Het grote mountainbike topic (deel 8) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.011 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:45
Joopieboy schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 17:52:
Idd, dat van de hendel lijkt me wel duidelijk, alleen ik kon zo een twee drie niet vinden hoe ik die shifter kon verstellen. :P
Mja, komt morgen middag wel, is nu te donker...
Die linker (onderste) is van de hendel ja, maar die bedoel ik niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha, ok dan, maar wel bedankt iig, ik zal morgen eens gaan kijken en rommelen. :)

Btw, ik wil het liefst geen spatborden, maar mijn ouders wel omdat zie het ook moeten wassen en bla bla bla, maar dat spatbord onder mijn onderbuis, die heb je toch helemaal niet nodig? Die kan je toch wel missen?

[ Voor 57% gewijzigd door Joopieboy op 15-12-2007 20:27 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo, vandaag mooi weer dus maar lekker gaan biken.
Ik ben hier het duitse bos ingegaan richting het oude safari park, daar hebben ze leuke heuveltjes en klimmetjes. Heb me goed vermaakt. Was wel aardig baggerig dus weer nu wel dat spatborden heel fijn zijn. :P

En ik heb meegemaakt waarom duur schakelmateriaal beter is, ik neem een snelle aanloop voor een heuveltje en ik wil snel bij de voorste tandwielen omlaag schakelen om makkelijker omhoog te komen, en toen kreeg ik hem geschakelt.
Resultaat, 3 meter omhoog en dan 1,5 meter terug tegen een boom. :$

Edit: ook misschien een goed idee om echte terrein banden erop te leggen ipv slicks, vooral met modder en shit. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 16-12-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Hoe kom je uberhaupt omhoog met slicks :?

Voor de mensen die nog een goedkoop HS33 setje zoeken, is dit een leuke aanbieding
Slechts 4,- verzendkosten dus nog goedkoper dan vanuit Nederland 8)7

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

WooK schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:24:
Omlaag schakelen en flink doortrappen, meestal door de snelheid kom ik wel boven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:15

MBV

WooK schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:24:

Voor de mensen die nog een goedkoop HS33 setje zoeken, is dit een leuke aanbieding
Slechts 4,- verzendkosten dus nog goedkoper dan vanuit Nederland 8)7
Stomme vraag van een MTB-noob: kan je dan niet beter doorsparen voor schijfremmen? Dan ben je toch voor €200 klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Als je frame of je naven niet compatibel zijn met schijven is HS33 leuke tussenstap qua remkracht/dosserbaarheid. (zelf vind ik HS33's enkel toepasselijk op trial bikes, voor MTB gebruik eten ze je velg te snel op)

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
MBV schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:33:
[...]

Stomme vraag van een MTB-noob: kan je dan niet beter doorsparen voor schijfremmen? Dan ben je toch voor €200 klaar?
Omdat schijfremmen niet pertinent beter zijn dan HS33's. Je moet ook letten op de omstandigheden waarin je fietst.
Joopieboy schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:12:
[...]

Omlaag schakelen en flink doortrappen, meestal door de snelheid kom ik wel boven. :P
Dat is geen kunst he, een aanloop nemen ;). Het beste kan je op rustig tempo aan de 'beklimming' beginnen om zodoende op techniek en kracht naar boven te rijden i.p.v. met snelheid. Geeft ook meer voldoening en je traint beter;).

[ Voor 47% gewijzigd door Vos op 17-12-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 08:27
Misschien is het omdat ik nog nooit met schijfremmen heb gereden maar waarom moet je schijfremmen hebben en waarom is dat zoveel beter als V-brakes.
Ik had vooraan goede Shimano V-brakes. Niet de standaard V-brakes maar v-brakes waarbij je de remblokjes in de houder moest schuiven. Deze stonden haarfijn afgesteld en daar moest ik niet te zwaar aan trekken om supersnel af te remmen. Op asfalt wilt dat zeggen dat je achterwiel net wel/ net niet gelift wordt. Volgens mij moet je dan niet nog harder kunnen remmen, hetgeen trouwens met V-brakes ook wel zou lukken. Kort en krachtig trekken en je blokkeert simpelweg je wielen.

Waarom zou je dan veel geld uitgeven aan hydraulische schijfremmen die ook nog eens deftig onderhoud vereisen. Ook lees ik hier verhalen over blokken die op zijn na 100-200km e.d. Als ik dan kan kiezen tussen degelijke schijfremmen of degelijke V-brakes kies ik sowieso voor de V-brakes.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Van de zomer nog iemand gezien die heel blij was met zijn schijfremmen: had zijn wiel dubbelgevouwen op een rots, daar hebben ze met 3 man op staan springen om te zorgen dat die weer door zijn voorvork heen kwam. Met velgremmen had hij kunnen lopen, nu kon hij fietsen. Sindsdien ben ik een beetje pro schijven ;). Ook kon ik op een gegeven moment mijn vingers branden aan mijn velgen, schijven kunnen iets beter tegen hitte (dacht ik).

Neemt niet weg dat er slechtere schijven zijn dan goeie v-brakes, zoals mij laatst is uitgelegd ;) Maar voor €200 kan je Shimano kopen, wat toch niet echt prut is?

Over onderhoud: we waren met een groep van 10-15 man, en zo ongeveer iedereen was door zijn v-brakes heen. Die met schijfremmen ook, daar niet van, maar die brakepads voor schijven zijn toch niet zoveel duurder? En wat ben je verder aan onderhoud van schijven kwijt?

Remkracht geloof ik ook wel: 'k kon prima stoppies maken met die v-brakes. Alleen toen het ging regenen werkten die blokjes voor geen meter meer :(
ben noob, sorry

[ Voor 42% gewijzigd door MBV op 17-12-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Staar je aub niet blind op Shimano. Dat is zo'n verkoopargument van 20 jaar terug..."Er zit Shimano op dus het is goed"... Blaat! Qua prijs/kwaliteit ok, maar ze maken ook wel rommel :p.

Schijfremmen zijn beter bij langere afdalingen, betere warmte afvoer en doseerbaarheid. In Nederland theoretisch gezien niet nodig. Een gesloten systeem heeft qua olie niet veel onderhoud nodig. De blokjes zijn denk ik sneller weg bij veel modder ja. Alle omstandigheden samengenomen zijn schijven de beste remmen imo.

[ Voor 65% gewijzigd door Vos op 17-12-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Volgens mij is een schijf net zo kwetsbaar als een V-brake, alleen op andere punten dan. Als je schijf krom staat zal deze ook slippen tegen je blokken. (en een kromme schijf betekent volgens mij ook nieuwe schijf kopen.
Je kan mij echt niet wijsmaken dat je een setje V-brakes erdoor remt op een rit. Ik reed voornamelijk op de baan en alle keren werd er fors afgeremt, enkel op de voorrem. Fors afremmen wil zeggen; afremmen van +/- 30km/h enkel voorrem en achterwel net wel/net niet liften. Met deze rijstijl doe ik meer dan 1000 km per set blokken.

(ben ook noob)

[ Voor 3% gewijzigd door Jegapia op 17-12-2007 15:57 ]

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Eenmalig afremmen van 30-0 is niks, als je een afdaling doet van 5 minuten dan is het andere koek. Langdurig slepend remmen bijvoorbeeld genereert volgens mij veel meer warmte.

[ Voor 28% gewijzigd door Vos op 17-12-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Ja daar heb ik dus niet echt ervaring mee. Wel eens wat in de ardennen hier getoerd maar nog nooit echt hard gaan mtb-en. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vos schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:43:
[...]

Dat is geen kunst he, een aanloop nemen ;). Het beste kan je op rustig tempo aan de 'beklimming' beginnen om zodoende op techniek en kracht naar boven te rijden i.p.v. met snelheid. Geeft ook meer voldoening en je traint beter;).
Klopt, maar probeer jij eens een heuvel op te rijden met straat slicks. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Joopieboy schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:08:
[...]

Klopt, maar probeer jij eens een heuvel op te rijden met straat slicks. :P
Tjah. Waarom mtb-en met straat slicks? ;)

Als je regelmatig het bos opzoekt zou ik toch 2 verschillende fietsen gebruiken voor 'gewoon fietsen' en mtb-en.

[ Voor 21% gewijzigd door Vos op 17-12-2007 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Reactie terug:
Je hebt gelijk, maar door luiheid, geld uitsparen, what ever heb ik het nog niet gedaan, domheid eigenlijk...
Zo heb ik hem gekocht en nog geen andere erom laten leggen...
Staat wel op de planning btw, al een jaar. :X

Grrr, jij edit te snel. :P
Ik had een 2e fiets, een giant van pap die die nauwelijks of nooit gebruikt, mét goede terrein banden, mja die fiets is me te klein geworden (ofja net te klein) dus dat schiet niet op.

[ Voor 42% gewijzigd door Joopieboy op 17-12-2007 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Vos schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:11:
[...]

Tjah. Waarom mtb-en met straat slicks? ;)
Hoe ga je anders achteruit van een berg fietsen rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Vos schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:54:
Staar je aub niet blind op Shimano. Dat is zo'n verkoopargument van 20 jaar terug..."Er zit Shimano op dus het is goed"... Blaat! Qua prijs/kwaliteit ok, maar ze maken ook wel rommel :p.
Weet ik, maar ik heb me toevallig laten vertellen dat shimano-schijven geen rommel zijn. Alivio enzo mijd ik als de pest ;)
Schijfremmen zijn beter bij langere afdalingen, betere warmte afvoer en doseerbaarheid. In Nederland theoretisch gezien niet nodig. Een gesloten systeem heeft qua olie niet veel onderhoud nodig. De blokjes zijn denk ik sneller weg bij veel modder ja. Alle omstandigheden samengenomen zijn schijven de beste remmen imo.
In Italië was het inderdaad wel een lange afdaling, dus dat klopt wel. Laatste half uur over asfalt naar beneden >:)
Jegapia schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:56:
Volgens mij is een schijf net zo kwetsbaar als een V-brake, alleen op andere punten dan. Als je schijf krom staat zal deze ook slippen tegen je blokken. (en een kromme schijf betekent volgens mij ook nieuwe schijf kopen.
Je kan mij echt niet wijsmaken dat je een setje V-brakes erdoor remt op een rit. Ik reed voornamelijk op de baan en alle keren werd er fors afgeremt, enkel op de voorrem. Fors afremmen wil zeggen; afremmen van +/- 30km/h enkel voorrem en achterwel net wel/net niet liften. Met deze rijstijl doe ik meer dan 1000 km per set blokken.

(ben ook noob)
Wel eens zolang geremd dat je je fiets niet zou kunnen optillen aan je voorwiel omdat je je handen dan brandt? Nee? Ik wel :P In Italië een week lang wezen mountainbiken, bij het Gardameer. O.a. van de Tremalzo naar beneden, erg gaaf 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
MBV schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:24:
[...]
Wel eens zolang geremd dat je je fiets niet zou kunnen optillen aan je voorwiel omdat je je handen dan brandt? Nee? Ik wel :P In Italië een week lang wezen mountainbiken, bij het Gardameer. O.a. van de Tremalzo naar beneden, erg gaaf 8)
Nog nooit het genoegen gehad om dat te kunnen doen maar dat zit er wel aan te komen. Als ik deze week de Trek kan scoren of een andere degelijke fiets zal er deze zomer zeker wat afgefietst worden. Italië zal er nog niet inzitten maar we zullen ons zeker nog eens goed gaan uitleven. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Vos schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:59:
Eenmalig afremmen van 30-0 is niks, als je een afdaling doet van 5 minuten dan is het andere koek. Langdurig slepend remmen bijvoorbeeld genereert volgens mij veel meer warmte.
net als in een auto liever eenmalig hard afremmen als dat mogelijk is

zo heb ik van de zomer ook z'n afdaling op asfalt gedaan met 70km/uur 8)7 gewoon voor de bocht goed remmen en dan door laten knallen naar de volgende, toen viel het hartstikke mee met de warmte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
ff een vraagje over het onderhoud van een naaf...

Ik heb gemerkt dat er wat speling op de achteras zit, nu heb ik nog ergens een nieuwe deore naaf liggen, zou het volstaan om de binnen-as + lagers te vervangen? Of wordt het een trek naar de LBS om de spare-naaf erin te laten vlechten?

(Ik zal tzt eens een recente foto van m'n bike maken, zodat ik ook eens in de TS kan met m'n daily-ride barrel ^_^ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 20:59

McGryphon

Veul vrouwkes!

Al geprobeerd gewoon de cups iets aan te draaien?

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 20:36
McGryphon schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:00:
Al geprobeerd gewoon de cups iets aan te draaien?
Op zich een goed advies, maar als je dat gaat doen zou ik zoiezo de lagers en cups even controleren op slijtage. Desnoods nieuw vet+ nieuwe lagers monteren(of zelfs cups als de naafhuls zelf niet beschadigd is!). Scheelt je iig met bijv. een andere naaf inspaken.

[ Voor 6% gewijzigd door harry64 op 17-12-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
Juh, de cups heb ik al aangedraaid, maar de speling blijft, dus ik denk dat de lagers aardig gaar zijn. Ik ben van plan om komende kerstvakantie m'n fiets te voorzien van een nieuwe drivetrain (het slipt nu aardig :P wat klote is voor woon-werk verkeer. Ahem... ), en wil dan meteen m'n achteras onderhanden nemen.

Ik zal sowieso ook kijken dan hoe het uberhaupt staat met de gesteldheid van de as+lagers, vroeg me gewoon af of het zinvol is om alleen het "binnenwerk" (waarvan ik denk dat ik het zo kan demonteren) te vervangen, of dat bij slijtage het beter is om de gehele naaf te vervangen. (Het spul is al zo'n 2 jaar oud, op z'n minst.. tweede hands fiets ook, als XC racer gebruikt... weet niet meer precies of alles in het nieuw is gezet voor de verkoop of niet. Maar goed, ik heb er zelf al weer zo'n 12000km extra bijgereden (tja,ongeveer 6000km per jaar aan woonwerk verkeer ^_^)

Heeft iemand trouwens nog advies voor zadels?

Ik zit beetje te dubben tussen Selle Italia SLR XC of Selle Italia 2007 flite classic gel flow. (Ben ook toe aan een nieuwe zadel. Haha, als ik zo m'n bestellijst zie... kan ik zowat al beter een nieuwe fiets halen haha, ahem). Andere merken neem ik ook wel in ogenschouw. Op dit moment heb ik een Ritchey XC Pro oid (hele label is er al afgesleten, dus ik kan het niet met zekerheid zeggen... schuim komt er ook al door... ahem, jups, grote beurt deze kerst ^_^).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

De SLR is nogal een hard plankje, als je comfort belangrijk vindt kan je beter voor de Flite gaan gok ik. Ook specialized en fizik maken goeie zadels, en ik raad je aan verschillende merken te proberen aangezien zadels vrij persoonlijk zijn.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
Hmm, ok, ik zal eens verder rondzoeken en zadel naar een wat later plan tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm, net mijn schakel materiaal redelijk aan gort gereden, ketting eraf enzo, die weer erop gelegd schakeld ie bij de voorste tandwielen niet meer...
Hoop dat het alleen goed afstellen word door de fietsenboer, anders heb ik toch een probleem.
Alhoewel, misschien kan ik dan gelijk shimano laten afmonteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Joopieboy schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:45:
Mm, net mijn schakel materiaal redelijk aan gort gereden, ketting eraf enzo, die weer erop gelegd schakeld ie bij de voorste tandwielen niet meer...
Hoop dat het alleen goed afstellen word door de fietsenboer, anders heb ik toch een probleem.
Alhoewel, misschien kan ik dan gelijk shimano laten afmonteren. :)
Afstellen kan je ook zelf proberen: ff googlen op 'derailleurs afstellen' o.i.d.
Ik ga er vanuit dat jouw derries zijn af te stellen :p.

- Je leert er van
- Scheelt je geld

En aaaaaals je het verprutst kun je alsnog naar je LBS. Is de boel echt op, dan moet je kijken of je fiets de investering waard is.

[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 18-12-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

* MBV kijkt naar icon Joopieboy :P

Derailleur afstellen is echt kinderspel: ik deed het al toen ik 12 was op mijn hybride-pruts-ding. Instelschroefje bij de shifters om te zorgen dat 'midden' ook goed op het middenblad is, dan het ene schroefje om te zorgen dat hij aan de onderkant er niet vanaf loopt, en het andere schroefje voor de bovenkant. Klaar...

En het midden instellen kan je het beste doen terwijl je aan het fietsen bent. Als je hem iets hoger zet, schakelt hij makkelijker omhoog dan omlaag, en andersom.

Maar hoe heb je dan je spul aan gort gereden, op een manier dat je derailleur ervan van slag is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja afstellen is geen punt doe ik wel vaker, maar dit ding is gewoon niet meer af te stellen. :X

@MBV, mijn icoon is echt heel handig bij mij. ;)

En btw ik heb gewoon normaal stevig doorgereden, eigenlijk niks raars.

[ Voor 20% gewijzigd door Joopieboy op 18-12-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Hoe bedoel je? Ben je de schroefjes kwijt, is het ding zodanig verbogen dat hij niet meer heen en weer kan bewegen, of hoe zit dat? Pics!! :P

offtopic:
Van de zomer iemand geholpen, die klaagde dat de andere mountainbike zoveel rotter schakelde dan degene die ze eerst had (kleinste meisje had een grotere mountainbike dan een groter groepslid die steeds met haar knieën tegen het stuur aan zat, dus geruild). "Wat is dan het probleem?" "Hij wil nauwelijks omhoog schakelen!" 2x draaien, en het probleem was verholpen 8)7

[ Voor 57% gewijzigd door MBV op 18-12-2007 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou ik heb zelf nog gekeken en wat geprobeerd maar het mocht niet baten, ding liep voor geen meter, dus ik ben toch maar ik ben toch maar naar de fietsenmaker gegaan(gelukkig).

Resultaat is goed en slecht nieuws...
Er is iig niks kapot, er was alleen een palletje, veertje, kabeltje oid losgeschoten (even vergeten wat precies) en daardoor lag het hele systeem eruit. Dus dit viel wel mee.

Nu het slechtere nieuws, normaal is het zo dat shimano schakel materiaal minstens 3 jaar goed blijft maar dit low budget setje (erg slechte kwaliteit zei die man) is binnen een mum van tijd versleten.
De kwaliteit is echt ruk van dnp en wat ik nu heb is dat het schakel systeem binnen een goed jaar redelijk aan het verslijten is, en ik kan wel weer vervangen voor een ander budget merk maar dat schiet alles behalve op, dan zit ik over een jaar weer...
Dus 2 opties eigenlijk, of over een maand, half jaar, jaar of wat dan ook als alles echt goed versleten is het hele spul vervangen door goede shimano onderdelen wat dus duurder is als de fiets zelf, of nu hard gaan sparen voor een betere fabrieks shimano af gemonteerde fiets.

Dusja, ik kan weer een onbekende tijd vooruit met mijn fiets, maar omdat hij nu al kuren begint te vertonen is het een kwestie van tijd eer hij echt de geest gaat geven. Balen maar goed... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Beter gewoon een goede fiets kopen. Schakelspul van niveau Deore/Sram 5 serie (5.0/SX5/x.5) gaat nog wel langer mee dan 3 jaar, mijn Sram 5.0 achterderailleur uit 1999 begint nu pas hard te verslijten en geloof maar niet dat ik zacht ben voor mijn spul :+
Toch maar eens een keer naar x9 overschakelen...
maar ik moet ook nog nieuwe banden hebben, mijn Z-max lijkt nu vort meer op een speedmax dan op iets anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tjah, ik ben wel redelijk zacht voor mijn spul, mja.

Fiets zelf heeft een waarde van 200 euro en als het schakel spul kapot gaat moet er het een en ander vervangen worden, van shifter, derailleur t/m de kabels. Kosten? 356.10 voor goede shimane deore spullen. Dusja, als ik mijn schakelmechanisme sloop is de fiets ongeveer total loss....

Ga toch maar eens hard sparen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Aangezien je voor zo'n 4 a 500 euro een Specialized Hardrock hebt... dat is dan weliswaar geen Deore maar er rijden er een paar mee op de club hier en het houdt goed. Behalve dat iemand zijn Alivio achterderailleur had gesloopt met een takje van nog geen centimeter dik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha. :P
Mja er zijn zat goede merk fietsen met fatsoenlijke montage voor rond de 500 euro, dus dat is geen probleem.

Trouwens waar mijn vader net mee kwam is dat je zo min mogelijk moet schakelen om je materiaal zo weinig mogelijk te laten slijten, waarheid of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Joopieboy schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 21:47:
Haha. :P
Mja er zijn zat goede merk fietsen met fatsoenlijke montage voor rond de 500 euro, dus dat is geen probleem.

Trouwens waar mijn vader net mee kwam is dat je zo min mogelijk moet schakelen om je materiaal zo weinig mogelijk te laten slijten, waarheid of...?
tja theoretisch misschien wel maar als je gewoon goed schakelt (dus niet terwijl je aanzet, of helling op oid zodat het klinkt alsof er straks tanden van je tandwielen in 't rond worden geslingerd) is dat wel zo minimaal, waarvoor heb je die versnellingen dan?

't enige is is dat je altijd je ketting zo recht mogelijk moet houden, dus niet kleinste tandwiel voor en kleinste achter of andersom etc. schakel dan gewoon voor naar je middenblad en achter wat meer omhoog of omlaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja idd, ik heb hem meestal op het 3e voorblad staan en ik schakel over de laatste 4 achterbladen, dusja, dat is dan niet eens zo slecht. Maar bedankt, hoef ik niet aan mezelf te gaan twijfelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-06 22:44
Joopieboy schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:46:
Ja idd, ik heb hem meestal op het 3e voorblad staan en ik schakel over de laatste 4 achterbladen, dusja, dat is dan niet eens zo slecht. Maar bedankt, hoef ik niet aan mezelf te gaan twijfelen. :P
Tijd dat we een keer gaan fietsen, kan ik je een hoop gaan uitleggen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 21:42

Francis

Kawa Versys 1000

Ik voorspel een fietsmeet......

wel ff wachten totdat ik mijn fiets heb :(

[ Voor 43% gewijzigd door Francis op 19-12-2007 09:49 ]

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Emmen, Denthe meldt zich....hier zit een hele leuke route in de buurt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

uhhh, da's like bijna 2 uur rijden hiervandaan.... dan ben ik al gaar van de auto rit alleen al.....
* Francis 0,0% conditie heeft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Francis schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:23:
uhhh, da's like bijna 2 uur rijden hiervandaan.... dan ben ik al gaar van de auto rit alleen al.....
Ik zal je komen ophalen, voor mij is het 300km (enkele rit). :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Francis schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:23:
Vandaar ook de ;). Een centrale plek lijkt me beter he. Misschien handig om te weten waar de uitersten liggen qua mensen die interesse hebben in een meeting om zodoende het (voor zover mogelijk) centrale punt te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Jegapia schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:42:
[...]

Ik zal je komen ophalen, voor mij is het 300km (enkele rit). :Y
:)
"ff" stukkie fietsen, ben je gelijk hele dag weg.....

Maar iets beetje centraal is denk ik beter, en dan iets wat niet te zwaar en lang is, beetje gezellig lullen ed onderweg enzo. Ik neem wel de camera mee om mooie plaatjes te schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:30:
[...]

Tijd dat we een keer gaan fietsen, kan ik je een hoop gaan uitleggen... ;)
Volgens mij is dat wel aardig nodig haha, super iig dat je een keer wilt gaan fietsen. d:)b

Pap heeft er geen zin meer in, ik wil en te veel het bos in en ik fiets te stevig door? >:)
Nja goed, hij heeft ook een fiks buikje en een conditie van een uhm, kantoor medewerker. :+

Trouwens, ik weet niet wat die fietsenmaker heeft gedaan maar het lijkt wel alsof die keting wat soepeler loopt, heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Joopieboy schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:28:
[...]
Trouwens, ik weet niet wat die fietsenmaker heeft gedaan maar het lijkt wel alsof die keting wat soepeler loopt, heerlijk
Smeerolie? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Misschien eens veluwezoom ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou die ketting was absoluut goed gesmeert, zal wel aan de betere afstelling liggen ofzo. :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

-verkeerd topic, shit-

[ Voor 91% gewijzigd door Joopieboy op 20-12-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Je hebt ook niet echt een goedkope site uitgezocht wat dat betreft.

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ehm, ik zie dat jij heel erg blij bent met je frame ofzo? of ik ben scheel
Als je dan toch bezig bent, kan je net zo goed alles nieuw kopen, kan je je oude fiets verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Het is vooral zo dat het frame dat ik heb verhoudingsgewijs heel goedkoop onder de 10 kg te krijgen is, dus ik heb dat mezelf als doel gesteld :P
En inderdaad is het misschien in DE goedkoper, maar heel veel gaat het niet schelen. De enige R7 die ze hebben bij bc.de is de MRD en die begint bij de 350 euro. En dat is nog in de verkeerde kleur ook! :P
Hope spul is dan juist wel weer goedkoop bij CRC, aangezien Hope een Engels bedrijf is (AFAIK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

McGryphon schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:17:
Het is vooral zo dat het frame dat ik heb verhoudingsgewijs heel goedkoop onder de 10 kg te krijgen is, dus ik heb dat mezelf als doel gesteld :P
En inderdaad is het misschien in DE goedkoper, maar heel veel gaat het niet schelen. De enige R7 die ze hebben bij bc.de is de MRD en die begint bij de 350 euro. En dat is nog in de verkeerde kleur ook! :P
Hope spul is dan juist wel weer goedkoop bij CRC, aangezien Hope een Engels bedrijf is (AFAIK)
Lol, ben je weer bezig? ;) Kies je ook nog eens allemaal best zwaar spul uit... je leert het ook nooit he :+

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Nou Janno, verlicht me :+
Het is belangrijk dat hetniet veel duurder wordt, en de kleuren moeten hetzelfde zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

waarom moet je fiets nou weer persé onder de 10KG zitten? Hoe zwaar is hij nu? De meeste mensen kunnen goedkoper 2kg gaan afvallen dan voor €1500 nieuw spul op hun fiets gooien IMHO :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

nu is ie 11,7 kg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
MBV schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:15:
waarom moet je fiets nou weer persé onder de 10KG zitten? Hoe zwaar is hij nu? De meeste mensen kunnen goedkoper 2kg gaan afvallen dan voor €1500 nieuw spul op hun fiets gooien IMHO :+
Haha dat komt alleen niet op hetzelfde neer he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou 2 kilo afvallen met de kerst zal echt niet lukken. :+

Mare, waarom persee onder de 10kg moeten zitten? Volgens mij is dit meer psychologisch dan dat je er echt wat mee opschiet(behalve een lege beurs dan). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Omdat het gewicht van je fiets meer meetelt dan je eigen gewicht? Op je fiets is 2kg meer bepalender dan 2kg op je vierde onderkin. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Om mee te kunnen patsen :+
en het zit voor een deel tussen de oren maar op een fiets van 10 kg ga je nou eenmaal sneller dan op een van 12 kg. Feit.

Tevens is het gewoon leuk meteen te doen met een redelijk bedrag waar Janno best lang over deed met veel onderdelen swappen en heel veel geld :+
Epic net onder de 10 kg met dure zooi als Avid Juicy Ultimate enzo :P

[ Voor 42% gewijzigd door McGryphon op 24-12-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Ooit zal mijn Epic onder de 10kg zijn :+ . Haha nee zit ook op 11,x kilo...maar aangezien ik zelf bijna 90 kg weeg is het meest lichte materiaal niet altijd het beste voor mij. Het carbon stuurtje bijv. kon nog net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik zit nu aan 80 kg rugbyspeler :+ maar het meeste echt lichte materiaal is toch te duur voor mij, dus daar heb ik geen last van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jullie met je lichte fietsen, ik heb het gewoon andersom, fietsie is bijna 15 kilo en ik 56! :Y)

Daar kunnen jullie niet tegen op hea. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Joopieboy schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:07:
Jullie met je lichte fietsen, ik heb het gewoon andersom, fietsie is bijna 15 kilo en ik 56! :Y)

Daar kunnen jullie niet tegen op hea. :+
70 kg en een gestolen fiets is nog altijd lichter. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Vanmiddag een rondje Schoorl gereden (op mijn fiets van meer dan 10 kilo! ;)), parcours was perfekt.

Onderweg een hoop bidons zien liggen op het parcours en ook een aantal wandelaars/hardlopers!
Meest irritante was eigenlijk een groepje mtb'ers die midden op een breed stuk pad van een meter of 3 aan het uitrusten waren met zijn vieren op rij, aangezien ik geen bel heb en ik roepen een beetje aso vind er maar langsgereden door de berm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Wat is er mis met roepen? "Pas op" of "Haaallo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Vos schreef op maandag 24 december 2007 @ 18:52:
Wat is er mis met roepen? "Pas op" of "Haaallo"
Het kan wel maar ik vond dat eigenlijk niet gepast, je moet nou eenmaal niet met je stomme kop midden op het parcours gaan staan rusten...dan vraag ik me af wat je daar eigenlijk te zoeken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

met een belletje heeft iedereen gelijk door dat ze aan de kant moeten gaan heb ik het idee terwijl als je wat roept mensen eerst opkijken met de blik 'hè wat'

althans idee krijg ik vaak

* GoldenSample heeft dus gewoon een klein belletje gemonteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Haha ja, mijn Epic onder de 10kg krijgen was best duur, maar wel leuk om te doen :)

Mijn huidige Spark weegt nu onder de 9,5kg en dat vind ik wel welletjes. Als het er maar niet meer overheen komt :P Weeg zelf trouwens om en nabij de 75kg.

En tja.. goed zoeken wat het meeste gewichtsvoordeel brengt voor een zo laag mogelijke prijs. Zo springt bijvoorbeeld de Smica Pro Lite stuurpen er een beetje uit met 102gr voor 100mm en kost maar €35 ofzo. Om maar een voorbeeld te noemen :) En vergelijkbare Extralite Ultrastem die nog geen 10gr lichter is kost veel €€€€...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Als het even kan hou ik liever mijn Easton EA50 stuurpen, die past overal wat beter bij qua graphics. Als ik op een andere manier voor wènâg gewicht kan besparen...
Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/4853/specsaeae8.png
Ook zat ik nog aan Hygia Elite remmen te denken, scheelt weer 100 gram, maar daarvoor zullen spareparts vele malen moeilijker te vinden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mooi lijst van onderdelen. d:)b

Mijn tijd komt nog wel een keer... ooit... O-)
Lijkt me wel lekker fietsen met al die goede en dure onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Punt is dat ik me niet heel veel meer dan dit kan veroorloven, gezien het feit dat ik het vóór seizoen 09 wil afhebben en pas 14 ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

McGryphon schreef op maandag 24 december 2007 @ 21:04:
Punt is dat ik me niet heel veel meer dan dit kan veroorloven, gezien het feit dat ik het vóór seizoen 09 wil afhebben en pas 14 ben :+
Damn, dan doe jij toch iets heel erg veel beter als ik... :o
Ben 17 en als je ziet wat voor fiets ik heb, pfff.
Nja fiets, china toy ding. :+

[ Voor 46% gewijzigd door Joopieboy op 24-12-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik hoef geen brommer of dat soort rotzooi te hebben hè, dus 90% van het geld dat overblijft kan naar de fiets gaan. Daarbij is de fiets nog niet zo, het is de bedoeling dat ie er voor seizoen 09 zo uitziet :+
frame? gewoon een goeie deal... voor 325 in nieuwstaat overgekocht, terwijl nieuwprijs 1400 euro is :D

[ Voor 46% gewijzigd door McGryphon op 24-12-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is dik geluk hebben. :P
Ik geef opzich ook niet veel geld uit, eigenlijk alleen maar aan mijn hobbies, computers, audio en mijn fiets. Maar goed, succes met je onderdelen kopen en sparen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

kijk eens waarop ik begonnen ben:
Afbeeldingslocatie: http://photo.pinkbike.com/photo/1034/pbpic1034853.jpg
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 21:37

The_Scarabial

MTB for life!

en ik: Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eaman/fiets.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door The_Scarabial op 24-12-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lol, ik ben begonnen(aan het beginnen) op dit kreng:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2007/dec/14/img/09p5bf13kdi76fi3kp7c6997z.jpg
Dan zijn die van jullie toch stukken beter. :D

Trouwens, McG, die oude giant van jou zag er niet uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Ben ook eens bezig geweest met een lijstje...dit zou het zo'n beetje moeten zijn..

Cursieve cijfers zijn geschat.

Weet verder niet zeker of het gewicht van het frame incl demper is...heb het hier los van elkaar gezet.

Afbeeldingslocatie: http://jasperstevens.nl/images/epic-parts.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Vos op 25-12-2007 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ook een hele mooie lijst.

Maar even een vraag, is (buiten de kwaliteit enzo) een merkbaar verschil tussen shimano deore, shimano lx en xt/xtr?
Vraag me het een beetje af, vanmiddag wat op de (te kleine) shimano deore afgemonteerde, volgens mij, giant van pap gereden en het schakelen gaat wel soepel en het is klik en hij heeft geschakeld... En dat in vergelijking met mijn dnp epoch 7 schakelmateriaal nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Absoluut een groot verschil.
Ik ben begonnen op een B1, waar Sram 1.0 o.i.d. op zat gemonteerd.
Daarop heb ik LX gehad, bij aanschaf van mijn eerste fiets.
Toen upgrade richting XT.
En nu rijd ik met XTR.

Verschil?
Wel degelijk.
Maar houd er rekening mee dat er een hoop factoren meespelen in het goed schakelen:
- Kabels (rek?)
- Afstelling (precies op tandwiel, of ietwat er naast?)
- Shifters (veer-eigenschap van de hendel).

Onderhoud is hierin dus ook heel belangrijk!
Johan, misschien handig om dan ook na te denken om eens goed te sparen voor een leuke fiets waar upgraden ook nut heeft, i.p.v. nu in deze fiets investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Hoe komt het dat jouw stem 20 gram meer weegt dan de mijne? die van mij komt aan 160 gram met originele bouten, 11 cm lang. Ook denk ik dat framegewicht inclusief demper is, anders zou een Epic frame bijna 700 gram zwaarder zijn dan het mijne. Dat lijkt me een beetje sterk ;)
En inderdaad, het is goed te merken als je omhoog gaat vanaf Deore. Als het allemaal nog schoon en nieuw is valt het mee, maar in de dikke klei gemengd met grint en dat soort ongein zal XT/x.9 beter blijven schakelen dan Deore/x.5(/SX5/5.0). Mijn ervaring is echter dat Sram wat meer kan hebben voordat je niet meer kan schakelen, maar het schakelen gaat wel minder soepel dan bij Shimano. Bij shimano is het tik-tik (shifter-achterderailleur) waar het bij sram Klik-BAM is :+

[ Voor 11% gewijzigd door McGryphon op 25-12-2007 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Op weightweenies zag:

Easton EA50 2001 120 mm ±6° 249 g
Easton EA50 2002 120 mm ±6° 254 g
Easton EA50 2003 100 mm 10° 179 g

Mijne is van 2003 of 2004...dus zodoende die genomen. Maar mijne is ook 11 cm als goed is en die staat er niet tussen :).

[ Voor 33% gewijzigd door Vos op 25-12-2007 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:15:
Absoluut een groot verschil.
Ik ben begonnen op een B1, waar Sram 1.0 o.i.d. op zat gemonteerd.
Daarop heb ik LX gehad, bij aanschaf van mijn eerste fiets.
Toen upgrade richting XT.
En nu rijd ik met XTR.

Verschil?
Wel degelijk.
Maar houd er rekening mee dat er een hoop factoren meespelen in het goed schakelen:
- Kabels (rek?)
- Afstelling (precies op tandwiel, of ietwat er naast?)
- Shifters (veer-eigenschap van de hendel).

Onderhoud is hierin dus ook heel belangrijk!
Johan, misschien handig om dan ook na te denken om eens goed te sparen voor een leuke fiets waar upgraden ook nut heeft, i.p.v. nu in deze fiets investeren.
Doorsparen is zeker waar ik mee bezig ben maar ik vroeg me het gewoon af, ben er wat over aan het uitzoeken wat mijn nieuwe fiets voor mijn eisen het beste kan hebben.
Nu zit ik ook met het probleem dat dit schakelmechanisme alleen aan de kabel "trekt", dus een vrij soepel draad, met shimano heb je dan weer speciale kabels nodig etc. Dus op die manieren zitten er al een hoop verschil erin. verbaast me eigenlijk wel mja.

Maar ik verwacht dat ik voor mij de gewone deore/lx afgemonteerde fietsen kan nemen, en dan vind ik zelf een Cube Aim edg een erg mooie fiets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Vos schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:25:
Maar mijne is ook 11 cm als goed is en die staat er niet tussen :).
8)7
Joopieboy schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:30:
[...]
Maar ik verwacht dat ik voor mij de gewone deore/lx afgemonteerde fietsen kan nemen, en dan vind ik zelf een Cube Aim edg een erg mooie fiets. :)
Daar ga je niet veel mee vooruit, deze zijn met alivio afgemonteerd. Prijs-kwaliteit vind ik deze tegenvallen, eerlijk gezegd. Kijk dan nog even naar de Attention-line, voor 200€ meer stukken meer fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:35:

[...]

Daar ga je niet veel mee vooruit, deze zijn met alivio afgemonteerd. Prijs-kwaliteit vind ik deze tegenvallen, eerlijk gezegd. Kijk dan nog even naar de Attention-line, voor 200€ meer stukken meer fiets.
Ok, dus ik zou beter de instap aim en de iets duurdere analog links kunnen laten liggen?

Edit2 :P :
Ik weet het verschil al, de Cube Attention Disc heeft shimano hydraulische schijfremmen en de HS11 heeft magura hydraulische schijfremmen, welke zijn beter?

[ Voor 57% gewijzigd door Joopieboy op 25-12-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Heb mijn stem gevonden...175 gram...is weer 5 gram minder ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

;)
weet je het gewicht van die vork zeker? dat zou betekenen dat ze de MX Comp steeds zwaarder gemaakt hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Afbeeldingslocatie: http://www.mtbr.com/reviews/Front_Shock/Marzocchi_Z3_M80_00.jpg
Marzocchi Z3 M80
Weight 1765 gr

Ik zit er zelfs nog iets boven zie ik.

[ Voor 33% gewijzigd door Vos op 25-12-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Damn, mijn Marzocchi MX Comp, mèt ingekorte stuurbuis, uit 2006 weegt 1980 gram 8)7
good job marzo! not... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
:o en dit kreng is uit 2000 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lol, oude spullen zijn niet altijd slechter dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Zal ik over de demping en seals maar niet beginnen ;)
maar ook de oudste Sids zijn het lichtste, V-brake only racevork van 1150 gram :o
Zal ik maar niet beginnen over de veereigenschappen en de stijfheid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
weight weenies :z Wel een kilo van je fiets halen voor dik €€€€, maar wel met een paar kilo babyvet teveel rondtrappen

Lekker nuttig dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zoiets zei ik ook al maar daar zijn de meeste het hiet niet echt mee eens. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Niet alle weightweenies hebben overgewicht... :Z
Uitspraken als deze zijn nogal generaliserend. Er zijn best weightweenies die nauwelijks fietsen en er veel te veel geld aan uitgeven. Er zijn er echter ook die zowel van het fietsen zelf als van het materiaal houden... Meteen beginnen over "een paar kilo babyvet te veel" komt nogal denigrerend over :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
pjlgt schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:33:
weight weenies :z Wel een kilo van je fiets halen voor dik €€€€, maar wel met een paar kilo babyvet teveel rondtrappen

Lekker nuttig dus :/
Niet dat ik me aangesproken voel, maar toch even een reactie...

Het is indd vrij generaliserend, oordeel pas als je het zeker weet? Babyvet heb ik al laaaaaaang niet meer. ;) Jij ook de beste feestdagen he!

En de discussie over besparing van gewicht van de fiets t.o.v. besparing van lichaamsgewicht hoeven we niet eens aan te gaan lijkt mij...

[ Voor 39% gewijzigd door Vos op 25-12-2007 14:13 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.