Het grote mountainbike topic (deel 7) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.427 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 10:42

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Hè nee, weer een epic... ;)
veel plezier ermee, fox demper zie ik? Vanwaar die keus?

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:16

Vos

AFCA

McGryphon schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:17:
Hè nee, weer een epic... ;)
veel plezier ermee, fox demper zie ik? Vanwaar die keus?
Haha maakt mij niet uit dat er redelijk veel mee rijden. Ik kies het voor mezelf.

Vanwaar de keus voor die fox? Het frame is niet nieuw en die fox zat er in...dus die blijft er eerst ook in.

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 09-08-2007 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Oke, want de Fox schijnt wat minder soepel aan te spreken dan de specialized AFR demper.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

hee leuk! ben geen liefhebber van fullies maar dit ziet er uit als een leuk projectje. More pics! Wat voor maat is het? En wat moest het kosten?

Wellicht nog een interessant projectje:
Een Trek 4500 (?) in amsterdam voor 50 euri slechts. Ziet er goed uit. Er missen nog wel wat onderdelen zoals een crankstel, achterderrie, een kabel en de ketting, maar die sprokkel je wel bij elkaar. Hmm interesting..

Er staat ook nog een Trek 6000 frame met onderdelen op (drachten) voor slechts 80 euro.

[ Voor 62% gewijzigd door Jazzper op 10-08-2007 00:50 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
acheterderailleur, shifters en crank heb ik hier zo nog liggen, maar ik ben nu geld bijeen aan het sprokkelen voor een nieuwe fiets dus deze laat ik schieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Mijn oude frame:

Afbeeldingslocatie: http://www.dionysus.nl/jasper/scholten.jpg

Zoals hij er na gisteravond bij staat...

Afbeeldingslocatie: http://www.dionysus.nl/jasper/epic4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dionysus.nl/jasper/epic5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dionysus.nl/jasper/epic6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dionysus.nl/jasper/epic8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dionysus.nl/jasper/epic11.jpg

Vanmiddag wil ik hem afmaken...en dan ff goed testen.

Wish-list:
- ander zadel (dit ding is lelijk en niet heel fijn)
- ander stuur
- andere voorvork
en daarna kijken we wel ff verder

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 10-08-2007 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 10:30

Impry

Rallymedia.nl

Dat zie er 'gans geil aus'! Blijven prachtige frames die Epics, niet gek dat er zoveel van rond rijden.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 10:24

the-spawn

.: Dark Storm :.

Mooie bike zeg, heb je snel gedaan :D
Enjoy the ride!

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:11

charrel

Cortisol4life..

Vanmiddag rond een uur of 15:00 vertrekken we naar houffa, daar blijven we tot zondag om wat routes te fietsen. Ben erg benieuwd! Plaatjes en verhaaltjes volgen nog, iig willen we route 3 en 6 rijden.
Route 5 en 1 wil ik er ook nog even ergens tussen passen. Het wordt dus km's maken voor m'n fietspartner :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-06 21:38

The_Scarabial

MTB for life!

Ik zat deze site door te lezen en vond die 3-kettingen methode best interressant en het klinkt ook best aannemelijk.

Zijn er hier mensen die er ervaringen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ieeek, voor ik de pagina zag rammelde de computer al en kwam het java icoontje in beeld ;)

anyway, de methode is wel bekend en werkt vast. Maar ik ben waaaay tooo lui voor dat :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Jazzper schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:22:
Oh als hij van de us army is wil hij misschien wel een klassieker: De Tom Ritchey commando uit 1983
klik

redelijk gewild. Is een klassieker uit het mtb tijdperk van begin jaren 80. Je ziet het er nu misschien niet aan af maar kenners kennen hem zeg maar ;)

edit: ik zou niet impulsief een halfords bike gaan kopen. Dan maar een oude Giant terrago of builder ofzo. Die zijn zeer betaalbaar en nog enigszins merk. Of zoek eens op ATXjes.
Hij rijd motor net als ik en een hele dikke V8.. fietsen doet hem niet veel ;)

Ja een oude giant is beter. Maarja je hebt 2 koters die moeten passen, ze willen geen rode, gele, paarse kleuren etc. etc.

Ik ga vanavond ff bij fietsenmaker kijken voor goede 2de hands en anders mogen ze toch echt bij de fietsgigant of halfords gaan kijken :( Had aantal dingen gevonden maar te groot, verkeerde kleur, etc.

Enigste positieve, naast jullie goede hulp!, is dat ik nu zelf wel weer wil gaan mountainbiken :P word minder moeilijk over gedaan als met cross motor de bossen in :X

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Je kan ook nog eens kijken bij Decathlon. Dat is een sportgroothandel. Die zou ik willen plaatsen boven een bouwmarkt of halfords. Daar heb je al mountainbikes en kindermountainbikes vanaf 99 euro nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ah wil toch nog naar mediamarkt bij de Arena dus komt goed uit. Ff bij decathlon binnen lopen.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Vanmiddag ff 70 km gebiked (blauwe en zwarte route nijverdal/hellendoorn) 30 over het asfalt en 40 door de bossen met een gemiddelde van 24,5 km/h, ging best lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 08:27
Ik ga toch nieuwe derailleurs halen. Woensdag heb ik ze eraf gehaald en zonet wat opgekuist, maar ik ge ze helemaal moeten demonteren om ze goed uit te kuisen. De veren zitten volledig dicht met aangekoekt vuil (zout van in de winter + 2 jaar stilstaan).
Ga eens horen wat de verschillende types kosten en dan zal ik wel kiezen. Ik wil er niet TE veel geld aanhangen dus we zien wel.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Vos schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:22:Wish-list:
- ander zadel (dit ding is lelijk en niet heel fijn)
- ander stuur
- andere voorvork
en daarna kijken we wel ff verder
op mtb.nl is wel een mooi specialized rival zadel te vinden voor slechts 25,- Past er mooi bij en wordt zeer goed gerecenseerd; http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=38013.
Mooie crossmaxen btw :)
The_Scarabial schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:29:
Vanmiddag ff 70 km gebiked (blauwe en zwarte route nijverdal/hellendoorn) 30 over het asfalt en 40 door de bossen met een gemiddelde van 24,5 km/h, ging best lekker :)
blauw en zwart zijn samen rond de 65 toch? Daar zit hooguit 2 km asfalt in?

[ Voor 28% gewijzigd door WooK op 11-08-2007 00:49 ]

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

WooK schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 00:46:
[...]

blauw en zwart zijn samen rond de 65 toch? Daar zit hooguit 2 km asfalt in?
uh nee, blauw=30 ongeveer en zwart=13 of 14 ongeveer. en van mijn huis naar de route's is 15km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

even crossposten:

Deze discussie is voor mtb-ers interessant!
route & tracking software voor windows mobile devices met gps (mda's enzo):
Canard in "HTC P3300 deel 7 (Artemis, MDA Compact I..." en verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Binnenkort ga ik dus al een deel van mijn nieuwe spullen bestellen :9 (bij bike2build) maar ik heb nog enkele vraagjes;

1) Bij de achterderailleur kun je kiezen uit één met veerspanning op het grootste casettewiel en een met veerspanning op het kleinste casettewiel. Wat is hierin juist het verschil en welke keuze kan ik best maken of maakt dit niet uit? Het wordt alleszinds een RD-M530 / 531.

2) De voorderailleur wordt de FD530 (top swing dus)

3) Mijn huidige banden zijn 26x1.80 (46-559). Is het mogelijk om er deze 26x2.10 op te leggen (ik denk dat die 2.25 iets te maken heeft met de breedte dus dat moet wel lukken).

4) Deze binnenband voor achteraan, mijn binnenband vooraan is nog oké, of verwissel ik deze dan ook best?

5) Waar zit hem ergens het verschil in kwaliteit tussen de verschillende V-brakes. Ik kan begrijpen dat er duidelijk verschil zit tussen een Alivio en een XTR, maar de XL-serie is €10 duurder dan de Deore's, resp. €15 en €25. Nu vraag ik me af wat die €10 verklaart?

Dit zal mijn bestelling zowat worden.

Morgen gaan mijn velgen en mijn frame + vork naar de lokale fietsenmaker. De lagers in mijn velgen worden vervangen, spaakspanning wordt wat verhoogt, mijn vering vooraan wordt uitgekuist en de trapas eens checken of daar alles nog oké mee is.
Deze zaken leveren te veel problemen op om te demonteren/kuisen dus voor de zekerheid laat ik dat door de fietsenmaker doen. Dan ben ik er zeker van dat het goed gebeurt. Ik ben er ook al wat advies gaan inwinnen en dan gun ik hem dat ook wel.
De banden/derailleur's/remmen etc. is een pak goedkoper in Nederland dus bestel ik dat wel bij jullie.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

1. Normaliter heb je veerspanning op de grootste achter (in rust hangt hij onder je kleinste kransje, begrenst door de limiter schroef). Dat nieuwe systeem heb ik verder geen verstand van, maar iets zegt me dat je shifters dan ook anders zijn

2. je moet top swing hebben? zeker weten? (kan hoor, maar check het)

3. dat is de breedte inderdaad. Lijkt me zo geen probleem. Waarom wil je zo smal? Bewust?

4. binnenbanden boeien (mij iig) niet als de maat klopt. Op die stelling valt genoeg af te dingen overigens.

5. stukje marketing vooral ;) Tevens hebben die LX cartridge remblokjes. Dan vervang je niet het hele remblokje (en dus opnieuw alles afstellen) maar alleen het rubber inlegdingetje. Ik overigens rem met deore's (de oude van Harmen) en ben er zeer content mee. Maar ja voor die 10 euro meer... Let je op dat het per kant is overigens? Dus 2x alles he
Lees even wat reviews op mtbr.com anders.
zoals hier en hier. Ik neem aan dat je zelf al wat gegoogled hebt? kuch... ;)

Ben benieuwd hoe het wordt! Goed kuisen en kiekjes maken jij!

[ Voor 18% gewijzigd door Jazzper op 13-08-2007 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

@McGryphon

zou je dit linkje: http://www.xs4all.nl/~eaman/mtb/

ipv, die foto in de startpost kunnen plaatsen (ik had even niks te doen dus maar ff zo'n lijstje in elkaar geprutst :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214388

weet iemand hier eigenlijk of er in nederland ook mountain goats worden verkocht? ik heb ze in nederland namelijk nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
Anoniem: 214388 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:30:
weet iemand hier eigenlijk of er in nederland ook mountain goats worden verkocht? ik heb ze in nederland namelijk nog nooit gezien.
Nee, deze worden niet verkocht aangezien er maar 1 dealer in de hele wereld is. (hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214388

dat is erg jammer, want dan krijg ik mijn fiets dus nooit meer terug :) ik geloof wel dat dat de fijnste fiets was, waar ik ooit mee heb gereden en om hem 8.6 kg te laten wegen was niet eens zo overdreven veel (=duur) moeite vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Laatst online: 06-06 22:11
Anoniem: 214388 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:47:
dat is erg jammer, want dan krijg ik mijn fiets dus nooit meer terug :) ik geloof wel dat dat de fijnste fiets was, waar ik ooit mee heb gereden en om hem 8.6 kg te laten wegen was niet eens zo overdreven veel (=duur) moeite vereist.
Ik mis denk ik iets... Je had een Mountain goat, maar deze is gestolen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Voor de heb, de gebruik of de verkoop ga ik waarschijnlijk een vrij nieuwe Trek 4500 voor 25 euro scoren. Mooie deal zou ik zeggen :)

Wat was er met je oude MG dan, .at?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 12:26
Ik heb dit gekocht :)

- Cannondale MTB Killer V 900, blauw/grijs metallic 7002 alu frame
- Magura Quake voorvork (preload & rebound adjustible)
- Magura HS33 hydrolische velgremmen
- Magura HS33 remblokken extra set (nieuw)
- Magura balhoofdset
- Shimano 26” WH-M540 16 spaaks velgen (+ extra reserve spaken)
- Schwalbe Black Jack banden
- Shimano XTR voorderailleur
- Shimano XTR ketting (+ extra XTR ketting)
- Shimano XT Hollow Tech trapas en voorgroep
- Shimano SPD pedalen ( + verloopjes naar normale pedalen)
- SRAM 9.0 achterderailleur
- SRAM 9.0 casette
- SRAM Halfpipe gripshifters
- BBB stuurpen
- Selcof zadelpen
- Oxygen racezadel

Plaatje van het frame (niet mijn fiets!)
Afbeeldingslocatie: http://www.eonet.ne.jp/~mountain-life/mtb/v900/killer%20v%20t-serv.jpg

Gebruikt gekocht overigens, maar in onberispelijke staat! :) En voor een nette prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 15-08-2007 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Hij is fijn! En vast meer dan 25 euro haha. Hoop dat de wieltjes een beetje stevig zijn. Ben (maar dat is persoonlijk) niet zo'n fan van weinigspaaks mtb wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

The_Scarabial schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:25:
@McGryphon

zou je dit linkje: http://www.xs4all.nl/~eaman/mtb/

ipv, die foto in de startpost kunnen plaatsen (ik had even niks te doen dus maar ff zo'n lijstje in elkaar geprutst :P)
Grappig, die oranje hs33's :)

offtopic:
Het is "TA specialités"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Zo wil ik ooit nog eens die brandweerrode Shimano DX v-brakes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
ik wil wel zo'n Trek OCLV frame, blauw aan de ene kant en wit aan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-06 16:14

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik vraag me af hoe lang jullie met een trapas doen. Ik heb nu na 2 jaar weer m'n trapas aan gort liggen en vind de duurzaamheid maar tegenvallen, aangezien ik helemaal niet zoveel meer mtb. Hebben jullie nog tips voor een goede trapas? Ik heb een Giant ATX860 frame (uit 2001 geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
bij goed onderhoud gaan standaard trapassen gewoon lang mee hoor. Gemonteerd en niks meer aan gedaan zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Euh, ik laat het monteren. Geen tools en tijd daarvoor :$ Ik houd m'n fiets over het algemeen wel netjes en schoon, maar kan ik nog iets speciaals aan m'n trapas voor onderhoud doen? Alles ontvetten en weer smeren (voorzover je er niet voor hoeft te demonteren) doe ik regelmatig.
Het is wel zo dat ik voorheen voornamelijk buitenblad trapte. Maar sinds er achter een race-cassette geschikt voor MTB op zit, moet ik vaker naar het binnenblad (-> lagere kracht op trapas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
je moet wel eens de crank demonteren, de trapas grondig schoonmaken en opnieuw vet erin doen. Anders komt er zand in de lagers en/of gaan ze droog lopen. En je begrijpt dat dat niet bevorderlijk is voor de levensduur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Waar moet je dat vet in doen dan? Gewoon bij het bevestigingspunt van je trappers. Of moet je je trapas ook demonteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:15
Impry schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:46:
Waar moet je dat vet in doen dan? Gewoon bij het bevestigingspunt van je trappers. Of moet je je trapas ook demonteren?
Was jij je MTB met een hogedrukspuit?
Dat zou eea kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
vet in de lagers spuiten, vaak zit er een smeernippeltje aan elke kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Mja, dat doe ik dus nooit, toch maar gaan doen dan :) Thnx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Je hebt meerdere soorten he. Ik heb oude fietsen dus dat zijn allemaal adjustable types. Daar kan ik mee lezen en schrijven. De nieuwere cartridges heb ik geen ervaring mee. Zie ook

http://www.parktool.com/r...ld2.x=26&imageField2.y=10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
ik heb het nu over octalink en vierkante as, daarbij heb je smeernippels aan beide kanten. 2 jaar geleden had je nog geen buitenboordlagers, dus de kans is groot dat het een van die twee betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

maartend schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:40:
[...]

Was jij je MTB met een hogedrukspuit?
Dat zou eea kunnen verklaren.
Mja, ik meng me even in de discussie, zodat ik bij m'n nieuwe fiets goed weet hoe het moet :)
En ik spuit m'n fiets soms wel af met hogedrukspuit, maar dan vanaf grote afstand en niet op draaiende/belangrijke delen (dus vooral frame, stuur en wielen/velgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:15
Impry schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:58:
[...]

Mja, ik meng me even in de discussie, zodat ik bij m'n nieuwe fiets goed weet hoe het moet :)
En ik spuit m'n fiets soms wel af met hogedrukspuit, maar dan vanaf grote afstand en niet op draaiende/belangrijke delen (dus vooral frame, stuur en wielen/velgen).
Heoft neit altijd grote afstand, maar kom niet in de buurt van lagers en speol ook het vet niet tussen je ketting vandaan. Soms werkt dichtbij wel bij het frame als daar van die dikke vette plakklei op zit. Voorderrailleur doe ik ook nooit moelijk over. gewoon gezond verstand gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Ik had gezegd dat ik eens ging zien voor foto's te posten en heb er eens werk van gemaakt (al was het uiteindelijk een kleine moeite ;) ).

Afbeeldingslocatie: http://lh4.google.nl/fremailbackup/RsNTOKH8kDI/AAAAAAAAAE4/lZm1ISYWggk/DSC04009-1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh5.google.nl/fremailbackup/RsNTLaH8kCI/AAAAAAAAAEw/pMmWLSbCsA4/DSC04010-1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh3.google.nl/fremailbackup/RsNTC6H8kBI/AAAAAAAAAEo/fGWMXiMlosI/DSC04007.JPG

[ Voor 13% gewijzigd door Jegapia op 16-08-2007 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

wat een hinder ding dat google fotos...

heb er 3 weten te copy pasten

wel een leuke trek hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 14:03
Inderdaad, plaatje moet worden gedownload? Maar ziet er goed uit. Ik moet zoiets ook nog leren, zodat ik mijn fiets zelf goed kan onderhouden.

Maar eerst maar eens fietsen natuurlijk :P Heb nu iets van 15x het parcours van Noordwijk gereden en maandag heb ik Schoorl gefietst, beide wel OK hoewel Noordwijk er toch wel beter bijligt naar mijn mening.

Nu ben ik op zoek naar een parcours voor een beginner in de omgeving van zuid/noord holland. Weet iemand een parcours dat er goed (lees: niet mul) bij ligt? Mijn zus gaat een keertje mee en ik wil die niet meteen het mulle zand insturen maar liever een simpel bos paadje zonder teveel technische klimmen en zandbakken. Ik heb op MTBroutes.nl gekeken maar ik kan daar niet echt uit opmaken welk parcours nou echt voor beginners of gevorderde is. Als iemand een site weet waar dit wel staat dan hoor ik dit natuurlijk graag, ben niet beroerd om het zelf uit te zoeken uiteraard.

ps jazzper: heb nog een MX300 liggen, iets van 3 maanden gebruikt, interesse? dm ff

• Jegapia
Zie dat er inderdaad iets mis mee is. Toen ik mijn bericht postte kwamen ze er alle 4 gewoon op maar nu staan er gezoon 4 links 8)7. Ik zal nog wel eens zoeken naar iets beters.

En leuke Trek. Voor dat geld en als af-en-toe mountainbike is hij o.k. maar je moet er ook niet te veel van verwachten. Het frame bv. zou van chromoly zijn en blijkbaar roest dat ook wel net wat (en kilo's dat dat weegt :D. Maar het is niet dat ik er een hobby van wil maken waar veel geld in kruipt. Ik heb nu 2 jaar amper gefietst en wil terug af en toe het bos in, beetje afzien en wat genieten van de frisse lucht en de natuur.

• MrAngry
  • Laatst online: 21:34
Jegapia schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 01:16:
Zie dat er inderdaad iets mis mee is. Toen ik mijn bericht postte kwamen ze er alle 4 gewoon op maar nu staan er gezoon 4 links 8)7. Ik zal nog wel eens zoeken naar iets beters.
[img ] tags geprobeerd?
Overzicht van UBB-codes

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Lidl doet ook weer veel fietsdingen vanaf de 23e.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:15

JT

VETAK y0

Jammer dat er geen fietsbroeken bij zitten, kan er wel een gebruiken nog :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter

• MrAngry
Das een lange broek, voor vrouwen en kinderen

@VV: je detector staat uit.

[ Voor 25% gewijzigd door MrAngry op 16-08-2007 15:50 ]

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
er staat heren- of damesfietsbroek. Dus dat zal het wel zijn.

• Roet
Inderdaad. En of er een zeem in zit is ook maar de vraag want ik ga er vanuit dat die er niet in zit. Koop gewoon een goede broek bij je lbs, daar heb je veel plezier van heb ik gemerkt.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Aan de andere kant heb ik jaren geleden, meer voor de heck of it, voor een euro of 10 a 15 een pauperbroekie met zeem op de markt (jawel!) gekocht en die zit nog steeds heerlijk :)

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik merk wel het verschil tussen zo'n pauperbroekje en een Ultima broek hoor. Zo'n pauperding is wel beter dan nix, maar om het nou prima te noemen... neh.

• JT

JT

VETAK y0

Mijn pauperbroekie van de Aldi voor 10 euro MET zeem zit prima :P En ik doelde op een korte broek maar zo een lange broek is ook wel handig voor herfst/winter :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

McGryphon schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:14:
Ik merk wel het verschil tussen zo'n pauperbroekje en een Ultima broek hoor. Zo'n pauperding is wel beter dan nix, maar om het nou prima te noemen... neh.
Heb deze week met een nieuwe Ultima (korte) broek gefietst in Houffalize, das een stuk beter dan mijn (zij het wat oude) Agu broekje.

En de Epic bevalt echt super, stukken fijner dan mijn oude hardtail. Geen gehark meer op die hobbel single tracks ;) en lekker knallen naar beneden. En eerder moest ik ook vaak even de rug strekken, maar dat hoeft nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Gister weer wat gefietst, km of 60 waarvan zo'n 40 onverhard. Eerst wat rondgereden op Rijswijk, maar dat is bagger, letterlijk en figuurlijk. Daarna nog 2x Noordwijk gedaan en ik moet zeggen dat dat nog steeds het beste parcours is wat ik heb gereden. Het was totaal niet mul gezien het net had geregend. Het zand was lekker vast dus je kon er hard overheen knallen, heerlijk! Vandaag een beetje herstellen en m'n fiets schoonmaken en dan morgenochtend nog maar een keertje Noordwijk doen :). Misschien ook wel een leuk parcours voor jou JT. In vergelijking met Schoorl stukken beter te doen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Het heeft hier ook wel geregend :) Maar ik heb me voorgenomen niet meer de duinen in te gaan zolang ik geen klikpedalen heb...moet me teveel inhouden op afdalingen omdat ik anders van de pedalen stuiter :/

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
JT schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:48:
Het heeft hier ook wel geregend :) Maar ik heb me voorgenomen niet meer de duinen in te gaan zolang ik geen klikpedalen heb...moet me teveel inhouden op afdalingen omdat ik anders van de pedalen stuiter :/
Ja geef ik je gelijk in, snel halen die hap dus! Als je ze online gaat bestellen wil ik misschien wel meedoen, heb nog pedaaltjes en schoenen nodig voor mijn 'nieuwe' racer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Roet schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:53:
[...]

Ja geef ik je gelijk in, snel hallen die hap dus! Als je ze online gaat bestellen wil ik misschien wel meedoen, heb nog pedaaltjes en schoenen nodig voor mijn 'nieuwe' racer.
mja mijn ervaring is dat pedalen (naja de MD520 dan) bij de LBS echt niet duurder zijn dan op 't internet (naja misschien een paar euro) en ik ben zelf heeeeel erg blij dat ik fietsschoenen echt veel verschillende heb gepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Roet schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:53:
[...]

Ja geef ik je gelijk in, snel hallen die hap dus! Als je ze online gaat bestellen wil ik misschien wel meedoen, heb nog pedaaltjes en schoenen nodig voor mijn 'nieuwe' racer.
Ik heb veel besteld via internet, voor de pc, auto en zelfs m'n MTB. Maar de LBS in Enschede (Ten Tusscher) heeft mij erg goed geholpen dus ik kan het niet maken vind ik om het nu via internet te gaan bestellen...Ik heb daar de vorige keer dat ik er was veel uitleg gehad, ze hebben me het een en ander laten zien enz.

[ Voor 9% gewijzigd door JT op 18-08-2007 12:08 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Ja is te begrijpen, mijn LBS is ook echt goed. Heb er ook mijn MTB schoentjes gekocht, maar was wel 25€ duurder uit en dat is toch best veel vond ik. Het is misschien wel wat riskant idd om schoenen te kopen via internet, dat klopt. Maar het budget laat het niet toe he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

De lbs waar ik het haal valt wel mee qua meerprijs :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ten Tusscher? heb je daar een lange kerel van een jaar of 15 gezien, met lange haren en een Bianchi Via Nirone?

compleet offtopic maarja ;)

en ik heb nu de O2 bikers van deze maand eens de tests van FS bikes gelezen, en een fully klinkt nu toch weer erg aanlokkelijk...

[ Voor 42% gewijzigd door McGryphon op 18-08-2007 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
JT schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:23:
De lbs waar ik het haal valt wel mee qua meerprijs :)
Vind het best om bij een/de LBS iets meer te betalen, maar als sommige prijzen zelfs 3x zo hoog :X zijn als op internet, dan kunnen ze toch echt de boom in. Dan maar online bestellen en wat langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

pjlgt schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 12:17:
[...]

Vind het best om bij een/de LBS iets meer te betalen, maar als sommige prijzen zelfs 3x zo hoog :X zijn als op internet, dan kunnen ze toch echt de boom in. Dan maar online bestellen en wat langer wachten.
3x is wel heel veel, maar voor een paar euro meer kan direct contact met een fietsenmaker juist goed zijn, als je goed met de mensen kan op schieten, kan je ook veel gedaan krijgen en betaalt zich dat vanzelf terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik weet wat ik zou kopen als ik plotseling ergens 6000 euro vandaan zou halen.
Afbeeldingslocatie: http://www.scottusa.com/i/images/products/205194.jpg :9

[ Voor 4% gewijzigd door McGryphon op 19-08-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

ja ffs 6000 euro :X, ik vind de 2800 euro die ik voor de RM-Element 50 ga uitgeven ook al een boel geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
is het ook, vandaar dat het wss een droom zal blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

McGryphon schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:41:
Ten Tusscher? heb je daar een lange kerel van een jaar of 15 gezien, met lange haren en een Bianchi Via Nirone?

compleet offtopic maarja ;)

en ik heb nu de O2 bikers van deze maand eens de tests van FS bikes gelezen, en een fully klinkt nu toch weer erg aanlokkelijk...
Wat voor budget houden ze aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 06-06 16:11
Ben sinds een dikke week ook aan het biken, met de mountainbike van m'n broertje. Lekker door plassen en drek raggen en over een motorcrossbaan fietsen hier in de buurt. Was alleen een beetje zwart na de tijd van al die drek :p

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

The_Scarabial schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 20:44:
ja ffs 6000 euro :X, ik vind de 2800 euro die ik voor de RM-Element 50 ga uitgeven ook al een boel geld
Ja maar dan heb je wel wat. Vind de RM element ook nog steeds een fantastisch mooie fiets. Heb daar stiekem al heel vaak verliefd naar zitten staren. ;)

Als alles gaat zoals ik wens (paar randvoorwarden die zich deze week kunnen oplossen) volgende week naar het Sauerland. Daar wordt de Ghost Sauerland marathon verreden. Ik denk dat ik hem ga starten en eens kijken hoe ver ik kom met de weinige training in de benen. Wordt sowieso op toermodus om kilometers in de benen te krijgen, maar what the heck, heb toch vakantie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Heb je voor 400 euro een goede mountainbike voor recreatief gebruik (zondags door het bos crossen)? Hoeft niet allemaal top te zijn, maar wel goede remmen, snelle en betrouwbare schakelmechanismes en voorvering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
lees dit eens door, staat alles in wat je moet weten.

[ Voor 29% gewijzigd door McGryphon op 19-08-2007 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Daar praten ze over 500 of meer, daarom vroeg ik mij af of een fiets van 400 ook kan voldoen voor recreatief gebruik.Bijvoorbeeld deze of deze fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 12:26
NoepZor schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:26:
Daar praten ze over 500 of meer, daarom vroeg ik mij af of een fiets van 400 ook kan voldoen voor recreatief gebruik.Bijvoorbeeld deze of deze fiets.
Ja dat kan. Ik heb 5 jaar regelmatig door de Drunense duinen gefietst (soms wel 2-3x per week) op een Giant van ik schat een gulden of 800 waar de goedkoopste groepen op zaten (Alivio), geen enkel probleem. Fiets nog goed ingeruild ook na die 5 jaar, en nooit iets vervangen aan onderdelen.
Misschien vervang je een keer een onderdeel extra omdat het wat harder slijt, maar met die prijzen kan dat ook.

Mijn persoonlijke record van de Drunense duinen heb ik op die fiets gehaald, en daarna nooit meer in de buurt gekomen...

[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 19-08-2007 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-06 06:29
Vandaag maar eens m'n ketting, derrailleur en tandwielen schoongemaakt.. dat was duidelijk nodig :X

Ik heb nog wel een klein probleempje, als ik op m'n achterderrailleur op het kleinste wieltje fiets en m'n grootste kettingblad gebruikt bij m'n trappers, loopt m'n ketting net tegen de kettinggeleider van m'n voorderrailleur... met de 'high' en 'low' stelschroefjes van m'n voorderraillleur krijg ik dit ook niet verholpen.. iemand die nog een tip heeft om hier wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Laatst online: 03-06 19:31
Zit je derailleur niet scheef aan je frame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

heeft ie niet simpel weg een tik gehad waardoor hij uit 't lood staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Martin Sturm schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:54:
Ik heb nog wel een klein probleempje, als ik op m'n achterderrailleur op het kleinste wieltje fiets en m'n grootste kettingblad gebruikt bij m'n trappers, loopt m'n ketting net tegen de kettinggeleider van m'n voorderrailleur... met de 'high' en 'low' stelschroefjes van m'n voorderraillleur krijg ik dit ook niet verholpen.. iemand die nog een tip heeft om hier wat aan te doen?
Wat voor soort shifters heb je en wat voor derailleru? Ik heb dat namelijk ook wel en als ik de shifter iets aantrek tijdens het rijden, loopt iet niet meer aan. Gevalletje van de kabel dus iets strakker krijgen maar ik stoor me er niet aan want het komt vrijwel nooit voor dat ik met die combinatie moet trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
dan heb je nooit een eindsprint gehad hoor. In een wedstrijd kom ik met de eindsprint al vaak aan de 44-12, en mannen met een wat hogere leeftijd kunnen vaak nog wel een tandje zwaarder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

McGryphon schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:56:
dan heb je nooit een eindsprint gehad hoor. In een wedstrijd kom ik met de eindsprint al vaak aan de 44-12, en mannen met een wat hogere leeftijd kunnen vaak nog wel een tandje zwaarder ;)
Ik gok dat het meerendeel hier geen wedstrijden en dus geen eindsprints (:?) doet.
Anyway, bij mij komt het doordat mijn deore derailleur een beetje speling heeft. Ik gok dat je met een XT, XTR, X.9 of X.0 er niet zoveel last van zult hebben mits goed afgesteld.
Een beetje FM kan dit volgens mij zo verhelpen mits je een fatsoenlijke voor derailleur hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Vos schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 20:54:
[...]

Wat voor budget houden ze aan?
reviews van de Happy Bike Days, gaat van 1200 euro (Orbea Oiz PV Wind) tot ~6100 euro (Speci S-Works stumpjumper FSR carbon)
Yeti 575, Scott Spark, Rocky Element, BMC fourstroke zijn toch wel de mooiste bikes die ze hebben getest IMO. Wel met een prijskaartje waar je U tegen zegt helaas...
frameprijzen:
BMC: 1600
Rocky: 2190
Scott: 2900 :o
Yeti: 1990 tot 2370

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
stefijn schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:28:
[...]

Ja dat kan. Ik heb 5 jaar regelmatig door de Drunense duinen gefietst (soms wel 2-3x per week) op een Giant van ik schat een gulden of 800 waar de goedkoopste groepen op zaten (Alivio), geen enkel probleem. Fiets nog goed ingeruild ook na die 5 jaar, en nooit iets vervangen aan onderdelen.
Misschien vervang je een keer een onderdeel extra omdat het wat harder slijt, maar met die prijzen kan dat ook.
Ja, dit kan zeker, een hoop staat of valt ook met goed onderhoud. Ik heb zelf ooit eens een scott aangeschaft van rond de 800 gulden. Het frame is goed, dus daar maak ik me geen zorgen over. De voorvork is na +/- 2500 km aan vervanging toe en ketting, bladen etc het is allemaal niet top meer, maar voor recreatief fietsen voldoet het prima. Je moet alleen wegblijven bij halford, aldi etc. Gewoon een fiets van een merk kopen, zodat je frame niet scheurt als je een keer over een boom springt. Ik zou me dus ook meer concentreren op een goed frame en goede geometrie en niet of er deore of alivio op de achterderrie staat. Als er deore staat lever je het toch weer in op het crackstel, de naven, de velgen of iets anders.

edit: http://www.izibike.nl/product/1139/Cube_Aim is een leuke fiets voor 400 euro. Hou je er rekening mee dat er nog nog wel een goede helm bij mag. Veel mensen vergeten dat in hun budget :)

[ Voor 7% gewijzigd door MrAngry op 20-08-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Inderdaad. http://bikestudio.nl/aanb...orie_id=29&product_id=514 is ook een leuke vind ik. Heb er zelf ook op gefietst en ik kon er gewoon het parcours goed meer rijden dus een onding is het niet. Maar ik ben ook maar een beginner, dus echt veel zegt het nou ook weer niet :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Roet schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:43:
Inderdaad. http://bikestudio.nl/aanb...orie_id=29&product_id=514 is ook een leuke vind ik. Heb er zelf ook op gefietst en ik kon er gewoon het parcours goed meer rijden dus een onding is het niet. Maar ik ben ook maar een beginner, dus echt veel zegt het nou ook weer niet :p.
Jammer dat ze die discs erop hebben, past niet echt bij het budget en zijn vrij waardeloze remmen als ik het goed begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Klopt ja, V-brakes passen wat beter in een budget van <500€ dat ben ik met je eens. Een http://bikestudio.nl/aanb...orie_id=29&product_id=103 kan ook maar is wat hoger in het budget. Zit wel deore op wat een pluspunt is.

[ Voor 48% gewijzigd door Roet op 20-08-2007 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Net mijn fiets langsgebracht bij de fietsenboer, blijkt dat een palletje in de shifter is afgebroken...
Nja ik heb wel pech, het is net buiten de garantie.
Dus nu is iig 1 shifter van shimano straks :)
Ik ga er langzama op vooruit :P

Trouwens, in mijn aluminium frame zit een kraakje, als ik fiets en ik ga over een hobeel hoor je het duidelijk. Wat kan dit zijn?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Roet schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:39:
Klopt ja, V-brakes passen wat beter in een budget van <500€ dat ben ik met je eens. Een http://bikestudio.nl/aanb...orie_id=29&product_id=103 kan ook maar is wat hoger in het budget. Zit wel deore op wat een pluspunt is.
Zit er nog verschil tussen deze en die Batavus en Target welke ik heb gepost? De Trek 4500 heb je trouwens ook voor 400 euro
http://bikestudio.nl/aanb...orie_id=29&product_id=196

[ Voor 12% gewijzigd door NoepZor op 21-08-2007 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 13:19

zwik

randomized

Hey, ik wist niet eens dat hier een MTB topique was :+ . Even showen dus ;P . Zelf heb ik een Merida Matts TFS 900 Magura. Leuk speelgoed. XT groepje, Magura HS-33 rempjes en maxxis bandjes. Verder een Manitou Sliver vork. Plaatjes zijn hier te vinden: http://zwik.homelinux.org/wordpress/v/Mountainbike/Mybike/ . Viel spaß !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
zwik toegevoegd aan startpost. Leuk speelgoed inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Mooie fiets die Merida! :)

Ben zelf mijn Trek winterklaar aan het manken. Voorvork is al een tijdje gaar en gaat vervangen worden door een carbotech stijve voorvork. Volgende week wordt hij nagelopen. Op de specialized ga ik wat andere bandjes zetten en ga ik over twee weken de vulkanbike rijden. Sauerland kwam te vroeg, maar in Daun ben ik er weer bij (heb me inmiddels ingeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 13:19

zwik

randomized

Winterklaar? Het is net half augustus geweest :+ . Afgelopen jaar heb ik geen winterstop gehad :) . Tot het gaat vriezen zit ik meestal wel op de fiets :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

zwik schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:18:
Winterklaar? Het is net half augustus geweest :+ . Afgelopen jaar heb ik geen winterstop gehad :) . Tot het gaat vriezen zit ik meestal wel op de fiets :) .
Uh klaarmaken om in de winter op door te fietsen wel te verstaan. Meestal fiets ik alleen december niet. Beetje bierdrink en snowboardmaand. Maar als het herfstig en modderig wordt schakel ik over op mijn andere mtb en gaan de fully en de racefiets op winterreces. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door KeX op 22-08-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Let je er wel op dat de zithouding op beide MTB's niet te veel verschilt? kan namelijk nogal problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Joopieboy schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:30:
Net mijn fiets langsgebracht bij de fietsenboer, blijkt dat een palletje in de shifter is afgebroken...
Nja ik heb wel pech, het is net buiten de garantie.
Dus nu is iig 1 shifter van shimano straks :)
Ik ga er langzama op vooruit :P

Trouwens, in mijn aluminium frame zit een kraakje, als ik fiets en ik ga over een hobeel hoor je het duidelijk. Wat kan dit zijn?
ik gok zomaar dat het balhoofd te strak staat (was op de Trek van m'n vader ook, die begon ook al meer te kraken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:11

charrel

Cortisol4life..

Grr, sinds 2 dagen is het kwaaltje wat ik in het begin had veel erger terug gekomen. Mijn voorste schijfrem blijft volledig hangen. Een formula oro k18, hendeltje komt niet meer terug en wat erger is de zuiger blijft nu ook hangen. Alleen handmatig kan je hem nog terug duwen. Gelukkig zit er garantie op en heeft mijn lbs. een nieuwe besteld maar daar moet ik dus nog tot volgende week op wachten....
Zijn er meer mensen die dit met een formula oro 18/24 hebben gehad, op het mountainbike forum hebben meer mensen problemen ermee gehad. Voor de lbs. wat het de 1e x dat iemand ermee terug kwam. Was wel grappig dat er toevallig nog iemand kwam 30min nadat ik er was met dezelfde problemen. De lbs zag de bui al hangen met volgens hem 1100 verkochte fietsen met die remmetjes :+
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.