Een middenmaat tussen allerlei maten? Zodat iedereen lekker kan croppen?

Daarom heb ik maar de 50-135 2.8 van pentax genomen (gelijk aan een 75-210 op een niet crop cam)
Maar niet gelijk aan die 70-200 op dezelfde crop cam
Ik ben heel benieuwd wanneer de Tamron 17-50 F2.8 echt in de winkels zal liggen voor Pentax mount..allicht dat ik er eentje ga testen (om daarna waarschijnlijk geen nee meer te kunnen zeggen tegen het kopen ervan

) Ideaal bereik voor mij incl. de nodige lichtsterkte

Dat had eigenlijk de lens voor mij geweest toen ik zocht naar wat anders ipv m'n 17-70...alleen was ie nog niet verkrijgbaar, daarom een Tamron 28-75 genomen voor de lichtsterkte. Maar 17-50 is net ff wat fijner vanwege veel meer groothoek

Dat einde wat aan het tele-eind mist is dan weer minder interessant om te missen. 17-50 ga ik in de gaten houden dus

Heel wat goedkoper dan de Pentax DA* 16-50, waarvan ook redelijk wat exemplarische problemen bekend zijn (en dat voor dat geld!)
Als laatste moet ik toevoegen dat je recentelijk op dpreview wel eens leest dat deze problemen nu over zouden moeten zijn met een nieuwe batch van de lenzen..maar goed, de 17-50 zal waarschijnlijk de helft van Pentax' 16-50 gaan kosten..dus ik ben toch wel heel benieuwd naar tests en zelf vasthouden van een exemplaar
[
Voor 66% gewijzigd door
Verwijderd op 17-01-2008 17:24
]