Het grote Ubuntu Topic Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 31 Laatste
Acties:
  • 115.715 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125474

Lilith schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:03:
code:
1
sudo mount -t smbfs //nas/Films /home/user/Video\'s/Films -o rw,username=user,password=pass

Escapen van dat karakter wilt wel al eens helpen ;)
Krijg je geen foutmelding?
En als je enkel "sudo mount -t smbfs //nas/Films /home/user/Video\'s/Films/" probeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 19:07

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Fairy schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 15:21:
Nu heb ik alleen nog 1 probleem. De CPU lijkt niet meer netjes te throttlen. Ik heb er een Intel 7300 nowat inzitten dual core en de laptop word nu freaking heet op schoot, onder windows is hij lekker koel.

Ik heb al op internet zitten neuzen maar kan er zo niks over vinden. anyone :?
Mss een module installeren/activeren die zorgt voor "Intel speedstepping". Googlen hierover kan meer opleveren dan wat ik hier net zei. ;)

Alhoewel ik moet toegeven dat ik die niet zelf meer moest instellen sinds Ubuntu 7.10. 7.04 wou wel nog ambetant doen.

[ Voor 10% gewijzigd door RuddyMysterious op 02-08-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-06 17:58

Crakie

I want my board back, Lance

Iemand al lopen spelen met de nieuwste KDE 4.1-pakketten van Kubuntu? Ikke wel, en het valt me opnieuw mee én tegen tegelijk (net als toen ik KDE 4 probeerde). Visueel is het er allemaal weer op vooruit gegaan en de meeste basisfunctionaliteit doet het nu gewoon. Maar ook nog veel bugs en crashes.

Ik lees veel positieve geluiden over KDE 4.1 maar het blijft wat mij betreft een superdesktop in wording. Ik upgrade mijn KDE 3.5 nog steeds niet. KDE of Ubuntu zou wel iets duidelijker kunnen zijn en het bijvoorbeeld als pre-release uitbrengen om dat soort bugjes eruit te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Crakie op 02-08-2008 17:17 ]

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Lilith schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:03:
code:
1
sudo mount -t smbfs //nas/Films /home/user/Video\'s/Films -o rw,username=user,password=pass

Escapen van dat karakter wilt wel al eens helpen ;)
Yeah baby! thx!!! Mijn hele nas lijkt lokaal, dat heb ik in windows nooit voor elkaar gekregen! Overigens mooie prog, Gnome Commander, die vervangt mijn winxp freecommander. Ik ben volgens mij helemaal klaar met alle functies overnemen die ik in winxp ook had! (op het gemak van foobar2000 na dan...). Oh ja, nog een goeie tagger/mp3-renamer/encoder en dan is het 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Crakie schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:15:
Iemand al lopen spelen met de nieuwste KDE 4.1-pakketten van Kubuntu? Ikke wel, en het valt me opnieuw mee én tegen tegelijk (net als toen ik KDE 4 probeerde). Visueel is het er allemaal weer op vooruit gegaan en de meeste basisfunctionaliteit doet het nu gewoon. Maar ook nog veel bugs en crashes.

Ik lees veel positieve geluiden over KDE 4.1 maar het blijft wat mij betreft een superdesktop in wording. Ik upgrade mijn KDE 3.5 nog steeds niet. KDE of Ubuntu zou wel iets duidelijker kunnen zijn en het bijvoorbeeld als pre-release uitbrengen om dat soort bugjes eruit te krijgen.
Ik zit inderdaad een beetje met hetzelfde. Op de pc van mijn vriendin heb ik ook kde4 gedraaid (zij gebruikt zelf 3.5) en vind het wel erg lekker werken. Alleen krijg ik random crashes van oa Konqueror en ook wel eens een crash dialog wanneer ik Konqueror, Kdepim of een andere kde app afsluit, heel vreemd.

Maar ik denk dat kde4 met 4.1 toch wel van net-niet-bruikbaar (kde4.0) naar net wel bruikbaar (kde4.1) is gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 14:00

deadinspace

The what goes where now?

Mar2zz schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 20:36:
Oh ja, nog een goeie tagger/mp3-renamer/encoder en dan is het 100%.
Voor taggen en renamen gebruik ik Audio Tag Tool (Debian package: tagtool), dat vind ik een erg fijn programma.

Voor rippen/encoden zit er standaard Sound Juicer bij Gnome geloof ik, is dat wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
nou....na voor de zoveelste keer de stap te hebben gemaakt moet het nu toch echt gaan gebeuren:

Wegens aanschaf van een nieuw systeem besloten een dual boot te maken met vista aangezien ik nu toch genoeg resources heb...dus deze keer blijft het zoiezo staan, en zal ik dit topic wat beter volgen, in de hoop dat ik er nu wel wat mee ga doen...

Het ultieme doel is Linux als basis met in virtualbox een vista installatie voor bijvoorbeeld de vriendin die er maar niet aan kan wennen...hehe

nu werkte bij ubuntu alles redelijk out of the box, echter heb ik wat moeite met de video performance.

Als basis heb ik een Intel onboard G35 chipset, maar HD content is nog wat teveel gevraagd. De standaard drivers zijn prima voor internet/mail maar zogauw er wat meer gevraagd wordt dan 2 schermen of een simpel .avi bestand wordt het moeilijk...

nu had ik het volgende gevonden http://intellinuxgraphics.org/download.html maar zelf drivers compilen gaat me qua niveau nog iets te ver...veel kennis heb ik nog niet op het gebied van linux dus een alternatief of wat hulp zou fijn zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Er zijn wel closed source drivers die je kunt installen. tenminste voor mijn atikaart was dat er, maar het bracht niet veel stabiliteit met zich mee, maar ik heb nu ook weer steeds freezes (terwijl ik net helemaal klaar was met alles zo krijgen dat winxp + extra progs helemaal vervangen was). Ik helemaal in mijn nopjes... Ik typ dit dus ook vanuit winxp...

Ik heb gelijk die totemmediaplayer eraf gegooid en VLC player erop gezet. Die kende ik al van windows en werkt out of the box prima. Wellicht ben je met een andere player ook al geholpen?

Wie weet er overigens truuks om ubuntu's feel wat snappier te krijgen? het is nog geen klik en er gebeurt iets, want ook de menuutjes hebben een kleine vertraging met openklappen. In windows is dat standaard ook zo, maar daar had ik een mooie registertweak voor, muisklik=actie in plaats van muisklik=1ms+actie.

(bedankt voor de taggertip deadinspace, maar ik heb musicbrainz picard tagger genomen. die kende ik al van windows en I like the Musicbrainz-philosophy about tagging.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-06 10:20
Mar2zz schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 19:58:
Er zijn wel closed source drivers die je kunt installen. tenminste voor mijn atikaart was dat er, maar het bracht niet veel stabiliteit met zich mee, maar ik heb nu ook weer steeds freezes (terwijl ik net helemaal klaar was met alles zo krijgen dat winxp + extra progs helemaal vervangen was). Ik helemaal in mijn nopjes... Ik typ dit dus ook vanuit winxp...
Heb je al eens gekeken naar de radeon en radeonhd drivers? Ik krijg fglrx hier ook niet aan de praat op mijn recent aangekochte X1650, maar ben tot nu toe tevreden met radeon(hd). Ik twijfel nog welke ik ga gebruiken, radeonhd is toegespitst op de R5XX (waarde x1650 toe behoort), maar radeon heeft xv output modus (goed voor films te kijken) en al een basis wat het 3D gedeelte moet worden.
Wie weet er overigens truuks om ubuntu's feel wat snappier te krijgen? het is nog geen klik en er gebeurt iets, want ook de menuutjes hebben een kleine vertraging met openklappen. In windows is dat standaard ook zo, maar daar had ik een mooie registertweak voor, muisklik=actie in plaats van muisklik=1ms+actie.
Heb ik zelf ook last mee gehad, maar na wat tweaken krijg je dat wel goed. Wat ik onderandere veranderd heb, is de tijd dat het menu opent na je iets hovert (ik kan niet op de juiste termen komen, zoek eens op "menu" in gconf-editor), en de "fade" plugin van compiz afgezet. Alles lijkt al veel sneller, hoewel je niks echt verandert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69437

Van Intel zijn er overigens geen closed source drivers. Intel maakt open source drivers, en die worden gebruikt door de distributies. Het heeft dus ook weinig zin om ze van de Intel-site te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:58

knakworst

Get more sats!

Anoniem: 69437 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 22:53:
Van Intel zijn er overigens geen closed source drivers. Intel maakt open source drivers, en die worden gebruikt door de distributies. Het heeft dus ook weinig zin om ze van de Intel-site te downloaden.
Op de intel-site staan veel nieuwere dus compileren heeft wel zin, in Hardy wordt meen ik 2.2.3 gebruikt van bijna een jaar oud, inmiddels is intel bij 2.4.0.

In de nieuwste is de HDMI aangepakt, daar wordt de G35-gebruiker cq. ASUS P5E VM gebruiker wel vrolijk van: http://lists.freedesktop....org/2008-July/037457.html

Ik heb ook onvoldoende kennis om de driver te compileren, ik vermoed dat intrepid de nieuwste gaat gebruiken. De intrepid alpha gebruikt momenteel nog versie 2.3.2.

De versie die in intrepid gebruikt wordt is hier te controleren alleen ligt de server er bij mij weer eens uit: http://packages.ubuntu.co...xorg-video-intel/download
0uTsIdEr84 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:59:

nu werkte bij ubuntu alles redelijk out of the box, echter heb ik wat moeite met de video performance.
Probeer CoreAVC eens, misschien werkt dat. Een goed startpunt vind je hier:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=839295

[ Voor 25% gewijzigd door knakworst op 04-08-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-06 15:34

Meneer iCy

swarma

Na een aantal ubuntu versies voorbij zijn gegaan ga ik vanavond mjin Desktop pc weer dualboot maken en langzamerhand overgaan op ubuntu op gaming na. Is het mogelijk met een nokia telefoon te syncen met Ubuntu of moet ik hiervoor een virtuele windows XP gaan draaien?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Definieer syncen. Als ik m'n SE K810i eraan hang krijg ik er gewoon 2 mounts bij, kan je evt. automatisch de foto's etc. importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ik bedoel dus contacten inclusief extra info (Dus foto's bij me contacten) en agenda afspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
In dat geval: zoek het lekker zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Hoe kom je erachter waardoor Ubuntu freezed? ik heb zulke erge freezes dat ik de pc moet resetten met de resetknop. Hoe moet ik troubleshooten?

Ook het afsluiten van Ubuntu loopt vast, waardoor ik of moet resetten of de powerknop 10 sec moet inhouden (maar dat klinkt zo naar als die stroom eraf klapt en de hdd's zo een naar terugspring geluid maken). Kan ik daar ergens logging van vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij System > Administration > System Log heb je een hoop logfiles. Misschien dat je daar vindt wat het probleem is.

Als je niet meer in de GUI komt, kan je ook in /var/log/* kijken. System Log kijkt ook daar.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 69437 op 04-08-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
knakworst schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 13:37:
[...]

Op de intel-site staan veel nieuwere dus compileren heeft wel zin, in Hardy wordt meen ik 2.2.3 gebruikt van bijna een jaar oud, inmiddels is intel bij 2.4.0.

In de nieuwste is de HDMI aangepakt, daar wordt de G35-gebruiker cq. ASUS P5E VM gebruiker wel vrolijk van: http://lists.freedesktop....org/2008-July/037457.html

Ik heb ook onvoldoende kennis om de driver te compileren, ik vermoed dat intrepid de nieuwste gaat gebruiken. De intrepid alpha gebruikt momenteel nog versie 2.3.2.

De versie die in intrepid gebruikt wordt is hier te controleren alleen ligt de server er bij mij weer eens uit: http://packages.ubuntu.co...xorg-video-intel/download

[...]

Probeer CoreAVC eens, misschien werkt dat. Een goed startpunt vind je hier:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=839295
kijk, dus het compilen van nieuwe drivers heeft wel degelijk zin...mocht ik wat tijd missen ga ik mijzelf hier eens in verdiepen...inmiddels werkt het meeste wel, ook HD content, met wat buffer errors van dien, maar toch...HDMI ondersteuning zou prettig zijn wegens het functioneren als media center voor mn samsung lcd tv welke op de HDMI poort is aangesloten..

ik moet zeggen dat ik deze keer aangenaam verrast ben door de plug en play, out of the box support van ubuntu (vroegah toen ik voor het eerst met linux in aanraking kwam, zo rond redhat 5.0 was dit wel anders) dus heb er wel vertrouwen in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Zo heb de restricted driver van ATI gebruikt icm met de cube, maar als ik de cube weergeef zijn alle schermen wit. Dit gebeurt alleen met de cube, als ik gebruik maak van actie's zoals ctrl+alt links/rechts gaat alles wel goed.

Zal vanavond eens even googlen wat het antwoord kan zijn, maar ik vermoed dat de ATI drivers het probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
zoek eens op radeon in synaptics. Ik had enorm artifacts met de closed source drivers en alle visual goodies aan. heb nu iets van fglrx (tip van Maleadt) ofzo gedaan, en dat werkt heel smooth. (maar ik vind die wobbly vensters alleen maar mooi, niet handig ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Laatst online: 14-06 14:00

deadinspace

The what goes where now?

Mar2zz schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 09:49:
heb nu iets van fglrx (tip van Maleadt) ofzo gedaan, en dat werkt heel smooth.
fglrx is de closed source driver van ATI ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Nou dan snap ik er de ballen niet meer van. Hoe kan ik dan eerst wel artifacts krijgen en nu niet? (dit is wel andere install overigens, maar verder niets spannends gedaan). Ik vind wel meer dingen vaag overigens (al ben ik heel tevreden, ik snap veel nog niet).

Ik raak af en toe zomaar mijn bladwijzers kwijt in firefox op zo een manier dat een backup.json of bookmarks.html ook niet meer geimporteerd kan worden. 1 keer waren alle addons zomaar uitgeschakeld, kreeg ik ook niet meer aan.

Ik kan niet alles deleten in de .mozilla folder, iets met rechten ofzo, maar de folder hernoemen kon wel gewoon? :s

Folder .sabnzbd ook dit probleem. .sabnzbd wilde zondag niet meer starten met "sudo python SABnzbd.py" en maandag ineens wel weer, en na een reset ineens niet meer...

Wat is overigens de Arts of aRts sound? kan ik dat soort dingen zomaar uninstallen? ik krijg wel eens foutmelding in amarok, dat daar iets niet goed mee is, dan kan ik 'm uitschakelen, en alles blijft dan gewoon werken.

Bovenstaande zijn mijn main ergernissen, naast de veel voorkomende complete freeze van de gui waarbij muziek in de achtergrond lekker blijft spelen. Die logs heb ik niets bijzonders in kunnen vinden. Tenminste, ik zocht naar worden als error, crash en fail(ed) enzo, of heet dat in Ubuntu anders...

ow ja, nog wat, soms in synaptics iets uninstallen dan gaat er meer geuninstalled worden omdat dat dependend is ofzo. Ik zag een of andere driver (toen ik op radeon zocht) voor lcd-backlights zou die moeten zijn, die was geinstalled. Ik heb geen lcd maar crt, dus ik dacht uninstallen die hap. maar dan geeft synaptics ook aan dat gnome-desktop ook verwijderd moet. Ik heb dat dus maar niet gedaan, maar wat is dat gnome-desktop precies? en bedoeld synaptics dan dat ze de hele gnome-desktop uninstallen of alleen een of andere dependencie-onderdeeltje van gnomedesktop? dat is mij niet helemaal duidelijk, en ik wil niet plots zonder gui zitten...

[ Voor 95% gewijzigd door Mar2zz op 05-08-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:58

knakworst

Get more sats!

0uTsIdEr84 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:22:
[...]

kijk, dus het compilen van nieuwe drivers heeft wel degelijk zin...mocht ik wat tijd missen ga ik mijzelf hier eens in verdiepen...inmiddels werkt het meeste wel, ook HD content, met wat buffer errors van dien, maar toch...HDMI ondersteuning zou prettig zijn wegens het functioneren als media center voor mn samsung lcd tv welke op de HDMI poort is aangesloten..

ik moet zeggen dat ik deze keer aangenaam verrast ben door de plug en play, out of the box support van ubuntu (vroegah toen ik voor het eerst met linux in aanraking kwam, zo rond redhat 5.0 was dit wel anders) dus heb er wel vertrouwen in!
Hier is een installeerbare debian-package van 2.4.0:
http://melchiorre.wordpre...er-intel-240-deb-package/

Bij mij werkt HDMI dan wel, alleen is de max. resolutie dan 1600*1200 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

knakworst schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:02:
Bij mij werkt HDMI dan wel, alleen is de max. resolutie dan 1600*1200 |:(
Dan werkt reduced blanking waarschijnlijk niet.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:01
Mar2zz schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:59:
Bovenstaande zijn mijn main ergernissen, naast de veel voorkomende complete freeze van de gui waarbij muziek in de achtergrond lekker blijft spelen. Die logs heb ik niets bijzonders in kunnen vinden. Tenminste, ik zocht naar worden als error, crash en fail(ed) enzo, of heet dat in Ubuntu anders...
Je moet niet zoeken op die termen, maar gewoon interpreteren. Als je iets ziet staan als '[fglrx] Couldn't write to video buffer' ofzo dan kan je toch wel nagaan dat er iets mis is met je ATI driver? :)
Mar2zz schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:59:
ow ja, nog wat, soms in synaptics iets uninstallen dan gaat er meer geuninstalled worden omdat dat dependend is ofzo. Ik zag een of andere driver (toen ik op radeon zocht) voor lcd-backlights zou die moeten zijn, die was geinstalled. Ik heb geen lcd maar crt, dus ik dacht uninstallen die hap. maar dan geeft synaptics ook aan dat gnome-desktop ook verwijderd moet. Ik heb dat dus maar niet gedaan, maar wat is dat gnome-desktop precies? en bedoeld synaptics dan dat ze de hele gnome-desktop uninstallen of alleen een of andere dependencie-onderdeeltje van gnomedesktop? dat is mij niet helemaal duidelijk, en ik wil niet plots zonder gui zitten...
Welkom in de wondere wereld van het packagemanagement van Debian/Ubuntu: apt (en synaptics als GUI voor GNOME). :) Eerst zal je er geen hol van snappen, later zul je het zo ongelooflijk waarderen!
gnome-desktop-environment is gewoon een metapackage (feitelijk een leeg pakket met alleen dependencies) voor alle pakketten die je nodig hebt voor een GNOME desktop. Die is waarschijnlijk gemarkeerd als handmatig geinstalleerd waarbij de dependencies automatisch meekomen en als automatisch wordt gemarkeerd. Als je dan bijvoorbeeld KDE installeert (kubuntu-kde4-desktop) komen heel veel pakketten mee en als je KDE er weer af wil halen hoef je alleen kubuntu-kde4-desktop weer te verwijderen en gaan alle automatische geinstalleerde pakketten er ook af. (mits ze inmiddels niet ook een dependency zijn van een ander pakket of als je zelf wat manueel selecteert.) Zo heb ik bijvoorbeeld ontdekt dat ik Klibido wel fijn vindt, maar KDE niet. Dan markeer ik Klibido als manueel en dan verwijder ik kubuntu-kde4-desktop en voila. :) Geen omkijken naar dependencies.
En zo gaat het boompje ook omgekeerd... als jij een pakket wil verwijderen dat automatisch is meegekomen probeert apt het op te lossen door een alternatief te zoeken (het is niet voor niks automatisch meegekomen namelijk). Soms zijn er namelijk alternatieven (bijv. postfix | sendmail | exim4 voor mailserver) en hij zal je een voorstel doen van wat een goede oplossing is. Soms is er geen andere oplossing dan heel de boom terug te gaan en dan kom je soms uit bij iets wat veel te veel verwijdert :P Dat had jij dus. Maar dan zeg je gewoon 'ho, terug'. :) Blijkbaar is dat pakket dan wel echt nodig voor de dingen die manueel gemarkeerd staan (al dan niet een paar niveaus diep soms). :)

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 09:24

zomertje

Barisax knorretje

Dit topic is inmiddels best flink gegroeid.
Voelt TS zich geroepen om deel 8 te openen?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Touch is afgestapt van Ubuntu vertelde hij me laatst. Als er iemand anders was die een topic wilde openen kon dat gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Oke, als dat zo is zal ik een nieuwe TS regelen. Ik heb hierover al even contact gehad met Zomertje, die mij vervolgens vertelde dat ik contact met Touchdomex moest opnemen. Dit heb ik gedaan, maar (10 min later :p ) nog geen response.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:14

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
monnick schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:24:
Oke, als dat zo is zal ik een nieuwe TS regelen. Ik heb hierover al even contact gehad met Zomertje, die mij vervolgens vertelde dat ik contact met Touchdomex moest opnemen. Dit heb ik gedaan, maar (10 min later :p ) nog geen response.
dan heb je nu wel response 8D

Ga trouwens wel binnenkort weer Kubuntu proberen want ik heb nu een laptop en vista is mij toch wel heel log zelfs op 4 GB aan ram en een 2 GHZ dual core centrino processor :X

Ik wacht alleen totdat KDE 4.0 goed is opgenomen door het update systeem en standaard geleverd word bij het installeren :+

[ Voor 10% gewijzigd door Touchdomex op 06-08-2008 11:58 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Ik moet eigenlijk weer eens een compleet frisse installatie doen. Kubuntu werkt wel goed op zich. De grootste problemen heb ik met Firefox: geen geluid met flash en flash die soms mn hele systeem ophangt qua performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Touchdomex schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:57:
[...]
Ga trouwens wel binnenkort weer Kubuntu proberen want ik heb nu een laptop en vista is mij toch wel heel log zelfs op 4 GB aan ram en een 2 GHZ dual core centrino processor :X
:>
Ik wacht alleen totdat KDE 4.0 goed is opgenomen door het update systeem en standaard geleverd word bij het installeren :+
http://www.kubuntu.org/getkubuntu/download en dan de KDE4 remix selecteren. Werkt prima en je krijgt regelmatig je kde4 updates binnen. En nu kde4.1 uit is kan je het redelijk zonder zorgen gebruiken. Op weg naar de 4.2 en kde wordt weer rock stable ;)

Kde3.5 vond ik niets, liever Gnome. Maar kde4 O+
zomertje schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:04:
Ik moet eigenlijk weer eens een compleet frisse installatie doen. Kubuntu werkt wel goed op zich. De grootste problemen heb ik met Firefox: geen geluid met flash en flash die soms mn hele systeem ophangt qua performance.
Ik Gnome heb ik er ook last van doordat dan bijvoorbeeld Banshee openstaat. Banshee afsluiten en Firefox opnieuw opstarten zorgt ervoor dat het wel werkt. In kde4 met phonon heb je hier geen last van :p

[ Voor 6% gewijzigd door mithras op 06-08-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:14

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
mithras schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:11:
[...]
:>

[...]
http://www.kubuntu.org/getkubuntu/download en dan de KDE4 remix selecteren. Werkt prima en je krijgt regelmatig je kde4 updates binnen. En nu kde4.1 uit is kan je het redelijk zonder zorgen gebruiken. Op weg naar de 4.2 en kde wordt weer rock stable ;)

Kde3.5 vond ik niets, liever Gnome. Maar kde4 O+
[...]
Ik Gnome heb ik er ook last van doordat dan bijvoorbeeld Banshee openstaat. Banshee afsluiten en Firefox opnieuw opstarten zorgt ervoor dat het wel werkt. In kde4 met phonon heb je hier geen last van :p
De vorige keer dat ik een remix CD probeerde ging het niet helemaal goed. Maar ja het is nu wel weer eens de tijd aangekomen om het te proberen :D Eventjes nog wat dingen downloaden en daarna mijn vista schijf 20 GB kleiner maken en weer een nieuwe externe HD aanschaffen en ik kan gaan met die banaan :D :9 Binnenkort eens naar de Mediamarkt want daar hadden ze nu regelmatig voor 65 euro 500GB liggen wat mij wel aanspreekt natuurlijk >:)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:01
zomertje schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:04:
Je kan hardy-backports en hardy-proposed repo's aanzetten. Dan krijg je Flash 10 beta binnen. Is al beetje beter, maar verre van perfect.
En wat DOT zegt hieronder. Maar bij mij gaat het met een kale Hardy installatie voortreffelijk. Blijkbaar worden Gutsy defaults meegenomen i.p.v. overschreven met Hardy defaults met een upgrade. :|

[ Voor 17% gewijzigd door gertvdijk op 06-08-2008 12:30 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ook nogal helpt is om PulseAudio goed in te stellen. Dat is hier in het topic al een aantal keer voorbij gekomen. Beter is dat met Intrepid gewoon out of the box goed geregeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Oke, eindelijk is er een nieuwe TS. Hij is nog lang niet af, maar ik ben er druk mee bezig. Dus, hier kan de Ubuntu discussie verdergaan:

Het Grote Ubuntu Topic Deel 8

Slotje en zo.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

En we kunnen weer geheel overzichtelijk verder in Het Grote Ubuntu Topic Deel 8 :)

Pagina: 1 ... 30 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een topic om ervaringen uit te wisselen!!! Stel vragen in een apart topic om antwoorden vindbaar te houden !!!
vergeet ook niet even de topicstart door te lezen