Het grote mountainbike topic (deel 8) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.139 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Grmbl, wat een kut remmen, sorry maar het moet er even uit...

Ze zijn inmiddels ingereden en nu is die kabel aardig plat waar hij vastgeklemt zat, nu kan je hem of strak afstellen dat hij goed remt, alleen hij loopt constant aan, of hij remt voor geen ene flikker en loopt alleen in snelle bochten aan, tussen oplossing is er niet want daar is die kabel plat en dan schiet hij ineens bij het remmen net wat door ofzo. Bah bah... Dadelijk maar weer eens verder prutten.

Btw, den helle, wel freaky die bandjes van jou, ben vandaag bij een snelle draai op het laatste randje noppen terrecht gekomen (buitenrand), de grip was ineens totaal weg en ik ben net niet op mijn muil gegaan. Maar ze rijden echt heerlijk bij gewoon gebruik maar dit had ik niet verwacht, what happend lol. :| Of licht het aan mij. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 28-01-2008 15:45 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Lijstje van wedstrijden die ik ga rijden in 08:
9/3/2008 Berlicum
16/3/2008 Honselersdijk
24/3/2008 Nieuwkuijk
30/3/2008 Rozendaal
22/6/2008 Groesbeek
14/9/2008 Heeswijk

daarnaast nog de clubkampioenschappen waarvan de data nog niet bekend zijn, en misschien de Bart Brentjens Challenge

wordt nog druk in Maart, heb dan in de week tussen Berlicum en Honselersdijk nog een proefwerkweek ook :+

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

McGryphon schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:23:
Lijstje van wedstrijden die ik ga rijden in 08:
9/3/2008 Berlicum
16/3/2008 Honselersdijk
24/3/2008 Nieuwkuijk
30/3/2008 Rozendaal
22/6/2008 Groesbeek
14/9/2008 Heeswijk

daarnaast nog de clubkampioenschappen waarvan de data nog niet bekend zijn, en misschien de Bart Brentjens Challenge

wordt nog druk in Maart, heb dan in de week tussen Berlicum en Honselersdijk nog een proefwerkweek ook :+
Zozo, jij gaat er flink tegen aan. :P
Succes met de webstrijden, en op naar veel bekers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Ik zit ook te twijfelen om in Nieuwkuijk m'n eerste wedstrijd te gaan rijden, is maar op kwartiertje afstand van hier met de auto, dus dat is goed te doen ;) En Funklasse start al om 9.15, dus kan ik 's middags evt nog wat gaan doen met vriendengroep.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

bekers zullen er (nog? ;) ) niet in zitten, maar ik ga zoveel mogelijk funklassewedstrijden meepakken. Eigenlijk had ik Oss en Havelte er ook nog bij willen pakken, maar naar Havelte kunnen mijn ouders niet rijden en ten tijde van de wedstrijd in Oss zit ik een paar honderd km verderop, in de Eifel :P

@Impry: gewoon doen, is geen al te zwaar maar wel een leuk parcours en zo op het begin van het seizoen is niet iedereen al even goed getraid dus heb je nog een kans ;)

[ Voor 22% gewijzigd door McGryphon op 28-01-2008 21:17 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

En voor funklasse heb je geen speciale licentie ofzo nodig toch? Dus alleen daglicentie ofzo die je daar kunt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

Dat klopt impry.

Ik ga ook proberen nog een aantal funklasse wedstrijdjes mee te pakken komend seizoen, maar ben momenteel nog erg druk met afstuderen, dus weinig tijd om te trainen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

The_Scarabial schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:47:
Dat klopt impry.

Ik ga ook proberen nog een aantal funklasse wedstrijdjes mee te pakken komend seizoen, maar ben momenteel nog erg druk met afstuderen, dus weinig tijd om te trainen enzo.
Dan zit je in hetzelfde schuitje als ik, gaat stiekem nog best wat tijd in zitten :P Maar hoop daarna toch wel even wat vaker (dus meer dan één keer per week) te gaan MTBen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

omg... ik heb nooit de aansluiting met deel 8 gehad. Ik denk al, gebeurt er niets meer bij mtb-end GoT :)

shame on me!

gelukkig zie ik al weer een schurend biggetje haha

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
Van het weekend een nieuwe ketting er op gedaan (XT voor maar €13.95 p/st bij www.bike-components.de !!) Ontvet en er supreme black op gedaan. Gisteren even het overtollige met een doek afgehaald. Ziet er goed uit moet ik zeggen. Eerste test zal van het weekend zijn.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Nou al geruime tijd geregistreerd op GoT, maar nimmer geweten dat topic er liep.

Na jaren op een Koga-racer te hebben rondgetuft, heb ik na een pittige aanrijding (die resulteerde in een gebogen frame) maar eens voor iets anders gekozen. Ik ging namelijk nogal eens op m'n smoel door achterlijk rijgedrag 8) De keuze is gevallen op een Cube LTD Team, model 2007. Eerlijk gezegd op de looks gekocht en de prijs van 750.-

Ik loop echter tegen een aantal issues aan:

1.) De schijfremmen remmen geweldig, maar de voorrem maakt een takkeherrie waardoor ik gedwongen ben om continu met lichte spanning erop te rijden. Met het verstellen van de klauw is het probleem verholpen, maar na een week rijden keert het terug en kan ik weer de ophanging aanpassen. Bovendien is de remkracht al danig afgenomen waardoor ik met moeite het achterwiel op een gecontroleerde manier van de grond af krijg(bij aanschaf was dit niet). Moet hiervoor echt vol in de ankers. Ik lees dat meerdere mensen problemen met schijven hebben, is er een gouden stelregel hoe deze af te stellen zijn? De LBS ben ik al zeker 4 keer geweest, die geven aan dat het inherent aan de techniek is. Dat geloof ik tot op zekere hoogte, ik denk eerder dat ze de rem niet goed afgesteld krijgen.

2.) Schoonmaken was met de racefiets geen issue. De NN en RR van schwalbe trekken echter dusdanig veel blurrie omhoog dat bij woon/werkverkeer alles smerig is bij een stevige regenbui. Hoe reinigen jullie de bewegende delen? Tuinslang, hogedruk of....Ik krijg het in ieder geval niet smetteloos wat me eigenlijk best wel irriteert.

3.) Na m'n ketting gereinigd te hebben, ben ik vergeten een nieuwe laag WD40 aan te brengen(erg dom, ik weet het). Resultaat is roest op een ketting die nog nagenoeg nieuw is. Wat kan ik beter doen, nieuwe erop leggen en leren van mijn fout of schoon trachten te borstelen?

Ik weet niet in hoeverre de specs voor de eerste vraag relevant zijn, maar dit is 'm link

PS. Ik heb alleen dit deel doorgelezen, wellicht dat mijn vragen in de voorgaande delen zijn beantwoordt. Ik zal die tzt ook doorspitten, maar ben echt enorm geholpen als jullie kunnen helpen met bovenstaande vragen(met name de eerste.).

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

1)Maakt hij ook geluid bij droog weer? Misschien heel simpel op te lossen door de 2 imbussen ietsje los te draaien, rem goed hard inknijpen en dan tegelijkertijd de imbussen weer vastdraaien, de "pistons" komen altijd weer iets terug, dus zouden ze vrij moeten lopen.

2)Schoonmaken nooit en te nimmer met een hogedruk, zelfs een tuinslang kan al teveel kracht opleveren. Dit kan ervoor zorgen dat bepaalde draaiende delen geen tot weinig smering meer overhouden, wat drooglopen tot gevolg kan hebben. Ook krijg je met een harde straal kans dat er water in het frame komt. Ik zou gewoon met een emmer met spons aan de gang gaan en/of een tuinslang met zo'n borstel eraan.

3)Ketting is nog gewoon goed, gewoon smeren, roest zit als het goed is aan de buitenkant en niet binnenin. En dat kleine beetje roest gaat er vanzelf af wanneer je weer een rondje fietst.

Weet niet of er nog aanvullingen nodig zijn, maar die komen dan vanzelf wel van de andere userts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Begin toch wel te balen van mijn fiets, ik ben wel vrij handig inmiddels en ik doe al een aantal zelf eraan, maar de kwaliteit is echt ruk.

Geintje wat ik nu heb is dat de remmen van die leuke kleine rotveertjes bij de hendel hebben zitten die er promt uitschieten omdat het plastic die het omhult en vast moet houden echt plastic is wat je niet een bij de een speelgoed winkel tegenkomt.

Voorrem is weer goed nu, achterrem is zo dusdanig versleten dat de kabel bij rem loslaten op geen enkele manier meer op spanning komt en dus ook niet meer terugkomt. Achter bij de v-brake begint de kabel ook aardig door te gaan. Dus ook daarbij weer kutkwaliteit.

Schakelen gaat gelukkig nog wel goed, of iig hij maakt af en toe herrie en voor het gemak pakt hij af en toe een versnelling niet of slaat door (of zelfs vast), frame begint een steeds erger kraakje erin te krijgen etc. Dus ik ben best wel pissed langzamerhand. :(

Mijn fietsplezier is wel aardig weg. :(

Oja, den helle, sorry dat ik een paar post terug ben begonnen over die banden van jou, voor en achter heeft lichte speling erin en daardoor verloor ik waarschijnlijk ineens grip. Ik denk dat de fiets gewoon even een lichte zwabber heeft gemaakt waardoor ie ineens uitbrak. Dusja, sorry, je bandjes zijn lief. :+

Kortom, een bagger fiets, en ik begin toch maar eens langzamerhand te kijken naar een goede 2e hands uit een beter segment. Wel weer v-brakes het liefst en voorvoork vering, en voor mijn lengte 1.95 denk ik toch 20/21 inch framehoogte.
Ik denk aan de merken trek en cube, giant kan opzich ook wel maar daar hoor ik toch wel wat slechte verhalen over.

Ochja, ben benieuwd wanneer de fiets in 2en breekt, hopelijk breek ik niet mijn nek maar het boeit me geen ene flikker op het moment wat ermee gebeurt, wat een kut ding. :)

Dit moest ik even kwijt, sorry voor de lap tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:26
Joopieboy schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:15:

Oja, den helle, sorry dat ik een paar post terug ben begonnen over die banden van jou, voor en achter heeft lichte speling erin en daardoor verloor ik waarschijnlijk ineens grip. Ik denk dat de fiets gewoon even een lichte zwabber heeft gemaakt waardoor ie ineens uitbrak. Dusja, sorry, je bandjes zijn lief. :+
Fietsen is een kunst,

En:
Joopieboy schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:15:
Ochja, ben benieuwd wanneer de fiets in 2en breekt, hopelijk breek ik niet mijn nek maar het boeit me geen ene flikker op het moment wat ermee gebeurt, wat een kut ding. :)
Een helm scheelt veel bij gebroken frames tegen blessures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja je hebt weer gelijk. :+

Wat dat betreft ben ik best wel lomp met fietsen en vooral met zo'n fiets als die ik nu heb is het wel gevaarlijk, en bescherming is ook wel handig, mja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

The_Scarabial schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:56:
1)Maakt hij ook geluid bij droog weer? Misschien heel simpel op te lossen door de 2 imbussen ietsje los te draaien, rem goed hard inknijpen en dan tegelijkertijd de imbussen weer vastdraaien, de "pistons" komen altijd weer iets terug, dus zouden ze vrij moeten lopen.
Het geluid heb ik ik idd ook bij droog weer, het begint echter wel bij het fietsen in natte omstandigheden. De manier van afstellen die je beschrijft gebruik ik al. Het valt me wel op dat de blokken ongelijk afslijten. Passen die slechts op 1 manier in de klauw, of kunnen deze omgedraaid worden?

2)Schoonmaken nooit en te nimmer met een hogedruk, zelfs een tuinslang kan al teveel kracht opleveren. Dit kan ervoor zorgen dat bepaalde draaiende delen geen tot weinig smering meer overhouden, wat drooglopen tot gevolg kan hebben. Ook krijg je met een harde straal kans dat er water in het frame komt. Ik zou gewoon met een emmer met spons aan de gang gaan en/of een tuinslang met zo'n borstel eraan.Emmer en spons staan gereed, maar met name bij de derailleurs krijg ik het maar moeizaam schoon. Ik ben bang dat het op den duur dusdanig gaat aankoeken dat deze niet meer goed zullen functioneren.

3)Ketting is nog gewoon goed, gewoon smeren, roest zit als het goed is aan de buitenkant en niet binnenin. En dat kleine beetje roest gaat er vanzelf af wanneer je weer een rondje fietst.Had de ketting inmiddels weer van een riante hoeveelheid WD40 voorzien. Loopt idd weer lekker soepel, maar ziet er door de loslatende roest erg ranzig uit. De kettingreinigers zoals die bij de LBS gekocht kan worden kunnen hiertegen helpen, of is dat oplichterij? Is eraf halen en dompelen/borstelen in bv wasbenzine niet effectiever(als in beter resultaat?)

Weet niet of er nog aanvullingen nodig zijn, maar die komen dan vanzelf wel van de andere userts. :)
Extra vraagje> Ik kom zoals gezegd van een racefiets af en het valt me op dat het fietsen op een MTB aardig wat beenkracht kost, meer als verwacht in ieder geval. Enerzijds natuurlijk door de rolweerstand van de banden veroorzaakt(hoewel die voor asfalt op 4 bar staan), anderzijds omdat de fiets gewoon een stuk zwaarder is. In hoeverre heeft het zin om onderdelen die wellicht toekomstig aan vervanging toe zijn, te vervangen voor lichtere en dus duurdere onderdelen? De Cube is natuurlijk een 'relatief' goedkope fiets.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Daarover is al veel discussie geweest op mountainbike.nl, ikzelf ben ervan overtuigd dat het wel degelijk helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

McGryphon schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:56:
Daarover is al veel discussie geweest op mountainbike.nl, ikzelf ben ervan overtuigd dat het wel degelijk helpt.
Ik weet dat het helpt, maar je reageerde op het moment dat ik een edit deed. Ik bedoelde meer in de trant van of mijn type Cube dat wel waard is.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Joopieboy, ik heb nog wel een giant staan, met een klein scheurtje in de achterbrug en een reserve achterbrug (gelast) erbij :P
onsgeluk schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:54:
[...]

Extra vraagje> Ik kom zoals gezegd van een racefiets af en het valt me op dat het fietsen op een MTB aardig wat beenkracht kost, meer als verwacht in ieder geval. Enerzijds natuurlijk door de rolweerstand van de banden veroorzaakt(hoewel die voor asfalt op 4 bar staan), anderzijds omdat de fiets gewoon een stuk zwaarder is. In hoeverre heeft het zin om onderdelen die wellicht toekomstig aan vervanging toe zijn, te vervangen voor lichtere en dus duurdere onderdelen? De Cube is natuurlijk een 'relatief' goedkope fiets.
- Remblokken passen op slechts 1 manier in de houder, want je koopt de blokjes ook altijd per 2 stuks.
- De derailleurwieltjes haal ik zelf om de 2 ritten eraf en maak ze helemaal schoon met wasbenzine, daarna weer smeren en in elkaar zetten.
- Kettingreiniger heb ik geen ervaring mee, gebruik zelf altijd wasbenzine of koudontvetter. Koudontvetter is wel een echte aanrader.

Onderdelen vervangen heeft altijd zin, maar hou dan de volgende uitspraak in de gaten :)
dnhelle heeft een keer zoiets gepost van: "Pick two: Strong, Light, Cheap"

[ Voor 82% gewijzigd door The_Scarabial op 29-01-2008 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Nu blijkt maar weer dat die materialen niet voor het echte werk geschikt zijn.

Over het kraakje in je frame, waarschijnlijk een beetje vet aan de binnenkant van de buis waar je zadelpen in zit doet wonderen.

En misschien is het wel beter iets dat je een nieuwe fiets moet kopen nadat je eerst deze gehad hebt. Nu weet je wel ongeveer waar je op moet letten.
The_Scarabial schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:06:
Joopieboy, ik heb nog wel een giant staan, met een klein scheurtje in de achterbrug en een reserve achterbrug (gelast) erbij :P

[...]

- Remblokken passen op slechts 1 manier in de houder, want je koopt de blokjes ook altijd per 2 stuks.
- De derailleurwieltjes haal ik zelf om de 2 ritten eraf en maak ze helemaal schoon met wasbenzine, daarna weer smeren en in elkaar zetten.
- Kettingreiniger heb ik geen ervaring mee, gebruik zelf altijd wasbenzine of koudontvetter. Koudontvetter is wel een echte aanrader.

Onderdelen vervangen heeft altijd zin, maar hou dan de volgende uitspraak in de gaten :)
dnhelle heeft een keer zoiets gepost van: "Pick two: Strong, Light, Cheap"
Je moet niet ontvetten met wasbenzine. Er zitten als het goed is rubbertjes bij de schakels van je ketting en wasbenzine lost rubber op. Ik doe altijd met wat water + zeep en een tandenborstel of zo'n kastje met borstel met wat water en zeep er in. Daarna natuurlijk weer goed smeren.

[ Voor 60% gewijzigd door k0ewl op 29-01-2008 18:28 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Mijn ketting heeft naar mijn idee geen rubbertjes bij de schakels, ik denk dat je de derrailleurwieltjes bedoelt, die hebben wel rubbertjes idd.
En daarom raad ik ook koudontvetter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

hmm, misschien ga ik met een 18- team de 24uurs in assen rijden dit jaar :P
nog een 4e man vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

The_Scarabial schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:06:
Zeker eentje die nauwelijks bereden is en in zeer goede staat verkeerd, moet alleen opgeknapt worden. :+
McGryphon schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:01:
hmm, misschien ga ik met een 18- team de 24uurs in assen rijden dit jaar :P
nog een 4e man vinden :P
24 uur fietsen? Mafkees. :+

[ Voor 25% gewijzigd door Joopieboy op 29-01-2008 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

6 uur, we zijn met 4 man ;)
maar dan wel allemaal rond de 15 jaar oud :+ we gaan proberen het jongste deelnemende team te zijn :+

daarbij, als het met het team niet lukt neem ik wel genoegen met jongste solo 24-uurs rijder :+ 8)7 :9

[ Voor 98% gewijzigd door McGryphon op 29-01-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Joopieboy schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:04:
[...]

Zeker eentje die nauwelijks bereden is en in zeer goede staat verkeerd, moet alleen opgeknapt worden. :+
Hij stamt uit 1997 en is voor zijn leeftijd nog best goed. Goede wielen, naven en remmen, vork heeft misschien een beurtje nodig.

plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eaman/fiets.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Apparte kleurencombo, en btw, staat je achter derrie niet iets teveel naar achteren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
WooK schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:05:
[...]

de tocht in lemelerveld neem ik aan? Begon met een fijne klim en eindigde met een nog leukere 5km op de weg met dikke wind tegen? Volgens mijn teller 62km in iets minder dan 3 uur. Ook helemaal erdoorheen en dan te bedenken dat ik nog heb nagedacht over de 105 km :D
The_Scarabial schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:51:
[...]

ja tocht in lemelerveld, Binnen 3km lag ik al met de snuit op een pad met modder en puin en in het begin kwam idd die venijnige klim, ken hem goed, maar ik kreeg chainsuck en toen kwam ik geparkeerd te staan. Toen heel veel moeten geven om weer bij mijn fietsmaatjes te komen. Maar goed, weer een wijze les :)
Had 'm ook gereden zondag, maar dan wel de 105 km. :/ Viel me niet mee moet ik zeggen. Tot ca. 60-70km redelijk volle bak gescheurd de hele tijd, maar daarna mezelf toch wel tegengekomen. De kilometers erna even veel lopen vreten en daarna ging het wel weer beter, maar nooit meer helemaal top. Als je fysiek vermoeid bent wordt je techniek ook gelijk een stuk slechter, dus de afdalingen en het wortel-hoppen etc leek op den duur ook nergens meer op :) Werd er zelfs stront-chagrijnig van, kon me op een gegeven moment echt doodergeren aan elke wortel, elke strook zuigende blubber, aan de ketting die al vanaf km 0 aan het overslaan was, etc. Weinig kuis geweest met de woordkeus. Maar achteraf toch wel een voldaan gevoel, en kon de training wel gebruiken. Iets van 5u over de 105km gedaan. Maandag wel de hele dag ziek (buikgriep), daar zal de tocht ook niet veel bij geholpen hebben, maarja... je mot er wat voor over hebben he :) staan ook wat foto's op de site van de toertocht nu. Altijd leuk voor de napret, maar die van mij was weinig spannend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Joopieboy schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:46:
Apparte kleurencombo, en btw, staat je achter derrie niet iets teveel naar achteren? :P
staat niet ver naar achteren hoor, lijkt zo. En dit is ook een hele oude foto :P. Er zit nou ook een race casette op en TA bladen voor. Heb er laatst nog op gefietst, fietst echt heel anders dan m'n RM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Vanmiddag voor dat ik huiswaarts keerde wederom m'n voorrem afgesteld, die piepende hoge toon van het aanlopen is eruit. Af en toe hoor ik wel met name de voorrem wat ratelen als ik wat bochten moet nemen. Kan me echter nauwelijks indenken dat het door het torderen komt, woon/werk is alleen maar asfalt. Absoluut geen ros&ramwerk. Maar op een of andere manier heb ik het na een stevig bochtje en na een paar honderd meter is het weer minder/weg/acceptabel...whatever. Wat wel vervelend is, is dat m'n voorschijf krom is. Of dit door warmteontwikkeling agv het aanlopen is gekomen of door elke bus direct muurvast te zetten bij het afmonteren weet ik niet. Ik denk eerlijk gezegd de combinatie van beiden. Per slot van rekening heb ik dit probleem al vanaf de aanschaf. Is dit reden om een andere schijf te kopen en 'netjes' te monteren? Of valt een slagje van minder dan 1mm binnen de marge :?

Vwb de koudontvetter; volgens google is dit het wondermiddel wat ik zoek. Ik kan het alleen niet in normale hoeveelheden krijgen. Het gaat gelijk om dozen van 6 x 1ltr. Dat is weer wat teveel van het goede. En ook hier is een suggestie welkom ;)

Pre-alert: er zullen nog wel een hele hoop van dit soort onzin vragen voorbij komen. Ga nu beginnen aan de voorgaande delen om dit zo veel als mogelijk te beperken.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Hope Shitshifter of pedro's bike-cleaner is het spul wat je moet hebben.
Kijk anders eens bij bike2build in de accesoire-hoek, daar vertellen ze vrij veel over schoonmaakmiddelen.

@ Scarabial: Thnx voor de quote. Ook nog helemaal goed qua spelling en notatie ;)

Gisterenavond te horen gekregen dat mijn fietsbril met extra lenzen onderweg is... Woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 08:49:
Gisterenavond te horen gekregen dat mijn fietsbril met extra lenzen onderweg is... Woei!
Leuk feli, mare, word wel een groot verschil tussen ons, ik ben van het type fietsen met een spijkerbroek en t-shirt en jij toch redelijk pro met allerlei kledij en bescherming, lol. :P

Oja, waarschijnlijk vanavond fiets ophalen bij de fietsenboer, hopelijk heeft ie mijn naven nog kunnen fixen en wat kleine dingen kunnen maken. Hopelijk is de achterrem en kabel nu ook goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Noe Jopie, als je er het geld voor over hebt kan jij ook al snel dat spul hebben hoor ;) val je tenminste niet zo uit de toon bij elke toertocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Helemaal eens McG.
Niet zo druk maken om wat je nu hebt, gewoon een goed budgetplan opstellen en dan kijken wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja precies, tijd om te sparen voor een goede fiets en beveiliging, ook waar ik met dnhelle over heb gehad...

Trouwens, een herenfiets fietst ook raar als je het niet meer gewend bent. :X

Edit: net terug van fietsenmaker, fiets was nog niet klaar, was iets meer werk zei hij, leuk. 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Joopieboy op 30-01-2008 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:56
Ik wil voor de asfalt ritjes een setje (semi)slicks aanschaffen, en na enig speurwerk blijken Schwalbe Big Apples wel interessant te zijn. Nu alleen nog de vraag, neem ik de 2.0 of 2.35..?

Iemand ervaring met zo'n setje? Wel suf dat er een reflectiestrip op zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:22:
Trouwens, een herenfiets fietst ook raar als je het niet meer gewend bent. :X
Thank god dat het nog een herenfiets is, mijn oma fiets vind ik vreselijk. Het frame flext alle kanten op als ik een beetje hard door de bochten ga. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Cyclonist schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:19:
Ik wil voor de asfalt ritjes een setje (semi)slicks aanschaffen, en na enig speurwerk blijken Schwalbe Big Apples wel interessant te zijn. Nu alleen nog de vraag, neem ik de 2.0 of 2.35..?

Iemand ervaring met zo'n setje? Wel suf dat er een reflectiestrip op zit :+
Met 2.35 heb je nog steeds een hoop loopvlak, wat ten koste gaat van je snelheid. Maar het oog wil ook wat, dus zou je zelfs de Maxxis Hookworm kunnen overwegen(26x2,50 op max 4.4 bar). Dat is in ieder geval een band waar ik naar heb zitten kijken.

Anderzijds lijkt het me verstandiger om juist voor een smalle band te gaan en naar keus een harde of zachte compound.

ps. de kojaks(what's in a name ;) ) van schwalbe lijken me ook wel fun.

[ Voor 4% gewijzigd door onsgeluk op 30-01-2008 23:08 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met zo'n setje? Wel suf dat er een reflectiestrip op zit
Big Apples hebben geen grip meer wanneer het wat gladder wordt (regen, bladeren losse ondergrond), zelf ervaren.
Zelf raad ik Ritchey Speedmax aan ook geschikt voor de hardere trails.
Of je gaat voor duurzaam dan zou ik de marothon XR nemen.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiBoR, die Speedmax's zijn wel tof. Welk type ervan bedoel je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 23:35:
NiBoR, die Speedmax's zijn wel tof. Welk type ervan bedoel je? :)
De Speedmax beta's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Big Apple's worden vooral veel gebruikt voor strandraces. Kunnen wel voor in de stad, maar niet per sé als semi slicks, maar meer als comfort band. Is nou niet echt een asfalt racer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
"Het grote mountainbike topic"

En wij zijn hier over (semi)slicks bezig?

My god, mtb'en is tot over de oren in de modder, niet over asfalt racen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

In de zomer kan je ook MTB'en Sven ;)
en dan is de Speedmax ook een goede band. Ik ga zelf liever voor Fast Fred maar da's duurder en meer kans op lekrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:29
dnhelle schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 08:36:

In deze tijd van het jaar hoor je inderdaad tot je oren in de modder te zitten :D maar dat is zelfs voor sommige mensen niet genoeg die hebben een extra uitdaging nodig en gaan dus met (semi)slicks door de modder rijden. Heb ik zelf in oktober ook nog gedaan in zuidlimburg door de loss met afgesleten racing ralphs dat was op zijn minst een interessante ervaring.

Wat hebben wij trouwens misdaan dat we in vervoer staan en de racers in stuffis generalis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Hmm oke, misschien moet ik dan toch maar wat andere banden overwegen.. ;) Ik had begrepen dat Big Apples zeker niet alleen voor strandritjes zijn, maar ook erg geschikt voor op asfalt omdat ze een lage rolweerstand hebben en kevlar anti-lek laag. Zelfs met het grote contactoppervlak zouden ze licht moeten lopen. (?) Vandaar twijfelde ik eigenlijk nog tussen 2.0 en 2.35, omdat ik zelf ook al er vanuit ging dat 2.0 wel dik genoeg is voor een straat band :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Refro schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:05:
[...]

Wat hebben wij trouwens misdaan dat we in vervoer staan en de racers in stuffis generalis?
Anders gezegd: wat hebben de racers misgedaan dat zij in stuffis generalis zijn gezet? :+

Fast Fred + Modder is minstens interessant, two-wheel driften ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
Cyclonist schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:42:
Hmm oke, misschien moet ik dan toch maar wat andere banden overwegen.. ;) Ik had begrepen dat Big Apples zeker niet alleen voor strandritjes zijn, maar ook erg geschikt voor op asfalt omdat ze een lage rolweerstand hebben en kevlar anti-lek laag. Zelfs met het grote contactoppervlak zouden ze licht moeten lopen. (?) Vandaar twijfelde ik eigenlijk nog tussen 2.0 en 2.35, omdat ik zelf ook al er vanuit ging dat 2.0 wel dik genoeg is voor een straat band :)
Ik gebruik BA op m'n hybride die ik gebruik als stadsfiets. Wel in 28inch. Bevallen erg goed. Grip vind ik erg meevallen. Had hiervoor de Schwalbe Marathon slick en das echt glibberen met een beetje regen. De BA hebben meer dan voldoende grip. Het is overigens een groot misverstand dat ze meer rolweerstand hebben. Juist het tegendeel. Kun je mooi zien als het wegdek iets vochtig is. Dan zie je exact waar de band het asfalt raakr, en dat is maar een heel klein spoortje:)

Ik heb er iets minder bar inzitten. Rijdt wat comfortabeler, maar dus wel ietsie pietsie meer rolweerstand. (is nauwelijks te merken)

Je kunt ook naar de super moto kijken, maar die hebben ze niet in 28inch.Ik zou wel voor de breedste gaan.

Kortom, voor op de weg kan ik je ze van harte aanraden, geven meer comfort dan die frikandellenbandjes en hebben nauwelijk meer weerstand.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 08:36:

Met semi-slicks kan je ook lekker de modder in hoor. :+

Btw, ik zou voor 2.0 breed gaan, dat was de maat van mijn slicks ook, ik vond 2,35 en breder echt te zwaar fietsen. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Joopieboy op 31-01-2008 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

SLR en speedkings binnen *O*
wanneer foto? geen idee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Thnx @ Balboa ;) Super Moto's vind ik wat duur, de extra opties t.o.v. BA's heb ik niet nodig denk ik.

En McGryphon, bedoel je zo'n Selle SLR zadel? Leek mij ook een fijn dingetje, wil de XC versie aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Als je niet op 't strand komt smaller gaan, 't is toch voor asfalt dus :P
lekrijden met Fast Fred vind ik wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo, ben weer happy. :D

Fietsenmaker is maarliefst 7,5 uur bezig met mijn fiets geweest. :X
Maar het resultaat is wel te merken ook.
Korte samenvatting:
- Speling in de wielen is weg
- Remt echt snoeihard en het remmen is goed doseerbaar
- Remen komen ook weer netjes terug en voelen goed aan
- Kabels zijn weer netjes op spanning
- En gelijk een onderhoudsbeurt

Koste wel hendig wat maar hij fiets weer lekker, net een uurtje door het bos gecrost en ik kan lekker door de bochten hoeken, fiets voelt sollide en stevig aan, en ik heb weer een hoop vertrouwen terug. :)

Binnenkort weer eens wat stapjes verder proberen te gaan en weer een grens proberen te overwinnen, vooral na een afdaling een bocht met hogere snelheid nemen vind ik nog eng en zorgt vaak voor onnodig remmen en een raar gevoel in de buik. Dat is dus wat ik nog wil overwinnen.

Verder heb ik inmiddels wat geld vrij voor een leuke helm, nog even kijken hoe of wat, vooral of ik ook serieuzer ga/wil fietsen en af en toe met rondes ga meedoen.
Of iig dat lijkt me leuk om te gaan doen, conditie is ook wel een punt van verbetering maar dat komt ook wel goed. Even kijken wat er nog allemaal te doen valt dit mtb seizoen en wat ik nu eigenlijk wil.

Maar goed, ik ben er klaar voor, hopelijk houd de fiets het nu ook vol. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

ik weet niet waar je woont maar bij de fietsgigant hebben ze altijd wel leuke aanbiedingen voor dat soort meuk :)

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Strakke actie Johan.
Even bij Salden in Limbricht checken, die heeft altijd wel opruiming in mooie helmpjes, tegen een schappelijke prijs.

Kun je gelijk vette fietsen checken ;-)
En die conditie komt ook in orde.

First: Carnaval.
Then: Conditie opbouwen.
Tijd voor beter weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:42:
Strakke actie Johan.
Even bij Salden in Limbricht checken, die heeft altijd wel opruiming in mooie helmpjes, tegen een schappelijke prijs.

Kun je gelijk vette fietsen checken ;-)
En die conditie komt ook in orde.

First: Carnaval.
Then: Conditie opbouwen.
Tijd voor beter weer...
Hehe zeker, komt helemaal goed. :)

Aanbiedingen van vorige modellen helmen zijn erg intressant zie ik net, kosten niet de hoofdprijs en je hebt dan een goed helmpje. Eventueel nog kijken voor lekkere handschoenen, vooral voor weer zoals dit. Maar idd liever lekkerder weer om te gaan fietsen, korte broek, t shirt, heerlijk. :P

Trouwens, succes met de carnaval, ik ben een ruime week weg, tot zondag de laatste dag van de vakantie. En daarna hebben we hopelijk de gelegenheid om samen de conditie op te bouwen. Heb er zin in! :)

Edit: oeh math salden heeft leuke aanbiedingen op dit moment. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 31-01-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ja graag gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Cyclonist schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:05:
En McGryphon, bedoel je zo'n Selle SLR zadel? Leek mij ook een fijn dingetje, wil de XC versie aanschaffen :)
Jups. Wit, Ti rails. Weinig padding (wat wil je met een zadel van 135 gram) maar ondersteunt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Vraagje: rijden sommige van jullie wel eens samen, of blijft het bij uitwisselen van tips en specs? Ik zie dat er op mountainbike.nl wel regelmatig wordt afgesproken.
Ik wil namelijk wat funklasse XC-ritten gaan pakken dit jaar(welkome afwisseling op het hardlopen). Indien er op dergelijke omloopjes technische stukken zitten, ben ik de sjaak. BMX tijdperk is voor mij toch al snel dik 20 jaar geleden(en nee, ik ben niet bejaard :( )

Dus, mocht iemand in de omgeving van Spaarnwoude zitten en bereid zijn om mij wat techniek bij te brengen levert je dat een biertje op :9

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Al mensen die weten of ze mee gaan doen met de lichtjes tocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Joopieboy schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:40:
Al mensen die weten of ze mee gaan doen met de lichtjes tocht?
Wie?
Wat?
Wanneer?
onsgeluk schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:53:
Vraagje: rijden sommige van jullie wel eens samen, of blijft het bij uitwisselen van tips en specs? Ik zie dat er op mountainbike.nl wel regelmatig wordt afgesproken.
Ik wil namelijk wat funklasse XC-ritten gaan pakken dit jaar(welkome afwisseling op het hardlopen). Indien er op dergelijke omloopjes technische stukken zitten, ben ik de sjaak. BMX tijdperk is voor mij toch al snel dik 20 jaar geleden(en nee, ik ben niet bejaard :( )

Dus, mocht iemand in de omgeving van Spaarnwoude zitten en bereid zijn om mij wat techniek bij te brengen levert je dat een biertje op :9
Op zich moet een meeting van de zomer een keer worden gechecked!
Nu alleen kijken of de spreiding door NL wel een draagkracht voor een meeting heeft.
Veel meetings lopen echt op drama uit, vanwege de reistijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:17

DaRoot

Some say...

Interessant topic dit..
Ik heb zelf een Nishiki fiets, 2e hands gekocht vorig jaar. Ben aardig beginnend MTB-er nog.. en de komende tijd komt er sowieso weinig van ivm een operatie.
Maar vraagje: hoe kan ik zien welke cassette ik achterop heb? Op mijn derailleur staat Shimano XTR, terwijl op de naven Shimano XT staat..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

[b]dnhelle schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:28:
Nu alleen kijken of de spreiding door NL wel een draagkracht voor een meeting heeft.
Veel meetings lopen echt op drama uit, vanwege de reistijd..
Zeker in mijn geval, afhankelijk van de trein en de rest in dit geval met de fiets. Of iemand omgeving Schiphol moet het aandurven om een gekke verstekeling 8)7 mee te nemen in de auto?

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
Zal deze wel zijn uitvoerig hier besproken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
DaRoot schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:06:
Maar vraagje: hoe kan ik zien welke cassette ik achterop heb? Op mijn derailleur staat Shimano XTR, terwijl op de naven Shimano XT staat..
Dat kan je zo niet zien, op de sluitring van de cassette bij het kleinste kransje staat een nummer bijv CS-M770 voor een xt cassette. Met dit nummer kun je het op internet opzoeken. Maar het maakt ook niet zo heel veel uit als je 9 speed hebt passen hier gewoon de 9 speed cassettes van shimano of sram op (of zelfs bbb of andere merken). Gewoon bij de fietsenboer melden dat je een 9 speed cassette voor shimano wil hij kan je hier wel mee verder helpen. Hierin is vanalles te krijgen vanaf 18,50 tot 129 euro met van alles er tussen in ik rijdt meestal met een xt cassette of een 980 of 990 van sram.

Voor het vervangen heb je wel 2 speciale gereedschappen nodig namelijk een sluitringverwijderaar en een kettingzweep.

XT en XTR zijn 2 families van shimano onderdelen die grotendeels uitwisselbaar zijn (de cassettes zeker). De verschillen zijn voornamelijk duurzaamheid en gewicht. Vaak worden in het oog springende onderdelen (zoals een derrie) van een hoge kwaliteit gekozen en de rest wat minder omdat het niet zo opvalt. Dit is puur marketing waar fabrikanten toch gevoelig voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Refro schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:14:
[...]

Zal deze wel zijn uitvoerig hier besproken
Ja idd, dat is hem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Speedking bandjes zijn super. Licht rollend op hardpack en grip zat in zuigende modder.
Een SLR is niet eens zó oncomfortabel.
Foto's incoming.
klikbaar hier
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-4SSX3BNR.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-FR4I6CAC.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-SLGPCN84.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-SQG4XMZ7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-DSSOCEMR.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door McGryphon op 01-02-2008 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wauw mooi fietsje man. :9 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

functionele upgrades in de pijplijn:
mooie wieltjes
schijfremmen
voorvork
zero-setback zadelpen
9-speed schakelspul

de rest zal cosmetisch, voor het gewicht of beide vervangen worden :P (crankstel enz.)

een fiets is nooit af :P

[ Voor 6% gewijzigd door McGryphon op 01-02-2008 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

McGryphon schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:20:
functionele upgrades in de pijplijn:
mooie wieltjes
schijfremmen
voorvork
zero-setback zadelpen
9-speed schakelspul

de rest zal cosmetisch, voor het gewicht of beide vervangen worden :P (crankstel enz.)

een fiets is nooit af :P
Nee idd, maar je moet wel een goede basis hebben om mee te beginnen.

Maar het is mooi en goed, en het word alleen maar beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

De basis is nu wel goed, maar daarvoor had ik ook niet bepaald een droomframe ;)
ik zou zeggen: begin te sparen en hou je ogen open voor koopjes, dat kan je een hoop geld schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Zit net nog wat foto's terug te kijken, zag ik nog een foto van de eerste keer (precies een jaar geleden) dat ik ging MTB-en in m'n spijkerbroekje op onderstaande fiets:

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/25jjaf5.jpg
_O-
Hier na een aantal updates net voordat ik hem ging verkopen
Die reacties die er toen ook op kwamen :D Klikkie voor topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

kunnen deze foto's in de startpost gezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Wie gaat er zondag nog mee doen aan de bentheimer wald tocht in losser? Vorige keer was het een mooie tocht staat mij nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

The_Scarabial schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 18:01:
Wie gaat er zondag nog mee doen aan de bentheimer wald tocht in losser? Vorige keer was het een mooie tocht staat mij nog bij.
Mmmm... lijkt mij ook wel keer wat voor mij, aardig in de buurt (kom uit Denekamp) maar zit nog met het herstellen na een operatie.. Dus ik niet.
Lange tocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

je kan kiezen uit 45 en 60 km. Maar de lange versie gaat door het dorpje bad bentheim, heeft zeer steile straatjes met kaseien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

The_Scarabial schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:55:
je kan kiezen uit 45 en 60 km. Maar de lange versie gaat door het dorpje bad bentheim, heeft zeer steile straatjes met kaseien :)
Ik ken Bad Bentheim haha.. Tenminste, ik ben er wel eens geweest (spelen met de kapel) en weet hoe steil sommige straatjes daar kunnen zijn.
Maar voorlopig nog niet voor mij helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

\o/
Zaterdag eindelijk mijn fiets ophalen
\o/
Hopelijk is zondag beetje goed weer, kan ik hem gelijk ff uitlaten :)

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
In plaats van je Focus?
Wat voor iets wordt het, of heb ik er overheen gelezen?

McG, mooie fiets. Inderdaad zou een 0-setback zadelpen al veel schelen (optisch).
Het lijkt nu of je zadel ver naar achteren is gemonteerd, ik weet niet of dit ook zo is?
Anders moet je even uitkijken, zonde van de ti-rails als deze zouden verbuigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik zou wel mee willen doen zondag, ware het neit dat ik van het weekend in Eindhoven blijf. Die week daarop kan ik denk ik ook niet aan een tour mee doen. Moet met de auto's aan de gang. Lassen en spuiten etc. Wil er weer voor een tijd vanaf zijn. Dan ga ik die zondag wel gewoon weer mijn vaste rondje Oldenzaal doen.

Misschien voor mensen uit Denekamp/Oldenzaal/Tubbergen/Enschede/Hengelo/What ever om daar een keer af te spreken?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Het valt wel mee met hoe ver het zadel naar voren staat op dit moment, maar mijn bekken zit iets te ver achter het bracket. Vandaar dat ik naar een 0-setback wil, ik ga niet de grenzen opzoeken met Ti rails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:15
onsgeluk schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:53:

Ik weet niet waar je woont, maar probeer anders ook eens het parcours van Noordwijk, is vrij technisch kan ik je vertellen. Het ligt er ook in de winter goed bij zonder blubber. Het is vooral een parcours om je anaerobe vermogen te trainen. Langste rechte stuk is nog geen 25m denk ik :P. Toch kun je er snoeihard overheen met de juiste techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

dnhelle schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 08:31:
In plaats van je Focus?
Wat voor iets wordt het, of heb ik er overheen gelezen?
Het wordt nog steeds de focus, duurde alleen vies lang (ik vind ruim 2 maanden voor een fiets lang.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Roet schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:15:
[...]

Ik weet niet waar je woont, maar probeer anders ook eens het parcours van Noordwijk, is vrij technisch kan ik je vertellen. Het ligt er ook in de winter goed bij zonder blubber. Het is vooral een parcours om je anaerobe vermogen te trainen. Langste rechte stuk is nog geen 25m denk ik :P. Toch kun je er snoeihard overheen met de juiste techniek.
Noordwijk is niet echt een optie, maar heb gelukkig inmiddels wel een oplossing. Zal met enige regelmaat richting Arnhem gaan afreizen om daar wat 'skills' op te doen. Evengoed bedankt voor het meedenken.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

voordeel van dat de 24-uurs zo populair blijkt te zijn: nadat 1 teamlid zich terugtrok hadden we meteen een vervanger :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Vanavond voor het eerst ge-nacht-MTBd in de Loonse en Drunense Duinen.
Echt enorm gaaf! :D Wat een techniek ontwikkel je dan, veel blubber en wortels waar je normaal veel beter zicht op hebt laat je je nu gewoon inklappen en kijk je maar wat de fiets doet.

We waren met z'n driën en hadden alledrie zo'n lamp op de helm gemonteerd. (en dan met 1800mAh oplaadbaar, dus kan nog sterker) Kwam echt genoeg licht vanaf om goed te kunnen zien.

Zeker voor herhaling vatbaar! (en dan wel overschoenen aan, want m'n tenen waren bijna bevroren met m'n zomerschoentjes en natte sokken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Nice!
Geen bomen geknuffeld?

Nachtbiken doe ik niet meer, in het bos was het toch near-hits met bomen met toch een aardige snelheid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Neej, allemaal goed gegaan, niets geraakt :D
Nu hadden we de route wel tegen de richting ingereden, dus op een gegeven moment kom je toch wel situaties tegen die je normaal net even wat anders neemt. Maar eigenlijk wel goed gegaan en geen bijna-mis-momentjes gehad. (alleen met wat modder enzo ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dnhelle schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 23:07:
Nice!
Geen bomen geknuffeld?

Nachtbiken doe ik niet meer, in het bos was het toch near-hits met bomen met toch een aardige snelheid :+
Setje verstralers? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Cree leds zijn ook erg leuk spul :P
zelf ook maar eens wat in elkaar fabrieken... 3x Cree XR-E P4 Q5 :9 leds met een Taskled driver, 2 voor flood op het stuur en 1 spot op de helm. Lijkt me sterk genoeg :P

[ Voor 3% gewijzigd door McGryphon op 08-02-2008 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Lijkt me handig met een 24-uurs race voor de boeg... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Dat duurt gelukkig nog even... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Is er nog iemand die morgen in Ommen gaat fietsen?
Er is een toertocht. Rondje Lemelerberg.

Is het een leuke tourtocht?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Harmen schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:15:
Is er nog iemand die morgen in Ommen gaat fietsen?
Er is een toertocht. Rondje Lemelerberg.

Is het een leuke tourtocht?
Ik heb onlangs de wintermarathon daar gefietst (van 55 overigens) en dat was wel leuk ja. Sowieso heb je er wel wat leuke klimmetjes in zitten en de omgeving is mooi genoeg om je vrijwel alleen maar door het bos te laten fietsen. Ik ga zondag zelf naar Losser omdat ik dus onlangs nog in Lemelerveld heb gefietst maar ik zou het zeker aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

morgen eens met iemand gaan fietsen die ervaring heeft met zelfbouw verlichting, wordt 's avonds met 1 van zijn lampen op het stuur om te kijken hoe goed het nou echt werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo, ik ben ook weer terug na een heerlijke vakantie, nog wat gebeurt hier?
En dnhelle leeft ook alweer lees ik. Fijne carnaval gehad? :P

Btw, ik twijfel nog over het volgende, ik fiets graag met spijkerbroek en trui of korte broek en t-shirts met een stel sneakers eronder. Ben zelf niet kapot van die pro uitziende kleding. :P
Maar een leuke bell "pot"helm of een echte mtb helm?

Btw, over die lampen discussie, een maglite op het stuur ductapen gaat ook goed.
En idd de bomen hier in het bos zijn leuk sven, ik ken ze. In het oude safari park als je daar die heuvel afcrost komen ze ook goed hard aan. :+

[ Voor 23% gewijzigd door Joopieboy op 09-02-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Gisteren wat ongelukkig terechtgekomen na een sprong over een boomstronk. Niet dat ik van m'n fiets viel, maar volgens mij is m'n pols gekneusd.. :N Volgende keer wat beter opletten!

Afgelopen week nog in Swalmen en Eersel geweest kijken voor een nieuwe MTB, de Klein verkoop ik aan m'n vader. Denk dat het weer een hardtail word, dit keer een Cube.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Net de bostoertocht gereden in Arnhem. Erg leuk. Me een grote groep van de mtb afdeling van RETO. De 60 km gedaan die via Mariendaal (Bergrace Oosterbeek) en zo noordelijk boven Arnhem richting Rozendaal liep. Stevig potje fietsen, maar erg lekker in het zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Vandaag eindelijk mijn mooie Focus opgehaald, alleen jammer dat fabrikant ineens een LX voorderrie erop had gezet ipv de beloofde XT, maar lbs gaat dat fixen voor me.
6,5km gereden waarvan 4km off-road en tot de conclusie gekomen dat conditie een fabel is en dat ik daar niet in het bezit van ben..... ;(
Wel erg vet om te doen en het valt wel op dat je een stuk voorzichtiger wordt als je de 30 bent gepasseerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Cyclonist schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 13:40:
Gisteren wat ongelukkig terechtgekomen na een sprong over een boomstronk. Niet dat ik van m'n fiets viel, maar volgens mij is m'n pols gekneusd.. :N Volgende keer wat beter opletten!
Ja, kan soms erg pijnlijk zijn aan je polsen als je wat ongelukkig land.
Probeer daarom bij sprongetjes ook het grootste deel van de klap op te laten vangen door je benen/trappers. Dus echt bewust je gewicht laten steunen op je trappers en je armen erg ver door laten veren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

@Joopieboy: ik heb deze helm, ik vind hem erg fijn. Goede verluchting, weegt niet veel (en dat is in dit geval voor iedereen merkbaar ;) ), goede verstelbaarheid en ziet er niet al te lomp uit.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.