Het grote Pentax dSLR topic deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 32 Laatste
Acties:
  • 102.900 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
StefandeGroot schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 09:12:
[...]Maar dat ze die dingen niet gewoon even invliegen.. :*)
ik neem aan dat je met die smiley bedoelt dat je een grapje maakt?

maar wanneer je onder de verkoop uit wilt, dan zou ik de algemene leveringsvoorwaarden van de verkoper eens doornemen, want waarschijnlijk is dat wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

Ik heb de Sigma 18-50mm f2.8 EX Macro, bevalt super... ik kan met m'n UV filter het onderwerp aanraken en dan focust ie nog :D, maar gewoon in het algemeen bevalt ie echt ERG goed...

Die 70-200 2.8 ziet er goed uit zeg... wat kost dat ongeveer?

@Emiel: ik heb toch binnen 3 dagen een reactie van beukelaar gehad (is nu 2 weken geleden) en zelfs een reply de volgende dag nog beantwoord... Ik denk dat ze jou express negeren! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-08 22:53
lateef schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:31:
[...]
ik neem aan dat je met die smiley bedoelt dat je een grapje maakt?
Tuurlijk. Al zou het wel veel tijd schelen als bepaalde lenzen gewoon per vliegtuig worden verzonden. Maar dat zal wel te kostbaar zijn en de prijs van de lenzen een stuk omhoog gooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:40
Ik vond dat mijn K100D een beetje breedbeeldachtige foto's maakt. Nu heb ik de resolutie gechecked en dit is 3008x2000. Wat niet helemaal 4:3 is.

Is dit normaal?
Wat is het formaat van deze foto's?
Geeft dit problemen met als ik ze ooit wil laten afdrukken?
Is hier een instelling voor in de camera?

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
borgdaville schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:30:
Ik vond dat mijn K100D een beetje breedbeeldachtige foto's maakt. Nu heb ik de resolutie gechecked en dit is 3008x2000. Wat niet helemaal 4:3 is.

Is dit normaal?
Ja, welkom in het land van de dSLR's :P
3:2
Nee, sterker nog, het is zelfs beter, nooit afgevraagd waar 10x15, 13x18, 50x75 etc vandaan komt?
Nee, en als hij die wel zou hebben is het nog steeds iets wat met de pc achteraf beter te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:03:
[...]

Bij Sigma wil dat best wel doorschieten af en toe... denk aan een 70-200/2.8 DG Macro die nu al naar versie II verheven wordt enzo. Optisch zal er praktisch geen duvel aan veranderen, maar het zorgt er wel voor dat je MK I ineens minder waard is. Dat ding heeft sowieso veel te veel updates voor een lens die maar marginaal verandert.

70-200/2.8
70-200/2.8DG
70-200/2.8DG Macro
70-200/2.8DG Macro II

Sigma 70-200/2.8DG aankondiging (20 mei 2003) :
http://www.dpreview.com/news/0505/05052003sigma_70-200mm.asp

Sigma 70-200/2.8DG Macro I aankondiging (3 jaar later, 26 februari 2006): http://www.dpreview.com/news/0602/06022610sigma70200.asp

De II update aankondiging (nog geen 2 jaar later, 3 december 2007): http://www.dpreview.com/news/0712/07120301sigmateles.asp
Toch zeg je eigenlijk al wel wat ik bedoel, je hebt het wél over JAREN, nog geen 2 jaar is alsnog meer dan 1 jaar, in dit geval 21 maanden. En dat vind ik wel lang opzich. Tegen die tijd is die lens heus wel binnen hoor :+
En verouderd glas? Als je er goed mee omgaat zal het ding alsnog mooie plaatjes schieten hoor, of de opvolger nou uit is of niet.

En dan is er ook optisch nog eens niets verbeterd aan de 70-200/2.8DG Macro "II" t.o.v. "I"?
In het geval de 18-50 zo'n (non-optische verbeterings-) update krijgt, maakt het voor de foto's dus ook niet uit.

Kortom, vervelend om te wachten, maar de opvolger is er hoog uit bij wijze van spreke al ie z'n lens binnen krijgt :)
Die 70-200 2.8 ziet er goed uit zeg... wat kost dat ongeveer?
800-900 euro ongeveer.
@Emiel: ik heb toch binnen 3 dagen een reactie van beukelaar gehad (is nu 2 weken geleden) en zelfs een reply de volgende dag nog beantwoord... Ik denk dat ze jou express negeren!
;) Na nog een mailtje kreeg ik wel vlot antwoord. Camera + lens bij een fotospeciaalzaak in de buurt brengen en dan zorgen zij ervoor dat het geheel wordt opgepikt en bij de Beukelaer in België terecht komt. Euh..ja bonnen en alles erbij doen. Evt. foto's om dingen aan te tonen...moet ik allicht eerst wat laten afdrukken bij de plaatselijke fotoboer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Henk schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:37:
[...]Nee, sterker nog, het is zelfs beter, nooit afgevraagd waar 10x15, 13x18, 50x75 etc vandaan komt?
50x75 wel :? verder is 13x18 ook geen 2:3 en zijn oorspronkelijke meest gangbare vergrotingsmaten; 10x15, 13x18, 18x24, 24x30, 30x40, 40x50. daarvan is alleen 10x15 2:3

het veel gebruikte argument dat 2:3 zo'n logische verhouding is, omdat fotopapier ook die verhouding heeft, omdat analoge kleinbeeld foto's 2:3 zijn, is dus niet juist. 3:4 is vanuit dat perspectief veel logischer en ik ben blij dat olympus voor zijn dSLR's voor die verhouding heeft gekozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Persoonlijk vind ik 3:2 wel wat hebben. Net ffies wat breder dan 4:3, maar niet té breed. Geen idee waar het vandaan komt, maar zoals net al gezegd: zit je ermee, dan crop je de boel gewoon eventjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
borgdaville schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:30:

Is dit normaal?
Dan heb jij denk ik nog niet gezien dat er ook nog een verschil zit tussen JPEG's en RAW-foto's op de K100D qua formaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 21:49
lateef schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:40:
[...]

50x75 wel :? verder is 13x18 ook geen 2:3 en zijn oorspronkelijke meest gangbare vergrotingsmaten; 10x15, 13x18, 18x24, 24x30, 30x40, 40x50. daarvan is alleen 10x15 2:3

het veel gebruikte argument dat 2:3 zo'n logische verhouding is, omdat fotopapier ook die verhouding heeft, omdat analoge kleinbeeld foto's 2:3 zijn, is dus niet juist. 3:4 is vanuit dat perspectief veel logischer en ik ben blij dat olympus voor zijn dSLR's voor die verhouding heeft gekozen :)
Jah dat was ook altijd mijn frustratie in de doka, dat je nooit het hele negatief kon uitvergroten op een vel papier of je moest een stuk van het vel afsnijden. Allebei niet echt handig. Ik drukte meestal op 18x24 af, wat dus eigenlijk 18x27 (of 16x24) zou moeten zijn. Een negatief is immers 24x36 mm oftewel 2:3, net als de digitale sensors :) Bij afdrukcentrales kies je dan ook meestal voor 20x30, 30x45, 40x60, 50x75, ... Ik heb dat 3:4 formaat nooit echt gesnapt, het is echt alleen maar handig voor mensen die op 6x8 cm middenformaat fotograferen (en da's toch niet echt een veelgebruikt formaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Mei schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:46:
Geen idee waar het vandaan komt
van Oscar Barnack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
mwolthers schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 16:05:
[...] het is echt alleen maar handig voor mensen die op 6x8 cm middenformaat fotograferen (en da's toch niet echt een veelgebruikt formaat).
en 645, dat wordt/werd al een stuk meer gebruikt.

maar ik denk dat het voornamelijk een mooie middenmaat tussen 2:3 en vierkant(ere) verhoudingen als 4x5, 6x7 en 6x6 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkilator
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De nieuwe is voorlopig niet beschikbaar voor de pentax... zou zomer/eind 2008 worden heeft sigma nl mij verteld. Daarom heb ik maar de 50-135 2.8 van pentax genomen (gelijk aan een 75-210 op een niet crop cam)

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lateef schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 16:11:
[...]
en 645, dat wordt/werd al een stuk meer gebruikt.

maar ik denk dat het voornamelijk een mooie middenmaat tussen 2:3 en vierkant(ere) verhoudingen als 4x5, 6x7 en 6x6 is.
Een middenmaat tussen allerlei maten? Zodat iedereen lekker kan croppen? ;)
Daarom heb ik maar de 50-135 2.8 van pentax genomen (gelijk aan een 75-210 op een niet crop cam)
Maar niet gelijk aan die 70-200 op dezelfde crop cam ;)

Ik ben heel benieuwd wanneer de Tamron 17-50 F2.8 echt in de winkels zal liggen voor Pentax mount..allicht dat ik er eentje ga testen (om daarna waarschijnlijk geen nee meer te kunnen zeggen tegen het kopen ervan O-) 8)7 ) Ideaal bereik voor mij incl. de nodige lichtsterkte :) Dat had eigenlijk de lens voor mij geweest toen ik zocht naar wat anders ipv m'n 17-70...alleen was ie nog niet verkrijgbaar, daarom een Tamron 28-75 genomen voor de lichtsterkte. Maar 17-50 is net ff wat fijner vanwege veel meer groothoek :) Dat einde wat aan het tele-eind mist is dan weer minder interessant om te missen. 17-50 ga ik in de gaten houden dus :)
Heel wat goedkoper dan de Pentax DA* 16-50, waarvan ook redelijk wat exemplarische problemen bekend zijn (en dat voor dat geld!)
Als laatste moet ik toevoegen dat je recentelijk op dpreview wel eens leest dat deze problemen nu over zouden moeten zijn met een nieuwe batch van de lenzen..maar goed, de 17-50 zal waarschijnlijk de helft van Pentax' 16-50 gaan kosten..dus ik ben toch wel heel benieuwd naar tests en zelf vasthouden van een exemplaar :)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkilator
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 17:07:
Maar niet gelijk aan die 70-200 op dezelfde crop cam ;)
Idd maar voor portret fotografie is ie echt perfect, voor mij persoonlijk zelfs beter dan 70-200. Maar kan begrijpen dat voor andere soorten fotografie 135mm net ff te kort is.

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja. Niet dus. De laatste versie is niet meer te koop, en de nieuwe versie krijgt een richtprijs rond of iets boven de laatste: 1100 euro of meer. Das ist 'recente info'. Maar....vooralsnog weet men niet of Sigma hem gaat leveren voor Pentax ( de nieuwe versie dus). Tweedehands is de oude zelden te vinden. Zoek je een snell 70-200 ? Wacht even op Tamron. Als hij niet omvalt van de CA dan moet je gewoon die kopen. En neem de 17-50 F2.8 er maar bij...

lock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Zojuist heb ik eindelijk (op m'n werk...) de Tokina 28-70 lens in ontvangst kunnen nemen. Vanmiddag ga ik er eens nader er naar kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 00:25:
[...]

Jaja. Niet dus. De laatste versie is niet meer te koop, en de nieuwe versie krijgt een richtprijs rond of iets boven de laatste: 1100 euro of meer. Das ist 'recente info'. Maar....vooralsnog weet men niet of Sigma hem gaat leveren voor Pentax ( de nieuwe versie dus).
Kortom het zijn beide lenzen die niet te koop zijn..en dan hebben ze geen prijs. Geen idee wat de oude versie op eBay doet, maar je ziet hem idd niet veel. Sowieso een lens met veel QC problemen..checken is gewenst en daar gok ik liever niet op.
Zoek je een snell 70-200 ? Wacht even op Tamron. Als hij niet omvalt van de CA dan moet je gewoon die kopen. En neem de 17-50 F2.8 er maar bij...
Dat wordt hem allicht ook, of de DA* 60-250, hoeft niet perse F2.8 te zijn voor mij. Hopelijk komen beide een beetje rond dezelfde tijd uit, tegen april ofzo...dan wil ik wel graag tests en reviews van beide zien..en van beide een exemplaar testen en zien welke het voor mij wordt :)
April zou mooi zijn, ben dan ook jarig, heb ik gelijk een doel :)
lock
dat hoef je er niet steeds bij te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:19:
[...]
dat hoef je er niet steeds bij te zetten ;)
Mischien wil hij wel een slotje hebben op Deel 3 :> .

:P

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StefandeGroot schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 10:38:
Zojuist heb ik eindelijk (op m'n werk...) de Tokina 28-70 lens in ontvangst kunnen nemen. Vanmiddag ga ik er eens nader er naar kijken. :)
Dude... Jij koopt te veel lenzen (hm, kan dat?). Maak eens foto's en laat eens wat zien?

Dankje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StefandeGroot schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 10:38:
waar heb je die Tokina vandaan? en welke versie is het?.. die pro II? of die oudere versie?.. ik heb ook wel intresse in die lens de 28-70 f2.6-2.8 pro II .. of de 28-80 f2.8.. maar ik kan ze nergens meer vinden!!

vertel... waar heb je die lens vandaan en voor hoeveel? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terugkomend op de vraag (over de firmware) die ik hier stelde, vond ik het antwoord hier

"Dear Sir/Madam,

Thank you for contacting Pentax.

The firmware update you refer to is for the K100D. The K100D Super factory installed firmware is compatible with SDHC cards.

If you are in need of further assistance, please respond to this email or call our technical support center at 800-877-0155.

Sincerely,
Randy Schumacher
Pentax Imaging Technical Support"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:28:
[...]

Mischien wil hij wel een slotje hebben op Deel 3 :> .

:P
Huuhh ?? :? :?

Verklaar je nader.

L....k ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:36:
[...]

Laat ik het zo zeggen dat er in mijn mailtje ook nog 2 vragen stonden, verkoper blijft voor mij te kort door de bocht en dan is het jammer! Beetje dienstvelening mag ik wel krijgen toch?
Verder met leuke dingen zou ik zeggen!
Ik wil toch nog even reageren op dit berichtje omdat ik denk dat er hier wat eenvoudg mee wordt omgegaan. De reactie van de verkoper is in zijn cultuur een keurig antwoord. in Azie gaan dat soort dingen nu eenmaal anders om dan in Nederland.

Vorig jaar waren we in Hong Kong en ook daar hebben we heel wat fotozaken afgelopen. We moesten erg wennen aan verkopers daar. Men verwacht dat je weet wat je wilt en dat komt kopen. Je stelt de vraag of product x op de plank ligt en wat de prijs is en daar krijg je een kort en direct antwoord op. Elke andere vraag wordt genegeerd of als je geluk hebt, word je door verwezen naar het internet. Met andere woorden, ga je huiswerk eerst maar doen en als je het weet verkoop ik je het wel. In Nederland zouden we dat een onbeschofte behandeling vinden.

Dit is dus puur een cultureel verschil en dat moet je weten of ervaren hebben. Verwacht dus niet dat je in de rest van de wereld de zelfde reactie krijgt als bij een verkoper die jouw lokale normen en waarde kent.

Gr
Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Lock
1.
a. To fasten the lock of: Close and lock a "Het grote Pentax dSLR topic deel 3"

:+

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
SirNobax schreef op zondag 20 januari 2008 @ 01:19:
[...]

Lock
1.
a. To fasten the lock of: Close and lock a "Het grote Pentax dSLR topic deel 3"

:+
Moet aan toegevoegd worden dat dat groeten met je naam (die naast je eigen post staat) of zoiets als "doeiiii!!!" niet echt nuttig is... staat zelfs in de FaQ: Het algemeen beleid #groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja Henk, je hebt gelijk...ik zit echter op meer dan één forum en de meesten daarvan werken wel met een vermelding van de nickname. Dus het zal me nog wel vaker overkomen.
Zocht de verklaring wel iets te diep...stupid me :+

l... >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:53:
[...]

waar heb je die Tokina vandaan? en welke versie is het?.. die pro II? of die oudere versie?.. ik heb ook wel intresse in die lens de 28-70 f2.6-2.8 pro II .. of de 28-80 f2.8.. maar ik kan ze nergens meer vinden!!

vertel... waar heb je die lens vandaan en voor hoeveel? :D
Het is denk ik een nogal oude versie... de Tokina 28-70/3,5-4,5. De bediening is MF, maar dat is niet echt een probleem. ;) Voor nog geen 50 euro had ik 'm in huis via eBay. :)

Helaas heb ik momenteel niet zo heel veel tijd... eigenlijk helemaal geen tijd om mijn nieuwe fotoapparatuur allemaal uit te proberen en te testen. Zal ik straks wel tijdens mijn reis zelf moeten gaan doen denk ik. O-) Over ander halve week hoop ik er te zijn. 8) In maart ben ik dan weer terug uit Chili en Peru. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StefandeGroot schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:20:
[...]

Het is denk ik een nogal oude versie... de Tokina 28-70/3,5-4,5. De bediening is MF, maar dat is niet echt een probleem. ;) Voor nog geen 50 euro had ik 'm in huis via eBay. :)

Helaas heb ik momenteel niet zo heel veel tijd... eigenlijk helemaal geen tijd om mijn nieuwe fotoapparatuur allemaal uit te proberen en te testen. Zal ik straks wel tijdens mijn reis zelf moeten gaan doen denk ik. O-) Over ander halve week hoop ik er te zijn. 8) In maart ben ik dan weer terug uit Chili en Peru. *O*
ohwwww okee! ja die lens is nog best redelijk veel te koop.. maar ik wil eigenlijk de tokina 28-70 f2.6-f2.8 of die 28-80 f2.8 ik zoek rustig verder!..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 18:26
De tokina 28-70 schijnt serieus heel slecht te zijn, bloomy, onscherp, maarrrr wel gebouwd als een tank :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:00

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Simon schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:44:
De tokina 28-70 schijnt serieus heel slecht te zijn, bloomy, onscherp, maarrrr wel gebouwd als een tank :)
Eens, de enige redelijk presterende 28-70 van third party's is de tamron 28-75.

[ Voor 11% gewijzigd door Nomad op 21-01-2008 11:46 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Simon schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:44:
Ik heb 'm voor de bouw gekocht. :P

Ik heb niet zoveel tijd gehad om met dat lensje te spelen, maar de resultaten zijn toch wel aardig. Om te spelen met MF en dit zoom-bereik te testen waren de redenen voor mij om dit lensje aan te schaffen. Als dit zoombereik me bevalt, dan ga ik eens serieus kijken voor een top-lens in dit zoombereik. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb verscheidene samples van die Toki toegestuurd gekregen van iemand hier op het forum. Met Nomad: doorsparen voor een Tamron 28-75, want optisch is het ding totale meuk. Goedkoop is duurkoop geldt hier heel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de pentax A3 nog iets bijzonders (analoogje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De A3 is een 23 jaar oude consumer SLR. Leuk toestel, maar absoluut niks bijzonders.
Als een A3 body nu meer dan $50 moet kosten, is 't teveel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dan ga ik er niets mee doen :)

Edit:
Is er trouwens een lijst te vinden van de oude camera's met de prijzen van toen erbij, daar kun je toch wel aardig uit opmaken wat het is.. Ik heb er wel eens naar gezocht maar niet echt iets kunnen vinden..
/EDIT

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga morgen maar die Tamron 70-300mm halen . Ik zit alleen een beetje met het gewicht, hmm 435 gram.
Leuk om mee te beginnen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
Patrick91: tip: 17 februari is weer de fotografica in Houten, daar vind je altijd legio goede tweedehandse analoge bodies. Kan je meteen zien of het wat is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

Is dat wat, die fotografica? Of echt alleen het oldtimer spul?

Anders misschien een kans om leuk FA glas te scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:03:
Ik ga morgen maar die Tamron 70-300mm halen . Ik zit alleen een beetje met het gewicht, hmm 435 gram.
M'n KM 70-210 f/3,5-4,5 weegt ook al 450 gram, de f/4 versie doet 700 gram, aan een KM 5D is dat allebei nog goed te doen, ik zou niet weten waarom het aan een Pentax ineens wel te zwaar zou zijn (de f/4 en met een 56 flitser wordt toch wel vrij zwaar met een minolta 5D). Het voordeel van een telelens is dat ze over het algemeen wat langer zijn dus ook makkelijker met de linkerhand te ondersteunen zijn.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Joh, dat ding weegt geen klap. Ik heb hem ook gehad, stelt weinig voor qua meeslepen ;) Nou moet ik wel bekennen dat ik inmiddels met een 70-200/2.8 rondloop en ook daar ernstig weinig problemen van ondervind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 12:29
MellyVille1 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:24:
Is dat wat, die fotografica? Of echt alleen het oldtimer spul?

Anders misschien een kans om leuk FA glas te scoren?
Ik ben al meer dan 10 jaar lid van de vereniging Fotografica. Inderdaad veel verzamelspul maar zeker de laatste jaren ook ontzettend veel moderne en zelfs nieuwe apparatuur. Ik heb er al lange FA*'s en dergelijke van de hand zien gaan. Ook de Limiteds waren de vorige keer goed vertegenwoordigd. En natuurlijk ook veel K-mount objectieven, van complete trash tot hoogwaardige f/2.8 tele's.

Jammer voor jullie maar fijn voor mij: leden van de vereniging hebben vanaf 09.00 uur toegang, de rest mag vanaf 11.00 uur naar binnen. Maar dan zijn alle leuke voordeeltjes al in mijn tas beland ;) :P

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Ik heb die lens ook. Is inderdaad wel leuk om mee te beginnen. 8)
Het gewicht is wel behoorlijk, maar wat wil je voor een lens met zo'n bereik? Dan valt het eigenlijk wel mee. ;)
Als je gelijk kijkt voor een goede monopod dan heb je ook geen last van het gewicht als je foto's maakt... en alleen dan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
StefandeGroot schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:38:
[...]

Ik heb die lens ook. Is inderdaad wel leuk om mee te beginnen. 8)
Het gewicht is wel behoorlijk, maar wat wil je voor een lens met zo'n bereik? Dan valt het eigenlijk wel mee. ;)
Als je gelijk kijkt voor een goede monopod dan heb je ook geen last van het gewicht als je foto's maakt... en alleen dan. :+
Mijn mond valt toch even open hier :P Het gewicht van een 70-300 behoorlijk? een monopod? rofl, kom op... Moet je dan wel dSLR willen schieten? Het ding weegt ongeveer 200g meer dan de kitlens... een horloge weegt meer dan dat verschil...

Het is geen bigma... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Henk schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:45:
[...]

Mijn mond valt toch even open hier :P Het gewicht van een 70-300 behoorlijk? een monopod? rofl, kom op... Moet je dan wel dSLR willen schieten? Het ding weegt ongeveer 200g meer dan de kitlens... een horloge weegt meer dan dat verschil...

Ik krijg nu eenmaal snel last van het gewicht. Zeker als ik er een tijdje ermee rondloop. Niet iedereen is even stevig gebouwd hé? ;)
En ik zal dan ook niet snel een hele dag met een bigma rondlopen.. Die zal ik dan op een statief neerzetten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip. Ik denk alleen wel dat er op dat soort beurzen voornamelijk de marktprijs wordt betaald.. en ik ben toch ook wel een koopjeszoeker.. daarnaast lopen er zoveel mensen al rond die precies weten waar ze op moeten letten dat het voor mij erg lastig zal worden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:31:
Bedankt voor de tip. Ik denk alleen wel dat er op dat soort beurzen voornamelijk de marktprijs wordt betaald.. en ik ben toch ook wel een koopjeszoeker.. daarnaast lopen er zoveel mensen al rond die precies weten waar ze op moeten letten dat het voor mij erg lastig zal worden ..
Het is gewoon hetzelfde als de gewone fotografiemarkt: sommige dingen zijn te duur, andere te goedkoop. Je moet gewoon de juiste tafel en de juiste verkoper treffen. Een F 50/1.4 voor 50 euro? Best mogelijk! Het komt voor dat het niet 'het merk' van de verkoper is en dat hij er graag van af wil. Niet iedere verkoper is op de hoogte van de marktprijzen! Zo kocht ik daar 10 jaar geleden eens een Pentax P30 plus een P50 met standaardlens voor 25 gulden (!) en een 24-50mm Pentax-M zoom voor 50 gulden (!!).

Zoals met alle beurzen: er wordt voornamelijk troep aangeboden. Je kent het wel: van die vreemdmerk lenzen (Quantaray, Pentor, Sun en meer van dat soort onaantrekkelijke meuk). Maak er gewoon een leuk dagje uit van. Wie weet kom je thuis met een leuke lens, of een accessoire die zo goedkoop is dat je het niet kan laten liggen (statief, filter, softbox etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
Spotmatic schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:31:
[...]

Jammer voor jullie maar fijn voor mij: leden van de vereniging hebben vanaf 09.00 uur toegang, de rest mag vanaf 11.00 uur naar binnen. Maar dan zijn alle leuke voordeeltjes al in mijn tas beland ;) :P
Hehe ja ik ben speciaal om die reden ook nog een tijdje lid geweest... Maar tegenwoordig ben ik niet meer zo fanatiek daarin en op gegeven moment stond ik gewoon toch om een uur of 12 op de stoep daar dus toen heb ik m'n lidmaatschap maar opgezegd. Ik ga altijd wel naar de beurs maarja da's een kwartiertje rijden voor mij :) Meestal kom ik wel met iets thuis; een lensje, een éénpoot, m'n grip komt er trouwens ook vandaan... m'n Z-1 body, m'n A 50 f/1,7, enzovoort...

Het is wel handiger als je een beetje weet wat je wil. Maar geldt dat niet overal in de tweedehands-markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwolters: wat kostte je de grip daar? Ik denk er ook over om die aan te schaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je maakt het in elk geval aantrekkelijk het verhaal :)
Maar ik moet toch denken aan de plaatselijke rommelmarkt waar de medestandhouders natuurlijk voor opening even langslopen om te kijken of er nog mensen staan die leuke dingen hebben voor weinig.. tel daarbij op de leden die eerder naar binnen kunnen..
Maar je kunt altijd nog wel wat vinden maar echt gericht naar iets op zoek ben ik eigenlijk niet.. misschien een andere keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:45:
[...]

Welk "ding"? die monopod of die lens? Die lens weegt 470 gram (staat op de doos)
Ik heb hem dus inmiddels gehaald bij FOKA, 5min. loopafstand ;)

Het is allemaal gewoon veel zwaarder dan een prosumer camera.

Nou Maar eens opzoek naar filters en een tasje voor die lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 18:26

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:14:
Mwolters: wat kostte je de grip daar? Ik denk er ook over om die aan te schaffen..
Die kostte me toen 135 euro (1 jaar geleden; jeweetwel, toen de K10D en dus ook de grip nog gloednieuw waren... jaja, een heel jaar *kuch*) Diezelfde handelaar staat er volgens mij elke keer wel maar ik geloof niet dattie telkens dezelfde producten bij zich heeft.

Tja, ik ga ook deze keer niet echt met een specifiek doel. Heb mezelf pas nog een mooie telezoom en een puike flitser aangeschaft (zie sig) en dat moet misschien maar gewoon even genoeg zijn. Nouja... misschien een goede A 28mm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hem ook al gezien. Ik weet niet wat ik er van moet vinden...Het is wel veel ruis, logisch ook @ 3200, hoogste setting denk ik. Aan de andere kant is het niet hele dirty ruis .. en kan hier met de juiste software best nog wat aan gedaan worden :) Volgens mij is dit net zoiets als ISO 1600 op de K10D.. of misschien heeft die toch nog wat meer 'dirty'; minder 'cleanable' ruis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
hoezo heeft Pentax geen 18-200mm lens? Dit is echt een gemis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Djarune schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 02:22:
Waarom wel? Er zijn meer merken die dat bereik (nog) niet afgedekt hebben, en imho met recht. De kracht van een dSLR zit imho deels in de verschillende objectieven, die elk hun eigen specifieke deel zo goed mogelijk afdekken met perfecte optiek ipv een superzoom met diverse concessies.

Is de Sigma/Tamron 18-200 of Tamron 18-250 niet te krijgen voor pentax trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

Ik vind de ruisprestaties van de K20d helemaal niet slecht zelfs, eigenlijk vrij goed!

Zou dit kunnen betekenen dat er een software update voor k10d kan komen waar weer iso 3200 in zit? Ik heb begrepen dat dit wel in de beta versie heeft gezeten, maar dat Pentax de ruis toen niet onder controle kon houden. Dus misschien nu wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Vergeet niet dat er in de K10D een hele andere sensor zit dan in de K20D. En je kan ook weer niet alles oplossen met een firmware update. En waarom zouden ze? Ze willen natuurlijk graag dat iedereen de K20D gaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Nog 1 nachtje slapen en dan weten we het allemaal echt. De eerste impressies van Bejamin Kanarek zijn veel belovend. Hij zal morgen ook een aantal foto's online gooien die hij deze week heeft gemaakt. Ik zal voorlopig nog geen K20D kopen maar ik zal hem maar wat graag willen hebben (mits het echt een verbetering is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
Mythrill schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 08:59:
Nog 1 nachtje slapen en dan weten we het allemaal echt. De eerste impressies van Bejamin Kanarek zijn veel belovend. Hij zal morgen ook een aantal foto's online gooien die hij deze week heeft gemaakt. Ik zal voorlopig nog geen K20D kopen maar ik zal hem maar wat graag willen hebben (mits het echt een verbetering is).
Idem dito. Ik heb wel voldoende budget maar dan moet het ook echt een wereldcamera zijn, wil ik mijn K10D wegdoen (prestaties bij hoge ISO's). En anders wacht ik gewoon een jaartje, mijn K10D is pas vier maanden oud...

Overigens hebben ze het bij pentaxforums.com wel erg goed getimed (not) om de server te upgraden. De nieuwe is voor mij nog niet bereikbaar omdat de DNS info nog niet is bijgewerkt. Dus zelfs als Benjamin Kanarek foto's weet te posten kan ik ze straks misschien nog niet zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Wat gelekte specs......

Mogelijk dat die nog niet geheel volledig zijn, met nog veel oude specs van de K10D. Dus hou nog even een slag om de arm. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Spotmatic schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:10:

Overigens hebben ze het bij pentaxforums.com wel erg goed getimed (not) om de server te upgraden. De nieuwe is voor mij nog niet bereikbaar omdat de DNS info nog niet is bijgewerkt. Dus zelfs als Benjamin Kanarek foto's weet te posten kan ik ze straks misschien nog niet zien :P
Inderdaad slechte timing! Ik verwacht eigenlijk al dat vandaag Pentax alles al bekend gaat maken. Vooral ook doordat Benjamin Kanarek vanavond al foto's wil gaan posten. En gisteren sprak hij ook over een persconferentie van vandaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
StefandeGroot schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:23:
[...]

Inderdaad slechte timing! Ik verwacht eigenlijk al dat vandaag Pentax alles al bekend gaat maken. Vooral ook doordat Benjamin Kanarek vanavond al foto's wil gaan posten. En gisteren sprak hij ook over een persconferentie van vandaag..
Ik heb het IP adres van de nieuwe server achterhaald m.b.v. DNSstuff.com. Gebruik gewoon het IP adres. De news & rumors pagina is bijvoorbeeld http://74.86.168.180/forums/pentax-news-rumors/

Helaas maakt de site geen gebruik van relatieve URL's, alle links beginnen daar met http://www.pentaxforums.com. Dus je zult alle URL's alsnog met de hand moeten aanpassen (for the time being) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Ik kan nu gewoon weer op die site komen hoor! Dus de update is erdoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
StefandeGroot schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:38:
Ik kan nu gewoon weer op die site komen hoor! Dus de update is erdoor. ;)
Ik kan er nog niet bij :'(

Overigens: als ik de gelekte specs mag geloven, en een artikel op een Koreaanse nieuwssite/krant (de link kan ik niet meer vinden op Dpreview.com, verwijderd???), dan heeft de Samsung GX20 een door Pentax ontwikkelde maar door Samsung geproduceerde 14.6 MP sensor. Als dat het geval is, dan neem ik alvast mijn petje af voor de Pentax engineers. Het is niet niks om zelf een sensor te ontwikkelen. Nu begrijp ik de samenwerking met Samsung een heel stuk beter! Het is prettig om niet meer afhankelijk te zijn van Sony of andere sensor-fabrikanten. Misschien is dit trouwens ook de oorzaak van het uitstel van de 645D: wellicht dat de sensor ook in eigen beheer geproduceerd gaat worden.

Fijn om te zien dat Pentax ervoor gaat!

Edit: de Koreaanse link stond niet op Dpreview maar op Pentaxforums.com, my bad. Hier is de link: http://74.86.168.180/foru...ews-korean-newspaper.html

[ Voor 8% gewijzigd door Spotmatic op 23-01-2008 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Persconferentie is morgen toch?... (24 januari)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Mythrill schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:51:
Persconferentie is morgen toch?... (24 januari)
Dat was volgens mij wel de bedoeling. Al denk ik zelf dat het vandaag is... Zolang het maar vóór mijn vakantie bekend is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
Djarune schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 02:22:
Pentax heeft toch de DA 18-250, dat is dan afdoende neem ik aan.
Kost rond de € 500,00, maar als je echt wil wten kijk je maar in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 08:21:
[...]

Waarom wel? Er zijn meer merken die dat bereik (nog) niet afgedekt hebben, en imho met recht. De kracht van een dSLR zit imho deels in de verschillende objectieven, die elk hun eigen specifieke deel zo goed mogelijk afdekken met perfecte optiek ipv een superzoom met diverse concessies.

Is de Sigma/Tamron 18-200 of Tamron 18-250 niet te krijgen voor pentax trouwens?
Volgens mij zijn ze allebei te krijgen, de Tamron 18-250 is sinds kort ook in Pentax DA jasje te krijgen. Niks aan het handje dus, want de Tamron 18-250 is beter dan de T18-200, dus de 18-200 missen is...geen gemis :)
Van Sigma is de 18-200 er alleen niet in OS (Optical Stabilisation) versie, maar dat spreekt redelijk voor zich denk ik..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
Nou, hier ist-ie dan: de K20D! Uit een folder. Wie kan het even vertalen? :)

http://xs123.xs.to/xs123/08043/k20k200176.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Juist ja, nu de specs nog, m'n Chinees is wat roestig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Knip en plak:

SMC PENTAX-DA☆ 200mm F2.8 ED [IF] SDM 7th Feb.
SMC PENTAX-DA☆ 300mm F4 ED [IF] SDM in the end of the March
SMC PENTAX-DA 35mm F2.8 Macro Limited in the middle of the March
SMC PENTAX-DA 55-300mm F4-5.8 ED in the end of the March
SMC PENTAX-DA 18-55mm F3.5-5.6 AL II in the end of the Feb.

K20D in the beginning of the March
K200D in the end of the Feb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
StefandeGroot schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:58:
Knip en plak:

SMC PENTAX-DA☆ 200mm F2.8 ED [IF] SDM 7th Feb.
SMC PENTAX-DA☆ 300mm F4 ED [IF] SDM in the end of the March
SMC PENTAX-DA 35mm F2.8 Macro Limited in the middle of the March
SMC PENTAX-DA 55-300mm F4-5.8 ED in the end of the March
SMC PENTAX-DA 18-55mm F3.5-5.6 AL II in the end of the Feb.

K200D in the end of the Feb.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Nee, ze komen uit een fabriek! :+

;)

Sorry, erg flauwe humor..

[ Voor 6% gewijzigd door StefandeGroot op 23-01-2008 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een blauwe kleurzweem als ik bij WB "lampje", (witbalans lamplicht) kamerlicht dus flits gebruik. Ik kan maar niet beredeneren waar dat vandaan komt en vraag me af of de camera terug moet of dat er een firmware-upgrade nodig is. Of staat er gewoon iets verkeerd ingesteld?

links wb "lamplicht"Tv, 0,5 sec sl rechts met flits

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/zl8d3a.jpg

Verder "vreet"er iets stroom. Ik denk zelf de SR als die aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
Dit is normaal; de witbalans met het "lampje" maakt de witbalans wat koeler, zodat het meer overeenkomt met normaal daglicht. Echter flitslicht is al koel van zichzelf, zodat flitsfoto's met de witbalans voor lamplicht blauw worden. Heel normaal dus!

Ik heb trouwens geen last van een accu die niet lang meegaat. Ik verbaas me er juist over dat hij zo lang meegaat! SR zal het niet zijn, die werkt alleen als je een foto maakt. Het scherm achterop is echter een echte stroomvreter, net als de flitser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spotmatic schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:59:
Dit is normaal; de witbalans met het "lampje" maakt de witbalans wat koeler, zodat het meer overeenkomt met normaal daglicht. Echter flitslicht is al koel van zichzelf, zodat flitsfoto's met de witbalans voor lamplicht blauw worden. Heel normaal dus!

Ik heb trouwens geen last van een accu die niet lang meegaat. Ik verbaas me er juist over dat hij zo lang meegaat! SR zal het niet zijn, die werkt alleen als je een foto maakt. Het scherm achterop is echter een echte stroomvreter, net als de flitser.
Ja oke. Dan is het de batterijindicator waardoor ik dacht dat ze leeg waren. Maar die schijnt even wat tijd nodig te hebben om weer "bijgewerkt"te worden na gebruik van een flits.Overigens gebruik ik 2500 en 2700mAh accu's.

vwb die blauwe kleurzweem. Ik heb het bij andere, prosumer camere-atjes nog nooit gezien dat ze blauw werden die foto's. In principe is die WB (lamplicht/tungsten) icm flits onbruikbaar.

Nahja, je kan niet alles hebben voor 450 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 22:23
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:18:
[...]
Bij beide links geeft 'ie dat de pagina niet (meer) bestaat...
Klopt, maar een uurtje geleden heb ik deze info toch wel gelezen! Ik denk dat het nog niet de bedoeling was dat deze info openbaar werd. :P Er stond een datum bij (24 januari), dus morgen zal het wel weer online staan, denk ik. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:18:
[...]
Bij beide links geeft 'ie dat de pagina niet (meer) bestaat...
Ze hebben het alweer offline gehaald.... Jammer dat ik het net op m'n werk niet even had opgeslagen..

Maar ja gelukkig is er al een mirror. 8)
http://cze.dk/Pressemeldung_K20D.pdf
http://cze.dk/SLR_Catalogue_K20D_GER.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Nice Stefan, Nice 8)

M'n Duits is niet zo goed maar dit ziet er allemaal wel prima uit. Hopelijk kunnen ze dit kwartaal echt beginnen met het leveren van lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
StefandeGroot schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:34:
[...]
Maar ja gelukkig is er al een mirror. 8)
Fokusfehlerkorrektur 8)
Die K20D erlaubt eine Fokusfehlerkorrektur. Mit dieser
Funktion, die sonst nur bei sehr hochpreisigen Kameras zu finden ist, holen Sie
das Optimum aus Ihren Objektiven heraus. Denn sie erlaubt Ihnen, den Fokus
entsprechend Ihrer Anforderung zu kalibrieren. Besonders bei Objektiven für die
analoge Fotografie kann diese Funktion sehr hilfreich sein.

Dit ontgaat me: focus calibreren :?

[edit]:
aha, begrepen:

Mit der Funktion „AF-Adjustment“ kann jedes Objektiv speziell
optimiert werden, oder auf Wunsch alle Objektive um einen bestimmten, frei einstellbaren,
Faktor korrigiert werden. Front- oder Backfocus-Probleme gehören damit der Vergangenheit
an.

[ Voor 21% gewijzigd door AlterEgo op 23-01-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Ook front- en backfocus calibratie in-cam dus... nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"The manual white balance feature lets you use a white or gray card to ensure accurate colors even under the most unusual light. There's no way to set the color temperature on the K100D, nor can you fine-tune a chosen WB setting.

Ik mag hopen dat men aan dat laatste iets gaat doen met een firmware-update

Nogmaals die batterij-indicator bekeken maar die klopt voor geen meter. Als ie aangeeft op het display dat de batterijen leeg zijn.Dan is het einde oefening, dacht ik!
Zet je hem uit en wacht even dan weer aan, kun je nog een hoop foto's schieten en geeft de indicator weer "vol"aan. Daarna pas zie je dat de indicator mindert en niet direct de "pijp"aaan maarten geeft, maw einde oefening.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:47:
There's no way to set the color temperature on the K100D, nor can you fine-tune a chosen WB setting.
Ik mag hopen dat men aan dat laatste iets gaat doen met een firmware-update
Da's bullshit. Onder iedere omstandigheid kan ik een custom WB instellen. Daarnaast kun je als je RAW schiet, ongestraft finetunen in je postprocessing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlterEgo schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:08:
[...]

Da's bullshit. Onder iedere omstandigheid kan ik een custom WB instellen. Daarnaast kun je als je RAW schiet, ongestraft finetunen in je postprocessing.
Jij kan dat BS vinden. Ik heb het niet over RAW en ook niet over een CWB
Ik ervaar het als irritant, jouw "BS" trouwens ook :'(

Er bestaan ook wel degelijk camera's waar je de de WB kunt "fine tunen" zoals bij de Olympus prosumer camera-atjes, 7070 en 8080 oa.

Overigens kwam die quote hiervandaan

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Even wat plaatjes van 'the new stuff':

Achterkant van de K20D:
Afbeeldingslocatie: http://downloads.stefandegroot.net/AnoLife/K20D-back.jpg

DA* 200:
Afbeeldingslocatie: http://downloads.stefandegroot.net/AnoLife/21700_DA200mmStar-thumb.jpg

DA* 300:
Afbeeldingslocatie: http://downloads.stefandegroot.net/AnoLife/21760_DA300mmStar-thumb.jpg

K20D:
Afbeeldingslocatie: http://downloads.stefandegroot.net/AnoLife/NDA_PENTAX_20_single-thumb.jpg

K200D:
Afbeeldingslocatie: http://downloads.stefandegroot.net/AnoLife/NDA_PENTAX_200_single-thumb.jpg

(De laatste 4 afbeeldingen even klikken voor de originele afbeelding)

[ Voor 51% gewijzigd door StefandeGroot op 23-01-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Even resizen :P Beetje groot zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Ik ga ze wel even iets kleiner maken. ;) Ze vallen wat groot uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik hoop echt dat de grip op het plaatje van de K200D ook op de K100D zal passen :9~

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tussen al het geweld van nieuwe spullen door heb ik een 4gb sdhc kaartje gekocht. Ook leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:11
Fantastisch, dat 'NDA' in de bestandsnaam. :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net zo flauw als :
In het begin van welke mars ? (alsin optocht)

"The Feb"

wat?

Mja gaat de goede kant op met het nieuws. Morgen nog meer waarschijnlijk.

Toch denk ik dat ik niet de enige ben die 14,6MP's niet nodig heeft...12 had prima geweest wat mij betreft, onder het mom van, met nogmaals 10MP kom je marketingtechnisch niet weg. Maar goed zal ff afwachten zijn wat de ISO prestaties echt gaan doen, vind ik nog een beetje vroeg om daar wat over te zeggen obv één ISO 3200 foto.

Geen nieuws over de 60-250 dus, zo lijkt het. Nou ja, morgen nog even afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K20D high ISO samples

Afbeeldingslocatie: http://bp2.blogger.com/_MkRiN-pNVXI/R5VJ7bDiG4I/AAAAAAAAANI/2I77aeLqkIo/s400/k20d100cropedit.jpg

prijs word geschat op 1300 euro incl. lens 8)

Nahja, je kan er hier alles over lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Pentax heeft 2 video presentaties gemaakt:
K200D: http://www.youtube.com/watch?v=-74vSaL_YY0
K20D: http://www.youtube.com/watch?v=fZlVEe2y9e4

De camera's zien er zo wel indrukwekkend eruit! De K200D lijkt me een K10D in het K100D-jasje met alle mogelijkheden van de K10D en een paar nieuwe functies die ook op de K20D zitten. Pentax gaat met beide camera's zeker hoge ogen gooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:52:
Toch denk ik dat ik niet de enige ben die 14,6MP's niet nodig heeft...12 had prima geweest wat mij betreft, onder het mom van, met nogmaals 10MP kom je marketingtechnisch niet weg.
Je bent niet de enige, het gaat in feite nergens over, zeker voor consumentengebruik niet. Ik heb zelf een 8mpix camera en lever geregeld voor drukwerk aan. 8mpix op een A4-cover is gewoon dik 300dpi, perfect dus :) Ik heb nog geen enkele DTP'er -wat nogal zeurpieten kunnen zijn- horen zeuren Met meer megapixels heb je wat extra cropruimte, maar is het echt nodig? Nah :)

Zeker wanneer je een grotere print aan de muur hangt, dan is die 300dpi niet heilig (even afgezien van dat veel huis-tuin-keuken drukkers dat bij lange na niet halen). Je kijkafstand neemt ook toe waardoor het allemaal wat minder nauw komt :)

Leuk, dat megapixels frotten, maar ik had gehoopt dat de strijd zo langzamerhand ergens anders over zou gaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door neographikal op 24-01-2008 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Voor de pixelpeepers.

Full size JPEGs gemaakt door Benjamin Kanarek met de K20D.

http://benjikan.smugmug.com/gallery/4217920#246645793

En de zelfde foto's in een andere gallery:

http://gallery.photograph...php?cat=500&ppuser=240176

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
neographikal schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 08:53:
[...]

Leuk, dat megapixels frotten, maar ik had gehoopt dat de strijd zo langzamerhand ergens anders over zou gaan :)
Vind ik ook niet echt belangrijk. Net als het aantal foto's dat je per seconde kan maken...
Mijn oude camera had 8MP en nu met mijn K100D heb ik slechts 6MP.. Nog geen moment heb ik die 2MP gemist die ik nu minder heb. ;) Ik had volgens mij ook ergens gelezen dat je de K20D ook op 6MP stand kan zetten.. 8)

De beeldkwaliteit is toch wel het belangrijkste aan een camera. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Ben wel benieuwd wat de k200d dan moet gaan kosten? Komt die nieuw onder de k10d uit of erboven.

flickr - WOT Profile - Game PC

Pagina: 1 ... 16 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.