Ridder schreef op woensdag 05 december 2007 @ 00:36:
New kid on the block.....
(engels schijnt het hier goed te doen.....)
Ik heb vorige week een K10D aangeschaft, gewoon met kitlens, na enkele reviews gelezen te hebben. En die van Phil heb ik met een korreltje zout genomen.
Jammer dat die knakker een verkeerd beeld schept.
Vroegah deed ik vrij veel aan fotografie.
Mijn laatste SLR was een Minolta Dynax 7xi (met die uitbreidings-programma-kaartjes) en daarbij had ik ook een doka.
Eigenlijk alleen zwart-wit.
Dat allemaal weggedaan en een Nikon Coolpix 950 aangeschaft....een dikke 2 MP.
Een compact...maar dan niet zo compact.
Fijne camera.
Daarna een Canon Ixus 5, wel compact een een dikke 5 MP.
En nu dus een Pentax.
Waarom? Tja, waarom niet!
Ik wordt eigenlijk een beetje kriegelig van al die pixelpeepers.
Vroegah was alles veel simpeler...mooie compositie, mooi onderwerp, sfeer creeëren dmv belichting en daarna dat versterken bij ontwikkelen en afdrukken.
Vaak was korreligheid mooi, nu kan het niet meer (ruis).
Ansel Adams zou zich omdraaien in z'n graf.
Anderhalf jaar geleden ook bijna een dSLR aangeschaft, een Nikon D70s....maar daar waren toch wel aardig wat probleempjes mee (back focussing o.a.) en ik vond hem niet fijn (heb er een paar dagen mee geschoten).
Daarvoor ook wel eens met een Canon 300D gespeeld (surffoto's), maar die was zo traag....wanneer je afdrukte was de surfer al opgedroogd en reeds dronken wanneer de foto eindelijk genomen werd.
Nu dus een Pentax. Ik ben wel vaker een underdog-supporter.
Mijn motor mocht ook geen Yasuki of Honzaki zijn (heb ik wel allemaal geprobeerd), maar dat gaf allemaal geen voldoening...dan maar een brommer van een klein fabriekje.... "helaas" zijn die dit jaar MotoGP wereldkampioen geworden, en is het dus eigenlijk geen underdog meer....
Wat heeft dat nou weer te maken met dit Pentax forum?
Bizar weinig.
Maar dat geldt ook voor de Kanonniers en Nikonezen die op een Pentax forum hun heil verkondigen.....het begint bijna op een kruistocht te lijken.
Sorry ...geen interesse.
Ik kom hier om ervaringen te delen en kennis op te doen met en van mede-Pentaxanen.
Dat ik de verkeerde keuze gemaakt heb, dat weet ik nu wel.
Ik ben er gelukkig mee.
Naast de cheap-ass kitlens is er nog een Sigma 70-300 APO DG onderweg. Die zal wel in hoofdgroepen aankomen want die zijn ook zeer slecht.
Voorlopig kan ik daar wel mee vooruit. Wanneer je het juiste moment op de juiste manier vastlegt, gaat dat prima met deze spullen. De beste foto's hoeven niet pixel-perfect te zijn.
Amen.