Het grote Ubuntu Topic Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 31 Laatste
Acties:
  • 116.057 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 18:58

Cyphax

Moderator LNX
Crackh34d schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:43:
Ik ben erg tevreden over Ubuntu, alleen is er iets erg simpels waar ik me aan stoor. Ik heb op men bureaublad 3 icoontjes staat van 2 NTFS-partities en een externe HD. Als ik dan een cd invoer komt het icoontje van de cd dat dan verschijnt over het eerste icoontje op men bureaublad te staan, erg knullig...

En nog dat ik geen DRI heb met men ATI FireGL V5250, maar dat ligt meer aan ATI dan aan Ubuntu. De nieuwste ATI driver installeren aan de hand van de wiki werkt ook niet, dan krijg ik een lage resolutie en alles wordt supertraag.

Voor de rest is alles goed :)
Ik heb weleens dat er niet minder dan 3 over elkaar heen staan. Niet alleen een CD, maar ook een USB-stick. :+
Ik kan weleens even kijken of dit een gerapporteerd bugje is van Gnome, want het is maar een kleinigheidje, maar wel lullig en waarschijnlijk simpel te fixen.

Ik ben trouwens sowieso niet gek op de manier waarop de iconen worden neergezet. Je kunt ze wel verticaal uitlijnen onder elkaar, maar horizontaal staan ze al gauw schots en scheef. Zoals het bij Xfce gaat vind ik 't wat dat betreft mooier, al is dat wat minder flexibel.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Dirk schreef op zondag 27 januari 2008 @ 15:19:
Wat betreft draadloze netwerken betreft zou de nieuwste kernel nog wel eens een oplossing kunnen bieden. Ze hebben daar een hoop aan de drivers voor de draadloze netwerken gedaan. Maar die zul je dan zelf moeten compileren. Voordat hij in de backports van ubuntu zit zijn we wel weer een redelijke tijd verder.
Hardy draait op 2.6.24, in principe kan je die apt-pinnen. Is iets makkelijker dan zelf compileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 01:24:
Nouja, beide keuzes zijn goed. Je zal hier een groot aantal KDE-fans tegenkomen. Ik vind persoonlijk de Gnome-variant beter afgewerkt, en dat komt m.i. doordat het het moederproject van Canonical is. Kubuntu is toch een beetje "voor de leuk" erbij gedaan, heb ik altijd het idee. Maar ik ben sowieso een Gnome-fan. KDE is mij wat te druk. Gnome is lekker simpel, Mac OS style.
offtopic:
En maar avatars stelen. :P

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Ik? Van wie dan? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 11:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

offtopic:
lol, schrok al ;)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:35

Gotiniens

Fairly odd Tim

Cyphax schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:25:
[...]

Ik heb weleens dat er niet minder dan 3 over elkaar heen staan. Niet alleen een CD, maar ook een USB-stick. :+
Ik kan weleens even kijken of dit een gerapporteerd bugje is van Gnome, want het is maar een kleinigheidje, maar wel lullig en waarschijnlijk simpel te fixen.
Als ik het goed heb is het in hardy al gefixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Nou, net even mijn ubuntu vakkundig om zeep geholpen. Ik wilde de nieuwe kernel installeren, dus had ik een hardy repo toegevoegd aan mijn lijstje en in plaats van alleen te kiezen voor een upgrade van de kernel gekozen voor 'update alles wat mogelijk is'. Dat leverde eerst een brakke xserver op, maar na het herinstalleren van de nvidia driver en reconfigure xserver werkte het weer.
Daarna ben ik in synaptic gaan kijken wat er allemaal voor leuks bij stond. Alle gutsy woorden in sources.list veranderd in hardy en weer alles geupdate.
Tot zover werkte alles nog (op zich ook al een klein wonder). Toen ik vervolgens obsolete packages ging verwijderen ging het mis. Daarbij zaten namelijk ook een heleboel gnome dingen, dhcp en nog wat noodzakelijke packages :X
Nu heb ik dus maar de hardy-iso gedownload en ga ik zo een fresh install doen. Gelukkig heb ik /home op een aparte partitie.
Moraal van het verhaal: point en click is geen goed idee. Je moet zelf blijven nadenken of een bepaalde package nodig is (ik dacht dat er mss nieuwere versies geïnstalleerd waren met hardy) en niet zomaar op next - next - ok drukken 8)7 |:(

[ Voor 12% gewijzigd door gwystyl op 29-01-2008 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als sommige dingen verwijderd werden die wel degelijk nodig waren voor het correct functioneren van je systeem, dan is er iets mis met je package management :P.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Borromini schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 00:06:
Als sommige dingen verwijderd werden die wel degelijk nodig waren voor het correct functioneren van je systeem, dan is er iets mis met je package management :P.
Ik denk dat hij in de war was doordat ik eerst één hardy repo had toegevoegd aan gutsy, en vervolgens alles in sources.lst had veranderd. Ik heb geen dist-upgrade gedaan maar gewoon gekozen voor 'reload' gevolgd door 'mark all upgrades'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van het weekend m`n 2e cd van ubuntu gekregen, de vorige had ik van Feisty, nu dus Gutsy. Maar ik ga hem van de week ff uitgebreid bekijken.

Ik heb trouwens een Ubuntu sticker op m`n scooter geplakt :) zal van de week wel wat foto`s maken.
Dus als je me met een ubuntu sticker ziet rond rijden in Almere/het Gooi moet je ff hoi zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik kwam op Slashdot een linkje tegen naar een mooi artikel over 8 van de wijzigingen in de aankomende Gnome die hopelijk ook in Hardy komt, maar lijkt me wel. Er zitten interessante verbeteringen tussen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kan iemand mij meer uitleggen hoe de software lijsten precies werken? Ik heb er momenteel in mijn repo staan. Af en toe krijg ik de melding dat er update's zijn en die draai ik netjes.

Maar nu: ik werk veel met digiKam. De kipi plugin is verouderd en het zelf draaien van een update is me tot op heden niet gelukt (downloaden, configure, make etc - gaat allemaal goed maar ik zie geen versie verschil). De updates van lijsten gaan wel altijd goed. Maar het duurt zo lang voordat er een wijziging is doorgevoerd. Digikam bv is nu al meer dan een maand 2 versie's verder (nu versie .94), maar staat in de lijst nog steeds als .92 ..
Of is het een kwestie van een andere lijst toevoegen? En welke lijst is sneller met KDE app's?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Eusebius schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:08:
Kan iemand mij meer uitleggen hoe de software lijsten precies werken? Ik heb er momenteel in mijn repo staan. Af en toe krijg ik de melding dat er update's zijn en die draai ik netjes.

Maar nu: ik werk veel met digiKam. De kipi plugin is verouderd en het zelf draaien van een update is me tot op heden niet gelukt (downloaden, configure, make etc - gaat allemaal goed maar ik zie geen versie verschil). De updates van lijsten gaan wel altijd goed. Maar het duurt zo lang voordat er een wijziging is doorgevoerd. Digikam bv is nu al meer dan een maand 2 versie's verder (nu versie .94), maar staat in de lijst nog steeds als .92 ..
Of is het een kwestie van een andere lijst toevoegen? En welke lijst is sneller met KDE app's?
Heb je de repository op deze pagina toegevoegd aan je bronnen? Zo niet: probeer dat eens, volgens die pagina zou het allemaal wel up-to-date moeten zijn, ik zie er geen debs bij. Ik zou downloaden en compilen alleen doen als het echt niet anders kan, en als je dan gaat compilen, probeer er eerst een package van te maken na het compilen (.deb) zodat je die toch kan installeren via de packagemanager (ik doe dat met alle software die ik op mijn Slackwarebak installeer zo, dan blijft het mooi via de packagemanager gaan en dat werkt ook wel heel fijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:50

Sebazzz

3dp

Compilen is gelukkig niet zo moeilijk meer:

1. `./configure` en alle missende dependencies opzoeken in Synaptic en de juiste pakketten (ook de -dev of -devel pakketten) installeren
2. Make - dit werkt bijna altijd goed als je door configure bent heengekomen. Anders moet je de source nog een keer downloaden.
3. Make deb - aanbevolen, beter te installeren en te verwijderen
3b. Als make deb niet werkt: make install - installeert je pakket in /usr/local/*

Verwijderen: debian packages via synaptic of apt-get. ´make install' pakketten via 'make clean' in de source dir.
Cyphax schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 23:08:
[...]
Ik zou downloaden en compilen alleen doen als het echt niet anders kan, en als je dan gaat compilen, probeer er eerst een package van te maken na het compilen (.deb) zodat je die toch kan installeren via de packagemanager
Maar helaas gaat dat niet altijd. Make install werkt altijd, maar bij make deb geeft ie soms aan dat er geen regel is om 'deb' te maken. Dit is natuurlijk afhankelijk van welk stuk software je compileert.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Je kan ook het package checkinstall te gebruiken om een zelf gecompileerd programma om te zetten naar een .deb. Is ie daarna ook eenvoudig via synaptic te verwijderen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
De repo's van Digikam zelf heb ik toegevoegd. Toch vreemd dat er geen gutsy tussen staat? Hij doet verder niets en vind geen update. Mmmm ... toch maar eens bovenstaande procedure volgen om een .deb te maken en handmatig te installeren. Dat is mij tot altijd wel gelukt.

Met het specifieke vraagje over digiKam ben ik nu wat verder geholpen. Maar de meer algemene vraag ligt nog open: hoe zit het in het algemeen met de updatesnelheid van lijsten en wie beheert dat? Kun je beheerders mailen als je iets mist etc etc?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Eusebius schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:59:
De repo's van Digikam zelf heb ik toegevoegd. Toch vreemd dat er geen gutsy tussen staat? Hij doet verder niets en vind geen update. Mmmm ... toch maar eens bovenstaande procedure volgen om een .deb te maken en handmatig te installeren. Dat is mij tot altijd wel gelukt.

Met het specifieke vraagje over digiKam ben ik nu wat verder geholpen. Maar de meer algemene vraag ligt nog open: hoe zit het in het algemeen met de updatesnelheid van lijsten en wie beheert dat? Kun je beheerders mailen als je iets mist etc etc?
Je irriteert de package maintainers alleen maar als je ze op die manier vragen stelt. Het is namelijk de bedoeling dat packages goed getest op alle platformen met vele configuraties blijven werken. Je wil dus liever een goed pakketje wat later in de repo zit dan een pakketje wat de helft breekt, maar wel snel is.

Als het je niet snel genoeg gaat kan je de repo van het pakketje zelf ook toevoegen, of zelf compileren en een repo opzetten (wel zo aardig voor andere gebruikers ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
  • Laatst online: 29-09-2024
De meeste distributies, zo ook ubuntu, updaten in principe alleen packages voor bugfixes en security-issues als de distro eenmaal gereleased is. Op de rest kun je vaak lang wachten, meestal tot de volgende distro-versie. Er zijn wel mogelijkheden om nieuwere packages uit de volgende release te trekken.
Uitzondering is gentoo, die 1 enkele lopende versie heeft.

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:38

Khaine

Python liefhebber

Vandaag kwamen alsnog (en heb ik het over een 2 maanden verschil) mijn 4 CD's van Gutsy binnen :D.

Ik had Ubuntu en Kubuntu besteld, voor zowel i386 als A64 en ga waarschijnlijk binnenkort even zien of ik de A64 van Kubuntu kan installeren. Lijkt me erg leuk om weer eens te klooien.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Met de AMD64 versies van de Linux Kernel en van Ubuntu kom ik helaas toch altijd weer dezelfde problemen tegen:
- geen werkende usplash (nVidia GeForce 8800GTS G80)
- Firefox en Flash..
- 'kernel alive' melding bij custom kernel en dan is toch de kernel dood want doorstarten doet ie niet
- veel programma's die het niet goed doen
- veel problemen met compileren van programma's (tijdens make, configure doet het goed)

Jammer. Linux x64 heeft nog een lange weg te gaan. Voorlopig houd ik het bij de 32-bits versie.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Sebazzz schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:28:
Met de AMD64 versies van de Linux Kernel en van Ubuntu kom ik helaas toch altijd weer dezelfde problemen tegen:
- geen werkende usplash (nVidia GeForce 8800GTS G80)
- Firefox en Flash..
- 'kernel alive' melding bij custom kernel en dan is toch de kernel dood want doorstarten doet ie niet
- veel programma's die het niet goed doen
- veel problemen met compileren van programma's (tijdens make, configure doet het goed)

Jammer. Linux x64 heeft nog een lange weg te gaan. Voorlopig houd ik het bij de 32-bits versie.
Is dat op een nieuwe installatie? Want hier werkt alles prima. Flash kan je installeren door "flashplugin-nonfree" te installeren. Ik draai geen custom kernel, dus daar kan ik niets over zeggen, maar compile fouten ben ik ook al lang niet meer tegen gekomen (behalve die van mijzelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ja een hele schone installatie. Bij de schone installatie met de originele kernel moest ik zowieso 'splash' en 'quiet' weghalen anders kreeg ik een leeg scherm en de computer startte niet verder op.

Toch maar Kubuntu 32-bit geinstalleerd helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heeft een van jullie toevallig ervaring met het upgraden van single naar quad-core cpu's icm linux?
Ben namelijk wel benieuwd hoe (k)ubuntu er op gaat reageren als de celeron 420 de deur uit gaat en er een yorkfield voor in de plaats komt...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kernel is gewoon de kernel. Je kan elke x86-Linux-installatie in elke x86-computer gebruiken. Je wil misschien wel van 32bit naar 64bit switchen, maar het zal in ieder geval draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Z'n vraag is terecht: niet elke kernel ondersteunt SMP (al is het nu wel heel erg courant, dus de distro's zonder multicore/multiprocessor-ondersteuning zijn zo goed als uitgestorven). Maar een quadcore moet in principe geen probleem zijn. Ik denk dat een vanilla kernel tot 64 kernen aankan, al moet je het maximumaantal wel zelf aangeven tijdens de configuratie (elke kern zorgt weer voor een paar Kb code in de kernel).
bartgrefte schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 02:28:
Heeft een van jullie toevallig ervaring met het upgraden van single naar quad-core cpu's icm linux?
Ben namelijk wel benieuwd hoe (k)ubuntu er op gaat reageren als de celeron 420 de deur uit gaat en er een yorkfield voor in de plaats komt...
Zie boven ^^ :P.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Euh... dus als ik (k)ubuntu 7.10 draai en ik ga van single naar quadcore dan moet ik een config file aanpassen? :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, hij heeft het over de Linux-kernel die je van kernel.org haalt. Die moet je zelf compileren, waarbij je dan kan aangeven of je multicore-support wilt. Zo'n optie kan handig zijn als je een oude computer hebt die toch al die nieuwe functies niet ondersteunt. Dan kan je er gewoon functionaliteit uit laten, waardoor je kernel kleiner is, en dus sneller geladen is tijdens booten.

Maar Ubuntu (en K/X/Edu/etc...) heeft een "generic" kernel configuratie, waar zo'n beetje alle x86-features wel voor worden ondersteund. Diezelfde harddisk kan je dus in elke desktop-computer van de afgelopen 10 jaar steken, waarna de computer gewoon opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Je kunt ook `uname -a` uitvoeren in een console, dan zie je of je kernel SMP ondersteunt. Dit staat er bij mij:
Linux thebe 2.6.22-14-generic #1 SMP Tue Dec 18 08:02:57 UTC 2007 i686 GNU/Linux
Dat SMP, daar gaat het dan om.
Dit is op een laptop met centrino, een Pentium M, geen dualcore ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Kon dat maar met Windows :'( Nieuwe computer -> geen herinstallatie nodig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Sebazzz schreef op zondag 03 februari 2008 @ 10:28:
Kon dat maar met Windows :'( Nieuwe computer -> geen herinstallatie nodig :'(
Nee Windows moet je wel opnieuw installeren bij een nieuwe PC, iig XP. Ik weet niet of Vista iets modulairder is wat dat betreft maar het zal niet zo flexibel zijn als een Ubuntu denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Laatst online: 22:14
Cyphax schreef op zondag 03 februari 2008 @ 10:37:
[...]

Nee Windows moet je wel opnieuw installeren bij een nieuwe PC, iig XP. Ik weet niet of Vista iets modulairder is wat dat betreft maar het zal niet zo flexibel zijn als een Ubuntu denk ik.
Dit heeft ook te maken met het licentie model van windows. Een OEM licentie is gekoppeld aan je moederbord, alleen een retail licentie zou je op een ander systeem mogen installeren. Neemt natuurlijk niet weg dat het voor de windows gebruikers wel handig zou zijn, maar daar hebben wij toch helemaal geen last van 8)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, nou volg ik het helemaal niet meer :? (mischien nog te weinig caffeïne naar binnen gewerkt :O .)

Stel, ik installeer kubuntu 7.10 op een pc met singlecore cpu. Dan vervang ik die cpu voor een quad. En dan... Dan moet ik dus een nieuwe kernel compileren dus? Het is dus niet zo dat kubuntu die quad zonder problemen herkent en gelijk, volledig, kan gebruiken?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NEE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartgrefte schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:39:
Hmm, nou volg ik het helemaal niet meer :? (mischien nog te weinig caffeïne naar binnen gewerkt :O .)

Stel, ik installeer kubuntu 7.10 op een pc met singlecore cpu. Dan vervang ik die cpu voor een quad. En dan... Dan moet ik dus een nieuwe kernel compileren dus? Het is dus niet zo dat kubuntu die quad zonder problemen herkent en gelijk, volledig, kan gebruiken?
Eerst een kernel instaleren met multicore-support naast je huidige kernel en dan je CPU vervangen.
Simpel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Ubuntu-kernels hebben alles wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als ik een nieuwe pc installeer met Ubuntu, kan hij nooit de online repositories vinden, omdat er standaard geen weg naar buiten is. Dit (ip route) moet ik altijd achteraf aanpassen, om vervolgens de sources.list ook te moeten aanpassen omdat alle internetlinks zijn uitgesloten door de installer.

Nogal omslachtig imho, dus is er een manier om de routes aan te passen, vóórdat er naar de installatiebronnen gezocht wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt toch pas naar die bronnen gezocht als je de installatie start? Dan kan je gewoon voordat je op Install klikt je internet fixen in de Live-omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ok, daar had ik nog niet aan gedacht. Dus die gegevens blijven aan bewaard als je vervolgens de HD formatteerd? Bedankt iig voor je antwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk alleen dat je dan in je harddisk-installatie van Ubuntu nog een keer het internet moet fixen, maar misschien is dat ook niet nodig. Er staat me nog iets bij van dat Ubuntu's installatie zo snel was omdat het simpelweg je huidige Live-sessie kopieerde naar de harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:23:
Ik denk alleen dat je dan in je harddisk-installatie van Ubuntu nog een keer het internet moet fixen, maar misschien is dat ook niet nodig. Er staat me nog iets bij van dat Ubuntu's installatie zo snel was omdat het simpelweg je huidige Live-sessie kopieerde naar de harddisk.
Nee, je moet het opnieuw instellen. Voor mijn internet moet ik inbellen. Het is dus:
  1. Live cd opstarten
  2. Internet fixen
  3. Installeren & updaten
  4. Rebooten
  5. Internet fixen
  6. Systeem gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
mithras schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:57:
[...]
Nee, je moet het opnieuw instellen. Voor mijn internet moet ik inbellen. Het is dus:
  1. Live cd opstarten
  2. Internet fixen
  3. Installeren & updaten
  4. Rebooten
  5. Internet fixen
  6. Systeem gebruiken
Waarom doe je eerst een liveomgeving maken als je toch een definitieve omgeving gaat gebruiken? Dat is dan toch extra werk?

Maar goed, alleen de proxy is aan te geven helaas (waar een blanco pc bij ons geen gebruik van kan maken, dus dat valt af) voor de installatie. Dus ik ben bang dat het nog even op de omslachtige manier moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:59

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb zondag na m'n eerste mislukte install ook maar eerst m'n draadloze internet verbinding gefixed in de live omgeving en ben toen verder gegaan met installeren. Het viel me 100% mee, alles werkte op m'n Asus A8Jc laptop, WLAN, Toughpad etc. Ik had niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan.
Ik draai nu Ubuntu en WinXP dualboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Coenen schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:48:
Ik heb zondag na m'n eerste mislukte install ook maar eerst m'n draadloze internet verbinding gefixed in de live omgeving en ben toen verder gegaan met installeren. Het viel me 100% mee, alles werkte op m'n Asus A8Jc laptop, WLAN, Toughpad etc. Ik had niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan.
Ik draai nu Ubuntu en WinXP dualboot.
(heb je geluid via je minijack headphone output werkend zonder instellingen te veranderen? * letatcest is nieuwsgierig )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
letatcest schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:00:
[...]

(heb je geluid via je minijack headphone output werkend zonder instellingen te veranderen? * letatcest is nieuwsgierig )
Dat is een instelling (switch) in de volume control. Ik zit net ff in windows, maar kijk daar maar even rond.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:59

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb net even snel m´n koptelefoon aangesloten, dat werkte gewoon.
Ik wil nog wel de letters van m´n Bookmarks Toolbar in Firefox kleiner hebben.
Het neemt net iets te veel ruimte in beslag.

@Jan99999; na een keer gereboot te hebben en geen foutmelding van Gnome desktop instellingen gekregen te hebben leek het al beter, helaas kon ik niet meer connecten met m'n draadloze netwerk.
Na het opnieuw invullen van m'n webkey bleef ie maar zoeken.....

Update: vandaag even snel skype geistalleerd, ging ook gewoon zonder problemen.
Helaas werkt m'n ingebouwde microfoon nog niet, ben benieuwd of ik dat kan oplossen.

[ Voor 54% gewijzigd door Coenen op 07-02-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08
no squint addon van firefox, hiermee kun je de lettergrootte wijzigen per website en deze laten onthouden voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Room42 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:04:
[...]

Dat is een instelling (switch) in de volume control. Ik zit net ff in windows, maar kijk daar maar even rond.
ha, nee, dat was het dus niet bij een paar typen asus notebooks.. dat heeft me lang geleden bij suse al veel zoekwerk opgeleverd en uiteindelijk moest ik hetzelfde doen in de alsaconf in ubuntu, maar dat moest dus via de configfile zelf (ook ergens gepost in dit forum), maar daarom vroeg ik het, want dan had ik iig. een lead richting een mogelijke oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Laatst online: 22:14
Toevallig de Asus A6V? Want daar heb ik het inderdaad ook nooit werkend kunnen krijgen. Had iets te maken met versterking van geluid wat niet gebeurde als je de koptelefoon inplugde. Vrij snel daarna ging miijn laptop kapot en heb ik een ander model van asus gekregen waarbij het wel in 1 keer goed ging, heb dus nooit een oplossing gevonden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Hoe verwijder ik de Ubuntu partitie weer?
Geboot met Ubuntu cd-rom, Gparted opdracht gegeven de 10 Gb te deleten. En nu?
Hoe krijg ik mijn 10 Gb weer teug bij de geheel van mijn C-schijf ?

Gewoon "resize" kiezen voor de C-partitie en de schijfindicator voluit zetten? Blijft Windows dan heel en houd ik al mijn bestanden?

Edit:
Antwoord op mijn eigen vragen: Ja en ja.
Daarna Windows boten vanaf Windows CD, repareren kiezen, en fixboot en fixmbr als opdracht in Dos geven.

[ Voor 54% gewijzigd door FrankNLD op 08-02-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Pak een standaard partitietooltje, verwijder je ubuntu partitie, vergroot je originele partitie en scale je filesystem op naar je partitiegrootte: klaar ;)

Gewoon Google'n: Microsoft heeft zelfs een artikel in zn knowledge base zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Frank76NL schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:36:
Hoe verwijder ik de Ubuntu partitie weer?
Frank, kom op, hè. Lees de topic warning en gooi bovenstaande woorden eens in de zoekmachine van GoT of Google. Dat zou je in die 1,5 jaar die je hier lid bent nou toch wel moeten weten hoe dat werkt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Room42 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:47:
[...]

Frank, kom op, hè. Lees de topic warning en gooi bovenstaande woorden eens in de zoekmachine van GoT of Google. Dat zou je in die 1,5 jaar die je hier lid bent nou toch wel moeten weten hoe dat werkt.
Installeren/verwijderen valt voor mij onder " ervaringen".
En ja ik heb gegoogled, maar er zijn veel gaten in de responses. De installatie kon ik stap voor stap nalezen, maar voor het verwijderen gaat dit helaas niet op. Dus sjaakduhuuhl, kom op, een beetje begrip a.u.b.

Edit: opgelost, zie vorige pagina.

[ Voor 3% gewijzigd door FrankNLD op 08-02-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
Je hebt DM uit staan, dus nog één laatste berichtje hierover: Vragen stellen mag niet in dit topic (zie warning) en als je al een vraag stelt, moet deze nog steeds voldoen aan de normale normen van een nieuw topic, dus ook dien je eigen inzet te tonen en vertellen wat je gedaan hebt en waar je tegenaan liep. Gewoon je vraag neerplempen is niet netjes.

Maar, nu weer ontopic. Als je wilt reageren kan dat via Direct Messaging of E-mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank76NL schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:53:
[...]

Installeren/verwijderen valt voor mij onder " ervaringen".
En ja ik heb gegoogled, maar er zijn veel gaten in de responses. De installatie kon ik stap voor stap nalezen, maar voor het verwijderen gaat dit helaas niet op. Dus sjaakduhuuhl, kom op, een beetje begrip a.u.b.
offtopic:
Ubuntu Live CD erin, bij Administration open je Gnome Partition Editor (Gparted), en voila. Kies je schijf, rechtermuisknop op de partitie van Ubuntu en delete. Maak een nieuwe partitie of maak een andere groter of wat je ook wilt doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Ik werk nu al een geruime tijd met windows, al van het prille begin met windows 3.1 als we DOS niet meerekenen. En nu ben ik het echt kotsbeu... Bij elk programma dat op iets of wat trekt moet je weer dik gaan betalen. Ofwel ga je dan de illigale tour op en moet je dan goed opassen bij gevaarlijke sites die vanalles te proberen mispeuteren met je windows systeem. Dat zijn al twee dingen die je in linux niet tegenkomt. Ok, bij IE7 krijg je waarschuwingen bij zulke sites...maar dat is weer iets waar ik me aan erger, al die waarschuwingsbalken en meldingen komen me de strot uit! Moest er een teller staan op het aantal keren klikken bij windows en linux weet ik al welke er het laagste cijfer scoort.
Om dan nog maar te zwijgen van alle onnodige meldingen die je krijgt met het nieuwe Vista systeem als je eens iets wilt installeren. Maar ik moet toegeven, windows vista heeft ook goede dingen, meestal overgenomen van andere OS'en natuurlijk. Ik schrok me rot toen er bij de windows updates alle drivers zaten die ik nodig had voor men mobo, nic, chipset, graka enz... Ook de "eyecandy" is verbeterd, maar stelt wel belachelijk hoge eisen aan je pc. In tegenstelling tot beryl vroeger en compiz fusion nu vindt ik dat Vista gewoon wegkwijnt. Zeker als je bedenkt dat mijn zusje met haar PIV compiz kan draaien met een behoorlijke snelheid.
Zo kan ik eigenlijk nog een eindje door gaan, en het zou zeker wat frustraties tevoorschijn brengen over windows, maar ik besef maar al te goed dat windows ook goeie dingen heeft.

Ik ben nu overgestapt voor de tweede keer naar linux ubuntu. Ik moet zeggen dat de drempel nu echt heel laag ligt. (Als klein bewijs haal ik hier aan dat ik in 10 minuten hier de live CD Gutsy in men laptop heb geramd met een Ati graka en wifi en het dus feilloos werkt _/-\o_ )
Maar ondertussen heb ik al twee dagen lopen klooien met ubuntu op men desktop PC en met evenveel (lees weinig) problemen. Ok, de eyecandy van linux is erg leuk maar is zeker niet het punt waarom ik overgestapt ben. Ook weet ik dat je in linux sowieso met de CLI moet kunnen werken als je sommige dingen voor elkaar wilt krijgen en dat was waarom ik de eerste keer heb opgegeven. Maar ondertussen is men frustratie nog meer gegroeid en ben ik bereid om te RTFM'en :9. Dus de komende tijd zal ik dus veel lezen en hopelijk ook leren op het internet hoe linux eigenlijk in elkaar zit.
En dat is nu eigenlijk een struikelblok vind ik. Ik geloof zeker dat linux heel logisch in elkaar zit, maar na al die tijd ben ik er eigenlijk nog niet helemaal uit hoe de vork in de steel zit. De structuur van de mappen bijvoorbeeld is erg moeilijk om te achterhalen... Wat wordt er bijvoorbeeld allemaal opgeslagen in de home directory? In de usr directory worden alle persoonlijke instellingen opgeslaan en dat is natuurlijk 100% logisch. Maar het niet echt de mappenstructuur die me dwars zit. Ik weet dat een OS altijd op een "kernel" draait, dit programma(?) bepaald welke randapparatuur er zal werken als je deze aansluit, welke drivers er werken enz... Ook weet ik dat je deze kernel kan rebuilden zodat er extra functionaliteit wordt toegevoegd en weggenomen. Hierdoor kan je dan erg kleine kernels compilen(?) en je OS dus minder "zwaar" wordt, althans herinner ik me dat ik ergens gelezen heb dat dit slechts ongeveer 1% scheelt in prestatie. Als iemand hier dus een goede tekst weet staan op het internet hieromtrent wil ik het graag horen! Ik ben zeker bereid om zelf te zoeken, maar mensen die ditzelfde al in het verleden hebben gedaan kunnen er misschien voor zorgen dat ik minder fouten bega als hen?
Ik ben alvast begonnen met het lezen van de ubuntu documentatie voor bv de basis van de commando's te leren. Maar de algemene structuur van ubuntu staat er niet echt uitgelegd.
Om nog terug te komen op windows <=> linux is het natuurlijk zo dat ik jammer genoeg niet volledig kan overschakelen op linux, omdat ik een 3D-artist ben en 3ds Max gebruik, ook photoshop,illustrator,office 2007 enzo gebruik ik vaak. Ok, er zijn alternatieven, blender, the gimp en open office. Maar blender is naar mijn mening niet evenwaardig aan blender (maar blender is dan ook gratis!), over the gimp ga ik me nog niet uitspreken want daarmee heb ik nog niet leren werken. Maar ik ken wel veel mensen die zeggen dat photoshop nog altijd beter is, en als je met illustrator en andere programma's werkt die nauw met elkaar samenwerken is the gimp denk ik ook minderwaardig. Office is nog zoiets...moest office nu nog 2003 zijn, zag ik helemaal geen enkel punt om niet naar open office te stappen. Maar Office 2007 vindt ik persoonlijk echt beter, het werkt nog vlotter dan ervoor vind ik. En games...sommige draaien op linux (zoals UT2004! las ik hier tot mijn grote blijdschap) maar dat is jammer genoeg een zeer laag percentage. Daarom heb ik nu nog steeds een multi-boot voor games te kunnen spelen (natuurlijk alle onnodige dingen eraf gesmeten).
Ubuntu is 200% geschikt vind ik voor mensen die er niks van kennen, mensen die een documentje moeten kunnen schrijven, internetten en msn'en enz... het systeem vertraagt niet en werkt meestal sneller dan windows. Ook virussen enzo zijn niet echt een issue meer. Anderzijds is linux voor echte pro's die heel goed weten wat ze doen, allerlei experimentele functies uitproberen en naar hun hand zetten en weet ik nog allemaal wat jullie doen :o

Om dan toch nog even iets te zeggen over het vragen stellen in dit topic las ik een argument dat mijn mening liet veranderen, namelijk de zoekfunctie. Als je een discussie zoals deze moet doorlezen van 60 pagina's omdat er ergens je antwoord er staat moet je al erg wanhopig zijn. Anderzijds is het snel stellen van een vraagje wel zo makkelijk in dit topic...En om ubuntu noobs zoals ik te helpen is een apart topic natuurlijk wel gemakkelijk, maar dan zit je weer met lange topics, en wordt je misschien(nadruk op misschien) snel geholpen met 5 commands waarvan je niks snapt en het dan werkt dus laat je het met rust. Niet echt leerrijk dus...

Hehe, dat ligt er uit :*) , ik heb de moeite gedaan om de eerste 32 pagina's van dit topic te lezen dus dan heb ik natuurlijk over veel wat te zeggen :)

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Photoshop werkt in Wine. Veel games zoals Source-engine (Steam) games ook. Office 2007 werkt nog voor niemand behalve de Wine-developers zelf. Voor de compatibiliteits-status van andere progs: Wine AppDB.

/usr wordt voor unix/user static resources gebruikt. Files die alleen tijdens installatie veranderen, zoals iconen, dlls, etc. De program files van Linux dus.

/etc wordt voor system-wide configuratiefiles gebruikt. In Windows zou dat een deel van het register zijn.

/home/<username> (of simpelweg ~) wordt gebruikt voor je persoonlijke bestanden. Je eigen desktop staat meestal in ~/Desktop, persoonlijke configuratiefiles in bestanden met een punt (.) ervoor (maakt ze standaard onzichtbaar). Meer info over de Filesystem Hierarchy Standard kan je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Helaas, dat is niet het geval als je bij de tijd blijft en nu dus met CS3 wil werken. CS2 ging nog maar net, maar ook alleen als je een werkende Windows ernaast hebt staan.

Voor Photoshop kun je volgens mij het best een VirtualBox maken met WinXP erop. En dan in seamless mode Photoshop erop draaien. Dat werkt denk ik het best (hoewel ik het nog niet heb geprobeerd sinds mijn migratie naar Ubuntu (ruim 1,5 maand geleden). Maar het is wel zo dat dat wine prachtig werk levert. Inderdaad, Steam en CS:Source doen het prima. Ook mijn oude password manager doet het goed (Any Password. Kan ook weinig mee mis gaan :))

Het enige waarmee ik heimwee naar Windows krijg is Nautilus :'( Wat een klote filemanager! Wat dat betreft doet Explorer.exe het zo slecht nog niet.
Ik vind Gnome heel fijn, maar erger me dood aan nautilus... Hoe kom ik van die combinatie af?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een andere filemanager installeren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:17

Theimon

Snapte!?

Wat ik me dan afvraag: wat stoort je dan precies aan Nautilus?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Het zijn kleine dingetjes die het wat oncomfortabel maken. Zoals dat je nergens kan klikken om _geen_ bestand te selecteren als de lijst niet in beeld past. Er is dus geen witvlak zoals in Explorer waar je met rechts kunt klikken en Create Folder kan klikken (en het dus perse via 'File' moet). Ook het met rechts slepen mis ik heel erg, omdat je op die manier (in Windows) heel eenvoudig zonder extra klikken kunt kopiëren, verplaatsen of linken. En nog wat dingen waar ik even niet op kom :P

Maar terwijl ik dit zit te typen lijkt het wel alsof er tussendoor een update is geweest ofzo (sinds de vorige keer dat ik checkte) omdat er opeens allemaal dingen waarvan ik dacht dat ik ze miste nu gewoon mogelijk zijn (zoals open as administrator op van alles)... Naja, dat zal wel aan mij liggen :P

Wat ik wel heel fijn vind van Nautilus is de combinatie tussen de Tree-view en Folder-view. Onder Windows werk ik altijd zonder mappenlijst omdat dat imo teveel vertraagt (omdat ie ook die continu bij wil werken) maar dit is echt ideaal, zo. Ik merk nu al dat als ik onder Windows werk steeds voor de icoontjes wil klikken om de map uit te klappen :)

Algemeen in Gnome (KDE kan ik nog niet voldoende beoordelen) vind ik wel dat de focus teveel op de muis ligt. Ik ben echt een toetsenbord man. Ik heb altijd een hand op het keyboard liggen en rijk zo min mogelijk naar de muis omdat dat vaak gewoon sneller en directer werkt. Maar onder Gnome ontkom je gewoon niet aan de muis, is tot nu toe mijn ervaring (of de toetsen wijken dermate af dat ze niet intuïtief zijn ingesteld voor mij, ex. winluser ;)).

Disclaimer is wel dat ik pas 2 maanden full-time (thuis dan) met Nautilus werk en al jaren met Windows. Ik geef dan ook absoluut niet op! Ik wil hoe dan ook van Windows af en ben heel erg blij met wat Linux (Ubuntu) te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:49
Ik heb nu Windows XP draaien, werkt perfect. Alleen wil ik nu eens Ubuntu proberen (met Wine). Dus ik heb wat hardeschijf ruimte leeg gemaakt (aparte partitie, NTFS).

Kan ik nu gewoon de Ubuntu CD erin doen en deze installeren op die partitie? Krijg ik dan automatisch een dual boot? Of moet ik daar nog wat voor veranderen?

En stel ik verwijder Ubuntu, start ie dan automatisch weer op naar XP? Of moet ik daar wat instellen zodat hij gelijk naar XP opstart?

Ben hier niet zo bekend mee. Heb alleen een dualboot met Vista gehad, maar deze regelt dat allemaal automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
barzi schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:21:
Ik heb nu Windows XP draaien, werkt perfect. Alleen wil ik nu eens Ubuntu proberen (met Wine). Dus ik heb wat hardeschijf ruimte leeg gemaakt (aparte partitie, NTFS).

Kan ik nu gewoon de Ubuntu CD erin doen en deze installeren op die partitie? Krijg ik dan automatisch een dual boot? Of moet ik daar nog wat voor veranderen?

En stel ik verwijder Ubuntu, start ie dan automatisch weer op naar XP? Of moet ik daar wat instellen zodat hij gelijk naar XP opstart?

Ben hier niet zo bekend mee. Heb alleen een dualboot met Vista gehad, maar deze regelt dat allemaal automatisch.
Heb je überhaupt iets geprobeerd? Ubuntu cd erin gestopt? De wiki van Ubuntu bekeken? Door GoT en met Google gezocht? Ik weet namelijk vrijwel zeker dat je al deze stappen hebt overgeslagen. Het antwoord is denk ik ook slecht 100.000 keer op het internet gepost, en ik vind het zonde van het internet om het nog een keer te posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
mithras schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:26:
[...]
Heb je überhaupt iets geprobeerd? Ubuntu cd erin gestopt? De wiki van Ubuntu bekeken? Door GoT en met Google gezocht? Ik weet namelijk vrijwel zeker dat je al deze stappen hebt overgeslagen. Het antwoord is denk ik ook slecht 100.000 keer op het internet gepost, en ik vind het zonde van het internet om het nog een keer te posten ;)
Sorry, ik heb het idd gevonden, alleen een deel van mijn vraag blijft wel staan:

Ik vind wel een tutorial hoe je het opzet, maar als je het verwijder -> daar vind ik niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
barzi schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:38:
[...]

Sorry, ik heb het idd gevonden, alleen een deel van mijn vraag blijft wel staan:

Ik vind wel een tutorial hoe je het opzet, maar als je het verwijder -> daar vind ik niks over.
Het lijkt me toch wel heel vreemd ;)

[google=remove ubuntu xp] of [google=remove ubuntu xp dual boot] geven bij mij 8 bruikbare links op de eerste pagina's!:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=436081, http://neosmart.net/forums/showthread.php?t=333, http://forums.cnet.com/52...=258176&messageID=2549963, http://www.techsupportfor...ve-ubuntu-install-xp.html,
http://www.techspot.com/vb/topic74042.html, http://forums.driverguide.com/showthread.php?t=5909, http://forum.ubuntu-nl.org/message/133386, http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=4297099#post4297099

Ook Microsoft heeft een KB artikel: Linux verwijderen en Windows XP installeren

Of de GoT search: http://gathering.tweakers...rchtimeout%5D=30#hitstart, die geeft ubuntu verwijderen van dual boot systeem, [XP] Bootloader terughalen (fixmbr?), [ubuntu] Verwijderen?, Ubuntu verwijderd windows start niet meer..

Het lijkt me sterk dat jij dit niet kon vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Bedankt voor de link DOT, wel jammer dat er zo weinig goede nederlandse informatie is. Maar dat is bij alles zo een beetje op het internet natuurlijk.
Ik vind nautilus eigenlijk stukken beter windows verkenner, het is sneller, als je scrolt srcoll je waar je muis actief is (en moet je niet elke keer in het kader klikken zoals bij windows :(), en vooral het navigeren door te typen vind ik erg handig. Bij windows kijkt hij alleen naar de eerste letter die je intikt, bij nautilus kijkt hij naar de andere letters ook. Zo kan je dus erg snel in je mappen bladeren alleen door je toetsenbord.
Verder vind ik het super vervelend dat bij bijna alle audio players je muziek op je lokale HDD moet staan. Ik heb al mijn muziek op een NAS staan hier thuis, maar die muziek kan ik dus niet toevoegen...alleen bij rythmbox is me dat gelukt. En dan slaat hij mappen over als ik hem laat scannen...erg raar.

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
L i m a schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 13:09:
Bedankt voor de link DOT, wel jammer dat er zo weinig goede nederlandse informatie is. Maar dat is bij alles zo een beetje op het internet natuurlijk.
Tja, met de huidige snelheid van internationaliseren wordt je gewoon verwacht goed Engels te spreken. Daarnaast, als de informatie in het Engels beschikbaar is, waarom wil je het nog in het Nederlands hebben?
Verder vind ik het super vervelend dat bij bijna alle audio players je muziek op je lokale HDD moet staan. Ik heb al mijn muziek op een NAS staan hier thuis, maar die muziek kan ik dus niet toevoegen...alleen bij rythmbox is me dat gelukt. En dan slaat hij mappen over als ik hem laat scannen...erg raar.
Hoe kom je bij die NAS? Gewoon over een samba share? Je kan namelijk zo'n maken (lokaal) mounten via cifs zodat alle mediaplayers de muziek gewoon kunnen scannen :) Meer informatie: http://juriansluiman.nl/b...ppen-van-het-netwerk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Room42 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 04:20:
Het zijn kleine dingetjes die het wat oncomfortabel maken.
Er zijn wel een paar dingen waar ik je mee kan helpen wellicht. Ik ben het met je eens op sommige van die punten trouwens, Nautilus kan wat beter.
Zoals dat je nergens kan klikken om _geen_ bestand te selecteren als de lijst niet in beeld past. Er is dus geen witvlak zoals in Explorer waar je met rechts kunt klikken en Create Folder kan klikken (en het dus perse via 'File' moet).
Dit mis ik ook af en toe, aan de andere kant is er dan wel weer een sneltoets (ctrl-shift-n) waarmee je direct een nieuwe dir aanmaakt, dat heb ik in explorer nooit kunnen vinden (ongelofelijk eigenlijk, ik heb dat nooit gesnapt).
Ook het met rechts slepen mis ik heel erg, omdat je op die manier (in Windows) heel eenvoudig zonder extra klikken kunt kopiëren, verplaatsen of linken. En nog wat dingen waar ik even niet op kom :P
Per stom toeval kwam ik er onlangs achter dat dit wel kan, alleen is het niet de rechtermuis knop maar de middelste! Dan heb je die opties allemaal wel :)
Algemeen in Gnome (KDE kan ik nog niet voldoende beoordelen) vind ik wel dat de focus teveel op de muis ligt. Ik ben echt een toetsenbord man. Ik heb altijd een hand op het keyboard liggen en rijk zo min mogelijk naar de muis omdat dat vaak gewoon sneller en directer werkt. Maar onder Gnome ontkom je gewoon niet aan de muis, is tot nu toe mijn ervaring (of de toetsen wijken dermate af dat ze niet intuïtief zijn ingesteld voor mij, ex. winluser ;)).

Disclaimer is wel dat ik pas 2 maanden full-time (thuis dan) met Nautilus werk en al jaren met Windows. Ik geef dan ook absoluut niet op! Ik wil hoe dan ook van Windows af en ben heel erg blij met wat Linux (Ubuntu) te bieden heeft.
Je kunt wel heel veel sneltoetsen instellen (maar, idioot genoeg niet winkey+[random letter], althans, dat is mij nog niet gelukt en da's erg irritant! win+e voor een Nautilusvenster zou handig zijn maar dat kan ik niet instellen. ctrl+e zou wel kunnen bijv.). Wellicht zijn er wel van die dingetjes die je nog niet gevonden hebt, maar al met al is er nog zat ruimte voor verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

mithras schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 13:29:
Tja, met de huidige snelheid van internationaliseren wordt je gewoon verwacht goed Engels te spreken. Daarnaast, als de informatie in het Engels beschikbaar is, waarom wil je het nog in het Nederlands hebben?
Ik vind het niet erg, maar gewoon jammer. Mijn engels is zeker goed genoeg om die documentatie te begrijpen, maar soms voor iets uit te leggen leest nederlands wel begrijpelijker.
Thx voor je link trouwens, straks ga ik het eens proberen ;)

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
L i m a schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 14:46:
[...]

Ik vind het niet erg, maar gewoon jammer. Mijn engels is zeker goed genoeg om die documentatie te begrijpen, maar soms voor iets uit te leggen leest nederlands wel begrijpelijker.
Thx voor je link trouwens, straks ga ik het eens proberen ;)
Ik heb met beide geen moeite, maar het is inderdaad soms erg lastig om handleidingen in het Engels te volgen als je bijvoorbeeld de Nederlandstalige OS hebt, of andersom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyphax schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 13:43:
Je kunt wel heel veel sneltoetsen instellen (maar, idioot genoeg niet winkey+[random letter], althans, dat is mij nog niet gelukt en da's erg irritant! win+e voor een Nautilusvenster zou handig zijn maar dat kan ik niet instellen. ctrl+e zou wel kunnen bijv.). Wellicht zijn er wel van die dingetjes die je nog niet gevonden hebt, maar al met al is er nog zat ruimte voor verbeteringen.
Dit kan in Compiz dan weer wel. Het vervelende is dan natuurlijk dat je fallback (Metacity) andere keys heeft. Dus voor de volledige experience is het nog even afwachten tot Compiz een eigen fallback heeft (stond op de planning dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Cyphax schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 13:43:
[...]

Er zijn wel een paar dingen waar ik je mee kan helpen wellicht. Ik ben het met je eens op sommige van die punten trouwens, Nautilus kan wat beter.

[...]

Dit mis ik ook af en toe, aan de andere kant is er dan wel weer een sneltoets (ctrl-shift-n) waarmee je direct een nieuwe dir aanmaakt, dat heb ik in explorer nooit kunnen vinden (ongelofelijk eigenlijk, ik heb dat nooit gesnapt).
Zelfs in Vista nog niet, volgens mij! (Wel is de knop nu eindelijk beter bereikbaar)
Per stom toeval kwam ik er onlangs achter dat dit wel kan, alleen is het niet de rechtermuis knop maar de middelste! Dan heb je die opties allemaal wel :)
Awesome! :D Thanks, man.
Het is me nu wel gelukt om Win+L te configgen voor Lock Screen. Gewoon via System -> Pref. -> Keyboard Shortcuts. Die herkend hem gewoon als Super key.
edit:
Dat dacht ik maar! Hij heet dan "Super L" wat staat voor de linker windows key. Het lukt niet om daar een combinatie met L van te maken. }:|

Niet zo handig, dat overzicht. Hoe kom ik er nou achter wat shortcuts 0xf5, 0xe5, 0xcc, etc. zijn?? 8)7
Ook zou je Ctrl-T (move to trash) moeten kunnen verwijderen door naar System -> Prefs -> Menus & Toolbars te gaan, maar die kan ik echt niet vinden. Ligt dat aan mij of is dat nieuw sinds Gutsy Gibbon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 14:55:
Dit kan in Compiz dan weer wel. Het vervelende is dan natuurlijk dat je fallback (Metacity) andere keys heeft. Dus voor de volledige experience is het nog even afwachten tot Compiz een eigen fallback heeft (stond op de planning dacht ik).
Compiz had idd wel meer opties, alleen heb ik Compiz verwijderd van m'n laptop vanwege een of andere bug waardoor m'n overlay niet meer werkte. Tevens heeft het ding maar een ATI 7000 ofzo met 16MB RAM, dus da's sowieso te weinig om lekker met Compiz te werken.
Room42 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:47:
Het is me nu wel gelukt om Win+L te configgen voor Lock Screen. Gewoon via System -> Pref. -> Keyboard Shortcuts. Die herkend hem gewoon als Super key.
edit:
Dat dacht ik maar! Hij heet dan "Super L" wat staat voor de linker windows key. Het lukt niet om daar een combinatie met L van te maken. }:|
Nou precies, dat bedoelde ik, vrij bizarre beperking waar hopelijk in de volgende uitgave wat aan gedaan is, en anders moeten het toch maar eens melden als dat nog niet gedaan is. :)
Niet zo handig, dat overzicht. Hoe kom ik er nou achter wat shortcuts 0xf5, 0xe5, 0xcc, etc. zijn?? 8)7
Oh dat weet ik ook nooit. Maar aan de andere kant: hoe moet je die toetsen ook noemen? Ik heb er 1 op m'n laptop (waarom ze die ene er dan op gezet hebben weet ik ook niet :+) maar toch staan er allemaal van die andere sneltoetsen gedefinieerd. Waarschijnlijk dan veelvoorkomende extra knopjes op keyboards/laptops.
Ook zou je Ctrl-T (move to trash) moeten kunnen verwijderen door naar System -> Prefs -> Menus & Toolbars te gaan, maar die kan ik echt niet vinden. Ligt dat aan mij of is dat nieuw sinds Gutsy Gibbon?
Huh, ctrl-t is <del>? Logisch.. 8)7
Dat is een hele slechte shortcutkey voor zo'n actie, juist ctrl-t gebruik je vaker in Firefox ofzo. En hij staat ook niet in de lijst. Nog een belangrijke ter verbetering imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Cyphax schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:22:
Oh dat weet ik ook nooit. Maar aan de andere kant: hoe moet je die toetsen ook noemen? Ik heb er 1 op m'n laptop (waarom ze die ene er dan op gezet hebben weet ik ook niet :+) maar toch staan er allemaal van die andere sneltoetsen gedefinieerd. Waarschijnlijk dan veelvoorkomende extra knopjes op keyboards/laptops.
Ja, dat zal het wel zijn. Tja, het zit ook niet in de weg.
Huh, ctrl-t is <del>? Logisch.. 8)7
Dat is een hele slechte shortcutkey voor zo'n actie, juist ctrl-t gebruik je vaker in Firefox ofzo. En hij staat ook niet in de lijst. Nog een belangrijke ter verbetering imo.
Ja, dat viel mij dus ook op. Maar vreemder vind ik dat ik nergens meer dat vinkje "Editable menu shortcut keys" kan vinden om die shortcut (Ctrl-T) te verwijderen. Waar is die nu verstopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Room42 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:40:
Ja, dat viel mij dus ook op. Maar vreemder vind ik dat ik nergens meer dat vinkje "Editable menu shortcut keys" kan vinden om die shortcut (Ctrl-T) te verwijderen. Waar is die nu verstopt?
Die optie heb ik pas nog gezien ergens, maar WAAR? Ik zal even kijken, volgens mij is ie er nog wel.
Over die windows-toets: https://bugs.launchpad.net/gnome-control-center/+bug/12153
Als ik het goed zie in de gauwigheid zijn we er met hairy hardy vanaf.

[edit]

Editable menu shortcut keys staat in Preferences -> Appearance, tabje Interface.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 09-02-2008 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, ik had em ook net gevonden :D

Meteen dus die Ctrl-T weggehaald. Dat zal veel ellende voorkomen omdat ik die dus ook intensief gebruik voor tabs in Firefox.

[ Voor 44% gewijzigd door Room42 op 09-02-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:44

steveman

Comfortabel ten onder

Wauw!

Voor het eerst in m'n leven heb ik 't voor elkaar onder linux, dual head :D Prachtig, zit m'n externe monitor aan m'n laptop? Hup! desktopje erbij :)

Wel jammer dat de windowdecorator stuk gaat in dat geval, dus dan maar geen wobbly windows ed.

En nu nog even wachten op een fix voor de volumeknopjes, zodat het masterkanaal wordt aangepast itt het line-in volume...

* Steve is blij... SuSe wie?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik ben ook niet echt onder de indruk van Compiz en 2 schermen. Het ging in mijn desktop ook mis met 2 videokaarten. Hopelijk gaan ze wel daaraan werken, maar ik heb het gevoel dat de ontwikkeling van Compiz helemaal niet meer zo snel gaat als voorheen.
steveman schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:23:
En nu nog even wachten op een fix voor de volumeknopjes, zodat het masterkanaal wordt aangepast itt het line-in volume...
Weet je zeker dat je dat die volumeknopjes niet in te stellen zijn?

[ Voor 37% gewijzigd door Cyphax op 12-02-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volumeknopje op de gnome-panel: RMB > Preferences > selecteer track
Volumeknopje op je toetsenbord: System > Preferences > Sound > selecteer Default Mixer Tracks

Bedankt dat je dat probleem even meldde trouwens. Deed me zoeken op "ubuntu volume button", waardoor de knop nu ook bij mij goed werkt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Oh lol, ik kwam alleen berichten van mensen tegen dat het bij hun ook niet werkte :o Dat er een ander kanaal wèl veranderde meestal.

Zo maar es naar kijken dan :9

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

steveman schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:45:
Oh lol, ik kwam alleen berichten van mensen tegen dat het bij hun ook niet werkte :o Dat er een ander kanaal wèl veranderde meestal.

Zo maar es naar kijken dan :9
Er zat een bugje in Fedora 7 die ervoor zorgde dat het niet werkte bij de chipset die ik toen gebruikte, maar voor de rest heeft het hier altijd gewerkt (out of the box zelfs).

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ubuntu heeft toch wel wat updates, maar ik merk dat het steeds sneller loopt op mijn oude trouwe celeron d, heerlijk. Ook firefox loopt steeds beter. Echt super.
Trouwens even een klein snel vraagje, als je aan de volume knop van je toetsenbord draait krijg ik een behoorlijk groot pop up schermpje met een geluidslogo en een balkje van hoe hoog het volume staat, maar hoe verklein ik die? Rest van de vensters is wel goed...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Echt fantastisch! Het gevoel dat ik onder linux altijd had, alsof ik met bokshandschoenen aan een boterham probeer te smeren, is gewoon helemaal weg... dingen werken gewoon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Cyphax schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:31:
Ik ben ook niet echt onder de indruk van Compiz en 2 schermen. Het ging in mijn desktop ook mis met 2 videokaarten. Hopelijk gaan ze wel daaraan werken, maar ik heb het gevoel dat de ontwikkeling van Compiz helemaal niet meer zo snel gaat als voorheen.
Compiz 0.7.0
WHAT'S NEW
==========
[...]
Multi-display support.
[...]

[ Voor 50% gewijzigd door user109731 op 12-02-2008 21:52 . Reden: quote ingekort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, eindelijk hetzelfde effect weten te bekomen zoals windows het direct kan: mogelijkheid om een 2de monitor/projector naar believen aan of af te koppelen van mijn laptop, zonder clone modus of X restarts etc :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Als ik wil opstarten van de Ubuntu 7.10 cd(die geen fouten bezit, getest ;)) blijft ie hier hangen:

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/330dagn.jpg

De cd hoor je ook niet meer draaien. Dit is dus als ik "Installeer of start Ubuntu" selecteer.
Weet iemand wat hier aan de hand is?

Specs:
E8400
2GB PC6400 geheugen
P5K-E
2x 250gb HDD (niet in RAID)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Heb je al us de Alternative CD geprobeerd?
Misschien dat dit verhaal ook helpt: Ubuntu install on Asus P5K-E, Core2 Duo E6750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Room42 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:54:
Heb je al us de Alternative CD geprobeerd?
Misschien dat dit verhaal ook helpt: Ubuntu install on Asus P5K-E, Core2 Duo E6750
Ik lees dat de alternative CD alleen maar Ubuntu kan installeren. Ik wou hem eerst ook even proberen, wat dus niet kan met de alternative CD maar wel met de desktop cd.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
barzi schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:44:
Als ik wil opstarten van de Ubuntu 7.10 cd(die geen fouten bezit, getest ;)) blijft ie hier hangen:

[afbeelding]

De cd hoor je ook niet meer draaien. Dit is dus als ik "Installeer of start Ubuntu" selecteer.

Specs:
E8400
2GB PC6400 geheugen
P5K-E
Hoe lang blijft ie zo hangen? Oneindig lang? Ik merkte op mijn laptop dat de LiveCD iets van 5 minuten nodig heeft om te booten, maar als je dus wacht komt ie er wel en als ie eenmaal is gestart werkt ie normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Safe graphics mode geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Of gewoon ctrl-C induwen als ie daar blijft hangen?

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Rainmaker schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 01:01:
Of gewoon ctrl-C induwen als ie daar blijft hangen?
Dit werkt niet. Wat zou er moeten gebeuren(er gebeurd bij mij niks).
@darx: dat werkt wel (ik post deze reply op Ubuntu :D). Maar wat is precies het verschil? Aangezien de Safe graphic mode ook gewoon op mijn native resolutie is.

En waarom doet de normaal "start/install" het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

barzi schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 08:28:
[...]

Dit werkt niet. Wat zou er moeten gebeuren(er gebeurd bij mij niks).
Hij zou het huidige script moeten afbreken.

Ik dacht dat ie bleef hangen op het uitvoeren van local startup scripts. Maar blijkbaar vind Ubuntu je videokaart niet lief. In dat geval valt er niets te ctrl-c'en :)

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 16:06
Gisteren geprobeerd alles te upgraden naar Hardy (8.04), maar denk dat ik toch maar weer downgrade of opnieuw installeer :P Is te merken dat er nog eea aan de stabaliteit gedaan moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ik las trouwens dat paralels nu ook in de repositories van ubuntu zit (nog niet geprobeerd, moet je voor lappen tenslotte, mjaaaaaa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarCreative
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-06 14:47

[afbeelding]

Specs:
E8400
2GB PC6400 geheugen
P5K-E
Ik ken dit probleem, het heeft te maken met je videokaart. Ik ga er van uit dat je ati gebruikt. Als je dit hebt moet je naar je TTY1 schakellen ( CTRL + ALT + F1 ) en je drivers installeren, hierna werkt hij.

Een andere fix is om je hele xorg te verwijderen en weer opnieuw te installeren:

sudo apt-get remove xorg* && sudo apt-get install ubuntu-desktop

Als je dit doet, moet je wel wat ervaring hebben in Linux... want op het moment dat je dit doet verwijder je al je video drivers... maarja hij doet het nu toch ook niet :P

PS, ik weet niet of apt-get upgrade werkt.. Mischien hebben ze het wel al gefixed in de nieuwe updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Laatst online: 22-09 15:09

[afbeelding]

Specs:
E8400
2GB PC6400 geheugen
P5K-E
Heb ik bij mijn Ubuntu-server bak ook is een bug, ik fix het met Alt-F2 en kan dan gewoon inloggen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 19:23

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

[afbeelding]

Specs:
E8400
2GB PC6400 geheugen
P5K-E
Je kan ook in virtual pc draaien of iets dergelijks om het te testen. Alleen heb je waarschijnlijk niet echt alle vrijheid om te testen. Als je een muis bv wil gebruiken gaat al moeilijk, maar je kan wel de programma's ff testen ;) :P

Of de oplossing hierboven!

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Laatst online: 22-09 15:09
xzaz schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:27:
[...]

Heb ik bij mijn Ubuntu-server bak ook is een bug, ik fix het met Alt-F2 en kan dan gewoon inloggen.
Foute knop, sorry

[ Voor 5% gewijzigd door xzaz op 13-02-2008 17:06 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 09:19

jelly

Arch Linux

Vandaag een update gehad van emesene. Nu is de taal veranderd het meeste is een soort spaans, een paar dingen zijn nederlands & engels 8)7 Ik ga eens kijken of ze vertalers nodig hebben voor emesene :P

[ Voor 31% gewijzigd door jelly op 13-02-2008 17:32 . Reden: typfouten ]

Keep it simple stupid

Pagina: 1 ... 16 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een topic om ervaringen uit te wisselen!!! Stel vragen in een apart topic om antwoorden vindbaar te houden !!!
vergeet ook niet even de topicstart door te lezen