Zo, de kop is eraf... het was weer ouderwets afzien, maar resultaten heeft het helaas niet gebracht. Een vriend van me die overall een vergelijkbaar niveau heeft haad een aanmerkelijk betere dag dan ik.
>140 starters. 150 finishers. Hij was 76e, ik 96e... Michiel Snijders, die bij mij was wezen slapen, is op een 3 kg lichtere fiets 2 plekken achter me geëindigd. Ik reed een halve km voor de finish lek op mijn voorband, wat in de laatste bocht tot een valpartij leidde. Hij kon niet meer uitwijken, waardoor hij over mijn zadelpen reed en daarbij mijn zadel scheef zette... gelukkig voor mij werd hij daarna bijna de hekken in geduwd door Danny van Zoggel, waardoor hij 10 meter voor de finish stil stond en ik er nog voorbij kon. Als ik niet lek had gereden was ik misschien 85e geworden, maar meer ook niet. Als de benen slecht zijn helpt perfect materiaal ook weinig... Plezier heb ik wel gehad, de mooiste momenten:
1. slechte start waardoor ik met startnummer 15 rond de 100e plek het knollenveld opreed, waar ik echter wel door niet het spoor te volgen maar er langsheen te gaan 40 plekken terugwon

2. op een klimmetje waar iedereen op de granny omhoog reed om de achtervolgers te hinderen gewoon afstappen en omhoog rennen, en zo 2 plaatsen pakken

3. op de singletrack, als iemand probeert erlangs te komen, gewoon mijn eigen lijn blijven volgen en zo en passant de ander tegen een boom geparkeerd

4. op een lang recht stuk kwam Michiel langs me rijden met de ietwat ironische opmerking "succes hè" om vervolgens te proberen door te trekken, maar dan zelf 2 tandjes bijschakelen en er weer voorbij gegaan... je had zijn kop moeten zien

5. na de wedstrijd reed "Shiverer" van het mountainbike.nl forum na even napraten van ons weg, maar toen gleed hij van zijn zadel vol met zijn zak op de bovenbuis... wij lachen hem met zijn vieren uit, het middelvingertje komt omhoog, en dat laatste staat op foto en wordt binnenkort gepost als zijnde "typisch onze forum-slopert"
bottomline: de prestatie viel tegen, maar toch een erg geslaagde dag!
edit: natuurlijk paar fotootjes:
[
Voor 4% gewijzigd door
McGryphon op 09-03-2008 20:37
]