Post hier foto's en specs van je home cinema! (deel 28) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 83.377 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer de speaker aansluitingen eens op de andere 2 aansluitingen
Ik ga er van uit dat je single wired aangesloten hebt en dus de vergulde koppelplaatjes gebruikt.
Als je nu wel de goede bas hebt en bijv nu minder hoge tonen is het contact van het doorverbind gedeeldte niet optimaal.
Heb je al een keer de speakers omgedraaid? dus L en R als het dan al uitmaakt dan is het je kabel en of contact met receiver/versterker.
Tessiebessie schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:35:
Kan iemand mij helpen?...

Ik heb van B&W de CM serie. 2x een CM7. Nu klinkt 1 van die speakers een beetje zachter. Niet een klein beetje maar best veel eigenlijks en dan voornamelijk de bas. Nu staat de achterkant van de speaker wel richting een open ruimte en de andere niet, maar als ik kijk naar de uitslag van de conus dan komt die ook niet overeen. Heb ik hem misschien opgeblazen?

Ik zal nog even testen door hem ergens anders op te stellen en dan kijken of het nog steeds zo klinkt, maar dan nog de uitslag van de conus is ook anders.

Iemand enig idee?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:30:
Ik wil binnenkort de (door what hifi bekroonde ) Mordaunt-Short 907W subwoofer gaan kopen. Maar nu zit ik met een probleempje, aangezien ik de beste 'movie' sub wil. Ik kijk er dus het meeste films mee. Ik kan ook gaan voor de Wharfedale SW150 gaan, die bekroond is tot de beste budget sub.

Ik speel ze incl. met 2x Momus MK2 speakers met een HDS134 midwoofer en TFF27 tweeter (als ik het goed heb). Ik kan nog andere speakers bouwen i.p.v deze. Het gaat er om dat de speakers een goed mid/hoog hebben, want de sub doet de rest.

Het gaat dus voorlopig om de beste stereo setup voor het geld wat ik er voor over heb. Ik wil niet verder gaan 250, maar als de Wharfedale die 300 echt waard is, ga ik daar voor. Misschien heeft iemand nog een aanbeveling?
Al gezien wat die wharfedale bij correct.com (rotterdam) kost?
Kost daar 199 euro. Ze sturen het ook op door heel nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessiebessie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 23:14:
Probeer de speaker aansluitingen eens op de andere 2 aansluitingen
Ik ga er van uit dat je single wired aangesloten hebt en dus de vergulde koppelplaatjes gebruikt.
Als je nu wel de goede bas hebt en bijv nu minder hoge tonen is het contact van het doorverbind gedeeldte niet optimaal.
Heb je al een keer de speakers omgedraaid? dus L en R als het dan al uitmaakt dan is het je kabel en of contact met receiver/versterker.

[...]
Ik heb de speakers omgedraaid ik heb de kabels omgedraaid. Volgensmij ligt het aan de ruimte grote lege ruimte die erachter ligt. Het blijft telkens de rechter speaker. Ik ruim ze zo op. Eerst nog ff vette dvd van ray charles (de echte) die een optreden doet kijken :) Huis beetje opruimen, want mijn ouders komen zo terug van vakantie en als mijn moeder ziet dat de woonkamer verbouwd is, dan krijgt ze een hartaanval. Je weet hoe moeders zijn :P

iig bedankt. Ga op volgende week even goed testen en anders ermee terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:03:
[...]

mooi schermpje!! maar woon jij in een grot ofzo? :)
Lol nee, maar bij me ouders en heel wat tijd in parijs nu de laatste maanden. Werk namelijk in parijs
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
[
En dit is het nu.
[afbeelding]

Wat kost deze schitterende kast als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:03:
[...]

Lol nee, maar bij me ouders en heel wat tijd in parijs nu de laatste maanden. Werk namelijk in parijs
.
:9~

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[...]

.
Het blijft een aparte kamer :)

offtopic:
Heeh, lang niet gesproken, heb jij nog msn ? En je hebt nog een mixje voor me :+

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:35
Tim45 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:17:
[
En dit is het nu.
[afbeelding]

Wat kost deze schitterende kast als ik vragen mag?
Nou vooruit ;)
Normaal 1700 euries..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Mijn ouders hebben deze:
Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/3445/p1000325uh4.jpg
bij de designsales gekocht, kost 1099 euro,
in allerlij kleuren te krijgen.
Die van ons bestaat uit 2 kleppen, en 1 lade.

en ik heb deze: van de ikea :+
kostte 9 euro per kastje:

Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/1469/p1000651rd9.jpg

verschil moet er wezen.

[ Voor 27% gewijzigd door duncanvdlinden op 01-08-2007 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

gast, die van je ouders is echt te vet! :9~

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad strak, wel jammer van die hoogglans-tv.. Bij boxen vind ik het wel netjes staan (hoogglans piano-lak), maar bij zo'n plastic plasma/lcd staat het imho echt goedkoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Ik zie de prijs er niet van af eerlijk gezegt, maargoed. Sowieso vind ik het interieur op dat plaatje maar een bij elkaar geraapt zooitje. Wannabee modern ofzo..

Maar zoals ik het lees is dat toch maar de productfoto...

[ Voor 15% gewijzigd door Ebayzo op 02-08-2007 10:39 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkem
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-08 10:15
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:21:
Tijdje geleden mijn setup kort laten zien maar mijn kast is eindelijk binnen :9

Dit was het.
[afbeelding]

En dit is het nu.
[afbeelding]

[afbeelding]

De pc staat nog naast de kast, ben nieuwe spullen aan het uitzoeken voor een nieuwe HTPC, ben alleen wat bang voor de warmte ontwikkeling in de kast... Iemand suggesties of een vergelijkbare opstelling die probleemloos werkt. De bedoeling is dat de versterker en de HTPC allebij in de linker kast komen te staan met het deurtje dicht....
Staat prachtig strak weg gewerkt met die deurtjes, maar is het wel praktisch? Ik heb zelf besloten om de boel toch open te laten. Foto's volgen...

<GoT>Bokkem#2393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:37

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

MrBaaco schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:35:
Na dit topic al heel lang te volgen, hierbij mijn/onze HT.

../knip

Jeetje, wat een verhaal ineens, gelukkig tik ik snel hahaha
Je vergeet je Banca Lazy xl/xxl te vernoemen, dat voegt toch ook wel wat toe aan je HT ervaring

[ Voor 84% gewijzigd door soepkip op 02-08-2007 11:07 ]

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:56
[...]

.
om maar even schaamteloos reclame te maken voor je ouders, die een 18e eeuwse playboy mansion op nahouden in Frankrijk ;)
Echt te vet voor woorden trouwens, hoe prachtig het er daar uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkem
"You have showed me yours, now I'll show you mine..."

Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/view_image.php/4Z0LG8B17W0W/512
In het enkele laadje -midden, rechts- zit het kabelmonster. Je ziet z'n staart nog.

Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/view_image.php/RIF70N91ZYJK/512

Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/view_image.php/VR38BCKHDM35/512
Met de el-cheapo IKEA Ambi light aan :+ (Qlone bedankt)

Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/view_image.php/47ZI6YQ47B7N/512
Alles zit aan de muur met een Vogel's 6305. Wat een %^^*@# werk om op te hangen! :(

Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/view_image.php/T8SSAFU1XFE5/512
De Natuzzi lounge bank met rear speakers.

Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/view_image.php/8BD240747WW2/512

Wat zie je:
SONY TCW-R535 Cassette Deck (1993)
Dit is een stukje nostalgie waar ik geen afstand van kan doen. Heel soms draai ik nog wel eens een bandje (met een flinke slok op voornamelijk :P )
SONY STR-DE 875 Receiver (2002)
SONY DVP NS76HS HDMI DVD Player (2007)
Stad en land afgezocht voor een zwarte versie, maar uiteindelijk toch maar de zilverkleurige gekocht omdat ik perse HDMI wilde sinds ik mn LCD had.
BOSE Acoustimass 10 Series II (2002)
Ik heb gelezen dat de "audiofielen" hier niet zo'n hoge pet ophebben van Bose, maar ze bevallen mij uitstekend en ik vind speaker zuilen te dominerend.
UPC Mediabox DVR (2007)
Hopelijk duurt het niet lang voordat UPC met een fatsoenlijke HDMI/Component HDTV Mediabox op de proppen komt.
DELL W3706MC 37" Widescreen LCD TV (2006)
1080i via DVI. Niet meer leverbaar in Nederland helaas. Heb hem voor een mooi prijsje. Zie review op dvd.nl
APPLE iPOD AV Dock (2006)
PHILIPS SRU 9600 Universal Remote Control
M'n vriendin haat hem, dus dat komt mooi uit! ;)

Nog te doen:
Kabelgootje monteren, maar m'n Monster SCART kabel is te dik en te kort om netjes weg te werken vrees ik. Ben inmiddels al gewend aan de "tie-ripjes".

Aan Iedereen die heeft bijgedragen aan dit forum: bedankt voor de tips, truuks en inspiratie

<GoT>Bokkem#2393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bokkem schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:32:

[afbeelding]
De Natuzzi lounge bank met rear speakers.
Waar zijn die rearspeakers dan? Of bedoel je die slappe melkpakjes aan de muur >:)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:31
bokkem schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:32:
"You have showed me yours, now I'll show you mine..."

[afbeelding]
In het enkele laadje -midden, rechts- zit het kabelmonster. Je ziet z'n staart nog.
...
ah inreda laatjes. Krijg jij ze niet heel lastig open zo?
Wij waren aan het stoeien met dezelfde laatjes in onze besta kast, maar hebben toch besloten er wat meer ruimte tussen te laten....

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ziet er mooi uit! :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkem
actieman schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:02:
[...]

ah inreda laatjes. Krijg jij ze niet heel lastig open zo?
Wij waren aan het stoeien met dezelfde laatjes in onze besta kast, maar hebben toch besloten er wat meer ruimte tussen te laten....
Die lade kan maar een centimer of 20 open inderdaad, net genoeg om de schakelaar van de lampjes achter de TV aan te doen. Verder blijft hij gewoon dicht. De andere optie was een deurtje ervoor, maar dat vond ik minder 'strak'. De kast staat 4 cm van de muur af.

<GoT>Bokkem#2393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkem
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:48:
[...]

Waar zijn die rearspeakers dan? Of bedoel je die slappe melkpakjes aan de muur >:)
Ja, die bedoel ik. :X ;)

<GoT>Bokkem#2393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 15:40
Na een tijd meegelezen te hebben post ik mijn apparatuur ook maar eens :+

Sinds een kleine week ben ik nu over in mijn eigen huis, jammer genoeg zijn de meubels nog niet binnen. Maar de versterker, 2 boxen en de tv heb ik alvast neergezet.

Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/822/dsc00357my4.jpg

Wij zien hier:

1 LG32LR (geloof ik ;) ) lcd tv
1 Yamaha RX-v659
2 Jamo D590
1 XBOX

en een oude tafel om de tv ff op kwijt te kunnen :P

Jamo van dichtbij:

Afbeeldingslocatie: http://img369.imageshack.us/img369/5655/dsc00358cj2.jpg

Achterkant Jamo voor de liefhebbers ;)

Afbeeldingslocatie: http://img481.imageshack.us/img481/689/dsc00364ye8.jpg

Yamaha:

Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/3874/dsc00362yj3.jpg

Met een beetje geluk komen over een maandje de meubels, zal dan nog eens een paar plaatjes posten als 't af is :)

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:31
bokkem schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:44:
[...]

Die lade kan maar een centimer of 20 open inderdaad, net genoeg om de schakelaar van de lampjes achter de TV aan te doen. Verder blijft hij gewoon dicht. De andere optie was een deurtje ervoor, maar dat vond ik minder 'strak'. De kast staat 4 cm van de muur af.
k, maar ik bedoelde eigenlijk dat de lades boven elkaar te dicht op elkaar aansluiten.
dat je er dan moeilijk met de vingers tussen kan.

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkem
actieman schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:05:
[...]

k, maar ik bedoelde eigenlijk dat de lades boven elkaar te dicht op elkaar aansluiten.
dat je er dan moeilijk met de vingers tussen kan.
Makkelijk is anders ja, maar het gaat. Vind de laadjes sowieso onhandig qua design, want als je een enkele doet kijk je er van boven in.

<GoT>Bokkem#2393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0g3r schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:22:
[...]

om maar even schaamteloos reclame te maken voor je ouders, die een 18e eeuwse playboy mansion op nahouden in Frankrijk ;)
Echt te vet voor woorden trouwens, hoe prachtig het er daar uitziet
Eh alles wat helpt, helpt. :P
Nee maar idd erg mooi daar, maar hebben daar ook 4/5jaar renovatie werk aangehad wat niet altijd bevordelijk is voor de relatie tussen mij en m'n ouders. Ingeval het is klaar en nu kunnen we er van genieten. Ben vrijdag er weer en dan heerlijk 5week relaxe, de HT kamer verder afmaken en wat werken in de wijngaard.

@Ztaab,

Kerel ik zweer het op mijn hart. Je gaat echt heel veel plezier hebben van die luidsprekers. Als je maar niet te lichte versterker aanhangt komen ze echt uit de verf. Ik heb ze gehoordt op een Rotel A6 and damn... wat een geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
Er zit idd een heerlijk geluid in die Jamo's. En ben ook blij dat ik ze in het zwart heb kunnen vinden, voor een prikkie op marktplaats. De versterker heb ik er later bij gekocht, dus qua vermogen moet die de speakers goed aan kunnen. iig is de yamaha 4Ohm, scheen wel belangrijk te zijn.

Een subwoofer heb ik iig niet meer nodig met deze jongens, of het moet echt belachelijk laag moeten. Maar ik heb ook nog een buurvrouw, en die keek al een beetje bezorgd toen ik die zwarte dingen het trappenhuis doorzeulde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Mijn reply was twee jaar geleden in deel 15... kuch: THX in "Post hier foto's en specs van je home-ci..."

Aangezien dit nog steeds een leuk item binnen GoT is en ik eindelijk weer eens wat gewijzigd heb, wordt het tijd voor nieuwe foto's en aangepaste tekst.

Ben nog op m'n werk, dus vanavond moet ik er maar weer eens aan geloven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPietje
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08 10:26
Ook ik ben begonnen aan home-cinema. Omdat ik regelmatig een filmpje kijk en ik mijn 55cm crt tvtje en logitech x-230 setje daar niet meer geschikt voor vond. Het budget was 2k en dit heb ik er voor gehaald: (ben redelijk onder m'n budget gebleven btw)

Hieronder een paar foto's van m'n setje

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~voorn207/ht/1.jpg
Overzicht zithoek

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~voorn207/ht/2.jpg
Vanuit andere hoek

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~voorn207/ht/3.jpg
Achterspeakers

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~voorn207/ht/4.jpg
Achterspeakers opgehangen aan een zelfgemaakt plankje in de vorm van de speaker omdat het ophangbeugeltje te klein was voor onze beschuitmuren. Ook kwam dit mooi van pas om de speaker schuin naar benden op te hangen.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~voorn207/ht/5.jpg
De subwoofer staat rechts van de bank onder m'n bureau.

Wat staat er:
- Receiver: Onkyo TX-SR505E
- Speakers: Harman/Kardon HKTS 11
- TV: Samsung LE32R82 (32inch HD-ready)
- Console: Xbox
- Laptop: Dell Latitude D620 met docking

Nog te doen/komt nog:
- Playstation 3
- Kabel xbox wegwerken

Geen high-end spul echt volgens mij. Maar dit voldoet echt goed voor mij.

Kerst is near! https://www.bijnakerst.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Damn jij zit wel heel dicht op je tv zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Sjeuzus...je meot echt wat meer afstand nemen hoor ;P Beeld komt niet echt tot zijn recht zo. TV lijkt wel erg klein zo :/ Heb hem zelf ook...

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPietje
  • Laatst online: 25-08 10:26
Kneep schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:23:
[...]

Damn jij zit wel heel dicht op je tv zeg!
Ja het is redelijk dichtbij, net geen 2 meter denk ik (hoofd <-> scherm). Ik zet de bank ook wel iets verder naar achter als ik ga kijken, maar de kast kan dan niet open als hij verder naar achter staat. Ik heb er ook geen last van dat hij zo dichtbij staat. Is niet juist beter omdat je zichtveld dan meer gevuld wordt met beeld? (als je begrijpt wat ik bedoel :P )

Kerst is near! https://www.bijnakerst.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mooie set, volgens mij hebbiik zelfde tv en speakerset... Alleen ik heb er ook een HK Reciever bij.

Wel jammer van je kleine kamer, de HKTS11 komt daarin niet echt heel goed tot zijn recht is mijn ervaring... Ik heb het geheel ook in een kleine kamer gehad en later in een grotere, je merkt dat het geluid dan toch beduidend beter uit de verf komt.

[ Voor 12% gewijzigd door Sander op 03-08-2007 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
SuperPietje schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:38:
[...]

Ja het is redelijk dichtbij, net geen 2 meter denk ik (hoofd <-> scherm). Ik zet de bank ook wel iets verder naar achter als ik ga kijken, maar de kast kan dan niet open als hij verder naar achter staat. Ik heb er ook geen last van dat hij zo dichtbij staat. Is niet juist beter omdat je zichtveld dan meer gevuld wordt met beeld? (als je begrijpt wat ik bedoel :P )
Ja, en ook zo mooi he dat je dan de slechte kwaliteit van kabel televisie of digitale televisie goed kan zien?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
Zo ik post ook alvast maar wat want mijn meubel laat te lang op zich wachten...

42" Samsung Plasma
LG home cinema setje.

Pc via vga voor beeld en optisch voor geluid aangesloten. Wat is dat prachtig dat DD 5.1 en DTS.
In vergelijking met mijn oude opstelling, een minitv met een jaren '50 ronde beeldbuis en 8euro pc speakers, is dit wel heerlijk man! Zijn allemaal wel geen topspeakers maar voor mij, in ieder geval op dit moment, ruim genoeg.

Todo: Volgende week hopelijke meubel installeren en alle kabels wegwerken.

Afbeeldingslocatie: http://aycu24.webshots.com/image/22503/2006334969563625667_rs.jpg
Hmm, chips!

Mijn pc-werkplek is niet echt ideaal voor geluid (lees: ik zit 50cm van de rechtse speaker af) maar we doen het er maar mee...
Waar de sub uiteindelijk komt weet ik ook nog niet. ik denk verder naar (voor de kijker) links richting de hoek.

[ Voor 16% gewijzigd door Mischa_NL op 03-08-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Mischa_NL schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 19:14:7Zijn allemaal wel geen topspeakers maar voor mij, in ieder geval op dit moment, ruim genoeg.
Mooi hoe iedereen zijn speakertjes altijd verdedigt :D Het zijn dan misschien geen topspeakers, maar je scherm is uber sexy!

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
Ebayzo schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 19:32:
[...]
Mooi hoe iedereen zijn speakertjes altijd verdedigt :D Het zijn dan misschien geen topspeakers, maar je scherm is uber sexy!
Naja ik vind er goed geluid uitkomen. Ben geen audiofiel :P. Knalt lekker met een film op en dan is het goed he! Als ik nou een budget van 10K had kocht ik wel wat anders ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enkele dagen een nieuwe tv, dus laat ik maar wat foto's posten!

Overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.robmaille.nl/Pics/Hifi1.jpg

Tv:
Afbeeldingslocatie: http://www.robmaille.nl/Pics/Hifi2.jpg

Tv:
Afbeeldingslocatie: http://www.robmaille.nl/Pics/Hifi4.jpg

Versterker:
Afbeeldingslocatie: http://www.robmaille.nl/Pics/Hifi3.jpg

ff wat specs:
Tv: Samsung LE37S86BD (94 CM)
Versterker: Pioneer VSX-D511
Subwoofer: Raveland (goedkoop ding, maar het werkt). Hopelijk binnenkort een betere.
XBOX360

Uiteraard een lekker kussentje voor in de rug :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geil scherm, maar wtf? waar zijn je front en (misschien) rears speakers? Ik zie alleen maar je sub en een center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 22:48:
Geil scherm, maar wtf? waar zijn je front en (misschien) rears speakers? Ik zie alleen maar je sub en een center?
Dit heb ik inderdaag niet duidelijk laten zien.
Ik heb de Front en Rear speakers van Philips. Toevallig zie je op de sub Front 1 luidspeker liggen.
Afbeeldingslocatie: http://www.robmaille.nl/Pics/Box.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperPietje schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:21:
Ook ik ben begonnen aan home-cinema. Omdat ik regelmatig een filmpje kijk en ik mijn 55cm crt tvtje en logitech x-230 setje daar niet meer geschikt voor vond. Het budget was 2k en dit heb ik er voor gehaald: (ben redelijk onder m'n budget gebleven btw)

Hieronder een paar foto's van m'n setje

[afbeelding]
Overzicht zithoek

[afbeelding]
Vanuit andere hoek

[afbeelding]
Achterspeakers

[afbeelding]
Achterspeakers opgehangen aan een zelfgemaakt plankje in de vorm van de speaker omdat het ophangbeugeltje te klein was voor onze beschuitmuren. Ook kwam dit mooi van pas om de speaker schuin naar benden op te hangen.

[afbeelding]
De subwoofer staat rechts van de bank onder m'n bureau.

Wat staat er:
- Receiver: Onkyo TX-SR505E
- Speakers: Harman/Kardon HKTS 11
- TV: Samsung LE32R82 (32inch HD-ready)
- Console: Xbox
- Laptop: Dell Latitude D620 met docking

Nog te doen/komt nog:
- Playstation 3
- Kabel xbox wegwerken

Geen high-end spul echt volgens mij. Maar dit voldoet echt goed voor mij.
het is dat je zei dat er een ps3 bij stond anders had ik het niet gezien :')

veder mooi spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 22:15:
Ik heb sinds enkele dagen een nieuwe tv, dus laat ik maar wat foto's posten!

Tv:
[afbeelding]
Die TV past echt net! Wel een erg mooi dingetje btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 09:11:
[...]

Die TV past echt net! Wel een erg mooi dingetje btw :)
Hij past op 5 mm na ertussen, wel de poten onder het kastje uit moeten zagen.
Ik heb de tv gekocht bij Pixmania-PRO (voor bedrijven).
Daar koste hij 804 Euro ex btw. (inclusief verzendkosten).
Bij pixmania-pro word geen btw berekend. dus die betaal je niet. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSt@rter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:59
Ik zie vaak bij anderen dat de LCD of Plasma op een behoorlijke hoogte hangt, dit was bij mij trouwens hetzelfde. Zelf had ik een dressoir van ikea (voor de kenners IKEA bonde) met daarop mijn center en daarboven de TV, dit zorgt voor een hoogte van zon 160cm.

Dus, op zoek naar een ander dressoir, winkel in winkel uit, maar niets kunnen vinden wat me een beetje beviel.
Inmiddels had ik al wel een tekening gemaakt van wat ik ongeveer zou willen hebben,
2 vakken met deurtjes, center in het midden en voor pappa een leuk schermpje voor erboven. :9~
Afbeeldingslocatie: http://girls.servebeer.com/zenphoto/albums/Kast/nieuwe%20kast.jpg
Dan maar naar de Gamma, hout halen. En na veel zagen, schuren, schuren, verven, schuren en je raad het al hij moet nog een keer afgelakt worden 8)7 , is het meubel zo goed als af

Afbeeldingslocatie: http://girls.servebeer.com/zenphoto/albums/Kast/IMG_0547.JPG
Afbeeldingslocatie: http://girls.servebeer.com/zenphoto/albums/Kast/IMG_0532.JPG
Afbeeldingslocatie: http://girls.servebeer.com/zenphoto/albums/Kast/IMG_0537.JPG
Afbeeldingslocatie: http://girls.servebeer.com/zenphoto/albums/Kast/IMG_0540.JPG
Afbeeldingslocatie: http://girls.servebeer.com/zenphoto/albums/Kast/IMG_0530.JPG
Afbeeldingslocatie: http://girls.servebeer.com/zenphoto/albums/Kast/IMG_0548.JPG

Deze maand nog een scherm halen voor in de koof en dan het hele zooitje aflakken en kabels wegwerken.
Maar het resultaat mag er best wezen, al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Dat ziet er verdomde strak uit inderdaad. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Ganz geil kastje inderdaad!

Maar die speakers, zijn dat Q7's ? Want ik zie dat je een sub hebt, en ben zelf ook van plan om er één te laten bouwen maar vraag me af hoe groot de meerwaarde is met de Q7's? Heb ze zelf namelijk ook.. Die center is echt super weggewerkt zo! Welke is dat?

[ Voor 4% gewijzigd door Ebayzo op 04-08-2007 18:28 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSt@rter
  • Laatst online: 17:59
Ebayzo schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 18:27:
Ganz geil kastje inderdaad!

Maar die speakers, zijn dat Q7's ? Want ik zie dat je een sub hebt, en ben zelf ook van plan om er één te laten bouwen maar vraag me af hoe groot de meerwaarde is met de Q7's? Heb ze zelf namelijk ook.. Die center is echt super weggewerkt zo! Welke is dat?
Front 2 x kef Q5
Rear 2 x kef Q3
Center kef Q9
Sub is van Hepta

Toen ik mn speakers net had staan had ikzelf het idee geen sub nodig te hebben, maar toch naar een sub wezen kijken/luisteren en de Hepta kwam er voor mijn gevoel het beste uit.
Als hij nu een keertje uit staat ben ik blij dat ie er toch staat, hij koste wat maar ben er super blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

FireSt@rter schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 18:42:
[...]

Front 2 x kef Q5
Rear 2 x kef Q3
Center kef Q9
Sub is van Hepta

Toen ik mn speakers net had staan had ikzelf het idee geen sub nodig te hebben, maar toch naar een sub wezen kijken/luisteren en de Hepta kwam er voor mijn gevoel het beste uit.
Als hij nu een keertje uit staat ben ik blij dat ie er toch staat, hij koste wat maar ben er super blij mee.
Ja, vond de Q5's zelf een beetje te zwak voor mijn gevoel, dit zal inderdaad met een sub opgelost zijn. Mooi setje in iedergeval! Wel een bakbeest die center, maar staat super in het geheel. Heb zelf alleen twee Q7's in stereo. Rears komen er in mijn huidige situatie niet, waardoor het gebruik van een center volgens mij ook overbodig is. Maar denk dat ik die sub toch maar ga laten bouwen!

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 11:31
Ik vind het altijd leuk om dit topic te volgen alleen gaat mijn HT er na vijf jaar uit. Ik ga voor stereo uiteindelijk. Ben zo het een en ander wezen rond neuzen en ik vind de Kef's erg mooi om te zien maar zoals Ebayzo aan geeft, wel subje verplicht bij met name de Q5 en Q7. En om die reden ga ik toch niet voor Kef.

Heb geen cam bij de hand dus dan maar even tekst van mijn huidige HT.
JVC RX-8032 AV-reciever
JVC XV-N55 DVD-speler
AKAI 20inch TV
Sony SS-CN10 center
Sony SS-NX1 front en rear

edit:
Heb je gelijk in Ebayzo, persoonlijke voorkeur.

[ Voor 13% gewijzigd door Dagg op 09-09-2007 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Dagg schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 19:22:
Ik vind het altijd leuk om dit topic te volgen alleen gaat mijn HT er na vijf jaar uit. Ik ga voor stereo uiteindelijk. Ben zo het een en ander wezen rond neuzen en ik vind de Kef's erg mooi om te zien maar zoals Ebayzo aan geeft, wel subje verplicht bij met name de Q5 en Q7. En om die reden ga ik toch niet voor Kef.

Heb geen cam bij de hand dus dan maar even tekst van mijn huidige HT.
JVC RX-8032 AV-reciever
JVC XV-N55 DVD-speler
AKAI 20inch TV
Sony SS-CN10 center
Sony SS-NX1 front en rear
Mwah, verplicht, ik denk dat het persoonlijke voorkeur is. Veel mensen vinden in deze speakers al veel bas zitten. Maar ik vind het ook wel prettig om bij sommige stukken muziek en film de bas ook te voelen. Net een beetje extra dus... Andere zullen dat juist weer overdone vinden.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 23:02
Hoe heten deze dingen ?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a46e42db7d53e19f38994186ded8c1bf/full.jpg

Ik wil bij mijn tv meubel zulke deurtje maken van een van de la's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn scharnieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

+1 inzichtvol :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat zijn van die beugel-scharnieren. Wij hebben ze in de keuken in de hoekkast, en het merk ervan is bruynzeel. Check dus even een keukenwinkel :) (of anders gewoon een bouwmarkt)

[ Voor 10% gewijzigd door TheZeroorez op 04-08-2007 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is alles in een kast wegwerken nou niet onhandig? Als ik mijn DVD speler direct bovenop m'n versterker zet, dan komt dat niet ten goede van beide apparaten ivm warmte. Zover nog niet op beveiliging geslagen, maar ik doe het maar beter niet :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/93f2dc9d58d50cf61e2b639e2300a5fa/thumb.jpg

Is de mijnes. Ik zal van de week eens een update posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
wat ik hier tot mijn verbazing hier vaak zie zijn die stopcontacten halverwege de wand waar de tv en shizzle staat ... vaak zie je dit bij zelfs straks afgewerkte setups / interieurs.. maar dan nog die domme stopcontacten??!
Is dat iets hartstikke typisch hollands ofsoow? ;)

Ik bedoel: da's gewoon gat lelijk .. dat de meesten dat niet weg werken gaat 'mijn klak te boven' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

renio schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:22:
wat ik hier tot mijn verbazing hier vaak zie zijn die stopcontacten halverwege de wand waar de tv en shizzle staat ... vaak zie je dit bij zelfs straks afgewerkte setups / interieurs.. maar dan nog die domme stopcontacten??!
Is dat iets hartstikke typisch hollands ofsoow? ;)

Ik bedoel: da's gewoon gat lelijk .. dat de meesten dat niet weg werken gaat 'mijn klak te boven' ;)
Want?..Je kunt alles wegwerken. Maar wat stekkers betrefd laat ik ze liever orgineel i.v.m garantie mocht er iets stuk gaan.

En zo is het toch niet echt lelijk, zoals de mijne :)

Afbeeldingslocatie: http://aycu27.webshots.com/image/21306/2006291902297782165_rs.jpg

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
Ik denk dat ie de wandcontactdozen bedoeld die halverwege de muur in zicht blijven.

Heeft ie wel een punt, maar lijkt mij een beetje veel gedoe om ook nog eens je wandcontactdozen om te leggen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

ZtaaB schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:42:
Ik denk dat ie de wandcontactdozen bedoeld die halverwege de muur in zicht blijven.

Heeft ie wel een punt, maar lijkt mij een beetje veel gedoe om ook nog eens je wandcontactdozen om te leggen.. ;)
Ja, snap ik wel. Je kunt wel je stroompunten verleggen c.q wegwerken(als je dat perse wilt). Maar dan heb je nog altijd je stekkers/kabels. Die kun je wel verlengen/inkorten enz enz..

Dan bedoel ik niet onder of achter een kastje pleuren zo'n spagetti zooi, noem ik geen wegwerken maar gemakzucht :P

En mocht er iets kapot gaan..denk maar niet dat je nog garantie krijgt met afgeknipte stekkers of wat dan ook. Tenminste ik loop het risico niet!

8)

[ Voor 10% gewijzigd door silitek op 05-08-2007 11:35 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkem
@ FireSt@rter: Leuk meubel! Met welke applicatie heb je die 'bouwtekeningen' gemaakt?

@ Renio: Niet iedereen is even handig met doe-het-zelfen. Ik had het geluk dat de vorige bewoners alle stopcontacten verlaagd hadden, want zelf heb ik er geen zin in (wel eens in een betonnen draagmuur gefreesd?). In een huur huis zie ik ook niet zo gauw iemand de boel gaan pimpen.

Maar je hebt gelijk dat het veel mooier staat. Als het aan mij lag verdwenen alle kabels onder de vloer en in de muur. Goedkope klussers in omgeving Amsterdam mogen zich melden! :P

[ Voor 74% gewijzigd door bokkem op 05-08-2007 12:08 ]

<GoT>Bokkem#2393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireSt@rter schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 17:53:
Ik zie vaak bij anderen dat de LCD of Plasma op een behoorlijke hoogte hangt, dit was bij mij trouwens hetzelfde. Zelf had ik een dressoir van ikea (voor de kenners IKEA bonde) met daarop mijn center en daarboven de TV, dit zorgt voor een hoogte van zon 160cm.

Dus, op zoek naar een ander dressoir, winkel in winkel uit, maar niets kunnen vinden wat me een beetje beviel.
Inmiddels had ik al wel een tekening gemaakt van wat ik ongeveer zou willen hebben,
2 vakken met deurtjes, center in het midden en voor pappa een leuk schermpje voor erboven. :9~
[afbeelding]
Dan maar naar de Gamma, hout halen. En na veel zagen, schuren, schuren, verven, schuren en je raad het al hij moet nog een keer afgelakt worden 8)7 , is het meubel zo goed als af

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Deze maand nog een scherm halen voor in de koof en dan het hele zooitje aflakken en kabels wegwerken.
Maar het resultaat mag er best wezen, al zeg ik het zelf.
Heel netjes! Zo zou ik het zelf ook wel willen hebben... Jammer dat ik zelf niet zo handig ben en dat ik er geen geduld voor heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
silitek schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 11:26:
[...]

Ja, snap ik wel. Je kunt wel je stroompunten verleggen c.q wegwerken(als je dat perse wilt). Maar dan heb je nog altijd je stekkers/kabels. Die kun je wel verlengen/inkorten enz enz..

Dan bedoel ik niet onder of achter een kastje pleuren zo'n spagetti zooi, noem ik geen wegwerken maar gemakzucht :P

En mocht er iets kapot gaan..denk maar niet dat je nog garantie krijgt met afgeknipte stekkers of wat dan ook. Tenminste ik loop het risico niet!

8)
Ah, zo :P
Nee dat zou ik ook niet doen, beetje teveel gedoe naar mijn idee, spaghetti is ook niets mis mee. Als je het maar niet ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-08 22:03
Hier dan mijn "Home cinema". Waar vooral muziek op afgespeeld wordt. (laptop - Acer Aspire 5672, T2300/2GB/120GB/X1600)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-JO6LGMF3.jpg
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Receiver: Pioneer VSX-516-S (6 x 100 watt)
http://www.pioneer.nl/nl/.../405/VSX-516-S/index.html

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-GI4ICY8I.jpg
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Frontspeakers: 2 B&W DM302 (100 - Watt)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-RUPJ3YYE.jpg
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Centerspeaker: Teufel concept R (80 - 140 Watt)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-V7TANCOV.jpg
Surroundspeakers: Teufel concept R (80 - 140 Watt)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-43DE3EYH.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-J4WU3EIA.jpg
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Subwoofer: Teufel concept R (100 - 200 Watt)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-7BD3OUNM.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-7FFHMFLF.jpg
Als kabels, een Oehlbach optical kabel, 2,5mm luidsprekerkabel en een gouden mono-tulp.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-BZXNG7R3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-MXOEI6XQ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-IFJ8S6IS.jpg

Dat was het dan! Veel kijkplezier! dan hou ik het bij het beluisteren ervan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegnagun939
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 00:09
Vandaag eindelijk mijn nieuwste aanwinst ontvangen, de Samsung LE32S81B :9

Afbeeldingslocatie: http://xs318.xs.to/xs318/07321/DSCF1229.JPG.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Vegnagun939 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:13:

[afbeelding]
Ghehehe. Eerst hadden we dezelfde meubel, en nu hebben we dezelfde TV :D Maar ik heb inmiddels wel een andere meubel haha.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:35
Vegnagun939 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:13:

[afbeelding]
Ik heb net dezelfde tv gekocht vorige week maar heb, volgens mij, niet de juiste beeld- en kleruinstellingen. Hebt u eventueel een link voor me of hebt u de tv nog steeds op standaard staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Den_John schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:46:
[...]

Ik heb net dezelfde tv gekocht vorige week maar heb, volgens mij, niet de juiste beeld- en kleruinstellingen. Hebt u eventueel een link voor me of hebt u de tv nog steeds op standaard staan?
Hmm, ben benieuwd wat je qua instellingen bedoelt. Want misschien kan ik zelf dan ook nog wat finetunen. De standaard kleurmodusen vind ik maar matig en heb hem nu gewoon op Movie staan omdat deze het minst "overbelicht" is.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegnagun939
Ik heb hem nog op standaard staan, heb er nog niet echt de tijd voor gehad om de juiste instellingen te vinden.
Ebayzo schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:16:
[...]
Ghehehe. Eerst hadden we dezelfde meubel, en nu hebben we dezelfde TV :D Maar ik heb inmiddels wel een andere meubel haha.
Lol :D
Wat voor meubel heb je nu? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Vegnagun939 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:25:
Ik heb hem nog op standaard staan, heb er nog niet echt de tijd voor gehad om de juiste instellingen te vinden.

[...]

Lol :D
Wat voor meubel heb je nu? >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.ebayzo.nl/media.jpg

de Lack serie van Ikea :D http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40105340 (in het zwart/bruin)

[ Voor 9% gewijzigd door Ebayzo op 06-08-2007 18:35 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
Ebayzo schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 17:42:
[...]
Hmm, ben benieuwd wat je qua instellingen bedoelt. Want misschien kan ik zelf dan ook nog wat finetunen. De standaard kleurmodusen vind ik maar matig en heb hem nu gewoon op Movie staan omdat deze het minst "overbelicht" is.
Ik weet niet of dit de juiste topic is om zo'n soort zaken te posten maar ga je toch even helpen ;)

Ikzelf heb een 32S81B en PS3 over hdmi en heb volgende instellingen (te veranderen wanneer je op je MENU toets drukt)

Bij Instellingen:
- Spelmodus: Aan
- Spaarstand: Uit
- HDMI zwartniveai: Laag

Bij Beeld:
- Modus: Standaard
- Contrast: 80
- Helderheid: 55
- Scherpte: 50
- Kleur: 70
- Tint G50-R50
- Kleur tint: Koel1
- Verlichting: 9
- Actieve kleuren: Aan
- DNIe: Aan
- Dig. ruisfilter: middel
- Bij detailinstallingen:
- - Zwartaanpassing: Hoog
- - Dynamisch contrast: Laag
- - Gamma: +1
- - Randverbetering: Aan

Dit geeft voor mij het beste beeld denk ik, zwart is zwart en kleuren zijn niet overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Den_John schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:57:
[...]
[instellingen]

Dit geeft voor mij het beste beeld denk ik, zwart is zwart en kleuren zijn niet overdreven.
Super! Ik ga het morgen eens proberen. Moet zeggen dat ik het beeld nu ook goed vind, maar het zal vast beter kunnen. Bedankt alvast!

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

[b][message=28509825,noline]vanWalsum schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 18:46
Hmm, we hebben dezelfde receiver. Met welk materiaal krijg jij de melding DTS 96 op je display? En kun je dit permanent aanlaten? Als ik (bijv. via SP/DIF) materiaal vanaf mijn HTPC naar de receiver stream, springt het display bijv. op DOLBY D of DTS, maar die melding verdwijnt. Geluid blijft dus wel gelijk, maar wil het liefst permanent zien dat hij op DTS staat ipv de naam van het inputkanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Vraagje over dit meubel, zou het mogelijjk zijn om de pootjes (waar dus heel het gebeuren op staat) te vervangen voor wieltjes? Ik ben ook op zoek naar een meubel van ong zo'n prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Xfix schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:32:
[...]

Vraagje over dit meubel, zou het mogelijjk zijn om de pootjes (waar dus heel het gebeuren op staat) te vervangen voor wieltjes? Ik ben ook op zoek naar een meubel van ong zo'n prijsje.
In principe wel met wat hobbyboben. Je moet deze er zelf onder zetten dus je kan er ook wel wieltjes onder schroeven.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Ebayzo schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:37:
[...]
In principe wel met wat hobbyboben. Je moet deze er zelf onder zetten dus je kan er ook wel wieltjes onder schroeven.
Ok, thx.. de wieltjes heb ik al (toevallig ook van Ikea) :) binnekort moet ik er toch even langs dus ken ik gelijk kijken voor het meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Xfix schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:41:
[...]

Ok, thx.. de wieltjes heb ik al (toevallig ook van Ikea) :) binnekort moet ik er toch even langs dus ken ik gelijk kijken voor het meubel.
Bij de Ikea in A'dam staan ze volgens mij met en zonder poten bij elkaar :)
Overigens kun je als ik me niet vergis sowieso zelf kiezen of je poten of wieltjes wlt hebben :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:29:
[...]

Bij de Ikea in A'dam staan ze volgens mij met en zonder poten bij elkaar :)
Overigens kun je als ik me niet vergis sowieso zelf kiezen of je poten of wieltjes wlt hebben :)
Volgens mij koop je idd de kast los en moet je er een setje poten (of wielen) bijpakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 01:11:
[...]

Hmm, we hebben dezelfde receiver. Met welk materiaal krijg jij de melding DTS 96 op je display? En kun je dit permanent aanlaten? Als ik (bijv. via SP/DIF) materiaal vanaf mijn HTPC naar de receiver stream, springt het display bijv. op DOLBY D of DTS, maar die melding verdwijnt. Geluid blijft dus wel gelijk, maar wil het liefst permanent zien dat hij op DTS staat ipv de naam van het inputkanaal.
Ik heb zelf de 916-s en was ook wel benieuwt eigenlijk. :) Staat wel wat stoerder als DVD enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

[...]
Wow! Net even ingesteld, maar wat een verschil zeg! Kleuren zijn zo een stuk levendiger. Zometeen even met film testen nog!

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
[...]

Ik weet niet of dit de juiste topic is om zo'n soort zaken te posten maar ga je toch even helpen ;)

Ikzelf heb een 32S81B en PS3 over hdmi en heb volgende instellingen (te veranderen wanneer je op je MENU toets drukt)

Bij Instellingen:

Bij Beeld:
- Tint G50-R50

zelfde scherm gelijk even proberen.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 09-09 18:44
silitek schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:38:
[...]

Want?..Je kunt alles wegwerken. Maar wat stekkers betrefd laat ik ze liever orgineel i.v.m garantie mocht er iets stuk gaan.

En zo is het toch niet echt lelijk, zoals de mijne :)

[afbeelding]
very nice! hele minimalistische meubel..
Wat voor een rail heb je tegen de muur zitten?
Tegen de tijd dat wij een plasma kopen, wil ook zoiets..
Is het ook goed beveiligd tegen diefstal?

* DarkChylde zijn jullie ook zo bang, dat een keer een randdebiel je apparatuur komt jatten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegnagun939
[...]

Bij Instellingen:

Bij Beeld:
- Tint G50-R50

Ik heb net geprobeert deze instellingen over te nemen, maar enkele instellingen zoals spelmodus en HDMI zwartniveau kan ik helemaal niet aanpassen. Hoe kan dat nou :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
Vegnagun939 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:31:
[...]

Ik heb net geprobeert deze instellingen over te nemen, maar enkele instellingen zoals spelmodus en HDMI zwartniveau kan ik helemaal niet aanpassen. Hoe kan dat nou :?
Misschien komt dit omdat je geen hdmi toestel hebt aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 17:24

Metro2002

Memento mori

Mijn home cinema.

Set bestaat feitenlijk uit 2 sets :P de 2 zuilluidsprekers staan op een Denon PMA500 AE stereo versterker en worden uitsluitend voor muziek of stereo films gebruikt.
Daaronder staan een JVC RX 5062 Dolby digital receiver, de films worden afgespeeld op een eenvoudige D-vision dvd en divx speler en helemaal onderaan staat een stoer cassettedeck van JVC. :P

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/ResizeofAfbeelding002-3.jpg

en de grote versie.

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/ResizeofAfbeelding006-3.jpg

en de grote versie.

Het geluid voor de films komt van een usblaster 5.1 sateliet / subwoofer systeem (kloon van Bose), deze speakers worden dus door de JVC receiver aangestuurd.

Het beeld wordt verzorgd door een Hitachi 800x600 breedbeeld beamer die op de foto beeld vertoont van de digitale TV tuner :)

Beamer samen met de rearspeakers:

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/ResizeofAfbeelding007-1.jpg

grote versie

:)

[ Voor 46% gewijzigd door Metro2002 op 07-08-2007 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Metro2002 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:55:

Het beeld wordt verzorgd door een Hitachi 800x600 breedbeeld beamer die op de foto beeld vertoont van de digitale TV tuner :)
800x600 is vierkanter dan breedbeeld

[ Voor 3% gewijzigd door Pixal op 07-08-2007 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Pixal schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:45:
[...]

800x600 is vierkanter dan breedbeeld
Inderdaad, 800x600 is 4:3, geen 16:9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
Voor zover ik op de foto kan zien heeft hij een Hitachi pj-lc9. Die standaard wel 800x600 doet, maar ook heel goed breedbeeld weergeeft.

kijkt u maar
Heb em zelf ook, misschien niet de dikste beamer die er is, maar zeker geen slecht apparaat voor zijn geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Metro2002 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:55:
Mijn home cinema.

Set bestaat feitenlijk uit 2 sets :P de 2 zuilluidsprekers staan op een Denon PMA500 AE stereo versterker en worden uitsluitend voor muziek of stereo films gebruikt.
Daaronder staan een JVC RX 5062 Dolby digital receiver, de films worden afgespeeld op een eenvoudige D-vision dvd en divx speler en helemaal onderaan staat een stoer cassettedeck van JVC. :P

[afbeelding]

en de grote versie.

[afbeelding]

en de grote versie.

Het geluid voor de films komt van een usblaster 5.1 sateliet / subwoofer systeem (kloon van Bose), deze speakers worden dus door de JVC receiver aangestuurd.

Beamer samen met de rearspeakers:

[afbeelding]

grote versie

:)
Wat ik me nou afvraag: Je hebt je set aan de ene kant van de kamer staan en de beamer aan de andere kant. Geeft dat, met zulke lange kabels (vga?scart?composiet?component?) niet een kwaliteitsverlies? Zo te zien moet je toch een paar meter nodig hebben gehad.

En waarom heb je geen scherm eigenlijk? Persoonlijk zat ik te denken aan de Ikea verduisteringsgordijnen, Tullen oid, die heb je voor E30,- op 200x195 formaat en heeft aan één kant ook nog een acryllaag :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En USblaster is geen kloon van Bose ;) Usblaster is in veel gevallen een hele slechte (auto-) speaker maker. En van die goedkope setjes voor je pc.
Maar ik kan dan weer niet zeggen dat ik een beamer heb :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Laatst online: 29-07 01:10
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:31:
En USblaster is geen kloon van Bose ;) Usblaster is in veel gevallen een hele slechte (auto-) speaker maker. En van die goedkope setjes voor je pc.
WTF, dit zijn duidelijk acoustimass wannabees hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Ik vind ze wel cool, en ze schijnen ook nog een beetje te klinken ook.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

TroonStaal schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 07:24:
[...]

Wat ik me nou afvraag: Je hebt je set aan de ene kant van de kamer staan en de beamer aan de andere kant. Geeft dat, met zulke lange kabels (vga?scart?composiet?component?) niet een kwaliteitsverlies? Zo te zien moet je toch een paar meter nodig hebben gehad.

En waarom heb je geen scherm eigenlijk? Persoonlijk zat ik te denken aan de Ikea verduisteringsgordijnen, Tullen oid, die heb je voor E30,- op 200x195 formaat en heeft aan één kant ook nog een acryllaag :)
Scherm komt nog. Met een verduisteringsgordijn heb ik ook geprobeerd met als resultaat dat die nu voor mijn slaapkamer raam hangt. Dat werkt echt voor geen meter, een witte muur is echt zo slecht nog niet om op te projecteren :) Maar ga binnenkort een projecta scherm halen.

Kwaliteitsverlies heb ik inderdaad wel iets maar is niet echt storend. Heb het via composiet aangesloten, had eerst kant en klaar kabel gekocht (10 meter) maar daarmee had ik wel heel veel kwaliteitsverlies dus heb nu zelf een kabel gebakken met wat dikker tweelingsnoer en 2 tulpjes erop gesoldeerd, hiermee is het kwaliteitsverlies bijna niet aanwezig.
baquelappe schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:07:
[...]

WTF, dit zijn duidelijk acoustimass wannabees hoor 8)7
Inderdaad, zien er hetzelfde uit en klinken ook nog eens bijna hetzelfde. Voor muziek is het but maar voor films is het prima. En voor muziek heb ik een stereo setup.
Heb helaas geen ruimte voor 5 grote luidsprekers dus dit leek me zo wel een aardig compromis :P
ZtaaB schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 06:55:
Voor zover ik op de foto kan zien heeft hij een Hitachi pj-lc9. Die standaard wel 800x600 doet, maar ook heel goed breedbeeld weergeeft.

kijkt u maar
Heb em zelf ook, misschien niet de dikste beamer die er is, maar zeker geen slecht apparaat voor zijn geld :)
Klopt, dat is hem inderdaad. En niet onbelangrijk, de lampen zijn redelijk goedkoop voor deze beamer (ergens tussen de 150 en 200 euro, waar andere merken rustig het dubbele durven te vragen :X )

[ Voor 8% gewijzigd door Metro2002 op 08-08-2007 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Usblaster is in veel gevallen een hele slechte (auto-) speaker maker.
Wat is dan het verschil met Bose? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Laatst online: 08-09 21:40
ZtaaB schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 06:55:

kijkt u maar
als dat 'm is is het wel een navitve 16:9 projector...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
is het ook, maar 4:3 doet ie ook goed hoor :P
iig bij mij staat ie altijd op 4:3 omdat het scherm dat ik erbij kreeg een 4:3 scherm is.
Best wel een geinig ding voor niet al teveel geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Metro2002 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:02:
[...]

Scherm komt nog. Met een verduisteringsgordijn heb ik ook geprobeerd met als resultaat dat die nu voor mijn slaapkamer raam hangt. Dat werkt echt voor geen meter, een witte muur is echt zo slecht nog niet om op te projecteren :) Maar ga binnenkort een projecta scherm halen.

Kwaliteitsverlies heb ik inderdaad wel iets maar is niet echt storend. Heb het via composiet aangesloten, had eerst kant en klaar kabel gekocht (10 meter) maar daarmee had ik wel heel veel kwaliteitsverlies dus heb nu zelf een kabel gebakken met wat dikker tweelingsnoer en 2 tulpjes erop gesoldeerd, hiermee is het kwaliteitsverlies bijna niet aanwezig.
Hmm, ik ben eigenwijs en ga het eerst eens met zo'n gordijn proberen. Mocht dat nou niks zijn, dan hang ik het wel voor het raam van mijn slaapkamer :P Mijn muren zijn namelijk behoorlijk rus gestuct dus dat zou zoiets zijn alsof er geen enkele vrouw ooit Oil of Olaz heeft gebruikt :+

Dus toch wel kwaliteitsverlies, daar was ik al bang voor. Is namelijk wel iets wat ik me bij veel beamer opstellingen afvraag. Veelal staat het audiomeubel/componenten aan de ene kant, en hangt de beamer aan de andere kant van de kamer. Ik was namelijk van plan om de apparatuur links of rechts van de bank te zetten, zodat de afstand htpc/dvd speler <--> beamer zo kort mogelijk is. De frontspeakers maakt niet zo gek veel uit, dat zou hoogstens een meter of vijf/zes worden qua kabelafstand. Ik luister alleen muziek en kijk films, dus vind ik het ook niet erg als de apparatuur binnen handbereik staat. Een tv komt er niet, ik kijk namelijk geen tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

TroonStaal schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:42:

Dus toch wel kwaliteitsverlies, daar was ik al bang voor.
Ik heb hier een DVI kabel van 10mtr liggen en een component van 20mtr en dat beeld komt allemaal zonder enig verlies aan hoor.

In de meeste setups moet je wel door de hele kamer. Lange kabels zijn tegen relatief lage prijzen te vinden in de meeste webshops. Ik vind elektronica-online.nl altijd goedkoop en ze leveren snel.

50 euro voor 20mtr
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/21738.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Pixal schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:26:
[...]

Ik heb hier een DVI kabel van 10mtr liggen en een component van 20mtr en dat beeld komt allemaal zonder enig verlies aan hoor.

In de meeste setups moet je wel door de hele kamer. Lange kabels zijn tegen relatief lage prijzen te vinden in de meeste webshops. Ik vind elektronica-online.nl altijd goedkoop en ze leveren snel.

50 euro voor 20mtr
[afbeelding]
Hee dat is wel redelijk goedkoop, toch maar eens kijken voor nieuwe kabels dan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik ben nu bijna terug klaar met mijn nieuwe home-cinema-zolderkamen setup.
Hiervoor was het redelijk low budget, nu ook nog, maar iets geupdate :)

Hiervoor had ik als scherm een 40" videocube (groot lomp geval, maar wel met zalig beeld) als scherm en een creative dtt 2500 (geloof ik) 5.1 surround

systeem. Alles werd afgespeeld, bediend door computer aan andere kant van kamer. Verder een redelijk groot tweezits bankje wat alles een beetje "af" maakte.

Maargoed, na twee jaar wou ik wat vernieuwing, dus zodoende.
Ik ben er in geslaagd om een tweedehands beamer te kopen van ongeveer een kleine twee jaar oud met 340 lampuren (van de 4500 uur). 1800 ansi lumen, native resolutie van 1024x768. Hij weegt nog geen 3kg en is ook zeker niet groot.
En dat voor de prijs van 250 euro, zeker niet verkeerd :) Dusja, dat was reden genoeg om mijn 40" videocube te gaan vervangen (iemand intresse? :) )

Deze heb ik dus nu bevestigd in mijn kamer (aan plafond via beamerbeugel) en deze projecteerd nu een mooi super helder/scherp (sta er echt van versteld) beeld van een kleine 2.5m diagonaal :)
Kamer zelf kan ik nog eens volledig verduisteren, maar dit is zeker niet nodig voor goede beeldkwaliteit te bekomen. Alles zit rechtstreeks aangesloten op men pc, met afstandsbediening voor relaxt film kijken.

Verder ook nog 2 grote 200watt zuil speakers van Sony en een versterker op de kop getikt voor 30 euro (ja, ben redelijk goed in afdingen :D ). Deze geven zeer goed en vol geluid (en al helemaal voor 30 euro :D). Achterboxen versterk ik nu via aparte versterker en twee oudere B&W speakers welke ik hier nog had liggen. Verder heb ik nog de 5.1 set van hierboven (van vroeger). Dus geluid kan mooi afgesteld worden.

Voor films te bekijken op de pc draai ik ze in een speciaal "Pixel Fusion" programma, wat de kleuren nog eens véél mooier en scherper maakt (echt een wereld van verschil). Enkel trekt mijn pc het nog maar net om dat real time te doen (2400+ met iets van 95% CPU verbruik tijdens film kijken :D ). Maar het resultaat is echt een zéér grote verbetering tov een standaard afspeelprogramma.

Het enigste wat nu nog moet gebeuren is het geheel afwerken. Het scherm welke ik heb moet nog goed opgehangen worden, achterspeakers moeten nog aan de muur bevestigd worden. Kabels moeten nog weggewerkt worden, lampen in de kamer moet vervangen en verhangen worden ;).

Dus zodra dat gebeurd is zullen we de up-to-date foto's plaatsen.

Enkele oudere foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/53h93bs.jpg
Bankstelletje

Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/4q8sk0h.jpg
Videocube

Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/6bjqiyt.jpg
Videocube 2

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:23
Sjesus wat heb jij een groote :+

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
Vegnagun939 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:31:
[...]

Ik denk dat ik al weet waarom je geen spelmodus kan selecteren. Heb je toevallig iets verzet in service menu? Zoja, gewoon eventjes de instellingen resetten of op standaard waarden zetten en dan zou de spelmodus selecteerbaar moeten zijn.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.

Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.