[Mac mini Intel] Discussies en ervaringen - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste
Acties:
  • 107.210 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik hoop eigenlijk op VESA mount gaten onderop de kast, dan kan ik 'm achterop mijn TV uit het zicht monteren. Er zijn nu een aantal Mini-ITX cases (zoals deze) met die gaten en dat is toch wel erg handig.

[ Voor 17% gewijzigd door Dreamvoid op 29-12-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
Tja, heb je eindelijk een mooie apple, wil je hem uit het zicht monteren. :P Neem dan een EEEBox ofzo.
Probleem is vaak wel dat veel TV's en monitoren de VESA connectoren al voor de voet gebruiken, waardoor je de gaten niet voor iets anders kunt gebruiken. Anders zou het ook een leuke manier zijn om met je bestaande monitor een soort iMac te bouwen (maar dan waarschijnlijk lelijker)

[ Voor 6% gewijzigd door cornelisprul op 30-12-2008 11:09 ]

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Waarschijnlijk!? :P Als je die link bekijkt zie je dat de bestaande monitorvoet achter het kastje komt, en het geheel met extra lange bouten bevestigd wordt. Dus dat moet geen probleem zijn. Ik denk alleen niet dat Apple 4 montage gaten dwars door haar mooie Mac Mini wil boren :P

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op maandag 29 december 2008 @ 22:05:
Ik hoop eigenlijk op VESA mount gaten onderop de kast, dan kan ik 'm achterop mijn TV uit het zicht monteren. Er zijn nu een aantal Mini-ITX cases (zoals deze) met die gaten en dat is toch wel erg handig.
Ik snap het streven naar een cleane en subtiele opstelling... Maar toch niet met een mac mini? :o

Ding is zo groot als een paar dvd doosjes op elkaar gestapeld en subliem afgewerkt. Dat kan zonder probleem gewoon naast de tv staan hoor.

Ik wil een mini om als pc te gebruiken, dus bij mij ligt het iets anders. En dan zie ik geen mogelijkheid om die tegelijk op m'n tv te gebruiken (tenzij ik het telkens loskoppel, ofwel een hdmi kabel koop van 6 m :p )
Ofwel moet ik er twee kopen, maar dat kan nu ook even niet. En verder heb ik al een ps3 die eigenlijk alles doet wat ik van een media-apparaat bij de tv verwacht. (divx, mp4, muziek, blu ray, games). Ok, je kan niets opnemen, maar dat kan je met de mac mini ook niet.

Goedkoopste is denk ik een apple tv te gebruiken als media-extender. Ik zie ook niet goed in waarom jullie precies een mac mini aan te de tv willen ipv een apple tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:11
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:37:
[...]

Ik snap het streven naar een cleane en subtiele opstelling... Maar toch niet met een mac mini? :o

Ding is zo groot als een paar dvd doosjes op elkaar gestapeld en subliem afgewerkt. Dat kan zonder probleem gewoon naast de tv staan hoor.

Ik wil een mini om als pc te gebruiken, dus bij mij ligt het iets anders. En dan zie ik geen mogelijkheid om die tegelijk op m'n tv te gebruiken (tenzij ik het telkens loskoppel, ofwel een hdmi kabel koop van 6 m :p )
Ofwel moet ik er twee kopen, maar dat kan nu ook even niet. En verder heb ik al een ps3 die eigenlijk alles doet wat ik van een media-apparaat bij de tv verwacht. (divx, mp4, muziek, blu ray, games). Ok, je kan niets opnemen, maar dat kan je met de mac mini ook niet.

Goedkoopste is denk ik een apple tv te gebruiken als media-extender. Ik zie ook niet goed in waarom jullie precies een mac mini aan te de tv willen ipv een apple tv?
Voornamelijk vanwege de flexibiliteit. Ik ben bijvoorbeeld van plan om een Mac Mini icm. Plex te gebruiken, ideaal systeem. Maar daarnaast, afhankelijk van het stroomgebruik, wil ik em misschien voor meer doeleinden gebruiken zoals bijvoorbeeld webserver.

Sowieso kan, zover ik weet, de AppleTV geen .MKV afspelen (misschien met Boxee though) en dan weet ik nog niet eens of het kan in 720p of 1080p. Sowieso vind ik de AppleTV te duur voor de functionaliteiten die dat ding heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
[...]

Met een EyeTV moet dat wel kunnen toch ? Volgens mij ben je met een Mac Mini icm. een EyeTV in één keer klaar. Lijkt me heerlijk als mediacenter, icm. een full-HD tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

mcdronkz schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:28:
Met een EyeTV moet dat wel kunnen toch ? Volgens mij ben je met een Mac Mini icm. een EyeTV in één keer klaar. Lijkt me heerlijk als mediacenter, icm. een full-HD tv.
{DING}

* burne heeft een macmini, een eye-tv en een 24" 1920x1200 monitor die ook prima als hdtv te gebruiken is.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

[...]
Een Apple TV is niet zo krachtig. Dan kan je voor nog minder een oude Xbox halen en daar XBMC op zetten. Werkt zelfs nog mooier...

Met m'n huidige Mac Mini speel ik zelfs 1080p materiaal vlekkeloos af icm Plex. Dat gaat echt niet met een Apple TV. Trouwens, opnemen, waarom zou je. Je kan alles op Uitzendinggemist bekijken... Verder heb ik al een HD receiver van Casema, dat is gewoon lekker scherp. Een film opnemen doe ik niet, dan download je het nog liever of koop je het in de winkel voor een paar euro. Dat opnemen is altijd zo een gedoe :) Snap niet dat mensen dat nog doen....afgezien van het opnemen van soapies ofzo voor de vrouw.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Red Nalie schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:13:
[...]

Voornamelijk vanwege de flexibiliteit. Ik ben bijvoorbeeld van plan om een Mac Mini icm. Plex te gebruiken, ideaal systeem. Maar daarnaast, afhankelijk van het stroomgebruik, wil ik em misschien voor meer doeleinden gebruiken zoals bijvoorbeeld webserver.

Sowieso kan, zover ik weet, de AppleTV geen .MKV afspelen (misschien met Boxee though) en dan weet ik nog niet eens of het kan in 720p of 1080p. Sowieso vind ik de AppleTV te duur voor de functionaliteiten die dat ding heeft...
* MrAcid meldt zich met hetzelfde plan.

Een tijdje naar een WD TV zitten kijken (nog steeds) maar dat is me denk ik toch net een tikkeltje te eenvoudig. En de interface en functies van Plex zijn wel heel erg super! Met de waarschijnlijke komst van de nieuwe Mac Mini kan ik óf een oude op de kop tikken voor een leuke prijs, óf de geupdate versie aanschaffen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

burne schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:58:
[...]
{DING}

* burne heeft een macmini, een eye-tv en een 24" 1920x1200 monitor die ook prima als hdtv te gebruiken is.
Via welk medium/welke EyeTV kijk je HDTV dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
MrAcid schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:06:
[...]

* MrAcid meldt zich met hetzelfde plan.

Een tijdje naar een WD TV zitten kijken (nog steeds) maar dat is me denk ik toch net een tikkeltje te eenvoudig. En de interface en functies van Plex zijn wel heel erg super! Met de waarschijnlijke komst van de nieuwe Mac Mini kan ik óf een oude op de kop tikken voor een leuke prijs, óf de geupdate versie aanschaffen. :)
Met heel erg veel mazzel houdt Apple de prijzen in de UK hetzelfde. Mn zus gaat op 10 januari naar de UK toe, dus dat scheelt me een hoop geld. En zo niet, dan haal ik em hier wel gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de apple TV niet dienst doen als extender? Dus gewoon de video tonen die door een andere mac wordt gedecodeerd? Dat het apparaatje op zichzelf niet sterk genoeg is om 1080p te decoderen kan ik nog inkomen, maar video aanpakken die door een ander apparaat gestreamed wordt zou toch eitje moeten zijn?

Als dat niet zo is, is dat wel een nadeel van die apple TV. Een echte volwaardige pc die zoveel meer kan, maar dan alleen voor media gebruikt wordt, naast de tv zetten vind ik een beetje overkill. Ik houd het dan ook sowieso bij m'n ps3 als 'mediacenter'. In de voorbije maand sinds ik 'm heb pakt hij alles aan wat ik er op wil zien, en ik heb verder geen andere eisen meer (die misschien wel mogelijk zijn een 'echt mediacenter', al vraag ik mij af wat die extra's dan nog zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:20:
Kan de apple TV niet dienst doen als extender? Dus gewoon de video tonen die door een andere mac wordt gedecodeerd? Dat het apparaatje op zichzelf niet sterk genoeg is om 1080p te decoderen kan ik nog inkomen, maar video aanpakken die door een ander apparaat gestreamed wordt zou toch eitje moeten zijn?
Ik denk dat op dat moment netwerkcapaciteit de bottleneck wordt. Ik heb hier 1080p MKV video's staan die 28MB/sec doen; en dat is compressed. Wanneer je dus uncompressed data wil gaan streamen praat je al snel over 100MB/sec (Mbyte dus, geen Mbit)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Whieee schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:58:
[...]

Ik denk dat op dat moment netwerkcapaciteit de bottleneck wordt. Ik heb hier 1080p MKV video's staan die 28MB/sec doen; en dat is compressed. Wanneer je dus uncompressed data wil gaan streamen praat je al snel over 100MB/sec (Mbyte dus, geen Mbit)
Ik hoop dat je bedoeld dat het 28mbit per sec is, anders kom je uit op ± 120 (mins) * 60 (seconden) * 28 (MB) = 200GB per film :P

Maar nee, je kan hem volgens mij niet gebruiken als extender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Red Nalie schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:07:
[...]
Ik hoop dat je bedoeld dat het 28mbit per sec is, anders kom je uit op ± 120 (mins) * 60 (seconden) * 28 (MB) = 200GB per film :P

Maar nee, je kan hem volgens mij niet gebruiken als extender.
Het zijn 24 beelden in een seconde he? ;)

Ik hoop zo dat ze de Mini niet duurder gaan maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:20:

Als dat niet zo is, is dat wel een nadeel van die apple TV. Een echte volwaardige pc die zoveel meer kan, maar dan alleen voor media gebruikt wordt, naast de tv zetten vind ik een beetje overkill. Ik houd het dan ook sowieso bij m'n ps3 als 'mediacenter'. In de voorbije maand sinds ik 'm heb pakt hij alles aan wat ik er op wil zien, en ik heb verder geen andere eisen meer (die misschien wel mogelijk zijn een 'echt mediacenter', al vraag ik mij af wat die extra's dan nog zijn...
Geef mij maar een oplossing die wat vriendelijker is qua stroomverbruik. Een Mac Mini icm een NAS werkt ideaal en verbruikt veel minder stroom. In jouw situatie heb je een pc, een ps3 en je tv (duh :)) aanstaan. Met een Mac Mini, een NAS en je TV ben je al een stuk 'groener' bezig. Zelf kijk ik voornamelijk tv series in mkv formaat. Ik kijk soms zonder (of met engelse) subs. Dan heb je ook geen zin om het gedownloade spul ook nog eens te gaan omzetten naar een formaat die geschikt is voor m'n Xbox 360 of PS3. Ook hoeft er geen pc aan te staan die het decodeer werk doet, alleen een Mac Mini met een makkelijke interface waar anderen ook binnen een paar tellen mee kunnen omgaan. (zonder allerlei handelingen te doen hiervoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op woensdag 31 december 2008 @ 00:25:
[...]

Geef mij maar een oplossing die wat vriendelijker is qua stroomverbruik. Een Mac Mini icm een NAS werkt ideaal en verbruikt veel minder stroom. In jouw situatie heb je een pc, een ps3 en je tv (duh :)) aanstaan. Met een Mac Mini, een NAS en je TV ben je al een stuk 'groener' bezig. Zelf kijk ik voornamelijk tv series in mkv formaat. Ik kijk soms zonder (of met engelse) subs. Dan heb je ook geen zin om het gedownloade spul ook nog eens te gaan omzetten naar een formaat die geschikt is voor m'n Xbox 360 of PS3. Ook hoeft er geen pc aan te staan die het decodeer werk doet, alleen een Mac Mini met een makkelijke interface waar anderen ook binnen een paar tellen mee kunnen omgaan. (zonder allerlei handelingen te doen hiervoor).
Euhm, ik heb meestal enkel m'n ps3 en tv aanstaan. Ik kopieer de meeste video lokaal naar de ps3 (over netwerk of via een stickje). Streamen doe ik eigenlijk nooit, omdat het gewoon niet nodig is.

Sowieso staat m'n pc toch bijna 24/7 aan, daar verander je niet veel aan (maar wel de reden dat ik terug een mac mini wil, wegens het minder schofterige stroomverbruik voor wat een net zo krachtige pc is als wat ik nu heb, of waarschijnlijk zelfs nog sneller)

MKV is vaak enkel een container. In die container zit de video meestal als x264 verpakt. Even de container veranderen duurt een paar seconden, daar hoef je helemaal niet voor te recoderen. Sowieso zijn het meestal rips van series die ik kijk, en dat speelt de ps3 prima af. Voorlopig speelt de ps3 alles af wat ik 'm voorschotel, dus ik verwacht weinig problemen. Lukt het dan toch eens een keer niet, dan kijk ik het wel op m'n pc.

De interface van de ps3 kan trouwens ook iedereen mee overweg, simpeler kan niet.

Dat ik dan toch streamen voorstel van een mac mini => apple TV is omdat beide apparaten natuurlijk in verhouding niets verbruiken. 30+20 watt zal het zijn zeker? Dat vind ik dan wel nog kunnen.

De reden dat ik liever geen mac mini naast de tv zet is omdat ik dat zonde vind. Ik hou van oplossingen op maat die genoeg capaciteit hebben voor hun functie, maar ook niet meer dan dat. De mac mini is gewoon een volledige pc (mail, internet, office, rekenprogramma's...) Ik vind het zonde om die dan alleen maar frontrow te laten draaien aan m'n tv. (mailen en interneten doe ik daar toch niet). Daarom leek de apple tv me ideaal.

Dat het echter niet als extender kan dienst doen voor de media die het zelf niet aan kan is idd nogal zwak te noemen. Sowieso kan ik voor de prijs van een apple tv waarschijnlijk drie jaar de extra stroomkost van m'n ps3 betalen, dus dat weegt ook niet echt tegen elkaar op. ;)

Maar ik kan wel de personen begrijpen die een mac mini aan de tv willen. Meer flexibiliteit, functionaliteit en 'tweaker-stuff' zijn mogelijk, maar ik wil een mac mini in de eerste plaats om m'n pc te vervangen.

Ik hoop ook dat 'ie niet duurder wordt. (m'n eerste mac mini die ik kocht en terug verkocht kostte toen nog 899, zoiets doe ik nooit meer :p Gelukkig snel terug verkocht voor ik er te veel op verloor)
Als het basismodel van 499 2 Gb ram krijgt, zou ik zeer blij zijn ;) 6% studentenkorting af maakt ongeveer 464... gaat nog net voor m'n budget. (m'n pc werkt immers meer dan prima, dus echt duur mag het niet gaan worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 00:35:
[...]

Euhm, ik heb meestal enkel m'n ps3 en tv aanstaan. Ik kopieer de meeste video lokaal naar de ps3 (over netwerk of via een stickje). Streamen doe ik eigenlijk nooit, omdat het gewoon niet nodig is.

Sowieso staat m'n pc toch bijna 24/7 aan, daar verander je niet veel aan (maar wel de reden dat ik terug een mac mini wil, wegens het minder schofterige stroomverbruik voor wat een net zo krachtige pc is als wat ik nu heb, of waarschijnlijk zelfs nog sneller)

MKV is vaak enkel een container. In die container zit de video meestal als x264 verpakt. Even de container veranderen duurt een paar seconden, daar hoef je helemaal niet voor te recoderen. Sowieso zijn het meestal rips van series die ik kijk, en dat speelt de ps3 prima af. Voorlopig speelt de ps3 alles af wat ik 'm voorschotel, dus ik verwacht weinig problemen. Lukt het dan toch eens een keer niet, dan kijk ik het wel op m'n pc.

De interface van de ps3 kan trouwens ook iedereen mee overweg, simpeler kan niet.

Dat ik dan toch streamen voorstel van een mac mini => apple TV is omdat beide apparaten natuurlijk in verhouding niets verbruiken. 30+20 watt zal het zijn zeker? Dat vind ik dan wel nog kunnen.

De reden dat ik liever geen mac mini naast de tv zet is omdat ik dat zonde vind. Ik hou van oplossingen op maat die genoeg capaciteit hebben voor hun functie, maar ook niet meer dan dat. De mac mini is gewoon een volledige pc (mail, internet, office, rekenprogramma's...) Ik vind het zonde om die dan alleen maar frontrow te laten draaien aan m'n tv. (mailen en interneten doe ik daar toch niet). Daarom leek de apple tv me ideaal.

Dat het echter niet als extender kan dienst doen voor de media die het zelf niet aan kan is idd nogal zwak te noemen. Sowieso kan ik voor de prijs van een apple tv waarschijnlijk drie jaar de extra stroomkost van m'n ps3 betalen, dus dat weegt ook niet echt tegen elkaar op. ;)

Maar ik kan wel de personen begrijpen die een mac mini aan de tv willen. Meer flexibiliteit, functionaliteit en 'tweaker-stuff' zijn mogelijk, maar ik wil een mac mini in de eerste plaats om m'n pc te vervangen.

Ik hoop ook dat 'ie niet duurder wordt. (m'n eerste mac mini die ik kocht en terug verkocht kostte toen nog 899, zoiets doe ik nooit meer :p Gelukkig snel terug verkocht voor ik er te veel op verloor)
Als het basismodel van 499 2 Gb ram krijgt, zou ik zeer blij zijn ;) 6% studentenkorting af maakt ongeveer 464... gaat nog net voor m'n budget. (m'n pc werkt immers meer dan prima, dus echt duur mag het niet gaan worden)
Mijn ervaringen met mijn PS3 zijn iets anders. Zodra een film niet exact 1080p of 720p is (aka zwarte banden verwijdert, hetgeen bijna iedere film heeft) dan krijg ik een gigantische lelijke groene balk onder in het beeld en kan ik gewoon de helft van de film niet kijken.

Sowieso ga ik de hele opstelling doen omdat mijn vriendin a-technisch is en gewoon een film wil zien als zij dat wil. Met een PS3 gaat dat nogal lastig omdat het hele film naar PS3 krijgen nogal omslachtig is. In de nieuwe opstelling zet ze de MacMini aan, druk op menu-knop van AB en ze zit in Plex en kan precies doen wat zij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Red Nalie schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:17:
[...]

Mijn ervaringen met mijn PS3 zijn iets anders. Zodra een film niet exact 1080p of 720p is (aka zwarte banden verwijdert, hetgeen bijna iedere film heeft) dan krijg ik een gigantische lelijke groene balk onder in het beeld en kan ik gewoon de helft van de film niet kijken.

Sowieso ga ik de hele opstelling doen omdat mijn vriendin a-technisch is en gewoon een film wil zien als zij dat wil. Met een PS3 gaat dat nogal lastig omdat het hele film naar PS3 krijgen nogal omslachtig is. In de nieuwe opstelling zet ze de MacMini aan, druk op menu-knop van AB en ze zit in Plex en kan precies doen wat zij wil.
Waarom kijk je niet even in het PS3 als Media Center topic? Want je kunt ook gewoon PS3 Media Server (PMS) installeren op je computer en alles streamen naar je PS3. :)
Geen last van groene balken, of niet ondersteunde formaten. Alles wordt getranscode zonder dat je het door hebt. :)
En natuurlijk gewoon een film of serie vanaf de interface van de PS3 kunnen selecteren zonder iets te hoeven kopiëren.

[ Voor 5% gewijzigd door --MeAngry-- op 31-12-2008 14:14 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Dreamvoid schreef op maandag 29 december 2008 @ 22:05:
Afbeeldingslocatie: http://h-sq.com/products/minimount/index_files/blocks_image_4_1.png

http://h-sq.com/products/minimount/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

New Mac Mini to Launch at Macworld San Francisco?
TUAW's report is light on details but expects at least two major changes

- The internal optical drive will be an SATA drive that can be swapped out with a second SATA hard drive
- Design will change from the current white plastic to black plastic and aluminum.
Dat zou een mini mogelijk maken met 1 TB aan interne storage 8) (2 x 2.5" 500 Gb)

Design: ik vind de huidige ontwerp lijn bij apple zonder meer prachtig. Zwart plastic met glas en alu is gewoon ongelooflijk 'af'... Dus als dat idd doorgezet wordt in de mac mini... :9 8)

Damn, echt één van de weinige producten (mac mini) die me zo kunnen boeien naar een launch event toe.

wel een sidenote: de vorige keer dat apple glas/zwart en alu in een product verwerkte, ging de prijs 200 euro omhoog :+ Volgens die logica zouden ze zomaar even de prijs van de goedkoopste mac mini van 499 naar 699 kunnen trekken, en de oude blijven verkopen aan 499 of zoiets. In dat geval is het voor mij no-go. Het blijft een instap computer en ik ga voor een instapcomputer geen 700 euro neerleggen.

Zoals ik al zei, m'n eerste ervaring met een mac mini kostte me 800+ euro, dus denk niet dat ze niet zouden overwegen de mac mini duurder te maken, blijkbaar hebben ze daar weinig moeite mee.

Meer dan 499, en dan gaat m'n interesse toch weg, vrees ik...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Laatst online: 19-08 23:16
Reken maar op minimaal een euro of 600-700 voor het goedkoopste model (tenzij ze de oude als goedkoopste model aanhouden). Ik geloof dat alleen de eerste Mini bij de 500 begon, en natuurlijk op het eind voor de (verwachte) introductie van een nieuwe zoals nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Dat zou een mini mogelijk maken met 1 TB aan interne storage 8) (2 x 2.5" 500 Gb)
Dan heb ik liever gewoon een eSATA aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple's next-gen Mac mini to get dual display support
People aware of the update, however, contradict claims of a partly black plastic enclosure and say that none of the material seems visible on the design, suggesting it won't quite fit the black-and-silver color scheme of the iMac or other current Apple computers.
Blijkbaar geen zwart plastic. Jammer, net nu ze hun hele lijn omvormen naar dezelfde designstijl. Glas, zwart en alu.

We zullen het dinsdag wel zien.

Ik hoop ook dat ze ook nog eens denken aan diegenen die geen 850 euro voor een pc scherm willen neerleggen... 8)7

Ik ben geen poweruser, en met 20" zou ik al voldoende hebben. Kwaliteit maakt me ook weinig uit, echter is de elegante kabeloplossing die apple aanbiedt voor eigen producten natuurlijk gewoon top notch. Een 20" voor 399 lijkt me bvb al duur zat vergeleken met de concurrentie. Maar dat zal wel niet :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam daarnet in een mediawinkel toevallig nog eens langs de iMac, en wat een prachtig apparaat is dat eigenlijk ook. Zo mooi dat ik mij afvroeg waarom ik zo gefocust bent op de mac mini. (ik blijf de mac mini hardwaregewijs een super apparaatje vinden, maar de iMac is ook enorm geil.)

En ja, je betaalt relatief een goede prijs voor wat je krijgt. 999 voor een goed 20" scherm, alu behuizing, all in one is een goede prijs, maar wel moeilijker te slikken dan bvb een instap mac mini.
Daarentegen zijn de specs wel veel minder gecompromiteerd en is ram upgraden een eitje. Moeilijk, moeilijk. Ik heb in elk geval voorlopig niet genoeg budget om in één keer 999 op te hoesten. Daarvoor moet ik nog wel even wat aan de kant leggen.

Maar alles welbeschouwd zou je kunnen zeggen dat 499 voor de mac mini 499 euro weggesmeten geld is als je het naast een iMac beschouwt (die je later dan toch wil hebben)

Voor 999 heb je er een goed 20" scherm, en toetsenbord bij. Full size harddisk (sneller) en nog minder clutter op het bureau.

Ik ga zeker opvolgen welke upgrades de mac mini de volgende dagen zal ontvangen, maar ik ga vermoedelijk toch even doorsparen voor een iMac. Echt een sublieme pc, die iMac.

Spijtig genoeg moet ik dan afscheid nemen van m'n huidige schermpje waar ik wel aan gehecht ben, en geef ik eigenlijk dubbel geld uit, want een scherm heb ik al. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:58:
Ik kwam daarnet in een mediawinkel toevallig nog eens langs de iMac, en wat een prachtig apparaat is dat eigenlijk ook. Zo mooi dat ik mij afvroeg waarom ik zo gefocust bent op de mac mini. (ik blijf de mac mini hardwaregewijs een super apparaatje vinden, maar de iMac is ook enorm geil.)

Maar alles welbeschouwd zou je kunnen zeggen dat 499 voor de mac mini 499 euro weggesmeten geld is als je het naast een iMac beschouwt (die je later dan toch wil hebben)

[...]

Spijtig genoeg moet ik dan afscheid nemen van m'n huidige schermpje waar ik wel aan gehecht ben, en geef ik eigenlijk dubbel geld uit, want een scherm heb ik al. :|
De 20" iMac heeft helemaal niet zo'n goed scherm. Het is een vrij slecht paneeltje, veel minder goed dan de vorige (plastic) generatie iMac. Dat was een van de besparingen waardoor hij zo veel goedkoper is geworden. Het is nu een TN scherm in plaats van het PVA scherm van de vorige generatie.

Weggesmeten geld vind ik zowiezo een beetje kort door de bocht, je geeft zelf ook al aan dat je dan niet veel hebt aan je huidige scherm (al zou je hem met een iMac als tweede monitor kunnen gebruiken).

De huidige Mini is inderdaad duur voor wat hij biedt, omdat hij vol zit met techniek van een jaar of 2 a 3 geleden. Als er inderdaad een nieuwe mini uitkomt met een 9400M videokaart en een modernere processor (op zijn minst een penryn), dan zou dat een hoop schelen.

Ik gebruik zelf mijn beeldscherm via een KVM, ik heb ook nog een PC (gebruik ik alleen nog om te gamen) en ik gebruik de KVM switch om 1 setje van toetsenbord/monitor/muis te gebruiken voor zowel de mini als de PC. Met een iMac zou dat niet mogelijk zijn. Verder ben ik ook niet gecharmeerd van glasplaten voor mijn beeldscherm met de nodige reflecties, en heb ik nu het voordeel dat ik de mini aan kan laten staan met het scherm uitgeschakeld (bijvoorbeeld 's nachts als ik een video aan het hercoderen ben).

Dus een mini heeft wel degelijk voordelen die de iMac niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euhm.. het scherm van de iMac kan natuurlijk gewoon ook uit, he ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2009 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:16:
euhm.. het scherm van de iMac kan natuurlijk gewoon ook uit, he ;)
Dat zou ik ook vermoeden :)
GekkePrutser schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 21:36:
[...]

De 20" iMac heeft helemaal niet zo'n goed scherm. Het is een vrij slecht paneeltje, veel minder goed dan de vorige (plastic) generatie iMac. Dat was een van de besparingen waardoor hij zo veel goedkoper is geworden. Het is nu een TN scherm in plaats van het PVA scherm van de vorige generatie.
De glasplaat moffelt die gebreken redelijk weg, en voor een user als mezelf zijn die gebreken ook volstrekt onbelangrijk. M'n huidige paneel is ook een TN scherm. De glossy finish zorgt net voor een meer hoogwaardige uitstraling dan het TN paneel dat ik nu heb. (samsung) Het hele front is ook mooi strak en gelijklopend gemonteerd, wat afstoffen en schoonmaken een stuk makkelijker maakt. (geen stof meer in die randjes)
Weggesmeten geld vind ik zowiezo een beetje kort door de bocht, je geeft zelf ook al aan dat je dan niet veel hebt aan je huidige scherm (al zou je hem met een iMac als tweede monitor kunnen gebruiken).
Tweede 'verschillende' monitor er naast staat wel niet zo netjes. Het is idd een afweging, en persoonlijk ben ik nogal afkerig van overconsumptie (heb al een goed scherm, enz...) Maar goed, dat kan wel naar iemand in de familie, dat is op zich niet zo'n probleem.
De huidige Mini is inderdaad duur voor wat hij biedt, omdat hij vol zit met techniek van een jaar of 2 a 3 geleden. Als er inderdaad een nieuwe mini uitkomt met een 9400M videokaart en een modernere processor (op zijn minst een penryn), dan zou dat een hoop schelen.
Verouderd is nogal sterk uitgedrukt. Hoeveel mainstream pc's ken jij die nu al uitgerust zijn met penryn proc's? Ik zie nog overal Exxx core 2 duo. De mac mini is natuurlijk ook geen 'powerhouse'. Qua processor en ram kan het nog prima mee, voor de taken waarvoor het bedoeld is (en meer ook). Alleen de gpu is idd vrij beperkend als je nét dat beetje meer 'juice' verwacht voor sommige toepassingen. Ik zou alvast niet hopen al te nieuwe hardware in de upgrade. De C2D's voldoen nog prima, en ik heb de laatste twee jaar weinig vooruitgang gezien in absoluut noodzakelijke processorvernieuwing. De standaard software blijft al jaren achter op de bruikbaare snelheid. M'n huidige C2D windows pc kan nog prima mee en is ook alweer 2 jaar oud. Stroomverbruik is in een desktop minder een issue.
Met een iMac zou dat niet mogelijk zijn. Verder ben ik ook niet gecharmeerd van glasplaten voor mijn beeldscherm met de nodige reflecties, en heb ik nu het voordeel dat ik de mini aan kan laten staan met het scherm uitgeschakeld (bijvoorbeeld 's nachts als ik een video aan het hercoderen ben).
Reflecties zijn geen probleem, en zoals hierboven aangehaald heeft het wel een 'premium' uitstraling.
Dus een mini heeft wel degelijk voordelen die de iMac niet heeft.
Klopt, maar hoe meer ik er over nadenk, hoe minder evident ik die voordelen vind. Zeker vergeleken met het elegante 'all-in-one' ontwerp van de iMac.

Als ik na een half jaartje weer zou zitten kijken naar een iMac, dan is een mac mini idd verspild geld, want die zou dan toch plaats moeten ruimen.

Verder heeft de geschiedenis van het vlagschip model van apple (iMac) ook wel enige meerwaarde :) De ultieme incarnatie van dat concept :)

Jammer dat die Ati H2xxx nogal onderbemeten is, want dan zou een tweedehands prima dienst kunnen doen. Nu zal het zeker een iMac moeten worden met nvidia platform. Sowieso zal ik nog wel even langer moeten sparen voor een iMac, maar het heeft geen haast. M'n pc werkt intussen prima.

Anyway, morgen begint macworld zeker? Binnenkort weten we dus hoe de nieuwe mini er voor staat... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik denk dat de nieuwe mac mini vooral bedoeld gaat zijn als mediacenter voor bij de TV. Zeker handig dat hij hardwarematige h264 decodering zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:08
cornelixnootje1 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 04:59:
Ik denk dat de nieuwe mac mini vooral bedoeld gaat zijn als mediacenter voor bij de TV. Zeker handig dat hij hardwarematige h264 decodering zal hebben.
Precies,

en daarom ben ik ook zo blij dat volgens de geruchten de mini voorzien gaat worden van een FW800 aansluiting. Dit is erg handig voor het aansluiten van bijvoorbeeld een floppyDTV, want zonder firewire zou ik zou gauw geen andere dvb-c oplossing via usb weten die goed werkt op de mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ctrl+Shift+Eject stuurt een vblank naar je scherm toe. Je scherm gaat vervolgens in powersave mode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 03:44:
[...]
Verouderd is nogal sterk uitgedrukt. Hoeveel mainstream pc's ken jij die nu al uitgerust zijn met penryn proc's? Ik zie nog overal Exxx core 2 duo. De mac mini is natuurlijk ook geen 'powerhouse'. Qua processor en ram kan het nog prima mee, voor de taken waarvoor het bedoeld is (en meer ook). Alleen de gpu is idd vrij beperkend als je nét dat beetje meer 'juice' verwacht voor sommige toepassingen. Ik zou alvast niet hopen al te nieuwe hardware in de upgrade.
ik moet zeggen dat ik inderdaad geen mainstream pc's met een penryn proc ben tegengekomen. Dat komt dan ook omdat het een mobiel platform is :9 Je moet dan ook niet vergeten dat penryn alweer van een oudere generatie is. Je had santa rosa die voor het eerst 4 GB geheugen op een mobiele apple aankon, die gebruikte de oude merom core met een nieuw socket en een nieuwe chipset. Toen kreeg je penryn processors die nog steeds de santa rosa chipset gebruikten en nu heb je montevina die penryn processors gebruiken in combinatie met alweer een nieuwe chipset. Dus als er montevina inkomt is het eigenlijk gewoon penryn.

Persoonlijk denk ik dat ze de huidige behuizing van de mini iets aanpassen in de zin van wit plastic, nu zwart plastic. Dat samen met een paar simpele ingrepen; sata slotloasing dvd drive, nvidia 9400, grotere harde schijf, penryn proc, en ddr3 so-dimms.

Maar ja dat is wat ik er van denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Laatst online: 19-08 23:16
cornelixnootje1 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 04:59:
Ik denk niet dat Apple daar ook zo over denkt aangezien ze de Apple TV ook in hun assortiment hebben. Tenzij ze de Mac Mini en Apple TV samensmelten natuurlijk maar goed, we zullen het wel zien en horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Kapitein Prozac schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:08:
[...]

Ik denk niet dat Apple daar ook zo over denkt aangezien ze de Apple TV ook in hun assortiment hebben. Tenzij ze de Mac Mini en Apple TV samensmelten natuurlijk maar goed, we zullen het wel zien en horen.
Volgens mij is de AppleTV een flop. Maar dat gaat een samensmelting niet veranderen denk ik. Als er een nieuwe mac mini komt lijkt het mij logisch dat hij gericht is op de "gewone" markt om met een lage prijs als "overstapmodel" te dienen.

Maar nerds zoals wij kunnen er dan een heel mooi mediacenter van bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik was nog de webcam vergeten die je bij de iMac er netjes bij hebt...

Morgen om 9.00 tot 10.30 am plaatselijke tijd is de keynote, als ik het goed heb opgezocht.

Locatie, San Fransisco, dat maakt dus 9 uur verschil. 18u plaatselijke tijd dus. Is er al een topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:52
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:33:
En ik was nog de webcam vergeten die je bij de iMac er netjes bij hebt...

Morgen om 9.00 tot 10.30 am plaatselijke tijd is de keynote, als ik het goed heb opgezocht.

Locatie, San Fransisco, dat maakt dus 9 uur verschil. 18u plaatselijke tijd dus. Is er al een topic?
Staat niet heel veel onderaan in de index:
Macworld 2009 - Even the small talk will be big

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door MrAcid op 05-01-2009 20:43 . Reden: zie boven.. :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:32
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:33:
Maak er maar 19:00 van zoals met alle keynotes het geval is (laatste jaren in iedergeval) en tegen 00:00 zal de video van de keynote wel weer online staan.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Keynotes zijn volgens mij altijd om 7 uur.

Bij mij verdwijnt de nieuwe mini trouwens ook onder de tv in samenwerking met plex ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:18
cornelixnootje1 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:29:
[...]

Volgens mij is de AppleTV een flop. Maar dat gaat een samensmelting niet veranderen denk ik. Als er een nieuwe mac mini komt lijkt het mij logisch dat hij gericht is op de "gewone" markt om met een lage prijs als "overstapmodel" te dienen.

Maar nerds zoals wij kunnen er dan een heel mooi mediacenter van bouwen.
Mja ik denk dus dat er wel degelijk richting een media center gedacht wordt. Laten we wel wezen de apple tv haalt het ook net niet bij wat de meeste mensen met een media center willen/doen. Om nog maar te zwijgen over de opslag capaciteit.

Ik denk dat apple samen met een nieuwe OS de mac mini wel meer media centre proof gaat maken. Maar goed, morgen avond zullen we het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Apple gaat GEEN beter Mediacenter maken dan de AppleTV is mijn verwachting.

De AppleTV is in het leven geroepen als mediacenter om je iTunes content op de TV te tonen. Dat doet het geniaal. Je kunt je content die out-of-the-box in iTunes speelt perfect afspelen, je kunt zelfs films huren, via de iTunes store, op je TV.

Door er andere formaten, DVDs etc. in te laten stoppen ondermijnen ze het "business model" van de Apple TV. Dat gaat niet gebeuren (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
MrAcid schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:03:
Apple gaat GEEN beter Mediacenter maken dan de AppleTV is mijn verwachting.

De AppleTV is in het leven geroepen als mediacenter om je iTunes content op de TV te tonen. Dat doet het geniaal. Je kunt je content die out-of-the-box in iTunes speelt perfect afspelen, je kunt zelfs films huren, via de iTunes store, op je TV.

Door er andere formaten, DVDs etc. in te laten stoppen ondermijnen ze het "business model" van de Apple TV. Dat gaat niet gebeuren (denk ik).
Het huidige business model van de Apple TV werkt anders ook niet echt lekker. Ik meen ergens gelezen te hebben dat er weinig interesse voor is.

En dat verbaast me niet. Je hebt hier (VS) netflix voor 10 dollar per maand en daarmee kijk je onbeperkt DVDs die je gratis terug kunt sturen, en itt NL halen ze ze hier bij je aan de deur op. Bijna iedereen die ik hier ken heeft netflix en niemand gebruikt Apple TV.

Apple TV films zijn gewoon te duur, en 95% vd gebruikers heeft geen benul van torrents en via handbrake/quicktime pro doorsturen naar itunes, etc. Bovendien werkt Perian niet op de Apple TV, wat het alleen maar onhandiger maakt.

Kortom: dat waarvoor Apple TV vooral bestaat (films huren), daarvoor is het te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijs valt goed mee imo. Een dvd huren hier in de lokale dvd verhuur kost ook 3 euro/dvd. In die automatische zaakjes 1.5 als je 'm na max 6 uur terugbrengt.

Mensen moeten gewoon niet zo zeuren over prijs, het kan gewoon niet gratis, en ook netflix kost geld.

Enige probleem met die apple tv is dat het ietwat onderbemeten is voor de taak. Als ze dat ding nu gewoon een kleine update geven zodat 1080p kan afgespeeld worden (dedicated hardware, geen core 2 weet ik veel) en iets meer opslag, kom je al een heel eind.

Trouwens, hoeveel opslag heb je nodig? Op m'n ps3 gaat 80 Gb, wat je niet meer bekijkt smijt je er gewoon af? Gehuurde items verdwijnen sowieso vanzelf na een paar dagen...

Het lijkt me een goed platform. Blijkbaar kan het niet als media-extender dienst doen? Maar als het gewoon muziek en video uit een op het netwerk gedeelde iTunes library zou kunnen afspelen heb je niet meer nodig...

Een samenwerkingsverband tussen netflix en apple lijkt me sowieso uitgesloten. MS heeft het gedaan met de xbox, en heeft de netflix library gekoppeld aan het live systeem. Maar MS probeert dan ook geen eigen content store te pushen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 23:09:
Prijs valt goed mee imo. Een dvd huren hier in de lokale dvd verhuur kost ook 3 euro/dvd. In die automatische zaakjes 1.5 als je 'm na max 6 uur terugbrengt.

Mensen moeten gewoon niet zo zeuren over prijs, het kan gewoon niet gratis, en ook netflix kost geld
.
:+

Ja nu je het zegt, geld is irrelevant. De beste bedrijven en meest succesvolle producten houden er dan ook nooit rekening mee dat iets scherper geprijsd is dan de concurrent. Echt succesvolle bedrijven vertellen hun klanten gewoon dat ze niet moeten zeuren.

Edit (want toch serieus op reageren):
Netflix kost 10 dollar en daarmee kijk je al gauw 10 films per maand, en je kan ze zolang bewaren als je wilt, en kijken waar je wilt.

10 films bij de Apple TV kost je 40 dollar. Dat verschil is 360 dollar per jaar, wel degelijk een flink bedrag.

[ Voor 18% gewijzigd door cornelixnootje1 op 06-01-2009 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen nieuwe MacMini voorlopig :'(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Zag afgelopen dagen steeds meer Mini;s te koop staan. Wat zal je balen als je net die van jou weggedaan heb en morgen geen nieuwe voor je staat te wachten.

Was zelf ook van plan om binnen niet al te lange tijd eentje te halen :(

[ Voor 7% gewijzigd door seninha op 06-01-2009 19:41 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seninha schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:40:
Zag afgelopen dagen steeds meer Mini;s te koop staan. Wat zal je balen als je net die van jou weggedaan heb en morgen geen nieuwe voor je staat te wachten.

Was zelf ook van plan om binnen niet al te lange tijd eentje te halen :(
Eerder dan februari hoeven we nu niks te verwachten. Heb hem niet per se direct nodig maar was leuk geweest als ik volgende week eentje had kunnen halen.

Er is wel 1 lichtpuntje. Het nieuw iLife 09 komt pas eind januari. Tegen de tijd dat de nieuwe Mini er is zal daar iLife09 op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:03
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:43:
[...]

Eerder dan februari hoeven we nu niks te verwachten. Heb hem niet per se direct nodig maar was leuk geweest als ik volgende week eentje had kunnen halen.

Er is wel 1 lichtpuntje. Het nieuw iLife 09 komt pas eind januari. Tegen de tijd dat de nieuwe Mini er is zal daar iLife09 op zitten.
Maar je kan iLife 09 bestellen voor 8,95 (bezorgkosten/administratiekosten alleen) bestellen als je een mac voor 26 maart koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japsuh schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:03:
[...]

Maar je kan iLife 09 bestellen voor 8,95 (bezorgkosten/administratiekosten alleen) bestellen als je een mac voor 26 maart koopt.
Ok, dan is dat dus geen voordeel meer, Veel meer dan wachten op februari kunnen we niet. Als het alleen bij een interne update van de mini blijft heb je kans dat die update zomaar ineens een keer in the Apple store zit (zogenaamde ' quiet update' ). Maar ook dan vast niet eerder dan februari, anders was het nu wel aangekondigd.

Het vreemde blijft wel dat de onderdelen voor de Mini langzamerhand toch op raken. Op zich lijkt updaten bijna goedkoper dan het continueren van de huidige productie, tenzij ze inderdaad nog veel mini's (of onderdelen) hebben liggen die eerst op moeten.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 08:23
Ik heb een C2D 1.8 mac mini. Ik wil hiervoor nieuw geheugen kopen en een snellere HD. Wat voor geheugen moet er in en wat voor schijf?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:18:
[...]

Ok, dan is dat dus geen voordeel meer, Veel meer dan wachten op februari kunnen we niet. Als het alleen bij een interne update van de mini blijft heb je kans dat die update zomaar ineens een keer in the Apple store zit (zogenaamde ' quiet update' ). Maar ook dan vast niet eerder dan februari, anders was het nu wel aangekondigd.

Het vreemde blijft wel dat de onderdelen voor de Mini langzamerhand toch op raken. Op zich lijkt updaten bijna goedkoper dan het continueren van de huidige productie, tenzij ze inderdaad nog veel mini's (of onderdelen) hebben liggen die eerst op moeten.
Ik heb denk ik ooit wel eens gelezen dat intel nog een grote stock GMA 950 en bijhorende chipsets heeft liggen. (geen idee meer welke dat is, zo diep zit ik niet meer in de materie)

En zoals ik elders al zei: GMA 950 is in principe meer dan goed genoeg voor ALLES waar de gewone consument z'n mini voor gebruikt ( iLife, wor(d/k)s, en alle grafische OSX truukjes (exposé) ed.)
Alle video en fotobewerkingssoftware heeft ook geen voordeel bij dure en krachtige gpu's (tenzij nu misschien de laatste maanden met corevideo/aero)

Alleen is het voor veel users hier (andere doelgroep) niet toereikend. (occasioneel spelletje in windows)

Bijgevolg laat ik ook definitief de mini voor wat het is. Uiteraard gaan ze ook niet zeggen wanneer er wél een update komt, want dan verkopen ze niets meer tot dat moment. Dat er binnenkort vernieuwing komt lijkt me duidelijk. De rumors zijn wel op iéts gebaseerd, en de logica laat ook updates vermoeden...

Zoals ik al zei: jammer dat de iMac niet over de hele lijn nvidia IGP's heeft gekregen :( Anders begon ik te sparen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
alvi jij kan over alles zo heerlijk uitweiden :P

Kort gezegd; de mini is op dit moment een oud onding. Dat een gma950 voor veel mensen wel toereikend is doet daar niks aan af.

SWS was de mini altijd al de slecht geprijsde mac maar het begint werkelijk belachelijk te worden. Gratis weg geven is het enige wat apple nog rest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
De mac mini is toch nog een prima Media Center met de GMA 950?

offtopic:
IEmand antwoord op mijn vraag 3 posts hoger?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Het zelfde geheugen als de vorige generatie macbook een sata 2.5" niet hoger dan 9.5mm

Als je graag teveel betaald voor oude hardware en niet erg vind dat je niet al het 1080p materiaal kan afspelen dan is het inderdaad wel een goed ding :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
De kans is aanwezig dat de mini een "stille" update krijgt. Misschien binnenkort met ineens betere specs. Echt veel spectaculairs valt er qua design namelijk niet mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:19:
[...]

Ik heb denk ik ooit wel eens gelezen dat intel nog een grote stock GMA 950 en bijhorende chipsets heeft liggen. (geen idee meer welke dat is, zo diep zit ik niet meer in de materie)

En zoals ik elders al zei: GMA 950 is in principe meer dan goed genoeg voor ALLES waar de gewone consument z'n mini voor gebruikt ( iLife, wor(d/k)s, en alle grafische OSX truukjes (exposé) ed.)
Alle video en fotobewerkingssoftware heeft ook geen voordeel bij dure en krachtige gpu's (tenzij nu misschien de laatste maanden met corevideo/aero)

Alleen is het voor veel users hier (andere doelgroep) niet toereikend. (occasioneel spelletje in windows)

Bijgevolg laat ik ook definitief de mini voor wat het is. Uiteraard gaan ze ook niet zeggen wanneer er wél een update komt, want dan verkopen ze niets meer tot dat moment. Dat er binnenkort vernieuwing komt lijkt me duidelijk. De rumors zijn wel op iéts gebaseerd, en de logica laat ook updates vermoeden...

Zoals ik al zei: jammer dat de iMac niet over de hele lijn nvidia IGP's heeft gekregen :( Anders begon ik te sparen...
Het ding is 1,5jaar niet meer geupdate, zou jij je pc-hardware die je 1,5 jaar geleden hebt gekocht zomaar vandaag de dag (nieuw) voor dezelfde prijs terugkopen? nee? klopt, want het is belachelijk, ondertussen is het nieuwer/beter/sneller/goedkoper te krijgen.

Wachten op de mini is frustrerend want het heeft zo'n onstabiele release cycle, maar als apple wacht om van hun voorraad af te geraken zal dit steeds langer & langer duren omdat meer en meer mensen wachten of een alternatief kiezen, of dat alternatief dan een imac is of een goedkope (ht)pc voor het doelpubliek dat de mini nu bedient denk ik het laatste ...

Ik was van plan 1 of 2 mini's aan te schaffen als media-center & extra mac desktopje (naast mijn mbp als laptop) als ze gisteren geupdate zouden worden, nu kijk is naar een amd/ati media center en de andere was eigenlijk gewoon "luxe" in de zin dat ik ook wat ik daarmee zou doen op mijn mbp kan.

Een silent upgrade voor een grote interne hw upgrade zoals van de gma950 denk ik toch dat ze willen zeggen: "all new mac mini", "latest hardware for mac starters" en andere marketing slogans ipv een silent upgrade, het is natuurlijk wel mogelijk, maar geen idee hoe ze dat qua timing gaan doen ...

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
lowfi schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 23:18:
Het zelfde geheugen als de vorige generatie macbook een sata 2.5" niet hoger dan 9.5mm

Als je graag teveel betaald voor oude hardware en niet erg vind dat je niet al het 1080p materiaal kan afspelen dan is het inderdaad wel een goed ding :Y)
Welk 1080p materiaal zou je niet af kunnens spelen dan?

Elke willekeurige SOdimm DDR2 kan ik er in gooien of moet het nog van een bepaal de snelheid zijn?

[ Voor 0% gewijzigd door jorisdekloris op 07-01-2009 13:29 . Reden: typo ]

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
jorisdekloris schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:29:
[...]
Elke willekeurige SOdimm DDR2 kan ik er in gooien of moet het nog van een bepaal de snelheid zijn?
Kingston heeft "For Mac Mini" reepjes die nauwelijks duurder zijn dan 'ongetest' geheugen. Voor iets van 17 euro heb je 2 GB. De i945 chipset van de Mini kan maar 3.5 GB aan (ook een reden om een vervanger te willen!) dus is 1 van de 512 reepjes vervangen door 2 GB de kostentechnisch waarschijnlijk de zinnigste upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

jorisdekloris schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:29:
[...]

Welk 1080p materiaal zou je niet af kunnens spelen dan?

Kingston:
KTA-MB667K2/4G = 2x2GB DDR2 667MHz SO-DIMM, Apple tested
KTA-MB667K2/2G = 2x1GB DDR2 667MHz SO-DIMM, Apple tested

In de Mini altijd geheugen in paren plaatsen. Dual channel maakt voor CPU performance niet zoveel uit, maar voor de performance van de GMA des te meer. 2x1GB is sneller dan 1x2GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Maar, is 2x512MB ook sneller dan 1x512MB en 1x2GB? Daar ging het namelijk om. Lijkt mij persoonlijk zeer sterk. Volgens mij heb ik ook wel eens testjes gezien waaruit toch ook hierbij bleek: meer is (altijd) beter, maar voor maximale prestaties plaats je inderdaad twee identieke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

MrAcid schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 00:19:
Maar, is 2x512MB ook sneller dan 1x512MB en 1x2GB? Daar ging het namelijk om. Lijkt mij persoonlijk zeer sterk. Volgens mij heb ik ook wel eens testjes gezien waaruit toch ook hierbij bleek: meer is (altijd) beter, maar voor maximale prestaties plaats je inderdaad twee identieke.
Bij 2GB + 512MB zal het gebrek aan dual channel grotendeels goedgemaakt worden door de toename van het RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Whieee schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 00:14:
[...]

Kingston:
KTA-MB667K2/4G = 2x2GB DDR2 667MHz SO-DIMM, Apple tested
Super, deze info zocht ik dus :)

Die 4Gb heeft dus geen zin omdat hij maar 3,5 aan kan?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Tot mijn verbazing kon ik een Blu ray rip van Sin City op 1080p gewoon draaien op mijn Mac Mini. Het spoelen ging iets langzamer, maar geen drops in audio (DTS) en geweldig beeld. Dit geldt ook voor een 1080p versie van Iron Man, The Dark Knight etc. Tot nu ben ik geen 1080p materiaal tegengekomen dat niet werkt. Maar wellicht is dat meer te danken aan Plex dan aan de Mini alleen.

Toch is de huidige Mini verouderd en een update zou echt geen kwaad kunnen. Overigens is de prijs wel lager dan 1,5 jaar terug, maar dat terzijde. Ik heb nog een Mediacenter nodig voor op de slaapkamer, en daar zou een nieuwe Mac Mini voor in de woonkamer dienen waarbij mijn huidige naar de slaapkamer zou verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

jorisdekloris schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 08:24:
[...]

Super, deze info zocht ik dus :)

Die 4Gb heeft dus geen zin omdat hij maar 3,5 aan kan?
4GB heeft in zoverre zin, dat je wel volledige dual channel krijgt. Je kan inderdaad maar ongeveer 3.2GB addresseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Op zich is er best nog wel wat -zinnig- te wijzigen aan het ontwerp van de huidige Mac Mini.

[brainfart]
Wat kan er kleiner?
De nVidia 9400M propt northbridge, southbridge en GPU in 1 chip (de huidige gebruikt er 2). De CPU-package kan inmiddels ook kleiner worden (zie o.a. MacBook Air), maar dat hoeft niet per se. Ook kan de hoeveelheid 'housing structure' aan de zijkanten verminderd worden door over te stappen op een andere fabricagemethode. Door deze veranderingen kan de Mini meer potentieel krijgen zonder (veel) groter te worden. Misschien wel iets duurder...

Vul het gat tussen Mini en Mac Pro
Op dit moment ben je 'veroordeeld' tot de iMac wanneer je de Mini te beperkt vindt, maar geen 2000+ euro uit wil geven aan een Mac Pro. Apple zou dat gat deels kunnen vullen door een 'headless iMac' uit te brengen; een Mini met wat meer grunt, en eventueel meer mogelijkheden tot uitbreiding.

Maak 3 nieuwe Mini's
Apple zou 3 nieuwe typen Mini kunnen introduceren, waarbij 2 modellen de huidige vervangen, en een 3e als 'headless iMac' gepositioneerd kan worden (prijspunt rond de 999). Hoe?

behuizing
Apple zou voor de behuizing over kunnen stappen op het unibody proces dat ze ook al voor de MacBook lijn gebruiken, hierdoor zou de Mini 1 blok alu worden, met eventueel een verwijderbare bodem (zoals de MacBooks). Afvoer van warmte wordt hiermee verbeterd, de Mini wordt steviger, goedkoper te fabriceren, en gemakkelijker zelf open te maken :) De footprint van de Mini hoeft niet te wijzigen.

CPU/chipset/RAM
Apple zou gebruik kunnen maken van de GeForce 9400M chipset. Deze integreert alle functionaliteit behalve de CPU in 1 enkele chip, en biedt voldoende grafische kracht om de meeste users tevreden te stellen. Verder zouden we in de instap-Mini een 1.86GHz Core 2 Duo terug kunnen vinden, een 2.26GHz model in de mid-end, en een 2.4GHz model in het high-end model. De GeForce 9400M kan 8GB geheugen aan, dus met 2 SO-DIMM slots kan de Mini tot maximaal 8GB DDR3 aan. Door de nieuwe behuizing is dit user-replacable. Standaard zullen de Mini's uitgerust zijn met 2GB RAM (2x1GB).

Graphics
Standaard is de Mini uitgerust met een nVidia 9400M chipset die de graphics voor zijn rekening neemt, maar we willen af van het 'probleem' dat je voor serieuzere games per se een iMac, MacBook Pro of Mac Pro moet hebben. Het high-end model krijgt dan ook een 2e videokaart. Dit is mogelijk door ruimtebesparingen vanwege de unibody enclosure en de kleinere chipset. Er wordt gebruik gemaakt van MXM modules met mobiele GPU-versies (zoals in de iMacs). Deze Apple-branded MXM modules komen met koelsysteem pre-installed, zodat het geen probleem is om later een zwaardere GPU in de Mini te plaatsen. De GPU voegt ook een deel aan de behuizing toe (de Mini wordt hoger), en wordt aan de onderzijde van het logicboard geplaatst (dat op de bodemplaat van de Mini vast zit). De GPU is niet user-replacable.

I/O ports
De Mini krijgt 6 USB2.0 poorten, waarvan 1 poort dienst kan doen als eSATA poort met een converter. Firewire400 verdwijnt, Maar de Mini krijgt standaard Firewire 800. Voor audio krijgt de Mini, net als zijn voorganger, een analog/digital gecombineerde input en output. Gigabit ethernet, 802.11n wireless en bluetooth 2.1+EDR zijn standaard aanwezig. DVI verdwijnt en wordt vervangen door 2 mini-Displayport aansluitingen. Apple zal een verloopstuk aan gaan bieden dat mini-DP kan omzetten naar HDMI.

Storage
De Mini wordt standaard uitgerust met een SATA harddisk (250GB, 320GB en ook 320GB in het high-end model), maar er zijn opties voor SSDs. De Superdrive wordt een SATA model (geen Blueray).

[/brainfart]

Er klopt waarschijnlijk geen zak van, maar brainfarten is altijd leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Yup en ajb de mogelijkheid tot een beest van een cpu. c2d extreme of iets quad.

Ik koop em direct

prrrrrrrrrt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 20:40
Kan me er wel in vinden met de post van Whieee.
Ik heb al twee goede schermen, waardoor de iMac voor mij afvalt.
Mac mini is me te beperkt (nu bijv maar 1 scherm aansluiting) en Mac pro is voor mij een overkill en te duur.
Als je vanaf blanco start, zou een iMac een goede oplossing geweest zijn, maar vooral vanwege mijn schermen, zit ik geregeld te dubben wat ik zou doen als mijn PC het begeeft.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

Nitai schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 08:48:
Tot mijn verbazing kon ik een Blu ray rip van Sin City op 1080p gewoon draaien op mijn Mac Mini. Het spoelen ging iets langzamer, maar geen drops in audio (DTS) en geweldig beeld. Dit geldt ook voor een 1080p versie van Iron Man, The Dark Knight etc. Tot nu ben ik geen 1080p materiaal tegengekomen dat niet werkt. Maar wellicht is dat meer te danken aan Plex dan aan de Mini alleen.

Toch is de huidige Mini verouderd en een update zou echt geen kwaad kunnen. Overigens is de prijs wel lager dan 1,5 jaar terug, maar dat terzijde. Ik heb nog een Mediacenter nodig voor op de slaapkamer, en daar zou een nieuwe Mac Mini voor in de woonkamer dienen waarbij mijn huidige naar de slaapkamer zou verhuizen.
Wat zijn de specs van de mini waar je dat 1080p materiaal op draait?
Zijn het echt blu ray rips, complete bdmv mappen of single files?

Hen je bij het gebruik van Plex ook de ondertitels aan de gang gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Ermo schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:58:
[...]

Wat zijn de specs van de mini waar je dat 1080p materiaal op draait?
Zijn het echt blu ray rips, complete bdmv mappen of single files?

Hen je bij het gebruik van Plex ook de ondertitels aan de gang gekregen?
Zie sig. is 1.83 met 1GB aan geheugen (ik heb extra geheugen, maar nog geen tijd gehad om het erbij plaatsen). Volledig standaard. Extra software die erop staat is VNC en Plex en voorderest niets. Alleen iTunes en Plex staan meestal aan. dvi naar hdmi aan de plasma gehangen en optical out naar de Onkyo receiver.

Blu ray rips in een mkv container, .ts bestanden, etc. Geen bdmv mappen.
Ondertitels? Dat werkt sinds jaar en dag geweldig (hebben ze van XBMC). Je kan realtime vertragen, versnellen, lettertype aanpassen, grootte, positionering, srt uitlezen uit rar en zip files, browsen naar subs. :)
You name it. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
De BDMV mappen structuur wordt nog niet ondersteund. Je kan wel de .ts2 files in de BDMV mappen afspelen en dan speel je dus de standaard Blu ray files. Wel zijn ze hiervoor nog met het geluid bezig. Dat loopt niet altijd even fijn in Plex.

Als je in de buurt van Utrecht woont mag je wel een keer komen kijkjen als je wilt hoor.

[ Voor 16% gewijzigd door jorisdekloris op 09-01-2009 07:54 ]

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de aanschaf van een Mac Mini (voorjaar 2008), gebeurt het willekeurig vaak dat, na het uitwerpen van een externe harde schijf (zoals Time Machine Backups), de muis blijft hangen en ik verder niets kan doen dan even het aan/uit knopje indrukken waarna de Mini op standby gaat. Na een druk op de spatiebalk gaat 'ie weer uit de waakstand en werkt alles weer normaal.
Ik heb een tijdje afgewacht of updates van 10.5 (nu 10.5.6) verbetering zouden brengen, maar helaas.

Hebben meer mensen hier last van en is er wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR1966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 17:31
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 12:48:
Sinds de aanschaf van een Mac Mini (voorjaar 2008), gebeurt het willekeurig vaak dat, na het uitwerpen van een externe harde schijf (zoals Time Machine Backups), de muis blijft hangen en ik verder niets kan doen dan even het aan/uit knopje indrukken waarna de Mini op standby gaat. Na een druk op de spatiebalk gaat 'ie weer uit de waakstand en werkt alles weer normaal.
Ik heb een tijdje afgewacht of updates van 10.5 (nu 10.5.6) verbetering zouden brengen, maar helaas.

Hebben meer mensen hier last van en is er wat aan te doen?
In een vorig leven heb ik wel 's een batch muizen terug moeten sturen omdat de timing in de muis niet goed was... Vraag zou dus kunnen zijn. Heb je dit probleem ook met andere muizen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat hier voor de keynote nog te verkondigen dat de mac mini zoals ik 'm graag zou hebben, er één zou zijn met nvidia 9400 chipset. (eigenlijk m'n enige 'gripe') (rest is goed genoeg, ram, cpu, het zal allemaal wel)

De iMac is ook geen optie omdat de goedkope iMacs ook niet over die nvidia chipset beschikken (zwaar verouderde ati, enkel de duurste heeft een 8800GT dacht ik)

Nu bedenk ik me: de mac mini die ik eigenlijk wil is een macbook :X :+ Die heeft wel alles wat ik wil, en kan in feite ook gewoon met dichtgeklapt scherm als pc op een extern scherm gebruikt worden. :) Met het voordeel dat ik 'm nog eens kan meenemen indien nodig ...

De mac mini krijgt vast nog wel een upgrade, maar die zal niet tijdig klaar geweest zijn voor de keynote. Dus dat wordt vast een 'stille update' in de store. Anderzijds heeft de doelgroep van de mac mini eigenlijk niets te kort (moeders die mailtjes willen lezen, jongeren die niet gamen, beetje film/muziek/photoshop behoeft geen krachtige gpu) dus in feite kan de mac mini in z'n huidige configuratie nog 2 jaar verder... (af en toe cpu bump) Dat maakt de toekomst van de mac mini zo onzeker. De macbook is hun 'flagship', dus je weet dat daar veel aandacht naar uitgaat om 'm concurrentieel te houden.

Ach ja, beetje verder sparen dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Om het weer wat moeilijker te maken. Macbooks hebben erg slechte schermen. Zo slecht dat ik van een koop af zie op dit moment. Schandalig van apple ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:22:
Om het weer wat moeilijker te maken. Macbooks hebben erg slechte schermen. Zo slecht dat ik van een koop af zie op dit moment. Schandalig van apple ;)
Erg slechte schermen? De horizontale inkijkshoek is vrij groot, alleen de verticale inkijkshoek is iets minder geworden. Behalve dat laatste vind ik het een ontzettend helder en waanzinnig scherp scherm, vergeleken met iMac's en andere laptops :)

Macbooks zijn qua prijs/prestatieverhouding prima apparaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:44
lowfi schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:22:
Ik heb pas nog bij de Mediamarkt staan kijken naar de verschillende Macbooks die er nu zijn, die hebben een perfect scherm hoor. Zo goed zijn ze bij veel andere laptops niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Perfect? Ze de 3 apple notebooks eens naast elkaar ;)

Scherm van de MB is te slecht voor een laptop van minimaal 1200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
lowfi schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:01:
Perfect? Ze de 3 apple notebooks eens naast elkaar ;)

Scherm van de MB is te slecht voor een laptop van minimaal 1200 euro.
offtopic:
Het is hier offtopic, maar ik ben het zeker niet met je eens. Het standaard kleurprofiel is wat flets. De schermen van de Macbook Pro en de Macbook Air zijn idd beter (grenzend aan perfect, gezien de limitaties van een notebook). Maar vergeleken met de meeste andere notebooks is het scherm van de Macbook prima, het is een enorme verbetering t.o.v. het vorige model :) .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
offtopic:
laatste ot dan :P

Ik wacht iig nog een rondje en hoop dat deze schermen dan uitgefaseerd zijn. En ja die gamma 1.8 is onbegrijpelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/r/store/backsoon/title_backsoon1.gif
Zouden we dan toch een geupdate mini krijgen?

* Spike_wolf duimt
:P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I hope so!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
Ik hoop op een iMac upgrade!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben wel érg benieuwd. Zouden ze het wel in de stilte van de zondag doen..:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:48
Het lijkt me toch niet dat ze zo kort na de beurs alsnog een modelupdate gaan doen... Dan hadden ze beter het nieuwe model wel op de beurs kunnen voorstellen, daar heb je toch iets meer de aandacht dan normaal.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
Ik denk ook geen modelupgrade, maar ik denk wel dat de hardwarespecificaties van de iMac en/of Macmini omhoog kunnen gaan.

@Uberbilly: in Amerika is het geen zondag volgens mij.

[ Voor 19% gewijzigd door Japsuh op 18-01-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@cer schreef op zondag 18 januari 2009 @ 11:10:
Het lijkt me toch niet dat ze zo kort na de beurs alsnog een modelupdate gaan doen... Dan hadden ze beter het nieuwe model wel op de beurs kunnen voorstellen, daar heb je toch iets meer de aandacht dan normaal.
Ja en nee.

Op de beurs hadden ze iWork 09 en iLife 09. Er was veel ophef over nieuwe hardware die niet kwam, dus veel mensen zaten in spanning te wachten. Wat voor mooier moment kan je hebben om een "duf" office pakket te promoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
De store is weer up, ik kan alleen geen veranderingen vinden.
edit: Volgens Macrumors gaat het om de iLife du nu beschikbaar is. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Satch op 18-01-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
en de store is terug...
niets veranderd zo te zien.

heb wel is gelezen geloof ik dat nieuwe producten altijd op dinsdagen uitkomen, en dat als de store zondags down is, dat het dan onderhoud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hmm.. dat is dan weer jammer :/

* Spike_wolf wil een mini die 2 monitoren kan aansturen, en wat vernieuwde hardware heeft.
Nog maar wachten dus...

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is daar al zondag hoor. Het is daar alleen nacht nu..

On topic: Dit wordt nog langer wachten op de Mac mini helaas! Zou graag een Mac mini willen, maar zonde als je er nu één koopt en er elk moment een nieuwe aan zit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 04-09 15:04
Hoe 'zeker' is het dat de nieuwe MacMini twee beeldschermen kan aansturen? Is dat een "wishfull thinking" situatie of zijn de geruchten gebaseerd op feiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:01:
Het is daar al zondag hoor. Het is daar alleen nacht nu..

On topic: Dit wordt nog langer wachten op de Mac mini helaas! Zou graag een Mac mini willen, maar zonde als je er nu één koopt en er elk moment een nieuwe aan zit te komen.
Of niet. Als je de geruchtenmolen met speculaties over een Intel Atom cpu (ja. en mijn vader is <+:) ) volgt, zijn de meningen verdeeld. In dat geval zou je wellicht kunnen vinden dat de gespeculeerde chipset minder snel is dan de huidige en dus maar beter nu kopen. Overigens kun je in het laatste geval natuurlijk ook gewoon een tweedehands mini kopen, uiteraard.
Maar..... ik zou ook rustig afwachten. Meestal wordt je lange wachten wel beloond. Vorige keer werd mijn lange wachten iig wel beloond (gewacht tot C2D&Leopard)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gerucht voor een nieuwe MacMini gaat nu uit van begin maart: http://www.macrumors.com/...ed-mac-mini-due-in-march/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Met een fucking atom. Ik hoop niet dat dat waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Dan kunnen ze net zo goed gelijk een netbook uitbrengen :X

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk niet, anders verkoopt het ding ook gewoon niet meer. Atom is niet slecht, maar OSX wil je toch graag wat number crunching power achteraan kunnen zetten... Het draait op mindere hardware, maar waarom zou je het willen proberen als het niet hoeft? (apple dan)

Als het ding dan 500-700 dollar blijft zoals gesuggereerd dan is het echt wel overpriced als er een atom in zou komen.

Ik zou het totaal niet begrijpen. Intel blijft gewoon c2d's maken, waarvan apple de traagste kan afnemen voor in z'n mac mini. Opgelost.

Een atom om de mac mini nog kleiner te maken? Ook volledig overbodig, het ding IS al klein genoeg.

Ik denk dat we vanaf nu de roddels best met een grove korrel zout kunnen nemen. Apple ging toch ook immers gegarandeerd een nieuwe mac mini klaar hebben met <weet ik veel> tegen 5 januari? Nu ineens maart? Zo kan ik ook wel roddels de wereld insturen voor pagehits te genereren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Mjah... laten we hopen dat je gelijk hebt anders schroef ik zelf een osx86 bak in elkaar met plex erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak je het jezelf dan niet extra moeilijk met al die omwegen? Als je toch iets zelf in elkaar zet, gebruik dan een OSS mediacenter (ben effe de naam kwijt) op windows? Of windows media center :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Volgens mij komt die Atom helemaal niet in de Mini, maar in de nieuwe AppleTV.

Als ze de Atom in de Mini stoppen moet de prijs naar beneden, waardoor hij vrijwel net zo duur is als een AppleTV. Dat zou een grote overlap in het segment betekenen terwijl ze een ander deel (instal model desktop) loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op maandag 19 januari 2009 @ 07:12:
Volgens mij komt die Atom helemaal niet in de Mini, maar in de nieuwe AppleTV.

Als ze de Atom in de Mini stoppen moet de prijs naar beneden, waardoor hij vrijwel net zo duur is als een AppleTV. Dat zou een grote overlap in het segment betekenen terwijl ze een ander deel (instal model desktop) loslaten.
Als die geruchten ergens waarheid bevatten, lijkt mij dat ook de beste verklaring. Als reden zou genoemd worden dat een Atom kleiner is dan een C2D zodat de form factor nog kleiner gemaakt kan worden. Nou sorry, hoor, hoeveel mm schelen die cpu's nou in omvang? En wat kan dat nu uitmaken in de grootte van de behuizing. Er moet immers nog steeds een harddisk, dimmetjes, koelblokje en een optische drive in passen, veel kleiner lijkt mij ook niet nodig. De mini is al schattig genoeg zo, dacht ik.
Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.