Post hier foto's en specs van je home cinema! (deel 28) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 83.382 views sinds 30-01-2008

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 10:47
Binnenkort kan ik dan ook eindelijk foto's showen :) Komende maandag komt mijn nieuwe tv en met een beetje geluk komend weekend een nieuw ikea-kastje (Als het eindelijk eens leverbaar is...) Dus alles loopt zoals verwacht, dan kan ik maandagavond of dinsdag foto's maken en ze plaatsen..

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Mijn HT set is hopelijk dit weekend compleet...

Begin nu alvast maar te posten waar hij uit bestaat:

Scherm:
Sony KDL-32D3000 (deze wordt een dezer dagen bezorgd)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/+hifi/kdl-32d3000.jpg

Versterker:
Denon AVR-4306 met iPod kabel en iPod mini 4GB, uPnP MP3 server / internetradio via LAN
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/+hifi/avr4306.jpg

CD:
Denon DCD-715
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/+hifi/dcd-715.jpg

DVD:
RGB kabel vanaf Matrox G400 Max naar SCART op TV
Toslink vanaf Terratec Aureon 7.1 PCI

DVB-S2 / DVB-C / HD (vanaf satelliet, kabel of AVI/MPEG4):
SkyStar2 / CableStar2 / TT S2-3200 + CI via nVidia 7900 GT Component naar AVR-4306
SPDIF vanaf SB Audigy2

DVB-S
Nexus-S met composiet en SPDIF naar AVR-4306

DVB-C
TT Premium C 2300 met composiet en SPDIF naar AVR-4306

Front & back:
4 x Kef IQ5
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/+hifi/iq5.jpg

Center:
Kef IQ6c
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/+hifi/iq6c.jpg

Sub:
REL Strata 5
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/+hifi/strata5.jpg

Alle speakers zijn aangesloten met Audiotrack 2 x 2,5 MM kabel. De center moet ik nog ophangen onder de TV.

Ik heb nog een foto van het geheel, binnen enkele dagen zal die grote bak vervangen zijn door een LCD, die dan via HDMI op de versterker aangesloten gaat worden. Kan niet wachten :9

[ Voor 7% gewijzigd door FreeRider op 30-08-2007 22:23 ]

Concrete Loop Watercooling

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Ik moet eerlijk zeggen dat ik van de iQ5 voor zijn prijs niet gecharmeerd was voor HT gebruik, dan had ik (zeker als fronts) eerder de IQ7 aangeschaft. Ook zou ik mijn center mss iets centraler zetten :p

• FreeRider
Ik had ook liever de IQ7's gehad, maar het geluid en vooral formaat van de IQ5jes is voor mij prima. Het prijsverschil was ook wel doorslaggevend. En ja, ik ga onder het blad nog een plank maken waar de center en een rijtje DVD's op komen te staan. Tis eigenlijk nog niet helemaal af...

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Wat een mooie sets kom ik toch allemaal tegen :) Maar waar ik voornamelijk jaloers om ben is hoe goed jullie met de beschikbare ruimtes om kunnen gaan.
Sommige hebben kleine ruimtes en sommige hebben beschikking over een zeer grote ruimte.

Helaas is onze woonkamer erg lastig in te richten 8 meter lang maar iets meer dan 3 meter breed en tot heden dus nog steeds niet tevreden over hoe alles nou moet komen te staan.
Maar goed daar gaat deze topic niet over maar na zeer lange tijd elke dag deze topic met veel bewondering te bekijken toch ook maar weer eens een paar foto's plaatsen.

Ik ben sinds begin van dit jaar begonnen beetje bij beetje alles op te bouwen en denk ongeveer 4 audio meubels versleten :+ Reden niet tevreden over hoe het uiteindelijk staat daarbij kwam er steeds meer bij. Zo ook laatst 2x Kef Cresta 30 + 3x Focal plus 20 meter Clearwater bekabeling in een koop voor 225 euro kunnen overnemen.

Het is dan wel niet alles van een merk maar wel een leuke start.
Maar goed nu dan even de foto's.

De set bestaat uit:

Receiver: Sony STR-DA3200ES.
DVD/HDD recorder: Pioneer 550H-S
DVD speler: Sony DVP900V (QS)
TV: Panasonic 37PV70
Front speakers: 2x Kef Cresta 30
Surround speakers: 2x JFocal Sib&Co
Center speaker: JFocal Sib&Co
Subwoofer: Rel Q100E
Digitale ontvanger: UPC HDTV

Afbeeldingslocatie: http://www.lusaweb.nl/ht/foto1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lusaweb.nl/ht/foto2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lusaweb.nl/ht/foto3.jpg

• FreeRider
Hoe bevalt die Sony versterker ? Ik heb deze ook overwogen, mede vanwege de mooie onscreen menu's. Hij kwam heel goed uit meerdere reviews had ik begrepen.

Ruimte is hier ook een (klein) probleem... mijn kamer is ruim zat maar ik wil niet een woonkamer die alleen is ingericht op HT. Mede daarom heb ik niet zo'n gigantische TV gekocht en staat alles niet helemaal perfect (center en tv precies tussen fronts). Zo hangt er een schilderij in het midden van het blad waar ik alles op heb staan en daar wil ik geen TV onder hebben, en mijn vriending al helemaal niet. Duidelijk in de categorie "WAF" (wife-acceptance-factor :) ) De hobby is wel leuk maar een enigszins normale woonkamer ook. Misschien was dit anders geweest als ik niet zou samenwonen :P

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
FreeRider schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 22:44:
Hoe bevalt die Sony versterker ? Ik heb deze ook overwogen, mede vanwege de mooie onscreen menu's. Hij kwam heel goed uit meerdere reviews had ik begrepen.

Ruimte is hier ook een (klein) probleem... mijn kamer is ruim zat maar ik wil niet een woonkamer die alleen is ingericht op HT. Mede daarom heb ik niet zo'n gigantische TV gekocht en staat alles niet helemaal perfect (center en tv precies tussen fronts). Zo hangt er een schilderij in het midden van het blad waar ik alles op heb staan en daar wil ik geen TV onder hebben, en mijn vriending al helemaal niet. Duidelijk in de categorie "WAF" (wife-acceptance-factor :) ) De hobby is wel leuk maar een enigszins normale woonkamer ook. Misschien was dit anders geweest als ik niet zou samenwonen :P
Persoonlijk vind ik de Sony Receiver wel goed klinken (Had de Pioneer 1016 en de Sony 3200ES vergeleken met elkaar) en dit zowel in 2.1 als in 5.1 opstelling.

Hij klinkt warm en vol maar nogmaals dat is mijn persoonlijke mening.

Verwijderd

Kaj. schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 21:11:
Nou heb ik het nog niet optimaal kunnen testen wegens gebrek aan materiaal wat ik op zowel BR als op DVD heb, maar ik kan wel zeggen dat er toch een behoorlijk verschil is tussen SD (DVD) en HD (BR).

Ik heb een Pioneer DVD 696 (niet de minste speler) voor alles behalve DVD-RAM en HD-formaten en een PS3 voor BluRay. Die twee zetten hun signaal via respectievelijk HDMI en YPbPr op een Panasonic AX100 (HD-ready) projector, die z'n beeld op een diagonaal van 2m38 projecteert.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een HD-bron stukken gedetailleerder eruit ziet dan een SD-bron als een DVD.

Oveigens maakt Denon meer dan één type DVD-speler hoor. ;)
Heb een aantal dezelfde films op DVD en Blu-Ray, en het verschil verschilt per film. Heb het nu op verschillende DVD en Blu-Ray spelers gezien maar ook al zie je bijna geen verschil let dan eens op de blauwe belichting in een film of mist, dat is met Blu-Ray net wat zuiverder weergegeven. Ligt natuurlijk ook beetje aan TV, kabels, DVD en Blu-Ray speler en zeker aan de afstellingen.

Ik vind Blu-Ray leuk voor erbij en zit bij mij in de PS3. Anders had ik hem nog niet gehad zoals aantal vrienden van mij die wel een losse Blu-Ray speler hebben gekocht. Maar ik blijf mijn films voorlopig nog gewoon lekker op DVD kopen.

P.S. De nieuwe PS3 1.90 update bevalt zeer goed qua upscaling van DVD's.

Verwijderd

Holy Cow.. mijn nieuwe modem moet maar eens binnen komen! Kan mijn PS3 eindelijk online *O*

't blijkt maar weer dat de HD TV's van tegenwoordig nog niet eens duidelijk het verschil tussen DVD en HD-DVD/Blu-Ray kunnen laten zien. Met 'n lousy contrastratio van 16.000:1 _O-

LED gaat 't worden luitjes !! De eerste echte revolutionaire stap op visueel gebied :Y

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 23:44 ]

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:55

Vrijdag

De Zwarte

Wat ik me nou afvraag is hoe sommigen de surrounds en center bij de fronts passen. In één keer een set maar vaak genoeg ook verschillende merken. Neem aan dat je niet je hele setup meeneemt om te testen?
Ik zag namelijk deze Jamo set en dat trok me wel aan. Ik hoef namelijk niet zo nodig een sub te hebben. Bovendien kan ik die er altijd later nog bijkopen. Er moet immers ook nog een receiver, dvd speler, beamer en scherm komen (en bekabeling)

Hou ook wel van warm geluid trouwens, zonder teveel "bonkerige" bas.

Aan de andere kant, deze set vind ik ook wel heel erg mooi, maar daar zit dan wel weer een subwoofer bij.

[ Voor 14% gewijzigd door Vrijdag op 30-08-2007 23:32 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
TroonStaal schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 23:30:
Wat ik me nou afvraag is hoe sommigen de surrounds en center bij de fronts passen. In één keer een set maar vaak genoeg ook verschillende merken. Neem aan dat je niet je hele setup meeneemt om te testen?
Testen is wel een goed idee, maar klankverschillen tussen front/surround en in mindere mate front/center is lang niet zo'n grote ramp als sommige mensen je doen laten geloven. ;) Ik heb zelf pas een Kef Q6c center speaker gekocht om mijn Kef Concerto fronts (uit 1971) en Sony surrounds (van een minisetje uit 1994) aan te vullen. Ze klinken allemaal heel anders, maar met surround geluid vloeien de kanalen prima in elkaar over. Het geluid is toch altijd nog vele malen beter dan van zo'n setje met vijf identieke melkpakjes. ;)

Overigens zullen speakers uit sets zoals die van Jamo natuurlijk ook niet hetzelfde klinken. Er is dus ook geen garantie dat ze wel echt goed bij elkaar passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

evEndzhar schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 23:59:
[...]

Testen is wel een goed idee, maar klankverschillen tussen front/surround en in mindere mate front/center is lang niet zo'n grote ramp als sommige mensen je doen laten geloven. ;) Ik heb zelf pas een Kef Q6c center speaker gekocht om mijn Kef Concerto fronts (uit 1971) en Sony surrounds (van een minisetje uit 1994) aan te vullen. Ze klinken allemaal heel anders, maar met surround geluid vloeien de kanalen prima in elkaar over. Het geluid is toch altijd nog vele malen beter dan van zo'n setje met vijf identieke melkpakjes. ;)

Overigens zullen speakers uit sets zoals die van Jamo natuurlijk ook niet hetzelfde klinken. Er is dus ook geen garantie dat ze wel echt goed bij elkaar passen.
Hmm, da's ook wel zo. Ik zou dus op zich wel kunnen beginnen met stereo en dan daarna speakers erbij kopen. Maar dan zit ik weer met designverschillen en tja, het oog wil ook wat :') (heb geen WAF, dat scheelt weer)
En mezelf kennende gaan dat dan weer ontzettend dure frontspeakers worden...kan me nooit zogoed inhouden dan...misschien toch maar één van die twee sets doen oid.
...en dan zie je dit... Speakers ook in zwart te krijgen O+

[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 31-08-2007 00:19 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:51
Paar plaatjes van mijn set.
Let niet op de kabeltroep, dit moet nog eens netjes weggewerkt worden. Ook de kwaliteit van de foto's kan beter, maar het 'moest' even snel.

Overzicht
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e5914ecf1bbc430ec87a811296d7ec2f/full.jpg\

Video
De TV is een Sony Wega, het exacte type weet ik al niet meer. Hier moet over een tijdje nog een mooie 42" LCD voor in de plaats komen.
Als CD en DVD speler staat er nog een Sony RDR-GX3 DVD Recorder. De bedoeling is om deze nog eens te vervangen voor een Arcam DVD speler.

Audio
Arcam AVR-250 receiver (en HTPC-tje), valt weinig over te zeggen. Een bekende en imo fantastische receiver.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8628660e23d59c7d625220e858742dd6/full.jpg

De speakers is een 5.0 set van Paradigm. Tweedehands gekocht en ik ben er nog steeds super-blij mee. Een subwoofer mis ik niet tot nauwelijks. Voor muziek is die zeker niet nodig, bij sommige films zou je het laag wat meer voelen uiteraard. Gezien het feit dat ik al niet al te veel plaats heb (understatement), komt er echter geen sub meer bij. Voor de foto's even de stofkappen eraf gehaald (behalve bij de rears, die passen niet in de beugels met stofkap :( )

Front : Paradigm Monitor 11
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/465f0422c6d1a66c8c8600e5befdb84f/full.jpg

Center: Paradigm CC350
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e15df15ef6c02fa1bf74f5e4d4d36b2c/full.jpg

Rear: Paradigm Mini Monitor
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/832adea20c561361f924595034cfc4a3/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Desolation Angel schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 22:21:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik van de iQ5 voor zijn prijs niet gecharmeerd was voor HT gebruik, dan had ik (zeker als fronts) eerder de IQ7 aangeschaft. Ook zou ik mijn center mss iets centraler zetten :p
Het gebrek van de iQ5's vond ik de diepgang. Dit lost hij denk ik goed op met de REL sub.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 08:23
Hier mijn eerste foto van mijn aankomende HT :)

Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/4420/dscf3957cn7.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/4420/dscf3957cn7.th.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door jorisdekloris op 31-08-2007 21:14 ]

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Gisteren eindelijk eens begonnen met componenten aanschaffen. Nu staat er een Marantz 4001 dvd speler, een Marantz 3001 receiver (beiden geborsteld aluminium) en twee zwarte Jamo 606 speakers.

Helaas ben ik nog lang niet klaar met verhuizen dus het is nog niet aangesloten. Heb het al wel uitgepakt natuurlijk en er naar gekeken O+ Van de week zal ik er wat foto's van maken.

Nu moet ik nog een center, twee surrounds, een beamer en een scherm. Gisteren ook voor een beamer gekeken maar óf de beeldkwaliteit stelde teleur of de prijs was gewoon te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:28
't blijkt maar weer dat de HD TV's van tegenwoordig nog niet eens duidelijk het verschil tussen DVD en HD-DVD/Blu-Ray kunnen laten zien. Met 'n lousy contrastratio van 16.000:1
Als jij het verschil niet ziet tussen een SD-DVD met upscaling en een BR/HD-DVD op native res (1080p) dan mankeert er echt iets aan je ogen.

Upscaling op de 3930 en 2930 is erg netjes, maar de meerwaarde van de HD-bronnen is er echt wel.

Waar haal je trouwens vandaan dat 'LED' (kan het vager?) dingen kan laten zien die de huidige generatie TFT en plasma niet kunnen showen?

Persoonlijk ben ik van mening dat er pas nu een generatie TFTs op de markt is die niet onderdoet voor beeldbuizen (HD resoluties daargelaten), maar wat jij allemaal roept is wel wat erg kort door de bocht :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:37

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ebayzo schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:29:
[...]
Het gebrek van de iQ5's vond ik de diepgang. Dit lost hij denk ik goed op met de REL sub.
Ik heb een kort vraagje over je Kef's. Ik ben voor m'n Cambridge receiver op het moment op zoek naar speakers (zowel fronts, als rears en een center). Deze receiver heeft nogal de eigenschat laag wat krachtig uit te sturen. Tijdelijk hangen aan m'n receiver 2 JBL Mk1000's die echt serieus teveel laag produceren. Waanzinnig strak, dat wel, maar het klinkt alsof er een sub op een te hoog volume mee aan het spelen is...

Voor mij zou juist een front die wat minder laag produceerd beter zijn. Op aanraden van collega's van een vriend van mij (hij werkt bij RAF) ben ik ook aan het kijken naar Kef iQ5's of iQ7's als fronts, juist omdat die wat subtieler zou zijn met laag-weergave. Gezien het prijsverschil neig ik heel sterk naar de iQ5's.

Rears worden wel een maatje kleiner. M'n woonkamer is niet heel ruim en om daar 4 iQ5's neer te zetten wordt echt teveel van het goede. Dat worden waarschijnlijk iQ1's (als ik de iQ5 als front neem) of iQ3's (als de iQ7 de fronts worden). De reden is simpel. Zowel de iQ1 als de iQ5 gebruiken 13cm drivers, de iQ3 en iQ7 16cm.
De vraag blijft dan alleen nog over welke center ik ga gebruiken, de iQ2c of de iQ6c... Gezien de beperkte ruimte en daardoor de korte afstand tussen fronts en center zal dat waarschijnlijk de iQ2c worden. Hopelijk kan ik over een paar weekjes foto's gaan plaatsen, wanneer m'n huisje klaar is en de inrichting er staat :*)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dr. Strangelove schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:11:
[...]

Als jij het verschil niet ziet tussen een SD-DVD met upscaling en een BR/HD-DVD op native res (1080p) dan mankeert er echt iets aan je ogen.
Het hangt er natuurlijk vanaf. Wanneer je een 32" TV hebt en je zit er een meter of 4 vandaan, dan kan een 576p bron (wat DVD kan zijn) ten opzichte van een 1080p bron best weinig verschil opleveren.

Maar als je op een 200" projectiescherm kijkt, dan is het echt een wereld van verschil :). Ook vind ik kleuren van HD films altijd veel mooier. Geen idee hoe dat dan weer kan, maar is wel :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:46

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

deepbass909 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 10:51:
Voor mij zou juist een front die wat minder laag produceerd beter zijn. Op aanraden van collega's van een vriend van mij (hij werkt bij RAF) ben ik ook aan het kijken naar Kef iQ5's of iQ7's als fronts, juist omdat die wat subtieler zou zijn met laag-weergave. Gezien het prijsverschil neig ik heel sterk naar de iQ5's.
Als ik jou was zou ik ook eens naar de oude Q serie kijken van KEF. Prima speakers en ze zijn nu voor een prikkie te krijgen. Zo heb ik een tijdje geleden een set Q5's gekocht (voor 225 euro / stuk). Erg veel speaker voor weinig geld imho. Ik heb ze vergeleken met de IQ7's en vind de Q5's daar niet voor onder doen.

Bij oa correct.com en wellicht stassen zijn deze waarschijnlijk nog wel te koop.

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Sappie schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:34:
[...]

Als ik jou was zou ik ook eens naar de oude Q serie kijken van KEF. Prima speakers en ze zijn nu voor een prikkie te krijgen. Zo heb ik een tijdje geleden een set Q5's gekocht (voor 225 euro / stuk). Erg veel speaker voor weinig geld imho. Ik heb ze vergeleken met de IQ7's en vind de Q5's daar niet voor onder doen.

Bij oa correct.com en wellicht stassen zijn deze waarschijnlijk nog wel te koop.
Correct heeft ze nog in hun assortiment, zowel de Q5 als de iQ5. Ik heb ze net een mailtje gestuurd met de vraag of het mogelijk is om ze te beluisteren met m'n eigen receiver. Maar even afwachten...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kef Q series ftw!

Heb zelf een setje Q30 voor mijn tweede set :)
Heb btw ook nieuwe receiver nieuwe tv en nieuwe kamer dus binnenkort foto's :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 11:04
Heb laatst mijn Denon AVR-1905 aan mijn opa en oma gegeven ter vervanging van een versleten oude receiver en omdat mijn opa het hele surround gebeuren wel erg mooi vond en toch al vier speakers had staan.
Heb nu ter vervanging een Marantz SR-8001 gekocht die op de onlogische bediening na erg goed bevalt :)

Hier wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL1012/4016448/8339391/276318870.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL1012/4016448/8339391/276318852.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL1012/4016448/8339391/276318876.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL1012/4016448/8339391/206271553.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.areadvd.de/images/2006/marantz_sr8001_inside.jpg
(Binnenkant van de SR-8001)

Afbeeldingslocatie: http://www.areadvd.de/images/2006/marantz_sr8001_back.jpg
(Achterkant van de SR-8001)

Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL1012/4016448/8339391/276322186.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL1012/4016448/8339391/276322181.jpg

Wat valt er te zien?

- Marantz SR-8001 receiver
- Marantz CD5400 cd-speler
- Samsung LE32T51B televisie
- Pioneer DV360 dvd-speler
- Dali Blue 3003 voorspeakers
- Dali Concept Center
- Dali Blue 2002 achterspeakers
- Mordaunt Short MS909 subwoofer

[ Voor 32% gewijzigd door mac1987 op 05-09-2007 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Op wat voor wandhouders staan die rears? Ziet er erg mooi uit namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
JvS schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 10:57:
[...]
Het hangt er natuurlijk vanaf. Wanneer je een 32" TV hebt en je zit er een meter of 4 vandaan, dan kan een 576p bron (wat DVD kan zijn) ten opzichte van een 1080p bron best weinig verschil opleveren.

Maar als je op een 200" projectiescherm kijkt, dan is het echt een wereld van verschil :). Ook vind ik kleuren van HD films altijd veel mooier. Geen idee hoe dat dan weer kan, maar is wel :).
HD films gebruiken een groter kleurenpallet (in elk geval over HDMI 1.3).

Ook op een 32 inch TV zie het verschil echt wel. Je hebt het over een verdubbeling van het aantal beeldlijnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Mooi spul mac, alleen vraag ik me af waarom je een center speaker van een andere serie hebt genomen. Valt die niet uit de toon icm de andere luidsprekers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:47
mac1987 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 23:52:
Heb laatst mijn Denon AVR-1905 aan mijn opa en oma gegeven ter vervanging van een versleten oude receiver en omdat mijn opa het hele surround gebeuren wel erg mooi vond en toch al vier speakers had staan.
Heb nu ter vervanging een Marantz SR-8001 gekocht die op de onlogische bediening na erg goed bevalt :)

Hier wat plaatjes:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
(Binnenkant van de SR-8001)

[afbeelding]
(Achterkant van de SR-8001)

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat valt er te zien?

- Marantz SR-8001 receiver
- Marantz CD5400 cd-speler
- Samsung LE32T51B televisie
- Pioneer DV360 dvd-speler
- Dali Blue 3003 voorspeakers
- Dali Concept Center
- Dali Blue 2002 achterspeakers
- Mordaunt Short MS909 subwoofer
Toevallig via marktplaats gekocht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Dr. Strangelove schreef op woensdag 05 september 2007 @ 08:13:
[...]

HD films gebruiken een groter kleurenpallet (in elk geval over HDMI 1.3).

Ook op een 32 inch TV zie het verschil echt wel. Je hebt het over een verdubbeling van het aantal beeldlijnen!
wat hij bedoelt is dat je op een bepaalde kijkafstand niets aan die verdubbeling van beeldlijnen of pixels hebt. Ga maar eens 10 meter van een tv af staan en kijk of je dan nog steeds zoveel detail ziet. Voordat je een hdtv koopt is het ook verstandig om na te gaan hoeveel meter er tussen jouw kijkplek en de tv komt en dan in de winkel testen welke maat het scherm minimaal moet zijn om uberhaupt meer detail te zien dan op je oude tv.

Op mijn 21" crt kan ik best full hd materiaal afspelen (pixels genoeg) maar als ik achterover hang met mijn poten op het bureau zie ik het verschil al nauwelijks meer tussen 720 of 1080.

[ Voor 11% gewijzigd door Pixal op 05-09-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw hier maar wil wel eens horen wat andere van me setje vinden ;)

Harman Kardon Avr 130 + Harman Kardon 23, En sony trinitron tv

Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/747/p9040019jh9.jpg

Infinty Sm 122 Frontspeakers >:)

Afbeeldingslocatie: http://img114.imageshack.us/img114/1203/p9040009rs2.jpg

En de andere natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/1742/p9040020cg4.jpg

Alles natuurlijk high end aangesloten :o , niet. maar wel met behoorlijke bekabeling 6mm

Afbeeldingslocatie: http://img106.imageshack.us/img106/7121/p9040018it7.jpg

De center, Jbl lx10

Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/5062/p9040015qf5.jpg

Mijn kleine subwoofertje, die alleen nog voor films wordt gebruikt. Jbl e150

Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/2773/p9040016rl7.jpg

En mij surround speakers, beetje aan de grote kant maarja :P. Jbl lx800

Afbeeldingslocatie: http://img212.imageshack.us/img212/8750/p9040010ek9.jpg

Lijkt misschien een beetje bij elkaar gezocht zootje, maar vind het erg lekker klinken en bij een goede dvd of live-dvd klinkt het gewoon echt te gek!!!!
Zelf ben ik tevreden mee :) . De HK stuurt alles met gemak aan met die 5x45 watt _/-\o_. In de hoek staat nog een oude compaq die nu werk doet als muziek pc. Ik zou alleen nog wel een keer 32 inch lcd willen, alleen heb ik me geld nou voor andere dingen nodig. O-). En is dat nog even sparen want ik heb nog geen top inkomen. En een zwaardere versterker geen kwaad kunnen, niet omdat het harder moet maar omdat ik bang ben dat als ik te lang draai het zooitje wel een zou kunnen gaan clippen. Maar nu eerst maar een lekker eent tijdje genieten van me setje :7

Heb commentaar :+

Edit: alle plaatjes doen het nou denk ik 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 14:51

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zou hiervoor echt een zwaardere versterker gebruiken. Maar hey, er moet wat te wensen over blijven als je 15 bent ;) Leuke set voor op je kamer zo.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd ;) . staat nog op het verlanglijstje. maar met een gevoeligheid van 100db/1m van de infinity's. gaat het nou al aardig en durf heb ik al niet helemaal open te draaien. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Mooie sets allemaal weer. Ik ben nu eindelijk klaar met de verhuizing, dus ik zal morgen als din opgedonderd is eens even rustig pics schieten. Ondertussen heb ik er wel 'n nieuwe LCD tv doorheen gedouwd, maar ik heb nog wel dezelfde receiver (vintage noemen we het maar :P).

Overigens is de kijk/luister positie in dit nieuwe huis wel drastisch verbeterd, mede door de woonkamer die veel groter is...

HENG HENG

• mac1987
Ik heb de versterker bij Correct Electronics in Rotterdam gekocht van een verkoper die ik nog kende van toen hij nog de eigenaar was van Winners&Winners HiFi in Spijkenisse, waar ik altijd mijn spullen kocht.
De speakersteunen heb ik ooit eens na lang zoeken gekocht bij de Formido en zijn van het merk Barkan (www.barkanmounts.com). Mochten veel gewicht hebben en zagen er stevig uit voor maar 30 euro per paar dacht ik.

De reden dat ik voor de centerspeaker een andere serie heb genomen is omdat de Blue series C1000 (de centerspeaker van die serie) toen bijna 2x zo duur was als de Concept center en bovendien minder laag gaf. Qua klank was hij iets warmer en paste dus inderdaad iets beter bij de Blue serie, maar ook de Concept center paste redelijk goed bij deze speakers. Het prijsverschil van 170 euro (320 om 150 euro) vond ik niet terug in het geluidsverschil.
Ondertussen is de Concept center ook al rond de 200 euro en is de Blue center bijna nergens meer te koop, maar toendertijd leek dit mij de verstandigste keuze.

Wat betreft de SR-8001: Ik ben erg te spreken over de dynamiek, het vermogen en de muzikaliteit. Minder ben ik te spreken over het bedieningsgemak van de Marantz receivers. Waar ik bij de Denon nog nooit een handleiding heb hoeven pakken, behalve uit pure interesse in of ik nog een feauture niet uitgeprobeerd had, heb ik bij de installatie van de Marantz meerdere keren het boekwerk erbij moeten pakken. Dit mede door de onlogische afstandsbediening.

Uiteindelijk vind ik de Marantz nog steeds een duidelijke stap vooruit t.o.v. de Denon, maar dat mag ook wel gezien het (prijs)klasse-verschil ;)

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:59:
Kef Q series ftw!

Heb zelf een setje Q30 voor mijn tweede set :)
Heb btw ook nieuwe receiver nieuwe tv en nieuwe kamer dus binnenkort foto's :)
Kleine update wat betreft m'n speakers. Correct en de KEF Q-serie vallen nu definitief af. De reden is niet de kwaliteit van de Q-serie (die weet ik nog niet), maar ik kan via een vriend nieuwe iQ's aanschaffen voor practisch dezelfde prijzen als de Q-serie bij correct kost (ja, dit gaat volledig legaal). De prijzen zijn dermate scherp dat zelfs de iQ7 in zicht begint te komen.
Of het de iQ5 of iQ7 wordt, ligt straks helemaal aan de bass-weergave in combinatie met mijn receiver. Het is namelijk heel goed mogelijk dat door de sterke bass aansturing de iQ5 beter kunnen klinken dan de iQ7 (bass weergave is bijvoorbeeld te sterk voor de JBL MK 1000 speakers van m'n ouders, die ook met een 13cm woofer werkt... Hij vervormt niet, maar de bass is gewoon te hard 8)7 )

Zoals ik het nu in m'n hoofd heb zitten en het hopelijk ook binnen een maand gerealiseerd zal worden, zal het een set worden van:
2x KEF iQ5 (fronts)
2x KEF iQ1 (surrounds)
1x KEF iQ2c of iQ6c (center)

of
2x KEF iQ7 (fronts)
2x KEF iQ3 (surrounds)
1x KEF iQ2c of iQ6c (center)

De center zal puur van de weergave afhangen. De iQ6c heeft nog 2 extra woofers en daardoor een betere laag-weergave, maar of dat goed uitpakt met mijn versterker is nog maar de vraag.

De combinatie fronts - surrounds is gebasseerd op de doorsnee van de drivers (13cm resp 16cm) om een gelijkmatig klankbeeld te krijgen.

• Spacecowboy

Spacecowboy

As promised, pics van mijn home theather (nou ja :P):

View vanaf de kijkpositie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cf9bf0b02665c57f421cbfdabe530916/thumb.jpg

Overzicht huiskamer:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5ab81df880dfcad152d6b9f7e7e27e03/thumb.jpg

Close-up van het welbekende tv meubel :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2f844ff99f21ae2451c5fe9140683d0f/thumb.jpg

Sub aan de linkerkant:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b3f4b6b2823c0926bb3ccbd87d9eeb67/thumb.jpg

zoals ik al zei is na de verhuizing de tv wel vervangen, maar de rest nog niet. Momenteel staat er een Hitachi stereo versterker, welke de 2 luidsprekers en de sub aanstuurt. Sub zit niet op een sub uitgang, maar gewoon op de b speaker uitgangen. Moet zeggen dat ik 'm bijna nooit (durf) te gebruiken vanwege overlast. Eigenlijk moet ik 'm gewoon eens een keertje goed inregelen, maar daar heb ik ook gewoon nog geen tijd voor gehad.

Mijn doel is om als we financieel bij ben een nieuwe versterker (geen surround, gewoon stereo) + cd-speler + apple tv te halen, maar dat zit er voorlopig nog even niet in (sinds we samenwonen moet je alles overleggen, en audiovisueel spul boeit mn vriendin geen drol, die kijkt wat haar betreft film op een 34cm beeldbuis :P )

Ik zit alleen nog met een paar dingen:

- Waar moet ik die bergen DVD's laten? hele tv meubel ligt vol, plus nog n kast op de 2e slaapkamer...
- Momenteel staat de versterker in het tv meubel (vond vriendin mooier), maar dat is echt rete-onpractisch. als ik nieuwe zut koop moet ik daar dus ook nog een plek voor vinden... (wat mij betreft d'r bovenop...)

[ Voor 10% gewijzigd door Spacecowboy op 06-09-2007 14:03 ]

HENG HENG

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Hoge WAF heb jij ;) Dvd's kan je prima in een Billy kwijt. Eventueel nog deurtjes bijkopen en je hebt een aardige stylisch oplossing :)

• Spacecowboy

Spacecowboy

TroonStaal schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:19:
Hoge WAF heb jij ;) Dvd's kan je prima in een Billy kwijt. Eventueel nog deurtjes bijkopen en je hebt een aardige stylisch oplossing :)
Hoge waf?

Billy heb ik overigens al op de studeerkamer, maar daar moeten eigenlijk boeken in. In de woonkamer heb ik eigenlijk niet echt heel veel ruimte meer, dus ik moet nog maar eens goed gaan denken...

HENG HENG

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
WAF == Wife Acceptance Factor ;)

Portfolio

• Spacecowboy

Spacecowboy

Oh, ja ach. Ik heb al de computerkamer die mostly van mij is, nou kan ik moeilijk ook nog eens de hele woonkamer gaan claimen :P

(koop straks gewoon n set die er niet inpast >:) )

HENG HENG

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Spacecowboy schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:47:
[...]

Oh, ja ach. Ik heb al de computerkamer die mostly van mij is, nou kan ik moeilijk ook nog eens de hele woonkamer gaan claimen :P

(koop straks gewoon n set die er niet inpast >:) )
Oude truc: je hebt in je hoofd een mooie 5.1 setup. Je komt aan met een supermegaultrathx9.3surroundset. Zij zegt "he nee". Jij zegt "okee, compromis" en komt met je 5.1 set. Volia ;)

Maargoed, ik heb makkelijk praten, ik woon alleen en heb geen vriendin :P

• Dr. Strangelove
wat hij bedoelt is dat je op een bepaalde kijkafstand niets aan die verdubbeling van beeldlijnen of pixels hebt. Ga maar eens 10 meter van een tv af staan en kijk of je dan nog steeds zoveel detail ziet. Voordat je een hdtv koopt is het ook verstandig om na te gaan hoeveel meter er tussen jouw kijkplek en de tv komt en dan in de winkel testen welke maat het scherm minimaal moet zijn om uberhaupt meer detail te zien dan op je oude tv.
Ik begrijp best wat hij bedoelt. Persoonlijk zie ik een dergelijke verhoging van de resolutie wel degelijk op vier meter afstand, en ik denk dat dat voor iedereen geldt als ze ermee geconfronteerd worden. Vier meter is normale kijkafstand voor een 32 inch / 82cm TV.

Verwijderd

Spacecowboy schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:01:
- Waar moet ik die bergen DVD's laten? hele tv meubel ligt vol, plus nog n kast op de 2e slaapkamer...
Ik heb bij OPUS een DVD koffer besteld, daar zitten sleeves in en ruimte voor 600 DVD`s 8)
Afmeting is ong. 45*40*16 ofzo, kan je bijna overal kwijt en kost maar iets van 20/25 eurootjes ;)

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 20:34
ik ben ook net begonnen.
vorig jaar huisje gekocht en nu eindelijk iets geld over.

vergulde component kabel
Afbeeldingslocatie: http://thumbs.bayimg.com/aagpaaabl.jpg

kingpin fs-180 projectiescherm
Afbeeldingslocatie: http://thumbs.bayimg.com/aagpdaabl.jpg

Marantz sr4001 receiver
Afbeeldingslocatie: http://thumbs.bayimg.com/aagpeaabl.jpg

bijpassende dv4001 dvd speler
Afbeeldingslocatie: http://thumbs.bayimg.com/aagpgaabl.jpg

ben nu nog op zoek naar een bijpassende 720p 16:9 beamer en leuke speakers.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Spacecowboy schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:01:
As promised, pics van mijn home theather (nou ja :P):

View vanaf de kijkpositie:
[afbeelding]

Overzicht huiskamer:
[afbeelding]

Close-up van het welbekende tv meubel :P
[afbeelding]

Sub aan de linkerkant:
[afbeelding]

zoals ik al zei is na de verhuizing de tv wel vervangen, maar de rest nog niet. Momenteel staat er een Hitachi stereo versterker, welke de 2 luidsprekers en de sub aanstuurt. Sub zit niet op een sub uitgang, maar gewoon op de b speaker uitgangen. Moet zeggen dat ik 'm bijna nooit (durf) te gebruiken vanwege overlast. Eigenlijk moet ik 'm gewoon eens een keertje goed inregelen, maar daar heb ik ook gewoon nog geen tijd voor gehad.

Mijn doel is om als we financieel bij ben een nieuwe versterker (geen surround, gewoon stereo) + cd-speler + apple tv te halen, maar dat zit er voorlopig nog even niet in (sinds we samenwonen moet je alles overleggen, en audiovisueel spul boeit mn vriendin geen drol, die kijkt wat haar betreft film op een 34cm beeldbuis :P )

Ik zit alleen nog met een paar dingen:

- Momenteel staat de versterker in het tv meubel (vond vriendin mooier), maar dat is echt rete-onpractisch. als ik nieuwe zut koop moet ik daar dus ook nog een plek voor vinden... (wat mij betreft d'r bovenop...)
Wat die versterker: da's gewoon een kwestie van je meisje overtuigen dat als je ze er in zet, ze hun warmte niet goed kwijt kunnen en ze dus stuk gaan. Zij wil ook DVD etc kunnen kijken dus dan gaat ze wel overstag.
Wat betreft die DVD's: Denk eens aan een mooie dressoirkast met een hoop lades. Hebben ze bij de IKEA voor weinig en past ook nog eens mooi in je interieur :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pittie
Zoals beloofd ook een foto van mij set.
Echter het is maar een telefoon foto en dan ook nog eens bij slecht licht. Maar het gaat om het idee.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stefanpittie/AA/200709062056_012.jpg

Wat je ziet,
Panasonic TX26LX70
Xbox media center
PC (Mediacenter)

Het geluid wordt voorlopig afgespeeld door een Creative Inspire 5500 Digital setje. Hiervan heb ik alleen de centerspeaker vervangen door een exemplaar van Sony.
Voorlopig voldoet dit prima aan mijn eisen. Zeker omdat ik maar op een kleine (studenten)kamer zit.
En die panasonic, wow wat een beeld geeft deze! Deze als je dan ook nog een Blu Ray disc opzet. Dat is echt scherp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Volgens mij is het de bedoeling dat je al die stickers eenmaal thuis aangekomen van het scherm haalt :)

Tenzij er steeds potentiele lcd kopers door je huis heen lopen die willen weten wat hij allemaal kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

The Eagle schreef op donderdag 06 september 2007 @ 22:02:
[...]

Wat die versterker: da's gewoon een kwestie van je meisje overtuigen dat als je ze er in zet, ze hun warmte niet goed kwijt kunnen en ze dus stuk gaan. Zij wil ook DVD etc kunnen kijken dus dan gaat ze wel overstag.
Wat betreft die DVD's: Denk eens aan een mooie dressoirkast met een hoop lades. Hebben ze bij de IKEA voor weinig en past ook nog eens mooi in je interieur :)
Die versterker komt er wel, daar maak ik me niet al te druk over. Gewoon voor t blok zetten (gekocht is gekocht :P )

Een dressoir heb ik al, dat zit ook al vol met muziek CD's en andere troep... :X Ik moet gewoon n groter huis hebben...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebuch
  • Laatst online: 01-05 15:07
Pittie schreef op donderdag 06 september 2007 @ 22:53:
Zoals beloofd ook een foto van mij set.
Echter het is maar een telefoon foto en dan ook nog eens bij slecht licht. Maar het gaat om het idee.

Fotootje

Wat je ziet,
Panasonic TX26LX70
Xbox media center
PC (Mediacenter)

Het geluid wordt voorlopig afgespeeld door een Creative Inspire 5500 Digital setje. Hiervan heb ik alleen de centerspeaker vervangen door een exemplaar van Sony.
Voorlopig voldoet dit prima aan mijn eisen. Zeker omdat ik maar op een kleine (studenten)kamer zit.
En die panasonic, wow wat een beeld geeft deze! Deze als je dan ook nog een Blu Ray disc opzet. Dat is echt scherp!
Wat voor behuizing van je HTPC is dat? Ziet er strak uit op het eerste gezicht, en ben nog op zoek naar iets moois.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02
Nebuch schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 10:05:
[...]

Wat voor behuizing van je HTPC is dat? Ziet er strak uit op het eerste gezicht, en ben nog op zoek naar iets moois.
zo te zien is het een Antec Fusion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Nog effe inhaken op het Kef verhaal :

Ik vind de IQ5's erg fijne speakers. Ik heb ze BLIND gekocht heb, puur op reviews en luisterervaringen van vorige Kef series. Ze zijn mooi klein (niet van die MEGA torens) en er komt echt een crystalclear, gebalanceerd geluidje uit. Ook vind ik de vormgeving erg fraai. Wat ik wel matig vind aan de hele IQ serie is de aansluitterminals. Het oogt een beetje raar en goed vastzetten kost wat moeite.

Ik beluister ze via een Denon AVR-4306 en over het algemeen is de bas bij Denon strak en een tikje richting "droogjes". Ik had hiervoor 2 passieve zelfbouw bandpass subwoofers + 2 gesloten satelliets en ik vond de basweergave van de Kef's in het begin een beetje matig. Maar na een uurtje of 20-30 inspelen komen ze los en komt er meer bas uit. Zeker in combinatie met een andere versterker dan Denon denk ik dat ze op bas gebied goed genoeg presteren.

Om toch het geluid van grote speakers (qua kastvolume) te krijgen heb ik de sub er highlevel naast aangesloten, dit levert IMO een fraai geluidsbeeld over het hele spectrum. Zonder sub kan wel maar dan mis je net dat hele diepe laag wat je met grote speakers wel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 23:02
FreeRider schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:14:
Wat ik wel matig vind aan de hele IQ serie is de aansluitterminals. Het oogt een beetje raar en goed vastzetten kost wat moeite.
Heb dat zelf opgelost door banaan stekkers te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
FreeRider schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:14:
Nog effe inhaken op het Kef verhaal :

Ik vind de IQ5's erg fijne speakers. Ik heb ze BLIND gekocht heb, puur op reviews en luisterervaringen van vorige Kef series. Ze zijn mooi klein (niet van die MEGA torens) en er komt echt een crystalclear, gebalanceerd geluidje uit. *knip*
Hieruit kun je ook direct opmaken dat je ze niet echt hebt vergeleken met andere luidsprekers, dus het oordeel wat je nu geeft is erg subjectief aangezien je geen referentie hebt. :X

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Gurbe de n00b schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 20:02:
[...]

Hieruit kun je ook direct opmaken dat je ze niet echt hebt vergeleken met andere luidsprekers, dus het oordeel wat je nu geeft is erg subjectief aangezien je geen referentie hebt. :X
Ja en als je ze naast 7's had gehoord had je waarschijnlijk wel een andere mening gehad :D Maargoed, het blijft persoonlijke smaak.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Hier mijn nieuwste home cinema aanwinsten :)

Philips DVP 5980, zeer mooie dvd speler met hdmi en upscaler. Werkelijk prachtig beeld!
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/dvd/001.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/dvd/002.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/dvd/003.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/dvd/004.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/dvd/005.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/dvd/006.JPG

Aangezien ik nu veels te veel apparatuur begin te hebben en daardoor een te kort aan aansluitingen op mijn tv heb, had ik laatst een switch box besteld waar vele aansluitingen op aanzitten deze zou morgen moeten binnenkomen. Om dan alles te kunnen aansluiten heb ik mijn assortiment aan kabels vergroot zodat alles morgen weer aangesloten kan worden.

De kabels:
3 Philips Component kabel 1,5m
3 Philips Stereo Audio kabel 1,5m
3 Philips Optical Audio kabel 1,5m
1 Cinch split kabel (2 stuks)

Totaal 217,90 voor betaald 8)7 Ik had het net pas is uitgerekend en ik vind het belachelijk veel geld voor een zooi kabels, maarja de kwaliteit van goedkope dropveters is poep vergeleken deze kabels. Dit kon ik vooral bij de component kabels goed zien. Ik was zo een sport zender aan het kijken waar steeds zo een gaar logo het beeld kwam in faden en dat zag er vrij blurry uit met de goede kope kabels. Er bleef zeg maar hier en daar wat gesmeer achter om het zo te noemen maar met deze kabels bleef het overal perfect!! 8)
De reden dat ik deze kabels vooral had gekocht was voor mijn AV switch die morgen komt om zo de best mogelijke kwaliteit te behouden.

Foto's

Component kabels:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/kabels/001.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/kabels/002.JPG

Stereo Audio kabels:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/kabels/003.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/kabels/004.JPG

Optische kabels:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/kabels/005.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/kabels/006.JPG

De bedrading zelf:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/kabels/007.JPG

2 splitters:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/kabels/008.JPG

Info van de Philips kabels:
- 24k gold plated connectoren
- Koperen gevlochten afscherming
- Veerontlasting

Ik ben tevens aan het kijken voor leuke speakers. Ik heb in gedachten om een 5.1 set van Infinity te halen. Dit worden dan 2x Beta 50 voor de fronts, 2x Beta 20 voor de rears en 1 center (type even kwijt). Ik ben eigenlijk helemaal verliefd op de KEF iQ7 maar deze zijn voor mij misschien momenteel nog ietsjes te prijzig. Daarom de Infinity set waar ik zeg maar maximaal een eurootje of 900,- geloof ik voor betaal (nieuw). Wat vinden jullie van de Infinity Beta 50 enzo? Op internet lees ik heel erg veel goeds hierover wat mijn idee alleen maar meer bevestigd. :P

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Gurbe de n00b schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 20:02:
[...]

Mijn oordeel is inderdaad zo subjectief als het maar kan... Omdat ik totaal geen referentie heb (ik heb geen vrienden met hifi/surround sets, en luister bij voorkeur alleen naar wekkerradio's en intercoms) kan ik de speakers ook niet beoordelen, kortom : eigenlijk lul ik maar wat. :)
Ebayzo schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 20:04:
[...]
Ja en als je ze naast 7's had gehoord had je waarschijnlijk wel een andere mening gehad :D Maargoed, het blijft persoonlijke smaak.
Ik denk (nog een keer : heeeeeeeel subjectief) dat het verschil in klankkleur tussen de IQ5 en IQ7 niet zo groot is. De opbouw is nagenoeg hetzelfde (zelfde kast, filters en allebei uniQ), alleen de belastbaarheid en het lage bereik is wat hoger. Al met al zal de IQ7 ietsjes voller klinken, subjecief dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

FreeRider schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 21:45:
[...]

Mijn oordeel is inderdaad zo subjectief als het maar kan... Omdat ik totaal geen referentie heb (ik heb geen vrienden met hifi/surround sets, en luister bij voorkeur alleen naar wekkerradio's en intercoms) kan ik de speakers ook niet beoordelen, kortom : eigenlijk lul ik maar wat. :)

[...]

Ik denk (nog een keer : heeeeeeeel subjectief) dat het verschil in klankkleur tussen de IQ5 en IQ7 niet zo groot is. De opbouw is nagenoeg hetzelfde (zelfde kast, filters en allebei uniQ), alleen de belastbaarheid en het lage bereik is wat hoger. Al met al zal de IQ7 ietsjes voller klinken, subjecief dan...
Ga er maar vanuit dat de iQ7 heel wat voller klinkt... De kast is groter, de woofer is 16cm ipv 13cm en hetzelfde geldt voor de middentoner. Dus het klankbeeld kan wel redelijk gelijk zijn, maar de iQ7's komen toch een stukje lager.
Ik ga deze 2 rechtstreeks tegen elkaar zetten binnenkort. Een maat van mij zorgt dan dat ik 's ochtends rustig in een luisterruimte met m'n eigen versterker kan luisteren.
Mijn versterker schijnt een heel neutraal geluid te produceren (en daardoor blijkbaar snel "zwaar" te klinken) en hij vereist dus een neutrale speaker. De kastopbouw van de KEF (waarbij geen enkel paneel parallel aan een ander paneel staat) zorgt voor een resonantie vrije kast, waardoor deze dus een heel neutraal geluidsbeeld krijgt.
Helaas betekend een neutraal geluidsbeeld ook, dat veel mensen het gevoel krijgen dat ze te weinig bass produceren...

Maar ik kan niet wachten tot ik ze heb gehoord in combinatie met m'n versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en wat voor versterker heb je dan waar mee je het verschil van de kefs wil gaan testen ?
Ik heb zelf ook de kef gehoort (type iQ7 en IQ5 ) op een nad versterker.
Laat ik het zo zeggen dat kef niet voor mij gehoor bestemt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de Beta 50 staan i.c.m. met een Denon 2805 en ben er erg over te spreken.
Ik heb echter niet veel andere speakers gehoord en heb dus weinig referentie kader.
Hiervoor had ik de Warfdale Valdus 400 maar das eigenlijk geen speaker te noemen.

Ga ze anders eens luisteren.

Ik heb deze set ook al eens in dit topic gepost.
kijk maar: Verwijderd in "Post hier foto's en specs van je home-ci..."

Ik heb inmiddels ook een subwoofer aangeschaft nl; MJ Acoustic Reference 1

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Pixal schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 01:28:
Volgens mij is het de bedoeling dat je al die stickers eenmaal thuis aangekomen van het scherm haalt :)

Tenzij er steeds potentiele lcd kopers door je huis heen lopen die willen weten wat hij allemaal kan.
Die stickers zijn er inmiddels af. Ik wilde eerst even testen of alles werkte enzo. >:)
[...]

Het is inderdaad de Antec Fusion Case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 15:25

Osxy

Holy crap on a cracker

Mijn nederige (nu nog) stereo set,

Afbeeldingslocatie: http://www.osxy.nl/~andre/uploadimages/DSC00809.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.osxy.nl/~andre/uploadimages/DSC00811.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.osxy.nl/~andre/uploadimages/DSC00810.jpg
Mag me vuilnisbak wel eens legen |:(

Wat je ziet:
Yamaha CR-240 (Oud maar hij werkt nog steeds, welliswaar op mono aangezien stereo kapot is.)
Wharfedale Denton 2XP *2
1x Philips Power Monitor 100 (wat een bak :Y )

En dan mijn iMac waar alle audio vandaan komt.

Volgende maand gaat deze gehele set de deur uit en komen er 4x JBL Control1 en een H/K reciever. (center en sub volgen zodra er weer geld is 8)7 ) Bekabeling ligt er al :)(tegelijk met laminaat gedaan)

[ Voor 6% gewijzigd door Osxy op 08-09-2007 15:35 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 12:00
Vandaag eindelijk alle kabels netjes weggewerkt en spul opgehangen, hier het resultaat:

http://student-kmt.hku.nl/~alwin/school/Renders/DSCF0520.JPG

http://student-kmt.hku.nl/~alwin/school/Renders/DSCF0521.JPG

http://student-kmt.hku.nl/~alwin/school/Renders/DSCF0522.JPG

Sinds de ps3 is huis ik heb ik me dvd speler en cd wisselaar eruit gedaan, dit ding streamt al me media van me pc naar de huiskamer. En is by far een beter dvd speler + blu-Ray natuurlijk.

Wat je ziet:
Samsung LE32R71B
2 Audiolabs front speakers ( gaan tot 6 hoog in de flat )
Sony versterker ( verouderd )
Sony Playstation3 ( top ding )

AlwinB©

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

[...]

Zoals gemeld een Antec Fusion.

Ik heb zelf een OrigenAE X15e, maar de nieuwe lijn ziet er ook zeer goed uit:

www.origenae.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

AlwinB© schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 17:10:
Vandaag eindelijk alle kabels netjes weggewerkt en spul opgehangen, hier het resultaat:

Sinds de ps3 is huis ik heb ik me dvd speler en cd wisselaar eruit gedaan, dit ding streamt al me media van me pc naar de huiskamer. En is by far een beter dvd speler + blu-Ray natuurlijk.

Wat je ziet:
Samsung LE32R71B

AlwinB©
Ziet er erg netjes uit!

'k Heb zelf iets meer apparaten in gebruik (inherent aan meer kabels), maar dat is in een meubel uiteraard ook goed "weg" te werken.

Nogmaals: nette setup! Verder nog plannen voor de toekomst? Je hebt het al over je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je ziet:
Samsung LE32R71B

AlwinB©
Staan die speakers niet erg dicht tegen de muur aan?
Trouwens wel hele mooie set. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
Thx for the compliments, ben er wel ff zoet mee geweest om alles zo netjes te krijgen.

De versterker is wel aan vervanging toe, net als mijn achterspeakers ( daar heb ik nu 2 oude phillips front speakers staan die totaal verkeerd opgesteld zijn en zodoende volledig niet tot hun recht komen ) en mijn centerspeaker ( oudje van sony, maar werkt nog wel prima ).

De frontspeakers staan in principe prima alleen te dicht bij elkaar eigenlijk. Dit is door de opstelling van mijn woonkamer alleen niet te veranderen. Heb ze ook op spikes gezet omdat ik ze anders echt niet meer aan kan zetten ivm de buren. Deze dingen zijn echt mijn lievertjes :P, wat een geluid.

Dus to do:
Versterker ( op zoek naar een betaalbare met 2 HDMI in/uitgangen )
Centerspeaker ( een kleinere iig zodat deze ook aan de muur kan )
Achterspeakers ( Veel kleinere die ik aan de muur kan hangen ipv torens van 120 cm )

AlwinB©

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Gisteren is mijn AV switch binnengekomen :)

Het gaat hier om de Control Center 245c van Joytech. De meningen over dit apparaat waren zeer verschillend op het internet. Zo las ik bijvoorbeeld dat dit apparaatje onder aardig wat signaal verlies lijdt. Maar aangezien ik het apparaat reuze handig vind had ik hem toch maar besteld.
Toen hij dan gisteren aankwam heb ik meteen de grote bruine doos geopent waar een andere grote doos zich in bevond. Het was een best mooi vormgegeven doos waar op de voorkant de voorzijde van het apparaat te zien is en op de achterkant van de doos de achterzijde met de vele aansluitingen :9

Uiteraard meteen testen! Ik heb het apparaat uit de doos getrokken en alles aangesloten maar ik wilde tevens ook nog spdif via coax doen (tulp) dus moest ik even kijken waar ik deze op zou gaan aansluiten want er is hier geen apparte poort voor. Ik had toen besloten om de gele connector van composiet te gebruiken als spdif kanaal. Helaas gaf dit bij de DVD speler storing op het component kanaal dus werd het maar het rode audio kanaal (rechts) maar dan kon het spdif signaal van mijn pc weer niet op worden ontvangen :/ Na flink wat gekut besloot ik toch maar weer de gele composiet aansluiting te gebruiken voor spdif want daar werkt teminste wel alles op. Alleen gaf dit dus storing op het component signaal van de dvd speler dus heb ik die dan maar op hdmi aangesloten... ;(

Mja... ook de Wii had veel gezeik. Op de ene poort kreeg ik heel slecht beeld en op de andere weer wel goed beeld, alsof alle poorten van verschillende kwalitiet zijn zeg maar. Gelukkig werkt alles nu wel maar ik ben niet echt tevreden over dit apparaatje. De behuizing ziet er goed en stevig uit enzo maar de signalen die hij moet verwerken worden een beetje verneukt en dat is erg jammer.

Overzicht van spul via de 245c:
- DVD speler, beeld wordt iets ruiziger via de 245c, kan geen spdif via composiet doen want dan is het component signaal echt kut.
- D-TV decoder, werkt helemaal perfect met vrij zelden bij een heel licht beeld die bijna helemaal wit is valt het beeld soms even weg.
- Wii, zelfde verhaal als de decoder, werkt prima op het af en toe wegvallen van het beeld bij witte beelden.
- PC, alleen het spdif signaal wordt hier doorgestuurd via de 245c. en dat werkt uiteraard prima.

Pica's

Creative Breakout box, Samsung HDTV decoder, Philips DVD speler, Joytech 245c AV switch, Wii:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/245c/001.JPG

Close up:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/245c/002.JPG

De achterkant :9
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/245c/003.JPG

Kastje open geschroefd:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/245c/004.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/245c/005.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/245c/006.JPG

De H2064 chip? (weet niet waarvoor deze is)
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/245c/007.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/245c/008.JPG

De Realtek 10/100 mbit ethernet switch controller:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/245c/009.JPG

Front rommel:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/245c/010.JPG

Ziet er best leuk uit maar presteerd in praktijk erg matig. Dat wordt gauw sparen voor een goede versterker. Maar eerst nieuwe speakers kaufen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:58
Hier mijn setup in de huiskamer:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/img17/1189331764-620.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/img17/1189331764-663.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/img17/1189331764-631.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/img17/1189331764-664.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/img17/1189331764-652.jpg

Specs:

Componenten:
LG 42LCR2 42" LCD scherm
Sony STR-DE598 5.1 versterker
Joytech 245C Component AV control center
Xbox (zilver gespoten :) ) , Xbox360 en Wii, allemaal via component verbonden
Panasonic Digitale tv decoder

Speakers:
Sony front speakers
Tannoy Center
Tannoy Fusion 4 Rear speakers
Magnat Subwoofer

De front speakers wil ik ooit nog eens vervangen omdat deze zo ontzettend lomp zijn :) maar ze klinken wel heel erg lekker.
Verder is mijn setup zo goed als klaar.

Xbox Media Center gebruik ik om alle dvd's en muziek/radio af te spelen en de Xbox360 speelt al mijn WMVHD af.
Alle media content komt vanaf mijn Windows Home Server met 2TB data op zolder via het netwerk.

[ Voor 10% gewijzigd door Marsman83 op 09-09-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
@Fraggler
Nice setup. Heb jij btw ook zo een geziek met jouw 245c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op zondag 09 september 2007 @ 12:21:

Uiteraard meteen testen! Ik heb het apparaat uit de doos getrokken en alles aangesloten maar ik wilde tevens ook nog spdif via coax doen (tulp) dus moest ik even kijken waar ik deze op zou gaan aansluiten want er is hier geen apparte poort voor. Ik had toen besloten om de gele connector van composiet te gebruiken als spdif kanaal. Helaas gaf dit bij de DVD speler storing op het component kanaal dus werd het maar het rode audio kanaal (rechts) maar dan kon het spdif signaal van mijn pc weer niet op worden ontvangen :/ Na flink wat gekut besloot ik toch maar weer de gele composiet aansluiting te gebruiken voor spdif want daar werkt teminste wel alles op. Alleen gaf dit dus storing op het component signaal van de dvd speler dus heb ik die dan maar op hdmi aangesloten... ;(
Vind je het heel gek dat SPDIF over composite of audio in niet werkt 8)7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Sir_Hendro schreef op zondag 09 september 2007 @ 12:44:
@Fraggler
Thanks! Ik zag idd dat jij ook zo'n joytech heb, ikzelf heb geen last van ruisig beeld of dergelijke, wel heb ik ook dat bij felle witte beelden vanaf de Wii het beeld wegvalt, dit heb ik opgelost door een simpele component switch tussen de tv en de joytech te zetten, als ik op de Wii speel moet ik die handmatig omzetten, zovaak game ik niet op de Wii dus maakt niet zoveel uit maar is wel klote natuurlijk aangezien ik juist voor zoiets die joytech heb.
Het beeld van de Xbox en Xbox360 is wel altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 14:51

Exirion

Gadgetfetisjist

Fraggler schreef op zondag 09 september 2007 @ 12:35:
De front speakers wil ik ooit nog eens vervangen omdat deze zo ontzettend lomp zijn :) maar ze klinken wel heel erg lekker.
Volgens mij ben je hier de eerste die achter betere speakers heeft staan dan voor 8)7 Why the hell zet jij een stel aardige Tannoys achter je bank neer en dan een zooitje Sjonnie-brandhout als fronts om o.a. muziek op te luisteren :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Exirion schreef op zondag 09 september 2007 @ 12:59:
[...]

Volgens mij ben je hier de eerste die achter betere speakers heeft staan dan voor 8)7 Why the hell zet jij een stel aardige Tannoys achter je bank neer en dan een zooitje Sjonnie-brandhout als fronts om o.a. muziek op te luisteren :D
Hmm oke je hebt me wakker gemaakt :D
De voornaamste reden is omdat het ook weer zo gek uitziet als ik die sony's achter neerzet omdat dan mijn rear speakers groter als de fronts zijn. maar ik ga ze wel eens omwisselen kijken hoe het klinkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 12:50:
[...]

Vind je het heel gek dat SPDIF over composite of audio in niet werkt 8)7 ?
Werkt zeker wel, alleen over die audio kanalen minder dan over het video kanaal van composiet. Ik moet het toch ergens kwijt... hadden ze maar een spdif erop moeten zetten want ik heb nu gewoon geen andere keus ;)

Tevens blijft het voor zover ik weet gewoon tulp in -> tulp uit dus waarom zou het uit moeten maken? Alleen de bandbreedtes van het signaal ofzo verschillen toch maar wat je erin stopt hoort er dan toch ook gewoon eruit te komen. Of denk ik nu heel gek?

[ Voor 23% gewijzigd door Sir_Hendro op 09-09-2007 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/img17/1189336672-90.jpg

Ik heb ze maar even omgedraait, het lijkt wel wat voller te klinken nu, wat meer details.
Het is wel eff wennen hehe zo kaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op zondag 09 september 2007 @ 13:41:
[...]

Werkt zeker wel, alleen over die audio kanalen minder dan over het video kanaal van composiet. Ik moet het toch ergens kwijt... hadden ze maar een spdif erop moeten zetten want ik heb nu gewoon geen andere keus ;)

Tevens blijft het voor zover ik weet gewoon tulp in -> tulp uit dus waarom zou het uit moeten maken? Alleen de bandbreedtes van het signaal ofzo verschillen toch maar wat je erin stopt hoort er dan toch ook gewoon eruit te komen. Of denk ik nu heel gek?
Hoogstwaarschijnlijk zit het hem in de bandbreedtes die hij "switched". Het is niet zomaar een grote schakelaar die de contacten omzet, maar zal wel via een of andere chip gaan idd.
Als je optical out hebt heb je spdif toch ook niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 14:10:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk zit het hem in de bandbreedtes die hij "switched". Het is niet zomaar een grote schakelaar die de contacten omzet, maar zal wel via een of andere chip gaan idd.
Als je optical out hebt heb je spdif toch ook niet nodig?
Niet alle apparaten die ik heb hebben optical vandaar dat ik nog coax gebruik maar ik ga denk is maar wat dingen in mijn setup aanpassen en dan zoveel mogelijk over optical laten lopen. Dat wordt maandag maar weer is even shoppen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sir_Hendro schreef op zondag 09 september 2007 @ 12:44:
@Fraggler
Ik heb er hier ook één. De Wii heeft bij een teveel aan wit last van wegvallend beeld, alleen heb ik dit gelukkig enkel in een menu of twee. Valt mee te leven, is wel irritant. Joytech heeft mn vragen nooit beantwoord, hoe dit kan. Mn 360 werkt er prima op, vind het een leuk apparaatje voor de rest.
Nu ik m van binnen zie vind ik t wel een tikkeltje cheap-ass :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Sinds de ps3 is huis ik heb ik mijn dvd speler en cd wisselaar eruit gedaan, dit ding streamt al mijn media van mijn pc naar de huiskamer. En is by far een beter dvd speler + blu-Ray natuurlijk.

Wat je ziet:
Samsung LE32R71B

AlwinB©
Grammaticale correcties in bold
Wat voor DVD-speler had je; een of ander jopiegoedkopie apparaat van Lidl/Aldi? Ik kan namelijk weinig kwaliteitsverschil ontdekken tussen de upscaling van de PS3 en mijn normale Pioneer. If any geef ik liever de voorkeur aan de Pio dan de PS3, al was het alleen maar om het enorme verschil tussen het geluidsniveau van de PS3-software zelf en het geluidsniveau van de daarin afgespeelde media.
Ik moet mijn receiver echt flink harder zetten als ik in de PS3 een DVD of BRD afspeel, en weer zachter als het spelmenu weer in beeld komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
Ik had een simpele sony dvd speler van inmiddels al wat jaartjes oud, dus het verschil voor mij was goed te zien met de ps3.
Vreemd dat je zo'n geluidsverschil hebt tussen afspeelbare media en de software, ik heb daar totaal geen last van. Gewoon met een optische kabel aangesloten neem ik aan ?

AlwinB©

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mac1987 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 01:30:
Wat betreft de SR-8001: Ik ben erg te spreken over de dynamiek, het vermogen en de muzikaliteit. Minder ben ik te spreken over het bedieningsgemak van de Marantz receivers. Waar ik bij de Denon nog nooit een handleiding heb hoeven pakken, behalve uit pure interesse in of ik nog een feauture niet uitgeprobeerd had, heb ik bij de installatie van de Marantz meerdere keren het boekwerk erbij moeten pakken. Dit mede door de onlogische afstandsbediening.

Uiteindelijk vind ik de Marantz nog steeds een duidelijke stap vooruit t.o.v. de Denon, maar dat mag ook wel gezien het (prijs)klasse-verschil ;)
Vaag, Denon en Marantz zijn de zelfde bedrijven alleen wat andere namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 12:18
Na lang kijken in dit topic heb ik besloten om toch ook maar wat foto's te posten! De aanleiding hiervan is dat ik gister mijn nieuwe kefspeakers binnen heb gekregen :D Na een dag luisteren bij ik erg tevreden! Heerlijk warm geluid. Hier wat fotos dus! (sorry voor de wat slechte kwaliteit, foto's zijn gemaakt met een nokia n73 ;) ).

Bureauview
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gino1/09092007538.jpg

Met een film erop
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gino1/09092007569thumb.jpg

Zitbank
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gino1/bank.jpg

Receiver
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gino1/090920075512.jpg

Kefje van de zijkant
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gino1/090920075542.jpg

Kefje van de voorkant
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gino1/090920075322.jpg

Wat valt er te zien:

Receiver: Sony STR-GX290, een bejaarde receiver van mij pa. Maar is goed genoeg voor mij voorlopig :)
Speakers: 2x Kef q1 en 2 zelfbouwboxen met pioneer speakers (weet zo ff geen specs uit mijn hoofd). Gebruik deze speakers alleen met film kijken, omdat ik de hoge tonen mis bij het luisteren van muziek. Gebruik mijn kef q1's vooral voor het luisteren naar muziek. specs van de kef (ff van de kefsite afgehaald):
Drive units LF: 165 mm (6 1/2") Uni-Q® with
HF: 19 mm (3/4") aluminium dome
Frequency response at 15°
horizontally off axis ±3 dB 45 Hz - 27 kHz
Crossover frequency 2.8 kHz
Amplifier requirements 15 - 120 W
Sensitivity (2.83V/1m) 91 dB
Maximum output 111 dB
Impedance 8 Ohms
Kabels Heb ondertussen andere kabels gehaald dan hier op de foto te zien zijn. Deze waren een tijdelijke noodoplossing :p Heb nu standaard kabels van een eurotje of 2 per meter. Geluid klinkt er iig een stuk voller door :)
Monitor: LG Flatron L222WS, een 22inch tft dus. Heb hem nu ongeveer 3 weken in huis, ben erg tevreden. Vooral de kleuren zijn erg mooi!
Laptop: Ik kijk en luister alles via mijn laptop. Dit is een Asus S96j, die ik ook veel voor school gebruik :) specs : T2060, X1600, 2GB.
Headset Icemat siberia. Gebruik hem eigenlijk alleen met gamen of als mijn ouders willen slapen ;)

Voorlopig ben ik tevreden. Moet alleen nog wat nieuwe speakerkabels kopen..deze zijn bagger. Dan akn ik weer even vooruit :)

[ Voor 10% gewijzigd door DeSire op 10-09-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 16:47:
[...]

Vaag, Denon en Marantz zijn de zelfde bedrijven alleen wat andere namen.
Dat ze tot dezelfde "holding" behoren heeft natuurlijk niets te maken met de verschillen onderling. Dus zo vaag is dat niet.
Een Audi van €100000,- rijdt compleet anders dan een Volkswagen van €100000,-.

Onder de Harman International vlag (zo'n beetje het grootste electronica bedrijf ter wereld) zitten toch ook bedrijven, welke compleet van elkaar verschillen?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Zoals hierboven al gezegd is er qua producten een wereld van verschil tussen Denon en Marantz.
Hoewel ze beiden tot dezelfde holding behoren en ongetwijfeld de onderdelen die ze toevallig beiden gebruiken ook samen inkopen gaan ze ieder hun eigen gang.
Persoonlijk zou ik het liefste een Denon hebben met de 'ballen' van de Marantz. De SR8001 die ik heb staat ongeveer tegenover de AVR-4306 van Denon. De opbouw van de Marantz is wat mooier (o.a. ringkerntrafo i.p.v. weekijzerenkern), maar de Denon is weer veel uitgebreider qua mogelijkheden, met name op video-gebied. Ik zou het liefste een Denon A1 hebben, maar dat is voor mij nog eventjes onbetaalbaar :) (but always keep dreaming ;)). Toen ik de AVR-4306 en de SR8001 ging vergelijken vond ik de 8001 iets mooier klinken, maar ook de Denon klonk uitstekend. Ik kon de Marantz echter voor 1200 euro meenemen, even duur als de 3806 van Denon. De 4306 kostte 1800 euro en toen was de keuze snel gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Sir_Hendro schreef op zondag 09 september 2007 @ 13:41:
hadden ze maar een spdif erop moeten zetten want ik heb nu gewoon geen andere keus ;)
S/PDIF is een specificatie en staat voor Sony/Philips Digital Interface Format waar oa coaxiaal en optisch onder vallen.

Wat ik overigens net las op Wikipedia is wireless S/PDIF, je kent die wireless video zendertjes wel, schijnt ook te werken met s/pdif coax. :)
Wireless S/PDIF"
Hoewel S/PDIF via coax niet in principe geschikt is voor transport over lange afstanden, is er toch een - zij het niet officiële - manier om het signaal wireless te versturen, door gebruik te maken van een zg. remote TV zender/ontvanger (meestal werkend op 2,4 GHz), die normaal gebruikt worden om signaal van de ene TV binnenshuis naar de andere te versturen. In dit geval wordt de coax plug van de signaalgever in de video in van de zender gestopt, en wordt bij de HiFi installatie de video-uit van de ontvanger verbonden met de coax-in van de versterker.
Mijn voorkeur gaat wel naar optisch, geen gevaar met verschillende stroomgroepen, enzo. Apparaten blijven fysiek los van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris

Wat je ziet:
Samsung LE32R71B

AlwinB©
Welk ophangsysteem heb je gebruikt en wat zit er achter je center? Waar haal je je stroom vandaan?

Veel vragen net :D

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
Ik zie daar een kabelgootje lopen :)
Ziet er netjes uit!

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 23:02
jorisdekloris schreef op maandag 10 september 2007 @ 10:58:
[...]

Welk ophangsysteem heb je gebruikt en wat zit er achter je center? Waar haal je je stroom vandaan?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ce2be345a26b7cd3daaa262b42648123/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet mijn receiver echt flink harder zetten als ik in de PS3 een DVD of BRD afspeel, en weer zachter als het spelmenu weer in beeld komt.
Heb hier totaal geen last van. Mijn PS3 zit met een optische kabel op mijn versterker aangesloten. Als ik een Blu-Ray kijk dan zet ik versterker maar heel klein beetje harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Aha, als ik beter gekeken had had ik dat zelf ook kunnen zien :)

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 08:56:
en wat voor versterker heb je dan waar mee je het verschil van de kefs wil gaan testen ?
Ik heb zelf ook de kef gehoort (type iQ7 en IQ5 ) op een nad versterker.
Laat ik het zo zeggen dat kef niet voor mij gehoor bestemt was.
Ik heb een Cambridge 540R receiver, die een erg strak, onvervormd signaal uitstuurt. Ook voor het laag. Gister heb ik wat THX-intro's zitten afspelen, en het laag dat daaruit komt, knalt echt de speakers uit die er nu op zitten (JBL MK 1000's). Daarnaast hoor je heel duidelijk de resonantie plekken in het laag.
Deze versterker heeft door z'n versterkingskarakteristiek een speaker nodig die ook strak in z'n geluidsweergave is. Aangezien de KEF een opbouw heeft die veel van de lage tonen resonanties opvangt, gaat dit waarschijnlijk goed samen met de krachtige bass weergave van de Cambridge. NAD heeft over het algemeen een vrij lichte bass-weergave, die daardoor leeg gaat klinken op een dergelijke speaker.

Overigens werd deze combi mij aangeraden door een collega van een vriend van mij, die nogal audiofiel schijnt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal niet vertrouwens op een vriend zijn woord.
De reden is dat hij dingen anders hoort dan jij zelf kwa geluid.
Ik zal dus mijn eigen oren vertrouwen en daar mijn beslissing van mijn aankoop doen.

Ik zelf heb de heco's gekocht (boekenplank speakers) in combo met een denon versterker.
Luister gewoon voor de gein naar deze speakers .
En let niet op de merk zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik kan namelijk weinig kwaliteitsverschil ontdekken tussen de upscaling van de PS3 en mijn normale Pioneer
Reviews geven stuk voor stuk aan dat de upscaling van de PS3 sinds de 1.80 zonder meer fantastisch is en niet geëvenaard wordt door DVD-spelers in dezelfde prijsklasse. Hangt misschien van je display af dus. Of je Pio is een 989 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-09-2007 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Zoals ik al eerder zei ben ik alvast een beetje aan het rond kijken naar leuke speakers. Mijn oog was dus al gevallen op de Infinity Beta 50 maar gisteren vond ik nog een interessante namelijk de Northbridge E100 van JBL. Vandaag even langs de BCC gegaan om te kijken wat zij hadden en daar kon ik de E100 beluisteren. Uiteraard heb ik ook nog even naar de goddelijke iQ7 geluisterd van KEF.
De E100 klinkt iig best goed. Lekker vol en het laag is ook HEEL erg goed aanwezig waardoor een subwoofer eigenlijk niet meer nodig is. Maar het midden en hoog vind ik iets belangrijker en dat was best goed te noemen.
Maar.... maar... die iQ7 eh... die blijft gewoon zooi super mooi klinken :o Ik vind het alleen jammer dat ie niet zo laag gaat waardoor een subje naar mijn mening dan nog wel een must is. Het geluid van die iQ7 klinkt echt zo perfect. Het is net als een harp waar ze uren aan gewerkt hebben om iedere snaar zo perfect mogelijk te laten klinken. Het geheel van het geluidsschema van de iQ7 is zo volmaakt het loopt echt overal perfect op elkaar af. Het enige wat mij tegen houdt is de prijs. De E100 is veel betaalbaarder en klinkt ook best goed.
Nu sta ik alleen nog te springen om de infinity Beta 50's te beluisteren.

Het is best lastig om een keuze te maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, ik weet niet hoe je je geld verdient, maar zo te horen ben je lyrisch over de KEFs en vind je de JBLs ook wel aardig.

Dan zou ik geen geld weggooien aan die Jbl-boxen, want uiteindelijk begint het toch wel te knagen omdat je gewoon weet dat die KEFs beter klonken en dat je de Jbls heb genomen vanwege de kosten. Waarom niet gewoon even geduld hebben en doorsparen?

Persoonlijk vond ik de Infinity's minder klinken dan de Jbl's, maar vond ik de jbls in lage klank erg nadrukkelijk aanwezig (waardoor deze al snel 'mooi vol' klinkt, niet te veel op blindstaren dus!), het lijkt mij dat dit op den duur ook wel irritant wordt, ook voor de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Sir_Hendro schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:45:
Maar.... maar... die iQ7 eh... die blijft gewoon zooi super mooi klinken :o Ik vind het alleen jammer dat ie niet zo laag gaat waardoor een subje naar mijn mening dan nog wel een must is. Het geluid van die iQ7 klinkt echt zo perfect. Het is net als een harp waar ze uren aan gewerkt hebben om iedere snaar zo perfect mogelijk te laten klinken. Het geheel van het geluidsschema van de iQ7 is zo volmaakt het loopt echt overal perfect op elkaar af.
Ik hoor je wel alleen maar over KEF maar heb je wel al verder geluisterd? Naar o.a. B&W, Klipsch, Mordaunt-Short, Warfendale etc.?

Niet dat KEF slecht is ofzo hoor maar er zijn in mijn ogen echt wel betere speakers voor hetzelfde (of zelfs minder) geld te krijgen. Je geeft zelf al aan dat KEF niet laag genoeg gaat, dat lijkt mij toch wel een gemis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik heb momenteel geloof ik rond de 900,- per maand waar dan wel nog 300 a 350 aan lasten vanaf gaan (en dan nog de dagelijkse dingen zoals eten ect) maar de rest kan ik sparen. Die KEFjes blijven idd goddelijk in mijn oren. Maar ik moet wel iets hebben om het lage op te vullen want midden en hoog klonk het allemaal 'OMG' maar daarna in het lage verdwijnt het een beetje en is gewoon naar mijn mening erg weinig laag. Een subje moet dan dan wel weer opvullen.

Tevens wil ik ook voor power gaan want een muziek cdtje luisteren is erg leuk maar ik hou er ook enorm van om te knallen met films. Ik maak graag herrie :P Voor muziek zou ik zo voor de KEF kiezen maar voor films twijvel ik.

Wat zou een goede sub zijn die lekker bij zo een zooi KEF speakers klinkt?
_TP_ schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:21:
[...]

Ik hoor je wel alleen maar over KEF maar heb je wel al verder geluisterd? Naar o.a. B&W, Klipsch, Mordaunt-Short, Warfendale etc.?

Niet dat KEF slecht is ofzo hoor maar er zijn in mijn ogen echt wel betere speakers voor hetzelfde (of zelfs minder) geld te krijgen. Je geeft zelf al aan dat KEF niet laag genoeg gaat, dat lijkt mij toch wel een gemis..
Ik ben niet echt thuis in de audio wereld dus ik kan al die merken niet. Maar wat ik tot nu toe heb gehoord klinkt allemaal best goed. Die KEFjes hadden nog wel wat meer laag kunnen gebruiken bijvoorbeeld.
Wat zijn nou zeg maar echt top merken voor goed geluid voor zowel muziek als films?

[ Voor 30% gewijzigd door Sir_Hendro op 10-09-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:06:
Tsja, ik weet niet hoe je je geld verdient, maar zo te horen ben je lyrisch over de KEFs en vind je de JBLs ook wel aardig.

Dan zou ik geen geld weggooien aan die Jbl-boxen, want uiteindelijk begint het toch wel te knagen omdat je gewoon weet dat die KEFs beter klonken en dat je de Jbls heb genomen vanwege de kosten. Waarom niet gewoon even geduld hebben en doorsparen?

Persoonlijk vond ik de Infinity's minder klinken dan de Jbl's, maar vond ik de jbls in lage klank erg nadrukkelijk aanwezig (waardoor deze al snel 'mooi vol' klinkt, niet te veel op blindstaren dus!), het lijkt mij dat dit op den duur ook wel irritant wordt, ook voor de buren.
Ik ben het hier mee eens. Ik heb het zelf ook gehad met kleine dingetjes als kabels, in-ear hoofdtelefoon en dvd speler. Je koopt om de kosten een goedkopere, maar uiteindelijk koop je wat je in gedachten had en in totaal heeft het je een stuk meer gekost dan wanneer je gelijk de duurdere zou hebben gekocht.

Ik heb zelf de jbl e60. Het is een fijne speaker, maar minder in het midden en hoog in vergelijking met kef. Al moet ik zeggen dat toen ik de iq5 gehoord had, ik eigenlijk heel teleurgesteld was. Iedereen is zo lovend over deze speakers, dat mijn verwachtingen heel hoog waren. Ik vond ze zo tegenvallen. Tenminste, misschien niet als je jazz en klassiek draait, maar zeker als je een grotere kamer hebt, rock of dance draait dan gaat de iq5 tegenvallen. Maar dit even terzijde ;)
De iq7 heb ik niet gehoord, maar zal een stuk beter klinken tov de iq5 op het gebied van de bass weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Sir_Hendro schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:27:
Ik ben niet echt thuis in de audio wereld dus ik kan al die merken niet. Maar wat ik tot nu toe heb gehoord klinkt allemaal best goed. Die KEFjes hadden nog wel wat meer laag kunnen gebruiken bijvoorbeeld.
Wat zijn nou zeg maar echt top merken voor goed geluid voor zowel muziek als films?
Elke goede luidspreker is goed voor muziek en films. De merken die net genoemd werden zijn goed, ik ben met name gecharmeerd van B&W, maar misschien komt dat omdat ik er zelf een paar heb. Zo zijn er nog meer goede merken te noemen, de Monitor Audio's die ik heb beluisterd klonken ook erg goed. Ga naar een hifi winkel en luister naar alles dat ze hebben met je eigen cd's, het kiezen van een luidspreker die je bevalt is erg persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
PHiXioN schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:56:
[...]

Elke goede luidspreker is goed voor muziek en films. De merken die net genoemd werden zijn goed, ik ben met name gecharmeerd van B&W, maar misschien komt dat omdat ik er zelf een paar heb. Zo zijn er nog meer goede merken te noemen, de Monitor Audio's die ik heb beluisterd klonken ook erg goed. Ga naar een hifi winkel en luister naar alles dat ze hebben met je eigen cd's, het kiezen van een luidspreker die je bevalt is erg persoonlijk.
Ben ik niet met je eens!
Bij films heb ik toch een sterke voorkeur aan wat zwaardere tonen en zet ik meestal even mijn sub erbij.
Ik heb een paar Castle's gehoord die echt waanzinnig klonken met wat rustige muziek (klassieke muziek e.d.) maar bij muziek met meer bass (denk aan hardstyle e.d.) was het gewoon zware bagger omdat je gewoon echt de harde basses mist. Ook bij film's zul je deze ook missen.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Het verschil meestal tussen een engelse (voor klassieke en verfijnde muziek) en een amerikaanse, keihard knallen met veel bas :)

Tierelier

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.

Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.