nVIDIA PureVideo, waanzin!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.721 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 08:40
http://www.nvidia.com/page/purevideo.html

Na dit gelezen te hebben leek me dit een schitterende mogelijkheid. Aangezien 1080p niet vooruit te branden is op mijn 3500+/7800GT. Na veel zoeken eindelijk de download link gevonden te hebben.

http://www.nvidia.com/object/dvd_decoder.html

En wat blijkt? Je moet er voor betalen. Is dit geen waanzin? Ik heb nog geen jaar geleden ruim 400,- Euro voor mijn kaart betaald. Moet ik nu ook nog een gaan betalen voor functionaliteit die er al inzit? Die alleen nog via de software geactiveerd moet worden? Ik vind dat echt te ver gaan.

Dus dacht ik laat ik de trial eens proberen en zien of het echt de moeite waard is. Dus ik wil de trial installeren heb ik de laatste cijfers van een creditdcard nodig. Die heb ik dus niet. Lekker geregeld weer... zucht of zie ik wat over het hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:47

Archimond

Lopende Helpdesk

Probeer deze eens: http://www.dvbportal.de/projects/hdtvpump/

Daarmee wordt de belasting van HD video op processor minder. Vroeger kon ik 2 720P filmpjes van Apple quicktime trailers bekijken. Nu kan ik 2 1080P films tegelijk bekijken (niet laten aanpassen aan het scherm, gewoon een groot gedeelte buiten het scherm laten)
Werkt op: AMD 64 X2 3800+, Asus A8n-vm CSM 6150 onboard video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:20

Sjod

Ik ben goed luisterend

Je moet licentie kosten betalen voor de dvd standaard. Dus gratis kunnen ze het niet maken :)

Ik vind inderdaad dat ze het wel bij nieuwe kaarten zouden kunnen leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Sjod schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:58:
Ik vind inderdaad dat ze het wel bij nieuwe kaarten zouden kunnen leveren
Of em zodanig vrijgeven zodat open source progsels er gebruik van kunnen maken.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:18
Archimond schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:54:
Probeer deze eens: http://www.dvbportal.de/projects/hdtvpump/

Daarmee wordt de belasting van HD video op processor minder. Vroeger kon ik 2 720P filmpjes van Apple quicktime trailers bekijken. Nu kan ik 2 1080P films tegelijk bekijken (niet laten aanpassen aan het scherm, gewoon een groot gedeelte buiten het scherm laten)
Werkt op: AMD 64 X2 3800+, Asus A8n-vm CSM 6150 onboard video.
dit werkt verdomd goed! waar ik eerst nog schokken had op 720p, loopt het zelfs nu vloeiend op 1080p :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-08 16:51
voor die 4 cijfers van je creditcard maakt het echt niet uit wat je invuld hoor.
ik heb de retail versie van purevideo en echt om over te roepen vind ik het niet.
enige programma die er gebruikt van maakt zonder dat je veel moet lopen klooien is powerdvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:59
Type eens bij google afbeeldingen iets in de trant van Credit Card number :X krijg je veel mooie plaatjes met mooie getallen :9 that should do the trick

[ Voor 23% gewijzigd door Dubbel Fristie op 21-08-2006 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:50

darkphoenix

Chikara

Joh ik ga er ook echt niet voor betalen maar met een beetje zoeken her en der......

Ik heb hem draaien maar heb niet het gevoel dat ie wat doet al zijn me belastingen van me pc wel laag ik krijg niet een decoder icoon onder in me scherm.

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-08 16:51
het is inderdaad zijn geld niet waard maarja ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Uhm Purevideo heeft nog altijd hardware ondersteuning nodig...

Dus als je iets wilt merken qua processorverbuik dien je een Nvidia videokaart te hebben met specifieke Purevideo ondersteuning. In jouw geval acceleratie van HD materiaal, welke vanaf de 7600GS ondersteund wordt.

En natuurlijk kan een stukje software alleen niet er voor zorgen dat je processorbelasting lager is (of het gaat ten koste van de kwaliteit).

Ik gebruik het al zeer lang en ik vind het aanrader als je weet hoe je ermee moet omgaan. In jullie geval kunnen jullie beter kijken voor wat anders wat "simpeler" is.... (PowerDVD heeft eigen mpeg2 decoders, dus die zal echt niet van Nvidia mpeg2 decoders gebruik maken).

[ Voor 23% gewijzigd door Dukey op 22-08-2006 11:55 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djoekie schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:53:
welke vanaf de 7600GS ondersteund wordt.
Err, zelfs de 6200 kan 720p hardwarematig decoden. Vanaf de 6600 gewoon 1080i
Naast de lagere cpu belasting zijn er ook nog een paar optimalisaties waardoor de beeldkwaliteit beter wordt. Maar jammer dat je voor de software moet betalen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:56:
[...]

Err, zelfs de 6200 kan 720p hardwarematig decoden. Vanaf de 6600 gewoon 1080i
Naast de lagere cpu belasting zijn er ook nog een paar optimalisaties waardoor de beeldkwaliteit beter wordt. Maar jammer dat je voor de software moet betalen dus.
http://www.nvidia.com/page/purevideo_support.html ;) Ik had het over inverse telecine en bad edit correction die toch wel een mooier beeld opleveren en de moeite waard zijn.

En het is mooi stukje software als je hem gebruikt voor een XP Mediacenter, aangezien die een losse mpeg2 decoder nodig hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Dukey op 22-08-2006 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djoekie schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:00:
[...]

http://www.nvidia.com/page/purevideo_support.html ;)

En het is mooi stukje software als je hem gebruikt voor een XP Mediacenter, aangezien die een losse mpeg2 decoder nodig hebben.
Ja, zelfs de 6200 turbocache (de langzaamste versie) heeft dus ondersteuning voor High-Definition H.264 Decode Acceleration
SwornEnemy schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:34:
het is inderdaad zijn geld niet waard maarja ...
En het is zeker zijn geld wel waard, voor elke andere mpeg2 decoder moet je ook betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf Cyberlink PowerDVD 7 en dat werkt imo hetzelfde, zo niet beter. After all, het is maar een plugin voor WMP van Nvidia, Windows leverd dat niet standaard, wat ergens een beetje vreemd is voor deze tijd om een DVD'tje te kunnen bekijken en dat Nvidia er geld voor vraagt vind ik een beetje triest, reken dan de kostprijs voor de licentie bij een videokaart en lever het gewoon in de driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:06:
Ik gebruik zelf Cyberlink PowerDVD 7 en dat werkt imo hetzelfde, zo niet beter. After all, het is maar een plugin voor WMP van Nvidia, Windows leverd dat niet standaard, wat ergens een beetje vreemd is voor deze tijd om een DVD'tje te kunnen bekijken en dat Nvidia er geld voor vraagt vind ik een beetje triest, reken dan de kostprijs voor de licentie bij een videokaart en lever het gewoon in de driver.
Het is niet een gewone Mpeg 2 decoder, maar eentje die van de processor van je videokaart gebruik kan maken om HD beeldmateriaal af te spelen en de beeldkwaliteit te verbeteren. Hardwarematig dus, iets waar je CPU niet snel genoeg voor is
een beetje vreemd is voor deze tijd om een DVD'tje te kunnen bekijken en dat Nvidia er geld voor vraagt
Wat is daar zo vreemd aan? Daar moet je normaalgesproken ook voor betalen namelijk (licentiekosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

PowerDVD betaal je normaal gezien ook hoor :s? Dat jij het gratis kreeg bij een videokaart of moederbord wilt niet zeggen dat Nvidia het gratis moet weggeven?

En gratis moet je ook zo bekijken als een gratis xbox 360 bij een telefoonabbo, je betaald echt wel hoor ;) .

[ Voor 26% gewijzigd door Dukey op 22-08-2006 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

SwornEnemy schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:51:
enige programma die er gebruikt van maakt zonder dat je veel moet lopen klooien is powerdvd.
Onzin. Het is gewoon een directshow filter. Dus purevideo werkt probleemloss onder windows media player. Je hoeft het alleen te installeren en het werkt.
Ikzelf gebruik het met media player classic.
darkphoenix schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:46:
Ik krijg niet een decoder icoon onder in me scherm.
Dat is afhankelijk van welke bestanden je afspeelt en je afspeelprogramma.
vlc bijvoorbeeld gebruikt z'n eigen filters en maakt van nvidia purevideo geen gebruik.. althans een icoon krijg je niet te zijn... maar ik twijfel wel door de lage cpu belasting onder vlc.
En daarnaast kan purevideo niet alle betanden versnellen. Het werkt alleen met mpeg (ts, tp m2t, vob enz..), niet met wmv of quicktime.

[ Voor 41% gewijzigd door job op 22-08-2006 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
ik zal die hdtvpump eens proberen. Ik heb die nvidia toch aan de gang gekregen maar die werkt helaas alleen met Windows Media Player. Aangezien ik liever die quicktime player gebruik zal ik die hdtvpump eens proberen. In combinatie met mijn 7800GT werkt die pureVideo uitstekend. 1080p gebruikte 100% cpu en het beeld haperde op mijn 3500+, 1GB DDR 3200 Dual Channel. (dat was dus zonder PureVideo) icm PureVideo gebruikt mijn cpu slechts 49% :) Toch erg jammer dat ze dat niet meteen bij je videokaart leveren. Veel mensen gebruiken het daarom dus niet of hebben er niet eens erg in dat het bestaat. En gebruiken daardoor slechts een fractie van de mogelijkheden van de GPU hopenlijk gaan ze dit in de toekomst veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
hm ik heb die hdtvpump geprobeerd maar die werkt niet in quicktime player? Of moet ik daarvoor de .ax versie downloaden? In wmplayer werkt hij prima. Een aanrader dus voor iedereen

[ Voor 20% gewijzigd door et36s op 22-08-2006 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:50

darkphoenix

Chikara

moet je nou voor de beste kwaliteit nou * use overlays* of *high quality mode*?

onder wmplayer

Tools
options
performance
advanced

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
High Quality mode :)

Instagram / YouTube

Pagina: 1