Toon posts:

Het grote mountainbike topic (deel 8) Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.908 views sinds 30-01-2008

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:22
http://www.jasperstevens.nl/got/startgot.jpg

Welkom in het 8e deel van Het grote Mountainbike topic hier op GoT. Deel 7 heeft de 1000 replies net aangetikt dus is het weer tijd voor een nieuw topic!

Ik heb gemerkt dat een aantal links van 'De coureurs en hun bikes' niet meer werken, hier zal ik mee aan de slag gaan. Heb je dingen voor in de topic start, nuttige informatie, je eigen bike, leuke links, etc. stuur dan een DM naar mij (is de voorkeur) of een mailtje.

Links naar de vorige topics
Deel 1: Het grote mountainbike topic.
Deel 2: Het grote mountainbike topic (deel 2)
Deel 3: Het grote mountainbike topic (deel 3)
Deel 4: Het grote mountainbike topic (deel 4)
Deel 5: Het grote mountainbike topic (deel 5)
Deel 6: Het grote mountainbike topic (deel 6)
Deel 7: Het grote mountainbike topic (deel 7)

http://www.jasperstevens.nl/got/coureurs.jpg

NaamFietsOpmerkingenPlaatje(s)/site
JanuszCanondale F600, XT en LX
1 2
GhostriderViper - Sick boy x.9 RS Pike Race en Giant ATX XT/XTR Juicy5 Truv Stylo RS Reba Team
1 2 3
MeenderingEgberts, Magura HS33, Deore / XT
1
The_ScarabialRocky Mountain Element
1
KexTrek 6500 opgeleukt met LX/XT, specialized epic
Trek 1 2 3 Speci 1
RuudOn-One The Gimp plus Agent!Bikes Orange
1 2 3
McGryphonAE Lightning 880 customGreased Lightning
1 2
GoldenSampleTrek 6500nogal oranje
1
Just_IIntersens CR 510 Deore
1 2
LaagvliegerkeCube LTD CCweekendtas, platformpedalen
123
4
SkoezieGT Zaskar Team
1
JazzperGary Fisher Aquila '96 STX/Deore/XT
1
BiobakTrek 6500mooie fietsbel :9
1
JTGhost SE5000 met 7000 uitrustingDude!
1
ImpryTrek 6300Sweet!
nieuwe foto
Pizzaboer_JATrek 6700 '06schoonmaken is moeilijk ;)
1, 2
GideonGiant XTC 1 '04^^
1
MaartendCannondale Jekyll
onder voorbehoud
zonoskarTitus RacerX 100 :9~ hebbe hebbe
enorme zooi foto's
harry64Koga X-Runner scandium 2005, Volledig XTR, Sid vvc + Ritchey wcs zadelpen, stuur, stem
1
dnhelleRocky Mountain Vertex, XT, Reba Team, Raceface
1
momaniaGiant HCM-2, LX-XT, rock shox
1 2 3
CyclonistKlein Attitude
1 2 3
SolosmotsCube AMS Pro 100
1
zwikMerida Matts TFS 900 Magura
1
k0ewlScott Scale
1
VosSpecialized Epic
1
beschuitfluiterTrek 6500 ('08) V-brake
1
FrancisFocus Black Raider
volgt
Sp33dFr34kScott Spark LTD
1 2 3 4 5
JoopieboyDecathlon Rockrider
1 2 3 4
5 6

http://www.jasperstevens.nl/got/faq.jpg

:? Hoe kom ik aan een nieuwe fiets?
Dit wordt met name beperkt door je budget. Globaal heb je 4 opties:
1. Je koopt een nieuwe bike bij de fietsenmaker
2. Je koopt een nieuwe fiets online (vermijd hier wel alle winkels zoals Matrabike e.d.)
3. Je koopt een tweedehands bike bij de fietsenmaker
4. Je koopt een tweedehands bike op marktplaats of elders.
Natuurlijk heeft elke optie zo zijn voordelen en zijn nadelen. Een nieuwe fiets is bijvoorbeeld niet zaligmakend. Vooral met een beperkt budget is het vaak handiger om een gebruikte fiets te kopen. Je betaald dan niet de volle mep en je hebt dan toch vaak een redelijke fiets. Uiteraard kan je dit soort vragen (mits goed onderbouwd) gewoon posten in dit topic.

:? Wat zijn handige tips voor tijdens het rijden?
Ken je fiets en vooral zijn beperkingen. Wen eraan dat hij licht is en dus ook vrij wendbaar. Als je voor het eerst click pedalen hebt, wen er dan rustig aan. Iedereen is weleens voor het verkeerlicht omgevallen omdat zn schoen niet op tijd uit de click geraakte.

Oefen ook je bochtentechniek en pas op in de regen. Rem nooit teveel in een bocht, doe dat voor de bocht. Dit leer je natuurlijk vanzelf, maar een aantal tips zijn altijd welkom. Leer ook een goede balans te krijgen op je fiets, zeker met afdalingen door de bossen kan dit zeer handig zijn.

Gravel is een bitch. Probeer niet te hard te remmen of te sturen door gravel want je gaat, tenzij je op het niveau van de elite rijdt, gegarandeerd op je plaat.

Mul zand is niet moeilijk, zolang je niet met van die achterlijk dunne bandjes fiets. Gewicht naar achter, misschien je voorwiel een beetje optillen als je de zandbak inrijdt. Snelheid proberen te houden en licht schakelen. Sturen doe je niet door lomp in te sturen maar door subtiel in de bocht te kijken. Vermijd diepe geulen want die duiden op een dieper stuk.

Probeer altijd het best berijdbare pad te zoeken, meestal het hogere deel van de track. Op harde bosgrond kan je harder gaan met minder moeite en harder door de bocht dan door de blubber. Blubber remt, en zakt naar beneden. Rijd dus de hogere delen van de track, ook al zie je het verschil in de dikte van de blubber niet. Dat verschil is er namelijk wel.

En de belangrijkste tip van allemaal: blijf oefenen, je wordt vanzelf beter d:)b

:? Uit welke materialen kunnen frames bestaan?
Aluminium is het meest voorkomende framemateriaal. Dit komt omdat er een zeer goede verhouding prijs/stijfheid/gewicht mee kan worden behaald. Een aluminium frame zal minder stijf, maar ook minder duur zijn dan een carbon frame van hetzelfde gewicht.
Staal komt niet zo veel meer voor omdat het niet zo stijf kan worden gemaakt bij hetzelfde gewicht als andere materialen. Het is echter een goed materiaal voor een beginnersfiets omdat een stalen frame bijna elke valpartij wel zal kunnen overleven en niet veel meer kost dan een goedkoop aluminium frame. Bij de zgn. singlespeeders is staal het meestgebruikte framemateriaal.
Carbon kennen we allemaal onderhand wel: het zijn vaak erg lichte en stijve frames die ermee gemaakt worden, wat meer zekerheid in een bocht en minder moeite bij het accellereren oplevert. Deze frames zijn echter in verhouding vrij duur, en bij een valpartij kan je het frame weggooien. Carbon is niet te repareren en een klein scheurtje is funest voor de stijfheid en betrouwbaarheid van het frame.
Titanium is het duurste framemateriaal, maar volgens velen ook het beste. Het kan zo worden gemaakt dat het frame comfortabel is, maar wel alle energie bij het aanzetten direct overbrengt op het wiel en zijdelingse stijfheid is doorgaans ook geen probleem bij Ti frames. Toch is het niet het ideale framemateriaal... de prijs voorkomt dat iedereen er op rijdt.

:? Hoe stel ik mijn fiets af op mijn lichaam?
Vraag die veel voorbij komt. Voorop gestelt staat dat je niet op basis van je lichaamsmaten de perfecte afstelling kan bereiken. Je krijgt er een mooie beginstand mee en finetunen doe je door naar je lichaam te luisteren. voor een goed begin check bikefitting

:? Iets over trapfrequentie
Bij het mountainbiken is hier wat minder over te zeggen dan bij het racefietsen. De trapfrequentie hangt volledig af van je ondergrond. Maar vooropgesteld moet worden dat je nooit te zwaar moet trappen. Het beste is een soepel tredje waarbij je niet te snel verzuurd. Ik zal hier ooit misschien wat meer onderbouwde informatie neer zetten.

:? Enkele termen die hier vaak voorbij komen

Groep: de verzamelnaam voor de onderdelen op je fiets. Als je een shimano XTR groep hebt zijn je remmen, naven, derailleurs, etc van Shimano XTR. Uiteraard zijn groepen in allerlei prijsklassen te krijgen. Bij Shimano is de XTR groep de duurste, dan XT, LX, Deore en nog een aantal. Verder is er op de markt ook nog materiaal van Sram te krijgen.
Shimano XTR = SRAM X.O
Shimano Deore XT = SRAM X.9
Shimano Deore LX = SRAM X.7
Shimano Deore = SRAM SX5
Shimano Alivio = SRAM SX4
Shimano Acera = SRAM 3.0
Shimano Altus, Tourney, C050 = bagger die niet op een fiets hoort te zitten

Balhoofd: Het geheel aan lagers waarin je voorvork draait. Je hebt de ouderwetse waarbij het balhoofdstel in je balhoofdbuis gedrukt wordt en je hebt het nieuwere Ahead waarbij je frame meedoet.(kromme uitleg, i know).
In de lagere prijsklassen is een cartridge aheadset veruit het beste. Onderhoudsvrij en vrij duurzaam. Ze zijn echter wel een bitch om af te stellen dus als je een kort lontje hebt moet je het je fietsenmaker laten doen.
In de hogere prijsklassen moet je gewoon een chris king balhoofd kopen, die krengen gaan vaak meerdere frames mee.

Butted: Als onderdelen zoals spaken en framebuizen niet overal even dik zijn maar dik waar ze sterk moeten zijn en dun waar het niet hoeft (is lichter). Je hebt ook double en triple butted.

Columbus, Easton en Reynolds: Namen die je vaak voorbij ziet komen. Dit zijn framebuizenbouwers. Een Framemerk zoals AMerican Eagle koopt dus bij hen buizen in.

Draadband en vouwbanden: De 1e is een buitenband met een hiel (dus waar staalkabels door lopen). Je stadsfiets heeft dit sowieso. Bij een vouwband is de hiel van zachter materiaal zoals kevlar en kan je hem dus compact opvouwen. Je hebt ook nog tubeless waarbij een genaaide band om de velg gelegd wordt. Vouwbanden zijn over het algemeen lichter en soepeler dan tubeless of draadbanden, waardoor het wiel sneller in gang te trekken is en de rolweerstand makkelijk(er) laag gehouden kan worden.

Lugs:Waar 2 buizen verbonden worden. Soms zie je een soldeerrandje rondom, soms is er een soort hoes waar buizen ingeschoven worden en soms worden ze gelijmd.

LBS: Local Bike Store, ookwel de plaatselijke fietsenmaker om de hoek (zo dat scheelt een boel letters he). FM is fietsenmaker overigens ;)

Pedalen: Klikpedalen werken met een plaatje en een schoen (duh). Toeclips zijn pedalen met zo'n korfje erop. Ook hier weer verschillende soorten verkrijgbaar.

Oversized: Om een fiets sterker te maken kun je de buizen dikker maken. Je kan ook dat extra materiaal gebruiken om de diameter te vergroten ipv de dikte van de wand. Dan krijg je oversized buizen die stijver zijn maar niet zwaarder i.t.t. de normale buizen.

Ahead: Kort gezegd hebben oudere fietsen een stuurbuis die een hoek maakt en je hebt Ahead waarbij een tussenstuk (de 'stem' of 'stuurpen') tussen de stuurbuis en het stuur zit. Ahead systemen hebben ook geen schroefdraad. Check dit plaatje.

Uitvaleinden: Ookwel 'pats'. Waar je achteras uitdonderd als je je snelspanner niet goed dicht hebt zitten ;)

Cranks: De arm van trapas (bottom bracket) naar je pedaal. Meestal 17cm. Ik weet niet meer wie maar volgens mij Peter Winnen heeft zonder dat hij het wist eens een Tour gereden met 2 verschillende lengtes cranks... Dit is echter niet aan te raden omdat je ene been dan een kleinere cirkel maakt dan het andere.
Als je langere benen hebt kan je 175mm of zelfs 180mm cranks overwegen. Korter dan 165 gaan is niet altijd even slim, tenzij je echt klein bent.

Zadelstrop: Om te voorkomen dat je zadelpen naar beneden zakt bij belasting wordt de zitbuis afgeknepen. Vroeger ging dit met een imbusboutje die de spleet dichtkneep, tegenwoordig heb je een soort hoefijzertje die de zadelbuis om de zadelpen klemt.

Voorvork: Waar je wiel inzit. Veelal in verende vorm bij de mountainbike. Veel verschillende soorten in te krijgen. toelichting:
* = prut
** = redelijke kwaliteit, maar niet geschikt voor zwaar gebruik
*** = hier begint het leuk te worden, soepele vorken met goede demping en stijfheid. Wel vaak aan de zware kant.
**** = materiaal waar de meeste ongesponsorde wedstrijdrijders meer dan genoeg aan hebben
***** = simpelweg het beste wat er te krijgen is

Suntour:
NRX/NCX/noem maar op: *

Rock Shox:
Dart: */**
Tora 302: **
Tora 318: ***
Recon: ****
Reba/SID: *****

Marzocchi:
MZ-#: **
MX Comp (tot 2006): ***
MX Pro: ***/****
marathon: ****

Fox:
Float: *****
Vanilla: *****
Talas: *****

Manitou:
Axel: */**
Black: **/***
R7: ****/*****

RST:
Gila/Capa/Omega/noem maar op: *

http://www.jasperstevens.nl/got/links.jpg

Online shops
Bike2Build
Math Salden
BikeDiscount.de
RoseVersand

Wielerfora
Fiets.nl
wielrennen prikpagina
mountainbike.nl
Bikeforums.net

Technische sites
M-gineering
Sheldon Brown
Weight Weenies
Sleuteltopic op mtb.nl

Overig
Cyclingnews
Dirty Pages

[Voor 211% gewijzigd door Vos op 14-12-2007 18:01]

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 15:23

zwik

randomized

JEUJ! Wie gaat er gewoon de ganse winter door met biken? :P . Ik wel in ieder geval ;) . Al dan niet over de weg omdat ik in het bos niks zie wanneer het donker is :+ .

• Jism
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
:D Ah cool!

Ik zal maar gelijk eens met de deur in huis vallen. Een week geleden een fiets gekocht, en doordat ik in de problemen zit met de voorste schijfrem, kan ik 'm niet gebruiken. Het zit namelijk zo. Het gaat om de volgende fiets:

http://jvanderlinde.net/Blog/pics/RSL300-R-1.jpg

Bij de voorste-schijfrem is het gebruikelijk dat je die rechtsdraaiend op het wiel draait, en vervolgens het blokje erop draait. Jammergenoeg bij hard remmen gebeurt het te vaak dat de schijfrem losdraait en de rem volledig nutteloos wordt. Levensgevaarlijk, aangezien m'n achterste schijfrem ook stuk is omdat ik iets te ver aan het aanpassen was.

Afijn, m'n grootste zorg is nu dan ook hoe monteer ik die schijfrem zo vast mogelijk? Met een tang heb ik wel geprobeerd en flink wat kracht gezet, maar al gooi ik mijn volle gewicht erin met remmen draait deze schijf toch weer los :/

M'n magische bol werken.

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:21

T-8one

take it easy, take a sisi

zwik schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:33:
JEUJ! Wie gaat er gewoon de ganse winter door met biken? :P . Ik wel in ieder geval ;) . Al dan niet over de weg omdat ik in het bos niks zie wanneer het donker is :+ .
Ik fiets ook de hele winter door, alleen s'avonds niet meer. In het donker fietsen vind ik niet alles.

Afgelopen weekend nog de 11bergen tocht in Apeldoorn gereden, met heel veel blubber. :)
Door de blubber fietsen vind ik nooit zo'n probleem, alleen het schoonmaken als ik bekaf ben van het fietsen heeft niet echt mijn voorkeur. Wel is het weer een hele waardering als m'n fiets weer mooi wit is na een poetsbeurt.
Het moet echt min 10 zijn en hard sneeuwen wil ik een zondagje fietsen over slaan.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:21

T-8one

take it easy, take a sisi

lism schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:37:
:D Ah cool!

Ik zal maar gelijk eens met de deur in huis vallen. Een week geleden een fiets gekocht, en doordat ik in de problemen zit met de voorste schijfrem, kan ik 'm niet gebruiken. Het zit namelijk zo. Het gaat om de volgende fiets:

[afbeelding]

Bij de voorste-schijfrem is het gebruikelijk dat je die rechtsdraaiend op het wiel draait, en vervolgens het blokje erop draait. Jammergenoeg bij hard remmen gebeurt het te vaak dat de schijfrem losdraait en de rem volledig nutteloos wordt. Levensgevaarlijk, aangezien m'n achterste schijfrem ook stuk is omdat ik iets te ver aan het aanpassen was.

Afijn, m'n grootste zorg is nu dan ook hoe monteer ik die schijfrem zo vast mogelijk? Met een tang heb ik wel geprobeerd en flink wat kracht gezet, maar al gooi ik mijn volle gewicht erin met remmen draait deze schijf toch weer los :/
sorry dat ik het zeg hoor, maar volgens mij is dat gewoon een voorbeeld van een MTB die je niet voor hard fietsen/remmen/crossen/MTB'en etc. etc. moet gebruiken.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-06 10:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik ga de hele winter door, voorbereiden op het wedstrijdseizoen :)
trouwens, je mag meteen mijn nieuwe fiets erin zetten :+
AE Lightning 880 custom
1, 2

commentaar: Greased Lightning ;)

@Lism: ik ben het jammer genoeg met T-80ne eens. Die schijf kan je het beste gewoon vastlassen/solderen oid; linkse draad op een schijf die de andere kant op belast wordt is wel zo bijzonder achterlijk, daar hoef je geen werktuigbouwkunde voor te studeren om dat te begrijpen ;)

[Voor 32% gewijzigd door McGryphon op 27-11-2007 15:45]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-03 08:15
Sorry Lism, maar ook ik moet concluderen dat dit niet de fiets is om het bos mee in te gaan. Typisch een geval van, kom laten we er schijfremmen opzetten, dan kopen meer mensen de fiets.

Zit er op de velg een rand voor velgremmen en zitten er remnokken op de voorvork en achterbrug? zoja, koop een stel v-brakes van pro-tek ofzo (in ieder geval goedkope meuk) en zet dat erop. Werkt voor op de weg prima en ik dacht dat jij hem toch gebruikte om naar je werk te fietsen toch?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• Vos
McGryphon schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:43:
Ik ga de hele winter door, voorbereiden op het wedstrijdseizoen :)
trouwens, je mag meteen mijn nieuwe fiets erin zetten :+
AE Lightning 880 custom
1, 2

commentaar: Greased Lightning ;)

knip
Ok doe ik ff...heb ff een fris kleurtje over het topic gegooid ;).

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Vos schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:56:
[...]

Ok doe ik ff...heb ff een fris kleurtje over het topic gegooid ;).
Met alle respect maar ik vond het vorige kleurtje wel iets "leesvriendelijker".

(NOFI)

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

• Vos
Ok np, ik zal het ff terug zetten.

[Voor 75% gewijzigd door Vos op 27-11-2007 16:16]

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:32

Galois

1811 - 1832

Ik heb op mijn fiets Formula Oro K18 hydraulische schijfremmen. Net 350 km mee gefietst over voornamelijk (zeker meer dan de helft) modderig terein (waar heb je anders een MTB voor?).

Maar mijn achterste remblokken zijn nu al versleten. Voor valt nog wel mee, maar gaat ook die kant op.

Ik vind 350 km erg weinig. Nu lees ik in dit topic en op mountainbike.nl ervaringen over mensen die in soortgelijk gebruik als die van mij, meer dan 1000 km met één stel blokken. Ook hier en daar kom ik één tocht van 30 km tegen! Apart, erg apart.

Kan ik wat, behalve goed inremmen, doen om mijn remblokken langer mee te laten gaan?

En ik moet dus nieuwe blokken kopen en aangezien dit vaker zal gebeuren, wil ik zo goedkoop mogelijk uitzijn. Via welke webwinkel kan ik goedkoop aan Formula Oro K18 blokken komen? Ik vond op bike2build de organische voor 19E en de sintered voor 21. Welke kan ik overigens beter nemen? De sintered die gaan langer mee, maar remmen minder? Maar goed genoeg denk ik.

Of zijn er mensen met ervaringen met ander merk remblokken voor mijn schijfremmen?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Jism
  • Niet online
k0ewl schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:54:
[...]

Sorry Lism, maar ook ik moet concluderen dat dit niet de fiets is om het bos mee in te gaan. Typisch een geval van, kom laten we er schijfremmen opzetten, dan kopen meer mensen de fiets.

Zit er op de velg een rand voor velgremmen en zitten er remnokken op de voorvork en achterbrug? zoja, koop een stel v-brakes van pro-tek ofzo (in ieder geval goedkope meuk) en zet dat erop. Werkt voor op de weg prima en ik dacht dat jij hem toch gebruikte om naar je werk te fietsen toch?
Ja, ben zelf gek op fietsen, ik dacht dat men wel raad wist met dit probleem. Ik kan die schijf voor geen enkele manier goed vastzetten, tenzij ik een apparaat had ofzo waarmee het gedaan werd. Ik wil de fiets idd gebruiken voor op de weg, maar een keertje een bos is echt niet verkeerd. Als de fiets dan echt zo slecht was dan breekt die vanzelf wel in 2'en :|

M'n magische bol werken.

• k0ewl
lism schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:44:
[...]

Ja, ben zelf gek op fietsen, ik dacht dat men wel raad wist met dit probleem. Ik kan die schijf voor geen enkele manier goed vastzetten, tenzij ik een apparaat had ofzo waarmee het gedaan werd. Ik wil de fiets idd gebruiken voor op de weg, maar een keertje een bos is echt niet verkeerd. Als de fiets dan echt zo slecht was dan breekt die vanzelf wel in 2'en :|
Denk eerder dat er wat anders gebeurt. Die frames zijn normaal gesproken niet heel comfortabel op hogere snelheden en loeizwaar. Denk eerder dat de wielen enz het begeven.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:56
Vorig topic hebben we het er ook al over gehad.
Je kan het beste nu de gesinterde ( <+:) ) versie kopen (met metaal).
Ze gaan langer mee en zijn qua remprestaties echt niet slecht in deze gure omstandigheden.

Zelf heb ik toen ook met magura-raceblokken gereden, die waren toen in 1 ritje op.
Je kan eventueel ook eens kijken naar de blokken van Koolstop of van EBC.

Op zich kun je daar geen breuk aan vallen. Succes!

• Jism
  • Niet online
k0ewl schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:53:
[...]

Denk eerder dat er wat anders gebeurt. Die frames zijn normaal gesproken niet heel comfortabel op hogere snelheden en loeizwaar. Denk eerder dat de wielen enz het begeven.
Je hebt het wiel, en je hebt de schijf. Aan de rechterkant van het wiel zit namelijk schroefdraad om die schijf op te draaien. Die schijf die wil alleen naar rechts, als je 'm namelijk vast wilt zetten. Bij het remmen komt er druk op de schijf / schroefdraad te staan, en door de remkracht loop je het risico dat de schijf loskomt van het schroefdraad en zichzelf er weer afdraait. Dat is nu m'n probleem, en dat is een beetje link over de weg, niet? :X

Ik had al met een waterpomptang de zooi aangedraaid, maar bij de eerste remtest mocht het al niet blijken. either moet ik gauw een oplossing hebben want ik wil de fiets wel graag gebruiken.

Spotjes om blokremmen te monteren zijn er niet.

M'n magische bol werken.

• dnhelle
Lism, with all respect, maar schijf rechts?
Aandraaien met tang?
Loskomen met 1 remactie?

Ik wil niet disrespectvol zijn, maar de huidige remstandaard voor schijfremmen is IS2000 of Centerlock, wat inhoudt dat je schijf (in het geval van IS2000) wordt vastgezet met 6 inbusboutjes op de naaf.
No way dat je schijf dan losloopt.
Doe jezelf een plezier en koop een setje v-brakes (www.bike2build.nl) en monteer die, en je bent stukken gelukkiger, en vooral, heel belangrijk, stukken veiliger!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ja, er is hier heel veel over gepraat idd :)
En niet alleen hier!

Ik zag de remblokken van EBC en Koolstop ook al, maar ze zijn nou niet echt goedkoper dan de originele van Formula. Wel kwalitatief beter/vergelijkbaar/minder???

De gesinterde was ik al over uit, maar wat bedoel je met nu? Nu in de winter of nu mbt de kwaliteit van de gesinterde?

En online webshops? Weten we daar iets van die mooie prijzen hebben?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-06 22:42

The_Scarabial

MTB for life!

Goed inremmen is trouwens ook heel belangrijk, anders kan je ze in 1 ritje kwijt zijn. en verders zo min mogelijk remmen, je kan vaak harder door de bocht dan je denkt

• Galois

Galois

1811 - 1832

The_Scarabial schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 18:17:
Goed inremmen is trouwens ook heel belangrijk, anders kan je ze in 1 ritje kwijt zijn. en verders zo min mogelijk remmen, je kan vaak harder door de bocht dan je denkt
Ja, zo min mogelijk remmen helpt zeker! hahaha...

Ze waren goed ingeremd. Heb iets van 30x van 30 km/h naar 0 maximaal geremd.
Maar als ik dat om de 350 km moet doen, zullen mijn buren wel erg raar over mijn denken :)

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Galois schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:09:
[...]

Maar als ik dat om de 350 km moet doen, zullen mijn buren wel erg raar over mijn denken :)
kan je om lachen, maar de meeste mensen remmen te veel en te vaak en dan ook nog vooral met de achterrem, ik rem soms ietsjes voor de bocht (voorrem) en ga dan meteen weer door.

en wat die buren betreft gewoon nu doen in het donker, dan zien ze je ook niet ;)

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:33
Snel te koop zetten op marktplaats, doorsparen tot een kleine 400 euro en dan via dirty-pages of mountainbike.nl een goede fiets aanschaffen. Zitten dan V-brakes op, maar ja, voor dat geld moet je niet meer vragen. Nu rijdt je gewoon op een gevaarlijk ding. 1 maar heuvelaf (ofroad dan en lekker hard) en je wielen breken of je frame gaat in 2'en. Of nog erger, je schijf komt blijkbaar los en jij kunt een ziekenwagen bestellen. Enkel gebruiken om naar school te rijden en verder niet.

Sorry hoor, maar 140 euro voor een nieuwe fiets.
De gemiddelde schijfremmenset kost al stukken duurder..

[Voor 8% gewijzigd door maartend op 27-11-2007 20:55]

• dnhelle
maartend schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:47:
Mijn set schijfremmen is stukken duurder.
Patzor!
Buiten het budget is het verstandig om eens te kijken naar een wat degelijkere fiets door óf upgrades in de vorm van remmen te regelen, of slim doen en een budget-bike via b2b aan te schaffen.
Top-deal en Top-fun!
Galois schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 18:04:
Ik zag de remblokken van EBC en Koolstop ook al, maar ze zijn nou niet echt goedkoper dan de originele van Formula. Wel kwalitatief beter/vergelijkbaar/minder???

De gesinterde was ik al over uit, maar wat bedoel je met nu? Nu in de winter of nu mbt de kwaliteit van de gesinterde?

En online webshops? Weten we daar iets van die mooie prijzen hebben?
Ik vind de kwaliteit erg goed.
Ik ivnd met 'nu' in de winter idd. Het gure weer icm. nattigheid / kou heeft toch, ook al zou je het niet denken, flink invloed op de werking van je blokken.
Mooie prijzen moet je eens kijken bij de meest dichtsbijzijnde LBS in de buurt.
Zo'n pakketje is meestal enorm duur in verzending. Óf je moet wat extra's bijbestellen wat de verzendkosten draaglijk maken ;)

• maartend
Nee zo bedoel ik het niet sorry.
Moet zeggen, de gemiddelde schijfremmenset kost al stukken duurder.
even veranderen

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

[mierenneukmode]dat kost duur :X [/mierenneukmode]

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 22:01
The_Scarabial schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:04:
[mierenneukmode]dat kost duur :X [/mierenneukmode]
O, laat maar 8)

[Voor 18% gewijzigd door Gideon op 27-11-2007 22:29]

• zwik

zwik

randomized

Misschien kan lism z'n wiel er andersom in zetten, dan draait ie niet los maar juist vast! Helder moment ;) . Wel de remklauw ook aan de andere kant zetten dan.

[Voor 18% gewijzigd door zwik op 28-11-2007 09:19]

• Jism
  • Niet online
zwik schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:18:
Misschien kan lism z'n wiel er andersom in zetten, dan draait ie niet los maar juist vast! Helder moment ;) . Wel de remklauw ook aan de andere kant zetten dan.
Ja dacht ik ook al aan maar als ik het goed heb zijn die beugels om het wiel ' vast te houden ' op maar 1 manier bruikbaar.... Wil dus zeggen dat ik het wiel niet zomaar om kan draaien tevens als de voorvork... Kutfiets ook :/

Alhoewel op het volgende plaatje het erop lijkt dat de schijfrem aan de andere kant van het wiel zit.. Wellicht moet ik hier ook eens naar kijken zometeen.

Woei het werkt :D Het wiel bleek dus gewoon de verkeerde kant te zijn geinstalleerd 8)7 Zou leuk zijn als er in het vervolg ook een handleiding bij gedaan wordt.. scheelt een hele hoop ellende !

[Voor 30% gewijzigd door Jism op 28-11-2007 10:34]

M'n magische bol werken.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:13

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Galois schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:09:
[...]

Misschien stonden ze iets te strak afgesteld? Ik heb er ok k18's op zitten en heb ondertussen ook al ruim 400 km gereden en kan zoals ik het kan bekijken nog wel 400km verder rijden terwijl ik toch echt de modderigste tochtjes meepik.

Ik heb mijn remmen gekocht op ebay bij nfcycling welke in de regel ook wel blokjes verkoopt maar hij heeft ze er nu niet op staan zag ik. Je kan hem echter wel mailen of hij ze niet heeft liggen. Hij reageert supersnel en is rete goedkoop :)

I'm not as think as you stoned I am

• k0ewl
lism schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:22:
Woei het werkt :D Het wiel bleek dus gewoon de verkeerde kant te zijn geinstalleerd 8)7 Zou leuk zijn als er in het vervolg ook een handleiding bij gedaan wordt.. scheelt een hele hoop ellende !
ahum, goed geen commentaar :X

• Jism
  • Niet online
k0ewl schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:05:
[...]

ahum, goed geen commentaar :X
Idd.. Ik schaam me rot. Ben boos omdat ik geen manual gekregen had.. Heb gewoon het wiel verkeerd geinstalleerd met daarbij die schijfrem... Nu loopt de fiets ook nog niet helemaal lekker.. maar goed. Dit is natuurlijk een heel ander topic....

* Jism die stilletjes vertrekt..
Ja, hartelijk bedankt man :) Ik dacht er zelf vanochtend ook aan.. maar dacht bij mezelf dat kon helemaal niet. Wel als ik de voorvork ook even een 90graden draai gaf :+

[Voor 26% gewijzigd door Jism op 28-11-2007 15:31]

M'n magische bol werken.

• zwik

zwik

randomized

Krijg ik nou een bedankje ? :P .

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:46

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Zet mij ook maar in de lijst!

http://85.17.151.51/133450001-133500000/133460101-133460200/133460107_5_DpnB.jpeg
Trek 6500 ('08) V-brake

:)

Afgelopen zondag trouwens echt een hele dikke smakker gemaakt doordat ik vol gas een bocht uitvloog... gelukkig vingen mijn ribben de klap tegen de berkenboom op... :/

[Voor 35% gewijzigd door beschuitfluiter op 28-11-2007 15:33]

¯\_(ツ)_/¯

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

berkenbomen breken al af als je er naar kijkt!
vorige voorwiel vernaggelt door vol op een berkenboom in te rijden, die midden in de stam doorbrak :P
zelf mooi gelanceerd en in een zachte struik terecht gekomen. How lucky can you be :P

gisteren weer gebiked, en het was weer heerlijk. Alleen wel zonde dat ze de "drop-off" van zo'n 30 cm uit de route gehaald hebben hier; dat was altijd wel grappig want meteen daarna moest je 2 heel scherpe bochten om :P
geen zorgen, McG to the rescue! we gaan daar een nieuw blok leggen zodat het parcours weer hersteld is :)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• dnhelle
McGryphon schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:26:
berkenbomen breken al af als je er naar kijkt!
vorige voorwiel vernaggelt door vol op een berkenboom in te rijden, die midden in de stam doorbrak :P
zelf mooi gelanceerd en in een zachte struik terecht gekomen. How lucky can you be :P
Boomknuffelen©®™ ?
Nice.
Hoe is die drop-off verdwenen?
We hebben hier in de buurt ook zo'n mooi stuk gehad, maar helaas ook ge-egaliseerd, waardoor we nu moeten uitwijken naar een andere route... :(

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
lism schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:22:
[...]
Idd.. Ik schaam me rot. Ben boos omdat ik geen manual gekregen had.. Heb gewoon het wiel verkeerd geinstalleerd met daarbij die schijfrem... Nu loopt de fiets ook nog niet helemaal lekker.. maar goed. Dit is natuurlijk een heel ander topic....

* pjlgt die stilletjes vertrekt..
[...]
Ja, hartelijk bedankt man :) Ik dacht er zelf vanochtend ook aan.. maar dacht bij mezelf dat kon helemaal niet. Wel als ik de voorvork ook even een 90graden draai gaf :+
Je had de vork dus ook verkeerd om? Anders kan toch nooit de klauw aan de rechterkant zitten? :?

Goede grap dit :+

• dnhelle
pjlgt schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:31:
[...]

Je had de vork dus ook verkeerd om?
Sterke opmerking, erg scherp, wilde hem al niet binnentikken...

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

dnhelle schreef op donderdag 29 november 2007 @ 07:58:
[...]

Boomknuffelen©®™ ?
Nice.
Hoe is die drop-off verdwenen?
We hebben hier in de buurt ook zo'n mooi stuk gehad, maar helaas ook ge-egaliseerd, waardoor we nu moeten uitwijken naar een andere route... :(
die drop off is als volgt verdwenen:
er zat altijd een houtblok net na de top van een heuveltje, waardoor je zo'n 30 cm naar beneden viel met je voorwiel. Dat blok hebben ze nu echter weggehaald waardoor het gewoon "mooi" rond is daar bovenop.

• dnhelle
Okay.
Bij onze route hebben ze gewoon een paar kuub grind ertegenaan gegooid, weg mooie afdaling.
Ah-well.

Morgen maar wéér eens poetsen. :/

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik wil definitely een keer gaan downhillen na dit filmpje te hebben gezien :o
die gasten zijn zo fokking skilled, daar kan Julien A. nog wat van leren!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Fabian Barel in NWD 8 is ook mooi gedaan :) klik

MacBook Pro “15” 2,8 i7 16GB | iPhone 12 64GB | iPad Pro 10,5 64GB WiFi | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• maartend
McGryphon schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 18:42:
Ik wil definitely een keer gaan downhillen na dit filmpje te hebben gezien :o
die gasten zijn zo fokking skilled, daar kan Julien A. nog wat van leren!
Wat ik zo mooi vind aan dit filmpje is de opzet, die wissel die ze steeds doorvoren en dan op het eind een soort 4X. Echt vet

• dnhelle
Roam Rulet.
Big time.

Ik heb het een keer gedaan, maar soepeltjes ging het niet. Wel vet! Adrenalin-rush van bovenaan de berg tot onder... Pff...

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Roam rulet inderdaad.
Ik ben van plan het komende zomer eens te gaan proberen, maar ook ik verwacht dat het niet heel soepel zal gaan :P

• dnhelle
Verkeerde beweging op verkeerde moment op verkeerde speed = bodemonderzoek.

Concentratie = must.
Kick = huge.

:9

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Kort maar krachtig Sven ;)
maar met het XC'en ben ik nu net van de vervelende gewoonte elke week om te vallen af :P
wat gek, zodra ik op een fatsoenlijke fiets rijd ben ik niet meer gevallen, hoe kan dat nou O-)

• maartend
McGryphon schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 15:23:

wat gek, zodra ik op een fatsoenlijke fiets rijd ben ik niet meer gevallen, hoe kan dat nou O-)
Vraag stellen is vraag beantwoorden? ;)

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

daar kan ik best duidelijk over zijn: de Giant was een instabiele kutfiets :P

• dnhelle
McGryphon schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 16:58:
daar kan ik best duidelijk over zijn: de Giant was een instabiele kutfiets :P
Think about ridin' downhill with your BoxShox...
;)

Kort maar krachtig is wel het beste om het uit te leggen.
Wel een absolute aanrader. Heb toen bij het Gardameer de Sentiero 601 gereden...
Kijk maar eens: http://www.trailhunter.de/gallery/categories.php?cat_id=43

/me verlangt naar Garda...

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:38

Francis

DL 650 V-Sttrom

Ik wil ook op de lijst!!!!!
Focus Black Raider, pics over 2 weken....dan krijg ik de fiets pas.....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

dnhelle schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:40:
[...]

Think about ridin' downhill with your BoxShox...
;)
Don't even get me started ;)

dan nog liever op die Lightning van me met zijn racy zitpositie en carbon achterbrug :P

• dnhelle
Francis schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:48:
Ik wil ook op de lijst!!!!!
Focus Black Raider, pics over 2 weken....dan krijg ik de fiets pas.....
Nice...
Welcome to the GoT MTB-crw... :9

Snel spec's laten zien, waar heb je hem gehaald, wat voor een extra's, etc??

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:18
Gister de Rabobank Beach Challenge gereden. 35 km zandhappen van Scheveningen naar Noordwijk en weer terug. Bizar zwaar met al die wind, maar ik kan als 1 van de weinigen zeggen dat ik met Michael Boogerd in een wedstrijd (z'n laatste) heb gefietst :D
Zie meer op www.beachchallenge.info en filmpje op www.rabosport.tv

Oprit naar de boulevard van scheveningen:
http://www.tomschoutencyclingteam.nl/blog//Beachchallenge%202007%20Album%201/images/BeachMarijn160.jpg

• Vos
dnhelle schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 23:01:
[...]

Nice...
Welcome to the GoT MTB-crw... :9

Snel spec's laten zien, waar heb je hem gehaald, wat voor een extra's, etc??
Je staat in de lijst :).

Heb btw de namen in de lijst even gekoppeld aan de profielen.

En een vraagje mbt de TS....in IE 7.0 in Vista een lege witte ruimte bij de TS vóór het logo. Dit zie ik thuis op XP met firefox niet. Iemand een oplossing hiervoor?

De foto's van de volgende gebruikers werken niet meer:
• Janusz
• Meendering
• Ruud
• GoldenSample
• k0ewl *nieuwe is toegevoegd*

[Voor 31% gewijzigd door Vos op 03-12-2007 15:50]

• k0ewl
Vos schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:09:
[...]

Je staat in de lijst :).

Heb btw de namen in de lijst even gekoppeld aan de profielen.

En een vraagje mbt de TS....in IE 7.0 in Vista een lege witte ruimte bij de TS vóór het logo. Dit zie ik thuis op XP met firefox niet. Iemand een oplossing hiervoor?

De foto's van de volgende gebruikers werken niet meer:
• Janusz
• Meendering
• Ruud
• GoldenSample
• k0ewl
Hier een nieuwe:
http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/scott.jpg

Als ik van de week weer de fiets op klim, dan maak ik wel even een blubberfoto

• dnhelle
Nice!
Nog altijd die scott-bandjes? ;)

Ik kan de laatste dagen trouwens niet van de volgende site afblijven:
www.yeticycles.nl

En dan speciaal niet van de volgende:
http://funride.nl/custom/asrt.jpg

Die 575 is voor volgend jaar (2008-model) wel aantrekkelijk geworden! Alleen overkill voor hier.
http://funride.nl/custom/575p1.jpg

• k0ewl
Nog wel, net verhuisd, vakantie geboekt etc, dus geld uitgeven probeer ik een beetje in te perken. Van het weekend nog wel een stel nieuwe remblokken erop gegooid en een slagje uit mijn voorwiel gehaald. Zitten achter nu XTR-blokken op. Gewoon aan de fietsenmaker gevraagd wat een beetje goed spul was, hij zij dat dit wel goed was. Weet niet precies hoe alles moet met schijfremmen doordat dit mijn eerste setje is.

maargoed, van het weekend maar weer eens knallen. Als er iemand uit eindhoven mee wil fietsen, graag! Ik heb wel een auto tot mijn beschikking met fietsendragert. Moet alleen wel zaterdagmiddag even wat spullen ophalen van de roeivereniging (waar ik btw niet opzit, want dat is lam) en daarna heb ik huisfeest van mijn oude kamer (roeiershuis liqorice)

Dus zaterdagochtend wil ik maar al te graag fietsen!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

@Sven: zeg maar niet tegen Sebas Koppes* dat die 575 overkill is, dadelijk gooit hij een CChris King headset in je gezicht :p
*Wicked DJ op mountainbike.nl

mijn fiets is nog steeds net zo geweldig als toen ik hem net kreeg, dus dit is een blijverdje :)

• Vos
Geile kleuren die 1e Yeti!

• dnhelle
Haha...
Inderdaad, wel gelijk... Ik zit al sinds dat ik ben begonnen te kwijlen naar zo'n frames...
Kleuren zijn echt magnifiek.

Als ik in Italië zou wonen, dan zou ik die 575 wel willen hebben, hier niet...

• Jegapia
Onze LBS is om één of andere reden failliet (ochtans een goed draaiende zaak) en er worden daar wat dus wat spullen verkocht met 40% korting. Omdat ik wel op zoek ben naar een nieuwe bike ga ik er eens een kijkje nemen (20-21-22 december is hij open) want momenteel kun je niet meer open. Wat ik wel weet is dat ze vooral trek verkopen van moutainbikes, maar er staat daar ook een vette Massi. Nu kan ik daar op internet geen homepage van vinden dus weet één van jullie soms een site waar ik het productgamma van Massi eens kan bekijken?

edit:
Ik heb de homepage net gevonden, zul je altijd zien |:( .

Het betreft deze Massi, en deze Trek. Iemand enig idee welke dat zijn? (Heb zo het vermoeden dat ze ondanks de korting toch nog naast mijn budget van €700-800 gaan vallen.

[Voor 25% gewijzigd door Jegapia op 04-12-2007 23:03]

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

s-tec heeft ook weer mooi fietsje erbij op de site:

• maartend
Jegapia schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:56:
Onze LBS is om één of andere reden failliet (ochtans een goed draaiende zaak) en er worden daar wat dus wat spullen verkocht met 40% korting.
Waar zit die toko?

• Jegapia
Melsele (België), en mijnen bike niet vanonder mijnen neus komen halen hé :+ .

• maartend
Jegapia schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 23:57:
Melsele (België), en mijnen bike niet vanonder mijnen neus komen halen hé :+ .
Welke zaak en welk adres?
En nee, ik heb geen nieuwe bike nodig.

• Jegapia
't Fietshuis, het adres weet ik niet exact, maar het is op de grote baan van Beveren naar Melsele.

• Francis

Francis

DL 650 V-Sttrom

The_Scarabial schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 23:10:

[afbeelding]
Teeeeeeeeering, dat is een mooie fiets..... :9 :9~ :9~

Anoniem: 52815

Jegapia schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:56:
Het betreft deze Massi, en deze Trek. Iemand enig idee welke dat zijn? (Heb zo het vermoeden dat ze ondanks de korting toch nog naast mijn budget van €700-800 gaan vallen.
Die Trek is een 8900 uit 2007 aan de kleur te zien. Wordt lastig voor die prijs, maar is wel overjarig dus wellicht ... ;)

• Vos
Francis schreef op woensdag 05 december 2007 @ 09:27:
[...]

Teeeeeeeeering, dat is een mooie fiets..... :9 :9~ :9~
^^

eigenlijk is een beetje fout misschien, maar ik vind hem ook super!!@!

• Jegapia
Zelfs al is ie overjarig. Hij kost normaal 3.099, dan gaat daar nog laat ons zeggen 800 vanaf. Dan kom je nog op 2300-40%, dat is 1380 euro's nog. Dat is 2 maal mijn budget dus dat wordt wel veel. Al zou het wel heel verleidelijk zijn. Maar ik ga die Massi eens checken. Die ziet er wel oké uit en heeft geen schijfremmen (vind ik persoonlijk een pluspunt).

[Voor 20% gewijzigd door Jegapia op 05-12-2007 10:41]

• dnhelle
Die Look is echt affengeil! Woah... Scheurmachine eerste klas!
Jegapia schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:40:
Zelfs al is ie overjarig. Hij kost normaal 3.099, dan gaat daar nog laat ons zeggen 800 vanaf. Dan kom je nog op 2300-40%, dat is 1380 euro's nog. Dat is 2 maal mijn budget dus dat wordt wel veel. Al zou het wel heel verleidelijk zijn. Maar ik ga die Massi eens checken. Die ziet er wel oké uit en heeft geen schijfremmen (vind ik persoonlijk een pluspunt).
Check, ieder zijn ding.
Waar ik je wel op wil wijzen:
Op het moment dat je "stoked" raakt, had je beter die 1380 kunnen uitgeven, dan die Massi met onderhoud + onderdelen vervangen, wat uitkomt op vele malen meer dan 1380...

Think twice, en kies voor die Trek als je echt plezier wilt hebben! Top-buy.

• Francis

Francis

DL 650 V-Sttrom

Zulke banden met een witte zijkant, is dat gewoon in de winkel te krijgen? Past mooi bij mijn mooie nieuwe witte Focus.

• zwik

zwik

randomized

Ik ben ook wel geïnteresseerd in witte banden ;) .

• dnhelle
zwik schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:09:
Correct me if I'm wrong, maar is het niet zo dat wit rubber na een moddertochtje niet echt maagdelijk wit meer is? :o

• Francis

Francis

DL 650 V-Sttrom

Gaat ook mij om de zijkanten, beetje modder ok, tis meer dat het leuk staat enzo....

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik heb nogsteeds geen foto's met m'n SPD's die er toch al een jaar ofzo opzitten maar hier komt ie weer:

en heb al tijden niet meer gefiest eigelijk...

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Francis schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:00:
Zulke banden met een witte zijkant, is dat gewoon in de winkel te krijgen? Past mooi bij mijn mooie nieuwe witte Focus.
zwik schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:09:
Ik geloof dat hutchinson dit jaar van die banden met wat wit erbij in heeft

de pythons van hutchinson hebben het zowiezo :) http://www.ukbikestore.co.uk/acatalog/Hutchinson_python.JPG

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Appart, net zoals die mensen die groen in het midden van hun banden hebben ofzo.
En wat maakt het uit? Die kleur is zo weg als je wat fiets. :P

Mijn mooie wit/blauwe frame is ook al maanden beetje bruinig. :Y)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• dnhelle
The_Scarabial schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:04:
Ik geloof dat hutchinson dit jaar van die banden met wat wit erbij in heeft

de pythons van hutchinson hebben het zowiezo :) [afbeelding]
Leuk dat hier op kleurtjes wordt gekickt. Ik heb bovenstaande banden (pythons) ook gehad, en eerlijk gezegd: het waren de meest bagger-banden die ik heb gehad. (Niet positief bedoeld, dus). Glibberig en echt niet lekkere grip.

De enige gekleurde banden die ik goed vond, waren inderdaad bovengenoemde Michelin Mud's, maar die waren dus ook alleen maar voor de mud.
Net als k0ewl zijn advies heeft gehad over zijn Scott-bandjes, heb ik nu weer het advies om te kijken naar de rij-eigenschappen van de band, en niet de kleur...
Het scheelt trouwens dat die Look, die hierboven staat met die witte flanken, toevallig de Conti Mountainking SuperSonics erop heeft liggen in het maatje 2.2".
Toevallig zijn dat ook de banden waar ik een mega-review in deel 7 over heb geschreven en waar ik nu nog altijd op rond-tuf. (Zonder witte striping, by the way.) :Y)
De witte striping is 2008-model, neem ik aan.
Joopieboy schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:19:
Appart, net zoals die mensen die groen in het midden van hun banden hebben ofzo.
En wat maakt het uit? Die kleur is zo weg als je wat fiets. :P

Mijn mooie wit/blauwe frame is ook al maanden beetje bruinig. :Y)
Poetsen helpt, kerel. Echt! :z

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Echt hè. Mijn parelmoerwitte frame wordt ook goed gebruikt, maar dat is er niet echt aan te zien nadat ik hem heb gepoetst. Aan de achterderailleur wel, maar die is ook al bijna 9 jaar oud. Die moet ik een keer vervangen want hij begint het op te geven :'(
ach ja, 5.0 1999 op een glanzende witte fiets is toch geen porum, dus heb ik weer wat spul voor aan de muur :Y) past mooi tussen mijn oude frame en mijn oude vork, onder mijn oude cassette en boven mijn verbogen FSA XC-190 risertje :Y)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:51:

[...]

Poetsen helpt, kerel. Echt! :z
Mwow, met dit weer helpt het echt niet. :P

Btw, binnenkort nog tijd voor te biken?
Ben weer beter en heb weer een aantal keer zelf gefietst dus conditie is weer goed genoeg. :)

[Voor 57% gewijzigd door Joopieboy op 05-12-2007 20:05]

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Ik had nog wel even op die conti site gekeken, maar daar staat alleen de zwart/zwart op

• dnhelle
Joopieboy schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:05:
[...]

Mwow, met dit weer helpt het echt niet. :P

Btw, binnenkort nog tijd voor te biken?
Ben weer beter en heb weer een aantal keer zelf gefietst dus conditie is weer goed genoeg. :)
Mja, zit wel even te kijken met de feestdagen, altijd wel wat drukker. Ik msn je dan wel tegen die tijd.
The_Scarabial schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:02:
[...]

Ik had nog wel even op die conti site gekeken, maar daar staat alleen de zwart/zwart op
Hmm... Weird. Schrok eigenlijk wel van deze striping van deze conti, kan dit ook niet terug vinden op het internet. Waag anders eens een mail richting S-tec? Zij hebben de tires erop gelegd.. ;)
McGryphon schreef op woensdag 05 december 2007 @ 19:00:
Echt hè. Mijn parelmoerwitte frame wordt ook goed gebruikt, maar dat is er niet echt aan te zien nadat ik hem heb gepoetst. Aan de achterderailleur wel, maar die is ook al bijna 9 jaar oud. Die moet ik een keer vervangen want hij begint het op te geven :'(
ach ja, 5.0 1999 op een glanzende witte fiets is toch geen porum, dus heb ik weer wat spul voor aan de muur :Y) past mooi tussen mijn oude frame en mijn oude vork, onder mijn oude cassette en boven mijn verbogen FSA XC-190 risertje :Y)
5.0? Damn, Gryphon, ga vervangen. Dit is geen porum he!
Change it! Wat gaat het worden?

• pjlgt
  • Niet online
dnhelle schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:27:
Nice!
Nog altijd die scott-bandjes? ;)

Ik kan de laatste dagen trouwens niet van de volgende site afblijven:
www.yeticycles.nl

En dan speciaal niet van de volgende:
[afbeelding]

Die 575 is voor volgend jaar (2008-model) wel aantrekkelijk geworden! Alleen overkill voor hier.
[afbeelding]
Doe mij die bovenste maar :9~ Damn wat vet

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:18

Impry

Rallymedia.nl

The_Scarabial schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 23:10:

[afbeelding]
Aj, die is wel erg gaaf eigenlijk :P Beetje reetfiets-achtig, maar toch niet mis :)

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:13

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

die luitjes daar hebben wel smaak idd :)

I'm not as think as you stoned I am

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

dnhelle schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:31:
[...]

5.0? Damn, Gryphon, ga vervangen. Dit is geen porum he!
Change it! Wat gaat het worden?
Ik zal die derailleur tzt vervagen door x.9, da's qua prijs/kwaliteit het gunstigste eigenlijk.

Anoniem: 37526

Wat een bikkels! Mijn fiets staat binnen tot het weer boven de 10 graden is...

• maartend
Anoniem: 37526 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:06:
Wat een bikkels! Mijn fiets staat binnen tot het weer boven de 10 graden is...
En droog en de dagen moet beduidend langer duren dan de nachten

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Mja, zit wel even te kijken met de feestdagen, altijd wel wat drukker. Ik msn je dan wel tegen die tijd.
Is prima, succes met de feestdagen alvast. :+

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

[...]

Hmm... Weird. Schrok eigenlijk wel van deze striping van deze conti, kan dit ook niet terug vinden op het internet. Waag anders eens een mail richting S-tec? Zij hebben de tires erop gelegd.. ;)
ik heb ze niet nodig, bij mijn rocky staan zwarte banden beter :)

• dnhelle
Joopieboy schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:57:
[...]

Is prima, succes met de feestdagen alvast. :+
Check! Jij ook.. We spreken wat af, that's for sure!
The_Scarabial schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:42:
[...]

ik heb ze niet nodig, bij mijn rocky staan zwarte banden beter :)
Mijnuh ook! Mijnuh ook! :+
Hoe bevalt je rocky nu?

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

pfft, elitair geblaat :P
echte mannen rijden op American Eagle O-)

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

dnhelle schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:05:
[...]

Mijnuh ook! Mijnuh ook! :+
Hoe bevalt je rocky nu?
De rocky fiets echt formidabel, hij is stijf, stuurt direct, heeft een super goed rendement. Is zijn geld meer dan waard! Alleen laatste 2 weken niet meer gefietst ivm. drukte op school (afstuderen), maar ik wil even een paar fiets lichtjes gaan kopen om toch savond even een paar training uurtjes te kunnen maken, al is het alleen maar om de benen even lekker rond te laten gaan :)

• dnhelle
McGryphon schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:42:
Jammer dat er maar 1 (één, uno, ein) American Eagle in de startpost staat. Koop eens een 9.0 derrie...

Scarabial, lichtjes kun je beter voor flinke led-lampen kiezen met een flinke accuduur. Bij het mtb'en moet jij niet zichtbaar zijn, maar moet jij de route zichtbaar hebben.

Wezenlijk (elementair, jaja) verschil.
Wel goed om te horen dat de Rocky goed bevalt!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Rustig aan, die fiets wordt vanzelf een stuk mooier nog hoor ;)
grote plannen, maar dan moet ik wel nog zo'n 1600 euro hebben :o
Hope en Easton is erg mooi, maar ook erg duur!

• k0ewl
Echte mannen rijden Scott! Maar daar zijn er niet zoveel van, want ze hebben allemaal rugklachten ;)

• pjlgt
  • Niet online
McGryphon schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:42:
En daarna kopen de echte bikkels een GT 8)

• dnhelle
Echte mannen zeuren niet over het merk maar rijden volop, zowel in de winter als in de zomer...

8)

• zwik

zwik

randomized

Amen.

Voor mijn huidige fiets had ik een Giant, daar legde ik altijd rode banden op (het frame was geel). Zag er altijd wel leuk uit maar moest zo'n beetje om de maand nieuwe banden erop leggen hehe.

[Voor 95% gewijzigd door zwik op 07-12-2007 11:05]

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Fietsen wordt ook zeker gedaan! ;) en daarom heb ik nu 60 euro uitgegeven aan iets anders dan een x9 derailleur. Pro Endure overschoenen en Specialized Deflect handschoentjes.
http://www.specialized.com/OA_MEDIA/equip/07GloveDeflect_l.jpg
http://activesportskit.co.uk/images/Gendureh2o_overshoe.jpg

ik kan er weer tegenaan, woei!

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee