Het grote mountainbike topic (deel 8) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.138 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 23:14
Vanmiddag stuitte ik op deze fully van Trek, die moet ik hebben :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.trekbikes.com/images/bikes/2008/large/fuelex9_whiteblack.jpg

Heb zelf alleen nooit op een full suspension gereden, alleen nog op 2 hardtails van Klein.
De laatste gebruik ik nu, een Klein Attitude Race 2007, maar is op langere tochten (80+ km) toch iets te stug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:30

MBV

Qua opstelling lijkt hij wel op de fiets waar ik afgelopen zomer op heb gereden:
Afbeeldingslocatie: http://www.mvdvlist.nl/images_new/getThumb.php?file=%2F2007-07-23+-+mountainbike-special%2Fmarloes%2FPICT0008.JPG

Ook zonder lockout had ik, met beheerst trappen, geen last van die achterdemper.
Hoeveel veerweg heeft die fox trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
130mm, best wel wat dus :)
Ook zonder lockout had ik, met beheerst trappen, geen last van die achterdemper
Wat bedoel je daarmee? Had je daarvan verwacht last te hebben dan?
Het schijnt dat Trek dit jaar de Fuel EX serie behoorlijk op de schop heeft genomen,
en metname de achtervering is goed onder handen genomen,
op de website van ze staat meer uitgelegd daarover :)

[ Voor 113% gewijzigd door Cyclonist op 18-01-2008 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

bassGunner schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 00:19:
[...]

Denk het wel ja, voor mij ook dichtbij, vanuit mn ouwelui ten minste. 100km off-road wordt voor mij een een record, maar heb er wel zin in :) hoop dat het een beetje mooie paadjes zijn.
Mooie paadjes worden het zeker :) Route staat wel op de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Cyclonist schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:13:
130mm, best wel wat dus :)

[...]

Wat bedoel je daarmee? Had je daarvan verwacht last te hebben dan?
Mja, het is toch waar 'iedereen' je voor waarschuwt als je een fully neemt, zeker eentje zonder lockout. 'goh, kost je dat niet ontzettend veel kracht dan?'. En ik dacht van de zomer dat het een goedkope fiets was, dat viel behoorlijk mee (Deore, Manitou Axel voorvork, O2 achterdemper). Ik ben dus bang dat mijn eerste eigen fiets een beetje gaat tegenvallen ;)
Die achtervering ligt ook aan je gewicht (en de afstelling natuurlijk). Een groepsgenoot op dezelfde fiets moest echt opletten geen gewicht te verplaatsen met trappen, anders ging dat echt centimeters op en neer.
Het schijnt dat Trek dit jaar de Fuel EX serie behoorlijk op de schop heeft genomen,
en metname de achtervering is goed onder handen genomen,
op de website van ze staat meer uitgelegd daarover :)
Hmm, een nieuwe Fully gaat niet in mijn budget passen ben ik bang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Cyclonist schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:49:
Vanmiddag stuitte ik op deze fully van Trek, die moet ik hebben :9~

[afbeelding]

Heb zelf alleen nooit op een full suspension gereden, alleen nog op 2 hardtails van Klein.
De laatste gebruik ik nu, een Klein Attitude Race 2007, maar is op langere tochten (80+ km) toch iets te stug..
Die is wel heeel gaaf inderdaad! :D
Wat moet die kosten? :P

@MBV, username daar is JoostSchouten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Impry op 18-01-2008 18:57 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Impry: en nu hopen dat JF niet meeleest. @de rest: Impry had een 2e hands fiets aangeraden €600 inzetten is voor de 'sport', hij krijgt er sowieso €700 voor denk ik, als ik hem koop. Het geld is niet het probleem. k weet alleen niet of ik een fully zonder lockout wil, en die Tora 318 voelde wel heel erg lekker aan :Y) Ook vind ik Zwolle een roteind weg, en heb ik niet recent op een andere fiets gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Impry schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:57:
[...]
Die is wel heeel gaaf inderdaad! :D
Wat moet die kosten? :P
Hm ja dat is zegmaar het enige wat mij nu een beetje in de weg staat, plusminus 3000 euro.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Cyclonist schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 22:22:
[...]

Hm ja dat is zegmaar het enige wat mij nu een beetje in de weg staat, plusminus 3000 euro.. :z
Aaaai, dat is ff jammer inderdaad :D
Ach ja, als ik ooit een leuke baan heb en ik wat geld over heb staat een high-end fiets toch wel erg hoog op m'n lijstje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zag rond half 12 een groep mountainbikers hier door heinsberg heenfietsen, iemand van hier toevallig?

En dnhelle, je banden zijn goedgekeurd met modder en natte zooi. :)
Net hier het bos ingecrost maar wat een tering bagger, wel lekker gefiets maar op een gegeven moment ben je zo vies en heb je het zo koud dat het echt geen pretje meer is.
Ik gaat daarom nu even lekker heet douchen. :Y)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Was jij nou laatst degene ie vroeg waarom spatborden eigenlijk op je mountainbike zaten, en of je die er straffeloos vanaf kon halen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Mja, ik ben vanochtend ook gaan fietsen, maar dan in de Loonse/Drunensen duinen, andere regio ;)
Was wel erg blubberig ja, temperatuur was opzich wel te doen, alleen de koude tuinslang om mezelf buiten schoon te spoelen was niet echt een pretje :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:26
Joopieboy schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:45:
Ik zag rond half 12 een groep mountainbikers hier door heinsberg heenfietsen, iemand van hier toevallig?

En dnhelle, je banden zijn goedgekeurd met modder en natte zooi. :)
Die heb ik laatst ook een keer gezien, mja.
Goed om te horen van de banden!

Ben blij dat ik niet ben geweest, als ik zo hoor hoe modderig het is. Ik baal er steeds meer van om meer te poetsen dan te fietsen :(

Edit: cyclonist: die trek is prachtig. Erg efficient en mooi in balans. Veelzijdige fiets. Heb je al een proefritje gemaakt?

[ Voor 11% gewijzigd door dnhelle op 19-01-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

MBV schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:52:
Was jij nou laatst degene ie vroeg waarom spatborden eigenlijk op je mountainbike zaten, en of je die er straffeloos vanaf kon halen? :P
Dat was ik ja, klopt. En ik heb nu het antwoord. :+
dnhelle schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:50:
[...]

Die heb ik laatst ook een keer gezien, mja.
Goed om te horen van de banden!

Ben blij dat ik niet ben geweest, als ik zo hoor hoe modderig het is. Ik baal er steeds meer van om meer te poetsen dan te fietsen :(
Ja ik snap nog steeds niet waarom je die banden weg deed... :P
En met jouw fiets kan ik me dat god voorstellen dat je dat zonde vind, mij maakt het echt geen ruk uit. :P

Maar met mooi weer fietsen in je korte broek en t-shirt bevalt mij ook veel beter hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ja, het is niet altijd alles, fietsen zelf vind ik wel gaaf in de blubber. Lekker wegglijden met je achterwiel (soms ook met voorwiel natuurlijk :P ), beetje goede spoor proberen te kiezen, springen over plasjes heen.
Alllemaal erg leuk, totdat je thuis komt en alles schoongemaakt moet worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
dnhelle schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:50:
[...]
Edit: cyclonist: die trek is prachtig. Erg efficient en mooi in balans. Veelzijdige fiets. Heb je al een proefritje gemaakt?
Nee nog niet, helaas zit er ook geen LBS in de buurt van Weert waar ik er even op kan springen.
3000 is natuurlijk ook een heel bedrag, dus ik ben nu nog aan het kijken voor b.v. een Cube AMS Pro K24 of Specialized FSR Comp, allebei voor ongeveer 2200 te krijgen :)

[Edit] En inderdaad, ik ga ook liever met wat beter weer fietsen.. De regen en modder maakt me niet zoveel uit, maar de temperatuur wel ;) Biken in de zomer is toch compleet iets anders!

[ Voor 12% gewijzigd door Cyclonist op 19-01-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Cyclonist schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:07:
[...]
[Edit] En inderdaad, ik ga ook liever met wat beter weer fietsen.. De regen en modder maakt me niet zoveel uit, maar de temperatuur wel ;)
Het was vanochtend echt niet koud, graadje of 13 gaf hij hier aan. Prima dus in vergelijking met de afgelopen weken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik heb geen echte voorkeur voor blubber of harde droge grond, op 2 dingen na:
+ voor modder: je valt niet zo hard
- voor modder: schoonmaken! :(

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Impry schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:15:
[...]

Het was vanochtend echt niet koud, graadje of 13 gaf hij hier aan. Prima dus in vergelijking met de afgelopen weken ;)
Vandaag was lekker weer idd, moest helaas werken.. Vrieskou bevalt mij niet zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Met dit weer kom ik sowieso niet buiten op een mountainbike. Ik heb echt niet de tijd/zin/plaats om wat te fietsen en dan nog eens een hoop tijd steken om mijn bike op te kuisen. Ik zal wel wachten tot het wat warmer en droger is. Oké, de echte gepassioneerde mountainbiker trekt hier zich niets van aan en gaat gewoon fietsen omdat ie wil fietsen. Ik wil gewoon kunnen fietsen in de bossen en liefst nog met een zonneke derbij, en achteraf niet te veel tijd te moeten steken in het onderhoud.
Ik wil gerust mijn materiaal onderhouden, maar daar moet niet meer tijd in kruipen als het fietsen zelf.

Verder nog wat slecht nieuws gehad.
Vorige week naar een grote fietsenwinkel geweest in de buurt. Daar gevraagd naar remolie en duidelijk vermeld dat ik Shimano XTR's had. Wat hebben ze mij meegegeven, jaja DOT4!!! |:( . Ik ging ervan uit dat ze daar wel wisten met wat ze bezig waren omdat het een grote winkel is met veel wielert(err)oeristen e.d. en echt goed spul in de winkel zelf. Ik dus mijn schijfremmen ontlucht en dus ook wat bijgevuld met remolie. Nu wou ik vanmiddag nog wat verder werken aan mijn fietske en dus nog wat info lezen op fora. Kom ik daar tegen, Shimano, niet en DOT4 in 1 zin.
Geen al te goed nieuws dus. Ik ben vervolgens direct naar een andere LBS gereden en daar was mijn verhaal nog niet af of die mens wist al wat er aan de hand was.
Hij zei dat ik kon proberen om mijn leidingen goed te spoelen (ik heb gewoon bijgevuld met dot4 en niet heel de leidingen doorgespoeld), zo'n 3-4 keer. Hij heeft me dan ook een bus Magura olie meegegeven, een halve liter voor €20.
Voor het vervolg weet ik wel waar mijn fiets in onderhoud gaat. Ik was al van plan om mijn Fox voorvering bij die ene lbs te laten nakijken maar dat zal toch niet gebeuren. Voor het zelfde geld kan ik mijn XTR schijfremmen gewoon wegzwieren :X . Nu kan je fouten maken maar dit vind ik toch wel wat ver gaan. Als dat hun kennis van zaken is zien ze mij daar nooit meer terug.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik was naar dezelfde LBS teruggegaan. Als er nu iets mis gaat met je remmen heb je geen poot om op te staan, als je naar dezelfde LBS was gegaan had je toekomstige problemen bij hun neer kunnen leggen.
En is DOT4 nou echt zo aggressief dat je remmen na een paar uur weggerot zijn? Dat kan ik me toch erg slecht voorstellen. Ik vermoed zelfs dat er nog wat klanten van die LBS permanent met DOT4 in hun shimano-spullen rondrijden, zonder dat ze het merken.

Dat, of ik snap ineens een aantal negatieve reviews op mtbr.com :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Mijn fiets staat momenteel bij diezelfde (crap) LBS om mijn remmen terug goed te krijgen. De kerel waar ik vandaag mijn verhaal tegen gedaan heb van die LBS zij ook nog voor m'n verhaal gedaan was "Die kun je wegzwieren.". Toen ik mijn bike binnenbracht zei hij dat het wss nog wel oké ging komen, maar de verkeerde olie gebruiken kan idd wel fataal zijn voor een systeem.
Die o-ringen en zo die in de shimano's en magura's zitten teren weg van die dot4. Normaal zal het nog wel goed komen omdat er maar een beetje dot4 in de leidingen zit en er is ook niet met gereden en het is maar een week geleden, maar voor hetzelfde geld spoel je je leidingen volledig door met die olie en ga je ermee rondrijden totdat de boel total loss is en dan kan je wel nieuwe XTR's steken met als gevolg €€€, tsjing tsjing!

Ik ga mijn bike er volgend weekend terug ophalen en dan kom ik er nooit meer binnen, hoeveel goeie producten ze ook hebben liggen, die zien geen cent meer van mij.

[ Voor 9% gewijzigd door Jegapia op 20-01-2008 02:38 ]

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Zure actie.
Dot4 is inderdaad niet fijntjes voor seals die alleen minerale olie kunnen hebben.
Al is het een minder grote ramp dan dat je dot 5.1 erin had gehad, dan had je je remmen dubbel en dwars kunnen weggooien.

Wat heeft de LBS gezegd die het voor elkaar heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
De kerel die me die dot4 had meegegeven was er zaterdag niet, dus heeft een andere kerel me verder geholpen. Ze hebben gezegd dat ze ze gingen doorspoelen en alles eens nakijken. Als er iets kapot was zouden ze mij sowieso contacteren om dat eens te bespreken dan.
Nu zaterdag kan ik er terug om en zal zien wat ze zeggen over de prijs hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Jegapia schreef op maandag 21 januari 2008 @ 08:53:
Nu zaterdag kan ik er terug om en zal zien wat ze zeggen over de prijs hé.
Wacht even, prijs??
Welke prijs?
Prijs om de remmen opnieuw te onderhouden?
Sorry, maar als zij de verkeerde olie gebruiken in onderhoud, hoef jij niet te betalen om dat schoon te maken / door te spoelen!

Sowieso vind ik het te belachelijk voor woorden dat je tot en met zaterdag moet wachten totdat je je fiets kan ophalen... Of kun jij niet eerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Inderdaad, dit soort blunders zou ik voorrang geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Ja de "prijs" zullen we nog wel zien. Als ze er iets voor vragen zullen we er nog wel eens over spreken. Ik kan wel voor zaterdag maar is voor mij niet nuttig. Zaterdag ga ik hem ophalen en kan ik er verder aan werken.

Wss wordt hij dan binnengestoken bij de andere LBS om mijn voorvering eens na te kijken :). Hopelijk zijn daar geen kosten aan maar dat zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik zou bij dezelfde LBS bedingen dat ze je voorvering ook nakijken, gratis. Die Dot4 troep heb je meegekregen van 1 prutser, ze laten het nu wel uit hun hoofd om nog een fout te maken bij jouw fiets. En je heb dikke kans dat ze het gratis willen doen, als compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Weet het zo niet. Ik heb dat zelf ook al aan het bedenken geweest maar zou liefst hebben dat zo'n mensen gewoon van mijn fiets afblijven. Dan ga ik liever naar ergens anders waar ze me van de eerste keer goed helpen.
Als ze in die crap winkel mijn fox dan openzwieren en ze spelen een onderdeel kwijt ofzo en steken er dan een crap reserve onderdeel in kom ik dat wss nooit te weten maar ben je wel weeral in 't zak gezet.
Nee die hebben daar totaal mijn vertrouwen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Je zei toch zelf dat je de zin nog niet had afgemaakt of ze wisten al dat iemand de boel verkloot had? Dat was waarschijnlijk een hulpje voor de zaterdag ofzo, ik zou me niet zo'n zorgen maken over de werkplaats. Rationeel gezien dus, je emotie kan ik me prima voorstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Was niet echt een hulpje.

Er kwam een hulpje naar mij toe. Ik mijn uitleg gedaan en die ging olie halen. Vervolgens vraagt die het nog eens na bij zo'n pekel van 50 en die zegt dat hulpje de verkeerde olie vastheeft en dat ik dot4 moet hebben. Oude pekel gaat vervolgens een bus dot4 halen en geeft me deze mee ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Oh, dat verandert mijn beeld wel wat ja :X Daar zou ik dan inderdaad geen Fox voorvok aan toevertrouwen :X Waar zit die LBS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Sint-Niklaas in België. Ja die Belgen toch hé :) .

[ Voor 3% gewijzigd door Jegapia op 21-01-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Kerel, haal die fiets daar weg zaterdag, houdt een proefrit voordat je weggaat en leg in het geval dat er geen schade is aan je remmen daar géén pecunias voor het onderhoud neer en laat die zaak voor wat het is.

Als er schade is, kun je absoluut eisen dat het zonder kosten wordt verholpen.
Zwart op wit heb je het zeker, hier is de onderhoudsmanual waar het uitdrukkelijk in is beschreven:

Onderhouds-PDF (Engels).

Onderhouds-PDF (Nederlands).

Hierbij de FAQ die antwoord geeft op de vraag of je remvloeistof mag gebruiken..

Daarbij, je bent waarschijnlijk ook je garantie kwijt vanuit Shimano.
Kijk maar in deze PDF.

Wat je zegt mbt. je fox-onderhoud: Eensch! Vertrouwen is belangrijk bij een LBS, niet de goedkoopste prijs!
Succes ermee..
Print het uit en doe je best... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Die onderhoudsmanuals had ik al. Dat is zowat het eerste wat ik opgezocht heb na de aanschaf. Zowel van de remmen als van de derailleurs (alleen die nederlandstalige had ik niet, bedankt daarvoor). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Jegapia schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:28:
Sint-Niklaas in België. Ja die Belgen toch hé :) .
Mooi, dan weet ik dat ik niet bij de belgen een fiets moet kopen. Wist ik toch al :P
dnhelle schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:34:
Kerel, haal die fiets daar weg zaterdag, houdt een proefrit voordat je weggaat en leg in het geval dat er geen schade is aan je remmen daar géén pecunias voor het onderhoud neer en laat die zaak voor wat het is.
[knip]
Daarbij, je bent waarschijnlijk ook je garantie kwijt vanuit Shimano.
Kijk maar in deze PDF.

Wat je zegt mbt. je fox-onderhoud: Eensch! Vertrouwen is belangrijk bij een LBS, niet de goedkoopste prijs!
Succes ermee..
Print het uit en doe je best... ;)
Ik ging eerst vanuit dat het een zaterdag-hulpje was die de verkeerde had gepakt, niet de eigenaar. Ik zou proberen zwart-op-wit te krijgen dat ze de garantie op je remmen overnemen. Willen ze dat niet, dan heb je wettelijk gezien 3 maanden garantie op reparatie, dat is nu zeker van toepassing (ze hebben immers de reparatie aangenomen). Makkelijkste manier is misschien een laag bedrag afspreken (€10) en dat gewoon betalen. Als er dan later iets aan de hand blijkt te zijn, zijn ze verplicht de schade te herstellen. Als ze het gratis doen, zorg dan dat je een bon krijgt waarop omschreven staat dat ze aan je remmen hebben gerommeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

MBV schreef op maandag 21 januari 2008 @ 12:20:
[...]

Mooi, dan weet ik dat ik niet bij de belgen een fiets moet kopen. Wist ik toch al :P
Mijn fiets is anders prima hoor. :+
Uch uch...

Trouwens mooi klote van je remmen, hopelijk word het goed geregeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

incoming:
Selle Italia SLR T1 zadeltje, wit
XT Cassette 9-speed 11-32 (alvast voor de switch naar 9-speed)
2x Continental Speedking foldable 2.1"
setje Pro barends want een of andere knuppel heeft mijn andere setje eraf geschroefd en meegenoemen 7(8)7

ook nog eens een keer een nieuwe achterderailleur halen :P

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18
Hoe is dat gebeurt dan...met die barends?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
McGryphon schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:24:

Het is dat je het zelf zegt..
Damn. Koop je toch een fatsoendelijke derrie!

Wel jammer van je tune-bar-ends. Wie heeft het gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Makkelijk achter te komen: niet iedereen heeft die dingen.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

MBV schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 00:04:
Ik zit weer eens te kijken naar een fiets. [knip] Het gaat om een Giant XTC 1.5 2007, met de specs van deze pagina, voor €700[knip]

Daar staat nog steeds een Specialized Rockhopper (zonder schijven) tegenover, voor dezelfde prijs, ook in Eindhoven: specialized.
[knip]
Wie kan hier nog iets zinnigs aan toevoegen? Of wie weet meer goede LBS dan ik in de omgeving Eindhoven? ;)
Vandaag dus opnieuw langs die winkels gereden. Rijwielcentrale had een zieke monteur, en de andere monteur was al te druk bezig alle afspraken na te komen, dus ik mag donderdag (daar had ik al een afspraak voor) terugkomen. Maar alleen als het niet regent :(. Monique wilde me geen bike meegeven voor een proefrit. Dus fijn door eindhoven gefietst voor niks :/

Wie weet trouwens een handig stukje proefrit voor de voorvork in eindhoven? Trappetje af bij TU/e hoofdgebouw had ik al verzonnen, slecht fietspad heb ik ook al gezien, maar ik ben nog nooit op mijn gazelle de bossen in geweest. Misschien is dat ook niet handig, want ik wil hem wel een beetje netjes inleveren ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 22-01-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Wie ript er nu bar-ends van een bike 8)7 .
k0ewl schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:58:
Makkelijk achter te komen: niet iedereen heeft die dingen.
Volgens mij is daar helemaal niet zo gemakkelijk achter te komen. Zo exclusief zijn die bar-ends niet of wel :? en dan nog, misschien is dat ergens gebeurt 100km weg van waar je meestal zit en kom die gast nog maar eens tegen.

En dan nog stel je komt hem tegen, hoe ga jij bewijzen dat dat jouw bar-ends zijn. Als hij zegt dat hij ze gewoon gekocht heeft heb je geen poot om op te staan.

[ Voor 11% gewijzigd door Jegapia op 22-01-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

daarom, dat is het irritante. Is btw ook gebeurd bij de Drunense duinen :/
mja, Pro barends wegen krap 3 gram meer, dan neem ik de mindere looks maar voor lief. Zijn wel iets dunner, maar is vast mee te leven want zulke enorme kolenschoppen heb ik niet :P

@MBV: als je een beetje oppast en naderhand goed schoonmaakt doen de meeste bikeshops daar echt niet moeilijk over... voor de zekerheid mss even bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

pep_82 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:29:
[...]

Vanmiddag meegedaan, viel me tegen. Vooral het lopen naar de pier toe, had niet lekker het juiste spoor te pakken en kon niet naar boven fietsen. Dan maar een een stukje rennen, maar 20 passen gezet en kramp in mijn kuit. Naar boven doorgehinkt en daar mijn kuit uitgerekt. Het ging toen wel weer, maar zeker anderhalve minuut verloren. Het nadeel van dat tijdverlies was dat ik niet meer contact met de voorste groep had, en dat stukje verhard was maar twee fietsen breed. Daar ook nog veel tijd verloren omdat ik niet kon doorsteken. Uiteindelijk gefinisht in 1:39:40 en mijn netto tijd was 1:36:16. Mijn collega in 1:25 en nog wat, maar die moet morgen weer de halve marathon lopen.
(beetje laat antwoord)
Mij viel het mee, het was wel erg zwaar maar het wedstrijdgevoel was erg leuk. Ik was helemaal achteraan gestart in de business wedstrijdrace, het gevolg was dat ik de eerste kilometers alleen maar mensen voorbij moest en daardoor bij niemand uit de wind kon zitten. Het is een erg aparte discipline dat waaierrijden. De terugweg heb ik voornamelijk uit de wind gezeten.

Mn gemiddelde hartslag kwam uit op 174BPM, dat is rond mn omslagpunt, en mn tijd was 1:34:20. In de uitslagen ben ik te vinden als Erik Steijn onder startnummer 764, deze persoon was ziek en toen mocht ik meedoen in het wedstrijdteam, achteraf had ik gewoon als wedstrijdrijder moeten meedoen, ik was namelijk 3de van de 40 personen van Ordina. Westerlingen hebben kennelijk over het algemeen een grote mond, maar Noorderlingen presteren goed. :)

Volgend jaar doe ik weer mee maar dan start ik verder vooraan :)

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Vanmorgen mijn thuisroute gereden, damn wat was het een waterballet daar. Wel supergaaf om te doen, maar ook meteen pak zwaarder. En wat begin ik mijn schijfremmen steeds meer te hekelen, dat achterlijke geschuur als je continue door dat water/modder rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Ik heb het idee dat mijn achterste schijf wat krom is gegaan doordat ik een keer een tak ertussen heb gehad, maar als ik er langskijk lijkt hij nog gewoon helemaal recht. Hij remt nu elke keer heel ietsjes. Opzich valt daar nog wel mee te leven, meteen goede training, maar dat geluid zo af en toe, verschrikkelijk!

Misschien toch even langs de fietsenmakert om het weer goed te krijgen :(

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

McGryphon schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:24:
incoming:
Selle Italia SLR T1 zadeltje, wit
XT Cassette 9-speed 11-32 (alvast voor de switch naar 9-speed)
2x Continental Speedking foldable 2.1"
setje Pro barends want een of andere knuppel heeft mijn andere setje eraf geschroefd en meegenoemen 7(8)7

Ik kan me herinneren dat je zei dat je een sram 5.0 derailleur had. Ik kan het uiteraard niet voor je bepalen maar volgens mij had je er meer aan gehad om daar ff in te investeren dan een nieuw zadel?

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Verschil: zadel, bandjes, cassette, barends zijn een verjaardagscadeautje van mijn ouders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ah, ja dat verklaart het wel :) Nog gefeliciteerd dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

The_Scarabial schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:04:
Vanmorgen mijn thuisroute gereden, damn wat was het een waterballet daar. Wel supergaaf om te doen, maar ook meteen pak zwaarder. En wat begin ik mijn schijfremmen steeds meer te hekelen, dat achterlijke geschuur als je continue door dat water/modder rijdt.
Ja, vind ik ook een nadeel van schijfremmen ja... valt niets aan te doen denk ik zo. Ik neem als het modderig is in het vervolg een extra bidon mee om af en toe de boel even beetje schoon te spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Kan aan mij liggen maar ik heb daar eigenlijk nooit last van? Tuurlijk schuurt het wel eens als je door een (modder)plas rijdt maar ff een keertje remmen (licht schurend een keer rond zeg maar) is al voldoende om dat geluid te doen laten verdwijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Welke schijfremmen heb je dan? Daar zou het verschil gedeeltelijk in kunnen zitten, dat er minder plekken zijn waar de rotzooi achter blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ik heb Avid Juicy 3, hydraulische schijfrem, 185mm voor vs. 160mm achter. En maken redelijk krassend geluid bij veel modder.
Fietsmaat van mij heeft Deore, ook hydraulisch en 180mm vs. 160mm en die maken voor mijn gevoel meer geluid in dezelfde omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik heb formula oro's. 180 voor, 160 achter (al maakt grote van de schijf weinig uit lijkt me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Het is misschien zo dat die formula oro's weinig oppervlak hebben wat dicht bij de remschijf komt, maar niet deel uitmaakt van het remoppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

WooK schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:13:
Ik heb formula oro's. 180 voor, 160 achter (al maakt grote van de schijf weinig uit lijkt me).
Des te groter, des te meer modder :P
Nee, maar zal verder niet veel uitmaken denk ik nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Ik heb zelf deore LX schijfremmen, bij mij gaat het geluid als je 500 meter over droog terrein fietst ook wel weer weg, maar afgelopen dinsdag was het zo nat/modderig dat je dus continue dat geluid had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Zo. net terug van een rondje Razob. Had jammer genoeg niet veel tijd.

Maar wat een kut modder! Ik had zoveel chainsuck dat ik elke keer terug moest trappen. Beetje water erover heen. Veel na achter getrapt, maar op het middelste tandwiel bleef ik inmens veel chainsuck houden. Wat is hier aan te doen?

Daarnaast ga ik volgende week maar nieuwe banden halen. Levens gevaarlijk die dingen die er nu op liggen.

En als laatste, wat kun je merken dat je 6 weken niet meer gefietst hebt zeg. Wel wintersport gedaan enz, maar geen fietsen en ik was helemaal kapot het eerste stuk. Heel even stil gestaan en toen ging het wel. Denk gewoon dat je lichaam weer even moet wennen en dathet de volgende keer al meteen een heel stuk beter gaat. Maar dat merk ik dan wel weer.

Ik heb btw ook Deore LX schijven met XTR-blokken. Volgende week nieuwe banden en maar eens kijken wat er aan chainsuck te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

LX/XT tandbladen zeker? Dan is er weinig tegen chainsuck te doen behalve nieuw blad kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:49
Of de braampjes eraf vijlen. Helpt ook nog wel eens en is bovendien goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Dat is uitstel van executie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Klopt ik heb mijn bladen ook eens goed bekeken was ook best versleten al, maar na deze winter gaat alles eraf, hele drivetrain ga ik vervangen en ga met 2 kettingen werken en met versnellingsbak olie. Had ik iets over gelezen op het forum van mountainbike.nl dat leek mij wel wat.

[ Voor 13% gewijzigd door The_Scarabial op 23-01-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

2 kettingen? Waar ga je die voor gebruiken? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

MBV schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:41:
2 kettingen? Waar ga je die voor gebruiken? :S
Afwisselen, kettingen rekken op bij gebruik. Als je dus één ketting eraf haalt, aan spijkertje hangt dan krijgt hij weer even wat rust. Dan gebruik je de andere voor een bepaalde periode en dan hang je die weer aan een spijkertje. Zo wissel je de kettingen dus af, wat beter schijnt te zijn voor je ketting.
En versnellingsbakolie had ik ook wat over gelezen ja, schijnt goede smering te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

wel goed afnemen met een doek dan want met een kilo bagger eraan zal het dan toch niet zo soepel meer lopen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
Impry schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:08:
[...]

Afwisselen, kettingen rekken op bij gebruik. Als je dus één ketting eraf haalt, aan spijkertje hangt dan krijgt hij weer even wat rust. Dan gebruik je de andere voor een bepaalde periode en dan hang je die weer aan een spijkertje. Zo wissel je de kettingen dus af, wat beter schijnt te zijn voor je ketting.
En versnellingsbakolie had ik ook wat over gelezen ja, schijnt goede smering te zijn.
Is niet zo zeer beter voor je ketting, maar zeer zeker wel voor je casette en tandwielen. Die slijten het meest door een "opgerekte" ketting. Als je dus om de +/- 500km de ketting verwisseld en idd aan een spijker hangt om te kijken welke het kortste is, dan kun je de levensduur van je casette en tandwielen verlengen.

Dit is wel een informatieve site. Heb een busje gekocht en ga het binnenkort eens proberen. Schijnt wel goed te werken. http://www.supremeblack.nl

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Balboa schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:08:
[...]

Is niet zo zeer beter voor je ketting, maar zeer zeker wel voor je casette en tandwielen. Die slijten het meest door een "opgerekte" ketting. Als je dus om de +/- 500km de ketting verwisseld en idd aan een spijker hangt om te kijken welke het kortste is, dan kun je de levensduur van je casette en tandwielen verlengen.

Dit is wel een informatieve site. Heb een busje gekocht en ga het binnenkort eens proberen. Schijnt wel goed te werken. http://www.supremeblack.nl
Laat maar eens horen wat je van supreme black vindt, zit er zelf ook over na te denken om er mee te gaan werken. Zeker aangezien je het kunt combineren met WD-40!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Waar gaat dat verhaal van die kettingen over?
edit:
hier stond bagger

Van de supreme-black website:
Door het gebruik wordt een ketting langzaam langer. Sommige mensen denken dat een ketting langer wordt doordat de schakels oprekken. Ik wou dat ik zo sterk was. Ondanks de relatief grote kracht op de ketting, die tot meer dan 500 kg kan oplopen, is deze kracht bij lange na niet genoeg om de schakels tot een meetbare waarde op te rekken.

[knip]De 2 buitenplaten hebben gaten die een fractie kleiner zijn dan de diameter van de pennen, zodat deze, nadat ze er ingeperst zijn, vast zitten. De pen die vast geperst zit in de buitenplaat, loopt ook door het gat (met kraag) van de binnenplaat. Het gat in de binnenplaat is iets ruimer dan de diameter van de pen. De ketting scharniert dus alleen op dit punt in de ketting en door de slijtage die hier optreedt wordt de ketting langer. Om de kraag van de binnenplaat, opgesloten tussen 2 binnenplaten, zit dan nog de rol die een royale speling van ca 0,5 mm heeft.
Oprekken is het dus niet, dus hij gaat echt niet krimpen als je hem aan een spijker hangt, zoals ik eerst dacht dat je bedoelde. Je voorkomt dus gewoon dat je ketting oprekt door slijtage, en pakt steeds de kortste ketting om je tandjes te sparen.

[ Voor 67% gewijzigd door MBV op 24-01-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

MBV schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:16:
Waar gaat dat verhaal van die kettingen over?
edit:
hier stond bagger
Vond het wel leuk om te lezen :P :D
Heb verder geen verstand van die theorie ofzo, maar had 't wel eens gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Even een vraagje, ik heb sinds een paar weken nieuwe remmen erop, cheap merk v-brakes, en nu merk ik dat ik de laatste tijd beter ga remmen, maar bij het remmen echt een hoop geschraap en geschuur en van alles hoor, of iig naar mijn idee. Zijn die remmen misschien verkeerd afgesleten of ingereden zijn ofzo?

En trouwens, kan het kloppen ondanks dat de achter derrie goed in het vet zit dat je hem hoort lopen? Of kan dat betekenen dat de boel hard aan het slijten is? Zo ja, dan ga ik nog harder sparen voor een andere fiets. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

denk dat ze verkeerd staan afgesteld, dan kun je geloof ik piepen en kraken krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

als ie slecht afgesteld is krijg je slechte schakelprestaties, meer wrijving en meer slijtage. Even de moeite daarvoor nemen is dus het devies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nog al eens wat gevraagt naar tips rond een goede mountainbike voor een beginner.
Van de fietsen die ik toen had voorgesteld bleef niet veel over.
Nu heb ik een nieuwe mogelijkheid gevonden, men maat vind dat een goede (voor beginner), maar een derde mening is natuurlijk altijd handig. Zelf ken ik er niets van.

De Canyon Yellowstone 3.0.

Wat denken jullie daarvan? Ik ben van plan om regelmatig te gaan mtb'en (1x per week ofzo...).
Ook natuurlijk rekeninghoudend met prijs/kwaliteit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Het zal werken, maar wss niet overhouden.
Alivio shifters staan niet bekend om hun uitzonderlijke precisie en als je wat steiler spul moet gaan beklimmen is een voorderailleur die ook echt werkt ook aan te raden.
Verder leuk beginnerdingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Maar waarom niet gewoon langs de LBS en daar een 2e handse ophalen? Ik bedoel voor mijn Giant heb ik toen iets van 450 terug gekregen, en die was in prima staat. Net nieuw driveterrain enz. voordat geld kun je prima fietsen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Denk inderdaad dat je met een gebruikte fiets wel wat meer kwaliteit kunt krijgen. Misschien moet je ook overwegen om een starre voorvork te nemen, overgebleven geld kun je dan steken in een betere afmontage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Cyclonist schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:36:
Denk inderdaad dat je met een gebruikte fiets wel wat meer kwaliteit kunt krijgen. Misschien moet je ook overwegen om een starre voorvork te nemen, overgebleven geld kun je dan steken in een betere afmontage.
Nadeel is wel weer dat je montage redelijk veel sneller slijt dan je vork. Ik zou zeggen investeer in een goed frame+vork voor dat geld en laat de afmontage even achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Jaap, heb je het nu over die gekraste giant met die dikke deuk in de bovenbuis?
:P

nog mensen die 9 maart a.s. in Berlicum gaan rijden trouwens?

[ Voor 28% gewijzigd door McGryphon op 24-01-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:26:
Ik heb hier nog al eens wat gevraagt naar tips rond een goede mountainbike voor een beginner.
Van de fietsen die ik toen had voorgesteld bleef niet veel over.
Nu heb ik een nieuwe mogelijkheid gevonden, men maat vind dat een goede (voor beginner), maar een derde mening is natuurlijk altijd handig. Zelf ken ik er niets van.

De Canyon Yellowstone 3.0.

Wat denken jullie daarvan? Ik ben van plan om regelmatig te gaan mtb'en (1x per week ofzo...).
Ook natuurlijk rekeninghoudend met prijs/kwaliteit. :)
Tweedehands kan je inderdaad wel het een en ander vinden. M'n bookmarks kan ik even niet bij, maar op marktplaats moet je eens zoeken met zoekterm 'deore', en bij geavanceerd zoeken 'alivio' uitsluiten. Dan krijg je fietsen met een redelijke afmontage, en die fietsen zijn vaak voor de rest ook wel in orde (op de voorvork na). Wil je een goeie voorvork dan ben je meer dan €400 kwijt, en het is wat moeilijk te vinden. De echt goeie voorvorken (vanaf RockShox Tora) zijn bijna altijd duurder, en het is (voor mij) moeilijk nagaan of een voorvork van 4 jaar oud nu echt beter is dan suntour nu.

* MBV zit in hetzelfde schuitje. Kijk ook eens op http://forum.mountainbike.nl, daar staan best wel wat fietsen te koop :) In mijn topic daar staat een 2e hands fiets genoemd van €500-€600, met als optie een goeie voorvork. Die is best netjes afgemonteerd enzo. Ik denk dat ik hem laat schieten, i.v.m. betere alternatieven (en de lelijke kleur :X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
McGryphon schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:12:
Jaap, heb je het nu over die gekraste giant met die dikke deuk in de bovenbuis?
:P

nog mensen die 9 maart a.s. in Berlicum gaan rijden trouwens?
Er zat geen deuk in de bovenbuis? Weet niet welke fiets jij het over hebt, maar die Giant was niets mis mee in tegenstelling tot anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Vandaag de Goudsberghel gereden in Ede, gave tocht. Op de fiets heen en terug. Toch ff 90 km gedaan. Zit ook helemaal stuk. De benen zijn er nog niet klaar voor. ;) Bovendien op een ongeveerde fiets gereden, dus de armen voel ik ook nog.

Berlicum ga ik waarschijnlijk wel kijken omdat er veel teamgenoten meerijden, maar ik laat de xc voor wat ze zijn. Misschien wat later in het seizoen om wat op snelheid te koersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Sow, 90km is niet zomaar wat inderdaad en zeker niet zonder vering.
Ik heb vanochtend ene km of 20 denk ik gefietst, gedeelte van de route van L&D-duinen, maar paar stukken van het pad afgegaan (ook vanwege vele modder op officiele MTB-route), blijkt dat er toch heel wat meer alternatieve paadjes zijn dan ik had gedacht.
Paar echt gave stukjes tegengekomen, hele mooie flow zit erin waarbij je met beetje aanzetten na een afdaling alweer op dezelfde hoogte zit als voor de afdaling. (en dat gaat zo een tijdje door :) )

[ Voor 4% gewijzigd door Impry op 26-01-2008 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Gisteren ook nog een tochtje gemaakt, stukje van de mtb route in Tungelroy en de rest improvisatie door de bush, lekker wat singletrack meegepakt O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

KeX schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 15:32:
Berlicum ga ik waarschijnlijk wel kijken omdat er veel teamgenoten meerijden, maar ik laat de xc voor wat ze zijn. Misschien wat later in het seizoen om wat op snelheid te koersen.
Als je bij de funklasse heren kijkt en je ziet een lelijke puber op een witte AE Lightning, zwaai dan ff :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:37

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb gisteren een nieuw wielsetje gekocht.
DTSwiss Onyx naven met DTSwiss spaken dit icm een xtreme velg. :)

Heb er vandaag ff mee gereden, rijd echt super.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Harmen schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 18:25:
Heb gisteren een nieuw wielsetje gekocht.
DTSwiss Onyx naven met DTSwiss spaken dit icm een xtreme velg. :)

Heb er vandaag ff mee gereden, rijd echt super.
Misschien een domme vraag maar wat levert een ander setje wielen nu echt op, wat is het grote verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

stijver, lichter, mogelijkheid tot schijfremmen inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:37

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mn oude wielen waar zodanig af dat ik toe was aan andere. (lagers gaar, fir velg met deore naaf)
Deze Onyx lopen echt licht. (industrielagers)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Onyx lopen op het begin wel soepel maar nog niet licht. Ze moeten nog inlopen, na ~1000 km zijn ze goed los. Van de andere kant, in vergelijking met gare Deore naven zijn er wel meer dingen die licht lijken te lopen :P

nog steeds een 5.0 derailleur nu, maar nu wel mix van '98 en '99 :P dus werkt weer goed :P
wel met nieuwe Tacx wieltjes trouwens.
FrankenDerri :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

morgenvroeg de 55 van de wintermarathon :)

edit: uiteindelijk 60 op de teller en best gaar nu, want ging totaal niet lekker vanmorgen, maar heb het wel gehaald in iets meer dan 3 uur.

[ Voor 63% gewijzigd door The_Scarabial op 27-01-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Is het trouwens handig als je al een hele tijd niet echt meer veel gefietst hebt (en dan bedoel ik 5 tot 10 km gewoon door de stad en daar omheen enzo) om dan ineens 30 km + te gaan fietsen?
Want ik ga maybe met een maat richting en langs de maas fietsen en zo naar boven de kant op van maastricht en weer terug in een dag om onderweg naar diverse cafe's enzo te gaan. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 27-01-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Het kan best hoor, 30 km op de weg is appeltje eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

McGryphon schreef op zondag 27 januari 2008 @ 23:13:
Het kan best hoor, 30 km op de weg is appeltje eitje.
Okeej dan, hoef ik me daar niet druk over te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Hangt natuurlijk ook van het tempo af, maar met rustg goed doorfietsen 25-30km/h moet dat toch te doen zijn. Gewoon in het begin rustig beginnen en als je dan naar het einde toe reserve hebt kan je de laatste 10 ofzo nog eens goed doortrekken. Je moet gewoon naar je lichaam luisteren en niet te hard beginnen. Dan is er geen enkel probleem.
Als je van in het begin tegen de 30 aanrijdt en na 10 km ligt je tong al tussen je trappers komt het wss niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ooit eens 30 kilometer gefietst, gevallen, mijn sleutelbeen gescheurd, en weer 30 kilometer terug. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Niet iedereen is zo'n beul zoals jij :+
maar ja, met 1 arm is vast wel te fietsen, Arnout Matthys heeft ook de Transalp gedaan op 1 been ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gescheurd, niet gebroken. Het fietsen ging opzich prima, het was enkel het remmen dat goed pijn deed. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

The_Scarabial schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:26:
morgenvroeg de 55 van de wintermarathon :)

edit: uiteindelijk 60 op de teller en best gaar nu, want ging totaal niet lekker vanmorgen, maar heb het wel gehaald in iets meer dan 3 uur.
de tocht in lemelerveld neem ik aan? Begon met een fijne klim en eindigde met een nog leukere 5km op de weg met dikke wind tegen? Volgens mijn teller 62km in iets minder dan 3 uur. Ook helemaal erdoorheen en dan te bedenken dat ik nog heb nagedacht over de 105 km :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

WooK schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:05:
[...]

de tocht in lemelerveld neem ik aan? Begon met een fijne klim en eindigde met een nog leukere 5km op de weg met dikke wind tegen? Volgens mijn teller 62km in iets minder dan 3 uur. Ook helemaal erdoorheen en dan te bedenken dat ik nog heb nagedacht over de 105 km :D
ja tocht in lemelerveld, Binnen 3km lag ik al met de snuit op een pad met modder en puin en in het begin kwam idd die venijnige klim, ken hem goed, maar ik kreeg chainsuck en toen kwam ik geparkeerd te staan. Toen heel veel moeten geven om weer bij mijn fietsmaatjes te komen. Maar goed, weer een wijze les :)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.