Je zou ook 'per ongeluk' een te hoog bedrag kunnen intikken. Als het nog op 250 euro staat dat je dan 29999 euro bied. En als er dan te hoog wordt tegen geboden dat je dan je bod intrekt, omdat je een komma was vergeten..
Stefan, dat zou ik niet te vaak doen op eBay....voor je 't weet is je account geblocked, en echt netjes is 't niet.StefandeGroot schreef op maandag 31 december 2007 @ 12:40:
Je zou ook 'per ongeluk' een te hoog bedrag kunnen intikken. Als het nog op 250 euro staat dat je dan 29999 euro bied. En als er dan te hoog wordt tegen geboden dat je dan je bod intrekt, omdat je een komma was vergeten..![]()
Ik ben dat dan ook niet serieus van plan hoor. Ik grapte het maar 
Zelf wil ik trouwens ook wel wat te koop gaan zetten, zoals een tas en 2 afstandsbedieningen voor mijn camera. Ik twijfel nog waar ik dat zal gaan doen.
Zelf wil ik trouwens ook wel wat te koop gaan zetten, zoals een tas en 2 afstandsbedieningen voor mijn camera. Ik twijfel nog waar ik dat zal gaan doen.
Als die afstandsbedieningen ook werken op mijn camera (K10D) dan heb ik ook wel belangstelling (afhankelijk van wat voor soort afstandsbediening het is en of ze ook werken als ik ze op de achterkant van de camera richt).StefandeGroot schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:08:
Ik ben dat dan ook niet serieus van plan hoor. Ik grapte het maar
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Verwijderd
Hmmm, 1000,- vind ik eigenlijk best netjes voor die 28-70!!StefandeGroot schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:36:
Ik had eigenlijk wel interesse in de Pentax SMC FA* 2.8 / 28-70 mm, maar het leek me toch wel wat prijzig... ik kijk nu naar een andere lens... en ik zeg niet welke.![]()
Ik ben wel die FA8 28-70 blijven volgen en net was de veiling voorbij. Sommigen kopiëren mijn tacktiek...
ray_tdk EUR 995,00 30-dec-07 21:29:57 CET
g***a EUR 990,00 30-dec-07 21:30:00 CET
i***o EUR 920,00 30-dec-07 21:29:59 CET
f***l EUR 891,00 30-dec-07 21:29:56 CET
g***a EUR 880,00 30-dec-07 21:29:48 CET
o***t EUR 843,00 30-dec-07 21:29:56 CET
o***t EUR 789,00 30-dec-07 20:05:25 CET
n***l EUR 777,00 30-dec-07 21:29:30 CET
o***t EUR 775,00 30-dec-07 20:04:57 CET
Met zulke tactiek had ik gisteren de Tokina 28-70 gewonnen 2 seconden voor het einde van de veiling.Hoe doen jullie dat hier.
En over die tactiek: iedereen doet dat
Vergeet alleen niet dat mensen een maximale prijs in kunnen tikken dus als jij hierboven denkt met 1000,- klaar te zijn (een paar seconden voor tijd) dan kan het maar zo zijn dat je gelijk bent overboden.......
Tis maar wat een gek ervoor over heeft...
Ze werken ook beiden ook met de K10D. Het is de IR (alleen voorkant dus) afstandsbediening E (met zoomfunctie waar je niks aan hebt) en de draadontspanner CS-205.Spotmatic schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:13:
[...]
Als die afstandsbedieningen ook werken op mijn camera (K10D) dan heb ik ook wel belangstelling (afhankelijk van wat voor soort afstandsbediening het is en of ze ook werken als ik ze op de achterkant van de camera richt).
De reden dat ik beiden weg doe nadat ik ze bijna nooit gebruikt heb is dat ik een afstandsbediening heb op radiogolven (ben even de goede naam kwijt).
Verwijderd
Dat zijn echt halfbakken oplossingen, ze zitten niet lekker en vernaggelen alsnog de verticale stand van jde grip.BigBenBenny schreef op maandag 31 december 2007 @ 09:46:
@Neographical & Ozkilator Handstrap alternatief http://cgi.benl.ebay.be/E...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Nee helaas ben ik nog niet echt een ervaren fotograaf haha (NOG niet altansmwolthers schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:20:
Mother_Goozz: Je schrijft dat je tot nu toe altijd analoge reflexen hebt gebruikt. Mag ik daaruit opmaken dat je wel een ervaren fotograaf bent? Dan is de K10D namelijk een heerlijk toestel. Ik gebruik hem met grip en begrijp het negatieve commentaar van neo daarop niet helemaal want ik vind de grip prettig vasthouden en slim ontworpen met de plekjes voor een remote en een extra SD-kaartje. Het klopt dat je de grip eraf moet halen om bij de batterij in de camera te komen. Da's niet super handig. Mijn oplossing is de camera zo instellen dat hij de batterij in de grip eerst gebruikt en zodra die leeg is 'm weer opladen zodat de batterij in de camera nauwelijks gebruikt wordt. De grip sluit mooi aan op de camera en laat, in tegenstelling tot veel andere grips, nauwelijks een naad over tussen grip en camera.
Pentax heeft weinig glas beschikbaar, klopt. Je moet denk ik vantevoren wel goed bedenken wat je verwacht nodig te hebben en kijken of dat er ook is. Webstores zoals www.fotokonijnenberg.nl en www.digitalstreet.nl zijn daarbij je vriend, maar bieden wel alleen nieuwe lenzen aan natuurlijk. De tweedehandsmarkt bloeit, maar het is niet altijd eenvoudig te vinden wat je zoekt. Het is een beetje een kwestie van er wat tijd en moeite in willen steken om je spullen bij elkaar te zoeken.
De geruchtenmolen rond Pentax draait als een gek, en het is wel vrij duidelijk dat of op 11 januari of op 24 januari Pentax iets nieuws gaat aankondigen. Waarschijnlijk twee nieuwe bodies die de K10D en de K100D Super gaan opvolgen. Ik zou even afwachten tot deze aankondiging en dan kiezen voor een huidig toestel of wachten tot de nieuwelingen er zijn.
Als je Engels een beetje behoorlijk is kan je op www.dpreview.com een hoop informatie vinden, met name op het Pentax SLR forum.
Weetje ik vind het zo lastig, mijn budget is gewoon niet zo groot, en ik twijfel gewoon over alles.
Het stabelisatie systeem in de pentax werkt dat ook echt goed? dat je bij lagere belichtingen nog met de hand kan (tot zekere mate natuurlijk) Want ik zag nu iemand had dus een Pentax K10 + een 28-80 lens, kwa lenzen weet ik werkelijk NIETS af helaas... Maar is zo'n lens ook relex? Vind macro foto's maken echt enorm gaaf, maar dat gaat met deze volgens mij niet of wel? En weet iemand een site ofzo, waar ik duidelijkheid kan krijgen hoe dat in elkaar zit met die lenzen enzo?
Bedankt in iedergeval!!
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
IR werkt op K10D ook aan achterzijde hoor.StefandeGroot schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:31:
[...]
Ze werken ook beiden ook met de K10D. Het is de IR (alleen voorkant dus) afstandsbediening
Vraagje hierover, als je in FN menu IR selecteerd dan gaat deze na +- 10minuten uit, echt vervelend hoor. Nochtans staat in het menu auto uitschakeling op "uit", de camera zelf blijft gewoon aan, IR ontvangst gaat uit.
Weet iemand een oplossing hiervoor (draadloos)?
K10d+grip,vivitar 28mm 2,8,Pentax-A SMC 50mm 1,7,Pentax DA 18-55,auto Revuenon 135mm 2,8,Vivitar serie 1 28-210mm,DA*50-135mm 2,8,DA*16-50mm 2,8,AF540FGZ,Vivitar 2x Tele converter , enz...
Dat is de bedoeling ookVerwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 20:11:
Even een vraag.
Als ik het diafragma van de Pentax-M 50mm F/1.7 lens verzet verandert wel degelijk mijn foto qua belichting. Dit is dan in de M stand.

M = manual = alles zelf instellen, dus ook het diafragma.
Het diafragmeren werkt alleen in M-mode, dus AV en de rest moet het wide-open op F/1.7 doen.
Pentaxiaan
Verwijderd
Even afgezien van je budget: zou je niet eerst eens lekker een week gaan prutsen met zo'n camera of het wat voor je is? Je hebt overduidelijk geen idee van wat je nodig hebt of gaat hebben. Beetje ervaring voor de aanschaf van zo'n duur ding is nooit weg. Kijk eens een vriend/vriendin aan of je een tijdje met een camera mag spelen.Mother_Goozz schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:48:
[...]
Nee helaas ben ik nog niet echt een ervaren fotograaf haha (NOG niet altans)
Weetje ik vind het zo lastig, mijn budget is gewoon niet zo groot, en ik twijfel gewoon over alles.
Het stabelisatie systeem in de pentax werkt dat ook echt goed? dat je bij lagere belichtingen nog met de hand kan (tot zekere mate natuurlijk) Want ik zag nu iemand had dus een Pentax K10 + een 28-80 lens, kwa lenzen weet ik werkelijk NIETS af helaas... Maar is zo'n lens ook relex? Vind macro foto's maken echt enorm gaaf, maar dat gaat met deze volgens mij niet of wel? En weet iemand een site ofzo, waar ik duidelijkheid kan krijgen hoe dat in elkaar zit met die lenzen enzo?
Bedankt in iedergeval!!
Overigens vind ik zélf Pentax niet zo'n geweldige keus voor de beginner - zeker niet als hij geen idee heeft van wat 'ie nodig gaat hebben - vanwege de beperkte glaskeuze (wat door genoeg Pentaxianen hier zelf ook onderschreven wordt). En nee, ik wil hier niet nogmaals een merkenrel mee beginnen (als je de voor en tegens wil lezen, zie het starterstopic), maar ik wil je wel meegeven om ook zeker de alternatieven te bekijken en af te wegen. Staar je niet blind op één merk, welk merk dat ook moge zijn
@Mother_Goozz
De K10D is niet echt een beginnerscamera. Al kun je natuurlijk alles op groen (=automaat) zetten. Het is een camera waar je in kunt/moet groeien. Zoals genoemd is het lenzenaanbod en verkrijgbaarheid mogelijk een probleem maar de hieronder genoemde lenzen had ik binnen enkele dagen in huis en zijn voor mij voldoende. Met een kleine flitser is mijn set compleet.
Het stabilisatiesysteem is een groot pluspunt van Pentax. Werkt voortreffelijk. Het anti stofsysteem heeft weinig om het lijf.
Is het niet slimmer om met de K100D te beginnen? Ik dacht dat die overbodig was na aanschaf van mijn K10D maar ik ben blij dat ik hem nog heb. Lichtere body, betere JPG uit de camera, betere foto's bij slecht licht/hogere iso, goedkoper.
Sterkte met je keuze.
De K10D is niet echt een beginnerscamera. Al kun je natuurlijk alles op groen (=automaat) zetten. Het is een camera waar je in kunt/moet groeien. Zoals genoemd is het lenzenaanbod en verkrijgbaarheid mogelijk een probleem maar de hieronder genoemde lenzen had ik binnen enkele dagen in huis en zijn voor mij voldoende. Met een kleine flitser is mijn set compleet.
Het stabilisatiesysteem is een groot pluspunt van Pentax. Werkt voortreffelijk. Het anti stofsysteem heeft weinig om het lijf.
Is het niet slimmer om met de K100D te beginnen? Ik dacht dat die overbodig was na aanschaf van mijn K10D maar ik ben blij dat ik hem nog heb. Lichtere body, betere JPG uit de camera, betere foto's bij slecht licht/hogere iso, goedkoper.
Sterkte met je keuze.
Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa
Ik sluit me helemaal bij Yahrr aan! Alleen wat betreft de verkrijgbaarheid van Pentaxglas, dit wordt hier op GoT soms wat overtrokken. Tegenwoordig is heel wat mooi Pentaxglas direct uit voorraad leverbaar. Check bijv. de sites van Konijnenberg of Henk Booms...
En natuurlijk zijn er andere merken die meer keuze in objectieven hebben, maar of je dat echt nodig hebt? That's up to you!
En natuurlijk zijn er andere merken die meer keuze in objectieven hebben, maar of je dat echt nodig hebt? That's up to you!
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Gelukkig nieuw jaar! En dat we allemaal hele mooie foto's gaan maken in 2008 met onze mooie Pentaxcamera's!
Fijn nieuw jaar Pentax-jongens
Ook alle verdwaalde andere tweakers een fijn nieuw jaar natuurlijk
.
[ontopic]
Volgend jaar maar eens een plekkie zoeken waar geen gebouwen tussen mijn camera en het vuurwerk staan.
Ook alle verdwaalde andere tweakers een fijn nieuw jaar natuurlijk
[ontopic]
Volgend jaar maar eens een plekkie zoeken waar geen gebouwen tussen mijn camera en het vuurwerk staan.
Pentaxiaan
Hmmmmmzz grrrmbl.SirNobax schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 00:29:
Fijn nieuw jaar Pentax-jongens![]()
Ook alle verdwaalde andere tweakers een fijn nieuw jaar natuurlijk.
[ontopic]
Jij gebouwen, ik mist met een kapitale M.
O ja, en een grote I, S en T.
Sjongejonge zeg. Zicht: 15 meter ........ als je mazzel had dan.
Maar iig: Allemaal de beste wensen!
Het is ook niet zo, dat ik vrij weinig weet. Ik had idd gelezen dat je met deze camera K10D idd niet voor een beginner gemakkelijk is, en dat je er wel in moet verdiepen, wil je echt mooie dingen eruit halen. Ik ben nu nou ja niet echt ver hierin, maar ik wil hier wel naar toe, en als ik iets heb, ga k net zo lang door tot ik het snap, dus ik kan wel en goedkopere, makkelijkere camera, maar ik ben dan bang dat k er erg snel op uitgekeken ben.Yahrr schreef op maandag 31 december 2007 @ 17:34:
@Mother_Goozz
Sterkte met je keuze.
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Met die instelling zal de K10D je niet tegenvallen. Succes.Mother_Goozz schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 04:40:
[...]
Het is ook niet zo, dat ik vrij weinig weet. Ik had idd gelezen dat je met deze camera K10D idd niet voor een beginner gemakkelijk is, en dat je er wel in moet verdiepen, wil je echt mooie dingen eruit halen. Ik ben nu nou ja niet echt ver hierin, maar ik wil hier wel naar toe, en als ik iets heb, ga k net zo lang door tot ik het snap, dus ik kan wel en goedkopere, makkelijkere camera, maar ik ben dan bang dat k er erg snel op uitgekeken ben.
Wat het lenzenaanbod nog betreft. In de keuze voor Pentax is het beperkte aanbod mogelijk een pluspunt doordat het overzichtelijk is. Bij andere merken was ik al gauw de weg kwijt of ga je je later af vragen of je toch niet beter die andere lens..... enz.
Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa
Verwijderd
Dat is meer waar ik op doelde, het wordt wel beter verkrijgbaar, maar er is weinig keuzevrijheidVulcan750 schreef op maandag 31 december 2007 @ 18:02:
Tja, zo kun je er ook tegenaan kijken. Zelf heb ik liever toch de keuze, liever een paar reviews lezen dan geen keuze hebben denk ik dan. Er missen nu een aantal lenzen die door veel mensen gebruikt worden. Hoeft geen beperking te zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat je iemand die voor de keuze staat niet erover kan informeren.Yahrr schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 13:46:
[...]
Met die instelling zal de K10D je niet tegenvallen. Succes.
Wat het lenzenaanbod nog betreft. In de keuze voor Pentax is het beperkte aanbod mogelijk een pluspunt doordat het overzichtelijk is. Bij andere merken was ik al gauw de weg kwijt of ga je je later af vragen of je toch niet beter die andere lens..... enz.
Nogmaals: fijn kiezen wat je wil, maar staar je niet blind op één alternatief. Lekker rondneuzen bij alle merken dus - of dat nou Olympus, Nikon, Canon of Sony is.
Dat geldt voor elke dSLR, lowend of highendMother_Goozz schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 04:40:
k had idd gelezen dat je met deze camera K10D idd niet voor een beginner gemakkelijk is, en dat je er wel in moet verdiepen, wil je echt mooie dingen eruit halen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2008 14:19 ]
Om een of andere reden wil Irfanview hier niet mijn raw-bestanden batch converteren naar .jpg, hebben hier meer mensen problemen mee?
Verwijderd
Sowieso is Irfanview niet zo geweldig qua output imo met JPEG's. Gewoon de eigen software of Lightroom gebruiken bevalt hier stukken beter
Wou alleen even snel wat jpg's hebben om te showen... Maar heb ondertussen al uitgevogeld hoe het met CS3 kanVerwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:33:
Sowieso is Irfanview niet zo geweldig qua output imo met JPEG's. Gewoon de eigen software of Lightroom gebruiken bevalt hier stukken beter
Verwijderd
Bridge + imageprocessor werkt redelijk vlotjes, maar LR is qua workflow toch wel de overtreffende trap
lightroom is ook niet zo geweldig qua output imo. gewoon de eigen software gebruiken, bevalt hier een stuk beterVerwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:33:
Verwijderd
Tell me about it, kunstlicht is en blijft een gruwelijke bitch met ACR. Maarja...workflow...'t scheelt gewoon te belachelijk veel tijd bij veel dingen
het is niet alleen kunstlicht waarmee ACR problemen heeft. en we hadden het hier over output, niet over workflow. ik vind het gewoon jammer wanneer mensen lightroom gebruiken, qua workflow is het wellicht erg prettig, maar als je in RAW schiet lijkt het me dat je meer bekommerd bent om de beeldkwaliteit.
maar het ging hier over pentax
maar het ging hier over pentax
Kijk eens naar --> http://www.pentaxforums.c...ct.php?product=204&cat=44Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 17:35:
Iemand ervaring met de F 100-300 (pentax)?
is 4,5-5,6
Verwijderd
Voor PEF (Pentax RAW) gebruik ik nog steeds Pixmantec RawShooter Essentials 2006, maar dat is na de overname door Adobe niet meer te downloaden, en de PEF engine is nu hopelijk onderdeel van LightRoom.
Heb ik nog niet gecontroleerd, want RawShooter bevalt me nog steeds prima (beetje oubollige interface, maar prima resultaat), en itt LR is/was 't gratis voor persoonlijk gebruik...
Heb ik nog niet gecontroleerd, want RawShooter bevalt me nog steeds prima (beetje oubollige interface, maar prima resultaat), en itt LR is/was 't gratis voor persoonlijk gebruik...
Ook geen camerapraat hier, maar kon het niet laten om even te reageren op deze vreemde uitspraak van je...Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 09:10:
Over ebay,
Heel veel mensen bieden op het laatste moment hoor, daar ben je niet uniek in. Zo lijkt het dan meestal dat je "op het laatste moment" de hoogste bieder bent maar je biedt gewoon hoger, zo zie ik het altijd. Als ik iets wil hebben op ebay dan biedt ik het bedrag dat ik ervoor wil uitgeven in de laatste uren van de veiling, en daar ga ik nooit meer overheen. Dus als jij dan een hoger bod invoert dan dat van mij ben je de winnaar maar dat was je toch wel geweest omdat ik niet zou overbieden. Natuurlijk is de kracht van een veiling dat mensen dan denken.. ja zeg, dat pik ik nieten dan hun hoogste bod nog een keertje verhogen en jij vervolgens ook weer enz.. Ik zie het altijd zo: een item komt nog wel een keertje langs en dan is die andre bieder er niet meer.. Altijd leuk om de enorme prijsverschillen te zien in het lijstje afgelopen aanbiedingen. Echt vermakelijk om te zien!
[/ebayprietpraat]
Je vergeet ten 1e dat er ook nog zoiets is als tijd... Op een gegeven moment ben je gewoon de laatste bieder, en bied jij dan net een euro minder als iemand anders had willen doen, maar is diegene net te laat, dan win jij dus logischerwijs... (oke, slechte uitleg, maar er is dus ook nog zoiets als tijd)... (kweetniet hoe het werkt met vooraf ingestelde biedingen, of die ALTIJD winnen als je daar een hoog bedrag ingevoerd hebt, ook al bied iemand in de laatste sec.)
Ten 2e doe je een rare uitspraak: item komt nog wel een keertje langs... Kan je makkelijk tegenspreken watn dat hoeft dus helemaal niet altijd zo te zijn... En dan is er wel weer NOG iemand anders die er ook op zit te azen... dat krijg je met 6 miljard mensen (of hoeveel zijn het er inmiddels alweer)
[/kritische noot]
OK, na flink veel dubben denk ik dat ik voor het extreme telewerk ga voor de Sigma APO 50-500mm F4-6.3 EX DG (aka de 'Bigma'). De Sigma APO 500mm F4.5 EX DG had ook leuk geweest en in principe kan ik de kosten daarvan nog wel ophoesten (3700 euro), maar graag hou ik nog wat geld achter de hand voor andere leuke lensjes (de 31mm en 77mm limited bijv.) en het feit dat mijn kitlens toch echt vervangen moet worden door de Pentax DA* 16-50mm f/2.8.
Er zijn ook al twee AF teleconverters onderweg (een Kenko 1.5x en een Sigma 1.4x), dus in principe kan ik er dan flink op los experimenteren.
Er zijn ook al twee AF teleconverters onderweg (een Kenko 1.5x en een Sigma 1.4x), dus in principe kan ik er dan flink op los experimenteren.
Verwijderd
Nou spotmatic, dat heb je mooi gedaan! We zien de plaatjes graag terug 
Heb net onze vakantie geboekt naar Egypte, 15 dagen all inclusive met het gezin weg.. had ook die lens kunnen kopen
@Stephan, leuke site, staat in de favorieten en die lens hoef ik dan maar niet !
@mellyville1, ik ben al heel wat jaren actief op ebay (eerste aankoop is uit 2001) en tijd is natuurlijk bij een veiling het belangrijkste. Als je een hoog bod hebt ingevoerd, laten we zeggen 100 euro en het bod staat op 80 en 1 seconde voor tijd bied iemand 99,99 dan wordt dat automatisch overboden door jouw 100 euro en ben je dus winnaar.
Stel dat jouw hoogste bod 100 euro is en de winnaar biedt 101 wil dat nog niet zeggen dat jij op 1 eiuro hebt "verloren"misschien was het bod van die hoogste bieder wel 150.. zul je nooit weten!
En de "rare" uitspraak dat iets nog wel eens langskomt is wel grappig.. 6 miljard gebruikers schrijf je (denk niet dat dat zo is overigens) dan is de kans erg groot dat een item nog wel een keertje langskomt. Tuurlijk is het zo dat er altijd mensen interesse zullen hebben in bepaalde items maar als je iets gewoon wilt hebben dan kijk je even in de historie van ebay welk bedrag er een beetje voor het item wordt betaald en kies je dat als uitgangspunt. En als je iets echt graag wilt hebben dan biedt je gewoon een stuk meer en ben je ook klaar (dan is de tijd factor ook weg).
En gelukkig willen die miljarden gebruikers niet allemaal pentax kopen
Oh ja, ik heb een feedback van 1200 + LOL
Heb net onze vakantie geboekt naar Egypte, 15 dagen all inclusive met het gezin weg.. had ook die lens kunnen kopen
@Stephan, leuke site, staat in de favorieten en die lens hoef ik dan maar niet !
@mellyville1, ik ben al heel wat jaren actief op ebay (eerste aankoop is uit 2001) en tijd is natuurlijk bij een veiling het belangrijkste. Als je een hoog bod hebt ingevoerd, laten we zeggen 100 euro en het bod staat op 80 en 1 seconde voor tijd bied iemand 99,99 dan wordt dat automatisch overboden door jouw 100 euro en ben je dus winnaar.
Stel dat jouw hoogste bod 100 euro is en de winnaar biedt 101 wil dat nog niet zeggen dat jij op 1 eiuro hebt "verloren"misschien was het bod van die hoogste bieder wel 150.. zul je nooit weten!
En de "rare" uitspraak dat iets nog wel eens langskomt is wel grappig.. 6 miljard gebruikers schrijf je (denk niet dat dat zo is overigens) dan is de kans erg groot dat een item nog wel een keertje langskomt. Tuurlijk is het zo dat er altijd mensen interesse zullen hebben in bepaalde items maar als je iets gewoon wilt hebben dan kijk je even in de historie van ebay welk bedrag er een beetje voor het item wordt betaald en kies je dat als uitgangspunt. En als je iets echt graag wilt hebben dan biedt je gewoon een stuk meer en ben je ook klaar (dan is de tijd factor ook weg).
En gelukkig willen die miljarden gebruikers niet allemaal pentax kopen
Oh ja, ik heb een feedback van 1200 + LOL
Ik zie nu op eBay weer zo'n FA* 28-70 aangeboden worden. Hmmmm... Misschien dat ik toch nog wel voor dat lensje wil gaan. Maar dat zal denk ik pas na mijn vakantie worden. Eerst wil ik de Tokina 28-70 goed gaan uitproberen die ik binnenkort hoop te ontvangen vanuit Duitsland. Kijken of dat bereik mij wel bevalt.
Ook staat de FA* 80-200 nu te koop voor wie interesse heeft.. Op zich ook wel een interessante lens, maar niet bepaald goedkoop en licht. Deze hou ik wel even in gedachten. Eerst wacht ik even af hoe de DA* 60-250 gaat presteren en kosten..
Ook staat de FA* 80-200 nu te koop voor wie interesse heeft.. Op zich ook wel een interessante lens, maar niet bepaald goedkoop en licht. Deze hou ik wel even in gedachten. Eerst wacht ik even af hoe de DA* 60-250 gaat presteren en kosten..
@patrick91:
Dat van die overbiedingen enzo weet ik, maar je kunt niet ontkennen dat tijd belangrijk is...
6 miljard mensen zijn er (algemeen bekend denk ik zo) dus niet 6 miljard gebruikers, maar blijkbaar heb jij alleen interesse in algemene spullen op ebay, terwijl ik en met mij vele anderen toch ook regelmatig achter zeldzaamheden aanzitten, die je niet gauw of nooit meer tegenkomt... (lijkt me dat je je daarin wel kan inbeelden)
Maargoed, lijkt me niet dat hierover verder gediscussieerd kan en mag worden, dus go on about pentax...
ONTOPIC:
wat ik me afvraag, ja echt een n00b vraag, is waarom bij die 500mm lenzen er zo'n maffe dop voorop zit? of blijft die gewoon zitten?
Dat van die overbiedingen enzo weet ik, maar je kunt niet ontkennen dat tijd belangrijk is...
6 miljard mensen zijn er (algemeen bekend denk ik zo) dus niet 6 miljard gebruikers, maar blijkbaar heb jij alleen interesse in algemene spullen op ebay, terwijl ik en met mij vele anderen toch ook regelmatig achter zeldzaamheden aanzitten, die je niet gauw of nooit meer tegenkomt... (lijkt me dat je je daarin wel kan inbeelden)
Maargoed, lijkt me niet dat hierover verder gediscussieerd kan en mag worden, dus go on about pentax...
ONTOPIC:
wat ik me afvraag, ja echt een n00b vraag, is waarom bij die 500mm lenzen er zo'n maffe dop voorop zit? of blijft die gewoon zitten?
Verwijderd
We zullen het er niet meer over hebben. Goed idee. (maar niet alle 6 miljard mensen gebruiken internet.. zijn mensen die niet eens te eten hebben.. heel algemeen bekend.. alle zeldzaamheden komen voorbij en als het ECHT zeldzaam is zal je je bod daarop moeten afstemmen, en je hebt het dan altijd over duurdere objecten en dan kijk je niet meer op 100 euro (of een lens je nou 3000 of 3200 kost maakt je niet uit lijkt me, liever minder maar als je een dergelijk bedrag voor lens overhebt.. affijn. Waar ik interesse in heb heb ik niet opgeschreven en kun je dan ook niet naar gissen. Maar ik heb het er niet meer over.
Die dop.. bedoel je op een spiegellens? Die blijft inderdaad zitten, is onderdeel van je lens namelijk.
Die dop.. bedoel je op een spiegellens? Die blijft inderdaad zitten, is onderdeel van je lens namelijk.
Ik vraag mij eigenlijk af of er hier ook nog fotografen zijn die nog analoog foto's maken.
Ik heb nog wel wat oude analoge Pentax body's, maar ik heb al sinds 2004 geen filmrol meer aangeraakt.StefandeGroot schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:56:
Ik vraag mij eigenlijk af of er hier ook nog fotografen zijn die nog analoog foto's maken.
* AlterEgo meldt.StefandeGroot schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:56:
Dia's en iso 25 zwart/wit: onverslaanbaar. Nog steeds.
Ik ben eigenlijk wel weer van plan om ook weer wat analoog foto's te gaan maken. Dan zal het waarschijnlijk zwart/wit gaan worden..
Momenteel heb ik een bod lopen bij eBay voor een MZ-50. Als ik overboden wordt dan kijk ik gewoon verder. Ik zag er ook nog één met wat objectieven erbij.
Momenteel heb ik een bod lopen bij eBay voor een MZ-50. Als ik overboden wordt dan kijk ik gewoon verder. Ik zag er ook nog één met wat objectieven erbij.
Verwijderd
@StefandeGroot:
Ik zie nu pas dat je een 70/2.4 Limited hebt, hoe bevalt ie? Ik heb de 77/1.8 gehad, wat een uniek ding was dat zeg,
Ik zie nu pas dat je een 70/2.4 Limited hebt, hoe bevalt ie? Ik heb de 77/1.8 gehad, wat een uniek ding was dat zeg,
Die DA70 is een super lensje hoor! Gebruik ik eigenlijk nog wel vaker dan mijn FA43...
Verwijderd
Ik wil ook wel eens stoeien met analoog. Wat is een goede body, die mz 50 neem ik dan maar aan Stefan? Kan wel beschikken over een spotmatic..
Ik ben eerlijk gezegd niet zo thuis in die analoge bodies.... maar die mz50 lijkt mij in elk geval niet onaardig.
die mz-50 was eind jaren '90 het goedkoopste van het goedkoopste spiegelreflex toestel. Het stelt echt geen drol voor. Koop liever voor hetzelfde geld een iets oudere maar vele malen betere Z-1 of Z-1p. Of als je voor het echte werk wil gaan een MX, LX (duur maar zonder twijfel Pentax' beste camera ooit), K2 of ietsje moderner, een P30. Gewoon zelf scherpstellen en met een hendeltje de film doorspoelen
Wil je dat niet, dan dus die Z-1 of een modernere MZ-5(n), MZ-3, MZ-S of *ist.
Tja ik zou m'n doka ook wel weer eens op willen zetten, heb alles nog in huis; even nieuwe chemie kopen en ik kan aan de bak. Maar het ontbreekt me aan tijd en ruimte helaas. Heb nog een hele partij Pan-F liggen hier, zou'k graag nog weer eens mee aan de slag willen.
Tja ik zou m'n doka ook wel weer eens op willen zetten, heb alles nog in huis; even nieuwe chemie kopen en ik kan aan de bak. Maar het ontbreekt me aan tijd en ruimte helaas. Heb nog een hele partij Pan-F liggen hier, zou'k graag nog weer eens mee aan de slag willen.
Zo te horen is die mz-50 eigenlijk niet zo'n heel goed idee.... hmmmm dan is het maar te hopen dat ik dat met eBay wordt overboden.
Na mijn vakantie ga ik dan wel goed rondkijken.
Ik heb trouwens nog een *ist in huis gehad. Deze had toen wel meteen terug gestuurd naar Konijn.
Het stond dus absoluut niet op hun site dat het om een analoge *ist zou gaan (ik wist toen niet eens dat die er waren) en het zag er absoluut niet nieuw eruit. Zat vol met stof van binnen. Batterij was zo goed als leeg.. en geen sd-sleufje te vinden.
Ik heb trouwens nog een *ist in huis gehad. Deze had toen wel meteen terug gestuurd naar Konijn.

Verwijderd
Ach, voor zo voor een keer erbij.... bedenk dat je 36 verwisselbare sensors hebt die in elke camera hetzelfde zijn en dezelfde kwaliteit platen opleveren
En als je een keer zo'n "sensor" wil met een ander karakter, dan kan dat.Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 09:37:
Ach, voor zo voor een keer erbij.... bedenk dat je 36 verwisselbare sensors hebt die in elke camera hetzelfde zijn en dezelfde kwaliteit platen opleveren
En altijd vrij van stofjes
altijd vrij van stofjes? stof is altijd de grote vijand van fotografie geweest. of je nu de analoge doka in duikt, of hybride techniek toepast en je film scant, of wanneer je volledig digitaal werkt.
ik fotografeer overigens ook nog (redelijk veel) analoog. maar niet met pentax en alleen nog middenformaat en in kleur. van zwart-wit fotografie, dokawerk en kleinbeeld komt helaas niets meer. sowieso fotografeer ik al veel te lang niet meer voor mezelf
Zit er nou eigenlijk veel verschil tussen de UV-filters van Hoya en Hama? (Behalve 16 euro prijsverschil dan)
Ik zie toch bij uv-filters altijd toch een behoorlijk verschil in prijs, is er nou ook echt een aantoonbaar verschil in kwaliteit?
Ik zie toch bij uv-filters altijd toch een behoorlijk verschil in prijs, is er nou ook echt een aantoonbaar verschil in kwaliteit?
Verwijderd
Nogal ja, Hama = meuk, Hoya (pro1, SHMC) is gewoon prima spul. Crappy filters moet je gewoon niet halen, zonde van je glas.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 12:15 ]
Als er iemand verstand heeft van glas is het Hoya wel. Zouden ze in de toekomst bij hun filters de naam "SMC" gaan voeren omdat ze Pentax hebben overgenomen?
Waarom zouden ze die letters erop plaatsen?Spotmatic schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:21:
Als er iemand verstand heeft van glas is het Hoya wel. Zouden ze in de toekomst bij hun filters de naam "SMC" gaan voeren omdat ze Pentax hebben overgenomen?
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Fabrikanten plaatsen heel graag benamingen op hun producten om aan te geven wat een product allemaal wel niet heeft of kan. Waarschijnlijk verkopen zulke producten dan beter... al zijn er maar weinig consumenten bij zijn die weten wat al die benamingen betekenen...ThunderNet schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:22:
[...]
Waarom zouden ze die letters erop plaatsen?Het zijn immers maar letters.
Zou dat effect hebben? SMC filters terwijl je er SMC glas achter hebt zitten?Spotmatic schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:21:
Nja ik ga iig voor een 'normale' Hoya
HMC MRC etc. etc.StefandeGroot schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:39:
[...]
Fabrikanten plaatsen heel graag benamingen op hun producten om aan te geven wat een product allemaal wel niet heeft of kan. Waarschijnlijk verkopen zulke producten dan beter... al zijn er maar weinig consumenten bij zijn die weten wat al die benamingen betekenen...
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Als er nog plek vrij is dan zullen ze er ook wel SMC erbij gaan zetten..ThunderNet schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:42:
[...]
HMC MRC etc. etc.dus die naampjes zitten er al op
right.... ik zie het nut er niet van in... Kunnen ze net goed 42 erbij opzetten.StefandeGroot schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:43:
[...]
Als er nog plek vrij is dan zullen ze er ook wel SMC erbij gaan zetten..
Daar heb je gelijk in, of na 2 termen: etc etc etc
Dat zou ik wel koel vinden... Hoya 77m Super 1 S-HMC etc.StefandeGroot schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:00:
Daar heb je gelijk in, of na 2 termen: etc etc etc
Nee. Een goed filter heeft geen effect, een slecht filter wel.Erasmo schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:42:
[...]
Zou dat effect hebben? SMC filters terwijl je er SMC glas achter hebt zitten?
Nja ik ga iig voor een 'normale' Hoya
Hoewel ik begrijp wat je met het bovenstaande wilt zeggen, geloof ik dat het omgekeerde eerder waar is. Een filter dat geen effect heeft zou ik niet op mijn lens willen hebben, want die doet immers niks. Zonde van je geld dusHenk schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:04:
[...]
Nee. Een goed filter heeft geen effect, een slecht filter wel.
En misschien is de SMC coating van Pentax wel beter dan wat Hoya nu gebruikt?
In wat?
Krasbestendigheid etc.
[ Voor 38% gewijzigd door ThunderNet op 03-01-2008 13:09 ]
Ik had afgelopen zomer een pola nodig en in Hongarije (daar was ik op dat moment) kon ik alleen Hama vinden van omgerekend 11 Euro en een heel klein beetje.Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:14:
Nogal ja, Hama = meuk, Hoya (pro1, SHMC) is gewoon prima spul. Crappy filters moet je gewoon niet halen, zonde van je glas.
Hij deed wel wat-ie moest doen. Crappy en wel.
Ik heb hem met die sneeuw van vorige maand weer even uit het stof getrokken.
Ik heb het een beetje bont gemaakt... Ik heb zojuist op eBay namelijk een FA 77mm limited in EX+ conditie gewonnen voor omgerekend 383 euro. Hij moet weliswaar uit Shanghai (China) komen maar de verkoper ziet er betrouwbaar uit.

Wat denken jullie? Miskoop of Mazzel?
OK, er komen nog verzendkosten en invoerrechten overheen, maar ik zal mijn best doen die kosten te beperken...
Ik wilde beslist de 77mm hebben na het zien van de volgende foto's (bekijk absoluut ook de laatste link):
http://www.pbase.com/blgerber/smc_pentax_fa_77mm_f18_limited
http://forums.dpreview.co...sage=26170550&q=77mm&qf=m
http://forums.dpreview.co...sage=26101150&q=77mm&qf=m
Afijn, dat wordt maar weer wachten, net zoals op mijn SMC Pentax F* 300mm f/4.5 die er ook nog niet is, met dank aan de feestdagen

Wat denken jullie? Miskoop of Mazzel?
OK, er komen nog verzendkosten en invoerrechten overheen, maar ik zal mijn best doen die kosten te beperken...
Ik wilde beslist de 77mm hebben na het zien van de volgende foto's (bekijk absoluut ook de laatste link):
http://www.pbase.com/blgerber/smc_pentax_fa_77mm_f18_limited
http://forums.dpreview.co...sage=26170550&q=77mm&qf=m
http://forums.dpreview.co...sage=26101150&q=77mm&qf=m
Afijn, dat wordt maar weer wachten, net zoals op mijn SMC Pentax F* 300mm f/4.5 die er ook nog niet is, met dank aan de feestdagen
Verwijderd
Ik volgde die aanbieding ook, ff kijken waar ie op uitkwam, was hem helemaal vergeten net, was in huis bezig. Zag al jouw nick staan dus ik je feliciteren met je aankoop, je hebt het dus al gemeld 
Denk een goeie koop! Verkoper ziet er idd betrouwbaar uit, gewoon 100% positief is prima
(Y)
Denk een goeie koop! Verkoper ziet er idd betrouwbaar uit, gewoon 100% positief is prima
Volgens mij gaat hij dat doen, niet jij..afijn je hebt het ook nooit helemaal in de hand, maar volgens mij is het een goeie koopOK, er komen nog verzendkosten en invoerrechten overheen, maar ik zal mijn best doen die kosten te beperken...
Bedankt! Ik ben als een kind zo blijVerwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 23:21:
Ik volgde die aanbieding ook, ff kijken waar ie op uitkwam, was hem helemaal vergeten net, was in huis bezig. Zag al jouw nick staan dus ik je feliciteren met je aankoop, je hebt het dus al gemeld
Inderdaad, en inmiddels heeft de verkoper contact met mij opgenomen waarbij hij mij complimenteerde met de snelle betaling. Maar ach, dat is toch niet meer dan normaal? Als het goed is heb ik de lens binnen 10 dagen in huis.Denk een goeie koop! Verkoper ziet er idd betrouwbaar uit, gewoon 100% positief is prima(Y)
De lens zal inderdaad wat lager geprijsd gaan worden (met alle risico's van dien natuurlijk). Maar we zien wel wat er gebeurt... I'll keep you posted!Volgens mij gaat hij dat doen, niet jij..afijn je hebt het ook nooit helemaal in de hand, maar volgens mij is het een goeie koop
De FA77 is een mooie lensje! Die zou ik eigenlijk liever hebben dan mijn DA70. Maar ik mag niet klagen hoor. 
Vandaag probeerde ik nog een FA* 24 te kopen, maar helaas bood ik net te vroeg... en werd ik toch nog overboden. Na mijn vakantie ga ik weer serieus naar zulke FA*-lenzen kijken. Komt mij financieel toch beter uit. Zelf geef ik nu trouwens de voorkeur naar oude FA*-lenzen in plaats van de nieuwe DA*-lenzen. Dit omdat de FA*-lenzen fullframe zijn.
Zelf verwacht ik eigenlijk wel dat Pentax ergens in de komende jaren nog met een fullframe professionele camera uit gaat komen. Dan heb je niks meer aan DA(*)-objectieven... Ik verwacht dan wel van Pentax dat ze de oude ontwerpen van de FA(*)-lenzen uit de kast weer gaan trekken..
Alleen jammer dat de FA*-lenzen steeds geliefder worden en het aanbod beperkt..
Vandaag probeerde ik nog een FA* 24 te kopen, maar helaas bood ik net te vroeg... en werd ik toch nog overboden. Na mijn vakantie ga ik weer serieus naar zulke FA*-lenzen kijken. Komt mij financieel toch beter uit. Zelf geef ik nu trouwens de voorkeur naar oude FA*-lenzen in plaats van de nieuwe DA*-lenzen. Dit omdat de FA*-lenzen fullframe zijn.
Zelf verwacht ik eigenlijk wel dat Pentax ergens in de komende jaren nog met een fullframe professionele camera uit gaat komen. Dan heb je niks meer aan DA(*)-objectieven... Ik verwacht dan wel van Pentax dat ze de oude ontwerpen van de FA(*)-lenzen uit de kast weer gaan trekken..
Verwijderd
Doet me denken aan de eerste echt mooie Pentax prime die ik kocht: een SMC Pentax 1:1.8/85 (K-lens dus, alles mechanisch en handmatig). Tweedehands kunnen scoren voor 800 gulden, en dat was 25 jaar geleden een hoop geld voor een studentje met een studiebeurs. Dat was voor mij toen dik 2 maand huur...Spotmatic schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 23:01:
Ik heb het een beetje bont gemaakt... Ik heb zojuist op eBay namelijk een FA 77mm limited in EX+ conditie gewonnen voor omgerekend 383 euro.
't Is nu nog steeds m'n mooiste lens, maar ik ben bang dat die 77 limited 'm er wel uitfietst...
383+ Euro is een boel geld, maar juweeltjes geven ze nu eenmaal niet weg.
En als je er ook minstens 25 jaar van kunt genieten (wishful thinking) is 't een pracht investering toch?
Waarom heb je dan de DA70 genomen en niet de FA77? Is dat omdat de DA70 strikt genomen een pancake is?StefandeGroot schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 00:14:
De FA77 is een mooie lensje! Die zou ik eigenlijk liever hebben dan mijn DA70. Maar ik mag niet klagen hoor.
Het is dat je het zegt: grappig dat alle lenzen die ik tot nu toe heb gekocht fullframe lenzen zijn:Zelf geef ik nu trouwens de voorkeur naar oude FA*-lenzen in plaats van de nieuwe DA*-lenzen. Dit omdat de FA*-lenzen fullframe zijn.
- F* 300
- FA 50/1.4
- F 100 macro
- FA 77 limited
Ik vrees dat de prijzen alleen nog maar hoger zullen worden wanneer Pentax met een fullframe DSLR uitkomt. Daarom wil ik nu niet langer wachten en ga gewoon door met het zoeken naar goed Pentax glas. Wat op zich best bevredigend is: de helft van het plezier zit in het jagen. Bij Canon en consorten heb je dat toch veel minder.
Is de Bigma (Sigma 50-500) eigenlijk een fullframe lens?
Mijn volgende Limited wordt ongetwijfeld de 31mm. De 43mm zit voor mij te dicht bij mijn FA 50.
Ik heb toen voor de DA70 gekozen, omdat ik er toen het geld voor had en niet voor de FA77. En het was ook mijn eerste pancake en ook primelens, dus al een gok of dat wel zou gaan bevallen.. Ook niet wetende wat nu eigenlijk het verschil is tussen de DA en FA serie.Spotmatic schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:51:
[...]
Waarom heb je dan de DA70 genomen en niet de FA77? Is dat omdat de DA70 strikt genomen een pancake is?
Ik heb geen idee ofdat de Bigma ook fullframe is. Ik lees hele wisselende verhalen over die lens trouwens. Mij te twijfelachtig om die dan aan te schaffen..Spotmatic schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:51:
[...]
Is de Bigma (Sigma 50-500) eigenlijk een fullframe lens?
Mijn volgende Limited wordt ongetwijfeld de 31mm. De 43mm zit voor mij te dicht bij mijn FA 50.
Ik zit eigenlijk ook wel te denken aan de FA31...
Bigma is fullframe (tis een DG lens en geen DC)
Volgens mij is sowieso alles uit de EX serie fullframe.
Waarom niet de 80-400 OS van Sigma. Die OS werkt geweldig. Probeer die 50-500 maar eens stil te houden op 500mm
Waarom niet de 80-400 OS van Sigma. Die OS werkt geweldig. Probeer die 50-500 maar eens stil te houden op 500mm
[ Voor 73% gewijzigd door BlaTieBla op 04-01-2008 12:30 ]
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
OS op een Pentax?BlaTieBla schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:25:
Die 500mm is op pentax dus al gestabiliseerd door het in-cam AS/IS spul.
Het schijnt dat Pentax op 10 januari in Dubai een internationale persconferentie gaat geven! Ik ben benieuwd...
Die bigma is trouwens best ok, zoals bij de meeste lenzen van sigma zit er wel wat variatie tussen de verschillende exemplaren. Kan dus zijn dat je een slechte treft, effe testen van tevoren.
Natuurlijk niet zo scherp of contrastrijk als een 400 of 500mm prime, maar zeker voor een 10x zoom erg goed.
Natuurlijk niet zo scherp of contrastrijk als een 400 of 500mm prime, maar zeker voor een 10x zoom erg goed.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Verwijderd
Al gelezen ja, was het niet 11 januari trouwens? Anyway, nieuws volgt of 10/11-01 en/of 24-01StefandeGroot schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:02:
Het schijnt dat Pentax op 10 januari in Dubai een internationale persconferentie gaat geven! Ik ben benieuwd...
Je zegt het zelf al, de Bigma is fullframe omdat een DG is en geen DC, maar er zijn net zo goed EX DC's, dus niet alle EX-serie objectieven zijn fullframe. Eén voorbeeld staat al hier op m'n bureau; de Sigma 10-20mm EX DC. Voor crop dus, zal waarschijnlijk vignetteren als de neten op een analoge camera (of full frame dSLR in de toekomst voor Pentax cq voor Canon en Nikon ook op hun huidige fullframe modellen).BlaTieBla schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:25:
Voor de volledigheid, andere van zulks; EX DC :
Sigma 30mm F/1.4
Sigma 50-150mm F/2.8
Sigma 18-50mm F/2.8
En de 10-20mm dus:)
OS is er idd niet voor Pentax-mountWaarom niet de 80-400 OS van Sigma. Die OS werkt geweldig. Probeer die 50-500 maar eens stil te houden op 500mm
Besides
LensjeIk zie nu op eBay weer zo'n FA* 28-70 aangeboden worden. Hmmmm... Misschien dat ik toch nog wel voor dat lensje wil gaan
Daarnaast, kijk dan serieus is naar een Tamron 28-75 oid, scheelt je 3x de prijs en sure, de FA* 28-70 is wel full frame en vast ook optisch beter, maar zo'n Tamron is lang zo gek nog niet. Goed scherp en ook F2.8 over het volledige bereik. Kun je 2/3e van het geld mooi in iets anders geks steken.
/me z'n 1e limited zal wel de FA 43 worden.
maar voorlopig nog ff niet, misschien voor de zomer
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 16:50 . Reden: volledigheid ;) ]
* BlaTieBla is de weg weer helemaal kwijt...
in-cam AS/IS spul in pentaxbodies... Het moet toch niet gekker worden
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Het zijn moderne camera's hoor.BlaTieBla schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:21:
* BlaTieBla is de weg weer helemaal kwijt...
Vandaag heb ik trouwens nog mijn bestelde ES screen protector binnen gekregen voor mijn beiden schermen op mijn K100D. Het is geen verkeerde bescherming. Al denk ik niet dat die nu ook weer niet tegen alles beschermd, zoals vallen op een stenen rand, maar het is in elk geval een beveiliging...
Verwijderd
Beiden schermen? Heb je een superdeluxe uitvoering van de K100D, of bedoel je gewoon voor het grote 2,5" LCD scherm en dat kleintje bovenop ?
/me wacht met smart op enig nieuws over de 60-250
/me wacht met smart op enig nieuws over de 60-250

Ik heb de gewone uitvoering hoor, maar ja daar bovenop zit ook een schermpje (kunnen veel andere merken een voorbeeld aannemen om dat ook op hun instap dslr's te doen) en daar zit nu ook wat folie op.Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 19:09:
Beiden schermen? Heb je een superdeluxe uitvoering van de K100D, of bedoel je gewoon voor het grote 2,5" LCD scherm en dat kleintje bovenop ?
Maar beide schermen klinkt wat beter dan dat LCD-scherm op de achterkant en nog dat kleine schermpje bovenop...
Verwijderd
Ja het klinkt wat groter dan het is...ik denk al, waar zit dan dat 2e 2,5" scherm 
getweakte K100D
getweakte K100D
I knowmaar ja daar bovenop zit ook een schermpje
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 21:40 . Reden: layout ]
Het zou wat zijn: bovenop ook een 2,5" schermpje!

Ik denk 1-tje.
Inclusief verzendkosten nog geen 350 euro.. Maar ja dat voor een star-lens. ;-)
You've got me thereThunderNet schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 22:08:
[...]
Ik denk 1-tje.
hoewel ik ook wel eens 2 dezelfde lenzen gehad heb.
Nette prijs toch?StefandeGroot schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 22:08:
Inclusief verzendkosten nog geen 350 euro.. Maar ja dat voor een star-lens. ;-)
Wat speculeren jullie dat Pentax x januari aan het grote publiek gaan voorstellen?
Persoonlijk denk ik de 2 nieuwe bodys, misschien nog wat glas en ik hoop heel hard dat ze toch nog met een grip voor de K100D komen
Ik heb op pentaxforums.com over een leuke feature gelezen. Volgens Adorama, de bekende fotowinkel in de USA, zou Pentax wel eens met een feature komen die de concurrentie volledig wegvaagt, namelijk met de mogelijkheid om de foto NA de opname te kunnen focussen. Hier zou een reeks microlenzen tussen lens en sensor voor moeten zorgen, waarmee meer informatie over het beeld wordt opgeslagen dan tot nu toe het geval is. Het gevolg is dat je het scherpstelpunt en zelfs de scherptediepte achteraf kunt aanpassen.Erasmo schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 22:16:
Wat speculeren jullie dat Pentax x januari aan het grote publiek gaan voorstellen?
Voorbeeldvideo: http://video.techrepublic.com.com/2422-13792_11-178620.html
Het is vast flauwekul in combinatie met Pentax maar mocht het waar zijn dan zou ik de eerste zijn die staat te juichen. En dan is het ook: zeg maar dag met je handje, meneer Nikon en meneer Canon!
Het is zeker wel een nette prijs. Waar ik gisteren op bood, maar net mis greep die ging voor over de 400 euro weg. Die ik nu dan gekocht heb daar wel de zonnekap een beetje van kapot, maar ja je kan ook niet alles hebben.

Takes all the fun out of photographySpotmatic schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 22:50:
[...]
Ik heb op pentaxforums.com over een leuke feature gelezen. Volgens Adorama, de bekende fotowinkel in de USA, zou Pentax wel eens met een feature komen die de concurrentie volledig wegvaagt, namelijk met de mogelijkheid om de foto NA de opname te kunnen focussen. Hier zou een reeks microlenzen tussen lens en sensor voor moeten zorgen, waarmee meer informatie over het beeld wordt opgeslagen dan tot nu toe het geval is. Het gevolg is dat je het scherpstelpunt en zelfs de scherptediepte achteraf kunt aanpassen.
Het is vast flauwekul in combinatie met Pentax maar mocht het waar zijn dan zou ik de eerste zijn die staat te juichen. En dan is het ook: zeg maar dag met je handje, meneer Nikon en meneer Canon!

net als een ingebouwde lichtmeter, automatische belichting, autofocus, beeldstabilisatie, digitale fotografie, etc...
...maar volgens mij is die techniek nog lang niet zo ver dat die al in massaproductie toegepast kan worden, alhoewel, pentax en massaproductie
geloof er helemaal geen drol van, deze techniek is door wat studenten ontwikkeld, en totaal onhandig voor fotografie, los van de _giga_ raw files, DR en mogelijke ruis en vignetting problematiek is dit een rete dure techniek.. geloof er werkelijk geen barst van.Spotmatic schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 22:50:
[...]
Ik heb op pentaxforums.com over een leuke feature gelezen. Volgens Adorama, de bekende fotowinkel in de USA, zou Pentax wel eens met een feature komen die de concurrentie volledig wegvaagt, namelijk met de mogelijkheid om de foto NA de opname te kunnen focussen. Hier zou een reeks microlenzen tussen lens en sensor voor moeten zorgen, waarmee meer informatie over het beeld wordt opgeslagen dan tot nu toe het geval is. Het gevolg is dat je het scherpstelpunt en zelfs de scherptediepte achteraf kunt aanpassen.
|>
Je hoeft het niet te gebruiken he
Maar eerst nog is zien of het überhaupt wel waar is(wat ik serieus betwijfel)
Eigenlijk kan dat gewoon al softwarematig als je het mij vraagt. Gewoon focussen op oneindig, zodat alles scherp is en dan achteraf bepalen wat je dan scherp wilt hebben en de rest weg blurren...
Even simpel gedacht dan.
Even simpel gedacht dan.

Verwijderd
Niet om het een of ander, maaruh:
nieuws: Camera met microlenzen geeft altijd scherp beeld
Twee jaar oud en nog lang niet geschikt voor commerciele doeleinden afaik. Ik heb er sindsdien niks meer over gelezen over gehoord
Daar heb jij weer gelijk in.Simon schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 23:40:
Oneindig zegt nog niet of 't dichtbij scherp is he StefandeGroot
Dit topic is gesloten.