IR moet je zeker laten liggen. Dat is zo'n klein dingetje waarbij ellenlang staat te richten op je camera... Ik heb begrepen dat de K10D ook een ontvanger aan de achterkant heeft van de camera. Met de K100D is dat alleen aan de voorkant. En waar stelt je camera dan op scherp? Precies op dat IR-dingetje, omdat die zo lekker uitsteekt, dus vaak onscherpe foto's...
Even een foto gevonden:Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:31:
[...]
Heb je een foto van jouw remote? Of anders een serienummer. Ik zou dan graag dezelfde willen kopen.

Te koop op eBay:
- http://cgi.ebay.nl/Wirele...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
- http://cgi.ebay.nl/100m-R...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Bij die laatste heb ik 'm zelf gekocht.
Wow ... opende engadget en zag dit
http://www.engadget.com/2...msungs-gx-20-dslr-leaked/

Heb nog de 1e generatie (GX 1S)
http://www.engadget.com/2...msungs-gx-20-dslr-leaked/

Heb nog de 1e generatie (GX 1S)
Verwijderd
Hahahaha ja dat is inderdaad een goed ideeStefandeGroot schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:50:
Nog een voordeel van die remote: Je kan zo je camera buiten zetten met wat minder weer. Dan ga je binnen voor het raam de foto's maken.Of vanuit je schuiltent...
Ik heb bijna geen foto's van mezelf terwijl mijn vrienden en famile loaded zijn
Maar goed, ik snap totaal niet hoe ebay werkt en volgens jouw link zou het iets van 7 euro gaan kosten. Hoe duur zijn de verzendkosten? Krijg je ook douanekosten e.d.?
hier hetzelfde, nog nooit iets via ebay gekocht. Maar ik denk dat dit mijn 1e ebay aankoop gaat worden.Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:10:
[...]
Hahahaha ja dat is inderdaad een goed idee
Maar goed, ik snap totaal niet hoe ebay werkt en volgens jouw link zou het iets van 7 euro gaan kosten. Hoe duur zijn de verzendkosten? Krijg je ook douanekosten e.d.?
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
zo'n remote is indeed heel handig. Heb ook zoiets.
Verwijderd
ik zit een beetje op de forums van pentax en dpreview te lurken en lees allemaal vage berichten over de nieuwe pentax k20d en de gx-20.. en dan niet allemaal even positief.. 
ze zeggen dat de pentax een 14mp 16:9 CMOS APS-H sensor krijgt
en een of ander 1080p verkoop praat verhaal en dat hij ook kan filmen!!.. argg.. als dat zo word weet ik niet zeker of ik nog in pentax glas ga investeren.. ik wil een fotocamera waar ze het beste uit proberen te halen.. en niet een of ander gadget hype ding waar allemaal onzin electronica in zit..
nog meer dingen zijn live view in de viewfinder??.. haha daar geloof ik niks van. want dan heb je niks meer aan live view.. en het zal nooit echt scherp worden met zo'n klein schermpje.
nou ik wacht af tot de 24ste.. ik hoop echt dat het een mooie camera word en op het niveau van de 40D en D300 komt.. en dat ze daarna ook nog een pro body introduceren.
ze zeggen dat de pentax een 14mp 16:9 CMOS APS-H sensor krijgt
nog meer dingen zijn live view in de viewfinder??.. haha daar geloof ik niks van. want dan heb je niks meer aan live view.. en het zal nooit echt scherp worden met zo'n klein schermpje.
nou ik wacht af tot de 24ste.. ik hoop echt dat het een mooie camera word en op het niveau van de 40D en D300 komt.. en dat ze daarna ook nog een pro body introduceren.
Als het goed is dan staan de verzendkosten erbij vermeld. Anders kan je het de verkoper nog vragen.Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:10:
[...]
Hahahaha ja dat is inderdaad een goed idee
Douanekosten krijg je hier niet mee, want daarvoor ligt het aankoop bedrag te laag.
De kosten bij elkaar zijn in elk geval lager dan de draadontspanner van Pentax zelf... en je kan er meer mee.
Spiegelreflexcamera's die filmen? Het is de nieuwe EOS 1D niet hoor!Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:28:
ze zeggen dat de pentax een 14mp 16:9 CMOS APS-H sensor krijgten een of ander 1080p verkoop praat verhaal en dat hij ook kan filmen!!.. argg.. als dat zo word weet ik niet zeker of ik nog in pentax glas ga investeren.. ik wil een fotocamera waar ze het beste uit proberen te halen.. en niet een of ander gadget hype ding waar allemaal onzin electronica in zit..
Of denken ze dat Pentax gaat laten filmen via de LiveView? Doen ze echt niet, dat is onzinnig. Ze zullen wel e.e.a. aan geruchten voor de K20D en wat van die compact-cameraatjes door elkaar lazeren, denk ik.
Verwijderd
Kunnen we niet een inkoopactie houden onder de pentax liefhebbers? Of zijn wij de enige twee die zoiets nodig vinden?borgdaville schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:16:
[...]
hier hetzelfde, nog nooit iets via ebay gekocht. Maar ik denk dat dit mijn 1e ebay aankoop gaat worden.
[update]
Ik vind het een super idee maar laat ik voorop stellen dat ik niet zo'n inkoopactie ga houden. Ik ben heeeeel slecht in logistieke gebeuren
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2008 13:26 ]
Count me in!Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:16:
[...]
Kunnen we niet een inkoopactie houden onder de pentax liefhebbers? Of zijn wij de enige twee die zoiets nodig vinden?
Ik ben ook zo'n enorme PayPal/eBay-n00b, dat ik er telkens tegenaan zit te hikken.
Ik moet het gewoon even en keer doen!
Verwijderd
Ik heb een 55 1.2, maar dat is geen pentax A of M lens, het is een Revuenon...SirNobax schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:04:
[...]
Je zou de F/1.2 natuurlijk ook kunnen afremmen naar eerstvolgende stop.
Het kwaliteitverschil tussen een F/1.2 lens en een F/1.4 variant zal niet alleen in lichtsterkte te merken zijn, maar ook contrast, scherpte en andere eigenschappen.
Hier (@GoT) zit ook ergens een Pentax user met een 50mm F/1.2, maar ik weet niet meer wie dat was.
[...]
Olympus gebruikt mini-sensortjes (4:3, 2.0x Crop) in hun dSLR's, dus waarschijnlijk gaat die prijs richting kamp Oly.
Alle Pentaxforums.com rumors geloof ik niet zo. Ik wil een press release, rumors zijn leuk maar wat moet je ermee. Thee bij drinken...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2008 11:28 ]
Verwijderd
Goed idee ! Ik doe mee !Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:16:
[...]
Kunnen we niet een inkoopactie houden onder de pentax liefhebbers? Of zijn wij de enige twee die zoiets nodig vinden?
Ik heb ook wel interesse maar... Een inkoopactie betekent dat je sneller boven de vrije invoerwaarde zit, dus kan het alsnog duurder worden (correct me if I'm wrong).
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Verwijderd
Iedereen laat zich gek maken door personen die zichzelf verkopen door te roepen dat ze een NDA met Pentax hebben. En dan komen er allerlei schimmige halve uitspraken die worden uitgelokt door de zogenaamde 'autoriteit' van de persoon ( zoals bij Benjikan) of door een regeltje 'read between my lines'. Als je ziet wat ze er allemaal bijdenken.....Sommige heren zijn meestal de domsten niet, maar iemand die de opvolger van de k10d neerzet als een HD videocamera is niet goed wijs. Ik sluit niet uit de de sensor in staat is in een resolutie, afgeleid van HD standaard, op een klein oppervlak film op te nemen, bv voor live view en histogramcorrectie (zoals dat nu in een PS gebeurt in een lagere resolutie). Maar echt filmen ermee.....da's dan vooral voor de niet-Europese markt, want al dat soort fotocameras krijgt een stevige extra importheffing. Zo is recent door de EC besloten !Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:28:
ze zeggen dat de pentax een 14mp 16:9 CMOS APS-H sensor krijgten een of ander 1080p verkoop praat verhaal en dat hij ook kan filmen!!.. argg.. als dat zo word weet ik niet zeker of ik nog in pentax glas ga investeren.. ik wil een fotocamera waar ze het beste uit proberen te halen.. en niet een of ander gadget hype ding waar allemaal onzin electronica in zit..
Maar bovenal, het past gewoon niet bij het imago van de K10d, en het feit dat de k20d als opvolger van de k10d is aangekondigd door Pentax zelf. Het gaat namelijk om twee totaal verschillende producten.
Verwijderd
Dat hangt er vanaf hoe je het met de verkoper afspreekt. Als hij voor elk produkt een aparte rekening opmaakt, maar alles in oorspronkelijke verpakking weer in één grote doos stopt...dan niet volgens mij. Maar voor het geval je toch gelijk hebt, Ebay is niet zo ingewikkeld hoor...Spotmatic schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:25:
Ik heb ook wel interesse maar... Een inkoopactie betekent dat je sneller boven de vrije invoerwaarde zit, dus kan het alsnog duurder worden (correct me if I'm wrong).
Het lijkt mij ook dat zoiets als 16:9, zeker op die resolutie, nogal wat andere eisen gaat stellen aan je glas, je krijgt weer een veel dichtere pixelpitch door de wide-screen verhouding.
Mahgoed, al die geruchten zijn gewoon kolder, net zoals de Nikon D3-speculaties over 1.1x cropfactoren en weet ik het allemaal meer voor bullshit. Gewoon even afwachten wat de echte aankondiging gaat doen. Natuurlijk, als je logische aannames kan doen, onderbouwd met goede argumenten is het een ander verhaal, maar 16:9 film-DSLR's? kom op zeg...
Mahgoed, al die geruchten zijn gewoon kolder, net zoals de Nikon D3-speculaties over 1.1x cropfactoren en weet ik het allemaal meer voor bullshit. Gewoon even afwachten wat de echte aankondiging gaat doen. Natuurlijk, als je logische aannames kan doen, onderbouwd met goede argumenten is het een ander verhaal, maar 16:9 film-DSLR's? kom op zeg...
Verwijderd
Haha wat een bullshit. Ik geloof er direct niks van.14MP 16:9 CMOS APS-H...mag ik ff lachen. Komt wel erg out of the blue dan. Filmen in de een semi-pro/ enthousiast level dSLR, dat verkoop je toch niet? Filmen met een dSLR lijkt me eerder iets dat je evt. zou kunnen verkopen in een entry-level dSLR, omdat veel van die gebruikers net van een P&S camera komen, die ook kan filmen. Maar goed het is gewoon een heel andere markt, koop dan een volwaardige videocamera als je wil filmen. En sure, hij gaat het nog doen op HD formaat ook. Zitten ook veel grappige posts tussen hoor op dpreview, die echt express zo gemaakt worden, tot aan het overdrevene aan toe, weet je zeker dat je niet op een van die posts bent gestuit?ze zeggen dat de pentax een 14mp 16:9 CMOS APS-H sensor krijgt en een of ander 1080p verkoop praat verhaal en dat hij ook kan filmen!!.. argg.. als dat zo word weet ik niet zeker of ik nog in pentax glas ga investeren.. ik wil een fotocamera waar ze het beste uit proberen te halen.. en niet een of ander gadget hype ding waar allemaal onzin electronica in zit..
Live view in de viewfinder is ook zoiets doms, het is niet eens een schermpje..nee hoor, als het ding live view heeft, wat ie nou ja, er is een redelijke kans dat ie het heeft, dan is het gewoon op het LCD scherm achterop.
Meest aannemelijke gerucht vind ik nog dat er wel eens een 3" niet-kantelbaar LCD-scherm achterop de Pentax kan zitten...en dat de K20D hierin verschilt met de GX20.
Pentax is helemaal niet in de positie om zulke gekke dingen als genoemd te gaan doen
Hier is die remote ook te koop. $ 29 incl verzendkosten. Betalen kan via Pay-Pal. Betrouwbaar adres, ik heb er al meerdere kleine bestellingen geplaatst en ontvangen.
This footer is intentionally left blank
Verwijderd
Daar is het dus 20 euro incl verzendkosten. Erg betaalbaar allemaalajhaverkamp schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:25:
Hier is die remote ook te koop. $ 29 incl verzendkosten. Betalen kan via Pay-Pal. Betrouwbaar adres, ik heb er al meerdere kleine bestellingen geplaatst en ontvangen.
Wie heeft het over een schermpje? Als jij in je viewfinder kijkt zie je toch ook alles "live"? Niet alles letterlijk nemen.Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:28:...
...
Zoiets als een EVF wordt waarschijnlijk bedoeld met live-view in de viewfinder, en dat is natuurlijk 10x minder fijn dan een echte.teigetjuh schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:52:
[...]
Wie heeft het over een schermpje? Als jij in je viewfinder kijkt zie je toch ook alles "live"? Niet alles letterlijk nemen.
Verwijderd
wel leuk dat een hoop pentaxianen op hol slaan door deze verhalen.. haha maar we zullen zien wat er komt.. die 14.6 mp sensor wil ik best geloven.. maar al die andere onzin wat er staat op het pentax forum geloof ik niet nee..
laat ze maar gewoon een hele mooie camera maken die kan concurreren met een canon 40d en een nikon d300..
laat ze maar gewoon een hele mooie camera maken die kan concurreren met een canon 40d en een nikon d300..
Waarom zou je uberhaupt een 16:9 sensor nemen op een fotocamera/dSLR?
Zodat je een foto zonder zwarte balken op je TV kan zien? ....Dat is zeker al die tijd stilletjes prioriteit nummer 1 geweest van elke dSLR user.
/me Sir Nobax beeld een 16:9 zoeker in.... en gaat daarna hard lachen
Zodat je een foto zonder zwarte balken op je TV kan zien? ....Dat is zeker al die tijd stilletjes prioriteit nummer 1 geweest van elke dSLR user.

/me Sir Nobax beeld een 16:9 zoeker in.... en gaat daarna hard lachen
[ Voor 22% gewijzigd door SirNobax op 11-01-2008 16:24 ]
Pentaxiaan
Heb jij een 16:9 tv dan?SirNobax schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:18:
Waarom zou je uberhaupt een 16:9 sensor nemen op een fotocamera/dSLR?
Zodat je hem full-size op je TV kan zien? ....Dat is zeker al die tijd stilletjes prioriteit nummer 1 geweest van elke dSLR user.
Ik niet nee, maar een willekeurige HDTV zal dat wel zijn. (1280x720, 1366x768, 1920x1080)
Pentaxiaan
Er kan hard worden gelachen, maar 16:9 is wel waar het naartoe gaat. Kijk naar recente laptops (ok, 16:10 dan), losse TFT monitoren, de verhoudingen van TV's... Er is geen reden waarom de sensor NIET 16:9 zou moeten zijn.
Technisch niet nee, maar je hebt ook zoiets als historie, afdrukformaten, etc
Daarnaast zullen niet alle mensen gecharmeerd zijn van dat formaat voor foto's. Soms werkt het, maar voor de rest vind ik 16:9 muv films maar een crapformaat.
[ Voor 50% gewijzigd door neographikal op 11-01-2008 16:42 ]
Reden1: Omdat je dan, of, je foto's moet croppen, of, een nieuw "16:9" fotoboek moet aanschaffenSpotmatic schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:36:
Er is geen reden waarom de sensor NIET 16:9 zou moeten zijn.
Reden2: Architectuur-fotografie op 16:9 zie ik eigenlijk ook niet fatsoenlijk gebeuren.
[ Voor 14% gewijzigd door SirNobax op 11-01-2008 16:51 ]
Pentaxiaan
Volgens mij doelen ze op de oplossing die Olympus had gevonden (in de E330). Dus ipv de hoofdsensor gebruiken ze een aparte sensor (lagere resolutie enzo) voor de liveview. Die zou dan in het viewfindergedeelte zitten. Zo houdt je AF en het had ook andere voordelen icm de te verwachten CCD.Henk schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:00:
[...]
Zoiets als een EVF wordt waarschijnlijk bedoeld met live-view in de viewfinder, en dat is natuurlijk 10x minder fijn dan een echte.
Lijkt me logischer dan een dSLR met een EVF.
Het HDTV-beeld is 16:9, het beeldscherm volgens mij niet. Althans, bij degene die ik heb gezien zit er bij de 16:9 films nog gewoon een zwart balkje boven en onder. En dat is dus niet full screen op je tv-toestel.SirNobax schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:28:
[...]
Ik niet nee, maar een willekeurige HDTV zal dat wel zijn. (1280x720, 1366x768, 1920x1080)
Daar doelde ik op.
Maar goed, wat loop ik nou te nuilen, daar gaat het ook helemaal niet om.

heb je dan niet minder licht in je zoeker?fnoff schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:13:
[...]
Volgens mij doelen ze op de oplossing die Olympus had gevonden (in de E330). Dus ipv de hoofdsensor gebruiken ze een aparte sensor (lagere resolutie enzo) voor de liveview. Die zou dan in het viewfindergedeelte zitten. Zo houdt je AF en het had ook andere voordelen icm de te verwachten CCD.
Lijkt me logischer dan een dSLR met een EVF.
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
JWfx schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:14:
[...]
Het HDTV-beeld is 16:9, het beeldscherm volgens mij niet.
offtopic:
Reken maar uit:
1280 / 16 * 9 = 720
1366 / 16 * 9 = 768
1920 / 16 * 9 = 1080
Er worden 2 resoluties verreweg het meest gebruikt (786p + 1080p) voor paneeltjes, 720p staat er dan ook maar bij voor de compleetheid.
Plasma is vaak 1024x768, maar dan met rechthoekige pixels en een goede scaler die alles weer in orde brengt.
Reken maar uit:
1280 / 16 * 9 = 720
1366 / 16 * 9 = 768
1920 / 16 * 9 = 1080
Er worden 2 resoluties verreweg het meest gebruikt (786p + 1080p) voor paneeltjes, 720p staat er dan ook maar bij voor de compleetheid.
Plasma is vaak 1024x768, maar dan met rechthoekige pixels en een goede scaler die alles weer in orde brengt.
Pentaxiaan
Verwijderd
Ik kom even terug op de afstandsbedieningen. (wat ze met de k20d gaan doen is voor mij niet van belang, die ga ik niet kopen dus..)
Affijn, link van ik dacht Stephan.. 6,30 euro voor de afstandsbediening, is erg goedkoop.. en als je dan de verzendkosten ziet dan weet je waarom de prijs zo laag kan zijn.. 17 pond.. dat is 23 euro, dat ga ik dus niet betalen.. Veel verkopers doen dat om ebaykosten te besparen, je hoeft namelijk over verzendkosten geen kosten te betalen.
Ik heb wel die verkopen een mailtje gestuurd hoe het zit met de verzendkosten als je er 4 f 5 tegelijk koopt, even afwachten dus.
Affijn, link van ik dacht Stephan.. 6,30 euro voor de afstandsbediening, is erg goedkoop.. en als je dan de verzendkosten ziet dan weet je waarom de prijs zo laag kan zijn.. 17 pond.. dat is 23 euro, dat ga ik dus niet betalen.. Veel verkopers doen dat om ebaykosten te besparen, je hoeft namelijk over verzendkosten geen kosten te betalen.
Ik heb wel die verkopen een mailtje gestuurd hoe het zit met de verzendkosten als je er 4 f 5 tegelijk koopt, even afwachten dus.
De verzendkosten waren bij die verkoper ook zo enorm hoog... en zo bijzonder was die verzending nu ook weer niet.
Wellicht dat je bij die andere verkoper (jinfinance zo uit het hoofd, die van de split focus screens) uit Hong Kong bij elkaar goedkoper uit bent. Zelf heb ik gemerkt dat die verzending toch best snel is (weekje).
EDIT: Ik zie nu dat het een andere verkoper is, maar de afbeelding is wel van een andere verkoper... Al ben je daar bijelkaar zo'n 20 euro kwijt. Hij biedt er alleen maar eentje aan in zijn winkel....
Wellicht dat je bij die andere verkoper (jinfinance zo uit het hoofd, die van de split focus screens) uit Hong Kong bij elkaar goedkoper uit bent. Zelf heb ik gemerkt dat die verzending toch best snel is (weekje).
EDIT: Ik zie nu dat het een andere verkoper is, maar de afbeelding is wel van een andere verkoper... Al ben je daar bijelkaar zo'n 20 euro kwijt. Hij biedt er alleen maar eentje aan in zijn winkel....
[ Voor 23% gewijzigd door StefandeGroot op 11-01-2008 19:36 ]
Verwijderd
Ik wacht even zijn antwoord af.. maar het gaat hem om de kosten hoor..
Je hebt ook een tijd gehad dat geheugenkaartjes voor 1 cent buy it now te koop stonden.. verzendkosten? $33...
Kosten te betalen aan ebay: alleen plaatsingskosten en verder niets.. is ebay ook wel mee bezig (al lange tijd) maar lukt nog niet zo kennelijk.
Maar genoeg over ebay!
Je hebt ook een tijd gehad dat geheugenkaartjes voor 1 cent buy it now te koop stonden.. verzendkosten? $33...
Kosten te betalen aan ebay: alleen plaatsingskosten en verder niets.. is ebay ook wel mee bezig (al lange tijd) maar lukt nog niet zo kennelijk.
Maar genoeg over ebay!
Ik hoop morgen eindelijk de FA* 24 te mogen ontvangen.........
StefandeGroot schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:41:
[...]
Even een foto gevonden:
[afbeelding]
Te koop op eBay:
- http://cgi.ebay.nl/Wirele...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
- http://cgi.ebay.nl/100m-R...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Bij die laatste heb ik 'm zelf gekocht.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verwijderd
Hmm ja en dan post hij het in het "post hier je aanbiedingen topic" en raakt de post voor die paar Pentaxianen verloren in het Canon en Nikon geweld. Anders gezegd, het zou niet het topic zijn waar ik zou gaan zoeken naar aanbiedingen voor accessoires voor m'n Pentax systeem..
Tja...imo kan het best hier, gewoon handig voor de mensen voor wie het er toe doet, maar dat ben ik en jij bent een mod, dus (Y)
No offence verder, ik snap dat je modereert naar kunnen en regeltjes, maar het lijkt mij niet super verkeerd dat er hier af en toe zo'n aanbiedingkje voor een klein stukje Pentax accessoire tussendoor te slingeren
Ik weet eigenlijk zelf niet of ik interesse heb in zo'n ding, voor een paar euro..is het moeilijk het te laten liggen eigenlijk
dan kunnen alle specs en evt. tzt ook een link naar de pricewatch gelijk in de startpost opgenomen worden. En wat nieuwe lenzen
Plaatjes, specs en verhaaltjes wil ik
Ik wou dat ik wist hoe en wat een beetje..wat betreft zo'n startpost inrichten...hoop werk voor je zo'n grote lap bij een hebt getikt (en gecopy-paste)
Tja...imo kan het best hier, gewoon handig voor de mensen voor wie het er toe doet, maar dat ben ik en jij bent een mod, dus (Y)
No offence verder, ik snap dat je modereert naar kunnen en regeltjes, maar het lijkt mij niet super verkeerd dat er hier af en toe zo'n aanbiedingkje voor een klein stukje Pentax accessoire tussendoor te slingeren
Ik weet eigenlijk zelf niet of ik interesse heb in zo'n ding, voor een paar euro..is het moeilijk het te laten liggen eigenlijk
Lijkt mij handiger om daar mee te wachten tot er echte aankondigingen en officiele specificaties (gewoon op website Pentaxslr, imaging, etc) zijn.Wordt het trouwens niet eens tijd voor een Deel 4?? Of wachten we eerst de aankondigingen van Pentax af om dat gelijk mee te nemen in de startpost?
dan kunnen alle specs en evt. tzt ook een link naar de pricewatch gelijk in de startpost opgenomen worden. En wat nieuwe lenzen
Plaatjes, specs en verhaaltjes wil ik
Ik wou dat ik wist hoe en wat een beetje..wat betreft zo'n startpost inrichten...hoop werk voor je zo'n grote lap bij een hebt getikt (en gecopy-paste)
Verwijderd
Ook ik snap het gemodereer en ik denk dat er best topics zullen zijn waar veel links worden geplaatst en dan niet in de laatste laatste plaats door verkopers zelf. In het pentax topic, waar het niet al te druk is, lijkt het mij ook geen punt maar de mod leest hier niet alles mee natuurlijk.
Ik zou nooit gaan zoeken in een "wat staat er allemaal op ebay" topic, dan kan ik beter naar ebay gaan.
Antwoord van de verkoper, wel onduidelijk dus nieuwe mail gestuurd.
it is 25 pound for 4 and, 30 pounds for 5, all included, thanks,
- eshop898
Lijkt meer op de item prijs en niet op de verzendkosten..
Wordt vervolgd.
Ik zou nooit gaan zoeken in een "wat staat er allemaal op ebay" topic, dan kan ik beter naar ebay gaan.
Antwoord van de verkoper, wel onduidelijk dus nieuwe mail gestuurd.
it is 25 pound for 4 and, 30 pounds for 5, all included, thanks,
- eshop898
Lijkt meer op de item prijs en niet op de verzendkosten..
Wordt vervolgd.
Ik heb net de FA* 24 binnen gehad! Ik vind dat lensje nog niet echt overtuigend... ik hoop morgenochtend ermee buiten nog wat leuke foto's te maken.
Verwijderd
Dat komt omdat ie dat ook niet echt is, sorry!StefandeGroot schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 11:38:
Ik heb net de FA* 24 binnen gehad! Ik vind dat lensje nog niet echt overtuigend... ik hoop morgenochtend ermee buiten nog wat leuke foto's te maken.
Zo'n speelgoedcameragebruiker moet je gewoon negeren.Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 12:40:
Verklaar je nader sirius!?

Maar de FA*24 is nu trouwens al een heel stuk beter. Ik denk dat de eerste resultaten wat minder waren, omdat die vrij koud bij mij thuis werd bezorgd.. ik had 'm nog geen kans gegeven om zich aan te passen aan de omgevingsomstandigheden.
Lenzen zouden in den regel juist beter moeten presteren bij lage temperaturen aldus Klaus
Verwijderd
Op naar Patagonië of Spitsbergen dan 
Congrats with the FA* 24, hopelijk ontdek je gauw z'n kunnen
Congrats with the FA* 24, hopelijk ontdek je gauw z'n kunnen
Nog even geduld hebben hoor.
Verwijderd
Ik heb ook zo'n split focus screen van Jfinance uit china, maar ik ben vreselijk aan het klooien geweest en weet niet waar het kunststof dingetje moet liggen.StefandeGroot schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:58:
Die O-ME53 is zeker een mooi dingetje! De zoeker wordt ook echt groter.
Het plaatsen van een focus split screen is echt een heel gedoe zeg! En zeker voor iemand met 2 linker handen.Maar het is volgens mij wel gelukt... Binnenkort de binnenkant eens goed schoon maken...
Ik kreeg het niet voor elkaar en was bang dingen te beschadigen en heb het oude er maar weer in gezet, als ik tijd en moed heb ga ik het nog eens probreren.
trouwens Stefan waar heb jij dan kunststof ding liggen uitgaande als de camera voor je op zijn achterkant met de onderkant naar je toe ligt het dan onder of op het screen
Dat kunststof dingetje heb ik op dezelfde plek gekregen als waar er bij het orginele matglas zo'n zelfde dingetje lag, maar dan van metaal. Zelf had ik er eerst met mijn mobieltje er nog een foto ervan gemaakt om het later eventueel nog even terug te kunnen kijken...
Verwijderd
Sirius weet wel degelijk waar 'ie het over heeft hoor.StefandeGroot schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 12:54:
Zo'n speelgoedcameragebruiker moet je gewoon negeren.
Ik heb 3 mooie A-lenzen van 'm overgenomen toen 'ie switchte naar Canon (50mm 1.7, 50mm macro 2.8, 70-210mm 4), alleen de 77mm ltd was me te prijzig.
En wijs jij mij nu maar 's een Pentax camera aan die zich kan meten met een 30D...
/me is tevreden *ist DS gebruiker
Overigens, bij een Katz Eye is 't gewoon: houdertje omlaag, oude matglas eruit, nieuwe matglas erin, houdertje weer vastklikken. Geen gedoe met plastic dingetjes en zo...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 22:50 ]
Verwijderd
Heb voor de grap eens bij www.foto-express.nl gevraagd wat ik krijg voor mijn k10d met 18-55 + 50-200 lensjes... 450 euro bij inruil voor een 40d...
Doe er verder niets mee maar was wel nieuwsgierig...
Dan moet hij hier dan wel gewoon normaal reageren en niet stomme opmerkingen maken. Daarom plaatste ik mijn opmerking als grap.Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 22:41:
[...]
Sirius weet wel degelijk waar 'ie het over heeft hoor.
Verwijderd
Zo lees ik het ook hoor maar de FA*24 is een van de mindere goden van de * reeks, dat kan ik natuurlijk ook niet helpen behalve dat ik wat genuanceerder had kunnen zijnStefandeGroot schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:02:
[...]
Dan moet hij hier dan wel gewoon normaal reageren en niet stomme opmerkingen maken. Daarom plaatste ik mijn opmerking als grap.Verder geen kwaad woord over hem hoor.
@ Afterlife: heb jij dat A glas eigenlijk nog? Die 50/1.7 was zwaar mijn favoriet, helemaal als ik weer eens wat foto's terugkijk!
Geen spijt van de 77/1.8ltd?
Verwijderd
De 50mm F/2.8 macro is ondertussen mijn favoriet, dat ding tekent gewoon zo heel erg mooi! De 50/1.7 is vooral heel erg handig in omstandigheden waar 't licht wat minder is, en de 70-210 is gewoon een meer dan prima telezoom.Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:07:
@ Afterlife: heb jij dat A glas eigenlijk nog? Die 50/1.7 was zwaar mijn favoriet, helemaal als ik weer eens wat foto's terugkijk!
Geen spijt van de 77/1.8ltd?
Spijt van de 77 ltd? Ja en nee, ik had er toen het geld niet voor, en kon 't ook voor mezelf niet verantwoorden. Wat zou 'ie meer moeten bieden dan m'n 85mm F/1.8?
Ik kan aan een FA* 28-70/2.8 en FA* 85/1.4 komen. Welke van de twee zouden jullie nemen en waarom?
Ik heb ook een Split Focus Screen van jinfinance.staal571 schreef:
Ik heb ook zo'n split focus screen van Jfinance uit china, maar ik ben vreselijk aan het klooien geweest en weet niet waar het kunststof dingetje moet liggen.
Ik kreeg het niet voor elkaar en was bang dingen te beschadigen en heb het oude er maar weer in gezet, als ik tijd en moed heb ga ik het nog eens probreren.
trouwens Stefan waar heb jij dan kunststof ding liggen uitgaande als de camera voor je op zijn achterkant met de onderkant naar je toe ligt het dan onder of op het screen
Dat kunststof ding heet een 'shim'. Er ligt ook een messing shim op het matglas. De plaatsing van het matglas komt erg precies. De kunststof shim komt tussen de messing shim en het matglas, en het matglas met de matte kant naar de spiegel. Als je de kunststof shim niet of niet op de juiste plek monteert, is de focus niet goed, hij zit er dan net naast (controleer m.b.v. de AF).
Het Split Focus Screen bevalt heel erg goed: heb het gemist sinds 1993... (zat ook al niet in m'n SFXn...).
Hopelijk zet Pentax hem weer standaard in de komende nieuwe camera's...
K70 + glas van 10 tot 300mm...
Verwijderd
Nou.......de 28-70 wordt door sommigen op crop te weinig groothoek bevonden maar als je 18-55 daarvoor genoeg voldoet dan zou ik 'em ogenblikkelijk nemen. Ik wet bijna zeker dat dat dan je meest gebruikte stuk glas gaat worden. Ik heb er een Nikkor van gehad en ik vond het een prima bereik.Spotmatic schreef op zondag 13 januari 2008 @ 09:34:
Ik kan aan een FA* 28-70/2.8 en FA* 85/1.4 komen. Welke van de twee zouden jullie nemen en waarom?
Voor wat betreft de 85/1.4.......je hebt m.i. een 77 ltd of een 85/1.4 nodig, neem je ze beiden dan is het een overkill en kan je je 77 ltd beter voor een leuke prijs aan Afterlife verkopen
Hetzelfde geldt ook wel een beetje voor de 28-70......als je je 50/1.4 niet perse voor de lichtsterkte gebruikt dan zou je die ook de deur uit kunnen doen. De 77 zit dan ook weer dicht qua bereik tegen de 28-70......maar die zou ik persoonlijk echt houden.
@Afterlife: en dan moet je je voorstellen dat ik die 50/2.5 verreweg het minste heb gebruikt
Hm ik heb gisteren maar eens een Metz 58 AF-1 besteld samen met m'n maat die mijn "oude" DS gebruikt, in de aanbieding voor 299 euri bij Kamera Express. Ik heb heel weinig ervaring met flitsen maar op zich wil ik best eens wat testjes doen als iemand daarop zit te wachten
Geef me dan wel even wat tips van hoe je zo'n ding het beste kan testen!
Verwijderd
bedoeldje dat je 450 euro bij moet betalen als je een 40d neemt?. of krijg je 450 euroVerwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 22:54:
Heb voor de grap eens bij www.foto-express.nl gevraagd wat ik krijg voor mijn k10d met 18-55 + 50-200 lensjes... 450 euro bij inruil voor een 40d...
Verwijderd
Ik krijg 450.. echt erg weinig, had ook niet meer verwacht overigens maar dat is een ander verhaal
dat is nog steeds goedkoper dan een originele Pentax IR remote en nog beter ook
. Ik kijk even aan wat de overige animo is.
Wel genaaid eigenlijk dat ze verzendkosten per unit vragen. anders had je 5 units voor +/- 35 euro + 1x verzendkosten en dat is toch een stuk minder dan de prijs die hij nu geeft.
Wel genaaid eigenlijk dat ze verzendkosten per unit vragen. anders had je 5 units voor +/- 35 euro + 1x verzendkosten en dat is toch een stuk minder dan de prijs die hij nu geeft.
[ Voor 41% gewijzigd door MonkeySandwich op 13-01-2008 19:51 ]
Misschien hebben ook wat Canon gebruikers interesse? Als het goed is werkt die afstandsbediening daar ook op.
De originele Pentax IR-afstandbediening F is ook maar EUR 24,00 hoor.Mythrill schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:49:
dat is nog steeds goedkoper dan een originele Pentax IR remote en nog beter ook. [...]
De draadontspanner daarentegen is EUR 59.
greetz,
Erik
Ik heb de draadontspanner voor minder gekocht.
Maar die wil ik eigenlijk weer verkopen nu ik die andere dus heb.
Verwijderd
Maar die F is IR en dat wilden we juist niet toch?
En die verzendkosten is zoals ik eerder zei: geen ebaykosten over verzendkosten.. en dat scheelt hem veel. Als we het doen kost hem al helemaal weinig want we kopen er 1 via de officiele weg.. en we rekenen er 5 af.
Wil nog wel korting op de verzendkosten trouwens.. niet te snel happen.
En die verzendkosten is zoals ik eerder zei: geen ebaykosten over verzendkosten.. en dat scheelt hem veel. Als we het doen kost hem al helemaal weinig want we kopen er 1 via de officiele weg.. en we rekenen er 5 af.
Wil nog wel korting op de verzendkosten trouwens.. niet te snel happen.
Met die andere bedoelde ik die RF-afstandsbediening. Al heb ik ook nog een IR afstandsbediening.Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:40:
Maar die F is IR en dat wilden we juist niet toch?
Verwijderd
ohww pff ja dat is inderdaad veel te weinig.. ik denk dat ik gewoon lekker mijn pentax 3 jaar gebruik ofzo.. dan issie wel op. en koop ik een nieuwe camera. de k30d?Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:52:
Ik krijg 450.. echt erg weinig, had ook niet meer verwacht overigens maar dat is een ander verhaal
Verwijderd
Het is niet veel maar zij moeten 'em ook weer door kunnen verkopen. Op Marktplaats moet een 650-750,- wel haalbaar zijn, moet je wel snel zijn want als de K20D binnen 6 mnd uitkomt dan zakt je body echt heels nel in waarde.
Verwijderd
Hap?Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 22:41:
[...]
En wijs jij mij nu maar 's een Pentax camera aan die zich kan meten met een 30D...
/me is tevreden *ist DS gebruiker
K10D!
Op Youtube staat een leuk filmpje over het verwisselen van het matglas van de K10D:Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:37:
[...]
Ik heb ook zo'n split focus screen van Jfinance uit china, maar ik ben vreselijk aan het klooien geweest en weet niet waar het kunststof dingetje moet liggen.
http://www.youtube.com/watch?v=YqZCjT-jr1s
Zo te zien aan dat filmpje gaat het bij de K10D veel makkelijker zo'n matglas te vervangen dan bij de K100D. Daar zit er in elk geval nog een 'framepje' op het matglas wat dan ook nog goed moet zitten..
€60 voor een draadontspanner? Die van mij kostte minder dan een euroEviZ schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:00:
[...]
De originele Pentax IR-afstandbediening F is ook maar EUR 24,00 hoor.
De draadontspanner daarentegen is EUR 59.
greetz,
Erik
Laat maar horen hoe je daar aan komt dan. Ik ben geïnteresseerd in een draadontspanner, maar ik vind €60,00 dus ook veel te veel.Erasmo schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:00:
[...]
€60 voor een draadontspanner? Die van mij kostte minder dan een euro
Die radio-controlled AB is ook gaaf, maar ik wil er toch (ook) ééntje met een touwtje.
Wat wil jij dan voor zo'n touwtje neerleggen dan.JWfx schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:49:
[...]
Die radio-controlled AB is ook gaaf, maar ik wil er toch (ook) ééntje met een touwtje.
Voor een paar cent zijn ze zelf te maken (2.5mm jack plug, wat draad en een drukknopje):JWfx schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:49:
[...]

Zo kun je ook makkelijk een schakelingetje in elkaar solderen waarmee je iedere x seconden afdrukt en daarmee zo'n mooi time lapse filmpje kan maken met de resultaten.
En je kan het natuurlijk ook gewoon kopen:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8257 ($4.82 incl. verzendkosten)
I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond
Die van mij zit nu in het vliegtuig... 23-12-2007 besteld, de 12-01-2008 verstuurd...Electronical schreef:
Geen geld man... (EUR 3,45)
[EDIT 18-01-2008]
Binnen... Focus/shutter/bulb, alles dus! Perfect! Voor EUR 3,45 (incl. verz.k.) uit Hong Kong.
[ Voor 17% gewijzigd door PvH18 op 18-01-2008 15:55 ]
Verwijderd
Als er nog iemand een ding met een draadje bestelt dan wil ik er ook 1, dus bestel die dan maar gelijk mee 
Ik begrijp dat ze de camera die ze inkopen ook weer moeten verkopen maar een bedrag dichterbij de marktwaarde is wel op zijn plaats. De verdiensten zitten op de camera die je weer terugkoopt. Net als bij aankoop nieuwe auto, we zijn aan het kijken op het moment en ik krijg meer voor de oude terug dan de waarde volgens de anwb lijst.. zo kan het dus ook..
Ik begrijp dat ze de camera die ze inkopen ook weer moeten verkopen maar een bedrag dichterbij de marktwaarde is wel op zijn plaats. De verdiensten zitten op de camera die je weer terugkoopt. Net als bij aankoop nieuwe auto, we zijn aan het kijken op het moment en ik krijg meer voor de oude terug dan de waarde volgens de anwb lijst.. zo kan het dus ook..
Kan dat ding ook focussenPvH18 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:15:
[...]
Die van mij zit nu in het vliegtuig... 23-12-2007 besteld, de 12-01-2008 verstuurd...
Geen geld man... (EUR 3,45)
Volgens de gegevens op de site: focussen/klikken/bulb...AlterEgo schreef:
Kan dat ding ook focussenOf alleen klikken.
Verwijderd
Kreeg net weer bericht van seller..
No deal.
(dat was zijn hele mail).
Ga ik niet mee in zee, ik stel een normale vraag en krijg een dusdanig antwoord. Gaat dus over in elk geval voor mij.
No deal.
Ga ik niet mee in zee, ik stel een normale vraag en krijg een dusdanig antwoord. Gaat dus over in elk geval voor mij.
Dat schema heb ik aangehouden, 10 minuutjes solderen, componenten heb je meestal al in huis(behalve de plug dan) Ik heb in dit geval een oude telefoonkabel en wat losse knopjes gebruikt, en het ding werkt als een tierelierElectronical schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:03:
[...]
Voor een paar cent zijn ze zelf te maken (2.5mm jack plug, wat draad en een drukknopje):
[afbeelding]
Zo kun je ook makkelijk een schakelingetje in elkaar solderen waarmee je iedere x seconden afdrukt en daarmee zo'n mooi time lapse filmpje kan maken met de resultaten.
Verwijderd
Van zulke mailtjes zou ik wel lichtelijk pissig worden, als je geen of niet goed Engels kan alla, maar breng dat dan ter sprake ergens tijdens het contact.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:49:
No deal.
Van zoiets krijg ik neigingen om terug te mailen : shake it babe..of zoiets
Of..nice business!
Waardeloos, niet mee in zee gaan inderdaad, tja als je geen geld wilt verdienen dan niet toch
/me wacht nog in spanning op 24 feb
En ook nog op mail van de Beukelaer trouwens
Verwijderd
Ik snap deze reaktie (van de seller) wel een heel klein beetje, hij verkoopt erg veel, dan krijg je erg veel mail en daar gaat echt heel erg veel tijd inzitten (het hele afhandelen).. en ik kan het weten..
Maar als ik een uitgebreidde vraag stel en duidelijk aangeef wat er mis is met zijn aanbieding (in mijn ogen dan
) dan verwacht ik iets meer.. ben wel iemand die van customer service houdt!
Heb geen soldeertang, dus ga zelf niets maken..
Maar als ik een uitgebreidde vraag stel en duidelijk aangeef wat er mis is met zijn aanbieding (in mijn ogen dan
Heb geen soldeertang, dus ga zelf niets maken..
Dat mag ik niet zeggen hier, daarvoor moet je mailen naar elkaar of gebruik maken van V&A.StefandeGroot schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:53:
[...]
Wat wil jij dan voor zo'n touwtje neerleggen dan.
Laat me maar heel stiekum je mailadres oid weten.
Verwijderd
Ik vraag me af hoe je het hebt gevraagd. Ik krijg ook vaak vragen over korting en mijn antwoord hangt ook vaak van de manier van vragen af! (niet inhoudelijk, maar wel de vorm waarin ik het giet)Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:49:
No deal.
Het is buiten nu niet echt weer om met mijn K100D foto's te gaan maken.
Gelukkig moet ik dan nu werken.

Gelukkig moet ik dan nu werken.
[ Voor 93% gewijzigd door StefandeGroot op 15-01-2008 14:42 ]
Verwijderd
Geloof me, ik heb het zeer netjes geformuleerd en een aardige niet vijandelijke toon gebruikt.
Als iemand niet wil verkopen, dan kijk je toch snel weer verder?
Zo doe ik dat vaak in winkels ook hoor.
Zo doe ik dat vaak in winkels ook hoor.
Verwijderd
"No deal" is ook heel netjes geformuleerd, to the point en niet verkeerd te interpreteren.
"beste patrick91, ik heb je mail met interesse gelezen, maar ben naar lang overwegen tot de conclusie gekomen dat ik niet mee kan gaan met jouw voorstel" zegt eigenlijk precies hetzelfde.
"beste patrick91, ik heb je mail met interesse gelezen, maar ben naar lang overwegen tot de conclusie gekomen dat ik niet mee kan gaan met jouw voorstel" zegt eigenlijk precies hetzelfde.
Verwijderd
Mja voor jou is het misschien om het even, bij 'no deal' zou ik onder normale omstandigheden niet terug keren bij die verkoper bij een andere gelegenheid, of ik moet zijn username vergeten...
Bij een korte máár nette mail waarin gezegd wordt sorry met de genoemde prijs kan ik (veel "bedrijven" zeggen dan altijd "we", al is het een eenmanszaak
) niet instemmen, oid. Dan wil ik dat heus bij een andere aanbieding eens terug komen.
Afijn, beetje muggenziften misschien.
/me heeft er nog eens een kort mailtje naar de Beukelaer tegenaan geknald
Bij een korte máár nette mail waarin gezegd wordt sorry met de genoemde prijs kan ik (veel "bedrijven" zeggen dan altijd "we", al is het een eenmanszaak
Afijn, beetje muggenziften misschien.
/me heeft er nog eens een kort mailtje naar de Beukelaer tegenaan geknald

Verwijderd
Laat ik het zo zeggen dat er in mijn mailtje ook nog 2 vragen stonden, verkoper blijft voor mij te kort door de bocht en dan is het jammer! Beetje dienstvelening mag ik wel krijgen toch?Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:53:
"No deal" is ook heel netjes geformuleerd, to the point en niet verkeerd te interpreteren.
Verder met leuke dingen zou ik zeggen!

word wat ongeduldig.....zeker nu de tamron 17-50 f2.8 aangekondigt is voor pentax...
Verwijderd
Die winkel had je dat ook al op moment van aankoop kunnen vertellen, maar 't kan wel kloppen. Een schip heeft nogal wat tijd nodig om van Japan naar Rotterdam te komen, dan krijg je ook nog een inklarings- en distributie traject, en dan ben je al gauw een paar weken verder.
Voor Nikon en Canon is dat meestal geen probleem, omdat winkels daar een voorraad voor proberen aan te houden, maar ja, Pentax is een kleintje, dus de voorraad is meestal nihil...
Voor Nikon en Canon is dat meestal geen probleem, omdat winkels daar een voorraad voor proberen aan te houden, maar ja, Pentax is een kleintje, dus de voorraad is meestal nihil...
Je kan dan wel zeggen dat je lens al meer van de wereld heeft gezien dat jij zelf!Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 02:35:
Die winkel had je dat ook al op moment van aankoop kunnen vertellen, maar 't kan wel kloppen. Een schip heeft nogal wat tijd nodig om van Japan naar Rotterdam te komen, dan krijg je ook nog een inklarings- en distributie traject, en dan ben je al gauw een paar weken verder.

Maar dat ze die dingen niet gewoon even invliegen..
Wel vervelend dat het zo lang moet duren eer die lens er is dan... voor je het weet is de opvolger al uit en zit je al gelijk met verouderd glas...
Verwijderd
Zo snel gaat het nou ook weer niet in lenzenland..dat de opvolger al weer uit is. Maar eh..ik zou wel kijken of je het order anders niet kan cancellen..de Tamron 17-50 zou in ieder geval toch meer mijn interesse hebben dan de Sigma 18-50 (macro of non macro maakt dan niet uit).
Maar wel vervelend inderdaad..!
Bij Sigma wil dat best wel doorschieten af en toe... denk aan een 70-200/2.8 DG Macro die nu al naar versie II verheven wordt enzo. Optisch zal er praktisch geen duvel aan veranderen, maar het zorgt er wel voor dat je MK I ineens minder waard is. Dat ding heeft sowieso veel te veel updates voor een lens die maar marginaal verandert.Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:32:
Zo snel gaat het nou ook weer niet in lenzenland..dat de opvolger al weer uit is. Maar eh..ik zou wel kijken of je het order anders niet kan cancellen..de Tamron 17-50 zou in ieder geval toch meer mijn interesse hebben dan de Sigma 18-50 (macro of non macro maakt dan niet uit).
70-200/2.8
70-200/2.8DG
70-200/2.8DG Macro
70-200/2.8DG Macro II
Sigma 70-200/2.8DG aankondiging (20 mei 2003) :
http://www.dpreview.com/news/0505/05052003sigma_70-200mm.asp
Sigma 70-200/2.8DG Macro I aankondiging (3 jaar later, 26 februari 2006): http://www.dpreview.com/news/0602/06022610sigma70200.asp
De II update aankondiging (nog geen 2 jaar later, 3 december 2007): http://www.dpreview.com/news/0712/07120301sigmateles.asp
[ Voor 28% gewijzigd door Henk op 17-01-2008 12:18 ]
Dit topic is gesloten.