Nou ik heb zelf nog gekeken en wat geprobeerd maar het mocht niet baten, ding liep voor geen meter, dus ik ben toch maar ik ben toch maar naar de fietsenmaker gegaan(gelukkig).
Resultaat is goed en slecht nieuws...
Er is iig niks kapot, er was alleen een palletje, veertje, kabeltje oid losgeschoten (even vergeten wat precies) en daardoor lag het hele systeem eruit. Dus dit viel wel mee.
Nu het slechtere nieuws, normaal is het zo dat shimano schakel materiaal minstens 3 jaar goed blijft maar dit low budget setje (erg slechte kwaliteit zei die man) is binnen een mum van tijd versleten.
De kwaliteit is echt ruk van dnp en wat ik nu heb is dat het schakel systeem binnen een goed jaar redelijk aan het verslijten is, en ik kan wel weer vervangen voor een ander budget merk maar dat schiet alles behalve op, dan zit ik over een jaar weer...
Dus 2 opties eigenlijk, of over een maand, half jaar, jaar of wat dan ook als alles echt goed versleten is het hele spul vervangen door goede shimano onderdelen wat dus duurder is als de fiets zelf, of nu hard gaan sparen voor een betere fabrieks shimano af gemonteerde fiets.
Dusja, ik kan weer een onbekende tijd vooruit met mijn fiets, maar omdat hij nu al kuren begint te vertonen is het een kwestie van tijd eer hij echt de geest gaat geven. Balen maar goed...