https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Haha maakt mij niet uit dat er redelijk veel mee rijden. Ik kies het voor mezelf.McGryphon schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:17:
Hè nee, weer een epic...
veel plezier ermee, fox demper zie ik? Vanwaar die keus?
Vanwaar de keus voor die fox? Het frame is niet nieuw en die fox zat er in...dus die blijft er eerst ook in.
[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 09-08-2007 23:22 ]
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Wellicht nog een interessant projectje:
Een Trek 4500 (?) in amsterdam voor 50 euri slechts. Ziet er goed uit. Er missen nog wel wat onderdelen zoals een crankstel, achterderrie, een kabel en de ketting, maar die sprokkel je wel bij elkaar. Hmm interesting..
Er staat ook nog een Trek 6000 frame met onderdelen op (drachten) voor slechts 80 euro.
[ Voor 62% gewijzigd door Jazzper op 10-08-2007 00:50 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Zoals hij er na gisteravond bij staat...

Vanmiddag wil ik hem afmaken...en dan ff goed testen.
Wish-list:
- ander zadel (dit ding is lelijk en niet heel fijn)
- ander stuur
- andere voorvork
en daarna kijken we wel ff verder
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 10-08-2007 09:30 ]
Enjoy the ride!
-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-
Route 5 en 1 wil ik er ook nog even ergens tussen passen. Het wordt dus km's maken voor m'n fietspartner
Zijn er hier mensen die er ervaringen mee hebben?
anyway, de methode is wel bekend en werkt vast. Maar ik ben waaaay tooo lui voor dat
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Hij rijd motor net als ik en een hele dikke V8.. fietsen doet hem niet veelJazzper schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:22:
Oh als hij van de us army is wil hij misschien wel een klassieker: De Tom Ritchey commando uit 1983
klik
redelijk gewild. Is een klassieker uit het mtb tijdperk van begin jaren 80. Je ziet het er nu misschien niet aan af maar kenners kennen hem zeg maar
edit: ik zou niet impulsief een halfords bike gaan kopen. Dan maar een oude Giant terrago of builder ofzo. Die zijn zeer betaalbaar en nog enigszins merk. Of zoek eens op ATXjes.
Ja een oude giant is beter. Maarja je hebt 2 koters die moeten passen, ze willen geen rode, gele, paarse kleuren etc. etc.
Ik ga vanavond ff bij fietsenmaker kijken voor goede 2de hands en anders mogen ze toch echt bij de fietsgigant of halfords gaan kijken
Enigste positieve, naast jullie goede hulp!, is dat ik nu zelf wel weer wil gaan mountainbiken

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Ga eens horen wat de verschillende types kosten en dan zal ik wel kiezen. Ik wil er niet TE veel geld aanhangen dus we zien wel.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
op mtb.nl is wel een mooi specialized rival zadel te vinden voor slechts 25,- Past er mooi bij en wordt zeer goed gerecenseerd; http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=38013.Vos schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:22:Wish-list:
- ander zadel (dit ding is lelijk en niet heel fijn)
- ander stuur
- andere voorvork
en daarna kijken we wel ff verder
Mooie crossmaxen btw
blauw en zwart zijn samen rond de 65 toch? Daar zit hooguit 2 km asfalt in?The_Scarabial schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:29:
Vanmiddag ff 70 km gebiked (blauwe en zwarte route nijverdal/hellendoorn) 30 over het asfalt en 40 door de bossen met een gemiddelde van 24,5 km/h, ging best lekker
[ Voor 28% gewijzigd door WooK op 11-08-2007 00:49 ]
I'm not as think as you stoned I am
uh nee, blauw=30 ongeveer en zwart=13 of 14 ongeveer. en van mijn huis naar de route's is 15kmWooK schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 00:46:
[...]
blauw en zwart zijn samen rond de 65 toch? Daar zit hooguit 2 km asfalt in?
Deze discussie is voor mtb-ers interessant!
route & tracking software voor windows mobile devices met gps (mda's enzo):
Canard in "HTC P3300 deel 7 (Artemis, MDA Compact I..." en verder
1) Bij de achterderailleur kun je kiezen uit één met veerspanning op het grootste casettewiel en een met veerspanning op het kleinste casettewiel. Wat is hierin juist het verschil en welke keuze kan ik best maken of maakt dit niet uit? Het wordt alleszinds een RD-M530 / 531.
2) De voorderailleur wordt de FD530 (top swing dus)
3) Mijn huidige banden zijn 26x1.80 (46-559). Is het mogelijk om er deze 26x2.10 op te leggen (ik denk dat die 2.25 iets te maken heeft met de breedte dus dat moet wel lukken).
4) Deze binnenband voor achteraan, mijn binnenband vooraan is nog oké, of verwissel ik deze dan ook best?
5) Waar zit hem ergens het verschil in kwaliteit tussen de verschillende V-brakes. Ik kan begrijpen dat er duidelijk verschil zit tussen een Alivio en een XTR, maar de XL-serie is €10 duurder dan de Deore's, resp. €15 en €25. Nu vraag ik me af wat die €10 verklaart?
Dit zal mijn bestelling zowat worden.
Morgen gaan mijn velgen en mijn frame + vork naar de lokale fietsenmaker. De lagers in mijn velgen worden vervangen, spaakspanning wordt wat verhoogt, mijn vering vooraan wordt uitgekuist en de trapas eens checken of daar alles nog oké mee is.
Deze zaken leveren te veel problemen op om te demonteren/kuisen dus voor de zekerheid laat ik dat door de fietsenmaker doen. Dan ben ik er zeker van dat het goed gebeurt. Ik ben er ook al wat advies gaan inwinnen en dan gun ik hem dat ook wel.
De banden/derailleur's/remmen etc. is een pak goedkoper in Nederland dus bestel ik dat wel bij jullie.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
2. je moet top swing hebben? zeker weten? (kan hoor, maar check het)
3. dat is de breedte inderdaad. Lijkt me zo geen probleem. Waarom wil je zo smal? Bewust?
4. binnenbanden boeien (mij iig) niet als de maat klopt. Op die stelling valt genoeg af te dingen overigens.
5. stukje marketing vooral
Lees even wat reviews op mtbr.com anders.
zoals hier en hier. Ik neem aan dat je zelf al wat gegoogled hebt? kuch...
Ben benieuwd hoe het wordt! Goed kuisen en kiekjes maken jij!
[ Voor 18% gewijzigd door Jazzper op 13-08-2007 19:55 ]
zou je dit linkje: http://www.xs4all.nl/~eaman/mtb/
ipv, die foto in de startpost kunnen plaatsen (ik had even niks te doen dus maar ff zo'n lijstje in elkaar geprutst
Anoniem: 214388
Nee, deze worden niet verkocht aangezien er maar 1 dealer in de hele wereld is. (hier)Anoniem: 214388 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:30:
weet iemand hier eigenlijk of er in nederland ook mountain goats worden verkocht? ik heb ze in nederland namelijk nog nooit gezien.
Anoniem: 214388
Ik mis denk ik iets... Je had een Mountain goat, maar deze is gestolen?Anoniem: 214388 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:47:
dat is erg jammer, want dan krijg ik mijn fiets dus nooit meer terugik geloof wel dat dat de fijnste fiets was, waar ik ooit mee heb gereden en om hem 8.6 kg te laten wegen was niet eens zo overdreven veel (=duur) moeite vereist.
Wat was er met je oude MG dan, .at?
- Cannondale MTB Killer V 900, blauw/grijs metallic 7002 alu frame
- Magura Quake voorvork (preload & rebound adjustible)
- Magura HS33 hydrolische velgremmen
- Magura HS33 remblokken extra set (nieuw)
- Magura balhoofdset
- Shimano 26” WH-M540 16 spaaks velgen (+ extra reserve spaken)
- Schwalbe Black Jack banden
- Shimano XTR voorderailleur
- Shimano XTR ketting (+ extra XTR ketting)
- Shimano XT Hollow Tech trapas en voorgroep
- Shimano SPD pedalen ( + verloopjes naar normale pedalen)
- SRAM 9.0 achterderailleur
- SRAM 9.0 casette
- SRAM Halfpipe gripshifters
- BBB stuurpen
- Selcof zadelpen
- Oxygen racezadel
Plaatje van het frame (niet mijn fiets!)

Gebruikt gekocht overigens, maar in onberispelijke staat!
[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 15-08-2007 11:39 ]
Grappig, die oranje hs33'sThe_Scarabial schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:25:
@McGryphon
zou je dit linkje: http://www.xs4all.nl/~eaman/mtb/
ipv, die foto in de startpost kunnen plaatsen (ik had even niks te doen dus maar ff zo'n lijstje in elkaar geprutst)
Het is "TA specialités"
Het is wel zo dat ik voorheen voornamelijk buitenblad trapte. Maar sinds er achter een race-cassette geschikt voor MTB op zit, moet ik vaker naar het binnenblad (-> lagere kracht op trapas).
Was jij je MTB met een hogedrukspuit?Impry schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:46:
Waar moet je dat vet in doen dan? Gewoon bij het bevestigingspunt van je trappers. Of moet je je trapas ook demonteren?
Dat zou eea kunnen verklaren.
http://www.parktool.com/r...ld2.x=26&imageField2.y=10
Mja, ik meng me even in de discussie, zodat ik bij m'n nieuwe fiets goed weet hoe het moetmaartend schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:40:
[...]
Was jij je MTB met een hogedrukspuit?
Dat zou eea kunnen verklaren.
En ik spuit m'n fiets soms wel af met hogedrukspuit, maar dan vanaf grote afstand en niet op draaiende/belangrijke delen (dus vooral frame, stuur en wielen/velgen).
Heoft neit altijd grote afstand, maar kom niet in de buurt van lagers en speol ook het vet niet tussen je ketting vandaan. Soms werkt dichtbij wel bij het frame als daar van die dikke vette plakklei op zit. Voorderrailleur doe ik ook nooit moelijk over. gewoon gezond verstand gebruiken.Impry schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:58:
[...]
Mja, ik meng me even in de discussie, zodat ik bij m'n nieuwe fiets goed weet hoe het moet
En ik spuit m'n fiets soms wel af met hogedrukspuit, maar dan vanaf grote afstand en niet op draaiende/belangrijke delen (dus vooral frame, stuur en wielen/velgen).
[ Voor 13% gewijzigd door Jegapia op 16-08-2007 12:46 ]
heb er 3 weten te copy pasten
wel een leuke trek hoor!
Maar eerst maar eens fietsen natuurlijk
Nu ben ik op zoek naar een parcours voor een beginner in de omgeving van zuid/noord holland. Weet iemand een parcours dat er goed (lees: niet mul) bij ligt? Mijn zus gaat een keertje mee en ik wil die niet meteen het mulle zand insturen maar liever een simpel bos paadje zonder teveel technische klimmen en zandbakken. Ik heb op MTBroutes.nl gekeken maar ik kan daar niet echt uit opmaken welk parcours nou echt voor beginners of gevorderde is. Als iemand een site weet waar dit wel staat dan hoor ik dit natuurlijk graag, ben niet beroerd om het zelf uit te zoeken uiteraard.
ps jazzper: heb nog een MX300 liggen, iets van 3 maanden gebruikt, interesse? dm ff

En leuke Trek. Voor dat geld en als af-en-toe mountainbike is hij o.k. maar je moet er ook niet te veel van verwachten. Het frame bv. zou van chromoly zijn en blijkbaar roest dat ook wel net wat (en kilo's dat dat weegt
[img ] tags geprobeerd?Jegapia schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 01:16:
Zie dat er inderdaad iets mis mee is. Toen ik mijn bericht postte kwamen ze er alle 4 gewoon op maar nu staan er gezoon 4 links. Ik zal nog wel eens zoeken naar iets beters.
Overzicht van UBB-codes
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
@VV: je detector staat uit.
[ Voor 25% gewijzigd door MrAngry op 16-08-2007 15:50 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Heb deze week met een nieuwe Ultima (korte) broek gefietst in Houffalize, das een stuk beter dan mijn (zij het wat oude) Agu broekje.McGryphon schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:14:
Ik merk wel het verschil tussen zo'n pauperbroekje en een Ultima broek hoor. Zo'n pauperding is wel beter dan nix, maar om het nou prima te noemen... neh.
En de Epic bevalt echt super, stukken fijner dan mijn oude hardtail. Geen gehark meer op die hobbel single tracks

Ecodan warmtepomp
Ja geef ik je gelijk in, snel halen die hap dus! Als je ze online gaat bestellen wil ik misschien wel meedoen, heb nog pedaaltjes en schoenen nodig voor mijn 'nieuwe' racer.JT schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:48:
Het heeft hier ook wel geregendMaar ik heb me voorgenomen niet meer de duinen in te gaan zolang ik geen klikpedalen heb...moet me teveel inhouden op afdalingen omdat ik anders van de pedalen stuiter
mja mijn ervaring is dat pedalen (naja de MD520 dan) bij de LBS echt niet duurder zijn dan op 't internet (naja misschien een paar euro) en ik ben zelf heeeeel erg blij dat ik fietsschoenen echt veel verschillende heb gepastRoet schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:53:
[...]
Ja geef ik je gelijk in, snel hallen die hap dus! Als je ze online gaat bestellen wil ik misschien wel meedoen, heb nog pedaaltjes en schoenen nodig voor mijn 'nieuwe' racer.
Ik heb veel besteld via internet, voor de pc, auto en zelfs m'n MTB. Maar de LBS in Enschede (Ten Tusscher) heeft mij erg goed geholpen dus ik kan het niet maken vind ik om het nu via internet te gaan bestellen...Ik heb daar de vorige keer dat ik er was veel uitleg gehad, ze hebben me het een en ander laten zien enz.Roet schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:53:
[...]
Ja geef ik je gelijk in, snel hallen die hap dus! Als je ze online gaat bestellen wil ik misschien wel meedoen, heb nog pedaaltjes en schoenen nodig voor mijn 'nieuwe' racer.
[ Voor 9% gewijzigd door JT op 18-08-2007 12:08 ]
Ecodan warmtepomp
Ecodan warmtepomp
compleet offtopic maarja
en ik heb nu de O2 bikers van deze maand eens de tests van FS bikes gelezen, en een fully klinkt nu toch weer erg aanlokkelijk...
[ Voor 42% gewijzigd door McGryphon op 18-08-2007 20:42 ]
Vind het best om bij een/de LBS iets meer te betalen, maar als sommige prijzen zelfs 3x zo hoog

3x is wel heel veel, maar voor een paar euro meer kan direct contact met een fietsenmaker juist goed zijn, als je goed met de mensen kan op schieten, kan je ook veel gedaan krijgen en betaalt zich dat vanzelf terugpjlgt schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 12:17:
[...]
Vind het best om bij een/de LBS iets meer te betalen, maar als sommige prijzen zelfs 3x zo hoogzijn als op internet, dan kunnen ze toch echt de boom in. Dan maar online bestellen en wat langer wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door McGryphon op 19-08-2007 19:52 ]

Wat voor budget houden ze aan?McGryphon schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:41:
Ten Tusscher? heb je daar een lange kerel van een jaar of 15 gezien, met lange haren en een Bianchi Via Nirone?
compleet offtopic maarja
en ik heb nu de O2 bikers van deze maand eens de tests van FS bikes gelezen, en een fully klinkt nu toch weer erg aanlokkelijk...
De wijzen komen uit het Oosten!
Ja maar dan heb je wel wat. Vind de RM element ook nog steeds een fantastisch mooie fiets. Heb daar stiekem al heel vaak verliefd naar zitten staren.The_Scarabial schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 20:44:
ja ffs 6000 euro, ik vind de 2800 euro die ik voor de RM-Element 50 ga uitgeven ook al een boel geld
Als alles gaat zoals ik wens (paar randvoorwarden die zich deze week kunnen oplossen) volgende week naar het Sauerland. Daar wordt de Ghost Sauerland marathon verreden. Ik denk dat ik hem ga starten en eens kijken hoe ver ik kom met de weinige training in de benen. Wordt sowieso op toermodus om kilometers in de benen te krijgen, maar what the heck, heb toch vakantie.
[ Voor 29% gewijzigd door McGryphon op 19-08-2007 22:17 ]
Ja dat kan. Ik heb 5 jaar regelmatig door de Drunense duinen gefietst (soms wel 2-3x per week) op een Giant van ik schat een gulden of 800 waar de goedkoopste groepen op zaten (Alivio), geen enkel probleem. Fiets nog goed ingeruild ook na die 5 jaar, en nooit iets vervangen aan onderdelen.NoepZor schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:26:
Daar praten ze over 500 of meer, daarom vroeg ik mij af of een fiets van 400 ook kan voldoen voor recreatief gebruik.Bijvoorbeeld deze of deze fiets.
Misschien vervang je een keer een onderdeel extra omdat het wat harder slijt, maar met die prijzen kan dat ook.
Mijn persoonlijke record van de Drunense duinen heb ik op die fiets gehaald, en daarna nooit meer in de buurt gekomen...
[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 19-08-2007 22:34 ]

Ik heb nog wel een klein probleempje, als ik op m'n achterderrailleur op het kleinste wieltje fiets en m'n grootste kettingblad gebruikt bij m'n trappers, loopt m'n ketting net tegen de kettinggeleider van m'n voorderrailleur... met de 'high' en 'low' stelschroefjes van m'n voorderraillleur krijg ik dit ook niet verholpen.. iemand die nog een tip heeft om hier wat aan te doen?
Wat voor soort shifters heb je en wat voor derailleru? Ik heb dat namelijk ook wel en als ik de shifter iets aantrek tijdens het rijden, loopt iet niet meer aan. Gevalletje van de kabel dus iets strakker krijgen maar ik stoor me er niet aan want het komt vrijwel nooit voor dat ik met die combinatie moet trappen.Martin Sturm schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:54:
Ik heb nog wel een klein probleempje, als ik op m'n achterderrailleur op het kleinste wieltje fiets en m'n grootste kettingblad gebruikt bij m'n trappers, loopt m'n ketting net tegen de kettinggeleider van m'n voorderrailleur... met de 'high' en 'low' stelschroefjes van m'n voorderraillleur krijg ik dit ook niet verholpen.. iemand die nog een tip heeft om hier wat aan te doen?
Ik gok dat het meerendeel hier geen wedstrijden en dus geen eindsprints (McGryphon schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:56:
dan heb je nooit een eindsprint gehad hoor. In een wedstrijd kom ik met de eindsprint al vaak aan de 44-12, en mannen met een wat hogere leeftijd kunnen vaak nog wel een tandje zwaarder
Anyway, bij mij komt het doordat mijn deore derailleur een beetje speling heeft. Ik gok dat je met een XT, XTR, X.9 of X.0 er niet zoveel last van zult hebben mits goed afgesteld.
Een beetje FM kan dit volgens mij zo verhelpen mits je een fatsoenlijke voor derailleur hebt.
reviews van de Happy Bike Days, gaat van 1200 euro (Orbea Oiz PV Wind) tot ~6100 euro (Speci S-Works stumpjumper FSR carbon)
Yeti 575, Scott Spark, Rocky Element, BMC fourstroke zijn toch wel de mooiste bikes die ze hebben getest IMO. Wel met een prijskaartje waar je U tegen zegt helaas...
frameprijzen:
BMC: 1600
Rocky: 2190
Scott: 2900
Yeti: 1990 tot 2370

Ja, dit kan zeker, een hoop staat of valt ook met goed onderhoud. Ik heb zelf ooit eens een scott aangeschaft van rond de 800 gulden. Het frame is goed, dus daar maak ik me geen zorgen over. De voorvork is na +/- 2500 km aan vervanging toe en ketting, bladen etc het is allemaal niet top meer, maar voor recreatief fietsen voldoet het prima. Je moet alleen wegblijven bij halford, aldi etc. Gewoon een fiets van een merk kopen, zodat je frame niet scheurt als je een keer over een boom springt. Ik zou me dus ook meer concentreren op een goed frame en goede geometrie en niet of er deore of alivio op de achterderrie staat. Als er deore staat lever je het toch weer in op het crackstel, de naven, de velgen of iets anders.stefijn schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:28:
[...]
Ja dat kan. Ik heb 5 jaar regelmatig door de Drunense duinen gefietst (soms wel 2-3x per week) op een Giant van ik schat een gulden of 800 waar de goedkoopste groepen op zaten (Alivio), geen enkel probleem. Fiets nog goed ingeruild ook na die 5 jaar, en nooit iets vervangen aan onderdelen.
Misschien vervang je een keer een onderdeel extra omdat het wat harder slijt, maar met die prijzen kan dat ook.
edit: http://www.izibike.nl/product/1139/Cube_Aim is een leuke fiets voor 400 euro. Hou je er rekening mee dat er nog nog wel een goede helm bij mag. Veel mensen vergeten dat in hun budget
[ Voor 7% gewijzigd door MrAngry op 20-08-2007 22:37 ]
Jammer dat ze die discs erop hebben, past niet echt bij het budget en zijn vrij waardeloze remmen als ik het goed begrepen heb.Roet schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:43:
Inderdaad. http://bikestudio.nl/aanb...orie_id=29&product_id=514 is ook een leuke vind ik. Heb er zelf ook op gefietst en ik kon er gewoon het parcours goed meer rijden dus een onding is het niet. Maar ik ben ook maar een beginner, dus echt veel zegt het nou ook weer niet.
[ Voor 48% gewijzigd door Roet op 20-08-2007 23:40 ]
Nja ik heb wel pech, het is net buiten de garantie.
Dus nu is iig 1 shifter van shimano straks
Ik ga er langzama op vooruit
Trouwens, in mijn aluminium frame zit een kraakje, als ik fiets en ik ga over een hobeel hoor je het duidelijk. Wat kan dit zijn?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Zit er nog verschil tussen deze en die Batavus en Target welke ik heb gepost? De Trek 4500 heb je trouwens ook voor 400 euroRoet schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:39:
Klopt ja, V-brakes passen wat beter in een budget van <500€ dat ben ik met je eens. Een http://bikestudio.nl/aanb...orie_id=29&product_id=103 kan ook maar is wat hoger in het budget. Zit wel deore op wat een pluspunt is.
http://bikestudio.nl/aanb...orie_id=29&product_id=196
[ Voor 12% gewijzigd door NoepZor op 21-08-2007 19:12 ]
Ben zelf mijn Trek winterklaar aan het manken. Voorvork is al een tijdje gaar en gaat vervangen worden door een carbotech stijve voorvork. Volgende week wordt hij nagelopen. Op de specialized ga ik wat andere bandjes zetten en ga ik over twee weken de vulkanbike rijden. Sauerland kwam te vroeg, maar in Daun ben ik er weer bij (heb me inmiddels ingeschreven.
Uh klaarmaken om in de winter op door te fietsen wel te verstaan. Meestal fiets ik alleen december niet. Beetje bierdrink en snowboardmaand. Maar als het herfstig en modderig wordt schakel ik over op mijn andere mtb en gaan de fully en de racefiets op winterreces.zwik schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:18:
Winterklaar? Het is net half augustus geweest. Afgelopen jaar heb ik geen winterstop gehad
. Tot het gaat vriezen zit ik meestal wel op de fiets
.
[ Voor 13% gewijzigd door KeX op 22-08-2007 15:39 ]
ik gok zomaar dat het balhoofd te strak staat (was op de Trek van m'n vader ook, die begon ook al meer te kraken)Joopieboy schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:30:
Net mijn fiets langsgebracht bij de fietsenboer, blijkt dat een palletje in de shifter is afgebroken...
Nja ik heb wel pech, het is net buiten de garantie.
Dus nu is iig 1 shifter van shimano straks
Ik ga er langzama op vooruit
Trouwens, in mijn aluminium frame zit een kraakje, als ik fiets en ik ga over een hobeel hoor je het duidelijk. Wat kan dit zijn?
Zijn er meer mensen die dit met een formula oro 18/24 hebben gehad, op het mountainbike forum hebben meer mensen problemen ermee gehad. Voor de lbs. wat het de 1e x dat iemand ermee terug kwam. Was wel grappig dat er toevallig nog iemand kwam 30min nadat ik er was met dezelfde problemen. De lbs zag de bui al hangen met volgens hem 1100 verkochte fietsen met die remmetjes
Dit topic is gesloten.