Het grote Pentax dSLR topic deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 32 Laatste
Acties:
  • 102.925 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spotmatic schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:11:
Tafelpoot? LOL, die moet ik onthouden :D

En reken maar dat die 300mm goed gebruikt gaat worden! Nog een goede teleconverter erbij en dan maar proberen wat van de natuur in de lens te vangen.
Nice, gefeliciteerd!

Ben erg benieuwd naar resultaten, keep us posted ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah jij hebt hem te pakken, nice, gefeliciteerd! Ik had de advertentie wel gezien :)
Mijn portemonnee en doelen zeggen voorlopig nee, maar ik volg zulke veilingen graag :)

Mooi ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:54
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 23:33:
Ah jij hebt hem te pakken, nice, gefeliciteerd! Ik had de advertentie wel gezien :)
Mijn portemonnee en doelen zeggen voorlopig nee, maar ik volg zulke veilingen graag :)

Mooi ding!
Bedankt! Een paar uur later kwam er nog zo'n lens onder de hamer, ditmaal in Japan: http://cgi.ebay.com/ws/eB...em&rd=1&item=150195945443. De eindprijs is voor mij minder interessant, als ik hem zou importeren dan zou het uiteindelijk 150 euro of iets meer duurder zijn geworden. Dus ik mag tevreden zijn, denk ik zo :*)

Nu nog even sparen (of wat overtollige spullen verkopen) en dan staat de 18-55mm kitlens op de rol om vervangen te worden door de DA* 16-50, als de gerapporteerde problemen opgelost zijn. Lijkt me ook wel een mooi objectief!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dit ding verkoopt, is dat het bewijs dat de prijzen voor oud Pentax MF glas door het dak zijn gegaan, althans, op eBay dan :

smc Pentax-A 50 F/1.7

prijs: US $150,00 Nu kopen >
(Ongeveer EUR 104,45)

Glass clean without cleaning mark or haze.
Sorry no picture.

Knap als ie hem dan nog wegkrijgt voor die prijs..(hoogste die ik onlangs heb gespot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet hem in mijn watchlist.. denk dat hij hem niet verkoopt zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Pentax nu gewoon op tijd voldoende nieuwe lenzen zou introduceren hoefden we geen genoegen te nemen met 2de hands ebay shit. :(

Ze kunnen echt nog wat dingen leren van Canon en van Nikon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 00:53:

Konden ze echt nog wat geld lenen van Canon en van Nikon.
..dan zou het wel beter gaan ;)

p.s. Fijne kerstdagen voor alle Pentaxianen en niet-Pentaxianen (die hier ook lezen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 12:11:
[...]
..dan zou het wel beter gaan ;)

p.s. Fijne kerstdagen voor alle Pentaxianen en niet-Pentaxianen (die hier ook lezen :P)
Hahahaha ja ook dat ja ;)

p.s.
Fijne kerstdagen allemaal! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 00:53:
Als Pentax nu gewoon op tijd voldoende nieuwe lenzen zou introduceren hoefden we geen genoegen te nemen met 2de hands ebay shit. :(

Ze kunnen echt nog wat dingen leren van Canon en van Nikon.
Ah joh, heb je wat te doen met de duffe kerstdagen O-)

/me rent hard weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
heb gister de sigma 18-50 f2.8 besteld, hopelijk is ie zoals belooft in de 2e week van januarie. Toch best gek een lens kopen die duurder is dan je camera + kitlens. De Pentax-M 28mm f2.8 gaat denk ik de deur uit

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glas is belangrijker dan je body, dus zo gek vind ik het niet. Ik heb ook voor drie keer meer waarde aan glas liggen dan aan body :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:32:
Glas is belangrijker dan je body, dus zo gek vind ik het niet. Ik heb ook voor drie keer meer waarde aan glas liggen dan aan body :)
En zo hoort het ook. Zeker bij Pentax doe je langer met je objectieven dan met een body! Dus toch maar die F* 300mm aangeschaft, als ze later toch eens met een FF body uitkomen dan kan ik al mijn glas nog gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spotmatic schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 20:21:
[...]

En zo hoort het ook. Zeker bij Pentax doe je langer met je objectieven dan met een body! Dus toch maar die F* 300mm aangeschaft, als ze later toch eens met een FF body uitkomen dan kan ik al mijn glas nog gebruiken ;)
Zo zo, meneer is onsterfelijk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-08 22:53
Heeft er hier toevallig iemand ervaring met de O-ME53 eyepiece? Mij lijkt het anders wel wat. Wat ik erover gelezen hebt is vooral positief.

Afbeeldingslocatie: http://pds.exblog.jp/pds/1/200701/10/30/c0097530_22312738.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Flitsvraagje: K100d met ingebouwde flits blijkt te vuren op het achterste gordijn. Op zich niet raar voor een invulflits. En ik kan dus niet met de ingebouwde flitser een externe optisch getriggerde flitser aansturen: deze flitst wel, maar "te laat".

Wat voor alternatieven zijn er, behalve radio-gestuurde slave flash units (duur!) ?

[edit] Net een SCA flitser als master op de K100d gezet, en die stuurt wel correct de slave flash optisch aan. Alleen de lichtregeling van die SCA flitser snapt wordt in de war gebracht door de tweede flits....

[ Voor 24% gewijzigd door AlterEgo op 26-12-2007 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefan, geen ervaring met dit soort dingen. Wil er wel meer over horen dus ik blijf meelezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvH18
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:31

PvH18

(Pentax SLR sinds 1988)

StefandeGroot schreef:Heeft er hier toevallig iemand ervaring met de O-ME53 eyepiece?...
[afbeelding]
Het vergroot het zicht op het matglas, zodat scherpstellen gemakkelijker wordt. Een klein nadeel is dat je dan niet het hele beeld meer (over)ziet...
Een betere optie voor scherpstellen is een Split Focus Screen (voor +/- EUR 20 op ebay!).

(Die Eneloops zij trouwens de beste energie oplossing voor je Pentax... Ik heb het LowBat signaal niet meer gezien...)

K70 + glas van 10 tot 300mm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvH18
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:31

PvH18

(Pentax SLR sinds 1988)

AlterEgo schreef:
Flitsvraagje: K100d met ingebouwde flits blijkt te vuren op het achterste gordijn. Op zich niet raar voor een invulflits. En ik kan dus niet met de ingebouwde flitser een externe optisch getriggerde flitser aansturen: deze flitst wel, maar "te laat".

Wat voor alternatieven zijn er, behalve radio-gestuurde slave flash units (duur!) ?

[edit] Net een SCA flitser als master op de K100d gezet, en die stuurt wel correct de slave flash optisch aan. Alleen de lichtregeling van die SCA flitser snapt wordt in de war gebracht door de tweede flits....
Daarvoor moet je een geschikte externe flitser hebben, die de preflash 'snapt' en er direct op reageert...

K70 + glas van 10 tot 300mm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
PvH18 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:40:
[...]

Het vergroot het zicht op het matglas, zodat scherpstellen gemakkelijker wordt. Een klein nadeel is dat je dan niet het hele beeld meer (over)ziet...
Een betere optie voor scherpstellen is een Split Focus Screen (voor +/- EUR 20 op ebay!).

(Die Eneloops zij trouwens de beste energie oplossing voor je Pentax... Ik heb het LowBat signaal niet meer gezien...)
Ik wil het eigenlijk in combinatie gaan doen met zo'n split focus screen.
Het voordeel van de O-ME53 lijkt mij ook wel dat je dan niet steeds met je neus tegen je scherm aanzit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 12-24 uit Canada gaat niet door.. door manier van betaling geen kopersbescherming.. en ik ging jaren terug al de boot in voor een psp uit de usa ($450 weg.. oh nee, iets minder, ik kreeg $11 terug van paypal omdat ik in het gelijk gesteld werd.. pseudoveilig kopen noem ik dat dan maar.. als die verkoper ooit weer een paypalaccount aanmaakt dan krijg ik de rest.. LOL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Zojuist via eBay een split focus screen en de O-ME53 gekocht. Ik heb toch maar die stap gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Laatst online: 07-10 11:38

KRG

Ik zou wel willen weten of de automatische belichting in alle omstandigheden met zo'n split focus screen net zo blijft werken als bij het originele matglas. Hou ons maar op de hoogte van de ervaringen.

En ik ben ook benieuwd naar de ervaringen met de O-ME53.

• StefandeGroot
Heeft er iemand ervaring met M42-objectieven? Ik weet dat je ze kan gebruiken met een adapter. :+
Is het de moeite waard om in die oude objectieven te investeren?

• Henk
  • Laatst online: 03-10 09:31
KRG schreef op woensdag 26 december 2007 @ 22:19:
Ik zou wel willen weten of de automatische belichting in alle omstandigheden met zo'n split focus screen net zo blijft werken als bij het originele matglas. Hou ons maar op de hoogte van de ervaringen.

En ik ben ook benieuwd naar de ervaringen met de O-ME53.
Dat blijft zo, dat kan ik je zo ook wel vertellen. Je lichtmeting heeft namelijk afaik niets te maken met het focusscherm dat je er in stopt, maar gebeurt geloof ik zelfs onderin je cam, terwijl je focusscherm bovenin zit. Bij Nikon zit de lichtmeting vaak zelfs in de lens.

[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 27-12-2007 15:06 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:57

ThunderNet

Flits!

Henk schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:04:
[...]

Dat blijft zo, dat kan ik je zo ook wel vertellen. Je lichtmeting heeft namelijk afaik niets te maken met het focusscherm dat je er in stopt, maar gebeurt geloof ik zelfs onderin je cam, terwijl je focusscherm bovenin zit. Bij Nikon zit de lichtmeting vaak zelfs in de lens.
Wtf?
AF zit onder in de body (licht gaat er met de submirror naartoe). Lichtmeting zit iig bij Nikon in het zoekerhuis, en niet in de lens. Vandaar dat er bijvoorbeeld op de F4 een compensatie-functie zit voor het type focusscherm wat je gebruikt. En bij de F5 niet alle zoekers als lichtmetingsfuncties ondersteunen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

StefandeGroot schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:01:
Heeft er iemand ervaring met M42-objectieven? Ik weet dat je ze kan gebruiken met een adapter. :+
Is het de moeite waard om in die oude objectieven te investeren?
M42 kan idd prima met een adapter, en itt Canon blijf je bij Pentax dan 't automatische diafragma houden.
Prachtig als je al oud M42 glas hebt, maar om er nu nog in te investeren? Wel als je voor weinig een Carl Zeiss 20mm F/2.8 te pakken kunt krijgen, of 's wilt spelen met een Zenit/Novoflex sniper, maar A-lenzen zijn een stuk handiger op een Pentax DSLR, en daar is ook een hoop mooi glas in te vinden (maar dat wist je al :)).

• Henk
  • Laatst online: 03-10 09:31
ThunderNet schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:11:
[...]

Wtf?
AF zit onder in de body (licht gaat er met de submirror naartoe). Lichtmeting zit iig bij Nikon in het zoekerhuis, en niet in de lens. Vandaar dat er bijvoorbeeld op de F4 een compensatie-functie zit voor het type focusscherm wat je gebruikt. En bij de F5 niet alle zoekers als lichtmetingsfuncties ondersteunen.
8)7 errr... AF != lichtmeting....

Negeer mij maar :+

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Goed, ik negeer je wel ff :+

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• StefandeGroot
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:34:
[...]

M42 kan idd prima met een adapter, en itt Canon blijf je bij Pentax dan 't automatische diafragma houden.
Prachtig als je al oud M42 glas hebt, maar om er nu nog in te investeren? Wel als je voor weinig een Carl Zeiss 20mm F/2.8 te pakken kunt krijgen, of 's wilt spelen met een Zenit/Novoflex sniper, maar A-lenzen zijn een stuk handiger op een Pentax DSLR, en daar is ook een hoop mooi glas in te vinden (maar dat wist je al :)).
In principe heb ik geen oud glas.. Maar als ik kijk naar de prijzen dan zie je weleens voor niet veel geld leuke M42-lenzen. Zelf wil ik voor niet zo gek veel geld wat oud glas hebben om er eens flink mee te gaan spelen. :P Zo heb ik ook wel een flinke teletoeter gezien voor zo'n 450 euro. Al is dat dan wel een M42-lens.

• Spotmatic
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:34:
[...]

Let op: dat is niet het geval. Bij M42 objectieven moet je dus werken met gesloten diafragma en dat is niet altijd even makkelijk. Met Pentax-M objectieven heb je wel een automatisch diafragma maar weer geen lichtmeterkoppeling. Dus je moet vooraf het licht meten. De beste handmatige objectieven vind je in de Pentax-A serie. Dat is meestal heel mooi glas (zoals hierboven al is gezegd).l

Verwijderd

Ik heb wat p draad objectieven gebruikt op de k10d (via ouders) maar als ik de lens eraf schroef blijft de adpater zitten in de camera en die moet je er dan los uit gaan peuteren, kan best wel vast zitten.
Na 2 keer dit gedoe meegemaakt te hebben ben ik ermee gestopt en zijn die lensjes+ adapter weer richting ouders gegaan.. ik zou het dus niet doen.

• StefandeGroot
Zo te horen kan ik dus beter niet naar M42 objectieven gaan kijken. Er zijn gelukkig genoeg andere mooie objectieven te verkrijgen. ;)

Verwijderd

Spotmatic schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:44:
Let op: dat is niet het geval. Bij M42 objectieven moet je dus werken met gesloten diafragma en dat is niet altijd even makkelijk.
Dat is afhankelijk van de adapter die je gebruikt. De meeste M42 - K-mount adapters ondersteunen idd geen automatisch diafragma, maar Pentax zelf had zo'n 30 jaar geleden een adapter met een metalen veertje aan de achterkant die het sluiten van het diafragma van de K-mount omzette naar het indrukken van het pinnetje van de M42 lens.
Een fragiele en kwetsbare oplossing, en ik heb toendertijd een stuk of 5 van die adapters gemold (dat stukje blik vervormde al als je er naar keek), maar 't werkte wel degelijk.

• StefandeGroot
Wat is een beetje een redelijke prijs voor een Pentax SMC FA* 28-70 F2.8 AL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:19
Hier spreekt de gelukkige nieuwe eigenaar van een SMC A 70-210 f/4 :) Voor 80 euri via Marktplaats. Ziet er puik uit, en voelt heerlijk solide aan. 't Is dan ook een zwaargewichtje, maar dat vind ik alleen maar prettig :) Ik zal eens kijken of ik m'n 50-200 nog wil houden voor het gemak en de onopvallendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StefandeGroot schreef op donderdag 27 december 2007 @ 23:43:
Wat is een beetje een redelijke prijs voor een Pentax SMC FA* 28-70 F2.8 AL?
redelijk is anders.. maar vaak gaan ze weg voor rond de 1000 euro?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 02:28:
[...]

redelijk is anders.. maar vaak gaan ze weg voor rond de 1000 euro?..
Dan valt de huidige prijs nog mee.. ;)
Maar voor zo'n 1000 euro koop ik dan liever de Pentax SMC A 300mm 2.8 IF-ED :9~

En als ik helemaal te veel geld heb dan deze.... :9~

Zoals je eigenlijk zie zoek ik nog naar goede objectieven in het gewone zoombereik en in het telebereik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
StefandeGroot schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 08:22:
[...]

En als ik helemaal te veel geld heb dan deze.... :9~
Mwah, voor dat geld zou ik verwachten dat-ie bijna nieuw was, niet afgeleefd zoals deze! Maar ja, je zal er maar net om verlegen zitten.

(Waar zijn die opslagplaatsen waar nog tientallen van dit soort lenzen, nieuw in doos, liggen? :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Ik denk dat deze niet meer in opslagplaatsen liggen hoor. ;)
De prijs zal denk ik wel hoog zijn, omdat Pentax dit soort lenzen momenteel helaas niet meer maakt. Hopelijk gaan ze die wel weer snel maken. En dan wheathersealed en SDM. Vooral dat laatste lijkt mij dan een pré als je het gaat gebruiken voor natuur fotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
Je hebt gelijk, ik hoop dat Pentax heel snel wat gaat doen aan de beschikbaarheid van lange lenzen. Dus ook supertele's. Wel jammer dat die lenzen nieuw zo duur zijn, ook al zijn ze VEEL simpeler van opbouw (zowel mechanisch als optisch) dan bijv. een DA* 16-50mm. Helaas geldt hier de wet van vraag en aanbod. Als iedereen nou een DA* 500mm of iets dergelijks kocht dan was 500 euro voor zo'n lens geen utopie geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Spotmatic schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 09:49:
Je hebt gelijk, ik hoop dat Pentax heel snel wat gaat doen aan de beschikbaarheid van lange lenzen. Dus ook supertele's. Wel jammer dat die lenzen nieuw zo duur zijn, ook al zijn ze VEEL simpeler van opbouw (zowel mechanisch als optisch) dan bijv. een DA* 16-50mm. Helaas geldt hier de wet van vraag en aanbod. Als iedereen nou een DA* 500mm of iets dergelijks kocht dan was 500 euro voor zo'n lens geen utopie geweest.
Vergeet niet dat er in een lange tele vaak ook groter glas zit. En glas is nou net juist zo duur :)
Is het glas 2x zo duur, dan betaal 4x zoveel zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Eigenlijk is het wel logisch dat Pentax nu (nog) niet een nieuwe supertelelens op de markt brengt. Ze zijn nu vooral bezig om zich te richten op de gewone consument en dan moet alles wel betaalbaar blijven. Ook proberen ze het het marktaandeel flink te vergroten en dat lijkt dit jaar behoorlijk te lukken. Als er over een jaar of 2 voldoende Pentaxgebruikers zijn, dan kunnen ze zich denk ik weer veroorloven om een nieuwe supertelelens op de markt te brengen. De vraag zal dan voldoende zijn om dat te kunnen doen. Nu is er ook wel vraag naar, maar nog onvoldoende om er (genoeg) winst op te maken.
Ik verwacht ook wel dat Pentax binnen 2 jaar ook een echt Pro-camera op de markt gaat brengen en dan moeten ze haast wel met een nieuw supertelelens gaan komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Maarjah... zolang ze niet kunnen leveren, heb ik mijn twijfels of er wel genoeg Pentaxgebruikers zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Leuke gedachte, maar ik denk dat Pentax met een breed spectrum aan hoogwaardig glas (zelfs glas dat in de praktijk maar weinig klanten zal hebben (vanwege prijs)), wel laat zien dat men een merk is met pretenties à la Nikon/Canon, en een toekomstvisie tentoonspreidt.
Een supertele als marketing instrument dus.

Trouwens, wordt het niet eens tijd voor een deeltje vier?

[ Voor 6% gewijzigd door AlterEgo op 28-12-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
ThunderNet schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:47:
Maarjah... zolang ze niet kunnen leveren, heb ik mijn twijfels of er wel genoeg Pentaxgebruikers zullen zijn.
Wat niet kunnen leveren? Je bedoelt zo'n supertelelens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

StefandeGroot schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:57:
[...]

Wat niet kunnen leveren? Je bedoelt zo'n supertelelens?
Leveren als producten in de winkel hebben liggen... Naar een winkel kunnen toestappen, een lens uit kiezen, en meenemen... Die leverbaarheid :)
Als ik naar de fotoboer om de hoek ga, ligt daar geen Pentax... Dat is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Dat is meer het probleem van die fotoboer. Als ik kom om iets te kopen en hij heeft het niet dan ga ik wel naar een (online) fotoboer die het wel heeft. Dan haal ik daar ook eventueel nog wat kleine dingetjes, zoals een filtertje of een geheugenkaartje. Wat ik anders bij die eerste fotoboer gehaald zou hebben.

Met de leverbaarheid van Pentax producten heb ik eigenlijk niet zoveel problemen. Soms moet je voor speciale dingen eventjes geduld hebben, maar dat zie ik niet echt als een probleem van Pentax. Al zijn sommige lenzen van Pentax wel wat moeilijk leverbaar, zoals de limited lenzen en de DA* 16-50. Al zijn die limited lenzen wel steeds beter leverbaar. En ze zijn hard bezig om de productie te verhogen, zoals ze de grote vraag aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:54
Dat is niet het probleem van die fotoboer hoor, de beuckelaar heeft gewoon leverings problemen, de productie ligt vrij laag, en veel lenzen zijn gewoon niet fatsoenlijk te krijgen..

Verder, sommigen? Best veel, en nou net handige lenzen (50 f/1.4)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Ik zie het wel als een probleem van Pentax, die moeten zichzelf pluggen bij de fotoboeren. Als jij zegt dat er over 2 jaar meer pentaxgebruikers zijn, moeten die wel een pentax moeten kopen. De normale consument vind het eng om op internet iets duurs te kopen, die gaat liever naar een fotowinkel in het dorp waar hij er mee terug kan als hij vragen heeft etc.
Als ik nu naar de fotowinkel ga, ligt daar een D40 bijvoorbeeld... Pentax moet aan het werk om te zorgen dat daar een K100D super komt te liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Ik geloof ook wel dat Pentax zich wat meer mag promoten oa bij/aan de fotoboeren, maar ook met (tv-)reclames.

Het probleem van niet leveren ligt vaak wel aan de fotoboer, want dan moeten ze maar meer voorraad hebben. Zo waren een tijd geleden de limiteds vaak standaard niet of voorraad bij de fotoboeren, maar nu zie ik al steeds vaker dat ze die wel op voorraad hebben. Dan ga je ze daar ook sneller kopen.
Al zijn sommige lenzen en zeker niet veel lenzen, maar een enkele lens die op dit moment niet goed leverbaar zijn. Die zijn vrij populair dan en dan kan Pentax de vraag niet aan. Maar dit schijnen ze te gaan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

@StefandeGroot: ik zie dat je gebruik maakt van de Metz Mecablitz 48 AF-1.. ik wil die gaan bestellen maar als laatste check ben ik nog ff benieuwd wat jouw ervaringen ermee zijn...

Goede instelbaarheid? Goede belichtingen? En gebruik jij er een omnibounce bij? bedankt alvast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
MellyVille1 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 11:40:
@StefandeGroot: ik zie dat je gebruik maakt van de Metz Mecablitz 48 AF-1.. ik wil die gaan bestellen maar als laatste check ben ik nog ff benieuwd wat jouw ervaringen ermee zijn...

Goede instelbaarheid? Goede belichtingen? En gebruik jij er een omnibounce bij? bedankt alvast...
Ik heb 'm nog niet zo heel veel gebruikt. Maar de belichtingen zijn in elk geval goed. Op zich kan er niet super veel aan instellen. Tenminste alleen wat kan onder de omstandigheden die er op dat moment zijn.

Een omnibounce heb ik nog niet, maar ga ik wel binnenkort aanschaffen.

De bouw van de flitser vind ik zelf tegenvallen. Het is gewoon plastic en voelt niet super robuust aan. Het batterijvakje is bijvoorbeeld niet super stevig. Ergens op de body van de flitser zitten al wat strepen (krassen wil ik het niet noemen) op.

Voor dat geld is het een mooie flitser. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

Maar je kunt Flash Exposure Control neem ik aan wel instellen / er zit FEC op toch? Zou je anders eens een fotootje van de achterkant kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
FEC zit er op geloof -3 ev tot 3 ev. Ergens in dit topic staat de handleiding van het het ding als pdf. Ik heb hem ook en hij is erg goed. Goeie belichting..en te veel opties :P

Edit: hier staat ie

[ Voor 25% gewijzigd door Frank|A op 28-12-2007 17:22 ]

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spotmatic schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 09:21:
[...]

Mwah, voor dat geld zou ik verwachten dat-ie bijna nieuw was, niet afgeleefd zoals deze! Maar ja, je zal er maar net om verlegen zitten.
Ik had nog niet naar de aanbieding gekeken, dus ik dacht, mwoah zal vast meevallen. Maar echt WTF, qua looks is ie inderdaad zoals jij zegt, Af- of Uitgeleefd. Damn! Meegenomen achterop de pickup en holder-de-bolder door het landschap met sneeuw ofzo? WTF :)

Ok clean optics kan natuurlijk prima maar :
Excellent User Condition AF SMC Pentax 5.6/250-600 ED IF/ Clean Optics
|:( |:( Ook geen woord reppen in je veiling over hoe dat ding eruit ziet (niet dat het oog het niet zelf kan beoordelen in dit geval) maar toch, wel netjes om er wat over te melden :)

Met het einde van het jaar naderend, volgens mij kunnen we binnenkort eindelijk nieuws verwachten van Pentax, 11-1 of 24-1, of beide, ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12-24 sigma gekocht... :)

Die 250 600 ziet erg slecht uit inderdaad.. pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:28:
Ik had nog niet naar de aanbieding gekeken, dus ik dacht, mwoah zal vast meevallen. Maar echt WTF, qua looks is ie inderdaad zoals jij zegt, Af- of Uitgeleefd. Damn! Meegenomen achterop de pickup en holder-de-bolder door het landschap met sneeuw ofzo? WTF :)
Ik zie alleen maar oppervlakkige lakschade aan de buitenkant, en dat valt nogal op met zo'n witte lens. Maar daar wordt de lens zelf echt niet minder van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 19:55:
[...]
Ik zie alleen maar oppervlakkige lakschade aan de buitenkant, en dat valt nogal op met zo'n witte lens. Maar daar wordt de lens zelf echt niet minder van. ;)
Inderdaad... je kan 'm altijd nog overspuiten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 19:55:
[...]
Dat klopt, ik geef ook al aan dat het glas best clean kan zijn en daar draait het natuurlijk om. Maar dingen die er cosmetisch niet uitzien verliezen wel hun waarde en maakt dit ding niet echt 4500$ waard, mja het is maar wat de gek ervoor geeft. Benieuwd of ie verkoopt. Overspuiten..mja het kan, denk niet dat ie er mooier op wordt, maar je kan hem natuurlijk altijd helemaal rood spuiten B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Was vandaag in Rome bij een fotowinkel om de zonnekap te halen die ik vergeten was, was er een actie dat je de code op je kassabon kon invoeren om met een wedstrijd mee te doen. Dus ik denk ik doe is mee voor de grap... En zo voerde de Mario achter de kassa mijn code in, ding begint rare geluidjes ta maken en Mario begint wild in het Itialiaans te raaskallen en haalt er zijn partner Luigi bij(deze namen zijn echt btw :P) Ik al helemaal in de stress van o god wat heb ik nou weer gedaan?! :S

Vraagt Mario wat ik voor camera ik heb en ik laat mijn K100D zien, haalt hij vervolgens dit achter de toonbank vandaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.dphoto.it/images/stories/Pentax/pentax_da_16-50.jpg

:o :D

Bleek dus dat ik de hoofdprijs heb gewonnen, ik ben zo blij ik ben zo blij! *O* *O* *O*

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Gefeliciteerd met je geweldige prijs! Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:24:

Hey gefeliciteerd :D 12-24 vertel wat meer aub!
Hoe bevalt het je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je in Rome, win je ook nog 's een 16-50. Life sucks...
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele mooie prijs zeg! Dat is leuk boodschappen doen voor een zonnekapje :)
Veel plezier ermee.. ik ga hem ook nog eens kopen.

12-24.. ik heb hem nog niet, wordt in januari verstuurd (2 januari). Ik ben wel erg nieuwsgierig.. groothoek wilde ik graag hebben :)
Foto's volgen zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erasmo schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:42:

Vraagt Mario wat ik voor camera ik heb en ik laat mijn K100D zien, haalt hij vervolgens dit achter de toonbank vandaan

:o :D

Bleek dus dat ik de hoofdprijs heb gewonnen, ik ben zo blij ik ben zo blij! *O* *O* *O*
Dat die dingen daar nog zomaar achter de toonbank liggen!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EviZ
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-02-2021

EviZ

Move Your Mind

Voor degene zie wachten op telelenzen voor Pentax:

http://www.sigma-benelux.nl/products/lens/category.php?cid=9

Sigma komt met 300mm, 500mm en 800mm primes, ook voor Pentax (zonder hsm).

Als ik deze prijzen mag geloven, kost het wel wat. In deze link worden de Sigma lenzen wel met hsm aangeduid, wat dus niet voor de Pentax-vatting geleverd zal gaan worden. Of dat wat voor de prijs gaat betekenen....

greetz

Mijn Flickr, Mijn 500px en Mijn Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van harte gefeliciteerd Erasmo! Dat is nog eens een mooie prijs! Boffen hoor :*) Ik word er zelf enthousiast van :*) Echt leuk om zoiets te winnen, zeker na aanschaf van een zonnekap...bij Mario & Luigi ook nog 8)7 _/-\o_
In deze link
Eindelijk een shop die sorteerd per vatting, wel zo handig :)
De Sigma 300mm is voor mij al niet te betalen, laat staan de rest, gelukkig heb ik er ook geen doel voor ;) Toch lijkt het me wel vet om eens zo'n 500mm toeter aan m'nK10D te hebben hangen..en evt. een zonsondergang in de verte of een tropisch vogeltje te fotograferen :9
Ben je in Rome, win je ook nog 's een 16-50. Life sucks...
:)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 15:08 . Reden: verkeerde smileys :D -> :*) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:16
Voor hen die de SMC FA * 600mm F/4 willen hebben. Pentax maakt ze gewoon nieuw, alleen op bestelling!
Er zit een knakker in Japan en 1 in China die er enkele op voorraad hebben! Tuurlijk gaan deze lenzen voor marktconforme prijzen alla Canon en Nikon weg. Dus geen koopjes van 3000 euro of zo. Volgens mij word die 250-600 ook nog in opdracht gemaakt je moet alleen de pegels hebben!

En ik had begrepen dat de Sigma EX APO 500mm F/4.5 AF ook te bestellen is. Wordt alleen in opdracht gemaakt. Top lens trouwens :)

pvoutput 10 x 405WP N, 4 x 405WP Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:24:

hey mooie lens! die heb ik ook al een heletijd op het oog.. ik ben wel benieuwd naar je ervaringen!.. duur lensje trouwens.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
Jammer als ik die bedragen zo zie... Ik heb 1000 euro te besteden aan objectieven maar ik weet van gekkigheid niet waar ik moet beginnen. Wat heb ik nu:

- K10D
- 18-55mm kitlens
- FA 50/1.4
- F 100mm f/2.8 macro
- M 35/2
- F* 300mm f/4.5 ED (IF) (moet nog komen)

Ik weet alleen niet wat nu voor mij op dit moment zwaarder weegt: de groothoek- of de telekant.

Ik denk dat ik de kitlens ga vervangen door de DA 16-45. Die is al beter, en bovendien lees ik berichten dat de DA 16-45 beter is dan de DA* 16-50.

En tja, 3000 euro is toch op dit moment voor mij echt teveel, zelfs voor zo'n mooie 500mm sigma.

* Spotmatic begint toch voorzichtig aan de Sigma 50-500 te denken...

Ook wil ik beslist de FA 77mm en de FA 31mm limiteds hebben. Maar ja, hoe vaak ga ik die gebruiken... Dat weet ik achteraf pas! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
Spotmatic schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:29:

En tja, 3000 euro is toch op dit moment voor mij echt teveel, zelfs voor zo'n mooie 500mm sigma.

* Spotmatic begint toch voorzichtig aan de Sigma 50-500 te denken...
Die Sigma ga je niet voor dat geld krijgen :( die kost 3700 Euri.

De 50-500 is ook niet verkeerd. Je moet wel iets meer licht hebben.

En je zal absoluut niet ontevreden zijn over je F * 300mm Is een pracht lens en lekker licht. Jammergenoeg gebruik ik hem niet meer sinds dat ik de Sigma 500mm gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
De F* 300 zal zeker weten nooit meer verkocht worden ;)

Het probleem dat ik met de 50-500 heb is dat de berichten zeer gemengd zijn. Er zijn vooral klachten over de onscherpte. Sigma heeft ook nog de 170-500mm F/5-6.3 DG APO ASF in het assortiment, zo'n 300 euro goedkoper. Moeilijk, moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
Spotmatic schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:57:
De F* 300 zal zeker weten nooit meer verkocht worden ;)
Die van mij wel ;)
Het probleem dat ik met de 50-500 heb is dat de berichten zeer gemengd zijn. Er zijn vooral klachten over de onscherpte. Sigma heeft ook nog de 170-500mm F/5-6.3 DG APO ASF in het assortiment, zo'n 300 euro goedkoper. Moeilijk, moeilijk...
Is erg wel makkelijk :) Die is beduidend minder dan de 50-500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
discusws schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:01:
Voor hen die de SMC FA * 600mm F/4 willen hebben. Pentax maakt ze gewoon nieuw, alleen op bestelling!
Er zit een knakker in Japan en 1 in China die er enkele op voorraad hebben! Tuurlijk gaan deze lenzen voor marktconforme prijzen alla Canon en Nikon weg. Dus geen koopjes van 3000 euro of zo. Volgens mij word die 250-600 ook nog in opdracht gemaakt je moet alleen de pegels hebben!
Dat wordt dan nog even doorsparen.. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
Spotmatic: De 16-45 is inderdaad erg goed, maar of 'ie beter dan de 16-50 is betwijfel ik. De 16-50 is in elk geval een stopje lichtsterker en kan wat beter tegen regen, sneeuw, zand en dat soort ongein. Zelf ben ik hartstikke tevreden met m'n 16-45 dus ik kan hem je zeker aanraden. Qua telezoom is misschien de Sigma 135-400 nog iets voor je? Geen idee wat voor kwaliteit dat ding heeft hoor, maar hij's betaalbaar en heeft een aangenaam bereik. Ik sta nogal sceptisch tegenover van die enorme zoombereiken zoals van de 50-500; kan me nauwelijks voorstellen dat dat optisch wat goeds is.

Je kan natuurlijk ook gewoon een tweedehands A 70-210 opscharrelen :P Ik heb 'm vanmiddag even geprobeerd maar het was eigenlijk wat te donker in het stukje bos waar ik was (ik heb een paar pogingen gedaan op 1/20s met de SR aan... moet ze nog bekijken). Maar hij voelt zeker lekker degelijk aan, en scherpstellen lukt nog heel aardig voor een tele op f/4 op een digitale reflex in de schemering... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/12/12-29-07-k200d.jpg
Just over a month ago, we got word that Pentax could be readying a pair of new DSLRs, and now it seems that we've been blessed with a plethora of shots of the K200D. 'Course, we suppose they could be doctored, but we just don't believe someone would spend that much time working up Pentax fakes, ya know? Regardless, feel free to hit the read link and check out what's probably the outfit's next shooter -- or some mighty fine 'shops, worst case scenario.
Links:
http://www.engadget.com/2...ntaxs-k200d-dslr-surface/
http://forums.dpreview.co...rum=1036&message=26203874
http://www.photographybay.com/2007/12/29/pentax-k200d/

Wat me opvalt is dat er aan de buitenkant nog weinig is veranderd (niet dat dat direct nodig was), behalve het RAW-knopje en de mogelijkheid om op een juiste manier een grip te gebruiken. Van de binnenkant is er nog weinig bekend, maar ik hoop dat de sensor iets meer MP herbergt ten opzichte van de K100D. Voor de rest is de K100D al een prima camera voor de budgetmarkt, imo.

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:08:
[...]
hey mooie lens! die heb ik ook al een heletijd op het oog.. ik ben wel benieuwd naar je ervaringen!.. duur lensje trouwens.. :)
Gekocht via marktplaats... dus wat goedkoper dan in de winkel.

Ook gekocht voor de verzameling: de 50mm 1,4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Vanavond nog op eBay een Tokina SD 28-70/3,5-4,5 gewonnen 2 seconden voor tijd. 8)7 Lijkt me een leuk lensje om wat MF te oefenen zodra ik m'n split focus screen binnen heb. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:25

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Greetings luitjes ik ben op een quest voor mijn eerste digitale spiegelrefelex camera. Opties overwogen zoals Canon, Nikon, Olympus, Pentax ect.. zelf heb iets van 650 euries eraan te spenderen, dus ik driftig rond gekeken, en natuurlijk wordt je overspoelt met info van: Die camera is het best en deze, en deze. Zelf heb ik hiervoor met een Analoog spiegelrelex gefotografeerd. Ik was gisteren ff de Axxo binnen gelopen, en de grote bekende camera's vast mogen houden, conclusie:
Nikon te duur, en geen anti-dust-syteem
Canon niet veel over, vond hem niet lekker in de hand.
Olympus de E400 ook niet fijn in de hand, en duurder hiervan met dat live view echt geen bal aan.

Toen kwam de pentax, woog lekker wat, lag lekker in de hand, ik was gewoon meteen verkocht (jammer dat ik hem niet meteen mee kon nemen) heb dus ook nog lenzen en die zouden daar dan op kunnen van die analoog? Ik wist bijna helaas nog meer dan de verkoper (en ik weet nog maar zeer weinig)

Maar mijn oog is toch gevallen op de Pentax K10D. Maar kan iemand, die hem zelf dus ook heeft kunnen vertellen wat nou echt de plus punten, maar ook de MIN punten ervan. Want overal worden alle camera's opgehemeld enzo... heb op het forum ook geprobeerd te zoeken, maar vond echt niets.

Anders verwijs me maar door naar het goede Topic hierover :)

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
allereerst: anti-dust is een wassen neus. het werkt niet behoorlijk, bij geen van alle fabrikanten. Olympus werkt wat dat betreft het beste, maar meer onder het mom van 'in het land der blinden, is 1-oog koning'.

ik zelf heb geen K10D, maar het grootste minpunt is de slechte beschikbaarheid van modern glaswerk. een van de pluspunten is dat al het oude glaswerk er prima op past, ligt er dus maar net aan of je dat wilt of niet.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooropgesteld: ik ben geen eigenaar van een K10D, maar ik heb er wel eens mee mogen schieten :) Voor wat het dus waard is:

+ Body voelt stevig
+ Body ligt goed in de hand
+ Veel van het oude glas past zonder gezeur

- Als je er een grip onder wilt plaatsen: waardeloos. Ding is dunner dan de camera, voelt niet best en het systeem om de batterijen te wisselen is werkelijk te idioot voor woorden. Ontbreken van een handstrapaansluiting maakt het af....
- Weinig modern glas beschikbaar
- Sensor is redelijk goed, maar als je in de hoge iso's wilt werken zijn er betere alternatieven.
- Flitssysteem: consistentie lijkt te ontbreken, belichting lijkt wat te zwabberen is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 14:02

MrMarcie

CFMoto 650MT

Electronical schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:14:
[afbeelding]

[...]

Wat me opvalt is dat er aan de buitenkant nog weinig is veranderd (niet dat dat direct nodig was), behalve het RAW-knopje en de mogelijkheid om op een juiste manier een grip te gebruiken. Van de binnenkant is er nog weinig bekend, maar ik hoop dat de sensor iets meer MP herbergt ten opzichte van de K100D. Voor de rest is de K100D al een prima camera voor de budgetmarkt, imo.
De K200 is de K10 in een nieuw jasje. De K20 wordt waarschijnlijk rond de 14MP (en 14bit) en misschien zelfs FF.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag.
Als ik het diafragma van de 50mm 1.7 M!! lens verzet verandert wel degelijk mijn foto qua belichting. Dit is dan in de M stand. Ik denk waarschijnlijk verkeerd maar ik heb toch eigenlijk altijd begrepen dat de lens het niet aan de cam doorgeeft.. En terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat hij dat ook niet doet maar de lens wel doet wat ik aangeef.. en dus verandert de scherptediepte en de belichting..
Denkprobleem dus opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaus heeft al vaker geroepen dat het diafragma van de lenzen bij Pentax niet helemaal accuraat werkte. Hij wijtte het aan de mechanische in plaats van eletronische koppeling van het diafragma wat Pentax gebruikt in tegenstelling tot de andere merken. Mogelijk dat hier een deel van je probleem vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
Mother_Goozz: Je schrijft dat je tot nu toe altijd analoge reflexen hebt gebruikt. Mag ik daaruit opmaken dat je wel een ervaren fotograaf bent? Dan is de K10D namelijk een heerlijk toestel. Ik gebruik hem met grip en begrijp het negatieve commentaar van neo daarop niet helemaal want ik vind de grip prettig vasthouden en slim ontworpen met de plekjes voor een remote en een extra SD-kaartje. Het klopt dat je de grip eraf moet halen om bij de batterij in de camera te komen. Da's niet super handig. Mijn oplossing is de camera zo instellen dat hij de batterij in de grip eerst gebruikt en zodra die leeg is 'm weer opladen zodat de batterij in de camera nauwelijks gebruikt wordt. De grip sluit mooi aan op de camera en laat, in tegenstelling tot veel andere grips, nauwelijks een naad over tussen grip en camera.

Pentax heeft weinig glas beschikbaar, klopt. Je moet denk ik vantevoren wel goed bedenken wat je verwacht nodig te hebben en kijken of dat er ook is. Webstores zoals www.fotokonijnenberg.nl en www.digitalstreet.nl zijn daarbij je vriend, maar bieden wel alleen nieuwe lenzen aan natuurlijk. De tweedehandsmarkt bloeit, maar het is niet altijd eenvoudig te vinden wat je zoekt. Het is een beetje een kwestie van er wat tijd en moeite in willen steken om je spullen bij elkaar te zoeken.

De geruchtenmolen rond Pentax draait als een gek, en het is wel vrij duidelijk dat of op 11 januari of op 24 januari Pentax iets nieuws gaat aankondigen. Waarschijnlijk twee nieuwe bodies die de K10D en de K100D Super gaan opvolgen. Ik zou even afwachten tot deze aankondiging en dan kiezen voor een huidig toestel of wachten tot de nieuwelingen er zijn.

Als je Engels een beetje behoorlijk is kan je op www.dpreview.com een hoop informatie vinden, met name op het Pentax SLR forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Ik had eigenlijk wel interesse in de Pentax SMC FA* 2.8 / 28-70 mm, maar het leek me toch wel wat prijzig... ik kijk nu naar een andere lens... en ik zeg niet welke. :P
Ik ben wel die FA8 28-70 blijven volgen en net was de veiling voorbij. Sommigen kopiëren mijn tacktiek...

ray_tdk EUR 995,00 30-dec-07 21:29:57 CET
g***a EUR 990,00 30-dec-07 21:30:00 CET
i***o EUR 920,00 30-dec-07 21:29:59 CET
f***l EUR 891,00 30-dec-07 21:29:56 CET
g***a EUR 880,00 30-dec-07 21:29:48 CET
o***t EUR 843,00 30-dec-07 21:29:56 CET
o***t EUR 789,00 30-dec-07 20:05:25 CET
n***l EUR 777,00 30-dec-07 21:29:30 CET
o***t EUR 775,00 30-dec-07 20:04:57 CET

Met zulke tactiek had ik gisteren de Tokina 28-70 gewonnen 2 seconden voor het einde van de veiling. 8)7 Hoe doen jullie dat hier. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwolthers schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:20:
Ik gebruik hem met grip en begrijp het negatieve commentaar van neo daarop niet helemaal want ik vind de grip prettig vasthouden
Hij is significant dunner en voelt een stuk minder dan de camera zelf. Ik vind het zelf toch wel erg prettig als de camera zowel verticaal als horizontaal hetzelfde (=goed) vastpakt.
en slim ontworpen met de plekjes voor een remote en een extra SD-kaartje.
Die is wel erg handig idd, dat mis ik op de 30D nog wel eens.
Het klopt dat je de grip eraf moet halen om bij de batterij in de camera te komen. Da's niet super handig.
Sorry, maar dat is imo behoorlijk stupide. Eigenlijk elke andere grip die ik ken grijpt in het batterijcompartiment van de camera en heeft de mogelijkheid om de twee accu's gewoon te wisselen zonder de camera eraf te halen. Wat je beschrijft is een workaround voor iets wat niet zou moeten hoeven. Sowieso is het ontbreken van een handstrapaansluiting op een grip imo een groot manco. Al zou je hem niet gebruiken, je hebt in ieder geval de keuze als gebruiker.

De camera zelf vind ik best okay werken, maar de grip is zo mogelijk nog slechter ontworpen dan de grips van de D200 en D80.
StefandeGroot schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:36:

ray_tdk EUR 995,00 30-dec-07 21:29:57 CET
g***a EUR 990,00 30-dec-07 21:30:00 CET
i***o EUR 920,00 30-dec-07 21:29:59 CET
f***l EUR 891,00 30-dec-07 21:29:56 CET
g***a EUR 880,00 30-dec-07 21:29:48 CET
o***t EUR 843,00 30-dec-07 21:29:56 CET
o***t EUR 789,00 30-dec-07 20:05:25 CET
n***l EUR 777,00 30-dec-07 21:29:30 CET
o***t EUR 775,00 30-dec-07 20:04:57 CET

Met zulke tactiek had ik gisteren de Tokina 28-70 gewonnen 2 seconden voor het einde van de veiling. 8)7 Hoe doen jullie dat hier. :+
Dat heet snipen en er zijn bots voor te vinden. Gewoon websites die op het einde van de veiling nog snel een hoger bod er in knallen :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2007 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:40:
[...]

De camera zelf vind ik best okay werken, maar de grip is zo mogelijk nog slechter ontworpen dan de grips van de D200 en D80.
[...]
Je begrijpt dat de grip van de K10D juist op deze manier is uitgevoerd vanwege de sealing? Een staaf o.i.d. die de camera in gaat (net zoals bij de battery grip van de ouwe MZ-5) veroorzaakt problemen met de afdichting. OK, er is niets wat niet opgelost kan worden, maar er is echt wel nagedacht over deze grip en de mogelijkheden ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spotmatic schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:46:
OK, er is niets wat niet opgelost kan worden, maar er is echt wel nagedacht over deze grip en de mogelijkheden ervan.
Yup, maar dat is wel iets wat de bruikbaarheid behoorlijk aantast imo. :) Ook dat valt af te schermen als de bodem van de camera waar de grip contact mee maakt (anders zou 'ie geen stroom uit de grip kunnen trekken) af te schermen valt :) Zo heel veel spannends zit er nl. voor de rest niet in zo'n batterijcompartiment, 't is gewoon een kolom plastic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkilator
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MrMarcie schreef op zondag 30 december 2007 @ 18:42:
[...]

De K200 is de K10 in een nieuw jasje. De K20 wordt waarschijnlijk rond de 14MP (en 14bit) en misschien zelfs FF.
Fout: de k200 is een k100 in een nieuw jasje. Als je goed kijkt op het plaatje ontbreekt de draaiknop aan de voorkant die de k10 wel heeft en de extra draaiknop (voor licht meting) onder de mode knop. Zo zal aan de achterkant ook de af draaiknop ontbreken. Ik weet bijna wel zeker dat deze op de k20 er wel op zullen zitten.

Wat betreft de grip van de k10, ik heb er geen problemen mee dat het anders voelt als je hem in de portret stand houd. En die batterij, als dat echt zo'n groot probleem is voor iemand om de grip er af te halen koop dan gewoon de adapter ben je van het probleem batterijen verwisselen af. Het ontbreken van de handstrapdingetje is echt erg jammer had dat er graag op gehad omdat ik die band voor om je nek echt rete irritant vind en er maar afgelaten heb.

Met het flits systeem heb ik geen problemen. De interne flitser gebruik ik niet maar heb wel een 540 en een sigma 500 super en die werken gewoon consistent net als op mijn k100.

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ozkilator schreef op zondag 30 december 2007 @ 22:06:
[...]

Fout: de k200 is een k100 in een nieuw jasje. Als je goed kijkt op het plaatje ontbreekt de draaiknop aan de voorkant die de k10 wel heeft en de extra draaiknop (voor licht meting) onder de mode knop. Zo zal aan de achterkant ook de af draaiknop ontbreken. Ik weet bijna wel zeker dat deze op de k20 er wel op zullen zitten.
Mja wat dat betreft kan je misschien beter zeggen, de K200D is samen : de interne goodies van de K10D in het jasje van de oude K100D :) Met idd wat ontbrekende knoppen waarschijnlijk nog. Maar de toegevoegde RAW knop kan iig voor een aantal wel wat betekenen :) Benieuwd wat er aan de achterkant bijkomt (cq blijft ontbreken tov K10D)

/me heeft in het verleden natuurlijk ook een K100D gehad ;) zoals een aantal nog wel weet waarschijnlijk..dus ik weet wel hoe of wat qua achterkant van dat ding ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

ozkilator schreef op zondag 30 december 2007 @ 22:06:
[...]
bla bla bla

Het ontbreken van de handstrapdingetje is echt erg jammer had dat er graag op gehad omdat ik die band voor om je nek echt rete irritant vind en er maar afgelaten heb.

bla bla bla
Ik draai de nek band twee keer om mijn pols, suboptimaal, maar wel aan te wennen.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Ik kreeg vannacht bericht van jinfinance dat m'n split focus screen en de O-ME53 verzonden zijn. 8) Alleen kan het wel 2 tot 3 weken duren dat ik het in huis heb. ;( Als het tegenzit is dat dan net een week voor mijn reis naar Chili toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over ebay,

Heel veel mensen bieden op het laatste moment hoor, daar ben je niet uniek in. Zo lijkt het dan meestal dat je "op het laatste moment" de hoogste bieder bent maar je biedt gewoon hoger, zo zie ik het altijd. Als ik iets wil hebben op ebay dan biedt ik het bedrag dat ik ervoor wil uitgeven in de laatste uren van de veiling, en daar ga ik nooit meer overheen. Dus als jij dan een hoger bod invoert dan dat van mij ben je de winnaar maar dat was je toch wel geweest omdat ik niet zou overbieden. Natuurlijk is de kracht van een veiling dat mensen dan denken.. ja zeg, dat pik ik niet :) en dan hun hoogste bod nog een keertje verhogen en jij vervolgens ook weer enz.. Ik zie het altijd zo: een item komt nog wel een keertje langs en dan is die andre bieder er niet meer.. Altijd leuk om de enorme prijsverschillen te zien in het lijstje afgelopen aanbiedingen. Echt vermakelijk om te zien!

[/ebayprietpraat]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:25

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

:9 Yes, ik heb m'n smc Pentax AF 50mm f1.4 binnen!!! Heerlijk lensje! Ziet er plastic uit, maar is allerminst slecht uitgevoerd! De DOF is heerlijk kort, en de bokeh fantastisch!

Nou kan ik eindelijk de smc Pentax M 50mm f1.7 uit m'n tas laten, en heb ik eindelijk ook eens autofocus.... :P (Ja, MarcelG werkt tot voorkort voornamelijk lekker retro met z'n K100D, met ouwe M42 en KM lenzen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBenBenny
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-04-2022
@Spotmatic Je vergeet de DA* 60-250 nog, deze staat op mijn verlanglijstje.

@Neographical & Ozkilator Handstrap alternatief http://cgi.benl.ebay.be/E...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

@Stefandegroot Het duurde bij mij exact 2 weken (ook jinfinance) ,ik kan die splitfocus niet meer missen.

K10d+grip,vivitar 28mm 2,8,Pentax-A SMC 50mm 1,7,Pentax DA 18-55,auto Revuenon 135mm 2,8,Vivitar serie 1 28-210mm,DA*50-135mm 2,8,DA*16-50mm 2,8,AF540FGZ,Vivitar 2x Tele converter , enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 09:10:
Over ebay,

Heel veel mensen bieden op het laatste moment hoor, daar ben je niet uniek in. Zo lijkt het dan meestal dat je "op het laatste moment" de hoogste bieder bent maar je biedt gewoon hoger, zo zie ik het altijd. Als ik iets wil hebben op ebay dan biedt ik het bedrag dat ik ervoor wil uitgeven in de laatste uren van de veiling, en daar ga ik nooit meer overheen. Dus als jij dan een hoger bod invoert dan dat van mij ben je de winnaar maar dat was je toch wel geweest omdat ik niet zou overbieden. Natuurlijk is de kracht van een veiling dat mensen dan denken.. ja zeg, dat pik ik niet :) en dan hun hoogste bod nog een keertje verhogen en jij vervolgens ook weer enz.. Ik zie het altijd zo: een item komt nog wel een keertje langs en dan is die andre bieder er niet meer.. Altijd leuk om de enorme prijsverschillen te zien in het lijstje afgelopen aanbiedingen. Echt vermakelijk om te zien!

[/ebayprietpraat]
Alleen als er eens een keertje unieks voorbij komt, tja... dan wil je eigenlijk niet overboden worden. ;)
Bij sommigen merk ik gewoon dat die dan steeds weer hoger gaan bieden wanneer ze weer overboden worden.. Lijkt nu ook zo te zijn bij een lensje dat ik graag wil hebben. Dus daar ga ik echt laat bieden. :+
In het verleden heb ik wel eens met iemand steeds tegen elkaar op lopen bieden... tja dan schiet de prijs snel omhoog. 8)7
BigBenBenny schreef op maandag 31 december 2007 @ 09:46:

@Stefandegroot Het duurde bij mij exact 2 weken (ook jinfinance) ,ik kan die splitfocus niet meer missen.
Ik hoop dat het bij mij dan ook 2 weken duurt. Of korter natuurlijk. ;) Ik en er erg benieuwd naar. Bij mij zou het wat langer kunnen duren vanwege de feestdagen schreef hij.
Van een ander object wat ik gewonnen heb wat daar ook uit die buurt kom werd ook die reden opgegeven dat het wat langer kan duren dan normaal. En het weer natuurlijk! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iets unieks moet je dan ook een uniek bod doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal geen heel cq mooi getal ;) Net iets daarboven vaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
Ach, het hoeft niet altijd zo te zijn dat er op het allerlaatste moment nog een bod wordt uitgebracht. Bij mijn F* 300, die ik trouwens nog niet ontvangen heb, was er in het laatste uur geen activiteit meer. Maar ja, hoger bieden zou economisch niet meer verantwoord zijn. Ik was gewoon de laatste gek die de lens wou hebben :*)

Pagina: 1 ... 12 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.