, MB466 en MB467. Verder vind ik de geruchten nu wel heel erg sterk worden, het zou nog wel eens waarheid kunnen worden :).

Ik vind alleen de dual screen output op de mini zo on-Apple. Maar goed, misschien dat het een nieuwe richting wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Final Specs Confirmed:

iMac's
MB417LL/A - IMAC 20" 2.66/2GB/320GB/SD/MSE/KB-USA
MB418LL/A - IMAC 24" 2.66/4GB/640/SD/MSE/KB-USA
MB419LL/A - IMAC 24" 2.93/4GB/640/256/SD/MSE/KB-USA
MB420LL/A - IMAC 24" 3.06/4GB/1TB/512/SD/MSE/KB-USA

Mac Mini's
MB463LL/A - MAC MINI 2.0/1X1G/120/SD/AP/BT-USA
MB464LL/A - MAC MINI 2.0/2X1G/320/SD/AP/BT-USA

Mac Pro's
MB535LL/A - MAC PRO 2.26_8CX/6X1G/640/GT120/SD-USA
MB871LLA - MAC PRO 2.66QCX/3X1GB/640/GT120/SD-USA

AIRPORT EXTREME:
MB763LL/A - AIRPORT EXTREME - USA

TIME CAPSULE:
MB764LL/A - TIME CAPSULE 500GB - USA
MB765LL/A - TIME CAPSULE 1TB - USA

FIBRE CARDS:
MB842LL/A - DUAL-CHANNEL 4GB FIBRE CHANNEL CARD-GEN
MB843LL/A - QUAD CHANNEL 4GB FIBRE CHANNEL CARD -GEN

RAID CARD:
MB845Z/A - MAC PRO RAID CARD -INT

APPLE KEYBOARD:
MB869LL/A - APPLE KEYBOARD -USA

RAM:
MB976LL/A - 1GB 1066MHZ DDR3 -1X1GB SO-DIMM-GEN
MB980LL/A- 1GB 1066MHZ DDR3 ECC 1X1GB - GEN
MB981LL/A - 2GB 1066MHZ DDR3 ECC 1X2GB -GEN
MB982LL/A - 4GB 1066MHZ DDR3 ECC 1X4GB - GEN

HARD DRIVES:
MB983LL/A - APPLE HARD DRIVE FOR MAC PRO - 640GB
MB984LL/A - APPLE HARD DRIVE FOR MAC PRO - 1TB

AIRPORT EXTREME CARD FOR MAC PRO:
MB988LL/A - AIRPORT EXTREME WI-FI CARD 802.11N

GRAPHICS CARD
MB999LL/A - ATI RADEON HD 4870 512MB

Enjoy =)
Nieuwe geruchten van een persoon die voorgaande keren ook gelijk had wat betreft parts. 2x MacMini @2.0Ghz dus. Afhankelijk van de prijs neem ik dan de goedkoopste, die moet dan prima 1080p afspelen in Plex volgens mij :).

Het lijkt er ook op dat de nieuwe MacPro 8 cores krijgt, vraag me af hoe duur zo'n ding dan wel niet gaat worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Laatst online: 23-05 08:56
Macrumors.com:
The Mac minis are said to be 2.0 GHz each with improved hard drive space. We've heard whispers that the entry level price for the Mac mini may finally fall to $499, representing a $100 drop. The adoption of the NVIDIA platform in the Mac mini should also provide a significant performance boost over the existing models.

MB463LL/A - MAC MINI 2.0/1X1G/120/SD/AP/BT-USA
MB464LL/A - MAC MINI 2.0/2X1G/320/SD/AP/BT-USA
Ik neem aan dat 2ghz, nvidia chipset en 1gb ram genoeg is op 1080p HD content af te spelen, middels XBMC for mac? Zo ja dan koop ik er gelijk één en zet ik mijn Popcornhour te koop (of voor in de slaapkamer :))

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 16:29
[FrEEzEr] schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:46:
Macrumors.com:

[...]

Ik neem aan dat 2ghz, nvidia chipset en 1gb ram genoeg is op 1080p HD content af te spelen, middels XBMC for mac? Zo ja dan koop ik er gelijk één en zet ik mijn Popcornhour te koop (of voor in de slaapkamer :))
PleX all the way ;-)

En mijn TV kan niet eens 1080p HD aan, maar dit wordt wel mijn nieuwe media center! Jammer dat er geen HDMI uitgang opzit.

Wat kost een geheugen upgrade tegenwoordig?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:38
Er van uitgaande dat de Mini hetzelfde geheugen nodig gaat hebben als de alu MacBook; zo'n €35 per 2GB reepje.

Kingston ValueRAM

[ Voor 34% gewijzigd door tiguan op 03-03-2009 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
Het is wel balen dat True HD audio niet ondersteund wordt door het gemis van een HDMI port :(

En dat PLEX ziet er echt super uit! Vooral vergeleken met mijn Popcorn Hour!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Online stores in Australië, Nieuw-Zeeland en Japan down... ;)

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/r/store/backsoon/title_backsoon1.gif

[ Voor 29% gewijzigd door Tourniquet op 03-03-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
  • Laatst online: 30-05 10:19
NL Store nu ook down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288633

inclusief Belgie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De store is online http://www.isapplestoredown.com/

Nieuwe Mac Mini's :9
http://store.apple.com/nl...mily/mac_mini?mco=MTE3MDI

Specs zoals voorspeld. Apple Remote niet meer meegeleverd.

[ Voor 245% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 03-03-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
:( € 600,- is echt te veel voor een media center... Dan maar een Popcorn Hour zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het duurdere model heeft alleen een grotere harde schijf en 2 GB intern i.p.v. 1GB. Als je de grotere harde schijf niet nodig hebt (ivm externe harde schijf) is het goedkoper er zelf 1 GB in te (laten) zetten en dus te gaan voor het instapmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:38
Ik vind de prijs van het instapmodel net te hoog. En waarvoor ze €200 extra durven te vragen voor het 'high-end' model, snap ik al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Laatst online: 15-03 18:43
[FrEEzEr] schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:40:
:( € 600,- is echt te veel voor een media center... Dan maar een Popcorn Hour zucht
Inderdaad, hier gaan ze geen hoge ogen mee gooien. 600 euro en dan zo weinig geheugen en harde schijf ruimte.... :(
Earth to Apple, we zitten in een recessie. Een goedkope instapmac kan dan geen kwaad hoor...

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:31
[FrEEzEr] schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:40:
Ik sluit mij hier helemaal bij aan (bij je eerste zin dan, ik ga niet voor een popcorn hour), 600,- vind ik erg veel voor een instapper. Daar had op zijn minst 2GB RAM voor geleverd moeten worden, 1GB is echt niet meer van deze tijd. Jammer, ik had graag een mini als mediacenter gebruikt.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.