Het grote mountainbike topic (deel 8) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.140 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

McGryphon schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:10:
@Joopieboy: ik heb deze helm, ik vind hem erg fijn. Goede verluchting, weegt niet veel (en dat is in dit geval voor iedereen merkbaar ;) ), goede verstelbaarheid en ziet er niet al te lomp uit.
Das idd ook een mooie helm en ziet er niet te spacy uit.
Ik twijfel nog wel sterk mja we zien het wel, binnenkort even langs diverse fietsenzaken ook alvast naar een andere fiets te kijken... (kan nog wel even duren want er zit maybe een verhuizing eraan te komen helaas)
Impry schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 17:02:
[...]

Ja, kan soms erg pijnlijk zijn aan je polsen als je wat ongelukkig land.
Probeer daarom bij sprongetjes ook het grootste deel van de klap op te laten vangen door je benen/trappers. Dus echt bewust je gewicht laten steunen op je trappers en je armen erg ver door laten veren.
Hee bedankt voor je tip! :)
Dat is wel makkelijk om te weten want ik rijd zonder vering rond en sprongen maken durf ik tot nu toe niet echt, vooral omdat ik bang ben de fiets te slopen en dat het zeer gaat doen. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:17

DaRoot

Some say...

@Joopieboy: ik heb deze helm, ik vind hem erg fijn. Goede verluchting, weegt niet veel (en dat is in dit geval voor iedereen merkbaar ;) ), goede verstelbaarheid en ziet er niet al te lomp uit.
Ik heb vrijwel dezelfde geloof ik.
Inderdaad lekker licht, ventileert prima..
Was de enigste keus voor mij, wegens mijn grote hoofd :S

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Joopieboy schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:14:
[...]

Hee bedankt voor je tip! :)
Dat is wel makkelijk om te weten want ik rijd zonder vering rond en sprongen maken durf ik tot nu toe niet echt, vooral omdat ik bang ben de fiets te slopen en dat het zeer gaat doen. :P
koop dan een goede fiets ffs! :P
nofi ;) maar dat ding wordt steeds gaarder als ik je posts zo lees :P

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

McGryphon schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:37:
[...]

koop dan een goede fiets ffs! :P
nofi ;) maar dat ding wordt steeds gaarder als ik je posts zo lees :P
Haha dat klopt ja. :P

Al met al wel een fiets wat echt zonde voor het geld is wat ik er inmiddels meer aan heb uitgegeven. Meer iig dan dat de fiets zelf heeft gekost en alleen al met gewoon fietsen slijt dat ding als de ziekte en gaat binnen no time kapot. Als deze echt verrot is heb ik eventueel nog een giant boulder van pap, mja word toch wel tijd voor een goede nieuwe of 2e hands voor mijzelf. Pap gaat het niet leuk vinden als ik zijn fiets meeneem, mja weer het geld hea, en dat mijn ouders meedokken is ook niet eens meer zeker helaas...

Maar ik geef je wel gelijk, dat zeker. :)

Ochja, ik doe gewoon lekker mee met alles ondanks wat iedereen ervan vind, ik kan wel gaan klagen en alles, maar waar het omgaat, ik hou van mtb'en en ik heb een stel goede benen, dat is het belangrijkste. :)

Offtopic: dnhelle, leef jij nog? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 09-02-2008 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18
Joopieboy schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:00:

Btw, ik twijfel nog over het volgende, ik fiets graag met spijkerbroek en trui of korte broek en t-shirts met een stel sneakers eronder. Ben zelf niet kapot van die pro uitziende kleding. :P
Maar een leuke bell "pot"helm of een echte mtb helm?
Wat is er pro aan een broek met zeem met een atb shirt? Je voetbalt toch ook niet in je spijkerbroek? ;) Die kleding is er speciaal voor die sport. Het zit veel lekkerder en het is er voor gemaakt...ik wil niet weten hoe een spijkerbroek totaal niet ademt en schuurt e.d. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Vos schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 19:15:
[...]

Wat is er pro aan een broek met zeem met een atb shirt? Je voetbalt toch ook niet in je spijkerbroek? ;) Die kleding is er speciaal voor die sport. Het zit veel lekkerder en het is er voor gemaakt...ik wil niet weten hoe een spijkerbroek totaal niet ademt en schuurt e.d. :/
Haha inderdaad... plus de combinatie ketting en spijkerbroek..
En een speciaal zweet-shirt onder en een ademend shirt erboven is echt heerlijk fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Afbeeldingslocatie: http://fbfoto.nl/meuk/focus1.jpghttp://fbfoto.nl/meuk/focus.jpg <- Groot plaatje
Eindelijk na 3 maanden wachten bijna
Morgen maar es mooie pics maken buiten.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wow die ziet er nice uit. :D

Trouwens:
http://link.marktplaats.nl/147144360

Schakelspul is shimano altus, framemaat l, fiets is als nieuw en heeft nog 1,5 jaar garantie gewoon en 4,5 jaar op het frame, voorvoorvering etc. En ik kan hem voor iets minder als 200 euro overkopen... Dus dik gematst eigenlijk.
Als vervanger voor mijn fiets nu en schoolfiets lijkt het me wel wat, en jullie?

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 09-02-2008 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.buyshit.nl/fok/Specialized%20Hardrock%20Pro%20Disc-0.jpg

Toen ze nog gloednieuw was. Morgen maar eens goede foto's schieten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:38
Wasda? Een Stumpjumper 2007/2008? Mooi ding hoor.. O+

Fietszaak belde vanmiddag nog op, ze kunnen de fiets pas begin april leveren..
Ik ben uiteindelijk voor de Cube Reaction K24 gegaan, XT / X9 afgemonteerd met Reba Race vork.
Wel gevraagd of ze er gewone Racing Ralph's op kunnen leggen, die witte randen zijn _lelijk_ :P

Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/4205/plaatjezp3.jpg
Heb me even uitgeleefd met photoshop, zo moet-ie ongeveer worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, een simpele Hardrock Pro Disc ('08). :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Wat een gave fietsen allemaal! :D
@Francis, gave kleur zo met dat wit/zilver
@Geqxon, beetje onduidelijke foto, maar frame lijkt volgens mij wel beetje op mijn Trek (zie OP) Mooi dus ;) :D
@Cyclonist, Cube's blijven ook wel erg gaaf, zeker met zo'n afmontage natuurlijk :P

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Impry schreef op zondag 10 februari 2008 @ 01:36:
Wat een gave fietsen allemaal! :D
@Francis, gave kleur zo met dat wit/zilver
@Geqxon, beetje onduidelijke foto, maar frame lijkt volgens mij wel beetje op mijn Trek (zie OP) Mooi dus ;) :D
@Cyclonist, Cube's blijven ook wel erg gaaf, zeker met zo'n afmontage natuurlijk :P
Bij deze dan een duidelijkere:
Afbeeldingslocatie: http://www.buyshit.nl/fok/Specialized%20Hardrock%20Pro%20Disc-1.jpg

En ook die van mij kan prima door het zand:

:+

Leuk om je fiets te zien, want exact deze Trek heb ik ook op het oog gehad. Toch maar voor de Spec gegaan, mijn spaarpot was niet ongelimiteerd. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Gaaf hoor! :D Vind die buiging bij het stuur toch wel erg mooi bij die Specializeds! 8)
Mag ik vragen wat je dan betaald hebt voor de Spec? Ik heb de fiets voor € 639,- kunnen kopen. (wel bij een zaak op afstand, dus service doe ik bij andere fietsenzaak)

[ Voor 21% gewijzigd door Impry op 10-02-2008 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Impry schreef op zondag 10 februari 2008 @ 01:56:
Gaaf hoor! :D Vind die buiging bij het stuur toch wel erg mooi bij die Specializeds! 8)
Mag ik vragen wat je dan betaald hebt voor de Spec? Ik heb de fiets voor € 639,- kunnen kopen. (wel bij een zaak op afstand, dus service doe ik bij andere fietsenzaak)
€650 all-in, dus inclusief afleverbeurt / montage of wat er allemaal nog gedaan moet worden. Kon er gelijk weg mee fietsen. :)

En die buiging in het stuur vind ik heerlijk voor BMX werk!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

@Francis: Mooie fiets, volledig XT 2007?

@Cyclonist: Niuewe Cube reaction mooi, met uitzondering van inderdaad die kermis banden. Dat maakte hem net iets over the top. Goede keus om er RR op te leggen.

@Geqcon, zo'n riser bar maakt hem wat speelser. Je ziet het tegenwoordig weer steeds meer, daar het toch in het verleden wat meer als toerderig werd gezien is het nu vooral meer vanuit comfortoogpunt en speelsheid weer toegestaan door de stijlpolitie ;) . Maar ff serieus heb je wat specs van de specialized, ben nogal nieuwsgierig en kan uit de foto's niet heel veel opmaken.

/edit: is het toevallig een Hardrock Disc 2008?

[ Voor 9% gewijzigd door KeX op 10-02-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 02:03:
[...]

€650 all-in, dus inclusief afleverbeurt / montage of wat er allemaal nog gedaan moet worden. Kon er gelijk weg mee fietsen. :)

En die buiging in het stuur vind ik heerlijk voor BMX werk!
Mooie prijs ook hoor!
@KeX, is inderdaad die fiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

binnenkort maar eens een goed shockpompje en een x.9 achterderailleur halen, en daarna een fatsoenlijke verlichtingsset gok ik. volgende grote upgrade: wielen + schijfremmen :9

leuk fietsje geqxon, was daar geen halve topichijack over advies voor jouw fietsje voor nodig? :+
nu nog actiepics! :P
over actiepics gesproken, die heb ik ook nog niet op deze fiets... ik gok dat de wedstrijden in maart daar wel geschikt voor zijn :)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:26
KeX schreef op zondag 10 februari 2008 @ 10:22:
Je bedoelt 2008 ;)
Hoeveel heb je daarvoor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

@Francis: witte fietsen zijn sneller hè d:)b :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

dnhelle schreef op zondag 10 februari 2008 @ 13:24:
[...]

Je bedoelt 2008 ;)
Hoeveel heb je daarvoor betaald?
Ja en nee. ;) Bedoel wel 2008 maar eigenlijk heeft de xt lijn in 2007 die grote metamorfose ondergaan en is het verschil tussen xt en xtr heeel klein geworden. Maar correct, 2008?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

McGryphon schreef op zondag 10 februari 2008 @ 13:31:
@Francis: witte fietsen zijn sneller vies hè >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

niet sneller vies, ziet er alleen sneller vies uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Damn, heerlijk weer om te gaan mountainbiken... maar ik mag niet.. Grrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

voor, achter en cranck zijn idd XT, naven en remmen weer niet.
899,- ervoor betaald en super blij ermee....
Al deed het eik wel een beetje zeer toen ik na welgeteld 2m onverhard door een baggerplas van een meter of 20 moest fietsen..... Hij was zo mooi wit......

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DaRoot schreef op zondag 10 februari 2008 @ 14:17:
Damn, heerlijk weer om te gaan mountainbiken... maar ik mag niet.. Grrr...
Hier nog een, moest helpen met het kippenhok. :P
Ochja komt binnenkort wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Ik zal er dan in elk geval maar eens een foto van mijn fiets op zetten..
Afbeeldingslocatie: http://www.niehofnet.nl/nishiki1.jpg
Joopieboy schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:04:
[...]

Hier nog een, moest helpen met het kippenhok. :P
Ochja komt binnenkort wel weer.
Mmmm ja is nog tot daar aan toe. Ik heb vorige week een operatie ondergaan, moet ff rustig aan doen... helaas..

[ Voor 57% gewijzigd door DaRoot op 10-02-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Wat een weertje. 8) De eerste :X 50 km van 2008 er weer opzitten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

* FMS fiets tegenwoordig op een Decathlon rockrider.

Het wordt echter tijd voor een upgrade, wat vinden jullie van de volgende fiets? En vooral, wat zou een reële prijs moeten zijn? Marktplaatslink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

FMS schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:01:
* FMS fiets tegenwoordig op een Decathlon rockrider.

Het wordt echter tijd voor een upgrade, wat vinden jullie van de volgende fiets? En vooral, wat zou een reële prijs moeten zijn? Marktplaatslink.
Hee mede decathlon rijder. :P
Welke heb jij? Post eens een foto. ;)

@Daroot, minder van die operatie, succes met opgang komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Oh dat gaat wel lukken... combinatie van die fiets en dit weer is wel erg uitnodigend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

Vandaag de bentheimer wald tocht in losser gefietst 60 km, paar mooie klimmen erin, maar na de 1e pauze was ik total loss, teveel gegeven bij elke klim gingen mijn bovenbeenspieren "op slot" kon amper meer rondtrappen, was echt kloten, maar goed, weet ik iig dat ik meer moet trainen.
Ik heb ook een helm op het oog (die bovenste):
Afbeeldingslocatie: http://www.bike2build.nl/fotogroot/bell08sweepxc.jpg
Past goed bij mijn fiets ;) Maar wel een beetje prijzig, dus dat moet nog even wachten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Geqcon, zo'n riser bar maakt hem wat speelser. Je ziet het tegenwoordig weer steeds meer, daar het toch in het verleden wat meer als toerderig werd gezien is het nu vooral meer vanuit comfortoogpunt en speelsheid weer toegestaan door de stijlpolitie ;) . Maar ff serieus heb je wat specs van de specialized, ben nogal nieuwsgierig en kan uit de foto's niet heel veel opmaken.

/edit: is het toevallig een Hardrock Disc 2008?
Jep, al heb ik wel een Acera ipv. een Altus voorderrie. Op zich wel jammer, aangezien het 2007 model volledig Deore was. Al heb ik daar gelukkig nog niet veel van gemerkt, aangezien bovenstaande foto de enige keer was dat deze fiets zand zag.

Mocht ik mijn derrie's ooit kapot maken komen er echter wel Deore spul op. Verdere plannen zijn verlichting (maglite + fietsmontage op het stuur) en een fiets-standaard om hem thuis op te zetten. Momenteel staat hij op mijn nachtkastje, dat is eigenlijk geen succes.
McGryphon schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:19:
leuk fietsje geqxon, was daar geen halve topichijack over advies voor jouw fietsje voor nodig? :+
nu nog actiepics! :P
over actiepics gesproken, die heb ik ook nog niet op deze fiets... ik gok dat de wedstrijden in maart daar wel geschikt voor zijn :)
Klopt. Ik heb jullie advies aardig genegeerd, en heb toch op gevoel gekozen. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

maglite + montage op stuur zou ik niet doen. Zwaar en verhoudingsgewijs weinig licht. Doe dan net als ik en knutsel wat in elkaar met Cree LEDs. Voor 60 euro ex. accu heb je iets dat met max stuurstroom ruim 10x zoveel licht geeft als een Maglite 4D en dat voor een fractie van het gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McGryphon schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:26:
maglite + montage op stuur zou ik niet doen. Zwaar en verhoudingsgewijs weinig licht. Doe dan net als ik en knutsel wat in elkaar met Cree LEDs. Voor 60 euro ex. accu heb je iets dat met max stuurstroom ruim 10x zoveel licht geeft als een Maglite 4D en dat voor een fractie van het gewicht.
Gewicht maakt mij weinig uit, op mijn vorige mountainbike had ik een fietscomputer, twee LED-lights (spot en straal) en een fietsbel. :P

Bedankt voor de tip. Daar ga ik eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

leuk met die helmen maar lijkt mij dat je die krengen eerst ff passen moet, sommige die kreeg ik echt niet knap op m'n hoofd, maakte niet uit welke maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:38
Heb hier zo'n mini maglite liggen, die is wel licht maar geeft natuurlijk ook niet genoeg licht.. :+
Mag je met zo'n zelfgebouwd setje trouwens wel de openbare weg op?
Als 't erg fel is dus / bestuurders in de ogen schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Daarvoor heb je flex drivers, 2 helderheidsstanden d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Okeej, mja dat zo'n maglite zwaar is klopt en als hij net niet goed vast zit schuurt ie over je stuur heen... Daarom heb ik nu een fikse plek op mijn stuur, achja.
Wat ik nu gebruik is een goedkope lamp met een gewoon gloeilampje erin en batterijen erin. Geeft genoeg licht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Rijden er nog meer mensen trouwens op een Nishiki rond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Kameraad van mij heeft een nishiki, volgens mij dezelfde die hierboven afgebeeld staat, alleen hij fietst er zeer weinig op geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

The_Scarabial schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:35:
Kameraad van mij heeft een nishiki, volgens mij dezelfde die hierboven afgebeeld staat, alleen hij fietst er zeer weinig op geloof ik.
Da's de mijne ;)
Vind het een fijne fiets... je kan er alleen weinig meer over vinden over het merk. Wordt volgens mijn fietsenmaker niet meer officieel geleverd in NL en omstreken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om maar even met de deur in huis te vallen: vorig jaar zomer alweer heb ik m'n MTB naar de fietsenmaker gebracht voor nieuwe remblokken (XT schijfremmen). Sindsdien werkt de achterrem eigenlijk niet goed meer. Ik was dit alweer bijna vergeten (veel te weinig gefietst...) maar kwam er met dit mooie weer weer achter.
Het probleem is dat ik gewoon 80% van de tijd vrijwel geen remkracht heb. Ik kan nog zo hard in m'n hendel knijpen, maar echt remmen doet het niet, terwijl het wiel voorheen vrij snel blokkeerde. Er zijn echter momenten dat ik wel gewoon redelijk wat remkracht heb (ik kan het wiel dan weer laten blokkeren), meestal is dat als ik al een tijdje aan het fietsen ben. Ik dacht eerst dat het met de warmte van de schijf te maken had, maar daar ben ik toch op teruggekomen. Ik heb een keer in een afdaling de hele tijd zitten slepen met m'n rem zodat m'n schijf gloeiend heet werd, maar dat bracht geen verbetering. Het lijkt dus geheel willekeurig. Ik denk zelf aan kettingspray of olie of iets dergelijks op de schijf / de blokken, maar dat had er dan toch nu al wel afgesleten moeten zijn? De fietsenmaker had het erover dat hij de achterrem 'afgesteld' had, maar volgens mij zijn XT schijfremmen zelfstellend?

Is er iemand die me hiermee verder kan helpen? Naar de fietsenmaker brengen heb ik niet zoveel zin in, wil eerst eens kijken of ik er zelf wat aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Deze link al bekeken?

[ Voor 11% gewijzigd door The_Scarabial op 10-02-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Francis: prachtige fiets voor dat geld!
Aanrader voor iedereen die hier zijn 2e serieuze stap in de mtb-wereld wilt zetten. Niet dat iedereen nu met een Focus Black-Rider moet gaan rijden, dat is natuurlijk zonde van de exclusiviteit.

Qua helmen, die kun je niet online bestellen.
Het beste check je enkele fietsenhandelaren in de buurt, en kijk je of ze ergens sale hebben.
Kies inderdaad voor een Bell, Giro, Met of, als je lekker exclusief wilt: Cratoni.

Meestal kun je het beste voor een helm gaan welke (zoals eerder aangegeven) voldoende ventilatiegaten heeft. Wat ook wel handig is, is als de ventilatiegaten voorzien zijn van grove gaasjes, zodat insecten niet paniekerig tussen je helm en je hoofdhuid gaan steken.

Overige punten waar je op moet letten:
- Verstelmogelijkheden
Sommige helmen hebben een snelsluiting rondom je hoofd. Check of deze fijn genoeg is af te stellen. Te strak + inspanning = gegarandeerde hoofdpijn achteraf.
- Pasvorm
Ook al kun je de helm met de verstelmogelijkheden prachtig afstellen, check ook of de vorm van je helm bij jouw hoofd past. Eierhoofd + hoekige helm = gegarandeerd slechte protectie bij een val, want je helm wiebelt alle kanten op.

cas.fm: Schijfremmen hebben aandacht nodig. De link die The_Scarabial geeft, is al een goede optie.
In principe heb je 3 oplossingen:
1. Als je denkt dat er olie over je remmen heen is gegaan, dan moet je je achter je je oren krabben of je niet even wat geld in nieuwe blokken + remmenreiniger voor de discs moet steken. Olie slijt namelijk ín de blokken.

2. Anders, wat ook wel een goede is, voordat je geld gaat uitgeven:
- Remblokken demonteren.
- Gasfornuis aansteken.
- Remblokken met tang uitstoken (minuutje o.i.d)
- Schijf ontvetten (remmenreiniger o.i.d.)
En nu weer alles monteren.
Alleen doen bij gesinterde blokken (metaalvoering!!).
Organische blokken willen wel eens uit elkaar brokkelen na zoiets.

3. Ontluchten van de achterrem.
Olie in je systeem kan door remacties (of door te weinig rijden :+) worden vervangen door lucht.
Te weinig remkracht of soms slecht remmen is hier het gevolg van.
Het kan idd zijn dat je olie (na wat langer remmen) dikker wordt en wel remkracht biedt.

Ontluchten is het devies. Ontluchtingskitje aanschaffen, manual op internet opzoeken van shimano (die vind je hier dus... ;) En eens kijken of je dan wat wint.

Succes!

@JoopieBoy, probeer voor jezelf te bepalen wat je wilt:
1. Snel een oplossing voor een geveerde fiets:
Koop dan een 2e hands voorvork van iemand en monteer die evt. in je eigen fiets.
2. Lange termijn een goed uitgeruste mtb:
Lees de eerste 2 zinnen van mijn post ;)

Edit, maar even de post opgedeeld i.v.m. grootte..

[ Voor 6% gewijzigd door dnhelle op 10-02-2008 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Scarabial en dnhelle. Volgens mij heb ik resin pads, dus dat uitkoken gaat niet werken... Zal het voor de zekerheid nog even nakijken. Ik denk dat ik toch het beste maar langs een LBS kan gaan (een andere dan de vorige keer dus), want als ik zelf een bleeding kit moet kopen... :/ Die kost bij B2B al €60, de LBS doet het zelf waarschijnlijk voor minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

DaRoot schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:43:
[...]

Da's de mijne ;)
Vind het een fijne fiets... je kan er alleen weinig meer over vinden over het merk. Wordt volgens mijn fietsenmaker niet meer officieel geleverd in NL en omstreken..
Pleij uit Wierden verkoopt Nishiki; http://www.pleijwierden.nl/

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:11:
@JoopieBoy, probeer voor jezelf te bepalen wat je wilt:
1. Snel een oplossing voor een geveerde fiets:
Koop dan een 2e hands voorvork van iemand en monteer die evt. in je eigen fiets.
2. Lange termijn een goed uitgeruste mtb:
Lees de eerste 2 zinnen van mijn post ;)
Flink stukje tekst, bedankt. :)
Zeker dat stuk over de helm daar heb ik wat aan.

Maar ik ga idd voor optie 2, ik kan nu wel weer wat goedkoops kopen of zelf goede 2e hands spullen kopen maar ik merk dat mijn frame raar begint te kraken enzo dus dat is het absoluut niet waard. Als deze fiets het begeeft mag ik die fiets van mijn vader, een giant boulder gebruiken voor zolang. Word wel een langere zadelpen maar goed. Dus eindelijk wat duidelijkheid, nu gewoon verder gaan met doorsparen, eventueel komt er nog een rijbewijsje aan binnenkort maar dan moet ik wel behoorlijk wat geld hebben. :P

Mja, harstikke bedankt voor al je info en alles, ik heb er veel van geleerd, ook voor je duidelijke reacties op mijn pb's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

zeau, wat oude fietszooi verkocht (Exage LX 400 crank en shifters :P) en 4 pakketjes voor mijn pa afgeleverd, dadelijk maar eens naar de LBS om een x.9 achterderailleur + pompje te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
McGryphon schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:29:
om een x.9 achterderailleur te halen.
Ow yeah..
Ow yeah..
Ow yeah..

Eindelijk!! Goede zet, kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

McGryphon schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:29:
zeau, wat oude fietszooi verkocht (Exage LX 400 crank en shifters :P) en 4 pakketjes voor mijn pa afgeleverd, dadelijk maar eens naar de LBS om een x.9 achterderailleur + pompje te halen.
Mooi man, feli. :)

Andere wieltjes voor in je derrie komen zeker nog? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

jups, KCNC ceramic it is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ah mooi man, snel foto's hea. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

als de ceramic wieltjes erin zitten en er nog een upgrade is geweest (welke? geen idee :P) dan wel ja :P maar voor alleen een nieuwe achterderailleur ga ik dat niet doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Nice, mooie upgrade en die keramische derailleurwieltjes zijn die nog een beetje duurzaam? Zien er wel gigantisch gaaf uit en gaat ook minder modder aan plakken heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

De ervaringen zijn over het algemeen goed, dus die lijken me erg geschikt. Ook nog eens blauw, wordt het eerste kleuraccent op mijn bikeje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Ben nu ook een beetje aan het rondkijken naar een nieuwe drivetrain, want m'n huidige is met een maandje of 2 er wel door heen. Weet nog niet precies voor wat ik ga, maar had ongeveer het volgende in gedachten: TA bladen voor, xt casette achter en een HG 93 ketting van shimano.
Ik weet nog niet welke casette ik wil, misschien weer een race casette.

Ik ben een beetje aan het kijken bij duitse shops, iemand goede ervaringen met duitse webwinkels die goedkoop zijn en goede service hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Teasertje!!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sky2002/Oakley.jpg

Aanstaand weekend in tha house...
Pictures coming soon!

{EDIT}
The_Scarabial:
www.barracuda.be
Niet duits, wel goedkoop, en snel!
Alleen geen TA tandbladen, zie ik net... Wel goedkope cassettes en kettingen.

{Nog een latere EDIT}
www.bikemailorder.de
Wordt vaker gebruikt bij mensen die goedkoop hun stuff willen aanschaffen... Wel meer dirt-gericht, maar heeft verslijt-setjes in aanbod.

En anders kun je nog altijd hier kijken... :$

[ Voor 72% gewijzigd door dnhelle op 12-02-2008 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Joopieboy schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:13:
[...]

Hee mede decathlon rijder. :P
Welke heb jij? Post eens een foto. ;)
Een oude rockrider 6. :P

Maar kunnen jullie mij een beetje helpen, ik heb de keuze tussen een Trek 6000 uit 2007 voor 500 euro. De tweedehandse Intersens van marktplaats (zie vorige post) ook e500,- of een nieuwe 2008 trek 6300 voor 650,- euro?

Ik leun zelf het meest richting de Trek 6000, maar ik hoor graag wat jullie van de Intersens vinden (het heeft hoe dan ook een degelijkere vork dan de treks).

[ Voor 0% gewijzigd door FMS op 12-02-2008 11:38 . Reden: edit: een B1 team replica 2007 is tevens ook een optie. :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
FMS schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 11:34:
Maar kunnen jullie mij een beetje helpen, ik heb de keuze tussen een Trek 6000 uit 2007 voor 500 euro. De tweedehandse Intersens van marktplaats (zie vorige post) ook e500,- of een nieuwe 2008 trek 6300 voor 650,- euro?

Ik leun zelf het meest richting de Trek 6000, maar ik hoor graag wat jullie van de Intersens vinden (het heeft hoe dan ook een degelijkere vork dan de treks).
Opsomming:
Trek 6000 uit 2007 -- 500€
Trek 6300 uit 2008 -- 650€
Intersens uit <??> -- 500€

Die Intersens zou ik laten staan.
Waarom? Die fiets ziet er niet 5x gebruikt uit. Daarbij, en daarmee wil ik niet je ballon in 1x doorprikken, is de RS Duke een vork wat al 2 jaar niet meer wordt geproduceerd.
Als je deze vork vergelijkt met de RS Dart welke op het 2008 model 6300 wordt gemonteerd, zul je weinig verschil merken.
Als ik nou zie wat je voor die 650€ krijgt, als je voor de 6300 kiest, vind ik dat een absoluut goede deal. Dan moet je niet voor het goedkoopste gaan, want dan weet je dat je over een bepaalde periode hetzelfde óf meer geld kwijt bent aan onderhoud of onderdeelvervanging, en dat is zonde.

Dit is natuurlijk alleen mijn licht wat ik erover laat schijnen.
Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Oakley bril gekocht ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
De tweede in de collectie...

Ik had deze al, maar die is een beetje te prijzig om mee te gaan fietsen...

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-optician.co.uk/img/prod_img/sun/oakley/juliet_04-114_large.jpg

Tipje van de sluier:
1 Montuur
1 Hard-case
3 lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

:9
ik heb dan wel een verlanglijst voor de fiets (die ik ga proberen te realiseren :P) die mooier is dan waar velen op rondrijden, maar zo'n Oakley bril erbij is mij toch wat te duur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:37:
Teasertje!!

[afbeelding]

Aanstaand weekend in tha house...
Pictures coming soon!
Mm tijd dat ik jouw fiets en jouw onderdeeltjes eens kom bewonderen. :9 :+

Mja feli met je nieuwe spullen, have fun! :)
Mm zoiets heb ik ook, alleen volgens mij is die 6 een grijs/wittige, ikzelf heb een blauw/wit ding. Ook dnp schakemateriaal zeker?

[ Voor 26% gewijzigd door Joopieboy op 12-02-2008 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
McGryphon schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:07:
..maar zo'n Oakley bril erbij is mij toch wat te duur..
Wat is duur? Die bril van bovenstaande afbeelding heb ik al iets van 6 jaar, en zit nog geen enkel krasje op. Er zitten zoveel goede dingen aan (brekingsindex bijna op 0-punt) dat ie in die 6 jaar wel duidelijk zijn geld heeft opgebracht.

Nu de nieuwe, die is niet zo prijzig als bovenstaande, maar heeft wel weer de goede features.
Daarbij was mijn oude fietsbril al aan vervanging toe, en deze deal (kortingsregeling via Engeland) kon ik écht niet laten liggen. Ook kan ik hem aanstaande wintersport ook gebruiken (daarom ook een extra lens)... Extra uitleg komt nog wel als ik hem thuis heb, anders verklap ik te veel.

Dat is ook eigenlijk wat ik met iedere uitgebreidere post hier op GoT wil duidelijk maken, je kan het wel zo goedkoop mogelijk willen aanschaffen, maar als je zeker wilt zijn dat je materiaal ietwat langer volhoudt, dan moet je er ook wat voor neerleggen.

Het was een harde leerschool om daar achter te komen (goedkope discbrakes -- 65 km/u -- Italiaanse berg -- Crash) maar sindsdien is het niet alleen goedkoop meer wat ik kies. Typisch voorbeeld van Goedkoop == Duurkoop :+

[ Voor 12% gewijzigd door dnhelle op 12-02-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik zeg ook niet dat ik goedkoop spul promoot, verre van zelfs ;) maar Oakley is voor mij toch weer aan de andere kant van de financiële grens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Het is wel heel mooi spul van die fietsbrillen. :P

Maar ik ben het wel mee eens, goedkoop is duurdkoop, nu al ongeveer de aankoopprijs van mijn fiets uitgeven aan reparaties. :+

Mja, nu met de geweldige hulp van mcg wat dingen op een rijtje aan het zetten, zelfbouwen is toch wel heel leuk...

Frame heb ik al uitgekozen, alleen dan moet ik voor vrij dure schijfremmen gaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.bike2build.nl/fotogroot/kona07caldera.jpg
Kona - 2007 Caldera Frame :)

Maar voor het geld (180 euro bij bike2build.nl) is het niet mis. Word wel een low budget samenstelling, shimano deore etc maar het moet wel goed te doen zijn. :)

Lastig... Eerst eens mijn ouders proberen mee te laten betalen of gewoon mijn decathlon finaal aan gort te rijden. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 12-02-2008 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

dnhelle, thnx voor de links, zal eens even rondneuzen daar. Ga er mooi even de tijd voor nemen.
En mooie bril heb je gekocht, ben ook wel fan van die mooie sportbrilletjes, maar heb ook niet het geld voor zo'n oakley over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

[...]

Een oude rockrider 6. :P

Mja, ik zou gaan voor de Trek 6300 '08, alleen al omdat ik er zelf ook voor gekozen heb ;) en er enorm tevreden mee ben.
Is die 6000 uit '07 tweedehands? (met Intersens heb ik geen ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

@Joopieboy: als je dat mooier vindt kan je voor like 5 euro meer in totaal je stuur, stuurpen en zadelpen Easton EA30 nemen maar ja... begin je natuurlijk weer over "als je overal iets duurder neemt wordt de hele bike flink duurder" :+
damnit, zit eraan te denken mijn x.9 nu ik er nog niet mee heb gefietst terug te brengen naar de LBS en voor de x.0 anniversary te gaan :P
LBS heeft er geen moeite mee, ik zelf ook niet, maar mijn portemonnee wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Joopieboy schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:34:
Frame heb ik al uitgekozen, alleen dan moet ik voor vrij dure schijfremmen gaan:
[afbeelding]
Kona - 2007 Caldera Frame :)
Mooi. Eindelijk een goede optie tussen je keuzes, waar je geen spijt van zult krijgen.
Deore is echt zo slecht niet, het is degelijk en kan je de eerste jaartjes erdoorheen slepen!

McG, x0 Anniversary = voor posers.. Do your math ;)
Ik kan niet meer wachten tot mijn bril nu binnenkomt...
My god!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 08:43:
[...]

Mooi. Eindelijk een goede optie tussen je keuzes, waar je geen spijt van zult krijgen.
Deore is echt zo slecht niet, het is degelijk en kan je de eerste jaartjes erdoorheen slepen!

McG, x0 Anniversary = voor posers.. Do your math ;)
Ik kan niet meer wachten tot mijn bril nu binnenkomt...
My god!
Ja precies, en ik heb echt het geld niet om in een keer totaal wat nieuws te kopen.

Dus ik zit te denken aan het volgende:
Nu in de aanbieding een verende voorvork kopen: http://bike-components.de...f398f45022d3ebc15079f12ec
Geschikt voor v-brakes én schijfremmen.

Dan weer even doorsparen en schakspul vervangen (ala 150 euro via duitsland en zelf monteren)(laten afstellen door fietsenboer). Dat moet we lukken.

En dan komt het echte werk, flink doorsparen voor het frame en schijfremmen (toch maar gelijk schijven nemen). Daarna ook andere velgen nemen en het andere kleinere grut enzo ook aanpakken.

Zadelpen, zadel, snelsluiter, stuur compleet vervangen plus handvaten, en dit alles wil ik eigenlijk het liefst binnenkort vervangen (oude zadelstang is te kort en geen lekkere zitpositie) maar of het een goed idee is en het ook past op het nieuwe frame?!?

Dan moet ik ook nog een gereedschapskistje of iig tools kopen en hopen dat het samenbouwen me als beginner ook echt lukt de eerste keer. :+

Of, nog even wachten en dan alles in ene keer bestellen en zelf gaan bouwen, of een kant en klare fiets...

Wat vinden jullie, ik vind het erg lastig, of langzaam aan deze upgraden met onderdelen die naderhand op het nieuwe frame enzo komen, of wachten en wat dan?

Trouwens, ik heb nu een starre voorvoork zonder vering en een 1 struk stuur met een buisje die het balhoofd ingaat, voorvoork gaat er aan de onderkant erin, is het mogelijk om daar een complete nieuwe voorvork doorheen te steken? Of moet er dan een ander balhoofd worden ingeperst?

[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 13-02-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Waarschijnlijk gaat een nieuwe vork niet eens passen. Jij hebt nu geloof ik 1" draadbalhoofd en da's niet uitwisselbaar met 1 1/8" aheadset.

@Sven: ja is voor posers, vandaar dat ik erover aan het denken ben :+

[ Voor 20% gewijzigd door McGryphon op 13-02-2008 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

McGryphon schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:37:
Waarschijnlijk gaat een nieuwe vork niet eens passen. Jij hebt nu geloof ik 1" draadbalhoofd en da's niet uitwisselbaar met 1 1/8" aheadset.
Okeej, daar was ik dus al bang voor, word toch doorsparen dus. :P

Edit: ziet er uit als deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-BUINGJBG.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 13-02-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ik spam nog even m'n fietsje na twee ritjes in twee dagen in de de L&D-Duinen :P

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/w9w741.jpg
En toen tijdens schoonmaken Powerlinkje kwijtgeraakt, dus vanmiddag even nieuwe gehaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

haha, dat heb ik ook eens gehad, deed ik later m'n werkschoen aan zat daar 1 deel van het powerlinkje in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Pfff...
Joopie, met alle respect, maar als je zo twijfelt over het zelf kunnen afstellen, dan kun je beter niet los gaan bestellen. De uurkosten bij de fietsenboer haalt al je voordeel dan weg.

Vergelijk het met een pc die je los aanschaft en zelf in elkaar knutselt, dat scheelt geld.
Ga je de onderdelen van de pc los aanschaffen, en dan bij een pc-boer in elkaar laten draaien, is je voordeel volledig weg.

Het is écht niet zo moeilijk als je denkt. Op i-net zijn manuals genoeg, en begeleiding kun je overal bij krijgen.
Als je dan nog twijfelt, kun je nog altijd naar een fiets kijken a lá Impry, maar dan zónder modder... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja ik weet dat het vervelend word inmiddels, sorry. :P

Mja je hebt wel gelijk, ben net ook langs de lbs geweest hier (die in broeksittard) want die zou folders binnen hebben. Hij kan bijna alle mountainbikes leveren voor een schappelijke prijs maar de folders waren nog niet binnen helaas. Maar ik denk ook niet dat ik een fiets daar bestel.
Ook met hem over het een en ander gehad en hij raadde het mij af, allereerst vanwege het budget wat naar alle waarschijnlijkheid wat minder dan 800 euro gaat bedragen (voor of tijdens de zomervakantie als het meezit) en het ontbreken van ook maar enige kennis kennis van mij. En dan is het zonde om zelf aan de slag te gaan en uiteindelijk de boel te verprutsen of nog een hoop geld kwijt te zijn.
Precies wat sommige van jullie al zeiden, en wat jij ook al zei. :)

Dus, na een hoop geblaat en gedoe van mij eigenlijk weer terug bij af, deze fiets upgraden is kansloos, dus sparen! :+

Btw, hoe kan een powerlink kwijtraken? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 13-02-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Joopieboy schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:17:
Btw, hoe kan een powerlink kwijtraken? :P
Ketting eraf halen boven het gras, dan boven de stenen beetje recht hangen, dan in schaaltje met sop leggen, dan eruit halen, over tandwielen/door derailleur leggen en er dan achter komen dat je een stukje mist :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Impry schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:33:
[...]

Ketting eraf halen boven het gras, dan boven de stenen beetje recht hangen, dan in schaaltje met sop leggen, dan eruit halen, over tandwielen/door derailleur leggen en er dan achter komen dat je een stukje mist :D
Ja idd, zo kan ik het me nog wel voorstellen, ik dacht meer vanuit dat je gewoon je fiets afspoelde met de ketting er nog op en dat je hem dan kwijt raakte, maar goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Die mede-decathlon rijder denkt eigenlijk precies over hetzelfde na, en dat is met een lager budget te realiseren!
Voor die 150€ heb je dan leuke goodies (gereedschap / helm / kleding)....
Check die 6300 maar eens ergens. Superfietsje voor een top prijs.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
Argh, de frustratie... :X

Schijfremmen (shimi XT 2005 ofzo) sleepten wat aan na de vorige schoonmaakbeurt dus die wilde ik net even onder handen nemen, even een fijn intermezzo tussen het studeren door dacht ik. Wielen eruit, remblokjes eruit, wat siliconenspray op de zuigers (blokjes en schijven even netjes weggezet uiteraard), zuigers met een schroevendraaien teruggeduwd, wielen weer teruggeplaatst. Enorme ratel als ik het achterwiel draaide. Bleek na enig, licht paniekerig, onderzoek dat kleine ijzeren spacertje te zijn dat tussen de remblokjes ingeklemd zit, die prikte in de remschijf. Goed, even dat spacertje er weer uit genomen, was idd wat krom dus even recht gebogen. Toen weer de zuigers van de achterrem terug duwen, dat ging wat moeizaam. Even de rem inknijpen om er wat beweging in te krijgen... DAMN, linker zuiger valt er bijna uit. Was al bang dat er opeens liters olie uit zouden lopen, dat viel mee maar er liep wel een klein beetje uit denk ik. Goed, de boel wat schoongeveegd, blokjes en spacer terug en wiel gemonteerd. Toen bleek dat er volgens mij toch echt (te) veel olie uit is gelopen, rem wil met geen mogelijkheid meer de schijf aangrijpen :|

Wordt denk ik een retourtje FM, leidingen zullen wel bijgevuld moeten worden. Had nog nooit iets gedaan aan de remmen behalve blokjes wisselen en goed schoon houden dus mss ook wel goed een keer. Kan hij gelijk een grote beurt krijgen want al die verdomde modderritten door de löss hier doen hem weinig goeds denk ik... :P

Of heeft iemand nog suggesties om zelf wat aan te kloten of wellicht iets soortgelijks meegemaakt?

Vind het overigens wel raar dat je zo makkelijk de zuigers eruit kan duwen en dan gelijk je olie kwijt bent :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
dnhelle schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:11:

3. Ontluchten van de achterrem.
Olie in je systeem kan door remacties (of door te weinig rijden :+) worden vervangen door lucht.
Te weinig remkracht of soms slecht remmen is hier het gevolg van.
Het kan idd zijn dat je olie (na wat langer remmen) dikker wordt en wel remkracht biedt.

Ontluchten is het devies. Ontluchtingskitje aanschaffen, manual op internet opzoeken van shimano (die vind je hier dus... ;) En eens kijken of je dan wat wint.

Succes!
Als bovenstaande url niet de juiste rem is, dan is het deze servicemanual wel.

Zelf sleutelen is al heel leuk, en het is goed dat je het zelf probeert!
Geen paniek, iedereen moet het proberen, en met onderstaande URL's heb je alles om je remmen profi te onderhouden.

En voor het ontluchtingskitje:
URL ontluchtingskit
URL minerale olie (shimano)

By the way: waarom de zuigers makkelijk eruit vallen, is puur omdat het een open systeem is. Zo kan de warmte snel weg worden geleid, en temperatuurverschillen worden opgevangen. Beter dat dan vastlopende remmen, niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
Ah thx man. Ja mss ga ik het ook wel zelf proberen, maar niet zoveel zin in die smeerboel eigenlijk. Lijkt me niet zo heel moeilijk, ik pruts al bijna 24/7 aan mijn fietsen en bouw mijn racefiets bijvoorbeeld wel zelf op maar MTB's vind ik altijd maar frustrerend (sowieso al omdat het zoveel slijt) en ik heb er niet zoveel emotie bij als mijn racert, dus dump ik hem net zo lief bij de LBS :)

En andere dingen moeten ook eens gereviseerd worden zoals het freewheel dat als sinds dag 0 gaar was volgens mij en de lagers van de Eggbeaters die ook wel redelijk naar de tering zijn... De binnenkant van de voorvork (FOX F80RL) heeft trouwens ook nog nooit daglicht gezien, is mss ook geen overbodige luxe maar 't is een vrij onderhoudsarme vork aan de andere kant en heeft nog nooit ook maar een zucht of kreun geslaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:04:
Die mede-decathlon rijder denkt eigenlijk precies over hetzelfde na, en dat is met een lager budget te realiseren!
Voor die 150€ heb je dan leuke goodies (gereedschap / helm / kleding)....
Check die 6300 maar eens ergens. Superfietsje voor een top prijs.

[...]
Idd, klopt alweer wat je zegt. :P

Maar die trek 6300 is behoorlijk goed afgemonteerd en voor een best wel strakke prijs. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Joopieboy schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:08:
[...]

Idd, klopt alweer wat je zegt. :P

Maar die trek 6300 is behoorlijk goed afgemonteerd en voor een best wel strakke prijs. :o
En hij rijdt zooo lekker :P
Schijfremmen zijn trouwens ook goed, nog geen problemen mee gehad tot dusver en hij remt heerlijk (goed te doseren). Terwijl vriend van mij tegelijkertijd 6500 disc gekocht heeft met Shimano's en al heel wat problemen mee gehad. (zuiger vast, blokje opeens los, veeel herrie bij modder)
Verder is de Deore achterderailleur ook prima, achterderailleur schakelt sowieso altijd wel goed eigenlijk, zeker omdat je 9 versnellingen hebt is het ook geen ramp als je keertje een versnelling blijft hangen. Maar dat heb ik pas paar keer gehad.

Voorderailleur is het eerste wat ik ga vervangen denk ik, zit niet helemaal lekker, misschien moet ik hem nog wat beter afstellen, maar hij gaat niet echt makkelijk van z'n middel naar klein-blad en op het bovenste blad loopt hij makkelijk tegen de ketting aan. Eerst even wat afstellen, maar denk dat ik net zo goed voor die paar tientjes een XT voorderrie kan kopen, voor is meestal toch niet zo duur.

Tot slot werkt de vering ook prima, je moet geen Fox-vering verwachten, maar mijns inziens werkt hij prima voor normaal gebruik.

Ik zou er zo nog een aanschaffen als het nodig zou zijn :)

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Wat fietsspulletjes via Bike-Components.de :)
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/15qaohw.jpg

Mooie borstelset, kan ik overal tenminste beetje fatsoenlijk bij. (en ik moest er nog wat bijbestellen om over de € 50,- te komen ivm buitellandse bestelling ;) )
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/9liu6t.jpg

Kettingsmeer voor mij, blokjes/spacers/pedaaltjes voor vriend van me.
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/24e281j.jpg
En deze bij de Aldi voor € 1,29 per fles ;)
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/2qn6s6h.jpg

• dnhelle
@ Impry:
Goede aanschaf.
Kijk alleen uit met siliconenspray, ik vind Teflon-spray stukken fijner.. Vooral icm. water!

@ bassgunner:
Eggbeaters kun je _makkelijk_ zelf servicen, echt makkelijk. Potje lagervet en gereedschap, en ze draaien als nieuw. (Info: hier te vinden )

Zelf ook gedaan, super makkelijk.

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

dnhelle schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:26:
@ Impry:
Goede aanschaf.
Kijk alleen uit met siliconenspray, ik vind Teflon-spray stukken fijner.. Vooral icm. water
Mja, is beetje voor oppervlakkige smering, derailleurwieltjes, trappers, etc, daarvoor is het toch wel geschikt?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Impry schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:16:
[...]

En hij rijdt zooo lekker :P
Schijfremmen zijn trouwens ook goed, nog geen problemen mee gehad tot dusver en hij remt heerlijk (goed te doseren). Terwijl vriend van mij tegelijkertijd 6500 disc gekocht heeft met Shimano's en al heel wat problemen mee gehad. (zuiger vast, blokje opeens los, veeel herrie bij modder)
Verder is de Deore achterderailleur ook prima, achterderailleur schakelt sowieso altijd wel goed eigenlijk, zeker omdat je 9 versnellingen hebt is het ook geen ramp als je keertje een versnelling blijft hangen. Maar dat heb ik pas paar keer gehad.

Voorderailleur is het eerste wat ik ga vervangen denk ik, zit niet helemaal lekker, misschien moet ik hem nog wat beter afstellen, maar hij gaat niet echt makkelijk van z'n middel naar klein-blad en op het bovenste blad loopt hij makkelijk tegen de ketting aan. Eerst even wat afstellen, maar denk dat ik net zo goed voor die paar tientjes een XT voorderrie kan kopen, voor is meestal toch niet zo duur.

Tot slot werkt de vering ook prima, je moet geen Fox-vering verwachten, maar mijns inziens werkt hij prima voor normaal gebruik.

Ik zou er zo nog een aanschaffen als het nodig zou zijn :)
Bedankt voor je uitgebreide verhaal, klinkt erg goed. :)

Trouwens, een vraagje, jij hebt een 19,5 inch right, en met welke lengte fiets jij erop? En met welke lengte is het nog te doen?
Ik ben zelf 1.95 en denk zelf dat ik een 21,5 inch moet nemen om er goed op te passen, maar wat zou jij denken, hoe "passen" de trek frames?

[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 14-02-2008 15:01 ]

• pjlgt
  • Niet online
Impry schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:25:
Ik spam nog even m'n fietsje na twee ritjes in twee dagen in de de L&D-Duinen :P

[afbeelding]
En toen tijdens schoonmaken Powerlinkje kwijtgeraakt, dus vanmiddag even nieuwe gehaald :P
Zo hoort ie eruit te zien 8)

Bevalt dat wat zo'n riserbar? Sta zelf een beetje in twijfel om m'n flatbar incl. barends eraf te slopen en er een low riser op te zetten. Zoek gewoon naar iets meer comfort.

Iemand anders ervaring mee? (heb gezocht op mountainbike.nl etc, maar blijft een welles/nietes verhaal :/ )

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

pjlgt schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:56:
[...]

Bevalt dat wat zo'n riserbar? Sta zelf een beetje in twijfel om m'n flatbar incl. barends eraf te slopen en er een low riser op te zetten. Zoek gewoon naar iets meer comfort.

Iemand anders ervaring mee? (heb gezocht op mountainbike.nl etc, maar blijft een welles/nietes verhaal :/ )
Het is wat je wilt, je zit naar mijn idee wel meer overend op de mountainbike. Ik heb zef op een riser bar erop zitten (medium) maar naar mijn idee zit ik erg omhoog, is wel comfortabel en alles, maar ik lig liever platter op de fiets.
Dusja, als jij comfort wilt een low riser nemen, als je meer racy wilt zitten gewoon de flatbar gebruiken. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 14-02-2008 15:04 ]

• dnhelle

Hoe lang is je stuurpen?
Als je een te platte houding hebt op je fiets, kun je met het spelen met stuurpen / risers een betere houding / meer controle inbouwen.
Ik ben er wel fan van, al ziet het optisch niet geweldig uit, maar dat is een ondergeschikt iets 8)

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb zelf een flatbar, zou het niet anders willen.
Hou van een sportieve zit. :)

Gebruik mn Cane Creek Ergo bars erg vaak, fietst gewoon erg lekker.

Whatever.

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Joopieboy schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:49:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide verhaal, klinkt erg goed. :)

Trouwens, een vraagje, jij hebt een 19,5 inch right, en met welke lengte fiets jij erop? En met welke lengte is het nog te doen?
Ik ben zelf 1.95 en denk zelf dat ik een 21,5 inch moet nemen om er goed op te passen, maar wat zou jij denken, hoe "passen" de trek frames?
Ik ben 1.76m volgens mij en vriend van mij is iets langer (net 1.80m ofzo) en heeft 6500 ook 19,5". Ik denk dat je inderdaad 21,5" moet hebben ja, sowieso omdat je anders zo'n eind zadelpen en spacers krijgt :P
[...]

Mja, ik vind het zelf wel relaxed, het zat er standaard op dus ben niet anders gewend aangezien mijn vorige fiets het ook al had. En het is echt niet zo dat ik helemaal rechtop op m'n fiets zit, maar het is voor de wat langere ritten net even wat beter uit te houden denk ik. Ver voorover gebogen zitten is in sommige bochtige stukjes wel fijn, maar dan zak ik wel wat door m'n ellebogen heen.

• pjlgt
  • Niet online
dnhelle schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:13:
[...]

Hoe lang is je stuurpen?
Als je een te platte houding hebt op je fiets, kun je met het spelen met stuurpen / risers een betere houding / meer controle inbouwen.
Ik ben er wel fan van, al ziet het optisch niet geweldig uit, maar dat is een ondergeschikt iets 8)
Had hiervoor een stuurpen van 11 cm, maar die heb ik ondertussen al vervangen door 1 van 9 cm omdat ik soms gruwelijk last van mijn rug kreeg. Dat is door de kortere stuurpen wel verholpen gelukkig.

• dnhelle
Harmen schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:22:
Heb zelf een flatbar, zou het niet anders willen.
Hou van een sportieve zit. :)

Gebruik mn Cane Creek Ergo bars erg vaak, fietst gewoon erg lekker.
Is die flatbar niet toevallig een keer gratis naar jou toe gezonden? Correct me if I'm wrong...
Heb je niet een totaal zwarte fiets?
pjlgt schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:39:
Had hiervoor een stuurpen van 11 cm, maar die heb ik ondertussen al vervangen door 1 van 9 cm omdat ik soms gruwelijk last van mijn rug kreeg. Dat is door de kortere stuurpen wel verholpen gelukkig.
That's what I mean! Die 2cm schelen al veel!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

dnhelle schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:44:
[...]
Is die flatbar niet toevallig een keer gratis naar jou toe gezonden? Correct me if I'm wrong...
Heb je niet een totaal zwarte fiets?
Neej, heb een rode fiets. Al 4 jaar inmiddels. (time flies)

Nieuwe wieltjes bevallen erg goed, lopen licht en zijn strak. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Harmen op 14-02-2008 15:55 ]

Whatever.

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

nieuwe wielen? heb ik iets gemist?

• dnhelle
Harmen schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:55:
[...]

Neej, heb een rode fiets. Al 4 jaar inmiddels. (time flies)
Sorry, dan verwar ik je met een andere Harmen met een flat-bar. :+
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.