Post hier foto's en specs van je home cinema! (deel 28) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 83.380 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meldor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-01-2024
Afbeeldingslocatie: http://xs218.xs.to/xs218/07331/580.jpg
Is die poster toevallig van Aphex Twin's Druqs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:27
Meldor schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:41:
[...]

Is die poster toevallig van Aphex Twin's Druqs?
Ja, dat klopt, die heb ik een paar jaar geleden gewoon bij Warp zelf besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
mijn home cinema set.. O-) Beamer staat btw ook in V&A :)

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y237/BvK/DSC00002-1.jpg

Beamer + computer + speakers
Sharp Z3000 + C2D E6750, 4GB, Vista + Logitech Z5300

[ Voor 8% gewijzigd door BvK P4 op 22-08-2007 10:02 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 12:31

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

BvK P4 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:00:
...

Vet zo breedbeeld, had ik nog nooit gezien met een beamer.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:40
Afbeeldingslocatie: http://a25.ac-images.myspacecdn.com/images01/103/l_8ef23b7823c6c62d3195f6fb21fce570.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a836.ac-images.myspacecdn.com/images01/76/l_433064d9bfb63491de41a7e4e215911b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a54.ac-images.myspacecdn.com/images01/80/l_f7d8c482ae75621b127717f5aee6d5dd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a354.ac-images.myspacecdn.com/images01/124/l_5720f3da03da0a82b86a644ba4b674f1.jpg

Stereo:
NAD C370 Geintergreerde versterker
NAD C270 Eindversterker
NAD C422 AM/FM Tuner
NAD C521 CD-Speler
Inifity Delta 70 Luidsprekers Bi-Wired

Home Theatre:
Panasonic TH-42PV70
Marantz Hollywood in a Box Take II Reciever & DVD-Speler
Sony LAP-305ED Surround Luidspreker

Twee losse sets dus, omdat ik gewoon wat minder waarde hecht aan het hele home theatre gebeuren. Het beeld moet er gewoon goed uitzien en het geluid overtuigend, daar heb ik voor films gelukkig geen peperdure Hi-Fi voor nodig. Ben met dit dan ook tevreden :)

Nu nog een fatsoenlijke subwoofer en een digi-cam die niet stuk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackMasterFlex
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 19:44
ConZito schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:19:

NAD C370 Geintergreerde versterker
NAD C270 Eindversterker
NAD C422 AM/FM Tuner
NAD C521 CD-Speler
Inifity Delta 70 Luidsprekers Bi-Wired

Home Theatre:
Panasonic TH-42PV70
Marantz Hollywood in a Box Take II Reciever & DVD-Speler
Sony LAP-305ED Surround Luidspreker

Twee losse sets dus, omdat ik gewoon wat minder waarde hecht aan het hele home theatre gebeuren. Het beeld moet er gewoon goed uitzien en het geluid overtuigend, daar heb ik voor films gelukkig geen peperdure Hi-Fi voor nodig. Ben met dit dan ook tevreden :)

Nu nog een fatsoenlijke subwoofer en een digi-cam die niet stuk is ;)
Die digi-cam is idd stuk. Daardoor lijkt al die rotzooi op prachtig apparatuur ;)

mooi spul en mooie setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:40
SnackMasterFlex schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:49:
[...]

Die digi-cam is idd stuk. Daardoor lijkt al die rotzooi op prachtig apparatuur ;)

mooi spul en mooie setup
Thx ;)

Die camera heeft nogal een stuiter gemaakt, die CCD is stuk vermoed ik. Foto's maken buiten gaat gewoon wel goed, maar binnen gaat dat ding in stress-mode en loopt het onwijs te kutten met de lichtgevoeligheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
kromme schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:03:
[...]

Vet zo breedbeeld, had ik nog nooit gezien met een beamer.
De beamer zelf heeft een native resolutie van 1280x768, dat is breedbeeld. De film heeft een beeldverhouding van 2.4:1..dat is nog "breder" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Na in het vorige topic verteld te hebben dat ik een nieuwe set speakers gekocht had en een nieuwe versterker, wil ik het nu toch even showen.

De kamer waarin ik nu zit is tijdelijk (als het goed is) en eind volgende maand kan ik waarschijnlijk weer een grotere kamer betrekken. Deze kamer is maar 11 m2 ongeveer. Maargoed, dat mocht de pret niet drukken.

Ik heb van de week een nieuw meubel gekocht. Het is een Ikea Besta bovenkast, met 4 losse pootjes eronder. Er komen nog deurtjes bij voor, maar die waren uitverkocht. Dus over een paar werken maar weer eens terug. Moet ook nog een bed kopen volgende week ofzo, dus dan kom ik er toch nog een keer. Goed, pics!

Afbeeldingslocatie: http://leonorah.togooz.nl/jaap/PICT2195.JPG
Afbeeldingslocatie: http://leonorah.togooz.nl/jaap/PICT2186.JPG

Zodra ik weer in de grote kamer zit, komen de andere 3 boxen (achter en center) er ook weer bij.

Specs:
- Speakers: Jamo Studio 606 (Heb de HCS 3 set, maar ruimte bij lange na niet groot genoeg)
- Versterker: Harman Kardon AVR 132
- Xbox met XBMC als media center

[ Voor 8% gewijzigd door k0ewl op 22-08-2007 20:39 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 09:39

Graveheart

Say what?

Dat ziet er al best strak uit zo.
Ik zou er persoonlijk niet eens deurtjes inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darmit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04-2024

darmit

who wants to live forever

k0ewl schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:59:
Na in het vorige topic verteld te hebben dat ik een nieuwe set speakers gekocht had en een nieuwe versterker, wil ik het nu toch even showen.

De kamer waarin ik nu zit is tijdelijk (als het goed is) en eind volgende maand kan ik waarschijnlijk weer een grotere kamer betrekken. Deze kamer is maar 11 m2 ongeveer. Maargoed, dat mocht de pret niet drukken.

Ik heb van de week een nieuw meubel gekocht. Het is een Ikea Besta bovenkast, met 4 losse pootjes eronder. Er komen nog deurtjes bij voor, maar die waren uitverkocht. Dus over een paar werken maar weer eens terug. Moet ook nog een bed kopen volgende week ofzo, dus dan kom ik er toch nog een keer. Goed, pics!

[afbeelding]
[afbeelding]

Zodra ik weer in de grote kamer zit, komen de andere 3 boxen (achter en center) er ook weer bij.

Specs:
- Speakers: Jamo Studio 606 (Heb de HCS 3 set, maar ruimte bij lange na niet groot genoeg)
Mooie speakers , ik had er over gelezen in Hifitest en kwamen goed uit de bus.
Hoe klinken ze in het echt, het schijnt dat ze wat moeite hebben met zoals hun het schrijven audiofiele stemweergaves. Merk je daar iets van of valt het wel mee.
En nog een vraag , ben je niet bang dat je bas erg gaat vervormen met de woofers zo tegen die kast aangezet?

searisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Iemand nog interesse in een Logitech Harmony Remote 785 :')

Kom er achter dat het voor mijn beperkte setje toch wat overdone is.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
darmit schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:27:
[...]

Mooie speakers , ik had er over gelezen in Hifitest en kwamen goed uit de bus.
Hoe klinken ze in het echt, het schijnt dat ze wat moeite hebben met zoals hun het schrijven audiofiele stemweergaves. Merk je daar iets van of valt het wel mee.
En nog een vraag , ben je niet bang dat je bas erg gaat vervormen met de woofers zo tegen die kast aangezet?
Om heel eerlijk te zijn, het geluid is geweldig :D De stemmen komen ook goed tot hun recht. Ze staan bij www.besthomecinema.nl in Amersfoort gewoon in de winkel. Gewoon cd's meenemen en luisteren maar. Als het te ver is kun je ook wel hier langskomen.

Over de woofers en het kastje, het wordt ook wel ietsje gedempt. Maar ik heb gewoon niet meer ruimte. Hopelijk over een maandje, waarschijnlijk wel ietsje langer, maar ik ben nog maar 21 en nu een appartement helemaal voor mezelf is wat teveel van het goede.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Specs:
Hmm ik overweeg zelf ook weer een XBOX met XBMC, maar ik vraag me af hoe de kwaliteit is wanneer je hem via Component aansluit op een LCD-TV, is het een beetje aan te zien? Ik zou hem met name gaan gebruiken voor het streamen van content vanaf mijn desktop PC/Homeserver.

dit is eigenlijk een beetje een low-budget uitbreiding op mijn eerder geplaatste set, maar een HTPC bouwen gaat met mijn eisen toch al snel weer richting de 1000 euro, en ik denk niet dat ik dat echt ten volle ga benutten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

sander- schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 22:44:
[...]

Hmm ik overweeg zelf ook weer een XBOX met XBMC, maar ik vraag me af hoe de kwaliteit is wanneer je hem via Component aansluit op een LCD-TV, is het een beetje aan te zien? Ik zou hem met name gaan gebruiken voor het streamen van content vanaf mijn desktop PC/Homeserver.

dit is eigenlijk een beetje een low-budget uitbreiding op mijn eerder geplaatste set, maar een HTPC bouwen gaat met mijn eisen toch al snel weer richting de 1000 euro, en ik denk niet dat ik dat echt ten volle ga benutten...
Een component kabel aan je Xbox samen met het omzetten van je Xbox naar NTSC (dat moet) geeft in ieder geval een perfect beeld op 720p. 1080i werkt ook, maar dan wordt zelfs de XBMC interface traag.
Ik heb in de woonkamer nu een HTPC, omdat MKV bestanden reeds te heftig zijn voor een Xbox. Normale Xvid's van zeg 700MB per aflevering van je favoriete serie gaat absoluut perfect. Er is dan ook geen ander goedkoper en beter product dan een omgebouwde Xbox met XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 11:48
sander- schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 22:44:
[...]

Ik heb hier ook een XBMC, maar vindt 't zelf eigenlijk niets. Beeldkwaliteit is wel ok, maar geluid is zo slecht en 't is heeeeel traag. Wel handig om foto's etc te laten zien. Voor MP3/Internetradio heb ik nu een Pinnacle Soundbridge. Werkt een heel stuk beter, en klinkt zoveel beter dan die Xbox :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
De oude Xbox is gewoon niet gemaakt voor HD. Owja, en de nieuwe versie van XBMC zijn vreselijk traag!

Zodra het zover is dat ik op mezelf ga wonen (dus niet op een studentenkamer) dan schroef ik me wel een HTPC in elkaar. Want dan moet er ook een nieuwe TV komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

tommyz schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 23:23:
[...]

Ik heb hier ook een XBMC, maar vindt 't zelf eigenlijk niets. Beeldkwaliteit is wel ok, maar geluid is zo slecht en 't is heeeeel traag. Wel handig om foto's etc te laten zien. Voor MP3/Internetradio heb ik nu een Pinnacle Soundbridge. Werkt een heel stuk beter, en klinkt zoveel beter dan die Xbox :)
Begrijp gewoon niet waar je het over hebt. :? Je zult het waarschijnlijk over het analoge gedeelte hebben.
Ik ging optisch naar mijn versterker en speelde DTS en DD series van o.a. CSI en Prison Break. Daar komt geen converter in de Xbox voor aan te pas.
Tevens stream ik mijn eigen Shoutcast stations via 100Mbit vanaf mijn server.

Verder weet ik niet welke versie jij had van XBMC, maar traag is het niet meer; zeker niet als je de animatie van de menu's uitschakelt (mocht je dat irri vinden...).

Trouwens, foto's kijken is juist hetgeen wat wel traag is. Zeker als je 4MP en meer door wilt zappen.... :+

[ Voor 5% gewijzigd door THX op 22-08-2007 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

k0ewl schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 23:33:
De oude Xbox is gewoon niet gemaakt voor HD. Owja, en de nieuwe versie van XBMC zijn vreselijk traag!

Zodra het zover is dat ik op mezelf ga wonen (dus niet op een studentenkamer) dan schroef ik me wel een HTPC in elkaar. Want dan moet er ook een nieuwe TV komen :P
Ik heb zowel Vista als XP. Maar Microsoft kan nog een hoop leren van de mensen achter XBMC. Vooral simpele zaken als een fatsoenlijke audio instelling, sorteren en weergeven van je mappen e.d..
Ook MediaPortal loopt gewoon ver achter.

Nee, voor een HTPC is er gewoon geen vergelijkbare software beschikbaar, zoals XBMC nu is. Nadeel van XBMC is de lower-res output, de niet > 576p verwerking van beeld en het eventuele gemis van een tv tuner. Maar ja, wat wil je voor ongeveer vanaf €150,- (Xbox, ombouw, remote, en eventueel grotere disk)

Vind je het nu traag, zet dan de animaties uit. Een optie, welke Microsoft ook niet heeft (tenzij je grafische kaart low budget is; dan staat dit ineens wel uit).

[ Voor 6% gewijzigd door THX op 23-08-2007 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Hmm, ben wederom overtuigd, heb tot vorig jaar een Xbox met XBMC gehad, echter is er toen ingebroken in mijn huis waarbij helaas de XBOX gejat is. Nu ik mijn volledige home cinema weer op orde heb kan ik dus weer opnieuw opzoek. Iemand die nog wat in de aanbieding heeft?

Verwijderd

BvK P4 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:00:
mijn home cinema set.. O-) Beamer staat btw ook in V&A :)

[afbeelding]

Ziet er vet mooi uit met dat brede breedbeeld :P

Wat zijn de afmetingen van je scherm?

• BvK P4
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 00:13:
[...]

Ziet er vet mooi uit met dat brede breedbeeld :P

Wat zijn de afmetingen van je scherm?
:$..het scherm is een wit stuk karton (van de gamma voor 15,-) gezaagd op 2 bij 1 meter.. :$

Verwijderd

Ebayzo schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:44:
Iemand nog interesse in een Logitech Harmony Remote 785 :')

Kom er achter dat het voor mijn beperkte setje toch wat overdone is.
Ja ik wel, waar kan ik je via mail ofzo bereiken?
Ben naarstig op zoek naar een 785!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:16
Minder praten/schrijven meer foto's :)

Zag dat er weer wat beamer ethausiatelingen rond kijken. Laat ik dan ook maar me setje posten (ooit 5-10 delen terug gepost).

Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/4175/img0762cx3.jpg
Beamer in actie

Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/9443/img0758dn7.jpg
De opstelling bij daglicht

Wat zie je:
Beamer: Sanyo Z3 (native resolutie: 1280x720)
Scherm: Proluxx (170x95cm)
Receiver: Yamaha RVX-357 + super budgetspeakers
DVD Speler: Yamaha S557
TV: Sony KV-28FQ86B

De DVD speler is met component kabel verbonden met de beamer. In een andere kamer staat een PC voor het echte werk (HD materiaal), deze is aangesloten via DVI-HDMI kabel.

Zou natuurlijk graag een LCD tvtje willen, maar ben nog een arme student die dat niet kan betalen. Plus dat mijn huidge CRT bak nog prima voldoet. Ik ben zelfs bang dat LCD me enorm gaat tegenvallen, me ouders hebben kort geleden eentje gekocht ik hield me mond maar dicht toen hij aan ging. Oke, het was analoge televisie en later een DVDtje, maar ik vond de kwaliteit echt belabberd vergeleken met mijn CRT bak). Me ouders zijn helaas niet zo hightech dat ze een HTPC ernaast hebben staan, anders had ik wel even wat HD demo materiaal gekeken.

Nog wat close-up voor de liefhebbers:

Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/6196/img1166qe9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/8480/img1856wp0.jpg

Ohja, let niet op de kabels. Woon in een crapy studentwoning met een andere student, pas als ik me eigen huisje heb ga ik het netjes wegwerken. Vind het in dit huis zonde van me tijd en geld om dat netjes te gaan doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Erik070 op 23-08-2007 12:04 ]

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
THX schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 23:46:[...]
Begrijp gewoon niet waar je het over hebt. :? Je zult het waarschijnlijk over het analoge gedeelte hebben.
Ik ging optisch naar mijn versterker en speelde DTS en DD series van o.a. CSI en Prison Break. Daar komt geen converter in de Xbox voor aan te pas.

Verder weet ik niet welke versie jij had van XBMC, maar traag is het niet meer; zeker niet als je de animatie van de menu's uitschakelt (mocht je dat irri vinden...).

Trouwens, foto's kijken is juist hetgeen wat wel traag is. Zeker als je 4MP en meer door wilt zappen.... :+
Ben het hier helemaal mee eens! Er is m.i. geen betere non-hd mediacenter!

Greetz MrBaaco

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 06:52:
[...]

Ja ik wel, waar kan ik je via mail ofzo bereiken?
Ben naarstig op zoek naar een 785!
Zie mijn profiel. Maargoed ik [at] ebayzo.nl

Einde spam.... back ontopic :D

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Na genoeg hier hebben rondgelurkt eindelijk mijn bescheiden setupje.
TV is er nodig aan vervanging toe, maar wil ff wachten op mijn vakantiegeld.
Voor de rest redelijk tevreden met wat ik heb, het doet wat t moet doen.

Ben een half jaar geleden voor het eerst in een eigen huisje getrokken dus tis allemaal nieuwe spullen verzamelen nu. Sinds gisteren mijn nieuwe TV meubel (Lack - Ikea red.), vond het nu wel de moeite waard om eens wat te posten.

'Nough said:
(Klik voor groot)
Afbeeldingslocatie: http://www.gerjopolinder.nl/got/overzicht_web_klein.jpg
Complete setup, met een zelf gemaakt drieluik er boven.

Afbeeldingslocatie: http://www.gerjopolinder.nl/got/meubel_web_klein.jpg
Het nieuwe meubel met inhoud

Afbeeldingslocatie: http://www.gerjopolinder.nl/got/amp_web_klein.jpg
Mijn versterker, old 's cool, lekker stereo, ben niet zo van de surround zelf.

Afbeeldingslocatie: http://www.gerjopolinder.nl/got/dvd_en_tuner_web_klein.jpg
Mijn cheap ass maar prima werkende dvd speler en tuner.

Afbeeldingslocatie: http://www.gerjopolinder.nl/got/ps2_web_klein.jpg
Mijn zelf gespoten PS2 Slim Line :) Skyline Edition

App:
Amp: Kenwood KA-4040R
DVD: Sony CD/DVD Player DVP-NS32
Tuner: JVC FX 362
TV: Philips glasding, niet boeiend maar t geeft plaatjes weer :P
Speakers: Jamo Graduate Three Series, fijne dingen, mooi geluid, alleen de bass conus van de rechter begint te scheuren. Maar eens gaan kijken voor iets nieuws, wil minstens net zulke hoge, liever hogere zelfs.

[ Voor 7% gewijzigd door RZor op 26-08-2007 11:40 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij dat Ikea meubel krijg je toch ook 2 'steuntjes' om er tussen te plaatsen?
ik kan ze alleen niet terug vinden op de foto's.

want wat er bij mij gebeurde...was dat de voorkant van het meubel krom begon te staat door het gewicht van de beeldbuis.

Ik zou ze er wel tussen plaatsen ondanks het lelijke grijze steuntjes zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 12:16:

want wat er bij mij gebeurde...was dat de voorkant van het meubel krom begon te staat door het gewicht van de beeldbuis.

Dan heb ik het beter gedaan dan ik dacht, ze staan er tussen. Naast mijn versterker, aan elke kant een. Er niet tussen leek me geen goed idee nee :P

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 12:16:

Heb ze er ook niet tussen, scheelt dat mijn receiver er op de milimeter tussenpast dus dat deze het eventuele doorbuigen dan wel opvangt ;D

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05-2024

MandaloR

MandaloR

Ebayzo schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 14:11:
[...]
Heb ze er ook niet tussen, scheelt dat mijn receiver er op de milimeter tussenpast dus dat deze het eventuele doorbuigen dan wel opvangt ;D
offtopic:
Het is maar waar je, je reciever voor wilt gebruiken :X

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 18:37
RZor schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 11:36:

Ben een half jaar geleden voor het eerst in een eigen huisje getrokken dus tis allemaal nieuwe spullen verzamelen nu. Sinds gisteren mijn nieuwe TV meubel (Lack - Ikea red.), vond het nu wel de moeite waard om eens wat te posten.

'Nough said:
(Klik voor groot)
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

App:
Tuner: JVC FX 362Verwijderd in "Post hier foto's en specs van je home ci..."

Speakers: Jamo Graduate Three Series, fijne dingen, mooi geluid, alleen de bass conus van de rechter begint te scheuren. Maar eens gaan kijken voor iets nieuws, wil minstens net zulke hoge, liever hogere zelfs.
Niet echt HT gerelateerd; maar ik zou die lamp aan de linkerkant echt ergens anders neer zetten. Die zit veel te dicht bij die foto's waardoor er niet aan alle kanten een mooi stuk vrij ruimte omheen zet. Het opzich leuke effect gaat daardoor min of meer verloren imo.

Verder is mijn belangrijkste advies: koop een nieuwe grotere TV! :) Dit is echt té klein man. He effectieve beeld van de film (dus zonder de zwarte balken) is nog kleiner dan één van die foto's joh. Hier zou ik echt niet naar kunnen kijken.

Meubel ziet er wel strak uit, alles ook mooi opgevuld. Die PS2 is ook cool. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Joop schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 16:14:
[...]

Niet echt HT gerelateerd; maar ik zou die lamp aan de linkerkant echt ergens anders neer zetten. Die zit veel te dicht bij die foto's waardoor er niet aan alle kanten een mooi stuk vrij ruimte omheen zet. Het opzich leuke effect gaat daardoor min of meer verloren imo.

Verder is mijn belangrijkste advies: koop een nieuwe grotere TV! :) Dit is echt té klein man. He effectieve beeld van de film (dus zonder de zwarte balken) is nog kleiner dan één van die foto's joh. Hier zou ik echt niet naar kunnen kijken.

Meubel ziet er wel strak uit, alles ook mooi opgevuld. Die PS2 is ook cool. :)
As I said, nieuwe tv is idd een must, maarja, net me hele huisje moeten opknappen, gaat ook best wat geld in zitten. Nu op t gemakje maar eens op zoek naar een leuke LCD ofzo.

Over die lamp heb je gelijk, alleen niks daar is niet echt een optie. Wil nog verborgen spots achter de speakers dus dan zou ie wel weg kunnen. Denk dat ie wel naast de bank mag.

Die foto's zijn wel mooi 50x70 hoor :P Maar idd, tv MOET groter, helaas nog niet echt morgen aan de orde... -O-

@ Ebayzo: ik heb ze er dus wel tussen he, zeker met zo'n glasbak geen slecht idee, met een LCD kunnen ze evt nog wat verder naar achteren. Wou me versterker daar nog niet voor gaan misbruiken :P

[ Voor 7% gewijzigd door RZor op 26-08-2007 17:33 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 17:32

Osxy

Holy crap on a cracker

[afbeelding]
[afbeelding]

Specs:
Hoe bevalt de AVR 132? Want die heb ik zelf op het oog, hopelijk kan ik over 1 a 2 maanden mijn setje hier laten zien ^^

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

MandaloR schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 16:12:
[...]

offtopic:
Het is maar waar je, je reciever voor wilt gebruiken :X
Willen..... het kan niet anders zeg maar ;D Maar overdrijf ook hoor want er zit nog ruim een centimeter tussen.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Na een lange tijd ook maar weer eens wat foto's van mij. Ondertussen een hoop mooie sets voorbij zien komen! Ben tussendoor gaan samenwonen en ik en mijn vriendin zijn samen een nieuwe huiskamer aan het inrichten. Nog lang niet af (geen meubels, maar het belangrijkste staat er al) Terzijnertijd zal ik wel wat fotootjes zetten van de kamer en de rears..

Afbeeldingslocatie: http://i234.photobucket.com/albums/ee301/OcnewB/set003.jpg
Full Frontal ;)

Afbeeldingslocatie: http://i234.photobucket.com/albums/ee301/OcnewB/set011.jpg
Sideways

Afbeeldingslocatie: http://i234.photobucket.com/albums/ee301/OcnewB/set006.jpg
En nog een keer van de andere kant

U ziet:

Samsung le32r72b
Mission M35
Mordaunt Short 907W Sub
Mordaunt Short Center
Marantz SR 7500

U ziet niet in de kast:
XboX 360
Gamecube
PS2
En mijn oude trouwe XboX met XBMC! _/-\o_

Ten slotte als rears:
2x Mordaunt Short 904

Commentaar is altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-08 12:07

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Dezelfde kast met dezelfde TV.. ben jij nou mijn long lost twin brother?!?!?!?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 07:34
Waarom heb je die center onder je kastje staan? Staat dat ding niet veelte laag zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
robbert schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:25:
[...]

Waarom heb je die center onder je kastje staan? Staat dat ding niet veelte laag zo?
Tsja, erop is geen porum, en zo kon ik nog mooi wat kabels verstoppen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
PsychoG schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:25:
Dezelfde kast met dezelfde TV.. ben jij nou mijn long lost twin brother?!?!?!?! ;)
Ook dezelfde vriendin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Bekende kast (Friel) :P Je durft het niet aan de receiver er in te zetten of past hij gewoon net niet?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Abbadon schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:17:
Bekende kast (Friel) :P Je durft het niet aan de receiver er in te zetten of past hij gewoon net niet?
Jup de Friel :-) (2ehandsje maar in zeer goede staat en met goed sluitende klepjes) Gekocht voor maar 120 euro! Versterker past wel maar dan past de rest van de spullen er niet in :-) Daarnaast vond ik het wel leuk staan en is hij zo tenminste te bedienen. Staat ie er in dan moet ik steeds het klepje openmaken! En als ie open staat dan zie je (veel) kabels hangen, dus dat wil je niet! Daarnaast wordt deze versterker aardig warm en is er maar 4 mm ruimte ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:47
Hoe klinkt dat nou, die center van Mordaunt icm je Mission fronts? Ik ben zelf op zoek naar een passende Mission center bij mijn M34i's maar die is bijna niet te vinden in zwartkleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Msniekers schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:31:
Hoe klinkt dat nou, die center van Mordaunt icm je Mission fronts? Ik ben zelf op zoek naar een passende Mission center bij mijn M34i's maar die is bijna niet te vinden in zwartkleur.
Tsja, het geluid is natuurlijk wel wat anders dan de centers. Dit is vooral goed te horen als ik de marantz met MRAC van die ruis laat uitsturen. Dan hoor je dat het geluid van de MS wat donkerder is. Toch klinkt het allemaal perfect samen hoor. Als je een film afspeelt hoor je geen verschil.
Beide klinken i.i.g. erg goed met de marantz gecombineerd. Heb vorig jaar tijdelijk een dure (+/- 1200 euro yamaha versterker gehad, maar die klonk erg schel op hoge volumes. De Marantz blijft daarentegen ook op hogere volumes voller en warmer dan die yamaha amp. Weet helaas niet meer welke het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 07:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Sowieso hebben kamerinvloed en opstelling dermate veel invloed op hoe een speaker klinkt, dat het allemaal wel losloopt met "je moet van hetzelfde merk nemen". Sterker nog, binnen een merk of 1 serie willen er soms weleens gigantische verschillen zijn. Je moet het gewoon proberen en bijna altijd gaat het prima.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheModeR
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 18:38
Combinaties beluisteren en nog eens beluisteren, jij kan een combinatie wel super vinden klinken terwijl een ander dat niet vindt. Daarnaast zijn zoals hier boven genoemd veel zaken van invloed op de uiteindelijke klank.

Zo haalt elke versterker een ander geluid uit een andere speaker in een andere kamer met een andere geluidsbron met een ander soort muziek/spraak/film.... zoals je ziet komt heel vaak het woord ander(s) voor :)

Zo heb ik zelf een wat mindere ervaring met Marantz wat versterkers betreft, en een goede ervaring met Yamaha... maar goed, gelukkig dat er zoiets als smaak bestaat. Het zou ook saai zijn als iedereen dezelfde set thuis heeft staan ;)

De Philips FB speakers die Annihilism bedoelt zijn trouwens hoogstwaarschijnlijk uit de FB8** serie, met de fameuze bandtweeter.... Ik heb zelf de Philips FB825's, één van de grootste jongens uit de serie. Nadeel van wat oudere speakers zijn de randen van de speakers, mijn 4 woofers zijn allemaal al een keer langsgeweest in AudioLab, en de middentoners gaan binnenkort ook heen.

[ Voor 22% gewijzigd door TheModeR op 27-08-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RZor schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 11:36:

'Nough said:
(Klik voor groot)
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

App:
Tuner: JVC FX 362
Leuke set..

Alleen waar trek je dat soort posters/fotos weg? Zijn dat dingen fotos die je zelf gemaakt hebt?
Of koop je die gewoon ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mooie vloer, waar heb je die vandaan als ik vragen mag? :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cHoc
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-07 22:35
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:46:
[...]

Leuke set..

Alleen waar trek je dat soort posters/fotos weg? Zijn dat dingen fotos die je zelf gemaakt hebt?
met een zelf gemaakt drieluik er boven.
lijkt mij duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
Fietsbel schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:02:
[...]

He die vloer herken ik, Die heb ik ook! Hij komt van de Gamma, volgens mij 29 euro per pak, maar ik had ze voor 19 euro per pak(2,5 m2) in de tijd van die Gamma korting bonnen.
Mooie set hoor.

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Ons bescheiden thuisbioscoopje:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/ht/ht1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/ht/ht2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/ht/ht3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/ht/ht4.jpg

We moeten nog lampen en gordijnen ophangen. En een wat nettere (minder goed zichtbare) kabelgoot onder de tv maken.

Wat je ziet:

- Marantz SR4300 receiver

- Hitachi 42PD8600 plasma

- 5 KEF Q-serie speakers

- Xbox classic (nauwelijks meer in gebruik)

- Playstation 3

- UPC Digital ontvanger

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Fietsbel schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:02:
[...]

Haha, thx!
Bij de gamma een week of drie geleden was die in de aanbieding. van 13,50 voor 9,95 de m2.
Kleur is walnoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
hemaworst schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:07:
[...]

He die vloer herken ik, Die heb ik ook! Hij komt van de Gamma, volgens mij 29 euro per pak, maar ik had ze voor 19 euro per pak(2,5 m2) in de tijd van die Gamma korting bonnen.
Mooie set hoor.
Ja, klopt w.b. de prijs. W.b. de set; dankjewel!

[ Voor 164% gewijzigd door OcNewB op 28-08-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
FaceDown schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:33:

We moeten nog lampen en gordijnen ophangen. En een wat nettere (minder goed zichtbare) kabelgoot onder de tv maken.

Wat je ziet:

- 5 KEF Q-serie speakers

- Playstation 3

- UPC Digital ontvanger
Nice TV! Moet zeggen dat die ene kabel achter de tv niet echt bijzonder storend is!
Je kunt je xbox ook ombouwen en als Media center gaan gebruiken. I-de-aal, vooral als je hem je dvds laat streamen van je pc en deze laat upscalen over een componentkabel. Veel mensen kennen de mogelijkheden van het apparaatje wat betreft zijn mediamogelijkheden nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
THX schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 23:46:
[...]

Sorry voor late reactie, was ff niet aanwezig. Zat trouwens niet helemaal op te letten, ik dacht aan een Xbox 360 met Media Center , wat mij niet echt bevalt :/ Misschien met optische aansluiting wel ok, maar ik heb alles analoog aangesloten en dat klinkt nou niet echtheel erg goed. En de media center van m'n 360 is zo verschikkelijk traaaaag :'( Vandaar mijn keuze voor zo'n soundbridge :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OcNewB schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:27:
[...]

Nice TV! Moet zeggen dat die ene kabel achter de tv niet echt bijzonder storend is!
Je kunt je xbox ook ombouwen en als Media center gaan gebruiken. I-de-aal, vooral als je hem je dvds laat streamen van je pc en deze laat upscalen over een componentkabel. Veel mensen kennen de mogelijkheden van het apparaatje wat betreft zijn mediamogelijkheden nog niet.
Eem... hij heeft een PS3 :P die kan die shit ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

OcNewB schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:27:
[...]

Ik ben niet een van die mensen ;) ik heb 'm inderdaad al jaren als mediacenter gebruikt en ik moet zeggen, hij doet het 100x beter dan de PS3. Maar ja, de PS3 kan weer HD en Blueray afspelen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
FaceDown schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:07:
[...]

Ik ben niet een van die mensen ;) ik heb 'm inderdaad al jaren als mediacenter gebruikt en ik moet zeggen, hij doet het 100x beter dan de PS3. Maar ja, de PS3 kan weer HD en Blueray afspelen.
Ja, das ook leuk natuurlijk! Hd stream ik dan weer via de 360. Neemt alleen zo ontzettend veel ruimte in beslag op mijn hdd's Moet zeggen dat een geupscalede dvd met zon speciale xbox component kabel (amerikaans) ook erg goed te pruimen valt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
FaceDown schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:07:
[...]

. Maar ja, de PS3 kan weer HD en Blueray afspelen.
Blueray dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Oops.. ik bedoel natuurlijk bloeree.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

OcNewB schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:17:
[...]

Ja, das ook leuk natuurlijk! Hd stream ik dan weer via de 360. Neemt alleen zo ontzettend veel ruimte in beslag op mijn hdd's Moet zeggen dat een geupscalede dvd met zon speciale xbox component kabel (amerikaans) ook erg goed te pruimen valt!
Klopt. HD wordt over het algemeen best overschat tov DVD. Als je een goede dvd hebt en een goede speler, dan is het verschil tussen HD en DVD erg klein.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
Mooie foto's/indeling OcnewB! Jammer dat je meubel niet zwevend is! Dat is misschien iets wat ik zou willen bij ons thuis met de tijd. Maar dat zal nog wel een tijdje duren haaha
Waar ken ik je naam van? ViperGC IA??

Srry voor off-topic, maar PS3 is om te bouwen tot 1080p full hd mediacenter? Dus net als XBOX1 met XBMC?
Dat ga ik vanavond eens uitzoeken!! >:)
Initiele plan is nog steeds wel HTPC, maar PS3 optie is ook leuk. Jammer dat de X360 nog niet zover is (stand-alone dan)..

[ Voor 70% gewijzigd door MrBaaco op 28-08-2007 15:40 . Reden: Off-topic erbij ]

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
osxy schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 18:29:
[...]

Hoe bevalt de AVR 132? Want die heb ik zelf op het oog, hopelijk kan ik over 1 a 2 maanden mijn setje hier laten zien ^^
Ja wat moet ik ervan zeggen. Ik vind het prima voor een eerste verster in ieder geval. Een mooi warm geluid kan hij produceren. Komt vooral omdat HK goede voedingen erin heeft zitten. Als je van warm en zwaar houd, is HK the way to go vind ik.

Gisteren bij een vriend van me wezen luisteren en die had een aparte DAC met een buizenversterker en een setje Vienna Accoustic speakers gekocht. Ik kon bij hem veel meer detail horen als bij mij. Ik had een test CDtje mee met een drumsolo erop met kwastjes. Bij hem hoorde je heel erg duidelijk de details, bij mij hoorde je ze ook wel, maar minder goed.
heeft een goede DAC dan echt zoveel impact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Laatst online: 08-09 05:46
k0ewl schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:57:
[...]

Ja wat moet ik ervan zeggen. Ik vind het prima voor een eerste verster in ieder geval. Een mooi warm geluid kan hij produceren. Komt vooral omdat HK goede voedingen erin heeft zitten. Als je van warm en zwaar houd, is HK the way to go vind ik.

Gisteren bij een vriend van me wezen luisteren en die had een aparte DAC met een buizenversterker en een setje Vienna Accoustic speakers gekocht. Ik kon bij hem veel meer detail horen als bij mij. Ik had een test CDtje mee met een drumsolo erop met kwastjes. Bij hem hoorde je heel erg duidelijk de details, bij mij hoorde je ze ook wel, maar minder goed.
heeft een goede DAC dan echt zoveel impact?
Ik denk niet alleen de DAC, maar het geheel van de set. Een set klinkt zo mooi als de slechtste component. Vraag maar of je de DAC mag lenen en laat hem analoog signaal naar je HK sturen. Dan weet je of het enkel aan de DAC ligt.

[ Voor 6% gewijzigd door PHiXioN op 28-08-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

tommyz schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:35:
[...]

Sorry voor late reactie, was ff niet aanwezig. Zat trouwens niet helemaal op te letten, ik dacht aan een Xbox 360 met Media Center , wat mij niet echt bevalt :/ Misschien met optische aansluiting wel ok, maar ik heb alles analoog aangesloten en dat klinkt nou niet echtheel erg goed. En de media center van m'n 360 is zo verschikkelijk traaaaag :'( Vandaar mijn keuze voor zo'n soundbridge :)
LOL. Ik heb het inderdaad over een oude Xbox (versie 1). Trouwens een 360 heeft toch alleen maar de Windows Mediacenter Extender software!? Of loop ik nog achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

FaceDown schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:25:
[...]

Klopt. HD wordt over het algemeen best overschat tov DVD. Als je een goede dvd hebt en een goede speler, dan is het verschil tussen HD en DVD erg klein.
Als je het hebt over een goede realta/sigma etc. upscaler samen met iets van een faroudja de-interlace chip, dan ben ik het (redelijk) met je eens.
Maar indien je een echte 1080p film op een full hd scherm weergeeft (wat ik dus doe met mijn set), dan delft de DVD combi altijd het onderspit.

Helaas worden oudere films vaak ook gewoon door een upscaler gehaald, waardoor het gewoon geen verschil geeft.
DFW (Dutch FilmWorks) heeft/had er met geluid nogal een handje van. Zij zetten Amerikaanse DD audio tracks om naar DTS, zodat het zogenaamd "betere" DVD's worden... 8)7

Trouwens: mooie HT set!! 8)
(ik mag ook niet klagen; alhoewel, klagen kan altijd...)

[ Voor 5% gewijzigd door THX op 28-08-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Laatst online: 08-09 05:46
THX schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:56:
[...]

Als je het hebt over een goede realta/sigma etc. upscaler samen met iets van een faroudja de-interlace chip, dan ben ik het (redelijk) met je eens.
Maar indien je een echte 1080p film op een full hd scherm weergeeft (wat ik dus doe met mijn set), dan delft de DVD combi altijd het onderspit.
Ook op kijkafstand, of alleen als je er met je neus bovenop zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:46:
[...]

Leuke set..

Je kan ze kopen hoor. Bij mij wel te verstaan :P

Ordinaire spam....
Kijk ff in me profiel, staat me site, kan je ze wat beter bekijken...
Einde spam bericht

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 07:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

FaceDown schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:25:
[...]

Zo, dat is wel een hele boudte opmerking. Het verschil tussen DVD en HD op een projectiescherm is namelijk echt ongelovelijk gigantisch. True, hoe groter het formaat, hoe meer je eraan hebt. Maar HD ziet er weldegelijk veel beter uit dan DVD (ook kleuren zijn bij HD vaak veel beter).

maar dat terzijde.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Genoeg gelult, tijd voor foto's :P

Het is niet heel veel bijzonders maar wij zijn er iig wel mee en tevreden.

Laatste keer dat ik foto's liet zien was nog in mijn vorige woning ( toen nog een flat ) nu een 1 gezins woning ( hoek :) ). Dus ook een nieuwe indeling met nieuwe meubels. Nu laat ik alleen even het hoekje zien met wat details :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5a24243822f24a3c77a6fd8510130622/full.jpg
Wat zie je ? -
- Deawoo 70 cm breedbeeld televisie.
- Philips dvd recorder
- Philips Home cinema
- Nintendo Speaker
- Samsung digitale decoder
- Left, Right & Centre speakers

* Je kan het niet op de foto zien, maar op de plek waar de dvd recorder e.d. staat, heb ik blauw licht in gemaakt, geeft 's avonds een mooi effect :)

Wat staat er in de kast ?
- Nintendo 8 bits
- Sony Playstation 2
- Sega Megadrive 1
- Verzameling dvd films

To do :
- De boel goed aansluiten zonder dat er storingen zijn en niets meer voorop de tv hoeft ( Hoe het beste aan te sluiten zonder storingen ? )
- Lcd tv aanschaffen, maar dat doen we pas als deze tv dood is waarschijnlijk of ik moet hem echt zat worden.

- Nog een paar snoertjes weg werken.

Remotes :
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bb611a4a2c57d0bea27cc8c17f061842/full.jpg

Van links naar rechts :
- Wii
- Wii
- Philips Home cinema
- Philips dvd recorder
- Samsung decoder
- Tv

Ps : Voor de niet bekende... de modellen zijn allemaal BMW

[ Voor 9% gewijzigd door -Thunder- op 28-08-2007 20:53 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
MrBaaco schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:34:
Mooie foto's/indeling OcnewB! Jammer dat je meubel niet zwevend is! Dat is misschien iets wat ik zou willen bij ons thuis met de tijd. Maar dat zal nog wel een tijdje duren haaha
Waar ken ik je naam van? ViperGC IA??

Srry voor off-topic, maar PS3 is om te bouwen tot 1080p full hd mediacenter? Dus net als XBOX1 met XBMC?
Dat ga ik vanavond eens uitzoeken!! >:)
Initiele plan is nog steeds wel HTPC, maar PS3 optie is ook leuk. Jammer dat de X360 nog niet zover is (stand-alone dan)..
Hehe, goed geheugen Mr Baaco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
THX schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:44:
[...]

LOL. Ik heb het inderdaad over een oude Xbox (versie 1). Trouwens een 360 heeft toch alleen maar de Windows Mediacenter Extender software!? Of loop ik nog achter?
Ja klopt idd, daarom ben ik er denk ik niet zo tevreden over, whehe :P

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

PHiXioN schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:10:
[...]

Ook op kijkafstand, of alleen als je er met je neus bovenop zit?
Met je neus er bovenop zeker, maar op kijkafstand ook. Een upscaled DVD heeft dan een wazige laag over het beeld. Nu zit ik wel naar een 46-inch te kijken, maar dat terzijde.
Nogmaals het gaat erom of je ECHT een 1080p source gebruikt. Ik heb diverse 1080p's, welke gewoon een upscale zijn van 720p of DVD. Tja, dan slaat het natuurlijk nergens meer op.

De mooiste demo's zijn bij mij op dit moment de eerste twee Pirates, Star Wars 3, Black Snake Moan en Casino Royale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

- 5 KEF Q-serie speakers
Op wat voor stands staan die Kef speakers? Prachtige set verder. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

-Thunder- schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:21:

To do :
- De boel goed aansluiten zonder dat er storingen zijn en niets meer voorop de tv hoeft ( Hoe het beste aan te sluiten zonder storingen ? )
- Lcd tv aanschaffen, maar dat doen we pas als deze tv dood is waarschijnlijk of ik moet hem echt zat worden.

- Nog een paar snoertjes weg werken.

* Je kan het niet op de foto zien, maar op de plek waar de dvd recorder e.d. staat, heb ik blauw licht in gemaakt, geeft 's avonds een mooi effect
Ik zou ook een "kleuren camera aanschaffen" bij het to-do lijstje zetten... :*) :+

En ik ben ook voor MEER FOTO'S!! >:)

[ Voor 11% gewijzigd door THX op 28-08-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:

- 5 KEF Q-serie speakers

- Playstation 3

- UPC Digital ontvanger
Erg mooi, maar ik zou de UPC digitale ontvanger niet onder maar boven je versterker zetten. Want ik neem aan dat deze een stuk lichter is dan hetgene wat er bovenop staat. :)

oh ja, en nog een 2e PS3 voor de symmetrie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Fijn, kapt mijn Luxman receiver er vandaag na 5 maanden mee. Vanmorgen is er bij ons wat bij de elektra centrale gebeurt waardoor hier in huis alle apparaten constant aan en uit bleven gaan. Dit heeft mijn receiver dus niet overleeft...

Wat klinkt een film opeens brak op TV geluid ;D

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
MHhh, garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De sfeerverlichting bij sommige sets maakt 't gwn helemaal af! :D Super vet zeg, niet duur ook :D
Ga zelf binnenkort ook maar even bij IKEA langs hiervoor B) Top!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:27:
De sfeerverlichting bij sommige sets maakt 't gwn helemaal af! :D Super vet zeg, niet duur ook :D
Ga zelf binnenkort ook maar even bij IKEA langs hiervoor B) Top!
Ja, gaaf....nep Ambilight. |:(

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ebayzo schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:22:
Fijn, kapt mijn Luxman receiver er vandaag na 5 maanden mee. Vanmorgen is er bij ons wat bij de elektra centrale gebeurt waardoor hier in huis alle apparaten constant aan en uit bleven gaan. Dit heeft mijn receiver dus niet overleeft...

Wat klinkt een film opeens brak op TV geluid ;D
Hmm, ik heb er zelf wel eens over zitten denken om mijn UPS weg te halen bij mijn PC en tussen mijn setje en "de muur" te plaatsen, er zit nu wel een speciale stekkerdoos tussen, maar heb toch altijd het gevoel dat zo'n UPS met een accu erin beter pieken kan opvangen. Wat is jullie ervaring? En hoe beschermen jullie je dierbare apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooh yeah! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

silitek schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:36:
[...]

Ik vind dat ambilight maar bokkeirritant, net alsof ik naar een discolamp zit te kijken. Een beetje sfeerlicht (zachtgeel oid) om of bij het scherm vind ik dan wel weer prettig.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TroonStaal schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:14:
[...]
Ik vind dat ambilight maar bokkeirritant, net alsof ik naar een discolamp zit te kijken. Een beetje sfeerlicht (zachtgeel oid) om of bij het scherm vind ik dan wel weer prettig.
Mwa.. ambilight zelf is wel vet.. alleen de rest die je erbij krijgt is niet zo bijzonder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:46

The Legend

*Plop*

Hier dan eindelijk mijn Home Cinema :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3dfe8fa8ef09bbe2de0f5272ff8e4df6/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fa646c297ebdb7d465c3a87c5f92109e/full.jpg

Te zien zijn:

• Ikea TV meubel :P
• Panasonic 37PV70
• Panasonic SC-PT850
• Crappy KiSS DP-1500
• Hoekbank :z
• Twee slapende kittens O+

Ik ben toch malle pietje niet!

• DarkChylde
  • Laatst online: 10:57
sander- schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:52:
[...]

Hmm, ik heb er zelf wel eens over zitten denken om mijn UPS weg te halen bij mijn PC en tussen mijn setje en "de muur" te plaatsen, er zit nu wel een speciale stekkerdoos tussen, maar heb toch altijd het gevoel dat zo'n UPS met een accu erin beter pieken kan opvangen. Wat is jullie ervaring? En hoe beschermen jullie je dierbare apparatuur?
hier heb ik ook over na zitten denken.
maar vreet zo'n ups niet onwijz veel stroom?
vanwege het continue batterij laden.
of kan je dat uitschakelen en 'm wel gebruiken als stabilisator

on-topic:
mij HT-set

center
Boston Acoustics VR 10

front
Boston Acoustics VR 950

rear
Boston Acoustics VRS Pro THX Surround

Versterker
Denon 3805

TV:
Sony 32FS60 CRT

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 15:16
Mijn HT set:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/l.vliegen/bulk/ht.jpg
Subwoofer is weggewerkt, surroundspeakers staan uiteraard niet op deze foto

Ben een student, dus een bescheiden budget (met name vanwege een andere dure hobby.. wielrennen). Te zien is:

Receiver: Harman Kardon HK3480
Speakers: Infinity Delta 70
Equalizer: Technics SH-GE90
CD-Speler: Technics SL-PG3

TV: Philips 24PW6302 (verouderde breedbeeld)
DVD + Home Cinema: JVC SP-THP5

Muziek en Home Cinema heb ik gescheiden omdat de drang naar goed geluid bij mij bij muziek wat verder gaat dan bij films. De Harman Kardon en Infinity's zijn dan ook niet aangesloten op de JVC-set. Wel gaat het geluid van de tv door de Harman Kardon, omdat de JVC geen audio-ingangen heeft. Gezien de beperkte ruimte en resources (:P) die ik heb (studentenappartementje) is dit voor mij wel redelijk de ideale setup zo :) Ik ben er erg blij ende tevreden mee iig.
Die JVC set is het geld meer dan waard en het geluid wat ie produceert is goed :)

Oha, meubel is van Ikea (goh). De oplettende kijker ziet een blauwe 3,5mm jack -> 2 cinch kabel die naast de TV ligt. Die is voor bijv m'n Ipod, mocht het voorkomen dat ik die wil aansluiten om de een of andere reden. De CD-speler gebruik ik maar weinig, vandaar het goedkope model. De Equalizer (in een lus aangesloten op de tape2/mon) gebruik ik ook maar weinig.
M'n PC voorziet normaal gesproken via een Terratec geluidskaart de receiver van input :) De eerst volgende aankoop op dit gebied is wat mij betreft een 66cm LCD-tv..

Leave only footprints, take only memories

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Afbeeldingslocatie: http://gallery.aerith.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=356&g2_serialNumber=2

mijn "home cinemaset"
bestaand uit een:
Kenwood A-3X versterken
2X Bose 201(ergens uit de jaren 80)
Standaard Mediacenter
24" Dell UltraScan P1690 CRT monitor
15" Eizo L367 TFT monitor

de kenwoon wordt waarschijnlijk binnenkort vervangen, ook zoek ik nog naar leuke speakertjes om m'n Bose's te vervangen. Jammer dat ik niet zo heel veel ruimte heb onder m'n bed

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Verwijderd

Zoals eerder beloofd dan nu wat foto's van mijn nieuwe bescheiden home cinema set.

De set bestaat uit:

Receiver: Sony STR-DA1200ES.
DVD/HDD recorder: Sony RDR-HX725.
TV: Sony Bravia KDL-32V2500.
Digitale TV: KPN, Samsung decoder.
Gameconsole: PlayStation 3.
Front speakers: 2x JBL Northridge E80.
Surround speakers: 2x JBL Northridge E80.
Suround back speakers: 2x JBL Northridge E10.
Center speaker: JBL Northridge EC35
Subwoofer: JBL Northridge E250P.
Bekabeling: Alles Profigold OxyPure behalve 3x scartkabel en speakerkabel. Deze zijn uit de normale lijn van Profigold.

Afbeeldingslocatie: http://i232.photobucket.com/albums/ee243/19KingOfPop81/Eigenhuis_20.jpg
Foto genomen vanaf kijk en luister positie. Oftewel hangplek op de bank.

Afbeeldingslocatie: http://i232.photobucket.com/albums/ee243/19KingOfPop81/Eigenhuis_25.jpg

Zijaanzicht.

Afbeeldingslocatie: http://i232.photobucket.com/albums/ee243/19KingOfPop81/Eigenhuis_21.jpg
DVD collectie. Alles Origineel.

Afbeeldingslocatie: http://i232.photobucket.com/albums/ee243/19KingOfPop81/Eigenhuis_22.jpg
Fragment DVD P!nk.

Afbeeldingslocatie: http://i232.photobucket.com/albums/ee243/19KingOfPop81/Eigenhuis_23.jpg
Audio/TV meubel.

Afbeeldingslocatie: http://i232.photobucket.com/albums/ee243/19KingOfPop81/Eigenhuis_24.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i232.photobucket.com/albums/ee243/19KingOfPop81/Eigenhuis_27.jpg
Kijk en luister positie. Oftewel hangplek op de bank.

Afbeeldingslocatie: http://i232.photobucket.com/albums/ee243/19KingOfPop81/Eigenhuis_28.jpg

1 van de front/surround speakers zonder gril.

Nieuwe plannen:

Universele afstandsbediening: Logitech Harmony 1000.
Draaitafel: Technics MKII + Ortofon Nightclub MKII element/naald.
Bekabeling: 3x Profigold OxyPure scartkabel.

Verwijderd

Ziet er netjes uit :)

Maar 2 vragen:

1)Waarom staan je surrounds richting de tv en niet richting de bank?

2) Heeft 7.1 zin in een dergelijk kleine ruimte ?

Verwijderd

Damn niet beetje veel speakers en vooral ook grote voor zijn kleine ruimte :| ? Ik heb meer zat met mijn opstelling zeg.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:29:
Ziet er netjes uit :)

Maar 2 vragen:

1)Waarom staan je surrounds richting de tv en niet richting de bank?

2) Heeft 7.1 zin in een dergelijk kleine ruimte ?
Vragen kan altijd.

De surrounds staan niet richting de bank gericht wegens ruimte gebrek en dat het er dan ook niet meer uitziet (Heb ook nog een vriendin die er rondloopt, dus het is soms een beetje compromis sluiten :'( ). Qua geluid verbaasde me het dat het niet veel uitmaakt aangezien ze erg zwaar zijn als surrounds, dus een klein beetje overkill maar dat komt in dit geval goed van pas. Tevens worden met 5.1 geluidsporen de 6.1 en 7.1 surround back speakers ook als surrounds gebruikt waardoor je al een voller geluid hebt en dus niks mist.

Met 6.1 geluidsporen worden de surrounds back als 1 speaker gezien en met 7.1 (Blu-Ray) afzonderlijk. Aangezien het hier om geen zware geluidsporen gaat maar om wat gedetailleerde geluiden tijdens een film wordt de beleving met hoge volumes maar ook zeker met lage veel intenser en ondanks de ruimte toch een echte aanwinst vind ik zelf als filmfreak. Het is natuurlijk ook een beetje afstellen en uitproberen met de versterker.

Verwijderd

Hallo,

Hopelijk zit ik hier in het goede topic te vissen. Ik ben met een HT bezig. Daarvoor heb ik een LG (32'')scherm hangen met daaronder 2 zwevende planken. Op 1 plank staat een PS3 en een digitale tuner. Voor het geluid heb ik 2 KRK RP6 staan. Lelijk?... misschien. Geluid? mooi! Goed, tot op heden werkt het, alleen mis ik nog een Reciever en wat sattelites. Nu weet ik dat er legio leuke merken zijn in de prijsklasse 250/300E, hij moet alleen we aan een aantal voorwaarden voldoen zoals bijvoorbeeld HDMI DTS enzovoorts ,maar hij moet vooral niet dieper zijn dan 25 CM. Dat heb ik tot op heden nog niet echt gevonden. Misschien dat een van jullie mij een tip kan geven zodat ik binnenkort foto's kan posten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 18:15:
Hallo,

Hopelijk zit ik hier in het goede topic te vissen. Ik ben met een HT bezig. Daarvoor heb ik een LG (32'')scherm hangen met daaronder 2 zwevende planken. Op 1 plank staat een PS3 en een digitale tuner. Voor het geluid heb ik 2 KRK RP6 staan. Lelijk?... misschien. Geluid? mooi! Goed tot op heden werkt het alleen mis ik nog een Reciever en wat sattelites. Nu weet ik dat er legio leuke merken zijn in de prijsklasse 250/300E, hij moet alleen we aan een aantal voorwaarden voldoen zoals bijvoorbeeld HDMI DTS etc. Maar hij moet vooral niet dieper zijn dan 25 CM. Dat heb ik tot op heden nog niet echt gevonden. Misschien dat een van jullie mij een tip kan geven zodat ik binnenkort foto's kan posten.
25 cm ga je denk ik niet redden met een reciever,.kijk eens op www.kieskeurig.nl kan je makkelijk vergelijken naar jou eisen en wensen.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Na lange tijd nog eens een kleine update, m'n vorige dvdspeler werd een beetje oud (Philips DVD700 van 1999 (!!) ) en was dus dringend aan vervanging nodig. Celestion-freak die ik ben was er maar één vervanger die geschikt was, natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.superfi.co.uk/images/DVDAVR300_550.jpg
(Celestion DVD-300, de bovenste)

Specs:
PLAYS: DVD, CD, CD-R, CD-RW, S-VCD, VCD, MP3. Progressive scan output.
OUTPUTS: Component video (with PAL & NTSC progressive scan), S-Video, composite video, scart (with RGB, composite and stereo out), stereo audio, coaxial digital out, optical digital out
ALSO: Parental lock, disc lock, zoom.

And all that jazz. :+

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

'n Oom van mij heeft onlangs 'n Denon DVD speler aangeschaft :kwijl: wat 'n allemachtig mooi beeld kan dat monster produceren! Maakt HD-DVD en Blu-Ray hoogst overbodig als je 't mij vraagt :9

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Nou heb ik het nog niet optimaal kunnen testen wegens gebrek aan materiaal wat ik op zowel BR als op DVD heb, maar ik kan wel zeggen dat er toch een behoorlijk verschil is tussen SD (DVD) en HD (BR).

Ik heb een Pioneer DVD 696 (niet de minste speler) voor alles behalve DVD-RAM en HD-formaten en een PS3 voor BluRay. Die twee zetten hun signaal via respectievelijk HDMI en YPbPr op een Panasonic AX100 (HD-ready) projector, die z'n beeld op een diagonaal van 2m38 projecteert.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een HD-bron stukken gedetailleerder eruit ziet dan een SD-bron als een DVD.

Oveigens maakt Denon meer dan één type DVD-speler hoor. ;)

Verwijderd

't Gaat om de DVD-3930 :P

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 21:24 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.

Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.