Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home cinema! (deel 28) Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 80.606 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 185891

Topicstarter
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 28
Wie zich geroepen voelde mocht een nieuwe openen, bij deze dan maar!
Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic".

Wat willen we graag
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
  • Natuurlijk foto's van je home cinema set, dat is echter geen vereiste. Als je graag je stereo set met ons wilt delen is dat natuurlijk ook prima. Liefst zelfgemaakte foto's. Als je niet over een digicam beschikt of er aan kunt komen mag je ook gerust je specs posten, maar probeer er dan wat plaatjes bij te zoeken (van de fabrikant) om het nog interessant te houden ;)
  • Als je toch al foto's aan het maken bent, doe dat dan niet alleen van je apparatuur en scherm of TV, maar pak ook wat mee van de ruimte, de zitlocatie, speakerplaatsing, etc. Die Marantzen hebben we nou wel gezien, een beetje variatie mag best :P
  • Foto's die misschien onnuttig lijken zijn ook prima. Denk aan de achterkant van een receiver, de aansluitterminals van een speaker, de golfbalstructuur van een basreflexpijp, de inputs van een projector, etc. Voor de HT-freaks is dat namelijk erg interessant.
  • Uiteraard worden een beetje degelijke kwaliteit foto's meer gewaardeerd dan die van je 5 jaar oude 120x90 webcam. Grote foto's is ook prima, maar deze moet je absoluut resizen en de kleinere versie voor het forum gebruiken. Zie onderaan deze post voor meer info.
Wat willen we liever niet
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
  • Ga niet om de 100 posts weer nieuwe foto's van je eigen set neerzetten. Als je je eigen set te vaak showt hebben we het op den duur wel gezien. Of je moet iets ingrijpends hebben veranderd wat het waard is om direct te vermelden, of je moet nieuwe foto's hebben van iets dat je voorgaande keer niet hebt laten zien. Het topic gaat snel, niet iedereen zal stukken terugbladeren, dus je hoeft die post dan niet te editten maar je kunt dan gewoon een nieuwe plaatsen, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-thread; start zo'n discussie dan ook niet hier. Dat is sowieso al niet echt gewenst binnen AVH (de volgorde is: eerst zelf op onderzoek uitgaan, winkels bezoeken, speakers luisteren, en dan terugkomen voor je ervaringen en een discussie, want dan weet je namelijk waar je over praat :) ), maar dit topic is er dus ook niet voor. Het is makkelijker voor jezelf en zeker voor anderen om dit gescheiden te houden.
    Dat geldt eigenlijk ook voor alle andere vragen behalve degene die gerelateerd zijn aan een HT set. Vragen waarvoor je geen topic "mag" openen stel je hier ook niet. Dat is niet om vervelend te doen, maar zonder die regel wordt het nogal een onoverzichtelijke boel.
  • Liever ook geen Bose-discussies en zeker geen kabeldiscussies. Met name die laatste lopen vaak uit tot flames en andere ongein. Een conclusie wordt niet getrokken. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van duurdere kabels is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteedt. En andersom gaat hetzelfde op.
  • Iedereen heeft een set van een andere klasse. De ene heeft een Cine 9 hangen en een über geluidje, de ander nauwelijks een 14" TV met Trust speakers. Ga elkaar niet uitlachen. Dat je thuis op de grond loopt de krijsen van het lachen is best, maar het komt niet zo leuk over als je dit op het forum laat weten.
  • Het gaat dus om je Home Cinema. Nu is de definitie hiervan wellicht wat lastig vast te stellen, het gaat om de plek waar jij je films kijkt. Echter kan dit ook gewoon achter je PC monitor zijn met een surround speakersetje. Nu valt dit gevoelsmatig niet echt onder "Home Cinema" en er zijn ook weinig mensen die het interessant vinden. Je moet het maar zo zien, als je set enkel uit PC onderdelen bestaat, post het dan maar liever niet. Het is ook weer niet verboden ofzo, als het er gewoon erg goed uitziet hebben we er weinig moeite mee. Het is een beetje een gevoelskwestie. Maar als straks de helft enkel uit PC setjes bestaat zal dit kennelijk moeten worden verscherpt :P.
Wat hebben we al gehad
Een berg links naar voorgaande topics:

Post hier foto's en specs van je home-cinema!
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 21
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 22
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 23
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 24
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 25
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 26
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 27
Foto's uploaden, posten, resizen, etc
Voor de mensen met wat minder forum ervaring ;) bij deze een overzichtje van de mogelijkheden bij het posten van foto's.

De benodigde webspace
Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen.

Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all)

Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://picserver.student.utwente.nl/ of http://www.imageshack.us
Houd er wel rekening mee dat ImageShack sinds een tijdje popups heeft, in een mate van aggressiviteit die bijna niet te blokkeren is. Hosten op een niet-IS-site verdient dus de voorkeur.

De benodigde 'tags'
De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes :>

Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken:

[img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480).

[img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster.

Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt).
Deze code dien je dan te gebruiken:

[url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg]
[img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url]
Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie).

Bij de preview van je bericht kun je op het knopje Check images klikken. Dit zorgt ervoor dat de afmetingen van de images automatisch bij de img tags gezet worden. Dit komt het linken naar een bepaalde post in dit topic ten goede.

En verder
En verder veel plezier :), bij problemen kun je een TopicReport (TR) sturen middels het handje bovenaan. Happy posting en pats er lekker op los :P

Owja, je kunt ook nog verder kletsen op irc.tweakers.net in kanaal #audio
Directe link

Topicstarter
En dan verklaar ik deel 28 bij deze voor geopend, en wens ik u een behouden vaart!

De foto's mét scherm:

De vlekken op de plafondplaten komen van een lekkage die de vorige bewoners ooit trof, ik heb nog geen zin gehad de platen te vervangen. Komt nog wel, en als het scherm omlaag is zie je er toch niets van. :)

http://www.fotothing.com/photos/3ba/3ba8ab6f0c28e7587af4ce0057fcf50b.jpg

http://www.fotothing.com/photos/b28/b281c37b3444bda8f0589960c1a60b3b.jpg

Met licht aan, je ziet geen steek.

http://www.fotothing.com/photos/8bb/8bbfc37cfe5b8e89d91e189470aa373e.jpg

Maar dan gaat het licht uit! (De slechte kwaliteit van de foto ligt aan mij, en aan de crappy camera. Het beeld is zo scherp als maar zijn kan. HD ready scherp.

http://www.fotothing.com/photos/cde/cdebdb3ab5b23d5d50d170e805881108.jpg

Jimmy, die vindt álles interessant. En dus ook een scherm dat vreselijk naar PVC stinkt. :)

http://www.fotothing.com/photos/4d7/4d77992972ec3b4e3e74201778e59672.jpg

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-04 12:29

Tiny

Wat eten we?

Wow! mooie setup dude!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:11
Zéker netjes :9

Wat staat/heb je allemaal?

Topicstarter
Tomino schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:26:
Zéker netjes :9

Wat staat/heb je allemaal?
Dat staat allemaal in de laatste posts van deel 27: maar hier nogmaals, om het topic in stijl te openen.

Hier zien we, van boven naar beneden:
Marantz DV4400 dvd speler met now playing: Masters of Horror deel 6
PS1, topless PS2
Sanyo PLV Z5 HD ready LCD projector, Dreamcast
Xbox en Xbox 360
Gamecube en wat controllers
Nintendo 64

HIer een overzichtsfoto van de rest van de apparatuur. Met onder andere een Musical Fidelity X-LPS en een Musical Fidelity X-10D, beiden momenteel niet aangesloten maar zonde om uit het zicht te plaatsen. Verder nog mijn gehele verzameling LP's. Nog geen 100 stuks, en wat er is, stelt ook nog eens niet veel voor. Ik hou het over het algemeen bij cd's ;)

Sony TAE9000ES en TAN9000ES, voor- en eindversterker, 5.1 maar ik doe het met 4.0. Een sub is op deze kleine zolder niet nodig, aangezien mijn speakers echt meer dan voldoende bas produceren. En een center zou ik kunnen aansluiten, maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Dat moet dan wel een Elac zijn die bij de speakers past... Mijn surround speakers zijn momenteel een setje B&W DM100 van de rommelmarkt (12,50). Ik denk dat ik deze op termijn wel ga vervangen maar vooralsnog vind ik het eigenlijk wel best zo..

Marantz CD6000OSE cd speler met een Van Medevoort 222 dac. De cd speler klinkt zonder die dac erg vlak maar mét... Ondanks dat het een ouwetje is wil ik deze dac nooit meer kwijt, sterker nog ik wil er nog een, voor in de woonkamer!

Project Debut II draaitafel en Marantz tuner, ook uit de 6000 serie. Voor de luie zaterdag en zondag met radio 2.

Afstandbedieningen en controllers.

De luie stoel met geïmproviseerd voetenbankje (hadden ze bij de Gamma niet... moet ik dus weer voor naar de Ikea.)

Frontspeakers, Elac 213.4pi. Dit was voor mij het koopje van het jaar 2006. Ik kocht ze samen met 14(!) meter Van den Hul cs122 speakerkabel afgemaakt met WBT en Sharkwire pluggen, voor een bedrag dat lager was dan de waarde van de kabel op zich! En dan te bedenken dat ik toen ik ze ging ophalen niet eens wist dat de kabel erbij zat. Die werd achteloos in de auto gegooid van 'hier dit hoort er ook nog bij'. Pas thuis zag ik wat voor kabel het was. Wat een deal! Ja, de speakers zijn wit, dat is niet geheel naar mijn smaak. Maar ze klinken fenomenaal, en dat mag ook wel gezien de toenmalige nieuwprijs van 3500 gulden per stuk..
Achter het scherm bevinden zich nog enkele rekken met boeken en PS1, DC en PC games,
http://www.fotothing.com/photos/b28/b281c37b3444bda8f0589960c1a60b3b.jpg

Van links naar rechts: een kast vol DVD's; een kast vol games voor PS2, Xbox, Xbox360 en Gamecube; een kast vol met nog wat DVD,s en boxsets, wat pc games, en 15 jaargangen Homestudio die ik ruilde voor een flesje rood, op dezelfde dag dat ik mijn Elacs ophaalde. Wat een dag was dat. :) In deze kast ook nog een serie Final Fantasy games voor PS1, een originele Game and Watch van Super Mario en op en voor de kasten nog wat rommel die nog opgeruimd moet worden.

De laatste! Drie kasten vol met cd's, rechts daarvan (en ook erbovenop) een paar honderd VHS banden, meest ex-rental dus veel voor weinig. Verder zien we een originele authentieke Gameboy met een paar games, en wat willekeurige dingetjes.

[Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 185891 op 24-07-2007 10:41]

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:25
Aparte speakers die Elac's. Zeker in een abstracte zwart wit huiskamer zouden ze goed staan. Mijn setup staat op het vorige deel. Voorlopig doe ik er even niets aan en wacht op het meubilair wat besteld is voor de slaapkamer. Als dat er is volgen er weer foto's.

Tot nu toe is de set hier te lezen en te bekijken Setup van Marantz met B&W 805S

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:31
Dat scherm! :9 Is dat nou een speciaal HT scherm, of kan je eigenlijk net zo goed naar de plaatselijke fotoboer voor een projectiescherm?

Wel erg mooi hoor, en die speakers vind ik eigenlijk ook wel wat hebben in strak wit, weer eens wat anders dan zwart, beuken of kersen.

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Topicstarter
TroonStaal schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:47:
Dat scherm! :9 Is dat nou een speciaal HT scherm, of kan je eigenlijk net zo goed naar de plaatselijke fotoboer voor een projectiescherm?

Wel erg mooi hoor, en die speakers vind ik eigenlijk ook wel wat hebben in strak wit, weer eens wat anders dan zwart, beuken of kersen.
Dat is de Kingpin MS150 in 16:9. Niet te duur, zelfde kwaliteit als Projecta en wat heel belangrijk is, ze hadden het in de maat die ik wilde, namelijk 1,50 meter breed. Dat had geen enkel ander merk in 16:9 voor zover ik kon achterhalen. Ik zou als je dan toch investeert in een beamer, niet kiezen voor zomaar een schermpje of een witte muur, maar koop in ieder geval een dedicated HT scherm, die hoeven niet schreeuwend duur te zijn. Kan wel, uiteraard. :)

• Vrijdag
Anoniem: 185891 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:55:
[...]

Dat is de Kingpin MS150 in 16:9. Niet te duur, zelfde kwaliteit als Projecta en wat heel belangrijk is, ze hadden het in de maat die ik wilde, namelijk 1,50 meter breed. Dat had geen enkel ander merk in 16:9 voor zover ik kon achterhalen. Ik zou als je dan toch investeert in een beamer, niet kiezen voor zomaar een schermpje of een witte muur, maar koop in ieder geval een dedicated HT scherm, die hoeven niet schreeuwend duur te zijn. Kan wel, uiteraard. :)
Hmm, dat ziet er wel interessant uit, ik zet het op mijn lijstje!

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Had halverwege de post het idee dat ik al iemand anders zijn set aan het bekijken was, maar manman wat heb jij een hoop staan zeg... Hoe lang heeft het geduurd om dit op te bouwen?

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-05 18:33
@MediaPlaya

Misschien wel een brutaale vraag maar wat heb je voor zo HD ready beamer betaald?
>> Sanyo PLV Z5 HD ready LCD projector <<

Zelf kijk ik tv op me 19inch tft monitor van me pc maar een beamer is hier wel een uitkomst dan!

mijn Excuses voor deze verkeerde geplaatsde post..
ik zal binnenkort mijn setje poste

[Voor 42% gewijzigd door BrianV op 24-07-2007 11:57]

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb de MS200 hier hangen. Maar heb het idee dat het precies dezelfde schermen zijn als die via ebay voor 120,- gaan..

De PVC stank gaat er trouwens wel vanaf hoor :P (je moet em even inspelen ;))

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 24-07-2007 13:20]

Topicstarter
Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:20:
Ik heb de MS200 hier hangen. Maar heb het idee dat het precies dezelfde schermen zijn als die via ebay voor 120,- gaan..

De PVC stank gaat er trouwens wel vanaf hoor :P (je moet em even inspelen ;))
Zal best wel hetzelfde zijn.. Maar ja, gekocht is gekocht, ik kijk niet graag achteraf naar prijzen van andere aanbieders en trouwens; mijn eBay account is geschorst omdat het gehackt was en ik krijg geen antwoord van eBay hoe ik dat weer ongedaan kan maken. :)

@Blackass: die kun je kopen al naar gelang wat voor pakket je kiest en waar je ervoor gaat kijken voor ergens tussen de 1100 en 1300 euro.

@sander- : jaren. Ik ben al jaren bezig hiermee en nu eindelijk is het dan 'klaar'. In deel 27 in de laatste posts staat ook ergens mijn woonkamer set, da's ook niet mis. Alhoewel ik veel liever op zolder zit want wat ik ook doe, in de woonkamer klinkt het gewoon nergens naar. Dat ligt zeker niet aan de spullen want da's gewoon top, de akoestiek is ruk. Wachten op een ander huis dan maar.

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 185891 op 24-07-2007 17:11]

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 21:45
Na dit topic al heel lang te volgen, hierbij mijn/onze HT.

Er was eens een kamer bij mijn mams. Daar is het allemaal ontstaan.

Ong. 7 jaar geleden kocht ik mijn eerste receiver. Het was een JVC RX6001R.
DTS, Dolby Digital, een coaxiale- en een optische ingang waren voornamelijk van belang.

Het kijken van dvd en divx, ging toen via mijn pc. Ik had een Creative Encore kit kaart, toentertijd kostte deze 599 gulden!!! Een dvd speler en een DXR3 kaart kreeg je ervoor, maar jah, dan kon je iig dvd’s kijken hahaha
Het geluid van mijn pc was aangesloten via een digitale coaxkabel op de receiver.

Mijn tv was een 55cm van JVC. Ook had ik een S-VHS videorecorder wederom van JVC.
Ja, ik vond (en vind) JVC erg mooi!

Mijn speakerset was een satelliet systeem van JBL, de JBL SCS-125 om precies te zijn. Een actieve sub met 5 satellieten, volgens mij was dit een van de eerste satellietsystemen op de markt.

Wat later heb ik een Xbox aangeschaft om als mediacenter te dienen. Divx, dvd kijken, muziek luisteren, het kon niet op! Oh ja, je kunt er ook op gamen hahaha

Ik heb vlgs mij geen HT foto’s meer van mijn kamer bij mams.

Sinds een half jaar woon ik samen met mijn vriendin. Alles wat ik in mijn kamer had staan aan apparatuur, is meegegaan.

Het zag er als volgt uit:

http://www.picserver.nl/i/V791X97G355Q/500/p.jpeg

http://www.picserver.nl/i/99IEIN8C3PJ7/500/p.jpeg

http://www.picserver.nl/i/U5XY0QQ43BHU/500/p.jpeg

Je ziet mijn receiver, tv en speakerset! En uiteraard de Xbox, het centrum van films, muziek, foto’s en vermaak!

Al was alles nog niet optimaal gepositioneerd, want we moe(s)ten nog genoeg in het huisje doen.

Maar oh jee, we wilden ook wel een LCD/Plasma tv hebben!!
Na lang wikken en wegen heb ik besloten om een lcd te halen. Het werd de Sharp 37XD1E.

Een full hd scherm om te genieten van 1080p! Zelfs mijn vriendin vindt 1080p toch wel heeeeel mooi om te zien!!

Erg blij met de tv, maar ooops, de subwoofer overlijdt. En films of muziek zonder sub met sats is niet te doen…

Heeeel toevallig zie ik een Audica CS-System 3 set in de winkel staan. Dat was een set die ik al op het oog had en nu kon luisteren. Ik vond mijn oude vertrouwde JBL setje al veel mooier klinken in onze woonkamer, maar de Audica set klonk toch veeel voller. En met zeker meer details…

Dit is de nieuwe situatie:

Een paar pics van de aparte speakers.

Rear
http://www.picserver.nl/i/L52LP6E5YITH/500/p.jpeg

Spikes
http://www.picserver.nl/i/1F7495HW3046/500/p.jpeg

Front
http://www.picserver.nl/i/QC4RD23L6BM8/500/p.jpeg

10" Sub
http://www.picserver.nl/i/8XN82D2D27DQ/500/p.jpeg

JVC RX6001R
http://www.picserver.nl/i/97T40T654680/500/p.jpeg

http://www.picserver.nl/i/N5X03NY6W201/500/p.jpeg

http://www.picserver.nl/i/2TOZZK50PQ69/500/p.jpeg

http://www.picserver.nl/i/U7GNEVM97M94/500/p.jpeg

http://www.picserver.nl/i/303165W31018/500/p.jpeg

http://www.picserver.nl/i/I3E4RT048WC1/500/p.jpeg

http://www.picserver.nl/i/25950H60NVIQ/500/p.jpeg

Samenvattend, wat staat er?

- Sharp 37XD1E, een mooi full hd lcd.
- Receiver: JVC RX6001R, al 7 jr een fijn apparaat!
- Speakers: Audica CS System 3, rears op originele Audica stands.
- Mediacenter: Xbox met XBMC mediacenter.

What’s next?

- HTPC, er komt een htpc die de Xbox gaat vervangen i.v.m. hd content.
- Receiver, waarschijnlijk ga ik op zoek naar een nieuwe receiver om de muzikale weergave te verbeteren.
- Wandmeubel uitbreiding is nog een twijfelgeval.

Jeetje, wat een verhaal ineens, gelukkig tik ik snel hahaha

[Voor 0% gewijzigd door MrBaaco op 14-10-2007 23:20. Reden: Typo's, sizes pics]

Greetz MrBaaco

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:58
Mijn set bestaat uit een Marantz pm17mkII, Marantz cd11 LE, Van den hul D102 III, Mission 780's, Yamaha yst sw160 subwoofer.
Daarnaast heb ik nog staan 2x Marantz cd16, een Philips dac960 en een Philips cdd882 loopwerk. B)

(Klik op de foto's voor meer foto's van oa binnenwerk)

http://www.ll0ll.com/philips-lhh/img/marantz-cd11le/thumb/IMG_0106.jpg

http://www.ll0ll.com/philips-lhh/img/dac960-cdd882/thumb/IMG_0102.jpg

http://www.ll0ll.com/philips-lhh/img/marantz-pm17-cd16/thumb/IMG_0074.jpg

Topicstarter
Ah, zo mooi zo'n ouwe Marantz, zeker in het 'goud'! Gebouwd als een tank, klinkt als een zonnetje. :9~

Anoniem: 821

leuke kamer!

ff 2 vraagjes:

- waar heb je die strip/goot achter je tv gekocht? strak ding.

- je salontafel/podium is ubercool. hoogglans wit? wij hebben een soortgelijke laten maken, maar dan 90x90 :)

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-03-2022
offtopic:
Binnenkort maar eens mijn pics posten.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

mabarto schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:54:
offtopic:
Binnenkort maar eens mijn pics posten.
Terugvindpost zeker?

• bokkem
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-01 08:06
MrBaaco schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:35:Sinds een half jaar woon ik samen met mijn vriendin. Alles wat ik in mijn kamer had staan aan apparatuur, is meegegaan.
Mooi om te zien hoe je 'gegroeid' bent in je home cinema en voor iemand die een half jaar op zichzelf woont ziet het er tip-top uit allemaal!

<GoT>Bokkem#2393

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:39
MrBaaco schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:35:
Na dit topic al heel lang te volgen, hierbij mijn/onze HT.

...

Jeetje, wat een verhaal ineens, gelukkig tik ik snel hahaha
Mag ik vragen waar je het dressoir en de twee kasten onder en naast je tv gekocht hebt?

• MrBaaco
Anoniem: 821 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 09:10:
[...]
leuke kamer!
- je salontafel/podium is ubercool. hoogglans wit? wij hebben een soortgelijke laten maken, maar dan 90x90 :)
Thanks! We zijn er erg blij mee, maar er moeten nog wel wat dingen gebeuren.
- Kabelgoot (alu silver) komt van muurbeugel.nl.
- Nee, we wilden geen hoogglans, het is zijdeglans. Onze tafel is 120x80, en er zitten nog 2 onzichtbare lade's in!

Greetz MrBaaco

• MrBaaco
@Bokkem: Bedankt!

@Msniekers: Onze meubels zijn van Venier. De serie heet Logico. Er zijn meerdere kleurstellingen mogelijk, kijk maar op de site venier.com (collections - moderno - giorno - logico).
(De eettafel hebben we ook.)
We zijn het tegen gekomen bij happyliving en hartogwonen. Maar uiteindelijk in een andere winkel besteld. Ik weet even niet meer hoe die heette, maar het scheelde 400 euro ofzo.

We zijn nog in dubio hoe we het meubel gaan uitbreiden.

Hier zie je onze eerste opzet/gedachte, maar ws wordt het iets anders:
http://www.lineo.nl/images/netactual/logico-venier05.jpg

Greetz MrBaaco

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-03 20:54
Anoniem: 821 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 09:10:
[...]
MrBaaco schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:05:
- Kabelgoot (alu silver) komt van muurbeugel.nl.
Dat wilde ik ook al vragen toen ik de foto's zag. Volgens mij de mooiste kabel "goot" die ik tot nu toe gezien heb voor dit doel. Ben ook geen fan van die brede dingen, maar dit is echt strak. Zit zelf ook al een tijd te twijfelen hoe ik zelf kabels weg moet gaan werken. In de muur is uiteraard het mooiste, maar dat is zo'n (stof) gedoe in een al ingerichte woning! Dit is echt een mooi alternatief.

De rest van de inrichting ziet er ook goed uit overigens. :)

• bokkem
Zo, mooie site die muurbeugels.nl ! Ik heb voor mijn Vogel's 2 keer zoveel betaald :(

Zal binnenkort mijn set-up showen.

<GoT>Bokkem#2393

• MrBaaco
@Joop: Thanks! Ennuh, de afwerking maakt het af natuurlijk hahahaha

@Bokkem: Jups, muurbeugel is niet erg duur, maar wel kwalitatief goed en mooi spul! Tenminste, dat geldt voor de goot die ik heb haha

Greetz MrBaaco

Anoniem: 215205

MrBaaco schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:25:
@Bokkem: Bedankt!

@Msniekers: Onze meubels zijn van Venier. De serie heet Logico. Er zijn meerdere kleurstellingen mogelijk, kijk maar op de site venier.com (collections - moderno - giorno - logico).
(De eettafel hebben we ook.)
We zijn het tegen gekomen bij happyliving en hartogwonen. Maar uiteindelijk in een andere winkel besteld. Ik weet even niet meer hoe die heette, maar het scheelde 400 euro ofzo.

We zijn nog in dubio hoe we het meubel gaan uitbreiden.

Hier zie je onze eerste opzet/gedachte, maar ws wordt het iets anders:
[afbeelding]
zeer mooie stijl , hoop er meer van te zien als je het uitbreid

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-03 20:55
Hoewel ik nog geen foto's heb kan ik het toch niet laten alvast te posten.

Ik ben aan t verhuizen naar een heel wat groter huis, ik zal vandeweek al vast wat pics schieten van de nieuwe situatie met ondertussen een Samsung BD-P1000. Supergaaf btw.

Heb voor de nieuwe opstelling de rest van de B&W XT serie besteld, de xt2 surrounds en de XTC >:)
Deze zouden rond de 8e augustus geleverd gaan worden.

Ondertussen ben ik zeer intensief op zoek naar de juiste keuze w.b. een 50"+ Full HD. pff, panasonic zou eens op moeten schieten.

Edit: Mijn shit stond hier: http://gathering.tweakers...message/27257333#27257333

[Voor 9% gewijzigd door Bornin op 26-07-2007 00:18]

Non taken

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 15:42
Ik heb een tip gehad van mijn stucadoor voor het wegwerken van kabels in de muur. Hij vertelde mij dat afzuigkappen bepaalde platte buizen gebruiken van 40x100 en dat je daar ook 45 graden bochtes bij kon krijgen. Hier kan gewoon je scart/plattestekker/componentkabel.HDMI doorheen. Gooie tip lijkt mij.

Volgens mij zag ik ze al staan in het Gamma klusvakantie krantje :)

linkje, check pagina 16 bovenaan:

http://www.gamma.com/manu....xml&initXMLName=init.xml

[Voor 28% gewijzigd door jorisdekloris op 26-07-2007 08:37]

Tierelier

jorisdekloris schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 08:34:
Ik heb een tip gehad van mijn stucadoor voor het wegwerken van kabels in de muur. Hij vertelde mij dat afzuigkappen bepaalde platte buizen gebruiken van 40x100 en dat je daar ook 45 graden bochtes bij kon krijgen. Hier kan gewoon je scart/plattestekker/componentkabel.HDMI doorheen. Gooie tip lijkt mij.

Volgens mij zag ik ze al staan in het Gamma klusvakantie krantje :)

linkje, check pagina 16 bovenaan:

http://www.gamma.com/manu....xml&initXMLName=init.xml
IN de muur? dat betekent >40 mm diep frezen :s anyway, die buizen zien er nog best sjiek uit :)

• mabarto
  • Laatst online: 31-03-2022
ssssssssssssst.... maar ik meen het wel.

• jorisdekloris
Anoniem: 821 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:04:
[...]

IN de muur? dat betekent >40 mm diep frezen :s anyway, die buizen zien er nog best sjiek uit :)
Als het niet door de muur is :P Ze lijken trouwens geen 40mm diep, eerder 20...

Tierelier

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05 17:46
jorisdekloris schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:46:
[...]

Als het niet door de muur is :P Ze lijken trouwens geen 40mm diep, eerder 20...
Ik heb me kabels op deze wijze weg gewerkt. Die buizen die ik heb gebruikt zijn 40mm diep en 100 mm breed dus alles glijd er heerlijk doorheen. Let er wel op wanneer je de bochtjes plaatst dat je al gauw dieper moet vrezen.

Hoodlum77 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:24:

Let er wel op wanneer je de bochtjes plaatst dat je al gauw dieper moet vrezen.
Dat Vrees ik ook ja ;)

• MrBaaco
Als wij beneden gaan verbouwen of vernieuwen, dan is het frezen en boren voor bekabeling een van de prio´s!
Dat is dan wel jammer als je een huis betrekt waar de vloer net nieuw is en ook redelijk onze smaak!
Maar zo is er altijd wel wat hahhaaha

Het wegwerken van bekabeling blijft lastig.

Greetz MrBaaco

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:25
Dat Vernier is een erg net meubel. Hülsta heeft ook een aantal erg mooie meubels zag ik al. Totdat ik de prijzen zag... Mijn god wat een geld. Maar ja wat mooi is kost klaarblijkelijk veel geld.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• bokkem
Hoodlum77 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:24:
[...]

Ik heb me kabels op deze wijze weg gewerkt. Die buizen die ik heb gebruikt zijn 40mm diep en 100 mm breed dus alles glijd er heerlijk doorheen. Let er wel op wanneer je de bochtjes plaatst dat je al gauw dieper moet vrezen.
Cool. Heb je hier 'work-in-progress' foto's van toevallig?

<GoT>Bokkem#2393

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Voor de verbouwers onder ons.
Als ik de pvc-buizen in de muur wil weg werken en dga frezen. Wat is dan aan te raden qua mm buizen? Voor het makkelijk trekken van kabel zonder ze te beschadigen?

• jorisdekloris
Hoeveel mm PVC?

Tierelier

Anoniem: 170072

Hoi,

Voor wat betreft het infrezen van pvc-buizen.
Ik heb voor mijn setup een rechthoekige buis van 100x50mm gebruikt, bij de bouwmarkt beter bekendt als buis tbv de afzuigkap.
Als je met een dozenboor van 100mm een aantal gaten onder elkaar boort dan is het een kuod kunstje om hier een sleuf van te maken.
Kabels kunnen er oncl. stekker doorheen.

Zal even een foto van het geheel maken.

Groet,

John

http://img292.imageshack.us/img292/1681/muur1ku9.th.jpg

http://img526.imageshack.us/img526/6241/muur2ne8.th.jpg

http://img526.imageshack.us/img526/641/muur3yn7.th.jpg

[Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 170072 op 26-07-2007 15:57. Reden: Toevoegen foto's]

Anoniem: 77615

dan maar een foto tussendoor; :D
http://erikschouten.tweakdsl.nl/images/ht/voor3.jpg

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:33
Nice, maar is die witte lijn onder het scherm niet weg te krijgen?

keertje tape kopen, van die fluweelzooi. Ik weet alleen niet waar.

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 00:33
Ook maar even een leuke foto tussendoor:

Wat zien we daar?

Onderop staat een leuke subwoofer, op basis van een Aurasound NS-15 driver, in een vrij zware kast met intensieve bracing, zandvulling, loodbitumen, onderplaten en verschillende houtsoorten. De afwerking is met Skai en Bubinga hout op de zijkanten. Om deze in bedwang te houden staat er natuurlijk een QSC PLX3002 achter die gebridged is. 3000 Watt zou genoeg moeten zijn.

Daar bovenop staat een subwoofer die voorheen gekend werd als "groot". Zoals je ziet valt dat best mee. >:)
Het is een Peerless XLS 10 woofer met bijbehorende 265-grams slave. Het XLS 10 is overigens weer terug te lezen op het naamplaatje, maar dat is op deze foto *moeilijk* te zien. Deze heeft ook zandkamers en loodbitumen en dergelijke, en Afzeliahout als toplaag. Het parket onder alles is van hetzelfde hout.

Dáár weer boven staat Aeon, da's een zelfbouwspeaker op basis van de Eton 25 SD 1 tweeter en de Peerless HDS 180 Exclusive woofer. Deze is toch nog een beetje in de filterfase maar hij speelt toch al wel lekker. Ook deze luidspreker heeft een afzelia afwerking. Behalve de bovenkant, want die is van Wengé.

• MrBaaco
Erg mooie HT!

Greetz MrBaaco

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-05 19:59
Dit is mijn setup:

http://home.planet.nl/~ros00371/cinema/front500.jpg
http://home.planet.nl/~ros00371/cinema/center500.jpg
http://home.planet.nl/~ros00371/cinema/rear500.jpg

Receiver: Onkyo TX-SR701E
DVD: Onkyo DV-SP502E
HDD recorder: Sony RDR-HX725
CD Wisselaar: JVC XL-F254
VHS: Sony [niet echt interessant]
TV: Sony Bravia 81cm
Digitale TV: Samsung Decoder

Speakers:
Front: Mission 705
Center: Mission 70C2
Rear: Mission 701

Een heerlijke setup voor muziek en films.
De receiver is THX gecertificeerd.

Er zitten 6 losse Oehlbach kabels tussen de DVD speler en de receiver,
dit heb ik gedaan omdat de DVD speler, ook een SACD speler is en ik heel graag
stereo muziek luister.

• jorisdekloris
Anoniem: 170072 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:36:
Hoi,

Voor wat betreft het infrezen van pvc-buizen.
Ik heb voor mijn setup een rechthoekige buis van 100x50mm gebruikt, bij de bouwmarkt beter bekendt als buis tbv de afzuigkap.
Als je met een dozenboor van 100mm een aantal gaten onder elkaar boort dan is het een kuod kunstje om hier een sleuf van te maken.
Kabels kunnen er oncl. stekker doorheen.

Zal even een foto van het geheel maken.

Groet,

John

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Goe bezig! Zo iets ga ik ook maken als jij het niet erg vindt :)

Wat ik ook nog zat te denken net is het volgende: Waarom maken wij geen wandkotaktdozen achter onze TV's zodat er geen kabels verlengd hoeven te worden als je geen TV-meubel wil? Dat moet toch prima passen niet?

Tierelier

Anoniem: 170072

Hoi jorisdekloris,

Dat vindt ik zeker niet erg, ik ben ook lang aan het dubben geweest wat voor pijp ik moest gaan gebruiken.
Ik heb inderdaad een stopcontact achter de tv geplaatst(kabel wat te lang is kan je kwijt in de pijp;-))
verder heb ik net 52 meter kabel getrokken voor het surrond set (elke hoek van de kamer een sat. speaker).
Verder heb ik een Pana 50pv70 besteldt en die ga ik op een elektrische steun aan de muur plaatsen.
Ja al van verschillende mensen gehoord dat dit erg gewaagd is maar ik vind dat een plasma moet hangen.
De steun ga ik dus aanpassen zodat ik meer draagvlak op de muur krijg. (lees met meer keilbouten vast kan maken)
Zodra de steun is aangepast zal ik weer wat foto's plaatsen.

Groet John

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:48
JWR schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 14:24:
Dit is mijn setup:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Receiver: Onkyo TX-SR701E
DVD: Onkyo DV-SP502E
HDD recorder: Sony RDR-HX725
CD Wisselaar: JVC XL-F254
VHS: Sony [niet echt interessant]
TV: Sony Bravia 81cm
Digitale TV: Samsung Decoder

Speakers:
Front: Mission 705
Center: Mission 70C2
Rear: Mission 701

Een heerlijke setup voor muziek en films.
De receiver is THX gecertificeerd.

Er zitten 6 losse Oehlbach kabels tussen de DVD speler en de receiver,
dit heb ik gedaan omdat de DVD speler, ook een SACD speler is en ik heel graag
stereo muziek luister.
Potdorie, dat lijkt wel een 20" tv'tje naast die enorme speakers. Hoe hoog zijn die Missions wel?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• MrBaaco
Ik wilde ook al vragen hoe groot die speakers zijn? Ze lijken wel 2 meter :-)

Greetz MrBaaco

Anoniem: 212634

MrBaaco schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 22:08:
een halve kilometer, ik zweer het je..

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 00:25
Anoniem: 212634 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 22:24:
[...]

een halve kilometer, ik zweer het je..
Hahaha, precies het zelfde schoot me te binnen :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ik gok 1400mm of te wel 1,4 meter ;)

Wat zoek werk leverde het volgende op wat wel leuk is om te lezen.

I recently purchased these speakers from a private dealer, and boy was I shocked when they arrived...the size od these things are immense (1400mm)

Its a shame these things are soo big, and yes, they do need a large room to operate, but I dont regret buying them. I hate having to shove them into my small room, crushing the sound a bit, but its not such a problem with Home Cinema sound, its more the music that needs the big room.

Je heb dus hele mooie boxen waar dus als het goed is zeer goed geluid uit komt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PHiXioN
  • Laatst online: 13:26
Je buren zijn vast geschrokken toen ze je die Missions mee naar binnen zagen nemen, hahaha. Ze zijn wel heel groot naar mijn smaak, maar als jij dat geen probleem vind en ze goed klinken, waarom niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Mijn updated setje (alweer oud deze foto):

http://www.ebayzo.nl/media.jpg

Receiver: Luxman LR-7500
Speakers: 2 x Kef Q7
DVD speler: Xbox360 in combinatie met de HD-DVD speler
TV: Samsung 32" LE32S81B LCD

In principe blij met dit setje, alleen mis ik misschien toch nog wat bas effecten. Ik heb aan een vriend gevraagd of hij voor mij een subwoofer wil bouwen dus ben benieuwd wat hij voor me kan doen. Rear speakers en een center laat ik voorlopig nog even voor wat het is, films komen op mijn slaapkamertje zo ook goed genoeg over.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-05 19:59
Abbadon schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:09:
[...]

Potdorie, dat lijkt wel een 20" tv'tje naast die enorme speakers. Hoe hoog zijn die Missions wel?
MrBaaco schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 22:08:
Mabili schreef op zondag 29 juli 2007 @ 01:28:
Ik gok 1400mm of te wel 1,4 meter ;)

Wat zoek werk leverde het volgende op wat wel leuk is om te lezen.

I recently purchased these speakers from a private dealer, and boy was I shocked when they arrived...the size od these things are immense (1400mm)

Its a shame these things are soo big, and yes, they do need a large room to operate, but I dont regret buying them. I hate having to shove them into my small room, crushing the sound a bit, but its not such a problem with Home Cinema sound, its more the music that needs the big room.

Je heb dus hele mooie boxen waar dus als het goed is zeer goed geluid uit komt :)
PHiXioN schreef op zondag 29 juli 2007 @ 01:33:
Je buren zijn vast geschrokken toen ze je die Missions mee naar binnen zagen nemen, hahaha. Ze zijn wel heel groot naar mijn smaak, maar als jij dat geen probleem vind en ze goed klinken, waarom niet?
Volgens de gegevens van Mission:
http://oldsite.mission-hi.../700series/700_series.pdf

Zijn de afmetingen Hoogte x breedte x diepte
1400x255x420mm >:)
dus een goede 1.40 meter hoog!

Je merkt het echt aan het bereik van de speakers, helemaal top!

De Speakers zijn gewoon lomp groot, dat is gewoon zo!
Maar ik heb ze nu echt al een poos, maar als je ze beuisterd! ik zweer het: een klein stijfje _/-\o_ !

[Voor 46% gewijzigd door JWR op 29-07-2007 01:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 122700

Ebayzo schreef op zondag 29 juli 2007 @ 01:45:
Mijn updated setje (alweer oud deze foto):

[afbeelding]

Receiver: Luxman LR-7500
Speakers: 2 x Kef Q7
DVD speler: Xbox360 in combinatie met de HD-DVD speler
TV: Samsung 32" LE32S81B LCD

In principe blij met dit setje, alleen mis ik misschien toch nog wat bas effecten. Ik heb aan een vriend gevraagd of hij voor mij een subwoofer wil bouwen dus ben benieuwd wat hij voor me kan doen. Rear speakers en een center laat ik voorlopig nog even voor wat het is, films komen op mijn slaapkamertje zo ook goed genoeg over.
Mooie set hoor. Luxman klinkt mij onbekend in de oren, is dat vergelijkbaar met Denon/Marantz etc? Lijkt me wel :)

Een vraagje: welk meubel is dat? Ik ben namelijk op zoek naar een nieuw meubel en die ziet er wel mooi en 'groot genoeg' uit. Ik moet ong. dezelfde apparatuur kwijt als op de foto. Dus plek zat wat dat betreft of niet? Bevalt de meubel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Anoniem: 122700 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 11:12:
[...]

Mooie set hoor. Luxman klinkt mij onbekend in de oren, is dat vergelijkbaar met Denon/Marantz etc? Lijkt me wel :)

Een vraagje: welk meubel is dat? Ik ben namelijk op zoek naar een nieuw meubel en die ziet er wel mooi en 'groot genoeg' uit. Ik moet ong. dezelfde apparatuur kwijt als op de foto. Dus plek zat wat dat betreft of niet? Bevalt de meubel?
Meubel is lekker basic. Het is van Ikea, de uhmm Lack serie. €49 maar. En hij is nog vrij diep ook dus ruimte zat. Alleen paste de receiver er net niet in dus daar heb ik de pootjes onderuit moeten schroeven. Krassen ftw... dus dat is wel een aandachtspuntje misschien.

Luxman is een vrij oud merk (http://en.wikipedia.org/wiki/Luxman) wat vroeger erg exclusief was. "In the mid 1970s and early 1980s Luxman came to prominence of the world hi-fi community due to the quality of sound of their equipment." Kwam het merk toevallig tegen bij Correct en was erg onder de indruk door hun stijl. Het zit inderdaad een beetje in het Denon segment.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:58
Gisteren wat binnenwerk pics gemaakt van m'n Marantz cd16 en Marantz pm17, hier te zien (klik op thumb):

http://www.marantzphilips.nl/img/info/marantz/marantz-pm17/thumb/afb0.jpg http://www.marantzphilips.nl/img/info/marantz/marantz-pm17/thumb/afb1.jpg

http://www.marantzphilips.nl

[Voor 75% gewijzigd door deBennie op 12-08-2007 23:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrBaaco
JWR schreef op zondag 29 juli 2007 @ 01:46:
[...]
[knip]
De Speakers zijn gewoon lomp groot, dat is gewoon zo!
Maar ik heb ze nu echt al een poos, maar als je ze beuisterd! ik zweer het: een klein stijfje _/-\o_ !
Nou nou, DAT dan weer niet hahaha, maar ik vind het ook mooi hoor... Het oogt ms lomp, maar ik vind het zeker niet misstaan! Alleen je tv op je center? Kun je je tv niet ophangen o.i.d.??

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ook ik wil beginnen met het sparen van een home cinema set. Momenteel heb ik logitech speakers en dat kan natuurlijk altijd beter (zie foto). Maar nu heb ik de volgende vraag:

Bij de mediamarkt had ik JBL Speakers gezien van 300,- per stuk. Kwa design zagen deze er super uit.. (zwart en glanzend, een beetje samsung tv achtige look) Weet iemand toevallig welke speakers dit zijn? Ik heb op internet gezocht en kon helaas niks vinden hierover.

En dan nog een tweede vraag: Ik wil een 5.1 set creeren in me huiskamer. Nu is mijn budget nog niet echt groot om meteen 5 speakers, een subwoofer, en een versterker te kopen. Is het verstandig om alles in DELEN te kopen :? Mijn vriendin vind het prima zolang het design allemaal hetzelde is, en niet dat we straks 5 verschillende soorten boxen in huis hebben staan.

http://img92.imageshack.us/img92/4523/setupyw3.jpg

[Voor 3% gewijzigd door Possible op 29-07-2007 18:54]

3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 212665

Possible schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:52:

Bij de mediamarkt had ik JBL Speakers gezien van 300,- per stuk. Kwa design zagen deze er super uit.. (zwart en glanzend, een beetje samsung tv achtige look) Weet iemand toevallig welke speakers dit zijn? Ik heb op internet gezocht en kon helaas niks vinden hierover.

[afbeelding]
Toevallig de JBL CST55?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
Juist dit waren ze! Zijn deze een beetje goed kwa geluid ? Ik heb er amper verstand van namelijk...
En stel dat ik ze koop, moet ik dan meteen 4 speakers kopen? 2 Front en 2 Rear? of raden jullie me ''kleinere'' speakers aan voor Rear, met de zelfde soort design.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 11:35

silitek

Tubes Only

Possible schreef op zondag 29 juli 2007 @ 19:06:
[...]

Juist dit waren ze! Zijn deze een beetje goed kwa geluid ? Ik heb er amper verstand van namelijk...
En stel dat ik ze koop, moet ik dan meteen 4 speakers kopen? 2 Front en 2 Rear? of raden jullie me ''kleinere'' speakers aan voor Rear, met de zelfde soort design.
Ga eens lekker een luistersessie aan en..smaak is objectief. Persoonlijk vind ik zulke smalle design speakers erg slecht in prestatie. Als je 300 p.p kunt uitgeven en dat maal 4 kocht ik heel wat anders

:)

Edit: deze b.v
http://www.visonik.nl/nl/evo7.php

[Voor 4% gewijzigd door silitek op 29-07-2007 19:21]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
silitek schreef op zondag 29 juli 2007 @ 19:17:
[...]

Ga eens lekker een luistersessie aan en..smaak is objectief. Persoonlijk vind ik zulke smalle design speakers erg slecht in prestatie. Als je 300 p.p kunt uitgeven en dat maal 4 kocht ik heel wat anders

:)
Juist maar dat is het probleem... Ik heb enorm weinig verstand van speakers. Tuurlijk kan ik wel luistersessies gaan doen maar design is voor mij ook een punt. En tot nu toe ben ik alleen deze speakers tegengekomen die er goed uitzagen. Maar ik zal a.s week eens even naar de mediamarkt toe en deze speakers gaan beluisteren. Zal altijd nog beter klinken dan het logitech setje wat ik nu heb :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tessiebessie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-01 20:23
Kan iemand mij helpen?...

Ik heb van B&W de CM serie. 2x een CM7. Nu klinkt 1 van die speakers een beetje zachter. Niet een klein beetje maar best veel eigenlijks en dan voornamelijk de bas. Nu staat de achterkant van de speaker wel richting een open ruimte en de andere niet, maar als ik kijk naar de uitslag van de conus dan komt die ook niet overeen. Heb ik hem misschien opgeblazen?

Ik zal nog even testen door hem ergens anders op te stellen en dan kijken of het nog steeds zo klinkt, maar dan nog de uitslag van de conus is ook anders.

Iemand enig idee?

bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Abbadon

En dan nog een tweede vraag: Ik wil een 5.1 set creeren in me huiskamer. Nu is mijn budget nog niet echt groot om meteen 5 speakers, een subwoofer, en een versterker te kopen. Is het verstandig om alles in DELEN te kopen :? Mijn vriendin vind het prima zolang het design allemaal hetzelde is, en niet dat we straks 5 verschillende soorten boxen in huis hebben staan.
Dat kan prima. Ik heb mijn speakerset destijds ook in delen gekocht (eerst de fronts, later de center, nog later de rears en als laatste de sub). Kijk even hoe lang die serie al op de markt is, vaak vernieuwen ze het pas na een aantal jaren (en dan nog is er vast nog wel ergens wat te krijgen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Abbadon
Tessiebessie, wissel beide speakers om en test het dan eens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
Abbadon schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:49:
[...]

Dat kan prima. Ik heb mijn speakerset destijds ook in delen gekocht (eerst de fronts, later de center, nog later de rears en als laatste de sub). Kijk even hoe lang die serie al op de markt is, vaak vernieuwen ze het pas na een aantal jaren (en dan nog is er vast nog wel ergens wat te krijgen).
Oke maar kan ik bijvb die JBL speakers (zie hieboven) ook gebruiken als REAR speakers ? of ik heb daar weer andere voor nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Possible schreef op zondag 29 juli 2007 @ 21:12:
[...]

Oke maar kan ik bijvb die JBL speakers (zie hieboven) ook gebruiken als REAR speakers ? of ik heb daar weer andere voor nodig.
Kan best hoor, je kunt in principe elke speaker op elk kanaal gebruiken, technisch gezien. Als je het beste uit je systeem wil halen zorg je ervoor dat de speakers van gelijkwaardige kwaliteit zijn, of liefst allemaal gelijk of uit dezelfde serie. Ik gebruik momenteel als fronts een set Elacs met een toenmalige nieuwwaarde van FL3500,00 per stuk en als surrounds een set B&W DM100 van de rommelmarkt voor €12,50 de twee. Een center heb ik niet. Waarmee ik maar wil zeggen dat het in principe niet uitmaakt wat je waar neerzet. Tuurlijk wil ik Elacs als surround speakers, maar dat komt wel. Alles op zijn tijd. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ook ik wil beginnen met het sparen van een home cinema set. Momenteel heb ik logitech speakers en dat kan natuurlijk altijd beter (zie foto). Maar nu heb ik de volgende vraag:

Misschien is Mordaunt-Short wel iets voor jou.. mooi design, goedkoop (900 euro voor 5.1) en toch een leuk geluid.

Mordaunt-Short

Verder inderdaad gewoon zelf gaan luisteren in wat hi-fi winkels. Wij kunnen moeilijk bepalen wat jij mooi vind.

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-02 08:18

Offtrack

Ondertitel

Tessiebessie schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:35:
Kan iemand mij helpen?...

Ik heb van B&W de CM serie. 2x een CM7. Nu klinkt 1 van die speakers een beetje zachter. Niet een klein beetje maar best veel eigenlijks en dan voornamelijk de bas. Nu staat de achterkant van de speaker wel richting een open ruimte en de andere niet, maar als ik kijk naar de uitslag van de conus dan komt die ook niet overeen. Heb ik hem misschien opgeblazen?

Ik zal nog even testen door hem ergens anders op te stellen en dan kijken of het nog steeds zo klinkt, maar dan nog de uitslag van de conus is ook anders.

Iemand enig idee?

bedankt
Er werd al gesuggereerd speakers omdraaien, maar je kunt beter je kabel omdraaien denkik. Je verhaal klinkt naar een speaker die uit fase staat, dus bij je speakerkabel de min op de plus en anders om... Succes

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:45
welk scherm is dat rikkienator?
Ik ben namelijk ook nog op zoek naar zo'n scherm.

lijkt op een kingpin scherm maar weet niet zeker.

Anoniem: 183025

Ik wil binnenkort de (door what hifi bekroonde ) Mordaunt-Short 907W subwoofer gaan kopen. Maar nu zit ik met een probleempje, aangezien ik de beste 'movie' sub wil. Ik kijk er dus het meeste films mee. Ik kan ook gaan voor de Wharfedale SW150 gaan, die bekroond is tot de beste budget sub.

Ik speel ze incl. met 2x Momus MK2 speakers met een HDS134 midwoofer en TFF27 tweeter (als ik het goed heb). Ik kan nog andere speakers bouwen i.p.v deze. Het gaat er om dat de speakers een goed mid/hoog hebben, want de sub doet de rest.

Het gaat dus voorlopig om de beste stereo setup voor het geld wat ik er voor over heb. Ik wil niet verder gaan 250, maar als de Wharfedale die 300 echt waard is, ga ik daar voor. Misschien heeft iemand nog een aanbeveling?

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-05 13:43
@Hitman:
Ik zou echt gaan luisteren, een kevlar sub (Wharfedale) heeft een totaal andere klank dan een alluminium sub (Mordaunt-short).

Portfolio

Gurbe de n00b schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:57:
@Hitman:
Ik zou echt gaan luisteren, een kevlar sub (Wharfedale) heeft een totaal andere klank dan een alluminium sub (Mordaunt-short).
Je hebt gelijk, maar ik kan mijn speakers moeilijk gaan mee nemen naar een winkel. Misschien kan ik ze I.C.M een andere speaker beluisteren die van de zelfde kwaliteit is als de momus. Weet iemand welke speaker het dichst bij die kwaliteit komt?

Anoniem: 117836

Tijdje geleden mijn setup kort laten zien maar mijn kast is eindelijk binnen :9

Dit was het.
http://brick86.hyves.org/68300001-68350000/68329601-68329700/68329664_6_KQGX.jpeg

En dit is het nu.
http://brick23.hyves.org/88200001-88250000/88215901-88216000/88215935_6_AYxL.jpeg

http://brick23.hyves.org/88200001-88250000/88215901-88216000/88215930_6_a4nE.jpeg

De pc staat nog naast de kast, ben nieuwe spullen aan het uitzoeken voor een nieuwe HTPC, ben alleen wat bang voor de warmte ontwikkeling in de kast... Iemand suggesties of een vergelijkbare opstelling die probleemloos werkt. De bedoeling is dat de versterker en de HTPC allebij in de linker kast komen te staan met het deurtje dicht....

• Vrijdag
Anoniem: 117836 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:21:

Dit was het.
[afbeelding]

En dit is het nu.
[afbeelding]

[afbeelding]

De pc staat nog naast de kast, ben nieuwe spullen aan het uitzoeken voor een nieuwe HTPC, ben alleen wat bang voor de warmte ontwikkeling in de kast... Iemand suggesties of een vergelijkbare opstelling die probleemloos werkt. De bedoeling is dat de versterker en de HTPC allebij in de linker kast komen te staan met het deurtje dicht....
Het ziet er supermooi uit :Y

Voor warmte afwikkeling. hmm, misschien kan je de achterwand er uit halen, ter hoogte van de htpc? Of een stuk uit de bovenkant van de kast zagen, met zwart gaas bekleden zodat er wel airflow ontstaat? Al is wellicht wat zonde van dat mooie meubel.

• Sander
  • Niet online
TroonStaal schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:31:
[...]
Het ziet er supermooi uit :Y

Voor warmte afwikkeling. hmm, misschien kan je de achterwand er uit halen, ter hoogte van de htpc? Of een stuk uit de bovenkant van de kast zagen, met zwart gaas bekleden zodat er wel airflow ontstaat? Al is wellicht wat zonde van dat mooie meubel.
Je maakt je geen zorgen over warmteontwikkeling van je versterker? Ik denk dat je versterker misschien wel een stukkie warmer zal worden dan je HTPC... En hoe bedien je je versterker als hij achter het deurtje staat? Want als die toch open moet heb je gelijk de airflow :)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Fijne aanwinst weer:

http://exirion.mine.nu:8080/DSC_0045_2.jpg

Speelt met wat aanpassingen o.a. DivX en XviD en andere content vanaf m'n NAS :Y)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Anoniem: 117836

sander- schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:01:
[...]

Je maakt je geen zorgen over warmteontwikkeling van je versterker? Ik denk dat je versterker misschien wel een stukkie warmer zal worden dan je HTPC... En hoe bedien je je versterker als hij achter het deurtje staat? Want als die toch open moet heb je gelijk de airflow :)
Nee je hebt gelijk ik maak me ook zorgen om beide, waarvan mijn Denon receiver wellicht de meeste warmte ontwikkeld en ze staan beide straks ook nog in hetzelfde kastje boven mekaar (wel gescheiden door een plank!).
Vwb de bediening, ik heb een logitech 885 en hoop er van die ir verlengers tussen te zetten (dus het deurtje dicht :9 )

• MrBaaco
Mooi meubel rvsmakkie!!

Greetz MrBaaco

http://erikschouten.tweakdsl.nl/images/ht/voor5.JPG
bastv schreef op maandag 30 juli 2007 @ 13:19:
[...]

welk scherm is dat rikkienator?
Ik ben namelijk ook nog op zoek naar zo'n scherm.

lijkt op een kingpin scherm maar weet niet zeker.
Projecta electrorol 240x130
2de hands gekocht nieuw zitten ze op een goeie 1300 euro. handmatig scherm scheelt je al gauw 500 euro.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 77615 op 30-07-2007 23:05. Reden: Typfout + foto toegevoegd]

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:17

Wormaap

Moderator Foto & Video
Vanwege het ongelukje met m'n rechterspeaker zoals beschreven in Iemand die fineer kan fixen gezocht en het feit dat m'n DAC in reparatie is moet ik foto's vooralsnog even verschuldigd blijven.

Wel maar alvast om mijn internetpenis te vergroten wat spekjes:

TV: Panasonic TX32LE7F (waarom kunnen TV's niet eens gewoon namen hebben :P)
DVD-speler: PS2 (mijn god wat is dat een WAARDELOZE DVD-speler, zelfs op component...)
Draaitafel: Technics SL-2000.
CD-speler: Rega Apollo.
DAC: Diyeden SVDAC01 Plus.
Versterker: Rega Mira3.
Speakers: Amphion Argon2.

Toebehoren:

Speakerstands: Audio Magic Genta.
Speakerkabels: Totem Tress.
Tulpkabel van CD-Speler naar Amp: Profigold PGA3000
Tulpkabel van DAC naar Amp: HQ-nogwatding.
Optische kabel van CD-speler naar DAC: Chinees ding dat bij de DAC zat :P
1 redelijk gevulde Benno :P

Wat betreft de kabels: Deze kreeg ik gratis bij m'n set, het zijn goede kabels, en verder heb ik er niet bij stilgestaan. Misschien dat ik de duurdere Profigold-tulpkael een keer tussen de DAC en de amp doe, omdat ik merk dat ik toch meer CD speel via de DAC dan rechtstreeks.

Foto's hopelijk binnenkort, donderdag waarschijnlijk langs de meubelmaker met m'n speaker, hopelijk kan die'm fatsoenlijk maken voor'n acceptabele prijs :X

Ticking away, the moments that make up a dull day

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 01-10-2022
Zwarte speakers komt weer terug in de huiskamers!
Ik heb met mijn nieuwe Wharfedales flink lopen twijfelen tussen zwart en cherry, uiteindelijk zwart genomen. Ik zette ze neer en ik dacht hmm is dit niet heel erg jaren 80, maar eigenlijk is het best tijdloos. Tenminste als het geen vierkante bakken zijn of iets anders hebben wat ze een beetje moderne flair geeft (M-S bijvoorbeeld met het aluminium, slank design, rondingen). Maargoed das ieder zijn smaak natuurlijk.

Nu vind ik trouwens licht hout (beuken/licht kersen) of heel donkerder hout gecombineerd met moderne accenten (bw cm serie bijvoorbeeld) ook wel mooi. Zilver en Glanszwart ook. Die keuzes had ik niet :p

WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB

Anoniem: 30670

Kleine crosspost uit vorige topic. Trouwens over 2 week weer update. De kamer is beter aangekleed en gevult. En ik krijg via via (zit in de sound engineer gebeuren) een Digidesign digitale EQ 5.1 dts/dd (uit de Icon series uit 1999). Deze bevat 3 mics die op elke 0.01sec de EQ meet en digitaal bijstelt. Ik kan hem proberen voor 4week dus als hij me bevalt dan hou ik heb zo niet... jammer dan. Enige is dat ik alles via pre-in/out moet routen door dat ding.. maar jah omdat alles digitaal is gaat dat mooi door een coaxiale snoertje, en niet 6 ontiegelijke dikke analoge kabels :) dus dat wordt piece of een cakeje.
Daarnaast de Panasonic blu-ray DMP-BD10 de deur uit na de veel gezeur met lezen van normale dvd's en slechte erg slecht sound. Zelfs mijn oude Denon dvd 1500 met componente mod doet beter met dvd's, wat zelfs met cd's. Dus dat ding gaat de deur uit en evt een andere. Maar ik wacht liever tot Denon met een HD-DVD / Blu Ray speler komt.
Maar ik denk dat dat nog wel even kan duren voordat de strijd echt gestreden is.... A fin hier nog wat picca's en over 2week wat meer (plus een DIY dubble mono versterker ;) )

Terug vindt post in deel 25 over hoe en wat: [clique
Wat gij allemaal ziet:

* Denon AVC-A10se (Straks op de pre-out front dubblemono versterker gebaseerd op een NAIM basis)
* Denon DV-1500 component modded
* Samsung DVD-HD860 (Al vervangen door een Panasonic DMP-BD10 maar die gaat vanwege slechte geluid de deur uit)
* Sanyo Z5 projector
* Ocray 140inch breed electrisch oprolbaarscherm
* Audiolab Thesis P5 serie voor en achter/center P4 serie
* REL Stadium II subwoofer

Wat tvp foto's
http://img228.imageshack.us/img228/9060/pict01135ic.jpg
http://img228.imageshack.us/img228/7180/pict00436kh.jpg

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-05 20:26
Thnks!!
De bedoeling is om de tv nog op te hangen, krijg er nml geen centerspeaker onder zo, alleen om nu gelijk weer in mijn nieuwe muur te gaan frezen wordt thuis niet gewaardeerd denk ik en zo'n kabelgoot ben ik geen liefhebber van :P
De allu X gaat ook verhuizen en komt er zo'n tweede lamp voor terug.
"Als laatste" misschien nog een zwarte plank boven het geheel...

Ik zeg als laatste maar eigenlijk....

Nieuwe speakers
nieuwe versterker (ivm HDMI)
Nieuwe htpc
dvb-s of dvb-c in de htpc
server opzetten voor downloaden en media bestanden
enz
enz
:P

• Tessiebessie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-01 20:23
Abbadon schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:50:
Tessiebessie, wissel beide speakers om en test het dan eens.
Heb ze beiden omgewisseld en nu blijft rechts inderdaad iets minder, ik denk inderdaad dat het dan komt door de ruimte die erachter zit... Morgen gaan de speakers weer verhuizen, terug naar mijn eigen kamer en dan ga ik nog wel wat meer testen...

Zal dan ook direct foto's maken. Indeling van mijn kamer is veranderd en heb een center speaker (B&W CMC) gekocht en een tv :)

Bedankt

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:52
Anoniem: 30670 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 02:39:
Daarnaast de Panasonic blu-ray DMP-BD10 de deur uit na de veel gezeur met lezen van normale dvd's en slechte erg slecht sound. Zelfs mijn oude Denon dvd 1500 met componente mod doet beter met dvd's, wat zelfs met cd's. Dus dat ding gaat de deur uit en evt een andere. Maar ik wacht liever tot Denon met een HD-DVD / Blu Ray speler komt.
Maar ik denk dat dat nog wel even kan duren voordat de strijd echt gestreden is.... A fin hier nog wat picca's en over 2week wat meer (plus een DIY dubble mono versterker ;) )
Misschien een troost of misschien jammer, maar Denon heeft Blu-ray als standaard gekozen :-)

[Voor 0% gewijzigd door GeeMoney op 01-08-2007 10:06. Reden: typo :)]

GeeMoney schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:35:
[...]

Misschien een troost of misschien jammer, maar Denon heeft Blue-ray als standaard gekozen :-)
Bluray niet Blueray ;)

• Nebuch
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-05 15:37

Anoniem: 30670 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 02:39:
Kleine crosspost uit vorige topic. Trouwens over 2 week weer update. De kamer is beter aangekleed en gevult. En ik krijg via via (zit in de sound engineer gebeuren) een Digidesign digitale EQ 5.1 dts/dd (uit de Icon series uit 1999). Deze bevat 3 mics die op elke 0.01sec de EQ meet en digitaal bijstelt. Ik kan hem proberen voor 4week dus als hij me bevalt dan hou ik heb zo niet... jammer dan. Enige is dat ik alles via pre-in/out moet routen door dat ding.. maar jah omdat alles digitaal is gaat dat mooi door een coaxiale snoertje, en niet 6 ontiegelijke dikke analoge kabels :) dus dat wordt piece of een cakeje.

Terug vindt post in deel 25 over hoe en wat: [clique
Wat gij allemaal ziet:

* Denon AVC-A10se (Straks op de pre-out front dubblemono versterker gebaseerd op een NAIM basis)
* Denon DV-1500 component modded
* Samsung DVD-HD860 (Al vervangen door een Panasonic DMP-BD10 maar die gaat vanwege slechte geluid de deur uit)
* Sanyo Z5 projector
* Ocray 140inch breed electrisch oprolbaarscherm
* Audiolab Thesis P5 serie voor en achter/center P4 serie
* REL Stadium II subwoofer

Wat tvp foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
mooi schermpje!! maar woon jij in een grot ofzo? :)

• Da_man
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04-2019

Da_man

Times like these...

Exirion schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:15:
Fijne aanwinst weer:

[afbeelding]

Speelt met wat aanpassingen o.a. DivX en XviD en andere content vanaf m'n NAS :Y)
Blijft toch een zeer fraai apparaatje 8)

...call for a Big Lebowski

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 20:38
GeeMoney schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:35:
[...]

Misschien een troost of misschien jammer, maar Denon heeft Blue-ray als standaard gekozen :-)
Citeer even waaruit jij opmaakt dat ze gekozen hebben; ik meen dat ze juist gezegd hebben dat ze pertinent GEEN keuze gemaakt hebben en dat ze best nog met een HD-DVD of (waarschijnlijker) multispeler kunnen komen.

Denon zal kiezen voor het type waarvan ze het meeste zullen verkopen. Zo simpel is het.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 01-10-2022
Ik ben erg benieuwd waar Marantz mee gaat komen :p

WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:39
Anoniem: 117836 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:21:

En dit is het nu.
[afbeelding]
Mooie kast, mag ik vragen waar je die gekocht hebt? Zijn het 3 zwarte schuifdeurtjes en 2 lades?

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-04 14:36
Anoniem: 821 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:03:
[...]

mooi schermpje!! maar woon jij in een grot ofzo? :)
Ik meen me te herinneren in vorige postings dat dit een opgeknapte schuur is.... ;)

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

• Da_man
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04-2019

Da_man

Times like these...

Msniekers schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:39:
[...]

Mooie kast, mag ik vragen waar je die gekocht hebt? Zijn het 3 zwarte schuifdeurtjes en 2 lades?
Dat wil ik ook wel weten, erg mooi meubel!

...call for a Big Lebowski

op www.voicefurniture.com en dan de Arctic series, heb je ook enorm strakke tv dressoirs. Heb zelf een hoogglans witte aangeschaft :)

http://www.voicefurniture...cept=arctic&ProductId=116

maar dan met een bovenkant zonder glasplaat, dus ook hoogglans wit.

ik dacht 800-900 euro.

[Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 821 op 31-07-2007 14:39]

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-05 20:26
Msniekers schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:39:
[...]

De kast is van het merk bree's new world en ik heb hem besteld bij Baalbergen Wonen in Villa arena.
In mijn geval zijn het twee lades, links is een schuifdeur (staat de denon en straks de htpc) en rechts zijn twee deurtjes
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.

Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee