Met dit weer kom ik sowieso niet buiten op een mountainbike. Ik heb echt niet de tijd/zin/plaats om wat te fietsen en dan nog eens een hoop tijd steken om mijn bike op te kuisen. Ik zal wel wachten tot het wat warmer en droger is. Oké, de echte gepassioneerde mountainbiker trekt hier zich niets van aan en gaat gewoon fietsen omdat ie wil fietsen. Ik wil gewoon kunnen fietsen in de bossen en liefst nog met een zonneke derbij, en achteraf niet te veel tijd te moeten steken in het onderhoud.
Ik wil gerust mijn materiaal onderhouden, maar daar moet niet meer tijd in kruipen als het fietsen zelf.
Verder nog wat slecht nieuws gehad.
Vorige week naar een grote fietsenwinkel geweest in de buurt. Daar gevraagd naar remolie en duidelijk vermeld dat ik Shimano XTR's had. Wat hebben ze mij meegegeven, jaja DOT4!!!

. Ik ging ervan uit dat ze daar wel wisten met wat ze bezig waren omdat het een grote winkel is met veel wielert(err)oeristen e.d. en echt goed spul in de winkel zelf. Ik dus mijn schijfremmen ontlucht en dus ook wat bijgevuld met remolie. Nu wou ik vanmiddag nog wat verder werken aan mijn fietske en dus nog wat info lezen op fora. Kom ik daar tegen, Shimano, niet en DOT4 in 1 zin.
Geen al te goed nieuws dus. Ik ben vervolgens direct naar een andere LBS gereden en daar was mijn verhaal nog niet af of die mens wist al wat er aan de hand was.
Hij zei dat ik kon proberen om mijn leidingen goed te spoelen (ik heb gewoon bijgevuld met dot4 en niet heel de leidingen doorgespoeld), zo'n 3-4 keer. Hij heeft me dan ook een bus Magura olie meegegeven, een halve liter voor €20.
Voor het vervolg weet ik wel waar mijn fiets in onderhoud gaat. Ik was al van plan om mijn Fox voorvering bij die ene lbs te laten nakijken maar dat zal toch niet gebeuren. Voor het zelfde geld kan ik mijn XTR schijfremmen gewoon wegzwieren

. Nu kan je fouten maken maar dit vind ik toch wel wat ver gaan. Als dat hun kennis van zaken is zien ze mij daar nooit meer terug.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.