Ok, maar goed, ik ben toch erg blij dat ik v-brakes heb aangeschaft, dat scheelde toch een hoop.
Maar eigenlijk wel raar dat met echt knoert hard remmen en dat de ketting eraf vlieft en de spullen zo vernaggeld kan zijn.
Mja, ik heb de fiets nu zelf aardig gestript, kapotte zooi eraf gehaald en alles wat vast zat ook los gehaald, morgen breng ik die fiets langs bij de fietsenmaker en dan ben ik benieuwd wat en hoe duur alles gaat worden.
Ouders sponseren iig 30 euro bij, lief hea.
Trouwens iets minder op mijn voorrem, kan wel, maar ik heb nu echt uit volle kracht met verkrampte handen geremt, en tja misschien heb ik voor iets teveel remkracht, maar ik die paar seconde denk je er niet over na om iets minder te remmen, gewoon vol remmen met alle kracht die je hebt. Iets anders schoot mij niet te binnen.
Edit: Zo ik ben vanochtend langs de fietsenboer geweest en op zich valt het best mee.
De tandwielen waren niet krom of beschadigt, alleen een beschermring was eraf gebroken die de keting tegenhoud als hij eraf wilt lopen, de derailleur wist hij niet zeker of die nog goed was en de ketting en de rest was ook nog een vraag. Maar opzich viel het mee, waarschijnlijk met de hele boel afstellen (die man zei droog van mm volgens mij moet er iig wat afgesteld worden

) en het repareren van de dingen die nodig zijn kom ik rond de 50 euro uit, best netjes.
Edit2:
Net terug van de fietsenboer, was een spoedreparatie maar het is ze netjes binnen een dag gelukt.
Wat ze hebben gedaan is hetvolgende:
- Ketting gespannen
- Derailleur afgesteld (was niet kapot gelukkig)
- Versnellingen afgesteld
- Remmen gerepareerd
- Op de tandwielen zat een plastic ring ter berscherming, die was kapot en die hebben ze netjes eraf gehaald.
- Tandwielen zijn nog goed (gelukkig)
- En nog wat kleine dingen.
Het probleem met de vastgeschoten remmen was een rubber aan de achterkant die klem zat. Bij het vol inknijpen is het rubbertje wat om de kabel zit die tussen de 2 remblokken zit gespannen die was bij het volledig inknijpen vastgesprongen aan beide zijkanten. Dat rubber heeft ie eraf gehaald waardoor hij niet meer vast kan hangen. Aan de voorkant zit dat tussenrubber nog wel maar die rem is bijgesteld dat hij niet meer zo hard kan vastgrijpen.
De fiets fietst weer super, schakelen gaat super en de ketting en de spullen zinn weer goed ingevet.
Nu gebeurt er hopelijk niks meer, de fiets is nu goed en zo wil ik het ook houden...
Nu alleen nog wat aan mijn stuur doen, die kraakt nog steeds een beetje, maar dit is buitenom dit gedoe.
[
Voor 80% gewijzigd door
Joopieboy op 17-11-2007 13:56
]