Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Verwijderd
Mag ik vragen wat voorn prachtige kleur jou muur is?Possible schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:52:
Ook ik wil beginnen met het sparen van een home cinema set. Momenteel heb ik logitech speakers en dat kan natuurlijk altijd beter (zie foto). Maar nu heb ik de volgende vraag:
Bij de mediamarkt had ik JBL Speakers gezien van 300,- per stuk. Kwa design zagen deze er super uit.. (zwart en glanzend, een beetje samsung tv achtige look) Weet iemand toevallig welke speakers dit zijn? Ik heb op internet gezocht en kon helaas niks vinden hierover.
En dan nog een tweede vraag: Ik wil een 5.1 set creeren in me huiskamer. Nu is mijn budget nog niet echt groot om meteen 5 speakers, een subwoofer, en een versterker te kopen. Is het verstandig om alles in DELEN te kopenMijn vriendin vind het prima zolang het design allemaal hetzelde is, en niet dat we straks 5 verschillende soorten boxen in huis hebben staan.
[afbeelding]

(sorry voor de brakke GSM-pic die is geresized met MS Paint
- Philips 32PFL9632D LED-Ambilight LCD-TV
- Pioneer DVR-H550-S DVD/HDD-recorder
- Nokia-dingetje voor TV Home Digitaal
- Yamaha RX-V459 RDS receiver
- Helemaal onder het meubel op de grond (vrijwel onzichtbaar) nog de Versatel/Tele-2 ontvanger
- Infinity 5.1 setje ... modelnummer is me even ontschoten
Offtopic: Zie dat je nog een kleine afwijking heb.Wouter! schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:32:
[afbeelding]
(sorry voor de brakke GSM-pic die is geresized met MS Paint)
- Helemaal onder het meubel op de grond (vrijwel onzichtbaar) nog de Versatel/Tele-2 ontvanger
Wat ligt daar links op de hoek??..mislukte bowlingbal

[ Voor 3% gewijzigd door silitek op 10-08-2007 18:27 ]
Tubes....It's what make music music!
Jij zocht toch een subwoofer?Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:56:
250 euro heb je een HD beamer? omg dan mag ik er ook wel snel aan
Al gelezen dat ik vertelde dat de whardale bij de correct.com te koop is voor 199 euro?
infinity tss750Wouter! schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:32:
[afbeelding]
(sorry voor de brakke GSM-pic die is geresized met MS Paint)
Verwijderd
ja had ik indd nog gezien! Ik ga hem binnenkort kopen. Bedankt voor de tip!duncanvdlinden schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:13:
[...]
Jij zocht toch een subwoofer?
Al gelezen dat ik vertelde dat de whardale bij de correct.com te koop is voor 199 euro?
oude Situatie (link):
http://i199.photobucket.com/albums/aa182/annihilism/kamer.jpg
Nieuwe Situatie:
Tv meubel met 1 van de speakers zichtbaar, ik heb de meubel gekocht omdat ik zwart een mooie kleur vind en ik deze mooi strak vind.

Hier mijn kamer vanuit een andere hoek

De laatste foto: (van links naar rechts en boven naar onder: Sony Tuner ST-S110, Yamaha M40 Power Amp, Yamaha C2 Pre Amp, Strong SRT 8000 sateliet decoder, Marantz DV4200 OSE)

Ik wil boven mijn TV meubel nog een schilderij hangen (langwerpige die ik tevens al heb, hoef hem alleen nog op te hangen
Misschien dat ik mijn bureau nog een keer vervang, das eigenlijk het enige waar ik me nog een beetje aan erger op mijn kamer.
Zij-aanzicht van beeld & geluid

Close up van Samsung LE32S81B
Close up receiver Philips HT 3357 5.1
Zithoek

PC gedeelte

Home Theater PC (HTPC)
De HTPC is aangesloten op de LCD TV en de receiver (ideaal voor Media Center). De receiver heeft een ingebouwde DVD speler, dus die kijk ik ook direct op 't scherm.
Toekomst: Samsung Blu Ray speler aansluiten op de receiver zodat alles echt optimaal is. Misschien niet de aller professioneelste apparatuur maar wel leuk speelgoed
PS: De deur die je ziet op foto 4 (zithoek) is niet de ingang maar een inloopkast
Nou nee, spaar ze eigenlijk niet ... de kleine had ik al en de grote was een relatiegeschenk. Ze staan er momenteel allebei nogsilitek schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:25:
[...]
Offtopic: Zie dat je nog een kleine afwijking heb....Ik spaar ze ook
![]()
Wat ligt daar links op de hoek??..mislukte bowlingbal
[afbeelding]
Overzicht van mijn kamer:

Overzicht van de andere kant:

Panasonic AE-900 HD-Beamer(720p/1080i):

Nintendo Wii, Aopen XC cube(media center pc), videorecorder, kenwoord versterker(5.1 dolby digital) en cd speler, xbox 360 met hd-dvd speler.

,Panasonic 100hz 82cm tv met daarachter verstopt Samsung DCB-9401r(digitale tv)

Subwoofer en Logitech Harmony 885(Universele AB)

Mijn projectiescherm met testdirve unlimited

Beeldweergave van csi via de digitale ontvanger op mijn projectie scherm

Alles wat ik momenteel heb staan:
Panasonic 100hz 82cm tv.
Panasonic AE-900 Beamer
Samsung DCB-9401r digitale televisie
Sharp stereo viderecorder
Kenwood versterket met 5.1 Dolby Digital
Kenwood Cd-speler
Pioneer 5.1 boxen (2x front, 2x rear, center, actieve subwoofer)
Nintendo Wii
Xbox 360 met HD-dvd speler
Aopen XC Cube(media center pc)
Asus Z92m laptop
Wat ik nog wil:
De videorecorder en digitale ontvanger vervangen voor een hd-pvr(komt binnenkort uit)
Mijn geluidsapparatuur vervangen door een nieuwe versterker en nieuwe setje boxen(voor deze kamer is het voldoende)
Nee hoor, in het servicemenu ben ik niet geweest.Den_John schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 20:03:
[...]
Ik denk dat ik al weet waarom je geen spelmodus kan selecteren. Heb je toevallig iets verzet in service menu? Zoja, gewoon eventjes de instellingen resetten of op standaard waarden zetten en dan zou de spelmodus selecteerbaar moeten zijn.
Ik kan overigens de spelmodus alleen wijzigen als ik de xbox 360 aan heb.
Dit heb ik ook met mijn B&W 'tjes. Ik heb een nieuw filter in de box gezet die zachter klonk. Het helpt wel. Maar het kan ook zijn dat de speaker "op" is...Tessiebessie schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:35:
Kan iemand mij helpen?...
Ik heb van B&W de CM serie. 2x een CM7. Nu klinkt 1 van die speakers een beetje zachter. Niet een klein beetje maar best veel eigenlijks en dan voornamelijk de bas. Nu staat de achterkant van de speaker wel richting een open ruimte en de andere niet, maar als ik kijk naar de uitslag van de conus dan komt die ook niet overeen. Heb ik hem misschien opgeblazen?
Ik zal nog even testen door hem ergens anders op te stellen en dan kijken of het nog steeds zo klinkt, maar dan nog de uitslag van de conus is ook anders.
Iemand enig idee?
bedankt
1e Foto:
42 Inch Plasma TV van Pioneer (PDP-427XA)
Sony STR-870 QS 6.1 Reciever
Sony GX700 DVD Recorder
Philips Sateliet ontvanger

Subwoofer van de Harman Kardon HKTS7 5.1 set
De kleine satelieten zitten overal verstopt, zorgt niet voor het beste geluid. Maar het was de enige voorwaarde waarop de set gekocht mocht worden

Mooi scherm...leuk speakers verstoppen. Lijkt wel pasenAnnihilism schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:03:
Hier nog ff wat foto's van het setje van mijn ouders
Subwoofer van de Harman Kardon HKTS7 5.1 set
De kleine satelieten zitten overal verstopt, zorgt niet voor het beste geluid. Maar het was de enige voorwaarde waarop de set gekocht mocht worden(dat de speakers niet in zicht ware)
Moeders des huizes heeft de broek aan....duidelijk
Of je vader is een watje
[ Voor 8% gewijzigd door silitek op 12-08-2007 12:04 ]
Alleen mijn speakers gaan de deur niet meer uit
Heb in het verleden al een Marantz PM7200 met Tannoy M20 speakers (ok kun je ook niet echt vergelijken
Dus toen heb ik mijn Marantz verkocht en een Yamaha C2 + M40 eindversterker gekocht (is oud spul maar heel erg goed, vooral die voorversterker ben ik heel blij mee).
Gedetailleerde foto van speaker:

Ga hier mijn budget set ook nog eens zetten al is er niet veel veranderd.
Fronts, eltax concept
Tv, samsung
Zou deze graag vervangen voor een projector, omdat ik hem eigenlijk alleen voor film gebruik. Spijtig dat ze niet meer waard zijn als je ze verkoopt
Totaalbeeld
De center en de rears zijn ook van eltax en komen uit de symphony serie
Receiver en dvd speler
Ben ik tevreden over, al wil je na paar jaar toch graag eens iets anders proberen
Computer
Word mischien vervangen door een macbook al is computer maar paar maandjes oud. Is verbonden met receiver en TV
Toekomst
Ben voorlopig tevreden met wat ik hier heb staan, is vrij budget. Ma in de loop van de tijd word er hier en daar wel iets veranderd
Jup scherm komt precies voor men tv naar beneden en de center bevind zich dan in het midden van het scherm.Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:29:
Hele mooie setup toch een vraagje; het scherm hangt voor je center speaker?
Verwijderd
hoort hier miss. niet helemaal thuis, zie dat jij ook een WD mybook schijf heb, maakt dat ding bij jou geen zoomend geluid als je hem zo staand heb ?
Verwijderd
Offtopic: yep, ik heb 2 externe schijven (wel andere merken), zoemde alletwee als de pest, door de schijven mechanisch los te koppelen van het bureau ben ik geen last meer van storende geluidenVerwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:18:
@Thomas.be
hoort hier miss. niet helemaal thuis, zie dat jij ook een WD mybook schijf heb, maakt dat ding bij jou geen zoomend geluid als je hem zo staand heb ?

De rubbertjes komen uit een oude CD brander
Maar laten we vooral ontopic blijven
Verwijderd
Wou maar hoe kom je aan zulk goed beeld op je CRT tv? of heeft hij stiekem een DVI ingang?
@stofjas1:
Hoe kom jij aan een zilvere 20 cent munt
Tv stond in het echt niet aan, en zat heel veel spiegeling op het scherm. Dus had ik ff dit plaatje ff geshoptVerwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:15:
@thomas.be:
Wou maar hoe kom je aan zulk goed beeld op je CRT tv? of heeft hij stiekem een DVI ingang?
@stofjas1:
Hoe kom jij aan een zilvere 20 cent munt

Voor meer foto's, klik de thumbs of zie deze website: http://www.marantzphilips.nl
If it ain't broken, tweak it!
Zal niet zonder reden zijn neem ik aan?FatalError schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:06:
Ohh nice!!, De 900 serie van Philips was echt zeer goed spul. Maar ja, als er een Philips sticker op zit willen veel mensen het ineens niet hebben.
Er is een verschil tussen de serie van Marantz/Philips, en de producten die Philips normaliter ontwerpt.
Dat is wel zo met duurdere hifi merken, of je nou een goedkope of een dure koopt er zit een soort herkenning in het geluid, en das maar goed ook, zeker op homecinemagebied, je denkt echt een persoonlijke geluidssmaak gevonden te hebben, je wilt wat hogerop en je krijgt een totaal afwijkende klank te horen! Dan ben je als Denon/HK/Marantz/Onkyo/Yamaha fanaat toch erg teleurgesteld.
[ Voor 5% gewijzigd door duncanvdlinden op 13-08-2007 01:40 ]

Op http://www.marantzphilips.nl >> Philips LHH cdplayer kun je meer erg mooi Philips spul bekijken.
De zithoek:

Marantz 1070, Mission M33, Akai AP206, Philips CD150, Philips Blackline 68cm TV
Werkplek:

Na mijn eerste post in deel 14 (februari 2005), mag ik wel weer eens een kleine update plaatsen. In deel 14 was de televisie een doorn in het oog en deze is dan ook een aantal weken terug eindelijk vervangen!
Ik heb op mijn eigen site de fotoalbums staan. Ik hoop dat jullie de zin en de tijd hebben om daar effe te kijken en de bijbehorende tekst te lezen. Mijn advies is de linken te openen in een nieuw venster en te ALT+TAB-en tussen te twee.
Let op: Zelfs de grote foto’s (640x480) zijn nog verder te vergroten voor de echte freaks! Scheelt me allemaal weer een berg thumbnails linken...
(Indien iemand betere lay-out tips voor mij heeft of toch graag thumbnails zou willen, hoor ik dat graag)
De woonkamer:
http://www.reesechoice.co...mecinema/album/index.html
De woonkamer heeft wat mij betreft de ideale opstelling (ethisch goedgekeurd door de vrouw...heel belangrijk...maar er was eigenlijk geen discussie met mij mogelijk!

In mijn opstelling vind je geen centerspeaker en geen subwoofer.
Geen center, omdat de veel genoemde “sweetspot” precies de bank is en omdat de frontspeakers onderling niet al te ver van elkaar staan. Nog steeds heeft nog geen enkele centerspeaker mij weten te overtuigen, dan alleen eenzelfde speaker van hetzelfde kaliber als één van mijn frontspeakers. De center is de allerbelangrijkste speaker van een home cinema set (uiteraard in combinatie met een sub) en moet dus alles van spraak tot extreme explosies feilloos kunnen verwerken.
Geen sub, omdat de frontspeakers dit fantastisch verwerken. De frontspeakers zijn de afgeleidde van de JBL bioscoop speakers. Geen Deense JBL, maar Amerikaanse (gouden logo i.p.v. zilvere). De techniek van de speakers heet S(ymmetrical) V(ertical) A(rray); SVA. Ze hebben hoorntweeters, is voor film perfect, maar voor muziek wel eens iets te schel.
Bij mij zou een zware REL subwoofer of iets dergelijks misschien wel wat toevoegen, maar dan zou het alleen mijn neusvleugeltje wat meer trillen dan anders...
De set bestaat inmiddels uit het volgende:
- Home Cinema Versterker: Yamaha DSP-A2 - sinds 1999... Nog steeds fantastisch, maar geen HDMI, upscaling, DTS-ES, DTS-HD etc..
- Toekomst? Mag dus wel een keer geüpgrade worden door een nieuwe Denon, Yamaha of Pioneer.
- Frontspeakers: JBL SVA-1800 - sinds 1997… via Oehlbach kabels [6.0mm2] bi-wired met de Yamaha.
- Toekomst? Eehh, wellicht vervangen door zware Dynaudio’s.
- Rearspeakers: Infinity Overture 1 - sinds 1999… via Oehlbach kabels [6.0mm2]. Het voldoet nu nog prima. Gekocht voor 600 gulden, maar men vroeg er ooit 1700 gulden per set voor… De versterkers, welke er voor het laag inzitten, zijn al geruime tijd kapot.
- Toekomst? Mijn keus zou op dit moment als goede noodgreep Mordaunt-Short Avant 908i’s zijn. Indien het budget het toelaat, Dynaudio.
- HTPC machine: zelfbouw pc (zie mijn signature) - sinds 2007… Voornamelijk voor 1080p materiaal. Verder "Shoutcast" ik met SAM4 vanaf mijn server naar deze pc om het met Winamp af te spelen. De HTPC is via VGA aan de LCD en via Vandenhul Optocoupler mk2 aan de Yamaha aangesloten.
- Toekomst? Wellicht een Blu-ray brander.
- Televisie: Samsung LE46M86BD Full-HD LCD - sinds 2007… Het heeft meer dan 5 jaar geduurd, maar toch eindelijk een scherm, waar ik best tevreden mee mag zijn. Mijn keuze blijft eigenlijk plasma, maar omdat er vrij veel statische beelden door het gebruik van een Windows pc op weergegeven worden, ben ik toch voor LCD gegaan. De kast heb ik ooit laten maken door Oud&Teak voor een Loewe Aconda 102cm beeldbuis, maar deze is er nooit gekomen.
- Toekomst? Geen plannen.
- DVD HDD Recorder: Sony RDR-HX900 - sinds 2004… Ik had net in het ziekenhuis gelegen en moest veel rust houden! Via Monster scart en Vandenhul Optocoupler mk2 aangesloten.
- Toekomst? Ik ben zeer gecharmeerd van de nieuwe Pioneer LX lijn, dus de DVR-LX60 is een hele mooie optie.
- DVD Speler: Sony DVP-S725D - sinds 1999… Deze staat nog op deze plek, omdat de HDD recorder nog steeds niet regiovrij is. De DVD speler is compleet aangepast door de firma Stegen te Rhoon. Via Oehlbach scart en Via Vandenhul Optocoupler mk2 aangesloten. Ooit stond hier ook een Pioneer Laserdisc CLD-S315 getuige de StarWars en Close Encounters laserdisc boxen (is nog leuk om hier decoratief neer te leggen).
- Toekomst? Pioneer BDP-LX70 Blu-ray speler of Denon equivalent.
- FM Tuner: Sony ST-SB920 - sinds 1999… Goede tuner. Heeft twee antenne aansluitingen, welke handig is op kabel en aerial FM radio te ontvangen.
- VCR Recorder: Panasonic NV-FS100 - sinds 1993!!... Voorloper van de FS200. Er is praktisch geen betere (S-)VHS recorder voor de consument geweest. Ik heb ‘m afgelopen jaar nog laten repareren, omdat er inmiddels lekkende IC’s inzaten.
- Toekomst? Deze gaat dus NOOIT meer weg.
- DVB Kabeltuner: Samsung DCB-H360RA - sinds 2007… Staat niet op de foto’s (sorry). Via HDMI aan de LCD en via een Vivanco optische kabel aangesloten met de Yamaha. Voorzien van een Casema HDTV en plus abonnement.
- Toekomst? Een betere HDTV DVB tuner MET opname mogelijkheid. Wellicht via de HTPC.
De PC's / Server omgeving:
http://www.reesechoice.co...udiootje/album/index.html
Mijn werkplek op zolder met een Dell 2407WFP TFT scherm. Overigens is de 17inch TFT alleen om een audiometer weer te geven...ahum.
Ik noem alleen de belangrijkste (vooral AV) componenten.
- Versterker: Marantz SR5400 - sinds 2004… Als vervanging van mijn (opgeblazen) Yamaha's RP-U200 en AP-U70, welke hier eerst stonden. De beide Yamaha’s zijn overigens volledig gerepareerd. Volledig digitaal en analoog aangesloten met mijn twee pro-audio kaarten in mijn pc en server (zie signature). De versterker kan DTS-ES en DD-EX verwerken, wat ik zelfs niet beneden heb, maar is gewoon 2.0 aangesloten.
- Speakers: Mordaunt-Short Avant 902 - sinds 2003… Gewoon goed en best mooi geluid in compacte behuizing.
- Minidisc: Sony MDS-JB940 - sinds 2001… Was en is gewoon een handig medium. Zeker toen ik nog een Minidisc in de auto had. De 940is beter en handiger, omdat je meteen een PS/2 toetsenbord aan kunt sluiten voor de titel invoer!
- Minidisc: Sony MDS-JB920 - sinds 1999… Idem aan hierboven.
- CD Speler: Sony CDP-XB920 - sinds 1999… omdat de oude DVD speler van beneden geen CD-R(W) kon afspelen, moest ik deze aanschaffen. Nu staat ie er eigenlijk om CD-text te testen en eventueel CD's te lezen, welke de Tascam niet leest. Werkt met een zogenaamd Puk systeem [motor beweegt i.p.v. de lens].
- CD Speler Pro: Tascam CD-302 - sinds 2000… Ik had hiervoor de Denon DN-2500 en daarvoor vanaf ongeveer 1994 de Pioneer CDJ-500 (herinnert u zich die nog nog nog nog!!!).
- Toekomst? Geen plannen. Wellicht een Denon DN-HD2500 met extra dubbele cd-lade van de DN-4500.
- Draaitafel: Technics SL-1210MK2 - sinds 1991...!!! Zwart/Antraciet was toen juist exclusief. Dit apparaat behoeft geen uitleg voor de iets ouderen onder ons, neem ik aan.
- Toekomst? Geen plannen, uiteraard. Wellicht een betere naald.
- Mengtafel: Hi-Level PM-10000 - sinds 2001.. Ik had hiervoor een Dateq Styx. Deze is compleet modulair en is de zwarte versie van een D&R Clubmix. Gewoon een oud-hollandsch produkt dus....
- Toekomst? Geen plannen. Indien een groot budget, dan een DHD RM4200…kuch… LOTERIJ..
- Hoofdtelefoon: Sony MDR-V700DJ - sinds 2000… Nadat mijn Pioneer SE als een oude krant ging klinken, heb ik deze gekocht. Eigenlijk gebruik ik deze ook niet vaak. Doorgaans gebruik ik de Plantronics Audio90, welke eigenlijk vetter klinkt en lager gaat.
- Televisie: Sony KV-25X1D - sinds ????... Deze was beneden een doorn in mijn oog, maar doet het perfect voor op zolder, waar ook de pc’s, servers en wasmachines staan. We hebben daar namelijk ook een kleine zithoek.
Misschien dat ik nog iets vergeten ben, maar dan voeg ik het nog wel toe.
Anyway, thanks for reading this shit....
Verwijderd
Mooie spullen, jammer van die kleine kamer voor die JBL's (ik ken ze namelijk, genoeg gehoord op school) en dat ze zo in de hoek staan. Verder jah die Denon DN-HD2500 met extra dubbele cd-lade van de DN-4500 ken ik zeker nog
En als jij de DHD RM4200 hebt kom ik hee graag een keertje langs. Hou namelijk wel van dat spul. Werk zelf met SSL AWS900+ en de C200 BT, Neve en Digidesign. Blijft altijd leuk zien wat mensen hebben en vooral wat ze er mee bereiken.
Doet me deugd
Ik heb vele mooie sets hier voorbij zien komen maar deze is ook wel heel mooi zeg.
Als jongen droomde ik al van zoiets en nu ben ik in de 30 en nog steeds zal ik over blijven dromen.
Je heb inderdaad echt smaak en die HTPC zeg wat mooi!! ooit hoop ik toch zelf ook zoiets te hebben want dat is gewoon mooier dan een simpele mediacenter.
Maar naast je mooie woonkamer setup kwijl ik wel helemaal weg van je studio!
Zelf ook veel gedaan met Sam broadcaster en begonnen bij versie 2 maar versie 4 is gewoon denk ik op dit moment de beste die SAM tot nu toe heeft uitgebracht.
Zeer goede plugins waarbij een minimale aan bandbreedte nodig is om te upstreamen.
Maar Sam afspelen via de PC is leuk maar wat jij heb wat zal dat mooi geluid geven.
Maar goed vele zullen nu tegen me zeggen slijm niet zo
Verwijderd
Zit nog steets te wachten tot we geluids rond om ons horen zonder dat je ook maar een speaker ziet.
Zolang moet ik maar met ouwe technologie doen.
Het is allemaal leuk de speakers en versterker maar nog steets hebben ze de basis van bijna 50jaar geleden (alleen nieuwe technieken maar de basis het zelfde)
De electrostaven is wel iets nieuws toen der tijd maar was niet alles.
Ben inmiddels (ook nog maar) 32 jaar en sinds ik getrouwd ben, een huis heb gekocht en bijna vader ben van een tweeling, zal deze setup nog wel even bestaan!!!Mabili schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:35:
Ik heb vele mooie sets hier voorbij zien komen maar deze is ook wel heel mooi zeg.
Als jongen droomde ik al van zoiets en nu ben ik in de 30 en nog steeds zal ik over blijven dromen.
Vroeger was het meer van: "Och, dat moet ik gewoon hebben". En nu is het meer van: "Het moet echt een wezenlijke en zinvolle update zijn, anders is het zonde van het geld."
Maar ik moet er wel bij zeggen, dat ik er redelijk vroeg mee begonnen ben. Ik had bijvoorbeeld mijn SL1210 toen ik 16 was en had ook vrij snel met een vriend van me een drive-in discoshow.
Als ik alles bij elkaar optel, ben ik een godsvermogen kwijt geweest.
Een leuke anekdote is, dat ik bij mijn vaste winkel al een aantal jaren niets gekocht had. Toen ik mijn Sony HDD recorder wilde gaan aanschaffen, heb ik ze weer eens gebeld. Ik moest in het begin van het gesprek (met een voor mij nieuwe/onbekende verkoper) eerst de rekening betalen, voordat er verstuurd werd. TOTDAT hij mijn naam in het systeem invoerde. "We zien het geld wel verschijnen; ik stuur 'm meteen op!" Hahaha!
Trouwens, nog steeds hou je wensen over. Dat maakt dit forum ook zo leuk. Je ziet mensen groeien in hun hobby, smaak en inrichting.

Losse kabel (Prefer MGK-226) en plugjes gekocht. Een stuk goedkoper dan de gevestigde kant-en-klaar kabelmerken
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
SolidStateLogic...tja da's ook heel vet spul! Ben een keer naar de AES Broadcast beurs in de RAI geweest.Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:16:
Kerel 1 heel klein ding eh... je hebt smaak![]()
Mooie spullen, jammer van die kleine kamer voor die JBL's (ik ken ze namelijk, genoeg gehoord op school) en dat ze zo in de hoek staan. Verder jah die Denon DN-HD2500 met extra dubbele cd-lade van de DN-4500 ken ik zeker nog. Ok zo gezeik gehad met uitval?
En als jij de DHD RM4200 hebt kom ik hee graag een keertje langs. Hou namelijk wel van dat spul. Werk zelf met SSL AWS900+ en de C200 BT, Neve en Digidesign. Blijft altijd leuk zien wat mensen hebben en vooral wat ze er mee bereiken.
Doet me deugd
Absoluut mooie tafels...alleen de afbakening en die brede klerenkasten met bomberjacks en legerschoenen vond ik niet zo mooi staan bij de tafels...
Enne, DHD? Dat is iets om altijd ergens over te kunnen blijven wensen. Al moet ik zeggen, dat ik behoorlijk veel wensen heb kunnen realiseren in het verleden!

Argh!Exirion schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:37:
Een kleine upgrade:
[afbeelding]
[afbeelding]
Losse kabel (Prefer MGK-226) en plugjes gekocht. Een stuk goedkoper dan de gevestigde kant-en-klaar kabelmerken
Ik heb daar al meer dan 200 mannetjes van door mijn handen laten gaan, solderen en al!
/zeikmodus
Ze zijn zwaar, stevig, en mooi.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Verwijderd
Hierbij alvast een paar foto's van mijn Lava muurbeugel, ik heb hem wel een beetje aangepast aangezien ik er een 50 inch plasma aan wil hangen.
Lijkt me super stoer om hem via de afstandsbediening in elke gewenste hoek te kunnen zetten.
Muurbevestigingsgedeelte is in de kleur van de muur gespoten en het gedeelte wat aan de plasma komt is zwart.
Als alles netjes is gemonteerd zal ik weer wat foto's plaatsen.

Verwijderd
Ben benieuwt, een muurbeugel is natuurlijk niet zo intressantVerwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:28:
Hallo,
Hierbij alvast een paar foto's van mijn Lava muurbeugel, ik heb hem wel een beetje aangepast aangezien ik er een 50 inch plasma aan wil hangen.
Lijkt me super stoer om hem via de afstandsbediening in elke gewenste hoek te kunnen zetten.
Muurbevestigingsgedeelte is in de kleur van de muur gespoten en het gedeelte wat aan de plasma komt is zwart.
Als alles netjes is gemonteerd zal ik weer wat foto's plaatsen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Verwijderd
@Firestarter: zeer mooi meubel heb je gemaakt! Hoe lang was je in totaal bezig ong.?
Greetz MrBaaco
Verwijderd
Wel als je bedenkt dat de plugjes los 3,50 kosten en de kabel een euro per meter.Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:05:
Net even interlinkje gekocht van Oehlbach, had eerst gewoon een tulpje ertussen. Moet zeggen merk wel wat verschil, maar lang niet zo veel als toen ik de kabels naar mn speakers update.. Maargoed echt duur was het ding ook niet (eurootje of 30 voor halve meter)..
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Hohoho, in die dure kabel lopen de elektronen in de goede richting met gelijke snelheid en veel vrolijker... met eventueel Tomtom mochten ze de weg kwijtraken!!Exirion schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:40:
[...]
Wel als je bedenkt dat de plugjes los 3,50 kosten en de kabel een euro per meter.
Maar even zonder gekheid. Je hoort wel degelijk verschillen tussen goedkope en dure kabels. Alleen hoe ver wil je gaan? Een Nordust van 300 euro per meter geeft niet 10x beter geluid/beeld.
Het meest simpele en meest bizarre, waarvan ik zelfs versteld van stond (en ik ben niet super-bijgelovig):
- Koop een spuitbusje antistatische schuim. (Ik gebruik deze van AF om mijn toetsenbord e.d. mee te cleanen)
- Luister je favoriete cd opname.
- Maak 'm daarna antistatisch door het leesoppervlak van de cd schoon te maken met de schuim.
- Luister nogmaals en vertel mij indien het niet veel meer gedetaileerd is geworden met dezelfde cd en hardware!
Juist dat maak je er mee schoon. Waardoor je DAC veel minder hoeft te oversamplen.(interpoleren)
Ik vind het nogal extreem dat je verschil merkt, maar er is opzich een verklaring voor.
Antistatisch goedjes heb ik sowieso altijd maar wazig gevonden
(een bedrijf waar ik werkte gebruikte dat ook, tis super duur en je schiet er weinig mee op)
[ Voor 16% gewijzigd door B_FORCE op 15-08-2007 16:25 ]
Oversampling heeft niets met een vieze disk te makenB_FORCE schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:24:
Juist dat maak je er mee schoon. Waardoor je DAC veel minder hoeft te oversamplen.(interpoleren)
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Heeft niets met vuil te maken. Wij hebben destijds getest met drie verschillende media van dezelfde cd opname (en dat dus per media 2x luisteren). Het was een gekopieerde versie, een gebruikte originele cd en een echt nieuwe cd (gesealed door de cd fabriek). Ik was serieus verbaast en mij maak je niet snel gek. Sterker nog; je zal hiermee eerder een verschil horen dan met een kabel verandering.B_FORCE schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:24:
Ooit gehoord van vuil ?
Ik vind het nogal extreem dat je verschil merkt, maar er is opzich een verklaring voor.
Antistatisch goedjes heb ik sowieso altijd maar wazig gevonden
(een bedrijf waar ik werkte gebruikte dat ook, tis super duur en je schiet er weinig mee op)
Overigens kost AF antistatische schuim een euro of 10 per bus. Mocht je zoiets bij een audiofiele zaak kopen, vragen ze gerust 100 euro!! Dit ter info...
En nu weer on-topic, voordat dit topic verandert in ander audiofiel geneuzel...
Verwijderd
daar zijn ze al druk bezig met de meest wilde audio-voodoo theorieen (overigens wel heel leerzaam en vermakelijk hoor!!!
Zie ook de topic-waarschuwing. Gewoon leuke plaatjes posten van je set en er trots op zijn. Dat is het belangrijkste in dit topic!
PRECIES en bedankt voor de link!!Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:08:
@ THX: neej niet doen! je zult ongetwijfeld gelijk hebben, en of het aan vuil licht, oversampling, kaboutertjes of iets anders ligt, ga dan aub naar deze thread: zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht
daar zijn ze al druk bezig met de meest wilde audio-voodoo theorieen (overigens wel heel leerzaam en vermakelijk hoor!!!) !
Zie ook de topic-waarschuwing. Gewoon leuke plaatjes posten van je set en er trots op zijn. Dat is het belangrijkste in dit topic!
Ik zou zeggen: Scroll naar boven en bekijk mijn plaatjes! (Of klik in mijn SIG op HomeCinema-Studiootje...)
Post a.u.b. meer plaatjes iedereen!
Zwakste schakel na de accoustiek is nu de cd-speler. Misschien ga ik die over een tijd upgraden. Ook mijn audioserver (in de cassettedeck) kan een betere geluidskaart gebruiken.
Maar eerst mijn kamer opknappen. De muren kunnen verfje gebruiken, evenals de gipsen scheidingswand die ik pas heb gemaakt, en natuurlijk de zijkant van mn bed.
[ Voor 14% gewijzigd door keluwak op 15-08-2007 18:01 ]
Verwijderd
Wat versta je onder geluidsdruk? Het is idd geen Sjonnie-stampmachine nee.Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 18:01:
Bij dat soort speakers zit toch ook helemaal geen geluidsdruk achter?
Het laag kan afhankelijk van de muzieksoort voldoende zijn. Een sub kan wel wat toevoegen natuurlijk want erg diep/veel laag zit er niet in.Teminste je kan mij niet zeggen dat daar de lekkerste bassen uitkomen,, of heb je er nog een sub bijstaan?
Wat heeft philips naast de vele rotzooi toch ook een prachtig spul op de markt gezet. Ik snap echt niet waar het fout is gegaan bij de marketingafdeling. Net zoals de Philips Digital series (vooral de 800 series versterkers en die mooie philips FB speakers met bandtweeters (ben ff typenummer kwijt)). Het kosste t.o.v. andere merken ook geen drol en blaaste makkelijk merkspul er uit wat 2x zo duur was.deBennie schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 07:43:
Ken je de Philips LHH-1000? Zeer audiofielspul:
[afbeelding]
Op http://www.marantzphilips.nl >> Philips LHH cdplayer kun je meer erg mooi Philips spul bekijken.
Jammer dat ze het niet zo hebben door gezet met de high end markt (correct me if im wrong). Dan hadden ze net zoals sony elk marktsegment kunnen bedienen (sony QS, ES serie)
De gein is dat er juist wel geluidsdruk achter zitVerwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 18:01:
Bij dat soort speakers zit toch ook helemaal geen geluidsdruk achter?
Wil je extra bass, zul je een sub erbij moeten zetten. Dat kan eventueel ook een dipool sub zijn, maar die vallen ook weer fors uit.
Verwijderd
Heb hier nog een paar staan van de FB-reeks! Ze waren nog niet eens ingespeeld toen ik ze gekregen heb!Annihilism schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 18:47:
[...]
en die mooie philips FB speakers met bandtweeters (ben ff typenummer kwijt)). Het kosste t.o.v. andere merken ook geen drol en blaaste makkelijk merkspul er uit wat 2x zo duur was.

En nog een paar motional feedback's die eveneens nog niet ingespeeld waren!

Merk & Type: Kenwood R-K701
Uitgangsvermogen: 2 x 30 Watt
Signaal/ruisverhouding: 97dB

Piekingangsvermogen: 80 Watt
Frequentiebereik: 50Hz ~ 30kHz
Impedantie: 6Ω
Sensitivity: 83dB/W by 1m
Op dit moment ben ik behoorlijk tevreden met het geluid dat deze luidsprekers produceren, zie / luister een video-opname. Verder staan er een aantal DIY projecten. Zo heb ik zelf alvast een audiomeubel gemaakt waar ik toekomstige audio apparatuur in kan plaatsen. En met de luidspreker standaards ben ik nog bezig
I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Densen Gizmo Remote
Nu nog een Densen cd-speler en we zijn voorlopig weer even klaar met updaten
jB
Wat voor amp heb je daar aan hangen ?
Een gevoeligheid van 83 db is nier erg hoog imo.
Verwijderd
ervoor(oude foto nog met me oude subwoofer):
erna:

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 16:35 ]
Verwijderd
Ik heb sinds deze week de grote broertjes van deze woefjes thuis liggen. Leuk spul
Verwijderd
Me huidge sub gaat zeker 5 keer zo hard, zit 2 sls-12 in TL ontwerp (ct221) aangedreven door Monacor SAM-2 (meer info zie topic hierboven (thx voodooless)
Voodooless, welke heb jij dan liggen? XLS-12?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 16:54 ]
Dat is een Raveland AXX 1010 of 1212 ofzoiets. Is een tijd lang een populair DIY woofer geweest. Zoek maar eens rond op GoT.Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:35:
Mooie subs, vrijgezel zeker? Wat voor een sub had je eerst? Die unit ziet er vrij heftig uit.
Life is not about specs, it is about joy!
Nee, ik heb twee keer SLS-400 liggen, 15" exemplaar, kan dus zo'n beetje dubbel zoveel lucht verplaatsen. Als de testen slagen komen er nog twee bijVerwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:48:
[ Voor 14% gewijzigd door voodooless op 16-08-2007 16:54 ]
Verwijderd
Hey vet, toen ik mijne ging bestellen bestonden die nog niet volgens mij (correct my if im wrong) Wat ga je bouwen?voodooless schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:53:
[...]
Nee, ik heb twee keer SLS-400 liggen, 15" exemplaar. Als de testen slagen komen er nog twee bijEn ze zijn niet eens voor subwoofers
Ze bestaan al jaren op papier, maar ze zijn sinds een tijdje pas te koop. Ik ben er daarom al lang op aan het wachten geweest. Ik ga ze gebruiken voor openbaffle speakersVerwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:55:
Hey vet, toen ik mijne ging bestellen bestonden die nog niet volgens mij (correct my if im wrong) Wat ga je bouwen?

[ Voor 18% gewijzigd door voodooless op 16-08-2007 17:11 ]
Cool! Die speakers heb ik al 10 jaar op m'n kamer staan. Ooit van m'n pa gekregen, maar ik ben er nooit achtergekomen welk merk het was. Dat grote Philips logo ontbreekt namelijk bij mij.Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:15:
[...]
Heb hier nog een paar staan van de FB-reeks! Ze waren nog niet eens ingespeeld toen ik ze gekregen heb!![]()
[afbeelding]
Ze klinken nog steeds verdomd goed in ieder geval. Leuk om eindelijk te weten wat voor speakers ik heb!
leuk,..Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:15:
[...]
Heb hier nog een paar staan van de FB-reeks! Ze waren nog niet eens ingespeeld toen ik ze gekregen heb!![]()
[afbeelding]
En nog een paar motional feedback's die eveneens nog niet ingespeeld waren!![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
wij hebben hier ook nog een setje MFB Philips aristona 567
NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....
Verwijderd
Heb je die Sub met Raveland chassis zoals op de afbeelding nog te koop staan?Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:48:
Ohw die eerste sub die ik had stelde niet zo veel voor. Was een axx1010 (bekend lijkt mij).
Me huidge sub gaat zeker 5 keer zo hard, zit 2 sls-12 in TL ontwerp (ct221) aangedreven door Monacor SAM-2 (meer info zie topic hierboven (thx voodooless)
Altijd leuk, diy!!
Greetz MrBaaco
Argh zijn dat JBL Tik2's ? Zo ja dan ben ik jaloers op je! In het zwart nog wel. Ik heb zelf 4 JBL XPL 90's, maar de TiK serie wil ik ook wel hebbenToniBraxton schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:49:
Druk aan het verhuizen, hier vast een sneakpreview![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Nope,..al lang geleden verkocht,..maar me huidige is wel te koop voor de liefhebber. (en m'n buren hebben nergens last van, snap ook niet hoe het komt maar wel beter:D)Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:15:
[...]
Heb je die Sub met Raveland chassis zoals op de afbeelding nog te koop staan?
Kapotte tweeters worden meestal veroorzaakt door clippende versterkers, jou L-3 versterker kan ca 45W leveren en is misschien iets te weinig voor het geluidsnivo waarop jij muziek luistert. als je je versterker toch hard aan zet gaat deze clippen en komt er dus gelijkspanning op de luisprekers. De woofers kunnen dit vaak wel verwerken maar voor een tweeter betekend dit vaak einde tweeter.GleNnoS_ schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:11:
Pff, ik heb weer een tweeter gesloopt van mijn luidspreker. Wat ik raar vind het is twee keer dezelfde kant (links) toewel die het minst word belast omdat mijn belans meer naar rechts staat. Komt het door mijn versterker? Ik heb Mordaunt-Short ms908 en een Luxman L-3 versterker.
www.laserextreme.nl
Verwijderd
Oke maar je zal dan wel verwachten dat de rechter ook kapot zal gaan.MCCarrot schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:40:
[...]
Kapotte tweeters worden meestal veroorzaakt door clippende versterkers, jou L-3 versterker kan ca 45W leveren en is misschien iets te weinig voor het geluidsnivo waarop jij muziek luistert. als je je versterker toch hard aan zet gaat deze clippen en komt er dus gelijkspanning op de luisprekers. De woofers kunnen dit vaak wel verwerken maar voor een tweeter betekend dit vaak einde tweeter.
Hij heeft nu 2x de linker tweeter verziekt.
Zijn balans staat ook iets meer naar rechts.
Misschien omdat de balans meer naar recht staat gaat daardoor de tweeter verrot.
De balans knop zit voor de eindtrappen en een krijg dat minder onversterkte geluid binnen.
Maar de eindtrappen blijfen wel voluit draaien .
Hierdoor heb je wel storing in je linker kanaal.
Mijn vermoeden is dat het daardoor komt.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:37:
Misschien omdat de balans meer naar recht staat gaat daardoor de tweeter verrot.
De balans knop zit voor de eindtrappen en een krijg dat minder onversterkte geluid binnen.

Verwijderd
Ben dat ding nu aan het aansluiten.
Zijn er hier mensen met een EC35 ? Zo ja graag jullie ervaringen er mee, zijn jullie er over te spreken enzo ?
Pics volgen.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2007 16:00 ]
Dus je balans moet eigenlijk altijd in het midden blijven staan? Dat verhaal van clippende versterker kan heel goed kloppen, ik draai over het algemeen mijn muziek hard en soms mis ik wat power.Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:37:
[...]
Oke maar je zal dan wel verwachten dat de rechter ook kapot zal gaan.
Hij heeft nu 2x de linker tweeter verziekt.
Zijn balans staat ook iets meer naar rechts.
Volgens zijn 'theorie' zou je een versterker altijd hard moeten zetten omdat anders de eindtrappen je tweeters opblazenGleNnoS_ schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:11:
Dus je balans moet eigenlijk altijd in het midden blijven staan?
Deze heb ik ook gehad samen met zo'n platte receiver van philips (met van die schuifknoppen bovenop) wat toen samen bij deze speakers verkocht is geworden als set. Vraag me het type niet meer, ik had deze set destijds van mijn vader gekregen omdat hij toen voor een andere hifiset ging kijken.Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:15:
[...]
En nog een paar motional feedback's die eveneens nog niet ingespeeld waren!![]()
[afbeelding]
Ik weet wel dat ik toen wel onder de indruk was van deze speakers( zwaar dat ze waren door de ingebouwde versterker). Maar na een tijdje brokelde de foamrand gewoon af.
[ Voor 3% gewijzigd door Doppert op 18-08-2007 20:21 ]
http://raptr.com/Doppert/about
Verwijderd
Ik kan je niet pm'en, maar kun je mij de vraagprijs laten weten?Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:54:
[...]
Nope,..al lang geleden verkocht,..maar me huidige is wel te koop voor de liefhebber. (en m'n buren hebben nergens last van, snap ook niet hoe het komt maar wel beter:D)
Verwijderd
Heb sinds kort alles vernieuwd (versterker, speakers 7.1) en heb dus als center speaker de JBL Northridge EC35. Heb hem nu een weekje en er al aardig wat luister uurtjes als filmfreak opzitten. Vind deze center erg warm klinken wat de dialogen in een film ten goede komt. Hij verliest zijn helderheid hierdoor niet waardoor ik hem alsnog erg gedetailleerd vind.Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:59:
Heb vandaag mijn nieuwe JBL Northridge EC35 center speaker binnen gekregen.
Ben dat ding nu aan het aansluiten.
Zijn er hier mensen met een EC35 ? Zo ja graag jullie ervaringen er mee, zijn jullie er over te spreken enzo ?
Pics volgen.
Dit is natuurlijk een persoonlijke mening aangezien iedereen andere voorkeuren, verwachtingen en portemonee heeft. Ik hem hem gekocht na een aantal keren luisteren in de winkel in vergelijk met anderen. Voor mij is deze het geworden omdat ik kwaliteit, prijs en uiterlijk passend vond.
P.s. Na tijden te hebben meegelezen op dit forum nu voor het eerst wat gepost. Foto's van alles komen eind van deze week aangezien ik nog even wacht omdat ik dinsdag mijn nieuwe LCD krijg.
Verwijderd
Ik heb ze sinds kort ook op me kamer staan, kwamen van zolder af met opruimen, schijnen een nieuw waarde van 1200 gulden gehad te hebben?Mikey5times schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:52:
[...]
Cool! Die speakers heb ik al 10 jaar op m'n kamer staan. Ooit van m'n pa gekregen, maar ik ben er nooit achtergekomen welk merk het was. Dat grote Philips logo ontbreekt namelijk bij mij.
Ze klinken nog steeds verdomd goed in ieder geval. Leuk om eindelijk te weten wat voor speakers ik heb!
Tevens ook een oude Nikko versterker gevonden, en een FM ontvanger.
Versterker staat Beta II op, FM is een Gamma I, iemand enig idee of dit goed spul is? Ik vindt het namelijk erg goed klinken alles bij elkaar
Dat had ik ook, post ook vooral VOOR en NA foto's, is erg leuk om te zien!Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 00:01:
[...]knip
P.s. Na tijden te hebben meegelezen op dit forum nu voor het eerst wat gepost. Foto's van alles komen eind van deze week aangezien ik nog even wacht omdat ik dinsdag mijn nieuwe LCD krijg.
Greetz MrBaaco
-Het kastje eronder krijgt nog een nieuw doek, (is nu nog iets te doorzichtig)
-Spotjes worden verwijderd
Ik moet mijn systeem specs hier nog even bewerken, maar achter het doek (onderaan) staat een volledige stille Vista htpc bedoeld om 1080p te kunnen weergeven op een 42 tatung emgi
ook staan hier de speakers van de tv, en de overige gebruikelijke elektronica.
Het toetsenbordje is een Logitech Dinovo Edge. een heerlijke ram-plank.
Als de tv uit is, verdwijnt die achter de paneel gordijntjes. in de verticale zuil onder de televisie, lopen uiteraard de kabels, maar zit ook de center speaker van het 7.1 setje (achter doek) en alle IR oogjes
Ik telde, dat er laatst 26 kabeltjes door heen liepen! incl de verlichting achter de tv (Dioder van Ikea)
Belangrijk voor mij was dat de apparatuur niet in het zicht staat en dat er geen kabels, contactdozen zichtbaar zijn. Voordeel van het deurtje van doek, is dat je het voor de bediening niet open hoeft te doen, en dat alles voldoende ventilatie krijgt.
Deze HT heb ik onlangs nog in het forum gezien, dacht ik. Heb je iets verandert of is het al zo lang geleden? Ach, wat maakt het ook uit. Hoe meer, hoe beter!

Ik zie IKEA, IKEA en een mooi scherm
Verwijderd
gekocht:
Xbox360 (wat een geweldig beeld op 720p)
Philips living colours
Ikea Dioder (multicolour)
Daarnaast een hele zaterdagmiddag bezig geweest om eindelijk eens alle kabels weggewerkt te krijgen.
Volgende upgrade wordt denkelijk een centerspeaker uit dezelfde range als de fronts.
oude post met vorige situatie:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28235656
Verwijderd
nick_groenewoud at hotmail punt komVerwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 21:51:
[...]
Ik kan je niet pm'en, maar kun je mij de vraagprijs laten weten?
[ Voor 93% gewijzigd door voodooless op 21-08-2007 17:12 ]
Alleen ik heb geen idee wat ik voor een paar van deze zuilen moet vragen. Ik hoop dat ik jullie mij misschien een indicatie durven te geven.
Ze zijn in zeer goede staat compleet met vergulde bananen stekkers & spikes.

sfeer impresie naast de 601

zonder stofkappen

spikes
[ Voor 24% gewijzigd door Dubbel Fristie op 20-08-2007 20:24 ]
Verwijderd
Zal eens spitten naar voor foto's. Al is dat niet zo bijzonder. Breedbeeld CRT TV, standaard Sony alles in 1 setje. Dan ben ik nu een stuk gelukkiger.MrBaaco schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 08:57:
[...]
Dat had ik ook, post ook vooral VOOR en NA foto's, is erg leuk om te zien!
Bij ons is de boel net flink verbouwd en ik heb nu al spijt dat ik niet nog meer loze leidingen heb aangelegd. Er zit al honderden meters pijp in, maar altijd weer net op de verkeerde plekken...bpee schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:37:
Of heeft iemand nog mogelijke alternatieven om mijn doel te bereiken?
Als je zeker weet dat de plaats waar je je apparatuur wilt gaan plaatsen al behoorlijk vastligt, is het volgende een erg goedkope oplossing. Op de plaatsen waar je uit de muur wilt komen boor je een aantal inbouwdozen naast elkaar. Leidingen van punt naar punt moet je zo dik mogelijk houden (met 3/4"-pijp, incl. de spruitstukken aan de dozen). Absoluut géén flexpijp gebruiken, dat trekt voor geen meter met dikke kabels of kabels met zachte buitenkant. De kabels die je wilt gebruiken laat je op beide punten met voldoende lengte (ruim tot aan je apparaten) uit de muur komen en je monteert op de kabeleinden de pluggen. De dozen heb ik afgedekt met zogenaamde "blinde" deksels, waar ik aan de onderzijde ronde uitsparingen in heb gemaakt voor iedere kabel. Die blinde deksels zijn goedkoop en voor vrijwel elke serie afmontagemateriaal te krijgen. Ik heb ze van Busch Jaeger, geloof ik. Ik zal vanavond een foto maken.
Het is natuurlijk geen gezicht als je vaak je apparatuur verplaatst of los wilt halen, maar zo onder mijn bureau en op de plaats van de toekomstige HTPC kan het prima.
Het scheelt je een hoop connectors, met als bonus minder kans op storingen.
[ Voor 5% gewijzigd door HappyChainsaw op 23-08-2007 08:07 . Reden: Eindelijk foto genomen ]
het is inderdaad gewoon exact dezelfde post als een paar topics geleden. Waarschijnlijk om een schaamteloze TVP te verdoezelenTHX schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 11:48:
[...]
![]()
Deze HT heb ik onlangs nog in het forum gezien, dacht ik. Heb je iets verandert of is het al zo lang geleden? Ach, wat maakt het ook uit. Hoe meer, hoe beter!
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.