Vandaag gooi ik er maar een zeer tragisch probleem met mijn snd-hda-intel geluidschip (geen kaart
) tegenaan . Het probleem is als volgt : als ik één van mijn funky volume shortcuts inram wil GNOME het geluidsniveau aanpassen van het PCM-kanaal. Daar heb ik helaas helemaal niets aan (100% is de ideale instelling bij deze chip), dus ga ik richting sound preferences en stel ik de juiste default mixer track in (Front). Gconf-editor agrees.
Dus : ik ram weer m'n sneltoets in, maar er nog steeds weinig verandert -> nog steeds PCM die aangepast wordt. Ik log uit -> niets verandert, nog steeds wordt PCM aangepast. Reboot -> geen effect.
lspci :
alsamixer :
-> Klik mij <-
dmesg | grep hda :
Wat heb ik al geprobeerd ?
Naast het bovenstaande heb ik natuurlijk de search en Google gebruikt, maar ik vond vooral mensen met een niet-werkende geluidschip (en een reply van mezelf toen ik nog erg blij was met Gentoo ~x86). De juiste Google-query word ook zeer op prijs gesteld.
Ik wacht in spanning af
Dus : ik ram weer m'n sneltoets in, maar er nog steeds weinig verandert -> nog steeds PCM die aangepast wordt. Ik log uit -> niets verandert, nog steeds wordt PCM aangepast. Reboot -> geen effect.
lspci :
00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) High Definition Audio Controller (rev 02)
alsamixer :
-> Klik mij <-
dmesg | grep hda :
hda_intel: azx_get_response timeout, switching to polling mode...
Wat heb ik al geprobeerd ?
Naast het bovenstaande heb ik natuurlijk de search en Google gebruikt, maar ik vond vooral mensen met een niet-werkende geluidschip (en een reply van mezelf toen ik nog erg blij was met Gentoo ~x86). De juiste Google-query word ook zeer op prijs gesteld.
Ik wacht in spanning af
edit:
.Xmodmap, xbindkeys en vrienden zijn ook voorbij gekomen, maar zijn dus niet de oplossing die ik zoek.
.Xmodmap, xbindkeys en vrienden zijn ook voorbij gekomen, maar zijn dus niet de oplossing die ik zoek.
[ Voor 10% gewijzigd door Jungian op 06-07-2007 02:15 ]
0.0