Ik hoop in elk geval ook op een optische drive. Ik gebruik het ook steeds minder en minder, maar echt obsolete wil ik het toch niet noemen. Het is voldoende dat je het één keer nodig hebt, en daar sta je dan... Moet je weer beginnen prutsen met externe usb optische drives en kabeltjes. Liever niet.
Misschien doen ze het wel op de macbook air manier, zodat ze nog iets meer geld kunnen vragen voor een 'volledige' pc. Dan kunnen ze een mooie premium vragen om de pc 'compleet' te maken.
Zelf heb ik nog wel wat software op een schijfje, ik rip af en toe een cd, kijk een dvd, en zou dan ook nog af en toe een oude game willen installeren. (bootcamp)
Je kan ook niet spreken van een instapmac voor de gewone user, als je de optische drive er uit gooit. Wij kunnen wel vanalles mounten en iso's gebruiken, maar voor het doelpubliek van de mac mini hoort de drive er gewoon bij.
Ik zou het nog niet eens een probleem vinden als het ontwerp niet veranderd wordt. Het is prima zoals het is, ik vond 'm altijd al mooi zo. En zoals ik al zei, 2 cm minder hoog zal nu niet echt een doorslaggevend argument zijn als je sowieso al de kleinste 'volwaardige' pc op de markt kan brengen. Al was hij dubbel zo hoog, dan hoor je me nog niet klagen. Footprint is het sleutelwoord bij de mac mini (daarom hoop ik ook niet op een brede platte 'headless macbook' achtige formfactor)
Het enige wat ik erg echt in wil hebben is een goede gpu die beduidend betere prestaties levert dan die onboard intel troep. (ja, goed genoeg voor simpel gebruik) Eén van de redenen dat ik m'n mac mini nu meer dan twee jaar geleden na een drietal maand heb verkocht is omdat ik toch af en toe nog wel eens een simpele game wil spelen in windows. En zelfs dat was onmogelijk met die GMA.
Ik speel nog wel eens graag trackmania, en dat is de enige pc game die ik echt wil blijven spelen. Het lijkt me dat die Nvidia 9400 daar prima toe in staat is. Daarmee is m'n 'grootste' probleem opgelost, en kan er eindelijk terug een mac mini in huis komen. Ik ben heel benieuwd wat op 5 januari zal aangekondigd worden.
Ook wel tekenend dat er in AC zo weinig gepost wordt. Apple computers doen gewoon wat ze moeten doen