Het grote mountainbike topic (deel 8) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.008 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ziet er goed uit, feli. d:)b

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 14:10

McGryphon

Veul vrouwkes!

nu ook nieuwe barends, waarmee ik 120 gram bespaar:
Afbeeldingslocatie: http://bike-components.de/catalog/images/products/big/149.jpg
nog 690 gram te gaan :P

[ Voor 9% gewijzigd door McGryphon op 08-12-2007 18:14 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Merk je dat gewichtsverlies nou ook of? :+

Ik zit trouwens steed meer te balen dat ik mijn fiets budget heb laten afmonteren door spullen van de fietsenboer hier om de hoek...
Schakelen is toch niet echt rete strak en als je het vergelijkt met een shimano afgemonteerde giant van pap dan fiets dit toch wel merkbaard slechter...
Het is dat ik het geld niet op mijn rug heb groeien maar er komt een tijd... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Gewoon stukje bij beetje upgraden. Op ebay ook zat spul te vinden voor weinig geld. Of op mountainbike.nl even in de Te Koop hoek kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Ga het weer eens proberen vandaag. Helaas gisteren te lang gebierd om vanochtend op tijd te zijn voor de TT malden, maar ik ga de veluwe maar bestormen. Heb er zin in al wordt het modder stoempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:10
KeX schreef op zondag 09 december 2007 @ 09:14:
Ga het weer eens proberen vandaag. Helaas gisteren te lang gebierd om vanochtend op tijd te zijn voor de TT malden, maar ik ga de veluwe maar bestormen. Heb er zin in al wordt het modder stoempen.
Ik zie het zonnetje schijnen op de Veluwe, dus je hebt mazzel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-05 21:12
@ McG: Nice parts. Ik had alleen niet voor de barends gekozen maar voor een nieuwe derrie :+
JoopieBoy, check genoeg te koop-hoekjes / ebay / LBS'en en je kunt al vrij goedkoop een goede montage regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik weet het Sven... maar nu ik een rechte achterpad heb schakelt de 5.0 ook nog redelijk en deze kon ik nu krijgen voor 40 euro ipv de gangbare 70 :+

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:08:
JoopieBoy, check genoeg te koop-hoekjes / ebay / LBS'en en je kunt al vrij goedkoop een goede montage regelen.
Ja af en toe kom ik wel wat tegen maar ik heb er de ballen verstand van. :o
Daarom heb ik het ook door de fietsenboer laten afmonteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

harry64 schreef op zondag 09 december 2007 @ 09:40:
[...]

Ik zie het zonnetje schijnen op de Veluwe, dus je hebt mazzel ;)
Heerlijk was het. Uurtje of drie gereden op toertochttempo. Geen druppeltje regen gehad. Wel veel modder, maar dat hoort erbij. Af en toe een herfst/winter zonnetje erdoor. Het was genieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:25
Net even bij een ATB show geweest van een LBS uit de buurt. Deze had ook leuke uitverkoop.

Heb een Nike broekie + zeem gekocht..normaal 105e....nu 40e.
En een stuurtje, had nog steeds mijn oude Koga stuur...een Extralite Ultrabar....voor 45e.

Deze is iets lichter :p

Afbeeldingslocatie: http://www.mata2.com/fotosrm/bar.jpg

Er lag ook een shitload aan derries (voor McG :+ ), cranksets, wielen, vorken, etc. Een zwarte Reba race van 649 voor 375....weet alleen niet welk modeljaar en of het wel zon prijstopper is.

[ Voor 34% gewijzigd door Vos op 09-12-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

lol, wat lichter inderdaad... ;)
maar zijn die dingen bar-end compatible? Lijkt me niet toch?
Daarbij zou ik er met mijn gewicht en rijstijl niet echt veel vertrouwen in hebben...

[ Voor 31% gewijzigd door McGryphon op 09-12-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

McGryphon schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:33:
Ik weet het Sven... maar nu ik een rechte achterpad heb schakelt de 5.0 ook nog redelijk en deze kon ik nu krijgen voor 40 euro ipv de gangbare 70 :+
Doe je niet goed. Bij mantel die, voor de ouderen onder ons, de winter onderdelen een jaar of wat terug heeft overgenomen, heb je een x9.0 achterderailleur (2007 model) voor € 58,- en x7.0 voor € 47,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
McGryphon schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:11:
lol, wat lichter inderdaad... ;)
maar zijn die dingen bar-end compatible? Lijkt me niet toch?
Daarbij zou ik er met mijn gewicht en rijstijl niet echt veel vertrouwen in hebben...
Zijn wel bar-end compatible, Extralite is één van de weinigen die dit meegeeft..zitten ook busjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

KeX schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:12:
[...]

Doe je niet goed. Bij mantel die, voor de ouderen onder ons, de winter onderdelen een jaar of wat terug heeft overgenomen, heb je een x9.0 achterderailleur (2007 model) voor € 58,- en x7.0 voor € 47,-.
barends voor 40 euro ipv 70 en jij begint over achterderailleurs? doe je niet goed. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

oh, verrek :o

Zo kun je het ook lezen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
McGryphon schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 18:07:
nu ook nieuwe barends, waarmee ik 120 gram bespaar:
[afbeelding]
nog 690 gram te gaan :P
Wat is het merk en wat wegen die kregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Tune, dure shit, maar wel heel mooi speelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Owja, ik kan niet lezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Je bent in goed gezelschap. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Tune RH-1, 59 gram voor een paar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Bar-ends heb ik al jaren terug afgezworen.
Krengen, blijven overal achterhangen in epic-rides over singletracks.

Goede aankoop Vos, leuk stuurtje.
Mooie uitverkoop hebben ze daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Blijf het raar vinden dat mensen met bar-ends achter takken etc blijven haken, is mij echt nog nooit gebeurd. :?

Vandaag ook voor het eerst in een maand of 2 maar weer eens de ATB gepakt. Lekker geblubberd. Wel gelijk een setje remblokken erdoor gejaagd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
KeX schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:06:
[...]

Heerlijk was het. Uurtje of drie gereden op toertochttempo. Geen druppeltje regen gehad. Wel veel modder, maar dat hoort erbij. Af en toe een herfst/winter zonnetje erdoor. Het was genieten. :)
Vanmorgen een rondje schoorl gedaan, parcours lag er zeer goed bij op de kuilen na ;) Geen mul zand, en ook geen stukken met houtsnippers. Op driekwart een klein regenbuitje, maar dat was wel lekker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 09:34

zwik

randomized

Heb jullie nog tips voor een goed winterpak zodat ik lekker warm blijf ? :+ . Rijd in de winter vooral gewoon in een shirt met daarover simpelweg een trui :+ . Zoek iets wat dus lekker warm is, geen wind doorlaat maar wel ventilerend is. Voor het gehele lichaam dus :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-05 15:32

Impry

Rallymedia.nl

zwik schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:07:
Heb jullie nog tips voor een goed winterpak zodat ik lekker warm blijf ? :+ . Rijd in de winter vooral gewoon in een shirt met daarover simpelweg een trui :+ . Zoek iets wat dus lekker warm is, geen wind doorlaat maar wel ventilerend is. Voor het gehele lichaam dus :P .
Catsuit? :P
Nee, ik heb zowel een thermo-shirt als lange broek en daarover gewoon een mtb-shirt met lange mouwen. Op het begin is het misschien nog even koud, maar na een tijdje warmt je lichaam op en warm je jezelf ook echt op.
Koude handen vermijd ik door van die vrouwen-fleece-handschoentjes en daarover gewoon m'n korte MTB-handschoentjes te doen (voor de grip). En tot slot overschoenen tegen koude voeten (heb redelijke zomerschoenen), al met al een prima combinatie! :)

[ Voor 28% gewijzigd door Impry op 09-12-2007 23:24 . Reden: Quote erbij gezet ivm nieuwe pagina ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Wat Impry zegt is helemaal waar.
Waar je eventueel nog naar kan kijken is een GoreTex Windstopper Winterjack.
Ik heb die toen (icm. met wat andere kleding) van mijn LBS gesponsord gekregen.

Kost wat, maar wind doet ie stoppen!
Warmte gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik heb afgelopen weekend een tt in Uelsen (Duitsland) gereden maar man,man wat een modder... Sommige stukjes moest ik echt op eht allerkleinste verzet rijden en niet kijken waar ik reed!

Het resultaat :)
Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/7600/09122007yc7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/7339/09122007fietsjs7.jpg

Ik had 3 weken niet gefietst maar ik kon wel merken dat dat al een redelijke impact heeft op je conditie.

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Damn dat ziet er uhm, modderachtig uit. :D

Mijn moeder lost het op door mij buiten met de tuinslang af te sproeien, brrr. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Damn WooK, flink natte modder.
Lekker poetsen weer! 8)
Je staat alleen niet in de startpost (of ik ben enorm blind...)
Wat voor een montage is dit? En welk frame is dit van Specialized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

dnhelle schreef op woensdag 12 december 2007 @ 09:16:
Damn WooK, flink natte modder.
Lekker poetsen weer! 8)
Je staat alleen niet in de startpost (of ik ben enorm blind...)
Wat voor een montage is dit? En welk frame is dit van Specialized?
Het is een Specialized "by wook" (die letters zijn nog in bestelling :)) ofwel een door mezelf bij elkaar gebracht zooitje onderdelen :)
Het frame is van origine van intersens met een mix van shimano deore, XT, XTR en ritchey onderdelen. Daarnaast een magura odur voorvork, formula oro K18 schijfremmen en mavic crossride velgen.

Het frame ga ik overigens nog vervangen voor een scott scale (10 of 20) maar daar wacht ik nog ff mee totdat er een leuk aanbod op ebay voorbij komt.

Die tocht heeft er overigens voor gezorgd dat mijn remblokjes achter tot op het metaal zijn afgesleten terwijl ik ze er nog niet eens zo gek lang op had zitten :( Ik heb nu swissstop blokjes besteld in de hoop dat die wat langer meegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
WooK schreef op woensdag 12 december 2007 @ 11:46:
[...]

Het is een Specialized "by wook"
Nice!
Leuke fiets, mooie montage.
Welk merk remblokken had je nu dan gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Gewoon de orginele die erbij zaten. Ik zou zo niet weten of die van een bepaald merk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
WooK schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:34:
Gewoon de orginele die erbij zaten. Ik zou zo niet weten of die van een bepaald merk zijn?
Galois heeft in het begin van dit topic ook precies hetzelfde probleem ondervonden:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29162435

Ik heb toen aangeraden om voor gesinterde (metaalvoering) blokken te kiezen, vanwege dit weer.
(EBC / Koolstop / Swisstop / BBB zijn dé merken op de markt)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Die reactie had ik gezien idd en het is wel apart te noemen dat we een vergelijkbare situatie hebben. Met name het feit dat hij blijkbaar ook alleen bij de achterste blokken dit probleem heeft.
Ik zat te denken dat het misschien kwam omdat ik een 180mm disc voor heb en 160mm achter?

Ik heb op het mtb.nl forum zitten zoeken en las goede verhalen over swissstop dus die maar besteld. Die site had daarbij een aanbieding voor een HG93 ketting voor slechts 11,95 dus die heb ik er ook direct maar bij besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
WooK schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:08:

Ik zat te denken dat het misschien kwam omdat ik een 180mm disc voor heb en 160mm achter?
Feli met je aankopen!
De grootte van de disc heeft altijd invloed op je blok-verslijting.
Maar, wat ik me vaker afvraag bij de verhalen hier op GoT, is wat jullie remverhouding is. Dát heeft ook invloed op de mate van verslijten.

Bij mij is dat dus echt 70%-front / 30%-back, of soms zelfs 80%front / 20%-back.

(Soms ook 0%, maar dan is het meestal dat ik vaart maak 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-03 10:45

Francis

Kawa Versys 1000

Hmzz :( ik wil mijn fiets.....
Week 50 zou die afgeleverd worden, zaterdag was ik in de buurt ff langs gewpit, hij zou mij maandag bellen, niks gehoord, zelf ff gebeld zijn ze verdorie dicht.... |:(

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

dnhelle schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:11:
[...]
Feli met je aankopen!
Maar, wat ik me vaker afvraag bij de verhalen hier op GoT, is wat jullie remverhouding is. Dát heeft ook invloed op de mate van verslijten.

Bij mij is dat dus echt 70%-front / 30%-back, of soms zelfs 80%front / 20%-back.

hehe, dit weekend nog een grap over gemaakt met mijn pa. Die zei dus ook al dat ik verkeerd zou remmen. Ik rem dus inderdaad meer met voor dan met achter terwijl hij dacht dat het andersom zou moeten anders had je volgens hem de kans om voorover te vallen als je te hard zou remmen (kent de term doseren niet) Hij is de afgelopen paar maanden al 3 x flink was gevallen en ik niet een keer dus wie zou er nou niet goed remmen? ;)

Ik rem denk ik dus ook 70/30 ongeveer maar dat maakt het des te onlogischer. Misschien dat ik achter toch niet goed genoeg heb ingeremd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 08:27
Maar als je achteraan te stevig doorremt blokkeer je toch je achterwiel. Hoe kan je dan je blokken achteraan goed inremmen?

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Jegapia schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:50:
Maar als je achteraan te stevig doorremt blokkeer je toch je achterwiel. Hoe kan je dan je blokken achteraan goed inremmen?
Geleidelijk flink in de ankers gaan, naar achteren hangen, evt. op asfalt of nog liever droge klinkers. Dus niet in één keer vol de rem in, maar steeds harder. Zo kun je het een beetje proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 14:13

The_Scarabial

MTB for life!

dnhelle schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:11:
[...]

Feli met je aankopen!

Idd, je remverhouding moet idd ongeveer 70-90% front 30-10% back zijn en daarbij gewoon zo min mogelijk remmen, sinds ik hier ook op geattendeerd ben en er serieus bij nadenk, rem je minder blokken naar de tering en een ander voordeel is dat je veel sneller bent :)

het voordeel van met je voorrem remmen is dat je veel sneller vaart kan minderen met je voorrem, omdat je gewicht achter de voorrem zit. Dus je hoeft minder lang te remmen dus ook minder slijtage, want door het slepende (lange) remmen slijten die blokken harder.

[ Voor 14% gewijzigd door The_Scarabial op 12-12-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185919

Hallo, ik ben al een paar keer met ene maat gaan mountainbiken, en dat is me zeker goed bevallen, maar nu wil ik mijn eigen MTB kopen.
Nu, ik ben een beginner, en ik probeer om het budget zo laag mogelijk te houden, maar ik ken er helemaal niets van... :s
Nu heb ik al eens wat rondgekeken op internet, en deze heb ik gevonen op eBay.be:
MTB HI 500
En deze op 2dehands.be:
MTB Xtrail Dark 1 Shimano 24 LX 2008

Wat vinden jullie van die fietsen, voor een beginner zoals ik? Is prijs/kwaliteit ook goed?

Alvast bedankt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:56
Anoniem: 185919 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:24:

Nu heb ik al eens wat rondgekeken op internet, en deze heb ik gevonen op eBay.be:
MTB HI 500
En deze op 2dehands.be:
MTB Xtrail Dark 1 Shimano 24 LX 2008

Wat vinden jullie van die fietsen, voor een beginner zoals ik? Is prijs/kwaliteit ook goed?

Alvast bedankt. ;)
Die Hi500 laten staan waar die staat. Slechte vork, 21 versnellingen, Acera spul.
Afblijven of voor 120 euro nieuw bij de aldi kopen

Die Xtrail is beter, maar als ik jou was zou ik voor dat geld kijken voor V-brakes, dit zijn kabel-schijf en slechter als een goede V-Brake. En dan bedoel ik geen Tektro (die dus van achter zit)

Koop een goede 2'de hands voor dat geld en ik zie vaak dat deze in nederland goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
maartend schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:32:
[...]

Koop een goede 2'de hands voor dat geld en ik zie vaak dat deze in nederland goedkoper zijn.
Helemaal eens, Maarten.
Voor dat budget kun je beter 2ehands gaan kopen. Nieuw koop je veel afschrijving bij je fiets, en bij een budget wat jij wilt hanteren is dat zonde.

Succes met je zoektocht.
Houdt MP, Ebay en ook de mtb-specifieke sites in de gaten!

Anoniem: 185919

Mmm, ok, dan laat ik die maar vallen.

Wat vinden jullie dan van deze?
Die heeft alvast V-brakes.
Staat ook op eBay, en de verkoper heeft een feedback van 100% positief...wil ook al wat zeggen. :)

Edit:
Wat is MP? :s

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 09:34

zwik

randomized

Marktplaats :) .

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

mp is marktplaats.nl Als je uit belgie komt (of van belgie bent zoals jullie het volgens mij zeggen) zal dus niet elke fiets interessant zijn gezien de afstand. Ik heb ff snel gezocht en deze of deze fiets lijken me beter geschikt. Van de eerste zijn alleen de velgen al rond de 150,- waard (nieuw).

• Jegapia
Die tweede is een Gary Fisher. Ik ben dat merk vroeger nooit tegengekomen maar zie ze tegenwoordig regelmatig staan. Is dat wat goed spul?

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Nou de naam is wel bekend in elk geval :)

http://sonic.net/~ckelly/Seekay/mtbikes_company.htm

• Vos
Die Gary ziet er goed uit.

Maarre...hoe groot ben je? (Binnen)Beenlengte?

[ Voor 20% gewijzigd door Vos op 13-12-2007 18:27 ]

• maartend
De dale heeft geen headshock en een RST-vork. Is natuurlijk wel een dale-frame (ik heb ook een dale) maar ik zou in dit geval voor de Gary Fisher gaan; RockShox (is niet altijd goed, maar ik denk toch beter dan die RST), ook XT en LX. Natuurlijk zijn die Mavic's te gek op de dale, maar het is wel een beetje overdone.

Maar dat is mijn mening

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

maartend schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:32:
[...]

Die Hi500 laten staan waar die staat. Slechte vork, 21 versnellingen, Acera spul.
Afblijven of voor 120 euro nieuw bij de aldi kopen

Die Xtrail is beter, maar als ik jou was zou ik voor dat geld kijken voor V-brakes, dit zijn kabel-schijf en slechter als een goede V-Brake. En dan bedoel ik geen Tektro (die dus van achter zit)

over die trekto remmen, die heb ik ook op m'n trek 6500 maar ik ben er gek genoeg best tevreden over en weet ze ook erg behoorlijk te doseren :P De enige keer dat ik ever met m'n MTB een flink blokkerend achterwiel heb gehad is toen ik geen voorrang kreeg en ik een noodstop moest maken terwijl ik in m'n rechterhand m'n bidon heb (voorrem zit toch rechts? :P naja iig kon ik alleen met m'n achterrem) en ja ik rem bijna altijd met beide :+
Vraag me ook af hoe mensen dat toch doen, vallen met hun fiets, zichzelf onderuit remmen, is m'n pa ook redelijk goed in.
Op vakantie ook op een erg stijl pad met allemaal losliggend grind naar beneden en dan remmen met je voor rem op een gootje om het water af te voeren wat dus omhoog staat uit het pad zelf, tja gek hè dat je op je kanis gaat :P

• dnhelle
GoldenSample schreef op donderdag 13 december 2007 @ 19:23:

Vraag me ook af hoe mensen dat toch doen, vallen met hun fiets, zichzelf onderuit remmen, is m'n pa ook redelijk goed in.
Somewhere there's a rush to be found :+
De kunst is inderdaad om je rembalans goed af te stemmen op de omstandigheden. De een lukt het wat beter dan de ander, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
GoldenSample schreef op donderdag 13 december 2007 @ 19:23:
[...]

over die trekto remmen, die heb ik ook op m'n trek 6500 maar ik ben er gek genoeg best tevreden over en weet ze ook erg behoorlijk te doseren :P De enige keer dat ik ever met m'n MTB een flink blokkerend achterwiel heb gehad is toen ik geen voorrang kreeg en ik een noodstop moest maken terwijl ik in m'n rechterhand m'n bidon heb (voorrem zit toch rechts? :P naja iig kon ik alleen met m'n achterrem) en ja ik rem bijna altijd met beide :+
Voorrem zit toch links als ik mij goed herinner (is al enige tjid geleden, jaar of 2 dat ik nog op m'n MTB heb gezeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Binnenkort ga ik mijn mountainbike eens flitsen voor in het topic :)

Maar eerst even die verrotte achterrem bijstellen, het ding remt voor geen meter meer. Op alleen de achterrem rijd je vrolijk 30 meter door voordat je stilstaat, da's niet de bedoeling :X

Even opspannen dus, al is dat voor mij meer werk dan je denkt. Ben niet zo handig :P En voor de rest nog een nieuwe achterband halen, dat is onderhand een slick geworden. En dat heeft lang geduurd hoor. Heb de bandenspanning altijd zo rond de 3.4 bar gehad, waar 3.0 door de fabriek werd aangeraden 8)

[ Voor 28% gewijzigd door Jejking op 14-12-2007 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Jejking schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 01:53:
Heb de bandenspanning altijd zo rond de 3.4 bar gehad, waar 3.0 door de fabriek werd aangeraden 8)
MTB, zei je toch he? :o

3.4bar is echt te hoog voor mtb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Ach, toen ik nog rondreed op mijn MTB (niet voor te MTB-en maar gewoon om te fietsen naar overal) stonden mijn banden op 5-6 bar :X (mocht max. 4.5bar op). Na enige tijd komen er dan scheurtjes in (en veel lekrijden :( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ik zit altijd op 2.5 bar ofzo, lekker laag houden, maakt op onverhard bijna niet uit qua rolweerstand en geeft lekker veel comfort (zeker als je geen fully hebt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Vernaggel je daar je velgen niet mee? Persoonlijk ga ik voor keihard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Neej, valt wel mee volgens mij :) Nu ben ik ook maar 60kg en bij pittige wortels sta ik bijna altijd om de druk toch van het zadel/de banden te houden en om m'n achterwerk/rug een beetje te sparen.

[ Voor 16% gewijzigd door Impry op 14-12-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
2.5 bar is niet zo weinig, er wordt ook zat met minder gereden. Je vergroot alleen de kans op een snakebite. Maar keihard is toch niet fijn? Fully of HT? Met een fully rijd je eerder met een hogere bandenspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vos schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:46:
2.5 bar is niet zo weinig, er wordt ook zat met minder gereden. Je vergroot alleen de kans op een snakebite. Maar keihard is toch niet fijn? Fully of HT? Met een fully rijd je eerder met een hogere bandenspanning.
HT voor mij. De rede dat ik keihard rij is omdat ik veel asfalt doe, als ik dan met zachte banden rij en mijn voorwiel iets scheef op het asfalt smijt ik vrij snel een wobble in mijn stuur heb. Voor mij niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Keihard is niet "fijn" nee maar rijdt wel een pak vlotter op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Jegapia schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:51:
Keihard is niet "fijn" nee maar rijdt wel een pak vlotter op de weg.
Ja, dat wel, maar ik rijd kwartiertje over de weg naar de MTB-ronde van 1.30uur volledig onverhard, dus dan heb ik liever even wat zwaarder trappen op de weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-03 10:45

Francis

Kawa Versys 1000

Francis schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:13:
Hmzz :( ik wil mijn fiets.....
Week 50 zou die afgeleverd worden, zaterdag was ik in de buurt ff langs gewpit, hij zou mij maandag bellen, niks gehoord, zelf ff gebeld zijn ze verdorie dicht.... |:(
Dus.....
LBS zegt dat het pas volgend jaar wordt :(

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Impry schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:59:
[...]

Ja, dat wel, maar ik rijd kwartiertje over de weg naar de MTB-ronde van 1.30uur volledig onverhard, dus dan heb ik liever even wat zwaarder trappen op de weg ;)
Met harde banden over de weg, terplekke wat lucht eruit, en met zachte banden 1.5 uur overhard doorfietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Om voor dat kwartiertje je banden op te pompen en terug af te laten, een paar keer per week lijkt me nogal onnozel. Dan kun je beter gewoon op je bike springen en wat harder trappen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heeft er ook eentje :)

Scott Spark LTD

Afbeeldingslocatie: http://img125.imageshack.us/img125/3308/pa270088w800ld1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/903/pa270090w800mc6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/2717/pa270091w800dd4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/1962/pa270092w800ge4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/5479/pa270093w800fd0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/6741/pa270094w800cg4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img530.imageshack.us/img530/12/pa270095w800ob6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/552/pa270097w800ij7.jpg

Parts lijstje:

Frame: Scott Spark LTD
Balhoofd: Ritchey WCS Carbon
Voorvork: Fox F100RLC 2008
Naven: Tune King/Kong
Spaken: DT Revolution Black
Velgen: NoTubes ZTR Olympic / Hope Floating Discs zwart 160mm
Remmen: Avid Juicy Ultimate / Avid Matchmakers
Shifters: SRAM X0 triggers
Achterderailleur: SRAM X0 medium carbon kooi
Voorderailleur: Shimano XTR
Cassette: Shimano XTR
Ketting: KMC X9SL
Crankset: Shimano XTR / rode Extralite crankboutjes
Stuur: Easton EC90 carbon
Zadelpen: Scott integrated
Stuurpen: Smica Pro Lite
Zadel: Tijdelijke Flite Evolution Ti/Carbon
Banden: Speedking Supersonic
Kabels: Shimano XTR
Pedalen: Eggbeater TI
Handvaten: Ritchey WCS Ergo
Snelspanners: CarbonTi
Zadelpenklem: Geen :D
Stuurstoppen: Ritchey WCS
Bidonhouder: CarbonTi
Diverse rode alu boutjes

Huidig gewicht: 9,40kg

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Catching!!!$$$!!!

Ik ben geen fully liefhebber maar wat een mooi fietsje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Zekers een erg gave fiets!! :D Super afgemonteerd en erg licht!
Hoe zat het met die zadelpen dan? Kon je die fiets bestellen met bepaalde lengte ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Hij komt standaard met een lange zadelpen die je dan op maat moet zagen. Mocht je 'm te kort afzagen kun je hem nog altijd met spacers ophogen.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Wow, wat een mooie fiets man! Ik ben zowiezo Scott liefhebber, maar damn! :9~ O+

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Oei, erg fijne bike!!....zal je eens toevoegen aan de TS ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Boh mooie fiets. :D

Zo eens de mijne poetsen (is wel erg nodig :$) en dan ook eens wat pics maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Waah, geil fietsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Idd. die mag er best wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Sp33dFr34k schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:43:Frame: Scott Spark LTD
Bidonhouder: CarbonTi
dat is wel een heel erg lichtgewicht volgens mij want ik zie geen bidonhouder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Janno, je hebt een mooie fiets, maar de kunst is ook om hem te gebruiken hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo, was een hoop werk maar ik heb mijn middag goed besteed.
De mountainbike moest erg nodig gepoets worden want na al het slechte weer zag ie er niet meer uit.
Mijn mooie wit/blauwe frame was een en al modder en de velgen waren ook verschrikkelijk gebaggerd.

Maar goed, de mountainbike is schoon, en niet met de hoge drukspuit deze keer maar met de hand.
Maar het resultaat is er ook wel naar, kijk maar 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2007/dec/14/img/09p5bf13kdi76fi3kp7c6997z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2007/dec/14/img/swng6grd5mbp0hth6cqgill3b.jpg

En dit is met spatborden erbij(in geval van rijden op de straat en met slecht weer):
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2007/dec/14/img/tc74chttrgzvzqmaxcp8lyw5z.jpg

En hier mijn nieuwe v-brakes: 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2007/dec/14/img/v1gvm3idr63r1sxod88vprhaf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2007/dec/14/img/5q8gk9risggkn0q1g2x095lv5.jpg
Geen high-end fiets maar echt budget, maar toch een heerlijk fietsje. :)

Alleen ja, als je je fiets schoonmaakt kom je toch wel wat tegen. onderandere:
Krassen zitten op mijn frame door een lastige struik/boomstronk, achtervelg glimt niet meer zo/is aardig mat en zo zijn er nog wel wat kleine dingen.
Maar goed, het is wel duidelijk dat de fiets goed word gebruik zo. :P

De fiets is orgineel een decathlon rockrider, maar niet alles is meer orgineel. Hier een lijstje met vooral de aangepaste dingen:

Frame, met stuur, balhoofd en voorvoork: Decathlon Rockrider
Velgen: Stock 26" aluminium
Remmen: Apse v-brakes
Shifters: Velo shi(f)t (fietsenmaker meuk) en sunrace
Achterderailleur: Dnp epoch 7
Voorderailleur: Dnp
Crankset: Sunrace 170mm
Handvaten: Hengfei
Spatborden: Sks
Standaard: Halfords meuk :P

Verder is alles standaard, planning is om een setje andere banden erop te leggen voor volgend seizoen alleen ik heb nu 26 x 2.0 en ik wil graag wat breder, kan dat?
En de v-brakes worden nog een keer vervangen als deze versleten zijn en ik heb nog wel wat dingetjes.
Maar eigenlijk zou ik het liefste een nieuwe betere fiets willen, alleen ja, ik ben helaas een arme student en moet het met deze doen.

Zou ik ook in de ts mogen trouwens? O-)

Edit: Tip voor mensen die voor weinig geld een leuke nieuwe fiets willen, decathlon in belgie is écht goedkoop, en andere fietsen ook daar bij verschillende bedrijven, scheelt vrij veel. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 14-12-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Je mag in de TS als je die standaard eraf haalt ;).

Je staat erin.

[ Voor 15% gewijzigd door Vos op 14-12-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sorry. :P

Mja zo'n standaard is wel erug handig hoor. :o
En ik gebruik de fiets ook voor schoolverkeer(herenfiets is k*t om op te rijden) dusja...

Maar goed, bedankt voor mij in de ts te zetten. d:)b

Btw, zijn deze banden een beetje geschikt voor all terrain werk?
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=10836

[ Voor 50% gewijzigd door Joopieboy op 14-12-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:43:
Ik heeft er ook eentje :)

Scott Spark LTD
Haa Speedfreek!
Ook hier... ;) Mooie fiets geworden zo. Rboin heeft je wel goed ingemaakt qua gewichtsbesparing he... :)

By the way: www.dirty-pages.net
Staat niet in de startpost... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Haha ja, toen had ik hem net opgebouwd met de oude onderdelen van mijn Epic (die overigens wel gepoetst waren), daarom is ie nog zo schoon en de bidonhouder was ik toen vergeten :)

@Vos: thanks voor het toevoegen :)
@McGryphon: Sssttt, zit liever op mijn andere stoere bak :P
@dnhelle: haaai :) Die van Robin is idd nogal licht tegenwoordig, maarja vind mijne wel licht genoeg zo, geld is ook op haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

welke, die D...? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
dnhelle schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 16:17:
[...]

Haa Speedfreek!
Ook hier... ;) Mooie fiets geworden zo. Rboin heeft je wel goed ingemaakt qua gewichtsbesparing he... :)

By the way: www.dirty-pages.net
Staat niet in de startpost... :(
Staat onder 'overig'. En nee heb ik niet net toegevoegd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 15:52

MBV

Ik ben ook eens aan het rondkijken voor een mooie mountainbike. Bij de Rijwielcentrale hadden ze een Giant XTC Hybrid 2.0 staan, waarschijnlijk uit 2006. Deore LX afgemonteerd, hydraulische schijfremmen, Rock Shox J3 en een carbon achtervork, voor €650. Het jammere vind ik dat ik vanavond naar Rotterdam ga, en dat hij maandag €899 kost :( Ik ga dus nog vanavond een rondje erop rijden, als dat te organiseren valt.
Koopje van de eeuw, of toch liever een specialized die ik eerder heb gezien? Deore LX met velgremmen, Rock Shock Tora, voor €700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Aangezien die schijfremmen Giant MPH zijn is het niet zo'n goed koopje. De vork is al bud, en met gare gevaarlijke schijfremmen erbij zou ik die fiets laten staan.

[ Voor 3% gewijzigd door McGryphon op 14-12-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Hmm, ik had al wel gelezen dat je, als je 100 kg weegt, de veren om je oren kan krijgen, maar de schijfremmen gevaarlijk? In welk opzicht? Als in blokkeren als het te warm wordt? Je kan ze aan het stuur bijstellen, dus zo'n probleem lijkt me dat niet :?

[ Voor 29% gewijzigd door MBV op 14-12-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
MBV schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 19:49:
Hmm, ik had al wel gelezen dat je, als je 100 kg weegt, de veren om je oren kan krijgen, maar de schijfremmen gevaarlijk? In welk opzicht? Als in blokkeren als het te warm wordt? Je kan ze aan het stuur bijstellen, dus zo'n probleem lijkt me dat niet :?
Na een tijdje blijven deze remmen "hangen", dan kun je dus de rubberstjes in het reservoir bij het stuur gaan vervangen. Veel voorkomend probleem, je kunt beter een stel goede v-vrakes nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ook kan je het dan wel bijstellen aan het stuur als de loie warm wordt, maar als je daarna één keer vergeet om het terug te draaien heb je helemaal geen remmen meer over wat bijzonder pijnlijke gevolgen kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm, ben ik blij dat ik v-brakes hebt. :P

Schijfremmen zien er wel stoer uit maar ideaal zijn ze dus niet. :X

Btw, is er een manier om mijn alu velgen weer te laten glimmen?

[ Voor 23% gewijzigd door Joopieboy op 15-12-2007 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Niet iedere schijfrem en velgrem zijn hetzelfde he ;).

Welk gedeelte van de velg bedoel je? Er is wel speciale poets voor alu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik bedoel de het buitentste gedeelte van de velg waar de band inmoet, die word aardig mat.
Valt dat te poetsen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Joopieboy schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:40:
Ik bedoel de het buitentste gedeelte van de velg waar de band inmoet, die word aardig mat.
Valt dat te poetsen dan?
Zou ik niet doen, daar maken je remblokken gebruik van ;) Gevolg kan slecht remmen of piepen bij het remmen zijn. Je kunt het misschien wel met een schuursponsje en wat water proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Okeej, nja dan ga ik nog wel eens wat schuren. Bedankt iig. :)

Trouwens, wat is de beste afstelling voor de remmen?
Heb nu dat ie voor vrij goed aangrijpt en niet al te ver hoeft in te knijpen en achterrem is "zachter" zodat ik ook verder kan inknijpen. Geen blokkerend achterwiel maar ik kom wel sneller tot stilstand en schiet sneller de bochten in. Maar is dit wel goed zo?

En ik heb een probleem met de shifter en de rem, de rem staat naar voren gericht en ik wil hem wat meer naar beneden om niet mijn vingers omhoog te hoeven te doen als ik wil remmen:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2007/dec/15/img/cyp8gw67mvkcnjq7x4wzk337j.jpg
Maar nu zit er de kabel en het uitsteeksel van de shifter in de weg...
De rem zit erboven en gaat dus zo niet naar beneden.
Is dit makkelijk doe het zelf werk om het aan te passen of kan ik het beter zo laten zitten?

[ Voor 90% gewijzigd door Joopieboy op 15-12-2007 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Die shifters zitten meestal ook met een inbusje vast, dus die zou je zonder problemen zelf moeten kunnen draaien.

En aan de rest: nog bedankt voor het advies over de remmen enzo, 'k ga binnenkort eens een ritje op de specialized maken (of toch eerst nog even marktplaats afstruinen). Dit soort dingen is altijd het gevaar met haast-koopjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm, morgen eens kijken of ik die ^$%# shifters verplaatst krijg, bedankt iig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Die rechter inbus op plaatje moet het werk doen als ik dat zo zie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Idd, dat van de hendel lijkt me wel duidelijk, alleen ik kon zo een twee drie niet vinden hoe ik die shifter kon verstellen. :P
Mja, komt morgen middag wel, is nu te donker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Joopieboy schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 17:52:
Idd, dat van de hendel lijkt me wel duidelijk, alleen ik kon zo een twee drie niet vinden hoe ik die shifter kon verstellen. :P
Mja, komt morgen middag wel, is nu te donker...
Zit ook een inbusje in de de shifter idd, 2,5 of 3mm. Even losdraaien en dan het remhendel goed stellen, de schifter tegen de rem aan en die ook weer vastzetten.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.