Het grote mountainbike topic (deel 8) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.137 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:30

MBV

GoldenSample schreef op maandag 24 december 2007 @ 19:26:
met een belletje heeft iedereen gelijk door dat ze aan de kant moeten gaan heb ik het idee terwijl als je wat roept mensen eerst opkijken met de blik 'hè wat'

althans idee krijg ik vaak

* GoldenSample heeft dus gewoon een klein belletje gemonteerd
Zolang ik langs voetgangers kan (in de stad dus) doe ik dat ook zonder te bellen/roepen/whatever. Als je gaat bellen/roepen dan kijken ze om, gaan ze een andere kant op lopen en dat is 50% van de keren de kant dat ik er al langs wilde gaan. Als het krap wordt dan bel ik 1x kort, zodat ze weten dat ze niet het fietspad op moeten lopen zonder om te kijken.

Ze maken me trouwens regelmatig uit voor aso, want welke idioot op een fiets verwacht er nou voorrang op een fietspad met een voetpad ernaast? 8)7
McGryphon schreef op maandag 24 december 2007 @ 21:04:
Punt is dat ik me niet heel veel meer dan dit kan veroorloven, gezien het feit dat ik het vóór seizoen 09 wil afhebben en pas 14 ben :+
Ehm... Tja, je moet je geld er maar aan willen uitgeven. Waar haal jij €1500 vandaan? :X
Joopieboy schreef op maandag 24 december 2007 @ 23:21:
Ook een hele mooie lijst.

Maar even een vraag, is (buiten de kwaliteit enzo) een merkbaar verschil tussen shimano deore, shimano lx en xt/xtr?
Vraag me het een beetje af, vanmiddag wat op de (te kleine) shimano deore afgemonteerde, volgens mij, giant van pap gereden en het schakelen gaat wel soepel en het is klik en hij heeft geschakeld... En dat in vergelijking met mijn dnp epoch 7 schakelmateriaal nu.
Zodra het gaat regenen, merk je dat. In Italië ging het met Deore ook prima, tot we een keer een flinke regendag kregen. Dan merk je dat ze een beetje moeilijk doen. Niet dat je niet meer kan schakelen, maar soms pakt hij pas als je 2 versnellingen schakelt enzo.
pjlgt schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:33:
weight weenies :z Wel een kilo van je fiets halen voor dik €€€€, maar wel met een paar kilo babyvet teveel rondtrappen

Lekker nuttig dus :/
Laat ze lekker, ik had die opmerking ook al gemaakt ;).

Maar aan de weight-weenies hierzo: hoe weet je of iets wat superlicht is ook supersterk en duurzaam is? En voor vering/remmen ook belangrijk: hoe comfortabel zijn ze? Want daar gaat het toch in de eerste plaats om, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18
Sorry maar echte weightweenies zitten hier helemaal niet(?), als je bij de aanschaf van iets nieuws op het gewicht let...ben je dan een weightweenie? Vind ik niet... Als je enkel op het gewicht let en bereidt bent om een forse duit meer uit te geven voor een soortgelijk product die 10% lichter is, tjah dan wel.

[ Voor 32% gewijzigd door Vos op 25-12-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik zag hier anders net een vergelijking staan tussen 2 voorvorken, met als enige commentaar dat ze in 4 jaar tijd toch wel 200 gram zwaarder waren geworden. Als dat betekent dat de demping 10x zo goed is geworden lijkt me dat dus niet relevant.

Maargoed, ik ben nog nauwelijks begonnen, eerst maar eens een fiets kopen ;). K*t-opdrachten allemaal, komende 4 weken geen tijd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
...en McG heeft het over de demping en de seals.

Laten we maar zorgen dat we met de kerst niet teveel aan gewicht erbij krijgen, want dan moet ik mijn weer 'tunen' met lichte onderdelen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

sorry, ik bedoelde inderdaad eerste commentaar. Laat maar zitten, vrede in het topic, en weer verder praten over lichte onderdelen mountainbiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

idd, ik ga morgen even een rondje zwarte route hellendoorn biken. Even de kalkoen er weer af fietsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Afbeeldingslocatie: http://chainsaw.af.nl/kettingzaag.jpg
maakt alles licht

[ Voor 15% gewijzigd door GoldenSample op 26-12-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Afbeeldingslocatie: http://www.300poundmusic.com/dump/images/puke_002.jpg
maakt ook lichter

[ Voor 40% gewijzigd door WooK op 26-12-2007 10:15 ]

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:26
Weightweenie-ing wordt hier nog absoluut niet toegepast.
Pas op het moment dat er wordt gevijld, gezaagd, gedremeld en continue op een weegschaal wordt gereden, dan pas wordt het een beetje weightweenie.

Een fiets moet fietsen.
ready.

Ik sluit af met een grote spreuk van een grote fietser:
Strong, light, cheap. Pick two.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Zo! net terug van een tochtje hellendoorn, ging wel redelijk, maar ben nu toch best kapot, ongeveer 5 weken niet meer gefietst. Parcours lag er lekker bij. wel nog lekker met mn knieen op het ijs gevallen, dat was wat minder.
Maar al met al een lekkere doorbreking van het zitten en eten, al hoewel op een fiets zit je natuurlijk ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik moet eigenlijk ook eens gaan fietsen, ben zo lui als een hond en de gourmet schotels en de liters sterke drank doen weinig goed. :P
Dnhelle, when? :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

misschien een keer een GoT MTB-meet doen ergens in het land?
Veluwe ofzo, vrij centraal... Dan zien jullie ook meteen dat mijn fiets wel degelijk gebruikt wordt ook al wil ik hem onder de 10 kg krijgen ;)
hoe hard ik ga? not a clue :+ daar is na 9 maart meer over te zeggen... eerste wedstrijd van het jaar *O*

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lijkt me wel leuk om het te doen, ikzelf heb alleen geen vervoer. :X
En pap heeft geen trekhaak en fietsendragen en ik heb zelf ook geen rijbewijs, dusja.

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 26-12-2007 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Voorwiel eruit, achterwiel eruit, handdoekje eromheen en gewoon in de kofferbak leggen. Lekker simpel toch, met een mountainbike? :S Volgens mij krijg je hem nog in een twingo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Idd, stom van mij, niet eens aan gedacht. :X
Wij hebben zelf een chrysler voyager dus dat moet dan helemaal goed passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

In een espace kan een stadsfiets rechtop staan (en dus wel 5 ook als je de 2 achterste stoelen eruit haalt), dus een of 5 mountainbikes in een voyager zal ook wel lukken :P

• Vos
Ik ga zo eens op mijn bike stappen, al dat bier van gister er ff af/uit fietsen...

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
Joopieboy schreef op woensdag 26 december 2007 @ 23:39:
Idd, stom van mij, niet eens aan gedacht. :X
Wij hebben zelf een chrysler voyager dus dat moet dan helemaal goed passen...
Man, dan hoef je niet eens de wielen verwijderen

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 21:23
Net weer een rondje Schoorl gedaan, weer een paar momentjes gehad dat ik dacht van "ff uitrusten hoor" (niet dat ik ga stoppen maargoed) en dan zie je iemand een stuk verderop rijden en denk je van die ga ik inhalen. Krijg ik gelijk weer nieuwe energie van ;)

• dnhelle
Wordt 2008, vrees ik.
Iemand nog aan het vijlen geweest aan zijn fiets? ;)

• Vos
dnhelle schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:35:
[...]

Wordt 2008, vrees ik.
Iemand nog aan het vijlen geweest aan zijn fiets? ;)
Ik net...nieuwe remblokken achter ff ingeremd ;). Wel een takke werk zeg...je hebt hier een oude vuilnisberg van 50 meter hoogte ofzo (jaja) met o.a. een rechte 'afdaling' van 4/500 meter ofzo. Daar 5x goed hard vanaf gegaan met de rem ingeknepen en dan hard doortrappen...knap vermoeiend. Maar de schijf krijgt er een leuk kleurtje van en wordt goed heet :).

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

gisteren 75 km gedaan. Ging wel erg lekker, de SPV-druk iets ophogen bleek de gouden greep, nu reageert de achtervering bijna hetzelfde als de voorvering. Probleem van de Manitou demper was dat de compressie niet genoeg werd afgeremd, en dat is nu dus opgelost :)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• dnhelle
Vos schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:53:
[...]
Maar de schijf krijgt er een leuk kleurtje van en wordt goed heet :).
Kijk je uit dat je blokken niet verglazen op zo'n manier?
Vind het nu maar een beetje druilerig weer, ik kijk alweer uit naar het voorjaar...

• Vos
dnhelle schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:17:
[...]

Kijk je uit dat je blokken niet verglazen op zo'n manier?
Vind het nu maar een beetje druilerig weer, ik kijk alweer uit naar het voorjaar...
Wanneer verglazen ze dan?

De remkracht was later prima, eerder dan voorheen.

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 27-12-2007 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Zoals ik al had laten doorschemeren ben ik vorig jaar met Labyrinth wezen mountainbiken. Georganiseerde reis met 11 man, en 2 man begeleiding, in de omgeving van het Gardameer. We zaten op een camping, en gingen bijna elke dag een flinke tocht maken in de omgeving. Helaas is dit jaar die reis uit de gids gehaald.
Aangezien ik niet in mijn eentje naar de alpen ga rijden om daar in mijn eentje te gaan rondfietsen, en niemand ken waar ik een week mee wil mountainbiken, zoek ik weer zoiets.

Na wat googlen kom ik een reis naar Tsjechië en www.vasasport.nl tegen. Vasasport heeft 's zomers alleen transalps gepland, en dat is niet helemaal wat ik zoek (en het is maar de vraag of mijn conditie tegen die tijd goed genoeg is). Die reis naar Tsjechië lijkt me wel wat. Kent iemand nog meer van dat soort reizen?
Ik studeer nog aan de TU/e, dus buiten juli/augustus wordt wat lastig regelen... Vicitours enzo valt dus af

edit:
Voor het geval iemand anders ook zoiets zoekt: www.mtbclinic.nl, www.biketravel.nl, www.col-d-extreme.nl, www.mtb.be. Komen ze direct hoog in Google terug, of mocht Google /49 niet indexeren?

[ Voor 15% gewijzigd door MBV op 29-12-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Heeft niemand ervaring met www.mtbclinic.nl, www.biketravel.nl, www.col-d-extreme.nl, of www.mtb.be (voorheen poco loco)? Wat voor soort reizen zijn dat?

[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 30-12-2007 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

MTBclinic wel ervaring mee, maar niet als reis zijnde, gewoon een clinic in omgeving Arnhem. (dat was iig super! )

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Mooi om te horen, maar erg jammer dat die reis erg prijzig is. iets van €600 zonder vervoer, die vakantie in Tsjechië kost de helft :X Nou ja, eerst maar eens kijken wat mijn ouders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Wat is de reden waarom je de reis georganiseerd wilt hebben?

Je kan met de Moser-guide al voldoende routes rond dld. en garda vinden, die echt stuk voor stuk prachtig zijn.
Deze collectie vervangt als het ware je reisgids, en drukt de kosten aanzienlijk!
Ook is het voordeel dat je dan zelf kan plannen wanneer jíj op vakantie kan..

http://www.bike-guide-forum.de/

Misschien wel handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort maar eens op zoek naar mooie V-brakes. De schijven die bij mijn Spec zaten zijn maar troep. Ze kraken, piepen, lopen aan en zorgen ervoor dat mijn wiel niet soepel beweegt, als ik mijn voorkant optil en ik mijn voorwiel een zwiep geeft voel ik een enorme weerstand.

Alleen heb ik dus geen velgzijkant. Moet ik nu twee nieuwe velgen aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

yup

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Mijn fietsje, beetje brakke phone-cam fotos, maar toch :P

Afbeeldingslocatie: http://caveymon.com/~cavey/images/fiets/tn_04012008(001).jpg

Afbeeldingslocatie: http://caveymon.com/~cavey/images/fiets/tn_04012008(002).jpg

Afbeeldingslocatie: http://caveymon.com/~cavey/images/fiets/tn_04012008_rotated.jpg

Specs:
Frame: Sintesi XC
Vork: Reba Team 2007
Wielen: ZAC2000
Rubber: 2x Racing Ralph
Remmen: HS33
Crank: .... carbon ....
Drivetrain: Shimano XT cassette + ketting, TA groot en middenblad
Achter: XTR derailleur uit het jaar 0
Voor: LX derailleur uit het jaar 0
Pedals: Shimano PD-520
Zadel: Ritchy Vector (toe aan vervanging :P)
Naven: Deore
Balhoofd: Cane Creek S2
Stuur: Ritchey WCS
Barhandles: Ritchey WCS
Zadelpen: Ritchey WCS

Ik denk dat het zo wel enigszins compleet is, uit m'n hoofdje.

Het is eigenlijk m'n daily rider, naar/van werk... it works great for me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

alleen dat blauw van die remmen :X
voor de rest leuk dingetje denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Ik vind het er wel bij passen gezien de details op het frame. En snel nieuw zadel erop, dit doet hem echt weinig goeds...

[ Voor 33% gewijzigd door Vos op 04-01-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

je vindt die derailleurs oud?
check dan die van mij eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Zondag maar eens in Holten gaan kijken. Het wordt weer eens tijd om de training weer eens wat serieuzer aan te gaan pakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Als ik niet druk was voor school ging ik zondag ook ff in Holten/Hellendoorn kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

dnhelle schreef op maandag 31 december 2007 @ 14:59:
Wat is de reden waarom je de reis georganiseerd wilt hebben?

Je kan met de Moser-guide al voldoende routes rond dld. en garda vinden, die echt stuk voor stuk prachtig zijn.
Deze collectie vervangt als het ware je reisgids, en drukt de kosten aanzienlijk!
Ook is het voordeel dat je dan zelf kan plannen wanneer jíj op vakantie kan..

http://www.bike-guide-forum.de/

Misschien wel handig!
Ik vermaak me normaal prima alleen, maar gebruik zo'n vakantie ook om wat sociale skills op te poetsen (voor zover ze onder een dikke laag roest überhaupt aanwezig waren :+). Ook vind ik het een eng idee om in m'n eentje te gaan mountainbiken: als ik in een ravijn val is het misschien handig als iemand dat ziet ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:39:
Ik ga binnenkort maar eens op zoek naar mooie V-brakes. De schijven die bij mijn Spec zaten zijn maar troep. Ze kraken, piepen, lopen aan en zorgen ervoor dat mijn wiel niet soepel beweegt, als ik mijn voorkant optil en ik mijn voorwiel een zwiep geeft voel ik een enorme weerstand.

Alleen heb ik dus geen velgzijkant. Moet ik nu twee nieuwe velgen aanschaffen?
Als je nieuwe velgen moet kopen, en ze moet laten spaken, kan je dan niet beter een shimano o.i.d. (weet niet wat echt goed spul is) schijf-set erop zetten?

[ Voor 27% gewijzigd door MBV op 05-01-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
MBV schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:49:
Als je nieuwe velgen moet kopen, en ze moet laten spaken, kan je dan niet beter een shimano o.i.d. (weet niet wat echt goed spul is) schijf-set erop zetten?
Sterke opmerking.
Met een beetje fatsoendelijke remmen + afstelling ben je stukken beter uit.

Mooie Sintesi by the way. Dat is pas een merk met een verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Oh ja, zitten er wel V-brake bevestigingen op je fiets? en kan je niet het schijfje meenemen, en alleen de remblokken e.d. vervangen door Shimano/magura/...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

dnhelle schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:45:
[...]

Sterke opmerking.
Met een beetje fatsoendelijke remmen + afstelling ben je stukken beter uit.

Mooie Sintesi by the way. Dat is pas een merk met een verhaal :)
:?
afaik is Sintesi gewoon het huismerk van een fabriek waar frames worden gemaakt voor meerdere stickerplakker-merken zoals AE, Santos....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
In de buurt, McG. Enigszins klopt het, maar ik zal het wat breder uitleggen:
In taiwan is inderdaad een grote frame-bakker-fabrikant, Kinesis genaamd. Inderdaad hebben die toendertijd meerdere frame-lijnen gehad, waaronder AE, Santos, Cannondale, Felt, Commencal en Sintesi. Je schrikt als je hoort hoeveel merken op zo'n manier hun frames bij elkaar hebben geschoven.
Daarom was het ook leuk om te horen als iemand 2 verschillende merk-frames vergeleek die uit de zelfde fabriek kwamen, en dan op het frame aangaf dat de één slecht was, en de ander niet.

Enfin, dit is zo geweest tot (schiet me hier niet op lek) 2003. Toen is een grote omslag geweest van fabrikanten, die zagen dat ze zelf ook hun frames konden bakken, en dan hun assemblage erop schroeven.

Hierop is Kinesis gestart met het opzetten van hun "eigen" merk. Dit heeft geresulteerd in een lijn in 2004/2005 van frames waar je een leuk fietsje mee kan opzetten. (http://www.kinesisbikes.co.uk/ en http://www.kinesis.com.tw/)
Vooral de laatste URL laat zien hoe een frame in onderdelen kan worden besteld, en hoeveel frames in standaard layout klaarstaan.
Anyway, toendertijd heb ik een hoop afbeeldingen gezien (zowel sketch-ups als real-life) van een hoop concepten die er levensvatbaar uitzagen. Ergens op dp.net zwaait nog zo'n foto rond...

Edit: foto gevind... http://www.kinesis.com.tw/a882_2005.htm

Waarom heb ik die gezien?
Omdat mijn vorige frame van Kinesis was. Toendertijd nog merkloos, uit 2001. Niet dat het een duur, of exclusief frame was, maar wel een zonder de stickers van een "echt merk", die puur frames laten coaten, stickertjes erop en daar hun assemblage op lieten monteren.

Waarom dit verhaal?
Zover ik uit de foto's kan zien is deze Sintesi waarschijnlijk ook een frame uit de Kinesis-fabriek. Karakteristiek hiervoor is de extra lasnaden bij de balhoofdbuis richting onderbuis.
Alleen de achterzijde van het frame laat me twijfelen. De drop-outs zijn typisch Sintesi en de typische s-bend in de liggende achtervork kan ik niet zo 1,2,3 zien.

Waarom is Sintesi een merk met een verhaal?
Buiten vele racefiets-fabrikanten begint het aantal mtb-fabrikanten in Italië flink af te nemen.
Ook is Sintesi al een merk wat al een behoorlijk lange tijd meedraait. (sinds 1991).
In 1997 waren zij degene die Corrado Herin op hun "italiaanse" fiets de Downhill World Cup lieten winnen.
Helaas is Sintesi de laatste tijd niet meer zo krachtig als vroeger. De ontwikkeling lijkt stil te liggen, en veel nieuws is er de laatste tijd niet....

Zo! Leuk verhaaltje over de mtb-historie.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Thanks voor de uitleg, nou snap ik waar je het over hebt.
Een meisje op de club hier rijdt ook op een Sintesi maar dat is er afaik iig een uit Taiwan, ook erg cheap afgewerkt. Die hierboven kan ik vrij slecht beoordelen echter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

pffff, net Holten gereden. Modderige niet lopende plak bende. Ben mezelf goed tegen gekomen. Maar de eerste kilometers zitten er weer op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
KeX schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:11:
pffff, net Holten gereden. Modderige niet lopende plak bende. Ben mezelf goed tegen gekomen. Maar de eerste kilometers zitten er weer op. :)
Nice, KeX!
Ik ben na mijn vorige post ook op de bike gesprongen en heb een klein rondje erdoorheen geduwd. Het was inderdaad een vieze, natte, modderige, onbegaanbare track.
Bah. Maar wel positief blijven, de eerste km's van 2008 zitten er weer op!

Edit: Joopieboy, als het een keer goed is opgedroogd, dan gaan we een keer samen, allright?

[ Voor 8% gewijzigd door dnhelle op 06-01-2008 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

KeX schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:11:
Heb je de 50 gedaan? Ze hadden aan het eind in de laatste 5 km nog mooi een paar pittige klimmetje verwerkt :) Ze stapten bij bosjes af :D

Mooie tocht in elk geval weer alleen zaten er wel weer flink wat stukken vaste route in..

[ Voor 35% gewijzigd door WooK op 06-01-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Jep 50 gedaan. En op die laatste track stevig afgezien. Was samen met Klaartje (Legtenberg). Is elite dame die voor de gelegenheid haar veldrijfiets had gepakt en haar vriend. In de eerste 30 kilometer me zijn 3-en te hard gereden ver boven mijn omslagpunt (domdomdom maar wel gezellig). Toen heb ik ze maar laten gaan om op eigen tempo verder te gaan. Van de fiets heb ik niet gehoeven, maar de benen waren stevig aangedaan. Kunt daar wel lekker fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:46:
[...]

Nice, KeX!
Ik ben na mijn vorige post ook op de bike gesprongen en heb een klein rondje erdoorheen geduwd. Het was inderdaad een vieze, natte, modderige, onbegaanbare track.
Bah. Maar wel positief blijven, de eerste km's van 2008 zitten er weer op!

Edit: Joopieboy, als het een keer goed is opgedroogd, dan gaan we een keer samen, allright?
Is goed! :)
Moet mezelf de laatste tijd ook echt uit de stoel sleuren om wat te doen dus misschien is het beter om met iemand anders te gaan, dan moet je gewoon. :P
Pap doet er helemaal niks meer aan dus dat is best wel jammer.

Ook van zijn fiets, een zgan giant die echt heerlijk rijd, alleen een beetje te klein. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Veel is op te lossen met een langere stuurpen en setback zadelpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Volgens mij heeft deze al een 400mm zadelpen. ;)

Maar goed, nevermind, cross wel door op de mijne, en zo serieus ben ik de laatste tijd toch niet bezig dusja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
thanks allen :) Het is wat lastig om iedereen te quoten enzo (lees: ik ben lui)

@Golden sample: Mja, m'n brakeboosters zijn aardig rot aan het gaan ja (afbladderende verf), maar ik denk niet dat ik nog ergens blauwe oldschool HS33 (pre-evo tijdperk) kan vinden ergens (heb nog niet op ebay gekeken ofzo)

@Vos: ik ben aan het rondzoeken naar wat goede zadels... ik had al bijna een Selle Italia besteld, maja, kan beter eerst lokaal kijken of ik een paar zadels kan testen, ipv blind eentje te kopen en dan te denken "aargh, het zit niet lekker" ofzo.

@McG: nou ja, ik weet niet precies uit welk jaar de derries komen... Hehe, ben alleen wel vergeten het type nummer op te schrijven toen ik m'n fiets goed aan het schoonmaken was vorige week. Hrmz...

@dnhelle: voorzover ik kon terug vinden op internet lijkt m'n frame nog het meest op een Sintesi Arnthal uit 2005 of 2006 ofzo, maar deze bike is van daarvoor. Heb deze overgenomen van iemand die hier lokaal in de XC racerij zit. Wat de vork betreft: Het liggende deel is grotendeels recht, pas waar het op het frame gelast zit zit er een knik. Het "staande" deel van de vork heeft wel een S-vorm erin zitten.

Verder vond ik de dropouts op deze bike ook wel op een aparte plek zitten.. ipv droppen, moet je het wiel er echt uit trekken :D

Helaas knapte vanmorgen m'n voor derrie kabel, waardoor ik met mazzel alleen op m'n middenblad kon rijden. Doe er wel een baal van... hopelijk volstaat het om de kabel(s) te vervangen, anders zal ik ook nog eens nieuwe shifters moeten halen (ze zien er enigszins verrot uit van dicht bij... ruim 2 jaar van mij door weer en wind baggeren... en dunno hoe lang daarvoor).

Voorlopig maar met de trein naar m'n werk. It suuuuuuuuucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

cavey schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:16:
thanks allen :) Het is wat lastig om iedereen te quoten enzo (lees: ik ben lui)

@Golden sample: Mja, m'n brakeboosters zijn aardig rot aan het gaan ja (afbladderende verf), maar ik denk niet dat ik nog ergens blauwe oldschool HS33 (pre-evo tijdperk) kan vinden ergens (heb nog niet op ebay gekeken ofzo)
Kijk eens wat ik hier schreef; WooK in "Het grote mountainbike topic (deel 8)" :)
Ofwel HS33's voor een nette prijs én met blauw en wit!
@Vos: ik ben aan het rondzoeken naar wat goede zadels... ik had al bijna een Selle Italia besteld, maja, kan beter eerst lokaal kijken of ik een paar zadels kan testen, ipv blind eentje te kopen en dan te denken "aargh, het zit niet lekker" ofzo.
Kijk anders eens op http://www.mtbr.com/reviews/saddle/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Cavey, tjees gaat niet goed daar, succes.

Vanmiddag eerste keer van het jaar even een klein stukje gefiets maar die modder is echt vervelend, en ik slipte gewoon vol door met mijn slicks. Dan trap je en gebeurt er niks, ja de wielen slippen door... Heel raar maar goed, hopen op droog weer dan maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Joopieboy schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:55:
@Cavey, tjees gaat niet goed daar, succes.

Vanmiddag eerste keer van het jaar even een klein stukje gefiets maar die modder is echt vervelend, en ik slipte gewoon vol door met mijn slicks. Dan trap je en gebeurt er niks, ja de wielen slippen door... Heel raar maar goed, hopen op droog weer dan maar. :)
Modder en slicks zijn geen combi.
Check je DM.

@ Cavey:
Zadeltje altijd even bij een fietsenmaker kopen, als ie niet goed is ruilen.
Heb ik toen geregeld en zo mijn ideale zadel gevonden.
voorzover ik kon terug vinden op internet lijkt m'n frame nog het meest op een Sintesi Arnthal uit 2005 of 2006 ofzo, maar deze bike is van daarvoor. Heb deze overgenomen van iemand die hier lokaal in de XC racerij zit. Wat de vork betreft: Het liggende deel is grotendeels recht, pas waar het op het frame gelast zit zit er een knik. Het "staande" deel van de vork heeft wel een S-vorm erin zitten.
Je hebt dus een écht Sintesi-frame.
Gefeliciteerd... ;) Geen Kinesis. Kinesis zou een liggende s-bend hebben, en een rechtere drop-out.
Anyway, toch een fietsje met een verhaaltje.

[ Voor 44% gewijzigd door dnhelle op 07-01-2008 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey

ben ook super blij met m'n fiets. Heb m'n rosje toch al bijna 3 jaar, en nu komen de mechanische gebreken pas beetje om de hoek kijken. Ghehe, naja, komt allemaal wel goed, tzt naar de LBS, heb nog een deore naaf liggen voor op het achterwiel (iets met speling enkele posts geleden).

@WooK: Zeer nette prijs! maja, de boosters doen het nog prima op dit moment. Zit er toch over te denken om wat geld opzij te houden voor schijfremmen (alle nokken heb ik nu... had eerst een 4za vaste vork, zonder schijfrem punten.. reed ook geweldig, maar ik wou toch geveerd door het leven gaan ^__^ )

zadels zal goed komen, bij m'n LBS (M5 ligfietsen) werkt een fervent MTB'r, die had ook wel wat tips en vast ook wel wat testbare exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:59:
[...]

Modder en slicks zijn geen combi.
Check je DM.
d:)b

Je hebt reactie. ;)

Edit: duimpjes op voor dnhelle, thanks kerel, kom ze zo snel mogelijk ophalen als het kan, laat het weten. d:)b

[ Voor 22% gewijzigd door Joopieboy op 08-01-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Een tijdje geleden had ik gezegd dat onze lbs uitverkoop deed en mijn kans eens ging wagen. Dat is toen door omstandigheden niet doorgegaan dus ik was vrij pist :( . Maar deze morgend ging het dus wel door dus ik weer eens gaan checken en mijn potentiële nieuwe bike hing er nog, de Trek 8000. Nieuwprijs €3200 maar nu in de winkels te koop voor €2300. Mijn target was dus om niet boven de €1500 te gaan ondanks dat mijn budget oorspronkelijk op €700-€800 lag. Nu hing er een kaartje aan dat hij 2de hands was en de prijs is €800 *O* . Je ziet er wel aan dat er mee gereden is en vrij veel zelfs, maar ondanks dat is hij toch echt nog in goede staat. Bijna volledig XTR afgemonteerd, voorzien van een Fox voorvork (niet origineel denk ik).
Er waren mensen in de zaak ook naar deze bike aan het kijken maar ze hadden al een deftige mountainbike en die zeiden me dat de Fox voorvork op zich al bijna €1.000(heb ik ondertussen eens nagekeken en daar mag wel een pak vanaf, Fox F100 ...) nieuw kost.

Al bij al denk ik wel een goede zaak te hebben gedaan. De komende weken eens kijken of er zaken vervangen moeten worden en de fiets wat opkuisen. Dan kunnen we er tegenaan en kan mijn nieuwste aanwinst mee in de TS.

Zal één van de komende dagen wel wat pics posten. :9

edit:
Prijs van de Fox eens gecheckt en aangepast ;) .

[ Voor 6% gewijzigd door Jegapia op 10-01-2008 20:18 ]

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Het is dezelfde fiets maar in de tussentijd gebruikt? Ik vat hem niet helemaal.

[ Voor 19% gewijzigd door Vos op 10-01-2008 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Zijn er nog mensen die ook meedoen aan egmond-pier-egmond?

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Vos schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:46:
Het is dezelfde fiets maar in de tussentijd gebruikt? Ik vat hem niet helemaal.
Ik had hem gezien op een foto, niet in de winkel zelf want die was dicht. Op die foto was niet te zien dat het een 2de hands fiets was, dus ging ik daar ook niet van uit. Nu zag ik hem deze morgend en bleek het een 2de hands fiets te zijn, met als gevolg dus dat ik hem heb kunnen kopen voor weinig geld. :)

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik heb recent een tweede hands fietsje gekocht (raleigh, geen idee hoe de kwaliteit is). Hij rijd wel aardi. Binnenkort zal er wel wat andere bandjes onder leggen, nu zitten er vrij brede onder en op asfalt rijd je dan niet zo snel.

Maar ik heb 1 probleempje..... Vanuit de zwaarste versnelling schakelt hij niet altijd terug. Soms met enige vertraging c.q. extra druk op de trapper of anders door nog een versnelling lager te gaan zitten. Dan schiet ie dus gelijk 2 terug. Enig idee hoe ik dit oplos? Tandjes zitten er nog allemaal aan. Ketting is ook gesmeerd. Mijn fietskennis is 0 ;)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zelfde als mij, ik heb ook heel weinig verstand ervan. Je kan eventueel een klein beetje aan de schroefjes op je derailleur gaan draaien om bij te stellen, maar bij mij verslechtere het schakelen daardoor, dus ik ben maar naar de fietsenmaken gegaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Google eens op: derailleurs afstellen

Maar probeer het eerst met de stelschroefjes aan de hendel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 21:23
Joopieboy schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:49:
Zelfde als mij, ik heb ook heel weinig verstand ervan. Je kan eventueel een klein beetje aan de schroefjes op je derailleur gaan draaien om bij te stellen, maar bij mij verslechtere het schakelen daardoor, dus ik ben maar naar de fietsenmaken gegaan. :)
Niet doen dus, gaan rotzooien met de stelschroefjes is voor iemand die er niet al teveel verstand van heeft niet aan te raden. Probeer het eerst gewoon met de stelschroefjes aan de hendels zoals Vos zegt.
DJ^ schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:20:
Ik doe niet mee, niet aan te raden met schijfremmen. Volgend jaar hoop ik wel mee te doen. Ik ga natuurlijk wel even kijken, ik woon zelf in Egmond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
harry64 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:18:
Niet doen dus, gaan rotzooien met de stelschroefjes is voor iemand die er niet al teveel verstand van heeft niet aan te raden. Probeer het eerst gewoon met de stelschroefjes aan de hendels zoals Vos zegt.
http://www.m-gineering.nl/derafst.htm

De werkwijze die ik gebruik..
Schroefjes draaien zonder idee is geen goed plan. Beter even lezen en dan superschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Ben ook niet zo'n strandracemens, maar het is wel een cool event. Volg het wel ff, want er doen een aantal bekenden van me mee. Rij je zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Zonet heb ik er ook even op gereden en ondervindt wel dat het stuur nogal laag staat. Bij mijn andere mtb zitten er wat "opvulringen" op de buis van mijn voorvork zodat het stuur wat hoger komt. Dit gaat echter niet meer want die buis is op maat afgezaagd dus ga ik morgen even kijken of er nog een interessante vork staat voor een mooi prijsje, zodat mijn stuur wat hoger kan staan.
Misschien wen ik wel aan deze houding maar liever nu nog een goede extra vork scoren tegen een prijsje dan later de volle pot betalen voor een nieuwe vork. Degene die dan overschiet geraak ik nog wel kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Neee!!!
Je gaat toch niet een fox verkopen omdat de houding niet goed is op je fiets?
Koop dan een kortere stuurpen met een riser-stuur, wat stukken goedkoper is dan zo'n nieuwe vork!

Dat zou nou echt jammer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Een diepe zit is een wat meer sportieve houding. Meestal verdwijnen die ringen vanzelf als je wat vaker fietst. Heb je een flat bar of een riser bar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Jegapia schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 02:59:
Zonet heb ik er ook even op gereden en ondervindt wel dat het stuur nogal laag staat. Bij mijn andere mtb zitten er wat "opvulringen" op de buis van mijn voorvork zodat het stuur wat hoger komt. Dit gaat echter niet meer want die buis is op maat afgezaagd dus ga ik morgen even kijken of er nog een interessante vork staat voor een mooi prijsje, zodat mijn stuur wat hoger kan staan.
Misschien wen ik wel aan deze houding maar liever nu nog een goede extra vork scoren tegen een prijsje dan later de volle pot betalen voor een nieuwe vork. Degene die dan overschiet geraak ik nog wel kwijt.
heb je er ook last van? anders went het wel..
ik kreeg last van m'n onderrug dus heb een kortere stuurpen genomen, en nu eigenlijk geen last meer van tenzij ik te hard trap maar dat heb ik op elke fiets. (hoewel ik eigenlijk van mezelf toch had moeten wachten op een verstelbare stuurpen die ook een stuk omhoog kwam maar goed, ongeduldig hè en ben nu ook tevreden).
Misschien iets minder mooi en wat zwaarder maar gezien je niet z'n gewicht freak :+ bent als McG bent en het veeeeel goedkoper is denk ik dat het niet z'n probleem voor je is ;)

[ Voor 7% gewijzigd door GoldenSample op 12-01-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

GoldenSample schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 13:30:
[...]

heb je er ook last van? anders went het wel..
ik kreeg last van m'n onderrug dus heb een kortere stuurpen genomen, en nu eigenlijk geen last meer van tenzij ik te hard trap maar dat heb ik op elke fiets. (hoewel ik eigenlijk van mezelf toch had moeten wachten op een verstelbare stuurpen die ook een stuk omhoog kwam maar goed, ongeduldig hè en ben nu ook tevreden).
Misschien iets minder mooi en wat zwaarder maar gezien je niet z'n gewicht freak :+ bent als McG bent en het veeeeel goedkoper is denk ik dat het niet z'n probleem voor je is ;)
;)
Sp33dfr34k is nog veel erger hoor ;) die vent had een EPIC onder de 10 kg en dat frame is haast een halve kg zwaarder dan het mijne geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Ik heb er dus maar nog even een riser bijgekocht. :)

Voorlopig laat ik het zoals het is. Op mijn vorige MTB zat ik ook vrij diep maar als ik tegenwoordig al eens een fiets aanraak is het een gewone stadsfiets dus ben die MTB-feeling zowat volledig kwijt. Misschien went die zithouding wel terug en laat ik het zo, als het me niet aanstaat zet ik de riser erop.

Ik heb ook niet echt de tijd gehad om dingen te checken en aan te voelen door een testrit, want die fietsenwinkel doet maar 3 dagen uitverkoop, van vorige donderdag t.e.m. vandaag. Vannacht heb ik even door de straat gefiets omdat ik er toch al eens op wou zitten en die trappers ronddraaien :9~ .
Ik moet dus op goed gevoel wat kijken wat goed zou zijn. 35% korting is al net wat op bepaalde onderdelen. Als je die dan nieuw moet kopen aan de volle prijs kun je soms beter al eens een gokje wagen :P .

Nu beginnen met alles eens te checken/bijstellen/smeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Pfieuw, gelukkig.
Sorry voor mijn ge-emotioneerd getinte reactie, maar het zou zonde zijn geweest.

Pro's voor je riser, snel foto's schieten en posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Als ik morgen mijn kodak niet vergeet zal ik er wel enkele maken.

edit:
Ondertussen heb ik al enkele meters meer afgelegd (hier in de grote fuifzaal van ons jeugdhuis) en ben ik blij dat ik de vork nog heb. Ik denk dat het meer ligt aan het fet dat ik nogal "kort" zit. Dus heb m'n adel al wat naar achter gezet en mijn huidige stuurpen is 100mm, misschien dat ik deze verander door 1 van 130-140mm.

En voor de ongeduldigen onder ons, hier een catalogus pic:

Afbeeldingslocatie: http://www.comparestoreprices.co.uk/images/tr/trek-8900-2006-bike.jpg

[ Voor 88% gewijzigd door Jegapia op 12-01-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
vandaag naar de LBS geweest, en nieuwe kabels erop, speling op m'n achteras gefixt, tevens de kogellagers voorzien van nieuw vet. Blij blij blij, kan ik weer fietsen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 16:37
Vanmiddag meegedaan, viel me tegen. Vooral het lopen naar de pier toe, had niet lekker het juiste spoor te pakken en kon niet naar boven fietsen. Dan maar een een stukje rennen, maar 20 passen gezet en kramp in mijn kuit. Naar boven doorgehinkt en daar mijn kuit uitgerekt. Het ging toen wel weer, maar zeker anderhalve minuut verloren. Het nadeel van dat tijdverlies was dat ik niet meer contact met de voorste groep had, en dat stukje verhard was maar twee fietsen breed. Daar ook nog veel tijd verloren omdat ik niet kon doorsteken. Uiteindelijk gefinisht in 1:39:40 en mijn netto tijd was 1:36:16. Mijn collega in 1:25 en nog wat, maar die moet morgen weer de halve marathon lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Jegapia schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:43:

En voor de ongeduldigen onder ons, hier een catalogus pic:

[afbeelding]
Nog niet goed genoeg :P
Wel een heel goede koop aan gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, ik heb de combi gedaan.
Zaterdag de 36 kilometer in 1:48:22 afgerond, het is al een stuk beter dan vorig jaar, maar ik merkte wel dat het lang duurde voor ik warm werd en lekker kon gaan fietsen. Ik stond tussen de licentierijders en had pas na drie kwartier (!) een lekker groepje. Toen was ik al best wel een beetje moe.

De dag erna de halve marathon in 1:31:20 gelopen, da's toch iets meer mijn kopje thee. Doel voor volgend jaar is de combi onder de 3 uur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
En Johan, liggen de banden al erop?
;)

Loads of fun with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jaja sven, ze liggen erop, was opzich best kut werk (goedkope shit is niet fijn) maar ze zitten erop.
Maar echt onwijs bedankt, super bandjes. :D

Bij het erop zetten gemerkt hoe fragiebel mijn v-brakes zijn en wat voor troep banden erop lagen, een band had de rand ook een scheurtje en dingetje erin, en het rubber was niet zo heel dik meer... Maar goed, fiets is nog heel en netjes terug in elkaar gezet. Viel al met al best wel mee.

Gelijk ff de ketting goed gesmeert en een klein rondje gereden, maar man, wat een heerlijke banden. Bochten durf ik nu ook goed te nemen want ik merk niet dat de grip ineens minder word zoals ik toen met de oude banden had als ik van het middenstuk afkwam. Verder merk ik wel dat het erg anders rijd, wel beter gevoel met de weg enzo wat ik met die andere echt niet had.
Tja, gewoon een onwijs verschil, en dat door een stukje rubber. :/

Dusja, ik ben super blij, het rijd heerlijk en ik ga hard doorsparen voor een nieuwe betere fiets. :+

Maar goed, nog een keer, onwijs bedankt en hopelijk weer tot snel. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Hmmkay.
Goed voor elkaar. Had je ook gezegd dat het erg makkelijk zou zijn. Nogmaals, we gaan nog een keer fietsen, dan vind ik het helemaal goed. Laat dan maar zien dat ze voldoende grip hebben, dat is beter dan een rondje straat :P

Iemand nog de modder ingedoken hier?
De storm zal in het bos wel een hoop damage hebben toegebracht... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:31:
Hmmkay.
Goed voor elkaar. Had je ook gezegd dat het erg makkelijk zou zijn. Nogmaals, we gaan nog een keer fietsen, dan vind ik het helemaal goed. Laat dan maar zien dat ze voldoende grip hebben, dat is beter dan een rondje straat :P

We gaan zeker een keer fietsen, als jij eens tijd hebt. :+
En jij mag me ook fiets technieken leren, heel graag zelfs. ;)

Oja, en je moet nu niet naar het bos gaan, een modderzooi en een hoop takken en troep overal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

dnhelle schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:31:
Hmmkay.

* McGryphon steekt handje op*
takken valt hier in Heeswijk wel mee, modderzooi is het uiteraard maar dat is juist iets waar ik geen genoeg van kan krijgen :D
de AE is nu meer bruin dan wit/zwart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Ik ga vanavond nog ff een rondje asfalt racen, moet toch een beetje de conditie op peil houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:02:
[...]

Jep, ik heb de combi gedaan.
Zaterdag de 36 kilometer in 1:48:22 afgerond, het is al een stuk beter dan vorig jaar, maar ik merkte wel dat het lang duurde voor ik warm werd en lekker kon gaan fietsen. Ik stond tussen de licentierijders en had pas na drie kwartier (!) een lekker groepje. Toen was ik al best wel een beetje moe.

De dag erna de halve marathon in 1:31:20 gelopen, da's toch iets meer mijn kopje thee. Doel voor volgend jaar is de combi onder de 3 uur!
Respect, het lijkt me zo zwaar om met het zuur in de benen van de dag ervoor te gaan hardlopen. Achter elkaar fietsen okay, maar de dag erna een halve eruit persen. Poeh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

29 maart 2008 ga ik zoals het er nu naar uitziet met paar vrienden MTB-tocht in Esbeek rijden: http://www.mtb-esbeek.nl/
En dat is niet zomaar een tocht, is een lichtjestocht :P
Tijdens de tocht fiets je o.a. ook door bedrijven, over obstakels en gezellig versierde straten.
Starten tussen 19.00 en 20.30u. en afstand is 30km.

Hier wat foto's van vorig jaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.mtb-esbeek.nl/lichttocht_07/images/Lichtjestocht-2007%20(05).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mtb-esbeek.nl/lichttocht_07/images/Lichtjestocht-2007%20(10).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mtb-esbeek.nl/lichttocht_07/images/Lichtjestocht-2007%20(20).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mtb-esbeek.nl/lichttocht_07/images/Lichtjestocht-2007%20(24).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mtb-esbeek.nl/lichttocht_07/images/Lichtjestocht-2007%20(68).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mtb-esbeek.nl/lichttocht_07/images/Lichtjestocht-2007%20(65).jpg

Ziet er wel erg gezellig uit! Ben benieuwd! :D
Nog meer mensen die deze tocht gaan rijden of het wat lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ziet er erg gezellig uit, eens kijken of pap of mam mij kan brengen als het niet tever hier vandaan is etc. :)
Denk alleen dat ik met mijn led lampjes geen drol ziet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Joopieboy schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:54:
Ziet er erg gezellig uit, eens kijken of pap of mam mij kan brengen als het niet tever hier vandaan is etc. :)
Denk alleen dat ik met mijn led lampjes geen drol ziet? :+
Krappe 5 kwartier rijden met de auto vanuit Sittard ;)
Ik heb deze zaklamp besteld via DealExtreme.com voor € 11,50 incl. verzenden. Met wat tape/tie-wraps op m'n helm vastmaken, heb ik nog beetje extra licht ook ;) En tijdelijk ook even een smart-lichtje achterop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Wie gaat er meedoen aan de wintermarathon? www.wintermarathon.nl

Ik zit er ernstig over te denken, omdat het zeer dichtbij is voor mij, maar heb nog nooit meer dan 70km achtereen gemountainbiked, dus vraag me af hoe dat gaat, maar met wilskracht komen we natuurlijk ook een eind :P

[ Voor 63% gewijzigd door The_Scarabial op 16-01-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Impry schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:21:
[...]

Krappe 5 kwartier rijden met de auto vanuit Sittard ;)
Ik heb deze zaklamp besteld via DealExtreme.com voor € 11,50 incl. verzenden. Met wat tape/tie-wraps op m'n helm vastmaken, heb ik nog beetje extra licht ook ;) En tijdelijk ook even een smart-lichtje achterop :)
Ok, dat is zeker nog wel te doen. :)
En een helm, wasda? :+ (i know gevaarlijk en alles mja)
Een lamp heb ik trouwens ook, in de garage een klik lamp gevonden voor op de fiets (wist wel dat ik die nog ergens had), alleen een setje nieuwe battarijen kopen en ik ben klaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 16-01-2008 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik zit weer eens te kijken naar een fiets. Ergens in Eindhoven is een winkel zo dom om een prijskaartje van de aanbieding op een niet-aanbiedingsfiets te zetten. Het gaat om een Giant XTC 1.5 2007, met de specs van deze pagina, voor €700:
RockShox Tora 318 (80mm??), shifters en voor-/achterderailleur: Deore LX, Crankset: FSA V-drive, cassette: SRAM PG950, remmen: Avid SD5, naven: Shimano M510 met schijfrem-voorbereiding. Gewicht: 12,25KG

Daar staat nog steeds een Specialized Rockhopper (zonder schijven) tegenover, voor dezelfde prijs, ook in Eindhoven: specialized.
RockShox Tora 302 100mm (met poplock), shifters/voorderailleur: Deore, achter: LX, cassette/crankstel: Shimano, remmen: Avid SD5, naven: Specialized, met schijfrem-voorbereiding. Gewicht: ?

Ik zie dus voornamelijk de voorvork, cassette en crankstel als verschillen. Voorvork heeft geen poplock, maar wel Motion Control. Verder kan ik niet vinden of het een 80mm of 100mm is (in de winkel niet op gelet), maar die vork schijnt fantastisch te zijn. Als het enige probleem is dat de FSA crankset gammel is, dan gooi ik daar wel iets anders op t.z.t. :).

Wie kan hier nog iets zinnigs aan toevoegen? Of wie weet meer goede LBS dan ik in de omgeving Eindhoven? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
Denk het wel ja, voor mij ook dichtbij, vanuit mn ouwelui ten minste. 100km off-road wordt voor mij een een record, maar heb er wel zin in :) hoop dat het een beetje mooie paadjes zijn.

Heb afgelopen zondag de 50 km Specialized Gulpen MTB toertocht gedaan, was wel weer lang genoeg vanwege het gemeleerde gezelschap. Was alweer de 4e deelname ofzo voor mij, en wederom een prachtige tocht. Helaas niet op de Camerig/Vijlenerbos geweest dit keer, maar wel heel veel andere mooie paadjes voorgeschoteld gekregen. Soms lekkere blubber, maar gelukkig niet zo erg als de ontberingen van vorig jaar... Moet de fiets nog steeds schoonmaken trouwens, wordt lekker bikken :) Ook een snee in de wang van mijn RR achterband opgelopen, ga dan maar een NN halen, merk toch dat ik achter wat meer grip kan gebruiken in de diehard Limbo-blub. (voor wel NN trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

MBV schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 00:04:
Ik zit weer eens te kijken naar een fiets.
...

Wie kan hier nog iets zinnigs aan toevoegen? Of wie weet meer goede LBS dan ik in de omgeving Eindhoven? ;)
Qua vorken zijn ze vergelijkbaar. De 318 is volgens mij iets duurder/beter dan de 302. De rest is materiaal wat verslijt, dus dat kun je naderhand vervangen door beters. Alleen schat ik de frames van Specialized iets hoger in dan die van Giant. Dus als je na een paar jaar de fiets toch weer inruilt, is de Giant wat beter. Wil je de fiets langer houden en hier en daar wat upgraden, zou ik eerder naar de Specialized neigen. FSA is trouwens niet echt rommel hoor :)

Goeie LBS in Eindhoven: Monique's Bikeshop. Ze hebben geen Giant en zijn niet de goedkoopsten, maar goeie service is dat zeker waard.

[ Voor 42% gewijzigd door zonoskar op 17-01-2008 11:05 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Waar denk je dat ik die Specialized heb gezien? ;)
offtopic:
Ze heeft me trouwens bijna de winkel uit gejaagd, toen ik even keek en zag dat er een LX-derailleur op zat. Dat je een klant uitlegt dat een vork belangrijker is dan verslijtend materiaal als derailleurs, prima. Maar ga mij niet voor idioot uitmaken :( Ik kwam van achteren aanlopen, en had al genoeg fietsen met alivio gezien. Dan kijk ik dus als eerste naar het achterderailleur, muts...

Zoals het er nu naar uitziet ga ik vandaag of morgen op allebei de fietsen een proefrit maken. Iemand die daarvoor een leuke route weet?

[ Voor 14% gewijzigd door MBV op 17-01-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Joopieboy schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:14:
[...]
En een helm, wasda? :+ (i know gevaarlijk en alles mja)
Pfoeh.. Meest nuttige aanschaf!

MBV, succes... Probeer neutraal te blijven t.o.v. van de fietsen, de LBS kun je nog uitzoeken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

wat bedoel je met dat laatste? Ik zoek een fiets rond de €700-€800 euro, moet een goeie zijn, en ik wil er van tevoren op hebben gereden. Ook wil ik niet de hele wereld afstruinen naar de goedkoopste fiets i.v.m. tijd. En de strategie van mijn huisgenoot (proefrijden bij LBS, en op internet kopen) staat me helemaal niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ik bedoel met dat laatste wat jij nu zegt.
Je hebt nu nog een neutrale blik t.o.v. het soort fiets wat je wilt hebben (budget, type). Stel dat die fiets bij Monique had gestaan, en je bent er zometeen verliefd op, dan moet je niet die fiets laten staan omdat je geen fijn gevoel bij de LBS hebt. Zowiezo is het goed dat je de fiets bij een LBS koopt, dat is ook een stukje vertrouwen en een stukje service wat je erbij krijgt.

Succes met je zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Hmm, rijwielhuisrijwielcentrale adverteert alleen maar met 'inruilprijzen', dus die fiets kost €750. Die €50 klets ik er wel vanaf (of iets met accesoires ofzo), maar dat was ik ook al van plan bij de €700 ;) Proefrit ging vandaag niet i.v.m. regen.
Maargoed, ik heb inmiddels 3 fietsen om uit te kiezen: een 2e hands fully met vraagprijs €800 kan ook best interessant zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ah, jij zit hier dus ook :P Herkende je posts al vaag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Goh, hoe zou dat nou toch komen? Irritant trouwens, phpBB snapt [/] niet, GoT wel. Netjes ge-copy/paste, werkt het niet :( Ook :Y) ontbreekt daar.

offtopic:
wat is je nickname daarzo? Of heb je niet gereageerd?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.