https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
I'm not as think as you stoned I am
Pff... Die moet je meenemen naar 't Gardameer en daar eens goed uitlaten...Impry schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:29:
Maja, vind de wat duurdere Trek's wel erg gaaf, zeker ook de fully's zoals de Fuel EX 9.5 Gaaaf!
Net even Thermo-kleding gehaald, was off-season opruimen (yay...)
Craft heeft een geweldig 3-lagen systeem, en de 2e en 3e had ik al, maar mijn 1e was versleten.
Anyways...
Pro Zero Lange broek. en Pro Zero Shirt.

Langere afstanden kan ik niks over zeggen, bochtengedrag, explosiviteit, en geometrie wel.WooK schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:40:
Een kort stukje fietsen op een bike van iemand anders lijkt me eerlijk gezegd niet echt representatief om hier serieus en objectief te kunnen zeggen dat een trek 9.9 zoveel slechter zou zijn maargoed...
Maargoed...
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Nouja, setje RR en NN en we gaan weer. Ik wil nu toch wel weten wat het verschil is ten opzichte van mijn Onyx banden, waar ik dus niet tevreden over ben, maar dat mocht duidelijk zijn
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Niet alleen Schwalbe zijn sterke banden

Mocht je trouwens tips hebben over achterbanden met goeie grip dan ben ik wel benieuwd wat jouw ervaringen zijn met andere banden. Het kan ook aan de spanning liggen maar ik vind de grip achter af en toe niet optimaal namelijk.
[ Voor 50% gewijzigd door WooK op 29-02-2008 09:13 ]
McG geeft bijvoorbeeld aan dat hij speedkings fijn vindt, terwijl ik de voorkeur geef aan de mountainkings...
Misschien is het wel een idee om voor en achter de nobby nic op te gooien? Ik bedoel, vaak heb ik geen tractie meer in de modder van de Oldenzaalse paasberg.
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Nou daar heb ik ook regelmatig gereden met toertochtjes maar de grip waar ik het over had, mis ik met name op de hardere ondergrond bij korte bochtjes. In de modder heb ik geen klagen met de racing ralph.k0ewl schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:32:
Misschien is het wel een idee om voor en achter de nobby nic op te gooien? Ik bedoel, vaak heb ik geen tractie meer in de modder van de Oldenzaalse paasberg.
Maar zoals ik al zei kan dat ook te maken hebben met spanning. Ik fiets namelijk met relatief veel spanning op mijn banden (3/3,5 bar)
Dat is echt ruim veel... 2,5 bar is al goed rijdbaar, zonder verlies van rendement.
Logisch dan ook dat je in de modder veel grip hebt, de band snijdt door de weke substantie tot op de harde ondergrond.
Voor de harde ondergrond houdt dat ook in dat je maar een klein gedeelte van je loopvlak kan gebruiken, waardoor daar de grip waarschijnlijk minder is.

Komt dit iemand bekend voor?
Nop, niet mee bekend, maar wel relaxed dat het te verhelpen is! Hopen dat het allemaal lukt.FMS schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:48:
Ik ben vandaag dus naar de huisarts geweest voor mijn knie. Hij wist mij te vertellen dat de binnenwand van mijn knieschijf niet helemaal glad is, zoals het wel hoort en er zitten kennelijk sporen oid in. Door een soort plakband op de knieschijf te plakken zal de fysio het probleem moeten verhelpen en zodoende de binnenwand weer glad te krijgen.
![]()
Komt dit iemand bekend voor?
Hier ook een keer echt vol op een uitstekende scherpe boomstam gereden (in een mulle zand afdaling waarbij je fiets alle kanten opglijdtWooK schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:03:
Nou die triple compound van de schwalbes werkt in elk geval heel behoorlijk. Ik gok zelfs dat je er geen gaten mee in je band zou hebben gehad. Ik heb al eens met een redelijke kracht op een haaks uitstaande tak van een boomstam gereden en kon het niet geloven dat er helemaal niets aan de hand was. Die banden zijn echt supersterk
Rijdt trouwens met krap 2.5 bar volgens mij, soms nog wel wat minder, lekker comfortabel
1. Beginpunt, industrieterrein in Denekamp, fiets richting Oldenzaal
2. Na "De Loods", wat een kilometer of 6 is vanaf industrieterrein, linksaf het bos in
3. Paasberg fietsen, en uitkomen vlak voor de Oldenzaalse bult.
4. Doorfietsen richting Het Hulsbeek.
5. 2 rondjes hulsbeek a 7 km en dan weer naar huis (15 km).
Helaas was de toestand van de route op het Hulsbeek zo slecht dat ik het na 1 keer opgegeven heb. Ik stond geregeld (ongeveer elke kilometer) tot mijn naven in een bak met water. Niet echt leuk voor je driveterrain dus.
Wat mij wel opviel op de paasberg en op het hulsbeek, stond ik in een bak met water of een glibberige klim, trapte ik hem er gewoon weer uit ipv af te stappen. Machtige banden
Wel jammer dat ik in mijn eentje moest. De 2 die mee zouden gaan was ik mee wezen stappen zaterdag avond en we lagen er met zijn allen om 7 uur in. 10 uur was ik er weer uit en om 12 uur was ik thuis. Het meisje wat mee zou gaan moest d'r ouders ophalen in de Lutte van de prottelmarkt en de jognen had last van zijn been... aanstellers.... Nouja, ik heb me wel vermaakt. Op de terugweg nog een wielrenner tegengekomen en daar maar achteraan gefietst. Gemiddelde snelheid +- 36 km/h. Toen ik thuis was ben ik afgestapt, getracht een stuk te lopen om uit te lopen en toen met mijn vader zijn nieuwe versterker uitgeprobeerd waar ik alleen maar op de grond heb gelegen om mijn rug te ontlasten en mijn buikspieren te rekken. Na ongeveer een uur lang niet heel diep in te kunnen ademen ging het wel weer. Zo af en toe hoesten met een beetje braaksel, maar verder alles in orde
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Idd, zat er ook al naar te kijken, staat wel goede info bij.Francis schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:50:
Bij de weg, er staat in Mountainbike totaal van deze maand een test met beginners fietsen onder de 500,-. Mischien interessant voor je om te kijken Joopieboy?
Trouwens de achterderrie is ook weer gefixed, was idd een veertje die losgeschoten was, zit weer goed vast nu en hopelijk blijft ie ook erin.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
P4ts0r...McGryphon schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:37:
koop dan een achterderailleur met titanium veer...
Gewoon sparen, Johan.
Ik ben aan het sparen, maar de reparatie kosten blijven ook flink omdat deze slijt als de neten.
En trouwens, het is geen 400 euro fiets, eerder de helft.
Kwa onderdelen wat erop zijn gekomen en alles is het nu wel dat bedrag maar orgineel niet echt...
[ Voor 23% gewijzigd door Joopieboy op 03-03-2008 21:12 ]
Dat heb ik hem inmiddels zo vaak gezegd... moest hem ff een stille hint geven
Vandaag mijn voorderailleur krom gereden, geen idee hoe maar hij is goed korm.
Ik schakelde rustig, en toen opeens de geluiden van *kggggrrrrk rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt*, klonk niet echt goed, dus ik kijk, tja voorderailleur aan stront.
Ik wil best sparen maar zo schiet het niet op, ik blijf dat ding repareren.
Ik heb net een xt derailleur gekocht voor 21,95 dus zo veel hoeft dat niet te kostenJoopieboy schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:27: voorderailleur aan stront.
Ik wil best sparen maar zo schiet het niet op, ik blijf dat ding repareren.
Maar de nieuw prijzen zijn indd ook netjes zoals Wook zegt.
[ Voor 52% gewijzigd door Vos op 04-03-2008 19:17 ]
Anoniem: 93254
een bulls copperhead
wil komende maand een nieuwe MTB kopen.
http://www.mantel-tweewielers.nl/product.php?id=327
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 93254 op 05-03-2008 14:07 ]
Ziet er wel leuk uit. Maar ik weet niet hoe de frames van Bulls zijn. Daarbij de vork, sja, een Reba, maar welke een Race of een Team. Denk een race, maar dan heeft hij dus geen poploc, wat wel een gemis is. Voor de rest lijkt het mij een prima fietsje voor het geld!Anoniem: 93254 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:07:
is dit een goede bike?
een bulls copperhead
wil komende maand een nieuwe MTB kopen.
http://www.mantel-tweewielers.nl/product.php?id=327
een reba lijkt zoals in de TS een goede vork aangezien ik dan naar t aantal **** kijk.k0ewl schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:18:
[...]
Ziet er wel leuk uit. Maar ik weet niet hoe de frames van Bulls zijn. Daarbij de vork, sja, een Reba, maar welke een Race of een Team. Denk een race, maar dan heeft hij dus geen poploc, wat wel een gemis is. Voor de rest lijkt het mij een prima fietsje voor het geld!
en is de race vork zo slecht dan qua kwaliteit?
wat voor een fiets is dan rond de 1000 euro goed?
ik wil er mee gaan rijden in de duinen en bossen.dat zal er niet al te zacht aan toegaan.
Leuk fietsje zo te zien.
Dit weekend met een collega naar Houffalize.

eventjes verder gekeken kom ik ook bij een merida matts tfs 500 magura uit.Anoniem: 93254 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:28:
[...]
een reba lijkt zoals in de TS een goede vork aangezien ik dan naar t aantal **** kijk.
en is de race vork zo slecht dan qua kwaliteit?
wat voor een fiets is dan rond de 1000 euro goed?
ik wil er mee gaan rijden in de duinen en bossen.dat zal er niet al te zacht aan toegaan.
welke is de beste keuze, de bulls of de merida?
En qua afmontage is het gewoon een hele nette fiets voor het geld. Mijn Scott was een stuk duurder met mindere afmontage. Zal wel frame werk zijn dan verder, maar goede afmontage hoor!
[ Voor 35% gewijzigd door k0ewl op 05-03-2008 15:13 ]
Anoniem: 37526
Ik gebruik dat ding constant. Bij een stevige klim gaat de lock-out erop. Bij hardere ondergrond, echt heel vaak. Alleen bij afdalingen heb ik hem aanstaan. En als je het echt veel gebruikt wil je neit constant over je stuur hangen om dat knopje te draaien.Anoniem: 37526 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:17:
Pop lock, dat is toch dat je je lockout op het stuur kunt regelen? Ik kan er anders tijdens het rijden prima bij op mijn voorvork, al stap ik liever even af ivm. gewicht op de voorvork.
daarbij, dat jij het gebruikt wil niet zeggen dat iedereen dat doet. Heb me nog nooit geergerd aan het gebrek aan LO op mijn vork.
Niets tegen een Recon he! Ik vind het een heerlijke vork vergeleken met mijn Tora, oude elastromeren ding en Suntour XCRMcGryphon schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 16:15:
liever een Reba zonder poplock dan een Recon of Tora met...
daarbij, dat jij het gebruikt wil niet zeggen dat iedereen dat doet. Heb me nog nooit geergerd aan het gebrek aan LO op mijn vork.

Op de L&D Duinen kon ik hem wel goed gebruiken en hij dempt lekker. Gewoon goed instellen en afblijven met je tengels.
De vraag is eerder, hoe vaak heb je gefietst op een fiets mét lockout? Sinds ik het heb, zweer ik erbij. Vooral bij stevige klimmetjes (waarbij je af en toe moet staan) is het verschil enorm. Maarja jij had toch een fully? Dan ga je dus sowieso al meer voor comfort dan voor snelheid lijkt me.McGryphon schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 16:15:
Maar waar was ik gebleven
Goed, als je dus niet echt veel parcours rijd schakel je sowieso niet zo heel erg vaak lijkt me en dan alsnog hangt 't ook van jezelf af, ik heb er niet z'n probleem mee om langs m'n stuur 'm ff aan te zetten.
Moet ik wel bij bekennen dat ik niet overal snoeihard scheur want ik fiets voor 't plezier
Maar idd, klimmen is lockout er op, zeker als je staan moet want dan duw en trek je zo veel weg in zelfs je voor vering.
[ Voor 9% gewijzigd door GoldenSample op 05-03-2008 23:00 ]
volgens bulls heeft de Bulls Copperhead 3 Disc een reba voorvork een lockout remoteMcGryphon schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 16:15:
en wat is de ervaring met de volgende winkels:
www.fietsworld.nl
en
www.mantel-tweewielers.nl
deze hebben de fiets beide te koop staan voor 999
ik woon in tilburg, weet iemand toevallig een lbs in de buurt die bulls verkoopt?
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 93254 op 06-03-2008 00:17 ]
en iemand bekent met de winkel velobest?KeX schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 07:01:
Ik shop regelmatig bij de onderdelenshop van mantel. Spotgoedkoop, maar niet echt je van het qua service en van de werkplaats ben ik niet heel erg onder de indruk. Echter een aantal jongens die boven in de mtb en race shop staan hebben wel weer verstand van zaken.
400 is niet duur mits alles in orde is.
Gisteren veranderd en werkt weer prima inderdaadAnoniem: 16728 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:54:
Alle boutjes een beetje los draaien, hard in de remmen knijpen dan voorzichtig om en om vastdraaien.
Dat maakt postmount ideaal, met IS moet je met ringetjes gaan werken.
Helaas is de verkoper een aso type en wilt er nu meer dan 400,- euro voor hebben, laat dan ook maar zitten.McGryphon schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:05:
wat je zelf al zegt: niet duur mits alles in orde is. Vork kan beter, maar niet voor dit geld.

Wat vinden jullie van de 08 RockMachine ElNino? Met name vergeleken met de 6300 trek. De vork is iig een tandje beter maar hoe verhouden de RM frames zich met die van de Trek?
>140 starters. 150 finishers. Hij was 76e, ik 96e... Michiel Snijders, die bij mij was wezen slapen, is op een 3 kg lichtere fiets 2 plekken achter me geëindigd. Ik reed een halve km voor de finish lek op mijn voorband, wat in de laatste bocht tot een valpartij leidde. Hij kon niet meer uitwijken, waardoor hij over mijn zadelpen reed en daarbij mijn zadel scheef zette... gelukkig voor mij werd hij daarna bijna de hekken in geduwd door Danny van Zoggel, waardoor hij 10 meter voor de finish stil stond en ik er nog voorbij kon. Als ik niet lek had gereden was ik misschien 85e geworden, maar meer ook niet. Als de benen slecht zijn helpt perfect materiaal ook weinig... Plezier heb ik wel gehad, de mooiste momenten:
1. slechte start waardoor ik met startnummer 15 rond de 100e plek het knollenveld opreed, waar ik echter wel door niet het spoor te volgen maar er langsheen te gaan 40 plekken terugwon
2. op een klimmetje waar iedereen op de granny omhoog reed om de achtervolgers te hinderen gewoon afstappen en omhoog rennen, en zo 2 plaatsen pakken
3. op de singletrack, als iemand probeert erlangs te komen, gewoon mijn eigen lijn blijven volgen en zo en passant de ander tegen een boom geparkeerd

4. op een lang recht stuk kwam Michiel langs me rijden met de ietwat ironische opmerking "succes hè" om vervolgens te proberen door te trekken, maar dan zelf 2 tandjes bijschakelen en er weer voorbij gegaan... je had zijn kop moeten zien
5. na de wedstrijd reed "Shiverer" van het mountainbike.nl forum na even napraten van ons weg, maar toen gleed hij van zijn zadel vol met zijn zak op de bovenbuis... wij lachen hem met zijn vieren uit, het middelvingertje komt omhoog, en dat laatste staat op foto en wordt binnenkort gepost als zijnde "typisch onze forum-slopert"
bottomline: de prestatie viel tegen, maar toch een erg geslaagde dag!
edit: natuurlijk paar fotootjes:

[ Voor 4% gewijzigd door McGryphon op 09-03-2008 20:37 ]
RM Frames in verhouding tot trek frames zijn natuurlijk wel een pak exclusiever, maar wat RockMachine frames doen in tegenstelling tot trek frames dat weet ik nietFMS schreef op zondag 09 maart 2008 @ 19:02:
[...]
Wat vinden jullie van de 08 RockMachine ElNino? Met name vergeleken met de 6300 trek. De vork is iig een tandje beter maar hoe verhouden de RM frames zich met die van de Trek?
Dus geen goede seizoensstart McG. Wel jammer, maarja als de beentjes niet willen dan helpt goed materiaal idd ook niet meer. In welke klasse fiets je?
[ Voor 11% gewijzigd door The_Scarabial op 09-03-2008 22:59 ]
maar ja, in Honselersdijk en Nieuwkuijk kan ik proberen te laten zien dat het beter kan
oh ja, en Rock Machine zullen waarschijnlijk wat mindere frames zijn dan Trek van hetzelfde geld. Trek staat namelijk bekend om de goede frames voor de prijsklasse, waarbij je echter genoegen moet nemen met wat mindere afmontage.

Ook nog even op de nieuwe 4cross geweest. Erg gave baan zijn ze daar aan het neerleggen. 2 gasten waar ik mee was hebben nog even wat stukken van de 4cross getest (incl. beste smakker
Elninio | 6300 Disc | |
Frameset | Alpine Custom 7005 TB Superlight. | Aluminum w/externally relieved head tube, hydroformed bi-axial down tube |
Vork | RockShox Tora 302 coil w/lockout, 100mm | RockShox Dart 3 w/preload, lockout, 100mm |
Remmen | Hayes Stroker Ryde, V6 | Avid Juicy 3, hydraulic |
Voorderailleur | Shimano LX | Shimano Deore |
Achterderailleur | Shimano LX | Shimano Deore |
Shifters | Shimano Deore | Shimano Deore |
Cassette | Shimano HG50 | SRAM PG950 11-34, 9 speed |
Crankstel | Truvativ Five D 3.0 | Shimano M442 Octalink |
Wielen | Mach1 Sub-Zero Disc, 32H | Shimano M475 disc hubs; Bontrager Ranger rims |
Banden | Kenda Kinetics | Bontrager Jones XR |
Overige | Ritchey | Bontrager |
Ik kon maar weinig gebruikerservaringen over de Avid Juicy 3 vinden, aangezien het een oem product is denk ik, wel veel reviews over de 5. En dan nog 2 reviews van de Hayes.
Beide doen het kennelijk goed.
Wat ik verder nog heb uitgezocht is dat de zadel en velgen van de Trek nogal crappy zijn en direct moeten worden vervangen, zelfde geld voor de KMC Z9000 ketting en crankset van de Rock Machine.
De Rock machine komt 100 euro goedkoper uit.

Comments please.
[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 10-03-2008 10:55 ]
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
.CycloneX schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:18:
Toch is die Rock Machine niet slecht, alleen die merknaam klinkt zo cheap(echt een naam voor een Wehkamp fiets) maja das mijn bescheiden mening.
Yep, Ik heb meer informatie over het bedrijf proberen te vinden maar het blijft erg dubieus, ze verkopen voornamelijk naar voormalig sovjet landen en dat werkt nogal afschrikkend.
* FMS moet gewoon geduld hebben en voor de trek sparen. Hoewel de Cube acid disc mij meer aanspreekt, of een beone gezien de afmontage en prijs...
twijfel twijfel

geen ervaring mee, maar vind het een typisch idee van pleurisgoedkoop frame met duurdere componenten...
nog 2 foto's gevonden btw:

dat was het dan over Berlicum... volgende stop: Honselersdijk
Ligt het aan mij, of heb jij echt een smal stuur?McGryphon schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:52:
Xtrail... brrr...
geen ervaring mee, maar vind het een typisch idee van pleurisgoedkoop frame met duurdere componenten...
nog 2 foto's gevonden btw:
[afbeelding]
[afbeelding]
dat was het dan over Berlicum... volgende stop: Honselersdijk
ben zelf wat breder dan gemiddeld dus lijkt al snel smal
Als je toch meteen spullen gaat vervangen kun je dan niet beter het budget iets opschroeven en voor een iets hoger in de serie gaan. Onderdelen zijn vaak goedkoper als ze al op je fiets zitten ipv wanneer je ze los moet kopen.FMS schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:48:
Ik kon maar weinig gebruikerservaringen over de Avid Juicy 3 vinden, aangezien het een oem product is denk ik, wel veel reviews over de 5. En dan nog 2 reviews van de Hayes.
Beide doen het kennelijk goed.
Wat ik verder nog heb uitgezocht is dat de zadel en velgen van de Trek nogal crappy zijn en direct moeten worden vervangen, zelfde geld voor de KMC Z9000 ketting en crankset van de Rock Machine.
De Rock machine komt 100 euro goedkoper uit.
[afbeelding]
[afbeelding]
Comments please.
Ik heb er ook geen ervaring mee maar een paar leden van onze tourclub wel en die zijn er wel over te spreken. Overigens zijn er wel meer merken die op deze manier hun fietsen (target) weg zetten dus voor veel mensen kan dit best een uitkomst zijn en wat dan nog als het een goedkoop frame met goede componenten is? Ook een frame is vervangbaar.McGryphon schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:52:
Xtrail... brrr...
daarbij bepaalt het frame voor een groot deel de handling van de fiets, meer nog dan voorvork of wielen.
[ Voor 21% gewijzigd door McGryphon op 11-03-2008 12:02 ]
* k0ewl eensch isMcGryphon schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:01:
Maar als je een frame wil vervangen gaat je dat veel geld kosten, aan arbeid omdat je het zelf niet kan of aan onderdelen die op je nieuwe frame niet passen (denk aan zadelpen, trapas, zadelklem...)
daarbij bepaalt het frame voor een groot deel de handling van de fiets, meer nog dan voorvork of wielen.
Daarnaast spreek je met onderbuikgevoel ofwel je weet feitelijk niet of het wel of geen goed frame is en het zou dus wellicht net zo goed als een low-budget cube kunnen zijn. Niet dat ik een xtrail fanboy ben maar ik hoor anderen die tevreden zijn dus het is het overwegen waard ipv eerst te kijken naar een scott scale 60 of 70 welke duurder is maar afgezien van het wellicht fijnere frame, slechter is afgemonteerd.
Overigens is een frame belangrijk maar een goede/fijne voorvork is imo minstens zo belangrijk.
De geometrie van een frame is de basis waar een frame omheen wordt gebouwd. Als je een Scale 70 neemt heb je een van de beste aluminiumframes van dit moment, niet echt comfortabel maar die dingen sturen wel zó scherp... en dat zonder instabiel te worden. Zal ik maar niet over het gewicht daarvan beginnen.
Een vork is nog altijd stukken goedkoper dan een goed frame. die Scale heeft een frame dat in de losse verkoop zo'n 600 euro zou kunnen doen... maar ik denk niet dat een Tora 600 euro kost. Voor dat geld heb je een Sid, of op veel plekken zelfs een Fox.
Daarnaast heb ik persoonlijk liever een leuk scandium frame voor 350,- met een fatsoenlijke voorvork dan een specialized s-works frame met een mindere voorvork.
Hoe dan ook, je gaat voorbij aan wat ik zeg. Ik zei dat als je in het b-segment aan het kijken bent, je net zo goed wat breder kan oriënteren qua merken. Dat een frame in dat segment waarschijnlijk slapper zal zijn dan een frame van een gemiddeld a-merk, lijkt me redelijk evident...
Daarnaast, je driveterrain gaat er ook in een jaar wel aan onderdoor en een goed frame is en blijft gewoon een goede investering.
Als ik moest kiezen, zou ik eerder een A-merk frame kopen met mindere afmontage en dan langzaam upgraden. beetje McGryphon verhaal dus
Zadel van de 6300 is prima idd.McGryphon schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:18:
Ook hoeven het zadel en de velgen niet meteen vervangen te worden, zat mensen die er tevreden mee rondrijden...
Wat betreft de velgen, daar zou ik niet weten wat er mis mee is, fietst prima en zou ik echt niet meteen gaan vervangen.

Ik zat er aan te denken dit standaard te kopen. Mijn fiets staat nu op mijn slaapkamer tegen de muur aan, en ik heb hem al een keertje per ongeluk bijna omgetikt ('s nachts naar de WC, vergeten dat er een fiets naast je bed staat). Professionele standaarden kosten vaak tegen de honderd euro, betekend dat dat dit meuk is? En gaat het wel werken als er bekabeling onder mijn frame loopt? Ik wil hem er namelijk wel permanent in hangen...

Zo heb ik hem in mijn schuurtje hangen, voor paar euro ben je klaar
Andere tip is zo'n takelsysteempje wat om de zoveel tijd in de aanbieding is bij de Aldi/Lidl, heb je voor € 6,- ook een prima systeem.
Dat is mogelijk, maar het is voor een slaapkamer met een dak waar je nog geen hanglamp aan wilt hangen.Impry schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 01:01:
[afbeelding]
Zo heb ik hem in mijn schuurtje hangen, voor paar euro ben je klaar
Andere tip is zo'n takelsysteempje wat om de zoveel tijd in de aanbieding is bij de Aldi/Lidl, heb je voor € 6,- ook een prima systeem.
ziedaar het voordeel van een lichte fiets! kan je hem makkelijker aan het plafond hangen!
Die hang je op +/- 200cm.
Daar hang je je voorwiel dan in, fiets leunt dan verticaal tegen de muur.
Whatever.
Ik heb een muur thuis.Harmen schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:55:
Ik heb een beugel thuis.
Daar zet ik mijn fiets daartegenaan.
Yay!
McGryphon schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 08:14:
[...]
ziedaar het voordeel van een lichte fiets! kan je hem makkelijker aan het plafond hangen!
Ik moet wel zeggen dat ik vóór het mountainbiken hem toch net wat makkelijker eraf krijg dan na een flinke inspannende rit ik er hem weer in moet hangen. Spieren zijn dan toch net ff wat minder sterk
Enige minpunt aan de bike is de voorvork, waar ik dit jaar nog zeker een andere op wil gaan zetten. Verder is de fiets uitgevoerd in full-XT (muv de handremmen, maar deze functioneren prima). Mavic velgen, schwalbe banden, en hij fietst heeeeerlijk!
Mijn pa heeft trouwens een SE 6000 (2007)
If it aint fixed, it's broken.
Ik ben op zoek naar een witte stuur en en stuurpen, nou weet ik dat FSA ze levert maar heb vooralsnog geen winkel gevonden die ze heeft.... dus... Iemand die ze wel ergens heeft gezien?
Ik zal ze morgenavond even op de foto zetten... ik woon in groningen en die fietsen staan in ZuidlarenImpry schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:37:
Join the clubHeb je misschien ook wat foto's van de fietsen?
If it aint fixed, it's broken.
Deze?;Francis schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:40:
Zomaar een vraagje tussendoor:
Ik ben op zoek naar een witte stuur en en stuurpen, nou weet ik dat FSA ze levert maar heb vooralsnog geen winkel gevonden die ze heeft.... dus... Iemand die ze wel ergens heeft gezien?

€ 25,95
of deze;

€ 29,50
Beide bij http://bike-components.de
Ik heb er nu een paar keer iets besteld en zeer goede ervaringen mee. Verzendkosten slechts 4,- en communicatie gaat ook super.
Al is mijn duits niet bestaand en geniet een nederlandse shop de voorkeur, maar dat is idd wat ik bedoel!
tnx
De verzendkosten zijn nog lager dan in nl dus dat scheelt alleen maar. Het enige nadeel is wellicht als je iets terug moet sturen, je meer kwijt bent en je wellicht een telefoongesprek in het engels moet voeren maarja..
Nee maar zoals al gezegd upgrade je een Derrie veel makkelijker dan een frame. En Trek heeft nu eenmaal over het algemeen goede frame's. Een van de redenen dat ik mijn 6500 heb gekocht, gewoon een goede basis die degelijk is, de afmontage ook degelijk, alles van af Deore en hoger (ruwweg) is gewoon goed, geen rommel. Dus dan maak je gewoon een goede startWooK schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:52:
En jullie zijn allemaal begonnen op een fiets van 2k zekerIk gaf daarnaast aan dat als die persoon toch al naar b-merk frames aan het kijken is, hij net zo goed naar andere b-merken kan kijken. Dan kan je zaken aanhalen als handling maar voor een beginner zal dat nog niet zo van toepassing/merkbaar zijn.
Daarnaast spreek je met onderbuikgevoel ofwel je weet feitelijk niet of het wel of geen goed frame is en het zou dus wellicht net zo goed als een low-budget cube kunnen zijn. Niet dat ik een xtrail fanboy ben maar ik hoor anderen die tevreden zijn dus het is het overwegen waard ipv eerst te kijken naar een scott scale 60 of 70 welke duurder is maar afgezien van het wellicht fijnere frame, slechter is afgemonteerd.
Overigens is een frame belangrijk maar een goede/fijne voorvork is imo minstens zo belangrijk.
weet iemand wat meer qua specificaties vooral van de voorvork?
Dit topic is gesloten.