Het grote mountainbike topic (deel 7) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 8.420 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

The_Scarabial schreef op zondag 11 november 2007 @ 21:51:
vandaag de helletocht in de lutte gefietst, ging helemaal super 55km door de dikste blubber :D. was erg gaaf!
hmm, ik heb de avond ervoor en sochtends naar buienradar zitten kijken en heb maar besloten om niet te gaan. De Lutte is inderdaad erg leuk dus ik baal er wel van dat het zulk weer was. Heb je nog buien over je heen gehad dan of viel het mee?

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Afgelopen weekend veel gemountainbiked. Creatieve route door Drenthe en gisteren de gepijlde route bij Holten en Hellendoorn, daar is het erg mooi wel veel rotzooi door de regen natuurlijk :)

Hoeveel kilometer doen jullie gemiddeld over remblokjes? Heb na 150km door de bossen met regen en veel rotzooi bijna geen remblokjes meer over... :|
Zijn er ook remblokjes die harder zijn zodat ze wat langer meegaan?

Ik ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:09
Modder / regen / zand slijt remblokken als een gekke.
Heb al een keer in een akkermans-tourtocht 1 setje in 60km erdoorheen gejast, en nog niet eens zoveel geremd.

Wat voor een soort remmen heb je?
Als je discs hebt, dan kun je van resins overstappen naar metal blokjes.

Lijkt me wel handig om even te vermelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 14:04

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

mijn broer heeft dat probleem ook... vind het eigenlijk echt niet kunnen dat je een setje opragt op zo'n stuk. moet zeggen dat mijn v-brakes ook niet alles was tijdens die blubbertocht van afgelopen zaterdag, maar persoonlijk zou ik van discs hogere eisen stellen wbt slijtage...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Misschien was het wel handig om te vermelden dat het een rit was van extremiteiten.
(dus écht extreem, qua modder / troep). In zoverre extreem, dat mensen met hs33 de klei / modder tussen de blokken uit moesten halen, omdat het anders niet ronddraaide..

Dan jas je er wel een setje blokjes doorheen met discs.
Andere omgevingen (normaler ;) ) Doe ik wel een seizoen met een setje blocks..

Daarbij is het ook logisch dat schijfremmen sneller slijten, het remoppervlak is totaal anders...
En daarbij is het natuurlijk van belang dat het type remblok ook past bij de omstandigheden...

[ Voor 8% gewijzigd door dnhelle op 12-11-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

hmmmk, das natuurlijk wel behoorlijk heftige omstandigheden ja...

Ik heb nu zo'n 220km in 3 weken gereden op mijn trekkie, maar de banden gaan er af en de remmen is niet je van het in het nat, maar verder houdt ie zich prima! Ben echt al aardig hooked, mede dankzij mijn fanatieke broer die me toch ook en de routes showed en een aardig tempo aanpushed haha :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Nice!
Banden en remmen zijn niet al te grote uitgaves, misschien iets om te changen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

mja, banden zijn idd 2x€35 ofzo, wbt de remmen wil ik toch nog even wachten... schijven vind ik toch nog wat te prijzig, maar weet ook nog niet hoe erg ik er op vooruit ga met HS33's, dus wil nog even wat rondneuzen voordat ik daar in investeer...

Moet ook wel zeggen dat de tocht van afgelopen zaterdag wel echt heel erg ranzig was. Zat tot aan mijn wenkbrouwen onder 't slijk en op de onderkant van 't frame zat een vinger dik met tjap van modder, bladeren, naalden en weet ik wat nog meer! Maar heb echt super genoten op die blauwe route in nuenen; wát een leuk stuk met al die lekker bochtjes, en klimmetjes en bultjes. En dat alles in super mooie bossen!!!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zit weer over het volgende te twijfelen, de fiets gaat toch in de winter voor een deel uit elkaar om wat gerepareerd en verbeterd te worden.

Maar nu twijfel ik tussen 2 dingen, ik kan of schijf remmen nemen, hoe en wat moet er dan aangepast worden?, of ik kan v brakes erop zetten, maar hoe gaat dat dan?

Dit is trouwens ter vervanging van mijn cantilever (oid?) remsysteem die aardig aan het verslijten is.

[ Voor 37% gewijzigd door Joopieboy op 12-11-2007 14:21 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Joopieboy schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:18:
Ik zit weer over het volgende te twijfelen, de fiets gaat toch in de winter voor een deel uit elkaar om wat gerepareerd en verbeterd te worden.

Maar nu twijfel ik tussen 2 dingen, ik kan of schijf remmen nemen, hoe en wat moet er dan aangepast worden?, of ik kan v brakes erop zetten, maar hoe gaat dat dan?

Dit is trouwens ter vervanging van mijn cantilever (oid?) remsysteem die aardig aan het verslijten is.
Je moet qua schijfremmen je voorvork en je velgen erop aanpassen als ze er standaard niet geschikt voor zijn en je moet letten op het soort montage, IS2000 of center lock al kan je voor je vork wel adapters krijgen.
Ik ben net van velgremmen overgegaan op discs dus ik zat met een vergelijkbaar probleem :) Ik had overigens al een nieuwe voorvork gekocht en wilde ook al nieuwe velgen dus dat maakte de keus voor schijfremmen al iets makkelijker. Je budget moet het geheel wel toelaten uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:15
beschuitfluiter schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:11:
schijven vind ik toch nog wat te prijzig, maar weet ook nog niet hoe erg ik er op vooruit ga met HS33's, dus wil nog even wat rondneuzen voordat ik daar in investeer...
Ik heb eigenlijk wel alle overstappen gemaakt
Cantilever -> V-Brakes
Vriend van mij sloeg ondersteboven bij de eerste keer remmen (had hem niet gewaarschuwd)
V-Brakes -> HS-33
Overstap was niet zo heftig
HS-33 -> Schijven
Doseerbaarheid beviel me stukken beter en het kreng bleef remmen als het moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
WooK schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:28:
[...]

Je moet qua schijfremmen je voorvork en je velgen erop aanpassen als ze er standaard niet geschikt voor zijn en je moet letten op het soort montage, IS2000 of center lock al kan je voor je vork wel adapters krijgen.
Ik ben net van velgremmen overgegaan op discs dus ik zat met een vergelijkbaar probleem :) Ik had overigens al een nieuwe voorvork gekocht en wilde ook al nieuwe velgen dus dat maakte de keus voor schijfremmen al iets makkelijker. Je budget moet het geheel wel toelaten uiteraard...
Als hij nog canti's heeft dan schat ik de kans klein in dat hij een vork heeft die schijven kan hebben.
En koop niet van die goedkope prutschijven en al helemaal niet als ze kabelbediend zijn, dan kun je beter V-brakes aanschaffen.
Maar waar rij je vnl?
In Nederland heb je echt geen schijven nodig en de Ardennen kun je ook goed zonder.
HS-33 of XT V''s zijn meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
maartend schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:40:
[...]

In Nederland heb je echt geen schijven nodig en de Ardennen kun je ook goed zonder.
HS-33 of XT V''s zijn meer dan genoeg.
I dare to challenge that...

Goed, mijn bezit van schijfremmen is gemachtigd en toegestaan vanwege de trips richting Gardameer etcetera, maar in de Ardennen / Duits heuvelland / Zuid Limburg wil ik ze soms toch niet missen..

Noord-Nederland geef ik je wel volledig gelijk in. Vooral schijfgroottes groter dan 160mm is overdone voor normaal XC-gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

dnhelle schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:07:
Modder / regen / zand slijt remblokken als een gekke.
Heb al een keer in een akkermans-tourtocht 1 setje in 60km erdoorheen gejast, en nog niet eens zoveel geremd.

Wat voor een soort remmen heb je?
Als je discs hebt, dan kun je van resins overstappen naar metal blokjes.

Lijkt me wel handig om even te vermelden ;)
Enige dat ik ken zijn remblokjes, tis een focus whistler met deore afmontage dus geen duur spul. Volgens google Shimano V-Brake.

Maar zijn er geen betere remblokjes die wat langer goed blijven? Ik ben erg benieuwd naar tips ed.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
dnhelle schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:49:
[...]

I dare to challenge that...
Aah, komop, tot 4 jaar geleden reden we allemaal met hooguit HS ox XT-V. Imho was en is dat echt meer dan genoeg. Het is wel lekker om schijven te hebben in Limburg/Ardennen, maar toch echt geen noodzaak hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
maartend schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:23:
[...]

Aah, komop, tot 4 jaar geleden reden we allemaal met hooguit HS ox XT-V. Imho was en is dat echt meer dan genoeg. Het is wel lekker om schijven te hebben in Limburg/Ardennen, maar toch echt geen noodzaak hoor.
[miereneukersmodus] Neh... Toen reed ik met Magura Clara's, Singlesided schijfjes... Vet spul![/miereneukersmodus]
Ach, Maarten, ieder zijn meug, zullen we maar zeggen? Ik vind ze toch erg belangrijk...

^^^
V-brakeblokken?

Kun je niet echt een breuk aan vallen.
Zoek eens in de volgende categorie van Bike2Build. Prijzig zijn ze niet. Gewoon selecteren op Shimano-Compatibililililililty.
http://www.bike2build.nl/...002&subhoofdgroepid=00043

Succes!

[ Voor 47% gewijzigd door dnhelle op 12-11-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

dnhelle schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:25:
[...]

V-brakeblokken?

Kun je niet echt een breuk aan vallen.
Zoek eens in de volgende categorie van Bike2Build. Prijzig zijn ze niet. Gewoon selecteren op Shimano-Compatibililililililty.
http://www.bike2build.nl/...002&subhoofdgroepid=00043

Succes!
Dank voor de link. Ik snap echter niet goed wat je hiermee bedoelt, bij bike2build worden standaard remblokjes verkocht en die heb ik er al op. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik wil weten of er ook betere zijn voor mijn soort remmen of dat jullie andere tips hebben buiten de tip om minder te remmen (wat natuurlijk een goede oplossing is ware het niet dat ik niet voor niks rem ;))

edit: ik zie dat niet alleen shimano campatible remblokken levert maar ook andere merken. Iemand tips voor beste prijs/kwaliteit/duurzaamheid?

[ Voor 8% gewijzigd door DJ^ op 12-11-2007 17:01 . Reden: beetje blind ]

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
dnhelle schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:25:
[...]

[miereneukersmodus] Neh... Toen reed ik met Magura Clara's, Singlesided schijfjes... Vet spul![/miereneukersmodus]
Ach, Maarten, ieder zijn meug, zullen we maar zeggen? Ik vind ze toch erg belangrijk...
Je hebt ook gelijk hoor, ben echt blij dat ik ze heb.
Zou ook niet zonder willen. Heb ze gewoon de 15 jaar hiervoor nooit gemist. Vandaar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
DJ^ schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:58:
[...]

Dank voor de link. Ik snap echter niet goed wat je hiermee bedoelt, bij bike2build worden standaard remblokjes verkocht en die heb ik er al op. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik wil weten of er ook betere zijn voor mijn soort remmen of dat jullie andere tips hebben buiten de tip om minder te remmen (wat natuurlijk een goede oplossing is ware het niet dat ik niet voor niks rem ;))

edit: ik zie dat niet alleen shimano campatible remblokken levert maar ook andere merken. Iemand tips voor beste prijs/kwaliteit/duurzaamheid?
:) Je ziet zelf al de BBB blokjes. Die zijn goed in duurzaamheid en stopkracht.
maartend schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:07:
[...]
Zou ook niet zonder willen. Heb ze gewoon de 15 jaar hiervoor nooit gemist. Vandaar mijn mening.
Zonder V's wist ook niet hoe enorm het verschil is tussen v's en schijfremmetjes.
Ook het verschil tussen clara's en marta SL is Huge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Nou ik rij ook met name in oost NL maar ik waardeer mijn schijfremmen toch echt wel in de ritjes die ik hier maak hoor. Ik ben wel van deore v-brake naar formula oro's gegaan maar ik heb ook wel eens met hs-33's gereden en dat evenaart mijn remschijven toch echt niet.
Ik snap de redenatie dan ook niet helemaal dat schijfremmen alleen "gerechtvaardigd" zouden zijn in meer bergachtige omgevingen. Alsof het doseren en de kleinere klimmetjes en afdalingen hier geen reden zouden kunnen zijn om schijfremmen aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ok, dus als ik naar schijfremmen over wil gaan moet er een hoop aan aangepast worden, dat laat ik dan maar voor wat het is.

En met die v-brakes, moet er behalve het systeem wat op je wiel komt verder nog aanpassingen gedaan worden aan kabels en remhendels enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
WooK schreef op maandag 12 november 2007 @ 20:30:
Alsof het doseren en de kleinere klimmetjes en afdalingen hier geen reden zouden kunnen zijn om schijfremmen aan te schaffen?
Absoluut wel!
Het is alleen een ietwat minder belastend gebied voor je remmen.
Dat je er plezier aan kan hebben, lijkt me duidelijk, in jouw beschrijving komt het duidelijk naar voren.
Joopieboy schreef op maandag 12 november 2007 @ 20:35:
En met die v-brakes, moet er behalve het systeem wat op je wiel komt verder nog aanpassingen gedaan worden aan kabels en remhendels enzo?
Ja.
Schijfremmen zijn volledige sets, waar de remhendels bij horen.
Dus inclusief kabels, handels, olie, koppelingen etcetera.

Maarrr.. Die koop je compleet en monteer je ook compleet, dus dat is het werk niet.

Het enige wat je hoeft te weten voor schijfremmen:
- Kan mijn frame schijfremmen aan --> Heeft ie schijfremnokken?
- Kan mijn voorvork schrijfremmen aan --> Heeft die IS2000 of postmount nokken?
- Kan mijn wielset schijfremmen aan --> Hebben ze IS2000 of centerlock aansluiting op de naaf?

3x ja = schijfremmen aanschaffen, en makkelijk installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Grmbl :( Ik voelde al een tijdje wat speling in mn voorvork maar kon niet helemaal precies merken wat het nou was (ik dacht dat de lagers van mn voorwiel versleten waren, maar dat was het ook niet)

vorige week vrijdag... *krak* toen ik m'n voorwiel tegen een paaltje zette om m'n evenwicht te bewaren tijdens het wachten bij een stoplicht. wtf :?

good:
Afbeeldingslocatie: http://lh6.google.com/schizoduckie/Rv_rd_ZnD2I/AAAAAAAAHss/CkuUDYOLtPM/s400/IMG_5362.JPG

bad:
Afbeeldingslocatie: http://lh3.google.com/schizoduckie/RzR-t0-3p5I/AAAAAAAAIeI/zgbnk3Y4UwE/s400/Afgebroken%20slagtand%20%286%29.JPG
Ik dacht dat ik inmiddels wel zo'n beetje alles aan mn fiets zo geupgrade had dat het mijn mishandeling aankan maar blijkbaar niet...

Gelukkig had mn broertje nog wat 'op reserve' liggen 8)7
Afbeeldingslocatie: http://lh3.google.com/schizoduckie/Rzhhe0-3p7I/AAAAAAAAIf8/9yaEDyyB0uE/s400/USD.JPGAfbeeldingslocatie: http://lh4.google.com/schizoduckie/RzhhgE-3p9I/AAAAAAAAIfE/2GvtRbLhY-0/s400/USD%20%282%29.JPG
Zoom gordo 1100 downhill upsidedown voorvork :Y)

nu alleen nog even ergens een bijpassende 20mm steekas vinden...

[ Voor 6% gewijzigd door SchizoDuckie op 12-11-2007 21:06 ]

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-06 21:38

The_Scarabial

MTB for life!

dat is kloten, maar is zo'n downhill vorkje niet een beetje overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 10:42

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
dingen breken wel eens hè
Afbeeldingslocatie: http://foto.funteam.info/albums/2007-10-06/normal_DSC02747.JPG
:+

en omdat het zo goed voelt: told you so!
nofi uiteraard ;)

[ Voor 42% gewijzigd door McGryphon op 12-11-2007 21:33 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
dnhelle schreef op maandag 12 november 2007 @ 20:15:
[...]

:) Je ziet zelf al de BBB blokjes. Die zijn goed in duurzaamheid en stopkracht.

[...]

Zonder V's wist ook niet hoe enorm het verschil is tussen v's en schijfremmetjes.
Ook het verschil tussen clara's en marta SL is Huge.
Heb de BBB's ook op mijn V-brakes gebruikt. Echt lekker spul

Ik om van marta's en nu op Hope Nine. Ook errug lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Joopieboy schreef op maandag 12 november 2007 @ 20:35:
Ja, je hebt ook nieuwe remhendels daarvoor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
BBB blokken zijn inderdaad erg goed. De XTR for hard weather gaan echter wat langer mee, en remmen net zo goed, De wat hogere prijs wat mij betreft wel waard. Je moet dan echter wel je remmen opnieuw afstellen, want die XTR's zijn dikker.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op maandag 12 november 2007 @ 20:48:
[...]

Absoluut wel!
Het is alleen een ietwat minder belastend gebied voor je remmen.
Dat je er plezier aan kan hebben, lijkt me duidelijk, in jouw beschrijving komt het duidelijk naar voren.

[...]

Ja.
Schijfremmen zijn volledige sets, waar de remhendels bij horen.
Dus inclusief kabels, handels, olie, koppelingen etcetera.

Maarrr.. Die koop je compleet en monteer je ook compleet, dus dat is het werk niet.

Het enige wat je hoeft te weten voor schijfremmen:
- Kan mijn frame schijfremmen aan --> Heeft ie schijfremnokken?
- Kan mijn voorvork schrijfremmen aan --> Heeft die IS2000 of postmount nokken?
- Kan mijn wielset schijfremmen aan --> Hebben ze IS2000 of centerlock aansluiting op de naaf?

3x ja = schijfremmen aanschaffen, en makkelijk installeren.
Ok harstikke bedankt voor je info, ik ga een wat rondkijken naar een leuke set. d:)b
maartend schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:42:
[...]

Ja, je hebt ook nieuwe remhendels daarvoor nodig.
Ok, bedankt. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 12-11-2007 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

WooK schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:13:
[...]

hmm, ik heb de avond ervoor en sochtends naar buienradar zitten kijken en heb maar besloten om niet te gaan. De Lutte is inderdaad erg leuk dus ik baal er wel van dat het zulk weer was. Heb je nog buien over je heen gehad dan of viel het mee?
we zijn rond 10 uur gestart, alleen in het begin eerste half uur paar kleine buitjes, de rest geen regen gehad, zelfs af en toe nog lekker zonnetje erbij :D

en het was ook erg zwaar voor de remblokken, ben nu aan het kijken waar ik swissstop blokken kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

The_Scarabial schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:16:
dat is kloten, maar is zo'n downhill vorkje niet een beetje overkill?
Mwoah vast wel >:) maar eerst eens kijken hoe het rijdt. Op zich is iets stevigers wel nodig :P
McGryphon schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:31:
dingen breken wel eens hè
[afbeelding]
:+

en omdat het zo goed voelt: told you so!
nofi uiteraard ;)
_O- :+
Om m'n broertje maar even te quoten:
Als er Giant op staat, gaat het stuk

[ Voor 44% gewijzigd door SchizoDuckie op 12-11-2007 22:37 ]

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:15

JT

VETAK y0

* JT heeft vandaag goedkoop thermokleding gescoord voor fietsen in de winter :Y)

Een dun setje bij de Aldi in Duitsland, broek en shirt met korte mouwen voor 12 euro
Een dikker thermolongsleeve voor 9 euro

:Y)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
SchizoDuckie schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:35:
[...]

Mwoah vast wel >:) maar eerst eens kijken hoe het rijdt. Op zich is iets stevigers wel nodig :P

[...]

_O- :+
Om m'n broertje maar even te quoten:

[...]
Een downhillvork in een XC-frame zorgt ervoor dat de vork het wel houddt, maar dat het frame breekt. Er hoeft geen giant op te staan hoor, als er Zoom op staat kan het ook kapot ;)

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 14:27
JT schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:45:
* JT heeft vandaag goedkoop thermokleding gescoord voor fietsen in de winter :Y)

Een dun setje bij de Aldi in Duitsland, broek en shirt met korte mouwen voor 12 euro
Een dikker thermolongsleeve voor 9 euro

:Y)
Bij de HEMA zag ik dat ze ook in de aanbieding zijn.

Handtekening

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Woei! vandaag bike weer terug van LBS, waren toch wel de lagers in de trapas. En er werd mij doch dringend verzocht om de bike niet meer met een te harde straal af te spuiten, ik had namelijk ook nog aardig wat water in het frame staan :X

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Paar dagen terug een chinees setje v-brakes gescoord voor de school mountainbike en nog wat dingen. Hij fiets wel lekker maar schakelen gaat niet super en de derailleur staat een beetje in een vage stand naar voren gekanteld.
Ik heb wat aan die schroefjes zitten draaien maar echt verschil krijg ik niet, doe ik wat fout of hoe moet dat?

En btw wat is de "goede" stand van de derailleur?

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 15-11-2007 19:50 ]

• dnhelle
The Scarabial:
1. Geen Hogedrukreiniger.
2. Na het afspoelen altijd fiets even met voorwiel volledig omhoog. Er zitten ontluchtings/ontwateringsgaatjes waardoor het water kan weglopen.
3. Anders even zadelpen eruit en fiets even op de kop houden.
Voor de rest: gelukkig dat het je lagers alleen waren... ;)

JoopieBoy:
De juiste stand van de achterderailleur is dat het bovenste der.wieltje loodrecht boven het onderste der.wieltje staat als de ketting voor op het grote tandblad en achter op het kleinste ligt (dus de ketting zover mogelijk naar rechts).
Het kan zijn dat je de kabel moet aanpassen (strakker spannen), het kan ook zijn dat achter je derailleurpad je der.schroef nog volledig ingedraaid is. (deze staat haaks op je achterpad).

Onderstaande link helpt je wat:
http://www.m-gineering.nl/derafst.htm
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gvd, ik heb net mijn mountainbike opgeknapt (bedankt allemaal voor jullie hulp, ook dnhelle voor de derailleur tips, was gisteravond goed gelukt), zelfs de v-brakes erop laten monteren, vandaag een bijna dood ervaring gehad en ik ben blij dat ik met mijn mountainbike was, met de oude heren fiets had ik het niet overleeft....
Maar goed, heb dus vol moeten remmen en er is alles nu van alles mis mee...

Kut zooi, had hem net in orde... Duur einde van het mtb seizoen....

Voor mijn verhaal kijk hier: klikkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Joopieboy schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:05:
Kut zooi, had hem net in orde... Duur einde van het mtb seizoen....

Voor mijn verhaal kijk hier: klikkie
doe toch maar ff hier posten, omdat niet iedereen hier HK access heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ow ok, sorry niet aan gedacht, hier een quote vanuit de hk:
Vandaag een bijna dood ervaring meegemaakt, maar gelukkig heeft mijn engeltje mij goed beschermt, het was volgens mij nog niet mijn tijd...
IK heb gelukkig van de week mijn oude gare herenfiets voor mijn mountainbike verwisseld en die was net terug van de fietsenmaker, vanalles vervangen en bijgesteld.
Maar goed, ik rij dus met een klasgenoot op een kruising af, komt een wit golfje aan, vermindert vaart dus ik denk we kunnen doorrijden.
Klasgenoot rijd links voor mij en ik rechts erachter, links en rechts in het smale straatje allemaal paaltjes enzo.
Wij komen dus op de kruising afgereden, auto mindert vaart, wij willen doorfietsen, geeft hij in een keer gas...
Ja kut, binnen een seconde zag ik mijn maat links over de stoep en langs de auto schieten vlak langs de paaltjes, en ik in een fractie van een seconde heb ik krampachtig mijn handen samengeknepen en vol, echt vol geremd...
Achterkant kwam omhoog en toen schoot er echt vanalles voorbij, mam heeft 4 jaar geleden ook een aanrijding met de fiets gehad omdat ze ook geen voorang kreeg, en nu ik weer bijna.
Achterwiel kwam omhoog, hoop gekraak en gepiep en gedoe, en ik stond echt 1 cm voor de weg stil.
Auto reed door, geen kenteken gezien niks...

Afijn, ik stap af, handen deden pijn en trilden, ik trilde, stond half te janken, klasgenoot stond gelukkig links aan de overkant stil.
En dan, ik kijk naar de mountainbike, en echt de ketting lag eraf en hat op zijn beurt vanalles eraf geslagen en gebroken, derailleur stond naar voren geklapt, remmen kwamen niet helemaal terug en nog vanalles.
Echt gvd, ik had net die hele fiets opgeknapt...

Maar ja, het was nog niet mijn tijd, ik leef gelukkig nog....
Maar goed, wat ik net zag is dat (de nieuwe) remmen aardig verremd zijn, ze komen nu niet meer netjes terug (maar ze werk(t)en wel verdommes goed die v-brakes), versnellingen en ketting en derailleur zijn uit het lood en moeten opnieuw afgesteld worden. Derailleur staat ook naar voren nu. Alles ratelt en rammelt, schakelen gaat niet meer soepel etc. En er is een stuk bij de tandwielen afgebroken, en een grote ring eromheen....
En verder moet alles even nagekeken en opnieuw afgesteld worden worden.

Maar zal niet goedkoop worden, heb voor morgen ochtend een afspraak gemaakt dus ben benieuwd.

Mja, ik ben erg blij dat ik met de mountainbike was, anders had ik neve roptijd kunnen stoppen, zonde dat de fiets nu in zo'n staat is. Maar wat er precies gebeurd is, ik heb iig tot kramp aan toe geremd en ik stond optijd stil. De rest weet ik niet meer...

Ochja, ik houd jullie updated, ik ben zelf iig weer een beetje bijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Je remmen kapot omdat je te hard remt? Ik heb mijn remmen laatst nog een uur lang de volle dosis gegeven (geklooi in een skatepark), waarbij hij slechts een beetje afgesteld moest worden.

Verder iets minder op de voorrem voortaan, dan pak je ook gelijk je achterrem erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ok, maar goed, ik ben toch erg blij dat ik v-brakes heb aangeschaft, dat scheelde toch een hoop.

Maar eigenlijk wel raar dat met echt knoert hard remmen en dat de ketting eraf vlieft en de spullen zo vernaggeld kan zijn.
Mja, ik heb de fiets nu zelf aardig gestript, kapotte zooi eraf gehaald en alles wat vast zat ook los gehaald, morgen breng ik die fiets langs bij de fietsenmaker en dan ben ik benieuwd wat en hoe duur alles gaat worden.

Ouders sponseren iig 30 euro bij, lief hea. :P

Trouwens iets minder op mijn voorrem, kan wel, maar ik heb nu echt uit volle kracht met verkrampte handen geremt, en tja misschien heb ik voor iets teveel remkracht, maar ik die paar seconde denk je er niet over na om iets minder te remmen, gewoon vol remmen met alle kracht die je hebt. Iets anders schoot mij niet te binnen.

Edit: Zo ik ben vanochtend langs de fietsenboer geweest en op zich valt het best mee.
De tandwielen waren niet krom of beschadigt, alleen een beschermring was eraf gebroken die de keting tegenhoud als hij eraf wilt lopen, de derailleur wist hij niet zeker of die nog goed was en de ketting en de rest was ook nog een vraag. Maar opzich viel het mee, waarschijnlijk met de hele boel afstellen (die man zei droog van mm volgens mij moet er iig wat afgesteld worden :P) en het repareren van de dingen die nodig zijn kom ik rond de 50 euro uit, best netjes. :)

Edit2:
Net terug van de fietsenboer, was een spoedreparatie maar het is ze netjes binnen een dag gelukt.
Wat ze hebben gedaan is hetvolgende:
- Ketting gespannen
- Derailleur afgesteld (was niet kapot gelukkig)
- Versnellingen afgesteld
- Remmen gerepareerd
- Op de tandwielen zat een plastic ring ter berscherming, die was kapot en die hebben ze netjes eraf gehaald.
- Tandwielen zijn nog goed (gelukkig)
- En nog wat kleine dingen.

Het probleem met de vastgeschoten remmen was een rubber aan de achterkant die klem zat. Bij het vol inknijpen is het rubbertje wat om de kabel zit die tussen de 2 remblokken zit gespannen die was bij het volledig inknijpen vastgesprongen aan beide zijkanten. Dat rubber heeft ie eraf gehaald waardoor hij niet meer vast kan hangen. Aan de voorkant zit dat tussenrubber nog wel maar die rem is bijgesteld dat hij niet meer zo hard kan vastgrijpen.
De fiets fietst weer super, schakelen gaat super en de ketting en de spullen zinn weer goed ingevet.

Nu gebeurt er hopelijk niks meer, de fiets is nu goed en zo wil ik het ook houden...

Nu alleen nog wat aan mijn stuur doen, die kraakt nog steeds een beetje, maar dit is buitenom dit gedoe.

[ Voor 80% gewijzigd door Joopieboy op 17-11-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

k0ewl schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:06:
@Scarabial: doe je van eht weekend ook de tocht van Oldenzaal? Misschien zie ik je nog wel voorbij flitsen dan ;)
Morgen ga ik idd, de tocht in Oldenzaal fietsen, schijnt mooi weer te worden :)

@joopieboy, zo zie je maar weer goeie remmen zijn belangrijk ;)

[ Voor 9% gewijzigd door The_Scarabial op 17-11-2007 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik geloof dat ik in dit topic nog een keer een rant gehouden heb over goedkope remmen, maar dat kan ook het vorige geweest zijn. In ieder geval, goede remmen zijn zo ongeveer het belangrijkste op een fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Net terug van toch in Oldenzaal 50km in strak 2 uurtjes gefietst, was een mooie racebaan daar. Niet echt veel deelnemers gezien, want waren vrij laat gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Idd, dat heb ik nu wel gemerkt...

Met de gare herenfiets (ben blij dat ik die niet bij me had) had ik never kunnen remmen, mijn maat moest ook vol uitwijken...
En tja, die v-brakes, echt super dat ik die dingen heb gekocht want het remt voortreffelijk.

Daar straks had ik weer even een stuk gefietst maar hij rijd weer heerlijk. En de voorrem staat ook niet te strak afgesteld, even op een rustig weg flink geremt en het ging goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Woei, net mail gekregen dat mijn bod op een splinternieuwe camelbak accord is :)
Nu de fiets nog.... Week 50 pas :(

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik weet weer waarvoor ik kan gaan sparen... Giant Reign is een verukkelijke speelfiets, echt heerlijk! En het rendement is ook nog niet eens al te slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Je wilt zeggen dat je AE de deur uitgaat? :/
Scheef.

@ Joopie, welke LBS ben je geweest? Je bent toch van Sittard en omstreken?

[ Voor 41% gewijzigd door dnhelle op 18-11-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Normaal ga ik naar freeride hier op de rijksweg, maar omdat die vrij duur is en ik goede verhalen had gehoord over de fietsenmaker hier in stadbroek ben ik daar deze keer na toe geweest, en het bevalt me goed. :)

PB. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

heb er weer zat gefiets afgelopen weekend! zaterdag twee routes van 25km bij someren gedaan en 's-zondags naar de route van Waalre gefietst (ook gereden) en daarna weer terug... ben aardig naar de klote nu en wat was 't koud, maar goed; no pain, no gain :')

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
All,

Ik heb besloten dat ik een mountain bike wil kopen, maar omdat ik niet goed weet wie wat etc. vraag ik hier om advies.
Voorlopig wil ik starten met een (goede) tweede hands fiets. Met een gemiddelde groep. Mijn budget ligt tussen de 300 - 400 euro. Nu heb ik al een beetje op marktplaats zitten kijken, maar er zijn er zoveel!
Wat is nu een goed merk? / type? Wat is belangrijk om op te letten? Zijn schijfremmen beter / handiger?

Kortom, help * Maarten de fiets op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 21:16

Vos

AFCA

Met dat budget zou ik geen fiets met schijfremmen nemen, v-brakes of Magura's (hydrualische velgremmen) zijn voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Maarten schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:38:
All,

Ik heb besloten dat ik een mountain bike wil kopen, maar omdat ik niet goed weet wie wat etc. vraag ik hier om advies.
Voorlopig wil ik starten met een (goede) tweede hands fiets. Met een gemiddelde groep. Mijn budget ligt tussen de 300 - 400 euro. Nu heb ik al een beetje op marktplaats zitten kijken, maar er zijn er zoveel!
Wat is nu een goed merk? / type? Wat is belangrijk om op te letten? Zijn schijfremmen beter / handiger?

Merken als Merida en Cube komen bij jou dan in aanmerking, het loont zeker om eens op markplaats te kijken daar vind je wel eens leuke fietsen voor een redelijke prijs met goeie kwaliteit onderdelen.

Mijn advies is schroef budget nog een beetje op naar 600/700 denk dat je daar net iets leukers voor vind. Ik vind 300/400 nog magertjes. Als je serieus wil starten is het het geld zeker waard.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Tja, merken zijn vaak persoonsgebonden. Zo lang je één van de betere merken scoort heb je iig een net frame. Wbt de afmontage zul je goed op moeten letten aangezien dáár nogal wat variatie bestaat.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Bike2build heeft nu Cube-Sale, dus misschien zit er iets voor jou tussen:

http://www.bike2build.nl/...id=00226&subgroepid=00425

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Maarten schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:38:
All,

Geen verkeerd fietsie dit klik

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Leuke sell-out inderdaad.
Beter 100 euro extra, zoals CycloneX al aangeeft, waardoor je een degelijk fietsje onder je achterste mag zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Tweedehands is er voor 300/400 euro best wat leuks te vinden, maar met weinig ervaring is nauwelijks het kaf van het koren te scheiden. Ook ik adviseer het budget wat op te rekken. Great minds think alike hè Sven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Is dat zo?
Ik twijfel er aan: ;)
McGryphon schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:39:
Ik weet weer waarvoor ik kan gaan sparen... Giant Reign is een verukkelijke speelfiets, echt heerlijk! En het rendement is ook nog niet eens al te slecht.
Edit: quotje erbij:
dnhelle schreef op zondag 18 november 2007 @ 23:04:
Je wilt zeggen dat je AE de deur uitgaat? :/
Scheef.

[ Voor 17% gewijzigd door dnhelle op 19-11-2007 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Heb je deze al McGryphon?
Afbeeldingslocatie: http://www.veltec.nl/DesktopModules/PortalStore/PortalStore_Images/1/01041nieuw.gif

Vind het een supergaaf shirt met die eagle erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
@dnhelle: nee, de Reign voor erbij. Voor trips naar de aplen en ardennen enzo. Om er nou races mee te rijden zie ik niet echt zitten ;) en de AE zal zeker nog een tijdje blijven. Ik vind hem persoonlijk zelfs beter veren dan de nieuwe scalpel, daar is het carbon dat moet buigen te stug. Zelfs met mijn 82 kg moet de druk in de demper erg laag ingesteld worden, wat ervoor zorgt dat de demping ook niet zo prominent is. Daarmee moet je dus de rebound erg langzaam zetten, maar als je dat doet veert hij ook niet zo soepel meer in. Daar mijn lightning veel dunnere carbon achtervorken heeft is de luchtdruk in de demper veel bepalender voor de totale veereigenschappen, en dat werkt dus beter.
En nee, dat shirt heb ik niet. Wel jammer opzich, maar ik heb wel een old skool AE winterjack :P
uit de tijd dat alles fel gekleurd moest zijn, zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Oooow!

Als ie voor erbij is, kies dan voor een Speci SX trail.
Betaalbare speelbommetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
De SX trail is toch wat langzamer, en rendement is ver te zoeken. Dan eerder een enduro SL, daarmee valt tenminste nog beschaafd omhoog te fietsen. Op een SX trail kan het ook wel, maar dat kost toch een stuk meer moeite. Als er een skilift aanwezig is ben ik het wel met je eens! maar ik blijf erbij dat een "speelfiets" ook omhoog te rijden moet zijn want afstappen en omhoog dduwen zet een flinke stempel op de funfactor wat mij betreft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
O ga je op zo'n manier beginnen?
Yeti 575...
Enduro SL is ook wel mooi, maar vind de combi frame-vork niet zo prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Yeti 575 is weer een stap hoger dan enduro of reign hè, dat is sowieso al onbetaalbaar ;)
ik weet dat het een erg polyvalente bak is, ik ken ook iemand die er alles mee doet van 24-uurs races tot bikepark aan toe, maar voor mij zal een Yeti een onbereikbare droom blijven jammer genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Never say never.
Ik dacht ook niet dat ik bepaalde uitgaves kon doen, totdat de fulltime salarissen je om de oren heen vliegen.

>:)

Nu eens goed orienteren.
Misschien volgend jaar nieuw frame, of binnenkort een reetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Voor diegene die ook een speelfiets wil hebben tegen een prachtige prijs:

http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=35023

Edit:
We hebben by the way een nieuwe layout! *O*

[ Voor 17% gewijzigd door dnhelle op 21-11-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Da's een heul mooie deal, jammer dat mijn budget atm niet zo ver reikt en de fiets te klein is :P

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:37
Zijn er nog mensen die hier aan meedoen?
Afbeeldingslocatie: http://www.tomschoutencyclingteam.homestead.com/files/Fotos/Strandheader.jpg

Rabobank beachchallenge op 2 december. Scheveningen - Noordwijk - Scheveningen.

Ik sta ondertussen ingeschreven in het Tom Schouten vak, vlak achter de prof-renners 8)

Check. www.beachchallenge.info

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 08:27
Was gisteren serieus aan het overwegen om deze te bestellen, blijkt hij op te zijn :N .

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

dnhelle schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:26:
Voor diegene die ook een speelfiets wil hebben tegen een prachtige prijs:

http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=35023

Edit:
We hebben by the way een nieuwe layout! *O*
Speelfiets @ 1700,- :?

Onderdelen zijn goed maar wat een spuuglelijk ding...

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
speelfiets als in: niet om de snelste tijd te halen maar vooral om veel fun te hebben in afdalingen en bestand tegen grote drops.
Dat betekent in de praktijk een veerweg van 5 tot 7", dwz 125 tot 170 mm. De Enduro en Reign vallen allebei in de 6" categorie, maar bv. de yeti 575 moet het met 5,75" oftewel ongeveer 140 mm stellen. De Trek Remedy komt aan de 145 mm, en de meeste enduro/AM fietsen zitten rond dat getal. Er zijn echter ook uitzonderingen zoals de Turner 5-Spot, die over 125 mm veerweg beschikt maar wel degelijk geschikt is voor het ruigere werk, of de Specialized SX Trail, die over 170 mmveerweg beschikt. Dat zorgt voor een ongeëvenaarde pret in de afdalingen in deze categorie, maar omhoog fietsen wordt een steeds grotere marteling naarmate de veerweg groter wordt. Uitzonderingen bevestigen de regel uiteraard, maar met meer veerweg wordt het gewicht ook wat hoger en de verandering in kettinglengte is bij deze modellen vaak ook vrij fors.

tot zover mijn "korte" uitleg :P

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

monkel schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:49:
Zijn er nog mensen die hier aan meedoen?
[afbeelding]

Rabobank beachchallenge op 2 december. Scheveningen - Noordwijk - Scheveningen.

Ik sta ondertussen ingeschreven in het Tom Schouten vak, vlak achter de prof-renners 8)

Check. www.beachchallenge.info
Mijn RM is niet zo happig op zout, dus denk het niet ;), lijkt me trouwens wel leuk om een keer mee te doen, maar dan niet op mijn RM.

• dnhelle
The_Scarabial schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:42:
[...]

Mijn RM is niet zo happig op zout, dus denk het niet ;), lijkt me trouwens wel leuk om een keer mee te doen, maar dan niet op mijn RM.
Strak plan. Het beste is om een beachbike te hebben.
Geen vering, interne lagers, low-budget opgebouwd met zover mogelijk gesloten wiellagers...
Dat zand / zout sloopt je hele bike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
fuck, deze is wel erg mooi :o
voor degene die geld heeft: sla je slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

hmmm, vind hem niet echt mooi, en veel te klein :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Vrij lang, dat wel. Hell, met een 14cm stuurpen zou ik er zelfs nog op kunnen en rijd op een 21" AE :P
Het zou net niet ideaal zijn, ik kom op 75 cm reach, maar 72 kan ook lijkt me :P
punt is, ik rijd liever fully, en mijn geld is op. Anders was er nu een Ti framepje naar mij op weg.

[ Voor 47% gewijzigd door McGryphon op 24-11-2007 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Mooi ding!
Ik weet alleen niet of je met 21" benen op deze fiets gaat passen.
Bovenlichaam gaat wel werken, maar of je rondkomt met je trappers is een 2e.

Mooi koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Roox maakt mooie lange zadelpennen ;)
maar, voor mij gaat het sowieso niet lukken want ben al voorzien... niet van geld tho :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
:)

Iemand by the way al vakantieplannen voor volgend jaar?
Zit er aan te denken om weer eens richting Gardameer te vertrekken rond de zomerperiode.

2 weken alpencross.. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Mmh, zal voor mij waarschijnlijk een weekje Houffalize of Malmedy worden, met misschien een tripje naar Winterberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Hier ook denk ik een weekje of midweek Houffa. Echter plannen we dat nooit zo ver van te voren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Vos schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:57:
Echter plannen we dat nooit zo ver van te voren ;).
True, maar als je dit weer ziet wil je gewoon keihard die alpen op- en afgassen, zon op je bakkes en gaan met die banaan.
Winter. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

dnhelle schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:01:
[...]

True, maar als je dit weer ziet wil je gewoon keihard die alpen op- en afgassen, zon op je bakkes en gaan met die banaan.
Winter. :/
Ja dat zeker, ik kan me niet motiveren om nu te gaan biken eigenlijk :/ . Ik wil niet weten hoe de bossen er hier nu uitzien. Doe mij maar een zonnetje ja...al ben ik niet vies van modder ofzo, maar ik ben wel een beetje een korte broek biker ;). Vorig jaar tijdens een tocht in de sneeuw gefietst, veel modder, bril die beslaat, koude vingers, etc...brrr :p.

In de winter wil ik schaatsen of boarden.

[ Voor 26% gewijzigd door Vos op 27-11-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
^^ Nu ook veel minder zin om te fietsen. En als het dan eens mooi weer is, zit je op je werk. Weer tijd voor de lente/zomer. In de herfst/winter maar vermaken met spinning ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

word denk met een pak op m'n rug een weekje in NL fietsen, geen geld.

overigens is bij mij de fiets motivatie ook weg :'(

[ Voor 28% gewijzigd door GoldenSample op 27-11-2007 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 13:19

zwik

randomized

Ik heb gisteren nog iets meer dan 40 km gebiked. Wel alleen over de weg omdat ik alleen in de avond tijd heb ;) . Blijft moeilijk om te stoppen voor mij :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
zwik schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:02:
Ik heb gisteren nog iets meer dan 40 km gebiked. Wel alleen over de weg omdat ik alleen in de avond tijd heb ;) . Blijft moeilijk om te stoppen voor mij :) .
Stoppen is ook moeilijk, alleen het poetsen is zo bagger.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik vind dit juist heerlijk! modder ftw! heb ik tenminste wat aan die blokken rubber die noppen moeten voorstellen op mijn Geax Barro Marathon bandjes :P

edit: nu mag iemand anders het volgende deel starten.

[ Voor 15% gewijzigd door McGryphon op 27-11-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 13:19

zwik

randomized

Och, valt wel mee vind ik :) . Mooi straaltje water erover, mooi droog maken, Het nodige onderhoud enzo en hij is weer klaar voor de volgende keer :) . Uurtje werk ofzo :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik start het nieuwe topic wel, ik 'jat' eerst deze...en pas hem dan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Dat uurtje is het probleem niet, de herhalende factor + koud water daarintegen wel weer...
Blegh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Goed zo Vos, heb zelf het nodige jatwerk ook niet geschuwd O-)
is het ook jouw taak om alle nieuwe fietsen toe te voegen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ok hij is er :p. Ik zal het nodige verander werk qua graphics e.d. doen als ik thuis ben ;).

Het grote mountainbike topic (deel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Waarom is deze niet op slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
omdat ie vanzelf al weggezakt was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lol, stelletje kickers. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
moet toch ergens mijn kicks vandaan halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 08:27
Blijkbaar mag deze openblijven, dusja, posten maar!

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.