Zolang ik langs voetgangers kan (in de stad dus) doe ik dat ook zonder te bellen/roepen/whatever. Als je gaat bellen/roepen dan kijken ze om, gaan ze een andere kant op lopen en dat is 50% van de keren de kant dat ik er al langs wilde gaan. Als het krap wordt dan bel ik 1x kort, zodat ze weten dat ze niet het fietspad op moeten lopen zonder om te kijken.GoldenSample schreef op maandag 24 december 2007 @ 19:26:
met een belletje heeft iedereen gelijk door dat ze aan de kant moeten gaan heb ik het idee terwijl als je wat roept mensen eerst opkijken met de blik 'hè wat'
althans idee krijg ik vaak
* GoldenSample heeft dus gewoon een klein belletje gemonteerd
Ze maken me trouwens regelmatig uit voor aso, want welke idioot op een fiets verwacht er nou voorrang op een fietspad met een voetpad ernaast?

Ehm... Tja, je moet je geld er maar aan willen uitgeven. Waar haal jij €1500 vandaan?McGryphon schreef op maandag 24 december 2007 @ 21:04:
Punt is dat ik me niet heel veel meer dan dit kan veroorloven, gezien het feit dat ik het vóór seizoen 09 wil afhebben en pas 14 ben

Zodra het gaat regenen, merk je dat. In Italië ging het met Deore ook prima, tot we een keer een flinke regendag kregen. Dan merk je dat ze een beetje moeilijk doen. Niet dat je niet meer kan schakelen, maar soms pakt hij pas als je 2 versnellingen schakelt enzo.Joopieboy schreef op maandag 24 december 2007 @ 23:21:
Ook een hele mooie lijst.
Maar even een vraag, is (buiten de kwaliteit enzo) een merkbaar verschil tussen shimano deore, shimano lx en xt/xtr?
Vraag me het een beetje af, vanmiddag wat op de (te kleine) shimano deore afgemonteerde, volgens mij, giant van pap gereden en het schakelen gaat wel soepel en het is klik en hij heeft geschakeld... En dat in vergelijking met mijn dnp epoch 7 schakelmateriaal nu.
Laat ze lekker, ik had die opmerking ook al gemaaktpjlgt schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:33:
weight weeniesWel een kilo van je fiets halen voor dik €€€€, maar wel met een paar kilo babyvet teveel rondtrappen
Lekker nuttig dus
Maar aan de weight-weenies hierzo: hoe weet je of iets wat superlicht is ook supersterk en duurzaam is? En voor vering/remmen ook belangrijk: hoe comfortabel zijn ze? Want daar gaat het toch in de eerste plaats om, lijkt mij.