Het leven is te kort om geduld te hebben!
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
WeinigMcGryphon schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:22:
Impry wil misschien naar Nieuwkuijk... gewoon doen kerel, wat heb je te verliezen!
Lijkt me wel erg leuk zo'n wedstrijdje, ook al schat ik mijn kansen in in de achterhoede
[ Voor 10% gewijzigd door Impry op 14-02-2008 23:42 ]
do your math
ik heb me al ingeschreven, vorig jaar startte ik erg achteraan maar ik hoop dit jaar verder vooraan te staan
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
En dat doe je door gewoon op tijd aanwezig te zijn? Of door op tijd in te schrijven?McGryphon schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 08:11:
maar ik hoop dit jaar verder vooraan te staan
en op tijd aanwezig zijn zal ik sowieso doen zodat ik nog lekker kan inrijden
Net sms gekregen dat de Oakley package thuis ligt te wachten op mij.
Ben ik vandaag druk bezig, kan hem pas laat deze avond bekijken!
Verwijderd
MTB is inderdaad wat moeilijker te onderhouden heb ik het idee. Ik moet ook de rem ontluchten en bijvullen denk ik, die instructie van dnhelle was oorspronkelijk aan mij gericht, maar kit + olie kost €72,50, dan kan ik beter door de LBS laten doen. Iemand uit Amsterdam hier? Ben nog op zoek naar een goedebassGunner schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:56:
Ah thx man. Ja mss ga ik het ook wel zelf proberen, maar niet zoveel zin in die smeerboel eigenlijk. Lijkt me niet zo heel moeilijk, ik pruts al bijna 24/7 aan mijn fietsen en bouw mijn racefiets bijvoorbeeld wel zelf op maar MTB's vind ik altijd maar frustrerend (sowieso al omdat het zoveel slijt) en ik heb er niet zoveel emotie bij als mijn racert, dus dump ik hem net zo lief bij de LBS
En andere dingen moeten ook eens gereviseerd worden zoals het freewheel dat als sinds dag 0 gaar was volgens mij en de lagers van de Eggbeaters die ook wel redelijk naar de tering zijn... De binnenkant van de voorvork (FOX F80RL) heeft trouwens ook nog nooit daglicht gezien, is mss ook geen overbodige luxe maar 't is een vrij onderhoudsarme vork aan de andere kant en heeft nog nooit ook maar een zucht of kreun geslaakt.

Succes! Ook wel aan een kant logisch, voor het pakketje + pleuro's kun je net zo goed een servicebeurt uit laten voeren.
Hehe dat is zuur.dnhelle schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:04:
Waaah... butt...
Net sms gekregen dat de Oakley package thuis ligt te wachten op mij.
Ben ik vandaag druk bezig, kan hem pas laat deze avond bekijken!
Maar wel een goed vooruitzicht voor vanavond.
Hopelijk is het morgen een beetje fatsoenlijk weer morgen dan ga ik het oude safari park en de meertjes aan de andere kant van de weg weer onveilig maken. Lekker dirt rijden en hopelijk wat sprongetjes maken.
Trouwens, wat is een goede techniek om met een hardtail zonder vering over boomstronken te rijden? Als ik er meestal over heen ga het van bonk, en dat voelt niet goed, en vooral omdat mijn frame niet 100% is wil ik er wat beter over heen zien te komen.
[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 15-02-2008 15:28 ]
A jakkes, wat een vies woord!Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:32:
Of het juist heel langzaam te doen?
Achter leunen -- voorwiel over stronk.
Gewicht verplaatsen, uit het zadel komen en op stuur leunen
Achterwiel over stronk.
Sta je gelijk in de positie om vol aan te halen en door te trekken,
bunniehoppenJoopieboy schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:24:
[...]
Hehe dat is zuur.
Maar wel een goed vooruitzicht voor vanavond.
Hopelijk is het morgen een beetje fatsoenlijk weer morgen dan ga ik het oude safari park en de meertjes aan de andere kant van de weg weer onveilig maken. Lekker dirt rijden en hopelijk wat sprongetjes maken.
Trouwens, wat is een goede techniek om met een hardtail zonder vering over boomstronken te rijden? Als ik er meestal over heen ga het van bonk, en dat voelt niet goed, en vooral omdat mijn frame niet 100% is wil ik er wat beter over heen zien te komen.
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Bedankt, gaan we morgen eens proberen, klinkt makkelijk iig.
[ Voor 9% gewijzigd door The_Scarabial op 15-02-2008 19:31 ]
Merk ik morgen wel, goed voor me.The_Scarabial schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 18:36:
ga dat bunnyhoppen niet leren, wanneer je over die stronk gaat, want dan ga je garanteed op je bek, lol.
Verwijderd
En dan weet ik ook waarom ik een helm nodig heb.
Het is nu zooo koud, vriest op dit moment paar graden, had net m'n zwembroek even buitengehangen op de rand van de spa toen ik er net uit kwam. Toen ik later me binnen aangekleed had en zwembroek op wilde pakken was hij gewoon helemaal bevroren

[ Voor 3% gewijzigd door Impry op 16-02-2008 11:35 ]
Ik heb de bandjes van dnhelle nu goed kunnen testen, wat een super dingen, sta dik bij je in het krijt.
Ben net dus het oude safari park ingegaan en ik kon nu eindelijk de paadjes verkennen omdat ik terrein banden heb, al gauw had ik een mooi stuk gevonden, vrij snel stuk met een aantal mooie bochten dan een vrij steile heuvel op, dan volle snelheid naar benden, nog een heuveltje naar beneden, bocht naar links en nog een bochten combo en dan weer naar beneden en dan een klein steil heuveltje waarmee je aardig sprongen kunt maken.
Eerste was het engste, echt van waaah, tweede keer was al meer van woei, en derde keer was echt een dikke yeah! Nadeel is alleen dat ik een hardtail zonder vering heb dusja ballen zitten in mijn strot en mijn nieren zijn een soort roereieren geworden.
Maar was echt wel hendig vet, daar ben ik wel vaker te vinden denk ik.
/me Woei Joopie is happy!
Oja, de fiets heeft het ook overleeft, buiten een hoop gekraak om en gedoe van de versnellingen en kraken daarvan enzo, maar hij doet het goed, braaf beestje.
[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 16-02-2008 14:07 ]

Plastik ring is er inmiddels af ( wat een kut klus is dat btw...., gouden tip: zet een graveer stift op je dremel en slijp de ring aan 2 kanten door, trek je hem erzo vanaf)
mogen wel in de OP
[ Voor 3% gewijzigd door Francis op 16-02-2008 15:57 ]
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
@Joopieboy, was inderdaad echt lekker weer! Op het begin een beetje fris, maar als je eenmaal aan de gang bent is het zeker lekker.
Was gezellig druk op het pad, veel fietsers, af en toe een wandelaar, maar wel gewoon gezellig en iedereen hield goed rekening met elkaar.
Altijd leuk om die groepen te zien die een fiets huren en binnen een korte tijd alweer helemaal gaar en moe zijn
@Impry, nja ik was na een goed uur ook helemaal afgemat, na die winterstop is er weinig meer van een conditie te bekennen, vorig jaar zomer nog naar brunssum via een grote boog door duitsland en dan weer terug, dat red ik nu echt niet meer.
En wandelaars, ik heb van een groepje last gehad, hielden echt geen rekening met je. Ze stonden hier op een gegeven moment achter een groepje bomen (blijkbaar) en toen kwam ik met volle snelheid net over een hobbel dus met hoge snelheid door de lucht (ze konden me duidelijk aan komen horen) en dan nog vlak langs me heen lopen en schelden dat ze deden, nja sorry hoor ik kan niet sturen in de lucht en je hoort echt wel een heuvel afkomen mja...
Trouwens, dnhelle, hoe is het met jouw? Al weer begonnen met fietsen en tijd over om eens samen te gaan?
[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 16-02-2008 16:21 ]
Mja het was idd best fris in het begin, maar doortrappen en je krijgt vanzelf weer warm. Wel zwaar, de enige route hier is dus een zware korte (4km) route en met mijn BMI van ergens in de 29 valt dat echt vies tegen..... Ook ontdenkt dat ik geen lef hebImpry schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 16:15:
Plastic ring is lastig inderdaadHeb er zelf op m'n vorige fiets ook mee zitten rotzooien.
@Joopieboy, was inderdaad echt lekker weer! Op het begin een beetje fris, maar als je eenmaal aan de gang bent is het zeker lekker.
Was gezellig druk op het pad, veel fietsers, af en toe een wandelaar, maar wel gewoon gezellig en iedereen hield goed rekening met elkaar.
Altijd leuk om die groepen te zien die een fiets huren en binnen een korte tijd alweer helemaal gaar en moe zijn
Weet je, ik heb dat ook, je moet je gewoon over dat punt heenzetten en zoiets hebben van fack it, gewoon doen.Francis schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 16:28:
[...]
Mja het was idd best fris in het begin, maar doortrappen en je krijgt vanzelf weer warm. Wel zwaar, de enige route hier is dus een zware korte (4km) route en met mijn BMI van ergens in de 29 valt dat echt vies tegen..... Ook ontdenkt dat ik geen lef hebHard een singletrack afdalen gebeurd echt met vinger aan de rem.... Opa wordt oud en bang
Alhoewel ik met een cheapo fiets rijd en zonder bescherming dus ik liever even remde als dat ik op mijn muil ging (veel zand op de weg) maar goed.
Verwijderd
Waar was jij dan gisteraaf?Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 16:43:
Gisteravond fietste ik nog rond in een bermude en shirt met korte mouwen. Niet zo miepen jullie.
Klinkt lekker, Joopie heeft weer zin in de zomer.
Verwijderd
Gisteraaf was ik de lokale binnenstad van Amersfoort aan het trashen. Bijna elk trappetje heeft mijn rubber gevoeld.Joopieboy schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 16:50:
[...]
Waar was jij dan gisteraaf?
Klinkt lekker, Joopie heeft weer zin in de zomer.
De foto's spreken als eerste:
De doosjes

Hard-case

Oakley Radar, Lenstype Path
Lens: Gold Iridium, Vented Holes.

De bestelling:

Vlnr: Radar Path (met bovenstaande Gold-Iridium Vented lens), hardcase, met daarvoor de G40 lens (lichte lens voor donkere omgevingen (bos...)), Rechterzijde de softcase / stofdoekje + Black Iridium Lens (sterk zonnige omgeving).
In de Hardcase kan 1 lens + bril worden opgeborgen. Ook zit daar nog een reserve nose-pad in.
/me happy is.
Whaha das ook wel leuk ja.Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:24:
[...]
Gisteraaf was ik de lokale binnenstad van Amersfoort aan het trashen. Bijna elk trappetje heeft mijn rubber gevoeld.
Maar het was gisteravond toch niet zo warm?
@Dnhelle, nice spul, veel plezier ermee!
[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 17-02-2008 15:28 ]
Begin mei wil ik mijn Trek 6300 halen. cant wait
Ik wil voor die tijd alvast investeren in een paar schoenen (en pedalen). Weet iemand nog een adres waar ze deze artikelen in de uitverkoop / als aanbieding hebben?
Deze set bijvoorbeeld, Shimano SH-M075 + PD-M520 voor 86,- Niet slecht toch?
@FMS, kijk eens op futurumshop.com
Ik kan je maar 1 tip geven als het op schoenen aankomt.. PASSEN!!!!FMS schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:28:
Bedankt voor de reacties.
Begin mei wil ik mijn Trek 6300 halen. cant wait
Ik wil voor die tijd alvast investeren in een paar schoenen (en pedalen). Weet iemand nog een adres waar ze deze artikelen in de uitverkoop / als aanbieding hebben?
Deze set bijvoorbeeld, Shimano SH-M075 + PD-M520 voor 86,- Niet slecht toch?
Mijn shimano schoenen zijn maat 45 terwijl ik normaal toch echt 42 heb.
Jemig.Francis schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:12:
[...]
Ik kan je maar 1 tip geven als het op schoenen aankomt.. PASSEN!!!!
Mijn shimano schoenen zijn maat 45 terwijl ik normaal toch echt 42 heb.
Dan heb ik een probleem met mijn maat 47.
Want ik mis wel een beetje de "houvast" met je voeten als je over een heuvel ofzo gaat, ik schiet toch vrij snel van de pedalen af.
Mja, daar hoef ik me nu nog niet druk om te maken, komt later wel met een andere fiets.
Ja ok dat klopt wel wat je zegt, maar om nu meer dan 100 euro uit te gaan geven voor alleen een stel goede schoenen. Nee dat kan ik veel beter uitgeven aan een goede fiets.Impry schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:58:
Bij andere fietsen zitten zomaar geen SPD-pedalen (vaak gewoon platform en bij echt dure fietsen zitten er nog geen eens trappers op) en verder zijn pedaal-mounts universeel. Dus kun je nu ook al naar kijken
Anyway, Zijn de Shimano 540 pedalen de extra 20 euro waard in verhouding tot de 520? En Wat is precies de meerwaarde?
Verwijderd
Vaak zijn de lagers beter afgedicht is het geheel lichter en of voert het makkelijker modder af.FMS schreef op zondag 17 februari 2008 @ 17:55:
Schoenen zijn toch redelijk essentieel?
Anyway, Zijn de Shimano 540 pedalen de extra 20 euro waard in verhouding tot de 520? En Wat is precies de meerwaarde?
waar leg je de prioriteit en wat vind je jezelf waard en op welk niveau schaal jij jezelf.
Verwijderd
Er zijn redelijk vaak ergens schoenen in de uitverkoop, heb je met wat mazzel een paar schoenen voor minder dan €50.Joopieboy schreef op zondag 17 februari 2008 @ 17:33:
[...]
Ja ok dat klopt wel wat je zegt, maar om nu meer dan 100 euro uit te gaan geven voor alleen een stel goede schoenen. Nee dat kan ik veel beter uitgeven aan een goede fiets.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 18:11 ]
Nu de schoenen, ik wil mijn bestelling het liefst bij bikestudio in Zwolle plaatsen, mijn budget is 100,- euro. De SIDI Rampa komt goed uit de reviews en valt binnen mijn budget, maar graag jullie input.
[ Voor 16% gewijzigd door FMS op 17-02-2008 18:24 ]
Verwijderd
Ik ben een echte bikkel. Tegen het vriespunt in een t-shirt is voor mij geen enkel probleem.Joopieboy schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:28:
[...]
Whaha das ook wel leuk ja.
Maar het was gisteravond toch niet zo warm?
Wat schoenen betreft.... tot mijn schaamte moet ik zeggen dat ik zeer tevreden ben met mijn 3 jaar oude versleten leren sneakers. Gaten in de voorkant, maar de rubber zolen hebben mij nog geen één keer van de trappers laten schieten!
En Geqxon, wat voor pedalen heb jij dan? Ik heb een stel debiel goedkope dingen die er bij het spul zaten en grip kennen die dingen niet.
de goedkoopste, mtb-waardige shimano schoenen tot en maat 50Joopieboy schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:23:
Tja, ik heb wat rondgeken maar dan valt voor mij een stel fietsschoenen af... Heb echt te grote voeten daarvoor.
En Geqxon, wat voor pedalen heb jij dan? Ik heb een stel debiel goedkope dingen die er bij het spul zaten en grip kennen die dingen niet.
de goedkoopste, mtb-waardige shimano pedalen, tegen een prachtige prijs
Even passen bij een LBS en weer een probleem opgelost.
Tochtje wordt georganiseerd door het bedrijf waar ik voor werk (Topic Automatisering in Best) Doen we met de collega's 2 rondjes. Ik heb ze nog even gemeld dat er een sticker nodig is voor de route, maar denk dat ze daar wel aan gedacht hebben.
Heb er in ieder geval zin in!
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
dnhelle schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:29:
[...]
de goedkoopste, mtb-waardige shimano schoenen tot en maat 50
de goedkoopste, mtb-waardige shimano pedalen, tegen een prachtige prijs
Even passen bij een LBS en weer een probleem opgelost.
Dankje, alweer.
Maar als je leest dat je vaak meer dan 4 maten meer moet hebben bij shimano schoentjes dan schiet het niet op...
Trouwens, van t weekend nog tijd over? Word wel minder zonnig maar wel een lekkere temparatuur.
[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 18-02-2008 15:05 ]
Of gewoon http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=20446Joopieboy schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:03:
[...]
Dankje, alweer.
Maar als je leest dat je vaak meer dan 4 maten meer moet hebben bij shimano schoentjes dan schiet het niet op...Kan moeilijk mijn tenen gaan inkorten.
Trouwens, van t weekend nog tijd over? Word wel minder zonnig maar wel een lekkere temparatuur.
Heb je schoenen + pedalen voor een paar knaken. Had Shimano ook niet een actie dat je voor één euro een setje pedalen bij een paar schoenen kreeg?
Dat is idd wel fijn, maar ik heb gewoon te grote voeten ervoor, dan zou ik uitgaande op diverse verhalen over die schoenen maat 52 moeten hebben... Dusja dat schiet niet op, ik houd het wel bij mijn sneakers.pjlgt schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:40:
[...]
Of gewoon http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=20446
Heb je schoenen + pedalen voor een paar knaken. Had Shimano ook niet een actie dat je voor één euro een setje pedalen bij een paar schoenen kreeg?
I'm not as think as you stoned I am
En geloof me, eenmaal klikpedalen en je wil niet meer zonder. Fietst zoveel fijner! (meer kracht omdat je pedalen ook omhoog trekt en een stuk stabieler tijdens stuiterende afdalingen)
Die 4 maten groter vind ik zelf overtrokken.Joopieboy schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:41:
[...]
Dat is idd wel fijn, maar ik heb gewoon te grote voeten ervoor, dan zou ik uitgaande op diverse verhalen over die schoenen maat 52 moeten hebben... Dusja dat schiet niet op, ik houd het wel bij mijn sneakers.
Anders pak je sidi schoenen, die vallen groter uit.
En schoenen en kleding doe ik altijd passen (muv een paar sokken of mouwstukken ofzo).
En dat je beter en makkelijker kan fietsen dat geloof ik ook zeker, daarom ben ik er ook voor aan het kijken, alleen enigste waar ik mee zit is of het afstappen nog gaat.
[ Voor 38% gewijzigd door Joopieboy op 18-02-2008 16:32 ]
Met hem VV
[ Voor 6% gewijzigd door k0ewl op 18-02-2008 16:49 ]
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Over het algemeen gaat dat goed behalve dan die eerste paar keren dat je een klimmetje niet haalt of voor een stoplicht moet stoppen. Dan vergeet je uit te klikken en donder je omJoopieboy schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:30:
En dat je beter en makkelijker kan fietsen dat geloof ik ook zeker, daarom ben ik er ook voor aan het kijken, alleen enigste waar ik mee zit is of het afstappen nog gaat.
Ik ben zelf nog geen een keer gevallen door SPD, maar heb er wel meerdere om zien vallen wat voor hilarische beelden zorgt
Voorbeeld: een vriend komt aanrijden en wil stoppen, ik quote: "Kijk en dan moet je je voet naar buiten draaien en dan klikt je schoen gewoon uit." En eigenlijk nog voordat hij de zin uit z'n mond had lag hij al plat op straat

Ik heb nu deze crankset: Race Face Evolve X-Type XC Crank

Deze bestaat uit 44T-32T-22T. Nu wil ik deze gaan vervangen voor TA bladen, is dit een goede keuze qua duurzaamheid, of zouden jullie gewoon weer gaan voor Race Face Bladen?
Ik weet ook dat ik voor Buiten en middenblad er 1 moet kiezen met een steek van 104mm en voor de granny een steek van 64mm.
Maar nu zit ik op de volgende Duitse site te kijken en wil ik weten wat die "18 of 23mm aufnahme" betekent. En welke ik dus zou moeten kiezen voor bovenstaande crankset.
Overtuig es.WooK schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:52:
Je bent vast niet de enige biker met maatje 47 hoor dus er moet echt wel iets te vinden zijn. Als je enigzins serieus wilt gaan fietsen zijn schoenen en pedalen gewoon bijna een must. Net als een helm btw en ik kan je fotos laten zien om je te overtuigen
Helm van een maat van mij, val vol op z'n voorhoofd vanaf een flinke stenen rand.
Ik zie niks?Impry schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:02:
[afbeelding]
[afbeelding]
Helm van een maat van mij, val vol op z'n voorhoofd vanaf een flinke stenen rand.
Shit hee, dat ziet er niet gezond uit, nu weet ik weer waarom ik een helm nodig heb...
Maar zo'n valpartij kan wel rot eindigen, heeft hij het er goed vanaf gebracht?
[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 18-02-2008 20:20 ]
Is een gast van bijna twee meter, die van een muurtje van 60 cm wilde springen, maar hij begon te twijfelen en dook zo voorover. Dus vanaf een meter of 2.80 (incl. fiets
Afgelopen zaterdag heb ik hem gedeeltelijk van z'n 'trauma' afgeholpen door hem weer een paar pittige/steile afdalinkjes te laten doen. Viel niet mee zei hij, behoorlijke flashback momentjes.
Nja zal wel aan mij liggen.
Heb je daar niks kunnen vinden, rijd dan door naar Akkermans (Elsloo), wel wat prijziger.
Als je gewoon langsgaat, kun je veel meer zien. Daar is 1 hele verdieping helmen / kleding / handschoenen etc.
Heb je ook nog wat conditie!
Overtuigend.Impry schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:02:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb de afgelopen dagen een beetje last van mijn knie, Ik rij s’avonds meetal een rondje van 35 km in omgeving Amersfoort, een van de weinige plekken in Nederland met een beetje hoogteverschil. Ik heb er vooral last van aan het eind van mijn ritten, en met name berg op.
Is dat een kwestie van training of moet ik een paar dagen maar niet fietsen? (fiets overigens sinds december zowat dagelijks)
Tegenwoordig merk ik nog wel als ik te lang fiets in dezelfde houding (ingeklikt in SPD over asfalt) dat mijn knie ook gevoelig begint te worden. Echter heb ik hier tijdens het MTB-en geen last van aangezien ik dan regelmatig sta op de pedalen en zo de krachten een beetje verander.
Het zou dus kunnen zijn dat je knie even wat meer moet rusten, maar ligt echt aan de soort pijn die je hebt. Spierpijn is vaak een kwestie van meer trainen, 'gewrichts- of pezenpijn' is eerder een teken van overbelasting.
De site van salden is inderdaad waardeloos als je niet exact weet wat je zoekt. Je moet gewoon naar die zaak toegaan en daar bekijken of ze wat voor jouw hebben. Als ze niets hebben wat je aanstaat vrees ik dat je ook niet meer naar akkermans of een andere fietszaak hoeft te gaan want die hebben gewoon minder spul. Ik kom zelf alleen voor kleding bij salden omdat ik dan wat meer keuzes heb zonder dat er spul besteld moet worden.dnhelle schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 08:47:
Kom achter die pc vandaan, pak die fiets, rijd naar Salden toe, en kijk daar gewoon eens rond.
Heb je daar niks kunnen vinden, rijd dan door naar Akkermans (Elsloo), wel wat prijziger.
Als je gewoon langsgaat, kun je veel meer zien. Daar is 1 hele verdieping helmen / kleding / handschoenen etc.
Heb je ook nog wat conditie!
Ik wil nog best 10cm groeien maar dat zit er niet meer op 23ste.Impry schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:06:
Het kan zijn dat hij een beetje overbelast is natuurlijk, ik heb zelf toen ik een jaar of 15 was veel last gehad van m'n knie doordat ik te veel liep/fietste en hem zo, in de groei, overbelastte. Maar volgens mij ben jij al wel wat ouder
Tegenwoordig merk ik nog wel als ik te lang fiets in dezelfde houding (ingeklikt in SPD over asfalt) dat mijn knie ook gevoelig begint te worden. Echter heb ik hier tijdens het MTB-en geen last van aangezien ik dan regelmatig sta op de pedalen en zo de krachten een beetje verander.
Het zou dus kunnen zijn dat je knie even wat meer moet rusten, maar ligt echt aan de soort pijn die je hebt. Spierpijn is vaak een kwestie van meer trainen, 'gewrichts- of pezenpijn' is eerder een teken van overbelasting.
Het is inderdaad meer gewrichts / pezenpijn, erg jammer eigelijk aangezien ik nu eindelijk beetje een conditie begin op te bouwen. Ik kan ook prima een uur langer door maar mijn knie houdt me tegen. Misschien de huisarts even naar laten kijken van de week.
tutut niet zeuren.Joopieboy schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:41:
[...]
Dat is idd wel fijn, maar ik heb gewoon te grote voeten ervoor, dan zou ik uitgaande op diverse verhalen over die schoenen maat 52 moeten hebben... Dusja dat schiet niet op, ik houd het wel bij mijn sneakers.
Ik heb maat 46/47 in 'gewone' schoenen.
Schoenen passen deed ik als volgd, er was uit verkoop bij een knappe fietsen zaak dus ik er heen. Hij had nog een paar Shimano's staan in een grote maat maar die waren te klein, vooral voorin te krap. Heb je brede voeten, vooral bij je tenen? Dan is Shimano waarschijnlijk niets voor jouw. Ik kwam er ook klem te zitten met m'n kleine teen. Nog wat schoenen gepast maar helaas niets in de uitverkoop dat goed zat.
Toen dus het gewone assortiment gaan proberen en daar voor 70/80 euro ofzo Puike Specialized schoenen gevonden. Ook gelijk de pedalen gekocht (kostten nog geen 5 euro meer dan op internet).
En van de prijs kan dan nog wel wat af, de beste man gaf me ook omdat ik nog een helm kocht, wat klein grut en m'n pa nog een helm 5% korting op spd's en Schoenen samen dus was voor even 100 euro klaar op dat gebied, kreeg er nog even uitleg bij over de schoen plaatjes hoe en wat etc.
Het verschil in prijs tov internet viel me echt gigantisch mee.
Ben blij dat ik m'n pa en ik hier in de buurt met 2 knappe mountainbike/wielrenfiets zaken gezegend zijn.
Zou inderdaad wel een idee zijn ja, kijken wat hij er van zegt.FMS schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:13:
[...]
Ik wil nog best 10cm groeien maar dat zit er niet meer op 23ste.
Het is inderdaad meer gewrichts / pezenpijn, erg jammer eigelijk aangezien ik nu eindelijk beetje een conditie begin op te bouwen. Ik kan ook prima een uur langer door maar mijn knie houdt me tegen. Misschien de huisarts even naar laten kijken van de week.
Ik merk het ook als ik twee dagen achter elkaar flink doorMTB, je knie begint dan te zeuren dat het even genoeg is. Voor echte conditieopbouw hoef je niet persé elke dag te fietsen, kan ook wel om de paar dagen.
Het zou natuurlijk ook nog kunnen liggen aan de afstelling van je fiets (bijv. zadelhoogte of schoenplaatje wat net te schuin zit) Dan ben je constant je knie nét verkeerd aan het belasten waardoor het na een langere tijd gaat irriteren.
Het hoeft maar een kleine, verkeerd geplaatste belasting te zijn.
Ikzelf had Shimano-pedalen, maar na 2x scheenbeenvliesontsteking, wat zijn oorzaak had in de verwrongen houding van mijn voeten (geklikt aan het pedaal) t.o.v. mijn knieën, heb ik Eggbeater pedalen van Crankbrothers gehaald.
W-a-t een verademing. Voeten kunnen vrij bewegen. Ik heb het dan wel in mijn schenen gehad, maar het zou zo maar kunnen dat het bij jou in de knieen terugkomt.
Aanrader in ieder geval qua pedalen:
- Crankbrothers Eggbeaters (SL)
- Time Z pedalen
- Look 4x4 pedalen
- Ritchey pedalen.
Hoe klik je bij Eggbeaters uit dan?dnhelle schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:31:
Of een verkeerd pedaal, waardoor je voet te weinig speling heeft.
Het hoeft maar een kleine, verkeerd geplaatste belasting te zijn.
Ikzelf had Shimano-pedalen, maar na 2x scheenbeenvliesontsteking, wat zijn oorzaak had in de verwrongen houding van mijn voeten (geklikt aan het pedaal) t.o.v. mijn knieën, heb ik Eggbeater pedalen van Crankbrothers gehaald.
W-a-t een verademing. Voeten kunnen vrij bewegen. Ik heb het dan wel in mijn schenen gehad, maar het zou zo maar kunnen dat het bij jou in de knieen terugkomt.
Aanrader in ieder geval qua pedalen:
- Crankbrothers Eggbeaters (SL)
- Time Z pedalen
- Look 4x4 pedalen
- Ritchey pedalen.
Zit er een haak onder je schoenen, die je in de pendalen haak?
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Eerste keer een vrij grote afstand rondom heel sittard, stukje kollenberg en stukje duitse bos, ben moe maar voldaan.
Nja, net ook (eindelijk
Maar veder, ze hadden een stuk of 10 goed afgeprijsde fietsen staan, giant xtc, orbea satellite voor 719 euro, en een trek 6500 in met framemaat 21,5 inch voor 749 euro etc....
Dat word dus rond de zomervakantie nog een keer langs kijken wat ze dan weer in de aanbiedingen hebben maar zo'n aanbieding is natuurlijk erg intressant.
Maar goed, heb lekker rond kunnen kijken en een goede mening kunnen vormen over van alles. En trouwens het frame is idd erg appart "driehoekig gevormd" ipv rond. En kwa kwaliteit heb ik ook behoorlijk vershcil gezien, bv de lasnaden van mijn fiets zijn en soort wormen en van sommige fietsen daar was het echt een strak geribbeld lijnte.
Dus, trek 6300 satin black, of een leuke aanbieding.
Oja, kwa helm en handschoenen kon ik niet slagen daar, ze hadden het type helm niet wat ik mooi vind en wil hebben en kwa handschoenen geen lekkere zomerhandschoenen waarvoor ik aan het kijken was.
Mja, dnhelle wel bedankt voor de tip van salden, mooie zaak en ze hebben leuke fietsjes en goede aanbiedingen. Ik heb me wel vermaakt daar.
[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 19-02-2008 15:07 ]
http://www.s-tec-sports.de/
Onder de bikeparts staan soms leuke aanbiedingen.
Zie dat er in jouw prijsklasse niet heel veel keus is...
[ Voor 36% gewijzigd door Vos op 19-02-2008 15:15 ]
Nja ik kan wel via internet bestellen maar wil liever eerst proefrijden en ook vanwege garantie enzo liever bij een lbs kopen.Vos schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:12:
S-tec in Duitsland heeft ook altijd leuke fietsen tegen leuke prijzen.
http://www.s-tec-sports.de/
Onder de bikeparts staan soms leuke aanbiedingen.
Zie dat er in jouw prijsklasse niet heel veel keus is...
http://www.salden.nl/defa...d=2017&fs=5591&catid=3453Impry schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:23:
@Joopieboy, wat kostte de 6300 daar eigenlijk?
799 euro
Trouwens, dnhelle, dat weet jij wel zeker, naar akkermans gaan voor een pot helm of weet jij nog een goede skate/bmx winkel hier vlakbij die dat verkoopt?
Netjes de adviesprijs dusJoopieboy schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:37:
[...]
Nja ik kan wel via internet bestellen maar wil liever eerst proefrijden en ook vanwege garantie enzo liever bij een lbs kopen.
[...]
http://www.salden.nl/defa...d=2017&fs=5591&catid=3453
799 euro
Je weet wel dat er zaken zijn (bijv. Hopmans in Bergen op Zoom) die 20% korting geven op de AVP? Hiermee kom je dus op € 639,- voor de 6300 '08. Is toch een behoorlijk verschil.
Proefrijden/onderhoud kun je gewoon doen bij je lokale LBS, maar aanschafverschil van € 160,- is behoorlijk wat natuurlijk
Eggbeaters klikken ongeveer hetzelfde als SPD-pedalen, alleen 4zijdig. Zijn kleinere cleats.T-8one schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:35:
[...]
Hoe klik je bij Eggbeaters uit dan?
Zit er een haak onder je schoenen, die je in de pendalen haak?
Je draait ze óf naar binnen óf naar buiten om in- of uit te klikken.
Met de schroef aan de zijkant stel je de veersterkte in, om strak of losjes te klikken.

Goed geweest om even fysiek langs te gaan he?Joopieboy schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:37:
[...]
Trouwens, dnhelle, dat weet jij wel zeker, naar akkermans gaan voor een pot helm of weet jij ng een goede skate/bmx winkel hier vlakbij die dat verkoopt?
Ik vraag me alleen serieus af waarom je een pothelm wilt.
Weinig bescherming, vooral aan de zijkant van je hoofd en veel te warm in de zomer (geen ventilatie-gaten).
Als je nou gaat bmx-en, dan zou ik die helm begrijpen, maar voor XC is het niet echt fijntjes, zeg maar.
Tjee dat scheelt flink idd.Impry schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:43:
[...]
Netjes de adviesprijs dus
Je weet wel dat er zaken zijn (bijv. Hopmans in Bergen op Zoom) die 20% korting geven op de AVP? Hiermee kom je dus op € 639,- voor de 6300 '08. Is toch een behoorlijk verschil.
Proefrijden/onderhoud kun je gewoon doen bij je lokale LBS, maar aanschafverschil van € 160,- is behoorlijk wat natuurlijk
Jups, je had weer gelijk, was ook best wel lekker om ene stukje te fietsen.dnhelle schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:44:
Goed geweest om even fysiek langs te gaan he?
Ik vraag me alleen serieus af waarom je een pothelm wilt.
Weinig bescherming, vooral aan de zijkant van je hoofd en veel te warm in de zomer (geen ventilatie-gaten).
Als je nou gaat bmx-en, dan zou ik die helm begrijpen, maar voor XC is het niet echt fijntjes, zeg maar.
Maar wat jij zegt dat die helm niet fijn is voor xc, kan ik wel begrijpen, maar ik vind het zelf gewoon er veel beter uit zien als een gewone mtb helm. Mja, aan de andere kant wat jij zegt dat het wel wat warmpjes kan worden, tja dat wel wel, lastig...
Weetje, ik denk daar gewoon nog eens rustig zelf over na.
Trouwens, nu ik je toch spreek, binnenkort tijd?
Van ventilatie is inderdaad bijna geen sprake met zo'n helmpje en dat is in de zomer toch wel erg lekker, zodat je niet met een bezweette kop rondfietst. Is met het huidige weer lastig voor te stellen, maar verplaats je maar even naar een warme zomerdagJoopieboy schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:48:
Maar wat jij zegt dat die helm niet fijn is voor xc, kan ik wel begrijpen, maar ik vind het zelf gewoon er veel beter uit zien als een gewone mtb helm. Mja, aan de andere kant wat jij zegt dat het wel wat warmpjes kan worden, tja dat wel wel, lastig...
Daarnaast heb ik op de XC-routes hier nog nooit een pothelmpje langs zien komen, dus opvallen doe je dan wel
Daarbij is de crashbestendigheid en impactzone van zo'n helm 0,0. Hij zal misschien buigen, maar wel 1 op 1 de kracht doorzetten op je hoofd.Impry schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:52:
[...]
Daarnaast heb ik op de XC-routes hier nog nooit een pothelmpje langs zien komen, dus opvallen doe je dan wel![]()
Een xc-helm zal door de opbouw, materiaal en binnenschaal de impact-energie verspreiden, verkruimelen, breken etc. en zo min mogelijk krachten doorzetten op je hoofd.
Opvallen boeit me niet zo, ben eigenlijk wel een beetje maf en een wazig adhd figuur af en toe, maar goed. Liefste zou ik zoeen willen:Impry schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:52:
[...]
Van ventilatie is inderdaad bijna geen sprake met zo'n helmpje en dat is in de zomer toch wel erg lekker, zodat je niet met een bezweette kop rondfietst. Is met het huidige weer lastig voor te stellen, maar verplaats je maar even naar een warme zomerdag
Daarnaast heb ik op de XC-routes hier nog nooit een pothelmpje langs zien komen, dus opvallen doe je dan wel![]()

Wel stoer zo een leger printje. Of gewoon een matzwarte bell.
En heb net gemeten met een kabel en een lineaal en hoofdmaat is 59,5/60, toch naar een winkel een helm passen of gewoon via internet bestellen?
Ik vind zo een twee drie niet echt een geschikte winkel hier trouwens voor dit soort spul.
Dat is ook wel weer zo...dnhelle schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:57:
[...]
Daarbij is de crashbestendigheid en impactzone van zo'n helm 0,0. Hij zal misschien buigen, maar wel 1 op 1 de kracht doorzetten op je hoofd.
Een xc-helm zal door de opbouw, materiaal en binnenschaal de impact-energie verspreiden, verkruimelen, breken etc. en zo min mogelijk krachten doorzetten op je hoofd.
Tja, eigenlijk is het niet handig, maar aan de andere kant wel super vet.
[ Voor 23% gewijzigd door Joopieboy op 19-02-2008 16:03 ]
collega van mijn pa wilde iets te hard een afdaling nemen. Zonder helm had zijn hoofd waarschijnlijk ook krak gezegd

I'm not as think as you stoned I am
Gewoon RF-bladen nemen joh.
Kwalitatief goed, en stukken minder chainsuck. Ik zou daarvoor niet overstappen naar TA.
Goeiemiddag dat ziet er alles behalve gezond uit.WooK schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:50:
[...]
collega van mijn pa wilde iets te hard een afdaling nemen. Zonder helm had zijn hoofd waarschijnlijk ook krak gezegd
[afbeelding]

Z'n pot helmpje wil je niet, zoals al gezegd geeft het de kracht veel meer door en word je hoofd erg warm. Dat warme hoofd denkje misschien mwah valt wel mee maar echt al komt er een beetje een zonnetje dan word 't een broeikas, niet normaal

Verder 749 euro voor een trek 6500 in de korting? hebben die dingen z'n grote upgrade gehad? ik had mijne (06 model, korting omdat het begin najaar was) voor 630 euro ofzo. dan is dat ding toch 15% duurder geworden ofzo. Vind ik vrij veel.
Of ging het daar om de disc uitvoering?
Was de disc uitvoering idd dus dat vond ik wel vrij intressant.GoldenSample schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 17:09:
@joopieboy
Z'n pot helmpje wil je niet, zoals al gezegd geeft het de kracht veel meer door en word je hoofd erg warm. Dat warme hoofd denkje misschien mwah valt wel mee maar echt al komt er een beetje een zonnetje dan word 't een broeikas, niet normaalhad ik in Italië met m'n specialized helm die behoorlijk 'open' is, moest hem soms echt even af doen.
Verder 749 euro voor een trek 6500 in de korting? hebben die dingen z'n grote upgrade gehad? ik had mijne (06 model, korting omdat het begin najaar was) voor 630 euro ofzo. dan is dat ding toch 15% duurder geworden ofzo. Vind ik vrij veel.
Of ging het daar om de disc uitvoering?
Toch zoals al eerder gezegd, in de winter mss lekker warm maar eens je op een ietwat zonnige dag gaat doorfietsten zul je jezelf en die helm vervloeken (en wss ook gewoon afdoen na enige kilometers). Een gewoen helm met verluchting kan al irritant warm worden, laa staan zo'n zwarte pot.
Het ziet er idd wat beestiger uit, ik snap je wel op dat gebied maar het gemak en de veiligheid van een gewone fietshelm wegen veel zwaarder door.
Ikzelf ben ook niet van het type into fietsfreak (geen flame naar de wielertoeristen). Vind die pakjes en schoenen er ook maar "marginaal" uitzien, ondanks dat het wss gemakkelijker zit. Ik fiets dus ook gewoon in t-shirt en sportieve short en gemakkelijke schoenen. Zo'n helm ziet er in mijn ogen ook "marginaal" uit maar die zal ik zeker wel opzetten. Gewoon op straat niet direct, maar eens je op het ietwat ruiger terrein komt is het zeker handig meegenomen.
Nogmaals, voor de volledig uitgeruste wielertoeristen hier, dit is niet kwalijk bedoeld, ben nog maar 21 en ja, zo'n volledige uitrusting kan ik gewoonweg (nog) niet aandoen, mss binnen 10 jaar wel ofzo, maar op dit moment nog niet.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Ik ben 22 en ik rijd in een marginaal pakje.Jegapia schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 17:51:
Nogmaals, voor de volledig uitgeruste wielertoeristen hier, dit is niet kwalijk bedoeld, ben nog maar 21 en ja, zo'n volledige uitrusting kan ik gewoonweg (nog) niet aandoen, mss binnen 10 jaar wel ofzo, maar op dit moment nog niet.
Stijlpolitie heeft daar vrij weinig over te mekken, het zit goed, het wappert niet, het irriteert niet en het is in de zomer het beste wat je aan kan hebben tijdens een tour.
Fietskleding is voor diegene die er voor kiest. Als je een helm pas opzet als je van de straat af gaat, tjea... Eigen keuze, zeg maar.
Net als Joopieboy, die een eigen keuze maakt voor een pothelm.
Soms moet je niet zo eigenwijs zijn Joopie
Gewoon passen. Je kan wel de goede maat helm bestellen maar of ie lekker zit is een 2e.Joopieboy schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:00:
[...]
En heb net gemeten met een kabel en een lineaal en hoofdmaat is 59,5/60, toch naar een winkel een helm passen of gewoon via internet bestellen?
Ik vind zo een twee drie niet echt een geschikte winkel hier trouwens voor dit soort spul.
[ Voor 95% gewijzigd door Vos op 19-02-2008 18:14 ]
Dus jij draagt ook je helm als je naar de bakker gaat op de fiets, want dan kan je ook keihard vallen?dnhelle schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:05:
[...]
Als je een helm pas opzet als je van de straat af gaat, tjea... Eigen keuze, zeg maar.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
En dan gewoon een fiets huren daar enzo, bescherming is daar ook wel te huur maar dan koop ik liever gelijk een eigen helm, want voor gewoon bosverkeer is het ook wel handig.
Op de mtb rijd ik uberhaupt zo min mogelijk over fietspaden. Ik probeer de weggetjes op te zoeken waar je een helm nodig hebt.
Daarom zeg ik dat, ook over de kleding. Ik ga echt niet in fietskleding naar de bakker met mijn "dagelijkse fiets".
Koop dan zoietsJoopieboy schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:14:
Waarom ik ook voor een deel voor een potje kies is omdat ik van de zomervakantie een aantal keer van filthy trails wilt, proberen hoe mij dat downhill gebeuren bevalt.
En dan gewoon een fiets huren daar enzo, bescherming is daar ook wel te huur maar dan koop ik liever gelijk een eigen helm, want voor gewoon bosverkeer is het ook wel handig.

Je wil met je pothelmpie echt niet downhillen.
[ Voor 11% gewijzigd door Vos op 19-02-2008 18:17 ]
Dit topic is gesloten.