Het grote mountainbike topic (deel 8) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.144 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook meer voor deze kledingstijl kies, mijn persoonlijke mening is dat ja zo'n fietspak er gewoon niet uitziet. Ik vind dit stoerder, overigens cross ik ook wat meer urban (trappetjes etc..).

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://i5.pinkbike.com/photo/1775/pbpic1775139.jpg

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

dnhelle schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:05:
[...]

Ik ben 22 en ik rijd in een marginaal pakje.
Stijlpolitie heeft daar vrij weinig over te mekken, het zit goed, het wappert niet, het irriteert niet en het is in de zomer het beste wat je aan kan hebben tijdens een tour.

Fietskleding is voor diegene die er voor kiest. Als je een helm pas opzet als je van de straat af gaat, tjea... Eigen keuze, zeg maar.
Net als Joopieboy, die een eigen keuze maakt voor een pothelm.
Hier ook volledig fietsoutfit, 20 jaar oud ;)
Je moet maar zo zien, je gaat er niet mee stappen he :P Het zit gewoon erg goed, wat een stuk meer comfort levert. (meest rechtse ben ik)
Afbeeldingslocatie: http://85.17.225.53/134450001-134500000/134478101-134478200/134478182_6_UORq.jpeg
Overigens snap ik wel dat je in zo'n pakje niet door de stad gaat over trappetjes enzo ;) Maar voor lange tochten is het echt heel goed! d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door Impry op 19-02-2008 18:22 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:57

The_Scarabial

MTB for life!

dnhelle schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:56:
[...]

Gewoon RF-bladen nemen joh.
Kwalitatief goed, en stukken minder chainsuck. Ik zou daarvoor niet overstappen naar TA.
Ok dan thnx! Volgende week maar ff flink werken om het te bekostigen :P

Oja over die kleding, neem gewoon wat jij fijn vindt. >:)

[ Voor 8% gewijzigd door The_Scarabial op 19-02-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:54
Uiteindelijk moet een ieder doen waar die zin in heeft natuurlijk, maar als je een xc tocht doet van een paar uur of meer dan is een broekje met zeem toch wel wenselijk. Doe je aan freeride oid dan zit je niet op een zeembroekie te wachten...heeft ook niet echt nut.

Ow we gaan pics posten ;)

Links...@ crappy pic
Afbeeldingslocatie: http://85.17.225.14/101750001-101800000/101754301-101754400/101754393_6_vxyl.jpeg

[ Voor 21% gewijzigd door Vos op 19-02-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
OH... ik moet echt wat aan mijn conditie doen. Net de Razob gedaan, maar wat the hell. Boven moest ik bijna kotsen. Dat klimmen is mijn ding dus echt nog niet. In Oldenzaal en omstreken ga ik als een speer, maar zodra er geklommen moet worden ben ik nergens meer. Meer krachttraining voor mijn benen dus! Van de week nog maar een keer gaan. Zondag met de collega's de bossen in bij de Drunense duinen. Ik heb begrepen dat dit veel singletrack is en vrij weinig hoogteverschil, dus daar kom ik wel uit de voeten :D

Owja, hier ook volledig in stijl gekleed. Het zit gewoon zoveel beter. Het wappert niet, heeft een betere vochtregulatie en een zeem is echt meesterlijk.

Nouja, ik ga douchen!

En ik heb zondag wel plaatjes. Ken eigenlijk vrij weinig mensen hier nog en ze fietsen geen van allen, dus ja, in mijn eentje foto's maken is wel heel n3rd :p

[ Voor 25% gewijzigd door k0ewl op 19-02-2008 18:25 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Er zijn overigens ook korte broeken met zeem erin, ik hoor daar goeie verhalen over zelf geen ervaring mee overigens.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

volledig in stijl gekleed:
Afbeeldingslocatie: http://foto.funteam.info/albums/2007-10-06/normal_DSC02747.JPG :D

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

k0ewl schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:22:
Meer krachttraining voor mijn benen dus! Van de week nog maar een keer gaan. Zondag met de collega's de bossen in bij de Drunense duinen. Ik heb begrepen dat dit veel singletrack is en vrij weinig hoogteverschil, dus daar kom ik wel uit de voeten :D
:X Drunense Duinen is een van de zwaardere routes van NL zoals ik gelezen heb :P (ben zelf niet anders gewend omdat het mijn vaste route is) Dus ik zou zeggen, veel succes dan :D Hij ligt er op dit moment wel erg goed bij, dus dat komt wel goed uit ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Impry op 19-02-2008 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Meesterlijk dat frame >:)

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

daarom dat ik juist die foto neem :D

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben veel te groot geschapen voor een strakke broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:48:
Heb je zo'n dikke reet dan?

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

CycloneX schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:18:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook meer voor deze kledingstijl kies, mijn persoonlijke mening is dat ja zo'n fietspak er gewoon niet uitziet. Ik vind dit stoerder, overigens cross ik ook wat meer urban (trappetjes etc..).

Voorbeeld:

[afbeelding]
Die helm van jou ziet er eerlijk is eerlijk op die foto niet eens zo slecht uit. :D
Me like black. :+

Maar begin wel te geloven dat ik er niet wijs aan doet om zo'n ding te kopen, rijd ten eerste als enigste volledig voor lul met een potje, dan maakt een spijkerbroek en t-shirt ook niet echt uit ipv pro kledij met zo'n echte helm. :+

Mm, begin geloof ik toch wel een beetje bij te draaien. Goede argument en leuke foto's, keep up going! :P
Die foto is een klassieker inmiddels, geweldig. :D _/-\o_

Edit, leuke zo'n open dir:
Afbeeldingslocatie: http://foto.funteam.info/albums/2007-10-06/DSC02749%20(2).JPG
Afbeeldingslocatie: http://foto.funteam.info/albums/2007-10-06/DSC02750%20(2).JPG
(mooi die kwibus op de achtergrond met dat duimpje :+)

[ Voor 25% gewijzigd door Joopieboy op 20-02-2008 11:00 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:48:
Daarom heb je een schotse rok aan tijdens het biken :+

Hoe zit het trouwens met ketting en cassette? Ik ga denk ik voor een xt2008 cassette en een xtr ketting? Moet goed op elkaar werken neem ik aan? Ook zijn er mensen die zweren bij Sram kettingen, maar wat is nu precies het verschil of zijn het gewoon allemaal persoonlijke voorkeuren?

[ Voor 105% gewijzigd door The_Scarabial op 19-02-2008 23:19 ]

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Impry schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:20:
[...]

Hier ook volledig fietsoutfit, 20 jaar oud ;)
Je moet maar zo zien, je gaat er niet mee stappen he :P Het zit gewoon erg goed, wat een stuk meer comfort levert. (meest rechtse ben ik)
[afbeelding]
Overigens snap ik wel dat je in zo'n pakje niet door de stad gaat over trappetjes enzo ;) Maar voor lange tochten is het echt heel goed! d:)b
Melkflessen ftw B)

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

:D
Was pas de eerste dag van de zomervakantie :P
Meteen fout gereden op de route en een paar kilometer met de fiets aan de hand omhoog geklommen :D Wel een erg gave afdalingen daarna en uiteindelijk kwamen we precies voor ons huisje uit _O-

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:42
The_Scarabial schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:21:
[...]

Hoe zit het trouwens met ketting en cassette? Ik ga denk ik voor een xt2008 cassette en een xtr ketting? Moet goed op elkaar werken neem ik aan? Ook zijn er mensen die zweren bij Sram kettingen, maar wat is nu precies het verschil of zijn het gewoon allemaal persoonlijke voorkeuren?
XT2008 cassette: goede keuze, eventueel zou je voor een Sram red-spider kunnen gaan.
Ik ben zo'n freak-o-fiel die voor een Sram ketting kiest, puur en alleen voor de powerlink.

Alles vanaf pc89x tot pc99x is goed.

Ik zie nu net dat er een leuke combi-aanbieding is bij B2B:
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=12734

Eventueel kun je deze aanbieding ook pakken met de hollow-pin ketting, maar dat is nodeloos duur.
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=16350

Om aan je vraag te antwoorden:
Een shimano ketting is uit te wisselen met een sram cassette, en een sram ketting is uit te wisselen met een shimano cassette, afaik.
Mijn voorkeur gaat alleen uit naar de Sram-kettingen, omdat die gewoon erg fijn zijn met de powerlink.

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

XT08 cassette is nodeloos zwaarder geworden tov 07...

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
dnhelle schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:39:
[...]

XT2008 cassette: goede keuze, eventueel zou je voor een Sram red-spider kunnen gaan.
Ik ben zo'n freak-o-fiel die voor een Sram ketting kiest, puur en alleen voor de powerlink.
Heeft Shimano dan geen powerlink systeem?

Ben zelf ook nog op zoek naar eventueel een nieuwe pion, ketting en voorbladen indien ik ze voor een prijsje op de kop kan tikken. Mijn huidige kunnen nog wel even mee maar als we onze bike dan toch aan het oplappen zijn, dan kunnen we dat mss ineens updaten. (zit wel met XTR group dus moet mss oppassen wat ik doe i.v.m. uitwisselbaarheid)

Wat er bij mij nog moet gebeuren is de remblokjes van voor eens uitwisselen met die van vanachter. Mijn achterrem is al oké maar met mijn voorrem kan ik mijn voorwiel nog niet blokkeren, ook mijn achterwiel krijg ik niet los van de grond, wat toch wel een groot gebrek is. Nit dat ik off-road mijn achterwiel ga liften maar dit duid op een zwaar tekort aan remkracht.
Het zou ook kunnen komen door een val van de vorige gebruiker. Er zit namenlijk wat speling op en mijn lbs moteur zei al dat mijn voorganger mss gevallen was en dat de voorrem wat geforceerd was.

Dan moet ik mijn ketting nog eens ontvetten en insmeren met Supreme Black, de temperatuur optrekken naar +15 graden en we kunnen ook vertrekken :9 .

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Powerlink past volgens velen probleemloos in de shimanoketting. Bij mij in ieder geval wel.

iR Profiel

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ja, SRAM werkt prima in samenwerking met Shimano :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
anders een KMC linkje. Die werkt bij perfect en past volgens mij ook beter op een shimano ketting dan een sram linkje.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Volgens wat reviews op mtbr.com heeft de Dart3 vork de neiging om te verstijfen bij lage tempraturen:
The only reason I bought it was because I was going on a weekend trip and just didn't have the money to get something decent. I was hoping to get lucky and find an inexpensive fork that could be decent, but that did NOT happen.

Everything was good enough until winter hit. In temps anything below like 60 degrees, the fork stiffens up. I might as well be riding a fully rigid. Totally discouraging to have a bike I literally can't use for the winter.

Preload twisty thingy is on so tight I could never turn mine. Fork is heavy as poop. Very stiff, like riding a rigid. In cold weather, fifty degrees farenheit or so, the fork turns to solid steel or something. Don't count on any night rides or cold weather riding.
Is dat gewoon een kwestie van afstelling of kunnen die reviews kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wauw, wd40 is wonderspul. :D

Gister een half busje leeggespoten op mijn ketting, cassette en de derailleurs enzo, maar damn, het loopt soepel en zelf het schakelen ging weer aardig. Alleen volgens mij is de achterderailleur toch aardig brak an het worden want het wieltje loopt niet helemaal soepel. :+

Mja, word tijd voor beter weer, temparatuur is wel goed maar met een zonnetje is het veel beter. En ik _moet_ gewoon wat vaker op de fiets springen en wat langere stukken gaan fietsen, conditie is echt vrijwel weg. Dnhelle, jij nog een tip voor een leuke route hier in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Joopieboy schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:25:
Wauw, wd40 is wonderspul. :D

Gister een half busje leeggespoten op mijn ketting, cassette en de derailleurs enzo, maar damn, het loopt soepel en zelf het schakelen ging weer aardig. Alleen volgens mij is de achterderailleur toch aardig brak an het worden want het wieltje loopt niet helemaal soepel. :+
WD40 plakt als de tyfus :D Nu loopt het wellicht lekker maar zodra er zand en andere zooi aan blijft plakken, ben je de sjaak. Overigens behoeft een cassette geen smering want daar zitten geen draaiende delen aan ;)

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

WooK schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:34:
[...]

WD40 plakt als de tyfus :D Nu loopt het wellicht lekker maar zodra er zand en andere zooi aan blijft plakken, ben je de sjaak. Overigens behoeft een cassette geen smering want daar zitten geen draaiende delen aan ;)
Mm okeej, shit. :P

Mja, de hele boel was 1 aangekoekte modder kluit, had na een bos toch een behoorlijk aantal weg km's gemaakt en daardoor deden allen de 5e t/m de 7e versnelling achter nog en de derailleur was van binnen ook een modderkoek. Beter toch gelijk schoonmaken de volgende keer. :D

Alles eruit gehaald (rot klus) en alles netjes ingespoten. Mja, dan maar even oppassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Heb je de derailleur wieltjes ook los gehaald? Hier zitten ook lagertjes in normaliter, die zou ik ook even onder de loep nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Een beetje WD40 is niet erg maar overdaad schaadt. Als je prut tussen je tandwielen hebt, moet je dat gewoon met een hard borsteltje verwijderen,
Vos schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:10:
Heb je de derailleur wieltjes ook los gehaald? Hier zitten ook lagertjes in normaliter, die zou ik ook even onder de loep nemen.
Ik heb geen lagers in mijn wieltjes zitten? (xtr)

[ Voor 50% gewijzigd door WooK op 22-02-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Vos schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:10:
Die lagertjes zitten alleen in de duurdere modellen. In mijn deore-derailleur zat alleen maar een busje waar het plastic wieltje overheen draaide. In mijn XT-derrie zit maar 1 wieltje met lagers, de andere is net als bij de deore gewoon een busje.

@ ^^: Dus ook niet in de duurdere modellen alleen...

[ Voor 5% gewijzigd door k0ewl op 22-02-2008 14:13 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

in KCNC wieltjes zitten ze wel! Ceramische zelfs! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
In mijn xtr wel...zal dus wel weer per model verschillen.

Naja wel of geen lager, het kan wel schoongemaakt worden :p. Zit meestal wel prut tussen.

[ Voor 44% gewijzigd door Vos op 22-02-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm, nja dan weer een kortere levensduur van mijn schakelmateriaal, ik houd weinig over zo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

dnhelle schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:39:
[...]

Alles vanaf pc89x tot pc99x is goed.

Ik zie nu net dat er een leuke combi-aanbieding is bij B2B:
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=12734

Eventueel kun je deze aanbieding ook pakken met de hollow-pin ketting, maar dat is nodeloos duur.
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=16350

Om aan je vraag te antwoorden:
Een shimano ketting is uit te wisselen met een sram cassette, en een sram ketting is uit te wisselen met een shimano cassette, afaik.
Mijn voorkeur gaat alleen uit naar de Sram-kettingen, omdat die gewoon erg fijn zijn met de powerlink.
Ah ok, nog meer combinatie's mogelijk dus :P
Dat sram ziet er best gelikt uit, maar is toch wel iets duurder dan shimano zie ik. Wel zie ik daar ook deze Sram combo: http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=12663 in de aanbieding is. Als dit ongeveer gelijkwaardig is aan de XT2008, ga ik vooralsnog toch maar voor shimano.

Dat zou betekenen dat ik na de voorjaarsvakantie ongeveer de volgende onderdelen ga aanschaffen :)

Remblokken: Swisstop remblokken lijken mij een goede upgrade tov de shimano blokken, ik ben er wel achter dat goed inremmen echt gigantisch reduceert op de slijtage en ook rem ik nu bewust veel minder, maar dan ook echt heel veel minder, ook rem voor 98% niet meer met de achterrem.
Cassette: xt2008
Ketting: 2x xtr met kmc missing link
Voorbladen: Nog steeds aan het twijfelen tussen de Race Face bladen en TA bladen. Voornaamste reden om voor de TA's te kiezen is zijn bewezen duurzaamheid en daar heb ik nu bij de Race Face's nog niet veel vertrouwen in aangezien deze na plus-minus 1000km al te versleten zijn, maar dat is ook met de 1-ketting methode, wil straks met 2-kettingen methode gaan werken.
McGryphon schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:44:
XT08 cassette is nodeloos zwaarder geworden tov 07...
Als ze daardoor duurzamer zijn geworden dan doe ik het ervoor >:), maar dat is voor jou geen optie, want jij wilt natuurlijk zo licht mogelijk ;) Maarja elke gewichtsbesparing die ik doe scheelt niet veel, want ik knup elke rit een drinkzak van ongeveer 2 liter op de rug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

The_Scarabial schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:27:
[...]

Als ze daardoor duurzamer zijn geworden dan doe ik het ervoor >:), maar dat is voor jou geen optie, want jij wilt natuurlijk zo licht mogelijk ;) Maarja elke gewichtsbesparing die ik doe scheelt niet veel, want ik knup elke rit een drinkzak van ongeveer 2 liter op de rug :P
let op het woordje nodeloos ;)
ze hebben afaik nu een 5-arms spider, en 2 klinknagels per arm op de grote kransjes. Dut zou voor een stijver geheel moeten zorgen maar er is geen meetbaar verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

McGryphon schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:46:
[...]

let op het woordje nodeloos ;)
ze hebben afaik nu een 5-arms spider, en 2 klinknagels per arm op de grote kransjes. Dut zou voor een stijver geheel moeten zorgen maar er is geen meetbaar verschil...
Jawel, het is zwaarder geworden, en das meetbaar! >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Nou... Pfff... Net terug van een flinke route uitsloven. Na enkele pogingen vanaf de start van het jaar tot aan carnaval (mislukt, zeg maar) vandaag een flinke start gemaakt. Flink winderig, open stukken, maar toch wel even goed gedaan moet ik zeggen...

Dus Johan:
Joopieboy schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:25:
Dnhelle, jij nog een tip voor een leuke route hier in de buurt?
Ja, mits je een helm / kleding hebt kan ik je wel een keer een kleine route meenemen. Pin me alleen even niet vast op data, ik laat het je wel weten, ok?

Trouwens, een crosspost van een ander forum over mijn laatste aanschaf... fully reviewed... ;)

Alle 3 de lenzen heb ik nu opgehad.
de G40 lens is voor dit weer (half bewolkt tot bewolkt) echt i-de-aal.. Je ziet alles superhelder, en de lichtbrekingsindex is erg sterk. (meer info...)
Ik zie zelf de overgang niet...

De Black Iridium lens is voor sterk zonnig weer ideaal.
Vorige week zaterdag heb ik de bril meegenomen toen de lucht strak helder was, enorm zonnig en over een grote zandvlakte liep. Zowel direct zonlicht als reflectielicht werd goed gefilterd, zonder dat er een donkere waas bestond.

De gold-iridium vented lens is eigenlijk een middenweg. De vented lenzen zijn een uitkomst, ze beslaan totaal niet, en je voelt een fijne luchtstroom tussen je lens en je gezicht.
Ik heb deze ook al tijdens het fietsen opgehad, maar merkte dat deze in donkere omgevingen (bos) wat minder lichtdoorlating had. Ik vond deze lens bijvoorbeeld wel erg fijn bij laagstaande zon op de snelweg, erg helder en overzichtelijk.

Voor het fietsen is deze montuur trouwens per-fect. De oortjes lopen strak langs je gezicht, waar ook de helm-bandjes overheen kunnen. Dubbele houvast dus.
De pasvorm is ook erg goed.

Over enkele dagen ga ik een weekend boarden, en dan ga ik deze lenzen natuurlijk nog testen in sneeuw...

Ook wel leuk: Een vergelijking tussen de X-metal die hier ligt met de Radar.
En dan wordt het wel moeilijk... ;)
De Radar is een erg lichte bril met een stukken bredere lens. De X-metal heeft een titanium montuur, met twee aparte lenzen.
Qua stevigheid en bash-proofness is de Radar stukken beter. De X-metal is vrij fijntjes en heeft geen mogelijkheid om lenzen te wisselen. Dus voor fietsen (waar ik hem al niet voor gebruikte) is de Radar een absolute winnaar.

De X-metal daarentegen is een bril welke je in je vrije tijd / stranddagjes kan dragen...

Hopelijk een duidelijke review!
Ik ben er in ieder geval dik tevreden over, meer dan ik had verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Dnhelle, volgens mij bevallen je brillen. :P
En een erg mooie revieuw moet ik zeggen!

Trouwens, een helm komt er aan, heb al een erg mooie gezien, een Met Veleno D in matt zwart bij salden. :) Nu nog wachten op een goede aanbieding. Maar ik geef jullie wel gelijk, ik laat dat potjes helm gebeuren achterwege haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Joopieboy schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:53:
Maar ik geef jullie wel gelijk, ik laat dat potjes helm gebeuren achterwege haha.
Hèhè, eindelijk :P :D

Net weer lekkere ronde door de L&D-Duinen gemaakt, paar mooie en zeer technische alternatieve paadjes gevonden, kijken of ik ze de volgende keer ook nog kan vinden :D Het is zo'n groot gebied :P

Stonden ook twee studenten van opleiding vrijetijdsmanagement een enquete af te nemen over KNWU en mountainbiken, kreeg meteen een bekertje sportdrank, dus maar even ingevuld ;)
k0ewl schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:22:
Zondag met de collega's de bossen in bij de Drunense duinen. Ik heb begrepen dat dit veel singletrack is en vrij weinig hoogteverschil, dus daar kom ik wel uit de voeten :D
De route ligt er gelukkig best goed bij, op sommige stukken komt er wel alweer flink mul zand aan, maar is wel lekker uitdagend :P
Veel plezier morgen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Voor het eerst rondje Applescha gedaan, maar ging echt voor geen meter. Benen voelden erg zwaar. Gemiddelde was 16,1. :X Kan me niet herinneren dat me dit eerder is gebeurd. Wel genoten van de omgeving en de route was top. Lekkere racebaan hier en daar. (als je benen willen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Joopieboy schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:53:
@Dnhelle, volgens mij bevallen je brillen. :P
En een erg mooie revieuw moet ik zeggen!

Trouwens, een helm komt er aan, heb al een erg mooie gezien, een Met Veleno D in matt zwart bij salden. :) Nu nog wachten op een goede aanbieding. Maar ik geef jullie wel gelijk, ik laat dat potjes helm gebeuren achterwege haha.
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41QKh2mMfRL._AA240_.jpg

Die?
Zo ja... Goede keuze! Mooie helm. Quanta Costa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Joopieboy schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:00:
[...]

Jawel, het is zwaarder geworden, en das meetbaar! >:) :+
jij weet net zo goed dat ik met meetbaar verschil een meetbaar verschil in stijfheid bedoelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:53:
[...]

[afbeelding]

Die?
Zo ja... Goede keuze! Mooie helm. Quanta Costa?
Idd, die ja, kost € 89,90, klikkie doen :)
McGryphon schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 18:43:
[...]

jij weet net zo goed dat ik met meetbaar verschil een meetbaar verschil in stijfheid bedoelde ;)
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Impry schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:03:
[...]
[...]

De route ligt er gelukkig best goed bij, op sommige stukken komt er wel alweer flink mul zand aan, maar is wel lekker uitdagend :P
Veel plezier morgen! 8)
Ben vandaag al wezen proefrijden... in vergelijking met Twente is die route wel superzwaar zeg. Hoe willen ze dat ding in een uur gaan rijden. Ik geloof er niets van... Maargoed, ik was vanmiddag niet ingefietst en heb meteen een moordend tempo van 27 km/h aangehouden... nou na 5-10 minuten was ik kapot. Dat ga ik morgen dus wel anders doen.

Het parcours lag er mooi bij, echt mooi. Alles mooi droog en goed hard. Mijn rug kon het geweld aan het einde niet hebben. Ik ben maar afgestapt en even een stukje gelopen en gelegen, want GVD wat zijn die Scott-frames knetterhard! >:)

Trouwens, die drops in die route vind ik echt meesterlijk _/-\o_ Ik heb zin in morgen in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

k0ewl schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 22:48:
[...]

Ben vandaag al wezen proefrijden... in vergelijking met Twente is die route wel superzwaar zeg. Hoe willen ze dat ding in een uur gaan rijden. Ik geloof er niets van... Maargoed, ik was vanmiddag niet ingefietst en heb meteen een moordend tempo van 27 km/h aangehouden... nou na 5-10 minuten was ik kapot. Dat ga ik morgen dus wel anders doen.

Het parcours lag er mooi bij, echt mooi. Alles mooi droog en goed hard. Mijn rug kon het geweld aan het einde niet hebben. Ik ben maar afgestapt en even een stukje gelopen en gelegen, want GVD wat zijn die Scott-frames knetterhard! >:)

Trouwens, die drops in die route vind ik echt meesterlijk _/-\o_ Ik heb zin in morgen in ieder geval!
told you so! maar je wilde niet luisteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

k0ewl schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 22:48:
[...]

Het is inderdaad echt een pittige route ja, pas tijdens een georganiseerde rit was de snelste tijd 1.02uur, maar daarna moest er nog een ronde gereden worden. Toen was de baan ook nog niet in zo'n goede conditie zoals hij nu was. Dus het kan wel, maar ik zie het mij ook nog niet doen :D

En de kuilen zijn inderdaad erg slopend voor je rug, tijdens de route sta je dan ook erg veel op je pedalen, hierdoor wordt het natuurlijk ook een erg zware route. Ik heb m'n banden dan ook erg zacht staan, heb je toch nog wat comfort.
En er zitten een aantal echt gave drops in inderdaad, gisteren voor het eerst een dropje gemaakt wat ik daarvoor nog niet 'durfde', was wel ff pittige neerkomst met m'n hardtail :D
Er zijn trouwens zooo veel gave alternatieve paden, maar die moet je wel weten te liggen, misschien dat we maar keertje meeting moeten doen, kan ik jullie wat van die paadjes laten zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

meeting? goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ja, lijkt mij ook, volgens mij is het al wel eens geopperd in deze reeks, maar is het er nooit echt van gekomen.
Wat mij betreft het liefst op een zaterdag en ik denk dat de L&D-Duinen wel een erg mooie route is met veel afwisseling en uitdaging voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

Yeehaaa! Ik ga het weer eens proberen na de operatie..
met 4 man sterk zometeen.. Beuningen en omgeving onveilig maken (maar wel netjes)

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

zaterdag of zondag zal idd het beste uitkomen ;) maar zaterdag zal inderdaad het beste zijn wat mij betreft. zondags heb ik best wel eens wedstrijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Ik doe mee! maar dan liever op een zondag en zowiezo lijkt mij dan een korte niet al te zware route leuker dan een lange.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Zo net terug van rondjes L&D duinen.

Was echt gaaf. We begonnen om 9:30. Lekker tempootje, maar niet te snel. Denk gemiddeld 22 km/h. Ging gewoon lekker, de klimmetjes waren wat lastiger door mul zand wat er volgens mij nog maar net lag (lag er gisteren ook btw). Na een 15 minuten ging alleen de achterste van onze groep over de kop en moest naar het ziekenhuis. Dus dat was wat minder. Toen waren we voor de eerste ronde nog maar met zijn 2-en over. Hij fietste elke zondag dus ik denk, hij kan wel wat hebben... Qua techniek stoorde ik me er wel aan want ik remde gewoon veel minder. Op een gegeven moment reden we op een boompje af waar aan beide kanten 2 meter vrij was. Boompje was trouwens iets van 10 cm doorsnede (kleintje dus) Hij ging twijfelen en ik reed te dicht achter hem. Hij vol tegen die boom aan omdat hij twijfelde ofzo en ik ging er net zo mooi achteraan |:(
Heb ik dus een lekke band gereden op zijn tandwielen, want daar kwam ik op terecht.
Nou gelukkig had ik een nieuwe binneband bij me, dus na dat erop gezet te hebben konden we weer verder. Een kleine 2 kilometer verder liep de band van mijn velg. Had hem niet hard genoeg opgepompt en boven een klimmetje opnieuw de band erop gelegd en opgepompt, dit keer wat harder (gaat lastig met zo'n klein pompje). Maargoed, rondje afgemaakt en bij aankomst niet uitgerust, maar snel een muesli reep naar binnen gewerkt en een paar slokken water.

Toen met de grotere groep vertrokken. Waren een aantal nieuwkomers bij en die reden dan ook zo traag dat bij elke klim we af moesten stappen. Soms vond ik het serieus zwaarder dan gemiddeld 22 km/h te rijden. We reden ook maar 16,5 km/h wat dus gewoon niet opschiet. Dat niet alleen, maar om de 5 minuten gingen ze weer stoppen.
Op een gegeven moment had ik er genoeg van en heb ik lekker even een kwartier extreem gestampt en ik had een gat opgebouwd tot de groep van ongeveer een 10 minuten. Even lekker uitgerust achterband wat zachter gemaakt en mijn rug gestrekt 8)7.

Mijn klikpedalen waren kurkdroog en ik kon niet goed meer uitklikken. Dus een paar keer, bij een klim waar iedereen afstapte en ik het toch probeerde, gevallen. No prob, totdat we op een stuk mulzand kwamen en die kerel voor mij ineens afremde voor een gat en ik vol in de ankers moest. Nou het was mulzand dus ik schiet lekker door met een blokkerend voorwiel zo dat gat in. Ik hing op dat moment achter mijn zadel en bij de landing kreeg ik ook vol dat zadel in mijn ******.

Vanaf dat moment ging het echt slecht. Ik kon slecht ademhalen en recht op lopen was er niet meer bij. Een paar dames hadden het gezien en het was hen eerste keer mountainbiken en ze hadden het wel gezien. Ik heb samen met een collega vriendelijk aangeboden om ze terug te brengen naar het startpunt.

Daar hebben we met zijn allen nog wat gegeten en gedronken en toen ben ik naar huis gegaan.
Al met al een geslaagde zondag op een paar dingen na dan, maargoed, je kunt niet alles hebben.

Toen ik trouwens wat lucht uit mijn achterband liet was de hele rit een stuk comfortabeler. Helaas was er volgens mij wel wat teveel lucht uit, want ik had het idee dat ik constant in de modder in het banjeren was.

Last but not least, ik heb een goede reden om nieuwe banden te kopen. Het tandwiel is letterlijk door mijn buitenband en door mijn binnenband gegaan. Nu moet ik dus wel :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Whehe... heb nog wel een afgesleten Ritchey Z-max voor je liggen ;)

btw, droge pedalen dus niet meer uit kunnen klikken? wtf... enige moment dat ik niet goed meer kon in/uitklikken was met die sneeuw toen, als je pedaal omkapseld is door een brok ijs gaat het in/uitklikken namelijk niet echt soepel meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Heeft iemand misschien tips (of een linkje naar een site) over het reinigen van de pistons in je schijfremmen? Een van de pistons in mijn voorklauw blijft namelijk af en toe hangen waardoor mijn schijf zo'n irritant piepje maakt. Ook verslijten de blokjes nu onevenredig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Gisteren met 4 man ff Beuningen en De Lutte doorgecrossed.. Hakenberg en Paasberg.. very nice! vanmiddag de route ff dunnetjes over gedaan, maar er lag wel flink meer modder (regenbuitje vannacht).
Maar blijft erg leuk! Kwam er vandaag wel heel duidelijk achter dat ik een nieuwe achterband nodig heb..
Anyway, wat foto's.. (gemaakt met Nokia 6300)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tniehof/mtb/Afb031_tn.jpg
Leuke klim

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tniehof/mtb/Afb033_tn.jpg
Lekker smerig haha

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tniehof/mtb/Afb035_tn.jpg
Het dodenpaadje noemen ze dit ook wel eens.. Schijnen al veel mensen een lekke band, krom wiel of erger gehaald te hebben.. Ziet er inderdaad op het eerste gezicht onschuldig uit, maar loopt toch lekker naar beneden (of omhoog, zo je wilt) en zitten halverwege paar gemene stenen in..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tniehof/mtb/Afb036_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tniehof/mtb/Afb037_tn.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door DaRoot op 25-02-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

pak in gods naam wel even een snellere host :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:39
Damn, dan ben ik blij dat ik in Noordwijk rijd, afgelopen winter maar één keer 1 plasje gehad :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

modderrijden is voorbehouden aan echte mannen d:)b :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

McGryphon schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:23:
modderrijden is voorbehouden aan echte mannen d:)b :+
Voor echte mannen of niet, ik vind het wel dolle pret haha..
je kan tenminste zien dat je wat gedaan hebt daarna haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:17:
Damn, dan ben ik blij dat ik in Noordwijk rijd, afgelopen winter maar één keer 1 plasje gehad :p
Me too.
Noordwijk, Schoorl of Utrechtse heuvelrug als het gevroren heeft die nacht.
Buitenlanders verklaren ons voor gek dat wij het moutainbike seizoen in de winter hebben.
Dit alles komt omdat de meeste tochten georganiseerd worden door reetfietsclubs daar wij geen echte moutainbikeclubs hebben zoals in bv Belgie.
Overigens alle lof voor die reetfietsclubs hoor voor het uitzetten van veel tochten maar toch.

Het is altijd wrang dat die reetfietsers in de winter dan maar gaan moutainbiken als tweede keus.
Ik die het hele jaar door moutainbiked erger mij wel eens aan die reetfietsers op de moutainbike, goed zij komen mij weleens voorbij op de asfalt stukken maar eenmaal onverhard wint mijn techniek het en heb ik de grootste moeite om er voorbij te komen.

De duinen zijn een no go in de zomer en droge lente al doe ik ze dan ook gewoon, mull zand kent weer een andere techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Tja, mul zand heb je hier in de buurt niet zoveel.. nou ja, lutterzand dan wel weer voor een deel.. maar goed. we kunnen hier eigenlijk wel beetje kiezen..

Kan me zelf wel enigzins indenken dat mensen die zomers gaan wielrennen, in de winter gaan mountainbiken.. maar persoonlijk vind ik wielrennen niet zo leuk, en doe dus lekker het hele jaar door op de mountainbike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Mooie foto's!
Wel modderig, maar dat mag de fun niet drukken.
Wel apart, afgelopen weekend was het hier ab-so-luut niet modderig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
dnhelle schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:16:
Mooie foto's!
Wel modderig, maar dat mag de fun niet drukken.
Wel apart, afgelopen weekend was het hier ab-so-luut niet modderig...
Dat pad is altijd modderig. Ik heb hem in 1 jaar nu 1 keer niet modderig gehad, en dat was midden in de zomer. Het is wel knallen altijd daar. Lekker hard kun je daar gaan.

In Oldenzaal op het hulsbeek is het ook op 1 stuk altijd een grote modder zooi. Zak je tot je naven in de blubber. Wel humor altijd mensen die dna niet durven en dan er langs lopen en dan op hun muil gaan omdat de kanten ook van die oppervlakkige modder is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Nice.

Heeft iemand al last gehad van wandelaars die halve boomstammen op de route leggen?
Heb afgelopen zondag (vergeten te melden) een stelletje wandelaars die bezig waren met boomstammen slepen laten zien (10 meter verder :+) hoe je kan bunnyhoppen over zo'n boomstam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Ow daar heb ik altijd zo'n hekel aan. Met de vrije dagen van de gemiddelde mens allemaal het bos is als het mooi weer is en dan onderaan een afdaling een dammetje bouwen... heb me vaak helemaal de tering moeten remmen om geen kind te raken of mijn fiets niet aan gort te rijden. Aso's!

Wel een keer een kind geraakt toen ik door Denekamp fietste. Hij stond de eerste paar minuten ook neit op, want hij was vol met zijn hoofd tegen een bar ens gerend.Dan krijg je wel een schrik van. Ben er wel even kapot van geweest. Gelukkig waren er een paar mensen met EHBO in de buurt en die hebben hem wakker gekregen en alles was gelukkig nog in orde. Maar wat stond ik toen te shaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

dnhelle schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:55:
Nice.

Heeft iemand al last gehad van wandelaars die halve boomstammen op de route leggen?
Heb afgelopen zondag (vergeten te melden) een stelletje wandelaars die bezig waren met boomstammen slepen laten zien (10 meter verder :+) hoe je kan bunnyhoppen over zo'n boomstam :P
Waarom doen mensen zoiets eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Voor de andere mtb'ers die met 30-35km/u langs de gezinsleden afscheuren.
Typisch het kleine groepje fietsers die het voor de rest verknoeien.
Ik ben na bovenstaande bunnyhop omgedraaid, nog een keer gehopt en heb gevraagd waarom ze dat doen.
Helaas is de reactie altijd hetzelfde: "De wandelpaden zijn voor de wandelaars". Als ik dan het fietsboekje erbij haal en laat zien dat het een fiets/wandelroute is, tja...
Simpelste is gewoon begrip tonen dat een mtb'er zo vervelend naar hun heeft gedaan, maar ik leg altijd het vergelijk met een wandelroute waar je om de 10meter een poortje hebt waar je links-rechts-links doorheen moet lopen als wandelaar.

Meestal tonen ze dan begrip, en is in ieder geval weer de tijd nuttig geweest om erover te praten.

Afgelopen zondag heb ik dan wel weer lol gehad met een Engels-sprekend stel, welke vroegen waarom het zo'n troep was in het bos. :+
Don't ask me... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
dnhelle schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:02:
Voor de andere mtb'ers die met 30-35km/u langs de gezinsleden afscheuren.
Typisch het kleine groepje fietsers die het voor de rest verknoeien.
Ik ben na bovenstaande bunnyhop omgedraaid, nog een keer gehopt en heb gevraagd waarom ze dat doen.
Helaas is de reactie altijd hetzelfde: "De wandelpaden zijn voor de wandelaars". Als ik dan het fietsboekje erbij haal en laat zien dat het een fiets/wandelroute is, tja...
Simpelste is gewoon begrip tonen dat een mtb'er zo vervelend naar hun heeft gedaan, maar ik leg altijd het vergelijk met een wandelroute waar je om de 10meter een poortje hebt waar je links-rechts-links doorheen moet lopen als wandelaar.

Meestal tonen ze dan begrip, en is in ieder geval weer de tijd nuttig geweest om erover te praten.

Afgelopen zondag heb ik dan wel weer lol gehad met een Engels-sprekend stel, welke vroegen waarom het zo'n troep was in het bos. :+
Don't ask me... :P
Helaas was het bij mij niet in het bos. Ik reeg gewoon op het fietspad in het dorp met een vaartje 20km/h. Dat kind schoot zo voor de fiets, ze waren tikkertje aan het doen en hij wilde de tikker net ontwijken heb ik me laten vertellen. Dat was mijn schuld niet, maar gewoon een niet oplettend kind, wat ze wel vaker doen he. Nouja, het is allemaal weer goed gekomen gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Ik probeer wandelaars zo vroeg mogelijk attent op me te maken door ff te tingelen met m'n belletje.. en als ik er dan langs ga ff vriendelijk "hallo" of "dankjewel".. Nog nooit vervelende reacties om gehad..

Maar hier in de buurt langs het kanaal loopt ook ergens een kort maar mooi pad, waar ze vorig jaar ook kleine boompjes overdwars overheen legden..
Heb later keer gehoord dat men daar ook weleens met flinke cross-brommers en -motoren langs ging..

Edit:
Krijg er vandaag trouwens een nieuwe achterband op.. Ralph Racing.. € 42,50..

[ Voor 8% gewijzigd door DaRoot op 26-02-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
k0ewl schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:47:
[...]

Helaas was het bij mij niet in het bos. Ik reeg gewoon op het fietspad in het dorp met een vaartje 20km/h. Dat kind schoot zo voor de fiets, ze waren tikkertje aan het doen en hij wilde de tikker net ontwijken heb ik me laten vertellen. Dat was mijn schuld niet, maar gewoon een niet oplettend kind, wat ze wel vaker doen he. Nouja, het is allemaal weer goed gekomen gelukkig
Was ook niet bedoeld in jouw richting!
Crossbrommers / motoren zijn inderdaad ook vaak de veroorzakers van dit leed.
Achja...

DaRoot, waarom een Racing Ralph?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

leukste is dan als je met een groep ziet dat ze bezig zijn de bomen meteen weer van het pad afslepen, en als ze vragen waarom dan krijgen zij het antwoord dat de route daar onder het beheer van onze club staat :+
"welke route?"
"de mountainbikeroute."
"dit is toch het wandelpad?"
"dit is de mountainbikeroute."
"en waarom zou ik dat moeten geloven?"
"kijk maar naar dat paaltje."
"dat betekent dat het een wandelpad is... toch? (beginnen te twijfelen)"
"Nee, hoor dat is een dist, het officiële teken voor mountainbikeroutes."
"..."
:D

was een paar weken terug toen een paar stoksjokkers (wat die in de winter doen? geen idee :+) bomen over het pad legden en haast ontploften toen wij ze meteen terugsleepten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

dnhelle schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:00:
[...]

Was ook niet bedoeld in jouw richting!
Crossbrommers / motoren zijn inderdaad ook vaak de veroorzakers van dit leed.
Achja...

DaRoot, waarom een Racing Ralph?
Tja... zo heel veel kennis op gebied van banden heb ik nog niet echt.. en mijn LBS (mooie afkorting haha) fietst kennelijk zelf ook erg fanatiek, en was daar zeer over te spreken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Eerder vragen waarom 42,50 betalen als je voor 55 een hele set hebt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

pjlgt schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:16:
Vertel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Dat ik 42,50 euro voor 1 bandje aardig aan de prijs vind? Kan me voorstellen dat niet elke LBS de internetprijs kan volgen, maar dit is toch wel een flink verschil.
www.bikestudio.nl: 25 euro
www.bike2build.nl: 35 euro
Set NN + RR bij bike2build.nl: 55 euro!

[ Voor 15% gewijzigd door pjlgt op 26-02-2008 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

pjlgt schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:16:
De beste man van die shop moet ook eten savonds.
Je kan op diverse plekken wel een setje voor rond de 60,- krijgen maar dan meot je het ophalen, verzendkosten betalen en/of de band er zelf afhalen en opnieuw op leggen. Niet iedereen kan of wil dat en dan betaal je idd 42,50 ipv 30,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Ah zo.. ja dat kan ik me voorstellen.. Maar goed, heb verder ook gewoon goede ervaringen met die winkel.
Die man die kan het vast sneller/beter dan ik kan.. en hij kijkt meteen de bike verder nog even na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Precies. Je moet gewoon voor jezelf afwegen of je de extra kosten voor deze service wilt betalen. Als je ook nog eens erg lang met je band doet, zijn die extra kosten te verwaarlozen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Ook dat ja. Hij had ook wel goedkopere banden.. maar ja, als je eenmaal bezig gaat, dan liever wat goeds.. En hij ging sowieso nog wat met de prijs doen, en klein servicebeurtje zeg maar..
Kan ik komende zondag weer lekker het terrein in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Goed geregeld. Dat is de service die zorgt dat je bij een LBS blijft.
(y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Precies.. ik merk dat zelf andersom ook net zo.. in datzelfde dorp van die LBS werk ik bij een computerwinkel.. Daar werkt dat ook net zo bij heel veel klanten. Klein beetje extra service, die kleine details, maar o zo belangrijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Zo, de Nishiki weer opgehaald..

Schwalbe Racing Ralph erop achter nu.. Vanmorgen kostte die band nog € 42,50.
Tijdens het werken eraan is kennelijk het ventiel geknapt, dus ook nieuwe binnenband..

Totale kosten incl. montage en afstellen van de derailleurs: € 45,00.
Da's pas service vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Oja die wandelaars, hadden wij zondag ook best last van, ze liepen midden op de steilste afdaling van de route. Op andere plekken van de route ook al verschillende takken en boomstamstukken zien liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
DaRoot schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:08:
Totale kosten incl. montage en afstellen van de derailleurs: € 45,00.
Da's pas service vind ik!
Redelijke prijs voor een leuk hulpje aan je fiets.
Nastellen van derrie's is altijd net dat kleine beetje waardoor je fiets lekkerder rijdt.

Have funz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

dnhelle schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:33:
[...]

Redelijke prijs voor een leuk hulpje aan je fiets.
Nastellen van derrie's is altijd net dat kleine beetje waardoor je fiets lekkerder rijdt.

Have funz..
ja ik vind het in elk geval niet duur.. ervanuitgaande dat hij die band normaal voor € 42,50 verkoopt..
€ 2,50 erbij en ik heb nieuwe binnenband.. de montage.. en het afstellen..
Hopen dat het morgen nog beetje mooi weer is, dan ga ik zeker nog ff trappen.. toch nog vrij deze week..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2hogpsh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/20gcrbs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/15g5z50.jpg

Mijn schijfrem loopt heel lichtjes aan op het punt van het rode cirkeltje.
Volgens mij is dit pas nadat ik m'n wiel er een keer uit heb gehaald om hem schoon te maken.
Op welke manier zou ik dit op kunnen lossen?

[ Voor 12% gewijzigd door Impry op 27-02-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle boutjes een beetje los draaien, hard in de remmen knijpen dan voorzichtig om en om vastdraaien.
Dat maakt postmount ideaal, met IS moet je met ringetjes gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Snelspanner nog een keer los en vast gooien. Wellicht je wiel er toch niet 100% goed ingehangen.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

onsgeluk schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:02:
Snelspanner nog een keer los en vast gooien. Wellicht je wiel er toch niet 100% goed ingehangen.
:D Tuurlijk ja, zou best nog eens kunnen.
Lijkt me eigenlijk niet dat ik wat aan de boutjes/afstelling moet doen verder, aangezien ik er niet meer mee heb gedaan dan wiel eruit/erin. Of kan het zijn dat je zoiets toch vaker moet afstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Als je het aanlopen continu hebt, dan zou ik idd even opnieuw de klauw centreren.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FMS schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:28:
Bedankt voor de reacties. :7

Begin mei wil ik mijn Trek 6300 halen. cant wait :Y)

Ik wil voor die tijd alvast investeren in een paar schoenen (en pedalen). Weet iemand nog een adres waar ze deze artikelen in de uitverkoop / als aanbieding hebben?

Deze set bijvoorbeeld, Shimano SH-M075 + PD-M520 voor 86,- Niet slecht toch?
is dit een goede mtb om eens per week de duinen in te gaan?
en bij goed onderhoud is de levensduur dan positief?

mn doel is eigenlijk om 1 a 2 maal weeks de duinen en bossen te bezoeken en bij goed weer naar mn werk te fietsen (stuk door de bossen heen)

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Onderhoud is hoe dan ook belangrijk, zelfs een specialized van 6 ruggen gaat stuk als je er niks aan doet.....
Zoals ongetwijfeld eerder gezegd hier, budget bepaalt uiteindelijk toch wel een beetje je keuze, al is de Trek idd een fijne fiets.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm, ik had het plan om van het weekend eens te gaan fietsen, maar zo te merken gaat dat niet door. Dadelijk 10 uur word ik opgehaald en dan een weekend stappen, rotterdam en omgeving onveilig maken haha. Conditie trainen kan ik wel vergeten. :+

Maar goed, nog even een vraag. Een klapperende ketting is niet goed, maar waardoor word dat nu eigenlijk veroorzaakt?

Ik kwam er nml achter bij het schoonmaken deze week dat er wat flinke putten in mijn frame zitten bij de ketting, en verder forse steenslag op het frame...

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 28-02-2008 17:56 ]

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Je leest ook op mtb.nl fanatiek mee, dan weet je waardoor de ketting op je frame klapt en dus ten alle tijden bescherming voor je frame wordt aangeraden.

iR Profiel

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Impry schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:07:
[...]

:D Tuurlijk ja, zou best nog eens kunnen.
Lijkt me eigenlijk niet dat ik wat aan de boutjes/afstelling moet doen verder, aangezien ik er niet meer mee heb gedaan dan wiel eruit/erin. Of kan het zijn dat je zoiets toch vaker moet afstellen?
Kan ook zijn dat je pistons niet zo soepel meer naar buiten komen. Dat probleem had ik namelijk ook (paar posts terug). Klauw centreren kan sowieso weinig kwaad trouwens hoor. Het is echt niet zo dat je remmen kapot gaan door die imbus dingen af en toe los/vast te draaien,

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

onsgeluk schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:11:
Je leest ook op mtb.nl fanatiek mee, dan weet je waardoor de ketting op je frame klapt en dus ten alle tijden bescherming voor je frame wordt aangeraden.
Klopt idd, maar ik vraag het voor de duidelijkheid hier maar ook even.
Is het echt zo dat het de derailleur achter is? Zo ja is die inmiddels aardig slap geworden. :P

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

klapperende ketting is minder bij sterkere kooiveer, en dat is dus m.i. een van de grootste voordelen van SRAM derailleurs. De 5.0 '98 heeft al een sterkere kooiveer dan welke Shimano 08 dan ook, maar de 08 SRAM-achterderailleurs doen het wat dat betreft nog stukken beter.
Dan maakt het trouwens ook uit hoe lang je kooi is, langere kooi is minder kettingspanning. De veerkracht verandert namelijk niet, maar de arm wel.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Duidelijk, dan heb ik weer mijn achter derrie aan stront gereden, zal wel weer het veertje zijn. :+
Maar eens kijken of de lbs nog een veertje heeft liggen. :P

Vanmiddag zat ik te fietsen en ik denk wat hoor ik toch, tja zie ik dat de ketting van links naar rechts, en boven naar onder zwabbert en mijn frame aardig aan het martelen was...

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:56:
[...]

is dit een goede mtb om eens per week de duinen in te gaan?
en bij goed onderhoud is de levensduur dan positief?

mn doel is eigenlijk om 1 a 2 maal weeks de duinen en bossen te bezoeken en bij goed weer naar mn werk te fietsen (stuk door de bossen heen)
Ik heb hem nu sinds september ofzo en bevalt nog steeds erg goed. Echt een MTB, dus zeker geen veredelde stadsfiets. En onderhoud is inderdaad erg belangrijk en ik denk dat je er dan ook heel wat jaren mee kunt doen. Voordat ik de 6300 kocht had ik een 4300 (nog goedkoper model) waar ik zes jaar intensief mee heb gefietst en het laatste jaar geMTBd. Dus Trek heeft mij ondertussen wel overgehaald om het merk trouw te blijven ;)

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

ga dan maar niet met het 9.9 model rijden in de hoop een snelle XC-Bike te proberen...
ding is meer gemaakt op toertochten dan op wedstrijden geloof ik. Des te knapper dat Sir Bart er zo hard op gaat want een Scott Scale, Giant XtC carbon, Cannondale Taurine of Merida carbon ding gaat duidelijk beter vooruit.

[ Voor 56% gewijzigd door McGryphon op 28-02-2008 19:06 ]

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Maja, vind de wat duurdere Trek's wel erg gaaf, zeker ook de fully's zoals de Fuel EX 9.5 Gaaaf!
Dus kans is wel aanwezig dat dat m'n volgende fiets wordt aangezien er hier in L&D-Duinen ook erg vaak heel hobbelige stukken zitten. Het hoeft van mij ook geen asfalt te zijn, maar wat meer comfort waardoor je niet op de hele ronde van 25 km er 15 op je pedalen hoeft te staan zou ook wel lekker zijn ;)
Is alleen een flink pak geld, dus wil eerst wat gaan werken straks en wat geld verdienen en dan zou zoiets de volgende stap zijn :P

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.