Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 29 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 118.590 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/shittyoldman/got/homecinemaheader2.jpg
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 29

Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic".

Wat willen we graag
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
  • Natuurlijk foto's van je home cinema set, dat is echter geen vereiste. Als je graag je stereo set met ons wilt delen is dat natuurlijk ook prima. Liefst zelfgemaakte foto's. Als je niet over een digicam beschikt of er aan kunt komen mag je ook gerust je specs posten, maar probeer er dan wat plaatjes bij te zoeken (van de fabrikant) om het nog interessant te houden ;)
  • Als je toch al foto's aan het maken bent, doe dat dan niet alleen van je apparatuur en scherm of TV, maar pak ook wat mee van de ruimte, de zitlocatie, speakerplaatsing, etc. Die Marantzen hebben we nou wel gezien, een beetje variatie mag best :P
  • Foto's die misschien onnuttig lijken zijn ook prima. Denk aan de achterkant van een receiver, de aansluitterminals van een speaker, de golfbalstructuur van een basreflexpijp, de inputs van een projector, etc. Voor de HT-freaks is dat namelijk erg interessant.
  • Uiteraard worden een beetje degelijke kwaliteit foto's meer gewaardeerd dan die van je 5 jaar oude 120x90 webcam. Grote foto's is ook prima, maar deze moet je absoluut resizen en de kleinere versie voor het forum gebruiken. Zie onderaan deze post voor meer info.
Wat willen we liever niet
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
  • Ga niet om de 100 posts weer nieuwe foto's van je eigen set neerzetten. Als je je eigen set te vaak showt hebben we het op den duur wel gezien. Of je moet iets ingrijpends hebben veranderd wat het waard is om direct te vermelden, of je moet nieuwe foto's hebben van iets dat je voorgaande keer niet hebt laten zien. Het topic gaat snel, niet iedereen zal stukken terugbladeren, dus je hoeft die post dan niet te editten maar je kunt dan gewoon een nieuwe plaatsen, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-thread; start zo'n discussie dan ook niet hier. Dat is sowieso al niet echt gewenst binnen AVH (de volgorde is: eerst zelf op onderzoek uitgaan, winkels bezoeken, speakers luisteren, en dan terugkomen voor je ervaringen en een discussie, want dan weet je namelijk waar je over praat :) ), maar dit topic is er dus ook niet voor. Het is makkelijker voor jezelf en zeker voor anderen om dit gescheiden te houden.
    Dat geldt eigenlijk ook voor alle andere vragen behalve degene die gerelateerd zijn aan een HT set. Vragen waarvoor je geen topic "mag" openen stel je hier ook niet. Dat is niet om vervelend te doen, maar zonder die regel wordt het nogal een onoverzichtelijke boel.
  • Liever ook geen Bose-discussies en zeker geen kabeldiscussies. Met name die laatste lopen vaak uit tot flames en andere ongein. Een conclusie wordt niet getrokken. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van duurdere kabels is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteedt. En andersom gaat hetzelfde op.
  • Iedereen heeft een set van een andere klasse. De ene heeft een Cine 9 hangen en een über geluidje, de ander nauwelijks een 14" TV met Trust speakers. Ga elkaar niet uitlachen. Dat je thuis op de grond loopt de krijsen van het lachen is best, maar het komt niet zo leuk over als je dit op het forum laat weten.
  • Het gaat dus om je Home Cinema. Nu is de definitie hiervan wellicht wat lastig vast te stellen, het gaat om de plek waar jij je films kijkt. Echter kan dit ook gewoon achter je PC monitor zijn met een surround speakersetje. Nu valt dit gevoelsmatig niet echt onder "Home Cinema" en er zijn ook weinig mensen die het interessant vinden. Je moet het maar zo zien, als je set enkel uit PC onderdelen bestaat, post het dan maar liever niet. Het is ook weer niet verboden ofzo, als het er gewoon erg goed uitziet hebben we er weinig moeite mee. Het is een beetje een gevoelskwestie. Maar als straks de helft enkel uit PC setjes bestaat zal dit kennelijk moeten worden verscherpt :P.
Wat hebben we al gehad
Een berg links naar voorgaande topics:

Post hier foto's en specs van je home-cinema!
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 21
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 22
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 23
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 24
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 25
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 26
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 27
Post hier foto's en specs van je home cinema! (deel 28)
Foto's uploaden, posten, resizen, etc
Voor de mensen met wat minder forum ervaring ;) bij deze een overzichtje van de mogelijkheden bij het posten van foto's.

De benodigde webspace
Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen.

Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all)

Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://picserver.student.utwente.nl/ of http://www.imageshack.us
Houd er wel rekening mee dat ImageShack sinds een tijdje popups heeft, in een mate van aggressiviteit die bijna niet te blokkeren is. Hosten op een niet-IS-site verdient dus de voorkeur.

De benodigde 'tags'
De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes :>

Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken:

[img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480).

[img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster.

Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt).
Deze code dien je dan te gebruiken:

[url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg]
[img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url]
Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie).

Bij de preview van je bericht kun je op het knopje Check images klikken. Dit zorgt ervoor dat de afmetingen van de images automatisch bij de img tags gezet worden. Dit komt het linken naar een bepaalde post in dit topic ten goede.

En verder
En verder veel plezier :), bij problemen kun je een TopicReport (TR) sturen middels het handje bovenaan. Happy posting en pats er lekker op los :P

Owja, je kunt ook nog verder kletsen op irc.tweakers.net in kanaal #audio
Directe link

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:38
Barry schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:13:

kan een mod die afbeelding ff fixen?
Doe gewoon [img]-tags om de url van het plaatje (http://crew.tweakers.net/...got/homecinemaheader2.jpg) heen :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Done that :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:09
ah weer een nieuw deeltje om mee te genieten van al dat moois dat men te bieden heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
r0g3r schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:25:
ah weer een nieuw deeltje om mee te genieten van al dat moois dat men te bieden heeft!
Zal ik dan maar weer zeggen dat ik binnenkort foto's maak van mijn woonkamer? Speakerset moet alleen nog aangeschaft worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 16:59
Ik zal binnenkort mijn set showen.
Nu heeft het niet zo heel veel zin, eind december moet ik namelijk uit mijn huidige woning.
En in onze nieuwe zal nog het een en ander worden aangeschaft.

O.a. B&W luidsprekers en misschien een Onkyo TX-875 set.

[ Voor 7% gewijzigd door ManiacScum op 01-11-2007 16:32 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Waar ik nog geen antwoord op heb gehad in het vorige topic..

In hoeverre is het van belang dat je center in/uit fase staat. Bij mn L+R hoor ik echt duidelijk verschil.. maar bij mijn center niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik vind dat B-Bob z'n foto's hier nog wel eens kan plaatsen :Y)

Strakke uitrusting bij hem thuis :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:14
Ok ik ben er uit wat ik ga kopen. De volgende luidsprekers heb ik weten te beluisteren en ik was erg verrast:

Als front:

Mordaunt-Short Avant 902i black x 2 109,-

Rear:
Mordaunt-Short Avant 904i black x 2 153,-

Center:
Mordaunt-Short Avant 905i black 153,-

Receiver
Harman Kardon AVR 132 289,-

Nu heb ik geen subwoofer gekozen aangezien dat het budget niet toelaat. Ik heb nog een Logitech Z-680 120watt subwoofer staan die ik eerst ''tijdelijk'' wil gaan aansluiten.

Totaal: 966 ,- excl verzendkosten bij Eshop.nl

Op marktplaats kan ik deze complete set kopen excl center voor
489,- als ik dan de center bij eshop.nl koop wordt het totaal bedrag 602,- euro

Verschil is 364 euro.. En dat is een hoop geld.

Nu is mijn vraag: Wat is jullie ervaring met 2e hands speakers die worden aangeboden? Ze zullen per post verstuurt moeten worden aangezien ik helaas niet het hele land door ga rijden om ze op te halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Possible op 01-11-2007 20:59 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

Possible schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:55:

Nu is mijn vraag: Wat is jullie ervaring met 2e hands speakers die worden aangeboden? Ze zullen per post verstuurt moeten worden aangezien ik helaas niet het hele land door ga rijden om ze op te halen.
Bij verzenden is het altijd een beetje gokken. Bel iemand eens op en praat eens met hem. Of maak een ophaal afspraak, en wanneer hij ermee akkoord gaat zeg je toch voor verzending te kiezen. 2e hands scheelt een stuk. Mochten ze niet bevallen kun je ze zonder noemenswaardige afschrijving ook weer de deur uitdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Anoniem: 194366 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:27:
[...]

Bij verzenden is het altijd een beetje gokken. Bel iemand eens op en praat eens met hem. Of maak een ophaal afspraak, en wanneer hij ermee akkoord gaat zeg je toch voor verzending te kiezen. 2e hands scheelt een stuk. Mochten ze niet bevallen kun je ze zonder noemenswaardige afschrijving ook weer de deur uitdoen.
Ok 2 e-mailtjes de deur uit gegaan :). Ben benieuwd naar hun reactie! Ik houd iedereen op de hoogte!

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Anoniem: 48051 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:47:
Waar ik nog geen antwoord op heb gehad in het vorige topic..

In hoeverre is het van belang dat je center in/uit fase staat. Bij mn L+R hoor ik echt duidelijk verschil.. maar bij mijn center niet :S
Dat komt omdat je maar 1 center kanaal hebt, waardoor je 'em niet uit fase kan aansluiten met een andere speaker (die er niet is). Maar maakt het uit? Gewoon + en - goed aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barry schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:40:
[...]

Dat komt omdat je maar 1 center kanaal hebt, waardoor je 'em niet uit fase kan aansluiten met een andere speaker (die er niet is). Maar maakt het uit? Gewoon + en - goed aansluiten :)
Okay .. duidelijk! thnx

Wat ik welk opmerk is dat het volume van de Chario - Syntar Dialogue een stuk harder dan mijn fronts (B&W 603 s3). Dit terwijl ik het level gewoon op 0 had staan . Om het nu enigszins te compenseren staat hij nu (varierend per film) soms op -3 tot -4. Bij mijn B&W center speaker stond hij vaak +1 of soms +2 om een beetje mee te komen met mn fronts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:36

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Tsja, dat is waarschijnlijk niet zo raar. Waarschijnlijk staat je center dichterbij je dan de fronts. dat scheelt al een boel. Vervolgens kan natuurlijk door een iets andere driver keuze de gevoeligheid ook anders zijn dan de fronts.

Met andere woorden: het is volkomen normaal dat je dat moet afregelen (per film etc.)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180791

Ok ik ben er uit wat ik ga kopen. De volgende luidsprekers heb ik weten te beluisteren en ik was erg verrast:

Als front:

Rear:

Center:

Receiver

Nu heb ik geen subwoofer gekozen aangezien dat het budget niet toelaat. Ik heb nog een Logitech Z-680 120watt subwoofer staan die ik eerst ''tijdelijk'' wil gaan aansluiten.

Ik heb goede ervaring met 2e hands spul. Heb half jaar geleden 2 super strakka hepta springs gekocht, ik wist al hoe ze klonken want mn ouders hebben ze ook staan.

Gewoon gebeld, afspraak gemaakt, dingen bekeken en zagen er nog super strak uit dus afgerekend en meegenomen. Uiteindelijk minder dan de helft van de nieuwwaarde voor betaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

Is het niet mogelijk om er met de trein heen te gaan om in ieder geval te kijken in welke staat ze zijn ?

Kan je trouwens afraden om zo'n Logitech subje erbij te zetten aangezien dat waarschijnlijk het hele evenwicht van je nieuwe speakers verstoord gezien de lagere klasse waar de Logitech inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gebruikt iemand hier een Philips Sru9600 voor zijn apparaten? Ik heb er eentje, maar ik vind dat hij toch aardig gevoelig en hardleers is. Ik moet bijna alle toetsen van een andere afstandbediening minimaal 3x leren, voordat hij eindelijk begrijpt wat de bedoeling is. Ook de manier waarop je de toets indrukt maakt uit merkte ik al. De Philips snapt er niks van als je de toets iets te lang indrukt. Ik heb tot nu toe al aardig wat moeite moeten doen om een afstandbediening geleerd te krijgen. Toch zijn er nog een aantal toetsen waarvan hij maar niet snapt wat de bedoeling is.

[ Voor 21% gewijzigd door Paquito op 02-11-2007 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Anoniem: 157535 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:47:
[...]

Is het niet mogelijk om er met de trein heen te gaan om in ieder geval te kijken in welke staat ze zijn ?

Kan je trouwens afraden om zo'n Logitech subje erbij te zetten aangezien dat waarschijnlijk het hele evenwicht van je nieuwe speakers verstoord gezien de lagere klasse waar de Logitech inzit.
Ok ik kan dus beter tijdelijk geen sub gebruiken en later alsnog voor een goede sub sparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Possible schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:08:
[...]

Ok ik kan dus beter tijdelijk geen sub gebruiken en later alsnog voor een goede sub sparen?
Je zou het natuurlijk wel kunnen proberen om te kijken hoe het klinkt, maar het is meestal geen aanrader om speakers uit verschillende klasse's bij elkaar te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vraag me af hoe je dat dan wil gaan doen. Er zitten alleen uitgangen op de subwoofer, en een seriële aansluiting waar je die pod op aansluit. Op die pod zitten alle ingangen...

Mijn nieuwe audio set komt eind januari. Het zal iig een h/k 445 gaan worden, kwa speakers ben ik er nog niet uit... Moet nog ff paar keer gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-04 21:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 48051 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:52:
[...]

Okay .. duidelijk! thnx

Wat ik welk opmerk is dat het volume van de Chario - Syntar Dialogue een stuk harder dan mijn fronts (B&W 603 s3). Dit terwijl ik het level gewoon op 0 had staan . Om het nu enigszins te compenseren staat hij nu (varierend per film) soms op -3 tot -4. Bij mijn B&W center speaker stond hij vaak +1 of soms +2 om een beetje mee te komen met mn fronts :)
Ja dat kan. gevoeligheid kan lager of hoger zijn. Speakers met een hoge gevoeligheid zijn wel relaxed vind ik.

Hoe vind je het geheel nu klinken als ik het vragen mag? Je hebt toch de syntar dialogue met DM602's nu? Ik heb daar echt 8 jaar mee gespeeld ofzo :) (en de 602's zijn vervangen, de dialogue is er nog :)).

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 03-11-2007 12:14 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Wij hebben een hele andere opstelling dan de meeste hier, ivm de vorm van de kamer kunnen we niet iets van een kast neerzetten tegen over bankstellen. We moesten dus een vrijstaand meubel vinden in het zwart met een mooi plateau voor de dvd/hdd. dat is de vogels EFF1140-black geworden. Het is echt een drama om dit meubel te monteren :X
*Let nog even niet op de kabels, die kunnen weggewerkt worden in de poot van het meubel, maar alle goede kabels zijn er nog niet dus dit is tijdelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.kettingonline.nl/meuk/pana.jpg

Panasonic 37PV70 (Plasma TV)
Panasonic DMR E-85 (DVD/HDD recorder.)
Vogels EFF1140 zwart (Floorstand)

Niet afgebeeld,
Denon 925R Versterker (stereo)
Denon 815R Tuner
Denon 625 CD-speler
Terratec M3PO standalone MP3-speler met 80GB HDD
Samsung 270R Digitale tuner

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvS schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:14:
[...]

Ja dat kan. gevoeligheid kan lager of hoger zijn. Speakers met een hoge gevoeligheid zijn wel relaxed vind ik.

Hoe vind je het geheel nu klinken als ik het vragen mag? Je hebt toch de syntar dialogue met DM602's nu? Ik heb daar echt 8 jaar mee gespeeld ofzo :) (en de 602's zijn vervangen, de dialogue is er nog :)).
Nou ben er flink mee aan het rommelen geweest, maar hij begint nu naar wens te klinken.

Volgens de specificaties loopt ie van 89hz tot aan 22khz. Ik had daarom mijn filter op mijn receiver op 90 hz als cut-off gezet. Maar ik vond dat hij niet echt tot zijn recht kwam. Nu hij op 70hz staat klinkt hij toch wat fijner. Toch vind ik hem vrij scherp in het hoog maar alsnog levert hij een hele mooie neutrale klank en klinken stemmen lekker crispy in tegenstelling tot mijn vorige B&W center die echt stukken doffer klonk :)

Bedankt voor de tip :)

edit:

Het is ook wel een mooi afgewerkte speaker. Lekker zwaar en je merkt aan het materiaal dat het echt kwaliteit is :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 48051 op 03-11-2007 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Leuk :). Ik vond de CC6 met donkere stemmen te "dicht" (geluid omschrijven altijd leuk :P) en wat aangezet klinken. Deze geeft laag echt super relaxed weer. Hoge tonen waren ronduit slecht op een CC6. De operascene uit "the fift element" is echt super supermooi op een syntar dialogue. Was echt een openbaring voor mij :). Scherp zou wel kunnen kloppen. Ik had hem in een kastje liggen (ja schande ;)) dus dat compenseerde weer een beetje daarvoor.

Het mooie is dat je voor een CC6 zo 150-200 euro kan krijgen een een syntar dialogue veel minder kost 2e hands. Wat heb jij er nu voor betaald?

Ik heb zelf nu trouwens volop chario syntar speakers :). Ziet er ook fantastisch uit. Ook belangrijk.

[ Voor 21% gewijzigd door JvS op 03-11-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvS schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:26:
Leuk :). Ik vond de CC6 met donkere stemmen te "dicht" (geluid omschrijven altijd leuk :P) en wat aangezet klinken. Deze geeft laag echt super relaxed weer. Hoge tonen waren ronduit slecht op een CC6. De operascene uit "the fift element" is echt super supermooi op een syntar dialogue. Was echt een openbaring voor mij :). Scherp zou wel kunnen kloppen. Ik had hem in een kastje liggen (ja schande ;)) dus dat compenseerde weer een beetje daarvoor.
Ik ga hem er even ingooien ben wel benieuwd :D Geluid blijft toch persoonlijk.. maar met wat minimale aanpassingen aan de EQ heb ik geluid nu zoals ik wil.
Het mooie is dat je voor een CC6 zo 150-200 euro kan krijgen een een syntar dialogue veel minder kost 2e hands. Wat heb jij er nu voor betaald?
60 Euro :D Die man raakte hem maar niet kwijt want hij heeft lange tijd voor 120 gestaan... dus ja geen geld :)
Ik heb zelf nu trouwens volop chario syntar speakers :). Ziet er ook fantastisch uit. Ook belangrijk.
Absoluut.. Ja hier had ik wel even geld voor. Verder ben ik erg tevreden met mn 602's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

60 euro. Damn, nog veel goedkoper dan ik had gedacht. Aankoop van de eeuw dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan zal ik bij deze deel 29 openen met wat foto's van mijn slaapkamer :)

De set bestaat uit:
Bang & Olufsen Beocenter 9500
Bang & Olufsen Beolink 7000 RDS
Bang & Olufsen kabelhoezen
AG Neovo E-19
Arrow Zeta in hoogglans zwart 8)
Xindak SC-03
Onkyo 200-pci

De meubels zijn overens allemaal DIY

Mijn muziek genres:
Trance: Armin van Buuren, Markus Schulz
Progressive: Yvel & Tristan, Sasha, Derek Howell
Aimbient/Chill: Zero 7, St. Germain
Pop/Rock: Coldplay, Sting, Blof

Na veel ruzie met de camera de foto's:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boear/kk5.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boear/kk2.JPG
nieuwe kaart (links)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boear/kam5.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boear/kk6.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boear/kk1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boear/kam1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boear/kam6.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boear/kam2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boear/kam13.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boear/kk3.JPG

De speakers zijn overens vorige week gespoten in hoogglans zwart :). Wat meer foto's daarvan zijn hier te bekijken http://www.htforum.nl/yab...195.msg1052599#msg1052599

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 157535 op 07-11-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 11:02

seninha

god's right foot

Kan iemand me vertellen van wie de opstelling is die aan het begin van deze topic gebruikt wordt?

Ga namelijk volgende maand mn woonkamer verbouwen, en dan is het de bedoeling om als alles klaar is een Plasma aan de muur te hangen.
Zelfde idee als op de foto.

Maar wil eerst thuis laten zien hoe het dan er uit zou kunnen gaan zien en daar zou deze foto goed van pas kunnen komen :)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-04 15:46

rGz

Heel mooie set fatalfelix!

Ik heb een tijdje geleden op marktplaats gekeken naar wat spul van B&O, heel mooi allemaal, maar de prijs is wat minder mooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed zoeken ;) . Het moeilijke van B&O op marktplaats is alleen vaak de serie nummers. De meeste componenten worden namelijk wel 7 af 8 jaar geproduceerd (en de potloodspeaker al 15 jaar ). In die jaren gebeurt er extern niks maar intern wordt alles wel up-to-date gehouden (dat verklaart eigenlijk een beetje dat er tussen de aangeboden spullen soms zo'n prijsverschil zit terwijl je zou zweren dat het om hetzelfde product gaat).

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 157535 op 04-11-2007 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

seninha schreef op zondag 04 november 2007 @ 11:51:
Kan iemand me vertellen van wie de opstelling is die aan het begin van deze topic gebruikt wordt?

Ga namelijk volgende maand mn woonkamer verbouwen, en dan is het de bedoeling om als alles klaar is een Plasma aan de muur te hangen.

Maar wil eerst thuis laten zien hoe het dan er uit zou kunnen gaan zien en daar zou deze foto goed van pas kunnen komen :)
Van de marketingafdeling van B&W :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:23

Als front:

Rear:

Center:

Receiver

Van de set zelf zul je geen spijd krijgen, ik heb ook de 902i als front en de 905i als center en dat klinkt echt heerlijk. Ik zou ze nooit 2e hands kopen zolang ik ze niet gezien en gehoord heb, daarna mogen ze nog steeds verstuurd worden (set is trein mee nemen gaat niet goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Anoniem: 157535 schreef op zondag 04 november 2007 @ 11:31:

De set bestaat uit:
Bang & Olufsen Beocenter 9500
Bang & Olufsen Beolink 7000 RDS
Bang & Olufsen kabelhoezen
AG Neovo E-19
Arrow Zeta in hoogglans zwart 8)
Xindak SC-03
Onkyo 200-pci

De meubels zijn overens allemaal DIY

Mijn muziek genres:
Trance: Armin van Buuren, Markus Schulz
Progressive: Yvel & Tristan, Sasha, Derek Howell
Aimbient/Chill: Zero 7, St. Germain
Pop/Rock: Coldplay, Sting, Blof

Na veel ruzie met de camera de foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]
nieuwe kaart (links)
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De speakers zijn overens vorige week gespoten in hoogglans zwart :). Wat meer foto's daarvan zijn hier te bekijken http://www.htforum.nl/yab...195.msg1052599#msg1052599
Zou je me mischien kunnen vertellen wat je allemaal hebt gedaan om deze speakers in hoogglans zwart te spuiten?

Ik wil dit namelijk ook gaan doen met mijn toekomstige Mordaunt-short speakers. Ik vind het erg mooi namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zelf de drivers eruit geschroefd. De spuiter heeft het schuur, plamuur en spuitwerk gedaan. Ik heb ze overens laten spuiten omdat hoogglans zwart ontzettend moeilijk is om te spuiten tov gewone verf. Er was bij het spuitbedrijf zelfs maar 1 iemand die hier genoeg skills voor had. Je moet ongeveer 200,- euro per speaker rekenen als je alles mooi egaal hoogglans wilt hebben. Er zijn vast ook wel bedrijven die het voor 100,- euro per stuk doen, maar dan zit je waarschijnlijk met 1 of 2 lagen verf waardoor je erg snel krassen krijgt, of het is niet mooi egaal gespoten waardoor je verschil in laklagen ziet.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 157535 op 04-11-2007 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 17-11-2023
Nouja, aangezien dit topic nog steeds mijn "schuld" schijnt te zijn :P

Krijgen jullie foto's van mijn HT zoals hij in mijn nieuwe huis staat :)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/htru01.jpg

op de foto zien jullie het volgende, mijn zelfbouw kastje met daarin:

links bovenin een zelfbouw eindversterker op basis van UCD, dual mono UCD180AD met 2x 160VA voeding.

Daaronder een Behringer ultracurve die dient als EQ/Crossover voor mijn 2 peerless zelfbouw subs( helemaal links en rechts).

Daar weer onder een Rotel RB990 2x 200w rms eindbak voor de subs.
In het midden een Rotel 1066 pre/pro met 2x rb976 daar weer onder. Rechts een UPC decoder (lelijk ding :P ) een Pioneer DV400V 1080P upscaling dvd speler.

Een pioneer dvdrecorder, en een HTPC met P4 D945, 2GB ram en wat ander leuk spul.

LCR600 van B&W is de center, daarboven hangt een LG 42" Full HD LCD tv.

Oprolscherm van 2 meter breed voor de projector :)

En mijn meest recente aanwinst zijn de 2 main speakers, B&W 801's, ben ik echt heel erg blij mee :)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/htru02.jpg

Een Panasonic AE900 720P projector en 2x B&W 602 als surround :)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/htru03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/htru04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/htru05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/htru06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/htru07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/htru08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/htru09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/htru010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/htru011.jpg

[ Voor 85% gewijzigd door tbusquet op 04-11-2007 23:15 ]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01:31
Mooie setup hoor :)

Zal binnenkort mijne posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
tbusquet schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:17:

Krijgen jullie 2 minder goede foto's van mijn HT zoals hij in mijn nieuwe huis staat :)

[afbeelding]

op de foto zien jullie het volgende, mijn zelfbouw kastje met daarin:

links bovenin een zelfbouw eindversterker op basis van UCD, dual mono UCD180AD met 2x 160VA voeding.

Daaronder een Behringer ultracurve die dient als EQ/Crossover voor mijn 2 peerless zelfbouw subs( helemaal links en rechts).

Daar weer onder een Rotel RB990 2x 200w rms eindbak voor de subs.
In het midden een Rotel 1066 pre/pro met 2x rb976 daar weer onder. Rechts een UPC decoder (lelijk ding :P ) een Pioneer DV400V 1080P upscaling dvd speler.

Een pioneer dvdrecorder, en een HTPC met P4 D945, 2GB ram en wat ander leuk spul.

LCR600 van B&W is de center, daarboven hangt een LG 42" Full HD LCD tv.

Oprolscherm van 2 meter breed voor de projector :)

En mijn meest recente aanwinst zijn de 2 main speakers, B&W 801's, ben ik echt heel erg blij mee :)

[afbeelding]

Een Panasonic AE900 720P projector en 2x B&W 602 als surround :)
Mooie set. Komt hier zeker een stuk beter tot z'n recht in vergelijking met je slaapkamer?
Hoe bevalt UcD jou? :) Ik heb de mijne (UcD400 met zelfbouw voeding) gisteren werkend gekregen en ik zit met volle overtuiging naar 1 luidspreker te luisteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Barry schreef op zondag 04 november 2007 @ 22:14:
[...]

Mooie set. Komt hier zeker een stuk beter tot z'n recht in vergelijking met je slaapkamer?
Hoe bevalt UcD jou? :) Ik heb de mijne (UcD400 met zelfbouw voeding) gisteren werkend gekregen en ik zit met volle overtuiging naar 1 luidspreker te luisteren :+
Ja, stukken beter op deze manier :)

UCD bevalt uitstekend, vond het even wennen in het begin, is wel erg "helder" in het hoog. Maar na een poosje ermee gespeeld te hebben heb ik er niets op aan te merken :)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tbusquet schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:17:

Krijgen jullie 2 minder goede foto's van mijn HT zoals hij in mijn nieuwe huis staat :)
....
Die Thijs... eindelijk verhuisd :D

Ja die 801's van jou zijn echt heel erg vet. Gister nog even de opera scene uit de Fifth Element geluisterd op mn nieuwe center op aanraden van JVS...was zeker niet verkeerd... Maar dat was bij jouw wel een beleving. Wat een geweldige speakers die 801 's :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 48051 op 04-11-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Anoniem: 48051 schreef op zondag 04 november 2007 @ 22:27:
[...]

Ja die 801's van jou zijn echt heel erg vet. Gister nog even de opera scene uit de Fifth Element geluisterd op mn nieuwe center op aanraden van JVS...was zeker niet verkeerd... Maar dat was bij jouw wel een beleving. Wat een geweldige speakers die 801 's :)
Dank u, dank u :) Woon nu in Amsterdam, is wel heel stukje fijner ja :D

801's gaan de deur ook niet meer uit, alleen bij de volgende verhuizing :P Zijn idd errug fijn, zijn een jaar ouder dan ik ben :D Bouwjaar 1979!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
tbusquet schreef op zondag 04 november 2007 @ 22:18:
[...]

Ja, stukken beter op deze manier :)

UCD bevalt uitstekend, vond het even wennen in het begin, is wel erg "helder" in het hoog. Maar na een poosje ermee gespeeld te hebben heb ik er niets op aan te merken :)
Jep, heb ik nu ook 'last' van. Bij mij komt het omdat ik tijdelijk met een LG dvd speler draai en minder fraaie tweeters in mijn speakers heb zitten. De speakers worden dus verbouwd en ik ben opzoek naar een goede CD speler... UcD laat álles horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:29

Komt uit een brochure van Pioneer, van inmiddels een paar jaar oud. Kan de pdf niet meer vinden dus denk dat ik die heb weggegooid. Eerste deel waar het in is gebruikt komt uit juli 2004, dus wellicht kun je nog iets vinden :P

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Barry schreef op zondag 04 november 2007 @ 22:33:
[...]

Jep, heb ik nu ook 'last' van. Bij mij komt het omdat ik tijdelijk met een LG dvd speler draai en minder fraaie tweeters in mijn speakers heb zitten. De speakers worden dus verbouwd en ik ben opzoek naar een goede CD speler... UcD laat álles horen :)
Dat is inderdaad wat er gebeurt, de UcD voegt zelf niets toe en doet gewoon wat een goede eindversterker moet doen, versterken dus zonder "kleuring". Waarom heb je eigenlijk voor de 400 gekozen ? Ik vind persoonlijk dat de 180's meer dan genoeg vermogen leveren, krijg ze niet over de zeik en de gevoeligheid van mijn 801's is behoorlijk laag: 85db.. wel fijn is dat ze over het hele bereik 8ohm imp aanhouden, dus geen rare dippen in het laag oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
tbusquet schreef op zondag 04 november 2007 @ 22:47:
[...]

Dat is inderdaad wat er gebeurt, de UcD voegt zelf niets toe en doet gewoon wat een goede eindversterker moet doen, versterken dus zonder "kleuring". Waarom heb je eigenlijk voor de 400 gekozen ? Ik vind persoonlijk dat de 180's meer dan genoeg vermogen leveren, krijg ze niet over de zeik en de gevoeligheid van mijn 801's is behoorlijk laag: 85db.. wel fijn is dat ze over het hele bereik 8ohm imp aanhouden, dus geen rare dippen in het laag oid.
Tussen de 180AD en de 400ST zat misschien 20 euro verschil ofzo. Voor dat bedrag soldeer ik er graag zelf (ooit) een betere opamp in. Hoewel deze ook al goed schijnt te zijn.

Maar ik ben ook iemand die in korte tijd veel van speakers veranderd. En je weet nooit wat het wordt; hoog rendament, laag rendament, veel of weinig dippen. Ik zie mijzelf binnen een jaar zelfs elektrostaten neerzetten, dus ik heb gekozen voor voldoende reserve.

Alleen jammer dat de UcD niet echt lekker werkt met mijn passieve ''voorversterker'' (Alps, 10k).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Plasma is van Pioneer. Kijk anders even naar de posting van B-BOB in het vorige topic, die heeft zijn plasma ook mooi 'zwevend' hangen.

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123813

Anoniem: 48051 schreef op zondag 04 november 2007 @ 22:27:
[...]

Ze zullen hopelijk beter klinken dan dat ze eruit zien! :P Snap niet dat je dat in huis wilt want de rest van de woonkamer is wel fraai. Maar nogmaals: het geluid zal alles wel goed maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:24

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Gister is de kogel door de kerk gevlogen wat betreft mijn nieuwe fronts. Kef (iQ7) valt definitief af. Ik had mijn eigen receiver (Cambridge Audio Azur 540R) optisch aangesloten op een Azur 540C cd-speler van RAF. En bij verschillende cd's viel eigenlijk steeds dezelfde nare klank eigenschap op, in combinatie met de Cambridge. Mid-Hoog (met name het bereik waar veel zangeressen zingen), klonk alsof het door een buis ging. Raar hol en een tikje schel. Met name Sex'n'Jazz van Gare du Nord was niet om aan te horen... En laat dit nou een typisch album zijn wat ik opzet om lekker ontspannen te kunnen luisteren...
Dus dan maar m'n aandacht op de Monitor Audio RS6, een 3 weg speaker uit de silver serie van MA. Deze klonk veel neutraler, maar ondanks een vrij sterke laagweergave van m'n Cambridge en toch wel goede specs van de speaker (38 Hz - 30KHz, 91dB gevoeligheid), kwam het laag niet echt los. De volle lage klanken van de accoustische bass zoals in Norah Jones, Gare du Nord en RoomEleven ontbraken toch best wel... Toch nog even naar wat andere speakers uit dezelfde klasse geluisterd, zoals Dali's, Paradigm, etc, maar op alle speakers was wel wat op aan te merken en bleef de MA RS6 toch steeds als beste boven drijven.
Toen toch maar even de stoute schoenen aangetrokken, en naar de luisterstudio daarnaast gelopen, waar de RS8 van MA (het grotere broertje met 2 woofers) stond. Daar niet meer m'n eigen versterker aangesloten (foei...), maar een Cambridge 640A versterker geselecteerd. Aangezien deze behoorlijk overeenkomt in klank met mijn receiver, en we tijdens het luisteren al ontdekte dat de silver serie van MA echt een constante klank produceerd, gaf dit toch wel de juiste indruk.
En nu sta ik voor een dilemma... voor het geld van 2 RS8 fronts, kan ik bijna een complete set kopen van 2x de RS6, 2x de RS1 (surrounds) en 1x de RSLCR (center). En dat is ook gelijk m'n budget... Dus ga ik nu voor de betere fronts en blijf ik m'n no-name center en surrounds nog even gebruiken (die overigens boven verwachting goed bleken te zijn), of doe ik een stapje terug wat betreft de fronts, om gelijk een hele surround set van MA neer te kunnen zetten... keuzes keuzes keuzes...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Anoniem: 123813 schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:37:
[...]

Ze zullen hopelijk beter klinken dan dat ze eruit zien! :P Snap niet dat je dat in huis wilt want de rest van de woonkamer is wel fraai. Maar nogmaals: het geluid zal alles wel goed maken ;)
Smaken verschillen zullen we maar zeggen :P

Ik vind ze zo eigenlijk best mooi...

Zo zagen ze er eerst uit, dat vond ik minder... maar likje verf, nieuw luidspreker doek, nieuw logotje.. doet wonderen ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/80101.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/80102.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/80103.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/80104.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/80105.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cHoc
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-12-2023
Hier mijn sets, van de woonkamer en de slaapkamer.

De woonkamer

Een platenspeler, en ja hij word gebruikt, Clearaudio Emotion
Afbeeldingslocatie: http://www.chocalive.nl/photoalbum/audio/tweakers/woon1.jpg

En de voorversterker voor de platenspeler, dit keer zelfbouw.
Afbeeldingslocatie: http://www.chocalive.nl/photoalbum/audio/tweakers/woon2.jpg

De cd speler en versterker, Musical Fidelity A3.5 cd speler en Harman Kardon HK1200 versterker
Afbeeldingslocatie: http://www.chocalive.nl/photoalbum/audio/tweakers/woon3.jpg

En de luidsprekers, die zijn van Dynaudio, de Audience 52 op Dynaudio stands
Afbeeldingslocatie: http://www.chocalive.nl/photoalbum/audio/tweakers/woon4.jpg
geen foto van de tv, maar is een oude philips 52cm, 15 jaar oud dit jaar.

En dan de slaapkamer, daar wil ik ook graag wat muziek hebben, en dan toch wat beter dan een wekker radio....

De versterker, een Sony T-AF530ES
Afbeeldingslocatie: http://www.chocalive.nl/photoalbum/audio/tweakers/slaap2.jpg

En de cd speler , ook een Sony, een CD X55ES
Afbeeldingslocatie: http://www.chocalive.nl/photoalbum/audio/tweakers/slaap3.jpg

En de luidsprekers, dat zijn Heybrook HB3's
Afbeeldingslocatie: http://www.chocalive.nl/photoalbum/audio/tweakers/slaap1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-04 01:01
Op zich best wel wat beter dan zo'n Bose "Wave" wekkerradio ofzo inderdaad :9~ .. Een klein beetje maar natuurlijk he :P ;) ...

[ Voor 6% gewijzigd door mac1987 op 06-11-2007 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:41

Vrijdag

De Zwarte

Dat zijn nog flinke speakers voor in de slaapkamer :P

Ik ga vanmiddag eens bij Correct in de koopjeskelder kijken voor een bijpassende center en surruounds voor mijn Jamo 606 fronts (sub is niet nodig, dit gaat ook prima met die basspijp in de fronts). Zag dat ze de Kef Q-6c in het zwart daar voor €49,- hebben. Lijkt me een prima center.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cHoc
mac1987 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 00:27:
Op zich best wel wat beter dan zo'n Bose "Wave" wekkerradio ofzo inderdaad :9~ .. Een klein beetje maar natuurlijk he :P ;) ...
Een klein beetje idd ;( :P :P
TroonStaal schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 08:32:
Klopt, ik wilde ze eerst ook verkopen en wat goedkopers halen, maar ik kreeg deze aan de straatstenen niet kwijt, dus ja dan houden we ze gewoon nog ff.....
Daar heb ik geen moeite mee ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:58

d0s

sssst

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/aja.kaal/DSC00753.JPG

Zojuist ook gepost in het Panasonic Plasma topic.

Te zien:

Panasonic 42'' PV70 Plasma tv
Panasonic HT-P850 Home Cinema set
UPC PVR

Daar komt binnenkort nog een HTPC aan te hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8789

Hier is de mijne (klikken voor grotere versie):

Afbeeldingslocatie: http://dagr.syn3.net/~wencevdm/ht/ht1_small.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dagr.syn3.net/~wencevdm/ht/ht2_small.JPG

Specs: Xbox met XBMC (component output op 720p, geluid optisch, Xecuter3, nu ook met X3 frontpaneel en lcd schermpje), Rotel RSP-976 surround processor. NAD 916 6ch amp (nog niet op de foto), NAD 502 cd player (ook nog niet op foto), rotel RCD 951 cd player, hitachi PJ-TX300 projector (1280x720, 10.000:1, 1200 lumen), front: B&W DM580, Center: B&W CC6, rear: B&W DM520. Samsung TFTtje dient eigenlijk enkel om xbox output te tonen wanneer deze mp3's speelt daar het maar nutteloos is om projector daarvoor te gebruiken.

Verder nog te zien: logitech wireless controllers, Rotel universele afstandsbediening, FS20 domotica systeem, cisco 7912 IP phone

Moeten nog paar dingen aan gebeuren (gordijnen op lengte maken, controllerbox voor scherm omhoog hangen en integreren in domotica systeem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120197

Leuk topic!

Hierbij wat foto's van mijn (stereo)opstelling.

Afbeeldingslocatie: http://www.sellesweb.nl/trash/IMG_0291.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sellesweb.nl/trash/IMG_0293.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sellesweb.nl/trash/IMG_0294.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sellesweb.nl/trash/IMG_0295.jpg

en de films worden hierdoor aangestuurd.
Afbeeldingslocatie: http://www.sellesweb.nl/trash/IMG_0296.jpg

Specs.
Speakers: Mission M73i
Versterker: Marantz PM80 MKII
DvdSpeler: Pioneer dv380
TV: Samsung LE26S81B

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 120197 op 06-11-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leuk, een foto bombardement :P Alle reeds geposte sets zien er overens goed uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8789 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:15:
Hier is de mijne (klikken voor grotere versie):

[afbeelding]
[afbeelding]

Specs: Xbox met XBMC (component output op 720p, geluid optisch, Xecuter3, nu ook met X3 frontpaneel en lcd schermpje), Rotel RSP-976 surround processor. NAD 916 6ch amp (nog niet op de foto), NAD 502 cd player (ook nog niet op foto), rotel RCD 951 cd player, hitachi PJ-TX300 projector (1280x720, 10.000:1, 1200 lumen), front: B&W DM580, Center: B&W CC6, rear: B&W DM520. Samsung TFTtje dient eigenlijk enkel om xbox output te tonen wanneer deze mp3's speelt daar het maar nutteloos is om projector daarvoor te gebruiken.

Verder nog te zien: logitech wireless controllers, Rotel universele afstandsbediening, FS20 domotica systeem, cisco 7912 IP phone

Moeten nog paar dingen aan gebeuren (gordijnen op lengte maken, controllerbox voor scherm omhoog hangen en integreren in domotica systeem)
Cool, ziet er best goed uit! Is dit een dedicated room? Daar vind ik hem namelijk wel erg mooi voor, voor een huiskamer zou het wat kil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120197 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:17:
Leuk topic!

Specs.
Keurige set hoor. Voor stereo zal dit best goed klinken! Die Missions heb ik volgens mij al eens beluisterd bij iemand. Zijn al een paar jaartjes oud toch? Mooie foto's, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123813 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:55:
[...]

Cool, ziet er best goed uit! Is dit een dedicated room? Daar vind ik hem namelijk wel erg mooi voor, voor een huiskamer zou het wat kil zijn.
Is toch de huiskamer hoor, wat voor de ene kil is is voor de andere rustgevend. Ik heb het nogal voor simplisme als het om kamerdecoratie gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Laatst online: 15:26

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Leuk topic!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

Specs.
Nice! Zeer nice! Ben nu zelf bezig met de inrichting van m'n nieuwe appartement en ben een groot fan van de combi zwarte apparatuur, (hoog glans) witte meubels en een lichte houten vloer. Hopelijk kan ik hier over een poos ook pronken met mijn setup :)

Mag ik vragen wat voor vloer het is die je daar hebt liggen? Laminaat met v-groef? Zo ja, waar heb je die gekocht?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
TroonStaal schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 08:32:

Ik ga vanmiddag eens bij Correct in de koopjeskelder kijken voor een bijpassende center en surruounds voor mijn Jamo 606 fronts (sub is niet nodig, dit gaat ook prima met die basspijp in de fronts). Zag dat ze de Kef Q-6c in het zwart daar voor €49,- hebben. Lijkt me een prima center.
Jamo heeft zelf ook surround-speakers erbij he!

Ik zelf heb de HCS 3 set. Waarom heb je die niet gekocht in het begin? Koste mij maar E 100 meer. totale set was toen 599 ipv 499.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ruud2001 schreef op dinsdag 06 november 2007 @
Nice! Zeer nice! Ben nu zelf bezig met de inrichting van m'n nieuwe appartement en ben een groot fan van de combi zwarte apparatuur, (hoog glans) witte meubels en een lichte houten vloer. Hopelijk kan ik hier over een poos ook pronken met mijn setup :)

Mag ik vragen wat voor vloer het is die je daar hebt liggen? Laminaat met v-groef? Zo ja, waar heb je die gekocht?
Dit is inderdaad laminaat met v-groef. Gekocht bij een zaakje hier in Zwolle, http://www.woonaxi.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:49

Royz

Kleurenblind!!

Hier dan mijn home cinema set:

De hele set:
Afbeeldingslocatie: http://royz.nl/got/IMG_2507.jpg

De JBL speaker:
Afbeeldingslocatie: http://royz.nl/got/IMG_2509.jpg

De center speaker:
Afbeeldingslocatie: http://royz.nl/got/IMG_2513.jpg

De bronnen:
Afbeeldingslocatie: http://royz.nl/got/IMG_2512.jpg

De set in de avond met ambilight:
Afbeeldingslocatie: http://royz.nl/got/IMG_2492.jpg

De set bestaat uit:

TV: Philips 32pf9731d LCD
Receiver: Onkyo TX-SR505E
Speakers: JBL SCS 200.5 (witte versie???)
Console: XBOX 360 met HD-DVD speler
Digitale televisie: Samsung DCB-P850r
DVD/Divx speler: Philips dvp5140 (eigenlijk puur voor Divx)

[ Voor 5% gewijzigd door Royz op 06-11-2007 18:22 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-02 06:37
Hier dan ook maar eens een post van mijn kant. Vond het nu eindelijk wel eens de moeite waard :]

Dit is de oude situatie, dual dell2407. Niet echt ideaal om films mee te kijken :D
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/4579phpNxjkiL.jpg

Na een tijd wikken en wegen tussen een nieuwe TV of toch maar een andere monitor is het toch het 2e geworden gezien ik veel meer tijd achter mn pc zit dan dat ik tv kijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/4579phpijcjNV.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/4579phpEnVvLk.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/4579php6Rpy9G.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/4579phpVCkc2u.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/4579phpYEJ12S.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/4579phpPB9QG7.JPG

Dit is dus de nieuwe situatie met :

Dell 3007WFP-HC
Marantz SR4001
2x B&W 685
Sennheiser HD595
PC (q6600, 8800gtx, 2.5TB, 4GB etc..)

Ben erg tevreden met alles. Dit alles staat op mijn slaapkamer, ben nog student en woon bij mn ouders. Volgende toevoeging zal een zelfbouw-sub zijn. Als ik dan op mn eigen woon zullen er een center & rear speakers bijkomen.

*edit*

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/4579phpKSZLBA.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/4579phpOIVxJJ.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/4579phpajgbg0.JPG

Kastje met spullen die ik bijna niet meer gebruik en dus ook niks van aangesloten is.
Logitech z-680 is verhuist naar vlakbij mn bed zodat ik mooi vanuit daar ook muziek kan luisteren.

[ Voor 14% gewijzigd door noks op 06-11-2007 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Wat blijven dat toch prachtige speakers die B&W's :9. Mooie setup verder, lekker clean :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Anoniem: 157535 schreef op zondag 04 november 2007 @ 11:31:
[...]
nieuwe kaart (links)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boear/kam5.JPG
[...]
Welke geluidskaart is dat? Ziet er interessant uit als bron voor m'n HTPC (die ik pas een paar jaar wil bouwen :p )

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223149

@ Noks:
Kan je het geluid beschrijven van je b&w 685's aangesloten op je pc? Ben namelijk juist dezelfde opstelling van plan maar twijfel juist nog ofdat ik wel zo'n duure speakers zou aanschaffen. Er komt natuurlijk ook wel een cd-speler aan te hangen maar ik wil ze ook toch graag aan mijn pc hangen, maar het meeste geluid dat hieruit komt is mp3, word dit veel opgewaardeerd door een deftige geluidskaart of is dit niet een goede opstelling voor aan je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-04 01:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-02 06:37
Anoniem: 223149 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:24:
@ Noks:
Kan je het geluid beschrijven van je b&w 685's aangesloten op je pc? Ben namelijk juist dezelfde opstelling van plan maar twijfel juist nog ofdat ik wel zo'n duure speakers zou aanschaffen. Er komt natuurlijk ook wel een cd-speler aan te hangen maar ik wil ze ook toch graag aan mijn pc hangen, maar het meeste geluid dat hieruit komt is mp3, word dit veel opgewaardeerd door een deftige geluidskaart of is dit niet een goede opstelling voor aan je pc?
Hmmm geluid beschrijven .. is altijd erg moeilijk vind ik. Ik heb de speakers ook pas net dus moet ze nog even wat tijd geven om in te spelen. Ik heb zelf als moederbord de MSI p6n diamond, met on-board X-Fi. Echter gebruik ik de digitale coas uitgang waardoor mn geluidskaart er niet toe doet. Een duurdere zal dus in mijn geval geen verschil uitmaken. Ik kom zelf van een Logitech Z-680 5.1 set, en dit is natuurlijk een wereld van verschil. Ik kan het ook niet met andere dingen vergelijk omdat ik geen andere gehoord heb. Heb deze speakers ook gekocht zonder ze vantevoren te horen en ze bevallen mij iig prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:05
deepbass909 schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:00:
...Toen toch maar even de stoute schoenen aangetrokken, en naar de luisterstudio daarnaast gelopen, waar de RS8 van MA (het grotere broertje met 2 woofers) stond. Daar niet meer m'n eigen versterker aangesloten (foei...), maar een Cambridge 640A versterker geselecteerd. Aangezien deze behoorlijk overeenkomt in klank met mijn receiver, en we tijdens het luisteren al ontdekte dat de silver serie van MA echt een constante klank produceerd, gaf dit toch wel de juiste indruk.
En nu sta ik voor een dilemma... voor het geld van 2 RS8 fronts, kan ik bijna een complete set kopen van 2x de RS6, 2x de RS1 (surrounds) en 1x de RSLCR (center). En dat is ook gelijk m'n budget... Dus ga ik nu voor de betere fronts en blijf ik m'n no-name center en surrounds nog even gebruiken (die overigens boven verwachting goed bleken te zijn), of doe ik een stapje terug wat betreft de fronts, om gelijk een hele surround set van MA neer te kunnen zetten... keuzes keuzes keuzes...
Heb zelf de RS6'en staan, bij het beluisten in de winkel heb toen geen noemenswaardig verschil kunnen horen tussen de RS6 en RS8. Heb toen dan ook de beslissing genomen om voor de RS6 te gaan en eventueel later een SUB bij aan te schaffen om het laag wat op te vullen.
Na enig tijdje in gebruik merkte ik dat ik de sub best kon missen omdat de speakers voor hun grootte al voldoende laag gaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 223149 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:24:
@ Noks:
Het maakt niet echt veel uit waarop je ze aansluit. Nette MP3;s zijn amper te onderscheiden van een CD. Je moet alleen geen ranzig ruisende onboard geluidskaart gebruiken, that's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
In hoeverre maakt dat uit dan, als je toch de optische uitgang gebruikt van je onboard geluidskaart?
Ik zit namelijk zelf sterk te denken aan een stereo H/K versterker en dan in combinatie met de 685's van B&W, maar ik heb geen zin om dan ook nog een X-Fi aan te moeten schaffen (of een ander merk die nu tegenwoordig ook die X-Fi chips gebruikt) omdat dat 'zogenaamd' beter is.

Begrijp me niet verkeerd, ik luister voor het overgrote deel CD's, maar ik heb genoeg MP3's om die ook nog te willen luisteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
osc4r schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:16:
In hoeverre maakt dat uit dan, als je toch de optische uitgang gebruikt van je onboard geluidskaart?
Ik zit namelijk zelf sterk te denken aan een stereo H/K versterker en dan in combinatie met de 685's van B&W, maar ik heb geen zin om dan ook nog een X-Fi aan te moeten schaffen (of een ander merk die nu tegenwoordig ook die X-Fi chips gebruikt) omdat dat 'zogenaamd' beter is.

Begrijp me niet verkeerd, ik luister voor het overgrote deel CD's, maar ik heb genoeg MP3's om die ook nog te willen luisteren ;)
Volgens mij heb jij mazzel en heb je een ALC88 chip op je Gigabyte moederboard zitten. Deze chip maakt geen gebruik van resampling en in Windows kun je alle rotzooi e.d uitschakelen. Als je dan via optisch naar je versterker gaat, heb je een prima geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Barry schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:20:
[...]

Volgens mij heb jij mazzel en heb je een ALC88 chip op je Gigabyte moederboard zitten. Deze chip maakt geen gebruik van resampling en in Windows kun je alle rotzooi e.d uitschakelen. Als je dan via optisch naar je versterker gaat, heb je een prima geluid :)
Ja precies, die heb ik er inderdaad opzitten ;). Bedankt voor je antwoord, scheelt mij weer wat twijfel over hoe en wat. Nu nog uitzoeken hoe ik die filters etc allemaal uit kan zetten, aangezien ik dan toch liever alles m'n versterker laat regelen dan de PC :)

Als je toevallig tips hebt, of het zelf ook gedaan hebt, laat het me weten via DM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
osc4r schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:24:
[...]

Ja precies, die heb ik er inderdaad opzitten ;). Bedankt voor je antwoord, scheelt mij weer wat twijfel over hoe en wat. Nu nog uitzoeken hoe ik die filters etc allemaal uit kan zetten, aangezien ik dan toch liever alles m'n versterker laat regelen dan de PC :)

Als je toevallig tips hebt, of het zelf ook gedaan hebt, laat het me weten via DM ;)
Ik heb het zelf niet geprobeerd. Ik weet wel dat best wat mensen hier met een DAC achter hun pc draaien. Hopelijk kan iemand de vragen beantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Leuk topic!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

Specs.
Zou je me kunnen vertellen waar je dat tv meubel hebt gekocht? En wat zijn de afmetingen? Ben ik wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8789 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:27:
[...]

Is toch de huiskamer hoor, wat voor de ene kil is is voor de andere rustgevend. Ik heb het nogal voor simplisme als het om kamerdecoratie gaat. :)
Hmm ok, kijk er nog eens naar maar zoiets zou dus niet mijn huiskamer kunnen zijn. Ik mis het gevoel dat er in geleeft wordt. Een plant, een kaarsje hier en daar, iets van decoratie...(schilderij). Zijn net even de dingen die het afmaken. Je hebt ook alleen maar een beamer of staat er ook nog ergens een tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Barry schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:40:
[...]

Ik heb het zelf niet geprobeerd. Ik weet wel dat best wat mensen hier met een DAC achter hun pc draaien. Hopelijk kan iemand de vragen beantwoorden :)
Nu heb ik zelf geen ervaringen met DAC's, dus dat zal ik allemaal moeten gaan bekijken. Waar ik echter laatst wel van schrok was de MP3-cutoff frequentie van 15KHz.. Vond ik zo extreem slecht, dat ik gelijk ben gaan luisteren naar een CD en diezelfde CD digitaal (en dan het verschil ertussen, was toch zo duidelijk te horen!).

Vandaar ook mijn interesse in die filters en alles wat erbij komt kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DubbelU
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:17
osc4r schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:16:
Ik heb ook een optische uitgang op mijn moederbord in mijn HTPC en wil hier een STEREO versterker aanhangen. Maar ik heb nog geen goede (puur en alleen) stereoversterker voor kunnen vinden. Is die HK waar jij het over hebt een stereoversterker? Zo ja waar kan ik die halen? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
osc4r schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:26:
Nu heb ik zelf geen ervaringen met DAC's, dus dat zal ik allemaal moeten gaan bekijken.
Een DAC (= Digital -> Analog Convertor ) zet de digitale data (in jouw geval via optisch vanaf de PC) om in een analoog signaal, waarna het alleen nog versterkt dient te worden voor je luidsprekers. Als je een surround receiver hebt, zit deze DAC al ingebouwd.
Waar ik echter laatst wel van schrok was de MP3-cutoff frequentie van 15KHz.. Vond ik zo extreem slecht, dat ik gelijk ben gaan luisteren naar een CD en diezelfde CD digitaal (en dan het verschil ertussen, was toch zo duidelijk te horen!).
Ik heb echt geen ervaring met muziek via de computer. Maar waar heb je afgelezen dat je mp3's tot 15k gaan? (tooltje of in een mediaplayer?) En is die cut-off frequentie ook in te stellen?

Juist wat filters en cut-off freq's betreft weet ik niet in hoeverre Windows hier verantwoordelijk voor is. Ligt het niet gewoon aan het mp3 bestandje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Thanks voor de uitleg, ik snap er weer meer van :). Nu wordt het alleen dan toch nog moeilijk of ik niet voor een surround versterker moet gaan omdat er dan al een DAC inzit!

Wat betreft het MP3tje: dit zag ik in Audacity (ofzo) bij een vriend van me. Die heeft me enkele MP3's laten zien van verschillende artiesten en bronnen en de cut-off varieërde tussen 14KHz en 17KHz. Ik zou dan nog willen zeggen dat 17KHz niet erg snel te merken zal zijn, maar ik vind 14/15 toch wel echt aan de barre kant.

Ik zat zelf trouwens te azen op de HK 3480. Klik

Ik moet nog gaan luisteren, en dan al helemaal in combinatie met de B&W speakers, maar naar wat ik tot nu toe gelezen en gehoord heb moet dit (voor mij, persoonlijk natuurlijk) een mooie combinatie zijn.
Op het moment dat ik naar een surround receiver ga kijken zal het waarschijnlijk ook een H/K worden, en dan denk ik een AVR-132 (basis model?). Het oog moet ook wat natuurlijk, wat zijn die dingen bloedjemooi!

EDIT: Zoals je al zei Barry, denk ik dat het ook ligt aan het MP3 bestandje zelf. Eén van de voordelen van MP3 is tenslotte dat de grootte t.o.v. FLAC ofzo enorm meevalt, en dit moet natuurlijk ergens uitgehaald worden. Als je ziet dat een normale track zo ongeveer tot de 24KHz gaat (denk ik?) mis je zo al ongeveer 8KHz aan informatie die opgeslagen moet worden. Dit zorgt natuurlijk voor reductie van de uiteindelijke grootte van het bestand, en daarom is het ook zo'n hit :)

[ Voor 18% gewijzigd door hexagram op 06-11-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Possible schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:
Zou je me kunnen vertellen waar je dat tv meubel hebt gekocht? En wat zijn de afmetingen? Ben ik wel benieuwd naar :)
Ikea :)
Afmetingen weet ik zo niet, zou je even op de Ikea site moeten kijken. Die poten zitten er overigens niet bij, die heb ik er zelf met veel pijn en moeite moet onderschroeven. Ze zijn wel gewoon verkrijgbaar bij de Ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:36

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

@ osc4r: het lijkt er inderdaad op dat in MP3 gecapped wordt. Ik heb een Flac bekeken in audacity, daarnaast de MP3 gelegd. Uit de analyse volgt dat in de eerste 23,8 sec (meer is niet mogelijk om te analyseren) in de FLAC de hoogste tonen rond de 21,9 KHz bereikt worden terwijl dit in de MP3 rond de 19 KHz is. 1411 vs 320 kbps.
Hanteer dit svp niet als sluitend bewijs maar meer als nog een extra voorbeeld.

Het is overigens zeerhoogstwaarschijnlijk afhankelijk van de bitrate.
Net ff met OGG geprobeerd: de FLAC naar 128 kbps OGG resulteert ook in een cap boven de 19KHz. op 500 kbps zijn de hogere frequenties nog wel aanwezig. (tot aan 21,9KHz ongeveer.

Nu schakelen we weer over naar de studio, waar verder gepraat zal worden over mooie homecinema systemen (die van mij komt er ooit ook nog op te staan)

[ Voor 18% gewijzigd door bartvl op 06-11-2007 23:46 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123813 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:09:
[...]

Hmm ok, kijk er nog eens naar maar zoiets zou dus niet mijn huiskamer kunnen zijn. Ik mis het gevoel dat er in geleeft wordt. Een plant, een kaarsje hier en daar, iets van decoratie...(schilderij). Zijn net even de dingen die het afmaken. Je hebt ook alleen maar een beamer of staat er ook nog ergens een tv?
Planten gaan dood bij mij :) schilderijen en foto's hangen er maar zijn gewoon niet zichtbaar op de foto :) kben overigens nog steeds constant de inrichting aan het aanpassen tot het wordt zoals ik wil. Het geheel zal zeker nog wat opgefleurd worden in de toekomst met wat kunstvoorwerpen hier en daar. Er wordt overigens niet zoveel geleefd gezien ik helaas zelden thuis ben...

TV, welja er is dat kleine samsung TFTtje welk enkel dient om mp3's te kiezen, zit ook tv tuner in maar heb doelbewust de TV kabel niet aangesloten, dit omdat ik alle programma's op tv die me interesseren al lang op mijn schijven heb alvorens ze worden uitgezonden, en ik er teveel tijd zou aan verliezen met naar nutteloze dingen te kijken, ik moet kunnen kiezen wat ik zie en wanneer ik het zie ;). Voor de rest gaat alles over de beamer, misschien komt er wel nog een tfttje achter het witte doek te hangen om de lamp wat te sparen maar dat heeft momenteel geen prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:41

Vrijdag

De Zwarte

k0ewl schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:46:
[...]

Jamo heeft zelf ook surround-speakers erbij he!

Ik zelf heb de HCS 3 set. Waarom heb je die niet gekocht in het begin? Koste mij maar E 100 meer. totale set was toen 599 ipv 499.
Ik heb gezocht maar die complete 5.0 set was alleen bij een webwinkel, en die had geen voorraad en ik wilde niet wachten :P

Ben trouwens gisteren niet naar Correct geweest, stond vanaf Schiphol tot aan Delft in de file, toen heb ik het maar opgegeven. Misschien donderdag even proberen want ik wil het uiterlijk vrijdag wel hebben aangesloten, krijg namelijk een dame dit weekend op bezoek en die is erg benieuwd om films te kijken... onder andere... ;)

Tevens moet ik dus ook nog twee satellietjes hebben. Ik weet ook wel dat het neit zulke high-end is wat ik heb dus erg duur hoeft het allemaal niet te zijn. Heb het gekocht met het idee dat ik over een jaar of twee wel ga upgraden. Tot nu toe is het dus een center en twee rears (misschien ook nog wel een center rear) en liever geen subwoofer, want dat staat in de weg.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cHoc
Goh, bij jou ook al?? hier bij mij ook :9 :9

heb daarom ook een regeling met de familie, ik krijg geen planten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-04 22:07
Ik ben sinds gisteravond in het trotse bezit van de Panasonic TH-42PV70 Plasma TV. :D

Toen ik de tv aan het einde van mijn bed had verplaatst schrokken mijn vriendin en ik in eerste instantie toch wel van de grootte, maar na alles te hebben ingesteld en een film te hebben gekeken zijn we er al aan gewend en ben ik zeker niet teleurgesteld!

Foto's zullen binnenkort volgen ;)

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deepbass909 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:17:
[...]

Welke geluidskaart is dat? Ziet er interessant uit als bron voor m'n HTPC (die ik pas een paar jaar wil bouwen :p )
Dat is de Onkyo Pci 200

Het is vooral een hele goede anologe stereo geluidskaart, maar het is wel mogelijk om meerdere speakers aan te sluiten. Als je alles digitaal wilt aansluiten kun je beter kijken naar een Esi Juli@ oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223149

JvS schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:52:
[...]

Het maakt niet echt veel uit waarop je ze aansluit. Nette MP3;s zijn amper te onderscheiden van een CD. Je moet alleen geen ranzig ruisende onboard geluidskaart gebruiken, that's all.
Ik heb een Gigabyte 965P-DQ6 Klik
Is dit volgens jou geen ranzige ruisende onboard geluidskaart? Of koop ik er nog beter een Sounblaster kaart bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

jos707 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:35:
[...]

Heb zelf de RS6'en staan, bij het beluisten in de winkel heb toen geen noemenswaardig verschil kunnen horen tussen de RS6 en RS8. Heb toen dan ook de beslissing genomen om voor de RS6 te gaan en eventueel later een SUB bij aan te schaffen om het laag wat op te vullen.
Na enig tijdje in gebruik merkte ik dat ik de sub best kon missen omdat de speakers voor hun grootte al voldoende laag gaven.
Ik hou ervan om naar lichte Jazz te luisteren (Norah Jones, RoomEleven, Dave Brubeck, etc), waarbij de extreem lage tonen van een contra bass erg belangrijk zijn. Hoewel ik wel kon horen dat ze aanwezig waren bij de RS6, vond ik het erg zwak. Het warme geluid van de contra bass ontbrak. Bij de RS8 was het wel aanwezig.
Mijn ervaring met mijn versterker heeft mij geleerd, dat laag weergave wel goed zit, dus voor mij waren de RS6-speakers in gebreke (net al zo'n beetje elke andere speaker die ik in die bewuste studio heb beluisterd...), alleen Dali's konden mij overtuigen in hun laag weergave, maar bij wat hoger volume werd die snel boemerig.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat voor mij verstandig is. De woonkamer waar ik ze ga plaatsen, is vrij klein, de speakers komen ongeveer 3 meter van elkaar te staan, beide in een hoek. Die kan voor een behoorlijke boost in laagweergave zorgen.
Ik moet tegen de tijd dat ik ze kan gaan plaatsen nog maar eens overleggen of ik ze misschien thuis kan testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 15:45
deepbass909 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:57:
[...]

Ik ben er nog niet helemaal uit wat voor mij verstandig is. De woonkamer waar ik ze ga plaatsen, is vrij klein, de speakers komen ongeveer 3 meter van elkaar te staan, beide in een hoek. Die kan voor een behoorlijke boost in laagweergave zorgen.
Ik moet tegen de tijd dat ik ze kan gaan plaatsen nog maar eens overleggen of ik ze misschien thuis kan testen...
Testen moet toch geen probleem zijn ;) ? Bij luidsprekers is het toch goed om ze in de ruimte te horen waar ze voor bedoeld zijn...
Pas na zo'n test kan je zeggen welke speaker echt past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

True, maar dat moet ik nog even uitvechten met de verkoper :p

offtopic:
moet jij niet eigenlijk heel hard aan het werk zijn? :P

[ Voor 37% gewijzigd door deepbass909 op 07-11-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 15:45
deepbass909 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:46:
True, maar dat moet ik nog even uitvechten met de verkoper :p

offtopic:
moet jij niet eigenlijk heel hard aan het werk zijn? :P
Good luck :+

offtopic:
home cinema is m'n werk, dus ben ik hard aan het werk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Anoniem: 223149 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:10:
[...]

Ik heb een Gigabyte 965P-DQ6 Klik
Is dit volgens jou geen ranzige ruisende onboard geluidskaart? Of koop ik er nog beter een Sounblaster kaart bij?
Nogmaals, hier zit een prima ALC88 chip in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
Fotootjes van de beamer in actie:

Afbeeldingslocatie: http://i234.photobucket.com/albums/ee301/OcnewB/1.jpg

kusje voor degene die weet welke film het is haha

Voor de geinteresseerden:

Acer ph530, 720p bb beamer.

Bron: XboX Media center (NTSC/omgebouwd) en via component kabel aangesloten voor de upscaling.

Geen scherm omdat de muur ons inziens vooralsnog prima functioneert en we het eerlijk gezegd niet mooi vonden om een oprolbaar scherm te monteren. Excuses voor de heeerlijke ruis in de foto. Ben niet zon beste fotograaf. Foto is niet opgepoetst verder :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:29
JvS schreef op zondag 04 november 2007 @ 10:36:
60 euro. Damn, nog veel goedkoper dan ik had gedacht. Aankoop van de eeuw dus :).
Ik heb er zojuist 1 gekocht voor 50 euro! :-) Damn, wat een fijn geluid (zeker vergeleken met mijn Sony center). Mijn home theaterset begint nu echt vorm aan te nemen:

- 4 x B&W 302 voor rear en surround speakers;
- Clarion Syntar Dialogue als center speaker;
- Yamaha RX-V750 als surround receiver.

Ik ben nog op zoek naar twee goede front speakers (momenteel 2 B&W V-203 / 2 Bose 601) en zogenaamde "presence speakers" om de set te completeren. Rond februari komt er of een beamer of een 104 cm plasma. Zal rond die tijd ook foto's maken, tis nu nogal een zooitje in ons kleine appartement.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138251

OcNewB schreef op woensdag 07 november 2007 @ 18:27:
Fotootjes van de beamer in actie:

[afbeelding]

kusje voor degene die weet welke film het is haha

Voor de geinteresseerden:

Acer ph530, 720p bb beamer.

Bron: XboX Media center (NTSC/omgebouwd) en via component kabel aangesloten voor de upscaling.

Geen scherm omdat de muur ons inziens vooralsnog prima functioneert en we het eerlijk gezegd niet mooi vonden om een oprolbaar scherm te monteren. Excuses voor de heeerlijke ruis in de foto. Ben niet zon beste fotograaf. Foto is niet opgepoetst verder :-)
Ziet er leuk uit. Wat is het scherm van je beamer groot vergeleken met je tv zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103735

Even wat speakers erbij gekocht

Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/6410/bijmelkaaaraa8.th.jpg

Hou alleen de S3 serie van b&w zou de fronts wel een slag groter willen maar die vind ik nog nergens 2dehands. Subwoofer heb ik de asw600 maar die is 'maar'150W rms.
Zou graag de 675 willen hebben die heeft een 500W klasse D amp.
Moet zeggen dat het nu wel geweldig film kijken is met de 2x603 s3 front
2x 601 s3 rear de lcr60 als center (zoek nog de lcr600).

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 103735 op 09-11-2007 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waarom ga je niet gewoon 12.1 spelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103735

heb wel een pioneer 12.2 receiver gezien :-)
had zelf 7.1 en merk dat dat echt al niet gebruikt wordt enof niet hoorbaar is.
Ratatouille is 6.1 en dan pakt hij de 2 achter als 6de kanaal maar dat is ook al een oplossing van niets.
voor mij weer gewoon 5.1
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen"-topic of een "help, mijn apparatuur is stuk"-topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.

Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.