[hda-intel] GNOME houdt zich niet aan default mixer track

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Vandaag gooi ik er maar een zeer tragisch probleem met mijn snd-hda-intel geluidschip (geen kaart :P) tegenaan . Het probleem is als volgt : als ik één van mijn funky volume shortcuts inram wil GNOME het geluidsniveau aanpassen van het PCM-kanaal. Daar heb ik helaas helemaal niets aan (100% is de ideale instelling bij deze chip), dus ga ik richting sound preferences en stel ik de juiste default mixer track in (Front). Gconf-editor agrees.

Dus : ik ram weer m'n sneltoets in, maar er nog steeds weinig verandert -> nog steeds PCM die aangepast wordt. Ik log uit -> niets verandert, nog steeds wordt PCM aangepast. Reboot -> geen effect.

lspci :
00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) High Definition Audio Controller (rev 02)

alsamixer :
-> Klik mij <-

dmesg | grep hda :
hda_intel: azx_get_response timeout, switching to polling mode...

Wat heb ik al geprobeerd ?
Naast het bovenstaande heb ik natuurlijk de search en Google gebruikt, maar ik vond vooral mensen met een niet-werkende geluidschip (en een reply van mezelf toen ik nog erg blij was met Gentoo ~x86). De juiste Google-query word ook zeer op prijs gesteld.

Ik wacht in spanning af :D

edit:
.Xmodmap, xbindkeys en vrienden zijn ook voorbij gekomen, maar zijn dus niet de oplossing die ik zoek.

[ Voor 10% gewijzigd door Jungian op 06-07-2007 02:15 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke GNOME versie? Of, rather, welke gnome-control-center versie? Vanaf 2.18 zit die preferences er in, en dat zou dus in theorie moeten hebben. Heb je misschien een iets oudere gnome-settings-daemon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online
2.18
Of, rather, welke gnome-control-center versie? Vanaf 2.18 zit die preferences er in, en dat zou dus in theorie moeten hebben.
2.18.0
Heb je misschien een iets oudere gnome-settings-daemon?
[jungian@Gottfried ~]$ /usr/libexec/gnome-settings-daemon --version
GNOME gnome-settings-daemon 2.18.0

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.lambiek.net/aanvang/artefacts/sprenger/kick.jpg

0.0